SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Yahoo zelf is wel een gerespecteerde bron.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Propaganda van HonestReporting
Bron met ergens een connectie naar Israel: "Propaganda! Leugens!"
Bron van Hamas or Palestijnse overheid zelf: "oohh zo erg! Meteen verder verspreiden!"
Hoe je het went of keert, zo goed als alle informatie van wat daar gaande is zal van Isralische of Palestijnse bronnen afkomen.
En Isral heeft de propaganda oorlog al decenia lang verloren.![]()
Ik moest wel een beetje gniffelen. Het artikel behandelt Salo Aizenberg en zijn bevindingen. Om zijn verhaal sterker te onderbouwen wordt ook nog gewezen naar het rapport van Mr Fox namens de denktank Henry Jackson Society. De HJS zou ook discrepanties hebben gevonden. Er wordt alleen even vergeten te melden dat Aizenberg net een van de vier schrijvers is van dat rapport....quote:Op woensdag 2 april 2025 10:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Propaganda van HonestReporting
Dat schrappen van die paar duizend namen is opmerkelijk. Ik wacht nog even met het trekken van verregaande conclusies. De gepresenteerde conclusie dat MoH dus ongelofelijk onbetrouwbaar is kan ook andersom gesteld worden. Als MoH onbetrouwbaar is dan zouden ze de dodenlijsten niet aanpassen. Isral is samen met de Palestijnse autoriteit verantwoordelijk voor de Palestinian Population Registry, https://www.gov.il/en/departments/units/population_registrar_unit en ondanks de controle over deze burgerregistratie is er in die bijna twintig jaar nog geen oveleden persoon gevonden waarbij die persoon toch nog bleek te leven of nooit heeft bestaan. Ondanks dat meldt de woordvoerder bij elk gebeurtenis of bericht dat MoH onbetrouwbaar is![]()
Naja opmerkelijk
Het is een behoorlijke chaos daar nu dus het verbaasd me eigenlijk niet zoOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Propaganda van de NOSquote:Op woensdag 2 april 2025 10:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Isral breidt offensief in Gaza uit en wil daar meer gebied innemen
[..]
(Zie je nou eindelijk hoe dat werkt?)Mij ook niet. Dit gebeurt wel vaker in oorlogen.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:24 schreef sp3c het volgende:
Naja opmerkelijk
Het is een behoorlijke chaos daar nu dus het verbaasd me eigenlijk niet zo
Maar je ziet nu wel wat het effect is van dat vergrootglas dat op dit gebied is gericht. Alle gebeurtenissen worden zo uitgebreid besproken dat het vaak lijkt dat er hele uitzonderlijke en verdachte dingen gebeuren, terwijl dat helemaal niet zo is.
Het is denk ik ook de reden dat er over genocide wordt gehuild, gewoon door de enorme hoeveelheid berichten over al dan niet onschuldige burgerslachtoffers. Maar dat komt door dat vergrootglas. Het eigenlijke aantal, voorzover bekend, valt mij nog steeds reuze mee als je alles bij elkaar neemt.Intolerant voor intolerantie![]()
Tegenwoordig begint men bij ieder gewapend conflict vroeger of later over genocide
Dat men in dit specifieke geval over de suggestie begint te huilen zal door die vergrootglas komen maar ik vind het wat ver gezocht hoor en of het aantal burgerslachtoffers wel of niet meevalt kunnen jij en ik met de beschikbare gegevens niet vaststellenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het maakt ook weinig tot niets uit toch? of het nou wel of geen genocide is, geen land vindt de Palestijnen belangrijk genoeg om Israel echt te stoppen.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:24 schreef sp3c het volgende:
Tegenwoordig begint men bij ieder gewapend conflict vroeger of later over genocide
Dat men in dit specifieke geval over de suggestie begint te huilen zal door die vergrootglas komen maar ik vind het wat ver gezocht hoor en of het aantal burgerslachtoffers wel of niet meevalt kunnen jij en ik met de beschikbare gegevens niet vaststellen![]()
Totaal het punt nietquote:Op woensdag 2 april 2025 12:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het maakt ook weinig tot niets uit toch? of het nou wel of geen genocide is, geen land vindt de Palestijnen belangrijk genoeg om Israel echt te stoppen.
En ja wel of geen genocide maakt natuurlijk wel uit, als het die kant op gaat verliest Israel echt veel steun en veel voordeeltjes
Hele vreemde opmerking ditOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Klopt hoor, maar ik vind het getal dat we hebben, na anderhalf jaar oorlog best laag. Neem in aanmerking:quote:Op woensdag 2 april 2025 12:24 schreef sp3c het volgende:
Dat men in dit specifieke geval over de suggestie begint te huilen zal door die vergrootglas komen maar ik vind het wat ver gezocht hoor en of het aantal burgerslachtoffers wel of niet meevalt kunnen jij en ik met de beschikbare gegevens niet vaststellen
Het gaat om urban warfare. Daarnaast wordt er veel gebombardeerd vanuit de lucht. En dat met een tegenstander die niet heeft gezorgd voor schuilkelders, of ook maar iets om de burger te beschermen. Sterker nog, de tegenstander zorgt er juist voor dat ze er middenin gaan zitten; hun eigen volk gebruikend als menselijk schild.
Stel dat je dat met Rusland had geprobeerd.
Nee, ik vind het niet zo vergezocht om te stellen dat de hoeveelheid doden wel meevalt.
En daarom denk ik dat dus. Als je n keer per week een bericht zou horen, "er zijn deze week honderdveertig mensen omgekomen, verschrikkelijk", dan is dat al erg genoeg. Maar elke dag "er zijn twintig mensen omgekomen, verschrikkelijk", "er zijn twintig mensen omgekomen, verschrikkelijk", "er zijn twintig mensen omgekomen, verschrikkelijk"? Dat klinkt veel erger toch? Sterk versimpeld voorbeeld, maar ik denk dat dat principe hier wel opgaat.Intolerant voor intolerantie![]()
De NOS is uiteraard 1000x betrouwbaarder dus dit is gewoon valse equivalentie.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:50 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Propaganda van de NOS
(Zie je nou eindelijk hoe dat werkt?)Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Als de NOS zich baseert op 'Palestijnse media' of Al-Jazeera niet. Het is ook niet zonder reden dat men zich bij de NOS deze oorlog al vele malen heeft moeten rectificeren omdat ze er weer eens naast zaten. Alleen deze berichtgeving, die overduidelijk pro-Palestijns en anti-Isral is, sluit aan bij jouw vooringenomenheid dus bestempel je het als betrouwbaarder.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De NOS is uiteraard 1000x betrouwbaarder dus dit is gewoon valse equivalentie.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat de NOS, de meest keurige en objectieve nieuwsorganisatie die er is zo'n beetje, die Palestijnse media wel serieus genoeg nemen om hun verslaggeving op te baseren zet je niet aan het denken?quote:Op woensdag 2 april 2025 13:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als de NOS zich baseert op 'Palestijnse media' of Al-Jazeera niet. Het is ook niet zonder reden dat men zich bij de NOS deze oorlog al vele malen heeft moeten rectificeren omdat ze er weer eens naast zaten. Alleen deze berichtgeving, die overduidelijk pro-Palestijns en anti-Isral is, sluit aan bij jouw vooringenomenheid dus bestempel je het als betrouwbaarder.
Je weet dat alleen de extremisten op links en rechts de NOS beschuldigen van partijdigheid? Extreemlinks vindt de NOS pro-Isral en extreemrechts vindt de NOS pro-Palestina. Zo goed is de NOS in haar netheid en onpartijdigheid.
Maar goed, ik heb het hier tegen iemand die zelfs Wikipedia onbetrouwbaar vindt terwijl dat anno 2025 juist een relatief betrouwbare website is tussen al dat commercile, partijdige en fake news geweld in onze nieuwsvoorziening.
[ Bericht 4% gewijzigd door Ronald-Koeman op 02-04-2025 13:50:14 ]Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Klinkt nog steeds vergezocht, je kunt moeilijk van het nieuws verwachten dat ze het nieuws niet brengen omdat het gister ook al was lijkt mequote:Op woensdag 2 april 2025 12:51 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar ik vind het getal dat we hebben, na anderhalf jaar oorlog best laag. Neem in aanmerking:
Het gaat om urban warfare. Daarnaast wordt er veel gebombardeerd vanuit de lucht. En dat met een tegenstander die niet heeft gezorgd voor schuilkelders, of ook maar iets om de burger te beschermen. Sterker nog, de tegenstander zorgt er juist voor dat ze er middenin gaan zitten; hun eigen volk gebruikend als menselijk schild.
Stel dat je dat met Rusland had geprobeerd.
Nee, ik vind het niet zo vergezocht om te stellen dat de hoeveelheid doden wel meevalt.
En daarom denk ik dat dus. Als je n keer per week een bericht zou horen, "er zijn deze week honderdveertig mensen omgekomen, verschrikkelijk", dan is dat al erg genoeg. Maar elke dag "er zijn twintig mensen omgekomen, verschrikkelijk", "er zijn twintig mensen omgekomen, verschrikkelijk", "er zijn twintig mensen omgekomen, verschrikkelijk"? Dat klinkt veel erger toch? Sterk versimpeld voorbeeld, maar ik denk dat dat principe hier wel opgaat.
Iedere week een samenvatting ofzo
Bij Oekrane is dat ook geen probleem waarom hier wel?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat jij je als uitgesproken links en progressieve user je volledig kunt vinden in de berichtgeving van de NOS, laat zien dat er wel degelijk sprake is van een bias.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat de NOS, de meest keurige en objectieve nieuwsorganisatie die er is zo'n beetje, die Palestijnse media wel serieus genoeg nemen om hun verslaggeving op te baseren zet je niet aan het denken?
Je weet dat alleen de extremisten op links en rechts de NOS beschuldigen van partijdigheid? Extreemlinks vindt de NOS pro-Isral en extreemrechts vindt de NOS pro-Palestina. Zo goed is de NOS in haar netheid en onpartijdigheid.
Maar goed, ik heb het hier tegen iemand die zelfs Wikipedia onbetrouwbaar vindt terwijl dat anno 2025 juist een relatief betrouwbare website is tussen al dat commercile en partijdige geweld in onze nieuwsvoorziening.
En Wikipedia is natuurlijk ook alles behalve betrouwbaar, dat is nota bene een website waar mensen zelf van alles kunnen toevoegen. Elk individu kan daar dingen toevoegen aan de hand van een simpel linkje naar een willekeurige media outlet. Er worden daar op-eds van journalisten aangehaald als onderbouwing van vermeende feiten.
Het is dan ook niet zonder reden dat sommige artikelen daar achter slot en grendel worden gezet en alleen nog ervaren gebruikers dingen kunnen aanpassen. Het is tribalisme al om. Dat zie je met politieke onderwerpen (zoals bijvoorbeeld de situatie in Isral) maar ook met sportrivaliteiten tussen atleten, die geregeld worden uitgevochten op Wikipedia.
[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 02-04-2025 14:01:15 ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik kan me ook prima vinden in de berichtgeving van de NOS tbh
Niet alles is een links/rechts dingetje man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Proest, de NOS betrouwbaar noemen. Activistisch links propagandabolwerk. Even onafhankelijk als Joop.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat de NOS, de meest keurige en objectieve nieuwsorganisatie die er is zo'n beetje, die Palestijnse media wel serieus genoeg nemen om hun verslaggeving op te baseren zet je niet aan het denken?
Maar goed, ik heb het hier tegen iemand die zelfs Wikipedia onbetrouwbaar vindt terwijl dat anno 2025 juist een relatief betrouwbare website is tussen al dat commercile, partijdige en fake news geweld in onze nieuwsvoorziening.![]()
![]()
Het feit dat je dat denkt zegt al genoeg.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:39 schreef damsco het volgende:
[..]
Proest, de NOS betrouwbaar noemen. Activistisch links propagandabolwerk. Even onafhankelijk als Joop.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Idem voor jouquote:Op woensdag 2 april 2025 15:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het feit dat je dat denkt zegt al genoeg.![]()
Hmm. Maar had jij geen D66 gestemd? Dat is een centrumlinkse en uitgesproken progressieve partij. Dat is ook wel een beetje de bias van de NOS, vaak een links liberale tot progressieve inslag in de berichtgeving. Zowel als het gaat om de thema's die men onder de aandacht brengt als om de selectiviteit en bias in de berichtgeving.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:14 schreef sp3c het volgende:
Niet alles is een links/rechts dingetje man'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik heb ook wel eens VVD gestemd, ik bekijk dat per verkiezing aan de hand van de programma's en mijn persoonlijke behoeften voor de toekomst en wat D66 betreft was het een beloning voor hun Uruzgan standpunt en een diep gebrek aan vertrouwen in de VVD, zo zwart/wit is de wereld nietquote:Op woensdag 2 april 2025 18:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Maar had jij geen D66 gestemd? Dat is een centrumlinkse en uitgesproken progressieve partij. Dat is ook wel een beetje de bias van de NOS, vaak een links liberale tot progressieve inslag in de berichtgeving. Zowel als het gaat om de thema's die men onder de aandacht brengt als om de selectiviteit en bias in de berichtgeving.
Ik denk eerder dat die bias bij jou zit, jij kent maar twee smaken ... jouw mening en links progressiefOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dit is wat hen te wachten staatquote:Op dinsdag 1 april 2025 22:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als we er nou eens een paar naar Gaza sturen om een voorbeeld te stellen is het heel snel afgelopen met dit soort ongein.
Ik zeg doen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ik merk wel bepaalde trekjes bij de NOS.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:14 schreef sp3c het volgende:
Niet alles is een links/rechts dingetje man
Ze zullen niet gauw desinformatie verspreiden nee, niet opzettelijk, maar ze zijn in mijn opinie wel duidelijk pro-Palestijns.
Gaat het een paar dagen over antisemitisme?
Komt NOS met groot artikel op voorpagina over hoe moslima's niet over straat durven te lopen vanwege hun hoofdoekjes.
5 doden gevallen bij een bom? groot vak nieuws bij NOS, De massa's burgerdoden in Oekraine zijn we allang vergeten.
Is er pro-Israelisch nieuws? Dan is het een klein vakje en snel weer verdreven door "2 DODEN BIJ BOM OP SCHOOL!"
Die 500+ doden bij de 'Israelische' 'bom' op het 'Ziekenhuis' waren ze ook als de kippen bij.
Ik heb daarna nooit echt een grote melding gezien van een correctie.
En waarom plaatsen ze onlangs een anti-Israel bericht dat maanden oud is?
Hadden ze even niets op de voorpagina tegen Israel? Dus moesten ze even terug in de tijd?
Kortom.
Ja het is een onderbuik gevoel, dat geef ik toe, ik heb niet alle data, excel sheets en formules om dat uit te gaan zoeken en daar ook geen behoefte aan.
NOS zou een neutrale nieuwssite moeten zijn en zal dat voor veel nieuws ook wel zijn maar in de kwestie Palestina en Isral geloof ik niet dat ze helemaal neutraal zijn.
Geen desinformatie expres verspreiden, dat geloof ik niet, maar wel dat ze biased zijn., maar ja welke nieuws site is dat nou niet?![]()
Allichtquote:Op woensdag 2 april 2025 18:35 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik merk wel bepaalde trekjes bij de NOS.
Ze zullen niet gauw desinformatie verspreiden nee, niet opzettelijk, maar ze zijn in mijn opinie wel duidelijk pro-Palestijns.
Gaat het een paar dagen over antisemitisme?
Komt NOS met groot artikel op voorpagina over hoe moslima's niet over straat durven te lopen vanwege hun hoofdoekjes.
5 doden gevallen bij een bom? groot vak nieuws bij NOS, De massa's burgerdoden in Oekraine zijn we allang vergeten.
Is er pro-Israelisch nieuws? Dan is het een klein vakje en snel weer verdreven door "2 DODEN BIJ BOM OP SCHOOL!"
Die 500+ doden bij de 'Israelische' 'bom' op het 'Ziekenhuis' waren ze ook als de kippen bij.
Ik heb daarna nooit echt een grote melding gezien van een correctie.
En waarom plaatsen ze onlangs een anti-Israel bericht dat maanden oud is?
Hadden ze even niets op de voorpagina tegen Israel? Dus moesten ze even terug in de tijd?
Kortom.
Ja het is een onderbuik gevoel, dat geef ik toe, ik heb niet alle data, excel sheets en formules om dat uit te gaan zoeken en daar ook geen behoefte aan.
NOS zou een neutrale nieuwssite moeten zijn en zal dat voor veel nieuws ook wel zijn maar in de kwestie Palestina en Isral geloof ik niet dat ze helemaal neutraal zijn.
Geen desinformatie expres verspreiden, dat geloof ik niet, maar wel dat ze biased zijn., maar ja welke nieuws site is dat nou niet?
Ik denk dat we een wat verkleurd beeld binnenkrijgen omdat de Palestijnen niet echt iets nieuwswaardigs aan het doen zijn
Je had 7 oktober en daarna zijn ze anderhalf jaar bommen aan het koppen zijn
Het nieuws is dat Isral gooit bom, zoveel Palestijnen dood, iedere dag
Dan lijkt het of de NOS een rare focus op Palestijnse doden heeft maar veel meer valt er qua NWS ook niet te vertellen
Of ze op de redactie pro Palestijnen zijn weet ik niet, kan best maar dat is niet automatisch een links of rechts standpunt lijkt meOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het antwoord is dus nee.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De NOS is uiteraard 1000x betrouwbaarder dus dit is gewoon valse equivalentie.
Intolerant voor intolerantie![]()
https://www.yahoo.com/new(...)33.html?guccounter=1quote:the Telegraph:
New research shows that Hamas has quietly dropped thousands of deaths from its Gaza war casualty figures.
Andrew Fox, the author of the report, said the latest deletions are likely to have been an attempt by Hamas to retain credibility.
The Hamas lists contain information such as names and ID numbers, and can be filled in by anyone with a link to the Google form for the document.
Hamas will “have gone through the list, trying to make it as convincing as possible. They’ve been accepting names onto that list with no evidence whatsoever”, explained Mr Fox. “So what I’m guessing they’re trying to do is thin out the names they cannot substantiate at all.”
“The demographics are the most important thing in all this. We’ve heard the claims that about 70 per cent of the deaths are women and children, and these lists, especially the most recent, show that’s complete nonsense,” he said.
About 72 per cent of fatalities aged 13-55 are men, which is the rough age range of Hamas combatants, Mr Fox said. “We know that Hamas uses child soldiers, and these statistics show clearly that Israel is targeting fighting-aged men.”
In previous conflicts, Hamas figures have often been corroborated by external organisations, Mr Fox said.
The Henry Jackson Society’s December report said: “The ministry of health, operating under Hamas, has systematically inflated the death toll by failing to distinguish between civilian and combatant deaths, over-reporting fatalities among women and children and even including individuals who died before the conflict began.
“This has led to a narrative where the Israel Defense Forces are portrayed as disproportionately targeting civilians, while the actual numbers suggest a significant proportion of the dead are combatants.”
Hamas has claimed the number of deaths in Gaza since the start of the war is now more than 50,000.
The IDF says it has killed 20,000 Hamas combatants during the fighting, and does all it can to mitigate civilian casualties.
“The IDF makes great efforts to estimate and consider potential civilian collateral damage in its strikes. The IDF has never, and will never, deliberately target children,” the IDF said in a statement.![]()
In tegendeel, ik heb namelijk ook niet gezegd dat jij links en progressief bent, ik benoem de politieke kleur van de partij waar jij op hebt gestemd. En dat ik ook een bias heb is duidelijk, daar ben ik ook gewoon open over. Maar ik ga dan ook niet rechts en conservatieve media wegzetten als neutraal of zo. Ik lees soms bijvoorbeeld de Telegraaf wel en dat is prima omdat ik mij daar in kan vinden, maar die is ook niet neutraal. Ik heb totaal geen moeite dat te erkennen.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens VVD gestemd, ik bekijk dat per verkiezing aan de hand van de programma's en mijn persoonlijke behoeften voor de toekomst en wat D66 betreft was het een beloning voor hun Uruzgan standpunt en een diep gebrek aan vertrouwen in de VVD, zo zwart/wit is de wereld niet
Ik denk eerder dat die bias bij jou zit, jij kent maar twee smaken ... jouw mening en links progressief
En in het verleden was de Nederlandse media juist wat meer op de hand van Isral, nu zie je over het algemeen een duidelijke partijdigheid voor de Palestijnen, dat is zeker ook merkbaar bij de NOS. Dit kan gewoon benoemd worden.
De NOS heeft het deze oorlog al geregeld mis gehad en de berichtgeving weer moeten corrigeren, ook kakelt men blind elke NGO of actiegroep of Palestijna media na die maar iets negatiefs zegt over Isral. En als men dan een Isralisch perspectief wil dan valt men negen van de tien keer terug op Haaretz of +972, een linkse krant en nog een linkse en antizionistische outlet.
Dit zorgt simpelweg niet voor een evenwichtige, maar een hele eenzijdige pro-Palestijnse berichtgeving, waarin de Palestijnen altijd de slachtoffers zijn, Hamas eigenlijk niets met de Palestijnen te maken heeft en Isral altijd de dader is.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Voedseltekorten in Gaza steeds nijpender, bakkerijen noodgedwongen dichtquote:De berichten over het voedseltekort in Gaza worden steeds alarmerender. Alle 25 bakkerijen van het Wereldvoedselprogramma (WFP) zijn dicht wegens gebrek aan meel en gas om de ovens mee te verhitten. De laatste voedselhulp wordt binnen de komende twee weken uitgedeeld, waarschuwen hulporganisaties.
De twee miljoen Gazanen zijn compleet afhankelijk van hulpgoederen van buitenaf. Begin vorige maand legde Isral een totale blokkade op aan het gebied. Sindsdien zijn er geen voedsel, water, brandstof of medicijnen binnengekomen.
De blokkade bleek de opmaat naar de hervatting van grootschalige militaire aanvallen op Gaza op 18 maart, na een bestand dat twee maanden standhield. Vandaag kondigde Defensieminister Katz een uitbreiding van het offensief aan. Hij zegt dat Isral grote delen van Gaza gaat innemen.
'Afschuwelijke verhalen'
"Er is ontzettend weinig voedsel beschikbaar", zegt Mirte Bosch, humanitair beleidsadviseur bij Oxfam Novib. "Sinds de afsluiting van hulp zijn de prijzen van groente en fruit met 200 procent gestegen."
Bosch zegt dat haar collega's in Gaza "afschuwelijke verhalen" doorgeven over honger en ondervoeding. "Het is al de dagelijkse realiteit dat kinderen maaltijden moeten overslaan. Tot kort geleden overleefden veel families op brood en thee, maar nu de bakkerijen dicht zijn is er voor veel van hen ook geen brood."
Niet alleen honger heerst, maar ook dorst, zegt Bosch. Isral heeft begin maart ook de stroomtoevoer afgesneden naar de belangrijkste ontziltingsinstallatie in Gaza. "Daardoor verloor een half miljoen mensen toegang tot schoon water, en ook in andere delen van Gaza is de waterproductie nagenoeg onmogelijk. Daardoor zien we nu een toename in besmettingsziekten die te voorkomen zouden zijn als ze schoon water hadden om mee te wassen."
Bombardementen hebben ook veel landbouwgrond en waterinfrastructuur vernietigd. "Dat treft dus waterstations die water rondpompen, watertanks, leidingen, zuiveringsinstallaties en irrigatiekanalen. En zelfs voor het bestand inging, mochten wij van Isral geen kleine zuiveringsinstallaties die op zonne-energie werken Gaza binnenbrengen."
Twistgesprek over hulp
Het Isralische leger spreekt de berichten over het voedseltekort tegen en beschuldigt Hamas ervan de eigen bevolking uit te hongeren. Volgens het legeronderdeel dat hulptransporten naar Gaza cordineert reden er tijdens het staakt-het-vuren meer dan 25.000 trucks met voedsel en hulpgoederen het gebied binnen. Dat zou meer dan genoeg voedsel moeten zijn voor lange tijd, "als Hamas het maar aan de burgers gaf", zegt het leger.
Een woordvoerder van de Verenigde Naties noemt de Isralische uitspraak "belachelijk" en zegt dat "alleen de laatste restjes van onze voorraad nog overblijven." De woordvoerder voegt toe dat "de WFP zijn eigen bakkerijen niet voor de lol dichtgooit. Als er geen meel en geen gas is, kunnen ze niet openblijven."
Maar volgens Isral is de VN alleen verantwoordelijk voor zo'n 30 procent van alle hulp die tijdens het bestand binnenkwam, en zou veel van de andere 70 procent door Hamas worden achtergehouden.
"Wat betreft die claim van Isral, het gaat in ieder geval niet op voor de hulpgoederen van Oxfam Novib", zegt Bosch. "Wij monitoren heel streng op wat er binnengaat en waar dat terechtkomt. Tijdens het bestand hebben we 200.000 mensen geholpen met voedsel en andere levensbehoeften."
Bosch reageert ook sceptisch op de uitspraak van Isral dat er meer dan genoeg voedsel is. "Het is niet zo dat er tijdens het staakt-het-vuren grote voorraden zijn aangelegd in Gaza. Alles wat er binnenkwam, was meteen nodig vanwege de grote tekorten die er al waren. Wij erkennen dat beeld dus absoluut niet."
Tekorten en onveiligheid
Oxfam Novib heeft in Gaza ook bijna niets meer om uit te delen, zegt Bosch. "Vorige week waren onze voorraden zo goed als leeg. Onze hyginekits zijn ook bijna op. We kunnen alleen nog in heel beperkte mate drinkwater uitdelen aan ontheemde gemeenschappen en een beetje financile hulp bieden aan families die het voedsel op de lokale markten kopen."
Behalve het gebrek aan hulpgoederen is inmiddels de veiligheid van hulpverleners ook een groot probleem, benadrukt Bosch. "Voor het staakt-het-vuren inging, was er een notificatiesysteem waarmee hulpverleners het Isralische leger op de hoogte konden stellen als ze ergens in het oorlogsgebied hulp gingen geven. Na het hervatten van de vijandigheden, wordt dit systeem door Isral niet meer gebruikt. Daardoor is er geen enkele veiligheidsgarantie meer voor hulpverleners."Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Weer een anti-Isral verhaal van de NOS, uiteraard netjes in het anti-Isral dossier: https://nos.nl/collectie/13959-oorlog-in-gazaquote:Op woensdag 2 april 2025 20:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Voedseltekorten in Gaza steeds nijpender, bakkerijen noodgedwongen dicht
[..]
Benieuwd welk verhaal ze morgen mee aan komen kakken.![]()
Ik mis een bericht over de 15 hulpverleners die dit weekend zijn gedood en waarvan 9 nog even snel waren begraven. Andere kant daar morgen of een andere dag iets over schrijven zou wel bespottelijk zijn inderdaadquote:Op woensdag 2 april 2025 20:50 schreef damsco het volgende:
[..]
Weer een anti-Isral verhaal van de NOS, uiteraard netjes in het anti-Isral dossier: https://nos.nl/collectie/13959-oorlog-in-gaza
Benieuwd welk verhaal ze morgen mee aan komen kakken.![]()
Oh ja, en de hele tijd dit soort berichten. Toen Slayage hier nog mocht posten (wat een rust trouwens) kregen we dit dus ook echt elke dag te lezen, HOE VERSCHRIKKELIJK het wel niet is in een oorlogsgebied voor mensen die de oorlog zelf hebben veroorzaakt en erachter staan.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Elke keer komen ze met hongersnood in Gaza, elke keer lijkt het enorm mee te vallen.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Men had het toen al over crisis en hongersnood, dat er duizenden op het punt stonden te verhongeren en zelfs de VN heeft al toe moeten geven dat er uiteindelijk toch geen hongersnood was.
En nog nooit is er een foto naar buiten gekomen met graatmagere Palestijnen.
Alleen af en toe een leuk opgezette foto waar men met lege pannen bij een uitgifte punt bedelen.
Heeft Hamas leiding weer meer geld nodig?
Die 11 miljard onder de 3 leiders niet genoeg van alle donaties aan Gaza?![]()
Is dat Hamas propagandakanaal geband?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:56 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Oh ja, en de hele tijd dit soort berichten. Toen Slayage hier nog mocht posten (wat een rust trouwens) kregen we dit dus ook echt elke dag te lezen, HOE VERSCHRIKKELIJK het wel niet is in een oorlogsgebied voor mensen die de oorlog zelf hebben veroorzaakt en erachter staan.![]()
Het kn natuurlijk zijn dat hij heeft ingezien dat hij op het foute pad zat, en al een aantal dagen als boetedoening synagogen aan het schoonpoetsen is.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is dat Hamas propagandakanaal geband?Intolerant voor intolerantie![]()
Zijn ze vast vergeten toe te voegen , uiteraard heeft de NOS er een mooi anti-Isral artikeltje over geschreven: https://nos.nl/artikel/25(...)ulpverleners-in-gazaquote:Op woensdag 2 april 2025 20:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik mis een bericht over de 15 hulpverleners die dit weekend zijn gedood en waarvan 9 nog even snel waren begraven. Andere kant daar morgen of een andere dag iets over schrijven zou wel bespottelijk zijn inderdaad![]()
Ah dank ik had het gemist.
Opmerkelijk inderdaad die toon. Geen lovende woorden of bewondering voor de daden. Raar![]()
Zeer sterk artikel ook waar onder andere de vader van een van de hulpverleners, de directeur van de 7-oktober faciliterende organisatie UNRWA en de Palestijnse Halve Maan worden aangehaald. Verrassend genoeg delen die allemaal niet de lezing van Isral (surprised Pikachu). Past natuurlijk mooi in het narratief.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:23 schreef opgebaarde het volgende:
Ah dank ik had het gemist.
Opmerkelijk inderdaad die toon. Geen lovende woorden of bewondering voor de daden. Raar![]()
Valt me nog mee dat de NOS niet een human interest story over een hamasstrijder heeft gemaakt. Een vertederend verhaal over de mens achter de bivakmuts, met verhalen over kameraadschap binnen de Al-Qassam brigade.![]()
Oja dat UNRWA voor Hamas werkt of zelfs met Hamas gefuseerd is daar heeft Isral keihard bewijs van. Dat bewijs hebben ze sinds vorig jaar januari of februari in handen. Helaas is het Israel alleen nog niet gelukt om dit bewijs met de rest van de wereld te delen. Het zal vast een keer komen, zeker weten.
Het is net dat administratieve detentie. Er is keihard bewijs maar de methode of het bewijs moet geheim gehouden worden dus het bewijs van misdaad X of Y kan niet gedeeld kan worden. En daarom wordt de verdachte wel veroordeeld tot twee jaar gevangenisstraf, zonder dat hij/zij of de advocaat weet voor welk misdrijf.
Het is allemaal niet zo ingewikkeld![]()
Volgens mij heeft zelfs de NOS een tijdje geleden al gepubliceerd dat er meerdere mensen van die organisatie weggestuurd zijn omdat ze actief betrokken waren bij de inval op 7 oktober. Die artikelen moeten zeer makkelijk en snel te vinden zijn. Het ging toen om een stuk of 20-30 mensen binnen de organisatie uit mijn hoofd. Ze konden ook niet anders bij de NOS anti Israel zender om het toch te melden, omdat de eigen UNRWA het toegegeven/ gemeld had.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:51 schreef opgebaarde het volgende:
Oja dat UNRWA voor Hamas werkt of zelfs met Hamas gefuseerd is daar heeft Isral keihard bewijs van. Dat bewijs hebben ze sinds vorig jaar januari of februari in handen. Helaas is het Israel alleen nog niet gelukt om dit bewijs met de rest van de wereld te delen. Het zal vast een keer komen, zeker weten.
Het is net dat administratieve detentie. Er is keihard bewijs maar de methode of het bewijs moet geheim gehouden worden dus het bewijs van misdaad X of Y kan niet gedeeld kan worden. En daarom wordt de verdachte wel veroordeeld tot twee jaar gevangenisstraf, zonder dat hij/zij of de advocaat weet voor welk misdrijf.
Het is allemaal niet zo ingewikkeld![]()
Ik snap ook nooit dat mensen dat niet geloven.quote:Op woensdag 2 april 2025 22:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft zelfs de NOS een tijdje geleden al gepubliceerd dat er meerdere mensen van die organisatie weggestuurd zijn omdat ze actief betrokken waren bij de inval op 7 oktober. Die artikelen moeten zeer makkelijk en snel te vinden zijn. Het ging toen om een stuk of 20-30 mensen binnen de organisatie uit mijn hoofd. Ze konden ook niet anders bij de NOS anti Israel zender om het toch te melden, omdat de eigen UNRWA het toegegeven/ gemeld had.
Je hebt een legertje van 40 tot 60 duizend man op een klein stukje land met ruim 2 miljoen mensen.
Je hebt steun van grote arabische landen als Iran en enorm veel geld.
Natuurlijk zitten ze in elke organisatie daar, met name de Hulporganisaties en Pers.
Dat is alleen maar logisch, dat zou ik ook doen als ik Hamas was, overal infiltreren en manipuleren/controleren.![]()
Geen idee of dit zo door Israel gesteld is geweest. Feit is wel dat binnen de UNRWA Hamas werkzaam was.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:51 schreef opgebaarde het volgende:
Oja dat UNRWA voor Hamas werkt of zelfs met Hamas gefuseerd is daar heeft Isral keihard bewijs van.
En alleen dat laatste maakt de UNRWA 'als onpartijdige hulporganisatie' nogal ongeloofwaardig.
Nuance.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
25.000 trucks met voedsel heeft israel binnegelaten, en dat is dan verdwenen? ja oxfam zegt dat zij alles wat zij doen streng controlleren. ze hebben 20.000 mensen geholpen. van de 2 miljoen....
ze durven gewoon niks te zeggen over hamas. snap ik ook wel, ze zitten ertussen. maar dan wel wijzen naar israel,en hun de schuld geven. dat snap ik dan niet.![]()
Oxfam is de zoveelste pro-Palestijnse actiegroep. Niet serieus te nemen. Een tweede Amnesty, waar men niets liever wil dan de vernietiging van Isral en zich selectief drukmaakt om bepaalde conflictsituaties, waar anderen min of meer volledig worden genegeerd. Daarom is het ook activisme vermomd als humanitaire hulp.quote:Op donderdag 3 april 2025 03:33 schreef pokkerdepok het volgende:
25.000 trucks met voedsel heeft israel binnegelaten, en dat is dan verdwenen? ja oxfam zegt dat zij alles wat zij doen streng controlleren. ze hebben 20.000 mensen geholpen. van de 2 miljoen....
ze durven gewoon niks te zeggen over hamas. snap ik ook wel, ze zitten ertussen. maar dan wel wijzen naar israel,en hun de schuld geven. dat snap ik dan niet.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Gelukkig hebben we het account van Imshin nog, waar men de socials afstruint naar wat de Palestijnen daar zelf posten. Het valt vooral op dat Mahmoud er niet bepaald ondervoed uitziet:quote:Op woensdag 2 april 2025 20:56 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Oh ja, en de hele tijd dit soort berichten. Toen Slayage hier nog mocht posten (wat een rust trouwens) kregen we dit dus ook echt elke dag te lezen, HOE VERSCHRIKKELIJK het wel niet is in een oorlogsgebied voor mensen die de oorlog zelf hebben veroorzaakt en erachter staan.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het is niet alleen de UNRWA. Alle buitenlandse organisaties worden gemanipuleerd door Hamas, zeker als ze Palestijnse medewerkers hebben (want die moeten zijn goedgekeurd door het regime).quote:Op woensdag 2 april 2025 22:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen idee of dit zo door Israel gesteld is geweest. Feit is wel dat binnen de UNRWA Hamas werkzaam was.
En alleen dat laatste maakt de UNRWA 'als onpartijdige hulporganisatie' nogal ongeloofwaardig.
Nuance.
Hamas heeft daar in de propagandaoorlog alles mee te winnen, dus is er geen reden om het niet te doen.Intolerant voor intolerantie![]()
Die kant gaat het volgens allerlei bronnen op. En het valt nogal mee met de consequenties voor Israel.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
Totaal het punt niet
En ja wel of geen genocide maakt natuurlijk wel uit, als het die kant op gaat verliest Israel echt veel steun en veel voordeeltjes
Hele vreemde opmerking dit![]()
wel mee eens.. maar het is vooral naiviteit denk ik. ze bedoelen het wel goed, willen dingen aan de kaak stellen. maar willen niet zien dat ze gewoon bespeeld en voorgelogen worden. waarschijnlijk via palestijnse mensen die het ook goed bedoelen. het gaat om de bron, en dat is toch echt hamas.quote:Op donderdag 3 april 2025 06:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oxfam is de zoveelste pro-Palestijnse actiegroep. Niet serieus te nemen. Een tweede Amnesty, waar men niets liever wil dan de vernietiging van Isral en zich selectief drukmaakt om bepaalde conflictsituaties, waar anderen min of meer volledig worden genegeerd. Daarom is het ook activisme vermomd als humanitaire hulp.![]()
Ok jongenquote:Op donderdag 3 april 2025 07:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die kant gaat het volgens allerlei bronnen op. En het valt nogal mee met de consequenties voor Israel.
Gelukkig is het complete onzinquote:Op donderdag 3 april 2025 10:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gelukkig maar! zeg ik er wel bij.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Kort na aankomst Netanyahu trekt Hongarije zich terug uit internationaal strafhof: ‘Gaan hem niet arresteren’
https://www.ad.nl/buitenl(...)arresteren~ad4b776f/
Tsja. Het ICJ heeft een grote fout begaan door de strafzaak tegen Netanyahu aan te spannen op basis van Hamas-propaganda. Daarmee is het helaas het slachtoffer geworden van zijn eigen grondigheid, want het op voorhand afwijzen van de zaak op basis van propaganda-vermoedens kan k niet.
Uiteraard zou Netanyahu worden vrijgesproken, maar het feit dat hij berhaupt gearresteerd kan worden op basis van propaganda is al niet acceptabel.
Hetzelfde had met Churchill kunnen gebeuren als Nazi-Duitsland deze mogelijkheid had gehad.Intolerant voor intolerantie![]()
Dat een land als Hongarije zich truk trekt is zo erg niet.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:52 schreef Cuendillar het volgende:
Kort na aankomst Netanyahu trekt Hongarije zich terug uit internationaal strafhof: ‘Gaan hem niet arresteren’
Tsja. Het ICJ heeft een grote fout begaan door de strafzaak tegen Netanyahu aan te spannen op basis van Hamas-propaganda. Daarmee is het helaas het slachtoffer geworden van zijn eigen grondigheid, want het op voorhand afwijzen van de zaak op basis van propaganda-vermoedens kan k niet.
Uiteraard zou Netanyahu worden vrijgesproken, maar het feit dat hij berhaupt gearresteerd kan worden op basis van propaganda is al niet acceptabel.
Hetzelfde had met Churchill kunnen gebeuren als Nazi-Duitsland deze mogelijkheid had gehad.![]()
Totaal het punt nietquote:Op donderdag 3 april 2025 10:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat een land als Hongarije zich truk trekt is zo erg niet.Intolerant voor intolerantie![]()
Het gaat niet richting genocide en je ziet al consequenties zoals dat arrestatiebevel, demonstraties over de hele wereld, militairen die hun vakantie afbreken en terug naar huis vluchten etc.quote:
Ik zie dat niet minder worden als het daadwerkelijk richting genocide gaatOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
niffo
On-topic maar weer: Brodh!M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.![]()
Hongarije steunt de oorlogsmisdadiger Netanyahu.
Die gek mag gwn vrij rondlopen daar zonder arrestatie?
Zegt wel genoeg dat een Hongarije hem steunt
Lekker genocide plegen en de meest walgelijke oorlogsmisdaden. En ondertussen alsnog lekker beetje rondreizen.![]()
Wat is hier geen genocide aan dan?quote:Op donderdag 3 april 2025 11:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het gaat niet richting genocide en je ziet al consequenties zoals dat arrestatiebevel, demonstraties over de hele wereld, militairen die hun vakantie afbreken en terug naar huis vluchten etc.
Ik zie dat niet minder worden als het daadwerkelijk richting genocide gaat
Genocide is letterlijk het doelbewust aanvallen/uitmoorden van een groep.
Dat is precies wat Isral al 1,5 jaar doet.
Door bv voedsel en water tegen te houden.
Of eten en drinken gewone burgers niet?![]()
quote:Op donderdag 3 april 2025 11:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is hier geen genocide aan dan?quote:Genocide is letterlijk het doelbewust aanvallen/uitmoorden van een groep.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Hier bijvoorbeeld. Vokgens de Minister van Buitenlandse Zaken UNRWA Is An Arm of Hamasquote:Op woensdag 2 april 2025 22:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen idee of dit zo door Israel gesteld is geweest. Feit is wel dat binnen de UNRWA Hamas werkzaam was.
Nuance.
Bekijk deze YouTube-video
12 medewerkers van unrwa zijn gedentificeerd als Hamas. Daarnaast zou 10 tot 12% van de medewerkers banden hebben met Hamas of PIJ (1.500 medewerkers). Dit was eind januari 2024 en hierop heeft nagenoeg de hele wereld besloten om te stoppen met doneren van geld aan unrwa. Bijna twee maanden later hebben nagenoeg alle landen besloten om te financile donaties te hervatten.
Er zijn vast en zeker meer unrwa medewerkers die daar vanwege hun ideen niet thuishoren. Dat maakt nog niet dat de organisatie dezelfde sympathie deelt. Wat iemand in zijn vrije tijd doetnof denkt is voor een werkgever lastig in te schatten. Natuurlijk draagt unrwa wel een speciale verantwoordeljkheid. Zodra een Nederlandse gemeente erachter komt dat een medewerker in zijn vrije tijd bij de Hells Angel's rondtourt kan die medewerker direct ontslagen worden. Dat die man (of zelfs mannen) al die tijd bij de gemeente heeft gewerkt maakt nog niet dat de gemeente dus 'een arm van de Hells Angels is'![]()
Wat voor nieuwsbronnen zou men dan volgens jou moeten lezen om een goed Isralisch perspectief te krijgen van de oorlog?quote:Op woensdag 2 april 2025 19:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In tegendeel, ik heb namelijk ook niet gezegd dat jij links en progressief bent, ik benoem de politieke kleur van de partij waar jij op hebt gestemd. En dat ik ook een bias heb is duidelijk, daar ben ik ook gewoon open over. Maar ik ga dan ook niet rechts en conservatieve media wegzetten als neutraal of zo. Ik lees soms bijvoorbeeld de Telegraaf wel en dat is prima omdat ik mij daar in kan vinden, maar die is ook niet neutraal. Ik heb totaal geen moeite dat te erkennen.
En in het verleden was de Nederlandse media juist wat meer op de hand van Isral, nu zie je over het algemeen een duidelijke partijdigheid voor de Palestijnen, dat is zeker ook merkbaar bij de NOS. Dit kan gewoon benoemd worden.
De NOS heeft het deze oorlog al geregeld mis gehad en de berichtgeving weer moeten corrigeren, ook kakelt men blind elke NGO of actiegroep of Palestijna media na die maar iets negatiefs zegt over Isral. En als men dan een Isralisch perspectief wil dan valt men negen van de tien keer terug op Haaretz of +972, een linkse krant en nog een linkse en antizionistische outlet.
Dit zorgt simpelweg niet voor een evenwichtige, maar een hele eenzijdige pro-Palestijnse berichtgeving, waarin de Palestijnen altijd de slachtoffers zijn, Hamas eigenlijk niets met de Palestijnen te maken heeft en Isral altijd de dader is.freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
Andere kranten zoals The Jerusalem Post, woordvoerders van het IDF.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:07 schreef Nexum het volgende:
[..]
Wat voor nieuwsbronnen zou men dan volgens jou moeten lezen om een goed Isralisch perspectief te krijgen van de oorlog?![]()
quote:
lijkt me dat je beiden met een korrel zout moet nemenquote:Op donderdag 3 april 2025 12:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hamas wordt ook als bron gebruikt. Daar kan je dan toch prima het IDF tegenover zetten?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat is het probleem van ICJ en alle samenwerking van landen.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:52 schreef Cuendillar het volgende:
Hetzelfde had met Churchill kunnen gebeuren als Nazi-Duitsland deze mogelijkheid had gehad.
Het is allemaal leuk en aardig en goed voor de deugd tot er iemand op de lijst komt die voor tweestrijd gaat zorgen.
En kan zelfs voor zorgen dat landen juist aangevallen gaan worden.
Wat zou Amerika gaan doen als Netanyahu opgepakt zou worden door Nederland en hier in de cel wordt gezet?
Op papier is het allemaal leuk en aardig al die samenwerkingen en zo, maar het kan ook heel snel als een kaartenhuis in elkaar vallen.![]()
Klopt maar dan heb je de extremen in beeld.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me dat je beiden met een korrel zout moet nemen![]()
IDF is nu niet bepaald extreem te noemenquote:Op donderdag 3 april 2025 12:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt maar dan heb je de extremen in beeld.
er werd echter gevraagd om een goed Israelisch perspectief en dan is defensie zelf in de regel niet de meest betrouwbare bron (logischerwijs)Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Met extremen bedoel ik qua versie van het verhaal, niet qua opvatting. De versie van het IDF zal doorgaans het meest afwijken van die van Hamas daar een goed medium wat objectiever zal zijn.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
IDF is nu niet bepaald extreem te noemen
er werd echter gevraagd om een goed Israelisch perspectief en dan is defensie zelf in de regel niet de meest betrouwbare bron (logischerwijs)![]()
Hoe je het went of keert, de informatie van de oorlog zelf zal of van Hamas komen, of van IDF/Shin Bet.
Voor de rest zijn alle bronnen daarvan afgeleid.![]()
either wayquote:Op donderdag 3 april 2025 13:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met extremen bedoel ik qua versie van het verhaal, niet qua opvatting. De versie van het IDF zal doorgaans het meest afwijken van die van Hamas daar een goed medium wat objectiever zal zijn.
ik zou voor een goed israelisch perspectief toch meer een krant zoeken die wat meer in het midden zit zoals idd Jerusalem PostOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik zou zeggen de mensen in Isral zelf. Hoe ze het ervaren, hoe ze nog steeds regelmatig de bomkamers in sprinten als wederom het luchtalarm afgaat. Hoe ze elke dag afscheid nemen van hun kinderen die naar school gaan, wetende dat dit misschien de laatste keer is dat ze elkaar zien. Ik vind deze mensen toch de meest betrouwbare bron in deze hele situatie.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:07 schreef Nexum het volgende:
[..]
Wat voor nieuwsbronnen zou men dan volgens jou moeten lezen om een goed Isralisch perspectief te krijgen van de oorlog?![]()
Bijvoorbeeld inderdaad.quote:Op donderdag 3 april 2025 15:43 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Ik zou zeggen de mensen in Isral zelf. Hoe ze het ervaren, hoe ze nog steeds regelmatig de bomkamers in sprinten als wederom het luchtalarm afgaat. Hoe ze elke dag afscheid nemen van hun kinderen die naar school gaan, wetende dat dit misschien de laatste keer is dat ze elkaar zien. Ik vind deze mensen toch de meest betrouwbare bron in deze hele situatie.
Maar dit sluit natuurlijk niet op het gewenste narratief aan waar zogenaamd dader Isral is. Net zoals met structureel alles blijft mijden wat Palestijnse of Arabische leiders in het Arabisch zeggen over Isral en Joden. Immers, dat moet de lezer vooral niet weten. Dit waar een Isralische politicus n keer iets controversieels hoeft te zeggen en het meteen voorpaginanieuws is.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De Jodenhaat viert hoogtij in Europa en andere delen van de wereld. Dat moet kunnen, maar als je er iets van zegt ven je zionist. Alle nuance is verdwenen in de discussie en een oplossing is verder weg dan ooit. A niffoquote:Op donderdag 3 april 2025 17:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld inderdaad.
Maar dit sluit natuurlijk niet op het gewenste narratief aan waar zogenaamd dader Isral is. Net zoals met structureel alles blijft mijden wat Palestijnse of Arabische leiders in het Arabisch zeggen over Isral en Joden. Immers, dat moet de lezer vooral niet weten. Dit waar een Isralische politicus n keer iets controversieels hoeft te zeggen en het meteen voorpaginanieuws is.![]()
Palestijnen: ‘Minstens 25 doden en meer dan 100 gewonden na Isralische luchtaanval op school’
https://www.ad.nl/buitenl(...)-op-school~a5709067/
Ach, maar natuurlijk.
Denken ze nog steeds dat deze verhaaltjes werken?
[ Bericht 5% gewijzigd door Cuendillar op 04-04-2025 08:32:34 ]Intolerant voor intolerantie![]()
Correct. Het wordt simpelweg weggewuifd. Een zionist zijn is trouwens geen belediging, dat is enkel een compliment. Waarom zou je geen voorstander zijn van een Joods land op de plek waar Joden de inheemse bewoners zijn?quote:Op donderdag 3 april 2025 23:54 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
De Jodenhaat viert hoogtij in Europa en andere delen van de wereld. Dat moet kunnen, maar als je er iets van zegt ven je zionist. Alle nuance is verdwenen in de discussie en een oplossing is verder weg dan ooit. A niffo'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ah, zeker weer 80% vrouwen en kinderen?quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:16 schreef Cuendillar het volgende:
Palestijnen: ‘Minstens 25 doden en meer dan 100 gewonden na Isralische luchtaanval op school’
https://www.ad.nl/buitenl(...)-op-school~a5709067/
Ach, maar natuurlijk.
Denken ze nog steeds dat deze verhaaltjes werken?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
1: Dat is nogal een uitspraak. Meerdere bronnen wijzen anders uit.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het gaat niet richting genocide en je ziet al consequenties zoals dat arrestatiebevel, demonstraties over de hele wereld, militairen die hun vakantie afbreken en terug naar huis vluchten etc.
Ik zie dat niet minder worden als het daadwerkelijk richting genocide gaat
2: Ik zeg ook niet dat er 'niets' gebeurd. Maar ik denk niet dat er concrete maatregelen zullen zijn om Israel te stoppen.
3: Niet minder. Maar ik acht de kans klein dat het 'genoeg' gaat zijn om Israel te stoppen.![]()
Ik zal het van je aannemen, want je bent vergeten die bronnen daadwerkelijk te plaatsenquote:Op vrijdag 4 april 2025 11:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dat is nogal een uitspraak. Meerdere bronnen wijzen anders uit.
ik zie het iig vooralsnog nietMaar niemand heeft het over Isral stoppenquote:2: Ik zeg ook niet dat er 'niets' gebeurd. Maar ik denk niet dat er concrete maatregelen zullen zijn om Israel te stoppen.
3: Niet minder. Maar ik acht de kans klein dat het 'genoeg' gaat zijn om Israel te stoppen.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Waarom zou je Isral willen stoppen?quote:Op vrijdag 4 april 2025 11:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dat is nogal een uitspraak. Meerdere bronnen wijzen anders uit.
2: Ik zeg ook niet dat er 'niets' gebeurd. Maar ik denk niet dat er concrete maatregelen zullen zijn om Israel te stoppen.
3: Niet minder. Maar ik acht de kans klein dat het 'genoeg' gaat zijn om Israel te stoppen.
Waren dat drie van die kindertjes in die school?quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:14 schreef Nober het volgende:
Khalil Al-Hayya
Muhammad Hassan Awad
Mohammed Al-Bardawil
Opgeruimd staat netjes.
En hier wat terroristen die gewond of gedood werden. NSFW dus in een spoiler. Have fun met deze beelden beste HR en cuendillar, geniet er van. Ik ben trots op julliequote:Op vrijdag 4 april 2025 18:28 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Waren dat drie van die kindertjes in die school?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door opgebaarde op 04-04-2025 19:50:46 ]![]()
quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En hier wat terroristen die gewond of gedood werden. NSFW dus in een spoiler. Have fun met deze beelden beste HR en cuendillar, geniet er van. Ik ben trots op jullieWalgelijke respectloze mensen zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo kinderen in beeld brengen.![]()
Het kan nog veel erger, er lopen daar veel mesjogge mensen rond hoor.quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Walgelijke respectloze mensen zeg.
Zo kinderen in beeld brengen.
Die lui daar beseffen wel maar al te goed dat het israel en het westen geen fuck geeft om dode Palestijnen. Gewonde of dode kindjes doet ons wel iets, een klein beetje. Dus dat laten ze maar wat graag zien![]()
Agressieve protesten genoeg in heel veel westerse landen en dat weten ze ook donders goed.quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het kan nog veel erger, er lopen daar veel mesjogge mensen rond hoor.
Die lui daar beseffen wel maar al te goed dat het israel en het westen geen fuck geeft om dode Palestijnen. Gewonde of dode kindjes doet ons wel iets, een klein beetje. Dus dat laten ze maar wat graag zien
Net als dat ze donders goed weten dat Hamas de ellende begonnen is, er zijn niet voor niets zoveel protesten tegen Hamas in Palestina zelf geweest.
Eigen volk word op allerlei walgelijke manier misbruikt.![]()
quote:Op vrijdag 4 april 2025 20:12 schreef damsco het volgende:
Geklikt op eerste link en meteen spijt van.Bizar he.quote:Op vrijdag 4 april 2025 20:12 schreef damsco het volgende:
Geklikt op eerste link en meteen spijt van.![]()
![]()
Okay, wat geeft jou het imbeciele idee dat ik daarvan zou genieten?quote:Op vrijdag 4 april 2025 19:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En hier wat terroristen die gewond of gedood werden. NSFW dus in een spoiler. Have fun met deze beelden beste HR en cuendillar, geniet er van. Ik ben trots op jullie
Ik bedoel, ik volg jouwmanier van discussiren totaal niet en ik denk niet dat dat aan mij ligt... maar dit is een nieuw dieptepunt, zelfs voor jou.Intolerant voor intolerantie![]()
Bij het uitschakelen van die Hamas leden zijn er veel kinderen omgekomen. Al anderhalf jaar lang gaan er ongelofelijk veel jonge kinderen dood of raken ze alles kwijt wat ze dierbaar is. Je maakt een gaar neerbuigend grapje en ik snap de hint naar Hamas en dat zij alles liegen. En nu is het totaal niet nodig om een beetje sympathie voor die kinderen te hebben Maar je zo respectloos uitlaten over ongelofelijk kleine kinderen, over echt alle kleine jonge kinderen daar, is misselijkmakend.quote:Op vrijdag 4 april 2025 20:31 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Okay, wat geeft jou het imbeciele idee dat ik daarvan zou genieten?
Ik bedoel, ik volg jouwmanier van discussiren totaal niet en ik denk niet dat dat aan mij ligt... maar dit is een nieuw dieptepunt, zelfs voor jou.
En de video's van HR motiveren om gore shit te posten. Want een videootjes zegt voor sommigen alles, als het over een enkele Gazaan en veel te veel voedsel gaat.![]()
Dat weet je helemaal niet, tenzij je er zelf bij was.quote:Op vrijdag 4 april 2025 20:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bij het uitschakelen van die Hamas leden zijn er veel kinderen omgekomen.Dat weet je helemaal niet.quote:Al anderhalf jaar lang gaan er ongelofelijk veel jonge kinderen dood of raken ze alles kwijt wat ze dierbaar is.Issie boos?quote:Je maakt een gaar neerbuigend grapje en ik snap de hint naar Hamas en dat zij alles liegen. En nu is het totaal niet nodig om een beetje sympathie voor die kinderen te hebben Maar je zo respectloos uitlaten over ongelofelijk kleine kinderen, over echt alle kleine jonge kinderen daar, is misselijkmakend.
Misschien mis jij het nogal essentile stuk informatie dat Hamas en de Palestijnen een propaganda oorlog voeren.
We weten niet of er, en hoeveel, kinderen omkomen in Gaza, dat hebben wij helemaal geen betrouwbare informatie over.
Dus steek die zogenaamde verontwaardiging diep in je reet. Goedgelovig stuk onbenul.
Ik ben klaar met naevelingen in dit conflict.Intolerant voor intolerantie![]()
Tapijtbombardementen op een dichtbevolkt gebied waarbij de helft ongeveer onder de 18 is. Ja, dan hoef je niet wiskundig te zijn afgestudeerd om te beseffen dat er enorm veel kinderen zijn omgekomen. Grappig dat je anderen dan naef noemtquote:Op vrijdag 4 april 2025 21:22 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet, tenzij je er zelf bij was.
[..]
Dat weet je helemaal niet.
[..]
Issie boos?
Misschien mis jij het nogal essentile stuk informatie dat Hamas en de Palestijnen een propaganda oorlog voeren.
We weten niet of er, en hoeveel, kinderen omkomen in Gaza, dat hebben wij helemaal geen betrouwbare informatie over.
Dus steek die zogenaamde verontwaardiging diep in je reet. Goedgelovig stuk onbenul.
Ik ben klaar met naevelingen in dit conflict.
Dit, dus.![]()
Wanneer een bevolking kiest voor terrorisme dan zijn me de slachtoffers om het even. Vet kut voor degenen die er niet voor gekozen hebben, zoals bv de kinderen. Maar die mogen hun ouders daar op aankijken, niet degenen die hen bombarderen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 23:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tapijtbombardementen op een dichtbevolkt gebied waarbij de helft ongeveer onder de 18 is. Ja, dan hoef je niet wiskundig te zijn afgestudeerd om te beseffen dat er enorm veel kinderen zijn omgekomen. Grappig dat je anderen dan naef noemt“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Waarom dan niet gelijk een atoombom op Gaza? Dan weet je dat je de Hamasstrijders ook meeneemt.quote:Op vrijdag 4 april 2025 23:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wanneer een bevolking kiest voor terrorisme dan zijn me de slachtoffers om het even. Vet kut voor degenen die er niet voor gekozen hebben, zoals bv de kinderen. Maar die mogen hun ouders daar op aankijken, niet degenen die hen bombarderen.![]()
"ook" klinkt als dat Hamas en haar aanhangers maar en klein deel zou vertegenwoordigen. Echter, indien 90% van de bevolking achter Hamas staat dan zou jouw 'oplossing' nog niet eens zo slecht zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2025 00:02 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Waarom dan niet gelijk een atoombom op Gaza? Dan weet je dat je de Hamasstrijders ook meeneemt.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Als je scholen en ziekenhuizen bombardeert vertegenwoordigt Hamas inderdaad wel een klein deel. Het schijn dat in een school op klaarlichte dag overwegend kinderen aanwezig zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2025 00:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
"ook" klinkt als dat Hamas en haar aanhangers maar en klein deel zou vertegenwoordigen. Echter, indien 90% van de bevolking achter Hamas staat dan zou jouw 'oplossing' nog niet eens zo slecht zijn.![]()
Ja maar jij weet niet of er geen Hamas in hun schriften en bammetjes zaten, dus.quote:Op zaterdag 5 april 2025 00:07 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Als je scholen en ziekenhuizen bombardeert vertegenwoordigt Hamas inderdaad wel een klein deel. Het schijn dat in een school op klaarlichte dag overwegend kinderen aanwezig zijn.![]()
Goed punt, bij twijfel kun je kinderen het beste bombarderen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 00:11 schreef Drxx het volgende:
[..]
Maae jij weet niet of er geen Hamas in hun schriften en bammetjes zaten, dus.![]()
Hamas verschuilt zich in dat soort doelen, en de bevolking is het er overwegend mee eens.quote:Op zaterdag 5 april 2025 00:07 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Als je scholen en ziekenhuizen bombardeert vertegenwoordigt Hamas inderdaad wel een klein deel. Het schijn dat in een school op klaarlichte dag overwegend kinderen aanwezig zijn.
Wat dat betreft is het verfrissend dat er eindelijk tegengeluid gehoord wordt. (Pas onlangs ook op het journaal)
Weg met terrorisme!“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
quote:Op vrijdag 4 april 2025 23:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tapijtbombardementen op een dichtbevolkt gebied waarbij de helft ongeveer onder de 18 is. Ja, dan hoef je niet wiskundig te zijn afgestudeerd om te beseffen dat er enorm veel kinderen zijn omgekomen. Grappig dat je anderen dan naef noemt
Welke bammetjes?quote:Op zaterdag 5 april 2025 00:11 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ja maar jij weet niet of er geen Hamas in hun schriften en bammetjes zaten, dus.
Oh, overwegend wel? Nee, dan is het volledig te onderbouwen. Via Google Forms iedereen even nagevraagd en toen het overwegend voorstanders waren zijn er bommen op gegooid.quote:Op zaterdag 5 april 2025 00:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hamas verschuilt zich in dat soort doelen, en de bevolking is het er overwegend mee eens.Dit, dus.![]()
Palestinian poll shows a rise in Hamas supportquote:Op zaterdag 5 april 2025 08:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh, overwegend wel? Nee, dan is het volledig te onderbouwen. Via Google Forms iedereen even nagevraagd en toen het overwegend voorstanders waren zijn er bommen op gegooid.
https://apnews.com/articl(...)9cd070b5393844bc4514
Inmiddels begint het volk zich, eindelijk, tegen Hamas te keren gezien de protesten die zo zorgvuldig buiten de informatiebubbels worden gehouden.
Maar daarvr was de steun overweldigend.Intolerant voor intolerantie![]()
Protesteren die mensen tegen Hamas omdat ze het oneens zijn met Hamas of omdat ze de oorlog beindigd willen zien worden?
Als die mensen zoals zovaak gesteld wordt allemaal zoveel van Hamas houden en Hamas door dik en dun steunen, de Joden moeten uitgeroeid worden en 90% zou hebben genoten van de oorlogsmisdaden tijdens 7 oktober. enzo. Dan zijn die protesten 'leuk' maar er is in hun koppies natuurlijk niks veranderd. Beetje raar om in die protesten dan iets te willen zien![]()
Hmm.quote:Op vrijdag 4 april 2025 23:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tapijtbombardementen op een dichtbevolkt gebied waarbij de helft ongeveer onder de 18 is. Ja, dan hoef je niet wiskundig te zijn afgestudeerd om te beseffen dat er enorm veel kinderen zijn omgekomen. Grappig dat je anderen dan naef noemt
Tja, als je een argument begint met iets wat je er plekke maar even bij denkt te kunnen verzinnen, dan wordt het natuurlijk lastig om een goede discussie te krijgen. Er is namelijk helemaal geen sprake van tapijtbombardementen.Dit zijn dan de bronnen waar sommige Westerse media nog wel eens op terug willen vallen.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
In bepaalde kringen kan men het simpelweg niet nalaten om altijd dingen erbij te verzinnen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 04:51 schreef Richestorags het volgende:
Wat een vies topic is dit geworden qua frames.
'Tapijtbombardementen!'
'Massaverkrachtingen!'
'Kinderen worden gexecuteerd!'
Zulke duimzuigerij, die nogal lijkt op ouderwetse bloedsprookjes, heeft men nodig om tot een argument te kunnen komen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Video Shows Aid Workers Killed in Gaza Under Gunfire Barrage, With Ambulance Lights On
Medisch personeel doodschieten. Blijft toch een soort sport voor de massamoordenaars van het IDF. Zo'n genocide moet je ook een beetje leuk houden voor de daders.![]()
IDF is geen Palestinian Information Center maar deze video is wel erg pijnlijk.quote:Op zaterdag 5 april 2025 12:08 schreef VoMy het volgende:
Video Shows Aid Workers Killed in Gaza Under Gunfire Barrage, With Ambulance Lights On
Medisch personeel doodschieten. Blijft toch een soort sport voor de massamoordenaars van het IDF. Zo'n genocide moet je ook een beetje leuk houden voor de daders.
De ambulances en brandweerauto zouden geen lichten hebben gevoerd.
Negen Hamas en PIJ terroristen zouden zijn uitgeschakeld. Waar de lichamen zijn weet niemand
Er intbreekt maar 1 hulpverlener waar IDF niks over wil of kan zeggen
Na de aanval zou IDF hebben meegewerkt aan het bergen van de lichamen. Dat is dus vijf dagen later waar de lichamen en voertuigen gevonden zijn in een kuil onder een enorme hoop zand.
Het rode kruis zou IDF niet genformeerd hebben in hun route. Dit kan, maar hoe geloofwaardig is dat met bovenstaande...?![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In bepaalde kringen kan men het simpelweg niet nalaten om altijd dingen erbij te verzinnen.
'Tapijtbombardementen!'
'Massaverkrachtingen!'
'Kinderen worden gexecuteerd!'
Zulke duimzuigerij, die nogal lijkt op ouderwetse bloedsprookjes, heeft men nodig om tot een argument te kunnen komen.
Twee tapijtbombardementen. Eentje in 1945 en eentje in 2025.tot zover de duimzuigerij.
Dit, dus.![]()
Tapijtbombardementen gaan niet over de schade aan de infrastructuur maar over de intentie van het bombardement.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Twee tapijtbombardementen. Eentje in 1945 en eentje in 2025.tot zover de duimzuigerij.
En daar komt in deze oorlog ook nog bij dat het Isralische leger ook vanaf de grond met bulldozers of explosieven de nodige gebouwen heeft neergehaald omdat die door Palestijnen worden gebruikt voor urban warfare en vaak worden volgestopt met boobytraps of explosieven.
Kortom, je kunt niet naar een of andere willekeurige foto wijzen waar er veel infrastructuur is neergehaald en dan stellen dat dit door tapijtbombardementen zou komen. Als je dat wel doet ben je bezig met duimzuigerij.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het gaat helemaal niet om de intentiequote:Op zaterdag 5 april 2025 19:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tapijtbombardementen gaan niet over de schade aan de infrastructuur maar over de intentie van het bombardement.
En daar komt in deze oorlog ook nog bij dat het Isralische leger ook vanaf de grond met bulldozers of explosieven de nodige gebouwen heeft neergehaald omdat die door Palestijnen worden gebruikt voor urban warfare en vaak worden volgestopt met boobytraps of explosieven.
Kortom, je kunt niet naar een of andere willekeurige foto wijzen waar er veel infrastructuur is neergehaald en dan stellen dat dit door tapijtbombardementen zou komen. Als je dat wel doet ben je bezig met duimzuigerij.je weet weer eens niet waar je het over hebt. Ga nou eerst even de definitie opzoeken waarin je erachter komt dat de woorden systematisch, afgebakend en doelgericht voorbij komen en dn pak je een paar foto’s zoals nummertje twee erbij. Gaan wij samen concluderen dat het “oeps” toch wel degelijk aan de voorwaarden voldoet
nu al zin in je gespartel
om het recht te lullen.Dit, dus.![]()
Je maag draait toch helemaal omquote:
Wat een walgelijke misdaden pleegt Isral.
En die feiten komen alleen maar duidelijker.
Zoveelste aanval van Isral op hulpverleners.
Serieus? Op sirenes gaan knallen. Walgelijk
Maar h de genocide ploeg hier op FOK! denkt vast dat de terroristen voor de gein de sirenes aan hebben gezet![]()
![]()
Wel grappig dat de intentie van Isral alleen maar bommen bommen en bommen is op alles en iedereen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tapijtbombardementen gaan niet over de schade aan de infrastructuur maar over de intentie van het bombardement.
Kortom, je kunt niet naar een of andere willekeurige foto wijzen waar er veel infrastructuur is neergehaald en dan stellen dat dit door tapijtbombardementen zou komen. Als je dat wel doet ben je bezig met duimzuigerij.![]()
quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach, Buitendam...
Het gaat wl om de intentie. Zie bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om de intentieje weet weer eens niet waar je het over hebt. Ga nou eerst even de definitie opzoeken waarin je erachter komt dat de woorden systematisch, afgebakend en doelgericht voorbij komen en dn pak je een paar foto’s zoals nummertje twee erbij. Gaan wij samen concluderen dat het “oeps” toch wel degelijk aan de voorwaarden voldoet
nu al zin in je gespartel
om het recht te lullen.Ofquote:Kortom, tapijtbombardementen zijn bombardementen waarbij de intentie is om via een groot aantal bommen zoveel mogelijk schade aan te richten. Maar dit wil niet zeggen dat als je een gebied ziet dat door oorlog enorm beschadigd is, dit per definitie het resultaat is van een tapijtbombardement.quote:Een tapijtbombardement is een bombardement waarbij een groot aantal bommen wordt afgeworpen boven een doel, waarbij niet-individuele doelen worden aangevallen, maar hele doelgebieden.
Bron
Kijkende naar hoe Isral bombardeert vanuit de lucht, doen zij dat namelijk bijna altijd heel erg gericht. Het zijn meestal n of twee gericht bombardementen, niet (vele) tientallen lukrake bombardementen zoals je bij een tapijtbombardement zou hebben. Ik heb enkel van n situatie in Libanon en n van de Gazastrook in oktober 2023 andere beelden gezien. Zie bijvoorbeeld:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dit heeft geen zin joh. Mensen zien wat ze willen zien, of wat ze verwachten te zien. Niet wat er feitelijk te zien is.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat wl om de intentie. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Of
[..]
Kortom, tapijtbombardementen zijn bombardementen waarbij de intentie is om via een groot aantal bommen zoveel mogelijk schade aan te richten. Maar dit wil niet zeggen dat als je een gebied ziet dat door oorlog enorm beschadigd is, dit per definitie het resultaat is van een tapijtbombardement.
Kijkende naar hoe Isral bombardeert vanuit de lucht, doen zij dat namelijk bijna altijd heel erg gericht. Het zijn meestal n of twee gericht bombardementen, niet (vele) tientallen lukrake bombardementen zoals je bij een tapijtbombardement zou hebben. Ik heb enkel van n situatie in Libanon en n van de Gazastrook in oktober 2023 andere beelden gezien. Zie bijvoorbeeld:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Niets menselijks is mij vreemd, wat dat betreft.Intolerant voor intolerantie![]()
Een ander ding dat @Buitendam hier meteen kan zien is hoeveel van centraal Gaza nog overeind staat. En die andere roeper @bianconeri ook.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Of
[..]
Kortom, tapijtbombardementen zijn bombardementen waarbij de intentie is om via een groot aantal bommen zoveel mogelijk schade aan te richten. Maar dit wil niet zeggen dat als je een gebied ziet dat door oorlog enorm beschadigd is, dit per definitie het resultaat is van een tapijtbombardement.
Kijkende naar hoe Isral bombardeert vanuit de lucht, doen zij dat namelijk bijna altijd heel erg gericht. Het zijn meestal n of twee gericht bombardementen, niet (vele) tientallen lukrake bombardementen zoals je bij een tapijtbombardement zou hebben. Ik heb enkel van n situatie in Libanon en n van de Gazastrook in oktober 2023 andere beelden gezien. Zie bijvoorbeeld:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]![]()
Linksprogressieven, moslims, yehova's en neonazi's. Lekkere combo wel hoorquote:Op zaterdag 5 april 2025 20:06 schreef damsco het volgende:
Isral werkt dan ook als een rode lap op een stier voor een bepaalde groep.![]()
![]()
Gezellig clubje jaquote:Op zaterdag 5 april 2025 20:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Linksprogressieven, moslims, yehova's en neonazi's. Lekkere combo wel hoor![]()
![]()
Elk bombardement heeft een intentie. Dat is geen argument. Bij een tapijtbombardement is dat een deel van een doelgebied totaal vernietigen. Dt is in dit geval de intentie. En dat zie je dus ook op foto twee waar de luchtmacht weer eens een woonwijk totaal platgooit vanwege een bepaald excuus.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Of
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Goeie bronnen trouwensmaar de VN was onbetrouwbaar toch?
Dit, dus.![]()
En een klein deel van radicaal rechts. De Candace Owens/Tucker Carlson vleugel van de MAGAs is ook nogal obsessief bezig met Isral. Dit weet de horseshoe theory ook weer eens op een mooie manier te bevestigen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Linksprogressieven, moslims, yehova's en neonazi's. Lekkere combo wel hoor'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ah ja.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een ander ding dat @:Buitendam hier meteen kan zien is hoeveel van centraal Gaza nog overeind staat. En die andere roeper @:Bianconeri ook.
De gebouwen naast alle kapot geschoten appartementen, ziekenhuizen en scholen. Daar staan inderdaad gebouwen overeind.
Maakt dat het doelbewust op hulpverleners met sirene schieten beter?
Of het bombarderen van woonwijken, scholen en ziekenhuizen?
Als Rusland het doet (wat ze ook doen) dan sta je dus ook te juichen?
Echt hoezo kop in het zand steken.![]()
Net zoals het afknallen van hulpverleners dat doet?quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En een klein deel van radicaal rechts. De Candace Owens/Tucker Carlson vleugel van de MAGAs is ook nogal obsessief bezig met Isral. Dit weet de horseshoe theory ook weer eens op een mooie manier te bevestigen.
Je staat zeker weer te juichen op je zolder?![]()
Waarom zou iemand juichen om een oorlog?quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah ja.
De gebouwen naast alle kapot geschoten appartementen, ziekenhuizen en scholen. Daar staan inderdaad gebouwen overeind.
Maakt dat het doelbewust op hulpverleners met sirene schieten beter?
Of het bombarderen van woonwijken, scholen en ziekenhuizen?
Als Rusland het doet (wat ze ook doen) dan sta je dus ook te juichen?
Echt hoezo kop in het zand steken.![]()
Candace is sowieso een trad grift die haar niche daar heeft gevonden.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En een klein deel van radicaal rechts. De Candace Owens/Tucker Carlson vleugel van de MAGAs is ook nogal obsessief bezig met Isral. Dit weet de horseshoe theory ook weer eens op een mooie manier te bevestigen.![]()
Nice, piew piew op ambulances en hulpverleners. Wat een helden die Israliers.Allah Al Watan Al Malik![]()
Hoe is het met de gijzelaars?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.![]()
De doelbewuste executie van medisch personeel doorde oorlogsmisdadigers van Isral wordt snel overgeslagen door de fanboys van genocide die dit topic onbeperkt mogen volschijten met hun bloeddorst en leugens zie ik. Verrassend.![]()
Volgens Gaza was er een zelfs geboeid toen hij werd doodgeschoten. Is het ze alleen net niet gelukt om bij het bergen van de lichamen dat lichaam te filmen, terwijl dat bij de rest van de lichamen wel lukte. Wat een pech h.quote:Op zondag 6 april 2025 08:54 schreef VoMy het volgende:
De doelbewuste executie van medisch personeel doorde oorlogsmisdadigers van Isral wordt snel overgeslagen door de fanboys van genocide die dit topic onbeperkt mogen volschijten met hun bloeddorst en leugens zie ik. Verrassend.
Bij dit 'incident' en de opgedoken video is het wat cuendillar zegt. Mensen zien wat ze willen zien, of wat ze verwachten te zien. Niet wat er feitelijk te zien is. Je kan van de fanboys niet verwachten dat ze hier iets van vinden.![]()
Stel je niet aan.quote:Op zondag 6 april 2025 08:54 schreef VoMy het volgende:
De doelbewuste executie van medisch personeel doorde oorlogsmisdadigers van Isral wordt snel overgeslagen door de fanboys van genocide die dit topic onbeperkt mogen volschijten met hun bloeddorst en leugens zie ik. Verrassend.
Zoals altijd bij dit soort berichten: goed verhaal, lekker kort, maar ik betwijfel dat dit het hele verhaal is.Intolerant voor intolerantie![]()
Ja tuurlijk bewegende beelden in twijfel trekken alles doen om de objectief verfierbare oorlogsmisdaden van de Isralirs jegens hulpverleners maar niet toe te hoeven geven.quote:Op zondag 6 april 2025 09:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Stel je niet aan.
Zoals altijd bij dit soort berichten: goed verhaal, lekker kort, maar ik betwijfel dat dit het hele verhaal is.![]()
![]()
![]()
Ik geef het je maar te doen, genterviewd worden nadat het leger weer betrapt is op een grove leugen. Hier wordt Haskel gevraagd of er een onderzoek moet komen en waarom Isral reddingswerkers dood. De reactie is zoals gebruikelijk; wijzen naar Khamas. Er wordt nog even toegeven dat er fouten worden gemaakt om daarna niet op de vraag te reageren maar alleen maar te wijzen. Alles wat Hamas zegt is bijzonder onbetrouwbaar, Hamas verspreid sinds dag 1 propaganda, Hamas blaast cijfers op en Hamas gebruikt jonge kinderen.
Yeah sure. Dat klopt (denken we). Alleen er zijn net vijftien mensen gedood waarvan veel hulpverleners, door jullie, dat zeg jezelf. Wat doet het er toe dat Hamas cijfers zou vergroten? Waren er berhaupt kinderen aanwezig? Je komt sinds mensenheugenis overal mee weg door zonder onderbouwing te claimen dat bij iets Hamas aanwezig was, en nu ben je weer een keer betrapt. Helaas net op het moment waarbij alweer hulpverleners gedood zijn. De beelden bewijzen dat je oorspronkelijke verhaal enorme bullshit was. Wees blij dat je in je eentje onderzoek naar jezelf mag doen. Een iets andere toon had Haskel gesierd![]()
Dit zijn hele opmerkelijke claims.quote:Op zondag 6 april 2025 08:54 schreef VoMy het volgende:
Er is namelijk helemaal geen sprake van een genocide of bloeddorst. Zulke aantijgingen mag je trouwens ook wel wat beter onderbouwen. En daarnaast is het ook niet bewezen dat Isral deze vermeende medici doelbewust zou hebben gexecuteerd.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De Palestijnse terroristen zijn hier dan natuurlijk ook de onderliggende oorzaak. Zoals we weten wordt er binnen de Palestijnse samenleving zoals we weten doelbewust geen onderscheid gemaakt tussen burgers en strijders en plekken die een normale functie in het dagelijks leven hebben zoals scholen, woningen, ziekenhuizen of moskeen gebruikt om immuniteit te creren.quote:Op zondag 6 april 2025 10:57 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Ik geef het je maar te doen, genterviewd worden nadat het leger weer betrapt is op een grove leugen. Hier wordt Haskel gevraagd of er een onderzoek moet komen en waarom Isral reddingswerkers dood. De reactie is zoals gebruikelijk; wijzen naar Khamas. Er wordt nog even toegeven dat er fouten worden gemaakt om daarna niet op de vraag te reageren maar alleen maar te wijzen. Alles wat Hamas zegt is bijzonder onbetrouwbaar, Hamas verspreid sinds dag 1 propaganda, Hamas blaast cijfers op en Hamas gebruikt jonge kinderen.
Yeah sure. Dat klopt (denken we). Alleen er zijn net vijftien mensen gedood waarvan veel hulpverleners, door jullie, dat zeg jezelf. Wat doet het er toe dat Hamas cijfers zou vergroten? Waren er berhaupt kinderen aanwezig? Je komt sinds mensenheugenis overal mee weg door zonder onderbouwing te claimen dat bij iets Hamas aanwezig was, en nu ben je weer een keer betrapt. Helaas net op het moment waarbij alweer hulpverleners gedood zijn. De beelden bewijzen dat je oorspronkelijke verhaal enorme bullshit was. Wees blij dat je in je eentje onderzoek naar jezelf mag doen. Een iets andere toon had Haskel gesierd
Het lijkt er sterk op dat het Isralische leger hier een duidelijke fout heeft gemaakt en daadwerkelijke hulpverleners aangezien voor terroristen. Dat is natuurlijk een fout die men nooit mag maken. Aan de andere kant is het uiteraard lastig opereren in een samenleving waar doelbewust een scheiding tussen burgers (in functie) en strijders wordt weggehaald. Het is dan simpelweg niet te voorkomen dat er fouten worden gemaakt.
De vraag is dan ook waarom wordt de vechtwijze van de Palestijnen niet eens unaniem hard veroordeeld maar altijd onder een vergrootglas gelegd wat Isral doet, waarbij tevens de verwachting is dat Isral maar moet dealen met deze situatie en zich eenzijdig netjes aan alle wetten, verdragen en richtlijnen houden terwijl het een tegenstander bestrijd die dit niet doet.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Moet je mss aan velen hier op FOK! vragen...quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom zou iemand juichen om een oorlog?
De aanvallen op Gaza wordt maar al te vaak voor gejuicht.![]()
Typisch voorbeeld van zo'n misselijke juicher....quote:Op zondag 6 april 2025 11:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnse terroristen zijn hier dan natuurlijk ook de onderliggende oorzaak. Zoals we weten wordt er binnen de Palestijnse samenleving zoals we weten doelbewust geen onderscheid gemaakt tussen burgers en strijders en plekken die een normale functie in het dagelijks leven hebben zoals scholen, woningen, ziekenhuizen of moskeen gebruikt om immuniteit te creren.
Het lijkt er sterk op dat het Isralische leger hier een duidelijke fout heeft gemaakt en daadwerkelijke hulpverleners aangezien voor terroristen. Dat is natuurlijk een fout die men nooit mag maken. Aan de andere kant is het uiteraard lastig opereren in een samenleving waar doelbewust een scheiding tussen burgers (in functie) en strijders wordt weggehaald. Het is dan simpelweg niet te voorkomen dat er fouten worden gemaakt.
De vraag is dan ook waarom wordt de vechtwijze van de Palestijnen niet eens unaniem hard veroordeeld maar altijd onder een vergrootglas gelegd wat Isral doet, waarbij tevens de verwachting is dat Isral maar moet dealen met deze situatie en zich eenzijdig netjes aan alle wetten, verdragen en richtlijnen houden terwijl het een tegenstander bestrijd die dit niet doet.
Net een konvooi hulpverleners met sirenes volledig kapot geknalt door Isral....
Maar volgens meneertje is alles eigen schuld.
Misselijk misselijk misselijk
Hoe krijg je het uit je mond???![]()
Ok. Wijs anders even aan wie het opneemt voor Hamas of Hamas en haar manier van vechten niet eens wil veroordelen. Iets duidelijker dan '(progressief) links' zou ik fijn vinden. Ik ben bekend met die demonstraties waar ook racisten staan te schreeuwen en het opnemen voor Hamas. Dat is geen substantile grote groep die iets van betekenis heeft in het maatschappelijk debat. Volgens mij veroordeeld ruim de meerderheid Hamas en haar ideologie of daden en worden de oorlogsmisdaden en/of misdaden tegen de menselijkheid gewoon erkend.quote:Op zondag 6 april 2025 11:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnse terroristen zijn hier dan natuurlijk ook de onderliggende oorzaak. Zoals we weten wordt er binnen de Palestijnse samenleving zoals we weten doelbewust geen onderscheid gemaakt tussen burgers en strijders en plekken die een normale functie in het dagelijks leven hebben zoals scholen, woningen, ziekenhuizen of moskeen gebruikt om immuniteit te creren.
De vraag is dan ook waarom wordt de vechtwijze van de Palestijnen niet eens unaniem hard veroordeeld maar altijd onder een vergrootglas gelegd wat Isral doet, waarbij tevens de verwachting is dat Isral maar moet dealen met deze situatie en zich eenzijdig netjes aan alle wetten, verdragen en richtlijnen houden terwijl het een tegenstander bestrijd die dit niet doet.![]()
Grote delen van de Westerse media en inderdaad ook de progressief linkse kant van het politieke spectrum nemen het op voor de Palestijnse terroristen en hun toejuichers. Het duurde maar liefst bijna een jaar voordat men bij de VN schoorvoetend wilde erkennen dat waarschijnlijk toch wel seksueel geweld was gebruikt tegen Isralische vrouwen op 7 oktober 2023.quote:Op zondag 6 april 2025 11:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok. Wijs anders even aan wie het opneemt voor Hamas of Hamas en haar manier van vechten niet eens wil veroordelen. Iets duidelijker dan '(progressief) links' zou ik fijn vinden. Ik ben bekend met die demonstraties waar ook racisten staan te schreeuwen en het opnemen voor Hamas. Dat is geen substantile grote groep die iets van betekenis heeft in het maatschappelijk debat. Volgens mij veroordeeld ruim de meerderheid Hamas en haar ideologie of daden en worden de oorlogsmisdaden en/of misdaden tegen de menselijkheid gewoon erkent.
Om hier trouwens nog maar te zwijgen over grote delen van de Islamitische en Arabische wereld. Waar het openlijk toejuichen van de Palestijnse terroristen eerder norm dan uitzondering is. Hopelijk geeft dit een goed antwoord op jouw vraag.
Mijn vraag is daarentegen nog niet echt beantwoord en dan vooral het laatste deel over de enorme dubbele standaard als het gaat om de verwachtingen en de hysterische reacties als er Palestijnen om het leven komen. Dit ook nog in een oorlog die zij nota bene zelf zijn gestart. Zulke reacties zien we nooit mbt Soedanezen, Koerden, Syrirs of Jemenieten.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het zou mij ook niet verbazen. Mensen moeten nou niet bepaald doen alsof Isral zo'n lieverdje is. Jouw reactie laat wel erg goed je bias zien overigens.quote:Op zondag 6 april 2025 09:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Stel je niet aan.
Zoals altijd bij dit soort berichten: goed verhaal, lekker kort, maar ik betwijfel dat dit het hele verhaal is.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Isral is net zoals elk ander land een land met normale mensen en reken er maar op dat er daar mensen in het leger zitten die wat hard ingrijpen niet schuwen. Een oorlog op het scherpst van de snede voeren is prima, maar dan is er ook weinig ruimte voor fouten.quote:Op zondag 6 april 2025 11:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het zou mij ook niet verbazen. Mensen moeten nou niet bepaald doen alsof Isral zo'n lieverdje is. Jouw reactie laat wel erg goed je bias zien overigens.
Deze situatie betreft naar alle waarschijnlijk wl flinke fout die men heeft gemaakt en daar zullen ze intern dan ook een zaak voor moeten starten. En dit wordt overigens ook altijd gedaan, de individuen die paar maanden terug een Palestijnse terrorist in een gevangenis hadden behandeld zitten nog altijd vast.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik betwijfel het.quote:Op zondag 6 april 2025 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
Deze situatie betreft naar alle waarschijnlijk wl flinke fout die men heeft gemaakt en daar zullen ze intern dan ook een zaak voor moeten starten. En dit wordt overigens ook altijd gedaan, de individuen die paar maanden terug een Palestijnse terrorist in een gevangenis hadden behandeld zitten nog altijd vast.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Isral kan werkelijk niets fout doetquote:Op zaterdag 5 april 2025 19:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je maag draait toch helemaal om
Wat een walgelijke misdaden pleegt Isral.
En die feiten komen alleen maar duidelijker.
Zoveelste aanval van Isral op hulpverleners.
Serieus? Op sirenes gaan knallen. Walgelijk
Maar h de genocide ploeg hier op FOK! denkt vast dat de terroristen voor de gein de sirenes aan hebben gezet
- Bewijs is niet betrouwbaar, want hamas
- Internationale media pikken het op ( dan is het een wereldwijde progressieve complot om de reputatie van de joden te schaden)
- Vervolgens zullen ze meedelen dat er een ' onderzoek ' plaats zal vinden
- En na een paar maanden is iedereen het weer vergeten
Geeft niet.quote:Op zondag 6 april 2025 11:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het zou mij ook niet verbazen. Mensen moeten nou niet bepaald doen alsof Isral zo'n lieverdje is. Jouw reactie laat wel erg goed je bias zien overigens.Intolerant voor intolerantie![]()
Weet je waar het me aan doet denken?quote:Op zondag 6 april 2025 00:25 schreef Mutant01 het volgende:
Nice, piew piew op ambulances en hulpverleners. Wat een helden die Israliers.
-IDF-soldaat verkrachte een Palestijn zo erg dat die naar het ziekenhuis moest voor behandeling
-Verkrachter word opgepakt en er breekt een nationale rel uit
-Volgens de joodse wet hebben ze het recht om niet joden te verkrachten
-Meerderheid van het volk is het met hem eens, laat onze verkrachter vrij
Weet nog hoe stil het hier was in de pro Isral kamp. Verbaasd me ook weinig dat ze het nu proberen te downplayen en bagatelliserenA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Zijn bij die conflicten normale fatsoenlijke mensen betrokken? Westerse mensen waarmee wij ons identificeren en normen en waarden delen? We dagelijks mee verkeren en een band hebben? Mbt Turkije zou je daar iets van kunnen zeggen, ik geloof alleen niet dat Erdogan onder ons niet-Turken een populair figuur is lmaar wellicht weet je me te overtuigen. Ik geloof dat Amerika voor haar daden in Afghanistan, Irak of Vietnam wel redelijk wat kritiek kreeg, geen ICC inderdaad, maar wel iets van kritiek. Was ook vanuit racisme gestuurd?quote:Op zondag 6 april 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Grote delen van de Westerse media en inderdaad ook de progressief linkse kant van het politieke spectrum nemen het op voor de Palestijnse terroristen en hun toejuichers. Het duurde maar liefst bijna een jaar voordat men bij de VN schoorvoetend wilde erkennen dat waarschijnlijk toch wel seksueel geweld was gebruikt tegen Isralische vrouwen op 7 oktober 2023.
Om hier trouwens nog maar te zwijgen over grote delen van de Islamitische en Arabische wereld. Waar het openlijk toejuichen van de Palestijnse terroristen eerder norm dan uitzondering is. Hopelijk geeft dit een goed antwoord op jouw vraag.
Mijn vraag is daarentegen nog niet echt beantwoord en dan vooral het laatste deel over de enorme dubbele standaard als het gaat om de verwachtingen en de hysterische reacties als er Palestijnen om het leven komen. Dit ook nog in een oorlog die zij nota bene zelf zijn gestart. Zulke reacties zien we nooit mbt Soedanezen, Koerden, Syrirs of Jemenieten.
Waarom was bij dat onderzoek naar het sexueel geweld van 7 oktober zo belangrijk dat er geen pottenkijkers bij aanwezig zouden zijn? Dat heb ik nooit begrepen, dat doet iets met de bevindingen
[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 06-04-2025 12:13:11 ]![]()
We zijn eruit, het is een oorlogsmisdaadA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ben ik echt hl benieuwd naar het waarom. Dus dan onderzoek moet er zeker komen.quote:Op zondag 6 april 2025 12:07 schreef Ali_boo het volgende:
We zijn eruit, het is een oorlogsmisdaad
[ x ]Intolerant voor intolerantie![]()
Hamas vecht niet in uniform en verschuilt zich en hun wapens tussen de burgerbevolking om dan vervolgens dode burgers als martelaar te vieren en de publieke opinie in het Westen en de Islamitische wereld tegen Israel te keren. Mensen die niet zeuren over die tactiek maar over Israel dat daardoor maar moeilijk burgerdoden kan voorkomen en dat dan een genocide noemen maken dat die Hamas tactiek werkt. Dus dat is meer dan een steunbetuiging, het is feitelijke steun aan Hamas.quote:Op zondag 6 april 2025 11:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok. Wijs anders even aan wie het opneemt voor Hamas of Hamas en haar manier van vechten niet eens wil veroordelen. Iets duidelijker dan '(progressief) links' zou ik fijn vinden. Ik ben bekend met die demonstraties waar ook racisten staan te schreeuwen en het opnemen voor Hamas. Dat is geen substantile grote groep die iets van betekenis heeft in het maatschappelijk debat. Volgens mij veroordeeld ruim de meerderheid Hamas en haar ideologie of daden en worden de oorlogsmisdaden en/of misdaden tegen de menselijkheid gewoon erkend.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Maar is dit relevant dan, want als het argument is dat burgerslachtoffers or medici die om het leven komen tijdens een oorlog erg is dan moet dat toch unaniem gelden ongeacht de situatie?quote:Op zondag 6 april 2025 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn bij die conflicten normale fatsoenlijke mensen betrokken? Westerse mensen waarmee wij ons identificeren en normen en waarden delen? We dagelijks mee verkeren en een band hebben?[
Het wordt wel een hele rare situatie als het erg is dat er burgerslachtoffers vallen bijvoorbeeld door ingrijpen van de VS, het VK of Isral, maar als dit het geval is in een oorlog in Soedan men de schouders ophaalt.De daden van de VS in Afghanistan en Irak? Je bedoelt Islamitische terreurgroeperingen aanpakken?quote:Op zondag 6 april 2025 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mbt Turkije zou je daar iets van kunnen zeggen, ik geloof alleen niet dat Erdogan onder ons niet-Turken een populair figuur is lmaar wellicht weet je me te overtuigen. Ik geloof dat Amerika voor haar daden in Afghanistan, Irak of Vietnam wel redelijk wat kritiek kreeg, geen ICC inderdaad, maar wel iets van kritiek. Was ook vanuit racisme gestuurd?Ik heb geen idee. Ik geef slechts aan dat het hier ontzettend lang duurde alvorens men dit berhaupt wilde erkennen terwijl de daders nota bene hun eigen daden met camera's hebben gefilmd. Maar zodra Isral wellicht iets heeft gedaan of een fout heeft gedaan duurt het luttele seconden alvorens allerlei partijen hysterisch om zich heen schreeuwen vanuit ontsteltenis.quote:Op zondag 6 april 2025 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom was bij dat onderzoek naar het sexueel geweld van 7 oktober zo belangrijk dat er geen pottenkijkers bij aanwezig zouden zijn? Dat heb ik nooit begrepen, dat doet iets met de bevindingen
Het lijkt er dus vooral op dat er hier een onderliggende vooringenomenheid een rol speelt en dat is dat Isral altijd fout is en de rol van dader heeft en andere partijen, zoals de Palestijnse terreurgroeperingen, eigenlijk de slachtoffers zijn. En zodra er iets gebeurd dat binnen dit wereldbeeld past dan is het van 'Zie je wel!' en als er iets gebeurd dat haaks staat op dit wereldbeeld, men het eigenlijk even niet meer weet. Dat betreft dus een dubbele moraal.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dit inderdaad.quote:Op zondag 6 april 2025 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hamas vecht niet in uniform en verschuilt zich en hun wapens tussen de burgerbevolking om dan vervolgens dode burgers als martelaar te vieren en de publieke opinie in het Westen en de Islamitische wereld tegen Israel te keren. Mensen die niet zeuren over die tactiek maar over Israel dat daardoor maar moeilijk burgerdoden kan voorkomen en dat dan een genocide noemen maken dat die Hamas tactiek werkt. Dus dat is meer dan een steunbetuiging, het is feitelijke steun aan Hamas.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat deze mensen zich geen moment bekommeren om burgers of medici die in andere oorlogen om het leven komen. De reden waarom men zich er hier wl druk over maakt is omdat het Isral betreft.
Het is dus niet een oprechte zorg over burgers of medici, maar een bevestiging van een diepe antipathie tegen een bepaald land wat men hekelt en zulke gebeurtenissen worden als een rechtvaardiging van deze haat gezien.
'Zie je wel! Het is inderdaad en schurkenstaat'
'Zie je wel! Weet die Joden die Palestijnen onderdrukken'
'Zie je wel! Het is altijd Isral''I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel![]()
Al behandeldquote:Op zondag 6 april 2025 13:44 schreef FlippingCoin het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-verlichting-aan-had
Absurd, en proberen weg te moffelen ook nog.Intolerant voor intolerantie![]()
Hele topic ff samengevat : Palestijnen zijn allemaal slecht/terorristen/geen mensen en dus geoorloofd om te doden. Israeliers zijn onze bondgenoten en mogen van ons er gerust op uitmoorden…
Hoppa er kan een slotje op dit topic, want het is steeds herhaling op herhaling van de dezelfde kreten van dezelfde users...![]()
Disgusting.quote:I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
Fijn dat zij sinds 8 of 9 oktober 2023 over genocide hebben, alleen mij ontgaat nog steeds waarom we de opinie van die idioten zo belangrijk vinden. Volgens mij is het nog steeds een marginale groep die dat vindtquote:Op zondag 6 april 2025 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hamas vecht niet in uniform en verschuilt zich en hun wapens tussen de burgerbevolking om dan vervolgens dode burgers als martelaar te vieren en de publieke opinie in het Westen en de Islamitische wereld tegen Israel te keren. Mensen die niet zeuren over die tactiek maar over Israel dat daardoor maar moeilijk burgerdoden kan voorkomen en dat dan een genocide noemen maken dat die Hamas tactiek werkt. Dus dat is meer dan een steunbetuiging, het is feitelijke steun aan Hamas.![]()
Tja, geen user die dit heeft gezegd. Dus als je hier enkel komt en dit hele topic wilt wegzetten aan de hand van stropoppen en anderen woorden in de mond leggen is het misschien beter om weg te blijven.quote:Op zondag 6 april 2025 13:51 schreef AFA2022 het volgende:
Hele topic ff samengevat : Palestijnen zijn allemaal slecht/terorristen/geen mensen en dus geoorloofd om te doden. Israeliers zijn onze bondgenoten en mogen van ons er gerust op uitmoorden…
Hoppa er kan een slotje op dit topic, want het is steeds herhaling op herhaling van de dezelfde kreten van dezelfde users...'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hoe herken je degenen die cht aan de extremistische kant zitten?quote:Op zondag 6 april 2025 13:51 schreef AFA2022 het volgende:
Hoppa er kan een slotje op dit topic, want het is steeds herhaling op herhaling van de dezelfde kreten van dezelfde users...Intolerant voor intolerantie![]()
LOL de ongenuanceerde kreet die jij hier nu slaakt die is ook al heel vaak te lezen geweest. Maar ga gerust je gang hoor.quote:Op zondag 6 april 2025 13:51 schreef AFA2022 het volgende:
Hoppa er kan een slotje op dit topic, want het is steeds herhaling op herhaling van de dezelfde kreten van dezelfde users...
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Dit is natuurlijk een uitstekende vraag.quote:Op zondag 6 april 2025 15:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hoe herken je degenen die cht aan de extremistische kant zitten?
Immers, velen die stellen dat er een duidelijk scheiding is tussen de Palestijnen terreurgroeperingen en de Palestijnen en dat beide groepen niets met elkaar te maken hebben. Maar we hebben in eerdere delen van dit topic al gezien dat als je er dan beeldmateriaal bijhaalt van 7 oktober 2023, waar talloze Palestijnen mededen aan het terrorisme of het stond toe te juichen, dan is het argument iets als 'Ja, maar dat is gewoon Hamas, dat zijn de Palestijnen niet'.
Maar ja, een vrouw als dit is dan zeker ook Hamas:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nu ik die video ook weer kijk. Die teksten zijn zo bizar.
'Allah willing, we will soon carry the Jews and thrown into the ditches of Hitler, who wanted to burn them.'
Moet je nagaan hoe verrot je morele kompas is je als Westerling voor zulke barbaren in de bres springt.
'Ja, maar het zijn wel vrouwen en kinderen hoor!'
'De Palestijnen zijn onschuldig!'
'Ohh, kijk eens wat Isral doet!'
🤡'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zo marginaal is die niet, en die probeert de Hamas tactiek van eigen burgerslachtoffers maken te laten slagen. Na de wapenstilstand deden ze allemaal meteen hun uniform weer uit zodat het voor Israel moeilijker wordt om burgerslachtoffers te voorkomen.quote:Op zondag 6 april 2025 14:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Fijn dat zij sinds 8 of 9 oktober 2023 over genocide hebben, alleen mij ontgaat nog steeds waarom we de opinie van die idioten zo belangrijk vinden. Volgens mij is het nog steeds een marginale groep die dat vindtWees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
De Palestijnen roepen het, de Isralirs voeren het letterlijk uit.quote:Op zondag 6 april 2025 15:44 schreef HowardRoark het volgende:
'Allah willing, we will soon carry the Jews and thrown into the ditches of Hitler, who wanted to burn them.'
Moet je nagaan hoe verrot je morele kompas is je als Westerling voor zulke barbaren in de bres springt.
🤡Allah Al Watan Al Malik![]()
Ok het is niet marginaal. Dank voor je reacties, maar ik weet nog steeds niet hoe groot die groep dan wel is.quote:Op zondag 6 april 2025 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zo marginaal is die niet, en die probeert de Hamas tactiek van eigen burgerslachtoffers maken te laten slagen. Na de wapenstilstand deden ze allemaal meteen hun uniform weer uit zodat het voor Israel moeilijker wordt om burgerslachtoffers te voorkomen.![]()
Volgens degenen... die dat roepen.quote:Op zondag 6 april 2025 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Palestijnen roepen het, de Isralirs voeren het letterlijk uit.Intolerant voor intolerantie![]()
Meneer heeft weer een video gevonden hoorquote:Op zondag 6 april 2025 15:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een uitstekende vraag.
Immers, velen die stellen dat er een duidelijk scheiding is tussen de Palestijnen terreurgroeperingen en de Palestijnen en dat beide groepen niets met elkaar te maken hebben. Maar we hebben in eerdere delen van dit topic al gezien dat als je er dan beeldmateriaal bijhaalt van 7 oktober 2023, waar talloze Palestijnen mededen aan het terrorisme of het stond toe te juichen, dan is het argument iets als 'Ja, maar dat is gewoon Hamas, dat zijn de Palestijnen niet'.
Maar ja, een vrouw als dit is dan zeker ook Hamas:
[ twitter ]Er bestaan ook genoeg van zulke filmpjes aan Isralische zijde. Ook allemaal barbaren kennelijk dan.
What Would Goku Do![]()
Ik heb er n!quote:Op zondag 6 april 2025 16:37 schreef viagraap het volgende:
[..]
Meneer heeft weer een video gevonden hoorEr bestaan ook genoeg van zulke filmpjes aan Isralische zijde. Ook allemaal barbaren kennelijk dan.
Meneer zit weer vast in zijn eeuwige 'ik ben de enige die kan beoordelen welke bronnen geloofwaardig zijn en dat zijn toevallig alle bronnen die mijn beeld bevestigen' loop?quote:What Would Goku Do![]()
Groot genoeg om de media er voor een belangrijk deel in mee te laten gaan en effectief tot internationale druk op Israel te laten leiden.quote:Op zondag 6 april 2025 16:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok het is niet marginaal. Dank voor je reacties, maar ik weet nog steeds niet hoe groot die groep dan wel is.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Oh, de aanslagen van 7 oktober hebben niet plaatsgevonden?quote:Op zondag 6 april 2025 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Palestijnen roepen het, de Isralirs voeren het letterlijk uit.
Om nog maar te zwijgen over het decennialange terreur gericht op Joden. Er is een letterlijke waslijst aan aanslagen, pogroms en ander grof geweld van Arabische moslims jegens Joden in dit gebied.Het komt natuurlijk ook grotendeels doordat er allemaal journalisten actief zijn bij veel media die uit hetzelfde ideologische hout zijn gesneden. Vaak zie je ook dat men elkaar napapegaaid. Kortom, bijvoorbeeld The Guardian schrijft iets, meteen nemen de journalistieke geestverwanten in Nederland, bijvoorbeeld die van de NOS, NRC, Volkskrant het over.quote:Op zondag 6 april 2025 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Groot genoeg om de media er voor een belangrijk deel in mee te laten gaan en effectief tot internationale druk op Israel te laten leiden.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Maar goed, voor we wederom verzanden in "wat zijn jullie jodenhaters/zionisten toch kut": wat denken jullie dat de echte reden is dat dat konvooi is aangevallen?
Er is natuurlijk geen echt antwoord, alleen speculatie. De mijne is: dit is niet de standaard modus operandi van het IDF, die hebben hier niets mee te winnen, dus ergens is iets gruwelijk misgegaan. Kan er opzet in het spel zijn? Misleidende intel? "Dat konvooi bevat wapens, val het aan" van een dubbelspion bijvoorbeeld?Intolerant voor intolerantie![]()
Kan in het lange lijstje "incidenten" waarin de IDF niet te onderscheiden van een terreurorganisatie is. Hulpverleners executeren en er later nog over liegen ook.quote:Op zondag 6 april 2025 12:07 schreef Ali_boo het volgende:
We zijn eruit, het is een oorlogsmisdaad
[ x ]![]()
Onder hoeveel stenen heb jij geleefd?quote:Op zondag 6 april 2025 17:31 schreef Cuendillar het volgende:
Maar goed, voor we wederom verzanden in "wat zijn jullie jodenhaters/zionisten toch kut": wat denken jullie dat de echte reden is dat dat konvooi is aangevallen?
Er is natuurlijk geen echt antwoord, alleen speculatie. De mijne is: dit is niet de standaard modus operandi van het IDF, die hebben hier niets mee te winnen, dus ergens is iets gruwelijk misgegaan. Kan er opzet in het spel zijn? Misleidende intel? "Dat konvooi bevat wapens, val het aan" van een dubbelspion bijvoorbeeld?What Would Goku Do![]()
IDF meldde dat bij die aanval zes (of acht, ik weet het exacte getal niet) Hamas terroristen waren uitgeschakeld. Misschien was dat de reden, dat Hamas gebruik maakte van ambulances en brandweer. Het aanvallen van hulpkonvooien is inderdaad geen MO van IDFquote:Op zondag 6 april 2025 17:31 schreef Cuendillar het volgende:
Er is natuurlijk geen echt antwoord, alleen speculatie. De mijne is: dit is niet de standaard modus operandi van het IDF, die hebben hier niets mee te winnen, dus ergens is iets gruwelijk misgegaan. Kan er opzet in het spel zijn? Misleidende intel? "Dat konvooi bevat wapens, val het aan" van een dubbelspion bijvoorbeeld?![]()
Moedig hem nou niet aan.quote:Op zondag 6 april 2025 19:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou deze user ongenformeerd zijn?Intolerant voor intolerantie![]()
Ja, maar op zich verdient het natuurlijk nauwelijks meer aandacht dan Darfur, de Houthi's, Congo en weet ik veel waar het allemaal onrustig is. Iets meer omdat het Israel is en we allemaal voor de buis zitten te hopen op de vernietiging van Hamas.quote:Op zondag 6 april 2025 17:13 schreef HowardRoark het volgende:
Het komt natuurlijk ook grotendeels doordat er allemaal journalisten actief zijn bij veel media die uit hetzelfde ideologische hout zijn gesneden. Vaak zie je ook dat men elkaar napapegaaid. Kortom, bijvoorbeeld The Guardian schrijft iets, meteen nemen de journalistieke geestverwanten in Nederland, bijvoorbeeld die van de NOS, NRC, Volkskrant het over.
Maar omdat er aldoor protesten en relletjes over zijn, wordt het vicieuze cirkel van aandacht alsof het ontzettend belangrijk en groot nieuws is, terwijl het Goebbesiaanse herhaaleffect zo groot is dat veel mensen al serieus denken dat er sprake van een genocide is.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
De dood van journalist Shireen in de west bankquote:Op zondag 6 april 2025 21:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Weet je zeker of het patroon er ook daadwerkelijk is, en dat je niet ziet wat je wil, verwacht, of verteld wordt te zien?
IDF zou geen human shields gebruiken.
Er zou in gevangenissen niet gemarteld worden.
Er zou bij aanvallen in Gaza en Libanon geen fosfor gebruikt zijn.
Commando centrum onder Al Shifa
De toegang vanuit Qatari ziekenhuis tot zogenaamd een tunnel
Zonder video beelden zouden de leugens nog steeds staan.
Kan nog aan worden toegevoegd
Hamas zou Sherman in gevangenschap hebben gedood
De dood van Hind
Raket op konvooi gevluchte Gazanen okt-23
Actrice die zogenaamd als zuster telefonisch meldde dat Al Shifa door Hamas overgenomen was
Begraafplaats nummer 13 die met machines volledig overhoop was gehaald vanwege een tunnel. De rondleiding zorgde voor alleen maar meer vragen en geen tunnel
Woordvoerder die meldt dat gedode baby's aan de waslijn waren opgehangen
Het meel drama waarbij veel doden vielen. Nytimes maakte gehakt van het IDF verhaal
Zoon van journalist die werd gedood. Eerst vanwege iemand van Hamas ook in auto, toen was hij Hamas en daarna omdat hij met drone had gefilmd.
Of al die video's van Palestijnen waar ze verkeerd worden vertaald.
Hoe drie auto's van WCK even vakkundig volledig onschadelijk gemaakt werden, vanwege misschien een Hamas terrorist in 1 van de 3 auto's.die er niet was
Er is een patroon
Oja. En Hamas zou de vrouwelijke gijzelaars gebruiken om (gemixte) kinderen te baren. Ze zouden zwanger bevrijd worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 06-04-2025 21:48:25 ]![]()
Hoe komt het dat IDF in Syri, de bijna dagelijkse aanvallen en het gebied dat geannexeerd wordt als bufferzone voor de huidige bufferzone niet tot enig ophef leidt....?quote:Op zondag 6 april 2025 21:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar op zich verdient het natuurlijk nauwelijks meer aandacht dan Darfur, de Houthi's, Congo en weet ik veel waar het allemaal onrustig is. Iets meer omdat het Israel is en we allemaal voor de buis zitten te hopen op de vernietiging van Hamas.
Maar omdat er aldoor protesten en relletjes over zijn, wordt het vicieuze cirkel van aandacht alsof het ontzettend belangrijk en groot nieuws is, terwijl het Goebbesiaanse herhaaleffect zo groot is dat veel mensen al serieus denken dat er sprake van een genocide is.![]()
![]()
De nog enkele overgebleven Palestijnen verdedigen zich kranig tegen hun ondergang door de Israelies.
https://x.com/HilzFuld/status/1908946514204131338![]()
Is bij ons ook zo, hoor.quote:Op zondag 6 april 2025 21:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De dood van journalist Shireen in de west bank
IDF zou geen human shields gebruiken.
Er zou in gevangenissen niet gemarteld worden.
Er zou bij aanvallen in Gaza en Libanon geen fosfor gebruikt zijn.
Commando centrum onder Al Shifa
De toegang vanuit Qatari ziekenhuis tot zogenaamd een tunnel
Zonder video beelden zouden de leugens nog steeds staan.Vind jij dat een patroon? Enkele zaken die je noemt zijn niet eens leugens maar gewoon waar (fosfor, commandocentra, tunnels) of stomweg vergisbombardementen. Ik noem dat redelijk gangbaar, zeker in een oorlog van deze soort. Ik denk dat je eenzelfde lijst kan oplepelen van de Amerikaanse inzet in Irak in dezelfde tijdsperiode; ook bij onze eigen inzet in Afghanistan zijn blijkbaar dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen. Of Srebrenica. Weet je die fotorolletjes nog?quote:Kan nog aan worden toegevoegd
Hamas zou Sherman in gevangenschap hebben gedood
De dood van Hind
Raket op konvooi gevluchte Gazanen okt-23
Actrice die zogenaamd als zuster telefonisch meldde dat Al Shifa door Hamas overgenomen was
Begraafplaats nummer 13 die met machines volledig overhoop was gehaald vanwege een tunnel. De rondleiding zorgde voor alleen maar meer vragen en geen tunnel
Woordvoerder die meldt dat gedode baby's aan de waslijn waren opgehangen
Het meel drama waarbij veel doden vielen. Nytimes maakte gehakt van het IDF verhaal
Zoon van journalist die werd gedood. Eerst vanwege iemand van Hamas ook in auto, toen was hij Hamas en daarna omdat hij met drone had gefilmd.
Of al die video's van Palestijnen waar ze verkeerd worden vertaald.
Hoe drie auto's van WCK even vakkundig volledig onschadelijk gemaakt werden, vanwege misschien een Hamas terrorist in 1 van de 3 auto's.die er niet was
Er is een patroon
Oja. En Hamas zou de vrouwelijke gijzelaars gebruiken om (gemixte) kinderen te baren. Ze zouden zwanger bevrijd worden.
Er gebeurt an sich niet zoveel bijzonders, maar als je een patroon wil zien, dan zul je 'm zien.Intolerant voor intolerantie![]()
Uiteraard, maar bij al die conflicten kan men niet (indirect) Joden en een Joodse staat in een negatief daglicht zetten. Deze oorlog is een uitgelezen mogelijkheid dit te doen achter een faade van 'Ja, maar mensenrechten .. ' of een variant.quote:Op zondag 6 april 2025 21:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar op zich verdient het natuurlijk nauwelijks meer aandacht dan Darfur, de Houthi's, Congo en weet ik veel waar het allemaal onrustig is. Iets meer omdat het Israel is en we allemaal voor de buis zitten te hopen op de vernietiging van Hamas.
Maar omdat er aldoor protesten en relletjes over zijn, wordt het vicieuze cirkel van aandacht alsof het ontzettend belangrijk en groot nieuws is, terwijl het Goebbesiaanse herhaaleffect zo groot is dat veel mensen al serieus denken dat er sprake van een genocide is.Dit leidt juist wl tot ophef. Westerse media hebben er al meermaals uitgebreide berichten over geschreven In tegenstelling tot als dit Turkije doet, dan blijft het een stuk stiller. Wat dat betreft zien we ook daar de dubbele standaard weer terug.quote:Op zondag 6 april 2025 21:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe komt het dat IDF in Syri, de bijna dagelijkse aanvallen en het gebied dat geannexeerd wordt als bufferzone voor de huidige bufferzone niet tot enig ophef leidt....?Je vraagt je vooral af waar ze die dingen weer vandaan hebben weten te halen. Die waren toch een lange tijd op.quote:Op zondag 6 april 2025 23:22 schreef Nober het volgende:
De nog enkele overgebleven Palestijnen verdedigen zich kranig tegen hun ondergang door de Israelies.
[ x ]
https://x.com/HilzFuld/status/1908946514204131338'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
bij Rusland vs Oekraine kun je ook niet (indirect) Joden en de Joodse staat in een negatief daglicht zetten
toch is het iedere dag in het NWS dus dit klinkt ook weer als een raar verzonnen verhaaltjeOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Wil ik dat?quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:50 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Waarom zou je Isral willen stoppen?![]()
Niet echt toch? Oekrane vs Rusland is letterlijk aan onze EU-grens. Dat is voor ons superinteressant.quote:Op maandag 7 april 2025 10:43 schreef sp3c het volgende:
bij Rusland vs Oekraine kun je ook niet (indirect) Joden en de Joodse staat in een negatief daglicht zetten
toch is het iedere dag in het NWS dus dit klinkt ook weer als een raar verzonnen verhaaltje
Maar het Midden-Oosten is dat niet echt.
De gebeurtenissen tijdens de Syrische burgeroorlog en de oorlog tegen IS kregen voor mijn gevoel veel minder aandacht. Ze kregen wel aandacht, maar minder h. Dan Isral. Want die krijgt zoveel aandacht, joh... om te vergelijken: de stapel Isral-berichten is z (*houdt armen ver uit elkaar*) en die van andere conflicten is... ja, kleiner.![]()
M.a.w. de berichtgeving is er wel, maar Isral ligt onder een vergrootglas; de andere partijen wat minder.Intolerant voor intolerantie![]()
Toch kom ik meer berichtgeving mbt Rusland/Oekrane tegenquote:Op maandag 7 april 2025 11:29 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Niet echt toch? Oekrane vs Rusland is letterlijk aan onze EU-grens. Dat is voor ons superinteressant.
De gebeurtenissen tijdens de Syrische burgeroorlog en de oorlog tegen IS kregen voor mijn gevoel veel minder aandacht. Ze kregen wel aandacht, maar minder h. Dan Isral. Want die krijgt zoveel aandacht, joh... om te vergelijken: de stapel Isral-berichten is z (*houdt armen ver uit elkaar*) en die van andere conflicten is... ja, kleiner.![]()
M.a.w. de berichtgeving is er wel, maar Isral ligt onder een vergrootglas; de andere partijen wat minder.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Klopt, het Nederlandse journaille heeft een obsessie met Amerika en tikt, heel lui, gewoon stukjes over uit (extreem)linkse Amerikaanse pers. Zoals CNN of MSNBC. Journalistiek bijna een vorm van oplichting.quote:Op zondag 6 april 2025 17:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh, de aanslagen van 7 oktober hebben niet plaatsgevonden?
Om nog maar te zwijgen over het decennialange terreur gericht op Joden. Er is een letterlijke waslijst aan aanslagen, pogroms en ander grof geweld van Arabische moslims jegens Joden in dit gebied.
[..]
Het komt natuurlijk ook grotendeels doordat er allemaal journalisten actief zijn bij veel media die uit hetzelfde ideologische hout zijn gesneden. Vaak zie je ook dat men elkaar napapegaaid. Kortom, bijvoorbeeld The Guardian schrijft iets, meteen nemen de journalistieke geestverwanten in Nederland, bijvoorbeeld die van de NOS, NRC, Volkskrant het over.
De twee pilaren van van propaganda zijn selectiviteit en eenzijdigheid. Benadruk continu 1 onderwerp en belicht daarvan 1 kant. Doe dat elke dag, en je hersenspoelt de bevolking.
Het effect? Uit de peilingen blijkt dat mensen gewoon weer stemmen op PvdA, D66 en GL als er weer verkiezingen komen. Zo stem je dus gewoon weer voor de massa-immigratie, meer EU, meer belastingen en meer (linkse) corruptie.
Maar moet zeggen; de Nederlandse propaganda is behoorlijk uitgekookt. Het is uitgesmeerd over allerlei kranten en kanalen, dat werkt de indruk dat je heel veel redacties hebt die zogenaamd onafhankelijk opereren. In werkelijkheid zitten er maar 1 of 2 nieuwsbronnen achter, zo geconcentreerd is de pers hier. Dat is weinig anders dan de single truth source in Rusland of Noord-Korea.
Verder kwalificeren ze zichzelf als 'kwaliteitsmedia'. Dat suggereert dat al het andere geen kwaliteit is. Hetzelfde zag je met covid, wij hadden een intelligent lockdown. De andere landen dus domme lockdowns. Slim bedacht, framing is belangrijk!
Als laatst worden echt andere geluiden hard gecensureerd. Wij kunnen niks meekrijgen van RT, Fox News of de Isralische pers bijvoorbeeld. Harde censuur helpt.![]()
De berichtgeving rondom IS was klein???? Wow, jij leefde toen echt in een holletje zeg.quote:Op maandag 7 april 2025 11:29 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Niet echt toch? Oekrane vs Rusland is letterlijk aan onze EU-grens. Dat is voor ons superinteressant.
M.a.w. de berichtgeving is er wel, maar Isral ligt onder een vergrootglas; de andere partijen wat minder.
En waarom zou er geen aandacht zijn voor een zogenaamd 'bevriend' land dat afgrijselijke misdaden pleegt?![]()
Nee.quote:Op zondag 6 april 2025 17:31 schreef Cuendillar het volgende:
Er is natuurlijk geen echt antwoord, alleen speculatie. De mijne is: dit is niet de standaard modus operandi van het IDF, die hebben hier niets mee te winnen, dus ergens is iets gruwelijk misgegaan. Kan er opzet in het spel zijn? Misleidende intel? "Dat konvooi bevat wapens, val het aan" van een dubbelspion bijvoorbeeld?
We zijn van het IDF walgelijke terroristische aanvallen gewend. Waarom zou dit ineens anders zijn?
Buiten dat Isral eerst met excuses kwam ipv te zeggen dat het een wapenlevering was (bv).Maar h de vele tientallen jaren van terreur van Isral op Palestijnen en zelfs anderen vergeet je even h?quote:Op zondag 6 april 2025 17:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh, de aanslagen van 7 oktober hebben niet plaatsgevonden?
Om nog maar te zwijgen over het decennialange terreur gericht op Joden.
Die waslijst aan terreur van Isral is vele malen langer.![]()
Nou ja, de vergelijking met Rusland of Noord-Korea gaat mij veel te ver, maar je ziet zeker wel een sturing in het narratief hier. En dat is natuurlijk ook de bedoeling, vanuit veel media is het idee niet om te informeren, maar om actief de publieke opinie te benvloeden. Dat is een zorgwekkende trend natuurlijk.quote:Op maandag 7 april 2025 11:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Klopt, het Nederlandse journaille heeft een obsessie met Amerika en tikt, heel lui, gewoon stukjes over uit (extreem)linkse Amerikaanse pers. Zoals CNN of MSNBC. Journalistiek bijna een vorm van oplichting.
De twee pilaren van van propaganda zijn selectiviteit en eenzijdigheid. Benadruk continu 1 onderwerp en belicht daarvan 1 kant. Doe dat elke dag, en je hersenspoelt de bevolking.
Het effect? Uit de peilingen blijkt dat mensen gewoon weer stemmen op PvdA, D66 en GL als er weer verkiezingen komen. Zo stem je dus gewoon weer voor de massa-immigratie, meer EU, meer belastingen en meer (linkse) corruptie.
Maar moet zeggen; de Nederlandse propaganda is behoorlijk uitgekookt. Het is uitgesmeerd over allerlei kranten en kanalen, dat werkt de indruk dat je heel veel redacties hebt die zogenaamd onafhankelijk opereren. In werkelijkheid zitten er maar 1 of 2 nieuwsbronnen achter, zo geconcentreerd is de pers hier. Dat is weinig anders dan de single truth source in Rusland of Noord-Korea.
Verder kwalificeren ze zichzelf als 'kwaliteitsmedia'. Dat suggereert dat al het andere geen kwaliteit is. Hetzelfde zag je met covid, wij hadden een intelligent lockdown. De andere landen dus domme lockdowns. Slim bedacht, framing is belangrijk!
Als laatst worden echt andere geluiden hard gecensureerd. Wij kunnen niks meekrijgen van RT, Fox News of de Isralische pers bijvoorbeeld. Harde censuur helpt.De waslijst van 'terreur' van Isral is niet langer, want Isral doet niet aan terrorisme en probeert dit juist te bestrijden vanuit de Palestijnse kant, in een poging de eigen burgers te beschermen. Kortom, je vergelijkt appels met peren en dat weet je zelf ook heel goed.quote:Op maandag 7 april 2025 11:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee.
We zijn van het IDF walgelijke terroristische aanvallen gewend. Waarom zou dit ineens anders zijn?
Buiten dat Isral eerst met excuses kwam ipv te zeggen dat het een wapenlevering was (bv).
[..]
Maar h de vele tientallen jaren van terreur van Isral op Palestijnen en zelfs anderen vergeet je even h?
Die waslijst aan terreur van Isral is vele malen langer.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Israel doet niet aan terrorisme
CNN en MSNBC zijn extreem links
Geen wonder dat veel lieden hier zo'n absurde kijk op de situatie hebben.What Would Goku Do![]()
Inderdaad, Isral doet niet aan terrorisme. Dat komt enkel van de Palestijnen.quote:Op maandag 7 april 2025 12:30 schreef viagraap het volgende:
Israel doet niet aan terrorisme
CNN en MSNBC zijn extreem links
Geen wonder dat veel lieden hier zo'n absurde kijk op de situatie hebben.
En over MSNBC gesproken:
Bron'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Tuurlijk pik. Verder is links van het midden in de VS is nog altijd behoorlijk gematigd.quote:Op maandag 7 april 2025 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, Isral doet niet aan terrorisme. Dat komt enkel van de Palestijnen.
En over MSNBC gesproken:
[ afbeelding ]
BronWhat Would Goku Do![]()
Dat er zaken verkeerd gaan of er collateral damage is dat begrijpt iedereen. Dat zaken onder het tapijt geschoven wordt dat gebeurt ook overal. Dat is niet fraai, dat is verkeerd, maar dat is overal en ook zeker hier in Nederland. Zeker waar. Alleen die aaneenschakeling van verdraaiing en leugens dat is opvallend en helemaal hoe daar internationaal over wordt bericht. Dat is het patroon dat ik zie. En Isral is daar zeker niet alleen in, wat dat betreft geeft de VS het slechte voorbeeld qua communicatie alswel militaire operaties.quote:Op maandag 7 april 2025 07:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Is bij ons ook zo, hoor.
[..]
Vind jij dat een patroon? Enkele zaken die je noemt zijn niet eens leugens maar gewoon waar (fosfor, commandocentra, tunnels) of stomweg vergisbombardementen. Ik noem dat redelijk gangbaar, zeker in een oorlog van deze soort. Ik denk dat je eenzelfde lijst kan oplepelen van de Amerikaanse inzet in Irak in dezelfde tijdsperiode; ook bij onze eigen inzet in Afghanistan zijn blijkbaar dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen. Of Srebrenica. Weet je die fotorolletjes nog?
Er gebeurt an sich niet zoveel bijzonders, maar als je een patroon wil zien, dan zul je 'm zien.![]()
het verschil is wel dat israel nu heeft toegegeven dat de logos wagens van die gedoodde rode kruis en vn mederwerkers goed zichtbaar waren, nadat er een video is opgedoken waar dat te zien is.
en nu een volledig onderzoek heeft aangekondigd over wat er gebeurt is.
die legereenheid heeft nu wel een probleem.![]()
Dit is wel NWS danquote:Op maandag 7 april 2025 07:19 schreef Cuendillar het volgende:
ook bij onze eigen inzet in Afghanistan zijn blijkbaar dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen. Of Srebrenica. Weet je die fotorolletjes nog?
Vertel maarOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
quote:Palestinian detainees released back to Gaza have told the BBC they were subjected to mistreatment and torture at the hands of Israeli military and prison staff, adding to reports of misconduct within Israel's barracks and jails.
One man said he was attacked with chemicals and set alight. "I thrashed around like an animal in an attempt to put the fire out [on my body]," said Mohammad Abu Tawileh, a 36-year-old mechanic.
In the men's testimony:
• They each describe being stripped, blindfolded, cuffed and beaten
• Some also say they were given electric shocks, menaced by dogs, and denied access to medical care
• Some say they witnessed the deaths of other detainees
• One says he witnessed sexual abuse
• Another says he had his head dunked in chemicals and his back set on firequote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:29 schreef capricia het volgende:
Echt wouw. Lijken gewoon scnes van Kampen uit de vorige eeuw. Gruwelijk. Geen woorden voor.quote:Palestinian teenager who died in Israeli prison showed signs of starvation, medical report says
TEL AVIV, Israel (AP) — Starvation was likely the leading cause of death for a Palestinian teenager who died in an Israeli prison, according to an Israeli doctor who observed the autopsy.
Seventeen-year-old Walid Ahmad, who had been held for six months without being charged, suffered from extreme malnutrition, and also showed signs of inflammation of the colon and scabies, said a report written by Dr. Daniel Solomon, who watched the autopsy, conducted by Israeli experts, at the request of the boy’s family.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:29 schreef capricia het volgende:
Echt wouw. Lijken gewoon scnes van Kampen uit de vorige eeuw. Gruwelijk. Geen woorden voor.![]()
Ah jaaaa....quote:Op maandag 7 april 2025 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En over MSNBC gesproken:
[ afbeelding ]
Bron
Het vernietigen van hulpverleners met sirenes is natuurlijk geen terrorisme.
Of dat van scholen en ziekenhuizen? Of de bommen op random woonwijken?
Neeeee natuurlijk niet![]()
![]()
![]()
![]()
Weinig mensen die daarvoor in de bres springen, jij wel voor mensen die ambulancepersoneel neerknallen, begraven en doen alsof het terroristen waren.quote:Op zondag 6 april 2025 15:44 schreef HowardRoark het volgende:
🤡I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
Dat klopt, dat is in het inderdaad niet, deze gebruiken voor oorlogvoering trouwens wel:quote:Op maandag 7 april 2025 16:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah jaaaa....
Het vernietigen van hulpverleners met sirenes is natuurlijk geen terrorisme.
Of dat van scholen en ziekenhuizen? Of de bommen op random woonwijken?
Neeeee natuurlijk niet![]()
Maar daar horen we jou hier nooit over, hoe komt dat eigenlijk? Dit vindt je allemaal prima, maar als het Isralische leger zulke barbaren elimineert begint het gejammer van jouw kant. Dat is natuurlijk erg opvallend te noemen.quote:How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes
Hamas overwhelmed Israel's border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas -- even a child's bedroom -- blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
..Jazeker wel. Een vrouw zoals die in die video is volgens velen een 'onschuldige burger' voor wie men de straat opgaat.quote:Op maandag 7 april 2025 17:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Weinig mensen die daarvoor in de bres springen, jij wel voor mensen die ambulancepersoneel neerknallen, begraven en doen alsof het terroristen waren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik zet jou op de ignore want jij bent niet goed bij je hoofd.quote:Op maandag 7 april 2025 18:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is in het inderdaad niet, deze gebruiken voor oorlogvoering trouwens wel:
[..]
Maar daar horen we jou hier nooit over, hoe komt dat eigenlijk? Dit vindt je allemaal prima, maar als het Isralische leger zulke barbaren elimineert begint het gejammer van jouw kant. Dat is natuurlijk erg opvallend te noemen.
[..]
Jazeker wel. Een vrouw zoals die in die video is volgens velen een 'onschuldige burger' voor wie men de straat opgaat.I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
Nee, natuurlijk heeft dat geen gevolgen.quote:Op maandag 7 april 2025 14:59 schreef pokkerdepok het volgende:
het verschil is wel dat israel nu heeft toegegeven dat de logos wagens van die gedoodde rode kruis en vn mederwerkers goed zichtbaar waren, nadat er een video is opgedoken waar dat te zien is.
en nu een volledig onderzoek heeft aangekondigd over wat er gebeurt is.
die legereenheid heeft nu wel een probleem.
Dit is al de zoveelste keer dat het IDF op een oorlogsmisdaad betrapt is nadat het zelf ''zogenaamde Hamas hollen'' had gevonden.
En is daar ooit nationaal of internationaal iets mee gedaan? Nee....
Israel mag blijven doorgaan met genocidale daden en mensen in Nederland juichen hier zelfs om.![]()
Ben benieuwd wanneer de annexatie eens realiteit wordt. Weet zeker dat Joodse-Isralirs er weer een prachtige plek van weten te maken. Wel erg zonde van al die destructie, dit zet het settelen daar nogal op achterstand.![]()
weet niet waar jij het nou over hebt, maar israel/IDF doet dat wel degelijk, dus dat is onzin.quote:Op maandag 7 april 2025 18:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk heeft dat geen gevolgen.
Dit is al de zoveelste keer dat het IDF op een oorlogsmisdaad betrapt is nadat het zelf ''zogenaamde Hamas hollen'' had gevonden.
En is daar ooit nationaal of internationaal iets mee gedaan? Nee....
Israel mag blijven doorgaan met genocidale daden en mensen in Nederland juichen hier zelfs om.![]()
Isral is de uitvinder van terrorisme. Nog voordat een Palestijn er ook maar mee begon, waren ze hotels, treinstations en bioscopen aan het terroriseren.quote:Op maandag 7 april 2025 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En over MSNBC gesproken:
[ afbeelding ]
Bron![]()
Dat waren zionistische milities. Toen bestond Israel nog niet.quote:Op maandag 7 april 2025 18:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Isral is de uitvinder van terrorisme. Nog voordat een Palestijn er ook maar mee begon, waren ze hotels, treinstations en bioscopen aan het terroriseren.![]()
Wat doet Israel nu dan?quote:Op maandag 7 april 2025 19:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat waren zionistische milities. Toen bestond Israel nog niet.
Of willen we de genocide en bijbehorende oorlogs en humanitaire misdaden niet als terrorisme benoemen?
Maar meer als een dictatoriale militaire bezetter ofzo?Owh? Nog niet 1x zien gebeuren hoor.quote:Op maandag 7 april 2025 18:42 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
weet niet waar jij het nou over hebt, maar israel/IDF doet dat wel degelijk, dus dat is onzin.
Weet je nog van die soldaten in Brazilie die foto's/video's plaatsten van de walgelijke misdaden van Israel?
Precies, die werden heel snel terug gevlogen naar Israel en alles werd in een doofpot gestopt.![]()
De misdaden van Israel in Gaza zijn het gevolg van 7 oktober.quote:Op maandag 7 april 2025 19:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat doet Israel nu dan?
Of willen we de genocide en bijbehorende oorlogs en humanitaire misdaden niet als terrorisme benoemen?
Maar meer als een dictatoriale militaire bezetter ofzo?
[..]
Owh? Nog niet 1x zien gebeuren hoor.
Weet je nog van die soldaten in Brazilie die foto's/video's plaatsten van de walgelijke misdaden van Israel?
Precies, die werden heel snel terug gevlogen naar Israel en alles werd in een doofpot gestopt.![]()
Dat is een hele bijzondere claim, want de Arabieren waren hier al mee bezig in het begin van de vorige eeuw toen Isral nog niet eens was opgericht. De pogroms tegen Joden in onder andere Hebron en Jerusalem zijn hier goede voorbeelden van.quote:Op maandag 7 april 2025 18:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Isral is de uitvinder van terrorisme. Nog voordat een Palestijn er ook maar mee begon, waren ze hotels, treinstations en bioscopen aan het terroriseren.
Dat wekt dus de vraag op hoe Isral de uitvinder van iets kan zijn terwijl er al sprake van was toen het land nog niet bestond?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Trouwens ondertussen bij de NOS. Een van de 'neutrale' verslaggeefsters doet een samenwerking met Oxfam Novib tegen Isral. Man man man. En dan zijn er nog mensen die willen beweren dat de NOS hartstikke neutraal is.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Duidelijk verhaal weerOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Wie had dat gedachtquote:Op maandag 7 april 2025 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
Trouwens ondertussen bij de NOS. Een van de 'neutrale' verslaggeefsters doet een samenwerking met Oxfam Novib tegen Isral. Man man man. En dan zijn er nog mensen die willen beweren dat de NOS hartstikke neutraal is.
[ x ]![]()
![]()
lol
Toen een ex IDF-medewerker samen met drie een artikel in dat linkse progressieve krantje new york times publiceerde had je er, leek het, geen moeite met die subjectiviteit![]()
De NOS is een publieke omroep betaald van belastinggeld en dus geen dagblad of krant zoals New York Times is.quote:Op maandag 7 april 2025 20:10 schreef opgebaarde het volgende:
lol
Toen een ex IDF-medewerker samen met drie een artikel in dat linkse progressieve krantje new york times publiceerde had je er, leek het, geen moeite met die subjectiviteit'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Oke fair.quote:Op maandag 7 april 2025 20:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De NOS is een publieke omroep betaald van belastinggeld en dus geen dagblad of krant zoals New York Times is.
Ik vind het wel een beetje vergezocht maarja onderwerp is Israel dus ingewikkeld en gevoelig. Nagenoeg de halve wereld van NGO'S wordt uitgemaakt voor jodenhaters dus ik begrijp de tranen. Wel klote dit he onze premier is er blijkbaar ook al voor gevallen![]()
https://www.geenstijl.nl/(...)lijkt-oxfam-activist
mooie scoop van Geenstijl.
Die NOS redactie staat bol van pallywappies. Verklaart dat je bijna elke dag 1 of meerdere Gaza items in het NOS journaal te zien krijgt. Bol van eenzijdigheid, desinformatie en opruiende onzin.
Ook een giller: deze mevrouw is tevens vertrouwenspersoon daar!![]()
![]()
Israels bitch![]()
Dat duurde niet lang
Hoe vaak moeten we deze onzin nog weerleggen?quote:Op maandag 7 april 2025 19:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De misdaden van Israel in Gaza zijn het gevolg van 7 oktober.
Er is een escalatie geweest toen en toen is de genocide begonnen.
Maar wat was er voor 7 okt?
Doe niet alsof het toen vrede was. Isral voerde al genoeg walgelijkheden uit (en voor jullie slechte lezers beginnen: Hamas ook een tijdje, maar minder lang).![]()
GeenStijl staat aan de kant van jullie pro-genocide schreeuwers?quote:Op maandag 7 april 2025 21:43 schreef Homey het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)lijkt-oxfam-activist
mooie scoop van Geenstijl.
Die NOS redactie staat bol van pallywappies. Verklaart dat je bijna elke dag 1 of meerdere Gaza items in het NOS journaal te zien krijgt. Bol van eenzijdigheid, desinformatie en opruiende onzin.
Ook een giller: deze mevrouw is tevens vertrouwenspersoon daar!
Hahahahaha hoe duidelijk wil je je ongelijk hebben als die gekkies genocide Isral steunen.![]()
lolquote:Op maandag 7 april 2025 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En over MSNBC gesproken:
[ afbeelding ]
Bronzelfde bronquote:RIGHT-CENTER BIAS
These media sources are slightly to moderately conservative in bias. They often publish factual information that utilizes loaded words (wording that attempts to influence an audience by using appeal to emotion or stereotypes) to favor conservative causes. These sources are generally trustworthy for information, but may require further investigation. See all Right-Center sources.
Overall, we rate Nederlandse Omroep Stichting or NOS Right-Center biased based on story selection that slightly favors the right and High for factual reporting based on proper sourcing. By American standards, this would be a Least Biased source.
Detailed Report
Bias Rating: RIGHT-CENTER
Factual Reporting: HIGH
Country: Netherlands
Press Freedom Rating: EXCELLENT
Media Type: TV/Radio
Traffic/Popularity: High Traffic
MBFC Credibility Rating: HIGH CREDIBILITY
![]()
![]()
Die had ik inderdaad ook al eens gezien. Mbt de Nederlandse media slaan ze de plank nogal mis zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 7 april 2025 22:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
zelfde bron
![]()
![]()
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
ja dan is de bron ineens niet goedOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Freedom zone![]()
ja jij gelooft al die onzin, dat is het echte probleem.quote:Op maandag 7 april 2025 19:39 schreef bianconeri het volgende:
Owh? Nog niet 1x zien gebeuren hoor.
Precies, die werden heel snel terug gevlogen naar Israel en alles werd in een doofpot gestopt.
even opgezocht waar dit nou weer over ging.het zijn verzonnen aantijgingen van een groep verbonden aan het palestijnse gaza regime met als doel nog meer druk te zetten op israel en van elk denkbare inval.quote:“They wrote that I murdered thousands of children and turned it into a 500-page document,” the soldier said of the case against him. “All that was there was a picture of me in uniform in Gaza.”
He also said that following the attention his case had gained he now hoped to “get off the radar and continue my life.”
The case against him followed a complaint brought by the Hind Rajab Foundation (HRF) – a group that has tracked the activities of Israeli soldiers serving in Gaza and has brought a series of other lawsuits.
A Brazilian judge then ordered police to investigate the soldier based on HRF’s complaint, which accused him of taking part in “demolitions of civilian homes in Gaza during a systematic campaign of destruction.”
The group, named after a five-year-old girl killed by Israeli tank fire in Gaza last year, is a pro-Palestinian NGO that says it is dedicated “to breaking the cycle of Israeli impunity and honoring the memory of Hind Rajab and all those who have perished in the Gaza genocide.”![]()
@bianconeriedit:quote:Op dinsdag 8 april 2025 00:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja jij gelooft al die onzin, dat is het echte probleem.
even opgezocht waar dit nou weer over ging.
[..]
het zijn verzonnen aantijgingen van een groep verbonden aan het palestijnse gaza regime met als doel nog meer druk te zetten op israel en van elk denkbare inval.
en dit, israelische krant:quote:The Foreign Ministry knows of at least 12 cases in which complaints have been filed abroad against Israel Defense Forces soldiers accusing them of war crimes in Gaza, Channel 12 news reported Sunday, amid reports of Israelis being urged to leave various countries to avoid potential prosecution, including in Brazil on Sunday.
Such complaints have been filed in Brazil, Sri Lanka, Thailand, Belgium, the Netherlands, Serbia, Ireland and Cyprus, the report said, citing figures presented in a ministerial meeting. According to the Haaretz daily, the list also includes South Africa and France.
Channel 12 noted that in most cases, the complaints did not result in an investigation, and in none of them was anyone arrested, though it said the Brazil incident had nearly become a diplomatic crisis.
...He was being investigated under suspicion that he was involved “in the destruction of a residential building in the Gaza Strip while using explosives outside of combat” in November, the Brazilian Metrpoles news outlet reported.
...“The State of Israel is dealing today with an organized campaign by pro-Palestinian organizations that are trying to gather materials that soldiers have posted over the course of the war, and to use them to try to have those soldiers arrested,” explained Israeli Ambassador to Brazil Daniel Zonshine to Channel 12 on Sunday.
[ Bericht 2% gewijzigd door pokkerdepok op 08-04-2025 00:42:30 ]![]()
Ik zal je geheugen even opfrissenquote:Op maandag 7 april 2025 19:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is een hele bijzondere claim, want de Arabieren waren hier al mee bezig in het begin van de vorige eeuw toen Isral nog niet eens was opgericht. De pogroms tegen Joden in onder andere Hebron en Jerusalem zijn hier goede voorbeelden van.
Dat wekt dus de vraag op hoe Isral de uitvinder van iets kan zijn terwijl er al sprake van was toen het land nog niet bestond?
Terrorism
The main terrorist groups were Irgun Zvai Leumi (National Military Organisation) - ultimately led by future Israeli Prime Minister Menachem Begin - and an even more militant organisation, Lohamey Heruth Israel (Fighters for the Freedom of Israel) or LHI.
The British called LHI the Stern Gang after its leader, Abraham Stern, who was killed in a clash with the Palestine Police in 1942. In November 1944, LHI assassinated the British Minister for the Middle East, Lord Moyne.
Despite this, the High Commissioner Sir Allan Cunningham decided to mount a major blow against the insurgents. On 28 June 1946, 17,000 British troops carried out Operation Agatha in Jerusalem. The Jewish Agency offices and other buildings were raided and arms caches discovered.
A large number of Jews suspected of terrorism were arrested. Anti-terrorist operations were primarily the responsibility of the Palestine Police. The Army's job was to support them, cordoning off villages or sectors of towns, and helping the police search them.![]()
@bianconeri nog wat meer, over de leider van de NGO die deze zaken wereldwijd aanstuurd: :quote:Abou Jahjah is an Arab nationalist in the Nasserite tradition and considers socialism to be a core paradigm to his thinking as it is not based on race or skin color.[9] He believes immigrants should be treated as full citizens, rather than being treated as guests, and has expressed admiration for the American model of assimilation, saying: "America's race laws are more advanced than here. I have relatives in Detroit and they are Arab-Americans but they feel American. I don't feel European. Europe needs to make its concept of citizenship inclusive to all cultures and religions."[10]
The Guardian wrote that Abou Jahjah was called “Belgium’s Malcolm X." According to a Flemish newspaper, Abou Jahjah supported the use of violence against foreign troops in Iraq. In a blog post, Abou Jahjah stated that his views were misrepresented and that "rejoicing the death of people, even enemy soldiers, is not something that I would do". After a Danish newspaper published negative portrayals of the prophet Muhammad, the Dutch arm of the AEL published a comic casting doubt on the Holocaust in 2010, for which it was fined. The organization said it was published to highlight a double standard regarding freedom of speech. After the president of the Board of Deputies of British Jews wrote a letter to then-home secretary Jacqui Smith in 2009, Abou Jahjah was banned from the UK. His political views and statements have sparked criticism and contributed to controversy over his associations, including with British politician Jeremy Corbyn.[11][12]![]()
Pokkerdepoker waarom pak je deze speciale leaflet niet? Daar staat alles in
https://www.gov.il/BlobFo(...)rajab_foundation.pdf![]()
Zegt iemand die met een onzin bron aankomt met alleen Israelische regerings propagandaquote:Op dinsdag 8 april 2025 00:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja jij gelooft al die onzin, dat is het echte probleem.
even opgezocht waar dit nou weer over ging.
[..]
het zijn verzonnen aantijgingen van een groep verbonden aan het palestijnse gaza regime met als doel nog meer druk te zetten op israel en van elk denkbare inval.
Terwijl alle onafhankelijke bronnen hele andere dingen zeggen.![]()
Voor 7 oktober was Gaza een plek met infrastructuur, eigen landbouw.quote:Op maandag 7 april 2025 22:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoe vaak moeten we deze onzin nog weerleggen?
Er is een escalatie geweest toen en toen is de genocide begonnen.
Maar wat was er voor 7 okt?
Doe niet alsof het toen vrede was. Isral voerde al genoeg walgelijkheden uit (en voor jullie slechte lezers beginnen: Hamas ook een tijdje, maar minder lang).
Ja, echt economische ontwikkelingen werden door zowel als Hamas als Israel er lastig gemaakt, maar mensen konden er leven.
Nu niet meer. Vooral het beeld van Rafah is schokkend. Alles plat. Hamas kan trots zijn op de gevolgen van hun daden.![]()
Hmm.quote:Op dinsdag 8 april 2025 00:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik zal je geheugen even opfrissen
Terrorism
The main terrorist groups were Irgun Zvai Leumi (National Military Organisation) - ultimately led by future Israeli Prime Minister Menachem Begin - and an even more militant organisation, Lohamey Heruth Israel (Fighters for the Freedom of Israel) or LHI.
The British called LHI the Stern Gang after its leader, Abraham Stern, who was killed in a clash with the Palestine Police in 1942. In November 1944, LHI assassinated the British Minister for the Middle East, Lord Moyne.
Despite this, the High Commissioner Sir Allan Cunningham decided to mount a major blow against the insurgents. On 28 June 1946, 17,000 British troops carried out Operation Agatha in Jerusalem. The Jewish Agency offices and other buildings were raided and arms caches discovered.
A large number of Jews suspected of terrorism were arrested. Anti-terrorist operations were primarily the responsibility of the Palestine Police. The Army's job was to support them, cordoning off villages or sectors of towns, and helping the police search them.
Hmm.
Jouw claim was dat Isral met het terreur begon, mijn reactie was dat dit niet klopt want Arabieren waren vr de oprichting van Isral al tijdenlang bezig met terrorisme jegens de Joodse gemeenschappen. De voorbeelden die ik aanhaalde stammen uit de jaren 1920. Dus hoe een voorbeeld uit de jaren 1940 vervolgens dit moet ontkrachten is mij niet duidelijk.Een actiegroep die wordt geleid door een voormalig Hezbollah militant die in Brussel woont is niet bepaald onafhankelijk.quote:Op dinsdag 8 april 2025 08:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zegt iemand die met een onzin bron aankomt met alleen Israelische regerings propaganda
Terwijl alle onafhankelijke bronnen hele andere dingen zeggen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het Palestijnse volk is collectief de oorzaak van hun eigen problemen. Ze hebben zelf op Hamas gestemd, massaal Hamas gesteund daarna, altijd weggekeken van hun eigen wanpraktijken, haat in hun onderwijs, etcetera.quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor 7 oktober was Gaza een plek met infrastructuur, eigen landbouw.
Ja, echt economische ontwikkelingen werden door zowel als Hamas als Israel er lastig gemaakt, maar mensen konden er leven.
Nu niet meer. Vooral het beeld van Rafah is schokkend. Alles plat. Hamas kan trots zijn op de gevolgen van hun daden.
De Palestijnen hebben al 75 jaar geen enkele zelfreflectie laten zien. Zelfreflectie is onontbeerlijk om jezelf te verheffen. Sowieso is zelfreflectie een zeldzaam verschijnsel in de islamitische wereld. Daarom zijn complottheorien zo populair in die contreien, die functioneren als een soort bruggetje om de eigen verantwoordelijkheden en schuld af te schuiven op anderen (lees de joden of het westen). Bij Turken en Marokkanen in Nederland zie je exact ditzelfde diep religieuze en cultureel probleem.![]()
Trump wil casino's en hoerenhuizen bouwen in Gaza
Of de Gazanen ff willen oprotten
Ok relocate them Trump
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Palestine_(Texas)
Doe het
[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 08-04-2025 10:56:48 ]Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Irrelevante analyse.quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:49 schreef Homey het volgende:
[..]
Het Palestijnse volk is collectief de oorzaak van hun eigen problemen. Ze hebben zelf op Hamas gestemd, massaal Hamas gesteund daarna, altijd weggekeken van hun eigen wanpraktijken, haat in hun onderwijs, etcetera.
De Palestijnen hebben al 75 jaar geen enkele zelfreflectie laten zien. Zelfreflectie is onontbeerlijk om jezelf te verheffen. Sowieso is zelfreflectie een zeldzaam verschijnsel in de islamitische wereld. Daarom zijn complottheorien zo populair in die contreien, die functioneren als een soort bruggetje om de eigen verantwoordelijkheden en schuld af te schuiven op anderen (lees de joden of het westen). Bij Turken en Marokkanen in Nederland zie je exact ditzelfde diep religieuze en cultureel probleem.![]()
Las Vegaza.quote:Op dinsdag 8 april 2025 10:08 schreef Ali_boo het volgende:
Trump wil casino's en hoerenhuizen bouwen in Gaza
Of de Gazanen ff willen oprotten![]()
[ x ]
Ik ben benieuwd welke drukmiddelen Trump in gedachten heeft om andere landen te bewegen de Palestijnen op te nemen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En ik ben ook benieuwd hoe die 'vrijwillige migratie' plaats gaat vinden voor de bewoners die niet weg willen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 10:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Las Vegaza.
Ik ben benieuwd welke drukmiddelen Trump in gedachten heeft om andere landen te bewegen de Palestijnen op te nemen.![]()
Het kan er niet minder op worden.quote:Op dinsdag 8 april 2025 10:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Las Vegaza.
Ik ben benieuwd welke drukmiddelen Trump in gedachten heeft om andere landen te bewegen de Palestijnen op te nemen.![]()
![]()
Draadje over een aantal families van Isralische slachtoffers van 7 oktober die een rechtszaak hebben aangespannen tegen een Palestijns-Amerikaanse zakenman die hulpgelden heeft geworven voor humanitaire doeleinden en die dit gebruikt zou hebben o.a. om militaire infrastructuur en middelen voor Hamas op te helpen zetten en aan te schaffen en zodoende bijgedragen zou hebben aan wat er gebeurde.
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen en wat er boven water komt.
Volledige zaak hier![]()
Goede zaak. Die massale geldstromen richting Hamas zijn een brandstof voor dat conflict. Ben ook wel benieuwd hoeveel geld vanuit Nederland als "donatie aan Gaza" in de handen van Hamas belandt. Zou een onderzoeksjournalist het aandurven dit uit te zoeken? We hebben toch persvrijheid?quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:32 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Draadje over een aantal families van Isralische slachtoffers van 7 oktober die een rechtszaak hebben aangespannen tegen een Palestijns-Amerikaanse zakenman die hulpgelden heeft geworven voor humanitaire doeleinden en die dit gebruikt zou hebben o.a. om militaire infrastructuur en middelen voor Hamas op te helpen zetten en aan te schaffen en zodoende bijgedragen zou hebben aan wat er gebeurde.
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen en wat er boven water komt.
Volledige zaak hier![]()
Als dat allemaal ooit boven water zou komen kunnen actiegroepen en organisaties zoals Artsen zonder Grenzen, Amnesty en het Rode Kruis wel worden opgedoekt. Uiteraard is de kans aannemelijk dat men daar op n of andere manier wel onder n hoedje heeft zitten spelen met Palestijnse terreurgroeperingen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:41 schreef Homey het volgende:
[..]
Goede zaak. Die massale geldstromen richting Hamas zijn een brandstof voor dat conflict. Ben ook wel benieuwd hoeveel geld vanuit Nederland als "donatie aan Gaza" in de handen van Hamas belandt. Zou een onderzoeksjournalist het aandurven dit uit te zoeken? We hebben toch persvrijheid?
Bovendien zal hier geen animo voor zijn, want velen uit het wereldje zijn van de onderzoeksjournalistiek zijn pro-Palestijnen en enkel gemotiveerd om onderzoek te doen als het resultaten oplevert waar Isral mee in een kwaad daglicht kan worden gezet.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Bijzondere manier om wereldwijd journalisten, waaronder joodse journalisten, uit te maken van een antisemitische bias![]()
https://www.breakingthesi(...)imeter_English-2.pdf
Als de IDF-soldaten met een geweten en onderzoeksjournalisten de krachten bundelen gaat er wel even een beerputje open.Dit, dus.![]()
dat dus, ja.quote:Op dinsdag 8 april 2025 07:13 schreef opgebaarde het volgende:
Pokkerdepoker waarom pak je deze speciale leaflet niet? Daar staat alles in
https://www.gov.il/BlobFo(...)rajab_foundation.pdf![]()
de bron was The times of israel, en wikipedia.quote:Op dinsdag 8 april 2025 08:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zegt iemand die met een onzin bron aankomt met alleen Israelische regerings propaganda
Terwijl alle onafhankelijke bronnen hele andere dingen zeggen.
maar goed, je wil dus beweren dat wat ik postte niet waar is? lol.![]()
Hat valt of staat bij de aantrekkelijkheid van het alternatief. Voor een tentenkamp in het midden van de woestijn zullen weinig Palestijnen warmlopen, maar als je een fikse groep in beweging kan krijgen met een nieuwgebouwde stad/gebied met goede voorzieningen en de kans om een economie op te bouwen dan kan er wel eens beweging in komen, en dan is het iets met schapen en een dam. Ik bedoel, heel prettig wonen is het nu ook weer niet in een platgebombardeerde strook land waar je klem zit tussen een terroristische organisatie enerzijds en het leger van de buren anderzijds.quote:Op dinsdag 8 april 2025 11:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En ik ben ook benieuwd hoe die 'vrijwillige migratie' plaats gaat vinden voor de bewoners die niet weg willen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Al voor 7 okt waren er dagelijks moorden en verkrachtingen op Palestijnen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor 7 oktober was Gaza een plek met infrastructuur, eigen landbouw.
Nu niet meer. Vooral het beeld van Rafah is schokkend. Alles plat. Hamas kan trots zijn op de gevolgen van hun daden.
Wie is er schuldig voor alle ellende in Gaza nu?
Precies, Isral. Dat is de agressor.
Het is alsof je zegt dat Oekraine het er zelf naar gemaakt heeft in die andere oorlog![]()
![]()
Ik ben ook erg benieuwd hoeveel geld en militaire hulp van NL naar Isral gaat.quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:41 schreef Homey het volgende:
[..]
Goede zaak. Die massale geldstromen richting Hamas zijn een brandstof voor dat conflict. Ben ook wel benieuwd hoeveel geld vanuit Nederland als "donatie aan Gaza" in de handen van Hamas belandt. Zou een onderzoeksjournalist het aandurven dit uit te zoeken? We hebben toch persvrijheid?
Hoe actief steunt NL de genocide?![]()
Het woord antisemitisme komt niet eens in mijn post voor. En dat er ook Joodse journalisten zijn die niets liever willen dan de opheffing van Isral is algemeen bekend. Zo zijn er ook vrouwen die tegen abortus zijn en migranten tegen migratie. Dat laat slechts een diversiteit van gedachtegoed binnen groepen zien en geeft bepaalde punten niet meer legitimiteit.quote:Op dinsdag 8 april 2025 13:21 schreef opgebaarde het volgende:
Bijzondere manier om wereldwijd journalisten, waaronder joodse journalisten, uit te maken van een antisemitische bias
Helaas lijken sommigen dit laatste te denken als het om Isral gaat, zowel in linkse als rechtse kringen is dit nogal een ding. Zo kwam Candace Owens een paar dagen terug nog met een uitgebreide uiteenzetting over hoe Isral en Joden zogenaamd achter moord op John F. Kennedy zaten met als onderbouwing 'And to proof my point, I'm only using Jewish sources here'. Op die manier insinuerende dat dit haar complottheorie meer legitimiteit zou geven.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je hebt hier natuurlijk ook wel een bron voor?quote:Op dinsdag 8 april 2025 13:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Al voor 7 okt waren er dagelijks moorden en verkrachtingen op Palestijnen.
Het is alsof je zegt dat Oekraine het er zelf naar gemaakt heeft in die andere oorlog
Toon maar eens aan dat hier voor 7 oktober dagelijks sprake van zou zijn geweest.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
je hebt echt geen flauw idee van wat hamas is en doet, geloof ikquote:Op dinsdag 8 april 2025 13:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het is alsof je zegt dat Oekraine het er zelf naar gemaakt heeft in die andere oorlog![]()
Je suggereert het wel met 'pro Palestijns'. Je had het over pro-Palestijns bij die NGO's en bij die onderzoeksjournalisten waardoor er geen animo is om misstanden aan te kaarten. De NGO's zouden zelfs onder een hoedje spelen met de terreur groeperingen en nu doe je alsof dit kan zonder een jodenhater te zijn. Dat is opmerkelijk maar een frisse afwisseling. Dat grote complot vind ik ook leukquote:Op dinsdag 8 april 2025 13:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het woord antisemitisme komt niet eens in mijn post voor. En dat er ook Joodse journalisten zijn die niets liever willen dan de opheffing van Isral is algemeen bekend. Zo zijn er ook vrouwen die tegen abortus zijn en migranten tegen migratie. Dat laat slechts een diversiteit van gedachtegoed binnen groepen zien en geeft bepaalde punten niet meer legitimiteit.
Helaas lijken sommigen dit laatste te denken als het om Isral gaat, zowel in linkse als rechtse kringen is dit nogal een ding. Zo kwam Candace Owens een paar dagen terug nog met een uitgebreide uiteenzetting over hoe Isral en Joden zogenaamd achter moord op John F. Kennedy zaten met als onderbouwing 'And to proof my point, I'm only using Jewish sources here'. Op die manier insinuerende dat dit haar complottheorie meer legitimiteit zou geven.![]()
quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als dat allemaal ooit boven water zou komen kunnen actiegroepen en organisaties zoals Artsen zonder Grenzen, Amnesty en het Rode Kruis wel worden opgedoekt. Uiteraard is de kans aannemelijk dat men daar op n of andere manier wel onder n hoedje heeft zitten spelen met Palestijnse terreurgroeperingen.
Bovendien zal hier geen animo voor zijn, want velen uit het wereldje zijn van de onderzoeksjournalistiek zijn pro-Palestijnen en enkel gemotiveerd om onderzoek te doen als het resultaten oplevert waar Isral mee in een kwaad daglicht kan worden gezet.
'iedereen die mijn bril niet op heeft is hamas!'What Would Goku Do![]()
Hmm, we kunnen dus concluderen dat Pro-Palestijnen bij jou dus gelijk staat aan antisemitisme? Dat verklaart veel.quote:Op dinsdag 8 april 2025 14:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je suggereert het wel met 'pro Palestijns'. Je had het over pro-Palestijns bij die NGO's en bij die onderzoeksjournalisten waardoor er geen animo is om misstanden aan te kaarten. De NGO's zouden zelfs onder een hoedje spelen met de terreur groeperingen en nu doe je alsof dit kan zonder een jodenhater te zijn. Dat is opmerkelijk maar een frisse afwisseling. Dat grote complot vind ik ook leukOok het woord 'Hamas' komt in mijn post niet voor.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
'iedereen die mijn bril niet op heeft is hamas!'
Het lijkt mij erg lastig om altijd maar die stropoppen op te moeten tuigen om tot een argument te komen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hoeveel Palestijnse terreurgroeperingen ken jij nog meer dan? En doe nou niet alsof je nog nooit antisemitisme hebt neergelegd als reden om tegen de wandaden van Isral te zijn. Je tuigt nu zelf stropoppen op met nt wat ander materiaal dan gangbaar om te kunnen zeggen dat het je het over graspoppen of wat dan ook had. Ik wist niet dat dat extra hasbara geld direct naar jou ging.quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, we kunnen dus concluderen dat Pro-Palestijnen bij jou dus gelijk staat aan antisemitisme? Dat verklaart veel.
[..]
Ook het woord 'Hamas' komt in mijn post niet voor.
Het lijkt mij erg lastig om altijd maar die stropoppen op te moeten tuigen om tot een argument te komen.What Would Goku Do![]()
Stop hiermeequote:Op dinsdag 8 april 2025 17:11 schreef viagraap het volgende:
[..] Ik wist niet dat dat extra hasbara geld direct naar jou ging.
Hoezo? Is dat een hele erge belediging voor iemand die het onlangs verhoogde bedrag daarvoor met hand en tand verdedigt?quote:What Would Goku Do![]()
Omdat ik het irritant vindquote:Op dinsdag 8 april 2025 17:17 schreef viagraap het volgende:
[..]
Hoezo? Is dat een hele erge belediging voor iemand die het onlangs verhoogde bedrag daarvoor met hand en tand verdedigt?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
quote:
Mag ik me dan ook melden bij een mod als mij weer eens antisemitisme of verheerlijking van terrorisme in de schoenen geschoven wordt? Iets wat doorgaans zonder ironie of in ieder geval een stuk serieuzer gebracht wordt.What Would Goku Do![]()
Ja natuurlijk mag datquote:Op dinsdag 8 april 2025 17:20 schreef viagraap het volgende:
[..]
Mag ik me dan ook melden bij een mod als mij weer eens antisemitisme of verheerlijking van terrorisme in de schoenen geschoven wordt? Iets wat doorgaans zonder ironie of in ieder geval een stuk serieuzer gebracht wordt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Doe je het nietOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Verscheidene. PLFP, Al-Qassam, Nablus Brigade, Jaljalat, Palestijnse Jihad, Jenin Brigade, Tulkarm Brigade om er een paar te noemen, zijn (kleinere) Palestijnse terreurgroeperingen die er bestaan naast Hamas.quote:Op dinsdag 8 april 2025 17:11 schreef viagraap het volgende:
[..]
Hoeveel Palestijnse terreurgroeperingen ken jij nog meer dan? En doe nou niet alsof je nog nooit antisemitisme hebt neergelegd als reden om tegen de wandaden van Isral te zijn. Je tuigt nu zelf stropoppen op met nt wat ander materiaal dan gangbaar om te kunnen zeggen dat het je het over graspoppen of wat dan ook had. Ik wist niet dat dat extra hasbara geld direct naar jou ging.
En antisemitisme kan natuurlijk zeker een rol spelen, de selectieve verontwaardiging over Isral blijft immers opmerkelijk om te aanschouwen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Stom van me die bedoelde je natuurlijkquote:Op dinsdag 8 april 2025 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Verscheidene. PLFP, Al-Qassam, Nablus Brigade, Jaljalat, Palestijnse Jihad, Jenin Brigade, Tulkarm Brigade om er een paar te noemen, zijn (kleinere) Palestijnse terreurgroeperingen die er bestaan naast Hamas.
En antisemitisme kan natuurlijk zeker een rol spelen, de selectieve verontwaardiging over Isral blijft immers opmerkelijk om te aanschouwen.
@sp3c hij doet het weer
What Would Goku Do![]()
Het kan toch ook?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Hij heeft alleen geen ideeOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Heb ik het weggehaald?
Wel blij dat je toegeeft dat het idd een sneer isOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Uhuh. Je mag van mij en anderen niet verlangen dat wij doen alsof wij nog nooit een post van jou gelezen hebben. Afgelopen jaren doe jij alsof de mensen die de Palestijnen een eigen land gunnen jodenhatende racisten zijn. De mensen die voor een staakt het vuren demonstreren of die vinden dat eerst de levende gijzelaars moeten worden bevrijd dus voor Hamas zijn. Hamas wil joden uitroeien weet je nog, dat zijn levensgevaarlijke racisten. Jij hebt hier een extreme blikquote:Op dinsdag 8 april 2025 16:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, we kunnen dus concluderen dat Pro-Palestijnen bij jou dus gelijk staat aan antisemitisme? Dat verklaart veel.
[ Bericht 7% gewijzigd door opgebaarde op 08-04-2025 18:37:33 ]![]()
Ok maak maar in ONZ en blijf daar plsOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Natuurlijk is het een sneer. En fijn dat het blijft staan, maar een mod die zegt 'stop hiermee' is anders dan een random user.quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:03 schreef sp3c het volgende:
Heb ik het weggehaald?
Wel blij dat je toegeeft dat het idd een sneer isWhat Would Goku Do![]()
Klopt, is een waarschuwingOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik blijf het inderdaad bijzonder vinden om te aanschouwen dat er Westerse mensen zijn die zich met hun volle verstand achter een samenleving scharen waar barbarisme, moslimfundamentalisme en antisemitisme op grote schaal worden omarmd.quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Uhuh. Je mag van mij en anderen niet verlangen dat wij doen alsof wij nog nooit een post van jou gelezen hebben. Afgelopen jaren doe jij alsof de mensen die de Palestijnen een eigen land gunnen jodenhatende racisten zijn. De mensen die voor een staakt het vuren demonstreren of die vinden dat eerst de levende gijzelaars moeten worden bevrijd dus voor Hamas zijn. Hamas wil joden uitroeien weet je nog, dat zijn levensgevaarlijke racisten. Jij hebt hier een extreme blik
Je zou denken dat in een samenleving met zo'n cultuur elk weldenkend mens zich van wil distantiren. Bovendien is (zoals ik dus ook al eerder heb aangegeven) de selectieve verontwaardiging over Isral en het land onder een vergrootglas leggen op een manier dat bij geen enkel ander land wordt gedaan, nogal verdacht.
Om nog maar te zwijgen over het problematiseren van zionisme, wat niets meer wil zeggen dat vinden dat Isral mag bestaan. Kortom, we hebben het hier over het doelbewust in twijfel trekken van het bestaansrecht van een land.
Nu is antisemitisme n van de redenen die deze selectieve woede, ongezonde haat tegen een piepklein land en empathie en begrip voor een samenleving met hele nare elementen zoals de Palestijnse, kan verklaren.
Anderen mogelijke verklaringen zijn anti-Westerse sentimenten, Islamofilie, intersectionaliteit of natuurlijk gewoon een enorme portie naviteit, gevoeligheid voor propaganda en een gebrek aan historische kennis.
En dit is volgens ook hoe ik dit altijd heb uitgelegd. Ik denk dat het in de meeste gevallen een combinatie van verschillende van deze aspecten is. Daarnaast zien we in het pro-Palestijns activisme natuurlijk ook verschillende gradaties.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
ik denk niet dat er in het westerse activisme veel antisemitisme zit. deze kant is links/extreem links en zijn dus ook zeer anti nazi en anti nationalisme. dat maakt het alleen maar raarder natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik blijf het inderdaad bijzonder vinden om te aanschouwen dat er Westerse mensen zijn die zich met hun volle verstand achter een samenleving scharen waar barbarisme, moslimfundamentalisme en antisemitisme op grote schaal worden omarmd.
Je zou denken dat in een samenleving met zo'n cultuur elk weldenkend mens zich van wil distantiren. Bovendien is (zoals ik dus ook al eerder heb aangegeven) de selectieve verontwaardiging over Isral en het land onder een vergrootglas leggen op een manier dat bij geen enkel ander land wordt gedaan, nogal verdacht.
Om nog maar te zwijgen over het problematiseren van zionisme, wat niets meer wil zeggen dat vinden dat Isral mag bestaan. Kortom, we hebben het hier over het doelbewust in twijfel trekken van het bestaansrecht van een land.
Nu is antisemitisme n van de redenen die deze selectieve woede, ongezonde haat tegen een piepklein land en empathie en begrip voor een samenleving met hele nare elementen zoals de Palestijnse, kan verklaren.
Anderen mogelijke verklaringen zijn anti-Westerse sentimenten, Islamofilie, intersectionaliteit of natuurlijk gewoon een enorme portie naviteit, gevoeligheid voor propaganda en een gebrek aan historische kennis.
En dit is volgens ook hoe ik dit altijd heb uitgelegd. Ik denk dat het in de meeste gevallen een combinatie van verschillende van deze aspecten is. Daarnaast zien we in het pro-Palestijns activisme natuurlijk ook verschillende gradaties.
ik denk wel dat het wordt aangestuurd door buitenstaanders, ik heb ze zat gezien, palestijnse mensen die zich in deze kringen begeven en ook ernaast actie voeren. veel met goede intenties, sommigen met slechte. en dan komt er een hoop druk op te staan om de meest fanatieke wegen te bewandelen. dat is een hele cultuur geworden waarin binnen activistische kringen het rvijwel onbespreekbaar is te twijfelen aan pro-palestijnse/anti israelische ideeen. men kan rustig in een zin zowel klagen over jodenhaat en de israel nazis.![]()
Was de inval van Rusland een reactie op de slachting van honderden Russen door een Oekrainse terreurgroep?quote:Op dinsdag 8 april 2025 13:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het is alsof je zegt dat Oekraine het er zelf naar gemaakt heeft in die andere oorlog
Heb je daar een bron voor?![]()
Een vergelijking van Isral/Gaza tegenover Rusland/Oekrane is per definitie gewoon een onjuiste vergelijking.![]()
https://www.jpost.com/breaking-news/article-849430Dat is wel even een ander beeld dat eerder geschetst is...quote:Around 75% of Hamas's tunnels in Gaza not destroyed by IDF.
Security sources also added that a significant number of smuggling tunnels crossing from Egypt to the Gaza strip are still intact.![]()
Is Israel pas begonnen na 7 oktober?quote:Op woensdag 9 april 2025 11:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Was de inval van Rusland een reactie op de slachting van honderden Russen door een Oekrainse terreurgroep?
Heb je daar een bron voor?
Nee.Is dat zo?quote:Op woensdag 9 april 2025 11:40 schreef Vliegbaard het volgende:
Een vergelijking van Isral/Gaza tegenover Rusland/Oekrane is per definitie gewoon een onjuiste vergelijking.
2 landen dat onterechte terreur uitoefeningen op een kleiner land/gebied.
Waarbij Israel denkt de scheidsrechter te kunnen zijn en al tientallen jaren gebieden bezet van andere landen.
En terreur uitoefent.
Waarbij Rusland denkt historische claims op gebieden te hebben en daarom terreur uitoefent.
In beide gevallen gaat het in elk geval om 2 landen die terreur uitoefenen. En de vreselijkste oorlogs en humanitaire misdaden.![]()
De enige relevante vergelijking is dat de oorlog al eerder begon dan de data die we in ons hoofd hebben. Dus in geval van Rusland/ Oekrane begon de oorlog niet op 20-02-2022 maar al bij de annexatie van de Krim.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Is Israel pas begonnen na 7 oktober?
Nee.
[..]
Is dat zo?
2 landen dat onterechte terreur uitoefeningen op een kleiner land/gebied.
Waarbij Israel denkt de scheidsrechter te kunnen zijn en al tientallen jaren gebieden bezet van andere landen.
En terreur uitoefent.
Waarbij Rusland denkt historische claims op gebieden te hebben en daarom terreur uitoefent.
In beide gevallen gaat het in elk geval om 2 landen die terreur uitoefenen. En de vreselijkste oorlogs en humanitaire misdaden.
De oorlog in Isral/Gaza begon niet op 7 oktober 2023 maar is al minstens een eeuw gaande.
Dat laatste maakt het wat lastiger om de agressor aan te wijzen waar dat in het geval van Rusland heel duidelijk is. Daarnaast slaat Oekrane vooral terug op eigen grond gebied waar Isral een compleet volk wil decimeren onder het mom van "anti-terreur".
Ook een groot verschil is dat als we even jouw argument volgens, we vanuit het westen de ene keer de agressor wel steunen en de andere keer de agressor fel bestrijden. Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat Isral de agressor is want dat vind ik wat lastiger te duiden.![]()
Je mag nog een flinke ruk in de tijd terug als je wilt begrijpen hoe de verhoudingen tussen Oekrane en Rusland tot stand zijn gekomen. Zelfs als je begint bij de Holodomor loop je al achter. Het was niet voor niets dat de Oekraeners de Duitsers in eerste instantie juichend ontvingen.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De enige relevante vergelijking is dat de oorlog al eerder begon dan de data die we in ons hoofd hebben. Dus in geval van Rusland/ Oekrane begon de oorlog niet op 20-02-2022 maar al bij de annexatie van de Krim.
De oorlog in Isral/Gaza begon niet op 7 oktober 2023 maar is al minstens een eeuw gaande.
Dat laatste maakt het wat lastiger om de agressor aan te wijzen waar dat in het geval van Rusland heel duidelijk is. Daarnaast slaat Oekrane vooral terug op eigen grond gebied waar Isral een compleet volk wil decimeren onder het mom van "anti-terreur".
Ook een groot verschil is dat als we even jouw argument volgens, we vanuit het westen de ene keer de agressor wel steunen en de andere keer de agressor fel bestrijden. Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat Isral de agressor is want dat vind ik wat lastiger te duiden.
Op dezelfde wijze kun je eindeloos teruggaan in de regio van het Midden-Oosten waar Isral uiteindelijk gesticht is zonder dat je een eenduidig startpunt kunt aanwijzen en dan kunt concluderen dat degene die daar fout zat de enige aanstichter is en dat daar het nulpunt is van de aanloop naar het huidige conflict.![]()
Oneens. Oekrane als land is gewoon soeverein verklaard en erkend door Rusland in 1991. Natuurlijk heeft dat een voorgeschiedenis maar dat heeft m.i. verder niets (meer) te maken met de huidige oorlog. Of laat ik het anders zeggen, Sinds 1991 valt Oekrane niet meer onder bewind van de Sovjets en mag zelf beslissen wat ze doen, met wie en hoe. De Sovjet Unie bestaat al niet eens meer dus terugkijken naar voor de val van de Sovjet Unie is m.i. in deze oorlog niet relevant.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je mag nog een flinke ruk in de tijd terug als je wilt begrijpen hoe de verhoudingen tussen Oekrane en Rusland tot stand zijn gekomen. Zelfs als je begint bij de Holodomor loop je al achter. Het was niet voor niets dat de Oekraners de Duitsers in eerste instantie juichend ontvingen.Eens.quote:Op dezelfde wijze kun je eindeloos teruggaan in de regio van het Midden-Oosten waar Isral uiteindelijk gesticht is zonder dat je een eenduidig startpunt kunt aanwijzen en dan kunt concluderen dat degene die daar fout zat de enige aanstichter is en dat daar het nulpunt is van de aanloop naar het huidige conflict.![]()
Ook in het geval van het Midden-Oosten is er simpelweg een goed gedocumenteerde geschiedenis die laat zien dat er maar n agressor is: de groep Arabieren die zichzelf sinds de jaren 1960 'de Palestijnen' zijn gaan noemen. En Isral heeft geen doel om deze verzameling van Arabieren uit de regio (want een volk is in het in principe eigenlijk niet) te 'decimeren'.quote:Op woensdag 9 april 2025 14:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De enige relevante vergelijking is dat de oorlog al eerder begon dan de data die we in ons hoofd hebben. Dus in geval van Rusland/ Oekrane begon de oorlog niet op 20-02-2022 maar al bij de annexatie van de Krim.
Ook een groot verschil is dat als we even jouw argument volgens, we vanuit het westen de ene keer de agressor wel steunen en de andere keer de agressor fel bestrijden. Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat Isral de agressor is want dat vind ik wat lastiger te duiden.
Zoals bekend heeft Isral al decennia de middelen dit te doen, maar zijn de Palestijnen alleen maar in aantal toegenomen. Van de 50,000 vermeende slachtoffers is pakweg de helft terrorist, dus dat is pakweg 25,000 slachtoffers in 1,5 jaar.
Dat is heel erg weinig in een dichtbevolkt gebied waar de Palestijnen zelf geen scheiding aanbrengen tussen burger en strijder. Ter vergelijking: een kleine 48 uur van bombardementen op Dresden wist ook tot 25,000 slachtoffers te leiden.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Gestopt met lezen, die eindeloze langspeelplaat van je.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook in het geval van het Midden-Oosten is er simpelweg een goed gedocumenteerde geschiedenis die laat zien dat er maar n agressor is: de groep Arabieren die zichzelf sinds de jaren 1960 'de Palestijnen' zijn gaan noemen. En Isral heeft geen doel om deze verzameling van Arabieren uit de regio (want een volk is in het in principe eigenlijk niet) te 'decimeren'.![]()
![]()
Als Erdogan dat doet dan krijgen we een wereld oorlogquote:Er is een diep vertrouwensprobleem tussen beide landen’
Dreigementen klinken steeds luider: durft Turkije echt Isral aan te vallen? ’Kan moeilijk worden situatie te beheersen’
Maarten van Aalderen
Aangepast: Vandaag, 12:19Vandaag, 06:03in Buitenland
Istanbul - Nu de Turkse militaire invloed in Syri na de val van de Syrische dictator Bashar al-Assad sterk toeneemt, lijkt Ankara zijn pijlen steeds meer op Isral te richten.
De Turkse president Recep Erdogan stak onlangs zijn mening niet onder stoelen of banken toen hij een gebed afsloot aan het eind van de ramadan: „Moge Allah het zionistische Isral vernietigen en verwoesten.”
Hoe serieus moet Erdogans droomwens worden genomenEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Dan eindigt hij als Saddamquote:Op woensdag 9 april 2025 17:09 schreef michaelmoore het volgende:
Als Erdogan dat doet dan krijgen we een wereld oorlog
[..]![]()
Dat jij letterlijk alle feiten negeert als ze niet pro-Isral zijn of anti-Moslims vergeten we maar even hquote:Op woensdag 9 april 2025 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook in het geval van het Midden-Oosten is er simpelweg een goed gedocumenteerde geschiedenis die laat zien dat er maar n agressor is: de groep Arabieren die zichzelf sinds de jaren 1960 'de Palestijnen' zijn gaan noemen. En Isral heeft geen doel om deze verzameling van Arabieren uit de regio (want een volk is in het in principe eigenlijk niet) te 'decimeren'.
Zoals bekend heeft Isral al decennia de middelen dit te doen, maar zijn de Palestijnen alleen maar in aantal toegenomen. Van de 50,000 vermeende slachtoffers is pakweg de helft terrorist, dus dat is pakweg 25,000 slachtoffers in 1,5 jaar.
Dat is heel erg weinig in een dichtbevolkt gebied waar de Palestijnen zelf geen scheiding aanbrengen tussen burger en strijder. Ter vergelijking: een kleine 48 uur van bombardementen op Dresden wist ook tot 25,000 slachtoffers te leiden.![]()
![]()
Dat is bijzonder nieuws. En in al die tijd dat IDF daar heeft gezeten is het niet gelukt om die tunnels te slopen. (En/)Of wordt dit een van excuses waarom heel Rafah toegevoegd wordt aan de nieuwe bufferzone?quote:Op woensdag 9 april 2025 14:00 schreef Qarrad het volgende:
https://www.jpost.com/breaking-news/article-849430
[..]
Dat is wel even een ander beeld dat eerder geschetst is...![]()
Hij is de enige die het goed zou kunnen. Turks leger is heel wat. En de VS heeft ook goede betrekkingen met Turkije, dus wereldoorlog niet, maar als er iemand militair Isral kan aanpakken dan is het Turkije. Ja, wat andere landen ook wel, maar dat gaat never nooit gebeuren.quote:Op woensdag 9 april 2025 17:09 schreef michaelmoore het volgende:
Als Erdogan dat doet dan krijgen we een wereld oorlog
[..]A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Oh my sweet summer childquote:Op woensdag 9 april 2025 18:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij is de enige die het goed zou kunnen. Turks leger is heel wat. En de VS heeft ook goede betrekkingen met Turkije, dus wereldoorlog niet, maar als er iemand militair Isral kan aanpakken dan is het Turkije. Ja, wat andere landen ook wel, maar dat gaat never nooit gebeuren.![]()
![]()
maar dan blijft er van Istanbul ook geen boel meer overquote:Op woensdag 9 april 2025 18:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij is de enige die het goed zou kunnen. Turks leger is heel wat. En de VS heeft ook goede betrekkingen met Turkije, dus wereldoorlog niet, maar als er iemand militair Isral kan aanpakken dan is het Turkije. Ja, wat andere landen ook wel, maar dat gaat never nooit gebeuren.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Forum Opties Forumhop: Hop naar: