abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216743910
quote:
Last night, Ukrainian UAVs attacked an oil refinery in Syzran, located 1,000 km from the Ukrainian border. Russia’s porous air defense failed to prevent the strike on the facility, which processes 8.9 million tons of oil annually.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lijfzgxb3c23
Hopla, weer een raffinaderij geraakt.
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:28:01 #102
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216743956
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja op een hele vieze aantijging kan dat wel ja.
Je ziet het niet he?
Op een vieze aantijging? Dat is geen vieze aantijging tegen Rusland. Dat is iets wat vrijwel de hele wereld herkent. Zelfs Rusland zelf ontkent het niet dat ze kinderen tegen wil ontvoeren uit Oekraïne.
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:28:34 #103
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216743960
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die verhouding zal nu eenmaal even onder spanning staan. Eerst moet er de zelfrealisatie komen in Europese landen dat er heel veel verkeerde keuzes zijn gemaakt. Bijvoorbeeld de eigen defensie min of meer afbreken en blijven denken dat als er stront aan de knikker is, de VS wel hier de klus voor ons komt klaren. En net noemde ik ook al de grote fout om Oekraïne niet véél meer steun te bieden na de annexatie van de Krim door Rusland, die min of meer onbestraft is gebleven.
Hier zit een kern van waarheid in. We zijn vreselijk laks geworden - als natiestaten binnen de NAVO. Niet als EU, want de EU was, en is primair nog altijd, een economisch project en geen militair project. Daar moet nu heel rap verandering in komen, maar ironisch genoeg gaat dat maar met moeite lukken omdat het juist de dingen vraagt waar Euroscpetici niet toe bereid zijn: verdere integratie. Zij die het hardste schreeuwen over "het is de EU niet gelukt / Brusselse bureaucratie" zijn ironisch genoeg één van de oorzaken dat het de EU niet lukt.

Anderzijds hebben de Amerikanen ook altijd ontmoedigd om het echt Europees te regelen. Ja, wij moesten wel opplussen - maar eigenlijk pas sinds zij de pivot naar China gemaakt hebben. En zelfs toen nog wilden ze het liefst alles binnen de NAVO structuren geregeld hebben. Want ja, de controle en de wapenexporten bevielen ze prima. Wij moesten ook weer niet te zelfstandig worden. De enige die daar schijt aan hadden waren de Fransen. Die roepen al om een autonoom Europa sinds WOII.

quote:
En Vance noemde tijdens zijn speech natuurlijk nog wel meer dingen. Zoals de bizarre massa immigratie die Europese landen hebben toegestaan, vaak zelfs met het idee dat wij hier een 'morele verplichting' voor zouden hebben. Als ook rare inperkingen op de vrijheid van meningsuiting.
Alsof die vluchtelingenstromen niet het directe gevolg zijn van Amerikaans buitenlandbeleid en de bijkomende interventies. Met als belangrijkste reden de tweede Golfoorlog en de hele destabilisatie van het MO en west Azië die daaruit voortgekomen is. Dat Vance überhaupt nog uit zijn doppen kan kijken ondanks dat er liters boter van zijn hoofd stromen is wel een prestatie op zich.

quote:
De huidige koers die de VS vaart, sluit simpelweg niet aan op de koers die sommigen in Europa willen varen. Vooral degenen in progressief liberale en progressief linkse kringen. En als straks ook in Canada de Conservatieven winnen, heeft Europa een nog groter probleem. De retoriek van Pierre Poilievre (leider van de Conservatieven) ligt dichterbij Trump op sommige punten dat het beleid van Europese landen of de EU.
We hebben zeker een probleem. Maar niet eens zozeer met de Amerikanen of Canadezen, maar met onze eigen libertarische/nationalistische smaldelen die - zoals ik boven al schets- verdere broodnodige Europese integratie in de weg zullen zitten omdat ze om een of andere reden denken dat hun individuele natiestaten met een paar miljoen inwoners een "betere deal" zouden kunnen sluiten / heel gelaten worden door potentaten als Putin, Trump en Xi.

[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 19-02-2025 10:33:38 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_216743967
Weer wat Russen minder. Ik zie de laatste tijd wel vaker berichten dat de Oekraïense luchtmacht zulke aanvallen doet bij het front. Dat zou wel een flinke verandering zijn.

quote:
🔥 Ukrainian Air Force conducted a precision strike on the positions of the Russian 2nd Motorized Rifle Battalion in Chumatske, Zaporizhzhia region.

💥As a result of the operation, the enemy’s personnel deployment site, fortifications, and a drone launch platform were destroyed.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lijfa6ok6k26
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:29:45 #105
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216743974
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Op een vieze aantijging? Dat is geen vieze aantijging tegen Rusland. Dat is iets wat vrijwel de hele wereld herkent. Zelfs Rusland zelf ontkent het niet dat ze kinderen tegen wil ontvoeren uit Oekraïne.
Leg.mij.geen.woorden.in.de.mond

Niet doen:
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, net als je niet wil toevoegen dat je verkeerd zat met je beweringen over de ontvoering van kinderen door Rusland.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216744028
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Oekraïne ontvoert mensen om te gaan vechten in het leger. Dat is wel oke?
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:34:47 #107
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744038
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Hier zit een kern van waarheid in. We zijn vreselijk laks geworden - als natiestaten binnen de NAVO. Niet als EU, want de EU was, en is primair nog altijd, een economisch project en geen militair project. Daar moet nu heel rap verandering in komen, maar ironisch genoeg gaat dat maar met moeite lukken omdat het juist de dingen vraagt waar Euroscpetici niet toe bereid zijn: verdere integratie. Zij die het hardste schreeuwen over "het is de EU niet gelukt / Brusselse bureaucratie" zijn ironisch genoeg één van de oorzaken dat het de EU niet lukt.

Anderzijds hebben de Amerikanen ook altijd ontmoedigd om het echt Europees te regelen. Ja, wij moesten wel opplussen - maar eigenlijk pas sinds zij de pivot naar China gemaakt hebben. En zelfs toen nog wilden ze het liefst alles binnen de NAVO structuren geregeld hebben. Want ja, de controle en de wapenexporten bevielen ze prima. Wij moesten ook weer niet te zelfstandig worden. De enige die daar schijt aan hadden waren de Fransen. Die roepen al om een autonoom Europa sinds WOII.
[..]
Alsof die vluchtelingenstromen niet het directe gevolg zijn van Amerikaans buitenlandbeleid en de bijkomende interventies. Met als belangrijkste reden de tweede Golfoorlog en de hele destabilisatie van het MO en west Azië die daaruit voortgekomen is. Dat Vance überhaupt nog uit zijn doppen kan kijken ondanks dat er liters boter van zijn hoofd stromen is wel een prestatie op zich.
[..]
We hebben zeker een probleem. Maar niet eens zozeer met de Amerikanen of Canadezen, maar met onze eigen libertarische/nationalistische smaldelen die - zoals ik boven al schets- verdere broodnodige Europese integratie in de weg zullen zitten omdat ze om een of andere reden denken dat hun individuele natiestaten met een paar miljoen inwoners een "betere deal" zouden kunnen sluiten / heel gelaten worden door potentaten als Putin, Trump en Xi.
Goed stuk. Behalve laatste alinea.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:35:55 #108
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744059
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:34 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Laten we ook dat niet doen.
Het heeft geen enkele zin om elkaar te gaan ontmenselijken. Prima dat Russen denken dat wij gay zijn, en wij denke dat Russen dronken geborneerde gekken zijn.

Maar elkaar vunzigheid aanleunen is not the way to go.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216744081
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef Ulx het volgende:
Weer wat Russen minder. Ik zie de laatste tijd wel vaker berichten dat de Oekraïense luchtmacht zulke aanvallen doet bij het front. Dat zou wel een flinke verandering zijn.
[..]

Inderdaad. Kennelijk gaat het niet lekker met de Ruzzische luchtafweer.
Zie de laatste tijd ook wel relatief veel filmpjes van drones die luchtafweer opblazen. Vaak met grote BIEMS.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216744085
quote:
At least 160,000 Odesa residents are without heat and power after another Russian strike on energy infrastructure, Zelensky said. Schools, a kindergarten, and hospitals are affected. This comes just after Russia falsely claimed in Riyadh it doesn’t target energy infrastructure.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lijd5d2qhc2n
Schiet nou gewoon een zooi FSB/Defensie/Poetin gebouwen in een of twee grote steden in puin. Laat de burgers in dat land nou maar pijn lijden. De Russen vinden het allemaal prachtig om anderen pijn te doen, schop ze dan maar een keer keihard terug.

De VS kan daar toch niets over zeggen. Die hebben nu al duidelijk de kant van Poetin gekozen dus Oekraine hoeft geen rekening te houden met wat Trump wil.
pi_216744092
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Laten we ook dat niet doen.
Het heeft geen enkele zin om elkaar te gaan ontmenselijken. Prima dat Russen denken dat wij gay zijn, en wij denke dat Russen dronken geborneerde gekken zijn.

Maar elkaar vunzigheid aanleunen is not the way to go.
Doe niet zo woke, snowflake.
pi_216744107
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:21 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ik heb niks met Putin, van mij mag deze oorlogsmisdadiger worden geëxecuteerd. Ik stel alleen dat de EU een grote bek heeft tegen andere landen maar te zwak is om dit waar te maken. De hele wereld neemt ons niet meer serieus.
Volgens mij heeft Europa momenteel helemaal geen grote bek. Er is juist een groot gebrek aan zelfvertrouwen.
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:42:18 #113
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744132
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:40 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Europa momenteel helemaal geen grote bek. Er is juist een groot gebrek aan zelfvertrouwen.
Nu pas.
We wilden de oorlog doorzetten ipv contact te leggen met Kremlin, want Oekraine bepaalde zelf wanneer zij wil onderhandelen. En nu dit. De positie is vele malen verslechterd.
Men is in paniek. Terecht.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216744145
"Zelensky had de oorlog niet moeten beginnen"

Na die uitspraak is Oekraïne wel helemaal verloren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216744154
quote:

[..]
Of ze schreeuwen gewoon niet zoals Trump, Orban, Fico en de Kremlinkliek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216744162
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nu pas.
We wilden de oorlog doorzetten ipv contact te leggen met Kremlin, want Oekraine bepaalde zelf wanneer zij wil onderhandelen. En nu dit. De positie is vele malen verslechterd.
Men is in paniek. Terecht.
Niet liegen blijft moeilijk:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:44:53 #117
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744170
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Niet liegen blijft moeilijk:
[ afbeelding ]
En ondertussen snel Oek bewapenen en niks willen toevoegen.
Pffff. Je kan niet met lege zakken onderhandelen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:45:31 #118
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216744185
quote:

[..]
Nee, al is volgens mij ontvoeren hier wel weer een groot woord. Europe beperkt bepaalde voorzieningen voor 18 tot 40(?) jarige mannen. Het dwingen van mensen het leger in te gaan die niet willen vechten lijkt mij niet handig voor de motivatie van de troepen. Kan mij op persoonlijk niveau voorstellen dat mensen niet willen gaan vechten omdat hun leven hun te lief is.

Het is dan wel weer een flauwe maar hunnie reactie.
Als Rusland allerlei misdaden begaat dan wel weer meteen iets moet zeggen over de andere partij. "De nazi's hebben miljoenen Joden de dood in gejaagd in de tweede WO". Maar die Joden waren ook niet zo lief hoor!
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:46:07 #119
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216744191
quote:
want Oekraine bepaalde zelf wanneer zij wil onderhandelen
Lijkt me wel ja
Huilen dan.
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:46:57 #120
319979 Fok-it
All is well
pi_216744205
quote:

want Oekraine bepaalde zelf wanneer zij wil onderhandelen.
Bijzonder ja, in hun eigen binnengevallen land

Wat ben jij voor figuur joh
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:48:34 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216744226
quote:

[..]
Hoezo ontvoeren?
Huilen dan.
pi_216744261
quote:

[..]
Europa heeft zich belachelijk gemaakt in de rest van de wereld in het voorjaar van 2022, toen ik het commentaar volgde op Nigeriaanse en Indiase nieuwszenders. Dat was met name aan de ene kant allemaal sancties uitroepen, maar aan de andere kant wel Russisch gas willen blijven ontvangen (omdat het toen even niet uitkwam om zonder Russisch gas door te kunnen gaan in Europa).
"In grutte bek, mar niks yn 'e sek" zouden ze in Friesland zeggen.
pi_216744280
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, al is volgens mij ontvoeren hier wel weer een groot woord. Europe beperkt bepaalde voorzieningen voor 18 tot 40(?) jarige mannen. Het dwingen van mensen het leger in te gaan die niet willen vechten lijkt mij niet handig voor de motivatie van de troepen. Kan mij op persoonlijk niveau voorstellen dat mensen niet willen gaan vechten omdat hun leven hun te lief is.

Het is dan wel weer een flauwe maar hunnie reactie.
Als Rusland allerlei misdaden begaat dan wel weer meteen iets moet zeggen over de andere partij. "De nazi's hebben miljoenen Joden de dood in gejaagd in de tweede WO". Maar die Joden waren ook niet zo lief hoor!
Tja de geschiedenis lijkt zich te herhalen, de Tweede wereldoorlog begon toen Duitsers verkleed als Poolse soldaten een radiostation in Duitsland aanvielen. Dat was de excuus om Polen binnen te vallen .Trump doet iets soortgelijks door de kant van de Rusland te kiezen en de Oekraïne de schuld te geven. Hij keert zich tegen de Eu en maakt de Eu kwetsbaar voor Poetin.
pi_216744286
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:51 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Europa heeft zich belachelijk gemaakt in de rest van de wereld in het voorjaar van 2022, toen ik het commentaar volgde op Nigeriaanse en Indiase nieuwszenders. Dat was met name aan de ene kant allemaal sancties uitroepen, maar aan de andere kant wel Russisch gas willen blijven ontvangen (omdat het toen even niet uitkwam om zonder Russisch gas door te kunnen gaan in Europa).
"In grutte bek, mar niks yn 'e sek" zouden ze in Friesland zeggen.
Dus nu staat Trump voor lul omdat hij wil stoppen met sancties?
pi_216744292
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:43 schreef Discombobulate het volgende:
"Zelensky had de oorlog niet moeten beginnen"

Na die uitspraak is Oekraïne wel helemaal verloren.
De Amerikanen zij we als bondgenoot gewoon kwijt de komende 4 jaar. Daar hoeven we amper nog iets van te verwachten. Kun je zeggen: ja maar wij kunnen dat als Europa ook wel. Nou, dat moet ik nog zien. Europa is de laatste 10-20 jaar steeds verder verdeeld en rechts is aan een indrukwekkende opmars bezig over het gehele continent. Ik zie niet zo snel consensus ontstaan over hoe men dit aan moet/wil gaan pakken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')