abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216947941
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 13:42 schreef Momo het volgende:
Ik zou niks vertrouwen wat je aan de Amerikanen meegeeft via intel. We moeten ook nadenken over andere zaken in de samenleving. Als de VS geheel de deur dicht gaat gooien moeten we op voorbereid zijn. Vrijwel al onze computers draaien op Microsoft, gegevens op clouds, bepaalde medicijnen, medisch aparatuur etc.
In de vorige periode speelde dat al toen Trump openbaar maakte dat ze (later bleek NL) toegang hadden tot zo'n Russische hackgroep
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:00:06 #102
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216947959
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 13:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er is geen andere optie.
Zou het wat uitmaken? Kan je net zo goed een dikke vinger geven. Toch niks meer te redden
pi_216947973
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 13:45 schreef Salina het volgende:
Amerika is wakker, dus nieuwe ronde, nieuwe beslissingen.

Trump wil nu - schijnbaar, wellicht - alle Oekraïense vluchtelingen het land uit schoppen door ze de legale status te ontnemen.

Trump to revoke legal status for 240,000 Ukrainians as US steps up deportations
Trump krijgt zijn orders van Poetin?

Je zou ook kunnen kijken hoeveel Russen binnengekomen zijn nadat Rusland de oorlog begon.
pi_216948005
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Trump krijgt zijn orders van Poetin?

Je zou ook kunnen kijken hoeveel Russen binnengekomen zijn nadat Rusland de oorlog begon.
Trump is gewoon een onderdeel van Rusland geworden lijkt het.

Overigens heb ik gisteren op Reddit de USA omgedoopt tot USSR.

De United States of Sucking up to Russia.

Grapje werd niet zo gewaardeerd, post is vergrendeld.
;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_216948076
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216948145
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:00 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Zou het wat uitmaken? Kan je net zo goed een dikke vinger geven. Toch niks meer te redden
Beter zo lang mogelijk gebruik maken van de VS en zijn ze niet meer nodig schop je ze van het continent.
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:18:11 #107
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216948200
Misschien kiest Trump wel voor deze aanpak omdat het voor de VS de goedkoopste lijkt.

• Geen (nutteloze; volgens de Trump Admin dan) investeringen meer in wapens
• De EU (en niet de VS) gaat met hun manschappen zorgen dat iedereen daar braaf blijft.
• Trump/de VS krijgt als eerste toegang tot de mineralen; zit op de eerste rang.
• En de VS hoeft niet te investeren in enig militair optreden om Rusland te dwingen te stoppen, in deze vredesaanpak.
• De VS heeft daarnaast aan Rusland weer een soort bondgenoot wat wellicht weer financiele (handels?)mogelijkheden biedt.
pi_216948255
quote:
Nieuw-Zeelandse ambassadeur ontslagen om kritiek op Trump
De Nieuw-Zeelandse ambassadeur in Londen is ontslagen omdat hij openlijk kritiek uitte op Donald Trump. Hij vroeg zich hardop af of Trump 'de geschiedenis wel begrijpt' en trok parallellen met 1938. Daardoor is zijn positie onhoudbaar geworden, stelt het Nieuw-Zeelandse ministerie van Buitenlandse Zaken.
Ambassadeur Phil Goff was deze week in Londen bij een vragenuurtje met de Finse minister van Buitenlandse Zaken, Elina Valtonen. Hij vroeg aan haar of 'Trump de geschiedenis wel begrijpt'.

'Je zal oorlog krijgen'
Goff haalde een uitspraak van Winston Churchill uit 1938 aan. In dat jaar werd door de Britse premier Neville Chamberlain het Verdrag van München getekend. Europese landen gingen akkoord met de annexatie van delen van het toenmalige Tsjechoslowakije door nazi-Duitsland. Ze hoopten dat die stap de opmars van de nazi's zou stoppen.

"Ik las de toespraak van Churchill aan het Britse Lagerhuis in 1938 terug", zei Goff. "Churchill zei tegen Chamberlain: je had de keus tussen oorlog of eerverlies. Je koos eerverlies, maar je zal oorlog krijgen." Een jaar later begon de Tweede Wereldoorlog.

Goff doelde met zijn vergelijking op de vredesonderhandelingen waar Trump de Oekraïense president Volodymyr Zelensky toe dwingt. Trump en Zelensky kregen vorige week ruzie in het Oval Office, inmiddels heeft Trump alle militaire hulp aan Oekraïne stopgezet.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)londen-kritiek-trump
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216948261
Trump de 'vredesduif'... hij dropt nu wel overal stront zoals duiven dat doen, maar het "vredes"-gedeelte laat nog wat te wensen te over... :')
Tails tell tales
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:25:04 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216948277
Houding van de VS nu is wel terug te zien in dit soort uitspraken van Elon Musk bij Joe Rogan podcast

Elon Musk wants to save Western civilization from empathy

Naastenliefde is toch juist iets van christenen?
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:25:13 #111
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216948279
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:18 schreef Tengano het volgende:
Misschien kiest Trump wel voor deze aanpak omdat het voor de VS de goedkoopste lijkt.

• Geen (nutteloze; volgens de Trump Admin dan) investeringen meer in wapens
• De EU (en niet de VS) gaat met hun manschappen zorgen dat iedereen daar braaf blijft.
• Trump/de VS krijgt als eerste toegang tot de mineralen; zit op de eerste rang.
• En de VS hoeft niet te investeren in enig militair optreden om Rusland te dwingen te stoppen, in deze vredesaanpak.
• De VS heeft daarnaast aan Rusland weer een soort bondgenoot wat wellicht weer financiele (handels?)mogelijkheden biedt.
Ik snap nog niet hoe punt 2 en 3 matchen.
pi_216948282
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Rare/teleurstellende move?! :{
Tails tell tales
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:26:56 #113
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216948293
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:25 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik snap nog niet hoe punt 2 en 3 matchen.
Als er een vredesaccoord is en iedereen stopt met schieten, dan gaat Trump daar graven en de EU zorgt met haar manschappen voor de beveiliging van het vredesbestand.

Gratis beveiliging voor Trump dus want het is immers 'hun' continent.

Volgens mij heeft die gannef daar goed over nagedacht.
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:26:58 #114
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216948295
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2025 13:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat maakt de Russische redenatie voor jou zo aantrekkelijk dat je er alle westerse waarden voor op wilt geven?
Nou, an sich is die thans niet heel aantrekkelijk.

Maar m.i. dat is toch ook niet zo heel vreemd als de dingen van meerdere kanten moeten komen: het land wordt behandeld als continue agressor (wat uiteraard klopt op het moment) en ongevoelig is voor onderhandelingen met het westen waardoor het conflict oneindig voortduurt.
En dat Rusland steeds nog blijft 'klieren' valt te beoordelen als waar zijnde, derhalve zal er meer toenadering vanuit het westen mogen komen en worden gepraat met het land.
De Amerikanen, met Trump en Vance, stonden recentelijk wél - en eigenlijk nog steeds - open voor vredesbesprekingen in samenspraak met collega president Zelensky (Oekraïne) en de russen bij een reeds veelbesproken grondstoffen/mineralen-deal en uiteindelijke ontwikkeling van duurzame vrede in het gehavende gebied imho.

Pluspunt zou ook zijn dat de wederopbouw dan snel kan beginnen en vele levens gespaard blijven, i.t.t. een voortslepend conflict!

Europa echter (Macron in kwestie) denkt ook dat dit kennelijk geen enkele zin heeft, er niet verder valt te praten en achterdochtig blijven over wat de russen 'eventueel van plan zouden zijn' met meerdere landen in Europa.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:28:40 #115
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216948315
twitter

Russische TV gisterenavond
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:30:34 #116
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216948337
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als er een vredesaccoord is en iedereen stopt met schieten, dan gaat Trump daar graven en de EU zorgt met haar manschappen voor de beveiliging van het vredesbestand.

Gratis beveiliging voor Trump dus want het is immers 'hun' continent.

Volgens mij heeft die gannef daar goed over nagedacht.
Ik bedoel meer, hoe ziet hij het voor zich dat iedereen daaraan gaat meewerken?
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:31:18 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216948347
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:26 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Nou, an sich is die thans niet heel aantrekkelijk.

Maar m.i. dat is toch ook niet zo heel vreemd als de dingen van meerdere kanten moeten komen: het land wordt behandeld als continue agressor (wat uiteraard klopt op het moment) en ongevoelig voor onderhandelingen met het westen waardoor het conflict oneindig voortduurt.
En dat Rusland steeds nog blijft 'klieren' valt te beoordelen als waar zijnde, derhalve zal er meer toenadering vanuit het westen mogen komen en worden gepraat met het land.
De Amerikanen, met Trump en Vance, stonden recentelijk wél - en eigenlijk nog steeds - open voor vredesbesprekingen in samenspraak met collega president Zelensky (Oekraïne) en de russen bij een reeds veelbesproken grondstoffen/mineralen-deal en uiteindelijke ontwikkeling van duurzame vrede in het gehavende gebied imho.

Pluspunt zou ook zijn dat de wederopbouw dan snel kan beginnen en vele levens gespaard blijven, i.t.t. een voortslepend conflict!

Europa echter (Macron in kwestie) denkt ook dat dit kennelijk geen enkele zin heeft, er niet verder valt te praten en achterdochtig blijven over wat de russen 'eventueel van plan zijn' met meerdere landen in Europa.
Nou wat raar dat Europa achterdochtig is over een land dat recentelijk meerdere landen met brut geweld is binnen gevallen, zich heeft uitgesproken nog verder te willen uitbreiden en zich aan allerlei verdragen niet heeft gehouden. Ik denk we hun een verdrag moeten laten tekenen!
pi_216948354
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:28 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Ligt het aan mij of... maar ik vind dat hij hier Trump ook wel een beetje belachelijk aan het maken lijkt....
Tails tell tales
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:32:23 #119
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216948357
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:28 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Dit is gewoon eng om te zien :X
pi_216948401
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 13:47 schreef egayalS het volgende:

[..]
Logisch dat de Turken bereid zijn om troepen te sturen. De Russen zijn ondertussen al eeuwen hun grootste strategische tegenstander. Daarom steunen ze Oekraïne, daarom stapten ze in de Navo en daarom hebben ze tijdens de eerste wereld oorlog de kant van de Duitsers gekozen omdat zij tegen de Russen vochten.
Ik verbaas me dan ook om de Polen die direct zeiden dat ze geen troepen willen sturen. Het verschil in strategische inzicht van de Polen en Turken is duidelijk.
Het is meer een verschil in strategische situatie tussen Polen en Turkije. Turkije deelt geen grens met Rusland. Als de Russen Turkije zouden willen binnen vallen moeten ze dat door de Caucausus doen, door Navo gebied of via de Zwarte zee. Enige probleem bij die laatste optie is dat de Zwarte zee vloot daar al niet de capaciteit voor had voordat die naar de kelder was geschoten door Oekraine.

Polen daarentegen heeft een directe grens met Russisch grondgebied plus een lange grens met de Russische vazalstaat Wit-Rusland. Waar de route naar vanuit Rusland naar Turkije via onherbergzaam gebied gaat ligt Polen mooi op de Europese laagland vlakte. De oost-west snelweg van Europa. Troepen die Polen naar Oekraine stuurt kunnen niet worden gebruikt om Polen zelf te beschermen.
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:36:41 #121
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216948421
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:32 schreef Tengano het volgende:

[..]
Estland, Letland, Litouwen zijn gewoon speeltjes net als Trump Groenland en Panama ziet.
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:37:52 #122
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216948442
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik bedoel meer, hoe ziet hij het voor zich dat iedereen daaraan gaat meewerken?
Ik vrees dat er weinig anders opzit. Er zijn gewoon geen alternatieven. Ook niet als Macron stoer doet met zijn atoomparaplu en Ursula wil ooit nog 800 miljard aan defenisie-uitgaven wil doen. Het haalt in de huidige situatie allemaal niks uit.

Er moet nu een beslissing genomen worden en Amerika heeft de beste kaarten zoals Trump zei. En dat zie je ook terug als hij heel even aan de touwtjes trekt met zijn munitie- en intelstop. Als de VS Oekraine van het infuus haalt houdt het gewoon heel snel op en raken ze alleen maar meer land kwijt, dus moeten ze wel nu toehappen; ook al is het aanbod (de deal van Trump) nog zo onaantrekkelijk.
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:39:58 #123
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216948496
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik vrees dat er weinig anders opzit. Er zijn gewoon geen alternatieven. Ook niet als Macron stoer doet met zijn atoomparaplu en Ursula wil ooit nog 800 miljard aan defenisie-uitgaven wil doen. Het haalt in de huidige situatie allemaal niks uit.

Er moet nu een beslissing genomen worden en Amerika heeft de beste kaarten zoals Trump zei. En dat zie je ook terug als hij heel even aan de touwtjes trekt met zijn munitie- en intelstop. Als de VS Oekraine van het infuus haalt houdt het gewoon heel snel op en raken ze alleen maar meer land kwijt, dus moeten ze wel nu toehappen.
:{ mja.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216948521
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:32 schreef Tengano het volgende:

[..]
Tijd dat er (meer) Europese kernwapens komen.
Beryllium and uranium kun je uit Oekraine halen, dus dat scheelt weer.

Zodra er Russische troepen bij de Baltische grens gestationeerd worden lijkt het mij wel een goed plan te starten met wat proeven.
pi_216948541
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 13:46 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Een oorlog tegen Amerika lijkt me zelfs niet onvoorstelbaar meer :{ Die gek gaat serieus proberen Groenland te pakken.
Ja hoor.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')