abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:45:06 #201
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218006923
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:21 schreef Perrin het volgende:
Iets van CDA-VVD-D66-JA21 zou zomaar kunnen.
Nee hoor, dat zijn 59 zetels volgens de peilingen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:47:13 #202
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218006956
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee hoor, dat zijn 59 zetels volgens de peilingen.
Beetje kristallen bol kijken maar ik denk dat een aantal daarvan nog wel wat zullen groeien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218006967
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ook dit openbaart weer zoveel.

Geen enkele post van mijn hand zul je vinden die pro-Netanyahu is. Niet één.

Edoch, ik waag het tegen het Grote Gelijk van 'progressief links' in te gaan, en ziedaar, die persoon die zoveel moeite heeft met 'zwart-wit denken' denkt dat ik graag Benyamin oraal bevredig.

Zoek het uit met je linkse gekloot. Wapper ze, met je sjaaltjes en vlaggetjes.
Ik word gewoon doodmoe van dat ongenuanceerde gezeik dat kritiek op Netanyahu en Israël gelijk staat aan antisemitisme.

Ja, het voorstel dat door de PvdA - GroenLinks is aangenomen gaat erg ver: ik wil ook niet dat er onschuldige joodse mensen omkomen, net zo min als dat ik überhaupt wil dat er onschuldige mensen omkomen. Ook geen Palestijnen of Iraniërs.

Maar ik vind wel dat wapens leveren aan een land dat oorlogsmisdaden pleegt discutabel is. Ook de Verenigde Naties spreekt van oorlogsmisdaden en genocide door Israël.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:49:34 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218006978
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik word gewoon doodmoe van dat ongenuanceerde gezeik dat kritiek op Netanyahu en Israël gelijk staat aan antisemitisme.

Ja, het voorstel dat door de PvdA - GroenLinks is aangenomen gaat erg ver: ik wil ook niet dat er onschuldige joodse mensen omkomen, net zo min als dat ik überhaupt wil dat er onschuldige mensen omkomen. Ook geen Palestijnen of Iraniërs.

Maar ik vind wel dat wapens leveren aan een land dat oorlogsmisdaden pleegt discutabel is. Ook de Verenigde Naties spreekt van oorlogsmisdaden en genocide.
Ach jeetje toch...

Daar word je moe van?

Kun je je indenken hoe doodmoe Nederlanders zijn van racisme, buitenlanderhaat en islamofobie beschuldigd te worden. Al JAREN.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:49:43 #205
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218006981
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Beetje kristallen bol kijken maar ik denk dat een aantal daarvan nog wel wat zullen groeien.
Op zich vind ik alles goed zolang ze VVD en PVV langs de zijlijn laten staan.
pi_218006993
Niet alleen een eigen doelpunt vandaag voor pvdagl, maar ook krijgt elke partij een gratis penalty tegen de partij - zonder keeper. Ben heel benieuwd wat de podcast de spindoctors hier maandag over gaan zeggen. Hier zijn zoveel frames op te plakken, daar kom je niet vanaf deze campagne.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:51:52 #207
38496 Perrin
pi_218007006
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Niet alleen een eigen doelpunt vandaag voor pvdagl, maar ook krijgt elke partij een gratis penalty tegen de partij - zonder keeper. Ben heel benieuwd wat de podcast de spindoctors hier maandag over gaan zeggen. Hier zijn zoveel frames op te plakken, daar kom je niet vanaf deze campagne.
Plus een hele rits campagnes van andere partijen die flink gaan proberen in deze vlek te wrijven.
pi_218007007
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Voor de motie Piri had ik gehoopt op PvdA, cda en d66. Maar dat lijkt nu onhaalbaar.
pi_218007009
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
CDA kijkt duidelijk het liefst naar de VVD als partner, zeker na deze week. VVD zou wel erg moeten instorten om dat vervolgens te weigeren, denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:52:36 #210
38496 Perrin
pi_218007017
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
CDA kijkt duidelijk het liefst naar de VVD als partner, zeker na deze week. VVD zou wel erg moeten instorten om dat vervolgens te weigeren, denk ik.
CDA-VVD motorblok begint idd steeds onvermijdelijker te lijken.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:53:17 #211
38496 Perrin
pi_218007026
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Voor de motie Piri had ik gehoopt op PvdA, cda en d66. Maar dat lijkt nu onhaalbaar.
Ja dat was ook mijn droomcoalitie. Volt er nog bij. Eindelijk eens geen rechts kabinet.
pi_218007028
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dilan is ook hard op weg zichzelf in de voet te schieten, voor haar een geluk dat Timmermans dat bij zichzelf probeert met een bazooka.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:54:26 #213
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007039
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Die media fophef waait wel weer over.
Meeste mensen boeien Israel/Palestina/Iran helemaal niets, die zijn meer bezig met werk, geld/economie, betaalbare zorg, etc.
pi_218007041
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dat was ook mijn droomcoalitie. Volt er nog bij. Eindelijk eens geen rechts kabinet.
Ik hoopte op drie partijen, dat dit weer een keer voldoende zou zijn om te regeren.

Nu vrees ik het tandem vvd en cda, dat haalt het slechtste in beide naar boven.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:54:32 #215
38496 Perrin
pi_218007042
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dilan is ook hard op weg zichzelf in de voet te schieten, voor haar een geluk dat Timmermans dat bij zichzelf probeert met een bazooka.
Deze verkiezingen waren dé kans om de VVD in de hoek te drijven idd. Je kunt ze het rampenkabinet aanwrijven, ze hebben hol vat Dilan als boegbeeld. Bontenbal knabbelt het centrum weg, JA21 de flank. De weg naar de overwinning lag open.

En dan verneuk je die historische kans als PvdA/GL. Lekker gewerkt, mensen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:57:06 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007069
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Meeste mensen boeien Israel/Palestina/Iran helemaal niets, die zijn meer bezig met werk, geld/economie, betaalbare zorg, etc.
Ja, daarom hebben we al tig jaar rechtse kabinetten.

Omdat mensen daarmee bezig zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218007076
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
...en dat net op het onderwerp waar Timmermans zou kunnen scoren: betrouwbaar zijn in buitenlands beleid. Op binnenlandse onderwerpen kunnen ze beter een andere lijsttrekker zoeken, daar zie je bij hem nooit hetzelfde vuur als als hij over internationale zaken praat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218007083
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit onderwerp gaat vooral terugkomen bij vragen of PvdAgl regeringsmateriaal is. Timmermans premier waardig etc. Ben met je eens dat sec Iran wel overwaait maar juist op punt van normen waarden, fatsoen, leiderschap kunnen partijen dit steeds oprakelen. Pvdagl wil dit zelf ook als thema inbrengen.

Ik vraag mij dan af of ze op al die themas die jij noemt zich dan onderscheiden dat ze stemmen trekken.
pi_218007091
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Deze verkiezingen waren dé kans om de VVD in de hoek te drijven idd. Je kunt ze het rampenkabinet aanwrijven, ze hebben hol vat Dilan als boegbeeld. Bontenbal knabbelt het centrum weg, JA21 de flank. De weg naar de overwinning lag open.

En dan verneuk je die historische kans als PvdA/GL. Lekker gewerkt, mensen.
Precies dit.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:59:49 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007103
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dit onderwerp gaat vooral terugkomen bij vragen of PvdAgl regeringsmateriaal is. Timmermans premier waardig etc. Ben met je eens dat sec Iran wel overwaait maar juist op punt van normen waarden, fatsoen, leiderschap kunnen partijen dit steeds oprakelen. Pvdagl wil dit zelf ook als thema inbrengen.

Ik vraag mij dan af of ze op al die themas die jij noemt zich dan onderscheiden dat ze stemmen trekken.
Ik hoop dat alle partijen VOL op de Piri-motie gaan.

PvdA-GL verdient het niet dit land te respresenteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218007105
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
...en dat net op het onderwerp waar Timmermans zou kunnen scoren: betrouwbaar zijn in buitenlands beleid. Op binnenlandse onderwerpen kunnen ze beter een andere lijsttrekker zoeken, daar zie je bij hem nooit hetzelfde vuur als als hij over internationale zaken praat.
Buitenlandse beleid is nu een thema waar ze in de verdediging zitten, terwijl dit juist een groot thema gaat zijn idd. Het zou mij verbazen als ze meer dan 20 zetels halen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:01:02 #222
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007130
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, daarom hebben we al tig jaar rechtse kabinetten.

Omdat mensen daarmee bezig zijn.
We hebben geen tig jaar rechtse kabinetten vanwege wapendeals met Israel.
pi_218007142
Maar het kan allemaal raar lopen, de vreemd kiezende Nederlander kennende zitten we straks met CDA die maar moet gaan formeren met JA21 en BBB, omdat die nou eenmaal samen over de 75 heen gaan.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:02:22 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007149
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
We hebben geen tig jaar rechtse kabinetten vanwege wapendeals met Israel.
Oh maar de standaard Nederlander is de sektaristen van de Pro-Palestina lobby NOG zatter.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:03:13 #225
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007161
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik hoop dat alle partijen VOL op de Piri-motie gaan.

PvdA-GL verdient het niet dit land te respresenteren.
PvdAGL zal echt nachten wakker liggen van deze opmerking. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')