abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juni 2025 @ 12:10:28 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218001116
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Gelukkig zien we wereldwijd de tendens om Palestijnen juist wel een eigen staat te gunnen en zijn radicale geluiden, zoals jij die hier weet te verkondigen, steeds minder aanwezig.
Helaas ja, veel te veel mensen zijn gevallen voor alle propaganda van jammerende vrouwen en kinderen en hebben zich op basis van die beelden laten beïnvloeden. Mijn visie is verder niet radicaal, maar feitelijk. En in lijn met wat die een paar decennia in het Westen was toen moreel relativisme, woke-isme en Islam nog geen grote grip op de mainstream hadden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zaterdag 21 juni 2025 @ 12:10:57 #127
375570 crew  Cyan9
pi_218001125
Daar wordt het inderdaad wel weer tijd voor. De link met de Nederlandse politiek raken we nu echt een beetje kwijt.

Inhoudelijke discussies over het conflict tussen Israël en Iran (en/of Palestina) kunnen ergens anders gevoerd worden, daarvoor hebben we meerdere topics in NWS en POL.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 21-06-2025 12:20:11 ]
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218001135
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het punt is dat die vragen dus niet van Hamas of een aan Hamas geallieerde instantie komen. PCPSR zit ook in de Westelijke Jordaanoever, niet in de Gazastrook. De steun voor Hamas is simpelweg heel erg groot en zelfs nog groter op de Westelijke Jordaanoever dan in de Gazastrook.

Soms zijn er wel eens protesten geweest, maar die waren specifiek gericht op de economische omstandigheden, niet dat men het oneens was met het achterliggende gedachtegoed van Hamas.
Dat is irrelevant. Want de proxies zitten ook in de West Bank. Het is dan ook tekenend dat Hamas, nadat ze de verkiezingen hadden 'gewonnen' nooit meer nieuwe verkiezingen heeft uitgeschreven.

Als de steun zo groots was als jij doet voorkomen, dan hadden ze dat natuurlijk gewoon kunnen doen en hadden ze niet hoeven te vrezen voor hun machtspositie.
pi_218001139
Excuus! Zag je post wat later.
pi_218001144

[ Bericht 50% gewijzigd door oblo op 21-06-2025 12:16:11 (mod wil geen israel palestina discussie) ]
  zaterdag 21 juni 2025 @ 12:25:13 #131
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218001252
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Populair ja, democratisch gekozen nee. Heeft niets met smoesjes te maken, maar met feiten. En vergeet niet dat het een Iraanse proxy was/is die ook de middelen had om een deel van de Palestijnse bevolking te voorzien van basismiddelen die keihard nodig waren. Het waren diehard populisten en door de militaire tak uiteindelijk uitstekend in staat om tegenstanders uit te schakelen.
Hamas = Iran. Iran is de grootste onderdrukker van de Palestijnen.

Edit: laten we deze discussie elders voortzetten.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 12:29:24 #132
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218001300
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:04 schreef klaasweetalles het volgende:
In oktober is iedereen de motie van Piri vergeten

storm in een glas water op dit moment
Laten we hopen dat dit weinig effect heeft.
En dan ben je ook gratis af van die gekke Oudkerk, Melkert, en Asscher.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 12:32:54 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218001893
Edit
  Moderator zaterdag 21 juni 2025 @ 14:57:20 #135
375570 crew  Cyan9
pi_218002613
Nu is het echt wel klaar hoor.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218002663
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Laten we hopen dat dit weinig effect heeft.
En dan ben je ook gratis af van die gekke Oudkerk, Melkert, en Asscher.
Nou ja, scheelt in elk geval weer een optie mocht ik toch besluiten (in de toekomst) te gaan stemmen.

Kaaskoppen en buitenlandse invloeden blijft wel grappig.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:07:15 #137
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_218002704
Timmersmans is blijkbaar niet in staat om de fout ruiterlijk toe te geven. Burgers hun bescherming afnemen in een oorlog kan nóóit maar dan ook echt nóóit een goede zaak zijn. Dat doe je domweg niet.
Zoals het gebracht werd door de dame klonk het ook ijselijk moordlustig/wraakzuchtig. Wat een afschuwelijk mens hebben die in hun partij zitten. -O-
Ik heb geen hoge hoed op van Timmermans maar dit verbaast me toch echt. Die man zakt nu wel heel erg diep weg.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_218002716
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, scheelt in elk geval weer een optie mocht ik toch besluiten (in de toekomst) te gaan stemmen.

Kaaskoppen en buitenlandse invloeden blijft wel grappig.
Wat staat hier??
pi_218002738
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:07 schreef deedeetee het volgende:
Timmersmans is blijkbaar niet in staat om de fout ruiterlijk toe te geven. Burgers hun bescherming afnemen in een oorlog kan nóóit maar dan ook echt nóóit een goede zaak zijn. Dat doe je domweg niet.
Zoals het gebracht werd door de dame klonk het ook ijselijk moordlustig/wraakzuchtig. Wat een afschuwelijk mens hebben die in hun partij zitten. -O-
Ik heb geen hoge hoed op van Timmermans maar dit verbaast me toch echt. Die man zakt nu wel heel erg diep weg.
Daar is ook geen sprake van dus daar hoeft hij zich natuurlijk niet te verontschuldigen. Geen wapens meer leveren aan Israel terwijl het genocide pleegt is niet meer dan normaal. Bij Rusland zeggen we ook niet wapenembargo, maar Rusland mag nog wel defensieve wapens bij ons kopen.

Ik vind de ophef op dit onderwerp vreselijk nep en gespeeld. 60.000 doden in Gaza, maar weet je wat pas erg is iets veronderstellen waarbij burgers in Israel eventueel enig gevaar lopen :')
Ook mooi man, politici toeschuiven dat ze wraakzuchtig en moordlustig klinken. Benieuwd hoe moordlust klinkt, ik hoor het niet zo bij Piri.

Ik schaam me echt diep voor Nederland dat mensen over dit onderwerp zo hard struikelen. Ik wist niet dat racisme zo wijdversprijd is. Bijna heel de kamer vindt Palestijnen veel minder waard dan Israeliers. :'( We zouden moeten vinden dat ze evenveel waard zijn, artikel 1!
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:17:21 #140
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218002801
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Betrouwbare onderzoeken zijn dat altijd, in gebieden waar een kogel door je hoofd gejaagd kan worden als je het verkeerde zegt.
Of bij arme mensen, Pablo Escobar was ook erg populair, al kwam dat meer omdat hij arme mensen een huis, school en eten gaf.

Overigens denk ik dat dit 'akkefietje' uiteraard tot aan de verkiezingen door Wilders gebruikt gaat worden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:20:17 #141
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218002841
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik schaam me echt diep voor Nederland dat mensen over dit onderwerp zo hard struikelen. Ik wist niet dat racisme zo wijdversprijd is. Bijna heel de kamer vindt Palestijnen veel minder waard dan Israeliers. We zouden moeten vinden dat ze evenveel waard zijn, artikel 1!
Hoewel ik het met je eens ben in deze alinea, valt het dan weer niet te rijmen met een koelbloedige moord 'zelfverdediging' noemen, omdat de dader zichzelf heel zielig vond.
pi_218002924
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik schaam me echt diep voor Nederland dat mensen over dit onderwerp zo hard struikelen. Ik wist niet dat racisme zo wijdversprijd is. Bijna heel de kamer vindt Palestijnen veel minder waard dan Israeliers. :'( We zouden moeten vinden dat ze evenveel waard zijn, artikel 1!
Inderdaad, waarom vinden mensen die witte Israeliers zoveel meer waard dan die gekleurde Palestijnen ;(
pi_218002976

Nieuwe peiling. NSC naar 0 😆

Zou me niets verbazen als het CDA de grootste wordt.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:39:20 #144
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218002997
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:35 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Zien we daar het Coenradie-effect?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:39:36 #145
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218002998
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:35 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Een betere bevestiging voor de totale debiliteit van het Nederlandse volk dan deze peiling van JA21 heb ik nog maar zelden gezien.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_218003000
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zien we daar het Coenradie-effect?
Daar lijkt het wel op. Wel verassend want ik vind haar totaal geen hoogvlieger.
pi_218003007
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hoewel ik het met je eens ben in deze alinea, valt het dan weer niet te rijmen met een koelbloedige moord 'zelfverdediging' noemen, omdat de dader zichzelf heel zielig vond.
Waar heb jij het over. Over luigi? Is offtopic. Was geen moord, was niet omdat de dader zich zielig vond. Het is helemaal niet moeilijk te rijmen, waarden zijn het waard om voor te strijden en soms beter een iemand dood dan velen. Degene die dood is was een massamoordenaar, vandaar zelfverdediging. In die zin is het relevant dat verdediging ook makkelijk aanval is. Defensie noemden we vroeger het leger.
pi_218003010
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Inderdaad, waarom vinden mensen die witte Israeliers zoveel meer waard dan die gekleurde Palestijnen ;(
Omdat de joden zich tot God's volk hebben uitgeroepen en omdat de joden zielig schijnen te zijn vanwege de holocaust. Daarom schijnt het leven van een jood meer waard te zijn dan het leven van een Palestijn of iemand van welk ander volk dan ook. En als je het daar niet mee eens bent, dan ben je antisemiet.
pi_218003067
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Omdat de joden zich tot God's volk hebben uitgeroepen en omdat de joden zielig schijnen te zijn vanwege de holocaust. Daarom schijnt het leven van een jood meer waard te zijn dan het leven van een Palestijn of iemand van welk ander volk dan ook.
Er is altijd eentje die er serieus op reageert.

Dat vind ik trouwens wel een voordeel van social media (althans, die onderdelen van SM waar je gezicht niet te zien is). Op je hoede zijn is een stuk lastiger wanneer je iemand niet kan lezen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:48:45 #150
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218003069
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Omdat de joden zich tot God's volk hebben uitgeroepen en omdat de joden zielig schijnen te zijn vanwege de holocaust. Daarom schijnt het leven van een jood meer waard te zijn dan het leven van een Palestijn of iemand van welk ander volk dan ook. En als je het daar niet mee eens bent, dan ben je antisemiet.
Ik ben helemaal tegen Israël, daar moet je ook gewoon kritiek op kunnen leveren, maar wat jij hier zegt is wel degelijk antisemitisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')