Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Zie Rijksdagbrand. Trump c.s. hebben het Jaarboek 1933 echt wel gelezen, hoor. Ik heb al eerder gezegd: We moeten maar hopen dat de rookmelders en sprinklers in het Capitool regelmatig gecontroleerd en onderhouden worden.quote:Op maandag 17 maart 2025 21:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ook dat. Trump zal protesten ongetwijfeld aangrijpen om de noodtoestand uit te roepen met nog meer bevoegdheden.
We zijn hier opeens wel heel erg kinky gewordenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:49 schreef Basp1 het volgende:
Fun videos waar blijft het ai filmpje dat de blauwe ogen blonde woordvoerster door Trump Musk en Vance van alle kanten genomen wordt of is dat dan opeens geen fun meer?
Deze?quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:20 schreef kladderadatsch het volgende:
Hmmm, nu doen youtube clips het ook al niet meer.
Ja.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Deze?
Bekijk deze YouTube-video
Doet het idd niet![]()
Op Fok niet, in een browser wel.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:34 schreef Kijkertje het volgende:
Deze?
Bekijk deze YouTube-video
Doet het idd niet![]()
Nah ja op den duur komt dit allemaal bij de Supreme Court terecht waarvan Trump natuurlijk hoopt dat ze hem in het gelijk stellen. Het wachten is op hun uitspraak.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:53 schreef Jojoke het volgende:
Doen ze eigenlijk iets met die rechterlijke uitspraken?
Die lui vegen gewoon overal hun reet mee af want er zijn immers geen consequenties. Niks. Het is momenteel voor hen alsof je een bank berooft, 20 agenten doodschiet en dan, terwijl dat allemaal op camera staat, nog gewoon overal kunt gaan en staan waar je wil, terwijl je kop ondertussen overal in de krant, op TV en op internet te zien is.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:53 schreef Jojoke het volgende:
Ik moet nog zien dat Trump uitspraken van de Supreme Court gaat negeren. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij daar het lef voor heeft.quote:Op woensdag 19 maart 2025 01:26 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Die lui vegen gewoon overal hun reet mee af want er zijn immers geen consequenties. Niks. Het is momenteel voor hen alsof je een bank berooft, 20 agenten doodschiet en dan, terwijl dat allemaal op camera staat, nog gewoon overal kunt gaan en staan waar je wil, terwijl je kop ondertussen overal in de krant, op TV en op internet te zien is.
Might makes right.
Die 6 tegen 3 op zijn hand zijn en hem bovendien immuniteit hebben geven? Die SC? Daar zou ik niet zo bang voor zijn als ik Trump was.quote:Op woensdag 19 maart 2025 01:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik moet nog zien dat Trump uitspraken van de Supreme Court gaat negeren. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij daar het lef voor heeft.
Maar goed hij heeft tegen die tijd al enorme schade aangericht aan het overheidsapparaat
Ja dat bedoelde ik, grote muil over dat hij wel eens even voor vrede gaat zorgen, laat Oekraïne concessies doen, Rusland hoeft geen enkele concessie te doen en allerlei straffen worden teruggedraaid, onderzoeken naar oorlogsmisdaden stopgezet... en dan heb je al allerlei dingen aan Rusland belooft... Dat terwijl Rusland zelf nog niets had toegezegd.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:16 schreef Kijkertje het volgende:
Trump's telefoontje met Putin leverde ook nog steeds geen wapenstilstand op.
[ afbeelding ]
Wel andere 'belangrijke' plannen gemaakt die goed zijn voor zijn imago![]()
[ afbeelding ]
He ja laten we gezellig gaan hockeyen!![]()
ACB en Roberts willen nog wel eens afwijken maar afgezien daarvan ging het om de vraag of ze zulke uitspraken gaan negeren.quote:Op woensdag 19 maart 2025 01:48 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Die 6 tegen 3 op zijn hand zijn en hem bovendien immuniteit hebben geven? Die SC? Daar zou ik niet zo bang voor zijn als ik Trump was.
Sorry, ik volg je even niet. Please elaborate.quote:Op woensdag 19 maart 2025 01:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
ACB en Roberts willen nog wel eens afwijken maar afgezien daarvan ging het om de vraag of ze zulke uitspraken gaan negeren.
Hij kan niet strafrechterlijk vervolgd worden maar hij moet zich natuurlijk wel aan de rechterlijke uitspraken houden anders ontstaat er echt een constitutionele crisis.quote:Op woensdag 19 maart 2025 02:16 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Sorry, ik volg je even niet. Please elaborate.![]()
Ze hebben Trump (of liever gezegd de president van de VS) toch al immuniteit gegeven met die omstreden wet/uitspraak van vorig jaar? Wat rest het SC dan nog aan leverage?
En daarom is het ook zo belangrijk dat de rechterlijke macht kan blijven functioneren wat je bij een shutdown wel kan vergeten.quote:"For more than two centuries, it has been established that impeachment is not an appropriate response to disagreement concerning a judicial decision," Roberts said in a statement released by the Supreme Court. "The normal appellate review process exists for that purpose."
https://reportersonline.n(...)mokkel-dan-fentanyl/quote:– Republikeinen in Minnesota stellen een wet voor die “gewelddadige haat jegens Trump vanwege zijn beleid” als een geestelijke ziekte beschouwt. Vijf Republikeinse wetgevers willen het voorstel maandag indienen in de Senaat en het doorverwijzen naar de Commissie Volksgezondheid, met als doel “Trump Derangement Syndrome” toe te voegen aan de staatsdefinitie van geestelijke ziekten.
Dat is inderdaad een stuk nuttigere besteding dan onderzoek naar (pre-)diabetes inderdaad, want dat is totaal geen probleem in de VS.quote:Op woensdag 19 maart 2025 06:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
https://reportersonline.n(...)mokkel-dan-fentanyl/
De SC zal in zijn voordeel of zijn nadeel beslissen. In beide gevallen is het in zijn voordeel. Gewoon wat families bedreigen en je bent er.quote:Op woensdag 19 maart 2025 01:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik moet nog zien dat Trump uitspraken van de Supreme Court gaat negeren. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij daar het lef voor heeft.
Maar goed hij heeft tegen die tijd al enorme schade aangericht aan het overheidsapparaat
Over een paar decennia is democratie iets van het verleden.quote:Op woensdag 19 maart 2025 07:32 schreef Beathoven het volgende:
Met de VS erbij leeft 71% van de wereldpopulatie nu in een autocratie.
Wat denk je met zulke posts te bereiken? Oprecht benieuwdquote:Op woensdag 19 maart 2025 07:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Over een paar decennia is democratie iets van het verleden.
Discussiëren over staatsvormen? Dat democratie meer en meer in het gedrang is, lijkt me overduidelijk.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat denk je met zulke posts te bereiken? Oprecht benieuwd
Oh je meent ook echtquote:Op woensdag 19 maart 2025 08:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Discussiëren over staatsvormen? Dat democratie meer en meer in het gedrang is, lijkt me overduidelijk.
Je kunt er wel lacherig over doen, maar zo lollig vind ik het niet.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh je meent ook echt
Open er maar een topic over zou ik zeggen.
quote:The global democracy index: how did countries perform in 2024?
Around half the world’s population live in places that held elections in 2024. Some 1.65bn ballots were cast across more than 70 countries. But while the number of democratic elections in a single year has never been higher, 2024 also brought big challenges. According to the latest democracy index published by EIU, our sister company, on February 27th, global democracy is in worse shape than at any point in the nearly two-decade history of the index.
Hoewel ik je vrees zonder meer deel, heb ik wel een hekel aan grafiekjes waar ze een grapje uithalen met de schaalverdeling om een punt te maken.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt er wel lacherig over doen, maar zo lollig vind ik het niet.
[..]
[ afbeelding ]
Ik zie eerlijk gezegd niks raars aan die schaalverdeling?quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoewel ik je vrees zonder meer deel, heb ik wel een hekel aan grafiekjes waar ze een grapje uithalen met de schaalverdeling om een punt te maken.
Hij is niet foutief, maar hij is bewust zo gesneden zodat het lijkt alsof we op de rand van de afgrond staan. Terwijl dat ineens heel erg meevalt als je de grafiek op de volledige schaal van 0 tot 10 zou zetten.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd niks raars aan die schaalverdeling?
Of je leest gewoon de schaal en kijkt iets verder dan de eerste indruk. Als je de y-as niet bewerkt kun je de trend veel minder goed zien.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij is niet foutief, maar hij is bewust zo gesneden zodat het lijkt alsof we op de rand van de afgrond staan. Terwijl dat ineens heel erg meevalt als je de grafiek op de volledige schaal van 0 tot 10 zou zetten.
Nou ja, dit is een gemiddelde van alle landen he. Dus deze neergang is echt dramatisch. In de tekst staat ook dat we in iets van 10 jaar van 12 naar 6% volledig democratische landen zijn gegaan.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij is niet foutief, maar hij is bewust zo gesneden zodat het lijkt alsof we op de rand van de afgrond staan. Terwijl dat ineens heel erg meevalt als je de grafiek op de volledige schaal van 0 tot 10 zou zetten.
Ik zou dat toch anders uitleggen. Het doel van de grafiek is niet om de absolute waarde aan te geven, maar de trend. En om dat te doen heeft het niet zoveel zin om de gehele y-as van 0 tot 10 op te tekenen; lege ruimte is niet informatief. Voor de trend moet iedereen dan zelf nog inzoomen op een priegelig lijntje.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik snap wel wat er gebeurt, maar door deze schaal te kiezen wordt die trend veel scherper weergegeven dan hij eigenlijk is.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou dat toch anders uitleggen. Het doel van de grafiek is niet om de absolute waarde aan te geven, maar de trend. En om dat te doen heeft het niet zoveel zin om de gehele y-as van 0 tot 10 op te tekenen; lege ruimte is niet informatief. Voor de trend moet iedereen dan zelf nog inzoomen op een priegelig lijntje.
quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:53 schreef Jojoke het volgende:
Zit jij nou aan de kant die daar verbetering in wil brengen of vind je het zo wel best?quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:23 schreef MoreDakka het volgende:
Democratie staat altijd onder druk en dat zal ook altijd zo blijven. Doemdenken gebaseerd op niets vergroot die druk alleen maar en levert niets op.
Me dunkt dat wat er in Trumpistan gebeurt wel iets verder gaat en concreter is dan ‘doemdenken gebaseerd op niets’.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:23 schreef MoreDakka het volgende:
Democratie staat altijd onder druk en dat zal ook altijd zo blijven. Doemdenken gebaseerd op niets vergroot die druk alleen maar en levert niets op.
Ondertussen is zeer recent de enige politieke tegenstander van Erdogan; Imamoglu, in Istanbul opgepakt en als terrorist gemarkeerd.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Me dunkt dat wat er in Trumpistan gebeurt wel iets verder gaat en concreter is dan ‘doemdenken gebaseerd op niets’.
Turkey-stijl.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:29 schreef xpompompomx het volgende:
Begin me onderhand af te vragen wanneer de eerste politieke tegenstanders opgesloten gaan worden. Of erger...
Meevallen is daar alleen 'we leven nog'. Voor de rest is het harde hand versus voorzichtigheid. Als de harde hand met hard verzet wordt beantwoord, dan hebben we het labeltje terrorist en is het hek helemaal van de dam. Op dat moment is men wel aan het broeden.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:48 schreef Salina het volgende:
[..]
Turkey-stijl.
Ik begin me ook wel zorgen te maken over (politieke) tegenstanders zo langzamerhand. Misschien gaat het meevallen, maar ik denk dat journalisten, wetenschappers en politieke tegenstanders het inderdaad wel eens zwaar kunnen gaan krijgen de komende tijd.
Het maakt allemaal weinig uit. Ook al zou men de gekste uitspraken doen en alle plannen op tafel gooien. We zien het al. Het heeft geen toelichting meer nodig. Het draaiboek gaat winnen.quote:De uitspraken van het regime doen dat in ieder geval wel vermoeden (sic). Hardop uitspreken dat rechters impeached moeten worden, nieuwszenders illegaal bezig zijn. Nu blijft het bij Trump en co vaak bij hard blaffen maar je weet het nooit. Ondertussen wordt de rechtstaat wel behoorlijk uitgehold.
'Gelukkig' laat het WH dat ook duidelijk weten, bijvoorbeeld door middel van deze Freudiaanse (?) verspreking van perspoppetje Leavitt waarin ze zegt dat men law en order bevecht.![]()
![]()
Hilarious Karoline Leavitt Blunder Causes Her To Accidentally Tell The Truth
https://x.com/atrupar/sta(...)7ab9e4b0452f9aa7e8c1
Nee, er is geen enkele reden om te denken dat Trump's gerommel tot het einde van democratie gaat leiden.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Me dunkt dat wat er in Trumpistan gebeurt wel iets verder gaat en concreter is dan ‘doemdenken gebaseerd op niets’.
Onderbouw je stelling eensquote:Op woensdag 19 maart 2025 09:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, er is geen enkele reden om te denken dat Trump's gerommel tot het einde van democratie gaat leiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |