abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216922183
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Alsof Trump in staat is om op die manier te denken.
Ja dat kan Trump, over geopolitieke prio's denken en handelen.

Onderschat team Trump nooit op zijn pure kwaadaardigheid, want zelfs dan onderschat je het nog.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 16:25:46 #77
236264 crew  capricia
pi_216922189
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:58 schreef Momo het volgende:
Speech vanavond

Trump to deliver first address of his second term to joint session of Congress (FOX news)

President scheduled to speak before full Congress on Tuesday at 9 pm EST

President Donald Trump is set to address a joint session of Congress on Tuesday night for the first time in his second term and is expected to deliver a speech to outline his plans for the nation under the theme of "The Renewal of the American Dream."

The president is scheduled to speak before all members of Congress on Tuesday at 9 p.m. EST.
Ondertussen gaat de economie daar down de drain. "The Renewal of the American Dream."
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216922199
Nederlandse regering, i.e. Schoof, lijkt het nog steeds niet door te hebben. De VS heeft gekozen om een model te ontarmen waarbij macht wordt onleend aan unilaterale acties in plaats van het volgen van internationale regels.

De VS wil helemaal geen 'vrede', de VS wil dat het vechten stopt en zelf banden opbouwt met Rusland.

De VS maakt het ook niet uit als ze armer worden, zolang de rest van de wereld maar nog armer wordt.

De hoop dat Amerika de veiligheid in Europa blijft garanderen is wensdenken.

Accepteer de realiteit en handel ernaar.
pi_216922278
edit
pi_216922287
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Ondertussen gaat de economie daar down de drain. "The Renewal of the American Dream."
Banen genoeg in de mijnbouw op Mars, eh in Rusland. Prima privaat gevangeniswezen, daar ook. Allemaal Amerikaanse bedrijven. Part of the deal.

America for a happy few. En niet alleen Amerika.
pi_216922310
Net als voor Wilders is het best lastig om en pro Trump en pro Putin te zijn voor Europese politici momenteel. Wanneer beide mannen Europas veiligheid te grabbel gooien.

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216922319
Topic nummer 1.000 sinds de afgelopen maand zonder enig nieuws vanuit het front maar alleen maar politiek gebrabbel.
pi_216922330
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:37 schreef egayalS het volgende:
Net als voor Wilders is het best lastig om en pro Trump en pro Putin te zijn voor Europese politici momenteel. Wanneer beide mannen Europas veiligheid te grabbel gooien.

[ x ]
[ x ]
Hij is toch vooral bekend pro-Israel te zijn? Ik ken hem vooral van dat standpunt, wat wij nog van Israeli moesten leren.
pi_216922345
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:38 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Hij is toch vooral bekend pro-Israel te zijn?
Wilders? Die is maga in hart en nieren. Inclusief zijn voorliefde voor Putin. Ja pro Isral hoort daar ook bij.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:39:58 #85
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216922352
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:24 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ja dat kan Trump, over geopolitieke prio's denken en handelen.

Onderschat team Trump nooit op zijn pure kwaadaardigheid, want zelfs dan onderschat je het nog.
Ze denken gewoon anders, hebben andere prioriteiten en een transactionele en pragmatische manier van denken, dat heeft niks met kwaadaardigheid te maken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 maart 2025 @ 16:40:26 #86
364681 over_hedge
pi_216922354
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:37 schreef bianconeri het volgende:
Topic nummer 1.000 sinds de afgelopen maand zonder enig nieuws vanuit het front maar alleen maar politiek gebrabbel.
Bekijk deze YouTube-video

dit kanaal volgen. Wel heel erg pro Oekrane. Maar dat maakt de info zelf niet minder goed.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:40:42 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216922357
twitter
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:41:39 #88
56749 BlaZ
pi_216922368
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:39 schreef egayalS het volgende:

[..]
Wilders? Die is maga in hart en nieren. Inclusief zijn voorliefde voor Putin. Ja pro Isral hoort daar ook bij.
Aangaande dat Bloomberg artikel van vandaag waarbij Poetin als wisselgeld de VS steunt in haar onderhandelingen met Israel lijkt er een duidelijk punt naar boven te komen: Israel is belangrijker dan Oekrane.
pi_216922378
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ze denken gewoon anders, hebben andere prioriteiten en een transactionele en pragmatische manier van denken, dat heeft niks met kwaadaardigheid te maken.
Alleen als het je niet onderschat, kan je er boven staan, en dan had er een antwoord vooraf klaargelegen op dit beleid Trump.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:44:09 #90
56749 BlaZ
pi_216922389
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:43 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Alleen als het je niet onderschat, kan je er boven staan, en dan had er een antwoord vooraf klaargelegen op dit beleid Trump.
Ja, dat zijn we wel eens. Het Europees leiderschap heeft er een enorme puinhoop van gemaakt.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 16:46:07 #91
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_216922402
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:40 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Klopt. En hij heeft gelijk.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_216922409
quote:
[ x ]
Wilders willen helemaal geen hulp sturen naar Oekrane en gebruikt nu de vernedering van zelensky door Trump als excuus om GEEN extra steun te sturen naar Oekrane.

Dit is voorsorteren van Wilders op het debat morgen, waarin hij dus deze lijn zal doortrekken. "Dat wij extra hulp sturen naar Oekrane heeft geen zin zolang zelensky en Trump het niet hebben bijgelegd, dus hoeven we geen verdere stappen te nemen aangaande Oekrane. Ik verzoek de regering om zich sterk in te spannen om de beste heren weer in speaking terms te krijgen"
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:47:22 #93
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216922411
quote:
[ x ]
Tja, Wilders gaat dit narratief vol inzetten. Maar goed, de kakkerlakken blijven zo uit hun riool kruipen.
Het trieste is dat de mening van anderen bij Wilders er niet toedoet.

Het gaat (mij) niet om of Europa dat kan maar of Oekrane kiest het dan met die steun daarmee te gaan doen.
Het is anders beslissen met ik ga jou niet helpen want ik vind dat je al verloren hebt.
Dat die profetische overtuiging daarin meehelpt wordt dan gemakshalve vergeten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216922485
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:37 schreef bianconeri het volgende:
In Toretsk zijn de Russen zo'n beetje verslagen, verder verandert de linie niet zoveel. Maar er worden genoeg raffinaderijen opgeblazen. Dat wordt ook wel gepost hoor.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:53:34 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216922491
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, dat zijn we wel eens. Het Europees leiderschap heeft er een enorme puinhoop van gemaakt.
Het electoraat mag de hand ook wel eens in eigen boezem steken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216922504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:26 schreef Paganitzu het volgende:
Nederlandse regering, i.e. Schoof, lijkt het nog steeds niet door te hebben. De VS heeft gekozen om een model te ontarmen waarbij macht wordt onleend aan unilaterale acties in plaats van het volgen van internationale regels.

De VS wil helemaal geen 'vrede', de VS wil dat het vechten stopt en zelf banden opbouwt met Rusland.

De VS maakt het ook niet uit als ze armer worden, zolang de rest van de wereld maar nog armer wordt.

De hoop dat Amerika de veiligheid in Europa blijft garanderen is wensdenken.

Accepteer de realiteit en handel ernaar.
Von der Leyen heeft al bijna 1 biljoen bij elkaar gelult voor wapens, en mag jij raden waar de meeste gekocht gaan worden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:55:12 #97
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216922510
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:15 schreef MaxMark het volgende:
Grappig hoe goed dit past

[ x ]
Omdat dat letterlijk ook zijn niveau van taalgebruik is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216922521
Onze schaduw premier Wilders had uiteraard schoof ingefluisterd wat hij moest zeggen. Nooit vergeten dat schoof blijft herhalen dat hij geen mening heeft en slechts dat doet wat de vier coalitie partijen willen. Hij bedoelt natuurlijk Wilders.

quote:
Schoof noemt het slecht nieuws als VS stopt met steun Oekrane
Premier Dick Schoof noemt het ‘slecht nieuws’, als het waar is dat de Verenigde Staten stoppen met steun aan Oekrane. Amerikaanse media meldden eerder dat president Donald Trump besloten heeft alle militaire steun aan Oekrane stil te leggen na de ruzie die hij had met de Oekraense president Volodymyr Zelensky.

Volgens de premier kan Europa niet verder zonder de steun van de VS. “Op korte termijn kan Europa dat gat heel moeilijk dichten. Op de langere termijn misschien wel.” Hij zei dat het ook belangrijk is dat de trans-Atlantische relatie goed blijft.

Volgens Schoof zijn de inspanningen er nu nog op gericht om de Amerikanen betrokken te houden. “Daar moeten we in blijven investeren. We moeten samen met de Amerikanen de veiligheid in Europa blijven garanderen.” Als onderdeel daarvan, moet de ruzie tussen Trump en Zelensky snel worden beslecht. “Het is heel belangrijk dat het weer goed komt tussen die twee.”

De premier hamert erop dat ook Nederland snel meer moet investeren in defensie. Aan welk percentage van de economie hij dan denkt, zei hij niet. (ANP)
-Rabia Al-Basri
pi_216922535
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:54 schreef halfway het volgende:

[..]
Von der Leyen heeft al bijna 1 biljoen bij elkaar gelult voor wapens, en mag jij raden waar de meeste gekocht gaan worden.
In Europa. Je weet dat er ook in licentie gebouwd kan worden?
pi_216922548
quote:
⚡️ Russian oil deliveries to Czech Republic via Druzhba pipeline suspended.

Russian oil deliveries to the Czech Republic via the Druzhba pipeline have been halted, Czech news channel CT24 reported, citing Industry and Trade Minister Lukas Vlcek.

https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3ljkskk6dk22i
Wat dit het plan of heeft Rusland de kraan dichtgedraaid/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')