Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Zie Rijksdagbrand. Trump c.s. hebben het Jaarboek 1933 echt wel gelezen, hoor. Ik heb al eerder gezegd: We moeten maar hopen dat de rookmelders en sprinklers in het Capitool regelmatig gecontroleerd en onderhouden worden.quote:Op maandag 17 maart 2025 21:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ook dat. Trump zal protesten ongetwijfeld aangrijpen om de noodtoestand uit te roepen met nog meer bevoegdheden.
We zijn hier opeens wel heel erg kinky gewordenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:49 schreef Basp1 het volgende:
Fun videos waar blijft het ai filmpje dat de blauwe ogen blonde woordvoerster door Trump Musk en Vance van alle kanten genomen wordt of is dat dan opeens geen fun meer?
Deze?quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:20 schreef kladderadatsch het volgende:
Hmmm, nu doen youtube clips het ook al niet meer.
Ja.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Deze?
Bekijk deze YouTube-video
Doet het idd niet![]()
Op Fok niet, in een browser wel.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:34 schreef Kijkertje het volgende:
Deze?
Doet het idd niet![]()
Nah ja op den duur komt dit allemaal bij de Supreme Court terecht waarvan Trump natuurlijk hoopt dat ze hem in het gelijk stellen. Het wachten is op hun uitspraak.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:53 schreef Jojoke het volgende:
Doen ze eigenlijk iets met die rechterlijke uitspraken?
Die lui vegen gewoon overal hun reet mee af want er zijn immers geen consequenties. Niks. Het is momenteel voor hen alsof je een bank berooft, 20 agenten doodschiet en dan, terwijl dat allemaal op camera staat, nog gewoon overal kunt gaan en staan waar je wil, terwijl je kop ondertussen overal in de krant, op TV en op internet te zien is.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:53 schreef Jojoke het volgende:
Ik moet nog zien dat Trump uitspraken van de Supreme Court gaat negeren. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij daar het lef voor heeft.quote:Op woensdag 19 maart 2025 01:26 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Die lui vegen gewoon overal hun reet mee af want er zijn immers geen consequenties. Niks. Het is momenteel voor hen alsof je een bank berooft, 20 agenten doodschiet en dan, terwijl dat allemaal op camera staat, nog gewoon overal kunt gaan en staan waar je wil, terwijl je kop ondertussen overal in de krant, op TV en op internet te zien is.
Might makes right.
Die 6 tegen 3 op zijn hand zijn en hem bovendien immuniteit hebben geven? Die SC? Daar zou ik niet zo bang voor zijn als ik Trump was.quote:Op woensdag 19 maart 2025 01:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik moet nog zien dat Trump uitspraken van de Supreme Court gaat negeren. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij daar het lef voor heeft.
Maar goed hij heeft tegen die tijd al enorme schade aangericht aan het overheidsapparaat
Ja dat bedoelde ik, grote muil over dat hij wel eens even voor vrede gaat zorgen, laat Oekraïne concessies doen, Rusland hoeft geen enkele concessie te doen en allerlei straffen worden teruggedraaid, onderzoeken naar oorlogsmisdaden stopgezet... en dan heb je al allerlei dingen aan Rusland belooft... Dat terwijl Rusland zelf nog niets had toegezegd.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:16 schreef Kijkertje het volgende:
Trump's telefoontje met Putin leverde ook nog steeds geen wapenstilstand op.
[ afbeelding ]
Wel andere 'belangrijke' plannen gemaakt die goed zijn voor zijn imago![]()
[ afbeelding ]
He ja laten we gezellig gaan hockeyen!![]()
ACB en Roberts willen nog wel eens afwijken maar afgezien daarvan ging het om de vraag of ze zulke uitspraken gaan negeren.quote:Op woensdag 19 maart 2025 01:48 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Die 6 tegen 3 op zijn hand zijn en hem bovendien immuniteit hebben geven? Die SC? Daar zou ik niet zo bang voor zijn als ik Trump was.
Sorry, ik volg je even niet. Please elaborate.quote:Op woensdag 19 maart 2025 01:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
ACB en Roberts willen nog wel eens afwijken maar afgezien daarvan ging het om de vraag of ze zulke uitspraken gaan negeren.
Hij kan niet strafrechterlijk vervolgd worden maar hij moet zich natuurlijk wel aan de rechterlijke uitspraken houden anders ontstaat er echt een constitutionele crisis.quote:Op woensdag 19 maart 2025 02:16 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Sorry, ik volg je even niet. Please elaborate.![]()
Ze hebben Trump (of liever gezegd de president van de VS) toch al immuniteit gegeven met die omstreden wet/uitspraak van vorig jaar? Wat rest het SC dan nog aan leverage?
En daarom is het ook zo belangrijk dat de rechterlijke macht kan blijven functioneren wat je bij een shutdown wel kan vergeten.quote:"For more than two centuries, it has been established that impeachment is not an appropriate response to disagreement concerning a judicial decision," Roberts said in a statement released by the Supreme Court. "The normal appellate review process exists for that purpose."
https://reportersonline.n(...)mokkel-dan-fentanyl/quote:– Republikeinen in Minnesota stellen een wet voor die “gewelddadige haat jegens Trump vanwege zijn beleid” als een geestelijke ziekte beschouwt. Vijf Republikeinse wetgevers willen het voorstel maandag indienen in de Senaat en het doorverwijzen naar de Commissie Volksgezondheid, met als doel “Trump Derangement Syndrome” toe te voegen aan de staatsdefinitie van geestelijke ziekten.
Dat is inderdaad een stuk nuttigere besteding dan onderzoek naar (pre-)diabetes inderdaad, want dat is totaal geen probleem in de VS.quote:Op woensdag 19 maart 2025 06:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
https://reportersonline.n(...)mokkel-dan-fentanyl/
De SC zal in zijn voordeel of zijn nadeel beslissen. In beide gevallen is het in zijn voordeel. Gewoon wat families bedreigen en je bent er.quote:Op woensdag 19 maart 2025 01:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik moet nog zien dat Trump uitspraken van de Supreme Court gaat negeren. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij daar het lef voor heeft.
Maar goed hij heeft tegen die tijd al enorme schade aangericht aan het overheidsapparaat
Over een paar decennia is democratie iets van het verleden.quote:Op woensdag 19 maart 2025 07:32 schreef Beathoven het volgende:
Met de VS erbij leeft 71% van de wereldpopulatie nu in een autocratie.
Wat denk je met zulke posts te bereiken? Oprecht benieuwdquote:Op woensdag 19 maart 2025 07:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Over een paar decennia is democratie iets van het verleden.
Discussiëren over staatsvormen? Dat democratie meer en meer in het gedrang is, lijkt me overduidelijk.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat denk je met zulke posts te bereiken? Oprecht benieuwd
Oh je meent ook echtquote:Op woensdag 19 maart 2025 08:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Discussiëren over staatsvormen? Dat democratie meer en meer in het gedrang is, lijkt me overduidelijk.
Je kunt er wel lacherig over doen, maar zo lollig vind ik het niet.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh je meent ook echt
Open er maar een topic over zou ik zeggen.
quote:The global democracy index: how did countries perform in 2024?
Around half the world’s population live in places that held elections in 2024. Some 1.65bn ballots were cast across more than 70 countries. But while the number of democratic elections in a single year has never been higher, 2024 also brought big challenges. According to the latest democracy index published by EIU, our sister company, on February 27th, global democracy is in worse shape than at any point in the nearly two-decade history of the index.
Hoewel ik je vrees zonder meer deel, heb ik wel een hekel aan grafiekjes waar ze een grapje uithalen met de schaalverdeling om een punt te maken.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt er wel lacherig over doen, maar zo lollig vind ik het niet.
[..]
[ afbeelding ]
Ik zie eerlijk gezegd niks raars aan die schaalverdeling?quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoewel ik je vrees zonder meer deel, heb ik wel een hekel aan grafiekjes waar ze een grapje uithalen met de schaalverdeling om een punt te maken.
Hij is niet foutief, maar hij is bewust zo gesneden zodat het lijkt alsof we op de rand van de afgrond staan. Terwijl dat ineens heel erg meevalt als je de grafiek op de volledige schaal van 0 tot 10 zou zetten.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd niks raars aan die schaalverdeling?
Of je leest gewoon de schaal en kijkt iets verder dan de eerste indruk. Als je de y-as niet bewerkt kun je de trend veel minder goed zien.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij is niet foutief, maar hij is bewust zo gesneden zodat het lijkt alsof we op de rand van de afgrond staan. Terwijl dat ineens heel erg meevalt als je de grafiek op de volledige schaal van 0 tot 10 zou zetten.
Nou ja, dit is een gemiddelde van alle landen he. Dus deze neergang is echt dramatisch. In de tekst staat ook dat we in iets van 10 jaar van 12 naar 6% volledig democratische landen zijn gegaan.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij is niet foutief, maar hij is bewust zo gesneden zodat het lijkt alsof we op de rand van de afgrond staan. Terwijl dat ineens heel erg meevalt als je de grafiek op de volledige schaal van 0 tot 10 zou zetten.
Ik zou dat toch anders uitleggen. Het doel van de grafiek is niet om de absolute waarde aan te geven, maar de trend. En om dat te doen heeft het niet zoveel zin om de gehele y-as van 0 tot 10 op te tekenen; lege ruimte is niet informatief. Voor de trend moet iedereen dan zelf nog inzoomen op een priegelig lijntje.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik snap wel wat er gebeurt, maar door deze schaal te kiezen wordt die trend veel scherper weergegeven dan hij eigenlijk is.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou dat toch anders uitleggen. Het doel van de grafiek is niet om de absolute waarde aan te geven, maar de trend. En om dat te doen heeft het niet zoveel zin om de gehele y-as van 0 tot 10 op te tekenen; lege ruimte is niet informatief. Voor de trend moet iedereen dan zelf nog inzoomen op een priegelig lijntje.
quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:53 schreef Jojoke het volgende:
Zit jij nou aan de kant die daar verbetering in wil brengen of vind je het zo wel best?quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:23 schreef MoreDakka het volgende:
Democratie staat altijd onder druk en dat zal ook altijd zo blijven. Doemdenken gebaseerd op niets vergroot die druk alleen maar en levert niets op.
Me dunkt dat wat er in Trumpistan gebeurt wel iets verder gaat en concreter is dan ‘doemdenken gebaseerd op niets’.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:23 schreef MoreDakka het volgende:
Democratie staat altijd onder druk en dat zal ook altijd zo blijven. Doemdenken gebaseerd op niets vergroot die druk alleen maar en levert niets op.
Ondertussen is zeer recent de enige politieke tegenstander van Erdogan; Imamoglu, in Istanbul opgepakt en als terrorist gemarkeerd.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Me dunkt dat wat er in Trumpistan gebeurt wel iets verder gaat en concreter is dan ‘doemdenken gebaseerd op niets’.
Turkey-stijl.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:29 schreef xpompompomx het volgende:
Begin me onderhand af te vragen wanneer de eerste politieke tegenstanders opgesloten gaan worden. Of erger...
Meevallen is daar alleen 'we leven nog'. Voor de rest is het harde hand versus voorzichtigheid. Als de harde hand met hard verzet wordt beantwoord, dan hebben we het labeltje terrorist en is het hek helemaal van de dam. Op dat moment is men wel aan het broeden.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:48 schreef Salina het volgende:
[..]
Turkey-stijl.
Ik begin me ook wel zorgen te maken over (politieke) tegenstanders zo langzamerhand. Misschien gaat het meevallen, maar ik denk dat journalisten, wetenschappers en politieke tegenstanders het inderdaad wel eens zwaar kunnen gaan krijgen de komende tijd.
Het maakt allemaal weinig uit. Ook al zou men de gekste uitspraken doen en alle plannen op tafel gooien. We zien het al. Het heeft geen toelichting meer nodig. Het draaiboek gaat winnen.quote:De uitspraken van het regime doen dat in ieder geval wel vermoeden (sic). Hardop uitspreken dat rechters impeached moeten worden, nieuwszenders illegaal bezig zijn. Nu blijft het bij Trump en co vaak bij hard blaffen maar je weet het nooit. Ondertussen wordt de rechtstaat wel behoorlijk uitgehold.
'Gelukkig' laat het WH dat ook duidelijk weten, bijvoorbeeld door middel van deze Freudiaanse (?) verspreking van perspoppetje Leavitt waarin ze zegt dat men law en order bevecht.![]()
![]()
Hilarious Karoline Leavitt Blunder Causes Her To Accidentally Tell The Truth
https://x.com/atrupar/sta(...)7ab9e4b0452f9aa7e8c1
Nee, er is geen enkele reden om te denken dat Trump's gerommel tot het einde van democratie gaat leiden.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Me dunkt dat wat er in Trumpistan gebeurt wel iets verder gaat en concreter is dan ‘doemdenken gebaseerd op niets’.
Onderbouw je stelling eensquote:Op woensdag 19 maart 2025 09:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, er is geen enkele reden om te denken dat Trump's gerommel tot het einde van democratie gaat leiden.
Yuri legde het een paar decennia geleden al goed uit hoe Rusland de VS (met succes) aanpakt:quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:55 schreef Beathoven het volgende:
Het maakt allemaal weinig uit. Ook al zou men de gekste uitspraken doen en alle plannen op tafel gooien. We zien het al. Het heeft geen toelichting meer nodig. Het draaiboek gaat winnen.
quote:As I mentioned before, exposure to true information does not matter anymore,” said Bezmenov. “A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents, with pictures; even if I take him by force to the Soviet Union and show him [a] concentration camp, he will refuse to believe it, until he [receives] a kick in his fan-bottom. When a military boot crashes his balls then he will understand. But not before that. That’s the [tragedy] of the situation of demoralization.”
It’s hard not to see in that the state of many modern Americans. We have become a society of polarized tribes, with some people flat out rejecting facts in favor of narratives and opinions.
Huh? Andersom.quote:
quote:Teslas set on fire with Molotov cocktails and shot with gun in Las Vegas attack
“This was a targeted attack against a Tesla facility," an assistant sheriff said. “We do believe that it is isolated at this time."
Zegt meer over je analyse skills als je niet één reden kunt bedenken dat iemand die riep dat je nooit meer hoeft te stemmen tot het einde van democratie kan leiden.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, er is geen enkele reden om te denken dat Trump's gerommel tot het einde van democratie gaat leiden.
Trump roept wel vaker wat. Het probleem is juist dat je zijn gelul te serieus neemt. Hij doet meer dan genoeg belachelijke en gevaarlijke dingen, daar kun je je prima op focussen zonder leugenachtige hyperbool. Dat werkt gewoon niet.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zegt meer over je analyse skills als je niet één reden kunt bedenken dat iemand die riep dat je nooit meer hoeft te stemmen tot het einde van democratie kan leiden.
Het opzetten van een autoritair regime is een van de belachelijke en gevaarlijke dingen waar ik me op zou focussen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Trump roept wel vaker wat. Het probleem is juist dat je zijn gelul te serieus neemt. Hij doet meer dan genoeg belachelijke en gevaarlijke dingen, daar kun je je prima op focussen zonder leugenachtige hyperbool. Dat werkt gewoon niet.
En vrijheid van meningsuiting ben ik niet zo bang voor, zowel Biden als Trump openden vol de aanval maar het eerste amandement blijft gewoon standhouden.
Nou ja, een reden om dat te denken is er wel degelijk. Het is vooral de vraag of Trumps 'gerommel' daar daadwerkelijk toe leidt.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, het lijkt simpel, maar:quote:Op woensdag 19 maart 2025 06:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
https://reportersonline.n(...)mokkel-dan-fentanyl/
Dat is wel wat op het spel staat, ook hier met figuren als Wilders, Faber en Baudet. Je zag ook aan dit kabinet dat ze vanaf dag 1 al meteen de rechtsstaat buitenspel wilde zetten op basis van de onderbuik.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh je meent ook echt
Open er maar een topic over zou ik zeggen.
Als ie de rechters uitspraken aan zijn laars lapt kom je al een heel eind. Als tegenstanders als 'geestelijk ziek' worden beschouwd door de overheid, dan ben je er al.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit kabinet kent geen door fascisten verklaarde "rino's" meer. Alles is MAGA of wordt kort gehouden. Het vorige kabinet Trump was wat 'm een beetje vleugellam maakte. Zoals ook al vooraf beschreven is er nu met de herritage foundation, Project 25 en Musk een draaiboek. En alles loopt voorspoedig.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Huh? Andersom.
Trump is al eens eerder president geweest. Hij is niet competent genoeg om daadwerkelijk de Amerikaanse democratie te ontmantelen.
dat jij denkt dat Trump het probleem is is misschien wel onderdeel van jouw onvermogen deze situatie naar waarde te schatten?quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Trump roept wel vaker wat. Het probleem is juist dat je zijn gelul te serieus neemt.
quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:33 schreef MoreDakka het volgende:
Het probleem is juist dat je zijn gelul te serieus neemt.
Aart van den Diel bleek helemaal geen goede onderhandelaar, want Rusland had de onderhandelingen al gewonnen met Aart zijn toezeggingen. Dan zet je Putin in een positie waar hij gemakkelijk nog even allemaal extra dingen kan gaan eisen. Aart zal wachten als een klein hondje, want die wil geen gezichtsverlies lijden, maar ja, Putin wil al helemaal niet uit deze onderhandelingen komen als iemand die zonder eisen ergens ja op gaat zeggen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:00 schreef Basp1 het volgende:
Poetin liet Trump meer dan uur wachten voor telefoontje, beelden tonen hoe hij in lachen uitbarst
Dat hadden we nu natuurlijk niet verwacht dat Poetin zijn hielenlikker zo zou behandelen.
Maar als de huidige SC meegaat met het ontslag, dan is er niets aan de hand volgens schoothondje Chuck Schumer.quote:De president mag de FTC-commissarissen niet ontslaan, zo bepaalt de wet, behalve onder de uitzonderlijke omstandigheid dat ze hun taken zouden verwaarlozen. Meningsverschillen over het beleid zijn nadrukkelijk géén reden voor ontslag, bepaalde het Hooggerechtshof in 1935.
Precies dit laatste is juist wel de directe aanleiding, zo blijkt uit de ontslagbrief die the New York Times heeft ingezien. Daarin staat letterlijk: ‘Uw dienstverband bij de FTC is onverenigbaar met de prioriteiten van mijn regering’.
Als hij Xi als één van zijn vrienden ziet, waarom is hij dan zo bang voor China en worden allerlei sancties afgeroepen? Ik vind dat best wel bijzonder eigenlijk. Is dat gewoon hoe dat in Trump zijn gedachten werkt?quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:28 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Trump denkt dat hij allemaal vriendjes heeft daar
Trump en rationeel gaan niet samen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 14:18 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Als hij Xi als één van zijn vrienden ziet, waarom is hij dan zo bang voor China en worden allerlei sancties afgeroepen? Ik vind dat best wel bijzonder eigenlijk. Is dat gewoon hoe dat in Trump zijn gedachten werkt?
Het klinkt verre van rationeel.
Mooi prednisonkoppie. Hopelijk is het snel klaar.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:00 schreef Basp1 het volgende:
Poetin liet Trump meer dan uur wachten voor telefoontje, beelden tonen hoe hij in lachen uitbarst
Dat hadden we nu natuurlijk niet verwacht dat Poetin zijn hielenlikker zo zou behandelen.
Dit was niets anders dan een mislukte staatsgreep. Trump en de zijnen hebben nu 4 jaar een succesvolle staatsgreep kunnen voorbereiden en dat gaat hij zeker nog een keer doen. Ik gok met hulp van Erik Prince,quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit neem ik uiterst serieus. En blijkbaar zijn er meer die het erg serieus nemen.
Het begint steeds meer Lord of the Flies achtige taferelen aan te nemenquote:Op woensdag 19 maart 2025 13:36 schreef VoMy het volgende:
Trump maakt einde aan onafhankelijkheid marktwaakhond door Democratische leden te ontslaan
[..]
Maar als de huidige SC meegaat met het ontslag, dan is er niets aan de hand volgens schoothondje Chuck Schumer.
Dat is die knakker van Black water toch?quote:Op woensdag 19 maart 2025 16:44 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dit was niets anders dan een mislukte staatsgreep. Trump en de zijnen hebben nu 4 jaar een succesvolle staatsgreep kunnen voorbereiden en dat gaat hij zeker nog een keer doen. Ik gok met hulp van Erik Prince,
Ja Putin snapt hoe je Trump moet bespelen. Je moet dus niet zoals Mark Rutte of Kier Starmer volledig in zijn hol kruipen. Blijft bijzonder hoeveel mensen dat allemaal geweldige politiek vonden, bukken om niks terug te krijgen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:00 schreef Basp1 het volgende:
En ook dit zullen de usual suspects wel weer goed weten te praten met wat hersengymnastiek.quote:Op woensdag 19 maart 2025 16:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het begint steeds meer Lord of the Flies achtige taferelen aan te nemen
Als je op Trump hebt gestemd heb je ook geen corruptiebestrijding of consumentenbescherming nodig. Dan wil je dat types als hij constant met hun mini handjes je zakken leegkloppenquote:Op woensdag 19 maart 2025 16:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En ook dit zullen de usual suspects wel weer goed weten te praten met wat hersengymnastiek.
Hahaha.quote:Op woensdag 19 maart 2025 16:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja Putin snapt hoe je Trump moet bespelen. Je moet dus niet zoals Mark Rutte of Kier Starmer volledig in zijn hol kruipen. Blijft bijzonder hoeveel mensen dat allemaal geweldige politiek vonden, bukken om niks terug te krijgen.
Europese politici zouden veel meer zoals Putin dit aanpakt moeten doen. Laat Trump maar wachten. Lach hem ook vooral uit in zijn gezicht als hij weer wat doms zegt. Maar vooral benoem hem als ik dictator in plaats van de act opvoeren dat we met een democratische president van doen hebben waarmee valt samen te werken. Trump is niet onze vriend of bondgenoot hij is een corrupte oligarch die je niet kan vertrouwen.
Heeft 2/3 nodig dacht ik gelezen te hebben, dus gewoon een paar Democraten vastzetten is voldoende.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:12 schreef Kijkertje het volgende:
Lekker stoken:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lkqfyolbxs2d
[ afbeelding ]
Wordt die persoonlijkheid cultus niet een beetje teveel van het goede?quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:27 schreef Nober het volgende:
Morgen weer een maand vol successen erbij, let's celebrate.
[ x ]
https://x.com/JTLonsdale/status/1902114532836905061
Is dat er nog niet dan? Valt me mee.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Komt er straks een Trum pretpark?
Ze hadden toen met scherp moeten schieten.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit neem ik uiterst serieus. En blijkbaar zijn er meer die het erg serieus nemen.
quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wordt die persoonlijkheid cultus niet een beetje teveel van het goede?
Komt er straks een Trum pretpark?
Ligt het aan mij of lijkt dit erg veel op: Gesundes Volksempfinden ?quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:12 schreef Kijkertje het volgende:
Lekker stoken:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lkqfyolbxs2d
[ afbeelding ]
Meer je complete gebrek aan enige vorm van mensenkennisquote:Op woensdag 19 maart 2025 17:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Snap ik prachtige tijden voor autoritaire types.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen, Herr Von Papen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In een recordtijd gedraagt de VS zich als een dictatuur.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:27 schreef Nober het volgende:
Morgen weer een maand vol successen erbij, let's celebrate.
[ x ]
https://x.com/JTLonsdale/status/1902114532836905061
Ja met project 2025 was wel duidelijk dat men zeer snel richting een dicatuur wilde. En de Democraten nutteloos als ze zijn hebben nog wat cover gegeven een paar dagen terug. Omdat Schumer blijkbaar denkt dat hij het over de Republikeinen uit de 50's heeft die je wel kan vertrouwen, hij ziet blijkbaar niet de fascistische takeover die onder zijn neus gepleegd wordt. Nu met bipartisan steun durven ze natuurlijk nog wat harder te gaan met alles afbreken wat de democratie maakt.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of lijkt dit erg veel op: Gesundes Volksempfinden ?
Ook al dat FTC verhaal echt alle instituties worden conform draaiboek van het Kremlin ontmanteld.
En dan zijn er hier dat je het niet serieus moet nemen. Dit gaat sneller dan toen Hitler aan de macht kwam.
Die had het trouwens ook al allemaal opgeschreven.
quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Meer je complete gebrek aan enige vorm van mensenkennis
En het antwoord is natuurlijk nee. Het heeft echt wel wat meer nodig dan een paar jaar Trump die wild om zich heen slaat.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, een reden om dat te denken is er wel degelijk. Het is vooral de vraag of Trumps 'gerommel' daar daadwerkelijk toe leidt.
Oh, Trump is niet het probleem? Wat dan welquote:Op woensdag 19 maart 2025 12:20 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
dat jij denkt dat Trump het probleem is is misschien wel onderdeel van jouw onvermogen deze situatie naar waarde te schatten?
Dat is de horseshoe hé.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Verbijsterend dat je dit waarschijnlijk nog serieus meent ookquote:Op woensdag 19 maart 2025 18:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh, Trump is niet het probleem? Wat dan wel
quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:31 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Verbijsterend dat je dit waarschijnlijk nog serieus meent ook
En dan verliest hij de verkiezingen in 2028. Geweldig plan zeg!quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:41 schreef Sabata het volgende:
Trump is alleen de stroman op dit moment. Project 2025 en de miljonairs zijn het probleem. Als Donny afhaakt gaat Vance gewoon verder op het ingeslagen pad.
De enige die hysterisch overkomt, ben je zelf.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:32 schreef MoreDakka het volgende:
Als volgend jaar blijkt dat Trump keihard faalt in vrijwel alles wat hij doet zullen dezelfde mensen hysterisch blijven schreeuwen natuurlijk, maar goed. Als je eenmaal op de 'democratie gaat dood!!' trein zit is het moeilijk er weer af te stappen.
[..]
Ok, Trump is schijnbaar niet het probleem. Wie dan wel? Doe eens een poging
Ah natuurlijk. De persoon die zegt dat de soep niet zó heet gegeten wordt dat democratie als geheel niet meer gaat bestaan binnen afzienbare tijd is degene die hysterisch doet. Goed punt hoorquote:Op woensdag 19 maart 2025 18:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
De enige die hysterisch overkomt, ben je zelf.
Als het alleen Trump was, dan was er inderdaad geen reden tot zorg. Het probleem is echter dat de Republikeinen zijn aanvallen op de rechtsstaat en de democratie van harte ondersteunen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En het antwoord is natuurlijk nee. Het heeft echt wel wat meer nodig dan een paar jaar Trump die wild om zich heen slaat.
Het is gewoon hysterie van mensen die niet door hebben dat we nog steeds in de eerste paar maanden van zijn presidentschap zitten en dat Trump op allerlei ad hoc manieren tegen de limieten van de presidentiële macht aan het schoppen is. Dat is bij lange na niet genoeg om de volledige democratie te ontmantelen in een jaar of twee. Alle hysterische retoriek ten spijt.
Je doet je naam wel eer aan. Ik reageer op jou voorstel hoe Trump aan te pakken. Dat staat haaks op wie de man is en hoe je hem, zoals Rutte liet zien, wel aan moet pakken. Trump is de grootste narcist die er bestaat. Daar bereik je iets mee door ze juist in hun hol te kruipen. Die belachelijke ijshockey-wedstrijd is juist het voorbeeld. Maar meneer ronddraai ziet het allemaal anders vanachter zijn computerschermpje.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]mooie projectie dit. Met de mensenkennis van mensen die Trump als de dictator zien die hij is, is weinig mis. De mensen die dat ontkennen daarentegen.
Ik zie maar één persoon die uitroeptekens, theater en lach smileys gebruikt om argumenten te anwoordenquote:Op woensdag 19 maart 2025 18:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ah natuurlijk. De persoon die zegt dat de soep niet zó heet gegeten wordt dat democratie als geheel niet meer gaat bestaan binnen afzienbare tijd is degene die hysterisch doet. Goed punt hoor
Dat is waar, maar het omgekeerde ook: zonder Trump kunnen die Republikeinen ook niets. Het grootste gedeelte steunt hem alleen maar omdat hij de Republikeinse president is, en hij is president omdat hij Trump is. Dat klinkt evident maar mensen lijken dat soms te vergeten, een heel groot deel van de stemmers vindt Trump geweldig maar heeft niet bijster veel met de partij. Daarnaast is Trump, zoals gezegd, incompetent en vliegt hij van de hak op de tak. Er is geen reden om aan te nemen dat zijn leiderschap ineens wel competent gaaat worden, integendeel. En we weten dat bij Trump loyaliteit altijd prio nummer 1 is, dus als hij van gedachten verandert moet je dat als hielenlikker ook doen anders vlieg je er uit.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als het alleen Trump was, dan was er inderdaad geen reden tot zorg. Het probleem is echter dat de Republikeinen zijn aanvallen op de rechtsstaat en de democratie van harte ondersteunen.
En dat maakt het gevaarlijk. Trump kan in z'n eentje niet zoveel uitrichten
Nogmaals, 6 januari konden we het zien. Dat was een regelrechte aanslag op de democratie. Dat het hem nog niet gelukt is, wil niet zeggen dat het dan niet het plan is.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het omgekeerde ook: zonder Trump kunnen die Republikeinen ook niets. Het grootste gedeelte steunt hem alleen maar omdat hij de Republikeinse president is, en hij is president omdat hij Trump is. Dat klinkt evident maar mensen lijken dat soms te vergeten, een heel groot deel van de stemmers vindt Trump geweldig maar heeft niet bijster veel met de partij. Daarnaast is Trump, zoals gezegd, incompetent en vliegt hij van de hak op de tak. Er is geen reden om aan te nemen dat zijn leiderschap ineens wel competent gaaat worden, integendeel. En we weten dat bij Trump loyaliteit altijd prio nummer 1 is, dus als hij van gedachten verandert moet je dat als hielenlikker ook doen anders vlieg je er uit.
Let wel, de 'strategie' (of gebrek daaraan) van Trump heeft beperkt success juist omdat het zo, bij gebrek aan een beter Nederlands woord, 'scatterbrained' is. Dat doet het uiteindelijk goed voor de bühne, maar bereikt niet de daadwerkelijke doelen. Dat hele DOGE gebeuren doet veel schade, dat is absoluut zeker, maar het doel waar het mee begonnen is wordt op geen enkele manier gehaald, ook al denken de trolletjes in de stijl van Nober van wel.
Je moet 's nachts eens door een Wallmart lopen, daar werken mensen in dezelfde topconditie als deze man. Mooi land hoor.quote:
Wat heeft Rutte dan gepresteerd. Hij is de baas van een van de zogenaamd belangrijke organisatie waar Amerika deel van uit maakt. Alles wat hij doet is schoothondje voor Trump spelen. Wat heeft hij dan gescored volgens jou? Dat zijn organisatie min of meer opgeheven is? Noem eens iets van de concessies die Trump aan Rutte heeft gedaan.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je doet je naam wel eer aan. Ik reageer op jou voorstel hoe Trump aan te pakken. Dat staat haaks op wie de man is en hoe je hem, zoals Rutte liet zien, wel aan moet pakken. Trump is de grootste narcist die er bestaat. Daar bereik je iets mee door ze juist in hun hol te kruipen. Die belachelijke ijshockey-wedstrijd is juist het voorbeeld. Maar meneer ronddraai ziet het allemaal anders vanachter zijn computerschermpje.
Dat Trump heel wat van plan is, is me bekend.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nogmaals, 6 januari konden we het zien. Dat was een regelrechte aanslag op de democratie. Dat het hem nog niet gelukt is, wil niet zeggen dat het dan niet het plan is.
Ze slaapwandelen daar naar een autocratie. Dat is mijn overtuiging. Trump maakt namelijk geen grappen en als hij zegt "You won’t have to vote anymore" dan bedoelt hij dat ook.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nogmaals, 6 januari konden we het zien. Dat was een regelrechte aanslag op de democratie. Dat het hem nog niet gelukt is, wil niet zeggen dat het dan niet het plan is.
Dat blijft ook bijzonder: dat de Senaat volzit met van die wandelende lijken.quote:
Inderdaad, dan zou het er zo uitzien:quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alsof er in 2028 nog gestemd mag worden.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dan verliest hij de verkiezingen in 2028. Geweldig plan zeg!
Dat is 0 tot 6quote:Op woensdag 19 maart 2025 20:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, dan zou het er zo uitzien:
[ afbeelding ]
Is er een mogelijkheid in jouw hoofd dat dit slechts hysterische pietpraat is en dat de soep niet zo heet gegeten wordt?quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:39 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Alsof er in 2028 nog gestemd mag worden.
Gaan we niet meer doen. Ze zullen er wel een noodtoestandje in rommelen en de democratie afschaffen.
Lijkt het daar op dan?quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is er een mogelijkheid in jouw hoofd dat dit slechts hysterische pietpraat is en dat de soep niet zo heet gegeten wordt?
Ja precies met uiteindelijk de oprichting van zijn eigen rechtbanken (Sondergericht).quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of lijkt dit erg veel op: Gesundes Volksempfinden ?
Het moet natuurlijk wel degelijk serieus genomen worden maar ook ervoor hoeden dat Trump (onnodig) nog meer bevoegdheden krijgt zoals het met een shutdown het geval zou zijn geweest.Trump gaat natuurlijk iedere gelegenheid aangrijpen om meer macht naar zich toe te trekken.quote:Ook al dat FTC verhaal echt alle instituties worden conform draaiboek van het Kremlin ontmanteld.
En dan zijn er hier dat je het niet serieus moet nemen. Dit gaat sneller dan toen Hitler aan de macht kwam.
Die had het trouwens ook al allemaal opgeschreven.
Kun je nagaan.quote:
Je moet het Trump nageven, vredesbesprekingen zijn echt een stuk efficiënter als een van de twee strijdende partijen niet mee mag praten.quote:Op woensdag 19 maart 2025 22:33 schreef Kijkertje het volgende:
Lekker samen met Putin Oekraine verdelen
Trump neemt die bevoegdheden gewoon met of zonder shutdown. Er was geen enkele reden om de Republikeinen niet verantwoordelijk te laten zijn voor de shutdown. Ze meewerken aan het slopen van de democratie is een kapitale fout geweest. Veel slimmer was geweest Trump en Musk niet hun gewenste wet cadeau te geven maar ze hun boekje te buiten laten gaan. Schumer had niet moeten flipfloppen omdat hij denkt dat het allemaal wel meevalt. Of als hij denkt dat het niet meevalt had hij niet moeten enablen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 22:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja precies met uiteindelijk de oprichting van zijn eigen rechtbanken (Sondergericht).
[..]
Het moet natuurlijk wel degelijk serieus genomen worden maar ook ervoor hoeden dat Trump (onnodig) nog meer bevoegdheden krijgt zoals het met een shutdown het geval zou zijn geweest.Trump gaat natuurlijk iedere gelegenheid aangrijpen om meer macht naar zich toe te trekken.
Ik weet het zo net nog niet hoor... Dat zou misschien zonder Musk en de rest van die Tech Bro's een realistisch scenario kunnen zijn maar nu hebben ze een welhaast onuitputtelijke hoeveelheid $$$ om zo'n beetje iedereen om te kopen, náást de macht om iedereen te bedreigen. Ik moet nog maar zien wie en wat er de komende jaren stand gaat houden.quote:Op woensdag 19 maart 2025 22:03 schreef Kijkertje het volgende:
Het moet natuurlijk wel degelijk serieus genomen worden maar ook ervoor hoeden dat Trump (onnodig) nog meer bevoegdheden krijgt zoals het met een shutdown het geval zou zijn geweest.Trump gaat natuurlijk iedere gelegenheid aangrijpen om meer macht naar zich toe te trekken.
Nou laten we lekker gaan vloeken en stampvoeten... stem ook op republikeinen dat zal ze leren.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Trump neemt die bevoegdheden gewoon met of zonder shutdown. Er was geen enkele reden om de Republikeinen niet verantwoordelijk te laten zijn voor de shutdown. Ze meewerken aan het slopen van de democratie is een kapitale fout geweest. Veel slimmer was geweest Trump en Musk niet hun gewenste wet cadeau te geven maar ze hun boekje te buiten laten gaan. Schumer had niet moeten flipfloppen omdat hij denkt dat het allemaal wel meevalt. Of als hij denkt dat het niet meevalt had hij niet moeten enablen.
Nog belangrijker dan zijn eigen oordeel is dat hij keihard in gaat tegen wat zijn kiezers graag zien. Die zien niet graag een blanco cheque voor Trump. Een volledig partisan bill die op alle fronten waardeloos is. Het zou niet moeilijk moeten zijn om populairder te worden nu de Republikeinen project 2025 uitrollen. Maar op deze manier met zulke hallucinante beslissingen zakt hun support alleen maar verder weg. Niet gek ook, wat heeft het voor zin om Democraten te stemmen als ze in je gezicht liegen. Dat doet Trump ook.
Nee het heeft zin om als kippen zonder kop achter de leiding aan te lopen. Praise Schumer een groot politieker, met hem kan je een oorlog winnen, net Churchill.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nou laten we lekker gaan vloeken en stampvoeten... stem ook op republikeinen dat zal ze leren.
Die vervloekte Schumer... lekker republikeinen stemmen!
Nou, republikeinen stemmen toch? jij bent geen kip zonder kop.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee het heeft zin om als kippen zonder kop achter de leiding aan te lopen. Praise Schumer een groot politieker, met hem kan je een oorlog winnen, net Churchill.
De Democraten hebben nogal een geschiedenis van hun kiezers keihard laten vallen. Vandaar dat ze het land nu maar aan Trump geven. Omdat types als Schumer boven kritiek verheven zijn ofzo.
Waar zeg ik dat. Ik zeg dat het weinig zin heeft om op te komen dagen voor verkiezingen, als je alternatief de Democraten is. Die ook keer op keer domme keuzes maken en hun kiezers laten zitten. Alsof je op Omtzigt blijft stemmen voor goed bestuur.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:14 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nou, republikeinen stemmen toch? jij bent geen kip zonder kop.
https://www.nytimes.com/l(...)senate-vote-shutdownquote:What most concerns Democrats is that the stopgap measure does not contain the specific congressional instructions to allocate money for programs usually included in spending bills. Top Democrats, including Senator Patty Murray of Washington, the party’s lead appropriator, have warned that the lack of explicit directions would essentially create slush funds for the Trump administration at a time when it has already disregarded spending directives set by Congress.
“We have already seen how far President Trump, Elon Musk, and Russ Vought are willing to twist — and outright break — our laws to suit their will,” Ms. Murray said, referring to Russell Vought, Mr. Trump’s budget director. “But House Republicans are setting them up to make everything so far look like child’s play.”
The measure’s Democratic opponents included senators from across the ideological spectrum. A number of centrists voted against the measure, as well as those facing tough re-election contests next year.
Zware Sykes–Picot vibes nu.quote:Op woensdag 19 maart 2025 22:33 schreef Kijkertje het volgende:
Putin bombs energy plants hours after telling Trump he would halt attacks
[ afbeelding ]
Hier gaat Trump natuurlijk woedend op reageren!
Toch?!!!
En dan van Zelensky verwachten dat hij een vredesakkoord ondertekent zonder garantie dat Putin die naleeft![]()
Ah ja natuurlijk het is de bedoeling dat de VS ook nog de zeggenschap krijgt over Oekraine's power plants![]()
[ afbeelding ]
Lekker samen met Putin Oekraine verdelen![]()
Het heeft nog minder zin om hier dagen lang te gaan foeteren op Schumer omdat je het niet eens bent met zijn beslissing.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat. Ik zeg dat het weinig zin heeft om op te komen dagen voor verkiezingen, als je alternatief de Democraten is. Die ook keer op keer domme keuzes maken en hun kiezers laten zitten. Alsof je op Omtzigt blijft stemmen voor goed bestuur.
[..]
https://www.nytimes.com/l(...)senate-vote-shutdown
Sowieso lekker zwak om meteen persoonlijk te worden. Is het zo erg als er mensen ook kritiek op de Democraten durven te leveren. Als ze succesvoller waren hadden we nu niet met Trump in het Witte huis gezeten. Ze kunnen succesvoller zijn door naar hun kiezers te luisteren en op te komen voor de belangen van hun kiezers.
Nee een beetje zitten klagen dat mensen reageren op een forum over politiek. Dat heeft zin. Waarom ben je hier dan.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het heeft nog minder zin om hier dagen lang te gaan foeteren op Schumer omdat je het niet eens bent met zijn beslissing.
Om het nieuws te volgen dat hier gepost word.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee een beetje zitten klagen dat mensen reageren op een forum over politiek. Dat heeft zin. Waarom ben je hier dan.
Blijkbaar niet. Want je kunt het niet hebben als dat te volgen nieuws besproken wordt op een manier die je niet aanstaat.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:45 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Om het nieuws te volgen dat hier gepost word.
Lees hier waarom Schumer gelijk had om de shutdown te voorkomen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Blijkbaar niet. Want je kunt het niet hebben als dat te volgen nieuws besproken wordt op een manier die je niet aanstaat.
En ze willen de rechter maar wat graag met een MAGA-activist vervangen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 22:24 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen worden rechters zwart gemaakt.
https://bsky.app/profile/normative.bsky.social/post/3lkqqh4qwc22l
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik ga toch stellen dat Putin nog allerlei eisen gaat stellen. Geen land meer bij NAVO, veel Amerikaanse basissen weg, stukjes andere oude Sovjet-landen, enz.quote:Op woensdag 19 maart 2025 22:33 schreef Kijkertje het volgende:
Putin bombs energy plants hours after telling Trump he would halt attacks
[ afbeelding ]
Hier gaat Trump natuurlijk woedend op reageren!
Toch?!!!
En dan van Zelensky verwachten dat hij een vredesakkoord ondertekent zonder garantie dat Putin die naleeft![]()
Ah ja natuurlijk het is de bedoeling dat de VS ook nog de zeggenschap krijgt over Oekraine's power plants![]()
[ afbeelding ]
Lekker samen met Putin Oekraine verdelen![]()
Dat doet hij nu al. Dat komt er nog eens bij.quote:Op donderdag 20 maart 2025 00:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En ik ga toch stellen dat Putin nog allerlei eisen gaat stellen. Geen land meer bij NAVO, veel Amerikaanse basissen weg, stukjes andere oude Sovjet-landen, enz.
Er is voor een marxist niets ergers dan een centrum-linkse.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het heeft nog minder zin om hier dagen lang te gaan foeteren op Schumer omdat je het niet eens bent met zijn beslissing.
Slappe argumenten in dat artikel zeg. De kern van het artikel is dat volgens de schrijver anderen het niet snappen. Om dat punt te maken zet hij stromannen op dat mensen graag een shutdown zien. Nee niemand ziet graag een shutdown. Maar als de andere optie is Trump te enablen en hopen op rechters de zooi wel oplossen dan is het de betere optie.quote:Op donderdag 20 maart 2025 00:07 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Lees hier waarom Schumer gelijk had om de shutdown te voorkomen.
quote:giving Trump (and thus Musk) much more discretion over spending than is actually allowed under the Constitution. Every non-Trumpist in the world was right to say that that CR would damage the country.
Dus zijn centrale punt gaat enkel op als je gelooft in de rechtsstaat en macht van rechters om Trump te dwingen naar ze te luisteren. Zijn centrale punt gaat dus niet op. Anders was Trump wel succesvol vervolgd voor zijn couppoging en andere misdaden. Dan zou het Supreme court Trump niet boven de wet stellen. Amerika zit in een consitutionele crisis en de schrijver ontkent dat niet want hij noemt de powers die de bill Trump en Musk geeft unconstitutional.quote:In other words, if there is any life left in the rule of law, the CR constrains Trump in ways that a shutdown would not.
Je wilde weer even je totale onwetendheid van politiek showcasen? Centrum linksen zitten heel dicht bij Marxisten, ik stemde bijvoorbeeld de afgelopen 3 verkiezingen op PvdA, centrum-links. Het ergste voor Marxisten zijn fascisten als Trump, omdat die letterlijk Marxisten willen uitroeien. Omdat ze een wereldbeeld hangen dat diametraal tegenover Marxistische idealen staat. Geen macht voor de gewone man, alle macht bij een kleine top, gigantische haat naar minderheden.quote:Op donderdag 20 maart 2025 01:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is voor een marxist niets ergers dan een centrum-linkse.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoefijzermodelquote:De hoefijzertheorie geniet weinig bijval in academische kringen; onderzoek door politicologen over dit onderwerp is schaars en bestaande studies spreken de centrale uitgangspunten over het algemeen tegen. Chip Berlet heeft de theorie bijvoorbeeld als een oversimplificatie van politieke ideologieën gekarateriseerd die fundamentele verschillen daartussen negeert. Ook empirisch onderzoek suggereert eerder dat er verschillen dan overeenkomsten zijn.
Deze rubriek is niet eens grappig meer.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:22 schreef Chivaz het volgende:
Bernie Sanders haalt Jimmy Dijk nog links in lol.
Ik kan er ieder geval nog om lachen dat het ontkent word dat hij een socialist is ondanks dat hij zich zelf een socialist noemt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:22 schreef viagraap het volgende:
[..]
Deze rubriek is niet eens grappig meer.
Dit is onzin.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het probleem is meer dat liberals in Amerika liever fascisme zien dan linkse politiek.
Tekenend.quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:10 schreef Perrin het volgende:
Een fascinerende blik op het verval van een wereldrijk.
[ x ]
Ah, daar hebben we Chivaz. Onze bestrijder van Fascisme.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:33 schreef Chivaz het volgende:
Overigens heeft Lord Ronddraai wel gelijk over de liberalen. Die zien liever fascisme gezien het feit dat ze het prachtig vinden dat een Amerikaans bedrijf gebukt gaat onder terroristische aanslagen en onschuldige mensen hun auto’s beklad en beschadigd zien worden omdat ze het niet eens zijn met de huidige politiek.
Het is totaal niet verassend dat politici aan de linkerzijde extreem veel moeite hebben om dat geweld tegen de gewone man en een Amerikaans bedrijf dat talloze mensen aan een baan helpen te veroordelen.
Dapper verdediger van miljardairs en hun ondemocratische strapatsen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we Chivaz. Onze bestrijder van Fascisme.
De democrats staan net zo min aan de kant van 'de gewone man' als de republicans. De hele politiek is daar in dienst van de superrijken.quote:
Nee hoor, keer op keer zie je dingen als nu gebeuren zoals Schumer die de dictator enabled. Als Sanders die werd tegengewerkt door de Democratische top. Als de Cheneys die worden uitgerold als de manier om kiezers te winnen. Ze doen liever dat dan uitgesproken linkse mensen op het schild hijsen.quote:
quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nee hoor, keer op keer zie je dingen als nu gebeuren zoals Schumer die de dictator enabled.
Bespreek dat..... en vermijd het woord fascisme , democraten en republikeinen uitmaken voor fascistischquote:Op donderdag 20 maart 2025 10:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
De democrats staan net zo min aan de kant van 'de gewone man' als de republicans. De hele politiek is daar in dienst van de superrijken.
Ik pretendeer hier niet een of andere social justice warrior te zijn zoals sommigen dat doen in dit topic.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we Chivaz. Onze bestrijder van Fascisme.
Het is voor 'pro-bedrijf/pro-vermogenden' partijen een bekende stap om populistische of zelfs pro-autocratische partijen/bewegingen te proberen te gebruiken voor hun eigen politieke doeleinden.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor, keer op keer zie je dingen als nu gebeuren zoals Schumer die de dictator enabled. Als Sanders die werd tegengewerkt door de Democratische top. Als de Cheneys die worden uitgerold als de manier om kiezers te winnen. Ze doen liever dat dan uitgesproken linkse mensen op het schild hijsen.
Je ziet dat in Nederland ook, VVD sloot PvdA uit omdat ze liever met PVV gingen. Voor dat type rechtse liberaal is het politiek dichterbij om op een fascist te stemmen, die net als zij ook vooral bezig zijn met het paaien van de bedrijfsleven en de rijken dan op een linkse politicus stemmen die wil hervormen. Die liberalen houden zich ook voor de gek dat het wel meevalt met dat fascisme. Dat spreken ze niet zo uit maar hun acties zeggen meer dan hun woorden.
Musk en jij lijken meer empathie te voelen voor een koekblik dan een mensenleven.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik pretendeer hier niet een of andere social justice warrior te zijn zoals sommigen dat doen in dit topic.
Ik zou het overigens wel kunnen hoor, er is immers materiaal genoeg om dit topic vol te spammen met terreur van “liberalen” tegenover Tesla en misschien erger nog tegen Tesla bezitters.
Maar nogmaals carry on, er zal vast wel een heel goede reden zijn dat dit soort terreur eigenlijk iets goeds is en dat de normale mens te dom is om het in te zien of zoiets.
Slap gelul zoals gewoonlijk, ondertussen gaat een Amerikaans bedrijf gebukt onder terreur en worden onschuldige mensen het slachtoffer van vandalisme en geweld omdat het politiek even niet meezit.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Musk en jij lijken meer empathie te hebben voor een koekblik dan een mensenleven.
Waarom zouden ze onschuldig zijn? Waarom zou dit niet mogen tegen een bedrijf?quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Slap gelul zoals gewoonlijk, ondertussen gaat een Amerikaans bedrijf gebukt onder terreur en worden onschuldige mensen het slachtoffer van vandalisme en geweld omdat het politiek even niet meezit.
Misschien dat jij het niet weet. Maar Musk weet dondersgoed dat die enorme val in slechts 6 weken tijd het gevolg is van zijn persoonlijk handelen. De MAGA-pet en de CEO-marketeerspet gaan niet samen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Slap gelul zoals gewoonlijk, ondertussen gaat een Amerikaans bedrijf gebukt onder terreur en worden onschuldige mensen het slachtoffer van vandalisme en geweld omdat het politiek even niet meezit.
Dit soort whataboutisms zijn mij overigens niet vreemd ik heb het al eerder mogen aanschouwen tijdens de summer of love.
Ik ben benieuwd of de schade dit keer ook in de miljarden gaat lopen.
Moet ik nu serieus gaan uitleggen waarom gewelddadige aanslagen tegen een bedrijf slecht is?quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom zouden ze onschuldig zijn? Waarom zou dit niet mogen tegen een bedrijf?
Ja, doe maar. Leg maar eens uit waarom dingen fout zijn.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Moet ik nu serieus gaan uitleggen waarom gewelddadige aanslagen tegen een bedrijf slecht is?
Als dat uitgelegd moet worden dan heb je echt geen enkele morele basis meer om wie dan ook te betichten van fascisme.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, doe maar. Leg maar eens uit waarom dingen fout zijn.
Zouden ook wel mensen kunnen zijn die door DOGE hun baan zijn verloren en daardoor in de problemen komen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:24 schreef Vliegbaard het volgende:
Het is sowieso nogal zwart/wit om vandalisme aan de politieke voorkeur op te hangen. In beide kampen zullen er genoeg gekken te vinden zijn die het niet eens zijn met de beslissingen van Trump en het handelen van oppergod Musk.
Maar je wil dus niet uitleggen wat er fout is?quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als dat uitgelegd moet worden dan heb je echt geen enkele morele basis meer om wie dan ook te betichten van fascisme.
Er is maar een zijde die dit geweld niet veroordeeld en in sommige gevallen zelfs toejuichen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:24 schreef Vliegbaard het volgende:
Het is sowieso nogal zwart/wit om vandalisme aan de politieke voorkeur op te hangen. In beide kampen zullen er genoeg gekken te vinden zijn die het niet eens zijn met de beslissingen van Trump en het handelen van oppergod Musk.
Ik denk dat ie ook aan het sparen is voor een Tesla. Niet leuk als ie straks blinkend voor de deur staat en direct beklad wordt met hakenkruizen of in de fik gestoken door dat woke transgender buurmeisje.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar je wil dus niet uitleggen wat er fout is?
We moeten je maar gewoon geloven dat bij het in de fik zetten van Tesla's echt rode lijnen worden overschreden, en niet bij het random uitzetten van willekeurige individuen naar strafkampen in dictaturen?
Kun je inhoudelijk uitleggen waarom een Tesla niet in de fik mag worden gestoken? Waar beroep je je dan op?
Ja precies, kunnen net zo goed republikeinen of democraten zijn. En vergeet niet dat daadwerkelijk maar 30% op Trump heeft gestemd en dan nemen we even niet mee dat er een grote groep Amerikanen is die toch altijd wel op een republikein stemt. Blijft er dus nog eenheden grote groep republikeinen over die Musk net zo goed zouden kunnen hekelen en overgaan tot actie.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden ook wel mensen kunnen zijn die door DOGE hun baan zijn verloren en daardoor in de problemen komen.
Ik zal nooit zo’n onpraktische elektrische auto kopen. Ik maak daar veel te veel kilometers voor en bovendien vind ik het interieur van een Tesla ronduit afschuwelijk.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat ie ook aan het sparen is voor een Tesla. Niet leuk als ie dan direct beklad wordt met hakenkruizen of in de fik gestoken door dat woke transgender buurmeisje.
Ja ja bla bla.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is maar een zijde die dit geweld niet veroordeeld en in sommige gevallen zelfs toejuichen.
Wat dat betreft is Rho Khanna de enige die ik tot nu toe heb gezien die duidelijk het geweld van zijn zijde veroordeeld.
Dit krijg je overigens wanneer je constant de vergelijkingen trekt met het fascisme.
Het dehumaniseren van mensen heeft als gevolg dat mensen gaan geloven dat alles geoorloofd is in hun strijd tegen het fascisme.
Figuren zoals Vomy vragen nu expliciet om uitleg waarom terreur slecht is, een direct gevolg van een eenzijdig mediadieet en het onvermogen om zaken in perspectief te zien. Levensgevaarlijk dit soort lui.
Je zou maar een Tesla bezitten en in de verkeerde wijk wonen, je mag van geluk spreken als het bij een paar krassen blijft.
Waarom mag je geen auto's in de fik zetten en wel willekeuruge mensen deporteren naar een strafkamp in een dictatuur?quote:
Kerel niemand ontkent dat hij een socialist is. Probeer eerst zelf eens je eigen terminologie op orde te krijgen want je bent zelf al inconsequent over wat je vindt dat een socialist is.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan er ieder geval nog om lachen dat het ontkent word dat hij een socialist is ondanks dat hij zich zelf een socialist noemt.
Ieder geval carry on, ik heb weinig zin om de discussie weer op te starten of Sanders geen socialist is.
Je bent sinds de inauguratie wel een stuk schaamtelozer in het etaleren van je ondeskundigheid zeg. Welke podcasts ben je gaan luisteren dat je dit soort drek uit je toetsenbord krijgt?quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:33 schreef Chivaz het volgende:
Overigens heeft Lord Ronddraai wel gelijk over de liberalen. Die zien liever fascisme gezien het feit dat ze het prachtig vinden dat een Amerikaans bedrijf gebukt gaat onder terroristische aanslagen en onschuldige mensen hun auto’s beklad en beschadigd zien worden omdat ze het niet eens zijn met de huidige politiek.
Het is totaal niet verassend dat politici aan de linkerzijde extreem veel moeite hebben om dat geweld tegen de gewone man en een Amerikaans bedrijf dat talloze mensen aan een baan helpen te veroordelen.
Zoveel principes dat je de 6 Januari demonstranten in de VS vrijheidsstrijders vind die geen vandalisme gepleegd hebben en terecht weer vrijgelaten zijn ..quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:35 schreef Chivaz het volgende:
En toch vind ik dat vandalisme verkeerd is, dat vond ik ook toen Musk nog de held was van links. .
We moeten het niet goedkeuren maar er wel begrip voor opbrengen, duidelijk.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja ja bla bla.
Wat er momenteel in Amerika gebeurt baart veel mensen daar zorgen en persoonlijk denk ik dat het, zoals de vlag vandaag hangt, niet zoveel meer te maken heeft met politieke voorkeuren. Veel Amerikanen, republikein of democraat, zijn bezorgd over de toekomst. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat alle republikeinen pal achter Trump en zijn ongekozen schaduw-president Musk staan. Als die schaduw-president dan toevallig ook CEO is van Tesla, dan lijkt me dat bedrijf een logisch slachtoffer. Het feit alleen al dat de CEO van zo’n groot bedrijf enige functie kan bekleden in de politiek en dan zeker de manier waarop zou je al aan het denken moeten zetten, maar dat vindt jij dan schijnbaar de normaalste zaak van de wereld.
Is het geweld tegen Tesla goed te keuren? Nee!
Is het begrijpelijk? 100%
Hoezo onschuldig? Waar baseer je dat nou op?quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We moeten het niet goedkeuren maar er wel begrip voor opbrengen, duidelijk.
Ik kan er ieder geval weinig begrip voor opbrengen dat onschuldige mensen hun auto’s gesloopt moeten zien worden omdat het politiek gezien niet meezit.
Lmao, lees het vorige topic nog maar eens een keertje door.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:47 schreef viagraap het volgende:
[..]
Kerel niemand ontkent dat hij een socialist is. Probeer eerst zelf eens je eigen terminologie op orde te krijgen want je bent zelf al inconsequent over wat je vindt dat een socialist is.
Sorry, maar je gaat volledig voorbij aan het feit dat Musk zn doel is om de diepte onderzoeken naar zijn bedrijven te stoppen en in die run alles naar persoonlijk inzicht wegtrapt dat hem kan belemmeren. Je passeert ook het gegeven dat de uitvoerende macht nu alle andere schakels weghaalt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is maar een zijde die dit geweld niet veroordeeld en in sommige gevallen zelfs toejuichen.
Wat dat betreft is Rho Khanna de enige die ik tot nu toe heb gezien die duidelijk het geweld van zijn zijde veroordeeld.
Dit krijg je overigens wanneer je constant de vergelijkingen trekt met het fascisme.
Het dehumaniseren van mensen heeft als gevolg dat mensen gaan geloven dat alles geoorloofd is in hun strijd tegen het fascisme.
Ook daar wees ik je er al op dat je zelf niet eens dezelfde uitleg hanteert over wat een socialist, marxist, of sociaal-democraat is. En ga nou niet doen alsof je zelf lijkt te kunnen teruglezen wat voor onzin je praat.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lmao, lees het vorige topic nog maar eens een keertje door.
Dit is de MS13 discussie all over again. Toen moest ik ook uitleggen waarom het niet erg is om moordenaars en verkrachters beesten te noemen om vervolgens een aantal jaar na dato te ontkennen dat de “goede naam” van MS13 ooit verdedigd werd hier.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom mag je geen auto's in de fik zetten en wel willekeuruge mensen deporteren naar een strafkamp in een dictatuur?
Begin maar bij de auto's. Wat zijn de redenen dat je een auto niet in de fik mag zetten?
Knap dat je nog weet hoe het in jouw hoofd ging.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is de MS13 discussie all over again. Toen moest ik ook uitleggen waarom het niet erg is om moordenaars en verkrachters beesten te noemen om vervolgens een aantal jaar na dato te ontkennen dat de “goede naam” van MS13 ooit verdedigd werd hier.
Ligt denk ik wel iets genuanceerder (maar dat is lastig op een forumquote:Op donderdag 20 maart 2025 10:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor, keer op keer zie je dingen als nu gebeuren zoals Schumer die de dictator enabled. Als Sanders die werd tegengewerkt door de Democratische top. Als de Cheneys die worden uitgerold als de manier om kiezers te winnen. Ze doen liever dat dan uitgesproken linkse mensen op het schild hijsen.
Je ziet dat in Nederland ook, VVD sloot PvdA uit omdat ze liever met PVV gingen. Voor dat type rechtse liberaal is het politiek dichterbij om op een fascist te stemmen, die net als zij ook vooral bezig zijn met het paaien van de bedrijfsleven en de rijken dan op een linkse politicus stemmen die wil hervormen. Die liberalen houden zich ook voor de gek dat het wel meevalt met dat fascisme. Dat spreken ze niet zo uit maar hun acties zeggen meer dan hun woorden.
Nee, partijen kijken naar door wie ze donaties krijgen. Dat vinden ze belangrijk.quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:01 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Ligt denk ik wel iets genuanceerder (maar dat is lastig op een forum)
Partijen kijken met wie ze meer voor elkaar kunnen krijgen met de voor hun belangrijke punten óf laten zien aan de kiezer wat ze belangrijk vinden (dus soort van populisme). Maar ik denk dat de gemiddelde Amerikaan te rechts is voor bijv een Sanders. Daar ga je niet genoeg stemmen mee krijgen is hun theorie. En lijkt me niet onlogisch als Amerika gemiddeld veel rechtser is dan Nederland.
De Democraten hebben niet zon lage approval rating omdat ze vooral kijken wat de kiezer belangrijk vind.quote:In new polls by NBC News and CNN, the Democratic Party has reached its lowest approval rating ever recorded: 27% and 29%, respectively. In both cases, these declines came about because many Democrats now say they disapprove of their own leadership.
In 2016 wilden de meesten nog liever proberen te samenwerken met Trump en Republikeinen. Zo van we hebben verloren kijk maar wat jullie er nog voor ons uit kunnen slepen. Nu willen de meesten oppositie maar krijgen dat dus niet in elk geval. Natuurlijk ook omdat duidelijk is dat er niet mee te werken valt. Zoals in Nederland de meeste niet-Wilders stemmers wel zien dat met hem niet te werken valt.quote:That desire for fighting spirit is reflected in the polls. When NBC’s poll asked at the beginning of Trump’s first term whether Democratic voters wanted representatives who would “make compromises with President Trump to gain consensus on legislation” or “stick to their positions even if this means not getting things done in Washington,” they favored compromise by a 59-33 margin. Today, the numbers have flipped: Democratic voters now favor fighting, 65-32.
Voorbeeld hoe men liever focussed op de verbinding met de extreem-rechtse Republikeinen behouden boven hun eigen linker vleugel.quote:California Gov. Gavin Newsom, whose presidential ambitions are no secret, is chatting it up with far-right activists and commentators on his new podcast.
https://nos.nl/artikel/25(...)pt-trump-te-bereikenquote:Sinds afgelopen weekend voeren de Verenigde Staten voor het eerst in lange tijd weer bombardementen uit op de Houthi-rebellen in Jemen. Bij de eerste aanval op zaterdag kwamen volgens de Houthi's 53 mensen om het leven en raakten meer dan 100 mensen gewond. Op dinsdag volgde nog een bombardement en ook vannacht waren er weer nieuwe aanvallen.
Donald "vredesduif" Trumpquote:Op donderdag 20 maart 2025 12:48 schreef Montov het volgende:
Die nobelprijs voor de vrede komt steeds dichterbij.
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)pt-trump-te-bereiken
Naja, bombarderen van de Houthi's is iets van alle tijden en werd ook door andere presidenten gedaan. Verschil is nu wel dat Trump de regeltjes m.b.t. voorzichtig zijn met burgers heeft stopgezet evenals de transparantie, dus een baby meer of minder dood bij een bombardement boeit niet meer.quote:
Kunnen de wappies tenminste straks roepen dat de grote epidemie van menselijke vogelgriep door de VS veroorzaakt is.quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Dit is waarom je wappies uit de buurt moet houden van belangrijke posities.
Trump voert geen oorlog, hij rekent af met zijn tegenstanders! Aangezien Donald Trump dement en hoogbejaard is, duurt dat afrekenen alleen maar heel lang.quote:
Helemaal mee eens, al vind ik de reactie van the Trump administration ook laf. Het geweld keur ik ook af, de protesten en het dalen van de aandelen niet. Dat ze dan in het Witte Huis doen alsof Musk een soort held is die zich belangeloos inzet voor de VS, terwijl er vele mensen zomaar ontslagen zijn zonder enig proces, logica of mededogen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:52 schreef mcmlxiv het volgende:
Het is altijd onhandig om terechte woede om te zetten in geweld. Dat geeft de dom-rechtse varkens alleen maar meer munitie. Nog even los van het feit dat meestal een toevallige omstander het slachtoffer is en niet het dom-rechtse varken zelf. Dat was in de jaren dertig zo, dat is nu zo.
De tijd van geweld komt wanneer de huidige grijze periode overgaat in een periode van echt onwettigheid. Nu zijn het nog “slechts” de aanzetten, zodra de rechterlijke macht echt genegeerd gaat worden, de oppositie echt buiten spel, verkiezingen echt gefrustreerd dan is de tijd voor echt geweld gekomen. Maar dan wel geweld tegen de echte misdadigers, tegen de kliek rondom project 2025, de kern van maga en gop. Niet tegen toevallige domme misleidde idioten met een tesla.
Wederom geredeneerd vanuit opportunisme in plaats van principe. Het komt nu even niet uit dat mijn zijde geweld gebruikt vanwege het gegeven dat “dom rechtse varkens” munitie krijgen om tegen ons te ageren.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:52 schreef mcmlxiv het volgende:
Het is altijd onhandig om terechte woede om te zetten in geweld. Dat geeft de dom-rechtse varkens alleen maar meer munitie. Nog even los van het feit dat meestal een toevallige omstander het slachtoffer is en niet het dom-rechtse varken zelf. Dat was in de jaren dertig zo, dat is nu zo.
De tijd van geweld komt wanneer de huidige grijze periode overgaat in een periode van echt onwettigheid. Nu zijn het nog “slechts” de aanzetten, zodra de rechterlijke macht echt genegeerd gaat worden, de oppositie echt buiten spel, verkiezingen echt gefrustreerd dan is de tijd voor echt geweld gekomen. Maar dan wel geweld tegen de echte misdadigers, tegen de kliek rondom project 2025, de kern van maga en gop. Niet tegen toevallige domme misleidde idioten met een tesla.
Echte maga principes toch lekker zichtbaar met de maga wind meewaaien en magapaai spelen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:29 schreef Vis1980 het volgende:
6 januari: 'Haha lachen, Trump de échte president!!'
7 januari: 'Het was antifa'
8 Januari: 'Er gebeurde daar echt niets, allemaal overdreven'
Trump laat de daders vrij: 'Gerechtigheid, ze deden allemaal niets'
Trump wil etnische zuivering: 'Ja, wat een goed idee'
20 maart: 'Geweld mag niet hoor, links praat dat goed'
Dat vergeet ik steeds, jij negeert principieel argumenten en feiten die je niet uitkomen. Stom van mequote:Op donderdag 20 maart 2025 14:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wederom geredeneerd vanuit opportunisme in plaats van principe. Het komt nu even niet uit dat mijn zijde geweld gebruikt vanwege het gegeven dat “dom rechtse varkens” munitie krijgen om tegen ons te ageren.
Om vervolgens eraan toe te voegen dat echt geweld pas gebruikt mag worden als de president zijn boekje te buiten gaat. Wanneer dat is dat moet nog blijken.
Zoals ik al eerder stelde de zogenaamde democratische waarden die hier verdedigd worden tegen muh fAsCiSmE1112!!! zijn slechts een wassen neus.
Leuke verzamelingen persoonljike aanvallen weer.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je wilde weer even je totale onwetendheid van politiek showcasen? Centrum linksen zitten heel dicht bij Marxisten, ik stemde bijvoorbeeld de afgelopen 3 verkiezingen op PvdA, centrum-links. Het ergste voor Marxisten zijn fascisten als Trump, omdat die letterlijk Marxisten willen uitroeien. Omdat ze een wereldbeeld hangen dat diametraal tegenover Marxistische idealen staat. Geen macht voor de gewone man, alle macht bij een kleine top, gigantische haat naar minderheden.
Maar je lulde laatst ook al over de hoefijzertheorie. Nog zo'n showcase van je totale onwetendheid over politiek, de uiteinden van het spectrum lijken in niets op elkaar. Ja misschien als je totaal niet naar inhoud kijkt zoals jij.
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoefijzermodel
Schumer is ook niet centrum links maar centrum rechts. Dan nog is dat allemaal geen enkel probleem. Toch wel als hij liegt en een mes in de rug van de Democratische kiezer steekt. Een dictator nog wat extra macht toeschuift.
Het probleem is meer dat liberals in Amerika liever fascisme zien dan linkse politiek. Veel Democraten hebben liever deze Trump dan Bernie. Terwijl Bernie lang niet zo Marxistisch is als Trump fascistisch is. Bernie zou hier ongeveer de positie hebben van Timmermans, centrum-links.
Blijft een grappige rubriek, Dakka die toont niets verder te kunnen kijken dan zijn eigen vooroordeeltjes ingegeven door extreem gebrekkige kennis van het onderwerp waarover hij probeert te praten.
Heb je het hier over partijen in Nederland of de president in Amerika? (zit verschil in)quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee, partijen kijken naar door wie ze donaties krijgen. Dat vinden ze belangrijk.
Is toch niet zo vreemd dat men invloed wil hebben. Dan zul je met de partij die de meerderheid heeft compromissen moeten sluiten.quote:De Democraten hebben niet zon lage approval rating omdat ze vooral kijken wat de kiezer belangrijk vind.
[..]
In 2016 wilden de meesten nog liever proberen te samenwerken met Trump en Republikeinen. Zo van we hebben verloren kijk maar wat jullie er nog voor ons uit kunnen slepen. Nu willen de meesten oppositie maar krijgen dat dus niet in elk geval. Natuurlijk ook omdat duidelijk is dat er niet mee te werken valt. Zoals in Nederland de meeste niet-Wilders stemmers wel zien dat met hem niet te werken valt.
Van wat ik begrepen heb ik Amerika veel rechtser dan Nederland. Dat is dan ook meteen de vrijheid die je daar hebt/beleeftquote:Voorbeeld hoe men liever focussed op de verbinding met de extreem-rechtse Republikeinen behouden boven hun eigen linker vleugel.
https://www.msnbc.com/opi(...)book-tour-rcna196698
Mensen zijn niet van nature rechts en stemmen niet van nature tegen hun eigen belang. Amerika is ook niet per se rechtse dan Nederland. Zo'n FDR was zeker niet zo rechts. Het woke idee komt niet uit Amerika omdat men gemiddeld veel rechtser is.
Heb je hier voorbeelden van?quote:De Republikeinen zijn met Reagan al begonnen met de Democratie en rechtsstaat slopen en naar dat plan hebben ze consequent toegewerkt. Deregulering boven alles, heeft zijn uitwerking ook gehad op de wereldeconomie.
Eens, ze hebben momenteel ook niemand die namens hun een brede groep aanspreekt, maar die fout hebben ze al gemaakt toen ze verder zijn gegaan met Biden ondanks zijn leeftijdquote:De Democraten hebben geen groter plan. Ze blijven maar hangen in een beetje proberen het systeem te verbeteren. Ze kunnen de realiteit dat het systeem heeft gefaald en faalt niet onder ogen zien. Ze geven verwarrende boodschappen, voor de verkiezingen Trump is een gevaar voor de rechtsstaat. Na de verkiezingen, krekels en proberen met hem samen te werken. Als de Democraten weer populair willen worden zullen ze ambitieuzer en duidelijker moeten zijn wat ze nou wel willen waar ze nou wel voor staan.
Dit is exact hetzelfde als wat Trump zegt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De Democraten hebben geen groter plan. Ze blijven maar hangen in een beetje proberen het systeem te verbeteren. Ze kunnen de realiteit dat het systeem heeft gefaald en faalt niet onder ogen zien.
Precies. Elections have consequences. Het enige wat nog mogelijk is voor het Congres is bezwaar maken via de rechter, de rest zal toch echt vanuit de bevolking zelf moeten komen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:25 schreef Vis1980 het volgende:
Ga er maar eens aan staan, anders dan protesteren, zie ik weinig mogelijkheden voor de Democraten om verschil te maken. Het zal uiteindelijk van de GOP zelf moeten komen. Alle kritiek op Trump en zijn neo-MAGA's wordt uiteindelijk tegen ze gebruikt.
Wtf... Ben benieuwd of dat nog goedgepraat gaat worden.quote:
Welja, de doodstraf bepleiten voor mensen die een auto beschadigen en ondertussen echte moordenaars een pardon geven omdat ze aanhanger van je politieke partij zijn. Knettergek gestoord zijn ze daar inmiddels.quote:
quote:More than 60,000 documents related to the assassination of former president John F. Kennedy were released by the Trump administration on Tuesday, the vast majority of which were unredacted.
Included in the document dump were the social security numbers of around 200 former congressional staffers and others, according to the Post, including 100 members of the Senate Church Committee established in 1975 to investigate abuses of authority by American intelligence services such as the CIA and FBI.
Many of the individuals mentioned in the documents are still alive, including 80-year-old diGenova, who served on the committee in the 1970s.
“It makes sense that my name is in there, but the other sensitive stuff — it’s like a first-grade, elementary-level rule of security to redact things like that. files.
It’s absolutely outrageous. It’s sloppy, unprofessional,” Joseph diGenova, a long-time Trump supporter who formerly served as the president’s lawyer on the campaign trail.
@Chivazquote:
Vast wel, bij de watercoolers voor whites only, uiteraard.quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wtf... Ben benieuwd of dat nog goedgepraat gaat worden.
Gut, zo openlijk zie je ze ook maar zelden.quote:
En voor de sceptici, hier de bronnen:quote:
En ze zouden daar dan zogenaamd juist zitten omdat ze racist werden genoemd, gaan die mensen ook achteraf zeggen dat de racismeroepers dus blijkbaar gelijk hadden, of blijven die nog steeds hangen dat ze racist worden genoemd?quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
En toch is de huidige regering absoluut niet racistisch
Tja, DEI dooien kunnen we niet hebben, natuurlijk.quote:
https://www.nytimes.com/2(...)ytcore-android-sharequote:Kennedy’s Alarming Prescription for Bird Flu on Poultry Farms
The health secretary has suggested allowing the virus to spread, so as to identify birds that may be immune. Such an experiment would be disastrous, scientists say.
Levenden ook niet, tenzij als broedmachine of als slaaf.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, DEI dooien kunnen we niet hebben, natuurlijk.
En / of Juneteenth.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gokkie maken dat MLK dag het volgende doel is?
Europese grenzen dicht voor Amerikanen, s'il vous plaît.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:01 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ytcore-android-share
Wordt omgedoopt naar Kyle Rittenhouse Day.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gokkie maken dat MLK dag het volgende doel is?
En / en bedoel je zeker. En / en Black history month natuurlijk. En / en International Women's day natuurlijk. Werk aan de winkel. Die negertjes en vrouwtjes moeten wel hun plaats weten, he?quote:
https://www.theguardian.c(...)dal-of-honor-veteranquote:The US defense department webpage celebrating an army general who served in the Vietnam war and was awarded the country’s highest military decoration has been removed and the letters “DEI” added to the site’s address.
On Saturday, US army Maj Gen Charles Calvin Rogers’s Medal of Honor webpage led to a “404” error message. The URL was also changed, with the word “medal” changed to “deimedal”.
Zo’n collaborateur mag lekker op de blaren zitten, fuck mquote:Op donderdag 20 maart 2025 17:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zoooo professioneel…de dump van de ongeredacteerde JFK- files:
[..]
Straight up racism is tegenwoordig heel bon ton gelukkig. En uiteraard maakte de emerald mine heir nepo apartheid baby géén nazi groet. Nee nee nee, dat zie je verkeerd.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:54 schreef livelink het volgende:
Met terugwerkende kracht ook gewoon medals hernoemen naar dei-medal
[..]
https://www.theguardian.c(...)dal-of-honor-veteran
Het is geloof ik inmiddels hersteld na de ophef, maar dat er gewoon mensen zijn die dit willens en wetens doen.
Als je de context, die cruciaal is volledig weg laat wel. Daarbij bedenk je ook, Trump is een van de grootste leugenaars op deze aarde. Maar hij is ook iemand die ongemakkelijke waarheden vertelt, vervolgens buigt hij die ongemakkelijke waarheid naar iets onherkenbaars maar als hij dat heeft gezegd klopt dat volledig. Zijn oplossing de overheid affakkelen en zijn voordeel draaien is alleen nog slechter dan de kwaal. Daarentegen wat ik betoog niet, ik zeg namelijk je moet het systeem niet voor een klein groepje laten werken maar voor iedereen. Iets wat dus diametraal tegenover het beleid van Trump staat.quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is exact hetzelfde als wat Trump zegt.
Trump zijn superkracht is dat hij het slechtste in iedereen naar boven haalt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Straight up racism is tegenwoordig heel bon ton gelukkig. En uiteraard maakte de emerald mine heir nepo apartheid baby géén nazi groet. Nee nee nee, dat zie je verkeerd.
Zum kotzen
Amerika gaat weer terug in de tijd naar waar enkel de blanke man telt. Verrassendquote:Op donderdag 20 maart 2025 18:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En voor de sceptici, hier de bronnen:
[ x ]
[ x ]
Al die Latino for Trump en Blacka for Trump etc groeperingen:quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:07 schreef Olga het volgende:
[..]
Amerika gaat weer terug in de tijd naar waar enkel de blanke man telt. Verrassend
Black History Month.quote:
Dat zeg ik al weken. En alle Amerikanen die hier al zijn, eruit, met navordering voor alle belastingvoordelen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:11 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Europese grenzen dicht voor Amerikanen, s'il vous plaît.
Stelletje masochisten idd.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:09 schreef Szura het volgende:
[..]
Al die Latino for Trump en Blacka for Trump etc groeperingen:
En men is er maar wat trots opquote:Op donderdag 20 maart 2025 20:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump zijn superkracht is dat hij het slechtste in iedereen naar boven haalt.
But the economy....quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:09 schreef Szura het volgende:
[..]
helaas. Jullie tellen niet meer meequote:Op donderdag 20 maart 2025 20:09 schreef Szura het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Amerikanen die buiten Amerika wonen, en flink verdienen, over het deel wat ze boven de ongeveer $115.000 verdienen ze inkomstenbelasting af moeten dragen in de VSquote:Op donderdag 20 maart 2025 20:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zeg ik al weken. En alle Amerikanen die hier al zijn, eruit, met navordering voor alle belastingvoordelen.
Elk nadeel heeft zijn voordeel.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:26 schreef Perrin het volgende:
De Canadezen dachten: dat willen wij dus níet.
[ x ]
Tja, het heet extreem (links) voor een reden. Zou me benieuwen wanneer zowel Trump als Musk het einde van het jaar gaan halen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:52 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik zeg het je, binnen nu en twee jaar gaat er daar iemand op de brandstapel voor witchcraft.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:07 schreef Olga het volgende:
[..]
Amerika gaat weer terug in de tijd naar waar enkel de blanke man telt. Verrassend
Let's be fair, de enige reden dat ze dat zijn gaan doen is omdat de Japanners zo dom waren Pearl Harbour aan te vallen omdat ze geen olie imports meer kregen van Amerika. Roosevelt stond wel sympathiek tegenover de problemen van Europa, maar op dat moment was Amerika tot op het bot verdeeld. Nazi Duitsland had veel sympathisanten in de regering die soms gewoon de humanitaire en militaire hulp probeerden te torpederen. Er liepen ook operaties van de Abwehr om sympathisanten te vinden. Dat alles werd teniet gedaan toen Pearl werd aangevallen. Daarna ging USA all in, dood aan Jappen, oh de Duitsers steunen hen? Ook dood aan Nazi'squote:Op donderdag 20 maart 2025 20:06 schreef Hyperdude het volgende:
Vroeger sloopten ze Nazi's
Lol waar staat dat beschreven?quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
@:Chivaz
Wat vind je ervan dat Hegseth zich zo inzet om enkel blanke Amerikaanse mannen nog als notable Americans in de boeken te houden?
Binnen nu en twee jaar breekt er een burgeroorlog uitquote:Op donderdag 20 maart 2025 21:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik zeg het je, binnen nu en twee jaar gaat er daar iemand op de brandstapel voor witchcraft.
Welke staat gaat zich als eerste afscheiden?quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Binnen nu en twee jaar breekt er een burgeroorlog uit
Canada.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Welke staat gaat zich als eerste afscheiden?
Wat een "amazing" ideequote:‘Desastreus idee’: minister van Volksgezondheid Kennedy wil vogelgriep zijn gang laten gaan
De Amerikaanse minister van Volksgezondheid Robert F. Kennedy Jr. denkt erover om de vogelgriep (H5N1) zijn gang te laten gaan in pluimveebedrijven. Bedoeling is om te kijken of sommige kippen immuun zijn. Wetenschappers waarschuwen dat het een ‘desastreus idee’ is.
Kennedy deed zijn idee uit de doeken op de conservatieve nieuwszender Fox News. Hij stelde voor om in plaats van pluimveebedrijven te ruimen als de vogelgriep uitbreekt ‘te overwegen het virus te laten woekeren, zodat we kunnen zien welke vogels immuun zijn, en die dan te behouden’.
Het is niet de eerste keer dat Kennedy het idee opperde op de zender. Zelf kan hij op dit terrein niet veel doen, want landbouwbedrijven vallen onder de minister van Landbouw en dat is Brooke Rollins. Zij liet echter al weten dat ze het idee wel ziet zitten. ,,Er zijn boeren bereid om in een pilotproject te stappen. Met een veilige zone rond hun bedrijven kunnen we zien of dit kan werken”, zei ze al.
Experts zijn in alle staten. The New York Times sprak met meerdere dierenartsen en andere wetenschappers, die het voorstel ‘een desastreus idee’ noemen. Met elke besmetting krijgt het virus immers een kans om te muteren tot een gevaarlijkere variant. Voorlopig kan het virus zich nog niet onder mensen verspreiden, maar daar kan zo wel sneller verandering in komen.
,,Als je H5N1 toelaat zich te verspreiden binnen een groep van vijf miljoen kippen, krijgt het virus letterlijk vijf miljoen kansen om zich te kopiëren en om te muteren”, aldus dokter Gail Hansen, die als dierenarts gewerkt heeft voor het ministerie van Landbouw van de staat Kansas. ,,Dat is vragen om problemen.”
Die problemen zijn er ook al zonder de proef van Kennedy. Zo gaat de vogelgriep in de VS al rond onder koeien. Zoogdieren dus, net als wij mensen. De kans is reëel dat het virus zich nog verder muteert en ook onder mensen rond gaat. ,,Daar zijn maar een paar mutaties voor nodig’’, zei viroloog Chantal Rovers afgelopen week op deze site. Het virus zou dan kunnen zorgen voor een pandemie die mogelijk ernstiger is dan de coronapandemie van vijf jaar geleden.
Het idee van Kennedy dat sommige kippen van nature immuun kunnen zijn voor vogelgriep, noemt ze een illusie. ,,De manier waarop we vandaag de dag kippen fokken, zorgt ervoor dat er niet veel genetische variatie is. Die is wel nodig voor natuurlijke immuniteit. Onze kippen zijn genetisch eigenlijk zo goed als dezelfde vogel.”
Al 1600 uitbraken
Bovendien is een kip die tegen de huidige dominante variant van de vogelgriep immuun is, niet direct ook immuun tegen een andere variant van het virus.
Sinds januari 2022 zijn er al meer dan 1600 uitbraken van vogelgriep gemeld op Amerikaanse boerderijen en bij hobbykwekers. Meer dan 166 miljoen vogels werden al getroffen.
De vogelgriep verspreidde zich eerst onder wilde vogels. Die droegen het onder meer via hun uitwerpselen over op tam pluimvee. Tam pluimvee heeft een zwak immuunsysteem en zit vaak opeengepakt in kooien of slecht geventileerde loodsen. Daardoor kan het virus snel om zich heen grijpen.
Besmette dieren kunnen last krijgen van hun ademhaling, van zwellingen en diarree. Bij sommige wordt het zenuwstelsel aangetast. Die dieren gaan dan draaien met hun kop, kreupel lopen of de vleugels laag houden. Ze leggen ook afwijkende eieren. Ze sterven vaak terwijl ze naar adem snakken.
Eerste vaccinaties
Het virus kan ook overspringen op zoogdieren en de mens, bijvoorbeeld na contact met besmette uitwerpselen. Zoals gezegd kan het zich nog niet tussen mensen onderling verspreiden. Maar dat kan dus nog veranderen.
In Nederland wordt de strijd tegen vogelgriep heel anders aangepakt. We hebben hier juist de primeur met de eerste vaccinaties bij kippen. Er start een proef waarbij - alleen in ons land - kuikens een vaccin ingespoten krijgen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)laten-gaan~a61789cf/
Zou me niks verbazen, de religekte daar is nu al nauwelijks nog de bevatten. Als het maar niet besmettelijk is...quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik zeg het je, binnen nu en twee jaar gaat er daar iemand op de brandstapel voor witchcraft.
Niet in iedereen, vooral op de mensen op links die in rap tempo radicaliseren.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump zijn superkracht is dat hij het slechtste in iedereen naar boven haalt.
Er word geen onderscheid meer gemaakt op geslacht en ras. Ik heb daar geen problemen mee, sterker nog ik denk juist dat het goed is dat de nadruk op ras en geslacht verdwijnt. Dit zorgt alleen maar voor verdeeldheid.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij verwijdert alle niet-blanken uit de lijst. Wat vind je daarvan?
Er worden mensen uit een lijst verwijderd. Wat vind je daar van?quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er word geen onderscheid meer gemaakt op geslacht en ras.
Dat gaat het onderwijs ook echt verder helpen ja.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een zeer verstandige stap, dit kan allemaal geregeld worden door de staten zelf.
Maar standbeelden van slavenhouders moet je wel vanaf blijven natuurlijk, want historiequote:
En na een review mogelijk weer teruggezet. Dit is echt non nieuws om even heerlijk over te rellen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er worden mensen uit een lijst verwijderd. Wat vind je daar van?
Waarom zou het onderwijs slechter af zijn als de Staten het zelf moeten regelen? Denk je soms dat zo’n departement nodig is om onderwijs te faciliteren?quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat gaat het onderwijs ook echt verder helpen ja.
Waarom mikken ze dan niet de hele lijst weg om "met reviews mogelijk weer mensen terug te zetten"?quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En na een review mogelijk weer teruggezet. Dit is echt non nieuws om even heerlijk over te rellen.
Waarom vind je het nodig om ras en geslacht overal bij te vermelden? Als je een post raciale samenleving wil optuigen waar de democraten ooit voorstander van waren wat heeft het vermelden van ras en geslacht voor toegevoegde waarde?
Ik ken de ins en outs van het departement in Amerika niet. Maar als ik nou 5 nuttige departementen op moest noemen dan zat onderwijs daar zeer zeker bij ja. Sommige dingen wil je niet op statenniveau af laten kaderen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom zou het onderwijs slechter af zijn als de Staten het zelf moeten regelen? Denk je soms dat zo’n departement nodig is om onderwijs te faciliteren?
Ja een review waarvoor, eigenlijk? Wat moeten ze nu dan ineens gaan reviewen bij een lijst van dode mensen?quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:47 schreef OMG het volgende:
[..]
Waarom mikken ze dan niet de hele lijst weg om "met reviews mogelijk weer mensen terug te zetten"?
Dit ook echt verdedigen..
Het is wel ietwat racistisch vind je niet? Om alles wat niet blank en man is zo te purgen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En na een review mogelijk weer teruggezet. Dit is echt non nieuws om even heerlijk over te rellen.
Waarom vind je het nodig om ras en geslacht overal bij te vermelden? Als je een post raciale samenleving wil optuigen waar de democraten ooit voorstander van waren wat heeft het vermelden van ras en geslacht voor toegevoegde waarde?
We hebben hier landelijke richtlijnen om een bepaald onderwijsniveau te garanderen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom zou het onderwijs slechter af zijn als de Staten het zelf moeten regelen? Denk je soms dat zo’n departement nodig is om onderwijs te faciliteren?
Merk je anders weinig van (althans, het niveau naar beneden aanpassen is ook een richtlijn).quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben hier landelijke richtlijnen om een bepaald onderwijsniveau te garanderen.
"Ietwat"...quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is wel ietwat racistisch vind je niet? Om alles wat niet blank en man is zo te purgen.
Ik heb het even vluchtig doorgenomen, maar als ik het goed begrijp: hiervoor waren er aparte categorieën als 'black/African-American, hispanic, female', etc.quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is wel ietwat racistisch vind je niet? Om alles wat niet blank en man is zo te purgen.
LOL "Calm down, calm down, you're going to have a heart attack if you don't calm down. I'm sorry for your hysteria."quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:12 schreef Kijkertje het volgende:
Harriet Hageman: “It is so bizarre to me how obsessed you are with federal government.”
https://bsky.app/profile/newseye.bsky.social/post/3lksw7yvdkc22
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb het even vluchtig doorgenomen, maar als ik het goed begrijp: hiervoor waren er aparte categorieën als 'black/African-American, hispanic, female', etc.
Die aparte categorieën zijn weggehaald en de site is daarna opnieuw ingedeeld, zodat er geen onderscheid meer is. Een Colin Powell is nu gewoon vindbaar onder 'notable graves', zonder vermelding van zijn huidskleur of geslacht. Ook zijn er (als het goed is) geen profielen verwijderd. Iedereen die er hiervoor op stond, staat er nog steeds op. Maar dan zonder aparte vermelding van huidskleur, gender, etc.
Als er ook een categorie 'white/caucasian male' was en daarvan is niemand offline gehaald om na review opnieuw in te delen, dan snap ik je punt. Ik betwijfel echter of dat een aparte categorie was.
Het is dus niet alsof alle zwarte, spaantalige of vrouwelijke graven genoemd. Alleen daar waar dat voor de geschiedenis zo betekenisvol is dat het een aparte vermelding waard is.quote:On the cemetery's website, internal links that directed users to webpages with information about the "Notable Graves" of dozens of black, Hispanic and female veterans were missing on Friday.
The pages contained short biographies about veterans such as Gen Colin L Powell, the first black chairman of the Joint Chiefs of Staff, which is the highest rank in the military after the president.
They also told the life stories of members of the Tuskegee Airmen, the country's first black military airmen.
Earlier this year, the Defense Department had to reinstate training materials on the revered airmen after a national outcry over their removal following Trump's orders on DEI.
Information on Hector Santa Anna, a World War II bomber pilot and career military leader who has been called a hero of the war, has been taken down, as well.
Visitors to the site may also have trouble finding information, as links to major sections have disappeared. It no longer lists pages for African American History, Hispanic American History and Women's History.
BBC
Ja en dat is dus het wegvagen van het benoemen van betekenisvolle mensen in de geschiedenis juist vanwege hun huidskleur/geslacht/nationaliteit.quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dus na een herindeling geen categorisering meer op huidskleur, geslacht, etc.
Maar ze worden toch niet weggevaagd? Ze worden alleen niet mee apart ingedeeld naar huidskleur, geslacht, etc. Dus: je staat nog gewoon op de site, msar voortaan vanwege je verdiensten voor je land, ongeacht je huidskleur en geslacht.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 00:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja en dat is dus het wegvagen van het benoemen van betekenisvolle mensen in de geschiedenis juist vanwege hun huidskleur/geslacht/nationaliteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |