SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
En even voor de duidelijkheid:
Geniet iedereen!
[ Bericht 1% gewijzigd door Meke op 16-05-2025 12:56:02 ]Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Dat gebeurd haar nooit.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:46 schreef Cyan9 het volgende:
@:ESF1Gamer krijgt straf. Dat was een serieus geval van door het slotje.
Nou ja. Nu moeten we gaan uitvinden van elke andere 36 deelnemers het dan is.quote:
I don't care.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:46 schreef Cyan9 het volgende:
@:ESF1Gamer krijgt straf. Dat was een serieus geval van door het slotje.
En daarna gebruikte je de titel van de UK inzending?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:04 schreef AgnesGru het volgende:
Van de week moest de auto voor de APK naar de garage. Even ¤700,- kosten
Oei... Mensen vragen me regelmatig waarom ik geen auto (en rijbewijs, nog altijd) neem. Dit soort onverwachte kosten en stress zijn toch wel de hoofdreden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:04 schreef AgnesGru het volgende:
Daarom is APK-dag nooit een van mijn favoriete dagen van het jaar. Mijn APK is nog een paar maanden weg, maar ik weet al dat er een nieuwe schokdemper op moet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:04 schreef AgnesGru het volgende:
quote:
Het is duur en kan kopzorgen geven, maar het kan ook tijd en frustratie schelen. Zonder files doe ik er met het OV drie keer langer over om op mijn vrijwilligerswerk of bij mijn familie te komen. In de zomer ga ik naar Iron Maiden in GelreDome en ik hoef niet eventueel eerder weg om de laatste trein te halenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Oei... Mensen vragen me regelmatig waarom ik geen auto (en rijbewijs, nog altijd) neem. Dit soort onverwachte kosten en stress zijn toch wel de hoofdreden.
Nee het is altijd voor- en nadelen tegen elkaar opwegen. Voor mij is het ook best een gedoe om steeds met OV naar Alicante stad te moeten maar zolang het me niet té ergert, vind ik het nog wel oké zo.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:59 schreef H_T het volgende:
[..]
Het is duur en kan kopzorgen geven, maar het kan ook tijd en frustratie schelen. Zonder files doe ik er met het OV drie keer langer over om op mijn vrijwilligerswerk of bij mijn familie te komen. In de zomer ga ik naar Iron Maiden in GelreDome en ik hoef niet eventueel eerder weg om de laatste trein te halen
Voor ik een auto had redde ik me ook best met het OV. Dat het lang duurt kan je aan wennen en jezelf op instellen. Ik heb meerdere films gekeken in de trein vanaf Leeuwarden, dat had ik met de auto dan weer niet gedaanquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee het is altijd voor- en nadelen tegen elkaar opwegen. Voor mij is het ook best een gedoe om steeds met OV naar Alicante stad te moeten maar zolang het me niet té ergert, vind ik het nog wel oké zo.
Jaren terug moest ik voor werk naar Den Haag. Lekker netflixen in de 1 klasquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Voor ik een auto had redde ik me ook best met het OV. Dat het lang duurt kan je aan wennen en jezelf op instellen. Ik heb meerdere films gekeken in de trein vanaf Leeuwarden, dat had ik met de auto dan weer niet gedaan
Ah, jij hebt dus ook nog steeds geen rijbewijs, ook al begonnen we ongeveer tegelijk?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Oei... Mensen vragen me regelmatig waarom ik geen auto (en rijbewijs, nog altijd) neem. Dit soort onverwachte kosten en stress zijn toch wel de hoofdreden.
Hahaha ja ik hetzelfdequote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:43 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ah, jij hebt dus ook nog steeds geen rijbewijs, ook al begonnen we ongeveer tegelijk?
Dat stelt me wel gerust![]()
Ben alweer een jaar of twee niet bezig met rijlessen.
Haha wauwquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Hahaha ja ik hetzelfdeIk had zelfs al een examendatum staan en toen had ik er helemaal genoeg van en ben ik ermee gekapt
Omdat het me veel te veel stress gaf en ik er vrij zeker van was dat ik dat examen niet goed ging doen. In de weken naar het examen toe leek het eerder slechter te gaan dan beter.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:57 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Haha wauw
Nee ik was nog niet toe aan examen. Waarom was je gestopt als je al zo dichtbij was als ik vragen mag?
Wat is de aanleiding dat ze dat vandaag uitzenden?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:58 schreef NailQueen het volgende:
Vanavond is het grote songfestivalfeest op NPO3 te zien!
Omdat morgen Even Tot Hier in de weg zitquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wat is de aanleiding dat ze dat vandaag uitzenden?
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Omdat het me veel te veel stress gaf en ik er vrij zeker van was dat ik dat examen niet goed ging doen. In de weken naar het examen toe leek het eerder slechter te gaan dan beter.
Als ik het nog eens probeer, dan doe ik het in een veel kleinere plaats en niet weer in Alicante stad.
En jij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koel en donker bewaren
Maar dat is zondag.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:01 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Omdat morgen Even Tot Hier in de weg zit
Moet het Nederlands elftal morgen weer voetballenquote:
Nee, een of ander liedjesfestijn of zo.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Moet het Nederlands elftal morgen weer voetballen
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nee, een of ander liedjesfestijn of zo.
Kan me niet voorstellen dat daar mensen naar gaan kijken, maar blijkbaar moet Even tot hier daar voor wijken.
Een collega van me is bijna 40 en heeft vorig jaar zijn rijbewijs gehaald. Dat had ook wat voeten in de aarde en kostte behoorlijk wat uren. Het kan wel op die leeftijd, maar ik denk dat het wel makkelijker is op jongere leeftijd. Moet je er wel het geld voor hebben en het eraan willen uitgevenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:07 schreef Guanabana het volgende:
Maar goed, als ik het zo om me heen zie zijn rijles-struggles eerder regel dan uitzondering, dus wij zijn niet raar ofzo![]()
Soms wel spijt van dat ik niet gewoon op mijn 18e al ben begonnen to get it over with, zie het eigenlijk steeds minder voor me dat ik nu ''op mijn leeftijd''ooit nog een automobilist ga worden. Kan ik me weinig bij voorstellen
Oja, ik weet dat het kan hoor. Maar ik zie mezelf niet rondrijden zeg maarquote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:39 schreef H_T het volgende:
[..]
Een collega van me is bijna 40 en heeft vorig jaar zijn rijbewijs gehaald. Dat had ook wat voeten in de aarde en kostte behoorlijk wat uren. Het kan wel op die leeftijd, maar ik denk dat het wel makkelijker is op jongere leeftijd. Moet je er wel het geld voor hebben en het eraan willen uitgeven
Je gaat niet Groningen in?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:58 schreef NailQueen het volgende:
Vanavond is het grote songfestivalfeest op NPO3 te zien!
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]Mocht je het ooit weer gaan proberen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is hoop![]()
Voor het leedvermaak: Mijn eerste instructeur was een vies oud mannetje, die me weinig geleerd had. Toen hij, 60 en getrouwd, een date wilde ben ik (toen 18) hem gepeerd. Toen kreeg ik een hele strenge, niet-begripvolle oude vrouw op het randje van een burn-out die me alleen maar af liep te snauwen. Uiteindelijk is ze zelf gestopt met de job, en liep ik na 50 lessen nog steeds ver achter. Ik had ook overigens weinig talent.
Daarna volgden er nog 5 instructeurs waarvan de meeste zelf gestopt zijn of ziek werden. Ik vraag me nog altijd af of het toeval is dat ik de gemeenschappelijke deler ben in hun carriereswitch of burn-out.
Op mijn 21e ben ik tijdens op 6eexamen geslaagd.
Inmiddels rijd ik al 12 jaar zonder problemen (afkloppen) een aanzienlijke hoeveelheid kilometers per jaar. Achteraf gezien had ik, gezien de transitie naar elektrisch rijden, misschien toch wel wat minder koppig kunnen zijn en alleen mijn automaat-rijbewijs kunnen halen![]()
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja snap ik ook. Ik heb nog steeds zoiets van 'komt nog wel een keer, als het écht urgent wordt'. Maar dat is het nu nog niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:07 schreef Guanabana het volgende:
Maar goed, als ik het zo om me heen zie zijn rijles-struggles eerder regel dan uitzondering, dus wij zijn niet raar ofzo![]()
Soms wel spijt van dat ik niet gewoon op mijn 18e al ben begonnen to get it over with, zie het eigenlijk steeds minder voor me dat ik nu ''op mijn leeftijd''ooit nog een automobilist ga worden. Kan ik me weinig bij voorstellen
[..]Ik had een beetje hetzelfde toen mijn (superfijne - dacht ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) rij-instructeur er na een jaar ofzo ineens mee stopte omdat hij een beenblessure had en niet meer les kon geven (hij loopt nog wel eens langs zonder been nu, erg sneu
).
Kwam bij een nieuwe rijschool, mega-wennen. Was veel hardere, minder meegaande instructeur, maar mijn rijvaardigheden sprongen echt vooruitHij was veel kritischer, de eerste was gewoon veel te lief voor mij. Deze liet mij een straat inrijden en zette me dan aan de kant omdat het één-richtings-verkeer was, ik moest honderd keer hetzelfde bochtje doen tot het goed was.
Uiteindelijk binnen een paar maanden (een week voor het verlopen van mijn theorie) geslaagd.
Dus het kan ook iets goeds zijn om over te stappen (hoewel dat nu wel al even geleden is).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Gelukkig verspillen ze geen geld!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ze hebben nog geen halfjaar oude expansievat vervangen
In Alicante stad rijlessen nemen was gewoon best heftig. De stad is ongeveer formaat Utrecht maar dan met Spaans verkeer in plaats van Nederlands. Ik kende de stad op dat moment ook amper (en de delen waar die lessen plaatsvinden ken ik nog steeds niet goed).quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:03 schreef H_T het volgende:
Als het niet per se hoeft rij ik ook liever niet in het centrum van Amsterdam of zo. Met in het buitenland rijden heb ik in de basis geen probleem
Toch is het best goed dat je die drukke ellende al eens hebt meegemaakt. Dan schrik je je niet helemaal het leplazarus als je daar ineens in komtquote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:09 schreef Strani het volgende:
[..]
In Alicante stad rijlessen nemen was gewoon best heftig. De stad is ongeveer formaat Utrecht maar dan met Spaans verkeer in plaats van Nederlands. Ik kende de stad op dat moment ook amper (en de delen waar die lessen plaatsvinden ken ik nog steeds niet goed).
Volgende keer doe ik het óf waar ik tot tien jaar geleden woonde (stad met zo'n 60.000 inwoners) of in een kleiner plaatsje net over de grens met Castilla la Mancha waar echt amper stoplichten zijn en alleen een stuk simpele snelweg in plaats van een complexe stadsring waar op- en afritten dezelfde strook zijn.
Dat zeker! Het stomme is ook dat ik het stadsverkeer zelf niet eens zo erg vond. Het was meer het getetter (in het Spaans natuurlijk) door m'n instructeur waardoor het gewoon information overload werd.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:11 schreef H_T het volgende:
[..]
Toch is het best goed dat je die drukke ellende al eens hebt meegemaakt. Dan schrik je je niet helemaal het leplazarus als je daar ineens in komt
Dat idd niet, maar wel nog een goeie expansievat.quote:
Ja en Tilburg is ook wel een soort buitenland, met alle respect!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:15 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb zo'n 11 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en daarna een stuk of 7 jaar niet meer gereden, totdat ik ineens moest. Dat was best eng. Maar als je het vaker doet, dan voelt het ook steeds zekerder en laat je de auto ook niet meer afslaan of, als het dan een keer gebeurt, voel je je er ook niet meteen super onzeker over. Nog steeds maak ik geen lange ritten, maar dit jaar ben ik voor het eerst naar het buitenland gereden. Goed, het was Kleve, maar het was wel het buitenland
En vorige week ging ik naar een concert in Tilburg, toen zat ik ruim 2,5 uur in de auto, ivm alle files.
Nou, zo voelde het inderdaad wel een beetjequote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja en Tilburg is ook wel een soort buitenland, met alle respect!
Ik was ook al 30+ toen ik mijn rijbewijs haalde. En lessen in Amsterdam-West is niet te vergelijken met Alicante.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat zeker! Het stomme is ook dat ik het stadsverkeer zelf niet eens zo erg vond. Het was meer het getetter (in het Spaans natuurlijk) door m'n instructeur waardoor het gewoon information overload werd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen was mijn geld op en ben ik later, toen ik een betaalde baan had, opnieuw lessen gaan volgen bij een andere rijschool. Daar kreeg ik compleet ander les. Veel uitgebreider, meer uitleg en ook met dingen die de vorige keren fout gingen. Daar ben ik 1x geslaagd. Dat is alweer 9 jaar geleden.
Ik woon natuurlijk in het noorden en hier heb je wel een auto nodig want anders kom je niet ver. Het OV is hier niet zo goed geregeld als in de grotere steden.
De Elandproef doen in Nederland of België gaat een beetje moeilijk.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
Oh ik dacht in de slowchat te zitten, maar ik zie dat het over rijlessen gaat, dus ik neem aan dat dit het Zweedse topic is?
Jullie hebben dan wel weer de Eilandproef, waarin je een eiland moet ontwijken dat opeens de weg oversteekt. In de praktijk blijkt dit zelden echt een probleem.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:52 schreef usagi414 het volgende:
[..]
De Elandproef doen in Nederland of België gaat een beetje moeilijk.
Zo'n eilandproef kan met een klein stuurfoutje trouwens nog vrij snel omslaan naar een weilandproef.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Jullie hebben dan wel weer de Eilandproef, waarin je een eiland moet ontwijken dat opeens de weg oversteekt. In de praktijk blijkt dit zelden echt een probleem.
Zelfs de eendenproef gaat vaak niet zo goed.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Jullie hebben dan wel weer de Eilandproef, waarin je een eiland moet ontwijken dat opeens de weg oversteekt. In de praktijk blijkt dit zelden echt een probleem.
Voor zulke mensen is er een speciaal plekje in de hel.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:05 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Zelfs de eendenproef gaat vaak niet zo goed.
[ x ]
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:05 schreef usagi414 het volgende:
[..]
[ x ]
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:05 schreef usagi414 het volgende:
[..]
[ x ]
Hier zouden ze het de koeienproef kunnen noemen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Als troost dan maar de echte.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:01 schreef H_T het volgende:
Net gezien dat Bill & Ted hebben meegeschreven aan het Britse nummerWYLD STALLYNS RULE!!!
...alleen was het jammer genoeg Billen Ted
Excellent!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als troost dan maar de echte.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:53 schreef Strani het volgende:
Ondertussen Cha Cha Cha op NPO3 dus er zullen wel wat mensen hier heel blij worden nu.
Nog nooit hier fans van Cha Cha Cha gezien, anders hadden ze wel een Käärjä smiley gemaaktquote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:53 schreef Strani het volgende:
Ondertussen Cha Cha Cha op NPO3 dus er zullen wel wat mensen hier heel blij worden nu.
Jij bent daar fan vanquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:00 schreef NailQueen het volgende:
[..]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Het is nooit echt mijn favoriet geweest moet ik zeggenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:00 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nog nooit hier fans van Cha Cha Cha gezien, anders hadden ze wel een Käärjä smiley gemaakt
Het liedje wel, de zanger zelf is wel ok. Maar buten dat wel 3000 keer beter dan Tattoo.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is nooit echt mijn favoriet geweest moet ik zeggen
Dat wel. Nou ja ik hou nooit zo van acts met gekke outfits.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het liedje wel, de zanger zelf is wel ok. Maar buten dat wel 3000 keer beter dan Tattoo.
Ik meestal ook niet. Maar als jij dat niks vindt, waarom zat je er altijd zo raar tijdens de Jitsi meetingsquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat wel. Nou ja ik hou nooit zo van acts met gekke outfits.
Geenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:08 schreef vencodark het volgende:
Is dit de juiste plek om te vragen welke hapjes jullie in huis halen voor morgen?![]()
Ik vind 'naakt' geen gekke outfit Redefinequote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik meestal ook niet. Maar als jij dat niks vindt, waarom zat je er altijd zo raar tijdens de Jitsi meetings
Mijn psycholoog is het daar niet mee eensquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind 'naakt' geen gekke outfit Redefine
Ach kom, je maakte er destijds nooit een probleem van!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mijn psycholoog is het daar niet mee eens
Ik was veel te druk met kotsen en mijn ogen uitsteken om dat te kunnen doen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ach kom, je maakte er destijds nooit een probleem van!
Dat strookt niet met de privéberichtjes die je destijds tijdens de jitsi's stuurde maar oké.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik was veel te druk met kotsen en mijn ogen uitsteken om dat te kunnen doen.
Die waren niet van mij, maar van @Mekequote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat strookt niet met de privéberichtjes die je destijds tijdens de jitsi's stuurde maar oké.
Ik ga denk ik voor wat lekkere vleeswaren (coppa di parma, spianata romana enzo) en zoete olijfjes en stokbrood met kruidenkaas.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:08 schreef vencodark het volgende:
Is dit de juiste plek om te vragen welke hapjes jullie in huis halen voor morgen?![]()
Klinkt goed.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ga denk ik voor wat lekkere vleeswaren (coppa di parma, spianata romana enzo) en zoete olijfjes en stokbrood met kruidenkaas.
En jij?
Niks mis mee.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Klinkt goed.
Ik voel me nu een proleet, want ik heb dit:
[ afbeelding ]
Geen idee!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ga denk ik voor wat lekkere vleeswaren (coppa di parma, spianata romana enzo) en zoete olijfjes en stokbrood met kruidenkaas.
En jij?
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Klinkt goed.
[ afbeelding ]
Die regelen mijn ouders maar ik neem sowieso frituurhapjes mee. Voor het geval ze dat vergetenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:08 schreef vencodark het volgende:
Ik heb vandaag een kaasassortiment gekocht, maar nu zijn mijn crackers op. Of ik die kaas daadwerkelijk dit weekend ga eten zie ik later welquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:08 schreef vencodark het volgende:
Ik heb paprika chips. En misschien ga ik ook nog een zak m&M's halen. Die had ik voor de tweede halve finale ook. En waren wel erg lekker.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:08 schreef vencodark het volgende:
Maar ik voelde me heel slecht de hele dag.quote:
Hmm oké vooruit maar morgen maken we het later goed?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar ik voelde me heel slecht de hele dag.
Maltesers.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb paprika chips. En misschien ga ik ook nog een zak m&M's halen. Die had ik voor de tweede halve finale ook. En waren wel erg lekker.
Ja, dat is goed.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm oké vooruit maar morgen maken we het later goed?
Maltesers heb ik echt al heel lang niet meer gegeten.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maltesers.![]()
En ik heb nog choco/yoghurt rozijnen.
We waren al akkoord dat je mag gaan slapen hoorquote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
M&M's zijn al 9 euro per kilo, Maltesers zijn zelfs 19 euro per kilo.
Ik denk dat dit daar idd de juiste plek voor is.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:08 schreef vencodark het volgende:
VBL was ook een leuke plek geweest om het te vragen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:08 schreef vencodark het volgende:
Ja precies, zoiets. Niks mis meequote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Klinkt goed.
[ afbeelding ]
Wat weet CNN nu helemaal?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 00:16 schreef TLC het volgende:
CNN heeft Albanie op 1 staan, Nederland pas op plek 13
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 01:02 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ik vond Sieneke best leuk en Nederlands. Dan schaam "ik" me meer voor die meid op blote voeten, Trebble, Misses nogwat met een klok, die valszingende indiaan, de topper senioren met lampjes, Mia en Dion, en iedereen die ik vergeten ben.
Ik vermoed wel redelijk veel Duitsers in het publiek?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 02:13 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
Uitslag van bezoekers van de generale
Repetitie van de finale.
Toch wel verrassend dat Spanje zo hoog staat. En ook Duitsland toch beter dan in eerste instantie gedacht .
Oh ja zelfde voor Spanje. Niet eens aan gedacht.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 07:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vermoed wel redelijk veel Duitsers in het publiek?
Goedemorgen!quote:
Juryleden zijn al jaren gevoelig voor de inzendingen uit hun 'eigen' semi. Ook zaken als props op het podium of 'trucjes' van de artiest maken zeer regelmatig meer indruk op de experts dan op de mensen thuis.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:28 schreef Cassa95 het volgende:
Goedemorgen! Zelf had ik verwacht dat je als televoter thuis beïnvloed wordt door welke halve finale je aandachtig hebt gezien, waar je land aan meedeed. Want die liedjes kent de gemiddelde kijker dan al beter op zaterdag. Maar toen ik het uitzocht kwam ik juist op een gigantisch verschil uit bij de jury's!
Jury's Songfestival zijn bevooroordeeld, mogelijk nadelig voor Claude:
https://caschart.blogspot(...)-bevooroordeeld.html
Ik kreeg het er ook warm van!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind 'naakt' geen gekke outfit Redefine
Trap er niet in hè als ze zich bij terugkomst allemaal verstoppen!!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:03 schreef Arizona het volgende:
Ik heb mijn ouders dus weggebracht voor hun eerste busvakantie. Prachtig. Allemaal veertigers en vijftigers die hun zeventigers en tachtigers-ouders wegbrachten
Gezellig dat je samen met je dochter gaat kijken!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:17 schreef Hanca het volgende:
Is er ook een tijdsschema van vanavond, zoals er bij de halve finales wel was?
Ik wil gaan kijken met mijn dochter van 13, maar vraag me nu even af of ze het einde van alle liedjes wel 'haalt'. Normaal ligt ze om 21 uur in bed, dat wil ik best oprekken tot 23 uur, maar zelf wil ze ook niet veel later dan dat. De uitslag gaat ze sowieso niet afwachten.
Nou ja de hele show duurt meestal tot tegen 1 uur. Ik was 12 toen ik voor het eerst keek (destijds duurde het ook maar tot middernacht). Misschien vindt ze het erg leuk en wil ze toch tot het einde kijkenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:17 schreef Hanca het volgende:
Is er ook een tijdsschema van vanavond, zoals er bij de halve finales wel was?
Ik wil gaan kijken met mijn dochter van 13, maar vraag me nu even af of ze het einde van alle liedjes wel 'haalt'. Normaal ligt ze om 21 uur in bed, dat wil ik best oprekken tot 23 uur, maar zelf wil ze ook niet veel later dan dat. De uitslag gaat ze sowieso niet afwachten.
Jij ging dan weer altijd op de WC zitten. Dat vond ook niemand heel gek.quote:
Ik zal even voor je kijken of ik wat kan vinden voor vanavond.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:31 schreef Hanca het volgende:
Dat eindresultaat afwachten zit er echt niet in, dat wil ze zelf ook niet. Ze heeft haar slaap nodig.
Alleen: ze is wat autistisch, dus een schema zoals bij de halve finale zou wel echt ideaal zijn. Dan kan ze zich instellen op een bepaald moment. Dat werkt beter dan 'na het laatste liedje'. En nu een moment kiezen en er vanavond achter komen dat er dan nog 2 liedjes mogen is ook niet ideaal.
Als er niks is vertel ik haar wel dat het 23:30 gaat worden. Dat zag ik ook wel ongeveer bij schema's van eerdere jaren.
Gisteren bij de jury repetitie waren de liedjes rond half 12 klaar.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:31 schreef Hanca het volgende:
Dat eindresultaat afwachten zit er echt niet in, dat wil ze zelf ook niet. Ze heeft haar slaap nodig.
Alleen: ze is wat autistisch, dus een schema zoals bij de halve finale zou wel echt ideaal zijn. Dan kan ze zich instellen op een bepaald moment. Dat werkt beter dan 'na het laatste liedje'. En nu een moment kiezen en er vanavond achter komen dat er dan nog 2 liedjes mogen is ook niet ideaal.
Als er niks is vertel ik haar wel dat het 23:30 gaat worden. Dat zag ik ook wel ongeveer bij schema's van eerdere jaren.
Heb even teruggekeken hoe het vorig jaar was (gewoon via YouTube) en daar was het laatste liedje om 23:14 klaar. Dus 23:30 lijkt me een veilige schatting.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:31 schreef Hanca het volgende:
Stilte voor de stormquote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:31 schreef Strani het volgende:
Wel een beetje stil hier voor een finaledag.
Ik lag in een tandartsstoel, dus ja...quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:31 schreef Strani het volgende:
Op zaterdag?!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik lag in een tandartsstoel, dus ja...
Nee hoor, gewoon controle.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op zaterdag?!![]()
Dan was er vast iets acuut mis
Jouw tandarts werkt op zaterdag? Wow!quote:
Nou ja zegquote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:59 schreef Roger_Epiales het volgende:
En vanavond ben ik er ook niet, ben net gevraagd wat te gaan drinken in de stad en aangezien ik er dit jaar toch al niet helemaal in zit heb ik daar ja op gezegd.
We zullen het luchtalarm wel voor je af laten gaan, dan is het niet meer stil.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:31 schreef Strani het volgende:
Net zoals in Nederland niemand meer kijkt na het Joost-debacle. Nou goed, 2,3 miljoen mensen, maar toch.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:50 schreef Hanca het volgende:
België had de slechtste kijkcijfers ooit donderdag: https://www.hln.be/tv/twe(...)antal-ooit~ac7bb961/
Nu 389.000, vorig jaar waren dat nog 614.423 voor de eerste halve finale waar België niet mee deed.
Moet wel zeggen dat ik er voor het eerst in jaren geen geld meer aan uitgeef thoquote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Net zoals in Nederland niemand meer kijkt na het Joost-debacle. Nou goed, 2,3 miljoen mensen, maar toch.
Erg he? Ik maak me er ook wel een beetje zorgen over.quote:
Australië ligt er uit, dus stemmen doe ik ook niet denk ikquote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:38 schreef Moira het volgende:
[..]
Moet wel zeggen dat ik er voor het eerst in jaren geen geld meer aan uitgeef thoga vanavond ook niet stemmen
Dat, en we hebben een fietstocht gemaaktquote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh ja iedereen is nu snacks halen natuurlijk.
Ik denk dat het tijd wordt voor een interventie.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Erg he? Ik maak me er ook wel een beetje zorgen over.
Ik heb ook niet op Australië gestemd maar ik wil eerst de results zien voor ik daar spijt van hebquote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Australië ligt er uit, dus stemmen doe ik ook niet denk ik
Maar ook na vorig jaar heb ik gewoon zin in vanavond
Je had ook niet op Australië kunnen stemmen donderdag. Laat dat een troost zijn voor je.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:02 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik heb ook niet op Australië gestemd maar ik wil eerst de results zien voor ik daar spijt van hebGa die wel echt missen in de finale vanavond
De televoting resultaten.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:44 schreef TLC het volgende:
Wat geeft eigenlijk de doorslag bij een gelijk aantal punten aan t end ?
Zat je donderdag in het buitenland ? Anders had je niet kunnen stemmenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:02 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik heb ook niet op Australië gestemd maar ik wil eerst de results zien voor ik daar spijt van hebGa die wel echt missen in de finale vanavond
Ik snap het ook niet, het levert toch meer geld op als je iedereen laat stemmen?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:36 schreef Moira het volgende:
Ohja die debiele regel dat je alleen in de semi mag stemmen waar je eigen land in voorkomt, natuurlijk
Slaat toch eigenlijk nergens op dat steeds maar de helft van de deelnemende landen van een random helft mogen bepalen wat ze in de finale willen? Ipv dat alle landen dat van alle deelnemende landen (muv hun eigen) mogen helpen beslissen?
Dat zou dan teveel in het voordeel zijn van de geïsoleerde landen uit een votingblock in die halve finale. Zeker omdat in de halve finale het verschil in punten tussen plek tien en elf heel klein kan zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:36 schreef Moira het volgende:
Ohja die debiele regel dat je alleen in de semi mag stemmen waar je eigen land in voorkomt, natuurlijk
Slaat toch eigenlijk nergens op dat steeds maar de helft van de deelnemende landen van een random helft mogen bepalen wat ze in de finale willen? Ipv dat alle landen dat van alle deelnemende landen (muv hun eigen) mogen helpen beslissen?
FUCK THE EBUquote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:42 schreef Nexum het volgende:
Dus laat me dit even goed zeggen: eerst schop je Rusland en Belarus eruit met 1 van de redenen dat ze een propaganda omroep zijn en dat ze vrijheid van meningsuiting niet kunnen garanderen.
Vervolgens zeg je ook nog eens dat als KAN geprivatiseerd wordt dat Israël’s EBU lidmaatschap in gevaar kan komen omdat ze dan niet meer kunnen garanderen dat ze een onafhankelijke zender zijn.
Maar nu zit je wel dezelfde censuur te hanteren bij de omroepen van een omroepen unie die voor vrijheid van meningsuiting moet staan?
[ x ]
Misschien kan de EBU het geluid van die Spaanse commentatoren ook wel dichtdraaien en vervangen door luid gejuich en geroep, Driewerf hoera voor Israël! Hoezee! Hoezee! Hoezee!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:42 schreef Nexum het volgende:
Dus laat me dit even goed zeggen: eerst schop je Rusland en Belarus eruit met 1 van de redenen dat ze een propaganda omroep zijn en dat ze vrijheid van meningsuiting niet kunnen garanderen.
Vervolgens zeg je ook nog eens dat als KAN geprivatiseerd wordt dat Israël’s EBU lidmaatschap in gevaar kan komen omdat ze dan niet meer kunnen garanderen dat ze een onafhankelijke zender zijn.
Maar nu zit je wel dezelfde censuur te hanteren bij de omroepen van een omroepen unie die voor vrijheid van meningsuiting moet staan?
[ x ]
Ik vraag me af in hoeverre dat nu nog een issue zou zijn versus half Europa buitenspel zetten thoquote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zou dan teveel in het voordeel zijn van de geïsoleerde landen uit een votingblock in die halve finale. Zeker omdat in de halve finale het verschil in punten tussen plek tien en elf heel klein kan zijn.
Ik zou het mooi vinden als de RTVE die brief in beeld brengt, of i.i.g. bespreekt tijdens de show en dan juist bewust de situatie uitgebreider bespreekt. Juist omdat het een big 5 land is kunnen ze dat wel doen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:02 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Misschien kan de EBU het geluid van die Spaanse commentatoren ook wel dichtdraaien en vervangen door luid gejuich en geroep, Driewerf hoera voor Israël! Hoezee! Hoezee! Hoezee!
Als je als enige (serieuze) inzending uit bijvoorbeeld Scandinavië of Voormalig Joegoslavië in die halve finale zit, dan krijg je x keer 12 punten erbij. Gezien het in de halve finale echt heel close kan worden, kan dat nou net het verschil maken tussen wel naar de finale of niet. Dat is niet eerlijk tegenover de landen die geen gegarandeerde punten krijgen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:07 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre dat nu nog een issue zou zijn versus half Europa buitenspel zetten tho
Oh, vind je dat lekker liggen? Ik geef zelf voor thuis de voorkeur aan een tweezitsbank.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik lag in een tandartsstoel, dus ja...
Lig je wel lekker helemaal plat. Maar het maakt het zo lastig tv kijken.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh, vind je dat lekker liggen? Ik geef zelf voor thuis de voorkeur aan een tweezitsbank.
Ik zet 'm vanavond voor Israël even op TVE 1 om te kijken of ze zich eraan houden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:42 schreef Nexum het volgende:
[ x ]
Tweezitsbanken zijn vaak niet groot genoeg voor mij om echt te gaan liggen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh, vind je dat lekker liggen? Ik geef zelf voor thuis de voorkeur aan een tweezitsbank.
Ja maar blijkbaar zit 'ie sowieso liever in z'n tandartsstoel in het café...quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Lig je wel lekker helemaal plat. Maar het maakt het zo lastig tv kijken.
Ik was je al voorquote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:17 schreef Redefine het volgende:
Op welke zender kijk jij ook alweer naar het ESF Strani? Ben wel benieuwd wat RTVE vanavond gaat doen.
Lijkt mij lastig bier drinken zo platliggend.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar blijkbaar zit 'ie sowieso liever in z'n tandartsstoel in het café...
Beter dan zo'n houten barkruk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar blijkbaar zit 'ie sowieso liever in z'n tandartsstoel in het café...
Die dingen zijn verstelbaar.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Lijkt mij lastig bier drinken zo platliggend.
Of je zet deze op:quote:
Nee, dat ding zou alleen maar de aandacht op mij vestigen en daar houd ik niet van.quote:
Dat klopt. Want bij mijn eerste meet wist ik pas helemaal aan het eind dat jij er was.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:23 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, dat ding zou alleen maar de aandacht op mij vestigen en daar houd ik niet van.
Omdat ik niet zo'n rare bierpet op mijn hoofd had natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat klopt. Want bij mijn eerste meet wist ik pas helemaal aan het eind dat jij er was.
Zou ook wel knoeien worden tijdens het sjoelen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Omdat ik niet zo'n rare bierpet op mijn hoofd had natuurlijk.
Waarom doen jullie eigenlijk nooit meer meets? Nou ja ik weet dat wat drijvende krachten niet meer (veel) hier posten maar er zijn nooit nieuwe mensen geweest die dat stokje willen overnemen?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat klopt. Want bij mijn eerste meet wist ik pas helemaal aan het eind dat jij er was.
Pff, dat klinkt dan weer als een skill issue.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zou ook wel knoeien worden tijdens het sjoelen.
Bij sommigen vlogen de sjoelstenen wel door het café heen. En bij @ijs_beer de cherrytomaten tijdens het eten.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Pff, dat klinkt dan weer als een skill issue.
Het vaste café kreeg een nieuwe eigenaar, al was FOK! alsnog zeker welkom. Combineer daarbij dat direct daarna de Corona jaren bijkomen. Dan is het heel lastig om dat een beetje op gang te brengen zonder dat iemand daarvoor echt de kar trekt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Waarom doen jullie eigenlijk nooit meer meets? Nou ja ik weet dat wat drijvende krachten niet meer (veel) hier posten maar er zijn nooit nieuwe mensen geweest die dat stokje willen overnemen?
Ja Henk was naar Oostenrijk vertrokken geloof ik?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het vaste café kreeg een nieuwe eigenaar, al was FOK! alsnog zeker welkom. Combineer daarbij dat direct daarna de Corona jaren bijkomen. Dan is het heel lastig om dat een beetje op gang te brengen zonder dat iemand daarvoor echt de kar trekt.
Ja klopt. Die heeft zelfs nog een aflevering van 'Ik vertrek' gedaan.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja Henk was naar Oostenrijk vertrokken geloof ik?
Nou ja, misschien ooit nog eens!
Ik dacht even dat het nu al in de Songfestival Top 50 van Radio 2 stond.quote:
Op zich wel logisch. In een sauna lopen de temperaturen behoorlijk op.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:40 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik dacht even dat het nu al in de Songfestival Top 50 van Radio 2 stond.
Maar het was voor de warming up.
Je gaat wel lekker he? In 40-45 werd Hoezee etc. ook door de NSB geroepen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:02 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Misschien kan de EBU het geluid van die Spaanse commentatoren ook wel dichtdraaien en vervangen door luid gejuich en geroep, Driewerf hoera voor Israël! Hoezee! Hoezee! Hoezee!
Waar ken jij het dan van ?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:45 schreef NailQueen het volgende:
I treni di Tozeur staat in de radio 2 top 50. Ik wist niet dat demensethuis dit ook van ESF kennen.
Ik denk dat bijna niemand de link tussen Hoezee, en WOII legt. En Blackswangreen is soms weleens vermoeiend in discussiesquote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:47 schreef summer52 het volgende:
[..]
Je gaat wel lekker he? In 40-45 werd Hoezee etc. ook door de NSB geroepen.
Ik verlaat deze groep want met dit soort lieden wil ik niet geassocieerd worden.
Oh nee? Nou ik weet het wel zeker van deze user. Want waarom ineens de woorden hoezee?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat bijna niemand de link tussen Hoezee, en WOII legt. En Blackswangreen is soms weleens vermoeiend in discussiesmaar die heb ik nog nooit op antisemitisme kunnen betrappen, dus maar de vraag of die het zo bedoelde
![]()
Nexum daartegen...
Voor ESF kende ik het een beetje omdat ik het hier en daar op de radio hoorde. Zelfde voor Love Shine A Light. Veel mensen kennen het maar weten niet dat het van ESF is.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:47 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Waar ken jij het dan van ?
Op 49. Maar toch hebben de radio 2 luisteraars smaak.
Kende het zelf niet als zodanig gebruik. Ik heb het net opgezocht, zie dat het inderdaad zo gebruikt isquote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:55 schreef summer52 het volgende:
[..]
Oh nee? Nou ik weet het wel zeker van deze user. Want waarom ineens de woorden hoezee?
Maar laat maar, ik stop hiermee. Ik ben nu ontzettend boos maar vooral verdrietig. Want dit moest een leuke avond worden nou ik ga wel wat anders doen.
[ afbeelding ]
Eventueel Chantal als ze zegt 'We moeten de uitslag nog even nazien.'quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:57 schreef Fred_B het volgende:
Geen paniek mensen. De enige die nazi mag zeggen is de Montenegrijnse deelneemster Nina Zizic als ze zich voorstelt.
Hier heb je I Treni Di Tozeur bij de TROS in Zierikzee:quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Voor ESF kende ik het een beetje omdat ik het hier en daar op de radio hoorde. Zelfde voor Love Shine A Light. Veel mensen kennen het maar weten niet dat het van ESF is.
Ik denk ook niet dat veel mensen denken bij Het is nog niet voorbij van Willeke Alberti of Zing met me mee van Gerard Joling, hé dat zijn eurovisie liedjes.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Voor ESF kende ik het een beetje omdat ik het hier en daar op de radio hoorde. Zelfde voor Love Shine A Light. Veel mensen kennen het maar weten niet dat het van ESF is.
In deze SC kan dat bijna niet anders.quote:
Liever niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Misschien wil Andro-dinges hier nog wat kwijt?
Die leiden we even stiekem naar een andere journaalstudio.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Misschien wil Andro-dinges hier nog wat kwijt?
Dat voelt bijna nostalgisch aan he.quote:
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:55 schreef summer52 het volgende:
[..]
Oh nee? Nou ik weet het wel zeker van deze user. Want waarom ineens de woorden hoezee?
Maar laat maar, ik stop hiermee. Ik ben nu ontzettend boos maar vooral verdrietig. Want dit moest een leuke avond worden nou ik ga wel wat anders doen.
[ afbeelding ]
Joe joe!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:03 schreef summer52 het volgende:
Niemand hoeft te reageren. Ik ben er klaar mee. En Nexum neem ik zoal niet serieus. Dus daar reageer ik al helemaal niet op.
Fijne avond iedereen.
Nu je erover begint: wel bijnaquote:
Zie je nou weer wat je gedaan hebt @Strani niemand had het over pakketjes, maar hier begint het alquote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nu je erover begint: wel bijna
Mijn pakketje lag niet zoals gevraagd netjes in het houthok op de oprit, waar ze normaal altijd wel neergelegd worden, maar pal voor de voordeurZo voor het grijpen.
Wat een leed, Ari, wat een leedquote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn pakketje lag niet zoals gevraagd netjes in het houthok op de oprit, waar ze normaal altijd wel neergelegd worden, maar pal voor de voordeurZo voor het grijpen.
Ja sorryyyy ik dacht dat men wel zou snappen dat ik zo'n vraag nooit serieus bedoel!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zie je nou weer wat je gedaan hebt @:Strani niemand had het over pakketjes, maar hier begint het al
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja sorryyyy ik dacht dat men wel zou snappen dat ik zo'n vraag nooit serieus bedoel!
Toch juist sympathiek van de bezorger dat je alleen maar je deur hoeft open te doen om je pakketje te pakkenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nou ja dit is natuurlijk niet zomaar een willekeurig pakketjesverhaal hè, dit was een potentiele tragedie!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zie je nou weer wat je gedaan hebt @:Strani niemand had het over pakketjes, maar hier begint het al
De VAR heeft ernaar gekeken en laat je wegkomen met een waarschuwing.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nou ja dit is natuurlijk niet zomaar een willekeurig pakketjesverhaal hè, dit was een potentiele tragedie!
Ik ontken alles!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bij sommigen vlogen de sjoelstenen wel door het café heen. En bij @:ijs_beer de cherrytomaten tijdens het eten.
De zaak is inmiddels verjaard, dus je kunt er gewoon voor uitkomenquote:
Ishtar?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:33 schreef usagi414 het volgende:
Is het heel erg dat ik bij de naam Diego Ulissi aan een songfestival liedje moet denken ?
quote:
Wel een echte Italiaanse he, anders krijg je een boze brief van de Italiaanse autoriteiten.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:37 schreef ijs_beer het volgende:
Plots had ik een briljant idee, tijd voor pizza!![]()
![]()
![]()
![]()
O julissi na jalini. Italiaans voor Ulissi pakt vandaag de roze trui.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:39 schreef usagi414 het volgende:
[..]![]()
Het kwam van de week weer langs bij op weg naar Bazel bij de VRT.
Yes, ik heb gewoon, heel basic, chips.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:08 schreef vencodark het volgende:
Ik gebruikte dit woord expres omdat ik vind dat de EBU hier dusdanig censureert dat het fascistisch aandoet. Uiteraard ben ik geen antisemiet, mijn halve familie is joods. Maar deze user is nogal extreem gevoelig als het gaat over de minste kritiek op Israël (en dit was niet eens kritiek op Israël).quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat bijna niemand de link tussen Hoezee, en WOII legt. En Blackswangreen is soms weleens vermoeiend in discussiesmaar die heb ik nog nooit op antisemitisme kunnen betrappen, dus maar de vraag of die het zo bedoelde
![]()
Nexum daartegen...
Ik kon mij bij ook niet voorstellen dat het antisemtisme wasquote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik gebruikte dit woord expres omdat ik vind dat de EBU hier dusdanig censureert dat het fascistisch aandoet. Uiteraard ben ik geen antisemiet, mijn halve familie is joods. Maar deze user is nogal extreem gevoelig als het gaat over de minste kritiek op Israël (en dit was niet eens kritiek op Israël).
Het schijn een zuurdesemdeegje te zijn, dunne bodem en goede korst. Dus daar gaan ze heus wel mee akkoord. Niet van die Amerikaanse deep dish rommelquote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wel een echte Italiaanse he, anders krijg je een boze brief van de Italiaanse autoriteiten.
Wat voor chips?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:42 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Yes, ik heb gewoon, heel basic, chips.
Lays Baked! Naturel.quote:
Wat heb jij in huis?quote:
Voor de Italianen gaat het mede om wat er op de pizza ligt, dus je bent nog niet helemaal veiligquote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:43 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het schijn een zuurdesemdeegje te zijn, dunne bodem en goede korst. Dus daar gaan ze heus wel mee akkoord. Niet van die Amerikaanse deep dish rommel
Niks als snacks. Ik eet al jaren niet of nauwelijks meer na een uur of acht, dus bij het ESF heb ik dan al helemaal geen behoefte meer aan eten.quote:
Ik heb een pizza met Tonijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Voor de Italianen gaat het mede om wat er op de pizza ligt, dus je bent nog niet helemaal veilig
Ik denk dat je dan wel veilig bent. Al kan een boze brief van de EBU altijd nog komen, maar die krijg tegenwoordig iedereen dus ja.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik heb een pizza met Tonijn.
Wat betekent dat?
Een groot deel van mijn familie is Joods. Ik ben 7 jaar na de oorlog geboren en ja ik ben daarin wat gevoelig.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik gebruikte dit woord expres omdat ik vind dat de EBU hier dusdanig censureert dat het fascistisch aandoet. Uiteraard ben ik geen antisemiet, mijn halve familie is joods. Maar deze user is nogal extreem gevoelig als het gaat over de minste kritiek op Israël (en dit was niet eens kritiek op Israël).
Zo las ik het ook en ik begrijp de ironie.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik gebruikte dit woord expres omdat ik vind dat de EBU hier dusdanig censureert dat het fascistisch aandoet. Uiteraard ben ik geen antisemiet, mijn halve familie is joods.
En dan de EBU erbij die geen enkele kritiek wil. Maar ondertussen er wel alles aan doet om ze niet te laten winnen. Er zijn partijen die minder schizofreen en hypocriet zijn...quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Zo las ik het ook en ik begrijp de ironie.
Nou heb ik zelf ook een nogal sterke mening over de hele kwestie hoewel ik dat hier verder niet zal bespreken, maar ik vind in elk geval dat immer diplomatieke reacties niet altijd meer mogelijk zijn gezien het formaat van het drama dat zich op dit moment voltrekt.
Die had ik helemaal gemist dat het vandaag wasquote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:33 schreef Strani het volgende:
Wow Crystal Palace heeft de FA Cup gewonnen, Man City verslagen in de finale
Oh wat gaaf!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:33 schreef Strani het volgende:
Wow Crystal Palace heeft de FA Cup gewonnen, Man City verslagen in de finale
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die had ik helemaal gemist dat het vandaag wasWel mooi dat Palace heeft gewonnen
Ik wist dat het was maar niet gekeken uiteindelijk. Maar inderdaad erg leuk en als ik me niet vergis (even snel gekeken) zelfs hun eerste echt grote prijs ooit.quote:
3equote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:47 schreef Strani het volgende:
Ondertussen bekruipt mij overigens het gevoel dat Claude gewoon elfde gaat worden.
Die plek hebben we de laatste jaren nog niet gehad, dus zou wel passen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:47 schreef Strani het volgende:
Ondertussen bekruipt mij overigens het gevoel dat Claude gewoon elfde gaat worden.
Oliebol?! In mei? Is het kermis in jullie dorp ofzo?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:50 schreef heywoodu het volgende:
We gaan zo bij mijn ouders kijken en ik kreeg alvast een appje: "Willen jullie zo gelijk een oliebol?"
Boh ja
En ja jouw bevestiging: 'Zouden jullie die dan nog even snel kunnen maken?'quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:50 schreef heywoodu het volgende:
We gaan zo bij mijn ouders kijken en ik kreeg alvast een appje: "Willen jullie zo gelijk een oliebol?"
Boh ja
Alles wat van de echt goede bakker komt (Waar mijn moeder werkte) blijft maanden goed in de vriezer, kennelijk hadden ze er nog een paarquote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oliebol?! In mei? Is het kermis in jullie dorp ofzo?
Ah, de vriezer! Dat verklaart hetquote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alles wat van de echt goede bakker komt (Waar mijn moeder werkte) blijft maanden goed in de vriezer, kennelijk hadden ze er nog een paar
Dan weten we i.i.g. dat ze er vanavond niet is.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:06 schreef BillDauterive het volgende:
Vanavond ga ik aan de (Petra) Mede.
Ik heb er ook nog een paar in de vriezer liggenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alles wat van de echt goede bakker komt (Waar mijn moeder werkte) blijft maanden goed in de vriezer, kennelijk hadden ze er nog een paar
Ook nog een biera bada bastu ervoor of erna?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:06 schreef BillDauterive het volgende:
Ow, goeie! Daar heb ik ook wel zin inquote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:10 schreef H_T het volgende:
[..]
Ook nog een biera bada bastu ervoor of erna?
Haha. Ik begrijp niet waarom men klaar met haar is. Ze is leuker dan deze Zwitserse presentatrices.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:09 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan weten we i.i.g. dat ze er vanavond niet is.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:06 schreef BillDauterive het volgende:
Heej Fred!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[ x ]
Petra vindt Claude in elk geval leuk (zei ze vanmorgen in deze conditie).
Dan gaan we winnen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:16 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Heej Fred!
Ik kom ook kijken vanavond!
Omdat we haar al zo vaak gezien hebben. En de Zwitsers al zo weinig eigen inbreng hebben deze shows.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:14 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Haha. Ik begrijp niet waarom men klaar met haar is. Ze is leuker dan deze Zwitserse presentatrices.
Ik kan haar nog wel hebben maar ik vind Hazel ook leukquote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:14 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Haha. Ik begrijp niet waarom men klaar met haar is. Ze is leuker dan deze Zwitserse presentatrices.
Jij ook. En veel succes met modden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:19 schreef Cyan9 het volgende:
Veel plezier allemaal vanavond! Ik post waarschijnlijk niet zo veel.
Het heeft niet eens zo veel met Peet te maken, het is meer dat we het nu wel beetje gezien hebben.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:14 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Succesquote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:21 schreef H_T het volgende:
Veel plezier vanavond allemaalIk verkas zo naar het livetopic en heb het dan een beetje druk
Petra is geen probleem. Ik had vorig jaar ook met haar te doen toen ze in zo’n vijandige setting de show moest doen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het heeft niet eens zo veel met Peet te maken, het is meer dat we het nu wel beetje gezien hebben.
Idem met die Woodruff-act enzo, het is niet origineel meer.
Breda is best leuk, met terrasjes enzo. Vergelijkbaar leuk met Amersfoort, Gouda, Arnhem, die categorie.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:23 schreef Guanabana het volgende:
A.s. vrijdag dagje Breda + overnachting geboekt.Nog nooit geweest.
Breda is een leuke stadquote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:23 schreef Guanabana het volgende:
Ik denk dat de Zweden, indien ze winnen, wel eens iets nieuws kunnen proberen in plaats van voor de vierde keer hetzelfde verhaal.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Petra is geen probleem. Ik had vorig jaar ook met haar te doen toen ze in zo’n vijandige setting de show moest doen.
Maar die show was ook zonder alle randverschijnselen bijzonder ongeïnspireerd en dat zal volgende keer vast niet beter zijn.
Leuke stad, Brabantse gezelligheid en zulks. Kom er altijd graag.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:23 schreef Guanabana het volgende:
Dank jequote:
26 plekken producer choice. 8 man op het podium. Misschien wel het genot van een superfinalequote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat de Zweden, indien ze winnen, wel eens iets nieuws kunnen proberen in plaats van voor de vierde keer hetzelfde verhaal.
In de show zelf dan, niet aan de puntentelling of de reglementen want dat hebben ze allemaal al gezwedificeerd.
Ben eigenlijk nu al zenuwachtig, terwijl ik na vorig jaar gewoon schijt wil hebben aan allesquote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:22 schreef Guanabana het volgende:
Ik wil niet invested zijn voor vanavond, maar ik ga tijdens de puntentelling waarschijnlijk toch weer kapot van de zenuwen![]()
Niet alleen om Claude, maar gewoon alles.Trek het echt nooit.
Zweden of Frankrijk gaat winnen. Dat maakt mij eigenlijk niet zo veel uit.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:27 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ben eigenlijk nu al zenuwachtig, terwijl ik na vorig jaar gewoon schijt wil hebben aan alles
Ik vrees vooral voor autotune. Dat zou zonde zijn, dan is er niets meer live aan. Kan je net zo goed 26 clips uitzenden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
26 plekken producer choice. 8 man op het podium. Misschien wel het genot van een superfinale
Ja in dat geval wil ik graag Frankrijk in plaats van Zweden, dus dat wordt dan waarschijnlijk toch weer nagelbijten en/of ziedend zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zweden of Frankrijk gaat winnen. Dat maakt mij eigenlijk niet zo veel uit.
Ik was ook heel positief verrast door Breda!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:23 schreef Guanabana het volgende:
Ze gaan een mix van sport toernooien en The Voice. In de poules strijden op basis van wie de meeste punten krijgt. Daarna in battles in de knockout fase. Met Zweden dan uiteraard in de makkelijke helft.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
26 plekken producer choice. 8 man op het podium. Misschien wel het genot van een superfinale
Wat maakt dat je Oostenrijk afvoert voor de winst?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zweden of Frankrijk gaat winnen. Dat maakt mij eigenlijk niet zo veel uit.
Ja, toch makkelijk gehandhaafd uiteindelijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik was ook heel positief verrast door Breda!
Blauwzwart en goudwit, dan heb je maar één jurk nodig.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:30 schreef Fred_B het volgende:
Linda Wagenmakers nu op TV
Ze had twee grote jurken bij zich. Een zwartwitte en een rood-wit-blauwe voor bij de winner reprise.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |