Je denkt dat we dan geen vliegtuigen gaan inzetten of zo? Dat we net als de Russen banzaicharges gaan doen?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:19 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de EU alleen bereid is tot vrede/onderhandelen als de Donbass en de Krim weer aan Oekraine gegeven gaat worden, wat nooit gaat gebeuren. Als de EU voet bij stuk houdt en niet bereid is tot concessies vind ik dat ze dan niet Oekraiense soldaten het vuile werk moeten laten doen en gewoon Europese troepen moeten sturen die gaan drone-koppen in de loopgraven daar. Ik ben dan wel benieuwd naar het sentiment als er honderden Nederlandse soldaten per week in een doodskist terugkeren.
Tanks, vliegrtuigen, Korps commandotroepen, marine.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je denkt dat we dan geen vliegtuigen gaan inzetten of zo? Dat we net als de Russen banzaicharges gaan doen?
Zouden ze ook scenario's voor Gladio schrijven, nu kan het nog.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ach ja, daar zijn die mensen voor. Hebben ze ook eens wat echte scenario's ipv fictief
Er is (achteraf) altijd wel ergens iets en iemand te vinden die zg. gewaarschuwd heeft.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Bizar. We zijn al keer op keer gewaarschuwd. Ook door Trump in zijn vorige termijn járen geleden. Heel duidelijk zelfs.
En bij de annexatie van de Krim ging er ook al geen belletje rinkelen.
Ze is ook een bruggetje naar Orban. Voor de rest heeft Italië een heleboel maffiosi, en een interessante keuken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:30 schreef egayalS het volgende:
Meloni is een interessante persoonlijkheid wat deze situatie betreft. Goede artikel waarom waarom haar positie zo complex is.
Meloni's hart klopt voor Trump, haar verstand zegt Europa
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zegt-europa-a4885142
Voordat ze naar de top in Londen afreisde, stemde Giorgia Meloni de Italiaanse positie in een telefoongesprek af met Donald Trump. Waar staat Italië met premier Meloni binnen de EU?
De A8 werd ook pas in 2023 gepresenteerd. Duitsland heeft er toen direct 18 besteld, gevolgd door zo'n 105 vorig jaar. Nederland dus 54 stuks, Zweden 50 plus upgrade van hun A5 naar A8 standaard. De Noren veranderden de A7+ bestelling naar de A8. De Tsjechen hebben er 77 in bestelling, Litouwen ~50, Estland ook ~50. Italië 132.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:22 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Er is alleen nog geen enkel serieproduktiemodel afgeleverd.
1 v/d redenen dat de Polen Koreaans gingen.
Ze zijn al te laat.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
De A8 werd ook pas in 2023 gepresenteerd. Duitsland heeft er toen direct 18 besteld, gevolgd door zo'n 105 vorig jaar. Nederland dus 54 stuks, Zweden 50 plus upgrade van hun A5 naar A8 standaard. De Noren veranderden de A7+ bestelling naar de A8. De Tsjechen hebben er 77 in bestelling, Litouwen ~50, Estland ook ~50. Italië 132.
KNDS is de capaciteit uiteraard aan het uitbreiden, dus het kan makkelijk dat bestelde machines eerder worden geleverd. En andere gebruikers zullen de oude A4/A5/A6/A7 ook wel naar de A8 gaan upgraden.
Hier gaat het om: https://www.bloomberg.com(...)bedded-checkout=truequote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er is (achteraf) altijd wel ergens iets en iemand te vinden die zg. gewaarschuwd heeft.
Het zg gelijk van de (negatieve) voorspelling. Komt die niet uit, heeft het geholpen... komt het wel uit, moet je iemand dankbaar zijn.
Het waarschuwingsargument is er één uit de drogredenenkist die ik vaker zie gebruikt worden.
Iemand waarschuwt voor alles en nog wat. Waar het dan uitkomt, wordt het gebruikt als "zie je wel, ik zei het je toch".
Dat het veel vaker zeer verstandig was om niet naar een waarschuwende oplossing te grijpen, wordt dan gemakshalve (congnitief dissonant) genegeerd.
Niet dat dit nu iets veranderd maar vooral bestemd is om - in gedachten - de ander een eigen schuld toe te delen en zich vervolgens daar (in een verantwoordelijkheid, vanaf te keren. Beetje als dat het iemand eigen schuld is dat die wordt aangereden. Immers je weet toch dat het kan gebeuren, dus waarom voorkwam je die ellende dan niet ?
Het zg gelijk van de negatieve verwachting. Komt die niet uit, heeft het geholpen... komt het wel uit, moet je iemand dankbaar zijn.
beetje wat Trump's denken leidt. Hij heeft een 'deal' voorgesteld, voelt zich ergens anders over gepikeerd en grijpt vervolgens zijn overmacht via een ander middel aan om de ander op zijn plaats te zetten. Hierbij ook niog is volstrekt negeren dat Zelensky zelf geen macht heeft en hooguit een mandaat namens zijn volksvertegenwoordiging.
NB: Dat Vance, Zelensky aanviel was imo vooral omdat Zelensky redelijk kon opschieten met de Biden/regering.
In denken van 'Join or Die' wordt iemand als snel een verrader die zijn bekomst zal gaan krijgen.
Het hele gebeuren is een vooraf geplande spat-scam uit het boekje.
quote:Putin Agrees to Help Trump Broker Nuclear Talks With Iran
Daar hebben we de eerste paar jaar nog niks aan.quote:
Some countries that hasnt fought a war in 30 or 40 years. Welke bedoeld hij dan?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:53 schreef egayalS het volgende:
Liegende, draaiende maga. No surprises.
[ x ]
Wie zou hij dan bedoelen? Turkije? Maar zelfs die hebben meegevochten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:53 schreef egayalS het volgende:
Liegende, draaiende maga. No surprises.
[ x ]
Ik denk dat die Russen geen begin van een idee hebben wat ze overkomt als er een Finse artilleriebarrage op ze afkomt, ondersteund door Engelse, Nederlandse en Duitse luchtaanvallen, Zweedse CV90's en Duitse Leopard 2's als infanteriesupport en speciale eenheden van de verscheidene Europese legers die de loopgraven komen legen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:28 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Tanks, vliegrtuigen, Korps commandotroepen, marine.
Alles wat we beschikbaar hebben.
En Militaire dienstplicht weer invoeren zo snel mogelijk.
Oekraïne lijkt wel bereid tot dergelijke concessies mits er voldoende veiligheidsgaranties komen. Vanuit het standpunt van de VS is een mineralendeal voldoende qua garantie en volgens Oekraïne niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:19 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de EU alleen bereid is tot vrede/onderhandelen als de Donbass en de Krim weer aan Oekraine gegeven gaat worden, wat nooit gaat gebeuren. Als de EU voet bij stuk houdt en niet bereid is tot concessies vind ik dat ze dan niet Oekraiense soldaten het vuile werk moeten laten doen en gewoon Europese troepen moeten sturen die gaan drone-koppen in de loopgraven daar. Ik ben dan wel benieuwd naar het sentiment als er honderden Nederlandse soldaten per week in een doodskist terugkeren.
Andorra en Liechtenstein.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Some countries that hasnt fought a war in 30 or 40 years. Welke bedoeld hij dan?
Wie coördineert dat eigenlijk als de VS weg zou vallen?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik denk dat die Russen geen begin van een idee hebben wat ze overkomt als er een Finse artilleriebarrage op ze afkomt, ondersteund door Engelse, Nederlandse en Duitse luchtaanvallen, Zweedse CV90's en Duitse Leopard 2's als infanteriesupport en speciale eenheden van de verscheidene Europese legers die de loopgraven komen legen.
Dat zegt hij niet:quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Some countries that hasnt fought a war in 30 or 40 years. Welke bedoeld hij dan?
San Marino.quote:
Zal er mee te maken hebben, wanneer ik het 20 punten Rep-lijstje afcheck:quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hier gaat het om: https://www.bloomberg.com(...)bedded-checkout=true
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |