Behalve als 'we' (een deel van ) Oekraine opofferen en het spelletje meespelen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:21 schreef kurk_droog het volgende:
Linksom of rechtsom gaan wij in oorlog komen, nu opschakelen dus ipv nathouden
Sow dat zijn stevige woorden van de Fransen!quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:50 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100117005_ceaa1cf1
Vive la France!
Wow..quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:45 schreef Salina het volgende:
Amerika is wakker, dus nieuwe ronde, nieuwe beslissingen.
Trump wil nu - schijnbaar, wellicht - alle Oekraïense vluchtelingen het land uit schoppen door ze de legale status te ontnemen.
Trump to revoke legal status for 240,000 Ukrainians as US steps up deportations
Daar geloof ik niet in (behalve dat is een goede Europese defensie wel een goede stap ter afschrikking)quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:21 schreef kurk_droog het volgende:
Linksom of rechtsom gaan wij in oorlog komen, nu opschakelen dus ipv nathouden
Heldere taal.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:50 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100117005_ceaa1cf1
Vive la France!
Tja, dat krijg je in een cultuur waar het vanzelfsprekend is iets te moeten bereiken in het leven.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zou slim zijn, maar wie zegt dat ze bepaalde tech niet aan (bijvoorbeeld) Rusland doorverkopen?
Het is sowieso bizar hoe ver China is op bepaalde vlakken. Ook qua infrastructuur. Zat net een filmpje te kijken over hun metrostelsel dat lijkt wel StarWars vergeleken met de gedateerde troep waar wij het mee moeten doen in Het Westen.
mwah, die Zwarte Zeevloot stelt niks meer voor en al het andere zou dan eerst via Noordzee, Middellandse Zee die kant op moeten.quote:
Heel zuurquote:Op donderdag 6 maart 2025 15:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Behalve als 'we' (een deel van ) Oekraine opofferen en het spelletje meespelen.
Zijn we hier, en zeker in Amerika geen haar beter in.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:37 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je in een cultuur waar het vanzelfsprekend is iets te moeten bereiken in het leven.
Land 4 en 5 hebben met land 2 en 3 gepraat zodat land 1 en 2 kunnen gaan onderhandelen. Mooi dat internationalisme. Moeten we erin houden!quote:
Die vraag is in 1930 ongetwijfeld ook wel eens gesteld.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:34 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet in (behalve dat is een goede Europese defensie wel een goede stap ter afschrikking)
Met wie zouden wij in oorlog gaan komen?
In Lybie heeft de rus nog een haven , bij die andere criminelenquote:Op donderdag 6 maart 2025 15:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
mwah, die Zwarte Zeevloot stelt niks meer voor en al het andere zou dan eerst via Noordzee, Middellandse Zee die kant op moeten.
Na hun akkefietje in Syrië hebben ze ook niet meer echt vrienden in de buurt waarvan ze de havens kunnen gebruiken.
100% dat ze inderdaad op een gegeven moment de Baltics gaan proberen te pakken, dat geloof ik zeker.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die vraag is in 1930 ongetwijfeld ook wel eens gesteld.
Als Europa niet meer kan rekenen op de US, dan ben je kwetsbaarder.
Je zal dan zelf je defensie op orde moeten krijgen, om te voorkomen dat je in oorlog komt.
Als Rusland z'n leger herstelt en weet dat wij niet capabel zijn en geen eenheid vormen, dan kunnen ze toeslaan.
Ze zullen niet direct in Almelo staan maar er zijn wel Europese landen die op Putin z'n verlanglijstje staan.
Het enige voordeel van de radicale acties van de VS is dan in ieder geval dat er nu in Europa ook eens wat mensen wakker zijn geworden, al helpt het natuurlijk ook dat Duitsland een nieuwe regering heeft.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
100% dat ze inderdaad op een gegeven moment de Baltics gaan proberen te pakken, dat geloof ik zeker.
Tegen die tijd (want ik verwacht niet dat ze dit binnen nu en zeg 2 a 3 jaar gaan proberen) moet Europa echt zijn shit op orde hebben.
Laten we ze nu idd eens een keer niet onderschatten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
100% dat ze inderdaad op een gegeven moment de Baltics gaan proberen te pakken, dat geloof ik zeker.
Tegen die tijd (want ik verwacht niet dat ze dit binnen nu en zeg 2 a 3 jaar gaan proberen) moet Europa echt zijn shit op orde hebben.
er zijn er in de usa ook genoeg die niet heel veel meer bereiken, dan het trottoirquote:Op donderdag 6 maart 2025 15:37 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je in een cultuur waar het vanzelfsprekend is iets te moeten bereiken in het leven.
Het enige alternatief is dat de EU nu all-in gaat om die gebieden terug te veroveren waarbij we onszelf in een oorlog rommelen. In dat geval zal wss ook de EU worden aangevallen en wordt die schadepost, financieel alsook menselijk vele malen groter dan dat Oekraine nu afstand doet van een deel van haar gebied.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:39 schreef Scjvb het volgende:
Heel zuur, maar er zit verder weinig anders op bij een serieuze onderhandeling met Rusland om het einde van deze oorlog snel dichterbij te brengen. Maar juist dit blijft tot op heden een zeer gevoelig en onacceptabel punt, en al helemaal voor Zelensky en het thans zwaar gehavende Oekraïne zelf, uiteraard.
![]()
En misschien verandert hierin nog het een en ander, naarmate de tijd dringt!
Verder best heel begrijpelijk allemaal wat deze nare kant betreft, daar niet van!
Ja frustrerend laat. Maar laat is beter dan niet.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het enige voordeel van de radicale acties van de VS is dan in ieder geval dat er nu in Europa ook eens wat mensen wakker zijn geworden, al helpt het natuurlijk ook dat Duitsland een nieuwe regering heeft.
Rijkelijk laat natuurlijk, maar goed.
Dat zal wel ergens later dit jaar zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:08 schreef Elan het volgende:
Wat een shitshow.
Nu is het alleen nog wachten op China dat gaat profiteren van het zwakzinnige gedoe in Het Westen en Taiwan binnenvalt.
Fair enough... maar gezien Rusland het al moeilijk genoeg heeft met Oekraïne zullen ze niet kunnen doorpakken met de Baltische landen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die vraag is in 1930 ongetwijfeld ook wel eens gesteld.
Als Europa niet meer kan rekenen op de US, dan ben je kwetsbaarder.
Je zal dan zelf je defensie op orde moeten krijgen, om te voorkomen dat je in oorlog komt.
Als Rusland z'n leger herstelt en weet dat wij niet capabel zijn en geen eenheid vormen, dan kunnen ze toeslaan.
Ze zullen niet direct in Almelo staan maar er zijn wel Europese landen die op Putin z'n verlanglijstje staan.
Dat zie ik niet snel gebeuren. Met welk leger van de Russen? Je moet het inderdaad niet onderschatten en daarom als afschrikmidel je defensie op orde brengen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tegen die tijd (want ik verwacht niet dat ze dit binnen nu en zeg 2 a 3 jaar gaan proberen) moet europa echt zijn shit op orde hebben.
ik denk dat dit heel erg meevaltquote:Op donderdag 6 maart 2025 15:58 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Mocht de VS echt niet meer te redden zijn zal(hopelijk) Europa al goed hebben geïnvesteerd. Anders hebben we wel een probleem.
Dan met as uit de la het zonneteken op haar kaalkopje schrijven, en in AI clip van alternatieve nieuwszender naast Vance monteren.quote:
Is niet gewoon iedereen afhankelijk van elkaar qua wereldmachten? Bedoel de VS kan ons en China boycotten maar daarmee vernietigen ze hun eigen economie wat toch al een schuldeneconomie is. China is op haar beurt afhankelijk van zowel Europa als De VS als omzetmarkt en iedereen heeft kernwapens tot zijn beschikking, dus waar hebben we het überhaupt eigenlijk over?quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zie ik niet snel gebeuren. Met welk leger van de Russen? Je moet het inderdaad niet onderschatten en daarom als afschrikmidel je defensie op orde brengen.
Als Poetin besluit de Baltische staten aan te vallen heeft hij er een hoofdpijn dossier bij. Namelijk landen bezetten waar niemand je moet en steeds op opstanden te maken krijgt. Heb ik het nog niet over artikel 5. Nee dat is pure angst zaaien.
Wat wij als EU moeten doen is ons afhankelijk maken ban welke andere grootmacht dan ook. Zelfs van de VS wat nu blijkt. Maar we hebben 2 problemen. Geen belangrijke grondstoffen en vanwege verschillende culturen binnen de ze EU met ieder land zijn eigen belangen met een log Brussel een en daardoor een te grote verdeeldheid. Daar heeft de VS, Rusland, China, India minder last van.
Het word geen eenvoudige klus. Duitsland dat er nu al niet goed voorstaat wil geloof ik 1200 miljard lenen(dat word een enorme belasting verhoging). Ga dat maar eens uitleggen aan je volk met alld problemen die er nu al zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |