Israël is natuurlijk wel degelijk een land waar men medelijden mee moet hebben omdat het constant wordt aangevallen door omringende landen, dan wel Islamitische terreurgroeperingen aangestuurd door Iran. Israël is dus natuurlijk wél de underdog in dit verhaal. Het is een klein Joods land van 7 miljoen Joden in een gebied van honderden miljoenen Arabische moslims en tientallen Arabische en Islamitische landen.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 23:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh je doet er volop aan mee, de framing is in elke post van je op dit forum aanwezig. Je moet helemaal niks, je moet lekker zijn zoals je bent en niet de zielige blanke witte lul uithangen die door iedereen en de wereld wordt tegengewerkt. Dat ben je namelijk niet. Want dat is wel echt een constante aan het worden bij elke post die je hier op het forum poneert. Woke, links, moslims, Palestina-aanhangers, Groenlinks, XR, overal zijn de spoken aanwezig. Achter elke boom.
Nee Etto, Israël bestaat al, wordt al erkend door het gros van de wereld, wordt financieel en diplomatiek op alle fronten gesteund. Is niet het zielige landje dat vooraan staat in de strijd tegen de boze moslims. Je verwijt anderen tribaal denken, maar ondertussen is letterlijk elke post van je ervan doordrenkt. Het is zielig dat je het zelf niet ziet.
Israel is er en gaat niet weg, het is niet de underdog en zal het ook niet worden. De weg naar een tweestatenoplossing betekent dus dat we iets moeten doen aan de situatie van de Palestijnen. Daar gaat de aandacht naartoe, pro-Palestina. En dan moet er veel gebeuren, van opruimen van terreurorganisaties, tot aan opruimen van kolonistensteden. Maar ook, veiligheidsgaranties voor Israël en erkenning van de Palestijnse staat. En ook het opzouten van een radicaal en extremistisch Israelisch oorlogskabinet.
Het is niet ingewikkeld om dat te bedenken. Tenzij je doorlopend in frames denkt.
Israel is een terroristenstaat kerel. Het moord en hongert mensen uit op grotere schaal dan de terroristengroepen waar ze wel eens last van hebben. Dat heeft Israel voor het grootste deel aan zichzelf te danken. Als je een apartheid staat bent, compleet racistisch van binnen en massaal mensen vermoord ook over de eigen grenzen ja dan levert dat wrijving op inderdaad. Ze hebben bij alle omringende landen aangestuurd op regime change, ze bombarderen alle ziekenhuizen in Gaza. Israel laat geen journalisten toe omdat wat ze doen het daglicht niet kan verdragen. Ze schieten op alles en iedereen van kinderen tot doktoren.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël is natuurlijk wel degelijk een land waar men medelijden mee moet hebben omdat het constant wordt aangevallen door omringende landen, dan wel Islamitische terreurgroeperingen aangestuurd door Iran. Israël is dus natuurlijk wél de underdog in dit verhaal. Het is een klein Joods land van 7 miljoen Joden in een gebied van honderden miljoenen Arabische moslims en tientallen Arabische en Islamitische landen.
En moet er iets worden gedaan aan de situatie van de Palestijnen? Ik zou niet weten waarom, zij hebben deze situatie immers zelf veroorzaakt met hun barbaarse gedrag van de afgelopen decennia. Meerdere keren een tweestatenoplossing afwijzen en maar bezig blijven met terrorisme gericht op (Joods) Israëlische burgers.
Ten slotte, waarom moeten 'kolonistensteden' worden 'opgeruimd'? Hoe zie je dit in de praktijk voor je? Geldt dit bijvoorbeeld ook voor de Israëlische Arabieren die bijvoorbeeld huizen hebben gekocht in Ramallah of Bethlehem?
Kati Piri maakt er Nederlandse politiek van, hè?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 08:37 schreef KareldeStoute het volgende:
Laten we wel enige focus houden op de Nederlandse politiek hier.
Deze discussie hebben jullie elders alle ruimte voor.
Zeker en zij niet alleen. Maar ik zag hierboven weer de eindeloze discussie ontstaan die de heren ook in diverse andere topics voeren en die weinig met de Nederlandse politiek te maken heeft.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kati Piri maakt er Nederlandse politiek van, hè?
Zal in elk geval meer discussie zijn dan op het VVD-congres. De messen om in elkaars rug te steken zijn geslepen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:16 schreef nostra het volgende:
Is er een livestream van het PvdA-congres? Niet dat ik vandaag achter de pc ga zitten, maar wat flarden meepakken.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:16 schreef nostra het volgende:
Is er een livestream van het PvdA-congres? Niet dat ik vandaag achter de pc ga zitten, maar wat flarden meepakken.
Maar dit ging niet meer over die motie of bijvoorbeeld de gevolgen voor GL-PvdA toch?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kati Piri maakt er Nederlandse politiek van, hè?
"Als u vóór de motie bent en dus tegen het fractiestandpunt, hou dan uw groene kaart omhoog"quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zal in elk geval meer discussie zijn dan op het VVD-congres. De messen om in elkaars rug te steken zijn geslepen.
Dat is meer voor het CDA. Dit zal wel weer uitdraaien op elkaar beschadigen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
"Als u vóór de motie bent en dus tegen het fractiestandpunt, hou dan uw groene kaart omhoog"
Geen idee, ik heb niet alles teruggelezen. Feit is dat Israël/Gaza/Iran/de oorlog in het Midden-Oosten helemaal geen verkiezingsthema zou moeten zijn, maar dat de PvdA dat er wel graag van wil maken. De partij die beweert af te willen van polariserende debatten gooit in een van de meest polariserende thema's nog maar eens een kan olie op het vuur.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dit ging niet meer over die motie of bijvoorbeeld de gevolgen voor GL-PvdA toch?
Echt waar? Ondanks de gelijkenissen op de culturele agenda had ik niet gedacht je nog eens in de gelederen te kunnen verwelkomen. Ook omdat je behoorlijk kritisch bent op religie. Het kan verkeren, zo blijkt.quote:
Het was al wel een thema dat lang voor deze motie speelde. Wapenleveranties, de diplomatieke opstelling van Nederland t.o.v. Israël, Maccabi en alles eromheen, direct aansluitend het vertrek van een staatssecretaris wat daarmee samenhangt en zo kunnen we wel verder gaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb niet alles teruggelezen. Feit is dat Israël/Gaza/Iran/de oorlog in het Midden-Oosten helemaal geen verkiezingsthema zou moeten zijn, maar dat de PvdA dat er wel graag van wil maken. De partij die beweert af te willen van polariserende debatten gooit in een van de meest polariserende thema's nog maar eens een kan olie op het vuur.
Ik denk dat jij, net als o.a. de fractie van GL/PvdA, schromelijk onderschatten hoe weinig mensen Gaza belangrijk vinden / hoeveel mensen er pro-Israël zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:35 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik denk dat die motie van Piri een heleboel stemmetjes heeft opgeleverd voor pvdagroenlinks
heleboel mensen zijn helemaal klaar met Israël
zeker mede door het gedrag van Wilders die heel de dag alleen maar Israël Israël in de 2e kamer aan het roepen is er bij een groot gedeelte van de nederlandse bevolking een steeds grotere aversie tegen Israël gekomen
zie die demonstratie van afgelopen zondag, 100000 man in Den Haag
Ze gaan er dus geen millimeter afstand van nemen van die motie van afgelopen donderdag
Onzin verhaal dat nederland massaal Israël aan het steunen isquote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:38 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik denk dat jij, net als o.a. de fractie van GL/PvdA, schromelijk onderschatten hoe weinig mensen Gaza belangrijk vinden / hoeveel mensen er pro-Israël zijn.
Ik zei het al eerder in deze reeks: Piri heeft met deze motie vier jaar oppositie geregeld voor haar club nog voordat de campagne ooit echt begonnen is. Dat er nu mogelijk ook nog een scheuring aan zit te komen, daags na het congres dat besloten heeft de boel aan elkaar te lijmen zal het aantal zetels ook wel niet helpen.
Zou het? Volgens mij is dat toch een relatief beperkte bubbel hoor.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:38 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik denk dat jij, net als o.a. de fractie van GL/PvdA, schromelijk onderschatten hoe weinig mensen Gaza belangrijk vinden / hoeveel mensen er pro-Israël zijn.
Ja, het idee dat het geen thema is, is vrij onzinnig. Vorig weekend ging het nog volop over de VVD die probeerde het een item te maken door te doen alsof PvdA/GL vol radicalen zou zitten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het was al wel een thema dat lang voor deze motie speelde. Wapenleveranties, de diplomatieke opstelling van Nederland t.o.v. Israël, Maccabi en alles eromheen, direct aansluitend het vertrek van een staatssecretaris wat daarmee samenhangt en zo kunnen we wel verder gaan.
Zeker na wat Israël de afgelopen 2 jaar in de Gazastrook heeft gedaan is het steunen van Israël snel afgebrokkeld in Nederland maar ook in de rest van de wereldquote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou het? Volgens mij is dat toch een relatief beperkte bubbel hoor.
Je hoort er in het dagelijks leven in elk geval zelden wat over.
Dat was echt volstrekt overbodig van de VVD, dat kan PvdA/GL prima zelfquote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ja, het idee dat het geen thema is, is vrij onzinnig. Vorig weekend ging het nog volop over de VVD die probeerde het een item te maken door te doen alsof PvdA/GL vol radicalen zou zitten.
Volgens mij zijn zowel de pro-Israël groep als de pro-Gaza groep zeer marginaal, de overgrote meerderheid vindt beide fout of heeft geen mening.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou het? Volgens mij is dat toch een relatief beperkte bubbel hoor.
Je hoort er in het dagelijks leven in elk geval zelden wat over.
35 voor, 99 tegen en niet heel de kamer was aanwezig. Do the math.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:42 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Onzin verhaal dat nederland massaal Israël aan het steunen is
heel de fractie van PvdA GroenLinks heeft die motie goedgekeurd
wat denk jij nou zelf joh? dat Piri deze motie niet van te voren met Timmermans en heel de fractie besproken zou hebben?
Dit is allemaal van te voren heel goed besproken tussen de groepen binnen deze partij
Nee hoor, Israël is een liberale democratie. Het land heeft veel met terrorisme te maken, dat maakt het zelf geen terreurstaat.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Israel is een terroristenstaat kerel. Het moord en hongert mensen uit op grotere schaal dan de terroristengroepen waar ze wel eens last van hebben. Dat heeft Israel voor het grootste deel aan zichzelf te danken. Als je een apartheid staat bent, compleet racistisch van binnen en massaal mensen vermoord ook over de eigen grenzen ja dan levert dat wrijving op inderdaad. Ze hebben bij alle omringende landen aangestuurd op regime change, ze bombarderen alle ziekenhuizen in Gaza. Israel laat geen journalisten toe omdat wat ze doen het daglicht niet kan verdragen. Ze schieten op alles en iedereen van kinderen tot doktoren.
Jij ontkent dat volledig. De situatie in Gaza hoeft niet te veranderen
Hier kan je zien wat de gevolgen zijn van de genocide die Israel pleegt.
Dat laatste is de kern. De meeste mensen boeit het echt niet veel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij zijn zowel de pro-Israël groep als de pro-Gaza groep zeer marginaal, de overgrote meerderheid vindt beide fout of heeft geen mening.
Waarbij ik dan weer wel denk dat die overgrote meerderheid wel voor het behouden van de Iron Dome is, als ze daar al een mening over hebben.
Dan denk ik dat je toch iets teveel waarde hecht aan een motie.quote:Verder heeft Piri met haar motie de geloofwaardigheid van de partij als 'stabiel buitenlandbeleid'-partij, wat ze met Timmermans uitspeelden, afgebroken. Want dat dit standpunt onverdedigbaar is in de EU snapt iedereen die zich er een beetje in verdiept.
Is dit werkelijk zo radicaal?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat was echt volstrekt overbodig van de VVD, dat kan PvdA/GL prima zelf
Deze is iig met ondertiteling en daar staat de chat open... Hilarisch.quote:
Precies, het frame dat dit 'de schuld is van de PvdA' is dan ook wel weer lachwekkend. Dan heb je het afgelopen jaar ook echt onder een steen gelegen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ja, het idee dat het geen thema is, is vrij onzinnig. Vorig weekend ging het nog volop over de VVD die probeerde het een item te maken door te doen alsof PvdA/GL vol radicalen zou zitten.
Dat staat onder Netanyahu flink onder druk…quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Israël is een liberale democratie.
Je hebt 4 opties , beetje veel wmbquote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Deze is iig met ondertiteling en daar staat de chat open... Hilarisch.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Dat is wel heel makkelijk rekenen. De motie zegt namelijk niets over pro-Israel zijn. Je kan prima tegen de motie stemmen en niet de acties van de Israëliërs steunen. Beetje geradicaliseerde manier van denken hou je erop na.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:52 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
35 voor, 99 tegen en niet heel de kamer was aanwezig. Do the math.
Klopt. Het is dan ook de schuld van GL - zie ook de reactie van PvdA oudgedienden. Dus zelfs die 35 voor is wankel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, het frame dat dit 'de schuld is van de PvdA' is dan ook wel weer lachwekkend. Dan heb je het afgelopen jaar ook echt onder een steen gelegen.
Ja, anders zouden die 8 partijtoppers van de PvdA ook niet stampvoetend in de media verschijnen, deze 8 staan niet bekend als mensen die graag in de weg van de kamerfractie lopen.quote:
Om tegen Israël te zeggen dat ze maar een paraplu opsteken als er raketten aan komen vliegen? Wat denk je zelf?quote:
Volgens mij is Piri degene met de radicale denkwijze. Dat blijkt ook wel als je nota bene D66 én Volt niet meekrijgt met zo'n motie. Het zegt dus ook / eerder iets over hen die wél voor stemden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is wel heel makkelijk rekenen. De motie zegt namelijk niets over pro-Israel zijn. Je kan prima tegen de motie stemmen en niet de acties van de Israëliërs steunen. Beetje geradicaliseerde manier van denken hou je erop na.
Een liberale democratie vermoord niet 40.000 onschuldige mensen in 2 jaar. Een liberale democratie hongert geen 2 miljoen mensen uit een liberale democratie bombardeert niet elk ziekenhuis in een streek een liberale democratie laat journalisten toe. Israel pleegt meer terreur dan het moet ondergaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Israël is een liberale democratie. Het land heeft veel met terrorisme te maken, dat maakt het zelf geen terreurstaat.
Israel roept al meer dan 30 jaar op om de regering in Iran omver te werpen. Dat ze over en weer elkaar het ligt in de ogen niet gunnen maakt ze beide fout.quote:Wat mij dan ook opvalt in de discussie rond deze oorlog is dat jij de herhaaldelijk de feiten omdraait. Israël heeft te maken met terreurgroeperingen in omringende landen en een moslimfundamentalistisch regime in Iran dat openlijk heeft verkondigd Israël te willen vernietigen.
In Israel worden kinderen net zo goed opgevoed met racistisch gedachtegoed waardoor ze Palestijnen niet als medemensen zien, dat weet je ook best. Zonder racisme dat in de haarvaten van je samenleving zit kun je je buren niet aandoen wat Israel de Palestijnen aan doet. Je merkt ook dat Israel de eigen terreur amper waarneemt en de terreur die ze ontvangen gigantisch opblaast.quote:Jij maakt dat vervolgens van dat Israël een terreurstaat is die voor onrust zorgt in de regio. Zoals je ook al de situatie omdraait over hoe kinderen worden opgevoed, het bekend dat Palestijnse kinderen worden geïndoctrineerd met gedachtegoed waarin terrorisme en antisemitisme zijn genormaliseerd. Hier zijn zelfs in Nederland meermaals kamervragen over geweest.
Dat zijn geen aantijgingen dat zijn de feiten. Kijk maar een keer wat Israel aanricht in Gaza in plaats van liegen dat er geen hongersnood is.quote:Je aantijgingen over genocide, apartheid en racisme ga ik verder niet op in. Daar hebben we het immers al vaak genoeg over gehad, als jij die leugens en verzinsels wilt blijven herhalen moet je dat zelf weten.
Het schijnt toch vooral een solo-actie van Piri te zijn geweest, al heeft ze het wel van te voren aan de fractie gemeld. En Piri is echt PvdA.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:59 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Klopt. Het is dan ook de schuld van GL - zie ook de reactie van PvdA oudgedienden. Dus zelfs die 35 voor is wankel.
Ik vind het allemaal wel meevallen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:00 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Volgens mij is Piri degene met de radicale denkwijze. Dat blijkt ook wel als je nota bene D66 én Volt niet meekrijgt met zo'n motie.
Dank voor het bewijzen van mijn punt. Misschien je iets meer verdiepen in de actualiteiten en daarmee dus ook de recente polls onder Nederlanders m.b.t. thema.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 10:59 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Klopt. Het is dan ook de schuld van GL - zie ook de reactie van PvdA oudgedienden. Dus zelfs die 35 voor is wankel.
Het is een beetje een flauw en plagerig bedoeld onderscheid natuurlijk, want het is één club nu.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het schijnt toch vooral een solo-actie van Piri te zijn geweest, al heeft ze het wel van te voren aan de fractie gemeld. En Piri is echt PvdA.
Nouja, het merendeel van de mensen in de TK en een groep mensen binnen de PvdA dus niet.quote:
Je bent niet anders dan een Piri, als je het voor en tegenstemmen zo weet te interpreteren / te vertalen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:00 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Volgens mij is Piri degene met de radicale denkwijze. Dat blijkt ook wel als je nota bene D66 én Volt niet meekrijgt met zo'n motie. Het zegt dus ook / eerder iets over hen die wél voor stemden.
Wie de schoen past..
'Toppers'quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, anders zouden die 8 partijtoppers van de PvdA ook niet stampvoetend in de media verschijnen, deze 8 staan niet bekend als mensen die graag in de weg van de kamerfractie lopen.
Het afbreken van de Iron Dome (ze krabbelen nu wat terug met 'er zijn vast andere leveranciers', maar in de Kamer had ze het echt over het verdwijnen van de Iron Dome) is natuurlijk enorm radicaal.
Ik heb het ook niet enkel over pro Israel figuren. Niet iedereen die niet pro Palestina is, is meteen pro Israel. Ik denk oprecht dat het het gros van mensen in NL niet zoveel kan schelen. Voor hen is Gaza is weinig anders dan Soedan of Jemen. Ik ben bijvoorbeeld ook zo iemand.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dank voor het bewijzen van mijn punt. Misschien je iets meer verdiepen in de actualiteiten en daarmee dus ook de recente polls onder Nederlanders m.b.t. thema.
Dan zal je ook meteen zien dat het aantal diehard pro-Israël figuren tot een dieptepunt is gedaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |