abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216744306
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is daar opmerkelijk aan?
In deze oorlog is Rusland overduidelijk de agressor. En in die andere oorlog is de agressor Israel.
Ik sta niet aan de kant van de agressor, dat heb ik al vaak genoeg gezegd. Dus waarom jij ineens verbazing uitspreekt vind ik raar.
Rusland is een oorlog begonnen de Palestijnen zijn dit. Jij draait de situatie dus om. Dit is net zo verkeerd en verwerpelijk als zeggen dat Oekraïne de oorlog met Rusland is begonnen.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Alsof die vluchtelingenstromen niet het directe gevolg zijn van Amerikaans buitenlandbeleid en de bijkomende interventies. Met als belangrijkste reden de tweede Golfoorlog en de hele destabilisatie van het MO en west Azië die daaruit voortgekomen is. Dat Vance überhaupt nog uit zijn doppen kan kijken ondanks dat er liters boter van zijn hoofd stromen is wel een prestatie op zich.
Miljoenen mensen uit niet-Westerse en voornamelijk Islamitische landen binnenlaten is een keuze en geen gevolg van externe factoren. Aan elke grens is er namelijk de mogelijkheid om zulke mensen te weren.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
We hebben zeker een probleem. Maar niet eens zozeer met de Amerikanen of Canadezen, maar met onze eigen libertarische/nationalistische smaldelen die - zoals ik boven al schets- verdere broodnodige Europese integratie in de weg zullen zitten omdat ze om een of andere reden denken dat hun individuele natiestaten met een paar miljoen inwoners een "betere deal" zouden kunnen sluiten / heel gelaten worden door potentaten als Putin, Trump en Xi.
En hier zit je dus volledig mis. Nationalisme is een normaal onderdeel van Europa, omdat het een continent is bestaan uit verschillende soevereine landen, geen Verenigde Staten van Europa. Daar is binnen Europa ook niet genoeg animo voor.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:55:32 #127
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216744307
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De Amerikanen zij we als bondgenoot gewoon kwijt de komende 4 jaar. Daar hoeven we amper nog iets van te verwachten. Kun je zeggen: ja maar wij kunnen dat als Europa ook wel. Nou, dat moet ik nog zien. Europa is de laatste 10-20 jaar steeds verder verdeeld en rechts is aan een indrukwekkende opmars bezig over het gehele continent.
Dat krijg je als je 70 jaar de huispoedel van Washington bent en ineens naar buiten wordt geschopt.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216744321
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:53 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Tja de geschiedenis lijkt zich te herhalen, de Tweede wereldoorlog begon toen Duitsers verkleed als Poolse soldaten een radiostation in Duitsland aanvielen. Dat was de excuus om Polen binnen te vallen .Trump doet iets soortgelijks door de kant van de Rusland te kiezen en de Oekraïne de schuld te geven. Hij keert zich tegen de Eu en maakt de Eu kwetsbaar voor Poetin.
De regering-Trump is per definitie geen fan van de EU (en terecht). Zij prefereren bilaterale diplomatie.
quote:

[..]
De Amerikanen zij we als bondgenoot gewoon kwijt de komende 4 jaar. Daar hoeven we amper nog iets van te verwachten. Kun je zeggen: ja maar wij kunnen dat als Europa ook wel. Nou, dat moet ik nog zien. Europa is de laatste 10-20 jaar steeds verder verdeeld en rechts is aan een indrukwekkende opmars bezig over het gehele continent. Ik zie niet zo snel consensus ontstaan over hoe men dit aan moet/wil gaan pakken.
Met rechts en conservatieve overheden kunnen natiestaten weer sterker worden gemaakt. Het is juist onder leiding van naïef (centrum)links en centrumrechts en progressief liberaal beleid dat de defensies van Europese landen zo zijn afgebroken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216744341
ik kom thuis en ik lees dat trump oekraïne de schuld geeft van de oorlog. wauw. niet verbaasd maar toch. wauw. hopelijk smaakt poetin's piemol goed. is tenminste iemand blij

ik wist dat trump zou zuigen maar zijn eerste paar weken zijn al erger dan zijn hele vorige termijn
pi_216744357
quote:

[..]
De Amerikanen zij we als bondgenoot gewoon kwijt de komende 4 jaar. Daar hoeven we amper nog iets van te verwachten. Kun je zeggen: ja maar wij kunnen dat als Europa ook wel. Nou, dat moet ik nog zien. Europa is de laatste 10-20 jaar steeds verder verdeeld en rechts is aan een indrukwekkende opmars bezig over het gehele continent. Ik zie niet zo snel consensus ontstaan over hoe men dit aan moet/wil gaan pakken.
rechts nationalisten zijn zeer zeker al banden aan het smeden met Amerika
pi_216744358
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus nu staat Trump voor lul omdat hij wil stoppen met sancties?
Als ik weer even terug mag gaan naar het Congres van Wenen, dan vergelijk ik Trump met de onberekenbare Alexander I van toen, met wie ook geen fatsoenlijke afspraak mee was te maken.
pi_216744365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:00 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Uiteraard, want qua gedachtegoed zien we ook hier dezelfde ontwikkelingen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216744378
quote:

[..]
Correct.

En dit zal de bilaterale diplomatie tussen zulke landen en de VS ten goede komen. Landen zoals Polen, Hongarije, Italië en Zweden gaan waarschijnlijk prima banden hebben met de regering-Trump.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:02:36 #134
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744391
De geschiedenis zal echt wel gaan oordelen over wat de EU precies heeft gedaan om de oorlog te beëindigen. En van wat we nu weten is dat bar weinig.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:03:08 #135
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744397
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

En dit zal de bilaterale diplomatie tussen zulke landen en de VS ten goede komen. Landen zoals Polen, Hongarije, Italië en Zweden gaan waarschijnlijk prima banden hebben met de regering-Trump.
Hopelijk kan onze regering zich ook goed gaan verhouden tot Trump.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216744401
quote:

[..]
Zeker. Dat zijn tegenwoordig immers de mensen die groot liefhebber zijn van autoritaire staatsvormen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216744404
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Uiteraard, want qua gedachtegoed zien we ook hier dezelfde ontwikkelingen.
Tja, daar gaat de droom van sommigen voor een supranationaal en liberaal progressief bolwerk met een niet-democratisch verkozen leiderschap in de vorm van de Europese Commissie. Een beetje wat een partij zoals Volt graag wil. Daar gaat men simpelweg niet iedereen van overtuigen. Over de gehele breedte is het slechts een kleine minderheid in Europa die zoiets wil.
pi_216744408
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hopelijk kan onze regering zich ook goed gaan verhouden tot Trump.
Geertje-1 kan niks.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216744412
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
De geschiedenis zal echt wel gaan oordelen over wat de EU precies heeft gedaan om de oorlog te beëindigen. En van wat we nu weten is dat bar weinig.
Hoezo?
Er is 1 iemand die het zo kan beëindigen en dat is putler zelf. Door op te flikkeren uit ukraine.
Dat is de juiste geschiedenis, ongeacht wat een oranje baviaan er van zegt. De mensheid weet het zelf ook wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:04:30 #140
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_216744413
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:35 schreef phpmystyle het volgende:
Het heeft geen enkele zin om elkaar te gaan ontmenselijken.
Opmerken dat rus kinderen ontvoert is het constateren van feiten, heeft niks met ontmenselijken te maken.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:06:14 #141
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216744434
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Goed stuk. Behalve laatste alinea.
Het is helaas wel de waarheid. De Amerikanen zijn slechts de laatste in de rij die de integriteit en stabiliteit van de unie proberen te ondermijnen. Met reden: de unie is een zeer machtig economisch blok; als dat ook militair macht gaat uitstralen dan hebben ze allemaal een probleem.

Dat zullen ze allemaal proberen te voorkomen, en onze achilleshiel zijn de natiestaten. Het is voldoende om tweespalt te zaaien, want tweespalt leidt tot besluiteloosheid, en dat is voldoende om bundeling en gezamenlijke richting te voorkomen. Je zag China en Rusland dit spel al veel langer spelen. De VS zijn met Vance zijn speech ook begonnen.

En jij gelooft toch zeker zelf ook niet dat Nederland zelfstandig e.e.a. beter voor elkaar bokst dan als onderdeel van de EU?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_216744442
quote:

[..]
Correct.

Als Trump zich zo blijft inlikken bij Putin kan ie steun van Polen wel op zijn buik schrijven. En ik denk van de Zweden ook wel.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216744443
quote:
🇰🇵⚠️ A new stage of arms deliveries from the DPRK to Russia is expected by the end of March 2025, South Korean media claim.

It is indicated that it includes "hundreds of thousands of 122-mm and 152-mm shells" and "hundreds of ballistic missiles".

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lijj33xxk226
MaAr RuSLAnD WiL VrEdE!!1!!
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:07:12 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216744450
quote:

[..]
Correct.

Misschien Orban, maar de rest staat wel echt voor Oekraïne ook. Zeker niet voor Rusland.
pi_216744466
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien Orban, maar de rest staat wel echt voor Oekraïne ook. Zeker niet voor Rusland.
Ik heb zo mijn twijfels bij de Italianen.
pi_216744471
Beschamend die Trump.. reetkever van Poetin. Jammer dat de kogel vorig jaar net mis was.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:08:35 #147
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216744472
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoezo?
Er is 1 iemand die het zo kan beëindigen en dat is putler zelf. Door op te flikkeren uit ukraine.
Dat is de juiste geschiedenis, ongeacht wat een oranje baviaan er van zegt. De mensheid weet het zelf ook wel.
Jeetje zou het nou echt zo simpel zijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:08:55 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744477
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:06 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Het is helaas wel de waarheid. De Amerikanen zijn slechts de laatste in de rij die de integriteit en stabiliteit van de unie proberen te ondermijnen. Met reden: de unie is een zeer machtig economisch blok; als dat ook militair macht gaat uitstralen dan hebben ze allemaal een probleem.

Dat zullen ze allemaal proberen te voorkomen, en onze achilleshiel zijn de natiestaten. Het is voldoende om tweespalt te zaaien, want tweespalt leidt tot besluiteloosheid, en dat is voldoende om bundeling en gezamenlijke richting te voorkomen. Je zag China en Rusland dit spel al veel langer spelen. De VS zijn met Vance zijn speech ook begonnen.

En jij gelooft toch zeker zelf ook niet dat Nederland zelfstandig e.e.a. beter voor elkaar bokst dan als onderdeel van de EU?
Laten we voorop stellen dat deze oorlog nooit gestart had moeten worden.
Ik heb gisteren al uiteengezet dat het offensieve karakter van USA jegens EU meer cultureel gelegen is dan economisch. De Trump administratie wil hier ook zaken gaan veranderen.

Samenwerken in de EU is goed, maar zie hoe zuid-europa er een puinhoop van maakt. Ik heb geen zin om daaraan te betalen. Een innige samenwerking met Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Polen zie ik best zitten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216744481
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Jeetje zou het nou echt zo simpel zijn?

SPOILER
SPOILER
Putin opruimen doet niets. Wat er in Kremlin aan de macht is heeft allen hetzelfde doel.
pi_216744483
quote:

[..]
Correct.

Hongarije misschien. Rest hangt er vanaf.

Wat trump doet op het moment is gewoonweg een verraad aan Ukraine. Een dolkstoot. Of het is een spel van 'm, maar Europa moet nu eens kei- en keihard gaan opstaan. Geen zwakte tonen, geen raar gescholz, geen ongekozen vd leyen naar voren schuiven. Alle landen individueel 'Trump hou je fucking bek dicht, jij gaat niet bepalen voor Europa wat goed is zonder Europa zelf er bij te betrekken'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')