Nouja, het merendeel van de mensen in de TK en een groep mensen binnen de PvdA dus niet.quote:
Je bent niet anders dan een Piri, als je het voor en tegenstemmen zo weet te interpreteren / te vertalen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:00 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Volgens mij is Piri degene met de radicale denkwijze. Dat blijkt ook wel als je nota bene D66 én Volt niet meekrijgt met zo'n motie. Het zegt dus ook / eerder iets over hen die wél voor stemden.
Wie de schoen past..
'Toppers'quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, anders zouden die 8 partijtoppers van de PvdA ook niet stampvoetend in de media verschijnen, deze 8 staan niet bekend als mensen die graag in de weg van de kamerfractie lopen.
Het afbreken van de Iron Dome (ze krabbelen nu wat terug met 'er zijn vast andere leveranciers', maar in de Kamer had ze het echt over het verdwijnen van de Iron Dome) is natuurlijk enorm radicaal.
Ik heb het ook niet enkel over pro Israel figuren. Niet iedereen die niet pro Palestina is, is meteen pro Israel. Ik denk oprecht dat het het gros van mensen in NL niet zoveel kan schelen. Voor hen is Gaza is weinig anders dan Soedan of Jemen. Ik ben bijvoorbeeld ook zo iemand.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dank voor het bewijzen van mijn punt. Misschien je iets meer verdiepen in de actualiteiten en daarmee dus ook de recente polls onder Nederlanders m.b.t. thema.
Dan zal je ook meteen zien dat het aantal diehard pro-Israël figuren tot een dieptepunt is gedaald.
Dat Volt en D66 hierin niet meegaan laat vooral hun hypocrisie en gebrek aan ruggengraat zien. Ze willen blijkbaar alleen maar de mooie schijn maken met standpunten over internationaal recht. Maar als het internationaal recht even niet uitkomt dan staan ze er dus toch niet voor.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:00 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Volgens mij is Piri degene met de radicale denkwijze. Dat blijkt ook wel als je nota bene D66 én Volt niet meekrijgt met zo'n motie. Het zegt dus ook / eerder iets over hen die wél voor stemden.
Wie de schoen past..
Yeşilgöz, Bontenbal, Wilders, Bikker en misschien ook Jetten zullen er wel voor zorgen dat niemand dit vergeet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:04 schreef klaasweetalles het volgende:
In oktober is iedereen de motie van Piri vergeten
storm in een glas water op dit moment
Ja, partijtoppers. Groter dan Piri, die met haar solo-actie ook nog eens de fusie in gevaar brengt.quote:
Hoe is het niet anders, wij dragen actief bij aan het conflict door wapens te leveren. Dat is bij de andere conflicten die je noemt niet zo.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:04 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet enkel over pro Israel figuren. Niet iedereen die niet pro-palstina is, is meteen pro Israel. Ik denk oprecht dat het het gros van mensen in NL niet zoveel kan schelen. Voor hen is Gaza is weinig anders dan Soedan of Jemen. Ik ben bijvoorbeeld ook zo iemand.
Waarmee ze de glazen van een regeringsdeelname wel redelijk ingooien. De club van Wilders is een onbetrouwbare partner om mee samen te werken, maar met een partij waar de inhoudelijke verdeeldheid zo groot is en publiekelijk (in de Kamer en in de media) wordt uitgevochten kan het ook nogal lastig zijn. Daar zullen zowel Yesilgöz als Bontenbal toch wel wat bedenkingen bij hebben.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het schijnt toch vooral een solo-actie van Piri te zijn geweest, al heeft ze het wel van te voren aan de fractie gemeld. En Piri is echt PvdA.
Jij denkt dat de kiezer hier wakker van gaat liggen, zeker na wat Israël zelf aan het veroorzaken is in dat gebiedquote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Yeşilgöz, Bontenbal, Wilders, Bikker en misschien ook Jetten zullen er wel voor zorgen dat niemand dit vergeet.
Dat zal, maar dat is een ander standpunt dan je eerder verkondigde. Namelijk dat schromelijk onderschat wordt hoeveel mensen pro-Israël zijn. Dus je bent je eigen doelpalen aan het verschuiven.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:04 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet enkel over pro Israel figuren. Niet iedereen die niet pro Palestina is, is meteen pro Israel. Ik denk oprecht dat het het gros van mensen in NL niet zoveel kan schelen. Voor hen is Gaza is weinig anders dan Soedan of Jemen. Ik ben bijvoorbeeld ook zo iemand.
De Iron Dome is geen wapen. Hoe jij het ook wil framen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe is het niet anders, wij dragen actief bij aan het conflict door wapens te leveren. Dat is bij de andere conflicten die je noemt niet zo.
Geen enkel probleem, dan mag dat clubje het toch weer lekker proberen met elkaar. Dan krijgen we een kabinet waar de Nederlander weer van mag smullen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Yeşilgöz, Bontenbal, Wilders, Bikker en misschien ook Jetten zullen er wel voor zorgen dat niemand dit vergeet.
Nou en. Daarbij is het een luchtVERDEDIGINGSsysteem.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hoe is het niet anders, wij dragen actief bij aan het conflict door wapens te leveren. Dat is bij de andere conflicten die je noemt niet zo.
Ook defensieve wapens zijn wapens. Los van wat je van de motie vindt. Laten we bij de feiten blijven.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Iron Dome is geen wapen. Hoe jij het ook wil framen.
Het helpt Israel bij hun offensieve mogelijkheden. De beste aanval is een goede verdediging. Het zijn wel degelijk wapens, raketten. Ik frame niet meer dan jij.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Iron Dome is geen wapen. Hoe jij het ook wil framen.
Ze krijgen hun verkiezingscampagne op een presenteerblaadje aangeboden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja is een anti-tankraket ook geen wapen dan? Omdat het verdediging tegen tanks is?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou en. Daarbij is het een luchtVERDEDIGINGSsysteem.
Die kun je ook offensief inzetten, flappie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja is een antitankraket ook geen wapen dan? Omdat het verdediging tegen tanks is?
Dat maakt voor de definitie niets uit, Harrie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die kun je ook offensief inzetten, flappie.
Luchtverdediging toch ook. Stel je valt een land binnen. En je rolt je luchtverdediging naar voren om ook daar te verdedigen. Voilá.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die kun je ook offensief inzetten, flappie.
Het maakt mij nogal uit of je een bevolking hun verdediging tegen continue aanvallen van hun buurlanden wil saboteren..quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt voor de definitie niets uit, Harrie.
Ja, maar een wapen is dan nog steeds een wapen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het maakt mij nogal uit of je een land hun verdediging wil saboteren..
Ja die Iron Dome die nemen ze overal mee naartoe. Inklappen en wegwezen. Het niveau daalt steeds verder.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Luchtverdediging toch ook. Stel je valt een land binnen. En je rolt je luchtverdediging naar voren om ook daar te verdedigen. Voilá.
Dit is toch echt Piri zelf. Als je mij had gevraagd hoe GL-PvdA kon voorkomen dat ze groot zouden worden en meeregeren in het volgende kabinet, had 'radicale moties over buitenlandbeleid, vooral Israël' op 1 gestaan. Iedere campagnestrateeg snapt dat dit de domste actie is die de fractie kon doen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ach het midden in Nederland doet ook altijd gezellig mee in het links bashen. En dan vraagt men zich toch af waarom we alleen maar naar rechts hollen.
Wij leveren helemaal geen wapens aan Israël. Wij leveren -als onderdeel van onze wereldwijde rol bij het F35 programma - reserveonderdelen voor één type jachtvliegtuig. Onder andere aan Israël.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wie wil er sabboteren dan? Dat wij niet meer zouden bijdragen aan de bewapening van Israel maakt niet dat de motie is dat wij Israels verdediging zouden moeten saboteren. Het mag overduidelijk niet om de inhoud van de motie gaan. Nee het blijven woordspelletjes.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het maakt mij nogal uit of je een bevolking hun verdediging tegen continue aanvallen van hun buurlanden wil saboteren..
Maat, leer lezen. Ik schreef letterlijk dit:quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal, maar dat is een ander standpunt dan je eerder verkondigde. Namelijk dat schromelijk onderschat wordt hoeveel mensen pro-Israël zijn. Dus je bent je eigen doelpalen aan het verschuiven.
Voor de mensen die het wel wat kan schelen of er iets van vinden ziet het er toch echt anders uit dan wat jij beweerde.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)israel-gaza-veldkamp
Met je doelpalen verschuivenquote:Ik denk dat jij, net als o.a. de fractie van GL/PvdA, schromelijk onderschatten hoe weinig mensen Gaza belangrijk vinden / hoeveel mensen er pro-Israël zijn.
Misschien even doorlezen. Na dat dikgedrukte. Of lees je daar 'per ongeluk' overheen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Maat, leer lezen. Ik schreef letterlijk dit:
[..]
Met je doelpalen verschuiven
Als we geen wapens leveren is er ook geen probleem met motie Piri. Want die gaat enkel over het niet meer leveren van wapens aan Israel. Wat we volgens jou al niet doen. Dus een motie om niks.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wij leveren helemaal geen wapens aan Israël. Wij leveren -als onderdeel van onze wereldwijde rol bij het F35 programma - reserveonderdelen voor één type jachtvliegtuig. Onder andere aan Israël.
Het is niet eerlijk.... Boehoe...quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:17 schreef klaasweetalles het volgende:
Voor mij is het heel simpel
Waarom moet Nederland Israël steunen in zo een luchtverdedigingssysteem terwijl Iran zo ding niet heeft en de Israëlisch gevechtsvliegtuigen overal die bommen kunnen pleuren boven Iran???
waarom?
waarom?
laten we er gewoon een gelijke strijd van maken zou ik zeggen......
ik denk dat niemand tegen Israël was in het verleden, alleen ze hebben het zelf verneukt de afgelopen 2 jaarquote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:18 schreef Perrin het volgende:
Iedereen die de gehele Israëlische bevolking het slechtste toewenst, is iig voor mij iemand om met een grote boog omheen te lopen.
Dat heb ik bij iedereen die welke bevolking dan ook het slechtste toewenst. Denk dat daar het meten met twee maten al snel om de hoek komt kijken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:18 schreef Perrin het volgende:
Iedereen die de gehele Israëlische bevolking het slechtste toewenst, is iig voor mij iemand om met een grote boog omheen te lopen.
Ja ook een mooie verdraaien. Niet meer willen bijdragen aan Israels terreur is het slechtste toewensen aan Israel?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:18 schreef Perrin het volgende:
Je zult mij niet over meten met twee maten horen klagen, maar idd. Alle mensen die de hele bevolking van een land of hele bevolkingsgroepen het slechtste toewensen zijn mensen die je zou moeten vermijden als de pest.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heb ik bij iedereen die welke bevolking dan ook het slechtste toewenst. Denk dat daar het meten met twee maten al snel om de hoek komt kijken.
Dat doet niemand toch?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:18 schreef Perrin het volgende:
Dat zijn twee verschillende dingen hè? Ik stel: men onderschat:quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien even doorlezen. Na dat dikgedrukte. Of lees je daar 'per ongeluk' overheen.
Hmm, bijzonder. Het VK en de VS hebben tienduizenden Duitsers gedood in een paar dagen tijdens de bombardementen in Duitsland. Om nog maar te zwijgen over de bombardementen van Hiroshima en Nagasaki. En toch zijn deze landen natuurlijk democratieën. Jouw claim klopt dus niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Een liberale democratie vermoord niet 40.000 onschuldige mensen in 2 jaar. Een liberale democratie hongert geen 2 miljoen mensen uit een liberale democratie bombardeert niet elk ziekenhuis in een streek een liberale democratie laat journalisten toe. Israel pleegt meer terreur dan het moet ondergaan.
[..]
Dit is natuurlijk gewoon niet waar. Dit sluit weer aan bij wat ik eerder zij dat jij wat de partijen die tegen Israël strijden doen en zeggen aangrijpt om vervolgens te stellen dat Israël dit doet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Israel roept al meer dan 30 jaar op om de regering in Iran omver te werpen. Dat ze over en weer elkaar het ligt in de ogen niet gunnen maakt ze beide fout.
Nee hoor, dat is niet het geval. Israëlische scholen zijn Westers ingesteld en daarnaast zijn er zelfs talloze meertalige scholen waar er wordt geprobeerd Arabische en Joodse kinderen samen te brengen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
In Israel worden kinderen net zo goed opgevoed met racistisch gedachtegoed waardoor ze Palestijnen niet als medemensen zien, dat weet je ook best. Zonder racisme dat in de haarvaten van je samenleving zit kun je je buren niet aandoen wat Israel de Palestijnen aan doet. Je merkt ook dat Israel de eigen terreur amper waarneemt en de terreur die ze ontvangen gigantisch opblaast.
[..]
Je weet zelf hoe al die activisten als een bok op de haverkist duiken als ze maar denken dat ze het gelijk aan hun zijde hebben...quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als we geen wapens leveren is er ook geen probleem met motie Piri. Want die gaat enkel over het niet meer leveren van wapens aan Israel. Wat we volgens jou al niet doen. Dus een motie om niks.
Dat heb ik bij iedereen die welke bevolking dan ook het slechtste toewenst. Denk dat daar het meten met twee maten al snel om de hoek komt kijken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:18 schreef Perrin het volgende:
De politieke heisa rond deze motie is inmiddels groter dan de heisa rond het kabinetsbeleid/standpunt. Dat zegt wel genoeg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 11:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je zult mij niet over meten met twee maten horen klagen, maar idd. Alle mensen die de hele bevolking van een land of hele bevolkingsgroepen het slechtste toewensen zijn mensen die je zou moeten vermijden als de pest.
Inclusief alle lui die deze motie steunen. Inclusief alle mensen die Gaza uitgeroeid willen zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |