SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Heel erg bizar, compleet gestoord. Dat is simpelweg genocide.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:17 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
En veel van deze kinderen zijn niet eens wees (en dat zou ook al geen reden zijn om ze maar weg te halen bij familie en naar Rusland te brengen).
Dan is een online forum niet de plek voor je. Daar ga je over alle onderwerpen mensen vinden met een andere mening dan jij. Meteen beginnen met schelden is nooit de oplossing.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Zet een TR jonguh, ik ben wel klaar met lief doen tegen de puppets van Putin.
Dat soort teksten laat het topic meer ontsporen dan een mening die je gewoon naast je kan neerleggen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Zet een TR jonguh, ik ben wel klaar met lief doen tegen de puppets van Putin.
Dit lijkt me projectie.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:23 schreef phpmystyle het volgende:
Man man. dat schuim op de mond hier
Ik zeg nota bene dat Rusland zelf Oek is binnengevallen. Men is compleet geradicaliseerd
Dat was onderdeel van de culturele genocide.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:17 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
En veel van deze kinderen zijn niet eens wees (en dat zou ook al geen reden zijn om ze maar weg te halen bij familie en naar Rusland te brengen).
Heb je vandaag nog iemand voor Hamas supporter uitgemaakt voor je moreel hoog de boom in klom?quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heel erg bizar, compleet gestoord. Dat is simpelweg genocide.
[..]
Dan is een online forum niet de plek voor je. Daar ga je over alle onderwerpen mensen vinden met een andere mening dan jij. Meteen beginnen met schelden is nooit de oplossing.
Trump is dement. Die man die kruipt in de kont van iedereen die hem de les leest. Als ie morgen tegen Zelensky aanloopt die een goeie dag heeft en die wortelkabouter alle hoeken van de kamer laat zien, dan zit Poetin weer te huilen in een hoekje van zijn vakantiehuis.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:24 schreef Isdatzo het volgende:
Elke keer wanneer je denkt dat Trump niet nóg dieper het kontje van Poetin in kan kruipen duurt het niet heel lang voordat het tegendeel bewezen wordt.
Oekraïne had Poetin gewoon moeten geven wat 'ie wilde dan was er geen oorlog geweest. Wat een geniaal standpunt.
Je kunt ook niet anders beweren want dat is gewoon een feit.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:23 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zeg nota bene dat Rusland zelf Oek is binnengevallen. Men is compleet geradicaliseerd
Dat is voor velen absoluut geen criteriaquote:
Hij scheldt mij net nog uit johquote:Op woensdag 19 februari 2025 09:27 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Hij loopt niet te schelden.
Het is een zwakke loser. Ik snap niet dat politieke tegenstanders hem nog niet op zijn fragiele ego hebben aangevallen en in plaats daarvan braaf meespelen met zijn spelletjes.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:24 schreef Isdatzo het volgende:
Elke keer wanneer je denkt dat Trump niet nóg dieper het kontje van Poetin in kan kruipen duurt het niet heel lang voordat het tegendeel bewezen wordt.
Oekraïne had Poetin gewoon moeten geven wat 'ie wilde dan was er geen oorlog geweest. Wat een geniaal standpunt.
Dan ken je meneer php nog niet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:26 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Je kunt ook niet anders beweren want dat is gewoon een feit.
Fuck you kerel is wel een normale reactie ja.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
?
Stel je niet aan. Jij bent nog nooit uitgescholden.
Dat lijkt me nochtans een kwestie van perspectief: als je compleet van het padje bent maar jezelf als het baken van redelijkheid ziet dan zal je al snel 'men is compleet geradicaliseerdquote:
Ik ben hier geen mod. Zou ik ook niet willen trouwens, respect voor de mensen die POL en NWS moeten modden nu.quote:
Persoonlijk heb ik liever iemand die met kanker scheld dan een van die Poetin lovers hier die oorlogsmisdrijven ontkent.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:27 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Hij loopt niet te schelden.
`nvm'quote:
Benoemen dat mensen sympathieën hebben voor Palestijnse terrorisme heeft niets te maken met schelden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je vandaag nog iemand voor Hamas supporter uitgemaakt voor je moreel hoog de boom in klom?
De regering-Trump heeft simpelweg andere prioriteiten dan velen in Europa. Dat heeft dus weinig met zwakte te maken. Veel Europese landen zijn juist te zwak en daardoor te afhankelijk van de VS.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is een zwakke loser. Ik snap niet dat politieke tegenstanders hem nog niet op zijn fragiele ego hebben aangevallen en in plaats daarvan braaf meespelen met zijn spelletjes.
Wil je mijn vraag beantwoorden?quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Benoemen dat mensen sympathieën hebben voor Palestijnse terrorisme heeft niets te maken met schelden.
[..]
De regering-Trump heeft simpelweg andere prioriteiten dan velen in Europa. Dat heeft dus weinig met zwakte te maken. Veel Europese landen zijn juist te zwak en daardoor te afhankelijk van de VS.
Ja, laat ze inderdaad vooral hun eigen continent verpesten in plaats van hier de boel komen verstieren.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:32 schreef HowardRoark het volgende:
De regering-Trump heeft simpelweg andere prioriteiten dan velen in Europa.
Tja, sommigen zien het eigen wereldbeeld instorten. Dat wekt veel woede en frustratie op. Het zijn ook vaak mensen die naast deze oorlog op veel gebieden de nodige klappen hebben moeten ontvangen de laatste tijd. Denk aan de verkiezingen hier in Nederland, maar ook die in de VS en wellicht straks ook Duitsland.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:23 schreef phpmystyle het volgende:
Welke vraag?quote:
Hahhahahha nee gaan we niet doen groetjes de mensheidquote:Op woensdag 19 februari 2025 09:34 schreef Momo het volgende:
Misschien dat we kunnen leren van de geschiedenis?
In het eigen continent gaat men juist orde op zaken stellen na het belabberde beleid van de regering-Biden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, laat ze inderdaad vooral hun eigen continent verpesten in plaats van hier de boel komen verstieren.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:03 schreef phpmystyle het volgende:
Oekraiene is ook zelf schuldig, deze oorlog was geen goed idee. Ze wisten dat Rusland niet accepteert dat Oek wordt opgenomen in het Westerse hegemoniale sferen. USA heeft dat toch doorgedrukt (Clinton Bush, etc etc) en de EU stond nota bene zelf olv Van Baalen en Verhofstadt op het podium. En Rusland begint de oorlog omdat zij niet kunnen verkroppen dat een deel van de Russische wereld zich definitief van haar afkeert.
Iedereen heeft schuld.
Hoe jij denkt dat de verhouding tussen Europa en Amerika erop vooruitgaan door deze garanties en door de uitspraken van Trump/Vance/Hegseth de afgelopen dagen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, sommigen zien het eigen wereldbeeld instorten. Dat wekt veel woede en frustratie op. Het zijn ook vaak mensen die naast deze oorlog op veel gebieden de nodige klappen hebben moeten ontvangen de laatste tijd. Denk aan de verkiezingen hier in Nederland, maar ook die in de VS en wellicht straks ook Duitsland.
[..]
Welke vraag?
Dat dacht ik al. Zo kun je iedere scheldpartij hier ook recht lullen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Benoemen dat mensen sympathieën hebben voor Palestijnse terrorisme heeft niets te maken met schelden.
[..]
De regering-Trump heeft simpelweg andere prioriteiten dan velen in Europa. Dat heeft dus weinig met zwakte te maken. Veel Europese landen zijn juist te zwak en daardoor te afhankelijk van de VS.
Ja, we zien het.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In het eigen continent gaat men juist orde op zaken stellen na het belabberde beleid van de regering-Biden.
Maar haat je boeren?quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je vandaag nog iemand voor Hamas supporter uitgemaakt voor je moreel hoog de boom in klom?
Heerlijk dit. Altijd rennen naar de meester en klikken om een bepaald gedrag, en nu hypocriet hetzelfde doen bij een ander.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Wellicht handig om zulke posts in het achterhoofd te houden als je weer in de FB komt klagen over vermeende ad hominems.
Eh, ja, maar je hebt het alleen niet over de categorie waarover je denkt dat je het hebt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:35 schreef HowardRoark het volgende:
Het zijn ook vaak mensen die naast deze oorlog op veel gebieden de nodige klappen hebben moeten ontvangen de laatste tijd.
Heb jij ook nooit en helemaal geen aandeel in he.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:39 schreef egayalS het volgende:
Graag het persoonlijke off topic geneuzel achterwege laten. Ik wil niet dat het topic weer wordt gesloten, omdat de mods voor de zoveelste keer het begrijpelijkerwijs zat zijn![]()
(...)
*Wannabe mod modus uit*
Die verhouding zal nu eenmaal even onder spanning staan. Eerst moet er de zelfrealisatie komen in Europese landen dat er heel veel verkeerde keuzes zijn gemaakt. Bijvoorbeeld de eigen defensie min of meer afbreken en blijven denken dat als er stront aan de knikker is, de VS wel hier de klus voor ons komt klaren. En net noemde ik ook al de grote fout om Oekraïne niet véél meer steun te bieden na de annexatie van de Krim door Rusland, die min of meer onbestraft is gebleven.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe jij denkt dat de verhouding tussen Europa en Amerika erop vooruitgaan door deze garanties en door de uitspraken van Trump/Vance/Hegseth de afgelopen dagen?
Guilty as charged. Zoals ik zei. Het is lastig.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb jij ook nooit en helemaal geen aandeel in he.
Tja, als men in Polen al terughoudendheid toont, wordt het een heel lastig verhaal.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:40 schreef egayalS het volgende:
Interview met Bob deen
Bereid om te sterven?
https://nos.nl/artikel/25(...)aine-antwoord-is-nee
Een extra probleem voor de Oekraïners is dat er in veel Europese landen helemaal niet zo'n bereidheid is om militairen te leveren voor zo'n troepenmacht in Oekraïne. Deen: "In Nederland is de coalitie erover verdeeld en zelfs in Polen hoor je geluiden als 'Oekraïne moet vechten voor zijn eigen veiligheid.' De heel moeilijke vraag voor Europeanen is nu: politici zeggen al drie jaar dat veiligheid voor Oekraïne ook veiligheid voor Europa betekent, maar menen ze het echt als ze zeggen: steun voor Oekraïne, whatever it takes?
"De Amerikanen stellen nu de vraag aan Europa: "Ben je wel bereid om te vechten en desnoods te sterven voor Oekraïne?' Als ik de reacties tot nu toe zie, is het antwoord: nee."
Wat een nuance, wat een tegemoetkoming!quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:23 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat jij wel echt nog goed van een koude kermis thuis gaat komen hoor.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die verhouding zal nu eenmaal even onder spanning staan. Eerst moet er de zelfrealisatie komen in Europese landen dat er heel veel verkeerde keuzes zijn gemaakt. Bijvoorbeeld de eigen defensie min of meer afbreken en blijven denken dat als er stront aan de knikker is, de VS wel hier de klus voor ons komt klaren. En net noemde ik ook al de grote fout om Oekraïne niet véél meer steun te bieden na de annexatie van de Krim door Rusland, die min of meer onbestraft is gebleven.
En Vance noemde tijdens zijn speech natuurlijk nog wel meer dingen. Zoals de bizarre massa immigratie die Europese landen hebben toegestaan, vaak zelfs met het idee dat wij hier een 'morele verplichting' voor zouden hebben. Als ook rare inperkingen op de vrijheid van meningsuiting.
De huidige koers die de VS vaart, sluit simpelweg niet aan op de koers die sommigen in Europa willen varen. Vooral degenen in progressief liberale en progressief linkse kringen. En als straks ook in Canada de Conservatieven winnen, heeft Europa een nog groter probleem. De retoriek van Pierre Poilievre (leider van de Conservatieven) ligt dichterbij Trump op sommige punten dat het beleid van Europese landen of de EU.
Dat mag je denken. Ik zie dat heel anders.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:46 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Ik denk dat jij wel echt nog goed van een koude kermis thuis gaat komen hoor.
Je ideologische sympathie voor bepaalde mensen leidt er toe dat je niet doorhebt hoe nadelig deze ontwikkelingen voor ons zijn op het gebied van welvaart, veiligheid en democratische verworvenheden.
Je bent behind the curve. Die man moest ook ineens 180 graden draaien toen trump ging dreigen met tarieven enzo.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
De retoriek van Pierre Poilievre (leider van de Conservatieven) ligt dichterbij Trump op sommige punten dat het beleid van Europese landen of de EU.
Weet ik.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat mag je denken. Ik zie dat heel anders.
Veelzeggende woorden van Deen, die ik persoonlijk echt als een van de beste duiders van dit conflict blijf vinden en dat al jarenlang.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:40 schreef egayalS het volgende:
Interview met Bob deen
Bereid om te sterven?
Een extra probleem voor de Oekraïners is dat er in veel Europese landen helemaal niet zo'n bereidheid is om militairen te leveren voor zo'n troepenmacht in Oekraïne. Deen: "In Nederland is de coalitie erover verdeeld en zelfs in Polen hoor je geluiden als 'Oekraïne moet vechten voor zijn eigen veiligheid.' De heel moeilijke vraag voor Europeanen is nu: politici zeggen al drie jaar dat veiligheid voor Oekraïne ook veiligheid voor Europa betekent, maar menen ze het echt als ze zeggen: steun voor Oekraïne, whatever it takes?
"De Amerikanen stellen nu de vraag aan Europa: "Ben je wel bereid om te vechten en desnoods te sterven voor Oekraïne?' Als ik de reacties tot nu toe zie, is het antwoord: nee."
Dat Europa te weinig aan defensie heeft gedacht de afgelopen jaren is voor iedereen wel duidelijk ja. Maar Trump lijkt toch behoorlijk de kant van Putin te willen kiezen en Europa te willen 'straffen' voor niet genoeg betalen. Dan ook nog dreigen uit Navo te stappen en van de onderdrukte de agressor maken zorgen er toch niet voor dat dit beleid gaat bijdragen aan een goede relatie?quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die verhouding zal nu eenmaal even onder spanning staan. Eerst moet er de zelfrealisatie komen in Europese landen dat er heel veel verkeerde keuzes zijn gemaakt. Bijvoorbeeld de eigen defensie min of meer afbreken en blijven denken dat als er stront aan de knikker is, de VS wel hier de klus voor ons komt klaren. En net noemde ik ook al de grote fout om Oekraïne niet véél meer steun te bieden na de annexatie van de Krim door Rusland, die min of meer onbestraft is gebleven.
En Vance noemde tijdens zijn speech natuurlijk nog wel meer dingen. Zoals de bizarre massa immigratie die Europese landen hebben toegestaan, vaak zelfs met het idee dat wij hier een 'morele verplichting' voor zouden hebben. Als ook rare inperkingen op de vrijheid van meningsuiting.
De huidige koers die de VS vaart, sluit simpelweg niet aan op de koers die sommigen in Europa willen varen. Vooral degenen in progressief liberale en progressief linkse kringen. En als straks ook in Canada de Conservatieven winnen, heeft Europa een nog groter probleem. De retoriek van Pierre Poilievre (leider van de Conservatieven) ligt dichterbij Trump op sommige punten dat het beleid van Europese landen of de EU.
Het krankzinnige is dat dit soort briljante geesten vol overtuiging de volgende migratie golf ontketenen terwijl ze iedereen de maat nemen dat ze niet genoeg aan migratie doen. Howard is bang voor Palestijnen. Waar denk je dat die terecht gaan komen als Trump zijn resorts in Gaza gaat openen? Na 20 jaar sneuvelen en geld uitgeven in Amerika's eeuwige oorlogen verwachten we ook wat hulp van de VS en dan krijgen we restricties van Biden en ronduit verraad van Trump. Als Rusland wint hebben we miljoenen Oekraïense buren erbij.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:46 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Ik denk dat jij wel echt nog goed van een koude kermis thuis gaat komen hoor.
Je ideologische sympathie voor bepaalde mensen leidt er toe dat je niet doorhebt hoe nadelig deze ontwikkelingen voor ons zijn op het gebied van welvaart, veiligheid en democratische verworvenheden.
Ze zijn heel makkelijk te manipuleren ja op dit onderwerp ja. Een succesvolle tactiek helaas om interne verdeeldheid te creeren.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het krankzinnige is dat dit soort briljante geesten vol overtuiging de volgende migratie golf ontketenen terwijl ze iedereen de maat nemen dat ze niet genoeg aan migratie doen. Howard is bang voor Palestijnen. Waar denk je dat die terecht gaan komen als Trump zijn resorts in Gaza gaat openen? Na 20 jaar sneuvelen en geld uitgeven in Amerika's eeuwige oorlogen verwachten we ook wat hulp van de VS en dan krijgen we restricties van Biden en ronduit verraad van Trump. Als Rusland wint hebben we miljoenen Oekraïense buren erbij.
En toch doe ik het liever zonder de mensen die hier kritiekloos en met volle overtuiging de kremlinpraatpuntjes komen na-papegaaien.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:44 schreef GroteFeiten het volgende:
Mensen rustig aan hoor, we zullen het toch met elkaar moeten doen, blijkt.
Het Westen zit in een schisma. Er is een anti-democratische stroming die in sommige landen aan de knoppen zit. Dat betekend niet dat democratie niet iets is om voor te streven, en/of dat alle Westerse landen in dezelfde mate beïnvloed wordenquote:Op woensdag 19 februari 2025 09:52 schreef GroteFeiten het volgende:
Wel sneu voor de Oekrainers die laatste uitspraken over dat het hun eigen schuld is.
Dit leidt er wellicht ook toe overigens dat de pro westerse sympathieen op termijn daar ook verdwijnen, want waarom zou je er nog bij willen horen?
Laten we het eerst maar even afwachten, kan me ook voorstellen dat Rusland een rode lijn trekt tegen een Europese vredesmacht, nadat ze voor honderden miljarden de Oekraïense kant bewapend hebben.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, als men in Polen al terughoudendheid toont, wordt het een heel lastig verhaal.
Ja dat zei ik ook gisteren. Ik ben behoorlijk verrast door de reactie van de polen. Imo een kapitale fout om niet troepen te sturen of op zijn minst het sturen niet te uitsluitenquote:Op woensdag 19 februari 2025 09:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, als men in Polen al terughoudendheid toont, wordt het een heel lastig verhaal.
Ik kan zijn Jip en Janneke taal waarderenquote:Op woensdag 19 februari 2025 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Veelzeggende woorden van Deen, die ik persoonlijk echt als een van de beste duiders van dit conflict blijf vinden en dat al jarenlang.
Meneer deen projecteert amerikaans media drama op NL.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:57 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ik kan zijn Jip en Janneke taal waarderen
Dit wordt al jaren gezegd. Ik snap dat ook. Als ik een Oekraïner was en ik zat nog in het land al dan niet onder bezetting en ik zie geen toekomst voor mij onder russche gezag dan dan neem ik oop stappen. Al dan niet naar het buitenland. Niemand is vrijwillig een vluchteling.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Als Rusland wint hebben we miljoenen Oekraïense buren erbij.
De Russen zijn tegen. Die willen liever Noord-Koreanen en eventueel troepen uit Iran daar als vredesmacht.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Laten we het eerst maar even afwachten, kan me ook voorstellen dat Rusland een rode lijn trekt tegen een Europese vredesmacht, nadat ze voor honderden miljarden de Oekraïense kant bewapend hebben.
Als Trump echt de kant van Poetin zou kiezen dan zou hij wel hebben gezegd dat Rusland heel Oekraïne mag annexeren en mankracht hebben gestuurd om de Russen te helpen. Dat is uiteraard niet het geval.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat Europa te weinig aan defensie heeft gedacht de afgelopen jaren is voor iedereen wel duidelijk ja. Maar Trump lijkt toch behoorlijk de kant van Putin te willen kiezen en Europa te willen 'straffen' voor niet genoeg betalen. Dan ook nog dreigen uit Navo te stappen en van de onderdrukte de agressor maken zorgen er toch niet voor dat dit beleid gaat bijdragen aan een goede relatie?
Ik neem aan dat die 'gewoon' een VN-vredesmacht willen met een aantal uitsluitingen qua landen. En dat is normaal gesproken natuurlijk ook de meest logische oplossing.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russen zijn tegen. Die willen liever Noord-Koreanen en eventueel troepen uit Iran daar als vredesmacht.
Dit en München 1938 zijn de favoriete referentiekaders van de meesten, en niet alleen hier. Ik vind dat toch te eenzijdig.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:34 schreef Momo het volgende:
Misschien dat we kunnen leren van de geschiedenis?
Hitler's Non-Aggression Pact with Poland
One of Adolf Hitler's first major foreign policy initiatives after coming to power in 1933 was to sign a non-aggression pact with Poland in January 1934. This move was unpopular with many Germans who supported Hitler but resented the fact that Poland had received the former German provinces of West Prussia, Poznan (Poznań), and Upper Silesia after World War I under the Treaty of Versailles. However, Hitler sought the non-aggression pact in order to neutralize the possibility of a French-Polish military alliance against Germany before Germany had a chance to rearm in the aftermath of the Great War.
.
.
Invasion and Partition of Poland
On September 1, 1939, Germany invaded Poland. To justify the action, Nazi propagandists accused Poland of persecuting ethnic Germans living in Poland. They also falsely claimed that Poland was planning, with its allies Great Britain and France, to encircle and dismember Germany. The SS, in collusion with the German military, staged a phony attack on a German radio station. The Germans falsely accused the Poles of this attack. Hitler then used the action to launch a “retaliatory” campaign against Poland.
https://encyclopedia.ushm(...)-of-poland-fall-1939
Niet in Europa als de Europese landen hen niet toelaten. Dit zijn dus exact waar Vance het over had in zijn speech. Zulke mensen toelaten is een keuze. We moeten hierin een voorbeeld nemen aan landen zoals Polen en Hongarije.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het krankzinnige is dat dit soort briljante geesten vol overtuiging de volgende migratie golf ontketenen terwijl ze iedereen de maat nemen dat ze niet genoeg aan migratie doen. Howard is bang voor Palestijnen. Waar denk je dat die terecht gaan komen als Trump zijn resorts in Gaza gaat openen? Na 20 jaar sneuvelen en geld uitgeven in Amerika's eeuwige oorlogen verwachten we ook wat hulp van de VS en dan krijgen we restricties van Biden en ronduit verraad van Trump. Als Rusland wint hebben we miljoenen Oekraïense buren erbij.
Omdat die nu ook helaas door andere mogendheden worden geuit. En ook op X.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En toch doe ik het liever zonder de mensen die hier kritiekloos en met volle overtuiging de kremlinpraatpuntjes komen na-papegaaien.
Met de veiligheidsraad die daar een objectief oordeel ove....oh wacht even....quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die 'gewoon' een VN-vredesmacht willen met een aantal uitsluitingen qua landen. En dat is normaal gesproken natuurlijk ook de meest logische oplossing.
Wie doet dit hier? Namen en rugnummers graag?quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En toch doe ik het liever zonder de mensen die hier kritiekloos en met volle overtuiging de kremlinpraatpuntjes komen na-papegaaien.
Dat soort posts zijn hier wel geweest hoor. En niet alleen voor trollen voor de grap. Maar niemand die hier nu regelmatig post heeft dat soort ideeën.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie doet dit hier? Namen en rugnummers graag?
Ik heb hier nog niemand zien zeggen dat Rusland simpelweg een 'speciale operatie' opvoert om nazisme te verwijderen uit Oekraïne. Dát zijn namelijk de talking points vanuit het Kremlin.
Dat is het uiterste van Poetin steunen ja, je hebt ook nog gradatiesquote:Op woensdag 19 februari 2025 10:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als Trump echt de kant van Poetin zou kiezen dan zou hij wel hebben gezegd dat Rusland heel Oekraïne mag annexeren
Dat praatpuntje is hier dan ook herhaaldelijk voorbijgekomen, en als regelmatige bezoeker van deze reeks kan ik me niet voorstellen dat jij dat niet ook gezien hebt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie doet dit hier? Namen en rugnummers graag?
Ik heb hier nog niemand zien zeggen dat Rusland simpelweg een 'speciale operatie' opvoert om nazisme te verwijderen uit Oekraïne. Dát zijn namelijk de talking points vanuit het Kremlin.
Ja nee een Europese vredesmacht die een objectief oordeel moet vellen of Oekraïne zich aan een bestand houdt is wel opeens reëel, dan heb je wel een heel groot Messias complex als Europa.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met de veiligheidsraad die daar een objectief oordeel ove....oh wacht even....
Dat verbaast mij niet. De Polen moeten de Suwalski gap in handen houden. Als die serieus poppetjes gaan schuiven naar de Donbas oid maken ze zichzelf en de Baltische staten zeer kwetsbaar. Zeker als je niet op de Amerikanen kunt rekenen. Daar gaan ze, zeker gezien de ervaringen en niet nagekomen toezeggingen uit het verleden, echt niet meer mee gokken in Warschau. Die gasten zijn ook door schade en schande wijs geworden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:56 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ja dat zei ik ook gisteren. Ik ben behoorlijk verrast door de reactie van de polen. Imo een kapitale fout om niet troepen te sturen of op zijn minst het sturen niet te uitsluiten
Als je de mogelijkheid hebt om een militaire uitpost te plaatsen in een gebied waardoor je de veiligheid van je vijand nog meer kan bedreigen is het dom als je het niet doet. Daar is een uitpost voor. Om je vijand op afstand te houden. Daarom heeft Iran zo veel geïnvesteerd in zijn uitposten in Irak, Syrië, Libanon, Yemen. Daarom zitten de Amerikanen overal in de wereld met hun bases. Daarom zitten de Turken in Syrië en Irak. Daarom is Wilders zon grote fan van Israel omdat het een uitpost is van westerse mogendheden in de hol van de islamistische leeuw. Om Theodor herzel voor de zoveelste keer te quoten
Als je stelt Oekraïens veiligheid is onze veiligheid dan gedraag je ernaar. Tot op de dag van vandaag hebben de Europeanen die mantra wel herhaald maar nooit daadwerkelijk naar gedragen.
Oké Putin.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:13 schreef Bassie48 het volgende:
Trump heeft Europa buitenspel gezet, net als de Guatemalanen die door hem ook terzijde zijn geschoven. In beide gevallen vonden Trump en zijn team dat ze niet nodig waren voor de gesprekken, dus nodigden ze hen niet uit. Het is geen complot tegen Europa, het is weer een demonstratie van de toenemende geopolitieke irrelevantie van Europa. We zijn zwak en woke en willen geen moer doen aan de asielmigratie.
Rusland is zit in de veiligheidsraad, dus die hebben een veto, Oekraïne niet. Dat sluit de komst van blauwhelmen uit.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja nee een Europese vredesmacht die een objectief oordeel moet vellen of Oekraïne zich aan een bestand houdt is wel opeens reëel, dan heb je wel een heel groot Messias complex als Europa.
Wat is daar opmerkelijk aan?quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:11 schreef HowardRoark het volgende:
Opmerkelijk dat je het bij deze oorlog wél kunt, maar in een andere oorlog brute, terroristische slachtpartijen in de schoenen schuift van de slachtoffers.
Kiest Oekraine ervoor dan om die miljoen soldaten om te laten komen? Nee! Rusland heeft daarvoor gekozen door zonder provocatie een ander land binnen te vallen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Prima om zo te redeneren. Dat is de reden dat het land finaal kapot is geschoten, 1 miljoen dode soldaten, god weet welke ellende.
Door die banale houding. Chapeau!
Er komt geen VN vredesmacht. Rusland en de VS erkennen de internationale rechtsorde helemaal niet, dus die gaan ze ook geen troepen laten sturen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die 'gewoon' een VN-vredesmacht willen met een aantal uitsluitingen qua landen. En dat is normaal gesproken natuurlijk ook de meest logische oplossing.
Wat mij betreft komt er inderdaad geen pslestijn de EU in. Gooien we het hele asielrecht in de vuilnisbak en zeggen we dat we het per situatie/conflict en/of per individu gaan bekijken of we het als gunst willen verlenen. En dan ben ik voor een heel ruimhartig beleid richting Oekraïners.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niet in Europa als de Europese landen hen niet toelaten. Dit zijn dus exact waar Vance het over had in zijn speech. Zulke mensen toelaten is een keuze. We moeten hierin een voorbeeld nemen aan landen zoals Polen en Hongarije.
Maar hij snapt wel dat het voor ons belangrijker is dan voor hem omdat er een oceaan tussen zit.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:13 schreef Bassie48 het volgende:
Trump heeft Europa buitenspel gezet, net als de Guatemalanen die door hem ook terzijde zijn geschoven. In beide gevallen vonden Trump en zijn team dat ze niet nodig waren voor de gesprekken, dus nodigden ze hen niet uit. Het is geen complot tegen Europa, het is weer een demonstratie van de toenemende geopolitieke irrelevantie van Europa. We zijn zwak en woke en willen geen moer doen aan de asielmigratie.
quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lijgqkq5ck26
🇪🇺🚫 EU’s 16th package of sanctions against Russia takes aim at the country’s aluminium industry and further tightens restrictions on its oil exports, - FT
❗️The sanctions target 13 more banks, 73 more so-called shadow fleet tankers used by Moscow to export crude oil.
Ik kijk niet regelmatig in dit topic, als ik er niet post (wat ik een hele tijd niet heb gedaan) lees ik er ook niet mee. Ik had het dan ook over de post die hier sinds vanochtend zijn geplaatst en daar heb ik toch geen 'talking points' van het Kremlin gezien.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat praatpuntje is hier dan ook herhaaldelijk voorbijgekomen, en als regelmatige bezoeker van deze reeks kan ik me niet voorstellen dat jij dat niet ook gezien hebt.
En diegene die dit topic deel geopend heeft is ook niet vies van het kritiekloos oplepelen van kremlinpraatpuntjes.
Ja het verdrijven van grote groepen mensen spreekt je sowieso wel aan geloof ik.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik kijk niet regelmatig in dit topic, als ik er niet post (wat ik een hele tijd niet heb gedaan) lees ik er ook niet mee. Ik had het dan ook over de post die hier sinds vanochtend zijn geplaatst en daar heb ik toch geen 'talking points' van het Kremlin gezien.
Maat wel heb ik gezien dat dit verwijt uit frustratie door sommigen lukraak wordt gemaakt, ook richting mij, wat nogal bijzonder is aangezien ik onder meer opper voor de verdrijving van etnische Russen uit verschillende landen.
Ik heb niks met Putin, van mij mag deze oorlogsmisdadiger worden geëxecuteerd. Ik stel alleen dat de EU een grote bek heeft tegen andere landen maar te zwak is om dit waar te maken. De hele wereld neemt ons niet meer serieus.quote:
Ja op een hele vieze aantijging kan dat wel ja.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Fuck you kerel is wel een normale reactie ja.
A ha.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat lijkt me nochtans een kwestie van perspectief: als je compleet van het padje bent maar jezelf als het baken van redelijkheid ziet dan zal je al snel 'men is compleet geradicaliseerd' denken.
Iets om in overweging te nemen: als men (lees: praktisch iedereen) denkt dat je een randdebiel bent, dan is de kans groter dat je een randdebiel bent dan dat men (lees: praktisch iedereen) compleet geradicaliseerd is.
Europa is de puppet van de VS, dat is leuk als het goed gaat maar als er een andere wind gaat waaien dan is het minder leuk. Wordt tijd dat Europa op eigen benen gaat staan.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:13 schreef Bassie48 het volgende:
Net als dat mensen die de term woke te pas en te onpas gebruiken niet meer serieus genomen wordenquote:Op woensdag 19 februari 2025 10:21 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik heb niks met Putin, van mij mag deze oorlogsmisdadiger worden geëxecuteerd. Ik stel alleen dat de EU een grote bek heeft tegen andere landen maar te zwak is om dit waar te maken. De hele wereld neemt ons niet meer serieus.
Dat.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, sommigen zien het eigen wereldbeeld instorten. Dat wekt veel woede en frustratie op. Het zijn ook vaak mensen die naast deze oorlog op veel gebieden de nodige klappen hebben moeten ontvangen de laatste tijd. Denk aan de verkiezingen hier in Nederland, maar ook die in de VS en wellicht straks ook Duitsland.
[..]
Welke vraag?
Waarom brult Poetin dan alles bij elkaar als Oekraïne met de EU praat over lidmaatschap? Omdat de EU een nietszeggend en voor Rusland ongevaarlijk clubje is?quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:21 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik heb niks met Putin, van mij mag deze oorlogsmisdadiger worden geëxecuteerd. Ik stel alleen dat de EU een grote bek heeft tegen andere landen maar te zwak is om dit waar te maken. De hele wereld neemt ons niet meer serieus.
Deze houding is ook logisch.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:40 schreef egayalS het volgende:
Interview met Bob deen
Bereid om te sterven?
Hopla, weer een raffinaderij geraakt.quote:Last night, Ukrainian UAVs attacked an oil refinery in Syzran, located 1,000 km from the Ukrainian border. Russia’s porous air defense failed to prevent the strike on the facility, which processes 8.9 million tons of oil annually.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lijfzgxb3c23
Op een vieze aantijging? Dat is geen vieze aantijging tegen Rusland. Dat is iets wat vrijwel de hele wereld herkent. Zelfs Rusland zelf ontkent het niet dat ze kinderen tegen wil ontvoeren uit Oekraïne.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja op een hele vieze aantijging kan dat wel ja.
Je ziet het niet he?
Hier zit een kern van waarheid in. We zijn vreselijk laks geworden - als natiestaten binnen de NAVO. Niet als EU, want de EU was, en is primair nog altijd, een economisch project en geen militair project. Daar moet nu heel rap verandering in komen, maar ironisch genoeg gaat dat maar met moeite lukken omdat het juist de dingen vraagt waar Euroscpetici niet toe bereid zijn: verdere integratie. Zij die het hardste schreeuwen over "het is de EU niet gelukt / Brusselse bureaucratie" zijn ironisch genoeg één van de oorzaken dat het de EU niet lukt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Alsof die vluchtelingenstromen niet het directe gevolg zijn van Amerikaans buitenlandbeleid en de bijkomende interventies. Met als belangrijkste reden de tweede Golfoorlog en de hele destabilisatie van het MO en west Azië die daaruit voortgekomen is. Dat Vance überhaupt nog uit zijn doppen kan kijken ondanks dat er liters boter van zijn hoofd stromen is wel een prestatie op zich.quote:En Vance noemde tijdens zijn speech natuurlijk nog wel meer dingen. Zoals de bizarre massa immigratie die Europese landen hebben toegestaan, vaak zelfs met het idee dat wij hier een 'morele verplichting' voor zouden hebben. Als ook rare inperkingen op de vrijheid van meningsuiting.
We hebben zeker een probleem. Maar niet eens zozeer met de Amerikanen of Canadezen, maar met onze eigen libertarische/nationalistische smaldelen die - zoals ik boven al schets- verdere broodnodige Europese integratie in de weg zullen zitten omdat ze om een of andere reden denken dat hun individuele natiestaten met een paar miljoen inwoners een "betere deal" zouden kunnen sluiten / heel gelaten worden door potentaten als Putin, Trump en Xi.quote:De huidige koers die de VS vaart, sluit simpelweg niet aan op de koers die sommigen in Europa willen varen. Vooral degenen in progressief liberale en progressief linkse kringen. En als straks ook in Canada de Conservatieven winnen, heeft Europa een nog groter probleem. De retoriek van Pierre Poilievre (leider van de Conservatieven) ligt dichterbij Trump op sommige punten dat het beleid van Europese landen of de EU.
quote:🔥 Ukrainian Air Force conducted a precision strike on the positions of the Russian 2nd Motorized Rifle Battalion in Chumatske, Zaporizhzhia region.
💥As a result of the operation, the enemy’s personnel deployment site, fortifications, and a drone launch platform were destroyed.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lijfa6ok6k26
Leg.mij.geen.woorden.in.de.mondquote:Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Op een vieze aantijging? Dat is geen vieze aantijging tegen Rusland. Dat is iets wat vrijwel de hele wereld herkent. Zelfs Rusland zelf ontkent het niet dat ze kinderen tegen wil ontvoeren uit Oekraïne.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, net als je niet wil toevoegen dat je verkeerd zat met je beweringen over de ontvoering van kinderen door Rusland.
Oekraïne ontvoert mensen om te gaan vechten in het leger. Dat is wel oke?quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Op een vieze aantijging? Dat is geen vieze aantijging tegen Rusland. Dat is iets wat vrijwel de hele wereld herkent. Zelfs Rusland zelf ontkent het niet dat ze kinderen tegen wil ontvoeren uit Oekraïne.
Goed stuk. Behalve laatste alinea.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hier zit een kern van waarheid in. We zijn vreselijk laks geworden - als natiestaten binnen de NAVO. Niet als EU, want de EU was, en is primair nog altijd, een economisch project en geen militair project. Daar moet nu heel rap verandering in komen, maar ironisch genoeg gaat dat maar met moeite lukken omdat het juist de dingen vraagt waar Euroscpetici niet toe bereid zijn: verdere integratie. Zij die het hardste schreeuwen over "het is de EU niet gelukt / Brusselse bureaucratie" zijn ironisch genoeg één van de oorzaken dat het de EU niet lukt.
Anderzijds hebben de Amerikanen ook altijd ontmoedigd om het echt Europees te regelen. Ja, wij moesten wel opplussen - maar eigenlijk pas sinds zij de pivot naar China gemaakt hebben. En zelfs toen nog wilden ze het liefst alles binnen de NAVO structuren geregeld hebben. Want ja, de controle en de wapenexporten bevielen ze prima. Wij moesten ook weer niet te zelfstandig worden. De enige die daar schijt aan hadden waren de Fransen. Die roepen al om een autonoom Europa sinds WOII.
[..]
Alsof die vluchtelingenstromen niet het directe gevolg zijn van Amerikaans buitenlandbeleid en de bijkomende interventies. Met als belangrijkste reden de tweede Golfoorlog en de hele destabilisatie van het MO en west Azië die daaruit voortgekomen is. Dat Vance überhaupt nog uit zijn doppen kan kijken ondanks dat er liters boter van zijn hoofd stromen is wel een prestatie op zich.
[..]
We hebben zeker een probleem. Maar niet eens zozeer met de Amerikanen of Canadezen, maar met onze eigen libertarische/nationalistische smaldelen die - zoals ik boven al schets- verdere broodnodige Europese integratie in de weg zullen zitten omdat ze om een of andere reden denken dat hun individuele natiestaten met een paar miljoen inwoners een "betere deal" zouden kunnen sluiten / heel gelaten worden door potentaten als Putin, Trump en Xi.
Laten we ook dat niet doen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:34 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Oekraïne ontvoert mensen om te gaan vechten in het leger. Dat is wel oke?
Inderdaad. Kennelijk gaat het niet lekker met de Ruzzische luchtafweer.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef Ulx het volgende:
Weer wat Russen minder. Ik zie de laatste tijd wel vaker berichten dat de Oekraïense luchtmacht zulke aanvallen doet bij het front. Dat zou wel een flinke verandering zijn.
[..]
Schiet nou gewoon een zooi FSB/Defensie/Poetin gebouwen in een of twee grote steden in puin. Laat de burgers in dat land nou maar pijn lijden. De Russen vinden het allemaal prachtig om anderen pijn te doen, schop ze dan maar een keer keihard terug.quote:At least 160,000 Odesa residents are without heat and power after another Russian strike on energy infrastructure, Zelensky said. Schools, a kindergarten, and hospitals are affected. This comes just after Russia falsely claimed in Riyadh it doesn’t target energy infrastructure.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lijd5d2qhc2n
Doe niet zo woke, snowflake.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we ook dat niet doen.
Het heeft geen enkele zin om elkaar te gaan ontmenselijken. Prima dat Russen denken dat wij gay zijn, en wij denke dat Russen dronken geborneerde gekken zijn.
Maar elkaar vunzigheid aanleunen is not the way to go.
Volgens mij heeft Europa momenteel helemaal geen grote bek. Er is juist een groot gebrek aan zelfvertrouwen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:21 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nu pas.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:40 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Europa momenteel helemaal geen grote bek. Er is juist een groot gebrek aan zelfvertrouwen.
Of ze schreeuwen gewoon niet zoals Trump, Orban, Fico en de Kremlinkliek.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:40 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Europa momenteel helemaal geen grote bek. Er is juist een groot gebrek aan zelfvertrouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Niet liegen blijft moeilijk:quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nu pas.
We wilden de oorlog doorzetten ipv contact te leggen met Kremlin, want Oekraine bepaalde zelf wanneer zij wil onderhandelen. En nu dit. De positie is vele malen verslechterd.
Men is in paniek. Terecht.
En ondertussen snel Oek bewapenen en niks willen toevoegen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet liegen blijft moeilijk:
[ afbeelding ]
Nee, al is volgens mij ontvoeren hier wel weer een groot woord. Europe beperkt bepaalde voorzieningen voor 18 tot 40(?) jarige mannen. Het dwingen van mensen het leger in te gaan die niet willen vechten lijkt mij niet handig voor de motivatie van de troepen. Kan mij op persoonlijk niveau voorstellen dat mensen niet willen gaan vechten omdat hun leven hun te lief is.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:34 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Lijkt me wel jaquote:Op woensdag 19 februari 2025 10:42 schreef phpmystyle het volgende:
want Oekraine bepaalde zelf wanneer zij wil onderhandelen
Bijzonder ja, in hun eigen binnengevallen landquote:Op woensdag 19 februari 2025 10:42 schreef phpmystyle het volgende:
want Oekraine bepaalde zelf wanneer zij wil onderhandelen.
Hoezo ontvoeren?quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:34 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Europa heeft zich belachelijk gemaakt in de rest van de wereld in het voorjaar van 2022, toen ik het commentaar volgde op Nigeriaanse en Indiase nieuwszenders. Dat was met name aan de ene kant allemaal sancties uitroepen, maar aan de andere kant wel Russisch gas willen blijven ontvangen (omdat het toen even niet uitkwam om zonder Russisch gas door te kunnen gaan in Europa).quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:40 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tja de geschiedenis lijkt zich te herhalen, de Tweede wereldoorlog begon toen Duitsers verkleed als Poolse soldaten een radiostation in Duitsland aanvielen. Dat was de excuus om Polen binnen te vallen .Trump doet iets soortgelijks door de kant van de Rusland te kiezen en de Oekraïne de schuld te geven. Hij keert zich tegen de Eu en maakt de Eu kwetsbaar voor Poetin.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, al is volgens mij ontvoeren hier wel weer een groot woord. Europe beperkt bepaalde voorzieningen voor 18 tot 40(?) jarige mannen. Het dwingen van mensen het leger in te gaan die niet willen vechten lijkt mij niet handig voor de motivatie van de troepen. Kan mij op persoonlijk niveau voorstellen dat mensen niet willen gaan vechten omdat hun leven hun te lief is.
Het is dan wel weer een flauwe maar hunnie reactie.
Als Rusland allerlei misdaden begaat dan wel weer meteen iets moet zeggen over de andere partij. "De nazi's hebben miljoenen Joden de dood in gejaagd in de tweede WO". Maar die Joden waren ook niet zo lief hoor!
Dus nu staat Trump voor lul omdat hij wil stoppen met sancties?quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:51 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Europa heeft zich belachelijk gemaakt in de rest van de wereld in het voorjaar van 2022, toen ik het commentaar volgde op Nigeriaanse en Indiase nieuwszenders. Dat was met name aan de ene kant allemaal sancties uitroepen, maar aan de andere kant wel Russisch gas willen blijven ontvangen (omdat het toen even niet uitkwam om zonder Russisch gas door te kunnen gaan in Europa).
"In grutte bek, mar niks yn 'e sek" zouden ze in Friesland zeggen.
De Amerikanen zij we als bondgenoot gewoon kwijt de komende 4 jaar. Daar hoeven we amper nog iets van te verwachten. Kun je zeggen: ja maar wij kunnen dat als Europa ook wel. Nou, dat moet ik nog zien. Europa is de laatste 10-20 jaar steeds verder verdeeld en rechts is aan een indrukwekkende opmars bezig over het gehele continent. Ik zie niet zo snel consensus ontstaan over hoe men dit aan moet/wil gaan pakken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:43 schreef Discombobulate het volgende:
"Zelensky had de oorlog niet moeten beginnen"
Na die uitspraak is Oekraïne wel helemaal verloren.
Rusland is een oorlog begonnen de Palestijnen zijn dit. Jij draait de situatie dus om. Dit is net zo verkeerd en verwerpelijk als zeggen dat Oekraïne de oorlog met Rusland is begonnen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is daar opmerkelijk aan?
In deze oorlog is Rusland overduidelijk de agressor. En in die andere oorlog is de agressor Israel.
Ik sta niet aan de kant van de agressor, dat heb ik al vaak genoeg gezegd. Dus waarom jij ineens verbazing uitspreekt vind ik raar.
Miljoenen mensen uit niet-Westerse en voornamelijk Islamitische landen binnenlaten is een keuze en geen gevolg van externe factoren. Aan elke grens is er namelijk de mogelijkheid om zulke mensen te weren.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Alsof die vluchtelingenstromen niet het directe gevolg zijn van Amerikaans buitenlandbeleid en de bijkomende interventies. Met als belangrijkste reden de tweede Golfoorlog en de hele destabilisatie van het MO en west Azië die daaruit voortgekomen is. Dat Vance überhaupt nog uit zijn doppen kan kijken ondanks dat er liters boter van zijn hoofd stromen is wel een prestatie op zich.
En hier zit je dus volledig mis. Nationalisme is een normaal onderdeel van Europa, omdat het een continent is bestaan uit verschillende soevereine landen, geen Verenigde Staten van Europa. Daar is binnen Europa ook niet genoeg animo voor.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
We hebben zeker een probleem. Maar niet eens zozeer met de Amerikanen of Canadezen, maar met onze eigen libertarische/nationalistische smaldelen die - zoals ik boven al schets- verdere broodnodige Europese integratie in de weg zullen zitten omdat ze om een of andere reden denken dat hun individuele natiestaten met een paar miljoen inwoners een "betere deal" zouden kunnen sluiten / heel gelaten worden door potentaten als Putin, Trump en Xi.
Dat krijg je als je 70 jaar de huispoedel van Washington bent en ineens naar buiten wordt geschopt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De Amerikanen zij we als bondgenoot gewoon kwijt de komende 4 jaar. Daar hoeven we amper nog iets van te verwachten. Kun je zeggen: ja maar wij kunnen dat als Europa ook wel. Nou, dat moet ik nog zien. Europa is de laatste 10-20 jaar steeds verder verdeeld en rechts is aan een indrukwekkende opmars bezig over het gehele continent.
De regering-Trump is per definitie geen fan van de EU (en terecht). Zij prefereren bilaterale diplomatie.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:53 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Tja de geschiedenis lijkt zich te herhalen, de Tweede wereldoorlog begon toen Duitsers verkleed als Poolse soldaten een radiostation in Duitsland aanvielen. Dat was de excuus om Polen binnen te vallen .Trump doet iets soortgelijks door de kant van de Rusland te kiezen en de Oekraïne de schuld te geven. Hij keert zich tegen de Eu en maakt de Eu kwetsbaar voor Poetin.
Met rechts en conservatieve overheden kunnen natiestaten weer sterker worden gemaakt. Het is juist onder leiding van naïef (centrum)links en centrumrechts en progressief liberaal beleid dat de defensies van Europese landen zo zijn afgebroken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De Amerikanen zij we als bondgenoot gewoon kwijt de komende 4 jaar. Daar hoeven we amper nog iets van te verwachten. Kun je zeggen: ja maar wij kunnen dat als Europa ook wel. Nou, dat moet ik nog zien. Europa is de laatste 10-20 jaar steeds verder verdeeld en rechts is aan een indrukwekkende opmars bezig over het gehele continent. Ik zie niet zo snel consensus ontstaan over hoe men dit aan moet/wil gaan pakken.
rechts nationalisten zijn zeer zeker al banden aan het smeden met Amerikaquote:Op woensdag 19 februari 2025 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De Amerikanen zij we als bondgenoot gewoon kwijt de komende 4 jaar. Daar hoeven we amper nog iets van te verwachten. Kun je zeggen: ja maar wij kunnen dat als Europa ook wel. Nou, dat moet ik nog zien. Europa is de laatste 10-20 jaar steeds verder verdeeld en rechts is aan een indrukwekkende opmars bezig over het gehele continent. Ik zie niet zo snel consensus ontstaan over hoe men dit aan moet/wil gaan pakken.
Als ik weer even terug mag gaan naar het Congres van Wenen, dan vergelijk ik Trump met de onberekenbare Alexander I van toen, met wie ook geen fatsoenlijke afspraak mee was te maken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus nu staat Trump voor lul omdat hij wil stoppen met sancties?
Uiteraard, want qua gedachtegoed zien we ook hier dezelfde ontwikkelingen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:00 schreef Loverboii het volgende:
[..]
rechts nationalisten zijn zeer zeker al banden aan het smeden met Amerika
Correct.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:00 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Hopelijk kan onze regering zich ook goed gaan verhouden tot Trump.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
En dit zal de bilaterale diplomatie tussen zulke landen en de VS ten goede komen. Landen zoals Polen, Hongarije, Italië en Zweden gaan waarschijnlijk prima banden hebben met de regering-Trump.
Zeker. Dat zijn tegenwoordig immers de mensen die groot liefhebber zijn van autoritaire staatsvormen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:00 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Tja, daar gaat de droom van sommigen voor een supranationaal en liberaal progressief bolwerk met een niet-democratisch verkozen leiderschap in de vorm van de Europese Commissie. Een beetje wat een partij zoals Volt graag wil. Daar gaat men simpelweg niet iedereen van overtuigen. Over de gehele breedte is het slechts een kleine minderheid in Europa die zoiets wil.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Uiteraard, want qua gedachtegoed zien we ook hier dezelfde ontwikkelingen.
Geertje-1 kan niks.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk kan onze regering zich ook goed gaan verhouden tot Trump.
Hoezo?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
De geschiedenis zal echt wel gaan oordelen over wat de EU precies heeft gedaan om de oorlog te beëindigen. En van wat we nu weten is dat bar weinig.
Opmerken dat rus kinderen ontvoert is het constateren van feiten, heeft niks met ontmenselijken te maken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:35 schreef phpmystyle het volgende:
Het heeft geen enkele zin om elkaar te gaan ontmenselijken.
Het is helaas wel de waarheid. De Amerikanen zijn slechts de laatste in de rij die de integriteit en stabiliteit van de unie proberen te ondermijnen. Met reden: de unie is een zeer machtig economisch blok; als dat ook militair macht gaat uitstralen dan hebben ze allemaal een probleem.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed stuk. Behalve laatste alinea.
Als Trump zich zo blijft inlikken bij Putin kan ie steun van Polen wel op zijn buik schrijven. En ik denk van de Zweden ook wel.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
En dit zal de bilaterale diplomatie tussen zulke landen en de VS ten goede komen. Landen zoals Polen, Hongarije, Italië en Zweden gaan waarschijnlijk prima banden hebben met de regering-Trump.
MaAr RuSLAnD WiL VrEdE!!1!!quote:🇰🇵⚠️ A new stage of arms deliveries from the DPRK to Russia is expected by the end of March 2025, South Korean media claim.
It is indicated that it includes "hundreds of thousands of 122-mm and 152-mm shells" and "hundreds of ballistic missiles".
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lijj33xxk226
Misschien Orban, maar de rest staat wel echt voor Oekraïne ook. Zeker niet voor Rusland.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Ik heb zo mijn twijfels bij de Italianen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien Orban, maar de rest staat wel echt voor Oekraïne ook. Zeker niet voor Rusland.
Jeetje zou het nou echt zo simpel zijn?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo?
Er is 1 iemand die het zo kan beëindigen en dat is putler zelf. Door op te flikkeren uit ukraine.
Dat is de juiste geschiedenis, ongeacht wat een oranje baviaan er van zegt. De mensheid weet het zelf ook wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Laten we voorop stellen dat deze oorlog nooit gestart had moeten worden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:06 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het is helaas wel de waarheid. De Amerikanen zijn slechts de laatste in de rij die de integriteit en stabiliteit van de unie proberen te ondermijnen. Met reden: de unie is een zeer machtig economisch blok; als dat ook militair macht gaat uitstralen dan hebben ze allemaal een probleem.
Dat zullen ze allemaal proberen te voorkomen, en onze achilleshiel zijn de natiestaten. Het is voldoende om tweespalt te zaaien, want tweespalt leidt tot besluiteloosheid, en dat is voldoende om bundeling en gezamenlijke richting te voorkomen. Je zag China en Rusland dit spel al veel langer spelen. De VS zijn met Vance zijn speech ook begonnen.
En jij gelooft toch zeker zelf ook niet dat Nederland zelfstandig e.e.a. beter voor elkaar bokst dan als onderdeel van de EU?
quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jeetje zou het nou echt zo simpel zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Putin opruimen doet niets. Wat er in Kremlin aan de macht is heeft allen hetzelfde doel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Hongarije misschien. Rest hangt er vanaf.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Ik wil ook wel eens wat.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Trump administratie wil hier ook zaken gaan veranderen.
Daarom moet je die Russen ook met zo'n ON-GE-NA-DIG hard pak slaag terug de grens over jagen dat ze er de komende decennia niet aan durven denken nog een keer zo'n imperialistisch avontuurtje te beginnen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Putin opruimen doet niets. Wat er in Kremlin aan de macht is heeft allen hetzelfde doel.
Dat is ook helemaal prima. Als ze maar lekker in het kremlin blijven.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Putin opruimen doet niets. Wat er in Kremlin aan de macht is heeft allen hetzelfde doel.
Dan had er vast iemand anders gezeten. Ik krijg sterk de indruk dat Trump alleen maar de handpop is, het gezicht. De regie van project 2025 ligt bij anderen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:08 schreef Pleun2011 het volgende:
Beschamend die Trump.. reetkever van Poetin. Jammer dat de kogel vorig jaar net mis was.
Het voordeel is wel dat er een machtsstrijd zal ontstaan.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, jij verdraait volledig de feiten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rusland is een oorlog begonnen de Palestijnen zijn dit. Jij draait de situatie dus om. Dit is net zo verkeerd en verwerpelijk als zeggen dat Oekraïne de oorlog met Rusland is begonnen.
Ga terug naar BNWquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:12 schreef recursief het volgende:
[..]
Dan had er vast iemand anders gezeten. Ik krijg sterk de indruk dat Trump alleen maar de handpop is, het gezicht. De regie van project 2025 ligt bij anderen.
Er is niets mis met nationalisme. Het is nodig om enige mate van gemeenschap te voelen in een land. Ik beschouw mezelf (ook) als patriot. Maar dat betekent niet dat ik niet buiten de polder kan kijken, dat alles buiten de polder kut is en dat we alles maar binnen de polder op moeten lossen. De wereld is groter dan de polder. Ik ben namelijk óók Europeaan. En vanuit wel begrepen eigen belang is om allerlei economische en veiligheidsredenen de Europese Unie een fantastisch idee. Om te beginnen: het maakt mijn land veiliger en rijker dan dat het dat ooit in zijn eentje voor elkaar had kunnen krijgen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:55 schreef HowardRoark het volgende:
En hier zit je dus volledig mis. Nationalisme is een normaal onderdeel van Europa, omdat het een continent is bestaan uit verschillende soevereine landen, geen Verenigde Staten van Europa. Daar is binnen Europa ook niet genoeg animo voor.
Een betere wereld begint bij jezelf.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:14 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer komt men tot het besef dat je meer lijden kan voorkomen door je verlies te nemen.
Dat is nogal naïef. Het doet me denken aan de Russen die in de jaren dertig in de Goelag zaten en daar vol bleven houden dat het niet de schuld kon zijn van vadertje Stalin dat ze daar zaten, dat het een ondergeschikte moest zijn die een fout had gemaakt.....Of van de Russen aan het front die video's opnemen om bij Poetin te klagen over de omstandigheden en hem om hulp smeken...Het kan niet dat de geliefde leider iets verkeerds doet....toch? Toch? TOCH?? DAT KAN TOCH NIET?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:12 schreef recursief het volgende:
[..]
Dan had er vast iemand anders gezeten. Ik krijg sterk de indruk dat Trump alleen maar de handpop is, het gezicht. De regie van project 2025 ligt bij anderen.
Hij is oud en dik. Misschien doet de natuur z’n werk binnenkort.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:08 schreef Pleun2011 het volgende:
Beschamend die Trump.. reetkever van Poetin. Jammer dat de kogel vorig jaar net mis was.
Ik vind je postings over financiële zaken doorgaans niet zo storend, maar hoe kan een weldenkend mens als jij in godsnaam pro-Rusland zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:14 schreef Scjvb het volgende:
VS en Rusland gaan relatie “normaliseren”
Nu eindelijk meer ruimte voor goede wil van beide kanten. Met links te weten onder anderen de Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov, daartegenover de Amerikaanse speciale gezant Steve Witkoff.![]()
Eens. Met veel dank aan vriend Putin gebeurde dat toch. Die mogen we daar rechtstreeks voor verantwoordelijk houden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we voorop stellen dat deze oorlog nooit gestart had moeten worden.
Zolang maar duidelijk is dat zij niet het beste met ons voor hebben. Hoe hard ze dat ook bewaren. Zolang onze belangen op een lijn lagen bewogen ze mee.quote:Ik heb gisteren al uiteengezet dat het offensieve karakter van USA jegens EU meer cultureel gelegen is dan economisch. De Trump administratie wil hier ook zaken gaan veranderen.
Ze horen bij de familie en bewaken de zuidgrens. Het is ook niet dat ze economisch niets voorstellen. Samen maken we die 0,5 miljard Europeanen die een deuk in een pak boter kunnen slaan. Hoe meer dat er zijn, hoe groter de deuk.quote:Samenwerken in de EU is goed, maar zie hoe zuid-europa er een puinhoop van maakt. Ik heb geen zin om daaraan te betalen. Een innige samenwerking met Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Polen zie ik best zitten.
Nee; de goden laten dat soort mensen vaak erg lang leven. Veel te vermakelijk.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:18 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Hij is oud en dik. Misschien doet de natuur z’n werk binnenkort.
In Nederland vielen meer doden door geallieerde bombardementen dan door die van de Luftwaffe. Terugvechten was een slecht idee?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:14 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer komt men tot het besef dat je meer lijden kan voorkomen door je verlies te nemen.
Meloni is eurogezinder dan we met z'n allen dachten, in Polen staat Musk aan het roer. Alleen Hongarije gaat onder Orban all-in op Trump.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Collaboratie zit daar in de familie.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind je postings over financiële zaken doorgaans niet zo storend, maar hoe kan een weldenkend mens als jij in godsnaam pro-Rusland zijn.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:18 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Hij is oud en dik. Misschien doet de natuur z’n werk binnenkort.
Dan heb je het over landen zoals noorwegen of zwitserland.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:13 schreef AgLarrr het volgende:
Want anders worden die beslissingen toch wel gemaakt en kunnen wij slechts de consequenties accepteren in plaats van er over mee te praten.
Klopt waarschijnlijk.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee; de goden laten dat soort mensen vaak erg lang leven. Veel te vermakelijk.
Care.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meloni is eurogezinder dan we met z'n allen dachten, in Polen staat Musk aan het roer. Alleen Hongarije gaat onder Orban all-in op Trump.
Als Trump zich zo blijft gedragen dan komt er weinig terecht van die bilaterale diplomatie. Hij neemt Oekraïne kwalijk dat de oorlog nog gaande is, zonder ook maar één onvertogen te uiten richting Rusland. Trump dreigt met handelsoorlogen en probeert Europa op elke manier te kleineren en buitenspel te zetten.
Dat valt slecht in Europa, zelfs onder Europese leiders die relatief positief tegenover Trump staan.
Wanneer kom jij tot het besef dat je moet opstaan tegen tirannie wanneer je lijden wil voorkomen, en niet als een bange puppy met de pootjes omhoog op de rug moet gaan liggen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:14 schreef phpmystyle het volgende:
Unanieme besluitvorming zorgt ervoor dat elk land zijn of haar wensen vertaalt ziet in besluitvorming. Anders beslist Macron over onze pensioenen. Nee dank u.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:19 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Eens. Met veel dank aan vriend Putin gebeurde dat toch. Die mogen we daar rechtstreeks voor verantwoordelijk houden.
[..]
Zolang maar duidelijk is dat zij niet het beste met ons voor hebben. Hoe hard ze dat ook bewaren. Zolang onze belangen op een lijn lagen bewogen ze mee.
[..]
Ze horen bij de familie en bewaken de zuidgrens. Het is ook niet dat ze economisch niets voorstellen. Samen maken we die 0,5 miljard Europeanen die een deuk in een pak boter kunnen slaan. Hoe meer dat er zijn, hoe groter de deuk.
Als je ze eruit flikkert gaan ze naar China - zie Griekenland of Rusland. Dan heb ik ze liever binnen. Moeten we wel even dat probleem van unanieme besluitvorming oplossen.
Freudiaanse tikfoutquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
Meloni is eurogezinder dan we met z'n allen dachten, in Polen staat Musk aan het roer.
Je zou hem een flinke burn-out en depressie gunnen zodat hij niet eens de puf meer heeft om z’n tanden de poetsen. Maar ook zal dat niet hetzelfde effect hebben bij hem zoals bij andere werkende mensen.quote:
Weet ik niet. Ik vind dat ook maar een lawaai papegaai.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Als Trump sterft, wordt JD Vance gewoon naar voren geschoven, dus in die zin wordt het er dan niet veel beter op.
Gewoon nee.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Care.
Trump beslist. En hij heeft de middelen om Euro economisch veel pijn te noem, heeft een kleine greep op de opinie. Je kan wel tegenstribbelen maar dan eindig je met twee blauwe ogen. En met "je" bedoel ik wij Europeanen. Er moet eens besluitvorming komen waar Europeanen beter van worden.
We pissen geld weg naar Oek, Rus/USA gaan er met grondstoffen vandoor, massale immigratie naar dit continent (deels door USA), iedereen verkracht de EU. EU leiders hebben geen enkele legitimiteit meer.
Rusland heeft 1.5000.000 militairen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze houding is ook logisch.
Als niemand troepen wil leveren moet USA zelf eens gaan nadenken over garanties. Met 100k EU troepen daar gaan staan tov 800k Russische is niet een hele slimme move.
Eens. Ik vind het een hele droevige bedoening op dit moment. Ik dacht dat ik dat al vond tijdens covid incluis wappies maar dit is echt nog x10.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:24 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik kan me gewoon niet verplaatsen in de trump kiezer. Ik vind het allemaal gewoon om te janken.
Vance is waar mogelijk nog radicaler dan Trump. Als ze vertrouwen in hem blijven houden vanuit de GOP, wordt hij zeker de kandidaat voor 2028.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:24 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik vind dat ook maar een lawaai papegaai.
Ben niet pro-Rusland. Vooralsnog geen meest ideale situatie inderdaad, maar ben thans wel voor het serieus werken aan een oplossing door beide grootmachten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind je postings over financiële zaken doorgaans niet zo storend, maar hoe kan een weldenkend mens als jij in godsnaam pro-Rusland zijn.
Die handelsoorlog komt er sowieso wel, ongeacht hoe ver we bij Trump in z'n reet kruipen. Hij zal dus proberen om ons economisch pijn te doen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Care.
Trump beslist. En hij heeft de middelen om Euro economisch veel pijn te noem, heeft een kleine greep op de opinie. Je kan wel tegenstribbelen maar dan eindig je met twee blauwe ogen. En met "je" bedoel ik wij Europeanen. Er moet eens besluitvorming komen waar Europeanen beter van worden.
We pissen geld weg naar Oek, Rus/USA gaan er met grondstoffen vandoor, massale immigratie naar dit continent (deels door USA), iedereen verkracht de EU. EU leiders hebben geen enkele legitimiteit meer.
Ik snap die kiezers wel, democratie levert hen geen fuck op. Dan maar alles kapot maken en opnieuw beginnen, denken ze.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Eens. Ik vind het een hele droevige bedoening op dit moment. Ik dacht dat ik dat al vond tijdens covid incluis wappies maar dit is echt nog x10.
So much voor een hartelijk welkom. Volgens mij is Oekraïne niet echt onder de indruk van Trump, Anders hadden ze wel een delegatie, of in ieder geval iemand gestuurd.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lijkc7zryc2n
Ukrainian media report that the U.S. Special Representative for Ukraine, Keith Kellogg, has arrived in Kyiv. At the train station, he was met by the U.S. Ambassador to Ukraine, Bridget Brink.
Wij kunnen nog geen 200k aan combattanten soldaten op tafel leggen. Sterker nog: podcast wijk/ajBoek van gisteren zeiden ze dat zelfs complete brigades vullen niet lukt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:25 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Rusland heeft 1.5000.000 militairen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ties-navo-kernwapens
Dus ......
Ik zie het als volgt. Als de VS Oekraine en Europa volkomen in de steek laat en misschien ons uitlevert aan de Russen (in ruil voor economisch gewin), kunnen we niks anders doen dan "praten" met Poetin en ingaan op zijn voorwaarden voor "vrede" met Europa. En die voorwaarden gaan ons ongelofelijk veel kosten in termen van vrijheid en welvaart.
En dat is de prijs voor ons gemakzuchtig en decadent leventje van de afgelopen pakweg 30 jaar.
Ja, tirannie heeft wel een lekker trackrecord inderdaad. Maargoed, ga jij nog maar even wat end wokeness filmpjes kijken Bassie.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:27 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik snap die kiezers wel, democratie levert hen geen fuck op. Dan maar alles kapot maken en opnieuw beginnen, denken ze.
De eu schuift vooral problemen voor zich uit, en als problemen neit worden opgelost dan ligt dat aan het feit dat EU te weinig bevoegdheden zou hebben. Hoe meer bevoegdheden, hoe meer problemen lijkt het wel.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die handelsoorlog komt er sowieso wel, ongeacht hoe ver we bij Trump in z'n reet kruipen. Hij zal dus proberen om ons economisch pijn te doen.
In plaats van voorover te buigen en de ring van Trump te kussen, zoals jij voorstelt, is dat het zaak dat Europa zsm zijn 'shit together' krijgt en een eigen plan trekt. De laatste twintig jaar heeft de EU keer op keer bewijzen dat er grote stappen gezet kunnen worden als de nood aan de man is.
Het alternatief is buigen voor de wensen van de bully's van deze wereld: de VS, Rusland en in mindere mate China. Dat is naar mijn idee een onwenselijke koers.
Tegen wie zou Vance dan staan denk je?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vance is waar mogelijk nog radicaler dan Trump. Als ze vertrouwen in hem blijven houden vanuit de GOP, wordt hij zeker de kandidaat voor 2028.
Europa is voor handel voor 20% van de VS afhankelijk. Andersom is dat 40%.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
Die handelsoorlog komt er sowieso wel, ongeacht hoe ver we bij Trump in z'n reet kruipen. Hij zal dus proberen om ons economisch pijn te doen.
Alles.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij kunnen nog geen 200k aan combattanten soldaten op tafel leggen. Sterker nog: podcast wijk/ajBoek van gisteren zeiden ze dat zelfs complete brigades vullen niet lukt.
Je hebt straks een EU macht van 150k tegenover een Russische potentiële macht van circa 300-500k getrainde en ervaren soldaten staan. What possibly can go wrong.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Als Trump sterft, wordt JD Vance gewoon naar voren geschoven, dus in die zin wordt het er dan niet veel beter op.
Dat ook.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:29 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Alles.
En Noord-Koreanen zijn er ook nog genoeg.
Kijk jij maar lekker weg nu het nog kan.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, tirannie heeft wel een lekker trackrecord inderdaad. Maargoed, ga jij nog maar even wat end wokeness filmpjes kijken Bassie.
Ik geef Buttigieg een goede kans.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:29 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Tegen wie zou Vance dan staan denk je?
Wat zijn dit voor uitspraken kerel?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ook.
Je moet het ijzer smeden als het heet is. Het is nu hét moment om de EU de laatste slag toe te brengen.
Bijzondere keuze zullen we maar zeggen gezien je zelf hier woont.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik steun volledig de lijn die Trump voor de EU voor ogen heeft.
Een kwart van ons BNP, ASML en andere paradepaardjes. En een land waar hij zijn illegale migranten naar toe kan sturen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:31 schreef phpmystyle het volgende:
Trump zal enorme offers gaan vragen van de EU in ruil om Poetin rustig te houden.
Zeer benieuwd wat ie zal eisen.....
De legers van de EU hadden in 2019 in totaal zo'n ~2 miljoen soldaten. Daar moet je anno 2025 de nieuwe aanwas van die landen zelf, de legers van de Finnen en Zweden en uiteraard de ~700.000 Oekraïners bij rekenen .quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij kunnen nog geen 200k aan combattanten soldaten op tafel leggen. Sterker nog: podcast wijk/ajBoek van gisteren zeiden ze dat zelfs complete brigades vullen niet lukt.
Je hebt straks een EU macht van 150k tegenover een Russische potentiële macht van circa 300-500k getrainde en ervaren soldaten staan. What possibly can go wrong.
Tsja, jij steunt de cultuurstrijd die Trump voert. Dat staat je uiteraard vrij. Maar vergis je niet: Trump heeft niet het beste voor met Europa, zelfs als wij volledig naar z'n pijpen dansen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De eu schuift vooral problemen voor zich uit, en als problemen neit worden opgelost dan ligt dat aan het feit dat EU te weinig bevoegdheden zou hebben. Hoe meer bevoegdheden, hoe meer problemen lijkt het wel.
Anyway. Dit gaat niet alleen over Oek meer, maar ook over waar willen wij als EU naar toe. Ik steun volledig de lijn die Trump voor de EU voor ogen heeft.
Boek en de Wijk komen met heel andere cijfers. Je laat je in slaap sussen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
De legers van de EU hadden in 2019 in totaal zo'n ~2 miljoen soldaten. Daar moet je anno 2025 de nieuwe aanwas van die landen zelf, de legers van de Finnen en Zweden en uiteraard de ~700.000 Oekraïners bij rekenen .
Uitlokken. Naar gedragquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor uitspraken kerel?
Mee eens.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
Je als Europeaan vereenzelvigen met Trump - en in het verlengde daarvan Poetin - staat zo langzamerhand gelijk aan heulen met de vijand. En dat meen ik serieus.
Zei hij terwijl het kwijl hem in de mond liep.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ook.
Je moet het ijzer smeden als het heet is. Het is nu hét moment om de EU de laatste slag toe te brengen.
Ik duid het. Ik duid hoe anderen hier naar kijken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor uitspraken kerel?
De getrainde en ervaren soldaten in kwestie:quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mhm jaquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop dat zelf het tij kunnen keren.
https://www.bnr.nl/podcas(...)e-afschrikkingsmachtquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
De legers van de EU hadden in 2019 in totaal zo'n ~2 miljoen soldaten. Daar moet je anno 2025 de nieuwe aanwas van die landen zelf, de legers van de Finnen en Zweden en uiteraard de ~700.000 Oekraïners bij rekenen .
Die zijn ondertussen al minstens 10x verkracht door een meerdere in de kazerne.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:35 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De getrainde en ervaren soldaten in kwestie:
[ afbeelding ]
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, jij steunt de cultuurstrijd die Trump voert. Dat staat je uiteraard vrij.
En hoe gaat hij dat rustig houden precies doen dan?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:31 schreef phpmystyle het volgende:
Trump zal enorme offers gaan vragen van de EU in ruil om Poetin rustig te houden.
Boeiend. Al plaatsen we er 25.000. Als die in Oekraïne gestationeerde soldaten door de Russen worden aangevallen gaan we niets terug doen? Dat denk je echt?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/podcas(...)e-afschrikkingsmacht
Noem eens voorbeelden dan van een cultureel offensief? Trump staat juist zelf voor het buitensluiten van mensen: de LHBTQ gemeenschap bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Ik heb gisteren al uiteengezet dat Trumps offensief cultureel is, en niet zozeer economisch (misschien een deel) but that guy is on a mission..
In veel landen binnen de EU worden mensen buitengesloten, dat kan zo niet langer.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Val_van_Srebrenicaquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Boeiend. Al plaatsen we er 25.000. Als die in Oekraïne gestationeerde soldaten door de Russen worden aangevallen gaan we niets terug doen? Dat denk je echt?
De EU is economisch een onstabiel blok omdat het leunt op bepaalde landen, waar anderen amper iets bijdragen. En alvorens de EU ook militair een vuist kan maken zijn we zo twee decennia verder. Er is niet eens consensus over een Europees leger.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:06 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het is helaas wel de waarheid. De Amerikanen zijn slechts de laatste in de rij die de integriteit en stabiliteit van de unie proberen te ondermijnen. Met reden: de unie is een zeer machtig economisch blok; als dat ook militair macht gaat uitstralen dan hebben ze allemaal een probleem.
Dat zullen ze allemaal proberen te voorkomen, en onze achilleshiel zijn de natiestaten. Het is voldoende om tweespalt te zaaien, want tweespalt leidt tot besluiteloosheid, en dat is voldoende om bundeling en gezamenlijke richting te voorkomen. Je zag China en Rusland dit spel al veel langer spelen. De VS zijn met Vance zijn speech ook begonnen.
En jij gelooft toch zeker zelf ook niet dat Nederland zelfstandig e.e.a. beter voor elkaar bokst dan als onderdeel van de EU?
Daar zou ik niet op rekenen als ik jou was. Polen zet al jaren in op een sterk bondgenootschap met de VS.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:06 schreef recursief het volgende:
[..]
Als Trump zich zo blijft inlikken bij Putin kan ie steun van Polen wel op zijn buik schrijven. En ik denk van de Zweden ook wel.
Je voelt buitengesloten dus daarom steun je de alliantie die ons kapot wil maken? Stukje Bdsm. Ik haat links/centrum partijen zo erg dat ik graag samen met hun kapot wil worden gemaakt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Ik heb gisteren al uiteengezet dat Trumps offensief cultureel is, en niet zozeer economisch (misschien een deel) but that guy is on a mission..
In veel landen binnen de EU worden mensen buitengesloten, dat kan zo niet langer.
Er is geen alliantie die ons kapot wil maken. Wie is 'ons' hier trouwens?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Je voelt buitengesloten dus daarom steun je de alliantie die ons kapot wil maken? Stukje Bdsm. Ik haat links/centrum partijen zo erg dat ik graag samen met hun kapot wil worden gemaakt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Khashamquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Val_van_Srebrenica
Polen heeft vooral een gruwelijke hekel aan Rusland. Als Trump de kont van Putin blijft kussen, blijft daar straks maar weinig van over.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar zou ik niet op rekenen als ik jou was. Polen zet al jaren in op een sterk bondgenootschap met de VS.
Rusland, Noord-Korea en Iran. Nu gesteund door de VS.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is geen alliantie die ons kapot wil maken.
De inwoners van Nederland. Heb je niet gehoord op de Russische TV wat ze graag met Nederland zouden doen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is geen alliantie die ons kapot wil maken. Wie is 'ons' hier trouwens?
M-O ambigue, China, India misschien.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland, Noord-Korea en Iran. Nu gesteund door de VS.
Er wordt helemaal niet buitengesloten in de EU. In meerdere landen staan tegenwoordig zelf radicaal-rechtse leiders aan het roer; die worden niet langer buiten de deur gehouden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Nee, wat dan?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:42 schreef Momo het volgende:
[..]
De inwoners van Nederland. Heb je niet gehoord op de Russische TV wat ze graag met Nederland zouden doen?
Die "radicaal-rechtse leiders" worden neit zelden geflankeerd door rechtspraak en andere instituties waardoor er per saldo niks wordt gewijzigd. In USA wordt niks herkend, alleen de federale overheid noemt mensen weer man of vrouw. Als iemand zich non binair wil voelen (en zich zo wil uiten) kan dat prima. Je wordt daarvoor niet de gevangenis in gedonderd.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niet buitengesloten in de EU. In meerdere landen staan tegenwoordig zelf radicaal-rechtse leiders aan het roer; die worden niet langer buiten de deur gehouden.
De VS ontkent daarentegen het bestaan van transgenders, probeert die groep bewust buiten te sluiten. Dat is vele malen kwalijker dan wat jij hier denkt te ontwaren.
Maar je gedrag en uitlatingen doen denken aan die van een Oostenrijker in 1938, die met zwaaiende vlaggetjes de Anschluss verwelkomde.
Correct.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Polen heeft vooral een gruwelijke hekel aan Rusland. Als Trump de kont van Putin blijft kussen, blijft daar straks maar weinig van over.
Geen van deze landen worden gesteund door de VS. Ik vraag mij ook af hoe je nu ineens bij Iran en Noord-Korea komt. Het was juist beleid van de Democraten in de VS om juist de banden met Iran aan te halen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland, Noord-Korea en Iran. Nu gesteund door de VS.
Je raakt wel je baan kwijt. Je lult er maar omheen, maar je meningen zijn hier echt niet wenselijk zo.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
In USA wordt niks herkend, alleen de federale overheid noemt mensen weer man of vrouw. Als iemand zich non binair wil voelen (en zich zo wil uiten) kan dat prima. Je wordt daarvoor niet de gevangenis in gedonderd.
niet waar.quote:
Dat klopt. Je zou die ook het liefste cancelen.quote:Je lult er maar omheen, maar je meningen zijn hier echt niet wenselijk zo.
Vermoeiend hoor,al die geforceerde parallellen met de jaren 30-40. Zal wel een manier zijn voor zelfbevestiging, dat men de goede mening heeft.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niet buitengesloten in de EU. In meerdere landen staan tegenwoordig zelf radicaal-rechtse leiders aan het roer; die worden niet langer buiten de deur gehouden.
De VS ontkent daarentegen het bestaan van transgenders, probeert die groep bewust buiten te sluiten. Dat is vele malen kwalijker dan wat jij hier denkt te ontwaren.
Maar je gedrag en uitlatingen doen denken aan die van een Oostenrijker in 1938, die met zwaaiende vlaggetjes de Anschluss verwelkomde.
Die landen kijken gewoon eerst naar hun eigen belangen. En de EU is een veel belangrijkere markt dan Rusland. Dus China en India zuigen Rusland gewoon uit.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
M-O ambigue, China, India misschien.
Ja, de manschappen en het materiaal zijn ongeëvenaardquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
Geen van deze landen worden gesteund door de VS. Ik vraag mij ook af hoe je nu ineens bij Iran en Noord-Korea komt. Het was juist beleid van de Democraten in de VS om juist de banden met Iran aan te halen.
Dat heeft niets met BNW te maken. Trump is vooral bezig met het tekenen van decreten die hem door anderen aangeleverd worden. Vrijwel ieder decreet brengt Project 2025 dichterbij realisatie.quote:
Waarom zouden rechtse leiders buiten de deur worden gehouden? De EU is een samenwerkingsverband tussen individuele landen, geen progressief en links bolwerk dat boven deze natiestaten moet komen te staan.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jawel. Want als je een atleet bent, is dat ook een baan. En trump wil alleen sport voor man en vrouw. Niet voor transpersonen of non-binaire mensen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
niet waar.
[..]
Dat klopt. Je zou die ook het liefste cancelen.
Of zoals hier: https://www.nbcnews.com/n(...)sition-pr-rcna191569quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:51 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Jawel. Want als je een atleet bent, is dat ook een baan. En trump wil alleen sport voor man en vrouw. Niet voor transpersonen of non-binaire mensen.
Onnozele vergelijking.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Val_van_Srebrenica
Oké nou als ik dit moet stuk moet geloven dan valt het allemaal wel mee, dus wat wil je precies zeggen dan?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Russisch parlementslid dreigt met nucleaire aanval op Nederland
Ik heb het liefste dat je hier gewoon oprot inderdaad. Je zou je naaste familie nog verraden tbv de grote leiders Trump en Putin, zo kom je over. Serieus, boek een enkeltje Moskou ofzo.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
Dat klopt. Je zou die ook het liefste cancelen.
De VS van voor de tweede termijn van Trump. Omdat tot de tweede termijn van Trump de USA bondgenoot was in de strijd tegen Putin. Nu Trump 180° gedraaid is is er van zo een bondgenootschap geen sprake meer.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar zou ik niet op rekenen als ik jou was. Polen zet al jaren in op een sterk bondgenootschap met de VS.
Die kunnen gewoon meedoen bij de categorie van hun daadwerkelijke geslacht.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:51 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Jawel. Want als je een atleet bent, is dat ook een baan. En trump wil alleen sport voor man en vrouw. Niet voor transpersonen of non-binaire mensen.
Misschien moet je hem/haar geen aandacht schenkenquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het liefste dat je hier gewoon oprot inderdaad. Je zou je naaste familie nog verraden tbv de grote leiders Trump en Putin, zo kom je over. Serieus, boek een enkeltje Moskou ofzo.
Nee, zuigend pro-putin zijn is natuurlijk alleen leuk als jij zelf geen last hebt van de nadelen van zijn regime.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Serieus, boek een enkeltje Moskou ofzo.
Ja, heel vervelend, die rechtsstaat.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die "radicaal-rechtse leiders" worden neit zelden geflankeerd door rechtspraak en andere instituties waardoor er per saldo niks wordt gewijzigd. In USA wordt niks herkend, alleen de federale overheid noemt mensen weer man of vrouw. Als iemand zich non binair wil voelen (en zich zo wil uiten) kan dat prima. Je wordt daarvoor niet de gevangenis in gedonderd.
Op dat laatste ga ik niet in.
Ja ook dat ja!quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Of zoals hier: https://www.nbcnews.com/n(...)sition-pr-rcna191569
Rechtsstaat is maar wokequote:Op woensdag 19 februari 2025 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, heel vervelend, die rechtsstaat.
Ik denk dat we niet normaal moeten omgaan met een partij die openlijk loopt te fantaseren over nucleaire bommen op ons. Zelfs bij talkshows op de staats TV lopen ze te fantaseren over hoe er zoveel mogelijk doden zouden kunnen vallen door acties. Zie je voor je dat iemand in de tweede kamer elke keer loopt te verkondigen hoe we zoveel mogelijk burgers kunnen doden ergens?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:53 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Oké nou als ik dit moet stuk moet geloven dan valt het allemaal wel mee, dus wat wil je precies zeggen dan?
Jij denkt dat als Trump om zeep was gegaan dat er niet $288 miljoen van Musk naar een andere Magagekkie uit Trumps inner circle was gegaan om die in het Witte Huis te krijgen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is nogal naïef. Het doet me denken aan de Russen die in de jaren dertig in de Goelag zaten en daar vol bleven houden dat het niet de schuld kon zijn van vadertje Stalin dat ze daar zaten, dat het een ondergeschikte moest zijn die een fout had gemaakt.....Of van de Russen aan het front die video's opnemen om bij Poetin te klagen over de omstandigheden en hem om hulp smeken...Het kan niet dat de geliefde leider iets verkeerds doet....toch? Toch? TOCH?? DAT KAN TOCH NIET?
Het is tekenend dat dit nu het onderwerp van gesprek is.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die kunnen gewoon meedoen bij de categorie van hun daadwerkelijke geslacht.
Nouja, gesprekken over derde termijn gemist?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:57 schreef Bassie48 het volgende:
Nog iets meer dan 1.400 nachtjes slapen en dan is Donald Trump geen president meer van de Verenigde Staten. Dat staat vast.
Klopt. Die draait tegenwoordig zelfs verkiezingsuitslagen terug.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, heel vervelend, die rechtsstaat.
Gast waar heb je het in hemelsnaam over?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:57 schreef Bassie48 het volgende:
Nog iets meer dan 1.400 nachtjes slapen en dan is Donald Trump geen president meer van de Verenigde Staten. Dat staat vast. Wat niet zeker is, maar wel waarschijnlijk, is dat de EU dan nog steeds bezig is met het beleggen van de ene na de andere top.
Ondertussen hanteren ze in Europa nog steeds het decreet dat er geen 2 geslachten zijn maar maar liefst 65 genderidentiteiten zijn.
We zijn dus gedoemd ten onder te gaan.
Dat wil ik me niet voorstellen maar als iemand dat blijkbaar roept die vervolgens van de buis gehaald is. En dus kennelijk niet bij z’n volle verstand is, lig ik niet rillend in m’n bedje.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat we niet normaal moeten omgaan met een partij die openlijk loopt te fantaseren over nucleaire bommen op ons. Zelfs bij talkshows op de staats TV lopen ze te fantaseren over hoe er zoveel mogelijk doden zouden kunnen vallen door acties. Zie je voor je dat iemand in de tweede kamer elke keer loopt te verkondigen hoe we zoveel mogelijk burgers kunnen doden ergens?
Heb je ook een eigen mening of kun je alleen maar de speeches en tweets uit de overkant van de plas reproduceren?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Die draait tegenwoordig zelfs verkiezingsuitslagen terug.
Als jij moet kiezen tussen dat of betalen in roebels, dan kies je toch voor roebels?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:57 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Het is tekenend dat dit nu het onderwerp van gesprek is.
We zijn hopeloos verloren ben ik bang.
Nee.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja, gesprekken over derde termijn gemist?
Gelukkig gaat boze sinaasappel in chief binnenkort daar eventjes flink met de bezem doorheen:quote:
Nee nee, genders!!! Dat is het echte probleem. Woke!!quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat we niet normaal moeten omgaan met een partij die openlijk loopt te fantaseren over nucleaire bommen op ons. Zelfs bij talkshows op de staats TV lopen ze te fantaseren over hoe er zoveel mogelijk doden zouden kunnen vallen door acties. Zie je voor je dat iemand in de tweede kamer elke keer loopt te verkondigen hoe we zoveel mogelijk burgers kunnen doden ergens?
Mocht die macht er komen, gaat rusland echt wel irritant lopen doen en aftasten. Dat doen bully's namelijk. Continu uitdagen en kijken hoe ver ze kunnen gaan. En ik denk wel dat het uiteindelijk daar op gaat uitlopen als zo'n 'macht' er komt. Europa heeft veel interne verdeeldheid en als compromis komt er dan een te kleine groep die vervolgens geen moer mag uitvoeren.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Boeiend. Al plaatsen we er 25.000. Als die in Oekraïne gestationeerde soldaten door de Russen worden aangevallen gaan we niets terug doen? Dat denk je echt?
Ik denk dat Trump er alles aan doet om gewoon te blijven zitten. Hij heeft gisteren alvast een voorschot genomen met een decreet dat bepaalt dat alleen de AG en de POTUS kunnen praten over wat een wet is en wat niet. Hij heeft ook al laten zien dat hij rechterlijke uitspraken negeert als dat hem goed uitkomt. De facto beschouwt hij zichzelf al als dictator en hij zal er alles aan doen om dat ook in praktijk te brengen. Ik zou er niet zo zeker van zijn dat hij na zijn tweede termijn opstapt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:57 schreef Bassie48 het volgende:
Nog iets meer dan 1.400 nachtjes slapen en dan is Donald Trump geen president meer van de Verenigde Staten. Dat staat vast.
Hij kan gewoon legaal vicepresidentkandidaat worden en dan de facto president zijn. En dan intussen de grondwet wijzigen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:00 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee.
Gaat niet lukken, tenzij Trump met behulp van het leger alle Democraten en gematigde Republikeinen uitroeit.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gelukkig gaat boze sinaasappel in chief binnenkort daar eventjes flink met de bezem doorheen:
“We want to weed out the corruption, and it seems hard to believe that a judge could say we don’t want you to do that. So, maybe we have to look at the judges because I think it’s a very serious violation.”
Zoals je grote held Trump voor ogen had, bedoel je?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Die draait tegenwoordig zelfs verkiezingsuitslagen terug.
Correct. Ook het politiseren van de rechtstaat wordt nu aangepakt. Vervelend hè? Of dacht je echt dat men rustig door kon gaan met activisme en twijfelachtige praktijken zoals bij de USAID?quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gelukkig gaat boze sinaasappel in chief binnenkort daar eventjes flink met de bezem doorheen:
“We want to weed out the corruption, and it seems hard to believe that a judge could say we don’t want you to do that. So, maybe we have to look at the judges because I think it’s a very serious violation.”
Dan gaat Trump het land in elk geval niet redden, voor zover daar nog onduidelijkheid over bestond.quote:
Lolquote:Op woensdag 19 februari 2025 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. Ook het politiseren van de rechtstaat wordt nu aangepakt.
Echt stuitend het postgedrag van phpmystyle. Kan er niets anders van maken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals je grote held Trump voor ogen had, bedoel je?
Prima om kritiek te uiten op de beslissing van het Hooggerechtshof in Roemenië - ben het daar niet geheel mee eens, maar kritiek is valide. Het wordt echter een tikkeltje potsierlijk als je tegelijkertijd Trump op het schild hijst. De man die z'n reet afveegt met de rechtsstaat en met alle macht probeerde om de verkiezingsuitslag in 2020 ongeldig te verklaren.
Ja, dat is een aardige prestatie, van putin, zichzelf afficheren als voorhoeder van conservatie normen en waarden. Dom volk trapt daar met verve in.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat mensen denken dat men geen besluiten kan nemen omdat er ´65 genders´ (wat ook nog eens een uit de lucht gegrepen getal is) zouden zijn vind ik een rare gedachtenkronkel.
Alsof je geen biefstuk meer zou kunnen bakken omdat je vindt dat Israël genocide pleegt.
Ik zou een 747 op het Witte Huis dit keer wel toejuichen.quote:
Er komen geen blauwhelmen. Dat moet de veiligheidsraad goedkeuren en dus geeft Rusland een veto.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mocht die macht er komen, gaat rusland echt wel irritant lopen doen en aftasten. Dat doen bully's namelijk. Continu uitdagen en kijken hoe ver ze kunnen gaan. En ik denk wel dat het uiteindelijk daar op gaat uitlopen als zo'n 'macht' er komt. Europa heeft veel interne verdeeldheid en als compromis komt er dan een te kleine groep die vervolgens geen moer mag uitvoeren.
Dan heb je helemaal niets aan zo'n groepje ventjes met blauwe helmen in lichte pantsers en witte Toyota pick-ups. Rusland moet je op 1 manier behandelen: als de tyfuslijers die het zijn. Hard, snel, krachtig en zonder twijfel.
Niemand veegt de reet af met de rechtsstaat. Ik noemde een voorbeeld op, maar er zijn wel meer voorbeelden waaruit een bias blijkt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals je grote held Trump voor ogen had, bedoel je?
Prima om kritiek te uiten op de beslissing van het Hooggerechtshof in Roemenië - ben het daar niet geheel mee eens, maar kritiek is valide. Het wordt echter een tikkeltje potsierlijk als je tegelijkertijd Trump op het schild hijst. De man die z'n reet afveegt met de rechtsstaat en met alle macht probeerde om de verkiezingsuitslag in 2020 ongeldig te verklaren.
Neehoor, daar is niks mis mee.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
Democratie gaat niet over stemmen, maar ook over de invloed die je hebt. En die invloed is veel te minimaal.
quote:EU-landen keuren sancties goed om Russische schaduwvloot aan te pakken
De EU-landen zijn het eens over hun zestiende sanctiepakket voor Rusland. Dat is gericht op onder meer de Russische schaduwvloot: schepen die worden gebruikt om oliesancties te omzeilen.
Het sanctiepakket verbiedt ook de import van aluminium uit Rusland. Russische olietankers bezorgden EU-landen de laatste maanden vooral hoofdpijn. Zo raakte vorige maand nog een tanker op drift langs de Duitse kust, waardoor Duitsland te hulp moest schieten.
De schepen in de schaduwvloot exporteren, soms onverzekerd, olie vanuit Rusland. Daarbij omzeilt het land het olieprijsplafond: de maximale prijs per vat waarvoor Rusland olie mag exporteren. De nieuwe sancties zijn van toepassing op de eigenaren en exploitanten van deze schepen, inclusief hun kapiteins.
Interview met Kallas.quote:The European Union's top diplomat, Kaja Kallas, has warned that the discussion in Europe about the possible deployment of peacekeeping forces in Ukraine risks falling into a "Russian trap."
"They don't want peace," she said.
https://www.euractiv.com/(...)n-trap-kallas-warns/
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lijmz3ewps2c
Daar heeft ze een goed punt. Op de knieën gaan wegens -redenen- is gewoon zwak. De Fransen zijn nog harder dan het slappe geneuzel van Donald-met-de-knikkende-knietjes.quote:What are your takeaways from how the American 'shock therapy' has been developing since last Wednesday? It's clear that Europe is not at the table in the US-Russia talks in Riyadh...
KALLAS: Of course, the Americans can meet with whomever they wish to, but for any peace deal regarding Ukraine to work, it has to involve the Europeans as well as the Ukrainians.
What options do we have if Trump refuses to include Europeans in the talks, even at a later stage, as his Ukraine envoy Keith Kellogg has suggested?
KALLAS: If some deal is agreed that we don't agree to, then it will just fail, because it will not be implemented.
Washington seems to have drawn its red lines last week; what should Europe's red lines be when it comes to security guarantees for Ukraine specifically?
KALLAS: They walked back from the red lines, because of the reaction they received. It is important that before the negotiations have even started, you don't give away all the main asks that Russia has.
Otherwise, Russia's aggression really pays off: not only have they occupied some territory – so they have additional territory and mineral resources – but then on top of this, they get all these promises from the other side as well. I don't think it's a good negotiation tactic, nor is it strong.
We have, from our side, put in place conditions that need to be there. But first, we really need to put pressure on Russia – that is the first element here.
Right now, if you also look at the images from Saudi Arabia, the Russians are the winners. Their posture is: 'Everybody is coming to us now and offering us what we want'. Let's not walk into the Russian traps.
[...]
Ik hoor scholz als. ... 'jamaar dan zouden we wel eens over een rode lijn kunnen gaan....'.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er komen geen blauwhelmen. Dat moet de veiligheidsraad goedkeuren en dus geeft Rusland een veto.
Als er troepen komen krijgen die gewoon zware wapens en komen er een zwik Typhoons , Rafale's, F-35's en Gripens te staan op enkele minuten vliegafstand. En dan wens ik de Russen veel succes met aftasten. Dat doen ze gegarandeerd maar één keer.
Tja, binnen bepaalde kringen werkt de rechtstaat niet meer en is de democratie in zogenaamd in gevaar als er partijen aan de macht komen waar men het niet mee eens die vervolgens ook nog beleid gaan maken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niemand veegt de reet af met de rechtsstaat. Ik noemde een voorbeeld op, maar er zijn wel meer voorbeelden waaruit een bias blijkt.
Democratie gaat niet over stemmen, maar ook over de invloed die je hebt. En die invloed is veel te minimaal. Een democratie geleid door bureaucraten is geen democratie.
Hoe vaak ga je nog likkebaardend naar die speech verwijzen dan?quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, binnen bepaalde kringen werkt de rechtstaat niet meer en is de democratie in zogenaamd in gevaar als er partijen aan de macht komen waar men het niet mee eens die vervolgens ook nog beleid gaan maken.
Dit sluit ook weer aan bij wat Vance terecht benoemde tijdens zijn speech. Een te grote groep mensen had het idee gekregen dat we vanaf nu op een utopische, kosmopolitische cultureel diverse en supranationale wereld zouden afstevenen die zou worden geregeerd door grote organisaties (EU) en dat nationalisme, conservatisme en rechts daarmee verder tot het verleden zouden behoren.
En oorlogen en conflicten behoorde tot het verleden, men zou alles wel via diplomatie uitpraten. Daarom is er in de Europese landen ook enorm bezuinigd om defensie. Dit is ook de reden waarom Europa zelf Oekraïne niet kon verdedigen, maar hier de hulp van de VS voor nodig had.
Het is precies deze groep mensen die nu wakker is geworden en hun utopische droombeeld in duigen ziet vallen nu de VS een andere koers wil varen en Europa wijst op het eigen wanbeleid. En in plaats van zelfreflectie te tonen wordt er nu gefrustreerd en boos naar anderen gewezen.
Het is ook economische zelfmoord van de VS. Dus niet zo zeer frustratie als wel verbazing.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
Het is precies deze groep mensen die nu wakker is geworden en hun utopische droombeeld in duigen ziet vallen nu de VS een andere koers wil varen en Europa wijst op het eigen wanbeleid.
Je bedoelt de grote organisaties als die van Musk, Zuckerberg en Bezos?quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
kosmopolitische cultureel diverse en supranationale wereld zouden afstevenen die zou worden geregeerd door grote organisaties
Dat kan deze vrouw wel zeggen, maar Europa heeft helaas weinig recht op een plek aan tafel als men voor de veiligheid voor Oekraïne, moet leunen op de VS. Oekraïne is ook geen EU of NAVO lid, wat het nog lastiger maakt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Interview met Kallas.
[..]
Daar heeft ze een goed punt. Op de knieën gaan wegens -redenen- is gewoon zwak. De Fransen zijn nog harder dan het slappe geneuzel van Donald-met-de-knikkende-knietjes.
Zo vaak als dit nodig is.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:22 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je nog likkebaardend naar die speech verwijzen dan?
Dat zijn bedrijven, geen gouvernementele organisaties.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je bedoelt de grote organisaties als die van Musk, Zuckerberg en Bezos?
Kallas is geen man.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kan de beste man wel zeggen, maar Europa heeft helaas weinig recht op een plek aan tafel als men voor de veiligheid voor Oekraïne, moet leunen op de VS. Oekraïne is ook geen EU of NAVO lid, wat het nog lastiger maakt.
[..]
Zo vaak als dit nodig is.
Ze heeft wel meer ballen dan die laffe MAGA Poetin pijpers.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:24 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Kallas is geen man.
Ik begreep dat geslacht echt heel belangrijk was dus ik dacht ik zeg het even.
Asjemenou, je hebt helemaal gelijk. Ik zal mijn post even snel aanpassen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:24 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Kallas is geen man.
Ik begreep dat geslacht echt heel belangrijk was dus ik dacht ik zeg het even.
Ik wil met haar trouwen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:25 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ze heeft wel meer ballen dan die laffe MAGA Poetin pijpers.
En daar gaat jouw masker.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |