abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216920780
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:19 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat de EU alleen bereid is tot vrede/onderhandelen als de Donbass en de Krim weer aan Oekraine gegeven gaat worden, wat nooit gaat gebeuren. Als de EU voet bij stuk houdt en niet bereid is tot concessies vind ik dat ze dan niet Oekraiense soldaten het vuile werk moeten laten doen en gewoon Europese troepen moeten sturen die gaan drone-koppen in de loopgraven daar. Ik ben dan wel benieuwd naar het sentiment als er honderden Nederlandse soldaten per week in een doodskist terugkeren.
Je denkt dat we dan geen vliegtuigen gaan inzetten of zo? Dat we net als de Russen banzaicharges gaan doen?
pi_216920798
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:06 schreef Perrin het volgende:
Drukke tijden voor de planners.
[ x ]
Ach ja, daar zijn die mensen voor. Hebben ze ook eens wat echte scenario's ipv fictief ;)
pi_216920816
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je denkt dat we dan geen vliegtuigen gaan inzetten of zo? Dat we net als de Russen banzaicharges gaan doen?
Tanks, vliegrtuigen, Korps commandotroepen, marine.
Alles wat we beschikbaar hebben.

En Militaire dienstplicht weer invoeren zo snel mogelijk.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_216920845
Meloni is een interessante persoonlijkheid wat deze situatie betreft. Goede artikel waarom waarom haar positie zo complex is.

Meloni's hart klopt voor Trump, haar verstand zegt Europa
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zegt-europa-a4885142
Voordat ze naar de top in Londen afreisde, stemde Giorgia Meloni de Italiaanse positie in een telefoongesprek af met Donald Trump. Waar staat Italië met premier Meloni binnen de EU?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216920854
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ach ja, daar zijn die mensen voor. Hebben ze ook eens wat echte scenario's ipv fictief ;)
Zouden ze ook scenario's voor Gladio schrijven, nu kan het nog.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:34:10 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216920862
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Bizar. We zijn al keer op keer gewaarschuwd. Ook door Trump in zijn vorige termijn járen geleden. Heel duidelijk zelfs.
En bij de annexatie van de Krim ging er ook al geen belletje rinkelen.
Er is (achteraf) altijd wel ergens iets en iemand te vinden die zg. gewaarschuwd heeft.
Het zg gelijk van de (negatieve) voorspelling. Komt die niet uit, heeft het geholpen... komt het wel uit, moet je iemand dankbaar zijn.

Het waarschuwingsargument is er één uit de drogredenenkist die ik vaker zie gebruikt worden.
Iemand waarschuwt voor alles en nog wat. Waar het dan uitkomt, wordt het gebruikt als "zie je wel, ik zei het je toch".
Dat het veel vaker zeer verstandig was om niet naar een waarschuwende oplossing te grijpen, wordt dan gemakshalve (congnitief dissonant) genegeerd.

Niet dat dit nu iets veranderd maar vooral bestemd is om - in gedachten - de ander een eigen schuld toe te delen en zich vervolgens daar (in een verantwoordelijkheid, vanaf te keren. Beetje als dat het iemand eigen schuld is dat die wordt aangereden. Immers je weet toch dat het kan gebeuren, dus waarom voorkwam je die ellende dan niet ?
Het zg gelijk van de negatieve verwachting. Komt die niet uit, heeft het geholpen... komt het wel uit, moet je iemand dankbaar zijn.

beetje wat Trump's denken leidt. Hij heeft een 'deal' voorgesteld, voelt zich ergens anders over gepikeerd en grijpt vervolgens zijn overmacht via een ander middel aan om de ander op zijn plaats te zetten. Hierbij ook niog is volstrekt negeren dat Zelensky zelf geen macht heeft en hooguit een mandaat namens zijn volksvertegenwoordiging.

NB: Dat Vance, Zelensky aanviel was imo vooral omdat Zelensky redelijk kon opschieten met de Biden/regering.
In denken van 'Join or Die' wordt iemand als snel een verrader die zijn bekomst zal gaan krijgen.
Het hele gebeuren is een vooraf geplande spat-scam uit het boekje.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216920868
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:30 schreef egayalS het volgende:
Meloni is een interessante persoonlijkheid wat deze situatie betreft. Goede artikel waarom waarom haar positie zo complex is.

Meloni's hart klopt voor Trump, haar verstand zegt Europa
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zegt-europa-a4885142
Voordat ze naar de top in Londen afreisde, stemde Giorgia Meloni de Italiaanse positie in een telefoongesprek af met Donald Trump. Waar staat Italië met premier Meloni binnen de EU?
Ze is ook een bruggetje naar Orban. Voor de rest heeft Italië een heleboel maffiosi, en een interessante keuken.
pi_216920904
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:22 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Er is alleen nog geen enkel serieproduktiemodel afgeleverd.

1 v/d redenen dat de Polen Koreaans gingen.
De A8 werd ook pas in 2023 gepresenteerd. Duitsland heeft er toen direct 18 besteld, gevolgd door zo'n 105 vorig jaar. Nederland dus 54 stuks, Zweden 50 plus upgrade van hun A5 naar A8 standaard. De Noren veranderden de A7+ bestelling naar de A8. De Tsjechen hebben er 77 in bestelling, Litouwen ~50, Estland ook ~50. Italië 132.
KNDS is de capaciteit uiteraard aan het uitbreiden, dus het kan makkelijk dat bestelde machines eerder worden geleverd. En andere gebruikers zullen de oude A4/A5/A6/A7 ook wel naar de A8 gaan upgraden.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:43:47 #259
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216920917
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
De A8 werd ook pas in 2023 gepresenteerd. Duitsland heeft er toen direct 18 besteld, gevolgd door zo'n 105 vorig jaar. Nederland dus 54 stuks, Zweden 50 plus upgrade van hun A5 naar A8 standaard. De Noren veranderden de A7+ bestelling naar de A8. De Tsjechen hebben er 77 in bestelling, Litouwen ~50, Estland ook ~50. Italië 132.
KNDS is de capaciteit uiteraard aan het uitbreiden, dus het kan makkelijk dat bestelde machines eerder worden geleverd. En andere gebruikers zullen de oude A4/A5/A6/A7 ook wel naar de A8 gaan upgraden.
Ze zijn al te laat.
pi_216920918
Van de leider van de tories valt niks te verwachten. Ze gaat met alle liefde door met het pijpen van Maga dick nadat Vance de Engelsen schofferen

Kemi Badenoch weighs in on JD Vance "random country" comments.

"I know JD Vance quite well. I've looked at the comments, I don't think he actually said that. A lot of people are getting carried away. They're saying loads of things and getting quite animated let's keep cool heads.

America is our closest ally. I believe President Trump and JD Vance want peace, they're looking after their national interest, we need to do so as well."

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:46:51 #261
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216920951
quote:
18s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Er is (achteraf) altijd wel ergens iets en iemand te vinden die zg. gewaarschuwd heeft.
Het zg gelijk van de (negatieve) voorspelling. Komt die niet uit, heeft het geholpen... komt het wel uit, moet je iemand dankbaar zijn.

Het waarschuwingsargument is er één uit de drogredenenkist die ik vaker zie gebruikt worden.
Iemand waarschuwt voor alles en nog wat. Waar het dan uitkomt, wordt het gebruikt als "zie je wel, ik zei het je toch".
Dat het veel vaker zeer verstandig was om niet naar een waarschuwende oplossing te grijpen, wordt dan gemakshalve (congnitief dissonant) genegeerd.

Niet dat dit nu iets veranderd maar vooral bestemd is om - in gedachten - de ander een eigen schuld toe te delen en zich vervolgens daar (in een verantwoordelijkheid, vanaf te keren. Beetje als dat het iemand eigen schuld is dat die wordt aangereden. Immers je weet toch dat het kan gebeuren, dus waarom voorkwam je die ellende dan niet ?
Het zg gelijk van de negatieve verwachting. Komt die niet uit, heeft het geholpen... komt het wel uit, moet je iemand dankbaar zijn.

beetje wat Trump's denken leidt. Hij heeft een 'deal' voorgesteld, voelt zich ergens anders over gepikeerd en grijpt vervolgens zijn overmacht via een ander middel aan om de ander op zijn plaats te zetten. Hierbij ook niog is volstrekt negeren dat Zelensky zelf geen macht heeft en hooguit een mandaat namens zijn volksvertegenwoordiging.

NB: Dat Vance, Zelensky aanviel was imo vooral omdat Zelensky redelijk kon opschieten met de Biden/regering.
In denken van 'Join or Die' wordt iemand als snel een verrader die zijn bekomst zal gaan krijgen.
Het hele gebeuren is een vooraf geplande spat-scam uit het boekje.
Hier gaat het om: https://www.bloomberg.com(...)bedded-checkout=true

quote:
Putin Agrees to Help Trump Broker Nuclear Talks With Iran
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216920957
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:43 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ze zijn al te laat.
Want?
  Forum Admin dinsdag 4 maart 2025 @ 14:50:46 #263
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216920983
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Want?
Daar hebben we de eerste paar jaar nog niks aan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216921013
Liegende, draaiende maga. No surprises.

twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:56:14 #265
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216921045
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:53 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Some countries that hasnt fought a war in 30 or 40 years. Welke bedoeld hij dan?
pi_216921071
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:53 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Wie zou hij dan bedoelen? Turkije? Maar zelfs die hebben meegevochten.

Zou het wel waarderen als hij Turkije dan bij naam noemt, maak die wolf ook maar wakker aub.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:58:29 #267
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216921081
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:28 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Tanks, vliegrtuigen, Korps commandotroepen, marine.
Alles wat we beschikbaar hebben.

En Militaire dienstplicht weer invoeren zo snel mogelijk.
Ik denk dat die Russen geen begin van een idee hebben wat ze overkomt als er een Finse artilleriebarrage op ze afkomt, ondersteund door Engelse, Nederlandse en Duitse luchtaanvallen, Zweedse CV90's en Duitse Leopard 2's als infanteriesupport en speciale eenheden van de verscheidene Europese legers die de loopgraven komen legen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 15:00:22 #268
56749 BlaZ
pi_216921112
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:19 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat de EU alleen bereid is tot vrede/onderhandelen als de Donbass en de Krim weer aan Oekraine gegeven gaat worden, wat nooit gaat gebeuren. Als de EU voet bij stuk houdt en niet bereid is tot concessies vind ik dat ze dan niet Oekraiense soldaten het vuile werk moeten laten doen en gewoon Europese troepen moeten sturen die gaan drone-koppen in de loopgraven daar. Ik ben dan wel benieuwd naar het sentiment als er honderden Nederlandse soldaten per week in een doodskist terugkeren.
Oekraïne lijkt wel bereid tot dergelijke concessies mits er voldoende veiligheidsgaranties komen. Vanuit het standpunt van de VS is een mineralendeal voldoende qua garantie en volgens Oekraïne niet.
pi_216921124
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Some countries that hasnt fought a war in 30 or 40 years. Welke bedoeld hij dan?
Andorra en Liechtenstein.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 15:02:22 #270
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_216921142
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:00 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Andorra en Liechtenstein.
Zwitserland
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 15:03:18 #271
236264 crew  capricia
pi_216921150
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik denk dat die Russen geen begin van een idee hebben wat ze overkomt als er een Finse artilleriebarrage op ze afkomt, ondersteund door Engelse, Nederlandse en Duitse luchtaanvallen, Zweedse CV90's en Duitse Leopard 2's als infanteriesupport en speciale eenheden van de verscheidene Europese legers die de loopgraven komen legen.
Wie coördineert dat eigenlijk als de VS weg zou vallen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 4 maart 2025 @ 15:03:26 #272
56749 BlaZ
pi_216921152
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat zegt hij niet:
From some random country that hasn't fought a war in 30 or 40 years.
pi_216921183
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zwitserland
San Marino.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 15:05:31 #274
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216921185
Door de militaire hulp aan Oekraïne te stoppen, heeft Trump zijn meteen ook invloed op zowel Oekraïne als Rusland verloren.

Oekraïne zal zich nu niet meer laten beperken door de regels die de VS ze oplegde.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 15:05:43 #275
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216921187
quote:
Zal er mee te maken hebben, wanneer ik het 20 punten Rep-lijstje afcheck:
8 Prevent world war three, restore peace in europe and in the middle east, and build a great iron dome missile defense shield over our entire country -- all made in america

https://www.donaldjtrump.com/platform/
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')