Wie zegt dat dan? Heb je hier citaten van?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Of dat Oekraïne toch echt zelf met schieten is begonnen.
Mja, enerzijds zijn de Fransen wel altijd consequent geweest in hun pleidooi voor strategische autonomie en hebben ze daarnaar gehandeld (in tegenstelling tot de Britten, die heel erg verwoven zijn de met de VS op militair vlak), maar anderzijds lopen de Fransen ook weer niet voorop als het gaat om militaire uitgaven en hebben ze bovendien een dusdanige staatsschuld (net als de VS overigens) dat die even opkrikken ook niet zo makkelijk gaat.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Franse senator zegt onverbloemd de waarheid over Trump, Ukraine, extreem rechts en links en waar we in Europa voor staan
Bekijk deze YouTube-video
Deze toespraak zou ook lang niet zo genottelijk zijn zonder die heerlijke ondertoon van sluimerende minachting en betweterigheid waar de Fransen in excelleren.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, enerzijds zijn de Fransen wel altijd consequent geweest in hun pleidooi voor strategische autonomie en hebben ze daarnaar gehandeld (in tegenstelling tot de Britten, die heel erg verwoven zijn de met de VS op militair vlak), maar anderzijds lopen de Fransen ook weer niet voorop als het gaat om militaire uitgaven en hebben ze bovendien een dusdanige staatsschuld (net als de VS overigens) dat die even opkrikken ook niet zo makkelijk gaat.
De Fransen willen hun uitgaven met net zoiets verhogen als wij. 3 miljard lijkt me vrij beperkt voor zo'n groot land.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, enerzijds zijn de Fransen wel altijd consequent geweest in hun pleidooi voor strategische autonomie en hebben ze daarnaar gehandeld (in tegenstelling tot de Britten, die heel erg verwoven zijn de met de VS op militair vlak), maar anderzijds lopen de Fransen ook weer niet voorop als het gaat om militaire uitgaven en hebben ze bovendien een dusdanige staatsschuld (net als de VS overigens) dat die even opkrikken ook niet zo makkelijk gaat.
Dat klinkt allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar de praktijk is vaak weerbarstiger. Ze zitten voorlopig op pakweg 2,1% van hun BBP aan defensieuitgaven. Niet te vergelijken met b.v. de Polen en de Baltische staten, waar de dreiging veel acuter wordt gevoeld. En dat niveau aantikken gaat voor een land met een schuld van 110% BBP en een tekort van 6% best lastig worden. Als dat lichtjes belasten van de allerrijksten zo eenvoudig was, dan hadden ze aan dat soort zaken al lang en breed wat kunnen doen en veel meer 'bestedingsruimte' kunnen hebben. De Duitsers zijn wat mij betreft onnodig zuinig geweest met niet in de laatste plaats een recessie tot gevolg. Daar is het verhogen van de uitgaven aan defensie niet alleen verstandig vanuit het perspectief van defensie zelf, maar ook vanuit economisch perspectief.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De Fransen willen hun uitgaven met net zoiets verhogen als wij. 3 miljard lijkt me vrij beperkt voor zo'n groot land.
Ze willen blijkbaar de aller rijksten een mini beetje extra belasten dat zouden wij ook moeten doen.
yepquote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan? Heb je hier citaten van?
Ik lees niet dat Chivaz zegt dat Oekraine is begonnen met vechten. Wel over onderdrukte etnische Russen. Of dat laatste waar is weet ik niet, ik hoor die verhalen wel vaker. Maar ik weet niet of dat echt op zo'n grote schaal gebeurde. Ik ben daar voorzichtig in. Hetzelfde over dat er veel nazi's zouden zijn in de oblasten. Het zou kunnen, maar ik houd mij daar verre van.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
yep
Chivaz in POL / [AMV] VS #1170 De overheid slopen is juist goed!
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik lees niet dat Chivaz zegt dat Oekraine is begonnen met vechten.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:17 schreef Chivaz het volgende:
feit is ieder geval dat het schieten toch echt is begonnen door de Oekraïners.
Dat kun je ook lezen als 'De Oekrainers hebben de Russen reden gegeven om met schieten te beginnen.'quote:
Het duidelijkste bewijs dat het sommige mensen gewoon echt geen fluit interesseertquote:
Dat is natuurlijk geen argument, dat iets al gedaan zou zijn als het makkelijk is Overal ter wereld is hetzelfde fenomeen gaande dat de aller rijksten niets van wat ze zich toe-eigenen willen afstaan. Dus wordt er flink gelobbyed en worden er allemaal beren op de weg gegooid als men het van plan is van het type als dat jij hier maakt. Uiteindelijk hebben miljardairs miljarden, miljarden die prima gebruikt kunnen worden om in defensie te stoppen of te gebruiken voor andere publieke zaken.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar de praktijk is vaak weerbarstiger. Ze zitten voorlopig op pakweg 2,1% van hun BBP aan defensieuitgaven. Niet te vergelijken met b.v. de Polen en de Baltische staten, waar de dreiging veel acuter wordt gevoeld. En dat niveau aantikken gaat voor een land met een schuld van 110% BBP en een tekort van 6% best lastig worden. Als dat lichtjes belasten van de allerrijksten zo eenvoudig was, dan hadden ze aan dat soort zaken al lang en breed wat kunnen doen en veel meer 'bestedingsruimte' kunnen hebben. De Duitsers zijn wat mij betreft onnodig zuinig geweest met niet in de laatste plaats een recessie tot gevolg. Daar is het verhogen van de uitgaven aan defensie niet alleen verstandig vanuit het perspectief van defensie zelf, maar ook vanuit economisch perspectief.
Het is leuk hoor dat de Fransen van alles willen, maar ik vind dat ze ook wel wat makkelijk een grote broek aantrekken.
En dat is de leider van het machtigste land ter wereld. Je zou het niet geloven maar toch is het waar. Wat is dat voor conspiracy over Obama nu weer de tandjes.quote:This Radical Left Lunatic of a Judge, a troublemaker and agitator who was sadly appointed by Barack Hussein Obama, was not elected President - He didn’t WIN the popular VOTE (by a lot!), he didn’t WIN ALL SEVEN SWING STATES, he didn’t WIN 2,750 to 525 Counties, HE DIDN’T WIN ANYTHING! I WON FOR MANY REASONS, IN AN OVERWHELMING MANDATE, BUT FIGHTING ILLEGAL IMMIGRATION MAY HAVE BEEN THE NUMBER ONE REASON FOR THIS HISTORIC VICTORY. I’m just doing what the VOTERS wanted me to do. This judge, like many of the Crooked Judges’ I am forced to appear before, should be IMPEACHED!!! WE DON’T WANT VICIOUS, VIOLENT, AND DEMENTED CRIMINALS, MANY OF THEM DERANGED MURDERERS, IN OUR COUNTRY. MAKE AMERICA GREAT AGAIN!!!
Het is bepaald type mens dat zo kan genieten van dit soort filmpjes.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:45 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lklqdhpphc2u
[ afbeelding ]
'Fun videos'. Walgelijk mens
Ze hebben daar mensen die volledig geïndoctrineerd zijn. Geen greintje respect voor de medemens, tenzij je bij hun cult hoort. Bah.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:45 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lklqdhpphc2u
[ afbeelding ]
'Fun videos'. Walgelijk mens
Heeft ie het niet over de judge? Die won inderdaad de verkiezingen niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:54 schreef Gunner het volgende:
Trump gaat weer even helemaal los op z'n eigen truth social
[..]
En dat is de leider van het machtigste land ter wereld. Je zou het niet geloven maar toch is het waar. Wat is dat voor conspiracy over Obama nu weer de tandjes.
Er waren i.i.g nog genoeg CAPS over
Het is idd vrij onsamenhangend.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Heeft ie het niet over de judge? Die won inderdaad de verkiezingen niet.
Dat is niet uniek voor de kringen rond Trump hoor. Dat zie je op veel plekken, een variant van leedvermaak, trotse onverschilligheid of plezier over het lijden van anderen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze hebben daar mensen die volledig geïndoctrineerd zijn. Geen greintje respect voor de medemens, tenzij je bij hun cult hoort. Bah.
Hij wakkert dit gedrag ook al jaren aan. Empathie is slecht en een zwakte. Wreedheid wordt beloond en gezien als een sterkte.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is niet uniek voor de kringen rond Trump hoor. Dat zie je op veel plekken, een variant van leedvermaak, trotse onverschilligheid of plezier over het lijden van anderen.
Botte domheid, het gevoel dat het gaat om de sterkste te zijn, zoiets zal er wel achter zitten.
Niet serieus te nemen dit. Zo kan je alles in je voordeel uitleggen (of eigenlijk juist niet)quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:37 schreef Kijkertje het volgende:
Volgens DOJ toont het gebrek aan informatie over de "TERRORISTEN!' die Trump & Co naar El Salvador gevlogen hebben aan hoe 'GEVAARLIJK!' ze zijn![]()
[ afbeelding ]
En gisteren liep Homan nog te verkondigen dat ze allerlei informatie over de gedeporteerden hadden?
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lklivx6szk25
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |