Het was me op zich ook wel duidelijk dat er nog altijd heel veel racisme in Nederland is. Toen Schoof met droge ogen durfde te beweren dat er geen racisten in zijn regering zitten terwijl die PVV schertsfiguren over omvolking hadden geluld. Dat verkiezing op verkiezing over Asiel blijft gaan en een partij als de PVV kan de grooste worden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Omdat de joden zich tot God's volk hebben uitgeroepen en omdat de joden zielig schijnen te zijn vanwege de holocaust. Daarom schijnt het leven van een jood meer waard te zijn dan het leven van een Palestijn of iemand van welk ander volk dan ook. En als je het daar niet mee eens bent, dan ben je antisemiet.
PVV -7quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:35 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe peiling. NSC naar 0 😆
Zou me niets verbazen als het CDA de grootste wordt.
Ik zou het misschien net wat anders verwoorden maar het zou een zegen voor ons land zijn als die twee veel zetels verliezen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
PVV -7
VVD -2
De ratten gaan eindelijk verzuipen
Leg eens uit wat er antisemitisch is aan wat ik schreef.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:48 schreef Vis1980 het volgende:
Ik ben helemaal tegen Israël, daar moet je ook gewoon kritiek op kunnen leveren, maar wat jij hier zegt is wel degelijk antisemitisme.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Leg eens uit wat er antisemitisch is aan wat ik schreef.
Als het sarcasme was, dan is mijn sarcasmemeter stuk, al kom ik wel vaker schokkende uitspraken tegen op Fok!, waardoor het soms lastig in te schatten is.quote:Omdat de joden zich tot God's volk hebben uitgeroepen en omdat de joden zielig schijnen te zijn vanwege de holocaust.
VVD 3 zetels verlies deze week, Coenradie effect? Of gaan deze stemmers naar CDA?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:35 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe peiling. NSC naar 0 😆
Zou me niets verbazen als het CDA de grootste wordt.
Het was niet zozeer sarcasme, maar ik probeerde vooral te verwoorden hoe mensen denken die altijd Israel steunen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:14 schreef Vis1980 het volgende:
Als het sarcasme was, dan is mijn sarcasmemeter stuk, al kom ik wel vaker schokkende uitspraken tegen op Fok!, waardoor het soms lastig in te schatten is.
Klopt, een blik in NWS is genoeg om de antisemitische en moslimhatende users eruit te vissen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Er is altijd eentje die er serieus op reageert.
Dat vind ik trouwens wel een voordeel van social media (althans, die onderdelen van SM waar je gezicht niet te zien is). Op je hoede zijn is een stuk lastiger wanneer je iemand niet kan lezen.
Niet geheel verrassend toch?quote:
Handiger om er dan een quote van te maken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het was niet zozeer sarcasme, maar ik probeerde vooral te verwoorden hoe mensen denken die altijd Israel steunen.
Ik ben niet zo van het vissen. Mijn vader vroeger wel trouwens.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, een blik in NWS is genoeg om de antisemitische en moslimhatende users eruit te vissen.
Máár 300 stemmen verschil. Ik had verwacht dat het verschil veel groter zou zijn (dus dat er meer voorstanders van het wapen embargo ook vóór een heroverweging van de Piri motie zouden zijn).quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wel interessant dat 300 leden bij de ene motie anders hebben gestemd dan bij de ander.
Doelbewust proberen te zorgen dat Israël als enige Joodse land zich niet meer kan verdedigen tegen de agressie uit zeven hoeken is geen 'prima idee' maar een verwerpelijk voorstel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:23 schreef Bluesdude het volgende:
Een volledig wapenembargo van Israel is een prima idee. Helaas...... de Nederlandse politiek en publieke opinie heeft een lange traditie van Israel koesteren en helpen het land te jatten van de Palestijnen. --->> holocausttrauma.
Dat volledige wereldwijde wapenembargo zal er nooit komen...Zeker niet van navo-landen.
Ah, zo, daar gaat weer even een masker af zeg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 15:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Omdat de joden zich tot God's volk hebben uitgeroepen en omdat de joden zielig schijnen te zijn vanwege de holocaust. Daarom schijnt het leven van een jood meer waard te zijn dan het leven van een Palestijn of iemand van welk ander volk dan ook. En als je het daar niet mee eens bent, dan ben je antisemiet.
Als het leven van 1 jood net zoveel waard is dan het leven van tientallen Palestijnen dan klopt zijn uitspraak wel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, zo, daar gaat weer even een masker af zeg.
En als het leven van een Jood zogenaamd meer waard is, waarom moet Israël dan altijd tientallen Palestijnse terroristen vrijlaten om één gegijzelde Israëliër vrij te krijgen? We zien juist precies het tegenovergestelde dan wat jij hier beweerd.
Hier zit toch echt een rekenfoutje in hoor.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, zo, daar gaat weer even een masker af zeg.
En als het leven van een Jood zogenaamd meer waard is, waarom moet Israël dan altijd tientallen Palestijnse terroristen vrijlaten om één gegijzelde Israëliër vrij te krijgen? We zien juist precies het tegenovergestelde dan wat jij hier beweerd.
Open een topic in KLB zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:37 schreef TLC het volgende:
Wat n verachtelijke walgelijke partij is PVDA (GL) geworden
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:51 schreef Piles het volgende:
BBB wil opnieuw regeren: 'Wij zijn partij die zich normaal gedraagt' - https://nos.nl/l/2572011
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:51 schreef Piles het volgende:
BBB wil opnieuw regeren: 'Wij zijn partij die zich normaal gedraagt' - https://nos.nl/l/2572011
Vrij weinig, zo blijktquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:06 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat dit in de peilingen doet.
Dat lijkt mij wat vroeg geconcludeerd. Juist onder de PvdA leden en kiezers zalen het congres hebben afgewacht. Daarnaast is dit een enorm zwakke plek geworden in de campagne. Dit wordt hun achilleshiel, zeker omdat ze het thema zelf als speerpunt gaan introduceren.quote:
Jammer dat ze de vraag niet eerder hebben gesteld. Ik denk dat PvdA-GL dan meer rond de 40 tot 50% had gezeten met hun groene balkje.quote:
Denk dat vooral heel veel mensen onverschillig zijn in wat er zich op een partijcongres of in die zandbak afspeelt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wat vroeg geconcludeerd. Juist onder de PvdA leden en kiezers zalen het congres hebben afgewacht. Daarnaast is dit een enorm zwakke plek geworden in de campagne. Dit wordt hun achilleshiel, zeker omdat ze het thema zelf als speerpunt gaan introduceren.
Bij de vorige peiling rond de pvv werd gedaan alsof de plus kwam door de val kabinet terwijl de peildatum van voor de val was. Dus ik zou de komende weken het effect afwachten.
Ik wil er ook nog een volledig handelsembargo bij op EU-niveau.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:06 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat dit in de peilingen doet.
Eigenlijk ziet de PvdA-GL Israël niet meer als bondgenoot, maar als een tegenstander. En volgens mij is Israël nog steeds een democratie en een rechtsstaat, dus het is een wonderlijke stap om een mede-democratie zo extreem te behandelen. Bij Israël wordt terecht vraagtekens gezet bij hun opvatting van proportionaliteit, maar een volledige wapenembargo (ook op de Iron Dome) tegen een bondgenoot gaat echt ver.
Volledige wapenembargo's hebben we tegen landen als Rusland en Noord-Korea. Waarom zou je Israël ertussen plaatsen, er zijn namelijk heel veel landen die ook een andere opvatting hebben van proportionaliteit (bijvoorbeeld Saoedi-Arabië of Verenigde Arabische Emiraten), maar waar we ook nog gewoon aan exporteren. Er zijn heel veel tussenstappen die nog genomen kunnen worden, zoals het verder aanscherpen van de toetsing van vergunningen en eventueel een verbod op aanvalswapens.
Ik begrijp politiek ook niet helemaal wat de PvdA-Groenlinks hiermee willen behalen. Nederland is al één van de meest kritische landen in de EU, dus dat volledige wapenembargo gaat er daadwerkelijk nooit komen. Zijn ze bang dat hun stemmers naar de andere linkse partijen weglopen?
Nee, die voorstellen komen niet van de Israëlische kant.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als het leven van 1 jood net zoveel waard is dan het leven van tientallen Palestijnen dan klopt zijn uitspraak wel.
Wat vind je hier eng aan dan?quote:
Dat is dan niets meer dan een poging om een land zowel fysiek als economisch kapot te maken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik wil er ook nog een volledig handelsembargo bij op EU-niveau.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Dit moet toch allemaal koren op de molen zijn voor het CDA, niks controversieels zeggen en een beetje terug naar het "normen en waarden" van JP en je bent spekkoper
Tja, dat is natuurlijk al heel wat waard tegenwoordig. Een normale politieke partij zonder rare fratsen.quote:
D66 en JA21? Dat is nogal een verschil.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:21 schreef Perrin het volgende:
Iets van CDA-VVD-D66-JA21 zou zomaar kunnen.
Alles behalve PvdA-GL.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:23 schreef Perrin het volgende:
CDA-VVD-JA21 zullen ergens nog een mattie moeten vinden.
Die gaan 60±10 zetels oid halen maar geen meerderheid normaalgesproken.
PVV lijkt me ook geen eerste of tweede keuze.quote:
Dat gaat D66 niet doen. En CDA denk ik ook liever niet. Dan eerder CDA-VVD-D66-Volt oid. CDA 35 zetels, VVD 25, D66 12 en Volt nog 4 en je bent er al.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:21 schreef Perrin het volgende:
Iets van CDA-VVD-D66-JA21 zou zomaar kunnen.
GL-PvdA heeft geen moer te zoeken in welke beschaafde coalitie dan ook.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat D66 niet doen. En CDA denk ik ook liever niet. Dan eerder CDA-VVD-D66-Volt oid. CDA 35 zetels, VVD 25, D66 12 en Volt nog 4 en je bent er al.
CDA zal voorkeur hebben voor CU, maar zowel CU als D66 zijn gek als ze dat nogmaals doen. CU moet pas gaan regeren als ze minstens 5 zetels hebben, maar niet weer als uiterst linkerflank.
Maar goed, hopelijk komt GL-PvdA over dit gepruts heen. En nog meer te hopen is dat tegen de tijd van de formatie (begint half november) Israël wapenstilstanden heeft en dat onderwerp dus niet meer speelt.
Hij zal ook niks doen in de regering.quote:
Militant ingesteld rechts houdt niet van vluchtelingen, maar houdt er wel van meerdere te genereren.quote:
Alles dat theocratische hell-holes ontvlucht is wat mij aangaat meer dan welkom.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Militant ingesteld rechts houdt niet van vluchtelingen, maar houdt er wel van meerdere te genereren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |