SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
En even voor de duidelijkheid:
Geniet iedereen!
[ Bericht 1% gewijzigd door Meke op 16-05-2025 12:56:02 ]Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Dat gebeurd haar nooit.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:46 schreef Cyan9 het volgende:
@:ESF1Gamer krijgt straf. Dat was een serieus geval van door het slotje.
Nou ja. Nu moeten we gaan uitvinden van elke andere 36 deelnemers het dan is.quote:
I don't care.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:46 schreef Cyan9 het volgende:
@:ESF1Gamer krijgt straf. Dat was een serieus geval van door het slotje.
En daarna gebruikte je de titel van de UK inzending?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:04 schreef AgnesGru het volgende:
Van de week moest de auto voor de APK naar de garage. Even ¤700,- kosten
Oei... Mensen vragen me regelmatig waarom ik geen auto (en rijbewijs, nog altijd) neem. Dit soort onverwachte kosten en stress zijn toch wel de hoofdreden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:04 schreef AgnesGru het volgende:
Daarom is APK-dag nooit een van mijn favoriete dagen van het jaar. Mijn APK is nog een paar maanden weg, maar ik weet al dat er een nieuwe schokdemper op moet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:04 schreef AgnesGru het volgende:
quote:
Het is duur en kan kopzorgen geven, maar het kan ook tijd en frustratie schelen. Zonder files doe ik er met het OV drie keer langer over om op mijn vrijwilligerswerk of bij mijn familie te komen. In de zomer ga ik naar Iron Maiden in GelreDome en ik hoef niet eventueel eerder weg om de laatste trein te halenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Oei... Mensen vragen me regelmatig waarom ik geen auto (en rijbewijs, nog altijd) neem. Dit soort onverwachte kosten en stress zijn toch wel de hoofdreden.
Nee het is altijd voor- en nadelen tegen elkaar opwegen. Voor mij is het ook best een gedoe om steeds met OV naar Alicante stad te moeten maar zolang het me niet té ergert, vind ik het nog wel oké zo.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:59 schreef H_T het volgende:
[..]
Het is duur en kan kopzorgen geven, maar het kan ook tijd en frustratie schelen. Zonder files doe ik er met het OV drie keer langer over om op mijn vrijwilligerswerk of bij mijn familie te komen. In de zomer ga ik naar Iron Maiden in GelreDome en ik hoef niet eventueel eerder weg om de laatste trein te halen
Voor ik een auto had redde ik me ook best met het OV. Dat het lang duurt kan je aan wennen en jezelf op instellen. Ik heb meerdere films gekeken in de trein vanaf Leeuwarden, dat had ik met de auto dan weer niet gedaanquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee het is altijd voor- en nadelen tegen elkaar opwegen. Voor mij is het ook best een gedoe om steeds met OV naar Alicante stad te moeten maar zolang het me niet té ergert, vind ik het nog wel oké zo.
Jaren terug moest ik voor werk naar Den Haag. Lekker netflixen in de 1 klasquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Voor ik een auto had redde ik me ook best met het OV. Dat het lang duurt kan je aan wennen en jezelf op instellen. Ik heb meerdere films gekeken in de trein vanaf Leeuwarden, dat had ik met de auto dan weer niet gedaan
Ah, jij hebt dus ook nog steeds geen rijbewijs, ook al begonnen we ongeveer tegelijk?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Oei... Mensen vragen me regelmatig waarom ik geen auto (en rijbewijs, nog altijd) neem. Dit soort onverwachte kosten en stress zijn toch wel de hoofdreden.
Hahaha ja ik hetzelfdequote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:43 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ah, jij hebt dus ook nog steeds geen rijbewijs, ook al begonnen we ongeveer tegelijk?
Dat stelt me wel gerust![]()
Ben alweer een jaar of twee niet bezig met rijlessen.
Haha wauwquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Hahaha ja ik hetzelfdeIk had zelfs al een examendatum staan en toen had ik er helemaal genoeg van en ben ik ermee gekapt
Omdat het me veel te veel stress gaf en ik er vrij zeker van was dat ik dat examen niet goed ging doen. In de weken naar het examen toe leek het eerder slechter te gaan dan beter.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:57 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Haha wauw
Nee ik was nog niet toe aan examen. Waarom was je gestopt als je al zo dichtbij was als ik vragen mag?
Wat is de aanleiding dat ze dat vandaag uitzenden?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:58 schreef NailQueen het volgende:
Vanavond is het grote songfestivalfeest op NPO3 te zien!
Omdat morgen Even Tot Hier in de weg zitquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wat is de aanleiding dat ze dat vandaag uitzenden?
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Omdat het me veel te veel stress gaf en ik er vrij zeker van was dat ik dat examen niet goed ging doen. In de weken naar het examen toe leek het eerder slechter te gaan dan beter.
Als ik het nog eens probeer, dan doe ik het in een veel kleinere plaats en niet weer in Alicante stad.
En jij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koel en donker bewaren
Maar dat is zondag.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:01 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Omdat morgen Even Tot Hier in de weg zit
Moet het Nederlands elftal morgen weer voetballenquote:
Nee, een of ander liedjesfestijn of zo.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Moet het Nederlands elftal morgen weer voetballen
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nee, een of ander liedjesfestijn of zo.
Kan me niet voorstellen dat daar mensen naar gaan kijken, maar blijkbaar moet Even tot hier daar voor wijken.
Een collega van me is bijna 40 en heeft vorig jaar zijn rijbewijs gehaald. Dat had ook wat voeten in de aarde en kostte behoorlijk wat uren. Het kan wel op die leeftijd, maar ik denk dat het wel makkelijker is op jongere leeftijd. Moet je er wel het geld voor hebben en het eraan willen uitgevenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:07 schreef Guanabana het volgende:
Maar goed, als ik het zo om me heen zie zijn rijles-struggles eerder regel dan uitzondering, dus wij zijn niet raar ofzo![]()
Soms wel spijt van dat ik niet gewoon op mijn 18e al ben begonnen to get it over with, zie het eigenlijk steeds minder voor me dat ik nu ''op mijn leeftijd''ooit nog een automobilist ga worden. Kan ik me weinig bij voorstellen
Oja, ik weet dat het kan hoor. Maar ik zie mezelf niet rondrijden zeg maarquote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:39 schreef H_T het volgende:
[..]
Een collega van me is bijna 40 en heeft vorig jaar zijn rijbewijs gehaald. Dat had ook wat voeten in de aarde en kostte behoorlijk wat uren. Het kan wel op die leeftijd, maar ik denk dat het wel makkelijker is op jongere leeftijd. Moet je er wel het geld voor hebben en het eraan willen uitgeven
Je gaat niet Groningen in?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:58 schreef NailQueen het volgende:
Vanavond is het grote songfestivalfeest op NPO3 te zien!
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]Mocht je het ooit weer gaan proberen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is hoop![]()
Voor het leedvermaak: Mijn eerste instructeur was een vies oud mannetje, die me weinig geleerd had. Toen hij, 60 en getrouwd, een date wilde ben ik (toen 18) hem gepeerd. Toen kreeg ik een hele strenge, niet-begripvolle oude vrouw op het randje van een burn-out die me alleen maar af liep te snauwen. Uiteindelijk is ze zelf gestopt met de job, en liep ik na 50 lessen nog steeds ver achter. Ik had ook overigens weinig talent.
Daarna volgden er nog 5 instructeurs waarvan de meeste zelf gestopt zijn of ziek werden. Ik vraag me nog altijd af of het toeval is dat ik de gemeenschappelijke deler ben in hun carriereswitch of burn-out.
Op mijn 21e ben ik tijdens op 6eexamen geslaagd.
Inmiddels rijd ik al 12 jaar zonder problemen (afkloppen) een aanzienlijke hoeveelheid kilometers per jaar. Achteraf gezien had ik, gezien de transitie naar elektrisch rijden, misschien toch wel wat minder koppig kunnen zijn en alleen mijn automaat-rijbewijs kunnen halen![]()
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja snap ik ook. Ik heb nog steeds zoiets van 'komt nog wel een keer, als het écht urgent wordt'. Maar dat is het nu nog niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:07 schreef Guanabana het volgende:
Maar goed, als ik het zo om me heen zie zijn rijles-struggles eerder regel dan uitzondering, dus wij zijn niet raar ofzo![]()
Soms wel spijt van dat ik niet gewoon op mijn 18e al ben begonnen to get it over with, zie het eigenlijk steeds minder voor me dat ik nu ''op mijn leeftijd''ooit nog een automobilist ga worden. Kan ik me weinig bij voorstellen
[..]Ik had een beetje hetzelfde toen mijn (superfijne - dacht ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) rij-instructeur er na een jaar ofzo ineens mee stopte omdat hij een beenblessure had en niet meer les kon geven (hij loopt nog wel eens langs zonder been nu, erg sneu
).
Kwam bij een nieuwe rijschool, mega-wennen. Was veel hardere, minder meegaande instructeur, maar mijn rijvaardigheden sprongen echt vooruitHij was veel kritischer, de eerste was gewoon veel te lief voor mij. Deze liet mij een straat inrijden en zette me dan aan de kant omdat het één-richtings-verkeer was, ik moest honderd keer hetzelfde bochtje doen tot het goed was.
Uiteindelijk binnen een paar maanden (een week voor het verlopen van mijn theorie) geslaagd.
Dus het kan ook iets goeds zijn om over te stappen (hoewel dat nu wel al even geleden is).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Gelukkig verspillen ze geen geld!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ze hebben nog geen halfjaar oude expansievat vervangen
In Alicante stad rijlessen nemen was gewoon best heftig. De stad is ongeveer formaat Utrecht maar dan met Spaans verkeer in plaats van Nederlands. Ik kende de stad op dat moment ook amper (en de delen waar die lessen plaatsvinden ken ik nog steeds niet goed).quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:03 schreef H_T het volgende:
Als het niet per se hoeft rij ik ook liever niet in het centrum van Amsterdam of zo. Met in het buitenland rijden heb ik in de basis geen probleem
Toch is het best goed dat je die drukke ellende al eens hebt meegemaakt. Dan schrik je je niet helemaal het leplazarus als je daar ineens in komtquote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:09 schreef Strani het volgende:
[..]
In Alicante stad rijlessen nemen was gewoon best heftig. De stad is ongeveer formaat Utrecht maar dan met Spaans verkeer in plaats van Nederlands. Ik kende de stad op dat moment ook amper (en de delen waar die lessen plaatsvinden ken ik nog steeds niet goed).
Volgende keer doe ik het óf waar ik tot tien jaar geleden woonde (stad met zo'n 60.000 inwoners) of in een kleiner plaatsje net over de grens met Castilla la Mancha waar echt amper stoplichten zijn en alleen een stuk simpele snelweg in plaats van een complexe stadsring waar op- en afritten dezelfde strook zijn.
Dat zeker! Het stomme is ook dat ik het stadsverkeer zelf niet eens zo erg vond. Het was meer het getetter (in het Spaans natuurlijk) door m'n instructeur waardoor het gewoon information overload werd.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:11 schreef H_T het volgende:
[..]
Toch is het best goed dat je die drukke ellende al eens hebt meegemaakt. Dan schrik je je niet helemaal het leplazarus als je daar ineens in komt
Dat idd niet, maar wel nog een goeie expansievat.quote:
Ja en Tilburg is ook wel een soort buitenland, met alle respect!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:15 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb zo'n 11 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en daarna een stuk of 7 jaar niet meer gereden, totdat ik ineens moest. Dat was best eng. Maar als je het vaker doet, dan voelt het ook steeds zekerder en laat je de auto ook niet meer afslaan of, als het dan een keer gebeurt, voel je je er ook niet meteen super onzeker over. Nog steeds maak ik geen lange ritten, maar dit jaar ben ik voor het eerst naar het buitenland gereden. Goed, het was Kleve, maar het was wel het buitenland
En vorige week ging ik naar een concert in Tilburg, toen zat ik ruim 2,5 uur in de auto, ivm alle files.
Nou, zo voelde het inderdaad wel een beetjequote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja en Tilburg is ook wel een soort buitenland, met alle respect!
Ik was ook al 30+ toen ik mijn rijbewijs haalde. En lessen in Amsterdam-West is niet te vergelijken met Alicante.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat zeker! Het stomme is ook dat ik het stadsverkeer zelf niet eens zo erg vond. Het was meer het getetter (in het Spaans natuurlijk) door m'n instructeur waardoor het gewoon information overload werd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen was mijn geld op en ben ik later, toen ik een betaalde baan had, opnieuw lessen gaan volgen bij een andere rijschool. Daar kreeg ik compleet ander les. Veel uitgebreider, meer uitleg en ook met dingen die de vorige keren fout gingen. Daar ben ik 1x geslaagd. Dat is alweer 9 jaar geleden.
Ik woon natuurlijk in het noorden en hier heb je wel een auto nodig want anders kom je niet ver. Het OV is hier niet zo goed geregeld als in de grotere steden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |