SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Net zoveel waard als de garanties die gegeven werden in 94.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:16 schreef Ulx het volgende:
Trump krijgt even zijn zin niet en gelijk probeert hij te stoppen met het leveren van al toegezegde wapens. Eerst moet en zal Zelenskyy op zijn knien om vergiffenis moeten smeken.
Dan zijn die garanties niets waard.
Waarom zou het de VS moeten zijn? Trump is hun commander-in-chief, maar die is niet voor 11 uur 's morgens bereikbaar, want dan kijkt hij Foxnews.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:13 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Wie is dat dan? Wie kun je bellen? Of moet je met 25 landen bellen ofzo?
Maar dan ben je het dus toch met Trump en Vance eens uiteindelijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:16 schreef Ulx het volgende:
Trump krijgt even zijn zin niet en gelijk probeert hij te stoppen met het leveren van al toegezegde wapens. Eerst moet en zal Zelenskyy op zijn knien om vergiffenis moeten smeken.
Dan zijn die garanties niets waard.
Of aan het golfen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou het de VS moeten zijn? Trump is hun commander-in-chief, maar die is niet voor 11 uur 's morgens bereikbaar, want dan kijkt hij Foxnews.
Hoezo? Een vage belofte dat ze misschien wel iets doen als de Europeanen de Amerikaanse mijnen niet kunnen beschermen is geen garantie. Trump en Vance vinden dan wel weer een reden om pleite te maken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dan ben je het dus toch met Trump en Vance eens uiteindelijk.
In groot gedeelte van het land stinkt het water wel. Is geen grapquote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:20 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Douchen die nooit? Warmwaterbaden hebben ze genoeg.
Mijn vraag is: wie gaat het cordineren?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou het de VS moeten zijn? Trump is hun commander-in-chief, maar die is niet voor 11 uur 's morgens bereikbaar, want dan kijkt hij Foxnews.
De grap is nu juist dat het niet uitmaakt of Rusland weer invalt en gebied bezet waar de VS aan het mijnen is, want ze kunnen gewoon door en hoeven dus geen bescherming te bieden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Een vage belofte dat ze misschien wel iets doen als de Europeanen de Amerikaanse mijnen niet kunnen beschermen is geen garantie. Trump en Vance vinden dan wel weer een reden om pleite te maken.
Het voorstel is juist economische inmenging als garantie omdat andere garanties niks voorstellen. Het kernprobleem is eigenlijk dat garanties over het algemeen weinig voorstellen omdat landen vanuit hun soevereiniteit capricieus zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Een vage belofte dat ze misschien wel iets doen als de Europeanen de Amerikaanse mijnen niet kunnen beschermen is geen garantie. Trump en Vance vinden dan wel weer een reden om pleite te maken.
Op het moment nog niemand. Maar vaak zie je dat er dan een coalitie gevormd wordt. En dan gekozen wordt wie het gaat leiden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn vraag is: wie gaat het cordineren?
Het ging om deze casus:
"Ik denk dat die Russen geen begin van een idee hebben wat ze overkomt als er een Finse artilleriebarrage op ze afkomt, ondersteund door Engelse, Nederlandse en Duitse luchtaanvallen, Zweedse CV90's en Duitse Leopard 2's als infanteriesupport en speciale eenheden van de verscheidene Europese legers die de loopgraven komen legen"
De Engelsen distantiren zich nu al van wat de Fransen willen. Dus wie ga je bellen.
Het antwoord 'Wij' is gewoon nietszeggend. Wie is dat dan ?
Zien we dan wel. Kwestie van even afspreken. Je weet dat Europese legers wel vaker samenwerken? Denk je dat we een kolonie van de VS zijn of zo? Het NAVO HQ staat in Belgi.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Het ging om dese casus:
"Ik denk dat die Russen geen begin van een idee hebben wat ze overkomt als er een Finse artilleriebarrage op ze afkomt, ondersteund door Engelse, Nederlandse en Duitse luchtaanvallen, Zweedse CV90's en Duitse Leopard 2's als infanteriesupport en speciale eenheden van de verscheidene Europese legers die de loopgraven komen legen"
De Engelsen distantiren zich nu al van wat de Fransen willen. Dus wie ga je bellen.
Wat een rare aannames allemaal in je post. Ben je boos op me of zo?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zien we dan wel. Kwestie van even afspreken. Je weet dat Europese legers wel vaker samenwerken? Denk je dat we een kolonie van de VS zijn of zo? Het NAVO HQ staat in Belgi.
Zoals nu met Oekrane dus. Gelukkig hebben ze de tijd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Op het moment nog niemand. Maar vaak zie je dat er dan een coalitie gevormd wordt. En dan gekozen wordt wie het gaat leiden.
Je bent paar stappen te ver. Eerst een coalitie vormen. Pas als je weet wie er mee doen kan je gaan besluiten wie er aan het hoofd staat.
Mocht het via navo gaan. Dan is het al duidelijk.
Nee, maar je doet alsof alleen de VS iets kan cordineren. Ik vraag waar die misvatting vandaan komt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een rare aannames allemaal in je post. Ben je boos op me of zo?
Maar de Wever was niet in Londen, zou dat er iets mee te maken hebben? Die hadden de Brits-US Belgacom hack te verduren. Relatie GB en Brussel met zijn instituties, is niet altijd goed geweest.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zien we dan wel. Kwestie van even afspreken. Je weet dat Europese legers wel vaker samenwerken? Denk je dat we een kolonie van de VS zijn of zo? Het NAVO HQ staat in Belgi.
Hier leg je de vinger denk ik wel duidelijk op de zere plek.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Het ging om deze casus:
Het enige wat je nodig hebt is een goede scrummaster die mean&lean met alle stakeholders de impediments oplost en faciliteert vanuit een agile retrospective.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Het ging om deze casus:
Dat is jouw invulling. Ik schrijf dat niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, maar je doet alsof alleen de VS iets kan cordineren. Ik vraag waar die misvatting vandaan komt.
Maar waarom zou de VS dat wel kunnen zoals wordt gensinueerd?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hier leg je de vinger denk ik wel duidelijk op de zere plek.
Zoals wat met Oekrane?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoals nu met Oekrane dus. Gelukkig hebben ze de tijd.
Ik denk dat Oekrane het meeste op zich zal nemen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zoals wat met Oekrane?
Ja de eerste gesprekken over een coalitie vormen om troepen te sturen als vredesmissie zijn er inmiddels.
Als duidelijk zijn welke landen dit willen kunnen ze gaan besluiten wie waar verantwoordelijk voor is.
Zal dan vast iemand uit Frankrijk of Engeland zijn. Want die zullen wel het meeste op zich nemen. Met Duitsland erbij oid.
Maar eerst maar eens besluiten wat ze willen voor je het gaat hebben wie de troepen moet gaan leiden.
Ik zie de Britten nog wel afvallen. Die hangen nog teveel aan de fantasie van de special relationship.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Op het moment nog niemand. Maar vaak zie je dat er dan een coalitie gevormd wordt. En dan gekozen wordt wie het gaat leiden.
Je bent paar stappen te ver. Eerst een coalitie vormen. Pas als je weet wie er mee doen kan je gaan besluiten wie er aan het hoofd staat.
Mocht het via navo gaan. Dan is het al duidelijk.
Ja. Kennelijk heel frustrerend voor sommigen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hier leg je de vinger denk ik wel duidelijk op de zere plek.
Ja sure.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekrane het meeste op zich zal nemen.
Dat is het al sinds 2014quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:35 schreef capricia het volgende:
Dit is toch gewoon een probleem, mensen?
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:31 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het enige wat je nodig hebt is een goede scrummaster die mean&lean met alle stakeholders de impediments oplost en faciliteert vanuit een agile retrospective.
Oh, dus we hebben het niet over:quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Kennelijk heel frustrerend voor sommigen.
Wat zien we nu? Alle landen moeten uitgenodigd worden voor spoed bijeenkomsten en de landen die niet uitgenodigd werden, waren op hun tenen getrapt. En na afloop is Engeland het niet eens met wat Frankrijk zegt.
Gelukkig is er geen haast en heeft Oekrane de tijd.
quote:"Ik denk dat die Russen geen begin van een idee hebben wat ze overkomt als er een Finse artilleriebarrage op ze afkomt, ondersteund door Engelse, Nederlandse en Duitse luchtaanvallen, Zweedse CV90's en Duitse Leopard 2's als infanteriesupport en speciale eenheden van de verscheidene Europese legers die de loopgraven komen legen"
Waarom hebben we het daar niet over?quote:
Omdat ik niet snap wat dat met elkaar te maken heeft. Moet die aanval gecordineerd worden op een vergadering van regeringsleiders of zo?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom hebben we het daar niet over?
Die special relationship was er. Ook tijdens de eerste termijn Trump. Misschien hebben ze nog wat viezigheid over Trump en consorten waarmee ze zieltjes bij de Republikeinen kunnen winnen, en draaien.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zie de Britten nog wel afvallen. Die hangen nog teveel aan de fantasie van de special relationship.
Je bent gewoon aan het zeuren om het zeuren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat ik niet snap wat dat met elkaar te maken heeft. Moet die aanval gecordineerd worden op een vergadering van regeringsleiders of zo?
Zoals de Wijk recentelijk opmerkte: omdat de EU-landen altijd onder VS commando werken is dit niet direct op te pakken. Ook de communicatiesystemen zijn Amerikaans, hoewel er nu een Oekrans alternatief is, zou het vier jaar duren om dit binnen de Europese krijgsmachten opnieuw uit te rollen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar waarom zou de VS dat wel kunnen zoals wordt gensinueerd?
Ja. En nu. Jezus, wat een slappe hap.quote:Schoof noemt het 'slecht nieuws' als VS stopt met steun Oekrane
Premier Dick Schoof noemt het "slecht nieuws" als de Verenigde Staten stoppen met steun aan Oekrane. De Amerikaanse president Donald Trump pauzeerde alle militaire steun aan Oekrane na de ruzie in het Witte Huis met de Oekraense president Volodymyr Zelensky.
Het is een bende en zelfs binnen een coalitie van welwillendheid kan men het niet eens worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Kennelijk heel frustrerend voor sommigen.
Wat zien we nu? Alle landen moeten uitgenodigd worden voor spoed bijeenkomsten en de landen die niet uitgenodigd werden, waren op hun tenen getrapt. En na afloop is Engeland het niet eens met wat Frankrijk zegt.
Gelukkig is er geen haast en heeft Oekrane de tijd.
Wat had jij in gedachten?quote:
Hele goede vraag! Ik heb daar ook geen antwoord op. Zou een roulerend voorzitterschap van de "andere grote 3" werken als de VS wegvalt? Dus Duitsland, Engeland en Frankrijk afwisselend in de rol van voorzitter?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Wie cordineert dat eigenlijk als de VS weg zou vallen?
Eerst vergaderen in NL, dan in de EU, dan in de coalitie der welwillenden. Dat zal allemaal wel even duren, wees geduldig.quote:
Ik ben geen Minister President.quote:
Ja daaahaag, je duikt gewoon weg na wat te hebben geroeptoetert want je weet van gekkigheid niet meer waar je de doelpalen nu nog heen kunt verschuiven.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Je bent gewoon aan het zeuren om het zeuren.
Het is wel duidelijk waar in Europa het pijnpunt zit.
het hangt ervan af hoe starmer de verkiezingen verliest. tegen die tijd zal musk wel zijn vrienden uit de Tate clan richting het premier schap proberen te pratenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:41 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Die special relationship was er. Ook tijdens de eerste termijn Trump. Misschien hebben ze nog wat viezigheid over Trump en consorten waarmee ze zieltjes bij de Republikeinen kunnen winnen, en draaien.
Dat is wel heel erg hypothetisch.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:37 schreef Ulx het volgende:
De "communicatiesystemen". Welke? Versleutelde email? Walkie talkies? Postduiven? Waarover heb je het?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zoals de Wijk recentelijk opmerkte: omdat de EU-landen altijd onder VS commando werken is dit niet direct op te pakken. Ook de communicatiesystemen zijn Amerikaans, hoewel er nu een Oekrans alternatief is, zou het vier jaar duren om dit binnen de Europese krijgsmachten opnieuw uit te rollen.
Andere mensen in dit topic snappen prima waar het pijnpunt zit.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja daaahaag, je duikt gewoon weg na wat te hebben geroeptoetert want je weet van gekkigheid niet meer waar je de doelpalen nu nog heen kunt verschuiven.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een bende en zelfs binnen een coalitie van welwillendheid kan men het niet eens worden.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hele goede vraag! Ik heb daar ook geen antwoord op. Zou een roulerend voorzitterschap van de "andere grote 3" werken als de VS wegvalt? Dus Duitsland, Engeland en Frankrijk afwisselend in de rol van voorzitter?
Jaaa lekker makkelijkquote:
Inderdaad, daarom gaan ze nu in de Noorse regering kijken wat ze kunnen met hun staatsfonds van 1,7 biljoen. Ze kunnen een flinke financile impuls geven en dat per direct.quote:
Oh ja, oliewinsten he? Lekker bezig die Noren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom gaan ze nu in de Noorse regering kijken wat ze kunnen met hun staatsfonds van 1,7 biljoen. Ze kunnen een flinke financile impuls geven en dat per direct.
Soms moeten landen zoals Nederland en bijvoorbeeld Itali even hun mond houden en anderen aan zet laten.
https://www.hln.be/buiten(...)elvoudigen~a07934fa/quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh ja, oliewinsten he? Lekker bezig die Noren.
Als landen geen olie en aardgas meer willen halen uit Rusland of VS dan kan Noorwegen hier ook behoorlijk aan verdienen ook.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh ja, oliewinsten he? Lekker bezig die Noren.
Fijn voor die lui. Maar je geeft een voorbeeld over een aanval van Europese landen en dan moet de coordinatie daarvan gedaan worden door politici ergens in een of andere hoofdstad en dan zie ik niet wat het pijnpunt zou moeten zijn? Waarover heb je het? Als die aanval er is dan is er toch al iets door politici besloten?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Andere mensen in dit topic snappen prima waar het pijnpunt zit.
Dat opzetje is in de maak. Anders vinden ze wel een andere voor hun doel geschikte kandidaat. Hoe abjecter hoe geschikter voor de politiek, die ideologie. Terwijl die Johnson al vreselijk was.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:46 schreef Sabata het volgende:
[..]
het hangt ervan af hoe starmer de verkiezingen verliest. tegen die tijd zal musk wel zijn vrienden uit de Tate clan richting het premier schap proberen te praten
Dat hebben ze de laatste twee jaar ook al gedaan, maar buiten dat om heeft Noorwegen een zeer stabiele financile buffer.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Als landen geen olie en aardgas meer willen halen uit Rusland of VS dan kan Noorwegen hier ook behoorlijk aan verdienen ook.
"Bow down bitches" oid. Alsof ze ook nog maar iets in te brengen hebbenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:58 schreef Momo het volgende:
Speech vanavond
Trump to deliver first address of his second term to joint session of Congress (FOX news)
President scheduled to speak before full Congress on Tuesday at 9 pm EST
President Donald Trump is set to address a joint session of Congress on Tuesday night for the first time in his second term and is expected to deliver a speech to outline his plans for the nation under the theme of "The Renewal of the American Dream."
The president is scheduled to speak before all members of Congress on Tuesday at 9 p.m. EST.
Dit zijn toch wel bedragen zeg.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)elvoudigen~a07934fa/
Even een bron erbij voor de duidelijkheid.
Mag hopen dat ze dan miljarden onttrekken aan investeringen in de VS.quote:Voor 2025 zou dit de steun aan Oekrane verhogen van 3 miljard euro naar 11,5 miljard euro.
De beslissing die Noorwegen weldra neemt over de aanwending van het staatsfonds, zal mogelijk niet alleen de toekomst van Oekrane benvloeden, maar ook de stabiliteit en veiligheid van Europa.
Wat maakt het Noorse staatsfonds uniek?
1️⃣ Enorm en transparant: het fonds beheert olie- en gasinkomsten en belegt wereldwijd in ruim 9.000 bedrijven in 70 landen.
Benieuwd of iemand iets als "Landverrader of Quisling of Poetinpuppet" naar hem roept.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:58 schreef Momo het volgende:
Speech vanavond
Trump to deliver first address of his second term to joint session of Congress (FOX news)
President Donald Trump is set to address a joint session of Congress on Tuesday night for the first time in his second term and is expected to deliver a speech to outline his plans for the nation under the theme of "The Renewal of the American Dream."
The president is scheduled to speak before all members of Congress on Tuesday at 9 p.m. EST.
Vraag mij vaker af met wat dat voor exact belang dient..... anders dan in ovatie gaan opdissen wat de afgelopen maanden is ondertekend. Ik verwacht voroal een speech van kijk eens wat ik aan beloften al/lemaal heb geregeld.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:58 schreef Momo het volgende:
Speech vanavond
Politiek is n maar die aanval moet ook geleid worden. Als Nederland, Belgi, de Baltische Staten, Duitsland, de Scandinavische landen, Polen, Frankrijk en Engeland soldaten sturen moet iemand ze aansturen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Fijn voor die lui. Maar je geeft een voorbeeld over een aanval van Europese landen en dan moet de coordinatie daarvan gedaan worden door politici ergens in een of andere hoofdstad en dan zie ik niet wat het pijnpunt zou moeten zijn? Waarover heb je het? Als die aanval er is dan is er toch al iets door politici besloten?
Of gewoon uitzendingen boycotten, niet kijken dus.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Benieuwd of iemand iets als "Landverrader of Quisling of Poetinpuppet" naar hem roept.
Politiek of militair?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Politiek is n maar die aanval moet ook geleid worden. Als Nederland, Belgi, de Baltische Staten, Duitsland, de Scandinavische landen, Polen, Frankrijk en Engeland soldaten sturen moet iemand ze aansturen.
Die rol lijkt me meer op de schouders van "de grote 3" te rusten.
Wat natuurlijk kansloos is. Tate is zeer onpopulair in het VK en wordt zodra hij daar land opgepakt omdat hij verdachte is van een aantal strafbare feiten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:46 schreef Sabata het volgende:
[..]
het hangt ervan af hoe starmer de verkiezingen verliest. tegen die tijd zal musk wel zijn vrienden uit de Tate clan richting het premier schap proberen te praten
Die krijgt dan meteen een Russische knokploeg op zijn dak.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Benieuwd of iemand iets als "Landverrader of Quisling of Poetinpuppet" naar hem roept.
Van het ene extreme naar het andere. De conclusie is veel simpeler: er zijn nu andere geopolitieke prioriteiten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:06 schreef egayalS het volgende:
If there is one thing we can thank US President Donald Trump for, it is this: he has decisively stripped away the ridiculous notion, long cultivated by western media, that the United States is a benign global policeman enforcing a "rules-based order".
Washington is better understood as the head of a gangster empire, embracing 800 military bases around the world. Since the end of the Cold War, it has been aggressively seeking "global full-spectrum domination", as the Pentagon doctrine politely terms it.
[ x ]
Wegkijken is geen oplossing, dan beter je Disney+, X, FB, NetFlix of Amazon abbo opzeggen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Of gewoon uitzendingen boycotten, niet kijken dus.
Dat wel bij de de opperbevelhebber van Oekrane en de hoofden van de missies van geallieerde landen komen te liggen.quote:
ja er is gevraagd aan putin om zijn soldaten terug naar huis te halen , ook de dode soldaten , maar dat deed ie niet, nog steeds nietquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:35 schreef Tjoent het volgende:
Goed gewerkt Biden Administration en Europese 'leiders'![]()
Drie jaar lang dagelijks de kans gehad om de oorlog te beindigen, wetende dat Trump eraan zat te komen.
Nee... laten we pappen en nathouden en hopen dat het wel losloopt
dit is een van de vrienden van Elon Musk en Hegshet en Trumpquote:Op dinsdag 4 maart 2025 07:35 schreef Tjoent het volgende:
Goed gewerkt Biden Administration en Europese 'leiders'![]()
Drie jaar lang dagelijks de kans gehad om de oorlog te beindigen, wetende dat Trump eraan zat te komen.
Nee... laten we pappen en nathouden en hopen dat het wel losloopt
Vliegt op Russische wijze uit het raam.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die krijgt dan meteen een Russische knokploeg op zijn dak.
Alsof Trump in staat is om op die manier te denken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Van het ene extreme naar het andere. De conclusie is veel simpeler: er zijn nu andere geopolitieke prioriteiten.
Die titel klinkt als Martin Luther King, maar wordt uitgevoerd als Adolf.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:58 schreef Momo het volgende:
Speech vanavond
Ja dat kan Trump, over geopolitieke prio's denken en handelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Alsof Trump in staat is om op die manier te denken.
Ondertussen gaat de economie daar down de drain. "The Renewal of the American Dream."quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:58 schreef Momo het volgende:
Speech vanavond
Banen genoeg in de mijnbouw op Mars, eh in Rusland. Prima privaat gevangeniswezen, daar ook. Allemaal Amerikaanse bedrijven. Part of the deal.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ondertussen gaat de economie daar down de drain. "The Renewal of the American Dream."
Hij is toch vooral bekend pro-Israel te zijn? Ik ken hem vooral van dat standpunt, wat wij nog van Israeli moesten leren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:37 schreef egayalS het volgende:
Net als voor Wilders is het best lastig om en pro Trump en pro Putin te zijn voor Europese politici momenteel. Wanneer beide mannen Europas veiligheid te grabbel gooien.
[ x ]
[ x ]
Wilders? Die is maga in hart en nieren. Inclusief zijn voorliefde voor Putin. Ja pro Isral hoort daar ook bij.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:38 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Hij is toch vooral bekend pro-Israel te zijn?
Ze denken gewoon anders, hebben andere prioriteiten en een transactionele en pragmatische manier van denken, dat heeft niks met kwaadaardigheid te maken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:24 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ja dat kan Trump, over geopolitieke prio's denken en handelen.
Onderschat team Trump nooit op zijn pure kwaadaardigheid, want zelfs dan onderschat je het nog.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:37 schreef bianconeri het volgende:
Topic nummer 1.000 sinds de afgelopen maand zonder enig nieuws vanuit het front maar alleen maar politiek gebrabbel.
Aangaande dat Bloomberg artikel van vandaag waarbij Poetin als wisselgeld de VS steunt in haar onderhandelingen met Israel lijkt er een duidelijk punt naar boven te komen: Israel is belangrijker dan Oekrane.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:39 schreef egayalS het volgende:
[..]
Wilders? Die is maga in hart en nieren. Inclusief zijn voorliefde voor Putin. Ja pro Isral hoort daar ook bij.
Alleen als het je niet onderschat, kan je er boven staan, en dan had er een antwoord vooraf klaargelegen op dit beleid Trump.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ze denken gewoon anders, hebben andere prioriteiten en een transactionele en pragmatische manier van denken, dat heeft niks met kwaadaardigheid te maken.
Ja, dat zijn we wel eens. Het Europees leiderschap heeft er een enorme puinhoop van gemaakt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:43 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Alleen als het je niet onderschat, kan je er boven staan, en dan had er een antwoord vooraf klaargelegen op dit beleid Trump.
Klopt. En hij heeft gelijk.quote:
Wilders willen helemaal geen hulp sturen naar Oekrane en gebruikt nu de vernedering van zelensky door Trump als excuus om GEEN extra steun te sturen naar Oekrane.quote:
Tja, Wilders gaat dit narratief vol inzetten. Maar goed, de kakkerlakken blijven zo uit hun riool kruipen.quote:
In Toretsk zijn de Russen zo'n beetje verslagen, verder verandert de linie niet zoveel. Maar er worden genoeg raffinaderijen opgeblazen. Dat wordt ook wel gepost hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:37 schreef bianconeri het volgende:
Topic nummer 1.000 sinds de afgelopen maand zonder enig nieuws vanuit het front maar alleen maar politiek gebrabbel.
Het electoraat mag de hand ook wel eens in eigen boezem steken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat zijn we wel eens. Het Europees leiderschap heeft er een enorme puinhoop van gemaakt.
Von der Leyen heeft al bijna 1 biljoen bij elkaar gelult voor wapens, en mag jij raden waar de meeste gekocht gaan worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:26 schreef Paganitzu het volgende:
Nederlandse regering, i.e. Schoof, lijkt het nog steeds niet door te hebben. De VS heeft gekozen om een model te ontarmen waarbij macht wordt onleend aan unilaterale acties in plaats van het volgen van internationale regels.
De VS wil helemaal geen 'vrede', de VS wil dat het vechten stopt en zelf banden opbouwt met Rusland.
De VS maakt het ook niet uit als ze armer worden, zolang de rest van de wereld maar nog armer wordt.
De hoop dat Amerika de veiligheid in Europa blijft garanderen is wensdenken.
Accepteer de realiteit en handel ernaar.
Omdat dat letterlijk ook zijn niveau van taalgebruik is.quote:
quote:Schoof noemt het slecht nieuws als VS stopt met steun Oekrane
Premier Dick Schoof noemt het ‘slecht nieuws’, als het waar is dat de Verenigde Staten stoppen met steun aan Oekrane. Amerikaanse media meldden eerder dat president Donald Trump besloten heeft alle militaire steun aan Oekrane stil te leggen na de ruzie die hij had met de Oekraense president Volodymyr Zelensky.
Volgens de premier kan Europa niet verder zonder de steun van de VS. “Op korte termijn kan Europa dat gat heel moeilijk dichten. Op de langere termijn misschien wel.” Hij zei dat het ook belangrijk is dat de trans-Atlantische relatie goed blijft.
Volgens Schoof zijn de inspanningen er nu nog op gericht om de Amerikanen betrokken te houden. “Daar moeten we in blijven investeren. We moeten samen met de Amerikanen de veiligheid in Europa blijven garanderen.” Als onderdeel daarvan, moet de ruzie tussen Trump en Zelensky snel worden beslecht. “Het is heel belangrijk dat het weer goed komt tussen die twee.”
De premier hamert erop dat ook Nederland snel meer moet investeren in defensie. Aan welk percentage van de economie hij dan denkt, zei hij niet. (ANP)
In Europa. Je weet dat er ook in licentie gebouwd kan worden?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:54 schreef halfway het volgende:
[..]
Von der Leyen heeft al bijna 1 biljoen bij elkaar gelult voor wapens, en mag jij raden waar de meeste gekocht gaan worden.
Wat dit het plan of heeft Rusland de kraan dichtgedraaid/quote:⚡️ Russian oil deliveries to Czech Republic via Druzhba pipeline suspended.
Russian oil deliveries to the Czech Republic via the Druzhba pipeline have been halted, Czech news channel CT24 reported, citing Industry and Trade Minister Lukas Vlcek.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3ljkskk6dk22i
Ik zal dat zeker niet tegenspreken, maar om Fox News dan niet in zo'n plaatje erbij te betrekken is dan weer hypocriet.quote:
Al zo vaak geen raffinaderij melding meer hier langs zien komen. Al valt dat misschien ook altijd totaal weg tussen de 10 miljoen posts over politieke onzin.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
In Toretsk zijn de Russen zo'n beetje verslagen, verder verandert de linie niet zoveel. Maar er worden genoeg raffinaderijen opgeblazen. Dat wordt ook wel gepost hoor.
Dit was niet het plan. Onduidelijk wat de oorzaak is vooralsnog.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat dit het plan of heeft Rusland de kraan dichtgedraaid/
De dynamiek is na aantreden Trump in de oorlog in Oekraine veranderd. In DEF staat nog een topic over militaire aangelegenheden met minder over de politieke beslommeringen er omheen. Maar mooie voltreffers worden hier nog zeker genoemd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Al zo vaak geen raffinaderij melding meer hier langs zien komen. Al valt dat misschien ook altijd totaal weg tussen de 10 miljoen posts over politieke onzin.
Prima stuk. De veiligheid hangt inderdaad ook af van je wilskracht. Op dit forum zie je ook mensen posten dat ons eigen risico zo klein mogelijk moet zijn. Die bijkans wensen dat wanneer ze zich heel maar klein en onzichtbaar zouden maken dat ze dan veilig zijn. De lui die wegkijken als ze iemand op straat aangerand zien worden of snel de gordijntjes dichtdoen als ze zien hoe voor hun huisje in elkaar geslagen wordt. Aan een populistische angsthaas als WIlders hebben we op dit moment bijvoorbeeld geen donder. Die denkt ook precies zo.quote:A great piece on deterrence and its mindset and means by @frhoffmann.bsky.social https://cepa.org/article/resolve-what-europe-needs-for-war/
https://bsky.app/profile/felixnuno.bsky.social/post/3ljksyllvis2p
Dat laatste. Ik post er dagelijks berichten over. Er gaat er elke nacht wel eentje in de hens.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Al zo vaak geen raffinaderij melding meer hier langs zien komen. Al valt dat misschien ook altijd totaal weg tussen de 10 miljoen posts over politieke onzin.
+190km2 voor de Russen in Februari en sinds begin Februari -76km2 in Kursk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:37 schreef bianconeri het volgende:
Minder dan 10 vierkante kilometer per dag. Voor ~1100 doden en gewonden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
+190km2 voor de Russen in Februari en sinds begin Februari -76km2 in Kursk.
Ja belangrijk stuk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima stuk. De veiligheid hangt inderdaad ook af van je wilskracht. Op dit forum zie je ook mensen posten dat ons eigen risico zo klein mogelijk moet zijn. Die bijkans wensen dat wanneer ze zich heel maar klein en onzichtbaar zouden maken dat ze dan veilig zijn. De lui die wegkijken als ze iemand op straat aangerand zien worden of snel de gordijntjes dichtdoen als ze zien hoe voor hun huisje in elkaar geslagen wordt. Aan een populistische angsthaas als WIlders hebben we op dit moment bijvoorbeeld geen donder. Die denkt ook precies zo.
quote:I would like to reiterate Ukraine's commitment to peace.
None of us wants an endless war. Ukraine is ready to come to the negotiating table as soon as possible to bring lasting peace closer. Nobody wants peace more than Ukrainians. My team and I stand ready to work under President Trump's strong leadership to get a peace that lasts.
We are ready to work fast to end the war, and the first stages could be the release of prisoners and truce in the sky -- ban on missiles, long-ranged drones, bombs on energy and other civilian infrastructure -- and truce in the sea immediately, if Russia will do the same. Then we want to move very fast through all next stages and to work with the US to agree a strong final deal.
We do really value how much America has done to help Ukraine maintain its sovereignty and independence. And we remember the moment when things changed when President Trump provided Ukraine with Javelins. We are grateful for this.
Our meeting in Washington, at the White House on Friday, did not go the way it was supposed to be. It is regrettable that it happened this way. It is time to make things right. We would like future cooperation and communication to be constructive.
Regarding the agreement on minerals and security, Ukraine is ready to sign it in any time and in any convenient format. We see this agreement as a step toward greater security and solid security guarantees, and I truly hope it will work effectively.
quote:🐝 After running out of grenades, Ukrainian soldiers decided to bombard the basement with Russian soldiers with beehives in the Pokrovsk direction.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljhqwyyb522c
Dat is best apart, die vertraging. Misschien heeft Trump naar Poetins smaak ook iets vreemds en onvoorspelbaars gedaan? Maw, het was de bedoeling dat de mineralendeal getekend zou worden?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:05 schreef Discombobulate het volgende:
Het is ook nog steeds vrij stil omtrent een ontmoeting tussen Trump en Poetin, wat eerst wel zou. Peskov zei nog voor eind februari eventueel.
Wat is de tactiek hier van de Russen? Poetin die achterover leunt en het Westen dat er ongetwijfeld toch niet uit gaat komen.
Zelensky: Sir, yes sir!quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:15 schreef over_hedge het volgende:
https://x.com/ZelenskyyUa/status/1896948147085049916\
[..]
Ik vind het een heel sterk statement. Hij legt de bal weer bij de VS en Rusland en likt niet teveel de hielen van Trump.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:15 schreef over_hedge het volgende:
https://x.com/ZelenskyyUa/status/1896948147085049916\
[..]
Amerika/Trump zal weer gaan zeiken dat dit geen echte excuses zijn..quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:22 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik vind het een heel sterk statement. Hij legt de bal weer bij de VS en Rusland en likt niet teveel de hielen van Trump.
Inderdaad, Trump moet Zelensky voor vervolggesprek uitnodigen, en Mark moet dat inmasseren daar bij team Trump.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:23 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Amerika/Trump zal weer gaan zeiken dat dit geen echte excuses zijn..
De kutsmoesjes van die Quisling boeien niet. Hij is een onbetrouwbare rat, en naar hem luisteren is verspilling van tijd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:24 schreef Tengano het volgende:
Is deze al gepost? of bekeken?
Vice President JD Vance reveals the moment the Trump-Zelenskyy meeting 'went off the rails'
Bekijk deze YouTube-video
Hij is de Medvedev van de VS.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
De kutsmoesjes van die Quisling boeien niet. Hij is een onbetrouwbare rat, en naar hem luisteren is verspilling van tijd.
Oh, hoe krijgen de Russen dat voor elkaar?quote:https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3ljktu7vprk2i
⚡️ Russian forces in Kharkiv sector suffer more fatalities than wounded, Ukraine says.
Russian forces in the Kharkiv sector of the front line have suffered more irrecoverable losses than wounded over the past month, Volodymyr Degtyaryov, spokesperson for Ukraine's "Khartia" brigade, said on March 4.
Ik denk ook niet dat het de bedoeling van Trump was dat er echt schade voor Oekrane zou ontstaan op het slagveld.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:32 schreef Vallon het volgende:
Zelensky maakt knieval als (wijselijk) verzocht:
[ x ]
Benieuwd of Trump dara nog wat mee gaat (willen) doen.
De tweet blijft een verzoek tot veiligheidsgaranties uitstralen.
Het tekent hem als staatsman dat hij in belang van zijn land bereid is zijn eigen hoofd te buigen naar de wil van een malloot (die wel touwtjes heeft). Ik vrees dat Zelensky nog wat meer stof zal moeten happen en trappen in de rug ontvangen als hij (ooit) nog in USA komt. Maar goed, als dat nodig is om te krijgen wat noodzakelijk is, so be it.
Trump kan met deze onderdanigheid eigenlijk niet anders dan zijn pauze alsmede sanctie(s) opheffen.
Vance heeft het friemeltje van Poetin in zijn bek als hij praat.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
De kutsmoesjes van die Quisling boeien niet. Hij is een onbetrouwbare rat, en naar hem luisteren is verspilling van tijd.
Maar natuurlijk. Zo snel mogelijk nog even zo veel mogelijk pakken.quote:
Thanks!quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:32 schreef Vallon het volgende:
[ x ]
Benieuwd of Trump daar nog wat mee gaat (willen) doen.
Het tekent hem als staatsman dat hij in belang van zijn land bereid is zijn eigen hoofd te buigen naar de wil van een malloot (die wel touwtjes heeft). Ik vrees dat Zelensky nog wat meer stof zal moeten happen en trappen in de rug ontvangen als hij (ooit) nog in USA komt. Maar goed, als dat nodig is om te krijgen wat noodzakelijk is, so be it.
Trump kan met deze onderdanigheid eigenlijk niet anders dan zijn pauze alsmede sanctie(s) opheffen.
https://x.com/ZelenskyyUa(...)TaOJEN2pZJMY1MQ&s=19quote:I would like to reiterate Ukraine’s commitment to peace.
None of us wants an endless war. Ukraine is ready to come to the negotiating table as soon as possible to bring lasting peace closer. Nobody wants peace more than Ukrainians. My team and I stand ready to work under President Trump’s strong leadership to get a peace that lasts.
We are ready to work fast to end the war, and the first stages could be the release of prisoners and truce in the sky — ban on missiles, long-ranged drones, bombs on energy and other civilian infrastructure — and truce in the sea immediately, if Russia will do the same. Then we want to move very fast through all next stages and to work with the US to agree a strong final deal.
We do really value how much America has done to help Ukraine maintain its sovereignty and independence. And we remember the moment when things changed when President Trump provided Ukraine with Javelins. We are grateful for this.
Our meeting in Washington, at the White House on Friday, did not go the way it was supposed to be. It is regrettable that it happened this way. It is time to make things right. We would like future cooperation and communication to be constructive.
Regarding the agreement on minerals and security, Ukraine is ready to sign it in any time and in any convenient format. We see this agreement as a step toward greater security and solid security guarantees, and I truly hope it will work effectively.
Ze proberen daar toch al maanden over de rivier te komen?quote:
Yup. De laatste dagen gooien de Russen er meer kanonnenvoer tegenaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze proberen daar toch al maanden over de rivier te komen?
Ik hoop dat zo veel mogelijk Russen aan een langzame pijnlijke dood sterven.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. Zo snel mogelijk nog even zo veel mogelijk pakken.
Iedere Rus die daar sterft kan niet meer tegen de Baltics vechten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:39 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik hoop dat zo veel mogelijk Russen aan een langzame pijnlijke dood sterven.
Tegelijk zijn het ook maar dienstplichtige jongetjes die daar zitten vanwege het ego van Putin.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Iedere Rus die daar sterft kan niet meer tegen de Baltics vechten.
Het zal wel te zijn om Trump te kunnen laten zeggen dat Oekrane moet stoppen met vechten want kijk, je verliest Kherson bijna weer. Het is tenslotte moeilijk vol te houden dat vechten tegen Rusland zinloos is als Poetin's leger geen successen boekt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. De laatste dagen gooien de Russen er meer kanonnenvoer tegenaan.
Tja, dan had men deze oorlog zelf maar niet moeten starten. En heel veel Russen steunen trouwens Poetin.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Tegelijk zijn het ook maar dienstplichtige jongetjes die daar zitten vanwege het ego van Putin.
Dat zijn nogal boude aantijgingen natuurlijk. Maar Vance is uiteraard geen 'Quisling' of een 'onbetrouwbare rat' enkel omdat zijn beleidsplannen rond deze oorlog anders zijn dan die van veel Europeanen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, en Mussert was geen verrader alleen maar omdat hij een andere mening had dan de Nederlandse regering in de periode 40-45. Zo lust ik er ook nog wel eentje.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dan had men deze oorlog zelf maar niet moeten starten. En heel veel Russen steunen trouwens Poetin.
[..]
Dat zijn nogal boude aantijgingen natuurlijk. Maar Vance is uiteraard geen 'Quisling' of een 'onbetrouwbare rat' enkel omdat zijn beleidsplannen rond deze oorlog anders zijn dan die van veel Europeanen.
Tja. Als je gaat vechten in een aanvalsoorlog kun je sterven.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Tegelijk zijn het ook maar dienstplichtige jongetjes die daar zitten vanwege het ego van Putin.
Zelensky luistert wel. Zo aan die laatste tweet te zien.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dan had men deze oorlog zelf maar niet moeten starten. En heel veel Russen steunen trouwens Poetin.
[..]
Dat zijn nogal boude aantijgingen natuurlijk. Maar Vance is uiteraard geen 'Quisling' of een 'onbetrouwbare rat' enkel omdat zijn beleidsplannen rond deze oorlog anders zijn dan die van veel Europeanen.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:57 schreef polderturk het volgende:
Trump gaat vol voor isolationisme.
[ x ]
Groot en deels gewoon troepen die met hun volle financiele verstand een contract hebben getekend.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, goed, het is ook een simpel gevolg van oorlog natuurlijk. Ik weet niet, ... het toejuichen van dat een heel klein radartje sterft voel ik me nooit zo gelukkig bij.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Groot en deels gewoon troepen die met hun volle financiele verstand een contract hebben getekend.
Vance heeft niemand verraden, zoals Mussert zich tegen zijn eigen land keerde en heulde met de grote vijand. Vance is een Amerikaan, geen Oekraner. En de pijnlijke realiteit is dat de VS in principe geen verplichtingen tegenover Oekrane heeft.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, en Mussert was geen verrader alleen maar omdat hij een andere mening had dan de Nederlandse regering in de periode 40-45. Zo lust ik er ook nog wel eentje.
Tja, hij zal nu wel moeten, het is geen ideale situatie natuurlijk. Maar zoals ik al aan had gegeven na de meeting met Trump, hij had het spelletje mee moeten spelen. Dat is ook een onderdeel van een politiek leider zijn, soms moet je even hielenlikken om dingen voor elkaar te krijgen. Zie ook de Britten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelensky luistert wel. Zo aan die laatste tweet te zien.
Dat is prima maar het zijn geen conscripts. Is wel een wezenlijk verschil.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, goed, het is ook een simpel gevolg van oorlog natuurlijk. Ik weet niet, ... het toejuichen van dat een heel klein radartje sterft voel ik me nooit zo gelukkig bij.
fixedquote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ondertussen gaat de economie daar down de drain. "The Renewal Renewi of the American Dream."
Het is gewoon oorlog, de Russen zijn de grote aanstichters. Klaar. Om dan helemaal empatisch te gaan doen heeft niemand iets aan. Dat zou ook een blok aan het been zijn mochten meer Europese landen in conflict geraken met Rusland. Denk maar niet dat men daar wakker ligt van een paar slachtoffers meer of minder aan Europese kant.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, goed, het is ook een simpel gevolg van oorlog natuurlijk. Ik weet niet, ... het toejuichen van dat een heel klein radartje sterft voel ik me nooit zo gelukkig bij.
Uw afval goed geregeld. Toch?quote:
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Duitsland moet de Tesla fabriek in Branden Burg sluitenquote:'100% tariffs on Teslas': Canadian PM candidate reveals tariff response plans against U.S.
GODENquote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:01 schreef michaelmoore het volgende:
CANADA gaat voor 100% tariif op Tesla
Hij moet nog sorry zeggen op tv.quote:
Dat denk ik inderdaad ook wel ja, de Trump-regering zal dit nu natuurlijk gaan uitmelken.quote:
quote:
en op de blote knieen , Trumps pijpje likkenquote:
Nope, in Oekrane vechten geen dienstplichtige Russische soldaten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zelensky had vorig jaar gewoon met de Chinezen in zee moeten gaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:32 schreef Vallon het volgende:
[ x ]
Benieuwd of Trump daar nog wat mee gaat (willen) doen.
en ex gevangenenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope, in Oekrane vechten geen dienstplichtige Russische soldaten.
Deze zijn allemaal gelokt met hoge salarissen en bonussen.
Kan me een grafiek herinneren waarin beroepssoldaten, gevangenen en dienstplichtigen in aangegeven waren. Alle drie de groepen vechten voor Rusland in Oekrane.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope, in Oekrane vechten geen dienstplichtige Russische soldaten.
Deze zijn allemaal gelokt met hoge salarissen en bonussen.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:37 schreef egayalS het volgende:
Net als voor Wilders is het best lastig om en pro Trump en pro Putin te zijn voor Europese politici momenteel. Wanneer beide mannen Europas veiligheid te grabbel gooien.
[ x ]
[ x ]
Hoe oud was die grafiek?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kan me een grafiek herinneren waarin beroepssoldaten, gevangenen en dienstplichtigen in aangegeven waren. Alle drie de groepen vechten voor Rusland in Oekrane.
De laatste die ik zag waren de contract soldiers veruit de grootste groepquote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kan me een grafiek herinneren waarin beroepssoldaten, gevangenen en dienstplichtigen in aangegeven waren. Alle drie de groepen vechten voor Rusland in Oekrane.
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:10 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af of Zelensky nog wat voor elkaar gaat krijgen. Trump kan ook wel bekijk het maar zeggen.
Bedankt. Maar het is niet zo dat er geen dienstplichtigen vechten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De laatste die ik zag waren de contract soldiers veruit de grootste groep
[ afbeelding ]
Ja, zoek het maar uit met je Europa.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:10 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af of Zelensky nog wat voor elkaar gaat krijgen. Trump kan ook wel bekijk het maar zeggen.
Dienstplichtig maakt je niet automatisch onschuldig of slachtoffer.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bedankt. Maar het is niet zo dat er geen dienstplichtigen vechten.
o dat kan nog steeds, genoeg zwarte soldaten bij de russenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:16 schreef Breekfast het volgende:
Vroeguh kon je gewoon een blik huursoldaten opentrekken als je geld had
nee primaquote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:1.402.719 weergaven 3 mrt 2025 #GlobalNews
Ontario Premier Doug Ford said on Monday he is prepared to follow through with previously announced retaliatory action if U.S. President Donald Trump moves ahead with his tariffs threat on Canada.
This includes removing American alcohol from Liquor Control Board of Ontario shelves and ripping up a $100-million deal with Elon Musk's SpaceX for Starlink internet in remote areas.
During an announcement on expanding the critical mineral industry, Ford did not hold back his resolve to fight against the impending tariffs.
"If they [U.S.] want to try to annihilate Ontario, I will do everything, including cut off their energy with a smile on my face," Ford said.
"We're going to win this tariff war," he added.
Voor 60% van de baten in plaats van 50% zal hij vast nog wel een deal willen sluiten. Het blijft een zakenman.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:10 schreef Discombobulate het volgende:
Ik gok bij deze dat Trump weigert.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Voor 60% van de baten in plaats van 50% zal hij vast nog wel een deal willen sluiten. Het blijft een zakenman.
Dan kan je je beter afvragen of Rutte nog iets voor Zelensky in Washington voor elkaar gaat krijgen. Of kopjes thee drinker Charles.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:10 schreef Discombobulate het volgende:
Zelensky wil beginnen met het vrijlaten van gevangenen, Als Putin dat ook doet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:45 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dan kan je je beter afvragen of Rutte nog iets voor Zelensky in Washington voor elkaar gaat krijgen. Of kopjes thee drinker Charles.
Dat is toch logisch, leg de bal maar bij de VS.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Zelensky wil beginnen met het vrijlaten van gevangenen, Als Putin dat ook doet.
Nou, daar ga je al.
In gedachten houdend hoe Trump cq de VS denken momenteel zie ik een aantal punten die nog wrijving kunnen geven (in hun hoofden).quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:51 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)recht-te-zetten.html
""Maar niemand wil liever vrede dan de Oekraners", schrijft Zelensky. "Mijn team en ik staan klaar om onder het sterke leiderschap van president Trump te werken aan het bereiken van blijvende vrede."
Volgens Zelensky kan de vrijlating van gevangenen een eerste stap richting vrede zijn, samen met een staakt-het-vuren in de lucht en op zee. Op die manier zouden de twee partijen elkaars infrastructuur niet meer kunnen beschieten. "Als Rusland hetzelfde doet", voegt Zelensky eraan toe."
Als meerdere mensen bij de washington post opstappen omdat ze niet meer mogen schrijven/tekenen als het gaat om kritiek op trump dan is dat een teken dat de persvrijheid onder druk staat. Het is niet ongefundeerd, jij bent het er niet mee eens maar dat is wat anders. Controle op de media kan je op veel manieren regelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, in Noord-Korea zijn alle media onder de controle van de overheid en worden alleen narratieven getolereerd die positief zijn over de Noord-Koreaanse Arbeiderspartij. Kortom, het lijkt er sterk op dat je absoluut niet weet waar je over praat.
Ik ben het ook niet eens met de regering-Trump op sommige punten, maar het lijkt mij handig om niet uit frustratie dan maar allemaal rare en ongefundeerde aantijgingen te doen.
CANADA is echt pislink hequote:
en in 3 delig pak met een mantel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
...en dan moet Trump nog willlen.
Is ook een hopeloze groep slapjanussen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
CANADA is echt pislink he
komt denk ik door het volstrekt gestoorde plan om canada over te nemen
De opmerking over gouverneur Trudeau hielp ook nietquote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat was wel goed voor de makke lammetjes in Europa.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:09 schreef Tengano het volgende:
Zelensky zal best wel een beetje spijt hebben dat hij zich zo stoer heeft opgesteld vrijdag; nu moet hij dus helemaal door het stof, en de situatie is er niet beter op geworden. Was niet nodig geweest.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:09 schreef Tengano het volgende:
Zelensky zal best wel een beetje spijt hebben dat hij zich zo stoer heeft opgesteld vrijdag; nu moet hij dus helemaal door het stof, en de situatie is er niet beter op geworden. Was niet nodig geweest.
SAMP/Tquote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:59 schreef Breekfast het volgende:
Zijn we in Europa dus niet in staat om luchtafweergeschut te produceren? Of is er nog wel een alternatief voor de Patriots?
Nee tuurlijk niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:11 schreef Firuze60 het volgende:
Leest iemand de Arabische kranten over dit soort ruzies?
Arabieren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:11 schreef Firuze60 het volgende:
Mijn Arabisch is wat roestig.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:11 schreef Firuze60 het volgende:
Wat denk je zelf. Natuurlijk lezen we ook de Arabische krantenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:11 schreef Firuze60 het volgende:
Jammer, ik ook niet, want ik lees geen arabisch, maar zij hebben uitereraard ook hun blik op dit wereldtoneel.quote:
Het is simpelweg niet waar dat journalisten bij de WaPo niet kritisch over Trump mogen zijn. Er zijn daar mensen opgestapt nadat Bezos tegenhield om Harris te endorsen, wat niet partijdigheid van Harris, maar juist van de journalisten bij de WaPo.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als meerdere mensen bij de washington post opstappen omdat ze niet meer mogen schrijven/tekenen als het gaat om kritiek op trump dan is dat een teken dat de persvrijheid onder druk staat. Het is niet ongefundeerd, jij bent het er niet mee eens maar dat is wat anders. Controle op de media kan je op veel manieren regelen.
Ook het voorbeeld van de IRS kan je openbaar vinden, net zoals op elk onderwerp dat ik noem. Is geen paniekzaaierij, het gebeurd gewoon daar en dat is vooral voor de Amerikanen zelf een test.
Edit: misschien iets voor in het Amerika topic verder.
Tja, het is ook niet niks hoor. 25% tarieven opgelegd krijgen door je grootste en belangrijkste handelspartner. Voor de EU zullen de effecten minder drastisch zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Canada slaat terug met 100% tariff op de 25% tariff, heeft niets te maken met wie wel of niet een slapjanus isquote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is ook een hopeloze groep slapjanussen.
Dat is alleen maar stoken om Canada weer rechts en masculien te krijgen.
Ik heb aan weinig mensen meer een hekel dan Trudeau. (Ja hoor putin nog meer)quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Canada slaat terug met 100% tariff op de 25% tariff, heeft niets te maken met wie wel of niet een slapjanus is
dat is een mening die trudeau zelf niet deelt over zichzelf
Ook al zou hij en slapjanus zijn dan is dat zijn eigen zaak
Vanwege woke?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb aan weinig mensen meer een hekel dan Trudeau. (Ja hoor putin nog meer)
Dus hij zal het wel verdiend hebben.
In het kort door dit:quote:
En de mensonterende overdrevenheid van regels tijdens corona waarbij zelfs honden werden afgemaakt.quote:Een aaneenschakeling van slechte peilingen en een dreigende opstand binnen zijn partij dwingen Trudeau tot deze stap. Zijn progressieve minderheidskabinet staat onder druk vanwege de kwakkelende economie, de hoge inflatie, de verstopte huizenmarkt en het capaciteitsgebrek in de zorg. Een toenemend aantal Canadezen is van mening dat veel van de bovengenoemde problemen worden veroorzaakt door miljoenen migranten die de regering-Trudeau de afgelopen jaren welkom heette in Canada.
Dat jij pro Trump, Poetin, en allerlei andere engnekken bent, is hier reeds uitgebreid bekend.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In het kort door dit:
[..]
En de mensonterende overdrevenheid van regels tijdens corona waarbij zelfs honden werden afgemaakt.
Broodje aap.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In het kort door dit:
[..]
En de mensonterende overdrevenheid van regels tijdens corona waarbij zelfs honden werden afgemaakt.
Maar je hebt een hekel aan hem omdat hij terugslaat met tarieven? Of omdat hij veel migranten heeft binnengelaten?quote:
"Never interrupt your enemy when he is making a mistake." - Napoleon Bonapartequote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:32 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het wel verdacht stil vanuit Rusland. Als ik Poetin was had ik zo snel mogelijk met Trump afgesproken om te kijken of er wat te regelen valt.
Dat is jou zaakquote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb aan weinig mensen meer een hekel dan Trudeau.
Alleen helpt Trump met deze debiele tarieven de opvolger van Trudeau in het zadel. De Liberals hebben de Conservatieven bijna ingehaald in de peilingen hierdoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb aan weinig mensen meer een hekel dan Trudeau. (Ja hoor putin nog meer)
Dus hij zal het wel verdiend hebben.
Lees ook maar hoe de gemiddelde Canadees over hem denkt, links progressief beleid, teveel migranten en een tanende economie.
https://www.volkskrant.nl(...)van-canada~b3bcf350/
De VS lijkt deze landen uit te dagen om zwaar van koers te wisselen waarbij de tarieven slechts een pressiemiddel zijn.
Sinds Corona begon me op te vallen hoe de zogenaamde progressief liberale Trudeau de bevolking bijna als een dictator uitkneep eh enorm overdreef met regels. Bv naar truckers die belangrijk waren voor de economie en voedingsmiddelen. En die geblokkeerd werden door regels. Die gingen daardoor bijna failliet en daarna ging men bankrekeningen bevriezen van de truckers.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar je hebt een hekel aan hem omdat hij terugslaat met tarieven? Of omdat hij veel migranten heeft binnengelaten?
Neuh daar geloof ik ook niks van.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is jou zaak
Ik laat iedereen in zijn / haar waarde.
als trump denkt dat ie Canada in drie dagen kan overnemen dan kon dat wel eens moeilijk worden
Oja? Nee hoor, niet met Poetin en Trump.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:33 schreef capricia het volgende:
Overigens is er al een meeting geweest. En zullen ze geregeld contact hebben.
Ik denk dat die zogenaamde grapjes over de 51e staat daar nog meer mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alleen helpt Trump met deze debiele tarieven de opvolger van Trudeau in het zadel. De Liberals hebben de Conservatieven bijna ingehaald in de peilingen hierdoor.
Canada bazen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:39 schreef Discombobulate het volgende:
Trudeau is echt heel, heel erg eng.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sinds Corona begon me op te vallen hoe de zogenaamde progressief liberale Trudeau de bevolking bijna als een dictator uitkneep eh enorm overdreef met regels. Bv naar truckers die belangrijk waren voor de economie en voedingsmiddelen. En die geblokkeerd werden door regels. Die gingen daardoor bijna failliet en daarna ging men bankrekeningen bevriezen van de truckers.
https://www.metronieuws.n(...)ingen-justin-trudeau
quote:Voor mij echt een enorm denigrerende maatregel en sindsdien ben ik geen fan meer van Trudeau.
Ook dat het zo slecht gaat in het mooie Canada is deels aan zijn partij te wijten. Vind ik.
Maar kritiek naar Trudeau is niet pro Trump en al helemaal niet pro Putin.
Canada heeft nu Russen aan hun noord- en zuidgrens.quote:
En ook nog eens in het noordwesten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Canada heeft nu Russen aan hun noord- en zuidgrens.
Correct.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oja? Nee hoor, niet met Poetin en Trump.
Wel met de mensen daaronder in Riyadh.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:39 schreef Discombobulate het volgende:
Trudeau Poetin is echt heel, heel erg eng.
Dan te bedenken dat de Europese Commissie ook al een lijstje klaar heeft liggen: als jij dit, dan wij dat. Maar de Canadesen laten nu al hun tanden zien, en de man gespeeld: Musk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Canada slaat terug met 100% tariff op de 25% tariff, heeft niets te maken met wie wel of niet een slapjanus is
dat is een mening die trudeau zelf niet deelt over zichzelf
Ook al zou hij en slapjanus zijn dan is dat zijn eigen zaak
Lees even terug chef.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jij wil een beetje Putin vergelijken met Trudeau? Dan heb je geen verstand.
Nah, mooi voorbeeld dan, Trudeau nam maatregelen om erger te voorkomen. Putin interesseerde die hele pandemie geen ene reet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lees even terug chef.![]()
Het was een antwoord op een post waar Poetin helemaal niet in voorkwam.
Maar Trudeau is wel van het niveautje Aldous Huxley's Brave New World ten tijde van corona.
Trudeau is een engnek.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nah, mooi voorbeeld dan, Trudeau nam maatregelen om erger te voorkomen. Putin interesseerde die hele pandemie geen ene reet.
Dit is poziequote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En Poetin ook, alleen doet Poetin het niet eufemistisch.
Ik wist niet dat Robert jr. ook een account heeft op fok.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar Trudeau is wel van het niveautje Aldous Huxley's Brave New World ten tijde van corona.
ze zijn al souverein toch >?/quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Neuh daar geloof ik ook niks van.
Ik ben wel voor de soevereiniteit van Canada.
Trump is anders hard bezig andersom.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze zijn al souverein toch >?/
lekker met rust laten iedereen dus
mooi land , een beetje te groot voor het aantal inwonersquote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:39 schreef Discombobulate het volgende:
Trudeau is echt heel, heel erg eng.
Ik heb het gevoel, maar ik zal het mis hebben, dat bij sommigen in dit topic de haat voor een links-liberaal politicus als Trudeau vele malen groter is dan voor dictator Poetin.quote:
Dictator Trump is volslagen gestoordquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Trump is anders hard bezig andersom.
Kunnen over een paar maandjes gelijk naar het front.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mooi land , een beetje te groot voor het aantal inwoners
ze kunnen daar zat migranten gebruiken
als die gekke Trump eeen Putintje gaat doen wel jaquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Kunnen over een paar maandjes gelijk naar het front.
ik denk dat Trump het aantal militairen wel anders gaat gebruiken , meer ter bescherming van zichzelf dan stationeren in het buitenlandquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:07 schreef Firuze60 het volgende:
Trump mag per direct alle 100k militairen uit Europa terug naar Amerika halen, heeft ie er gelijk 100k steuntrekkers bij.
Oef, dat is wel heel erg pessimistisch.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat Trump het aantal militairen wel anders gaat gebruiken , meer ter bescherming van zichzelf dan stationeren in het buitenland
Trump gaat een soort Kim il Un worden met Musk als adjudant
Dat kan best, maar daarom moeten mensen zich gewoon duidelijk uitspreken in plaats van invullen wat niet gezegd wordt, wat ook aan de lopende band hier gedaan wordt, maar waar je dus niks mee kan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel, maar ik zal het mis hebben, dat bij sommigen in dit topic de haat voor een links-liberaal politicus als Trudeau vele malen groter is dan voor dictator Poetin.
https://mil.in.ua/en/news(...)-missile-production/quote:Raytheon van RTX krijgt contract van 946 miljoen dollar voor levering van extra Patriot-luchtverdedigingssystemen aan Roemeni
3 januari 2025
Contract markeert de derde Patriot-order voor Roemeni
ANDOVER, Massachusetts , 3 januari 2025 /PRNewswire/ -- Raytheon, een RTX (NYSE: RTX)-bedrijf, heeft een contract van 946 miljoen dollar gekregen om Roemeni te voorzien van extra Patriot-lucht- en raketverdedigingssystemen.
Het contract omvat brandbestrijdingseenheden bestaande uit radars, controlestations en raketten.
"Raytheon is toegewijd aan het leveren van geavanceerde gentegreerde lucht- en raketverdedigingscapaciteiten aan Roemeni om haar burgers en kritieke infrastructuur te beschermen," zei Pete Bata, senior vice president van Global Patriot bij Raytheon.
"De voortdurende investering van Roemeni in Patriot is een bewijs van de toewijding van het land om collectieve veiligheid, afschrikking en stabiliteit in heel Europa te waarborgen ."
Raytheon blijft samenwerken met lokale Roemeense defensiebedrijven als onderdeel van zijn wereldwijde Patriot-toeleveringsketennetwerk.
quote:3 August, 2023
Romania is building a plant for the Patriot missile production
Air Defense Romania SAM
Romania has started the deployment of SkyCeptor interceptor missile production for the Patriot SAM.
Thomas Laliberty, Raytheon's head of ground and air defense systems to Defense Romania, announced the news.
He confirmed that American Raytheon and Romanian Electromecanica Ploiesti signed a second memorandum for the production of Skyceptor interceptor missiles in Romania.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Safer skies: Romania's fourth Patriot missile air defence battery goes into service
En? Jouw antwoord sloeg als een tang op een varken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat kan best, maar daarom moeten mensen zich gewoon duidelijk uitspreken in plaats van invullen wat niet gezegd wordt, wat ook aan de lopende band hier gedaan wordt, maar waar je dus niks mee kan.
Mijn antwoord was gewoon op een post waarin Trudeau genoemd werd.
Alleen imbecielen janken nog steeds om wat maatregeltjes ergens duizenden kilometers verderop, vijf jaar geleden, waar ze zelf ook nog eens totaal niets mee te maken hebben gehad.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik stem al jaren meestal rechts al zeker vanaf Pim Fortuyn later PVV, maar deze nieuwe generatie rechtse mensen snap ik echt niet, het lijkt wel als je met ze praat als of je met de Taliban praat. De idioterie is echt te achterlijk voor woorden, zelfs zoiets eenvoudigs als een vaccine snappen die mensen niet, en de plaat die ze voor hun hooft hebben is echt net zo erg als bij extremistische moslimsquote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat jij pro Trump, Poetin, en allerlei andere engnekken bent, is hier reeds uitgebreid bekend.
Nou... Eindelijk!quote:
Ik hoop oprecht dat je inmiddels wakker wordt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:22 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Ik stem al jaren meestal rechts al zeker vanaf Pim Fortuyn later PVV, maar deze nieuwe generatie rechtse mensen snap ik echt niet, het lijkt wel als je met ze praat als of je met de Taliban praat. De idioterie is echt te achterlijk voor woorden, zelfs zoiets eenvoudigs als een vaccine snappen die mensen niet, en de plaat die ze voor hun hooft hebben is echt net zo erg als bij extremistische moslims
Ik zie Trump alleen maar aan rusland leveren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou... Eindelijk!
De VS weer on track. Hopelijk gaan ze nu ook weer leveren. Het zijn tenslotte hun mineralen.
Ik vind ook dat ze (de VS) Canada gewoon met rust moeten laten en zelf de bevolking laten kiezen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze zijn al souverein toch >?/
lekker met rust laten iedereen dus
Trump wil Canada's grondstoffen en water.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind ook dat ze (de VS) Canada gewoon met rust moeten laten en zelf de bevolking laten kiezen.
Het is triest om je kleinere buurland zo af te persen en ben ook benieuwd wat daar achter zit.
Dan mogen ze wel opschieten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:29 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Trump schijnt de deal tijdens de State of the Union bekend te willen maken.
heb je al eens naar de map van CANADA gekeken >>??quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind ook dat ze (de VS) Canada gewoon met rust moeten laten en zelf de bevolking laten kiezen.
Het is triest om je kleinere buurland zo af te persen en ben ook benieuwd wat daar achter zit.
Tsja, ik vind het gn goed idee. Maar ik ben geloof ik ongeveer de enige die er zo over denkt..quote:
Best lastig, het onderwijs.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heb je al eens naar de map van CANADA gekeken >>??
Canada is drie keer zo groot als de USA en heeft veel meer olie , Gas en uranium
Dat weet ik, maar qua inwoners aantal en economie is de VS 8 keer groterquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Canada is drie keer zo groot als de USA en heeft veel meer olie , Gas en uranium
[ afbeelding ]
Ik ook nietquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tsja, ik vind het gn goed idee. Maar ik ben geloof ik ongeveerde enige die er zo over denkt..
En maar 40 miljoen inwoners.....quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Canada is drie keer zo groot als de USA en heeft veel meer olie , Gas en uranium en een groot deel van het arctisch platform
[ afbeelding ]
Oma dan toch. Meen ik althans. Kan het mis hebben.quote:
Zonder veiligheidsgaranties heb je er niets aan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tsja, ik vind het gn goed idee. Maar ik ben geloof ik ongeveer de enige die er zo over denkt..
Dus dat onder andere.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:37 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Zonder veiligheidsgaranties heb je er niets aan.
Gaat Trump nooit geven.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:37 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat komt door de gekozen projectie. De VS is qua land in totaal 9,15 miljoen km2 en Canada 9,09. https://en.wikipedia.org/(...)dependencies_by_areaquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Canada is drie keer zo groot als de USA en heeft veel meer olie , Gas en uranium en een groot deel van het arctisch platform
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je bent zeer zeker niet de enige.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tsja, ik vind het gn goed idee. Maar ik ben geloof ik ongeveer de enige die er zo over denkt..
Canada is helemaal niet 3 keer groter.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus moet je niet tekenen..quote:
Waarom niet? Ik ben wel benieuwd wat de vs er tegenover stelt. Qua veiligheidsgaranties bij vrede of steun als dat niet luktquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het hangt er maar net vanaf wat er in staat. Het koopt op zijn minst tijd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:37 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik verwacht: nada, niente, niks, noppesquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik ben wel benieuwd wat de vs er tegenover stelt. Qua veiligheidsgaranties bij vrede of steun als dat niet lukt
Het enige wat erin staat is 'alles is voor Bassie'.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het hangt er maar net vanaf wat er in staat. Het koopt op zijn minst tijd.
Je levert je over aan een (financieel) vraatzuchtige bully die er NIKS tegenover stelt..quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het hangt er maar net vanaf wat er in staat. Het koopt op zijn minst tijd.
Ja, dat was dat laatste document. Is het gezegd dat het hetzelfde ongewijzigde document is?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je levert je over aan een (financieel) vraatzuchtige bully die er NIKS tegenover stelt..
Ik ook niet, er is nu een patstelling.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik verwacht: nada, niente, niks, noppes
Jij denkt dat Trump milder is geworden sinds vrijdag?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, dat was dat laatste document. Is het gezegd dat het hetzelfde ongewijzigde document is?
Ik denk dat ik geen aannames wil doen op basis van een vaag bericht.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij denkt dat Trump milder is geworden sinds vrijdag?![]()
Ja, maar Joris, oudfractievoorzitter VVD en voormalig directeur Clingendael is niet gek.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:40 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Volgens sommigen was dit een wild gerucht....
Ik denk dat je best enig gevoel voor dit soort dingen hebt hoor..quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk dat ik geen aannames wil doen op basis van een vaag bericht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |