Dat lijkt me logisch, het is ook waanzinnig dat ASML, door sancties uit de VS, niet aan China mag verkopen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 15:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Domste beslissing ook.
Die Chinezen halen vroeg of laat ASML toch wel in, in ieder geval kun je nog verdienen om in de tussentijd aan hen te verkopen.
Bij ASML zelf denken ze daar ook zo over / willen gewoon aan China verkopen.
Trump en zijn team geven aan dat Europa voor zichzelf moet zorgen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:23 schreef Scjvb het volgende:
Kremlin vindt dat Macron contact met werkelijkheid kwijt is
Om alvast deze quote uit het volgende artikel aan te halen:
[..]
Het lijkt inderdaad wat voorbarig dé manier waarop Macron zich gister uitliet, waar Zelensky vooralsnog de russen en Poetin negeert, eventuele onderhandelingen frustreert met het gevolg dat de VS (Trump) min of meer de handen van het conflict aftrekt.
Hongaarse maaltijden en wat helmen uit Slowakije zullen dan wel komen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je riskeert daarmee inderdaad het opheffen van je eigen artikel 5 bescherming van de Navo, daarom zal geen enkel land dat risico willen nemen.
Oekraïners welkom, MAGA.quote:
Precies, maar het is dat Oekraïne ook veel offers brengt. Ook logisch. De vraag is of wij dat ook willen doen met boots on the ground etc. Zijn wij daar bereid toe en dan ga ik er nog niet eens vanuit dat de VS zijn handen terug trekt. Wil zwijgen als de EU dat alleen moet doen. Zelfs Polen twijfelt al als ik het goed heb. En als die al dit niet zien zitten zonder de VS wil dat wel wat zeggen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze toch dan eerst langs de Oekraïners moeten. Dat lukt ze nu al niet heel goed.
Het zou me niet verbazen als Trump van de Europese zwakte gebruik wil maken om deze gebieden als ruilmiddel in te zetten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 14:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Estland, Letland, Litouwen zijn gewoon speeltjes net als Trump Groenland en Panama ziet.
Interessant, vorig jaar waren er nog peilingen waarin Zaluzhni populairder bleek. Zelenski lijkt ten opzicht van 23/24 populariteit te hebben gewonnen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:58 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Tuurlijk Elon, of denk je dat je met een bak miljoenen ook daar je invloed kan inkopen?
[ afbeelding ]
Niets doen is geen optie meer. Dan blijft die horde barbaren doorgaan met hun plundertochten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies, maar het is dat Oekraïne ook veel offers brengt. Ook logisch. De vraag is of wij dat ook willen doen met boots on the ground etc. Zijn wij daar bereid toe en dan ga ik er nog niet eens vanuit dat de VS zijn handen terug trekt. Wil zwijgen als de EU dat alleen moet doen. Zelfs Polen twijfelt al als ik het goed heb. En als die al dit niet zien zitten zonder de VS wil dat wel wat zeggen.
Smaakt dat een beetje zo'n Hongaarse maaltijd?quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hongaarse maaltijden en wat helmen uit Slowakije zullen dan wel komen.
Wat maakt het uit wat hij denkt? Het is echt niet alsof Trump zich laat leiden door Musk. Die heeft Musk een opdracht gegeven (DOGE) en verder gaat Trump gewoon zijn eigen gang.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:58 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Tuurlijk Elon, of denk je dat je met een bak miljoenen ook daar je invloed kan inkopen?
[ afbeelding ]
Trump heeft de Baltische staten al weggegevenquote:Op donderdag 6 maart 2025 14:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Estland, Letland, Litouwen zijn gewoon speeltjes net als Trump Groenland en Panama ziet.
Waarmee Rusland dus een vredesakkoord blokkeert.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:53 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov:
Moskou herhaalt: Europese legermacht in Oekraïne is onacceptabel
[..]
In elk geval géén vredesmacht daar wanneer gezamenlijk iets wil worden bereikt.![]()
Ze mogen gerust verkopen, de usa heeft geen soevereiniteit daarover. Maar dan zonder onderdelen uit Amerika.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, het is ook waanzinnig dat ASML, door sancties uit de VS, niet aan China mag verkopen.
Nu kan ik het uiteraard totaal mis hebben maar mijn idee is dat Trump de Russen tegemoet wil komen vanwege China en Iran om daar een wig tussen te slaan En ook Rusland heeft natuurlijk enorme grondstof voorraden die de VS goed kan gebruiken.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als Trump van de Europese zwakte gebruik wil maken om deze gebieden als ruilmiddel in te zetten.
De belangrijkste onderdelen komen van Carl Zeiss in Duitsland. De onderdelen uit de VS kunnen ook elders geproduceerd worden.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze mogen gerust verkopen, de usa heeft geen soevereiniteit daarover. Maar dan zonder onderdelen uit Amerika.
Er was een week terug een artikel over onderhandelingen met Iran over het atoomprogramma waarbij Rusland de VS zou helpen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nu kan ik het uiteraard totaal mis hebben maar mijn idee is dat Trump de Russen tegemoet wil komen vanwege China en Iran om daar een wig tussen te slaan En ook Rusland heeft natuurlijk enorme grondstof voorraden die de VS goed kan gebruiken.
Vergeet niet dat voor de VS China de grootste bedreiging is en dat het iets handiger is als je Rusland zoveel mogelijk van China wil houden. Dat zelfde spel gebeurde ook tijdens de Cuba crisis toen de VS een wig sloeg tussen China en Rusland om China te overtuigen Rusland niet te ondersteunen.
Kijk, ik heb dat niet meegekregen maar dat zegt dus iets, dat het meer dan om de Oekraïne alleen gaat voor de VS.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er was een week terug een artikel over onderhandelingen met Iran over het atoomprogramma waarbij Rusland de VS zou helpen.
heeft lavrov niets mee te makenquote:Op donderdag 6 maart 2025 16:53 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov:
Moskou herhaalt: Europese legermacht in Oekraïne is onacceptabel
[..]
In elk geval géén vredesmacht daar wanneer gezamenlijk iets wil worden bereikt.![]()
juistquote:Op donderdag 6 maart 2025 16:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Moskou gaat daar niet over. Als Oekraïne een vredesmacht in haar land wil, dan is dat aan Oekraïne.
Die dreigende taal van Moskou is puur om af te schrikken.
Als je van paprika houdt.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Smaakt dat een beetje zo'n Hongaarse maaltijd?
Nou, de EUV lichtbron nietquote:Op donderdag 6 maart 2025 17:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
De belangrijkste onderdelen komen van Carl Zeiss in Duitsland. De onderdelen uit de VS kunnen ook elders geproduceerd worden.
Niet goedschiks?quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarmee Rusland dus een vredesakkoord blokkeert.
Ik ben benieuwd op welke wijze Trump dat gaat belonen.
Een oude koloniale macht die zijn grondgebied terug wil, nu het niet meer lukt daar politieke invloed uit te oefenen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:17 schreef polderturk het volgende:
Moet je deze video eens zien.
Ze beginnen dankzij Trump weer te dromen over voormalige Soviet landen.
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |