SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je bent een waardeloze agent.
Is dat serieus? Wat is de bron? (Het is zo bizar dat je vermoedt dat het De Speld moet zijn, al kun je niets meer uitsluiten)quote:Op donderdag 6 maart 2025 11:21 schreef michaelmoore het volgende: [..] ja dus snel aan de defensie gaan werken als EU of ten onder gaan aan ons stikstof dillema, groene natuur complex en islam verering door commissies [..]
https://nieuws.marokko.nl(...)slimas-zonder-hijab/quote:Op donderdag 6 maart 2025 11:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is dat serieus? Wat is de bron? (Het is zo bizar dat je vermoedt dat het De Speld moet zijn, al kun je niets meer uitsluiten)
Heb je in 2 dagen geregeld. Zo moeilijk is dat niet.quote:
Bescherming van de natuurlijke rivier DNJEPR grens, als hoofdlinie, men wil kost wat kost voorkomen dat de russen Odessa innemen want dat is de poort naar Moldavie en Roemeniequote:Op donderdag 6 maart 2025 11:29 schreef Idisrom het volgende:
Ik zie de topictitel staan. Ik vraag me steeds af, waarom Europa hun troepen wil stationeren in Poltava, Dnipro en Kryvy Rih.
Ziet Europa deze steden als bestandsgrens?
Ben benieuwd of de EU nog steeds zo eager is om daar ter plekke Oekraine bij te staan.quote:Lavrov: "Aanwezigheid van troepen uit EU landen in Oekraine zullen we opvatten als een directe oorlogsverklaring aan Rusland."
Die plekken liggen lekker centraal.quote:Op donderdag 6 maart 2025 11:29 schreef Idisrom het volgende:
Ik zie de topictitel staan. Ik vraag me steeds af, waarom Europa hun troepen wil stationeren in Poltava, Dnipro en Kryvy Rih.
Ziet Europa deze steden als bestandsgrens?
Het leveren van Leopard tanks en Storm Shadow raketten was toch al een oorlogsverklaring?quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de EU nog steeds zo eager is om daar ter plekke Oekraine bij te staan.
En trouwens. Trump betichtte Zelensky van een mogelijke WOIII, maar met de EU als vredesmissie en het blaffen van Lavrov kom je bijna op hetzelfde resultaat uit.
Die Lavrov doet mij trouwens altijd aan Gargamel denken
Ze zijn net begonnen, dus dit vind ik een domme vraag...quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:02 schreef oheng het volgende:
Jezus Christus, houdt het dan nooit op met stompzinnige gekte uit het trump circus???
Bekijk deze YouTube-video
Nou ja, het laatste wat we willen is om als EU ook in die oorlog betrokken te raken. Wij zijn hier al helemaal in de paniek als er een cafe in Arnhem uitbrandt.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het leveren van Leopard tanks en Storm Shadow raketten was toch al een oorlogsverklaring?
Waarom heeft deze guy een kruis op zijn voorhoofd?quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze zijn net begonnen, dus dit vind ik een domme vraag...
Het is de zoveelste red line. Als die troepen er eenmaal zijn slikken ze dat gewoon weer in.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het is wel duidelijk dat rusland geen langdurige vrede wil.
Het was aswoensdag. Stukje virtue signalling.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom heeft deze guy een kruis op zijn voorhoofd?
De Russen zijn al all-in gegaan. Als het nu stopt dan dondert het hele kaartenhuis in elkaar net zoals de Soviet-Unie.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het is wel duidelijk dat rusland geen langdurige vrede wil.
Dat is een lastige voor Orban en Fico. Moeten die nu gaan huilen dat we zwakker zijn dan een woke Pool beweert? Wat hebben die twee dan gedaan de afgelopen jaren? Zij kwamen toch op voor de Europeanen en zo?quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljpeczlwmc2t
🇪🇺🇵🇱 "Europe as a whole is capable of winning any conflict against Russia. We are stronger," — Polish Prime Minister Tusk before the start of the summit in Brussels
Amerikanen zijn religieuzer. De heftig anti-trump burgemeester van Boston had het ook. Was heel afleidend bij het luisteren.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het was aswoensdag. Stukje virtue signalling.
Ik denk dat ook voor die twee het over en uit is. Iedereen die straks ook maar ruikt naar Putin is straks een bedreiging van de Europese veiligheid. Veto's daartegen worden gewoon platgewalst.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is een lastige voor Orban en Fico. Moeten die nu gaan huilen dat we zwakker zijn dan een woke Pool beweert? Wat hebben die twee dan gedaan de afgelopen jaren? Zij kwamen toch op voor de Europeanen en zo?
Is geenszins aan de orde. Trump is voor Poetin veel aantrekkelijker om zijn zin door te drijven mee te onderhandelen. De EU is voor Poetin veel te lastig en veeleisend en staat bovendien aan de kant van Oekraine.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:29 schreef Scjvb het volgende:
Europa zou ook best zelf eens toenadering tot de russen (Poetin) mogen gaan zoeken om met hen te praten, wat iemand hier kort geleden al opmerkte!
Is in mijn ogen een direct stuk onmacht wat ze daarmee tonen. Ze weten dat als Europa echt een vuist maakt en all-in gaan ze een heel groot probleem hebben. Daarom ook meteen dan die nucleaire dreiging. Dat is eigenlijk hun enige troefkaart, hoewel die inzetten eigenlijk gewoon direct WW3 ontketent die ook de ondergang van Rusland zelf zal inluiden...quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:31 schreef Tengano het volgende:
Ik kan me toch wel redelijk ergeren aan die dubbele maatstaven van Rusland. Oekraine mag geen wapens van andere landen en al helemaal geen troepen van andere landen. En zelf halen ze hun spullen uit Iran en vecht er gewoon kanonnenvlees uit Noord Korea mee.
En maar blijven dreigen als wij zoiets van plan zijn
Alles dat je online zet blijft bestaan. Dat geldt ook voor domme blondjes op de loonlijst van Putin.quote:
Plus dat ze dat mandaat weer niet van China hebben volgens mij. Het lijkt idd vooral op dreigen, maar er zijn genoeg partijen die daar toch gevoelig voor zijn, want dat volk is redelijk onvoorspelbaar vind ik zelf.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is in mijn ogen een direct stuk onmacht wat ze daarmee tonen. Ze weten dat als Europa echt een vuist maakt en all-in gaan ze een heel groot probleem hebben. Daarom ook meteen dan die nucleaire dreiging. Dat is eigenlijk hun enige troefkaart, hoewel die inzetten eigenlijk gewoon direct WW3 ontketent die ook de ondergang van Rusland zelf zal inluiden...
Ze zijn gaan geloven in hun eigen verhaaltjes.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:26 schreef HiZ het volgende:
Wat mij verbaast van de laatste dagen is hoe snel de VS gemarginaliseerd lijken te raken. Nog even en ze worden niet eens meer gevraagd om deel te nemen aan de vredesbesprekingen.
En die dumbo's in het Witte Huis hebben niet eens door dat ze met hun rol als leider ook een flinke aderlating ondergaan qua harde macht in de zin dat zij nu ook niet meer kunnen rekenen op de loyaliteit van Europa.
Katholiek gebruik, hoewel zelfs ik niet uit mijn hoofd weet wat het ook alweer betekent. Iets met boetedoening ofzo.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom heeft deze guy een kruis op zijn voorhoofd?
Het lijkt erop dat Europa voor de USA een andere bondgenoot Turkye vaster aan zich heeft gebondenquote:Op donderdag 6 maart 2025 12:26 schreef HiZ het volgende:
Wat mij verbaast van de laatste dagen is hoe snel de VS gemarginaliseerd lijken te raken. Nog even en ze worden niet eens meer gevraagd om deel te nemen aan de vredesbesprekingen.
En die dumbo's in het Witte Huis hebben niet eens door dat ze met hun rol als leider ook een flinke aderlating ondergaan qua harde macht in de zin dat zij nu ook niet meer kunnen rekenen op de loyaliteit van Europa.
quote:Hamas beschuldigt Trump ervan dat hij met zijn dreigementen het staakt-het-vuren alleen maar verder in gevaar brengt. ,,Als hij de gijzelaars wil vrijlaten, moet hij Netanyahu onder druk zetten om onderhandelingen te beginnen over de tweede fase van de overeenkomst", aldus Hamas-woordvoerder Hazem Qassem.
quote:Turkije wil soldaten leveren voor vredesmacht Oekrane; Erdogan ziet grote rol voor Turkse leger in Europese defensie
author avatar
Maarten van Aalderen
5 min geledenin Buitenland
Ankara - Turkije zou wel eens een belangrijke rol kunnen gaan spelen bij een eventuele internationale vredesmacht in Oekrane.
Het land sluit de mogelijkheid van het zenden van Turkse soldaten naar het belaagde land niet uit.
Dit was vorige week door het persbureau Bloomberg gemeld, maar is nu door een woordvoerder van het Turkse ministerie van Defensie bevestigd.
Het is inderdaad schokkend hoe de brutale imperialistische benadering van Trump de morele macht van Amerika ondermijnt, zeker onder Amerikaanse 'bondgenoten' waar loyaliteit zo in recordtempo verwatert.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:26 schreef HiZ het volgende:
Net nog geprobeerd, maar Poetin vond ons niet belangrijk genoeg om naar Ryiaad te komen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:29 schreef Scjvb het volgende:
Europa zou ook best zelf eens toenadering tot de russen (Poetin) mogen gaan zoeken om met hen te praten, wat iemand hier kort geleden al opmerkte!
Wat is dat voor gekke trend met die dikke letters midden in beeld? Verschrikkelijk irritant. Verder: lekker boeiend wat dit irrelevante propagandapoppetje te melden heeft.quote:
Duidelijk, maar is er aan die kant echt helemaal niemand met een beetje strategisch inzicht?quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zijn gaan geloven in hun eigen verhaaltjes.
Ze heeft nog aardig bereik zo te zien. Zal vast vooral door haar koppie komenquote:Op donderdag 6 maart 2025 12:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is dat voor gekke trend met die dikke letters midden in beeld? Verschrikkelijk irritant. Verder: lekker boeiend wat dit irrelevante propagandapoppetje te melden heeft.
Ofwel ontzettend stupide, ofwel georchestreerde geopolitieke zelfmoord. Allebei te bizar voor woorden.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Duidelijk, maar is er aan die kant echt helemaal niemand met een beetje strategisch inzicht?
Twee weken terug waren ze de hegemoon van het Westen. En vandaag zijn ze het onbetrouwbare vriendje dat nog moet uittrekken.
We weten ook niet hoeveel volgers gewoon een stukje code op een Moskou se server zijn h. Een deel van het belang van dit soort accounts is dat ze later in de cyclus als bron worden gebruikt.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ze heeft nog aardig bereik zo te zien. Zal vast vooral door haar koppie komenmaar verder idd.... mijn hemel, tenenkrommend dit betoog
Kost zeker een ton. En welke activist wordt nu zozeer aangesproken door dit thema specifiek?quote:Op donderdag 6 maart 2025 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heb je in 2 dagen geregeld. Zo moeilijk is dat niet.
dom kindquote:
Wat mij betreft zou je niks maar dan ook niks wat op "X" staat ooit als 'bron' moeten mogen gebruiken.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
We weten ook niet hoeveel volgers gewoon een stukje code op een Moskou se server zijn h. Een deel van het belang van dit soort accounts is dat ze later in de cyclus als bron worden gebruikt.
De enige wet waar Trump zich consequent aan houdt is de Wet van de Onbedoelde Consequenties.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Duidelijk, maar is er aan die kant echt helemaal niemand met een beetje strategisch inzicht?
Twee weken terug waren ze de hegemoon van het Westen. En vandaag zijn ze het onbetrouwbare vriendje dat nog moet uittrekken.
Het maakt volgens mij niet eens meer uit of Trump nu wel of niet een Russische asset is. Het effect is linksom of rechtsom hetzelfde.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ofwel ontzettend stupide, ofwel georchestreerde geopolitieke zelfmoord. Allebei te bizar voor woorden.
Het lijkt erop dat Europa voor de USA een andere bondgenoot Turkye vaster aan zich heeft gebondenquote:Op donderdag 6 maart 2025 12:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kost zeker een ton. En welke activist wordt nu zozeer aangesproken door dit thema specifiek?
quote:Hamas beschuldigt Trump ervan dat hij met zijn dreigementen het staakt-het-vuren alleen maar verder in gevaar brengt. ,,Als hij de gijzelaars wil vrijlaten, moet hij Netanyahu onder druk zetten om onderhandelingen te beginnen over de tweede fase van de overeenkomst", aldus Hamas-woordvoerder Hazem Qassem.
quote:Turkije wil soldaten leveren voor vredesmacht Oekrane; Erdogan ziet grote rol voor Turkse leger in Europese defensie
author avatar
Maarten van Aalderen
5 min geledenin Buitenland
Ankara - Turkije zou wel eens een belangrijke rol kunnen gaan spelen bij een eventuele internationale vredesmacht in Oekrane.
Het land sluit de mogelijkheid van het zenden van Turkse soldaten naar het belaagde land niet uit.
Dit was vorige week door het persbureau Bloomberg gemeld, maar is nu door een woordvoerder van het Turkse ministerie van Defensie bevestigd.
Turkije heeft meerdere keren geprobeerd om tot een vredesakkoord tussen Rusland en Oekrane te komen. Verder stelt Turkije dat het land onontbeerlijk is om de Europese veiligheid te garanderen..
Ankara wil nog altijd aansluiting bij de EU en wil dat het wordt betrokken bij de gezamenlijke Europese defensie.
,,In een tijd waarin de bezorgdheid over de veiligheid in Europa toeneemt, is de volledige deelname van ons land aan de defensie-inspanningen van de EU essentieel voor Europa om wereldspeler te worden", aldus de persadviseur van het Turkse ministerie van Defensie Aktrk.
Turkije zit niet in de EU.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat Europa voor de USA een andere bondgenoot Turkye vaster aan zich heeft gebonden
Turkije wil een grote speler worden in de EU ,
EU moet iets minder Israel en iets meer voor zichzelf gaan zorgen
[..]
[..]
Jill Stein is gewoon een asset. Dat mens komt alleen maar tevoorschijn bij verkiezingen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het maakt volgens mij niet eens meer uit of Trump nu wel of niet een Russische asset is. Het effect is linksom of rechtsom hetzelfde.
Overigens ben ik weer wel rechts genoeg om de waterverfgekleurde Jill Stein stemmers te jennen over hun afkeer van Harris 😈
En dan hoppa, door naar Den Haag!quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Net nog geprobeerd, maar Poetin vond ons niet belangrijk genoeg om naar Ryiaad te komen.
Laat Poetin nu eerst maar naar Brussel komen om daar te vragen of we alsjeblieft willen stoppen.
Zo'n doek. Echt niet het verbaasd mij altijd dat het zo goedkoop is.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kost zeker een ton. En welke activist wordt nu zozeer aangesproken door dit thema specifiek?
Ik ben benieuwd of ze Trump de opdracht durven geven in te grijpen.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljphjnjivc25
Called Napoleon and Hitler Macron's predecessors. Russia's Foreign Minister Lavrov seems to be having some kind of spring flare-up after the French President's speech yesterday.
https://t.me/c/1377735387/3889
Turkije zit wel op het netvlies van Poetin, kan ie viaTurkije weer naar Syriequote:
Hmmm... Ik heb een deja vuquote:
Ik heb geen geluid op het werk maar waarom heeft hij een zwart kruis op zijn hoofd?quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:02 schreef oheng het volgende:
Jezus Christus, houdt het dan nooit op met stompzinnige gekte uit het trump circus???
Het lijkt inderdaad wat voorbarig d manier waarop Macron zich gister uitliet, waar Zelensky vooralsnog de russen en Poetin negeert, eventuele onderhandelingen frustreert met het gevolg dat de VS (Trump) min of meer de handen van het conflict aftrekt.quote:Parijs heeft donderdag aangekondigd dat Frankrijk Oekrane kan helpen met militaire inlichtingen. De VS zijn daar voorlopig mee gestopt omdat president Volodymyr Zelensky eerst zou moeten tonen dat hij serieus bereid is over vrede te praten met Rusland.
https://www.msn.com/nl-nl(...)48ac8518f6760b&ei=22
Ik heb geen geluid op het werk maar waarom heeft hij een zwart kruis op zijn hoofd?quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:02 schreef oheng het volgende:
Ik denk dat ze dat onder al wel is.quote:
Als je drie keer raakt mag je one-hundred-aaaaaand-eeeeeiightyyyyyyyy roepen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb geen geluid op het werk maar waarom heeft hij een zwart kruis op zijn hoofd?
Heeft hij ook carnaval gevierd?
Ik vind het niet heel bizar dat de westerse wereld dat vreest hoor, gezien het precedent van de president.quote:
Trump en Rusland negeren ons toch ook. Waarom blijf jij toch steeds in het eigen nest schijten, met je walgelijke both sides-gelul.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:23 schreef Scjvb het volgende:
Kremlin vindt dat Macron contact met werkelijkheid kwijt is
Om alvast deze quote uit het volgende artikel aan te halen:
[..]
Het lijkt inderdaad wat voorbarig d manier waarop Macron zich gister uitliet, waar Zelensky vooralsnog de russen en Poetin negeert, eventuele onderhandelingen frustreert met het gevolg dat de VS (Trump) min of meer de handen van het conflict aftrekt.
Ik vond zijn posts met duizenden smilies toch sterker, dit is het niet helemaal.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Trump en Rusland negeren ons toch ook. Waarom blijf jij toch steeds in het eigen nest schijten, met je walgelijke both sides-gelul.
Wat is de volgende stap? Wapens leveren aan Rusland? Amerikaanse militairen die zij aan zij vechten met de Russen? Man man man.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het niet heel bizar dat de westerse wereld dat vreest hoor, gezien het precedent van de president.
Het was aswoensdag, een of ander katholieke boetedoening tussen idd carnaval/vasten en pasen in. Dit kruis wordt doorgaans uitgedeeld door een geestelijke in een kerk.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb geen geluid op het werk maar waarom heeft hij een zwart kruis op zijn hoofd?
Heeft hij ook carnaval gevierd?
Denk hier anders op een later tijdstip/andere dag nog eens over na. Maak u niet zo druk zeg!quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Trump en Rusland negeren ons toch ook. Waarom blijf jij toch steeds in het eigen nest schijten, met je walgelijke both sides-gelul.
quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:34 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Denk hier anders op een later tijdstip/andere dag nog eens over na. Maak u niet zo druk zeg!
Is allang al gebeurd, er stonden dozen met confidential info op de wc's van zijn appartement in Mar-a-Lago.quote:
Kom joh!quote:
Dat we hier zijn aanbeland is wel redelijk bizar.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het niet heel bizar dat de westerse wereld dat vreest hoor, gezien het precedent van de president.
Dat gaat het leger niet doen. Al zullen ze op een zeker punt misschien wel moeten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is de volgende stap? Wapens leveren aan Rusland? Amerikaanse militairen die zij aan zij vechten met de Russen? Man man man.
Alle signalen waren er al heel lang. Hij heeft nu alleen munitie gekregen om te gaan schieten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:36 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat we hier zijn aanbeland is wel redelijk bizar.
Hij is pragmatisch.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]
Scholz kan ook beter koud afdouchen en door de zijdeur weg. Compleet irrelevant figuur.
Dat is geen dubbele maatstaf maar allemaal valse beschuldigingen vanuit het decadente westen. Je ziet het gewoon verkeerd.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:31 schreef Tengano het volgende:
Ik kan me toch wel redelijk ergeren aan die dubbele maatstaven van Rusland. Oekraine mag geen wapens van andere landen en al helemaal geen troepen van andere landen. En zelf halen ze hun spullen uit Iran en vecht er gewoon kanonnenvlees uit Noord Korea mee.
En maar blijven dreigen als wij zoiets van plan zijn
Wat maakt de Russische redenatie voor jou zo aantrekkelijk dat je er alle westerse waarden voor op wilt geven?quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:34 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Denk hier anders op een later tijdstip/andere dag nog eens over na. Maak u niet zo druk zeg!
Zou nou niet gelijk iedereen op X gelijk op het woord geloven.quote:
Een oorlog tegen Amerika lijkt me zelfs niet onvoorstelbaar meerquote:
Ik hoop toch dat het geslijm met die yanks allemaal maar voor de bhne is en ze achter de schermen met het scenario werken waarin de VS ons volledig laat stikken.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]
Scholz kan ook beter koud afdouchen en door de zijdeur weg. Compleet irrelevant figuur.
Logisch dat de Turken bereid zijn om troepen te sturen. De Russen zijn ondertussen al eeuwen hun grootste strategische tegenstander. Daarom steunen ze Oekrane, daarom stapten ze in de Navo en daarom hebben ze tijdens de eerste wereld oorlog de kant van de Duitsers gekozen omdat zij tegen de Russen vochten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat Europa voor de USA een andere bondgenoot Turkye vaster aan zich heeft gebonden
Turkije wil een grote speler worden in de EU ,
EU moet iets minder Israel en iets meer voor zichzelf gaan zorgen
[..]
[..]
Volgens mij wordt er simpelweg bedoeld dat men denkt dat er risico is dat men info met Rusland deelt, niet dat de VS dat al actief doet.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou nou niet gelijk iedereen op X gelijk op het woord geloven.
Dit lijkt me vooralsnog grote flauwekul.
Als dit wel zo is zou dat het grootste verraad zijn van de VS ooit en intern ook zo opgevat worden.
Hou je hoofd koel en geloof niet alle flauwekul die je leest.
Of dat zo is of niet weten we (nu) niet. Maar zou het je echt zoveel verbazen? Ik zou nu al voorzichtig zijn met wat je deelt.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou nou niet gelijk iedereen op X gelijk op het woord geloven.
Dit lijkt me vooralsnog grote flauwekul.
Als dit wel zo is zou dat het grootste verraad zijn van de VS ooit en intern ook zo opgevat worden.
Hou je hoofd koel en geloof niet alle flauwekul die je leest.
Kijk gewoon op de kaart als je wil weten waarom.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:47 schreef egayalS het volgende:
[..]
Logisch dat de Turken bereid zijn om troepen te sturen. De Russen zijn ondertussen al eeuwen hun grootste strategische tegenstander. Daarom steunen ze Oekrane, daarom stapten ze in de Navo en daarom hebben ze tijdens de eerste wereld oorlog de kant van de Duitsers gekozen omdat zij tegen de Russen vochten.
Ik verbaas me dan ook om de Polen die direct zeiden dat ze geen troepen willen sturen. Het verschil in strategische inzicht van de Polen en Turken is duidelijk.
En dn ga je aan risicomanagement doen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er simpelweg bedoeld dat men denkt dat er risico is dat men info met Rusland deelt, niet dat de VS dat al actief doet.
En die waren al extreem kut.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vond zijn posts met duizenden smilies toch sterker, dit is het niet helemaal.
Als je een oorlog tegen de Russen voorstelbaar acht, dan is een oorlog tegen de Amerikanen niet zo heel ver gezocht. Sterker nog je zou kunnen stellen dat nu de Amerikanen niet meer pro Oekrane maar pro rusland zijn, wat impliceert dat we nu ook tegen de Amerikanen vechten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Een oorlog tegen Amerika lijkt me zelfs niet onvoorstelbaar meerDie gek gaat serieus proberen Groenland te pakken.
Walgelijk, echt walgelijk.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:45 schreef Salina het volgende:
Amerika is wakker, dus nieuwe ronde, nieuwe beslissingen.
Trump wil nu - schijnbaar, wellicht - alle Oekraense vluchtelingen het land uit schoppen door ze de legale status te ontnemen.
Trump to revoke legal status for 240,000 Ukrainians as US steps up deportations
Ik heb het idee dat eenn strategie van tijd kopen niet erg werkt bij Trumpquote:Op donderdag 6 maart 2025 13:46 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat het geslijm met die yanks allemaal maar voor de bhne is en ze achter de schermen met het scenario werken waarin de VS ons volledig laat stikken.
Ik zou ook minder info delen met Murica ja.quote:
Er is geen andere optie.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat eenn strategie van tijd kopen niet erg werkt bij Trump
Mona Keijzer kwam een tijdje terug nog met dit idee. West Oekrane was namelijk geen oorlog.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:45 schreef Salina het volgende:
Trump wil nu - schijnbaar, wellicht - alle Oekraense vluchtelingen het land uit schoppen door ze de legale status te ontnemen.
In de vorige periode speelde dat al toen Trump openbaar maakte dat ze (later bleek NL) toegang hadden tot zo'n Russische hackgroepquote:Op donderdag 6 maart 2025 13:42 schreef Momo het volgende:
Ik zou niks vertrouwen wat je aan de Amerikanen meegeeft via intel. We moeten ook nadenken over andere zaken in de samenleving. Als de VS geheel de deur dicht gaat gooien moeten we op voorbereid zijn. Vrijwel al onze computers draaien op Microsoft, gegevens op clouds, bepaalde medicijnen, medisch aparatuur etc.
Trump krijgt zijn orders van Poetin?quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:45 schreef Salina het volgende:
Trump is gewoon een onderdeel van Rusland geworden lijkt het.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump krijgt zijn orders van Poetin?
Je zou ook kunnen kijken hoeveel Russen binnengekomen zijn nadat Rusland de oorlog begon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Beter zo lang mogelijk gebruik maken van de VS en zijn ze niet meer nodig schop je ze van het continent.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zou het wat uitmaken? Kan je net zo goed een dikke vinger geven. Toch niks meer te redden
quote:Nieuw-Zeelandse ambassadeur ontslagen om kritiek op Trump
De Nieuw-Zeelandse ambassadeur in Londen is ontslagen omdat hij openlijk kritiek uitte op Donald Trump. Hij vroeg zich hardop af of Trump 'de geschiedenis wel begrijpt' en trok parallellen met 1938. Daardoor is zijn positie onhoudbaar geworden, stelt het Nieuw-Zeelandse ministerie van Buitenlandse Zaken.
Ambassadeur Phil Goff was deze week in Londen bij een vragenuurtje met de Finse minister van Buitenlandse Zaken, Elina Valtonen. Hij vroeg aan haar of 'Trump de geschiedenis wel begrijpt'.
'Je zal oorlog krijgen'
Goff haalde een uitspraak van Winston Churchill uit 1938 aan. In dat jaar werd door de Britse premier Neville Chamberlain het Verdrag van Mnchen getekend. Europese landen gingen akkoord met de annexatie van delen van het toenmalige Tsjechoslowakije door nazi-Duitsland. Ze hoopten dat die stap de opmars van de nazi's zou stoppen.
"Ik las de toespraak van Churchill aan het Britse Lagerhuis in 1938 terug", zei Goff. "Churchill zei tegen Chamberlain: je had de keus tussen oorlog of eerverlies. Je koos eerverlies, maar je zal oorlog krijgen." Een jaar later begon de Tweede Wereldoorlog.
Goff doelde met zijn vergelijking op de vredesonderhandelingen waar Trump de Oekraense president Volodymyr Zelensky toe dwingt. Trump en Zelensky kregen vorige week ruzie in het Oval Office, inmiddels heeft Trump alle militaire hulp aan Oekrane stopgezet.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)londen-kritiek-trump
Ik snap nog niet hoe punt 2 en 3 matchen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:18 schreef Tengano het volgende:
Misschien kiest Trump wel voor deze aanpak omdat het voor de VS de goedkoopste lijkt.
• Geen (nutteloze; volgens de Trump Admin dan) investeringen meer in wapens
• De EU (en niet de VS) gaat met hun manschappen zorgen dat iedereen daar braaf blijft.
• Trump/de VS krijgt als eerste toegang tot de mineralen; zit op de eerste rang.
• En de VS hoeft niet te investeren in enig militair optreden om Rusland te dwingen te stoppen, in deze vredesaanpak.
• De VS heeft daarnaast aan Rusland weer een soort bondgenoot wat wellicht weer financiele (handels?)mogelijkheden biedt.
Als er een vredesaccoord is en iedereen stopt met schieten, dan gaat Trump daar graven en de EU zorgt met haar manschappen voor de beveiliging van het vredesbestand.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik snap nog niet hoe punt 2 en 3 matchen.
Nou, an sich is die thans niet heel aantrekkelijk.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat maakt de Russische redenatie voor jou zo aantrekkelijk dat je er alle westerse waarden voor op wilt geven?
Ik bedoel meer, hoe ziet hij het voor zich dat iedereen daaraan gaat meewerken?quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als er een vredesaccoord is en iedereen stopt met schieten, dan gaat Trump daar graven en de EU zorgt met haar manschappen voor de beveiliging van het vredesbestand.
Gratis beveiliging voor Trump dus want het is immers 'hun' continent.
Volgens mij heeft die gannef daar goed over nagedacht.
Nou wat raar dat Europa achterdochtig is over een land dat recentelijk meerdere landen met brut geweld is binnen gevallen, zich heeft uitgesproken nog verder te willen uitbreiden en zich aan allerlei verdragen niet heeft gehouden. Ik denk we hun een verdrag moeten laten tekenen!quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:26 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nou, an sich is die thans niet heel aantrekkelijk.
Maar m.i. dat is toch ook niet zo heel vreemd als de dingen van meerdere kanten moeten komen: het land wordt behandeld als continue agressor (wat uiteraard klopt op het moment) en ongevoelig voor onderhandelingen met het westen waardoor het conflict oneindig voortduurt.
En dat Rusland steeds nog blijft 'klieren' valt te beoordelen als waar zijnde, derhalve zal er meer toenadering vanuit het westen mogen komen en worden gepraat met het land.
De Amerikanen, met Trump en Vance, stonden recentelijk wl - en eigenlijk nog steeds - open voor vredesbesprekingen in samenspraak met collega president Zelensky (Oekrane) en de russen bij een reeds veelbesproken grondstoffen/mineralen-deal en uiteindelijke ontwikkeling van duurzame vrede in het gehavende gebied imho.
Pluspunt zou ook zijn dat de wederopbouw dan snel kan beginnen en vele levens gespaard blijven, i.t.t. een voortslepend conflict!
Europa echter (Macron in kwestie) denkt ook dat dit kennelijk geen enkele zin heeft, er niet verder valt te praten en achterdochtig blijven over wat de russen 'eventueel van plan zijn' met meerdere landen in Europa.
Ligt het aan mij of... maar ik vind dat hij hier Trump ook wel een beetje belachelijk aan het maken lijkt....quote:
Het is meer een verschil in strategische situatie tussen Polen en Turkije. Turkije deelt geen grens met Rusland. Als de Russen Turkije zouden willen binnen vallen moeten ze dat door de Caucausus doen, door Navo gebied of via de Zwarte zee. Enige probleem bij die laatste optie is dat de Zwarte zee vloot daar al niet de capaciteit voor had voordat die naar de kelder was geschoten door Oekraine.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:47 schreef egayalS het volgende:
[..]
Logisch dat de Turken bereid zijn om troepen te sturen. De Russen zijn ondertussen al eeuwen hun grootste strategische tegenstander. Daarom steunen ze Oekrane, daarom stapten ze in de Navo en daarom hebben ze tijdens de eerste wereld oorlog de kant van de Duitsers gekozen omdat zij tegen de Russen vochten.
Ik verbaas me dan ook om de Polen die direct zeiden dat ze geen troepen willen sturen. Het verschil in strategische inzicht van de Polen en Turken is duidelijk.
Ik vrees dat er weinig anders opzit. Er zijn gewoon geen alternatieven. Ook niet als Macron stoer doet met zijn atoomparaplu en Ursula wil ooit nog 800 miljard aan defenisie-uitgaven wil doen. Het haalt in de huidige situatie allemaal niks uit.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik bedoel meer, hoe ziet hij het voor zich dat iedereen daaraan gaat meewerken?
quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vrees dat er weinig anders opzit. Er zijn gewoon geen alternatieven. Ook niet als Macron stoer doet met zijn atoomparaplu en Ursula wil ooit nog 800 miljard aan defenisie-uitgaven wil doen. Het haalt in de huidige situatie allemaal niks uit.
Er moet nu een beslissing genomen worden en Amerika heeft de beste kaarten zoals Trump zei. En dat zie je ook terug als hij heel even aan de touwtjes trekt met zijn munitie- en intelstop. Als de VS Oekraine van het infuus haalt houdt het gewoon heel snel op en raken ze alleen maar meer land kwijt, dus moeten ze wel nu toehappen.
Tijd dat er (meer) Europese kernwapens komen.quote:
Ja hoor.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Een oorlog tegen Amerika lijkt me zelfs niet onvoorstelbaar meerDie gek gaat serieus proberen Groenland te pakken.
No-fly zone boven West-Oekraine en het Amerikaanse embargo heeft geen betekenis.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vrees dat er weinig anders opzit. Er zijn gewoon geen alternatieven. Ook niet als Macron stoer doet met zijn atoomparaplu en Ursula wil ooit nog 800 miljard aan defenisie-uitgaven wil doen. Het haalt in de huidige situatie allemaal niks uit.
Er moet nu een beslissing genomen worden en Amerika heeft de beste kaarten zoals Trump zei. En dat zie je ook terug als hij heel even aan de touwtjes trekt met zijn munitie- en intelstop. Als de VS Oekraine van het infuus haalt houdt het gewoon heel snel op en raken ze alleen maar meer land kwijt, dus moeten ze wel nu toehappen; ook al is het aanbod (de deal van Trump) nog zo onaantrekkelijk.
Ondertussen heeft Rusland nog weer eens herhaald dat de (mede) oorzaak van de Oekraiense oorlog de NAVO expansie naar het oosten is.Oftewel, ze komen weer terug op haar punt dat ze het liefst alle ex USSR landen uit de NAVO willen hebben.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:26 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nou, an sich is die thans niet heel aantrekkelijk.
Maar m.i. dat is toch ook niet zo heel vreemd als de dingen van meerdere kanten moeten komen: het land wordt behandeld als continue agressor (wat uiteraard klopt op het moment) en ongevoelig is voor onderhandelingen met het westen waardoor het conflict oneindig voortduurt.
En dat Rusland steeds nog blijft 'klieren' valt te beoordelen als waar zijnde, derhalve zal er meer toenadering vanuit het westen mogen komen en worden gepraat met het land.
De Amerikanen, met Trump en Vance, stonden recentelijk wl - en eigenlijk nog steeds - open voor vredesbesprekingen in samenspraak met collega president Zelensky (Oekrane) en de russen bij een reeds veelbesproken grondstoffen/mineralen-deal en uiteindelijke ontwikkeling van duurzame vrede in het gehavende gebied imho.
Pluspunt zou ook zijn dat de wederopbouw dan snel kan beginnen en vele levens gespaard blijven, i.t.t. een voortslepend conflict!
Europa echter (Macron in kwestie) denkt ook dat dit kennelijk geen enkele zin heeft, er niet verder valt te praten en achterdochtig blijven over wat de russen 'eventueel van plan zouden zijn' met meerdere landen in Europa.
wel binnen varenquote:Op donderdag 6 maart 2025 13:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kijk gewoon op de kaart als je wil weten waarom.
Rusland kan niet makkelijk Turkije binnenrijden. Bij Polen is dat iets anders.
quote:Turkije denkt toch aan sluiten Bosporus voor Russische schepen
Auteur: Quirien Euwe
De Turkse minister van Buitenlandse Zaken heeft de situatie in Oekrane betiteld als oorlog en beroept zich nu op het Verdrag van Montreux uit 1936.
In dat verdrag staat dat de Turken het recht hebben om schepen te weigeren die door de Dardanellen en de Bosporus willen varen.
Vrijdag nog zei Turkije dat het Russische schepen door zou laten, omdat in het verdrag zou staan dat schepen wel mogen terug mogen keren naar het land waar ze vandaan komen.
Persbureau Reuters meldt nu dat de minister van Buitenlandse Zaken hierop terug lijkt te komen door de situatie in Oekrane een oorlog te noemen.
Turkije kan daardoor besluiten om de wateren te sluiten voor andere landen. Rusland en Oekrane liggen beiden aan de Zwarte Zee en Rusland gebruikt het water om oorlog te voeren tegen Oekrane.
Trump heeft de eerste 5 jaar geen zin meer in oorlog, zijn oorlog is nu eerst binnenskamersquote:Op donderdag 6 maart 2025 14:18 schreef Tengano het volgende:
Misschien kiest Trump wel voor deze aanpak omdat het voor de VS de goedkoopste lijkt.
• Geen (nutteloze; volgens de Trump Admin dan) investeringen meer in wapens
• De EU (en niet de VS) gaat met hun manschappen zorgen dat iedereen daar braaf blijft.
• Trump/de VS krijgt als eerste toegang tot de mineralen; zit op de eerste rang.
• En de VS hoeft niet te investeren in enig militair optreden om Rusland te dwingen te stoppen, in deze vredesaanpak.
• De VS heeft daarnaast aan Rusland weer een soort bondgenoot wat wellicht weer financiele (handels?)mogelijkheden biedt.
Trump frustreert zelf de onderhandelingen door partij te kiezen voor Rusland, waardoor de VS geen betrouwbare onderhandelingspartner meer isquote:Op donderdag 6 maart 2025 13:23 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad wat voorbarig d manier waarop Macron zich gister uitliet, waar Zelensky vooralsnog de russen en Poetin negeert, eventuele onderhandelingen frustreert met het gevolg dat de VS (Trump) min of meer de handen van het conflict aftrekt.
als Ruzzzia ook oorlog met Polen wilt, dan moeten ze eerst naar Noord Korea om kannonenvoer te vragenquote:
Trump hij denkt dat ie oorlog tegen nato kan makenquote:
quote:Doordat Turkije zich nu actief tegenover Rusland opstelt, is het risico groot dat een NAVO-lidstaat rechtstreeks in conflict raakt met Rusland.
Turkije is de op een na grootste lidstaat van de NAVO.
'Dit zou een verandering van het Turkse standpunt kunnen zijn, met - inderdaad - het gevaar dat een Turks oorlogsschip een confrontatie krijgt met een Russisch oorlogsschip.
Dat zou een rechtstreekse confrontatie zijn met de NAVO', zo vertelt buitenlandcommentator Bernard Hammelburg.
Trump en Poetin (en uiteraard ook Xi) zitten allemaal op de 'might is right'-lijn en hebben er dan ook een broertje dood aan dat kleine landen die ze individueel de baas zijn zich verenigen in supranationale verbanden die wel tegenwicht kunnen bieden. Dat hele concerntrolling over de zogenaamde dreiging van de NAVO is natuurlijk volstrekte kolder. Het gaat Poetin erom dat hij als het hem uitkomt de imperialist kan uithangen, kan zorgen voor zetbazen in buurlanden en meer van dat soort zaken. Hij zit helemaal niet te wachten op buurlanden die onder de paraplu van het Westen uitgroeien tot welvarende, democratische landen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ondertussen heeft Rusland nog weer eens herhaald dat de (mede) oorzaak van de Oekraiense oorlog de NAVO expansie naar het oosten is.Oftewel, ze komen weer terug op haar punt dat ze het liefst alle ex USSR landen uit de NAVO willen hebben.
Zal Trump daar ook op gaan aandringen? We moeten natuurlijk wel willen dat Rusland uberhaupt deel wil nemen aan de onderhandelingstafel, anders heeft het allemaal geen zin toch?
Hammelburg.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Trump hij denkt dat ie oorlog tegen nato kan maken
[..]
Vooral dat eerste is correct.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ondertussen heeft Rusland nog weer eens herhaald dat de (mede) oorzaak van de Oekraiense oorlog de NAVO expansie naar het oosten is.Oftewel, ze komen weer terug op haar punt dat ze het liefst alle ex USSR landen uit de NAVO willen hebben.
Zal Trump daar ook op gaan aandringen? We moeten natuurlijk wel willen dat Rusland uberhaupt deel wil nemen aan de onderhandelingstafel, anders heeft het allemaal geen zin toch?
Nee, eerst oprotten uit Oekrane.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:01 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Vooral dat eerste is correct.
Om de Russische Federatie (Vladimir Poetin, z'n ministers Lavrov etc.) aan de onderhandelingstafel te krijgen, valt inderdaad ook wat voor te zeggen al ziet het er vooralsnog niet naar uit!
En waar een wil is, is een weg. Dat moet het westen ook beseffen met de deur te openen tot een dialoog met de russen!
Dan zoekt de us dan maar lekker zelf uitquote:Op donderdag 6 maart 2025 15:08 schreef Elan het volgende:
Wat een shitshow.
Nu is het alleen nog wachten op China dat gaat profiteren van het zwakzinnige gedoe in Het Westen en Taiwan binnenvalt.
Wat dacht je van opsodemieteren uit Oekrane en afscheid nemen van je imperialistische buitenlandbeleid?quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:01 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Vooral dat eerste is correct.
Om de Russische Federatie (Vladimir Poetin, z'n ministers Lavrov etc.) aan de onderhandelingstafel te krijgen valt inderdaad ook wat voor te zeggen, al ziet het er vooralsnog niet naar uit!
En waar een wil is, is een weg. Dat moet het westen ook beseffen met de deur te openen tot een dialoog met de russen!
Dat mag Trump dan zelf oplossen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:08 schreef Elan het volgende:
Wat een shitshow.
Nu is het alleen nog wachten op China dat gaat profiteren van het zwakzinnige gedoe in Het Westen en Taiwan binnenvalt.
Ja want het is niet wij een economie hebben die voor een groot deel draait op en rond bepaalde chipfabrikanten, ASML e.d.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dan zoekt de us dan maar lekker zelf uit
Beter wachten ze, ga deze zomer nog op vakantie naar Taiwan.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:08 schreef Elan het volgende:
Wat een shitshow.
Hij gaat niks doen want hij is al bang voor WW3 door zich met Oekraine te bemoeien.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat mag Trump dan zelf oplossen.
Asml weer aan china laten verkopen. Probleem opgelostquote:Op donderdag 6 maart 2025 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want het is niet wij een economie hebben die voor een groot deel draait op en rond bepaalde chipfabrikanten, ASML e.d.
Domste beslissing ook.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Asml weer aan china laten verkopen. Probleem opgelost
Dat zou slim zijn, maar wie zegt dat ze bepaalde tech niet aan (bijvoorbeeld) Rusland doorverkopen?quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Domste beslissing ook.
Die Chinezen halen vroeg of laat ASML toch wel in, in ieder geval kun je nog verdienen om in de tussentijd aan hen te verkopen.
Bij ASML zelf denken ze daar ook zo over / willen gewoon aan China verkopen.
Behalve als 'we' (een deel van ) Oekraine opofferen en het spelletje meespelen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:21 schreef kurk_droog het volgende:
Linksom of rechtsom gaan wij in oorlog komen, nu opschakelen dus ipv nathouden
Sow dat zijn stevige woorden van de Fransen!quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:50 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100117005_ceaa1cf1
Vive la France!
Wow..quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:45 schreef Salina het volgende:
Daar geloof ik niet in (behalve dat is een goede Europese defensie wel een goede stap ter afschrikking)quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:21 schreef kurk_droog het volgende:
Linksom of rechtsom gaan wij in oorlog komen, nu opschakelen dus ipv nathouden
Heldere taal.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:50 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100117005_ceaa1cf1
Vive la France!
Tja, dat krijg je in een cultuur waar het vanzelfsprekend is iets te moeten bereiken in het leven.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zou slim zijn, maar wie zegt dat ze bepaalde tech niet aan (bijvoorbeeld) Rusland doorverkopen?
Het is sowieso bizar hoe ver China is op bepaalde vlakken. Ook qua infrastructuur. Zat net een filmpje te kijken over hun metrostelsel dat lijkt wel StarWars vergeleken met de gedateerde troep waar wij het mee moeten doen in Het Westen.
mwah, die Zwarte Zeevloot stelt niks meer voor en al het andere zou dan eerst via Noordzee, Middellandse Zee die kant op moeten.quote:
Heel zuurquote:Op donderdag 6 maart 2025 15:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Behalve als 'we' (een deel van ) Oekraine opofferen en het spelletje meespelen.
Zijn we hier, en zeker in Amerika geen haar beter in.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:37 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je in een cultuur waar het vanzelfsprekend is iets te moeten bereiken in het leven.
Land 4 en 5 hebben met land 2 en 3 gepraat zodat land 1 en 2 kunnen gaan onderhandelen. Mooi dat internationalisme. Moeten we erin houden!quote:
Die vraag is in 1930 ongetwijfeld ook wel eens gesteld.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:34 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet in (behalve dat is een goede Europese defensie wel een goede stap ter afschrikking)
Met wie zouden wij in oorlog gaan komen?
In Lybie heeft de rus nog een haven , bij die andere criminelenquote:Op donderdag 6 maart 2025 15:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
mwah, die Zwarte Zeevloot stelt niks meer voor en al het andere zou dan eerst via Noordzee, Middellandse Zee die kant op moeten.
Na hun akkefietje in Syri hebben ze ook niet meer echt vrienden in de buurt waarvan ze de havens kunnen gebruiken.
100% dat ze inderdaad op een gegeven moment de Baltics gaan proberen te pakken, dat geloof ik zeker.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die vraag is in 1930 ongetwijfeld ook wel eens gesteld.
Als Europa niet meer kan rekenen op de US, dan ben je kwetsbaarder.
Je zal dan zelf je defensie op orde moeten krijgen, om te voorkomen dat je in oorlog komt.
Als Rusland z'n leger herstelt en weet dat wij niet capabel zijn en geen eenheid vormen, dan kunnen ze toeslaan.
Ze zullen niet direct in Almelo staan maar er zijn wel Europese landen die op Putin z'n verlanglijstje staan.
Het enige voordeel van de radicale acties van de VS is dan in ieder geval dat er nu in Europa ook eens wat mensen wakker zijn geworden, al helpt het natuurlijk ook dat Duitsland een nieuwe regering heeft.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
100% dat ze inderdaad op een gegeven moment de Baltics gaan proberen te pakken, dat geloof ik zeker.
Tegen die tijd (want ik verwacht niet dat ze dit binnen nu en zeg 2 a 3 jaar gaan proberen) moet Europa echt zijn shit op orde hebben.
Laten we ze nu idd eens een keer niet onderschatten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
100% dat ze inderdaad op een gegeven moment de Baltics gaan proberen te pakken, dat geloof ik zeker.
Tegen die tijd (want ik verwacht niet dat ze dit binnen nu en zeg 2 a 3 jaar gaan proberen) moet Europa echt zijn shit op orde hebben.
er zijn er in de usa ook genoeg die niet heel veel meer bereiken, dan het trottoirquote:Op donderdag 6 maart 2025 15:37 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je in een cultuur waar het vanzelfsprekend is iets te moeten bereiken in het leven.
Het enige alternatief is dat de EU nu all-in gaat om die gebieden terug te veroveren waarbij we onszelf in een oorlog rommelen. In dat geval zal wss ook de EU worden aangevallen en wordt die schadepost, financieel alsook menselijk vele malen groter dan dat Oekraine nu afstand doet van een deel van haar gebied.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:39 schreef Scjvb het volgende:
Heel zuur, maar er zit verder weinig anders op bij een serieuze onderhandeling met Rusland om het einde van deze oorlog snel dichterbij te brengen. Maar juist dit blijft tot op heden een zeer gevoelig en onacceptabel punt, en al helemaal voor Zelensky en het thans zwaar gehavende Oekrane zelf, uiteraard.
![]()
En misschien verandert hierin nog het een en ander, naarmate de tijd dringt!
Verder best heel begrijpelijk allemaal wat deze nare kant betreft, daar niet van!
Ja frustrerend laat. Maar laat is beter dan niet.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het enige voordeel van de radicale acties van de VS is dan in ieder geval dat er nu in Europa ook eens wat mensen wakker zijn geworden, al helpt het natuurlijk ook dat Duitsland een nieuwe regering heeft.
Rijkelijk laat natuurlijk, maar goed.
Dat zal wel ergens later dit jaar zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:08 schreef Elan het volgende:
Wat een shitshow.
Fair enough... maar gezien Rusland het al moeilijk genoeg heeft met Oekrane zullen ze niet kunnen doorpakken met de Baltische landen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die vraag is in 1930 ongetwijfeld ook wel eens gesteld.
Als Europa niet meer kan rekenen op de US, dan ben je kwetsbaarder.
Je zal dan zelf je defensie op orde moeten krijgen, om te voorkomen dat je in oorlog komt.
Als Rusland z'n leger herstelt en weet dat wij niet capabel zijn en geen eenheid vormen, dan kunnen ze toeslaan.
Ze zullen niet direct in Almelo staan maar er zijn wel Europese landen die op Putin z'n verlanglijstje staan.
Dat zie ik niet snel gebeuren. Met welk leger van de Russen? Je moet het inderdaad niet onderschatten en daarom als afschrikmidel je defensie op orde brengen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tegen die tijd (want ik verwacht niet dat ze dit binnen nu en zeg 2 a 3 jaar gaan proberen) moet europa echt zijn shit op orde hebben.
ik denk dat dit heel erg meevaltquote:Op donderdag 6 maart 2025 15:58 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Mocht de VS echt niet meer te redden zijn zal(hopelijk) Europa al goed hebben genvesteerd. Anders hebben we wel een probleem.
Dan met as uit de la het zonneteken op haar kaalkopje schrijven, en in AI clip van alternatieve nieuwszender naast Vance monteren.quote:
Is niet gewoon iedereen afhankelijk van elkaar qua wereldmachten? Bedoel de VS kan ons en China boycotten maar daarmee vernietigen ze hun eigen economie wat toch al een schuldeneconomie is. China is op haar beurt afhankelijk van zowel Europa als De VS als omzetmarkt en iedereen heeft kernwapens tot zijn beschikking, dus waar hebben we het berhaupt eigenlijk over?quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zie ik niet snel gebeuren. Met welk leger van de Russen? Je moet het inderdaad niet onderschatten en daarom als afschrikmidel je defensie op orde brengen.
Als Poetin besluit de Baltische staten aan te vallen heeft hij er een hoofdpijn dossier bij. Namelijk landen bezetten waar niemand je moet en steeds op opstanden te maken krijgt. Heb ik het nog niet over artikel 5. Nee dat is pure angst zaaien.
Wat wij als EU moeten doen is ons afhankelijk maken ban welke andere grootmacht dan ook. Zelfs van de VS wat nu blijkt. Maar we hebben 2 problemen. Geen belangrijke grondstoffen en vanwege verschillende culturen binnen de ze EU met ieder land zijn eigen belangen met een log Brussel een en daardoor een te grote verdeeldheid. Daar heeft de VS, Rusland, China, India minder last van.
Het word geen eenvoudige klus. Duitsland dat er nu al niet goed voorstaat wil geloof ik 1200 miljard lenen(dat word een enorme belasting verhoging). Ga dat maar eens uitleggen aan je volk met alld problemen die er nu al zijn.
Ik denk ook zeker niet dat Putin het NU in zijn hoofd zal halen om iets te proberen in de Batics, maar over een paar jaar? Mochten alle zaken in hun voordeel vallen (waar het nu iig as we speak op begint te lijken) .... dan zie ik het ze wel proberen. Zeker als ze in Oekraine nu bijvoorbeeld een tijdelijke adempauze gaan krijgen en hun leger en voorraden kunnen aanvullen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zie ik niet snel gebeuren. Met welk leger van de Russen? Je moet het inderdaad niet onderschatten en daarom als afschrikmidel je defensie op orde brengen.
Als Poetin besluit de Baltische staten aan te vallen heeft hij er een hoofdpijn dossiers. Namelijk landen bezetten waar niemand je moet en steeds op opstanden te maken krijgt. Heb ik het nog niet over artikel 5. Nee dat is pure angst zaaien.
Wat wij als EU moeten dien is ons afhankelijk maken ban welke andere grootmacht dan ook. Zelfs van de VS wat nu blijkt. Maar we hebben 2 problemen. Geen belangrijke grondstoffen en vanwege verschillende culturen binnen de ze EU met ieder land zijn eigen belangen met een log Brussel een en daardoor een te grote verdeeldheid. Daar heeft de VS, Rusland, China, India minder last van.
Het word geen eenvoudige klus. Duitsland dat er nu al niet goed voorstaat wil geloof ik 1200 miljard lenen(dat word een enorme belasting verhoging). Ga dat maar eens uitleggen aan je volk met alld problemen die er nu al zijn.
Uiteindelijk kost dit de US geld, we gaan vast meer in eigen beheer ontwikkelen en produceren.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik denk ook zeker niet dat Putin het NU in zijn hoofd zal halen om iets te proberen in de Batics, maar over een paar jaar? Mochten alle zaken in hun voordeel vallen (waar het nu iig as we speak op begint te lijken) .... dan zie ik het ze wel proberen. Zeker als ze in Oekraine nu bijvoorbeeld een tijdelijke adempauze gaan krijgen en hun leger en voorraden kunnen aanvullen.
Bottom line is gewoon in alle gevallen, hoe de situatie zich ook moge ontwikkelen, zaak dat Europa zijn shit qua defensie op orde gaan brengen, en heel heel gauw.
Zelfs al zou Amerika bijdraaien. We moeten ons niet meer in deze afhankelijke situatie willen manoeuvreren in de toekomst, dat is hoe dan ook een zwakke en domme positie om jezelf in te bevinden.
Deden we feitelijk al in 2014. Dat is dus geen garantie.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Behalve als 'we' (een deel van ) Oekraine opofferen en het spelletje meespelen.
Daarom zoveel mogelijk onafhankelijk zijn. Het is al bizar genoeg dat wij de VS verkiezingen veel belangrijker vinden dan wie onze EU voorzitter word. Dat moet toch wel een belletje doen rinkelen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Is niet gewoon iedereen afhankelijk van elkaar qua wereldmachten? Bedoel de VS kan ons en China boycotten maar daarmee vernietigen ze hun eigen economie wat toch al een schuldeneconomie is. China is op haar beurt afhankelijk van zowel Europa als De VS als omzetmarkt en iedereen heeft kernwapens tot zijn beschikking, dus waar hebben we het berhaupt eigenlijk over?
Die hele shitshow van die oranje clown krijgt veel te veel gewicht op deze manier.
Die hebben niet beide dezelfde macht.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daarom zoveel mogelijk onafhankelijk zijn. Het is al bizar genoeg dat wij de VS verkiezingen veel belangrijker vinden dan wie onze EU voorzitter word. Dat moet toch wel een belletje doen rinkelen.
Dus jij vind dat Ukraine niet het recht heeft zich te verdedigen tegen de Russische agressie en moordzucht?quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:23 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Yep, en Amerika heeft nu eenmaal voor hem gekozen. Dat geeft ook pijnlijk aan hoe intens dom en 'uneducated' veel Amerikanen zijn, zeker in de staten waar hij met overmacht heeft gewonnen. Die mensen daar zijn helaas gewoon enorm benvloedbaar en hebben weinig tot geen verstand van hoe shit in de wereld werkt. Die komen niet verder dan hun eigen 'lil hick town' en wat daarbuiten allemaal gebeurt? Ain't my concern! MURICA first!quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk kost dit de US geld, we gaan vast meer in eigen beheer ontwikkelen en produceren.
Misschien toch Zweedse straaljagers ipv Amerikaans? Etc.
Los van hoe de samenwerking altijd was en had kunnen zijn, financieel ook gewoon geen slimme zet van Trump.
Maar dat is Trump. Korte termijn denken, hij heeft al een hoop geld verdiend aan faillissementen waar anderen met de schulden / verliezen bleven zitten.
Het is ook wachten op de dag dat Trump met de geniale oplossing komt om de staatsschuld gewoon niet meer terug te betalen. Dat zou helemaal hilarisch worden.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar dat is Trump. Korte termijn denken, hij heeft al een hoop geld verdiend aan faillissementen waar anderen met de schulden / verliezen bleven zitten.
Dat zal allemaal wel, maar 2014 is lang zo groot niet als wat op dit moment allemaal gaande is.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Deden we feitelijk al in 2014. Dat is dus geen garantie.
En daarom kunnen wij op die manier geen grootmacht worden. Wil je je voordoen als een grootmacht zul je er ook naar moeten handelen. Wil je dat niet dan blijf je afhankelijk van een andere grootmacht. En nog erger grootmachten die onderling wel even de geopolitieke lijnen met elkander vast leggen. Dat zie je nu tussen de VS en Rusland gebeuren.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die hebben niet beide dezelfde macht.
Dat is de dag dat alle staatsobligaties klappen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is ook wachten op de dag dat Trump met de geniale oplossing komt om de staatsschuld gewoon niet meer terug te betalen. Dat zou helemaal hilarisch worden.
Dan met as uit de la het zonneteken op haar kaalkopje schrijven, en in AI clip van alternatieve nieuwszender naast Vance monteren.quote:
Ik denk niet Europese landen hun soevereiniteit gaan opgeven om een land te vormen dat vervolgens door een mafklapper president zoals Trump of Poetin kan worden aangestuurd.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
En daarom kunnen wij op die manier geen grootmacht worden. Wil je je voordoen als een grootmacht zul je er ook naar moeten handelen. Wil je dat niet dan blijf je afhankelijk van een andere grootmacht. En nog erger grootmachten die onderling wel even de geopolitieke lijnen met elkander vast leggen. Dat zie je nu tussen de VS en Rusland gebeuren.
We, De EU zijn al een grootmacht. Zowel economisch als militair.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
En daarom kunnen wij op die manier geen grootmacht worden. Wil je je voordoen als een grootmacht zul je er ook naar moeten handelen. Wil je dat niet dan blijf je afhankelijk van een andere grootmacht. En nog erger grootmachten die onderling wel even de geopolitieke lijnen met elkander vast leggen. Dat zie je nu tussen de VS en Rusland gebeuren.
Precies. Daarom laten we dit ook 3 jaar lang gebeurenquote:Op donderdag 6 maart 2025 16:20 schreef Elan het volgende:
[..]
We, De EU zijn al een grootmacht. Zowel economisch als militair.
Ja, de economische gevolgen van zoiets zijn volkomen desastreus natuurlijk. Al je bonds naar junk status, rentes door het dank, financieringsproblemen, totale paniek op de financile markten, enzovoort.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is de dag dat alle staatsobligaties klappen.
Dat hoeft ook niet in die mate. Ik heb ook geen behoefte aan een Brussel die voor mij gaat bepalen hoe wij in Nederland onze huizen bouwen rn ik nojn biertje drinken etc. Maar met betrekking tot geopolitiek waar ook defensie en handel een grote rol spelen zou dat wel moeten zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk niet Europese landen hun soevereiniteit gaan opgeven om een land te vormen dat vervolgens door een mafklapper president zoals Trump of Poetin kan worden aangestuurd.
Ja, uiteraard wel.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus jij vind dat Ukraine niet het recht heeft zich te verdedigen tegen de Russische agressie en moordzucht?
Ah ja, dat zal het vast zijn. Elke Amerikaan die op Trump heeft gestemd is gewoon 'dom'. Deze retoriek is juist een reden waarom hij zo populair is geworden. Ik zou er dus rekening mee houden dat het niet aan intelligentie ligt, maar wel aan een groot verschil in wereldbeeld. En inderdaad binnen het wereldbeeld van veel Trump stemmers wil men dat de nadruk van de Amerikaanse overheid eerst op het eigen land ligt, daarna pas op de rest van de wereld. Wat zou daar mis mee zijn?quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yep, en Amerika heeft nu eenmaal voor hem gekozen. Dat geeft ook pijnlijk aan hoe intens dom en 'uneducated' veel Amerikanen zijn, zeker in de staten waar hij met overmacht heeft gewonnen. Die mensen daar zijn helaas gewoon enorm benvloedbaar en hebben weinig tot geen verstand van hoe shit in de wereld werkt. Die komen niet verder dan hun eigen 'lil hick town' en wat daarbuiten allemaal gebeurt? Ain't my concern! MURICA first!
En Trump surft heerlijk op die wave van de poorly educated.
[ afbeelding ]
Kijken Amerikanen nog naar hun politiek leiders en televisie? Media is maar een speeltje.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:39 schreef oheng het volgende:
[..]
Katholiek gebruik, hoewel zelfs ik niet uit mijn hoofd weet wat het ook alweer betekent. Iets met boetedoening ofzo.
Hoe dan ook, geen vreemd gebruik als je katholiek bent, maar om dit op nationale TV te doen is net zo cringe als Pelosi die op haar knieen gaat voor die Floyd crimineel.
Het niveau van VS politici is werkelijk waar beneden alle peil. Ben ineens superblij met figuren als Rutte, Schoof, Balkenende, Lubbers, Den Uyl, etc, etc.
Man man man wat een stel debielen.
Voor authentieke christenen wel, maar niet voor ultra kapitalistische white nationalist evangelicals.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:25 schreef Momo het volgende:
Houding van de VS nu is wel terug te zien in dit soort uitspraken van Elon Musk bij Joe Rogan podcast
Elon Musk wants to save Western civilization from empathy
Naastenliefde is toch juist iets van christenen?
quote:Turkije wil mogelijk soldaten leveren voor vredesmacht Oekrane; Erdogan ziet grote rol voor Turkse leger in Europese defensie
Maarten van Aalderen
3 uur geledenin Buitenland
Turkije heeft meerdere keren geprobeerd om tot een vredesakkoord tussen Rusland en Oekrane te komen. Verder stelt Turkije dat het land onontbeerlijk is om de Europese veiligheid te garanderen.
Ankara wil nog altijd aansluiting bij de EU en wil dat het wordt betrokken bij de gezamenlijke Europese defensie.
„In een tijd waarin de bezorgdheid over de veiligheid in Europa toeneemt, is de volledige deelname van ons land aan de defensie-inspanningen van de EU essentieel voor Europa om wereldspeler te worden”, aldus de persadviseur van het Turkse ministerie van Defensie Aktrk.
quote:Tweede leger NAVO
Ook de Turkse president Erdogan zei vorige week dat het voor Europa steeds meer onmogelijk wordt om een belangrijke rol te spelen in de wereld zonder Turkije.
Nu Europa plotseling merkt dat de grootste NAVO-partner, de Verenigde Staten, onbetrouwbaar is geworden, wordt het tweede leger van de NAVO plotseling interessant. En dat is Turkije.
Hmm.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:27 schreef egayalS het volgende:
[..]
Voor authentieke christenen wel, maar niet voor ultra kapitalistische white nationalist evangelicals.
quote:Witte Huis ziet Oekraense president meer en meer als sta-in-de-weg voor vrede: ‘Trump paait Zelenski’s rivalen’
Mischa van Diepen
1 min geledenin Buitenland
Amsterdam - De storm tussen Volodimir Zelenski en Donald Trump is even gaan liggen.
Maar volgens website Politico heeft het Witte Huis achter de schermen contact met politieke rivalen van de Oekraense president: oud-president Petro Porosjenko.
Deze politieke fossielen zouden wel willen dansen naar de pijpen van Washington.
quote:Nieuweling Zelenski versloeg de zittende president Porosjenko in 2019 dan ook met een monsterzege. De showman had een boodschap van vrede en beloofde corruptie uit te bannen.
Oekraners vielen voor Zelenski's populistische beloftes, maar stemden vooral ook tgen multimiljonair Porosjenko, die het land probeerde te verenigen rond n leger, taal en een eigen kerk.
Volgens een Britse peiling afgenomen vlak vr de ruzie in het Witte Huis zou 44 procent van de Oekraners op Zelenski willen stemmen bij een verkiezing.
Porosjenko kon rekenen op 10 procent en Timosjenko op slechts 6 procent.
Bij eerlijke verkiezingen moet Zelenski waarschijnlijk alleen concurrentie duchten van politieke buitenstaanders die hun sporen hebben verdiend in de oorlog.
Ben ik de enige die zich daar totaal niet druk om maakt? Ten eerste kunnen ze dat nog lang niet, ten tweedequote:Op donderdag 6 maart 2025 16:05 schreef dick_laurent het volgende:
Ik denk ook zeker niet dat Putin het NU in zijn hoofd zal halen om iets te proberen in de Batics, maar over een paar jaar?
Dat is omdat we door volgevreten populisten worden geregeerd die te besodemieterd zijn om moeilijke beslissingen te nemen. Die schuiven liever alles door naar het volgende kabinet. Dat uit dezelfde partijen bestaat, met mensen die ook liever alles doorschuiven naar het volgende kabinet, en herhaal tot in oneindig.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies. Daarom laten we dit ook 3 jaar lang gebeuren
En staan we nu alsnog aan de zijlijn![]()
Dit is vrij ongeloofwaardig. En Turkse troepen diep in Europa, doe dat sowieso maar niet. Waar Poetin droomt van een groot Russisch Rijk, flirt Erdogan nog wel eens met het herstellen van het Ottomaanse Rijk.quote:
Ah, 'volgevreten populisten' hebben decennialang op de Europese defensie bezuinigd? Hmm, volgens mij kwam dat meer vanuit de liberale (en progressieve) hoek, waar men dacht dat vanaf nu alles wel kon worden uitgepraat.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is omdat we door volgevreten populisten worden geregeerd die te besodemieterd zijn om moeilijke beslissingen te nemen. Die schuiven liever alles door naar het volgende kabinet. Dat uit dezelfde partijen bestaat, met mensen die ook liever alles doorschuiven naar het volgende kabinet, en herhaal tot in oneindig.
Ik weet ook niet binnen welk tijdsbestek hij daar gaat klootviolen. Wat ik wel weet is dat Rusland samen met Wit-Rusland in september een grootschalige oefening gaat houden aan de grenzen daar (Zapad - 2025). De vorige oefening was Zapad 2021 aan de grens met Oekrane en na een half jaar vielen ze Oekrane binnen. Dus de voortekenen zijn er al...quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik denk ook zeker niet dat Putin het NU in zijn hoofd zal halen om iets te proberen in de Batics, maar over een paar jaar?
Er is geen actieve front aan de Pools Russische grens. Die is een stuk verder in het oosten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:35 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Het is meer een verschil in strategische situatie tussen Polen en Turkije. Turkije deelt geen grens met Rusland. Als de Russen Turkije zouden willen binnen vallen moeten ze dat door de Caucausus doen, door Navo gebied of via de Zwarte zee. Enige probleem bij die laatste optie is dat de Zwarte zee vloot daar al niet de capaciteit voor had voordat die naar de kelder was geschoten door Oekraine.
Polen daarentegen heeft een directe grens met Russisch grondgebied plus een lange grens met de Russische vazalstaat Wit-Rusland. Waar de route naar vanuit Rusland naar Turkije via onherbergzaam gebied gaat ligt Polen mooi op de Europese laagland vlakte. De oost-west snelweg van Europa. Troepen die Polen naar Oekraine stuurt kunnen niet worden gebruikt om Polen zelf te beschermen.
Wellicht dat hij eerst onrust probeert te stoken binnen n van de Baltische Staten zelf, ik denk dan vooral aan Letland dat een grote etnische Russische populatie heeft waarvan sommigen de schuld van deze oorlog ook bij Oekrane leggen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:43 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik weet ook niet binnen welk tijdsbestek hij daar gaat klootviolen. Wat ik wel weet is dat Rusland samen met Wit-Rusland in september een grootschalige oefening gaat houden aan de grenzen daar (Zapad - 2025). De vorige oefening was Zapad 2021 aan de grens met Oekrane en na een half jaar vielen ze Oekrane binnen. Dus de voortekenen zijn er al...
De uitvoering is nogal brak.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ja, dat zal het vast zijn. Elke Amerikaan die op Trump heeft gestemd is gewoon 'dom'. Deze retoriek is juist een reden waarom hij zo populair is geworden. Ik zou er dus rekening mee houden dat het niet aan intelligentie ligt, maar wel aan een groot verschil in wereldbeeld. En inderdaad binnen het wereldbeeld van veel Trump stemmers wil men dat de nadruk van de Amerikaanse overheid eerst op het eigen land ligt, daarna pas op de rest van de wereld. Wat zou daar mis mee zijn?
Itali twijfelt nu ook aan het tekenen van een contract met Starlink van 1,5 miljard euro.quote:
En dan maakt Trump ons verwijten dat wij te weinig Amerikaanse produkten afnemenquote:Op donderdag 6 maart 2025 16:50 schreef Ulx het volgende:
Itali twijfelt nu ook aan het tekenen van een contract met Starlink van 1,5 miljard euro.
Mocht het allemaal waar zijn wat Frankrijk van plan is dan beloof ik geen witte vlaggetjes grappen meer te maken.quote:
Eutelsat is Brits/Frans dacht ik.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dan maakt Trump ons verwijten dat wij te weinig Amerikaanse produkten afnemen
En geen grappen meer over de spiegels op Franse tanks?quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Mocht het allemaal waar zijn wat Frankrijk van plan is dan beloof ik geen witte vlaggetjes grappen meer te maken.
Die memes slaan sowieso al nergens opquote:Op donderdag 6 maart 2025 16:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Mocht het allemaal waar zijn wat Frankrijk van plan is dan beloof ik geen witte vlaggetjes grappen meer te maken.
In elk geval gn vredesmacht daar wanneer gezamenlijk iets wil worden bereikt.quote:Artikel door ANP • 4u •Moskou herhaalt: Europese legermacht in Oekrane is onacceptabel
Copyright ANP 2025
MOSKOU (ANP/AFP/RTR) - Rusland heeft beklemtoond dat er geen compromis mogelijk is over een Europese vredesmacht in Oekrane. Europese landen overwegen een soort vredesmacht te sturen als onderdeel van een eventuele wapenstilstand tussen Oekrane en Rusland.
Maar dat is volgens het Kremlin niet aanvaardbaar. Buitenlandminister Sergej Lavrov waarschuwt dat Rusland NAVO-troepen in Oekrane zal beschouwen als officile deelname van NAVO-troepen in de oorlog tegen Rusland.
Russische woordvoerders hebben donderdag naar aanleiding van een speech van de Franse president ook beklemtoond dat de uitbreiding van de NAVO met staten die deel uitmaakten van de Sovjet-Unie een van de voornaamste oorzaken van de oorlog in Oekrane is. Rusland wil onder geen beding dat Oekrane NAVO-lid wordt en wil geen NAVO-troepen in Oekrane.
https://www.msn.com/nl-nl(...)7c22b30cd0c84a&ei=13
Heb je gezien hoe veel defensie er nu daar kwijt kan?quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:49 schreef Tengano het volgende:
Ik had eigenlijk allang verwacht dat er undercover allerlei troepen van de EU daar zouden meevechten.
Ik zeg dit omdat ik gewoon zo verschikkelijk baal dat het nu loopt zoals het loopt![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)e-steun-aan-oekrainequote:Maar wat kan Nederland militair bijdragen?
Onze krijgsmacht is bescheiden van formaat en kampt ook nog met een flink personeelstekort. Deen noemt als "meest ambitieuze vorm van inzet" een brigade van 2000 tot 3000 militairen. Maar dat zou wel "een enorme inspanning" vergen voor defensie en gevolgen hebben voor andere taken.
"Now you know how a piano feels, Donnie"quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:50 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat Poetin en Trump ook even een hotelovernachting boeken nadat ze met elkaar afgesproken hebben. En dan Zelensky in de cuck chair.
Moskou gaat daar niet over. Als Oekrane een vredesmacht in haar land wil, dan is dat aan Oekrane.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:53 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov:
Moskou herhaalt: Europese legermacht in Oekrane is onacceptabel
[..]
In elk geval gn vredesmacht daar wanneer gezamenlijk iets wil worden bereikt.![]()
Gevolgen voor welke andere taken?quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe veel defensie er nu daar kwijt kan?
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)e-steun-aan-oekraine
Die motherfucker moet lekker zijn bek houden. Kogel door zijn harses kan ie krijgen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:53 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov:
[..]
In elk geval gn vredesmacht daar wanneer gezamenlijk iets wil worden bereikt.![]()
Teringlijers.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:53 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov:
[..]
Moest lachen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Die motherfucker moet lekker zijn bek houden. Kogel door zijn harses kan ie krijgen.
Europa mag lekker ballen gaan tonen en Rusland laten janken.
Nsb'ers moeten ook tegen de muur.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Moest lachen.
Visualiseer hoe een brave 40+ huisvader met ligt kalend kapsel van achter zijn winkelwagen met een Haags accentje dit soort dingen schreeuwt.
Ik weet niet of je bezig bent met een act of je nou zo wereldvreemd bent dat je niet inziet dat gezamenlijk niet echt een ding is als de een partij de burgers van een ander aan het vermoorden is en hun land aan het innemen is.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:53 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov:
[..]
Alsof het autistische miljardairsvriendje van een dictator recht van spreken heeft als het gaat om de democratie in andere landen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:58 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Tuurlijk Elon, of denk je dat je met een bak miljoenen ook daar je invloed kan inkopen?
[ afbeelding ]
Nou hij heeft al een keer gezegd dat hij met liefde aftreed als dat veiligheidsgaranties zou betekenen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:58 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Tuurlijk Elon, of denk je dat je met een bak miljoenen ook daar je invloed kan inkopen?
[ afbeelding ]
Elon wil graag de MAGA achterban inprenten dat Zelensky een probleem is.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou hij heeft al een keer gezegd dat hij met liefde aftreed als dat veiligheidsgaranties zou betekenen.
Dat ben ik niet met je eens omdat wij, of dat nu leuk is of niet toch willen Dat de VS garant gaat staan en Rutte Zelensky adviseert om toch de VS tegemoet te komen en de EU maar blijft draaien. Ja steun zolang het nodig is, de bekende nonsens kreet van de EU. Een grootmacht gaat zelfs zonder mandaat van de VN zijn eigen gang. Zie de VS jegens Irak. Beetje lulverhaal ophangen door Bush en het kan allemaal. Rusland idem.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:20 schreef Elan het volgende:
[..]
We, De EU zijn al een grootmacht. Zowel economisch als militair.
We willen de VS aan onze kant. Daarom doen we dat.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:02 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens omdat wij, of dat nu leuk is of niet toch willen Dat de VS garant gaat staan en Rutte Zelensky adviseert om toch de VS tegemoet te komen en de EU mast blijft draaien. Ja zolang steun zolang het nodig is, de bekende nonsens kreet van de Ezu. Een grootmacht gaat zelfs zonder mandaat van de VN zijn eigen gang. Zie de VS jegens Irak. Beetje lulverhaal ophangen door Bush en het kan allemaal. Rusland idem.
Bovendien komen veel wapens vanuit de VS. Nee vanaf de jaren 90 hebben we alles laten verpieteren. En ons afhankelijk gemaakt van Rusland, China. En helaas kunnen we ook niet meer van de VS uitgaan.
En daar kun je dus niet op blijven rekenen. Ook niet als Trump er achter vier jaar niet meer zit. Wie weet welke flapdrol er dan aan de macht komt.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
We willen de VS aan onze kant. Daarom doen we dat.
Doen we ook niet meer. Maar nee heb je.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
En daar kun je dus niet op blijven rekenen. Ook niet als Trump er achter vier jaar niet meer zit. Wie weet welke flapdrol er dan aan de macht komt.
Die Amerikaanse wapens werken ook gewoon als je op Amerikanen zou schieten. Bij wijze van spreken natuurlijk.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:02 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens omdat wij, of dat nu leuk is of niet toch willen Dat de VS garant gaat staan en Rutte Zelensky adviseert om toch de VS tegemoet te komen en de EU maar blijft draaien. Ja steun zolang het nodig is, de bekende nonsens kreet van de EU. Een grootmacht gaat zelfs zonder mandaat van de VN zijn eigen gang. Zie de VS jegens Irak. Beetje lulverhaal ophangen door Bush en het kan allemaal. Rusland idem.
Bovendien komen veel wapens vanuit de VS. Nee vanaf de jaren 90 hebben we alles laten verpieteren. En ons afhankelijk gemaakt van Rusland, China. En helaas kunnen we ook niet meer van de VS uitgaan.
Is het nu nog steeds niet duidelijk dat de geopolitiek volgens Rusland volgens de realistische school werkt? Might makes right. Dat benadrukken steeds van "daar gaan ze niet over!!" is vermoeiend.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Moskou gaat daar niet over...
Nee hoor.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:04 schreef Elan het volgende:
https://www.reuters.com/t(...)-ukraine-2025-03-05/
We kunnen daar niet eens oorlog voeren omdat de volledige satelliet-infrastructuur in Amerikaanse handen is.
Trump sloopt de hele Amerikaanse economie, wordt van alle kanten om de oren geslagen en is door Europa buitenspel gezet wat betreft onderhandelingen. Maar prima hoorquote:Op donderdag 6 maart 2025 16:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies. Daarom laten we dit ook 3 jaar lang gebeuren
En staan we nu alsnog aan de zijlijn![]()
Het idee was natuurlijk om Amerika ook iets te bieden voor de samenwerking. Daarom is het zo vreemd dat ze dat saboteren.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:04 schreef Elan het volgende:
https://www.reuters.com/t(...)-ukraine-2025-03-05/
We kunnen daar niet eens oorlog voeren omdat de volledige satelliet-infrastructuur in Amerikaanse handen is.
Het begint steeds meer op iets uit een slechte sciencefiction film te lijken.
Ok, maar onderschat die Russen niet. Als dit tot een conventionele slag gaat komen spreek je niet over een conflict zoals in Afghanistan etc. Dat gaat aan beide zijden gigantische verliezen opleveren. De vraag is dan hoe het volk hier in West Europa daarmee omgaat.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Die Amerikaanse wapens werken ook gewoon als je op Amerikanen zou schieten. Bij wijze van spreken natuurlijk.
Na China en de VS zijn wij (de EU) de derde supermacht. Zowel militair als qua GDP. "We" hebben kernwapens en in tegenstelling tot Rusland beschikken we over een sterk en gemoderniseerd leger.
Je riskeert daarmee inderdaad het opheffen van je eigen artikel 5 bescherming van de Navo, daarom zal geen enkel land dat risico willen nemen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:49 schreef Tengano het volgende:
Het enige alternatief wat er is, is om als een verdeeld EU (The coalition of the willing) Oekraine te hulp te schieten en Rusland terug achter zijn grenzen te jagen.
Maar daar zitten zoveel consequensies aan vast dat we dan liever hebben dat Oekraine een stuk van zijn grond kwijt raakt, en we deze deal (met een nare nasmaak) uiteindelijk maar accepteren.
Trump heeft gewoon de beste kaarten zoals ik het zie en het is helaas een speler die ons minder gezind is dan al zijn voorgangers.
Ze toch dan eerst langs de Oekraners moeten. Dat lukt ze nu al niet heel goed.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:17 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ok, maar onderschat die Russen niet. Als dit tot een conventionele slag gaat komen spreek je niet over een conflict zoals in Afghanistan etc. Dat gaat aan beide zijden gigantische verliezen opleveren. De vraag is dan hoe het volk hier in West Europa daarmee omgaat.
Dat lijkt me logisch, het is ook waanzinnig dat ASML, door sancties uit de VS, niet aan China mag verkopen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Domste beslissing ook.
Die Chinezen halen vroeg of laat ASML toch wel in, in ieder geval kun je nog verdienen om in de tussentijd aan hen te verkopen.
Bij ASML zelf denken ze daar ook zo over / willen gewoon aan China verkopen.
Trump en zijn team geven aan dat Europa voor zichzelf moet zorgen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:23 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Hongaarse maaltijden en wat helmen uit Slowakije zullen dan wel komen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je riskeert daarmee inderdaad het opheffen van je eigen artikel 5 bescherming van de Navo, daarom zal geen enkel land dat risico willen nemen.
Oekraners welkom, MAGA.quote:
Precies, maar het is dat Oekrane ook veel offers brengt. Ook logisch. De vraag is of wij dat ook willen doen met boots on the ground etc. Zijn wij daar bereid toe en dan ga ik er nog niet eens vanuit dat de VS zijn handen terug trekt. Wil zwijgen als de EU dat alleen moet doen. Zelfs Polen twijfelt al als ik het goed heb. En als die al dit niet zien zitten zonder de VS wil dat wel wat zeggen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze toch dan eerst langs de Oekraners moeten. Dat lukt ze nu al niet heel goed.
Het zou me niet verbazen als Trump van de Europese zwakte gebruik wil maken om deze gebieden als ruilmiddel in te zetten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Estland, Letland, Litouwen zijn gewoon speeltjes net als Trump Groenland en Panama ziet.
Interessant, vorig jaar waren er nog peilingen waarin Zaluzhni populairder bleek. Zelenski lijkt ten opzicht van 23/24 populariteit te hebben gewonnen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:58 schreef Momo het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Niets doen is geen optie meer. Dan blijft die horde barbaren doorgaan met hun plundertochten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies, maar het is dat Oekrane ook veel offers brengt. Ook logisch. De vraag is of wij dat ook willen doen met boots on the ground etc. Zijn wij daar bereid toe en dan ga ik er nog niet eens vanuit dat de VS zijn handen terug trekt. Wil zwijgen als de EU dat alleen moet doen. Zelfs Polen twijfelt al als ik het goed heb. En als die al dit niet zien zitten zonder de VS wil dat wel wat zeggen.
Smaakt dat een beetje zo'n Hongaarse maaltijd?quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hongaarse maaltijden en wat helmen uit Slowakije zullen dan wel komen.
Wat maakt het uit wat hij denkt? Het is echt niet alsof Trump zich laat leiden door Musk. Die heeft Musk een opdracht gegeven (DOGE) en verder gaat Trump gewoon zijn eigen gang.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:58 schreef Momo het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Trump heeft de Baltische staten al weggegevenquote:Op donderdag 6 maart 2025 14:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Estland, Letland, Litouwen zijn gewoon speeltjes net als Trump Groenland en Panama ziet.
Waarmee Rusland dus een vredesakkoord blokkeert.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:53 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov:
[..]
Ze mogen gerust verkopen, de usa heeft geen soevereiniteit daarover. Maar dan zonder onderdelen uit Amerika.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, het is ook waanzinnig dat ASML, door sancties uit de VS, niet aan China mag verkopen.
Nu kan ik het uiteraard totaal mis hebben maar mijn idee is dat Trump de Russen tegemoet wil komen vanwege China en Iran om daar een wig tussen te slaan En ook Rusland heeft natuurlijk enorme grondstof voorraden die de VS goed kan gebruiken.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als Trump van de Europese zwakte gebruik wil maken om deze gebieden als ruilmiddel in te zetten.
De belangrijkste onderdelen komen van Carl Zeiss in Duitsland. De onderdelen uit de VS kunnen ook elders geproduceerd worden.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze mogen gerust verkopen, de usa heeft geen soevereiniteit daarover. Maar dan zonder onderdelen uit Amerika.
Er was een week terug een artikel over onderhandelingen met Iran over het atoomprogramma waarbij Rusland de VS zou helpen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nu kan ik het uiteraard totaal mis hebben maar mijn idee is dat Trump de Russen tegemoet wil komen vanwege China en Iran om daar een wig tussen te slaan En ook Rusland heeft natuurlijk enorme grondstof voorraden die de VS goed kan gebruiken.
Vergeet niet dat voor de VS China de grootste bedreiging is en dat het iets handiger is als je Rusland zoveel mogelijk van China wil houden. Dat zelfde spel gebeurde ook tijdens de Cuba crisis toen de VS een wig sloeg tussen China en Rusland om China te overtuigen Rusland niet te ondersteunen.
Kijk, ik heb dat niet meegekregen maar dat zegt dus iets, dat het meer dan om de Oekrane alleen gaat voor de VS.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er was een week terug een artikel over onderhandelingen met Iran over het atoomprogramma waarbij Rusland de VS zou helpen.
heeft lavrov niets mee te makenquote:Op donderdag 6 maart 2025 16:53 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov:
[..]
juistquote:Op donderdag 6 maart 2025 16:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Moskou gaat daar niet over. Als Oekrane een vredesmacht in haar land wil, dan is dat aan Oekrane.
Die dreigende taal van Moskou is puur om af te schrikken.
Als je van paprika houdt.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Smaakt dat een beetje zo'n Hongaarse maaltijd?
Nou, de EUV lichtbron nietquote:Op donderdag 6 maart 2025 17:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
De belangrijkste onderdelen komen van Carl Zeiss in Duitsland. De onderdelen uit de VS kunnen ook elders geproduceerd worden.
Niet goedschiks?quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarmee Rusland dus een vredesakkoord blokkeert.
Ik ben benieuwd op welke wijze Trump dat gaat belonen.
Een oude koloniale macht die zijn grondgebied terug wil, nu het niet meer lukt daar politieke invloed uit te oefenen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:17 schreef polderturk het volgende:
Moet je deze video eens zien.
Ze beginnen dankzij Trump weer te dromen over voormalige Soviet landen.
[ x ]
Musk snapt er ook bovendien nog weer eens geen hol van. Deze rechtbank heeft de verkiezingen niet nietig verklaart. Deze rechtbank weigert het nietig verklaren door het Roemeense hooggerechtshof ongeldig te verklaren (wat Roemeni daar uberhaupt mee wenst te doen mogen ze zelf bepalen natuurlijk).quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:42 schreef polderturk het volgende:
Musk probeert nu Poetin pop in Roemeni aan de macht te helpen.
[ x ]
Waarom zie jij het lid worden van de NAVO niet als een (essentieel) deel van onder de paraplu komen van het Westen? En waarom vind je het aannemelijk dat de wens van het westen om Oekrane onder de westerse paraplu te krijgen niets te maken heeft met macht?quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:56 schreef Monolith het volgende:
Trump en Poetin (en uiteraard ook Xi) zitten allemaal op de 'might is right'-lijn en hebben er dan ook een broertje dood aan dat kleine landen die ze individueel de baas zijn zich verenigen in supranationale verbanden die wel tegenwicht kunnen bieden. Dat hele concerntrolling over de zogenaamde dreiging van de NAVO is natuurlijk volstrekte kolder. Het gaat Poetin erom dat hij als het hem uitkomt de imperialist kan uithangen, kan zorgen voor zetbazen in buurlanden en meer van dat soort zaken. Hij zit helemaal niet te wachten op buurlanden die onder de paraplu van het Westen uitgroeien tot welvarende, democratische landen.
quote:
Worden onder de tafel buiten beeld zijn ballen gekieteld, of is er iets of iemand failliet?quote:Trump adviser Kellogg:
Isolating Russia is not a viable strategy anymore
Hee, daar is ie weer eens hoor.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat jij de Russische agressie graag beloond ziet worden is al jaren bekend.
De wens is primair om ze te beschermen tegen een agressieve imperialistische buurman. En die agressieve imperialistische buurman niet nogmaals te belonen voor hun agressie.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:55 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom zie jij het lid worden van de NAVO niet als een (essentieel) deel van onder de paraplu komen van het Westen? En waarom vind je het aannemelijk dat de wens van het westen om Oekrane onder de westerse paraplu te krijgen niets te maken heeft met macht?
Totale onzin maar vervolgens kom je wel zeer consequent op voor Trump en Poetin. Goed verhaal derhalve.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hee, daar is ie weer eens hoor.![]()
Lang geleden dat ik ben uitgemaakt voor Poetin versteher. Wat echt totale onzin in, maar goed.
Het is wel gewoon zo natuurlijk, dat hebben we de afgelopen drie jaar wel gemerkt. Rusland heeft nog steeds betrekkingen met genoeg landen.quote:
Gast... Heb je m'n posts afgelopen tijd wel eens gelezen? Lees maar even van een paar weken terug toen met dat Hegseth gebeuren bij Mnchen. (Of was het ergens anders?)quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Totale onzin maar vervolgens kom je wel zeer consequent op voor Trump en Poetin. Goed verhaal derhalve.
Australia Tesla sales slump by 70 per cent in February 2025quote:
Nou....en vooral dat andere land. Want die willen dat hun wapenleveranties vanuit de VS niet stopgezet gaan worden zoals nu in Oekrane. Ik denk dat Isral een heel scherp mes in Rusland heeft zitten. In Washington hebben ze altijd al gezeten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er was een week terug een artikel over onderhandelingen met Iran over het atoomprogramma waarbij Rusland de VS zou helpen.
Dat lijkt toch wel een duidelijke trend.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:05 schreef Aether het volgende:
[..]
Australia Tesla sales slump by 70 per cent in February 2025
https://www.heraldsun.com(...)b907258c08a6cf97a817
Precies, daarom is het ook de vraag wat er nog meer speelt achter de schermen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:46 schreef Cherni het volgende:
[..]
Kijk, ik heb dat niet meegekregen maar dat zegt dus iets, dat het meer dan om de Oekrane alleen gaat voor de VS.
Jij was toch groot fan en aandeelhouder van Tesla?quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat lijkt toch wel een duidelijke trend.
Vorig jaar toen Musk met Trump begon te sjansen heb ik m'n aandelen verkocht.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij was toch groot fan en aandeelhouder van Tesla?
Nog steeds?
Je bent er bijna! De wens is natuurlijk primair om de eigen dominante positie te beschermen, dan wel te verstevigen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:03 schreef KareldeStoute het volgende:
De wens is primair om ze te beschermen tegen een agressieve imperialistische buurman. En die agressieve imperialistische buurman niet nogmaals te belonen voor hun agressie.
Daar zit indirect wel een link met macht maar die is vrij gezocht.
Wat is jouw wens?quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:16 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je bent er bijna! De wens is natuurlijk primair om de eigen dominante positie te beschermen, dan wel te verstevigen.
quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:05 schreef Aether het volgende:
[..]
Australia Tesla sales slump by 70 per cent in February 2025
https://www.heraldsun.com(...)b907258c08a6cf97a817
het is wel het moment op de restanten van de NATO / USSR de oorlog in te trekkenquote:Op donderdag 6 maart 2025 16:43 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik weet ook niet binnen welk tijdsbestek hij daar gaat klootviolen. Wat ik wel weet is dat Rusland samen met Wit-Rusland in september een grootschalige oefening gaat houden aan de grenzen daar (Zapad - 2025). De vorige oefening was Zapad 2021 aan de grens met Oekrane en na een half jaar vielen ze Oekrane binnen. Dus de voortekenen zijn er al...
Dat is ook de mijne. Ik ben niet achterlijk, maar wel eerlijk.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Countries Feb-25 Feb-24 Jan-25 Jan-24 YoY change Germany 1,429 6,038 1,277 3,150 -70.6% UK 3,851 3,192 1,293 1,581 +7.7% France 2,395 3,244 1,141 3,118 -44.4% Netherlands 983 1,287 926 1,610 -34.1% Norway 917 1,777 663 1,109 -45.3% Spain 909 1,020 269 1,094 -44.4% Sweden 613 1,064 394 730 -43.9% Denmark 509 1,086 451 763 -48.1% Portugal 547 1,155 380 551 -45.0% |
In de UK moeten ze nog wakker wordenquote:Op donderdag 6 maart 2025 18:20 schreef Aether het volgende:
Tesla (TSLA) sales crash continues in Europe
https://electrek.co/2025/(...)ith-germany-down-70/
[ code verwijderd ]
Voor dat eerste, nope!quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet niet of je bezig bent met een act of je nou zo wereldvreemd bent dat je niet inziet dat gezamenlijk niet echt een ding is als de een partij de burgers van een ander aan het vermoorden is en hun land aan het innemen is.
Een vredesmacht is voor de russen niet acceptabel, omdat volgens hen het westen dan haar invloed in het gebied opnieuw zou uitbreiden richting hun land.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarmee Rusland dus een vredesakkoord blokkeert.
Ik ben benieuwd op welke wijze Trump dat gaat belonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |