GODENquote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:01 schreef michaelmoore het volgende:
CANADA gaat voor 100% tariif op Tesla
Bekijk deze YouTube-video
Hij moet nog sorry zeggen op tv.quote:
Dat denk ik inderdaad ook wel ja, de Trump-regering zal dit nu natuurlijk gaan uitmelken.quote:
quote:
en op de blote knieen , Trumps pijpje likkenquote:
Nope, in Oekraïne vechten geen dienstplichtige Russische soldaten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Tegelijk zijn het ook maar dienstplichtige jongetjes die daar zitten vanwege het ego van Putin.
Zelensky had vorig jaar gewoon met de Chinezen in zee moeten gaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:32 schreef Vallon het volgende:
Zelensky maakt knieval als (wijselijk) verzocht:
[ x ]
Benieuwd of Trump daar nog wat mee gaat (willen) doen.
De tweet blijft een verzoek tot veiligheidsgaranties uitstralen.
Het tekent hem als staatsman dat hij in belang van zijn land bereid is zijn eigen hoofd te buigen naar de wil van een malloot (die wel touwtjes heeft). Ik vrees dat Zelensky nog wat meer stof zal moeten happen en trappen in de rug ontvangen als hij (ooit) nog in USA komt. Maar goed, als dat nodig is om te krijgen wat noodzakelijk is, so be it.
Trump kan met deze onderdanigheid eigenlijk niet anders dan zijn pauze alsmede sanctie(s) opheffen.
en ex gevangenenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope, in Oekraïne vechten geen dienstplichtige Russische soldaten.
Deze zijn allemaal gelokt met hoge salarissen en bonussen.
Kan me een grafiek herinneren waarin beroepssoldaten, gevangenen en dienstplichtigen in aangegeven waren. Alle drie de groepen vechten voor Rusland in Oekraïne.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope, in Oekraïne vechten geen dienstplichtige Russische soldaten.
Deze zijn allemaal gelokt met hoge salarissen en bonussen.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:37 schreef egayalS het volgende:
Net als voor Wilders is het best lastig om en pro Trump en pro Putin te zijn voor Europese politici momenteel. Wanneer beide mannen Europas veiligheid te grabbel gooien.
[ x ]
[ x ]
Hoe oud was die grafiek?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kan me een grafiek herinneren waarin beroepssoldaten, gevangenen en dienstplichtigen in aangegeven waren. Alle drie de groepen vechten voor Rusland in Oekraïne.
De laatste die ik zag waren de contract soldiers veruit de grootste groepquote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kan me een grafiek herinneren waarin beroepssoldaten, gevangenen en dienstplichtigen in aangegeven waren. Alle drie de groepen vechten voor Rusland in Oekraïne.
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:10 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af of Zelensky nog wat voor elkaar gaat krijgen. Trump kan ook wel bekijk het maar zeggen.
Bedankt. Maar het is niet zo dat er geen dienstplichtigen vechten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De laatste die ik zag waren de contract soldiers veruit de grootste groep
[ afbeelding ]
Ja, zoek het maar uit met je Europa.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:10 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag me af of Zelensky nog wat voor elkaar gaat krijgen. Trump kan ook wel bekijk het maar zeggen.
Dienstplichtig maakt je niet automatisch onschuldig of slachtoffer.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bedankt. Maar het is niet zo dat er geen dienstplichtigen vechten.
o dat kan nog steeds, genoeg zwarte soldaten bij de russenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:16 schreef Breekfast het volgende:
Vroeguh kon je gewoon een blik huursoldaten opentrekken als je geld had
nee primaquote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:1.402.719 weergaven 3 mrt 2025 #GlobalNews
Ontario Premier Doug Ford said on Monday he is prepared to follow through with previously announced retaliatory action if U.S. President Donald Trump moves ahead with his tariffs threat on Canada.
This includes removing American alcohol from Liquor Control Board of Ontario shelves and ripping up a $100-million deal with Elon Musk's SpaceX for Starlink internet in remote areas.
During an announcement on expanding the critical mineral industry, Ford did not hold back his resolve to fight against the impending tariffs.
"If they [U.S.] want to try to annihilate Ontario, I will do everything, including cut off their energy with a smile on my face," Ford said.
"We're going to win this tariff war," he added.
Voor 60% van de baten in plaats van 50% zal hij vast nog wel een deal willen sluiten. Het blijft een zakenman.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:10 schreef Discombobulate het volgende:
Ik gok bij deze dat Trump weigert.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Voor 60% van de baten in plaats van 50% zal hij vast nog wel een deal willen sluiten. Het blijft een zakenman.
Dan kan je je beter afvragen of Rutte nog iets voor Zelensky in Washington voor elkaar gaat krijgen. Of kopjes thee drinker Charles.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:10 schreef Discombobulate het volgende:
Zelensky wil beginnen met het vrijlaten van gevangenen, Als Putin dat ook doet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:45 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dan kan je je beter afvragen of Rutte nog iets voor Zelensky in Washington voor elkaar gaat krijgen. Of kopjes thee drinker Charles.
Dat is toch logisch, leg de bal maar bij de VS.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Zelensky wil beginnen met het vrijlaten van gevangenen, Als Putin dat ook doet.
Nou, daar ga je al.
In gedachten houdend hoe Trump cq de VS denken momenteel zie ik een aantal punten die nog wrijving kunnen geven (in hun hoofden).quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:51 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)recht-te-zetten.html
""Maar niemand wil liever vrede dan de Oekraïners", schrijft Zelensky. "Mijn team en ik staan klaar om onder het sterke leiderschap van president Trump te werken aan het bereiken van blijvende vrede."
Volgens Zelensky kan de vrijlating van gevangenen een eerste stap richting vrede zijn, samen met een staakt-het-vuren in de lucht en op zee. Op die manier zouden de twee partijen elkaars infrastructuur niet meer kunnen beschieten. "Als Rusland hetzelfde doet", voegt Zelensky eraan toe."
Als meerdere mensen bij de washington post opstappen omdat ze niet meer mogen schrijven/tekenen als het gaat om kritiek op trump dan is dat een teken dat de persvrijheid onder druk staat. Het is niet ongefundeerd, jij bent het er niet mee eens maar dat is wat anders. Controle op de media kan je op veel manieren regelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, in Noord-Korea zijn alle media onder de controle van de overheid en worden alleen narratieven getolereerd die positief zijn over de Noord-Koreaanse Arbeiderspartij. Kortom, het lijkt er sterk op dat je absoluut niet weet waar je over praat.
Ik ben het ook niet eens met de regering-Trump op sommige punten, maar het lijkt mij handig om niet uit frustratie dan maar allemaal rare en ongefundeerde aantijgingen te doen.
CANADA is echt pislink hequote:
en in 3 delig pak met een mantel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
...en dan moet Trump nog willlen.
Is ook een hopeloze groep slapjanussen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
CANADA is echt pislink he
komt denk ik door het volstrekt gestoorde plan om canada over te nemen
De opmerking over gouverneur Trudeau hielp ook nietquote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat was wel goed voor de makke lammetjes in Europa.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:09 schreef Tengano het volgende:
Zelensky zal best wel een beetje spijt hebben dat hij zich zo stoer heeft opgesteld vrijdag; nu moet hij dus helemaal door het stof, en de situatie is er niet beter op geworden. Was niet nodig geweest.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:09 schreef Tengano het volgende:
Zelensky zal best wel een beetje spijt hebben dat hij zich zo stoer heeft opgesteld vrijdag; nu moet hij dus helemaal door het stof, en de situatie is er niet beter op geworden. Was niet nodig geweest.
SAMP/Tquote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:59 schreef Breekfast het volgende:
Zijn we in Europa dus niet in staat om luchtafweergeschut te produceren? Of is er nog wel een alternatief voor de Patriots?
Nee tuurlijk niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:11 schreef Firuze60 het volgende:
Leest iemand de Arabische kranten over dit soort ruzies?
Arabieren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:11 schreef Firuze60 het volgende:
Mijn Arabisch is wat roestig.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:11 schreef Firuze60 het volgende:
Wat denk je zelf. Natuurlijk lezen we ook de Arabische krantenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:11 schreef Firuze60 het volgende:
Jammer, ik ook niet, want ik lees geen arabisch, maar zij hebben uitereraard ook hun blik op dit wereldtoneel.quote:
Het is simpelweg niet waar dat journalisten bij de WaPo niet kritisch over Trump mogen zijn. Er zijn daar mensen opgestapt nadat Bezos tegenhield om Harris te endorsen, wat niet partijdigheid van Harris, maar juist van de journalisten bij de WaPo.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Als meerdere mensen bij de washington post opstappen omdat ze niet meer mogen schrijven/tekenen als het gaat om kritiek op trump dan is dat een teken dat de persvrijheid onder druk staat. Het is niet ongefundeerd, jij bent het er niet mee eens maar dat is wat anders. Controle op de media kan je op veel manieren regelen.
Ook het voorbeeld van de IRS kan je openbaar vinden, net zoals op elk onderwerp dat ik noem. Is geen paniekzaaierij, het gebeurd gewoon daar en dat is vooral voor de Amerikanen zelf een test.
Edit: misschien iets voor in het Amerika topic verder.
Tja, het is ook niet niks hoor. 25% tarieven opgelegd krijgen door je grootste en belangrijkste handelspartner. Voor de EU zullen de effecten minder drastisch zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Canada slaat terug met 100% tariff op de 25% tariff, heeft niets te maken met wie wel of niet een slapjanus isquote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is ook een hopeloze groep slapjanussen.
Dat is alleen maar stoken om Canada weer rechts en masculien te krijgen.
Ik heb aan weinig mensen meer een hekel dan Trudeau. (Ja hoor putin nog meer)quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Canada slaat terug met 100% tariff op de 25% tariff, heeft niets te maken met wie wel of niet een slapjanus is
dat is een mening die trudeau zelf niet deelt over zichzelf
Ook al zou hij en slapjanus zijn dan is dat zijn eigen zaak
Vanwege woke?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb aan weinig mensen meer een hekel dan Trudeau. (Ja hoor putin nog meer)
Dus hij zal het wel verdiend hebben.
In het kort door dit:quote:
En de mensonterende overdrevenheid van regels tijdens corona waarbij zelfs honden werden afgemaakt.quote:Een aaneenschakeling van slechte peilingen en een dreigende opstand binnen zijn partij dwingen Trudeau tot deze stap. Zijn progressieve minderheidskabinet staat onder druk vanwege de kwakkelende economie, de hoge inflatie, de verstopte huizenmarkt en het capaciteitsgebrek in de zorg. Een toenemend aantal Canadezen is van mening dat veel van de bovengenoemde problemen worden veroorzaakt door miljoenen migranten die de regering-Trudeau de afgelopen jaren welkom heette in Canada.
Dat jij pro Trump, Poetin, en allerlei andere engnekken bent, is hier reeds uitgebreid bekend.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In het kort door dit:
[..]
En de mensonterende overdrevenheid van regels tijdens corona waarbij zelfs honden werden afgemaakt.
Broodje aap.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In het kort door dit:
[..]
En de mensonterende overdrevenheid van regels tijdens corona waarbij zelfs honden werden afgemaakt.
Maar je hebt een hekel aan hem omdat hij terugslaat met tarieven? Of omdat hij veel migranten heeft binnengelaten?quote:
"Never interrupt your enemy when he is making a mistake." - Napoleon Bonapartequote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:32 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het wel verdacht stil vanuit Rusland. Als ik Poetin was had ik zo snel mogelijk met Trump afgesproken om te kijken of er wat te regelen valt.
Dat is jou zaakquote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb aan weinig mensen meer een hekel dan Trudeau.
Alleen helpt Trump met deze debiele tarieven de opvolger van Trudeau in het zadel. De Liberals hebben de Conservatieven bijna ingehaald in de peilingen hierdoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb aan weinig mensen meer een hekel dan Trudeau. (Ja hoor putin nog meer)
Dus hij zal het wel verdiend hebben.
Lees ook maar hoe de gemiddelde Canadees over hem denkt, links progressief beleid, teveel migranten en een tanende economie.
https://www.volkskrant.nl(...)van-canada~b3bcf350/
De VS lijkt deze landen uit te dagen om zwaar van koers te wisselen waarbij de tarieven slechts een pressiemiddel zijn.
Sinds Corona begon me op te vallen hoe de zogenaamde progressief liberale Trudeau de bevolking bijna als een dictator uitkneep eh enorm overdreef met regels. Bv naar truckers die belangrijk waren voor de economie en voedingsmiddelen. En die geblokkeerd werden door regels. Die gingen daardoor bijna failliet en daarna ging men bankrekeningen bevriezen van de truckers.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar je hebt een hekel aan hem omdat hij terugslaat met tarieven? Of omdat hij veel migranten heeft binnengelaten?
Neuh daar geloof ik ook niks van.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is jou zaak
Ik laat iedereen in zijn / haar waarde.
als trump denkt dat ie Canada in drie dagen kan overnemen dan kon dat wel eens moeilijk worden
Oja? Nee hoor, niet met Poetin en Trump.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:33 schreef capricia het volgende:
Overigens is er al een meeting geweest. En zullen ze geregeld contact hebben.
Ik denk dat die zogenaamde grapjes over de 51e staat daar nog meer mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alleen helpt Trump met deze debiele tarieven de opvolger van Trudeau in het zadel. De Liberals hebben de Conservatieven bijna ingehaald in de peilingen hierdoor.
Canada bazen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:39 schreef Discombobulate het volgende:
Trudeau is echt heel, heel erg eng.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sinds Corona begon me op te vallen hoe de zogenaamde progressief liberale Trudeau de bevolking bijna als een dictator uitkneep eh enorm overdreef met regels. Bv naar truckers die belangrijk waren voor de economie en voedingsmiddelen. En die geblokkeerd werden door regels. Die gingen daardoor bijna failliet en daarna ging men bankrekeningen bevriezen van de truckers.
https://www.metronieuws.n(...)ingen-justin-trudeau
quote:Voor mij echt een enorm denigrerende maatregel en sindsdien ben ik geen fan meer van Trudeau.
Ook dat het zo slecht gaat in het mooie Canada is deels aan zijn partij te wijten. Vind ik.
Maar kritiek naar Trudeau is niet pro Trump en al helemaal niet pro Putin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |