abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 maart 2025 @ 21:22:20 #1
862 Arcee
Look closer
pi_217100216

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
Als jij wou dan verfde jij de wolken blauw.
pi_217100269
Ik denk dat dat blonde wicht van die fun videos achtereenvolgens trump, vance en musk heeft moeten pijpen om die baan te krijgen.

En het erge is nog dat ik niet eens sarcastisch ben.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 18 maart 2025 @ 21:48:31 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217100491
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2025 21:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ook dat. Trump zal protesten ongetwijfeld aangrijpen om de noodtoestand uit te roepen met nog meer bevoegdheden.
Zie Rijksdagbrand. Trump c.s. hebben het Jaarboek 1933 echt wel gelezen, hoor. Ik heb al eerder gezegd: We moeten maar hopen dat de rookmelders en sprinklers in het Capitool regelmatig gecontroleerd en onderhouden worden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 18 maart 2025 @ 23:03:45 #4
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217101068
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 16:49 schreef Basp1 het volgende:
Fun videos waar blijft het ai filmpje dat de blauwe ogen blonde woordvoerster door Trump Musk en Vance van alle kanten genomen wordt of is dat dan opeens geen fun meer?
We zijn hier opeens wel heel erg kinky geworden :7

Maar goed, waar het hart vol van is......
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217101231
Zo te zien zijn de bewijzen van schuld (het hebben van een tattoo) al net zo belabberd als bij de vlucht naar Gitmo

https://bsky.app/profile/ryangrim.bsky.social/post/3lkoj3mzk5c2b

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217101248
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217101281
Zieke, zieke mensen ...

Minnesota lawmaker accused of soliciting a minor same day he introduced ‘Trump Derangement Syndrome’ bill

Eichorn was arrested Monday night, hours after introducing a controversial bill

Krijgt vast wel een pardon van Trump :')
pi_217101297
pi_217101325
Trump's telefoontje met Putin leverde ook nog steeds geen wapenstilstand op.

Wel andere 'belangrijke' plannen gemaakt die goed zijn voor zijn imago :')

He ja laten we gezellig gaan hockeyen! 8)7

[ Bericht 19% gewijzigd door Kijkertje op 19-03-2025 00:25:32 ]
  woensdag 19 maart 2025 @ 00:20:48 #10
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217101361
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 00:20 schreef kladderadatsch het volgende:
Hmmm, nu doen youtube clips het ook al niet meer.
Deze?

Bekijk deze YouTube-video

Doet het idd niet :o
pi_217101384
Deze EO van Trump wordt ook al geblokkeerd:

pi_217101388
Doen ze eigenlijk iets met die rechterlijke uitspraken?
  woensdag 19 maart 2025 @ 00:54:48 #14
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217101390
quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2025 00:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Deze?

Ja. :) Dus je had het wel gezien? Maar afspelen doet 'ie niet. Weird.
  woensdag 19 maart 2025 @ 01:04:58 #15
2651 svann
night-hawk
pi_217101399
quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2025 00:34 schreef Kijkertje het volgende:
Deze?

Op Fok niet, in een browser wel.
Meer iets voor een topic in Feedback?
Net als hierbij? FB / Klopt het dat je geen Twitter/X meer kan embedden?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_217101400
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 00:53 schreef Jojoke het volgende:
Nah ja op den duur komt dit allemaal bij de Supreme Court terecht waarvan Trump natuurlijk hoopt dat ze hem in het gelijk stellen. Het wachten is op hun uitspraak.
  woensdag 19 maart 2025 @ 01:26:45 #17
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217101428
quote:
Die lui vegen gewoon overal hun reet mee af want er zijn immers geen consequenties. Niks. Het is momenteel voor hen alsof je een bank berooft, 20 agenten doodschiet en dan, terwijl dat allemaal op camera staat, nog gewoon overal kunt gaan en staan waar je wil, terwijl je kop ondertussen overal in de krant, op TV en op internet te zien is.

Might makes right.
pi_217101464
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 01:26 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Die lui vegen gewoon overal hun reet mee af want er zijn immers geen consequenties. Niks. Het is momenteel voor hen alsof je een bank berooft, 20 agenten doodschiet en dan, terwijl dat allemaal op camera staat, nog gewoon overal kunt gaan en staan waar je wil, terwijl je kop ondertussen overal in de krant, op TV en op internet te zien is.

Might makes right.
Ik moet nog zien dat Trump uitspraken van de Supreme Court gaat negeren. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij daar het lef voor heeft.

Maar goed hij heeft tegen die tijd al enorme schade aangericht aan het overheidsapparaat :'(
  woensdag 19 maart 2025 @ 01:48:11 #19
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217101470
quote:
6s.gif Op woensdag 19 maart 2025 01:44 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik moet nog zien dat Trump uitspraken van de Supreme Court gaat negeren. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij daar het lef voor heeft.

Maar goed hij heeft tegen die tijd al enorme schade aangericht aan het overheidsapparaat :'(
Die 6 tegen 3 op zijn hand zijn en hem bovendien immuniteit hebben geven? Die SC? Daar zou ik niet zo bang voor zijn als ik Trump was. :)
  woensdag 19 maart 2025 @ 01:48:31 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217101471
quote:
15s.gif Op woensdag 19 maart 2025 00:16 schreef Kijkertje het volgende:
Trump's telefoontje met Putin leverde ook nog steeds geen wapenstilstand op.

[ afbeelding ]

Wel andere 'belangrijke' plannen gemaakt die goed zijn voor zijn imago :')

[ afbeelding ]

He ja laten we gezellig gaan hockeyen! 8)7
Ja dat bedoelde ik, grote muil over dat hij wel eens even voor vrede gaat zorgen, laat Oekraïne concessies doen, Rusland hoeft geen enkele concessie te doen en allerlei straffen worden teruggedraaid, onderzoeken naar oorlogsmisdaden stopgezet... en dan heb je al allerlei dingen aan Rusland belooft... Dat terwijl Rusland zelf nog niets had toegezegd.

Zogenaamd de meester in 'deals maken' zorgt ervoor dat hij meteen al het kruit verschoten heeft en Putin in een positie heeft gebracht dat ie nog meer kan gaan eisen, ondanks dat ie helemaal geen concessies hoeft te doen. Putin op zijn beurt wil geen gezichtsverlies lijden en gaat dus meer eisen, om vervolgens over een niet al te lange tijd lekker verder te gaan met oude Soviet-landen inpikken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217101492
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 01:48 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Die 6 tegen 3 op zijn hand zijn en hem bovendien immuniteit hebben geven? Die SC? Daar zou ik niet zo bang voor zijn als ik Trump was. :)
ACB en Roberts willen nog wel eens afwijken maar afgezien daarvan ging het om de vraag of ze zulke uitspraken gaan negeren.
  woensdag 19 maart 2025 @ 02:16:43 #22
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217101536
quote:
6s.gif Op woensdag 19 maart 2025 01:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
ACB en Roberts willen nog wel eens afwijken maar afgezien daarvan ging het om de vraag of ze zulke uitspraken gaan negeren.
Sorry, ik volg je even niet. Please elaborate. :)

Ze hebben Trump (of liever gezegd de president van de VS) toch al immuniteit gegeven met die omstreden wet/uitspraak van vorig jaar? Wat rest het SC dan nog aan leverage?
pi_217101562
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 02:16 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Sorry, ik volg je even niet. Please elaborate. :)

Ze hebben Trump (of liever gezegd de president van de VS) toch al immuniteit gegeven met die omstreden wet/uitspraak van vorig jaar? Wat rest het SC dan nog aan leverage?
Hij kan niet strafrechterlijk vervolgd worden maar hij moet zich natuurlijk wel aan de rechterlijke uitspraken houden anders ontstaat er echt een constitutionele crisis.

Het is ook niet voor niks (en heel uitzonderlijk) dat Roberts zich er vandaag mee ging bemoeien toen Trump ging roepen om impeachment van rechters op grond van hun uitspraken.

quote:
"For more than two centuries, it has been established that impeachment is not an appropriate response to disagreement concerning a judicial decision," Roberts said in a statement released by the Supreme Court. "The normal appellate review process exists for that purpose."
En daarom is het ook zo belangrijk dat de rechterlijke macht kan blijven functioneren wat je bij een shutdown wel kan vergeten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 19-03-2025 03:15:49 ]
pi_217101636
So much WINNING! (en dan post ik lang niet alles)

[ Bericht 15% gewijzigd door Kijkertje op 19-03-2025 04:46:28 ]
pi_217101707
:')

quote:
– Republikeinen in Minnesota stellen een wet voor die “gewelddadige haat jegens Trump vanwege zijn beleid” als een geestelijke ziekte beschouwt. Vijf Republikeinse wetgevers willen het voorstel maandag indienen in de Senaat en het doorverwijzen naar de Commissie Volksgezondheid, met als doel “Trump Derangement Syndrome” toe te voegen aan de staatsdefinitie van geestelijke ziekten.
https://reportersonline.n(...)mokkel-dan-fentanyl/
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217101724
quote:
Dat is inderdaad een stuk nuttigere besteding dan onderzoek naar (pre-)diabetes inderdaad, want dat is totaal geen probleem in de VS.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217101880
Met de VS erbij leeft 71% van de wereldpopulatie nu in een autocratie.
pi_217101972
quote:
6s.gif Op woensdag 19 maart 2025 01:44 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De SC zal in zijn voordeel of zijn nadeel beslissen. In beide gevallen is het in zijn voordeel. Gewoon wat families bedreigen en je bent er.
  woensdag 19 maart 2025 @ 07:55:43 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217101984
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 07:32 schreef Beathoven het volgende:
Met de VS erbij leeft 71% van de wereldpopulatie nu in een autocratie.
Over een paar decennia is democratie iets van het verleden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217102154
quote:
9s.gif Op woensdag 19 maart 2025 07:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Over een paar decennia is democratie iets van het verleden.
Wat denk je met zulke posts te bereiken? Oprecht benieuwd :D
  woensdag 19 maart 2025 @ 08:31:50 #31
38496 Perrin
pi_217102163
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 08:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat denk je met zulke posts te bereiken? Oprecht benieuwd :D
Discussiëren over staatsvormen? Dat democratie meer en meer in het gedrang is, lijkt me overduidelijk.
pi_217102169
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 08:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Discussiëren over staatsvormen? Dat democratie meer en meer in het gedrang is, lijkt me overduidelijk.
Oh je meent ook echt _O-

Open er maar een topic over zou ik zeggen.
  woensdag 19 maart 2025 @ 08:38:59 #33
38496 Perrin
pi_217102194
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 08:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Oh je meent ook echt _O-

Open er maar een topic over zou ik zeggen.
Je kunt er wel lacherig over doen, maar zo lollig vind ik het niet.

quote:
The global democracy index: how did countries perform in 2024?

Around half the world’s population live in places that held elections in 2024. Some 1.65bn ballots were cast across more than 70 countries. But while the number of democratic elections in a single year has never been higher, 2024 also brought big challenges. According to the latest democracy index published by EIU, our sister company, on February 27th, global democracy is in worse shape than at any point in the nearly two-decade history of the index.
  woensdag 19 maart 2025 @ 08:43:45 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217102224
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 08:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je kunt er wel lacherig over doen, maar zo lollig vind ik het niet.
[..]
[ afbeelding ]
Hoewel ik je vrees zonder meer deel, heb ik wel een hekel aan grafiekjes waar ze een grapje uithalen met de schaalverdeling om een punt te maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 19 maart 2025 @ 08:45:42 #35
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217102234
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 08:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoewel ik je vrees zonder meer deel, heb ik wel een hekel aan grafiekjes waar ze een grapje uithalen met de schaalverdeling om een punt te maken.
Ik zie eerlijk gezegd niks raars aan die schaalverdeling?
  woensdag 19 maart 2025 @ 08:47:15 #36
346939 Janneke141
pi_217102249
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 08:45 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik zie eerlijk gezegd niks raars aan die schaalverdeling?
Hij is niet foutief, maar hij is bewust zo gesneden zodat het lijkt alsof we op de rand van de afgrond staan. Terwijl dat ineens heel erg meevalt als je de grafiek op de volledige schaal van 0 tot 10 zou zetten.
  woensdag 19 maart 2025 @ 08:50:09 #37
38496 Perrin
pi_217102260
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 08:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hij is niet foutief, maar hij is bewust zo gesneden zodat het lijkt alsof we op de rand van de afgrond staan. Terwijl dat ineens heel erg meevalt als je de grafiek op de volledige schaal van 0 tot 10 zou zetten.
Of je leest gewoon de schaal en kijkt iets verder dan de eerste indruk. Als je de y-as niet bewerkt kun je de trend veel minder goed zien.

Anyway, de trend is duidelijk. En de wereld was al niet zo ontzettend democratisch. Je kunt de bovenstaande trend extrapoleren en aannemen dat over enkele decennia het echt voorbij is met de democratie. De autocraten nemen de boel over.
  woensdag 19 maart 2025 @ 08:53:02 #38
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217102285
quote:

[..]
Nou ja, dit is een gemiddelde van alle landen he. Dus deze neergang is echt dramatisch. In de tekst staat ook dat we in iets van 10 jaar van 12 naar 6% volledig democratische landen zijn gegaan.
  woensdag 19 maart 2025 @ 08:59:30 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217102316
quote:

[..]
Ik zou dat toch anders uitleggen. Het doel van de grafiek is niet om de absolute waarde aan te geven, maar de trend. En om dat te doen heeft het niet zoveel zin om de gehele y-as van 0 tot 10 op te tekenen; lege ruimte is niet informatief. Voor de trend moet iedereen dan zelf nog inzoomen op een priegelig lijntje.
  woensdag 19 maart 2025 @ 09:07:27 #40
346939 Janneke141
pi_217102356
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 08:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik zou dat toch anders uitleggen. Het doel van de grafiek is niet om de absolute waarde aan te geven, maar de trend. En om dat te doen heeft het niet zoveel zin om de gehele y-as van 0 tot 10 op te tekenen; lege ruimte is niet informatief. Voor de trend moet iedereen dan zelf nog inzoomen op een priegelig lijntje.
Ja, ik snap wel wat er gebeurt, maar door deze schaal te kiezen wordt die trend veel scherper weergegeven dan hij eigenlijk is.

Grafische statistiek heeft als doel om de lezer/kijker een snel overzicht te geven van een groot aantal gegevens. Maar door het kiezen voor een bepaalde vormgeving stuur je dus ook die lezer een bepaalde kant op. Als ik niet wilde betogen dat de democratie onder druk staat maar dat er helemaal niks aan de hand is, dan kies ik een schaal van -10 tot 20.

Het is niet alleen mijn werk om aan kinderen de stelling van Pythagoras uit te leggen, maar ook om ze te leren hoe ze informatie moeten beoordelen. Daarbij waarschuw ik ze juist voor onechte suggesties die dit soort versneden plaatjes geven.

Maar laten we deze discussie niet in dit topic voortzetten. Ik ben het immers wel eens met punt dat Perrin wilde maken: de democratie als staatsvorm staat onder druk. Dat deed het in een aantal landen al langer, maar inmiddels begint het ook in een aantal westerse landen te kraken en dat is wel zorgelijk.
  woensdag 19 maart 2025 @ 09:16:15 #41
66444 Lord_Vetinari
pi_217102408
quote:
:Y Hun reet afvegen.
pi_217102445
Democratie staat altijd onder druk en dat zal ook altijd zo blijven. Doemdenken gebaseerd op niets vergroot die druk alleen maar en levert niets op.
pi_217102516
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 09:23 schreef MoreDakka het volgende:
Democratie staat altijd onder druk en dat zal ook altijd zo blijven. Doemdenken gebaseerd op niets vergroot die druk alleen maar en levert niets op.
Zit jij nou aan de kant die daar verbetering in wil brengen of vind je het zo wel best?
  woensdag 19 maart 2025 @ 09:35:33 #44
66444 Lord_Vetinari
pi_217102552
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 09:23 schreef MoreDakka het volgende:
Me dunkt dat wat er in Trumpistan gebeurt wel iets verder gaat en concreter is dan ‘doemdenken gebaseerd op niets’.
pi_217102629
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 09:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Me dunkt dat wat er in Trumpistan gebeurt wel iets verder gaat en concreter is dan ‘doemdenken gebaseerd op niets’.
Ondertussen is zeer recent de enige politieke tegenstander van Erdogan; Imamoglu, in Istanbul opgepakt en als terrorist gemarkeerd.

Die stappen gaan er ook in de VS komen. Ik heb respect voor degenen die doorgaan. Maar veel Democraten, niet-MAGA Republikeinen, journalisten, vloggers etc zitten waarschijnlijk wel tussen familie en carriere af te wegen. Want de strijd is anders dan voorheen en het labeltje 'terrorist' is in de maak.
pi_217102705
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:29 schreef xpompompomx het volgende:
Begin me onderhand af te vragen wanneer de eerste politieke tegenstanders opgesloten gaan worden. Of erger...
Turkey-stijl.

Ik begin me ook wel zorgen te maken over (politieke) tegenstanders zo langzamerhand. Misschien gaat het meevallen, maar ik denk dat journalisten, wetenschappers en politieke tegenstanders het inderdaad wel eens zwaar kunnen gaan krijgen de komende tijd.
In ieder geval vanuit diehard MAGA-kant. John Roberts kan daar nu al over meepraten na zijn uitspraak van gisteren.

De uitspraken van het regime doen dat in ieder geval wel vermoeden (sic). Hardop uitspreken dat rechters impeached moeten worden, nieuwszenders illegaal bezig zijn. Nu blijft het bij Trump en co vaak bij hard blaffen maar je weet het nooit. Ondertussen wordt de rechtstaat wel behoorlijk uitgehold.

'Gelukkig' laat het WH dat ook duidelijk weten, bijvoorbeeld door middel van deze Freudiaanse (?) verspreking van perspoppetje Leavitt waarin ze zegt dat men law en order bevecht. :+ _O-

Hilarious Karoline Leavitt Blunder Causes Her To Accidentally Tell The Truth

https://x.com/atrupar/sta(...)7ab9e4b0452f9aa7e8c1
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_217102790
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 09:48 schreef Salina het volgende:

[..]
Turkey-stijl.

Ik begin me ook wel zorgen te maken over (politieke) tegenstanders zo langzamerhand. Misschien gaat het meevallen, maar ik denk dat journalisten, wetenschappers en politieke tegenstanders het inderdaad wel eens zwaar kunnen gaan krijgen de komende tijd.
Meevallen is daar alleen 'we leven nog'. Voor de rest is het harde hand versus voorzichtigheid. Als de harde hand met hard verzet wordt beantwoord, dan hebben we het labeltje terrorist en is het hek helemaal van de dam. Op dat moment is men wel aan het broeden.

quote:
De uitspraken van het regime doen dat in ieder geval wel vermoeden (sic). Hardop uitspreken dat rechters impeached moeten worden, nieuwszenders illegaal bezig zijn. Nu blijft het bij Trump en co vaak bij hard blaffen maar je weet het nooit. Ondertussen wordt de rechtstaat wel behoorlijk uitgehold.

'Gelukkig' laat het WH dat ook duidelijk weten, bijvoorbeeld door middel van deze Freudiaanse (?) verspreking van perspoppetje Leavitt waarin ze zegt dat men law en order bevecht. :+ _O-

Hilarious Karoline Leavitt Blunder Causes Her To Accidentally Tell The Truth

https://x.com/atrupar/sta(...)7ab9e4b0452f9aa7e8c1
Het maakt allemaal weinig uit. Ook al zou men de gekste uitspraken doen en alle plannen op tafel gooien. We zien het al. Het heeft geen toelichting meer nodig. Het draaiboek gaat winnen.

We zullen de komende tijd veel strohalmen zien die allemaal geknakt gaan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 19-03-2025 10:01:16 ]
pi_217102826
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 09:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee, er is geen enkele reden om te denken dat Trump's gerommel tot het einde van democratie gaat leiden.
pi_217102834
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 09:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, er is geen enkele reden om te denken dat Trump's gerommel tot het einde van democratie gaat leiden.
Onderbouw je stelling eens
  woensdag 19 maart 2025 @ 10:03:10 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217102871

Volgens Chuck Schumer is er pas een probleem als de situatie al zover is afgegleden dat er eigenlijk niets meer aan gedaan kan worden. Een verder volkomen arbitraire grens die overschreden wordt, is de grens waar hij waakzaam voor is.

Het feit dat de hele overheid wordt overgenomen door Musk, dat VvMU wordt gekortwiekt, dat mensen willekeurig worden vastgezet en worden gedeporteerd: het doet hem niets. Zolang Trump maar niet tegen de SC in gaat is er nog niets aan de hand. Dit kunnen we zelfs doortrekken dat zolang de SC het eens is met Trump (om wat voor reden dan ook, bijvoorbeeld afpersing, bedreiging, of nog iets anders) er volgens Chuck Schumer niets aan de hand is.

Alsof je pas in een ravijn rijdt op het moment dat de weg al daadwerkelijk is opgehouden en je tot die tijd er nog niet zoveel aan de hand is.

Meld je gewoon aan bij de Republikeinen, Chuck. Daar hoor je toch. Lekker samen de dictatuur uitroepen, geld harken, mensen deporteren, echt iets voor jou. Minority leader van de uniparty.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')