abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:23:51 #151
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216948878
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:21 schreef kurk_droog het volgende:
Linksom of rechtsom gaan wij in oorlog komen, nu opschakelen dus ipv nathouden
Behalve als 'we' (een deel van ) Oekraine opofferen en het spelletje meespelen.
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:25:31 #152
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216948896
quote:
Sow dat zijn stevige woorden van de Fransen!
Want het wetboek ken ik ook
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:27:43 #153
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216948919
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 13:45 schreef Salina het volgende:
Amerika is wakker, dus nieuwe ronde, nieuwe beslissingen.

Trump wil nu - schijnbaar, wellicht - alle Oekraïense vluchtelingen het land uit schoppen door ze de legale status te ontnemen.

Trump to revoke legal status for 240,000 Ukrainians as US steps up deportations
Wow.. :{
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216949002
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:21 schreef kurk_droog het volgende:
Linksom of rechtsom gaan wij in oorlog komen, nu opschakelen dus ipv nathouden
Daar geloof ik niet in (behalve dat is een goede Europese defensie wel een goede stap ter afschrikking)
Met wie zouden wij in oorlog gaan komen?
pi_216949021
quote:
Heldere taal.
Als je daar als Europeaan iets op tegen hebt, moet je je afvragen waar je belangen en loyaliteit liggen.
pi_216949036
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zou slim zijn, maar wie zegt dat ze bepaalde tech niet aan (bijvoorbeeld) Rusland doorverkopen?
Het is sowieso bizar hoe ver China is op bepaalde vlakken. Ook qua infrastructuur. Zat net een filmpje te kijken over hun metrostelsel dat lijkt wel StarWars vergeleken met de gedateerde troep waar wij het mee moeten doen in Het Westen.
Tja, dat krijg je in een cultuur waar het vanzelfsprekend is iets te moeten bereiken in het leven.
pi_216949054
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wel binnen varen
[..]

mwah, die Zwarte Zeevloot stelt niks meer voor en al het andere zou dan eerst via Noordzee, Middellandse Zee die kant op moeten.
Na hun akkefietje in Syrië hebben ze ook niet meer echt vrienden in de buurt waarvan ze de havens kunnen gebruiken.
A mind with a heart of it's own
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:39:50 #158
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216949059
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:23 schreef Tengano het volgende:

[..]
Heel zuur :%, maar er zit verder weinig anders op bij een serieuze onderhandeling met Rusland om het einde van deze oorlog snel dichterbij te brengen. Maar juist dit blijft tot op heden een zeer gevoelig en onacceptabel punt, en al helemaal voor Zelensky en het thans zwaar gehavende Oekraïne zelf, uiteraard. :{

En misschien verandert hierin nog het een en ander, naarmate de tijd dringt!

Verder best heel begrijpelijk allemaal wat deze nare kant betreft, daar niet van!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:40:42 #159
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216949071
twitter
pi_216949088
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:37 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Tja, dat krijg je in een cultuur waar het vanzelfsprekend is iets te moeten bereiken in het leven.
Zijn we hier, en zeker in Amerika geen haar beter in.
blablablabla
pi_216949105
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:40 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Land 4 en 5 hebben met land 2 en 3 gepraat zodat land 1 en 2 kunnen gaan onderhandelen. Mooi dat internationalisme. Moeten we erin houden!
pi_216949138
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:34 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Daar geloof ik niet in (behalve dat is een goede Europese defensie wel een goede stap ter afschrikking)
Met wie zouden wij in oorlog gaan komen?
Die vraag is in 1930 ongetwijfeld ook wel eens gesteld.
Als Europa niet meer kan rekenen op de US, dan ben je kwetsbaarder.
Je zal dan zelf je defensie op orde moeten krijgen, om te voorkomen dat je in oorlog komt.

Als Rusland z'n leger herstelt en weet dat wij niet capabel zijn en geen eenheid vormen, dan kunnen ze toeslaan.
Ze zullen niet direct in Almelo staan maar er zijn wel Europese landen die op Putin z'n verlanglijstje staan.
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:49:09 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216949158
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:39 schreef DrMarten het volgende:

[..]
mwah, die Zwarte Zeevloot stelt niks meer voor en al het andere zou dan eerst via Noordzee, Middellandse Zee die kant op moeten.
Na hun akkefietje in Syrië hebben ze ook niet meer echt vrienden in de buurt waarvan ze de havens kunnen gebruiken.
In Lybie heeft de rus nog een haven , bij die andere criminelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 15:49:17 #164
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216949161
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je zal dan zelf je defensie op orde moeten krijgen, om te voorkomen dat je in oorlog komt.

Als Rusland z'n leger herstelt en weet dat wij niet capabel zijn en geen eenheid vormen, dan kunnen ze toeslaan.
Ze zullen niet direct in Almelo staan maar er zijn wel Europese landen die op Putin z'n verlanglijstje staan.
100% dat ze inderdaad op een gegeven moment de Baltics gaan proberen te pakken, dat geloof ik zeker.
Tegen die tijd (want ik verwacht niet dat ze dit binnen nu en zeg 2 a 3 jaar gaan proberen) moet Europa echt zijn shit op orde hebben.
pi_216949192
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:49 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
100% dat ze inderdaad op een gegeven moment de Baltics gaan proberen te pakken, dat geloof ik zeker.
Tegen die tijd (want ik verwacht niet dat ze dit binnen nu en zeg 2 a 3 jaar gaan proberen) moet Europa echt zijn shit op orde hebben.
Het enige voordeel van de radicale acties van de VS is dan in ieder geval dat er nu in Europa ook eens wat mensen wakker zijn geworden, al helpt het natuurlijk ook dat Duitsland een nieuwe regering heeft.
Rijkelijk laat natuurlijk, maar goed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:52:55 #166
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216949194
quote:

[..]
Laten we ze nu idd eens een keer niet onderschatten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:53:05 #167
323876 michaelmoore
pi_216949197
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:37 schreef Joppiez het volgende:

[..]
er zijn er in de usa ook genoeg die niet heel veel meer bereiken, dan het trottoir

Van lekker gewild mokkel naar straat vuil in 6 maanden

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 06-03-2025 16:00:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:53:17 #168
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216949198
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:39 schreef Scjvb het volgende:
Heel zuur :%, maar er zit verder weinig anders op bij een serieuze onderhandeling met Rusland om het einde van deze oorlog snel dichterbij te brengen. Maar juist dit blijft tot op heden een zeer gevoelig en onacceptabel punt, en al helemaal voor Zelensky en het thans zwaar gehavende Oekraïne zelf, uiteraard. :{

En misschien verandert hierin nog het een en ander, naarmate de tijd dringt!

Verder best heel begrijpelijk allemaal wat deze nare kant betreft, daar niet van!
Het enige alternatief is dat de EU nu all-in gaat om die gebieden terug te veroveren waarbij we onszelf in een oorlog rommelen. In dat geval zal wss ook de EU worden aangevallen en wordt die schadepost, financieel alsook menselijk vele malen groter dan dat Oekraine nu afstand doet van een deel van haar gebied.

Dit lijkt dus de meest verstandige oplossing die er nu ligt met een redelijk beperkt verlies.

En al dat brullen wat er nu gebeurt, qua grote investeringen in defensie, atoomparaplu en dat Rusland niet te vertrouwen en zo agressief is etc zou je verder moeten laten. Beter zouden we onze les moeten leren waarom het hier fout is gegaan en in stilte asap bouwen aan onze versterkingen.

Nu brullen dat je gaat, of beter gezegd, moet investeren geeft eerder blijk dat je het compleet verkeerd gedaan hebt, dan dat je het nu goed gaat doen.
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:53:24 #169
38496 Perrin
pi_216949200
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:52 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het enige voordeel van de radicale acties van de VS is dan in ieder geval dat er nu in Europa ook eens wat mensen wakker zijn geworden, al helpt het natuurlijk ook dat Duitsland een nieuwe regering heeft.
Rijkelijk laat natuurlijk, maar goed.
Ja frustrerend laat. Maar laat is beter dan niet.
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:55:03 #170
38496 Perrin
pi_216949223
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:08 schreef Elan het volgende:
Wat een shitshow.
Nu is het alleen nog wachten op China dat gaat profiteren van het zwakzinnige gedoe in Het Westen en Taiwan binnenvalt.
Dat zal wel ergens later dit jaar zijn.
pi_216949266
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Fair enough... maar gezien Rusland het al moeilijk genoeg heeft met Oekraïne zullen ze niet kunnen doorpakken met de Baltische landen.
Mochten ze het wel doen hebben ze de Navo landen tegen zich. Durven ze daar op te gokken? (Ook zonder de VS is dit een sterke ploeg)
En ze (Rusland) zijn nu al waarschuwingen aan het geven niet mee te doen in Oekraïne, wat mij zegt dat ze doodsbang zijn.

Mocht de VS echt niet meer te redden zijn zal(hopelijk) Europa al goed hebben geïnvesteerd. Anders hebben we wel een probleem.
pi_216949285
quote:

[..]
Tegen die tijd (want ik verwacht niet dat ze dit binnen nu en zeg 2 a 3 jaar gaan proberen) moet europa echt zijn shit op orde hebben.
Dat zie ik niet snel gebeuren. Met welk leger van de Russen? Je moet het inderdaad niet onderschatten en daarom als afschrikmidel je defensie op orde brengen.
Als Poetin besluit de Baltische staten aan te vallen heeft hij er een hoofdpijn dossier bij. Namelijk landen bezetten waar niemand je moet en steeds op opstanden te maken krijgt. Heb ik het nog niet over artikel 5. Nee dat is pure angst zaaien.

Wat wij als EU moeten doen is ons onafhankelijk maken ban welke andere grootmacht dan ook. Zelfs van de VS wat nu blijkt. Maar we hebben 2 problemen. Geen belangrijke grondstoffen en vanwege verschillende culturen binnen de ze EU met ieder land zijn eigen belangen met een log Brussel een en daardoor een te grote verdeeldheid. Daar heeft de VS, Rusland, China, India minder last van.

Het word geen eenvoudige klus. Duitsland dat er nu al niet goed voorstaat wil geloof ik 1200 miljard lenen(dat word een enorme belasting verhoging). Ga dat maar eens uitleggen aan je volk met alld problemen die er nu al zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 06-03-2025 16:05:26 ]
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:00:49 #173
323876 michaelmoore
pi_216949293
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:58 schreef NLGooner het volgende:

[..]

Mocht de VS echt niet meer te redden zijn zal(hopelijk) Europa al goed hebben geïnvesteerd. Anders hebben we wel een probleem.
ik denk dat dit heel erg meevalt
pi_216949309
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:32 schreef polderturk het volgende:
Scheer deze slet kaal.

[ x ]
Dan met as uit de la het zonneteken op haar kaalkopje schrijven, en in AI clip van alternatieve nieuwszender naast Vance monteren.

Die karaoke chocolade letters in de clip lijken ook AI generated.

Musk volgde dat Vlaardingenbroekje een tijdje, schreef blijkbaar met voorkennis over een pleeggezin aldaar. Misschien die tweets nog eens achter elkaar plakken, en terugsturen naar de US ambassade in Den Haag.
pi_216949348
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:00 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat zie ik niet snel gebeuren. Met welk leger van de Russen? Je moet het inderdaad niet onderschatten en daarom als afschrikmidel je defensie op orde brengen.
Als Poetin besluit de Baltische staten aan te vallen heeft hij er een hoofdpijn dossier bij. Namelijk landen bezetten waar niemand je moet en steeds op opstanden te maken krijgt. Heb ik het nog niet over artikel 5. Nee dat is pure angst zaaien.

Wat wij als EU moeten doen is ons afhankelijk maken ban welke andere grootmacht dan ook. Zelfs van de VS wat nu blijkt. Maar we hebben 2 problemen. Geen belangrijke grondstoffen en vanwege verschillende culturen binnen de ze EU met ieder land zijn eigen belangen met een log Brussel een en daardoor een te grote verdeeldheid. Daar heeft de VS, Rusland, China, India minder last van.

Het word geen eenvoudige klus. Duitsland dat er nu al niet goed voorstaat wil geloof ik 1200 miljard lenen(dat word een enorme belasting verhoging). Ga dat maar eens uitleggen aan je volk met alld problemen die er nu al zijn.
Is niet gewoon iedereen afhankelijk van elkaar qua wereldmachten? Bedoel de VS kan ons en China boycotten maar daarmee vernietigen ze hun eigen economie wat toch al een schuldeneconomie is. China is op haar beurt afhankelijk van zowel Europa als De VS als omzetmarkt en iedereen heeft kernwapens tot zijn beschikking, dus waar hebben we het überhaupt eigenlijk over?

Die hele shitshow van die oranje clown krijgt veel te veel gewicht op deze manier.
blablablabla
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 16:05:26 #176
Dick Laurent Is Dead
pi_216949350
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:00 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als Poetin besluit de Baltische staten aan te vallen heeft hij er een hoofdpijn dossiers. Namelijk landen bezetten waar niemand je moet en steeds op opstanden te maken krijgt. Heb ik het nog niet over artikel 5. Nee dat is pure angst zaaien.

Wat wij als EU moeten dien is ons afhankelijk maken ban welke andere grootmacht dan ook. Zelfs van de VS wat nu blijkt. Maar we hebben 2 problemen. Geen belangrijke grondstoffen en vanwege verschillende culturen binnen de ze EU met ieder land zijn eigen belangen met een log Brussel een en daardoor een te grote verdeeldheid. Daar heeft de VS, Rusland, China, India minder last van.

Ik denk ook zeker niet dat Putin het NU in zijn hoofd zal halen om iets te proberen in de Batics, maar over een paar jaar? Mochten alle zaken in hun voordeel vallen (waar het nu iig as we speak op begint te lijken) .... dan zie ik het ze wel proberen. Zeker als ze in Oekraine nu bijvoorbeeld een tijdelijke adempauze gaan krijgen en hun leger en voorraden kunnen aanvullen.

Bottom line is gewoon in alle gevallen, hoe de situatie zich ook moge ontwikkelen, zaak dat Europa zijn shit qua defensie op orde gaan brengen, en heel heel gauw.
Zelfs al zou Amerika bijdraaien. We moeten ons niet meer in deze afhankelijke situatie willen manoeuvreren in de toekomst, dat is hoe dan ook een zwakke en domme positie om jezelf in te bevinden.
pi_216949370
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:05 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik denk ook zeker niet dat Putin het NU in zijn hoofd zal halen om iets te proberen in de Batics, maar over een paar jaar? Mochten alle zaken in hun voordeel vallen (waar het nu iig as we speak op begint te lijken) .... dan zie ik het ze wel proberen. Zeker als ze in Oekraine nu bijvoorbeeld een tijdelijke adempauze gaan krijgen en hun leger en voorraden kunnen aanvullen.

Bottom line is gewoon in alle gevallen, hoe de situatie zich ook moge ontwikkelen, zaak dat Europa zijn shit qua defensie op orde gaan brengen, en heel heel gauw.
Zelfs al zou Amerika bijdraaien. We moeten ons niet meer in deze afhankelijke situatie willen manoeuvreren in de toekomst, dat is hoe dan ook een zwakke en domme positie om jezelf in te bevinden.
Uiteindelijk kost dit de US geld, we gaan vast meer in eigen beheer ontwikkelen en produceren.
Misschien toch Zweedse straaljagers ipv Amerikaans? Etc.

Los van hoe de samenwerking altijd was en had kunnen zijn, financieel ook gewoon geen slimme zet van Trump.

Maar dat is Trump. Korte termijn denken, hij heeft al een hoop geld verdiend aan faillissementen waar anderen met de schulden / verliezen bleven zitten.
pi_216949373
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:23 schreef Tengano het volgende:

[..]
Deden we feitelijk al in 2014. Dat is dus geen garantie.
pi_216949394
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Is niet gewoon iedereen afhankelijk van elkaar qua wereldmachten? Bedoel de VS kan ons en China boycotten maar daarmee vernietigen ze hun eigen economie wat toch al een schuldeneconomie is. China is op haar beurt afhankelijk van zowel Europa als De VS als omzetmarkt en iedereen heeft kernwapens tot zijn beschikking, dus waar hebben we het überhaupt eigenlijk over?

Die hele shitshow van die oranje clown krijgt veel te veel gewicht op deze manier.
Daarom zoveel mogelijk onafhankelijk zijn. Het is al bizar genoeg dat wij de VS verkiezingen veel belangrijker vinden dan wie onze EU voorzitter word. Dat moet toch wel een belletje doen rinkelen.
pi_216949404
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:10 schreef Cherni het volgende:

[..]
Daarom zoveel mogelijk onafhankelijk zijn. Het is al bizar genoeg dat wij de VS verkiezingen veel belangrijker vinden dan wie onze EU voorzitter word. Dat moet toch wel een belletje doen rinkelen.
Die hebben niet beide dezelfde macht.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:12:29 #181
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216949419
quote:
11s.gif Op donderdag 6 maart 2025 13:23 schreef Scjvb het volgende:
Kremlin vindt dat Macron contact met werkelijkheid kwijt is

Om alvast deze quote uit het volgende artikel aan te halen:
[..]
Het lijkt inderdaad wat voorbarig dé manier waarop Macron zich gister uitliet, waar Zelensky vooralsnog de russen en Poetin negeert, eventuele onderhandelingen frustreert met het gevolg dat de VS (Trump) min of meer de handen van het conflict aftrekt.
Dus jij vind dat Ukraine niet het recht heeft zich te verdedigen tegen de Russische agressie en moordzucht?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 16:12:51 #182
Dick Laurent Is Dead
pi_216949422
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Uiteindelijk kost dit de US geld, we gaan vast meer in eigen beheer ontwikkelen en produceren.
Misschien toch Zweedse straaljagers ipv Amerikaans? Etc.

Los van hoe de samenwerking altijd was en had kunnen zijn, financieel ook gewoon geen slimme zet van Trump.

Maar dat is Trump. Korte termijn denken, hij heeft al een hoop geld verdiend aan faillissementen waar anderen met de schulden / verliezen bleven zitten.
Yep, en Amerika heeft nu eenmaal voor hem gekozen. Dat geeft ook pijnlijk aan hoe intens dom en 'uneducated' veel Amerikanen zijn, zeker in de staten waar hij met overmacht heeft gewonnen. Die mensen daar zijn helaas gewoon enorm beïnvloedbaar en hebben weinig tot geen verstand van hoe shit in de wereld werkt. Die komen niet verder dan hun eigen 'lil hick town' en wat daarbuiten allemaal gebeurt? Ain't my concern! MURICA first! :')
En Trump surft heerlijk op die wave van de poorly educated.

pi_216949430
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is ook wachten op de dag dat Trump met de geniale oplossing komt om de staatsschuld gewoon niet meer terug te betalen. Dat zou helemaal hilarisch worden.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:14:22 #184
345631 Scjvb
pi_216949439
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Deden we feitelijk al in 2014. Dat is dus geen garantie.
Dat zal allemaal wel, maar 2014 is lang zo groot niet als wat op dit moment allemaal gaande is.

Er is (ook door mij) vaker gezegd dat in welk eender scenario dan ook er géén garanties zijn! Er moet m.i. getracht worden de meest verstandig lijkende weg uit het conflict te kiezen die nu voorhanden is!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216949445
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die hebben niet beide dezelfde macht.
En daarom kunnen wij op die manier geen grootmacht worden. Wil je je voordoen als een grootmacht zul je er ook naar moeten handelen. Wil je dat niet dan blijf je afhankelijk van een andere grootmacht. En nog erger grootmachten die onderling wel even de geopolitieke lijnen met elkander vast leggen. Dat zie je nu tussen de VS en Rusland gebeuren.
pi_216949451
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is ook wachten op de dag dat Trump met de geniale oplossing komt om de staatsschuld gewoon niet meer terug te betalen. Dat zou helemaal hilarisch worden.
Dat is de dag dat alle staatsobligaties klappen.
pi_216949453
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:32 schreef polderturk het volgende:
Scheer deze slet kaal.

[ x ]
Dan met as uit de la het zonneteken op haar kaalkopje schrijven, en in AI clip van alternatieve nieuwszender naast Vance monteren.

Die karaoke chocolade letters in de clip lijken ook AI generated.

Musk volgde dat Vlaardingenbroekje een tijdje, schreef blijkbaar met voorkennis over een pleeggezin aldaar. Misschien die tweets nog eens achter elkaar plakken, en terugsturen naar de US ambassade in Den Haag.
pi_216949464
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:14 schreef Cherni het volgende:

[..]
En daarom kunnen wij op die manier geen grootmacht worden. Wil je je voordoen als een grootmacht zul je er ook naar moeten handelen. Wil je dat niet dan blijf je afhankelijk van een andere grootmacht. En nog erger grootmachten die onderling wel even de geopolitieke lijnen met elkander vast leggen. Dat zie je nu tussen de VS en Rusland gebeuren.
Ik denk niet Europese landen hun soevereiniteit gaan opgeven om een land te vormen dat vervolgens door een mafklapper president zoals Trump of Poetin kan worden aangestuurd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216949491
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:14 schreef Cherni het volgende:

[..]
We, De EU zijn al een grootmacht. Zowel economisch als militair.
blablablabla
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:21:37 #190
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216949501
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:20 schreef Elan het volgende:

[..]
We, De EU zijn al een grootmacht. Zowel economisch als militair.
Precies. Daarom laten we dit ook 3 jaar lang gebeuren :')

En staan we nu alsnog aan de zijlijn :')
pi_216949505
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is de dag dat alle staatsobligaties klappen.
Ja, de economische gevolgen van zoiets zijn volkomen desastreus natuurlijk. Al je bonds naar junk status, rentes door het dank, financieringsproblemen, totale paniek op de financiële markten, enzovoort.
pi_216949510
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik denk niet Europese landen hun soevereiniteit gaan opgeven om een land te vormen dat vervolgens door een mafklapper president zoals Trump of Poetin kan worden aangestuurd.
Dat hoeft ook niet in die mate. Ik heb ook geen behoefte aan een Brussel die voor mij gaat bepalen hoe wij in Nederland onze huizen bouwen rn ik nojn biertje drinken etc. Maar met betrekking tot geopolitiek waar ook defensie en handel een grote rol spelen zou dat wel moeten zijn.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:23:22 #193
345631 Scjvb
pi_216949527
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus jij vind dat Ukraine niet het recht heeft zich te verdedigen tegen de Russische agressie en moordzucht?
Ja, uiteraard wel.

En daar zijn ze toch al continu mee bezig ;), alleen is het nu de hoogste tijd voor stevige onderhandelingen, zelfs al moeten daarvoor pijnlijke concessies plaatsvinden die vast moeilijk verteerbaar zijn voor het zwaar gehavende land.
Dit dus, omdat het gewoon niet, of moeilijk, anders kan worden geregeld met de agressor.

Dat zou immers ook in het belang zijn van uw en onze veiligheid in Europa, zoals Donald Trump het reeds verwoordde in mss ietwat andere bewoording.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:25:09 #194
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216949544
quote:
12s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:12 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Yep, en Amerika heeft nu eenmaal voor hem gekozen. Dat geeft ook pijnlijk aan hoe intens dom en 'uneducated' veel Amerikanen zijn, zeker in de staten waar hij met overmacht heeft gewonnen. Die mensen daar zijn helaas gewoon enorm beïnvloedbaar en hebben weinig tot geen verstand van hoe shit in de wereld werkt. Die komen niet verder dan hun eigen 'lil hick town' en wat daarbuiten allemaal gebeurt? Ain't my concern! MURICA first! :')
En Trump surft heerlijk op die wave van de poorly educated.

[ afbeelding ]
Ah ja, dat zal het vast zijn. Elke Amerikaan die op Trump heeft gestemd is gewoon 'dom'. Deze retoriek is juist een reden waarom hij zo populair is geworden. Ik zou er dus rekening mee houden dat het niet aan intelligentie ligt, maar wel aan een groot verschil in wereldbeeld. En inderdaad binnen het wereldbeeld van veel Trump stemmers wil men dat de nadruk van de Amerikaanse overheid eerst op het eigen land ligt, daarna pas op de rest van de wereld. Wat zou daar mis mee zijn?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216949548
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:39 schreef oheng het volgende:

[..]
Katholiek gebruik, hoewel zelfs ik niet uit mijn hoofd weet wat het ook alweer betekent. Iets met boetedoening ofzo.
Hoe dan ook, geen vreemd gebruik als je katholiek bent, maar om dit op nationale TV te doen is net zo cringe als Pelosi die op haar knieen gaat voor die Floyd crimineel.

Het niveau van VS politici is werkelijk waar beneden alle peil. Ben ineens superblij met figuren als Rutte, Schoof, Balkenende, Lubbers, Den Uyl, etc, etc.

Man man man wat een stel debielen.
Kijken Amerikanen nog naar hun politiek leiders en televisie? Media is maar een speeltje.

Dat as-kruis verwijst naar katholieken, en de moord op een katholieke president in de US, de oude banden van Europese immigranten in de Amerikaanse politiek middels Italiaanse maffia.

Dat Gladio verhaal -dat in de US heel andere verhaallijnen dan in Europa en Rusland kent- daar lijkt dit in as geschreven Jeruzalem kruis, naar te verwijzen.

Blijkbaar is dat verhaal in de Trump administratie belangrijk genoeg om zo met je kop op tv te gaan zitten.

Sneer naar het Qanon gedoe tijdens eerste termijn Trump en aanloop verkiezingen 2016, en Russische inmenging. Bovendien naar het Europees Parlement, de Gladio-resolutie. De Trump regering, en uiteraard regeringen in Europa ook, die kennen deze documenten. Ik neem aan dat Zelensky hier ook van op de hoogte is.

Niet dat ik daar in geloof, al worden samenzweringsverhalen soms in de werkelijkheid uitgevoerd, om het verhaal in stand te kunnen houden.

Daar dienen die verhalen voor, en dit televisieoptreden ook. Het is iets interns.

Zie je Poetin al reageren op dezelfde wijze? Schoof? Rutte?

We wachten af.

[ Bericht 4% gewijzigd door yessie234 op 06-03-2025 16:40:37 ]
pi_216949576
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:25 schreef Momo het volgende:
Houding van de VS nu is wel terug te zien in dit soort uitspraken van Elon Musk bij Joe Rogan podcast

Elon Musk wants to save Western civilization from empathy

Naastenliefde is toch juist iets van christenen?
Voor authentieke christenen wel, maar niet voor ultra kapitalistische white nationalist evangelicals.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:30:25 #197
323876 michaelmoore
pi_216949600
quote:
Turkije wil mogelijk soldaten leveren voor vredesmacht Oekraïne; Erdogan ziet grote rol voor Turkse leger in Europese defensie
Maarten van Aalderen

3 uur geledenin Buitenland

Ankara - Turkije zou wel eens een belangrijke rol kunnen gaan spelen bij een eventuele internationale vredesmacht in Oekraïne.

Het land sluit de mogelijkheid van het zenden van Turkse soldaten naar het belaagde land niet uit.

Dit was vorige week door het persbureau Bloomberg gemeld, maar is nu door een woordvoerder van het Turkse ministerie van Defensie bevestigd.

Turkije heeft meerdere keren geprobeerd om tot een vredesakkoord tussen Rusland en Oekraïne te komen. Verder stelt Turkije dat het land onontbeerlijk is om de Europese veiligheid te garanderen.

Ankara wil nog altijd aansluiting bij de EU en wil dat het wordt betrokken bij de gezamenlijke Europese defensie.

„In een tijd waarin de bezorgdheid over de veiligheid in Europa toeneemt, is de volledige deelname van ons land aan de defensie-inspanningen van de EU essentieel voor Europa om wereldspeler te worden”, aldus de persadviseur van het Turkse ministerie van Defensie Aktürk.
quote:
Tweede leger NAVO
Ook de Turkse president Erdogan zei vorige week dat het voor Europa steeds meer onmogelijk wordt om een belangrijke rol te spelen in de wereld zonder Turkije.

Nu Europa plotseling merkt dat de grootste NAVO-partner, de Verenigde Staten, onbetrouwbaar is geworden, wordt het tweede leger van de NAVO plotseling interessant. En dat is Turkije.

donderdag 6 maart 2025 @ 16:30:41 #198
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216949604
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:27 schreef egayalS het volgende:

[..]
Voor authentieke christenen wel, maar niet voor ultra kapitalistische white nationalist evangelicals.
Hmm.

Wat zijn 'authentieke christenen'?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216949613
De Marijntje Smitsen van deze wereld zeggen uiteraard dat deze idioot een oorlogshitser is. O nee.. https://www.ad.nl/buitenl(...)rugtrekken~ad83b169/
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:32:59 #200
323876 michaelmoore
pi_216949631
quote:
Witte Huis ziet Oekraïense president meer en meer als sta-in-de-weg voor vrede: ‘Trump paait Zelenski’s rivalen’
Mischa van Diepen

1 min geledenin Buitenland

Amsterdam - De storm tussen Volodimir Zelenski en Donald Trump is even gaan liggen.

Maar volgens website Politico heeft het Witte Huis achter de schermen contact met politieke rivalen van de Oekraïense president: oud-president Petro Porosjenko.

Deze politieke fossielen zouden wel willen dansen naar de pijpen van Washington.
quote:
Nieuweling Zelenski versloeg de zittende president Porosjenko in 2019 dan ook met een monsterzege. De showman had een boodschap van vrede en beloofde corruptie uit te bannen.

Oekraïners vielen voor Zelenski's populistische beloftes, maar stemden vooral ook tégen multimiljonair Porosjenko, die het land probeerde te verenigen rond één leger, taal en een eigen kerk.

Volgens een Britse peiling afgenomen vlak vóór de ruzie in het Witte Huis zou 44 procent van de Oekraïners op Zelenski willen stemmen bij een verkiezing.
Porosjenko kon rekenen op 10 procent en Timosjenko op slechts 6 procent.

Bij eerlijke verkiezingen moet Zelenski waarschijnlijk alleen concurrentie duchten van politieke buitenstaanders die hun sporen hebben verdiend in de oorlog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')