Een ander ding dat @Buitendam hier meteen kan zien is hoeveel van centraal Gaza nog overeind staat. En die andere roeper @bianconeri ook.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat wl om de intentie. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Of
[..]
Kortom, tapijtbombardementen zijn bombardementen waarbij de intentie is om via een groot aantal bommen zoveel mogelijk schade aan te richten. Maar dit wil niet zeggen dat als je een gebied ziet dat door oorlog enorm beschadigd is, dit per definitie het resultaat is van een tapijtbombardement.
Kijkende naar hoe Isral bombardeert vanuit de lucht, doen zij dat namelijk bijna altijd heel erg gericht. Het zijn meestal n of twee gericht bombardementen, niet (vele) tientallen lukrake bombardementen zoals je bij een tapijtbombardement zou hebben. Ik heb enkel van n situatie in Libanon en n van de Gazastrook in oktober 2023 andere beelden gezien. Zie bijvoorbeeld:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Linksprogressieven, moslims, yehova's en neonazi's. Lekkere combo wel hoorquote:Op zaterdag 5 april 2025 20:06 schreef damsco het volgende:
Isral werkt dan ook als een rode lap op een stier voor een bepaalde groep.
Gezellig clubje jaquote:Op zaterdag 5 april 2025 20:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Linksprogressieven, moslims, yehova's en neonazi's. Lekkere combo wel hoor
Elk bombardement heeft een intentie. Dat is geen argument. Bij een tapijtbombardement is dat een deel van een doelgebied totaal vernietigen. Dt is in dit geval de intentie. En dat zie je dus ook op foto twee waar de luchtmacht weer eens een woonwijk totaal platgooit vanwege een bepaald excuus.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat wl om de intentie. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Of
[..]
Kortom, tapijtbombardementen zijn bombardementen waarbij de intentie is om via een groot aantal bommen zoveel mogelijk schade aan te richten. Maar dit wil niet zeggen dat als je een gebied ziet dat door oorlog enorm beschadigd is, dit per definitie het resultaat is van een tapijtbombardement.
Kijkende naar hoe Isral bombardeert vanuit de lucht, doen zij dat namelijk bijna altijd heel erg gericht. Het zijn meestal n of twee gericht bombardementen, niet (vele) tientallen lukrake bombardementen zoals je bij een tapijtbombardement zou hebben. Ik heb enkel van n situatie in Libanon en n van de Gazastrook in oktober 2023 andere beelden gezien. Zie bijvoorbeeld:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
En een klein deel van radicaal rechts. De Candace Owens/Tucker Carlson vleugel van de MAGAs is ook nogal obsessief bezig met Isral. Dit weet de horseshoe theory ook weer eens op een mooie manier te bevestigen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Linksprogressieven, moslims, yehova's en neonazi's. Lekkere combo wel hoor
Ah ja.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een ander ding dat @:Buitendam hier meteen kan zien is hoeveel van centraal Gaza nog overeind staat. En die andere roeper @:Bianconeri ook.
Net zoals het afknallen van hulpverleners dat doet?quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En een klein deel van radicaal rechts. De Candace Owens/Tucker Carlson vleugel van de MAGAs is ook nogal obsessief bezig met Isral. Dit weet de horseshoe theory ook weer eens op een mooie manier te bevestigen.
Waarom zou iemand juichen om een oorlog?quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah ja.
De gebouwen naast alle kapot geschoten appartementen, ziekenhuizen en scholen. Daar staan inderdaad gebouwen overeind.
Maakt dat het doelbewust op hulpverleners met sirene schieten beter?
Of het bombarderen van woonwijken, scholen en ziekenhuizen?
Als Rusland het doet (wat ze ook doen) dan sta je dus ook te juichen?
Echt hoezo kop in het zand steken.
Candace is sowieso een trad grift die haar niche daar heeft gevonden.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En een klein deel van radicaal rechts. De Candace Owens/Tucker Carlson vleugel van de MAGAs is ook nogal obsessief bezig met Isral. Dit weet de horseshoe theory ook weer eens op een mooie manier te bevestigen.
Volgens Gaza was er een zelfs geboeid toen hij werd doodgeschoten. Is het ze alleen net niet gelukt om bij het bergen van de lichamen dat lichaam te filmen, terwijl dat bij de rest van de lichamen wel lukte. Wat een pech h.quote:Op zondag 6 april 2025 08:54 schreef VoMy het volgende:
De doelbewuste executie van medisch personeel doorde oorlogsmisdadigers van Isral wordt snel overgeslagen door de fanboys van genocide die dit topic onbeperkt mogen volschijten met hun bloeddorst en leugens zie ik. Verrassend.
Stel je niet aan.quote:Op zondag 6 april 2025 08:54 schreef VoMy het volgende:
De doelbewuste executie van medisch personeel doorde oorlogsmisdadigers van Isral wordt snel overgeslagen door de fanboys van genocide die dit topic onbeperkt mogen volschijten met hun bloeddorst en leugens zie ik. Verrassend.
Ja tuurlijk bewegende beelden in twijfel trekken alles doen om de objectief verfierbare oorlogsmisdaden van de Isralirs jegens hulpverleners maar niet toe te hoeven geven.quote:Op zondag 6 april 2025 09:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Stel je niet aan.
Zoals altijd bij dit soort berichten: goed verhaal, lekker kort, maar ik betwijfel dat dit het hele verhaal is.
Dit zijn hele opmerkelijke claims.quote:Op zondag 6 april 2025 08:54 schreef VoMy het volgende:
De Palestijnse terroristen zijn hier dan natuurlijk ook de onderliggende oorzaak. Zoals we weten wordt er binnen de Palestijnse samenleving zoals we weten doelbewust geen onderscheid gemaakt tussen burgers en strijders en plekken die een normale functie in het dagelijks leven hebben zoals scholen, woningen, ziekenhuizen of moskeen gebruikt om immuniteit te creren.quote:Op zondag 6 april 2025 10:57 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Ik geef het je maar te doen, genterviewd worden nadat het leger weer betrapt is op een grove leugen. Hier wordt Haskel gevraagd of er een onderzoek moet komen en waarom Isral reddingswerkers dood. De reactie is zoals gebruikelijk; wijzen naar Khamas. Er wordt nog even toegeven dat er fouten worden gemaakt om daarna niet op de vraag te reageren maar alleen maar te wijzen. Alles wat Hamas zegt is bijzonder onbetrouwbaar, Hamas verspreid sinds dag 1 propaganda, Hamas blaast cijfers op en Hamas gebruikt jonge kinderen.
Yeah sure. Dat klopt (denken we). Alleen er zijn net vijftien mensen gedood waarvan veel hulpverleners, door jullie, dat zeg jezelf. Wat doet het er toe dat Hamas cijfers zou vergroten? Waren er berhaupt kinderen aanwezig? Je komt sinds mensenheugenis overal mee weg door zonder onderbouwing te claimen dat bij iets Hamas aanwezig was, en nu ben je weer een keer betrapt. Helaas net op het moment waarbij alweer hulpverleners gedood zijn. De beelden bewijzen dat je oorspronkelijke verhaal enorme bullshit was. Wees blij dat je in je eentje onderzoek naar jezelf mag doen. Een iets andere toon had Haskel gesierd
Moet je mss aan velen hier op FOK! vragen...quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom zou iemand juichen om een oorlog?
Typisch voorbeeld van zo'n misselijke juicher....quote:Op zondag 6 april 2025 11:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnse terroristen zijn hier dan natuurlijk ook de onderliggende oorzaak. Zoals we weten wordt er binnen de Palestijnse samenleving zoals we weten doelbewust geen onderscheid gemaakt tussen burgers en strijders en plekken die een normale functie in het dagelijks leven hebben zoals scholen, woningen, ziekenhuizen of moskeen gebruikt om immuniteit te creren.
Het lijkt er sterk op dat het Isralische leger hier een duidelijke fout heeft gemaakt en daadwerkelijke hulpverleners aangezien voor terroristen. Dat is natuurlijk een fout die men nooit mag maken. Aan de andere kant is het uiteraard lastig opereren in een samenleving waar doelbewust een scheiding tussen burgers (in functie) en strijders wordt weggehaald. Het is dan simpelweg niet te voorkomen dat er fouten worden gemaakt.
De vraag is dan ook waarom wordt de vechtwijze van de Palestijnen niet eens unaniem hard veroordeeld maar altijd onder een vergrootglas gelegd wat Isral doet, waarbij tevens de verwachting is dat Isral maar moet dealen met deze situatie en zich eenzijdig netjes aan alle wetten, verdragen en richtlijnen houden terwijl het een tegenstander bestrijd die dit niet doet.
Ok. Wijs anders even aan wie het opneemt voor Hamas of Hamas en haar manier van vechten niet eens wil veroordelen. Iets duidelijker dan '(progressief) links' zou ik fijn vinden. Ik ben bekend met die demonstraties waar ook racisten staan te schreeuwen en het opnemen voor Hamas. Dat is geen substantile grote groep die iets van betekenis heeft in het maatschappelijk debat. Volgens mij veroordeeld ruim de meerderheid Hamas en haar ideologie of daden en worden de oorlogsmisdaden en/of misdaden tegen de menselijkheid gewoon erkend.quote:Op zondag 6 april 2025 11:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Palestijnse terroristen zijn hier dan natuurlijk ook de onderliggende oorzaak. Zoals we weten wordt er binnen de Palestijnse samenleving zoals we weten doelbewust geen onderscheid gemaakt tussen burgers en strijders en plekken die een normale functie in het dagelijks leven hebben zoals scholen, woningen, ziekenhuizen of moskeen gebruikt om immuniteit te creren.
Het lijkt er sterk op dat het Isralische leger hier een duidelijke fout heeft gemaakt en daadwerkelijke hulpverleners aangezien voor terroristen. Dat is natuurlijk een fout die men nooit mag maken. Aan de andere kant is het uiteraard lastig opereren in een samenleving waar doelbewust een scheiding tussen burgers (in functie) en strijders wordt weggehaald. Het is dan simpelweg niet te voorkomen dat er fouten worden gemaakt.
De vraag is dan ook waarom wordt de vechtwijze van de Palestijnen niet eens unaniem hard veroordeeld maar altijd onder een vergrootglas gelegd wat Isral doet, waarbij tevens de verwachting is dat Isral maar moet dealen met deze situatie en zich eenzijdig netjes aan alle wetten, verdragen en richtlijnen houden terwijl het een tegenstander bestrijd die dit niet doet.
Grote delen van de Westerse media en inderdaad ook de progressief linkse kant van het politieke spectrum nemen het op voor de Palestijnse terroristen en hun toejuichers. Het duurde maar liefst bijna een jaar voordat men bij de VN schoorvoetend wilde erkennen dat waarschijnlijk toch wel seksueel geweld was gebruikt tegen Isralische vrouwen op 7 oktober 2023.quote:Op zondag 6 april 2025 11:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok. Wijs anders even aan wie het opneemt voor Hamas of Hamas en haar manier van vechten niet eens wil veroordelen. Iets duidelijker dan '(progressief) links' zou ik fijn vinden. Ik ben bekend met die demonstraties waar ook racisten staan te schreeuwen en het opnemen voor Hamas. Dat is geen substantile grote groep die iets van betekenis heeft in het maatschappelijk debat. Volgens mij veroordeeld ruim de meerderheid Hamas en haar ideologie of daden en worden de oorlogsmisdaden en/of misdaden tegen de menselijkheid gewoon erkent.
Het zou mij ook niet verbazen. Mensen moeten nou niet bepaald doen alsof Isral zo'n lieverdje is. Jouw reactie laat wel erg goed je bias zien overigens.quote:Op zondag 6 april 2025 09:07 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Stel je niet aan.
Zoals altijd bij dit soort berichten: goed verhaal, lekker kort, maar ik betwijfel dat dit het hele verhaal is.
Isral is net zoals elk ander land een land met normale mensen en reken er maar op dat er daar mensen in het leger zitten die wat hard ingrijpen niet schuwen. Een oorlog op het scherpst van de snede voeren is prima, maar dan is er ook weinig ruimte voor fouten.quote:Op zondag 6 april 2025 11:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het zou mij ook niet verbazen. Mensen moeten nou niet bepaald doen alsof Isral zo'n lieverdje is. Jouw reactie laat wel erg goed je bias zien overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |