Ik snap het ook niet, het levert toch meer geld op als je iedereen laat stemmen?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:36 schreef Moira het volgende:
Ohja die debiele regel dat je alleen in de semi mag stemmen waar je eigen land in voorkomt, natuurlijk
Slaat toch eigenlijk nergens op dat steeds maar de helft van de deelnemende landen van een random helft mogen bepalen wat ze in de finale willen? Ipv dat alle landen dat van alle deelnemende landen (muv hun eigen) mogen helpen beslissen?
Dat zou dan teveel in het voordeel zijn van de geïsoleerde landen uit een votingblock in die halve finale. Zeker omdat in de halve finale het verschil in punten tussen plek tien en elf heel klein kan zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:36 schreef Moira het volgende:
Ohja die debiele regel dat je alleen in de semi mag stemmen waar je eigen land in voorkomt, natuurlijk
Slaat toch eigenlijk nergens op dat steeds maar de helft van de deelnemende landen van een random helft mogen bepalen wat ze in de finale willen? Ipv dat alle landen dat van alle deelnemende landen (muv hun eigen) mogen helpen beslissen?
FUCK THE EBUquote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:42 schreef Nexum het volgende:
Dus laat me dit even goed zeggen: eerst schop je Rusland en Belarus eruit met 1 van de redenen dat ze een propaganda omroep zijn en dat ze vrijheid van meningsuiting niet kunnen garanderen.
Vervolgens zeg je ook nog eens dat als KAN geprivatiseerd wordt dat Israël’s EBU lidmaatschap in gevaar kan komen omdat ze dan niet meer kunnen garanderen dat ze een onafhankelijke zender zijn.
Maar nu zit je wel dezelfde censuur te hanteren bij de omroepen van een omroepen unie die voor vrijheid van meningsuiting moet staan?
[ x ]
Misschien kan de EBU het geluid van die Spaanse commentatoren ook wel dichtdraaien en vervangen door luid gejuich en geroep, Driewerf hoera voor Israël! Hoezee! Hoezee! Hoezee!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:42 schreef Nexum het volgende:
Dus laat me dit even goed zeggen: eerst schop je Rusland en Belarus eruit met 1 van de redenen dat ze een propaganda omroep zijn en dat ze vrijheid van meningsuiting niet kunnen garanderen.
Vervolgens zeg je ook nog eens dat als KAN geprivatiseerd wordt dat Israël’s EBU lidmaatschap in gevaar kan komen omdat ze dan niet meer kunnen garanderen dat ze een onafhankelijke zender zijn.
Maar nu zit je wel dezelfde censuur te hanteren bij de omroepen van een omroepen unie die voor vrijheid van meningsuiting moet staan?
[ x ]
Ik vraag me af in hoeverre dat nu nog een issue zou zijn versus half Europa buitenspel zetten thoquote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zou dan teveel in het voordeel zijn van de geïsoleerde landen uit een votingblock in die halve finale. Zeker omdat in de halve finale het verschil in punten tussen plek tien en elf heel klein kan zijn.
Ik zou het mooi vinden als de RTVE die brief in beeld brengt, of i.i.g. bespreekt tijdens de show en dan juist bewust de situatie uitgebreider bespreekt. Juist omdat het een big 5 land is kunnen ze dat wel doen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:02 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Misschien kan de EBU het geluid van die Spaanse commentatoren ook wel dichtdraaien en vervangen door luid gejuich en geroep, Driewerf hoera voor Israël! Hoezee! Hoezee! Hoezee!
Als je als enige (serieuze) inzending uit bijvoorbeeld Scandinavië of Voormalig Joegoslavië in die halve finale zit, dan krijg je x keer 12 punten erbij. Gezien het in de halve finale echt heel close kan worden, kan dat nou net het verschil maken tussen wel naar de finale of niet. Dat is niet eerlijk tegenover de landen die geen gegarandeerde punten krijgen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:07 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre dat nu nog een issue zou zijn versus half Europa buitenspel zetten tho
Oh, vind je dat lekker liggen? Ik geef zelf voor thuis de voorkeur aan een tweezitsbank.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik lag in een tandartsstoel, dus ja...
Lig je wel lekker helemaal plat. Maar het maakt het zo lastig tv kijken.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh, vind je dat lekker liggen? Ik geef zelf voor thuis de voorkeur aan een tweezitsbank.
Ik zet 'm vanavond voor Israël even op TVE 1 om te kijken of ze zich eraan houden.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:42 schreef Nexum het volgende:
[ x ]
Tweezitsbanken zijn vaak niet groot genoeg voor mij om echt te gaan liggen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh, vind je dat lekker liggen? Ik geef zelf voor thuis de voorkeur aan een tweezitsbank.
Ja maar blijkbaar zit 'ie sowieso liever in z'n tandartsstoel in het café...quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Lig je wel lekker helemaal plat. Maar het maakt het zo lastig tv kijken.
Ik was je al voorquote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:17 schreef Redefine het volgende:
Op welke zender kijk jij ook alweer naar het ESF Strani? Ben wel benieuwd wat RTVE vanavond gaat doen.
Lijkt mij lastig bier drinken zo platliggend.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar blijkbaar zit 'ie sowieso liever in z'n tandartsstoel in het café...
Beter dan zo'n houten barkruk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar blijkbaar zit 'ie sowieso liever in z'n tandartsstoel in het café...
Die dingen zijn verstelbaar.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Lijkt mij lastig bier drinken zo platliggend.
Of je zet deze op:quote:
Nee, dat ding zou alleen maar de aandacht op mij vestigen en daar houd ik niet van.quote:
Dat klopt. Want bij mijn eerste meet wist ik pas helemaal aan het eind dat jij er was.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:23 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, dat ding zou alleen maar de aandacht op mij vestigen en daar houd ik niet van.
Omdat ik niet zo'n rare bierpet op mijn hoofd had natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat klopt. Want bij mijn eerste meet wist ik pas helemaal aan het eind dat jij er was.
Zou ook wel knoeien worden tijdens het sjoelen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Omdat ik niet zo'n rare bierpet op mijn hoofd had natuurlijk.
Waarom doen jullie eigenlijk nooit meer meets? Nou ja ik weet dat wat drijvende krachten niet meer (veel) hier posten maar er zijn nooit nieuwe mensen geweest die dat stokje willen overnemen?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat klopt. Want bij mijn eerste meet wist ik pas helemaal aan het eind dat jij er was.
Pff, dat klinkt dan weer als een skill issue.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zou ook wel knoeien worden tijdens het sjoelen.
Bij sommigen vlogen de sjoelstenen wel door het café heen. En bij @ijs_beer de cherrytomaten tijdens het eten.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Pff, dat klinkt dan weer als een skill issue.
Het vaste café kreeg een nieuwe eigenaar, al was FOK! alsnog zeker welkom. Combineer daarbij dat direct daarna de Corona jaren bijkomen. Dan is het heel lastig om dat een beetje op gang te brengen zonder dat iemand daarvoor echt de kar trekt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Waarom doen jullie eigenlijk nooit meer meets? Nou ja ik weet dat wat drijvende krachten niet meer (veel) hier posten maar er zijn nooit nieuwe mensen geweest die dat stokje willen overnemen?
Ja Henk was naar Oostenrijk vertrokken geloof ik?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het vaste café kreeg een nieuwe eigenaar, al was FOK! alsnog zeker welkom. Combineer daarbij dat direct daarna de Corona jaren bijkomen. Dan is het heel lastig om dat een beetje op gang te brengen zonder dat iemand daarvoor echt de kar trekt.
Ja klopt. Die heeft zelfs nog een aflevering van 'Ik vertrek' gedaan.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja Henk was naar Oostenrijk vertrokken geloof ik?
Nou ja, misschien ooit nog eens!
Ik dacht even dat het nu al in de Songfestival Top 50 van Radio 2 stond.quote:
Op zich wel logisch. In een sauna lopen de temperaturen behoorlijk op.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:40 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik dacht even dat het nu al in de Songfestival Top 50 van Radio 2 stond.
Maar het was voor de warming up.
Je gaat wel lekker he? In 40-45 werd Hoezee etc. ook door de NSB geroepen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:02 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Misschien kan de EBU het geluid van die Spaanse commentatoren ook wel dichtdraaien en vervangen door luid gejuich en geroep, Driewerf hoera voor Israël! Hoezee! Hoezee! Hoezee!
Waar ken jij het dan van ?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:45 schreef NailQueen het volgende:
I treni di Tozeur staat in de radio 2 top 50. Ik wist niet dat demensethuis dit ook van ESF kennen.
Ik denk dat bijna niemand de link tussen Hoezee, en WOII legt. En Blackswangreen is soms weleens vermoeiend in discussiesquote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:47 schreef summer52 het volgende:
[..]
Je gaat wel lekker he? In 40-45 werd Hoezee etc. ook door de NSB geroepen.
Ik verlaat deze groep want met dit soort lieden wil ik niet geassocieerd worden.
Oh nee? Nou ik weet het wel zeker van deze user. Want waarom ineens de woorden hoezee?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat bijna niemand de link tussen Hoezee, en WOII legt. En Blackswangreen is soms weleens vermoeiend in discussiesmaar die heb ik nog nooit op antisemitisme kunnen betrappen, dus maar de vraag of die het zo bedoelde
![]()
Nexum daartegen...
Voor ESF kende ik het een beetje omdat ik het hier en daar op de radio hoorde. Zelfde voor Love Shine A Light. Veel mensen kennen het maar weten niet dat het van ESF is.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:47 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Waar ken jij het dan van ?
Op 49. Maar toch hebben de radio 2 luisteraars smaak.
Kende het zelf niet als zodanig gebruik. Ik heb het net opgezocht, zie dat het inderdaad zo gebruikt isquote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:55 schreef summer52 het volgende:
[..]
Oh nee? Nou ik weet het wel zeker van deze user. Want waarom ineens de woorden hoezee?
Maar laat maar, ik stop hiermee. Ik ben nu ontzettend boos maar vooral verdrietig. Want dit moest een leuke avond worden nou ik ga wel wat anders doen.
[ afbeelding ]
Eventueel Chantal als ze zegt 'We moeten de uitslag nog even nazien.'quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:57 schreef Fred_B het volgende:
Geen paniek mensen. De enige die nazi mag zeggen is de Montenegrijnse deelneemster Nina Zizic als ze zich voorstelt.
Hier heb je I Treni Di Tozeur bij de TROS in Zierikzee:quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Voor ESF kende ik het een beetje omdat ik het hier en daar op de radio hoorde. Zelfde voor Love Shine A Light. Veel mensen kennen het maar weten niet dat het van ESF is.
Ik denk ook niet dat veel mensen denken bij Het is nog niet voorbij van Willeke Alberti of Zing met me mee van Gerard Joling, hé dat zijn eurovisie liedjes.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Voor ESF kende ik het een beetje omdat ik het hier en daar op de radio hoorde. Zelfde voor Love Shine A Light. Veel mensen kennen het maar weten niet dat het van ESF is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |