Elke keer komen ze met hongersnood in Gaza, elke keer lijkt het enorm mee te vallen.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Voedseltekorten in Gaza steeds nijpender, bakkerijen noodgedwongen dicht
[..]
Is dat Hamas propagandakanaal geband?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:56 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Oh ja, en de hele tijd dit soort berichten. Toen Slayage hier nog mocht posten (wat een rust trouwens) kregen we dit dus ook echt elke dag te lezen, HOE VERSCHRIKKELIJK het wel niet is in een oorlogsgebied voor mensen die de oorlog zelf hebben veroorzaakt en erachter staan.
Het kán natuurlijk zijn dat hij heeft ingezien dat hij op het foute pad zat, en al een aantal dagen als boetedoening synagogen aan het schoonpoetsen is.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is dat Hamas propagandakanaal geband?
Zijn ze vast vergeten toe te voegen , uiteraard heeft de NOS er een mooi anti-Israël artikeltje over geschreven: https://nos.nl/artikel/25(...)ulpverleners-in-gazaquote:Op woensdag 2 april 2025 20:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik mis een bericht over de 15 hulpverleners die dit weekend zijn gedood en waarvan 9 nog even snel waren begraven. Andere kant daar morgen of een andere dag iets over schrijven zou wel bespottelijk zijn inderdaad
Zeer sterk artikel ook waar onder andere de vader van een van de hulpverleners, de directeur van de 7-oktober faciliterende organisatie UNRWA en de Palestijnse Halve Maan worden aangehaald. Verrassend genoeg delen die allemaal niet de lezing van Israël (surprised Pikachu). Past natuurlijk mooi in het narratief.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:23 schreef opgebaarde het volgende:
Ah dank ik had het gemist.
Opmerkelijk inderdaad die toon. Geen lovende woorden of bewondering voor de daden. Raar
Volgens mij heeft zelfs de NOS een tijdje geleden al gepubliceerd dat er meerdere mensen van die organisatie weggestuurd zijn omdat ze actief betrokken waren bij de inval op 7 oktober. Die artikelen moeten zeer makkelijk en snel te vinden zijn. Het ging toen om een stuk of 20-30 mensen binnen de organisatie uit mijn hoofd. Ze konden ook niet anders bij de NOS anti Israel zender om het toch te melden, omdat de eigen UNRWA het toegegeven/ gemeld had.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:51 schreef opgebaarde het volgende:
Oja dat UNRWA voor Hamas werkt of zelfs met Hamas gefuseerd is daar heeft Israël keihard bewijs van. Dat bewijs hebben ze sinds vorig jaar januari of februari in handen. Helaas is het Israel alleen nog niet gelukt om dit bewijs met de rest van de wereld te delen. Het zal vast een keer komen, zeker weten.
Het is net dat administratieve detentie. Er is keihard bewijs maar de methode of het bewijs moet geheim gehouden worden dus het bewijs van misdaad X of Y kan niet gedeeld kan worden. En daarom wordt de verdachte wel veroordeeld tot twee jaar gevangenisstraf, zonder dat hij/zij of de advocaat weet voor welk misdrijf.
Het is allemaal niet zo ingewikkeld
Ik snap ook nooit dat mensen dat niet geloven.quote:Op woensdag 2 april 2025 22:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft zelfs de NOS een tijdje geleden al gepubliceerd dat er meerdere mensen van die organisatie weggestuurd zijn omdat ze actief betrokken waren bij de inval op 7 oktober. Die artikelen moeten zeer makkelijk en snel te vinden zijn. Het ging toen om een stuk of 20-30 mensen binnen de organisatie uit mijn hoofd. Ze konden ook niet anders bij de NOS anti Israel zender om het toch te melden, omdat de eigen UNRWA het toegegeven/ gemeld had.
Geen idee of dit zo door Israel gesteld is geweest. Feit is wel dat binnen de UNRWA Hamas werkzaam was.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:51 schreef opgebaarde het volgende:
Oja dat UNRWA voor Hamas werkt of zelfs met Hamas gefuseerd is daar heeft Israël keihard bewijs van.
Oxfam is de zoveelste pro-Palestijnse actiegroep. Niet serieus te nemen. Een tweede Amnesty, waar men niets liever wil dan de vernietiging van Israël en zich selectief drukmaakt om bepaalde conflictsituaties, waar anderen min of meer volledig worden genegeerd. Daarom is het ook activisme vermomd als humanitaire hulp.quote:Op donderdag 3 april 2025 03:33 schreef pokkerdepok het volgende:
25.000 trucks met voedsel heeft israel binnegelaten, en dat is dan verdwenen? ja oxfam zegt dat zij alles wat zij doen streng controlleren. ze hebben 20.000 mensen geholpen. van de 2 miljoen....
ze durven gewoon niks te zeggen over hamas. snap ik ook wel, ze zitten ertussen. maar dan wel wijzen naar israel,en hun de schuld geven. dat snap ik dan niet.
Gelukkig hebben we het account van Imshin nog, waar men de socials afstruint naar wat de Palestijnen daar zelf posten. Het valt vooral op dat Mahmoud er niet bepaald ondervoed uitziet:quote:Op woensdag 2 april 2025 20:56 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Oh ja, en de hele tijd dit soort berichten. Toen Slayage hier nog mocht posten (wat een rust trouwens) kregen we dit dus ook echt elke dag te lezen, HOE VERSCHRIKKELIJK het wel niet is in een oorlogsgebied voor mensen die de oorlog zelf hebben veroorzaakt en erachter staan.
Het is niet alleen de UNRWA. Alle buitenlandse organisaties worden gemanipuleerd door Hamas, zeker als ze Palestijnse medewerkers hebben (want die moeten zijn goedgekeurd door het regime).quote:Op woensdag 2 april 2025 22:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen idee of dit zo door Israel gesteld is geweest. Feit is wel dat binnen de UNRWA Hamas werkzaam was.
En alleen dat laatste maakt de UNRWA 'als onpartijdige hulporganisatie' nogal ongeloofwaardig.
Nuance.
Die kant gaat het volgens allerlei bronnen op. En het valt nogal mee met de consequenties voor Israel.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
Totaal het punt niet
En ja wel of geen genocide maakt natuurlijk wel uit, als het die kant op gaat verliest Israel echt veel steun en veel voordeeltjes
Hele vreemde opmerking dit
wel mee eens.. maar het is vooral naiviteit denk ik. ze bedoelen het wel goed, willen dingen aan de kaak stellen. maar willen niet zien dat ze gewoon bespeeld en voorgelogen worden. waarschijnlijk via palestijnse mensen die het ook goed bedoelen. het gaat om de bron, en dat is toch echt hamas.quote:Op donderdag 3 april 2025 06:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oxfam is de zoveelste pro-Palestijnse actiegroep. Niet serieus te nemen. Een tweede Amnesty, waar men niets liever wil dan de vernietiging van Israël en zich selectief drukmaakt om bepaalde conflictsituaties, waar anderen min of meer volledig worden genegeerd. Daarom is het ook activisme vermomd als humanitaire hulp.
Ok jongenquote:Op donderdag 3 april 2025 07:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die kant gaat het volgens allerlei bronnen op. En het valt nogal mee met de consequenties voor Israel.
Gelukkig is het complete onzinquote:Op donderdag 3 april 2025 10:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gelukkig maar! zeg ik er wel bij.
Dat een land als Hongarije zich truk trekt is zo erg niet.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:52 schreef Cuendillar het volgende:
Kort na aankomst Netanyahu trekt Hongarije zich terug uit internationaal strafhof: ‘Gaan hem niet arresteren’
https://www.ad.nl/buitenl(...)arresteren~ad4b776f/
Tsja. Het ICJ heeft een grote fout begaan door de strafzaak tegen Netanyahu aan te spannen op basis van Hamas-propaganda. Daarmee is het helaas het slachtoffer geworden van zijn eigen grondigheid, want het op voorhand afwijzen van de zaak op basis van propaganda-vermoedens kan óók niet.
Uiteraard zou Netanyahu worden vrijgesproken, maar het feit dat hij überhaupt gearresteerd kan worden op basis van propaganda is al niet acceptabel.
Hetzelfde had met Churchill kunnen gebeuren als Nazi-Duitsland deze mogelijkheid had gehad.
Totaal het punt nietquote:Op donderdag 3 april 2025 10:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat een land als Hongarije zich truk trekt is zo erg niet.
Het gaat niet richting genocide en je ziet al consequenties zoals dat arrestatiebevel, demonstraties over de hele wereld, militairen die hun vakantie afbreken en terug naar huis vluchten etc.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |