abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216743910
quote:
Last night, Ukrainian UAVs attacked an oil refinery in Syzran, located 1,000 km from the Ukrainian border. Russia’s porous air defense failed to prevent the strike on the facility, which processes 8.9 million tons of oil annually.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lijfzgxb3c23
Hopla, weer een raffinaderij geraakt.
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:28:01 #102
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216743956
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja op een hele vieze aantijging kan dat wel ja.
Je ziet het niet he?
Op een vieze aantijging? Dat is geen vieze aantijging tegen Rusland. Dat is iets wat vrijwel de hele wereld herkent. Zelfs Rusland zelf ontkent het niet dat ze kinderen tegen wil ontvoeren uit Oekraïne.
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:28:34 #103
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216743960
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die verhouding zal nu eenmaal even onder spanning staan. Eerst moet er de zelfrealisatie komen in Europese landen dat er heel veel verkeerde keuzes zijn gemaakt. Bijvoorbeeld de eigen defensie min of meer afbreken en blijven denken dat als er stront aan de knikker is, de VS wel hier de klus voor ons komt klaren. En net noemde ik ook al de grote fout om Oekraïne niet véél meer steun te bieden na de annexatie van de Krim door Rusland, die min of meer onbestraft is gebleven.
Hier zit een kern van waarheid in. We zijn vreselijk laks geworden - als natiestaten binnen de NAVO. Niet als EU, want de EU was, en is primair nog altijd, een economisch project en geen militair project. Daar moet nu heel rap verandering in komen, maar ironisch genoeg gaat dat maar met moeite lukken omdat het juist de dingen vraagt waar Euroscpetici niet toe bereid zijn: verdere integratie. Zij die het hardste schreeuwen over "het is de EU niet gelukt / Brusselse bureaucratie" zijn ironisch genoeg één van de oorzaken dat het de EU niet lukt.

Anderzijds hebben de Amerikanen ook altijd ontmoedigd om het echt Europees te regelen. Ja, wij moesten wel opplussen - maar eigenlijk pas sinds zij de pivot naar China gemaakt hebben. En zelfs toen nog wilden ze het liefst alles binnen de NAVO structuren geregeld hebben. Want ja, de controle en de wapenexporten bevielen ze prima. Wij moesten ook weer niet te zelfstandig worden. De enige die daar schijt aan hadden waren de Fransen. Die roepen al om een autonoom Europa sinds WOII.

quote:
En Vance noemde tijdens zijn speech natuurlijk nog wel meer dingen. Zoals de bizarre massa immigratie die Europese landen hebben toegestaan, vaak zelfs met het idee dat wij hier een 'morele verplichting' voor zouden hebben. Als ook rare inperkingen op de vrijheid van meningsuiting.
Alsof die vluchtelingenstromen niet het directe gevolg zijn van Amerikaans buitenlandbeleid en de bijkomende interventies. Met als belangrijkste reden de tweede Golfoorlog en de hele destabilisatie van het MO en west Azië die daaruit voortgekomen is. Dat Vance überhaupt nog uit zijn doppen kan kijken ondanks dat er liters boter van zijn hoofd stromen is wel een prestatie op zich.

quote:
De huidige koers die de VS vaart, sluit simpelweg niet aan op de koers die sommigen in Europa willen varen. Vooral degenen in progressief liberale en progressief linkse kringen. En als straks ook in Canada de Conservatieven winnen, heeft Europa een nog groter probleem. De retoriek van Pierre Poilievre (leider van de Conservatieven) ligt dichterbij Trump op sommige punten dat het beleid van Europese landen of de EU.
We hebben zeker een probleem. Maar niet eens zozeer met de Amerikanen of Canadezen, maar met onze eigen libertarische/nationalistische smaldelen die - zoals ik boven al schets- verdere broodnodige Europese integratie in de weg zullen zitten omdat ze om een of andere reden denken dat hun individuele natiestaten met een paar miljoen inwoners een "betere deal" zouden kunnen sluiten / heel gelaten worden door potentaten als Putin, Trump en Xi.

[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 19-02-2025 10:33:38 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_216743967
Weer wat Russen minder. Ik zie de laatste tijd wel vaker berichten dat de Oekraïense luchtmacht zulke aanvallen doet bij het front. Dat zou wel een flinke verandering zijn.

quote:
🔥 Ukrainian Air Force conducted a precision strike on the positions of the Russian 2nd Motorized Rifle Battalion in Chumatske, Zaporizhzhia region.

💥As a result of the operation, the enemy’s personnel deployment site, fortifications, and a drone launch platform were destroyed.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lijfa6ok6k26
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:29:45 #105
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216743974
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Op een vieze aantijging? Dat is geen vieze aantijging tegen Rusland. Dat is iets wat vrijwel de hele wereld herkent. Zelfs Rusland zelf ontkent het niet dat ze kinderen tegen wil ontvoeren uit Oekraïne.
Leg.mij.geen.woorden.in.de.mond

Niet doen:
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, net als je niet wil toevoegen dat je verkeerd zat met je beweringen over de ontvoering van kinderen door Rusland.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216744028
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Oekraïne ontvoert mensen om te gaan vechten in het leger. Dat is wel oke?
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:34:47 #107
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744038
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Hier zit een kern van waarheid in. We zijn vreselijk laks geworden - als natiestaten binnen de NAVO. Niet als EU, want de EU was, en is primair nog altijd, een economisch project en geen militair project. Daar moet nu heel rap verandering in komen, maar ironisch genoeg gaat dat maar met moeite lukken omdat het juist de dingen vraagt waar Euroscpetici niet toe bereid zijn: verdere integratie. Zij die het hardste schreeuwen over "het is de EU niet gelukt / Brusselse bureaucratie" zijn ironisch genoeg één van de oorzaken dat het de EU niet lukt.

Anderzijds hebben de Amerikanen ook altijd ontmoedigd om het echt Europees te regelen. Ja, wij moesten wel opplussen - maar eigenlijk pas sinds zij de pivot naar China gemaakt hebben. En zelfs toen nog wilden ze het liefst alles binnen de NAVO structuren geregeld hebben. Want ja, de controle en de wapenexporten bevielen ze prima. Wij moesten ook weer niet te zelfstandig worden. De enige die daar schijt aan hadden waren de Fransen. Die roepen al om een autonoom Europa sinds WOII.
[..]
Alsof die vluchtelingenstromen niet het directe gevolg zijn van Amerikaans buitenlandbeleid en de bijkomende interventies. Met als belangrijkste reden de tweede Golfoorlog en de hele destabilisatie van het MO en west Azië die daaruit voortgekomen is. Dat Vance überhaupt nog uit zijn doppen kan kijken ondanks dat er liters boter van zijn hoofd stromen is wel een prestatie op zich.
[..]
We hebben zeker een probleem. Maar niet eens zozeer met de Amerikanen of Canadezen, maar met onze eigen libertarische/nationalistische smaldelen die - zoals ik boven al schets- verdere broodnodige Europese integratie in de weg zullen zitten omdat ze om een of andere reden denken dat hun individuele natiestaten met een paar miljoen inwoners een "betere deal" zouden kunnen sluiten / heel gelaten worden door potentaten als Putin, Trump en Xi.
Goed stuk. Behalve laatste alinea.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:35:55 #108
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744059
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:34 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Laten we ook dat niet doen.
Het heeft geen enkele zin om elkaar te gaan ontmenselijken. Prima dat Russen denken dat wij gay zijn, en wij denke dat Russen dronken geborneerde gekken zijn.

Maar elkaar vunzigheid aanleunen is not the way to go.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216744081
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:28 schreef Ulx het volgende:
Weer wat Russen minder. Ik zie de laatste tijd wel vaker berichten dat de Oekraïense luchtmacht zulke aanvallen doet bij het front. Dat zou wel een flinke verandering zijn.
[..]

Inderdaad. Kennelijk gaat het niet lekker met de Ruzzische luchtafweer.
Zie de laatste tijd ook wel relatief veel filmpjes van drones die luchtafweer opblazen. Vaak met grote BIEMS.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216744085
quote:
At least 160,000 Odesa residents are without heat and power after another Russian strike on energy infrastructure, Zelensky said. Schools, a kindergarten, and hospitals are affected. This comes just after Russia falsely claimed in Riyadh it doesn’t target energy infrastructure.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lijd5d2qhc2n
Schiet nou gewoon een zooi FSB/Defensie/Poetin gebouwen in een of twee grote steden in puin. Laat de burgers in dat land nou maar pijn lijden. De Russen vinden het allemaal prachtig om anderen pijn te doen, schop ze dan maar een keer keihard terug.

De VS kan daar toch niets over zeggen. Die hebben nu al duidelijk de kant van Poetin gekozen dus Oekraine hoeft geen rekening te houden met wat Trump wil.
pi_216744092
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Laten we ook dat niet doen.
Het heeft geen enkele zin om elkaar te gaan ontmenselijken. Prima dat Russen denken dat wij gay zijn, en wij denke dat Russen dronken geborneerde gekken zijn.

Maar elkaar vunzigheid aanleunen is not the way to go.
Doe niet zo woke, snowflake.
pi_216744107
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:21 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ik heb niks met Putin, van mij mag deze oorlogsmisdadiger worden geëxecuteerd. Ik stel alleen dat de EU een grote bek heeft tegen andere landen maar te zwak is om dit waar te maken. De hele wereld neemt ons niet meer serieus.
Volgens mij heeft Europa momenteel helemaal geen grote bek. Er is juist een groot gebrek aan zelfvertrouwen.
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:42:18 #113
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744132
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:40 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Europa momenteel helemaal geen grote bek. Er is juist een groot gebrek aan zelfvertrouwen.
Nu pas.
We wilden de oorlog doorzetten ipv contact te leggen met Kremlin, want Oekraine bepaalde zelf wanneer zij wil onderhandelen. En nu dit. De positie is vele malen verslechterd.
Men is in paniek. Terecht.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216744145
"Zelensky had de oorlog niet moeten beginnen"

Na die uitspraak is Oekraïne wel helemaal verloren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216744154
quote:

[..]
Of ze schreeuwen gewoon niet zoals Trump, Orban, Fico en de Kremlinkliek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216744162
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nu pas.
We wilden de oorlog doorzetten ipv contact te leggen met Kremlin, want Oekraine bepaalde zelf wanneer zij wil onderhandelen. En nu dit. De positie is vele malen verslechterd.
Men is in paniek. Terecht.
Niet liegen blijft moeilijk:
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:44:53 #117
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744170
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Niet liegen blijft moeilijk:
[ afbeelding ]
En ondertussen snel Oek bewapenen en niks willen toevoegen.
Pffff. Je kan niet met lege zakken onderhandelen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:45:31 #118
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216744185
quote:

[..]
Nee, al is volgens mij ontvoeren hier wel weer een groot woord. Europe beperkt bepaalde voorzieningen voor 18 tot 40(?) jarige mannen. Het dwingen van mensen het leger in te gaan die niet willen vechten lijkt mij niet handig voor de motivatie van de troepen. Kan mij op persoonlijk niveau voorstellen dat mensen niet willen gaan vechten omdat hun leven hun te lief is.

Het is dan wel weer een flauwe maar hunnie reactie.
Als Rusland allerlei misdaden begaat dan wel weer meteen iets moet zeggen over de andere partij. "De nazi's hebben miljoenen Joden de dood in gejaagd in de tweede WO". Maar die Joden waren ook niet zo lief hoor!
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:46:07 #119
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216744191
quote:
want Oekraine bepaalde zelf wanneer zij wil onderhandelen
Lijkt me wel ja
Huilen dan.
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:46:57 #120
319979 Fok-it
All is well
pi_216744205
quote:

want Oekraine bepaalde zelf wanneer zij wil onderhandelen.
Bijzonder ja, in hun eigen binnengevallen land

Wat ben jij voor figuur joh
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:48:34 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216744226
quote:

[..]
Hoezo ontvoeren?
Huilen dan.
pi_216744261
quote:

[..]
Europa heeft zich belachelijk gemaakt in de rest van de wereld in het voorjaar van 2022, toen ik het commentaar volgde op Nigeriaanse en Indiase nieuwszenders. Dat was met name aan de ene kant allemaal sancties uitroepen, maar aan de andere kant wel Russisch gas willen blijven ontvangen (omdat het toen even niet uitkwam om zonder Russisch gas door te kunnen gaan in Europa).
"In grutte bek, mar niks yn 'e sek" zouden ze in Friesland zeggen.
pi_216744280
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, al is volgens mij ontvoeren hier wel weer een groot woord. Europe beperkt bepaalde voorzieningen voor 18 tot 40(?) jarige mannen. Het dwingen van mensen het leger in te gaan die niet willen vechten lijkt mij niet handig voor de motivatie van de troepen. Kan mij op persoonlijk niveau voorstellen dat mensen niet willen gaan vechten omdat hun leven hun te lief is.

Het is dan wel weer een flauwe maar hunnie reactie.
Als Rusland allerlei misdaden begaat dan wel weer meteen iets moet zeggen over de andere partij. "De nazi's hebben miljoenen Joden de dood in gejaagd in de tweede WO". Maar die Joden waren ook niet zo lief hoor!
Tja de geschiedenis lijkt zich te herhalen, de Tweede wereldoorlog begon toen Duitsers verkleed als Poolse soldaten een radiostation in Duitsland aanvielen. Dat was de excuus om Polen binnen te vallen .Trump doet iets soortgelijks door de kant van de Rusland te kiezen en de Oekraïne de schuld te geven. Hij keert zich tegen de Eu en maakt de Eu kwetsbaar voor Poetin.
pi_216744286
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:51 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Europa heeft zich belachelijk gemaakt in de rest van de wereld in het voorjaar van 2022, toen ik het commentaar volgde op Nigeriaanse en Indiase nieuwszenders. Dat was met name aan de ene kant allemaal sancties uitroepen, maar aan de andere kant wel Russisch gas willen blijven ontvangen (omdat het toen even niet uitkwam om zonder Russisch gas door te kunnen gaan in Europa).
"In grutte bek, mar niks yn 'e sek" zouden ze in Friesland zeggen.
Dus nu staat Trump voor lul omdat hij wil stoppen met sancties?
pi_216744292
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:43 schreef Discombobulate het volgende:
"Zelensky had de oorlog niet moeten beginnen"

Na die uitspraak is Oekraïne wel helemaal verloren.
De Amerikanen zij we als bondgenoot gewoon kwijt de komende 4 jaar. Daar hoeven we amper nog iets van te verwachten. Kun je zeggen: ja maar wij kunnen dat als Europa ook wel. Nou, dat moet ik nog zien. Europa is de laatste 10-20 jaar steeds verder verdeeld en rechts is aan een indrukwekkende opmars bezig over het gehele continent. Ik zie niet zo snel consensus ontstaan over hoe men dit aan moet/wil gaan pakken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216744306
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is daar opmerkelijk aan?
In deze oorlog is Rusland overduidelijk de agressor. En in die andere oorlog is de agressor Israel.
Ik sta niet aan de kant van de agressor, dat heb ik al vaak genoeg gezegd. Dus waarom jij ineens verbazing uitspreekt vind ik raar.
Rusland is een oorlog begonnen de Palestijnen zijn dit. Jij draait de situatie dus om. Dit is net zo verkeerd en verwerpelijk als zeggen dat Oekraïne de oorlog met Rusland is begonnen.
quote:
[..]
Miljoenen mensen uit niet-Westerse en voornamelijk Islamitische landen binnenlaten is een keuze en geen gevolg van externe factoren. Aan elke grens is er namelijk de mogelijkheid om zulke mensen te weren.
quote:
[..]
En hier zit je dus volledig mis. Nationalisme is een normaal onderdeel van Europa, omdat het een continent is bestaan uit verschillende soevereine landen, geen Verenigde Staten van Europa. Daar is binnen Europa ook niet genoeg animo voor.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:55:32 #127
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216744307
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De Amerikanen zij we als bondgenoot gewoon kwijt de komende 4 jaar. Daar hoeven we amper nog iets van te verwachten. Kun je zeggen: ja maar wij kunnen dat als Europa ook wel. Nou, dat moet ik nog zien. Europa is de laatste 10-20 jaar steeds verder verdeeld en rechts is aan een indrukwekkende opmars bezig over het gehele continent.
Dat krijg je als je 70 jaar de huispoedel van Washington bent en ineens naar buiten wordt geschopt.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216744321
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:53 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Tja de geschiedenis lijkt zich te herhalen, de Tweede wereldoorlog begon toen Duitsers verkleed als Poolse soldaten een radiostation in Duitsland aanvielen. Dat was de excuus om Polen binnen te vallen .Trump doet iets soortgelijks door de kant van de Rusland te kiezen en de Oekraïne de schuld te geven. Hij keert zich tegen de Eu en maakt de Eu kwetsbaar voor Poetin.
De regering-Trump is per definitie geen fan van de EU (en terecht). Zij prefereren bilaterale diplomatie.
quote:

[..]
De Amerikanen zij we als bondgenoot gewoon kwijt de komende 4 jaar. Daar hoeven we amper nog iets van te verwachten. Kun je zeggen: ja maar wij kunnen dat als Europa ook wel. Nou, dat moet ik nog zien. Europa is de laatste 10-20 jaar steeds verder verdeeld en rechts is aan een indrukwekkende opmars bezig over het gehele continent. Ik zie niet zo snel consensus ontstaan over hoe men dit aan moet/wil gaan pakken.
Met rechts en conservatieve overheden kunnen natiestaten weer sterker worden gemaakt. Het is juist onder leiding van naïef (centrum)links en centrumrechts en progressief liberaal beleid dat de defensies van Europese landen zo zijn afgebroken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216744341
ik kom thuis en ik lees dat trump oekraïne de schuld geeft van de oorlog. wauw. niet verbaasd maar toch. wauw. hopelijk smaakt poetin's piemol goed. is tenminste iemand blij

ik wist dat trump zou zuigen maar zijn eerste paar weken zijn al erger dan zijn hele vorige termijn
pi_216744357
quote:

[..]
rechts nationalisten zijn zeer zeker al banden aan het smeden met Amerika
pi_216744358
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus nu staat Trump voor lul omdat hij wil stoppen met sancties?
Als ik weer even terug mag gaan naar het Congres van Wenen, dan vergelijk ik Trump met de onberekenbare Alexander I van toen, met wie ook geen fatsoenlijke afspraak mee was te maken.
pi_216744365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:00 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Uiteraard, want qua gedachtegoed zien we ook hier dezelfde ontwikkelingen.
pi_216744378
quote:

[..]
Correct.

En dit zal de bilaterale diplomatie tussen zulke landen en de VS ten goede komen. Landen zoals Polen, Hongarije, Italië en Zweden gaan waarschijnlijk prima banden hebben met de regering-Trump.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:02:36 #134
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744391
De geschiedenis zal echt wel gaan oordelen over wat de EU precies heeft gedaan om de oorlog te beëindigen. En van wat we nu weten is dat bar weinig.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:03:08 #135
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744397
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

En dit zal de bilaterale diplomatie tussen zulke landen en de VS ten goede komen. Landen zoals Polen, Hongarije, Italië en Zweden gaan waarschijnlijk prima banden hebben met de regering-Trump.
Hopelijk kan onze regering zich ook goed gaan verhouden tot Trump.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216744401
quote:

[..]
Zeker. Dat zijn tegenwoordig immers de mensen die groot liefhebber zijn van autoritaire staatsvormen.
pi_216744404
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Uiteraard, want qua gedachtegoed zien we ook hier dezelfde ontwikkelingen.
Tja, daar gaat de droom van sommigen voor een supranationaal en liberaal progressief bolwerk met een niet-democratisch verkozen leiderschap in de vorm van de Europese Commissie. Een beetje wat een partij zoals Volt graag wil. Daar gaat men simpelweg niet iedereen van overtuigen. Over de gehele breedte is het slechts een kleine minderheid in Europa die zoiets wil.
pi_216744408
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hopelijk kan onze regering zich ook goed gaan verhouden tot Trump.
Geertje-1 kan niks.
pi_216744412
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
De geschiedenis zal echt wel gaan oordelen over wat de EU precies heeft gedaan om de oorlog te beëindigen. En van wat we nu weten is dat bar weinig.
Hoezo?
Er is 1 iemand die het zo kan beëindigen en dat is putler zelf. Door op te flikkeren uit ukraine.
Dat is de juiste geschiedenis, ongeacht wat een oranje baviaan er van zegt. De mensheid weet het zelf ook wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:04:30 #140
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_216744413
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:35 schreef phpmystyle het volgende:
Het heeft geen enkele zin om elkaar te gaan ontmenselijken.
Opmerken dat rus kinderen ontvoert is het constateren van feiten, heeft niks met ontmenselijken te maken.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:06:14 #141
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216744434
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Goed stuk. Behalve laatste alinea.
Het is helaas wel de waarheid. De Amerikanen zijn slechts de laatste in de rij die de integriteit en stabiliteit van de unie proberen te ondermijnen. Met reden: de unie is een zeer machtig economisch blok; als dat ook militair macht gaat uitstralen dan hebben ze allemaal een probleem.

Dat zullen ze allemaal proberen te voorkomen, en onze achilleshiel zijn de natiestaten. Het is voldoende om tweespalt te zaaien, want tweespalt leidt tot besluiteloosheid, en dat is voldoende om bundeling en gezamenlijke richting te voorkomen. Je zag China en Rusland dit spel al veel langer spelen. De VS zijn met Vance zijn speech ook begonnen.

En jij gelooft toch zeker zelf ook niet dat Nederland zelfstandig e.e.a. beter voor elkaar bokst dan als onderdeel van de EU?

pi_216744442
quote:

[..]
Correct.

Als Trump zich zo blijft inlikken bij Putin kan ie steun van Polen wel op zijn buik schrijven. En ik denk van de Zweden ook wel.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216744443
quote:
🇰🇵⚠️ A new stage of arms deliveries from the DPRK to Russia is expected by the end of March 2025, South Korean media claim.

It is indicated that it includes "hundreds of thousands of 122-mm and 152-mm shells" and "hundreds of ballistic missiles".

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lijj33xxk226
MaAr RuSLAnD WiL VrEdE!!1!!
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:07:12 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216744450
quote:

[..]
Correct.

Misschien Orban, maar de rest staat wel echt voor Oekraïne ook. Zeker niet voor Rusland.
pi_216744466
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien Orban, maar de rest staat wel echt voor Oekraïne ook. Zeker niet voor Rusland.
Ik heb zo mijn twijfels bij de Italianen.
pi_216744471
Beschamend die Trump.. reetkever van Poetin. Jammer dat de kogel vorig jaar net mis was.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:08:35 #147
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216744472
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoezo?
Er is 1 iemand die het zo kan beëindigen en dat is putler zelf. Door op te flikkeren uit ukraine.
Dat is de juiste geschiedenis, ongeacht wat een oranje baviaan er van zegt. De mensheid weet het zelf ook wel.
Jeetje zou het nou echt zo simpel zijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Huilen dan.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:08:55 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744477
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:06 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Het is helaas wel de waarheid. De Amerikanen zijn slechts de laatste in de rij die de integriteit en stabiliteit van de unie proberen te ondermijnen. Met reden: de unie is een zeer machtig economisch blok; als dat ook militair macht gaat uitstralen dan hebben ze allemaal een probleem.

Dat zullen ze allemaal proberen te voorkomen, en onze achilleshiel zijn de natiestaten. Het is voldoende om tweespalt te zaaien, want tweespalt leidt tot besluiteloosheid, en dat is voldoende om bundeling en gezamenlijke richting te voorkomen. Je zag China en Rusland dit spel al veel langer spelen. De VS zijn met Vance zijn speech ook begonnen.

En jij gelooft toch zeker zelf ook niet dat Nederland zelfstandig e.e.a. beter voor elkaar bokst dan als onderdeel van de EU?
Laten we voorop stellen dat deze oorlog nooit gestart had moeten worden.
Ik heb gisteren al uiteengezet dat het offensieve karakter van USA jegens EU meer cultureel gelegen is dan economisch. De Trump administratie wil hier ook zaken gaan veranderen.

Samenwerken in de EU is goed, maar zie hoe zuid-europa er een puinhoop van maakt. Ik heb geen zin om daaraan te betalen. Een innige samenwerking met Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Polen zie ik best zitten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216744481
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Jeetje zou het nou echt zo simpel zijn?

SPOILER
SPOILER
Putin opruimen doet niets. Wat er in Kremlin aan de macht is heeft allen hetzelfde doel.
pi_216744483
quote:

[..]
Correct.

Hongarije misschien. Rest hangt er vanaf.

Wat trump doet op het moment is gewoonweg een verraad aan Ukraine. Een dolkstoot. Of het is een spel van 'm, maar Europa moet nu eens kei- en keihard gaan opstaan. Geen zwakte tonen, geen raar gescholz, geen ongekozen vd leyen naar voren schuiven. Alle landen individueel 'Trump hou je fucking bek dicht, jij gaat niet bepalen voor Europa wat goed is zonder Europa zelf er bij te betrekken'.
1947-2016
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:10:27 #151
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216744499
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De Trump administratie wil hier ook zaken gaan veranderen.
Ik wil ook wel eens wat.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:10:49 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216744505
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Putin opruimen doet niets. Wat er in Kremlin aan de macht is heeft allen hetzelfde doel.
Daarom moet je die Russen ook met zo'n ON-GE-NA-DIG hard pak slaag terug de grens over jagen dat ze er de komende decennia niet aan durven denken nog een keer zo'n imperialistisch avontuurtje te beginnen.

Dat had al lang gedaan moeten zijn.
Huilen dan.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:12:00 #153
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216744520
Inb4: oOrLoGsHiTSeRrrrr!!111
Huilen dan.
pi_216744522
quote:

[..]
Dat is ook helemaal prima. Als ze maar lekker in het kremlin blijven.

Hoe krijg je dat voor elkaar? Door ze op het slagveld totaal te vernederen en het land terug te sturen naar de bronstijd.
Alleen dan leren de russen iets. Pijn en consequenties.
1947-2016
pi_216744523
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:08 schreef Pleun2011 het volgende:
Beschamend die Trump.. reetkever van Poetin. Jammer dat de kogel vorig jaar net mis was.
Dan had er vast iemand anders gezeten. Ik krijg sterk de indruk dat Trump alleen maar de handpop is, het gezicht. De regie van project 2025 ligt bij anderen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216744524
quote:

[..]
Het voordeel is wel dat er een machtsstrijd zal ontstaan.
pi_216744527
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rusland is een oorlog begonnen de Palestijnen zijn dit. Jij draait de situatie dus om. Dit is net zo verkeerd en verwerpelijk als zeggen dat Oekraïne de oorlog met Rusland is begonnen.
Nee, jij verdraait volledig de feiten.
Rusland is overduidelijk begonnen, alleen de Russische trollen hier beweren anders.
Echter alleen de pro-genocide kamp roept dat Hamas begonnen is op 7 oktober, wat gewoon onzin is.

Israel voert al tientallen jaren terreur uit en is gewoon de agressor. Op een andere manier dan hoe Rusland begonnen is, maar alsnog de agressor.
pi_216744529
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:12 schreef recursief het volgende:

[..]
Dan had er vast iemand anders gezeten. Ik krijg sterk de indruk dat Trump alleen maar de handpop is, het gezicht. De regie van project 2025 ligt bij anderen.
Ga terug naar BNW
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:13:38 #159
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216744539
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:55 schreef HowardRoark het volgende:

En hier zit je dus volledig mis. Nationalisme is een normaal onderdeel van Europa, omdat het een continent is bestaan uit verschillende soevereine landen, geen Verenigde Staten van Europa. Daar is binnen Europa ook niet genoeg animo voor.
Er is niets mis met nationalisme. Het is nodig om enige mate van gemeenschap te voelen in een land. Ik beschouw mezelf (ook) als patriot. Maar dat betekent niet dat ik niet buiten de polder kan kijken, dat alles buiten de polder kut is en dat we alles maar binnen de polder op moeten lossen. De wereld is groter dan de polder. Ik ben namelijk óók Europeaan. En vanuit wel begrepen eigen belang is om allerlei economische en veiligheidsredenen de Europese Unie een fantastisch idee. Om te beginnen: het maakt mijn land veiliger en rijker dan dat het dat ooit in zijn eentje voor elkaar had kunnen krijgen.

En ja, we moeten scherp blijven op welke bevoegdheden waar landen, en waar welke beslissingen worden genomen. Maar we moeten onderdeel blijven van de structuur die die beslissingen maakt. Want anders worden die beslissingen toch wel gemaakt en kunnen wij slechts de consequenties accepteren in plaats van er over mee te praten.

Het grote probleem van veel van die zelfverklaard nationalisten is dat ze bovenstaande gemakshalve maar even vergeten. Totdat de Brexit er door is, zullen we maar zeggen..

woensdag 19 februari 2025 @ 11:14:02 #160
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216744544
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ga terug naar BNW
Project 2025 is niet zo BNW hoor

https://en.wikipedia.org/wiki/Project_2025
pi_216744546
Keurig werk van The Donald om de EU zo hecht te maken. Hopelijk komt muppet Vance nog wat vaker langs met z’n hersenscheten, want dit is de beste aanjager van een economische en militaire samenwerking op het continent. Met een beetje mazzel kun je op deze manier z’n Russische satellietstaten als Hongarije ook zsm lozen. Never waste a good crisis.
Dit, dus.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:14:37 #162
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216744555
VS en Rusland gaan relatie “normaliseren”

Nu eindelijk meer ruimte voor goede wil van beide kanten. Met links te weten onder anderen de Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov, daartegenover de Amerikaanse speciale gezant Steve Witkoff. :)

© https://www.msn.com/nl-nl(...)6984ee44daf7fc4&ei=6
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:14:56 #163
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744556
Wanneer komt men tot het besef dat je meer lijden kan voorkomen door je verlies te nemen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216744579
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:14 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer komt men tot het besef dat je meer lijden kan voorkomen door je verlies te nemen.
Een betere wereld begint bij jezelf.
pi_216744583
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:12 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat is nogal naïef. Het doet me denken aan de Russen die in de jaren dertig in de Goelag zaten en daar vol bleven houden dat het niet de schuld kon zijn van vadertje Stalin dat ze daar zaten, dat het een ondergeschikte moest zijn die een fout had gemaakt.....Of van de Russen aan het front die video's opnemen om bij Poetin te klagen over de omstandigheden en hem om hulp smeken...Het kan niet dat de geliefde leider iets verkeerds doet....toch? Toch? TOCH?? DAT KAN TOCH NIET?
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:18:00 #166
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_216744592
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:08 schreef Pleun2011 het volgende:
Hij is oud en dik. Misschien doet de natuur z’n werk binnenkort.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_216744594
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:14 schreef Scjvb het volgende:
VS en Rusland gaan relatie “normaliseren”

Nu eindelijk meer ruimte voor goede wil van beide kanten. Met links te weten onder anderen de Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov, daartegenover de Amerikaanse speciale gezant Steve Witkoff. :)

Ik vind je postings over financiële zaken doorgaans niet zo storend, maar hoe kan een weldenkend mens als jij in godsnaam pro-Rusland zijn.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:19:03 #168
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216744602
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Laten we voorop stellen dat deze oorlog nooit gestart had moeten worden.
Eens. Met veel dank aan vriend Putin gebeurde dat toch. Die mogen we daar rechtstreeks voor verantwoordelijk houden.

quote:
Ik heb gisteren al uiteengezet dat het offensieve karakter van USA jegens EU meer cultureel gelegen is dan economisch. De Trump administratie wil hier ook zaken gaan veranderen.
Zolang maar duidelijk is dat zij niet het beste met ons voor hebben. Hoe hard ze dat ook bewaren. Zolang onze belangen op een lijn lagen bewogen ze mee.

quote:
Samenwerken in de EU is goed, maar zie hoe zuid-europa er een puinhoop van maakt. Ik heb geen zin om daaraan te betalen. Een innige samenwerking met Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Polen zie ik best zitten.
Ze horen bij de familie en bewaken de zuidgrens. Het is ook niet dat ze economisch niets voorstellen. Samen maken we die 0,5 miljard Europeanen die een deuk in een pak boter kunnen slaan. Hoe meer dat er zijn, hoe groter de deuk.

Als je ze eruit flikkert gaan ze naar China - zie Griekenland of Rusland. Dan heb ik ze liever binnen. Moeten we wel even dat probleem van unanieme besluitvorming oplossen.

pi_216744604
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:18 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Nee; de goden laten dat soort mensen vaak erg lang leven. Veel te vermakelijk. :)
Intolerant voor intolerantie
pi_216744606
quote:
In Nederland vielen meer doden door geallieerde bombardementen dan door die van de Luftwaffe. Terugvechten was een slecht idee?
pi_216744608
quote:

[..]
Correct.

Meloni is eurogezinder dan we met z'n allen dachten, in Polen staat Musk aan het roer. Alleen Hongarije gaat onder Orban all-in op Trump.

Als Trump zich zo blijft gedragen dan komt er weinig terecht van die bilaterale diplomatie. Hij neemt Oekraïne kwalijk dat de oorlog nog gaande is, zonder ook maar één onvertogen te uiten richting Rusland. Trump dreigt met handelsoorlogen en probeert Europa op elke manier te kleineren en buitenspel te zetten.

Dat valt slecht in Europa, zelfs onder Europese leiders die relatief positief tegenover Trump staan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216744614
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik vind je postings over financiële zaken doorgaans niet zo storend, maar hoe kan een weldenkend mens als jij in godsnaam pro-Rusland zijn.
Collaboratie zit daar in de familie.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:20:14 #173
319979 Fok-it
All is well
pi_216744617
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:18 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:20:21 #174
6484 ExTec
pi_216744618
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:13 schreef AgLarrr het volgende:
Want anders worden die beslissingen toch wel gemaakt en kunnen wij slechts de consequenties accepteren in plaats van er over mee te praten.

Dan heb je het over landen zoals noorwegen of zwitserland.

Als die ook maar 1 artikel willen exporteren, hebben ze aan al onze eisen te voldoen. En daar ze exporteren, doen ze dat dus ook. Dus idd alles accepteren en niet meepraten.
pi_216744621
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
in Polen staat Musk aan het roer
Nu al?
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:21:37 #176
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_216744629
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:19 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee; de goden laten dat soort mensen vaak erg lang leven. Veel te vermakelijk. :)
Klopt waarschijnlijk. -O-
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:22:43 #177
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744641
quote:

[..]
Meloni is eurogezinder dan we met z'n allen dachten, in Polen staat Musk aan het roer. Alleen Hongarije gaat onder Orban all-in op Trump.

Als Trump zich zo blijft gedragen dan komt er weinig terecht van die bilaterale diplomatie. Hij neemt Oekraïne kwalijk dat de oorlog nog gaande is, zonder ook maar één onvertogen te uiten richting Rusland. Trump dreigt met handelsoorlogen en probeert Europa op elke manier te kleineren en buitenspel te zetten.

Dat valt slecht in Europa, zelfs onder Europese leiders die relatief positief tegenover Trump staan.
Care.
Trump beslist. En hij heeft de middelen om Euro economisch veel pijn te noem, heeft een kleine greep op de opinie. Je kan wel tegenstribbelen maar dan eindig je met twee blauwe ogen. En met "je" bedoel ik wij Europeanen. Er moet eens besluitvorming komen waar Europeanen beter van worden.

We pissen geld weg naar Oek, Rus/USA gaan er met grondstoffen vandoor, massale immigratie naar dit continent (deels door USA), iedereen verkracht de EU. EU leiders hebben geen enkele legitimiteit meer.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216744646
Als Trump sterft, wordt JD Vance gewoon naar voren geschoven, dus in die zin wordt het er dan niet veel beter op.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:23:46 #179
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216744655
quote:
Wanneer kom jij tot het besef dat je moet opstaan tegen tirannie wanneer je lijden wil voorkomen, en niet als een bange puppy met de pootjes omhoog op de rug moet gaan liggen.
Huilen dan.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:23:53 #180
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744656
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:19 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Eens. Met veel dank aan vriend Putin gebeurde dat toch. Die mogen we daar rechtstreeks voor verantwoordelijk houden.
[..]
Zolang maar duidelijk is dat zij niet het beste met ons voor hebben. Hoe hard ze dat ook bewaren. Zolang onze belangen op een lijn lagen bewogen ze mee.
[..]
Ze horen bij de familie en bewaken de zuidgrens. Het is ook niet dat ze economisch niets voorstellen. Samen maken we die 0,5 miljard Europeanen die een deuk in een pak boter kunnen slaan. Hoe meer dat er zijn, hoe groter de deuk.

Als je ze eruit flikkert gaan ze naar China - zie Griekenland of Rusland. Dan heb ik ze liever binnen. Moeten we wel even dat probleem van unanieme besluitvorming oplossen.
Unanieme besluitvorming zorgt ervoor dat elk land zijn of haar wensen vertaalt ziet in besluitvorming. Anders beslist Macron over onze pensioenen. Nee dank u.

Laten we verder gaan met sterke noord-europese landen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:23:59 #181
6484 ExTec
pi_216744657
quote:
Meloni is eurogezinder dan we met z'n allen dachten, in Polen staat Musk aan het roer.
Freudiaanse tikfout :P
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:24:16 #182
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_216744660
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Je zou hem een flinke burn-out en depressie gunnen zodat hij niet eens de puf meer heeft om z’n tanden de poetsen. Maar ook zal dat niet hetzelfde effect hebben bij hem zoals bij andere werkende mensen.

Dan maar hopen dat dit hele gezeik met een sisser afloopt. Ik kan me gewoon niet verplaatsen in de trump kiezer. Ik vind het allemaal gewoon om te janken.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:24:26 #183
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744661
quote:
12s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Freudiaanse tikfout :P
Polen heeft Donald aan het roer.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:24:57 #184
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_216744670
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Als Trump sterft, wordt JD Vance gewoon naar voren geschoven, dus in die zin wordt het er dan niet veel beter op.
Weet ik niet. Ik vind dat ook maar een lawaai papegaai.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:25:05 #185
6484 ExTec
pi_216744672
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Care.
Trump beslist. En hij heeft de middelen om Euro economisch veel pijn te noem, heeft een kleine greep op de opinie. Je kan wel tegenstribbelen maar dan eindig je met twee blauwe ogen. En met "je" bedoel ik wij Europeanen. Er moet eens besluitvorming komen waar Europeanen beter van worden.

We pissen geld weg naar Oek, Rus/USA gaan er met grondstoffen vandoor, massale immigratie naar dit continent (deels door USA), iedereen verkracht de EU. EU leiders hebben geen enkele legitimiteit meer.
Gewoon nee.
pi_216744674
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Deze houding is ook logisch.
Als niemand troepen wil leveren moet USA zelf eens gaan nadenken over garanties. Met 100k EU troepen daar gaan staan tov 800k Russische is niet een hele slimme move.
Rusland heeft 1.5000.000 militairen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ties-navo-kernwapens

Dus ......

Ik zie het als volgt. Als de VS Oekraine en Europa volkomen in de steek laat en misschien ons uitlevert aan de Russen (in ruil voor economisch gewin), kunnen we niks anders doen dan "praten" met Poetin en ingaan op zijn voorwaarden voor "vrede" met Europa. En die voorwaarden gaan ons ongelofelijk veel kosten in termen van vrijheid en welvaart.

En dat is de prijs voor ons gemakzuchtig en decadent leventje van de afgelopen pakweg 30 jaar.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:26:46 #187
319979 Fok-it
All is well
pi_216744689
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:24 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Ik kan me gewoon niet verplaatsen in de trump kiezer. Ik vind het allemaal gewoon om te janken.
Eens. Ik vind het een hele droevige bedoening op dit moment. Ik dacht dat ik dat al vond tijdens covid incluis wappies maar dit is echt nog x10.
pi_216744697
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:24 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Weet ik niet. Ik vind dat ook maar een lawaai papegaai.
Vance is waar mogelijk nog radicaler dan Trump. Als ze vertrouwen in hem blijven houden vanuit de GOP, wordt hij zeker de kandidaat voor 2028.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:27:42 #189
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216744698
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ben niet pro-Rusland. Vooralsnog geen meest ideale situatie inderdaad, maar ben thans wel voor het serieus werken aan een oplossing door beide grootmachten.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216744700
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Care.

Die handelsoorlog komt er sowieso wel, ongeacht hoe ver we bij Trump in z'n reet kruipen. Hij zal dus proberen om ons economisch pijn te doen.

In plaats van voorover te buigen en de ring van Trump te kussen, zoals jij voorstelt, is dat het zaak dat Europa zsm zijn 'shit together' krijgt en een eigen plan trekt. De laatste twintig jaar heeft de EU keer op keer bewijzen dat er grote stappen gezet kunnen worden als de nood aan de man is.

Het alternatief is buigen voor de wensen van de bully's van deze wereld: de VS, Rusland en in mindere mate China. Dat is naar mijn idee een onwenselijke koers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216744701
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Eens. Ik vind het een hele droevige bedoening op dit moment. Ik dacht dat ik dat al vond tijdens covid incluis wappies maar dit is echt nog x10.
Ik snap die kiezers wel, democratie levert hen geen fuck op. Dan maar alles kapot maken en opnieuw beginnen, denken ze.
pi_216744707
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lijkc7zryc2n

Ukrainian media report that the U.S. Special Representative for Ukraine, Keith Kellogg, has arrived in Kyiv. At the train station, he was met by the U.S. Ambassador to Ukraine, Bridget Brink.
So much voor een hartelijk welkom. Volgens mij is Oekraïne niet echt onder de indruk van Trump, Anders hadden ze wel een delegatie, of in ieder geval iemand gestuurd.

Benieuwd of hij mee durft naar het front om daar zelf te zien hoe het er is.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:28:29 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744708
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:25 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Rusland heeft 1.5000.000 militairen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ties-navo-kernwapens

Dus ......

Ik zie het als volgt. Als de VS Oekraine en Europa volkomen in de steek laat en misschien ons uitlevert aan de Russen (in ruil voor economisch gewin), kunnen we niks anders doen dan "praten" met Poetin en ingaan op zijn voorwaarden voor "vrede" met Europa. En die voorwaarden gaan ons ongelofelijk veel kosten in termen van vrijheid en welvaart.

En dat is de prijs voor ons gemakzuchtig en decadent leventje van de afgelopen pakweg 30 jaar.
Wij kunnen nog geen 200k aan combattanten soldaten op tafel leggen. Sterker nog: podcast wijk/ajBoek van gisteren zeiden ze dat zelfs complete brigades vullen niet lukt.
Je hebt straks een EU macht van 150k tegenover een Russische potentiële macht van circa 300-500k getrainde en ervaren soldaten staan. What possibly can go wrong.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:29:45 #194
319979 Fok-it
All is well
pi_216744715
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:27 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ik snap die kiezers wel, democratie levert hen geen fuck op. Dan maar alles kapot maken en opnieuw beginnen, denken ze.
Ja, tirannie heeft wel een lekker trackrecord inderdaad. Maargoed, ga jij nog maar even wat end wokeness filmpjes kijken Bassie.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:29:55 #195
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744720
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Die handelsoorlog komt er sowieso wel, ongeacht hoe ver we bij Trump in z'n reet kruipen. Hij zal dus proberen om ons economisch pijn te doen.

In plaats van voorover te buigen en de ring van Trump te kussen, zoals jij voorstelt, is dat het zaak dat Europa zsm zijn 'shit together' krijgt en een eigen plan trekt. De laatste twintig jaar heeft de EU keer op keer bewijzen dat er grote stappen gezet kunnen worden als de nood aan de man is.

Het alternatief is buigen voor de wensen van de bully's van deze wereld: de VS, Rusland en in mindere mate China. Dat is naar mijn idee een onwenselijke koers.
De eu schuift vooral problemen voor zich uit, en als problemen neit worden opgelost dan ligt dat aan het feit dat EU te weinig bevoegdheden zou hebben. Hoe meer bevoegdheden, hoe meer problemen lijkt het wel.

Anyway. Dit gaat niet alleen over Oek meer, maar ook over waar willen wij als EU naar toe. Ik steun volledig de lijn die Trump voor de EU voor ogen heeft.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:29:56 #196
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_216744721
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vance is waar mogelijk nog radicaler dan Trump. Als ze vertrouwen in hem blijven houden vanuit de GOP, wordt hij zeker de kandidaat voor 2028.
Tegen wie zou Vance dan staan denk je?
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:29:58 #197
6484 ExTec
pi_216744723
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
Europa is voor handel voor 20% van de VS afhankelijk. Andersom is dat 40%.

Gaat leopardsatemyface het nog drukker krijgen.
pi_216744724
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wij kunnen nog geen 200k aan combattanten soldaten op tafel leggen. Sterker nog: podcast wijk/ajBoek van gisteren zeiden ze dat zelfs complete brigades vullen niet lukt.
Je hebt straks een EU macht van 150k tegenover een Russische potentiële macht van circa 300-500k getrainde en ervaren soldaten staan. What possibly can go wrong.
Alles.

En Noord-Koreanen zijn er ook nog genoeg.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:31:08 #199
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216744734
Trump zal enorme offers gaan vragen van de EU in ruil om Poetin rustig te houden.

Zeer benieuwd wat ie zal eisen.....
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216744740
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')