Klopt waarschijnlijk.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee; de goden laten dat soort mensen vaak erg lang leven. Veel te vermakelijk.
Care.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meloni is eurogezinder dan we met z'n allen dachten, in Polen staat Musk aan het roer. Alleen Hongarije gaat onder Orban all-in op Trump.
Als Trump zich zo blijft gedragen dan komt er weinig terecht van die bilaterale diplomatie. Hij neemt Oekraïne kwalijk dat de oorlog nog gaande is, zonder ook maar één onvertogen te uiten richting Rusland. Trump dreigt met handelsoorlogen en probeert Europa op elke manier te kleineren en buitenspel te zetten.
Dat valt slecht in Europa, zelfs onder Europese leiders die relatief positief tegenover Trump staan.
Wanneer kom jij tot het besef dat je moet opstaan tegen tirannie wanneer je lijden wil voorkomen, en niet als een bange puppy met de pootjes omhoog op de rug moet gaan liggen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:14 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer komt men tot het besef dat je meer lijden kan voorkomen door je verlies te nemen.
Unanieme besluitvorming zorgt ervoor dat elk land zijn of haar wensen vertaalt ziet in besluitvorming. Anders beslist Macron over onze pensioenen. Nee dank u.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:19 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Eens. Met veel dank aan vriend Putin gebeurde dat toch. Die mogen we daar rechtstreeks voor verantwoordelijk houden.
[..]
Zolang maar duidelijk is dat zij niet het beste met ons voor hebben. Hoe hard ze dat ook bewaren. Zolang onze belangen op een lijn lagen bewogen ze mee.
[..]
Ze horen bij de familie en bewaken de zuidgrens. Het is ook niet dat ze economisch niets voorstellen. Samen maken we die 0,5 miljard Europeanen die een deuk in een pak boter kunnen slaan. Hoe meer dat er zijn, hoe groter de deuk.
Als je ze eruit flikkert gaan ze naar China - zie Griekenland of Rusland. Dan heb ik ze liever binnen. Moeten we wel even dat probleem van unanieme besluitvorming oplossen.
Freudiaanse tikfoutquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
Meloni is eurogezinder dan we met z'n allen dachten, in Polen staat Musk aan het roer.
Je zou hem een flinke burn-out en depressie gunnen zodat hij niet eens de puf meer heeft om z’n tanden de poetsen. Maar ook zal dat niet hetzelfde effect hebben bij hem zoals bij andere werkende mensen.quote:
Polen heeft Donald aan het roer.quote:
Weet ik niet. Ik vind dat ook maar een lawaai papegaai.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Als Trump sterft, wordt JD Vance gewoon naar voren geschoven, dus in die zin wordt het er dan niet veel beter op.
Gewoon nee.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Care.
Trump beslist. En hij heeft de middelen om Euro economisch veel pijn te noem, heeft een kleine greep op de opinie. Je kan wel tegenstribbelen maar dan eindig je met twee blauwe ogen. En met "je" bedoel ik wij Europeanen. Er moet eens besluitvorming komen waar Europeanen beter van worden.
We pissen geld weg naar Oek, Rus/USA gaan er met grondstoffen vandoor, massale immigratie naar dit continent (deels door USA), iedereen verkracht de EU. EU leiders hebben geen enkele legitimiteit meer.
Rusland heeft 1.5000.000 militairen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze houding is ook logisch.
Als niemand troepen wil leveren moet USA zelf eens gaan nadenken over garanties. Met 100k EU troepen daar gaan staan tov 800k Russische is niet een hele slimme move.
Eens. Ik vind het een hele droevige bedoening op dit moment. Ik dacht dat ik dat al vond tijdens covid incluis wappies maar dit is echt nog x10.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:24 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik kan me gewoon niet verplaatsen in de trump kiezer. Ik vind het allemaal gewoon om te janken.
Vance is waar mogelijk nog radicaler dan Trump. Als ze vertrouwen in hem blijven houden vanuit de GOP, wordt hij zeker de kandidaat voor 2028.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:24 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik vind dat ook maar een lawaai papegaai.
Ben niet pro-Rusland. Vooralsnog geen meest ideale situatie inderdaad, maar ben thans wel voor het serieus werken aan een oplossing door beide grootmachten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind je postings over financiële zaken doorgaans niet zo storend, maar hoe kan een weldenkend mens als jij in godsnaam pro-Rusland zijn.
Die handelsoorlog komt er sowieso wel, ongeacht hoe ver we bij Trump in z'n reet kruipen. Hij zal dus proberen om ons economisch pijn te doen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Care.
Trump beslist. En hij heeft de middelen om Euro economisch veel pijn te noem, heeft een kleine greep op de opinie. Je kan wel tegenstribbelen maar dan eindig je met twee blauwe ogen. En met "je" bedoel ik wij Europeanen. Er moet eens besluitvorming komen waar Europeanen beter van worden.
We pissen geld weg naar Oek, Rus/USA gaan er met grondstoffen vandoor, massale immigratie naar dit continent (deels door USA), iedereen verkracht de EU. EU leiders hebben geen enkele legitimiteit meer.
Ik snap die kiezers wel, democratie levert hen geen fuck op. Dan maar alles kapot maken en opnieuw beginnen, denken ze.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Eens. Ik vind het een hele droevige bedoening op dit moment. Ik dacht dat ik dat al vond tijdens covid incluis wappies maar dit is echt nog x10.
So much voor een hartelijk welkom. Volgens mij is Oekraïne niet echt onder de indruk van Trump, Anders hadden ze wel een delegatie, of in ieder geval iemand gestuurd.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lijkc7zryc2n
Ukrainian media report that the U.S. Special Representative for Ukraine, Keith Kellogg, has arrived in Kyiv. At the train station, he was met by the U.S. Ambassador to Ukraine, Bridget Brink.
Wij kunnen nog geen 200k aan combattanten soldaten op tafel leggen. Sterker nog: podcast wijk/ajBoek van gisteren zeiden ze dat zelfs complete brigades vullen niet lukt.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:25 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Rusland heeft 1.5000.000 militairen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ties-navo-kernwapens
Dus ......
Ik zie het als volgt. Als de VS Oekraine en Europa volkomen in de steek laat en misschien ons uitlevert aan de Russen (in ruil voor economisch gewin), kunnen we niks anders doen dan "praten" met Poetin en ingaan op zijn voorwaarden voor "vrede" met Europa. En die voorwaarden gaan ons ongelofelijk veel kosten in termen van vrijheid en welvaart.
En dat is de prijs voor ons gemakzuchtig en decadent leventje van de afgelopen pakweg 30 jaar.
Ja, tirannie heeft wel een lekker trackrecord inderdaad. Maargoed, ga jij nog maar even wat end wokeness filmpjes kijken Bassie.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:27 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik snap die kiezers wel, democratie levert hen geen fuck op. Dan maar alles kapot maken en opnieuw beginnen, denken ze.
De eu schuift vooral problemen voor zich uit, en als problemen neit worden opgelost dan ligt dat aan het feit dat EU te weinig bevoegdheden zou hebben. Hoe meer bevoegdheden, hoe meer problemen lijkt het wel.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die handelsoorlog komt er sowieso wel, ongeacht hoe ver we bij Trump in z'n reet kruipen. Hij zal dus proberen om ons economisch pijn te doen.
In plaats van voorover te buigen en de ring van Trump te kussen, zoals jij voorstelt, is dat het zaak dat Europa zsm zijn 'shit together' krijgt en een eigen plan trekt. De laatste twintig jaar heeft de EU keer op keer bewijzen dat er grote stappen gezet kunnen worden als de nood aan de man is.
Het alternatief is buigen voor de wensen van de bully's van deze wereld: de VS, Rusland en in mindere mate China. Dat is naar mijn idee een onwenselijke koers.
Tegen wie zou Vance dan staan denk je?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vance is waar mogelijk nog radicaler dan Trump. Als ze vertrouwen in hem blijven houden vanuit de GOP, wordt hij zeker de kandidaat voor 2028.
Europa is voor handel voor 20% van de VS afhankelijk. Andersom is dat 40%.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
Die handelsoorlog komt er sowieso wel, ongeacht hoe ver we bij Trump in z'n reet kruipen. Hij zal dus proberen om ons economisch pijn te doen.
Alles.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij kunnen nog geen 200k aan combattanten soldaten op tafel leggen. Sterker nog: podcast wijk/ajBoek van gisteren zeiden ze dat zelfs complete brigades vullen niet lukt.
Je hebt straks een EU macht van 150k tegenover een Russische potentiële macht van circa 300-500k getrainde en ervaren soldaten staan. What possibly can go wrong.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Als Trump sterft, wordt JD Vance gewoon naar voren geschoven, dus in die zin wordt het er dan niet veel beter op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |