abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217268283
quote:
Elke keer komen ze met hongersnood in Gaza, elke keer lijkt het enorm mee te vallen.
Men had het toen al over crisis en hongersnood, dat er duizenden op het punt stonden te verhongeren en zelfs de VN heeft al toe moeten geven dat er uiteindelijk toch geen hongersnood was.

En nog nooit is er een foto naar buiten gekomen met graatmagere Palestijnen.
Alleen af en toe een leuk opgezette foto waar men met lege pannen bij een uitgifte punt bedelen.

Heeft Hamas leiding weer meer geld nodig?
Die 11 miljard onder de 3 leiders niet genoeg van alle donaties aan Gaza?
  woensdag 2 april 2025 @ 21:02:14 #32
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217268342
quote:
10s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:56 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Oh ja, en de hele tijd dit soort berichten. Toen Slayage hier nog mocht posten (wat een rust trouwens) kregen we dit dus ook echt elke dag te lezen, HOE VERSCHRIKKELIJK het wel niet is in een oorlogsgebied voor mensen die de oorlog zelf hebben veroorzaakt en erachter staan. :'(
Is dat Hamas propagandakanaal geband?
pi_217268439
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 21:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Is dat Hamas propagandakanaal geband?
Het kán natuurlijk zijn dat hij heeft ingezien dat hij op het foute pad zat, en al een aantal dagen als boetedoening synagogen aan het schoonpoetsen is.
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 2 april 2025 @ 21:12:59 #34
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217268492
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik mis een bericht over de 15 hulpverleners die dit weekend zijn gedood en waarvan 9 nog even snel waren begraven. Andere kant daar morgen of een andere dag iets over schrijven zou wel bespottelijk zijn inderdaad
Zijn ze vast vergeten toe te voegen , uiteraard heeft de NOS er een mooi anti-Israël artikeltje over geschreven: https://nos.nl/artikel/25(...)ulpverleners-in-gaza
pi_217268611
Ah dank ik had het gemist.
Opmerkelijk inderdaad die toon. Geen lovende woorden of bewondering voor de daden. Raar
  woensdag 2 april 2025 @ 21:35:48 #36
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217268796
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 21:23 schreef opgebaarde het volgende:
Ah dank ik had het gemist.
Opmerkelijk inderdaad die toon. Geen lovende woorden of bewondering voor de daden. Raar
Zeer sterk artikel ook waar onder andere de vader van een van de hulpverleners, de directeur van de 7-oktober faciliterende organisatie UNRWA en de Palestijnse Halve Maan worden aangehaald. Verrassend genoeg delen die allemaal niet de lezing van Israël (surprised Pikachu). Past natuurlijk mooi in het narratief.
  woensdag 2 april 2025 @ 21:47:00 #37
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217268991
Valt me nog mee dat de NOS niet een human interest story over een hamasstrijder heeft gemaakt. Een vertederend verhaal over de mens achter de bivakmuts, met verhalen over kameraadschap binnen de Al-Qassam brigade.
pi_217269056
Oja dat UNRWA voor Hamas werkt of zelfs met Hamas gefuseerd is daar heeft Israël keihard bewijs van. Dat bewijs hebben ze sinds vorig jaar januari of februari in handen. Helaas is het Israel alleen nog niet gelukt om dit bewijs met de rest van de wereld te delen. Het zal vast een keer komen, zeker weten.

Het is net dat administratieve detentie. Er is keihard bewijs maar de methode of het bewijs moet geheim gehouden worden dus het bewijs van misdaad X of Y kan niet gedeeld kan worden. En daarom wordt de verdachte wel veroordeeld tot twee jaar gevangenisstraf, zonder dat hij/zij of de advocaat weet voor welk misdrijf.

Het is allemaal niet zo ingewikkeld
pi_217269853
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 21:51 schreef opgebaarde het volgende:
Oja dat UNRWA voor Hamas werkt of zelfs met Hamas gefuseerd is daar heeft Israël keihard bewijs van. Dat bewijs hebben ze sinds vorig jaar januari of februari in handen. Helaas is het Israel alleen nog niet gelukt om dit bewijs met de rest van de wereld te delen. Het zal vast een keer komen, zeker weten.

Het is net dat administratieve detentie. Er is keihard bewijs maar de methode of het bewijs moet geheim gehouden worden dus het bewijs van misdaad X of Y kan niet gedeeld kan worden. En daarom wordt de verdachte wel veroordeeld tot twee jaar gevangenisstraf, zonder dat hij/zij of de advocaat weet voor welk misdrijf.

Het is allemaal niet zo ingewikkeld
Volgens mij heeft zelfs de NOS een tijdje geleden al gepubliceerd dat er meerdere mensen van die organisatie weggestuurd zijn omdat ze actief betrokken waren bij de inval op 7 oktober. Die artikelen moeten zeer makkelijk en snel te vinden zijn. Het ging toen om een stuk of 20-30 mensen binnen de organisatie uit mijn hoofd. Ze konden ook niet anders bij de NOS anti Israel zender om het toch te melden, omdat de eigen UNRWA het toegegeven/ gemeld had.
pi_217269923
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 22:47 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Volgens mij heeft zelfs de NOS een tijdje geleden al gepubliceerd dat er meerdere mensen van die organisatie weggestuurd zijn omdat ze actief betrokken waren bij de inval op 7 oktober. Die artikelen moeten zeer makkelijk en snel te vinden zijn. Het ging toen om een stuk of 20-30 mensen binnen de organisatie uit mijn hoofd. Ze konden ook niet anders bij de NOS anti Israel zender om het toch te melden, omdat de eigen UNRWA het toegegeven/ gemeld had.
Ik snap ook nooit dat mensen dat niet geloven.

Je hebt een legertje van 40 tot 60 duizend man op een klein stukje land met ruim 2 miljoen mensen.
Je hebt steun van grote arabische landen als Iran en enorm veel geld.

Natuurlijk zitten ze in elke organisatie daar, met name de Hulporganisaties en Pers.

Dat is alleen maar logisch, dat zou ik ook doen als ik Hamas was, overal infiltreren en manipuleren/controleren.
pi_217269932
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 21:51 schreef opgebaarde het volgende:
Oja dat UNRWA voor Hamas werkt of zelfs met Hamas gefuseerd is daar heeft Israël keihard bewijs van.
Geen idee of dit zo door Israel gesteld is geweest. Feit is wel dat binnen de UNRWA Hamas werkzaam was.

En alleen dat laatste maakt de UNRWA 'als onpartijdige hulporganisatie' nogal ongeloofwaardig.

Nuance.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_217270695
25.000 trucks met voedsel heeft israel binnegelaten, en dat is dan verdwenen? ja oxfam zegt dat zij alles wat zij doen streng controlleren. ze hebben 20.000 mensen geholpen. van de 2 miljoen....

ze durven gewoon niks te zeggen over hamas. snap ik ook wel, ze zitten ertussen. maar dan wel wijzen naar israel,en hun de schuld geven. dat snap ik dan niet.
pi_217270752
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 03:33 schreef pokkerdepok het volgende:
25.000 trucks met voedsel heeft israel binnegelaten, en dat is dan verdwenen? ja oxfam zegt dat zij alles wat zij doen streng controlleren. ze hebben 20.000 mensen geholpen. van de 2 miljoen....

ze durven gewoon niks te zeggen over hamas. snap ik ook wel, ze zitten ertussen. maar dan wel wijzen naar israel,en hun de schuld geven. dat snap ik dan niet.
Oxfam is de zoveelste pro-Palestijnse actiegroep. Niet serieus te nemen. Een tweede Amnesty, waar men niets liever wil dan de vernietiging van Israël en zich selectief drukmaakt om bepaalde conflictsituaties, waar anderen min of meer volledig worden genegeerd. Daarom is het ook activisme vermomd als humanitaire hulp.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217270754
quote:
10s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:56 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Oh ja, en de hele tijd dit soort berichten. Toen Slayage hier nog mocht posten (wat een rust trouwens) kregen we dit dus ook echt elke dag te lezen, HOE VERSCHRIKKELIJK het wel niet is in een oorlogsgebied voor mensen die de oorlog zelf hebben veroorzaakt en erachter staan. :'(
Gelukkig hebben we het account van Imshin nog, waar men de socials afstruint naar wat de Palestijnen daar zelf posten. Het valt vooral op dat Mahmoud er niet bepaald ondervoed uitziet:

twitter

twitter

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217270998
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 22:57 schreef Montagui het volgende:

[..]
Geen idee of dit zo door Israel gesteld is geweest. Feit is wel dat binnen de UNRWA Hamas werkzaam was.

En alleen dat laatste maakt de UNRWA 'als onpartijdige hulporganisatie' nogal ongeloofwaardig.

Nuance.
Het is niet alleen de UNRWA. Alle buitenlandse organisaties worden gemanipuleerd door Hamas, zeker als ze Palestijnse medewerkers hebben (want die moeten zijn goedgekeurd door het regime).

Hamas heeft daar in de propagandaoorlog alles mee te winnen, dus is er geen reden om het niet te doen.
pi_217271219
quote:
88s.gif Op woensdag 2 april 2025 12:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
Totaal het punt niet

En ja wel of geen genocide maakt natuurlijk wel uit, als het die kant op gaat verliest Israel echt veel steun en veel voordeeltjes

Hele vreemde opmerking dit
Die kant gaat het volgens allerlei bronnen op. En het valt nogal mee met de consequenties voor Israel.
pi_217271734
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2025 06:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oxfam is de zoveelste pro-Palestijnse actiegroep. Niet serieus te nemen. Een tweede Amnesty, waar men niets liever wil dan de vernietiging van Israël en zich selectief drukmaakt om bepaalde conflictsituaties, waar anderen min of meer volledig worden genegeerd. Daarom is het ook activisme vermomd als humanitaire hulp.
wel mee eens.. maar het is vooral naiviteit denk ik. ze bedoelen het wel goed, willen dingen aan de kaak stellen. maar willen niet zien dat ze gewoon bespeeld en voorgelogen worden. waarschijnlijk via palestijnse mensen die het ook goed bedoelen. het gaat om de bron, en dat is toch echt hamas.
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 10:19:01 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217272814
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 07:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Die kant gaat het volgens allerlei bronnen op. En het valt nogal mee met de consequenties voor Israel.
Ok jongen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217273017
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 10:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ok jongen :')
Gelukkig maar! zeg ik er wel bij.
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 10:51:52 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217273125
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 10:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Gelukkig maar! zeg ik er wel bij.
Gelukkig is het complete onzin
pi_217273149
Kort na aankomst Netanyahu trekt Hongarije zich terug uit internationaal strafhof: ‘Gaan hem niet arresteren’

https://www.ad.nl/buitenl(...)arresteren~ad4b776f/

Tsja. Het ICJ heeft een grote fout begaan door de strafzaak tegen Netanyahu aan te spannen op basis van Hamas-propaganda. Daarmee is het helaas het slachtoffer geworden van zijn eigen grondigheid, want het op voorhand afwijzen van de zaak op basis van propaganda-vermoedens kan óók niet.

Uiteraard zou Netanyahu worden vrijgesproken, maar het feit dat hij überhaupt gearresteerd kan worden op basis van propaganda is al niet acceptabel.

Hetzelfde had met Churchill kunnen gebeuren als Nazi-Duitsland deze mogelijkheid had gehad.
pi_217273229
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 10:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
Gelukkig is het complete onzin
Verklaar je nader?
pi_217273246
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 10:52 schreef Cuendillar het volgende:
Kort na aankomst Netanyahu trekt Hongarije zich terug uit internationaal strafhof: ‘Gaan hem niet arresteren’

https://www.ad.nl/buitenl(...)arresteren~ad4b776f/

Tsja. Het ICJ heeft een grote fout begaan door de strafzaak tegen Netanyahu aan te spannen op basis van Hamas-propaganda. Daarmee is het helaas het slachtoffer geworden van zijn eigen grondigheid, want het op voorhand afwijzen van de zaak op basis van propaganda-vermoedens kan óók niet.

Uiteraard zou Netanyahu worden vrijgesproken, maar het feit dat hij überhaupt gearresteerd kan worden op basis van propaganda is al niet acceptabel.

Hetzelfde had met Churchill kunnen gebeuren als Nazi-Duitsland deze mogelijkheid had gehad.
Dat een land als Hongarije zich truk trekt is zo erg niet.
pi_217273309
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 10:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Verklaar je nader?
Kinders...
pi_217273313
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 10:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat een land als Hongarije zich truk trekt is zo erg niet.
Totaal het punt niet
pi_217273334
quote:
13s.gif Op donderdag 3 april 2025 11:01 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Totaal het punt niet
Ik bepaal dat.
pi_217273337
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 11:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik bepaal dat.
Jij bepaalt niets niffo
  Moderator donderdag 3 april 2025 @ 11:05:59 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217273345
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 10:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Verklaar je nader?
Het gaat niet richting genocide en je ziet al consequenties zoals dat arrestatiebevel, demonstraties over de hele wereld, militairen die hun vakantie afbreken en terug naar huis vluchten etc.

Ik zie dat niet minder worden als het daadwerkelijk richting genocide gaat
pi_217273350
niffo :')

On-topic maar weer: Brodûh!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_217273351
Hongarije steunt de oorlogsmisdadiger Netanyahu.

Die gek mag gwn vrij rondlopen daar zonder arrestatie?

Zegt wel genoeg dat een Hongarije hem steunt :r

Lekker genocide plegen en de meest walgelijke oorlogsmisdaden. En ondertussen alsnog lekker beetje rondreizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')