Er worden mensen uit een lijst verwijderd. Wat vind je daar van?quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er word geen onderscheid meer gemaakt op geslacht en ras.
Dat gaat het onderwijs ook echt verder helpen ja.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een zeer verstandige stap, dit kan allemaal geregeld worden door de staten zelf.
Maar standbeelden van slavenhouders moet je wel vanaf blijven natuurlijk, want historiequote:
En na een review mogelijk weer teruggezet. Dit is echt non nieuws om even heerlijk over te rellen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er worden mensen uit een lijst verwijderd. Wat vind je daar van?
Waarom zou het onderwijs slechter af zijn als de Staten het zelf moeten regelen? Denk je soms dat zo’n departement nodig is om onderwijs te faciliteren?quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat gaat het onderwijs ook echt verder helpen ja.
Waarom mikken ze dan niet de hele lijst weg om "met reviews mogelijk weer mensen terug te zetten"?quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En na een review mogelijk weer teruggezet. Dit is echt non nieuws om even heerlijk over te rellen.
Waarom vind je het nodig om ras en geslacht overal bij te vermelden? Als je een post raciale samenleving wil optuigen waar de democraten ooit voorstander van waren wat heeft het vermelden van ras en geslacht voor toegevoegde waarde?
Ik ken de ins en outs van het departement in Amerika niet. Maar als ik nou 5 nuttige departementen op moest noemen dan zat onderwijs daar zeer zeker bij ja. Sommige dingen wil je niet op statenniveau af laten kaderen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom zou het onderwijs slechter af zijn als de Staten het zelf moeten regelen? Denk je soms dat zo’n departement nodig is om onderwijs te faciliteren?
Ja een review waarvoor, eigenlijk? Wat moeten ze nu dan ineens gaan reviewen bij een lijst van dode mensen?quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:47 schreef OMG het volgende:
[..]
Waarom mikken ze dan niet de hele lijst weg om "met reviews mogelijk weer mensen terug te zetten"?
Dit ook echt verdedigen..
Het is wel ietwat racistisch vind je niet? Om alles wat niet blank en man is zo te purgen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En na een review mogelijk weer teruggezet. Dit is echt non nieuws om even heerlijk over te rellen.
Waarom vind je het nodig om ras en geslacht overal bij te vermelden? Als je een post raciale samenleving wil optuigen waar de democraten ooit voorstander van waren wat heeft het vermelden van ras en geslacht voor toegevoegde waarde?
We hebben hier landelijke richtlijnen om een bepaald onderwijsniveau te garanderen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom zou het onderwijs slechter af zijn als de Staten het zelf moeten regelen? Denk je soms dat zo’n departement nodig is om onderwijs te faciliteren?
Merk je anders weinig van (althans, het niveau naar beneden aanpassen is ook een richtlijn).quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben hier landelijke richtlijnen om een bepaald onderwijsniveau te garanderen.
"Ietwat"...quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is wel ietwat racistisch vind je niet? Om alles wat niet blank en man is zo te purgen.
Ik heb het even vluchtig doorgenomen, maar als ik het goed begrijp: hiervoor waren er aparte categorieën als 'black/African-American, hispanic, female', etc.quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is wel ietwat racistisch vind je niet? Om alles wat niet blank en man is zo te purgen.
LOL "Calm down, calm down, you're going to have a heart attack if you don't calm down. I'm sorry for your hysteria."quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:12 schreef Kijkertje het volgende:
Harriet Hageman: “It is so bizarre to me how obsessed you are with federal government.”
https://bsky.app/profile/newseye.bsky.social/post/3lksw7yvdkc22
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb het even vluchtig doorgenomen, maar als ik het goed begrijp: hiervoor waren er aparte categorieën als 'black/African-American, hispanic, female', etc.
Die aparte categorieën zijn weggehaald en de site is daarna opnieuw ingedeeld, zodat er geen onderscheid meer is. Een Colin Powell is nu gewoon vindbaar onder 'notable graves', zonder vermelding van zijn huidskleur of geslacht. Ook zijn er (als het goed is) geen profielen verwijderd. Iedereen die er hiervoor op stond, staat er nog steeds op. Maar dan zonder aparte vermelding van huidskleur, gender, etc.
Als er ook een categorie 'white/caucasian male' was en daarvan is niemand offline gehaald om na review opnieuw in te delen, dan snap ik je punt. Ik betwijfel echter of dat een aparte categorie was.
Het is dus niet alsof alle zwarte, spaantalige of vrouwelijke graven genoemd. Alleen daar waar dat voor de geschiedenis zo betekenisvol is dat het een aparte vermelding waard is.quote:On the cemetery's website, internal links that directed users to webpages with information about the "Notable Graves" of dozens of black, Hispanic and female veterans were missing on Friday.
The pages contained short biographies about veterans such as Gen Colin L Powell, the first black chairman of the Joint Chiefs of Staff, which is the highest rank in the military after the president.
They also told the life stories of members of the Tuskegee Airmen, the country's first black military airmen.
Earlier this year, the Defense Department had to reinstate training materials on the revered airmen after a national outcry over their removal following Trump's orders on DEI.
Information on Hector Santa Anna, a World War II bomber pilot and career military leader who has been called a hero of the war, has been taken down, as well.
Visitors to the site may also have trouble finding information, as links to major sections have disappeared. It no longer lists pages for African American History, Hispanic American History and Women's History.
BBC
Ja en dat is dus het wegvagen van het benoemen van betekenisvolle mensen in de geschiedenis juist vanwege hun huidskleur/geslacht/nationaliteit.quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dus na een herindeling geen categorisering meer op huidskleur, geslacht, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |