abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 februari 2025 @ 22:21:15 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 22:27:05 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216711325
Trump heeft gezegd dat het vechten over moet zijn met Pasen. Grappig detail: Bij zijn plan voor de aanpak van COVID-19 zei hij ook dat het over moest zijn met Pasen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216711338
Ben ik de enige die nu pas echt schrik begint te krijgen van dat hele conflict in Oost-Europa?
Cindy De Vuyst
  zondag 16 februari 2025 @ 22:29:36 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711346
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zullen we nog wel zien. Een stap verkeerd en nato incl VS komt in actie.
Dat is dus maar de vraag h.
Wel blijven opletten.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216711347
Wss binnen 24 uur na pasen
pi_216711355
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:28 schreef einzeinz het volgende:
Ben ik de enige die nu pas echt schrik begint te krijgen van dat hele conflict in Oost-Europa?
Nu je hoort dat rusland nato gaat binnenvallen volgens zelensky?
pi_216711366
quote:
in welke zin, schrik?
  zondag 16 februari 2025 @ 22:31:16 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711367
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:19 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De Russen stelden zich tijdens de koude oorlog tevreden met de status quo, nu echter niet. De huidige situatie is niet te vergelijken met die van de koude oorlog.
Dat. In de koude oorlog was er min of meer evenwicht en balans tussen de het oostblok en het westen. Nu is die er niet meer als USA haar verplichtingen niet meer nakomt. Tel daarbij op dat Rusland zich nog steeds vernederd voelt.
pi_216711374
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:30 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Nu je hoort dat rusland nato gaat binnenvallen volgens zelensky?
Er speelt wel meer natuurlijk

1. Trump heeft duidelijk zijn kant gekozen (de kant van Poetin)
2. Trump en Poetin sluiten Oekrane maar ook gewoon de hele EU buiten!
3. Voor Trump stelt Artikel 5 niet zoveel voor, het is een formaliteit maar niets bindend
4. Zelensky waarschuwt dat Poetin plannen heeft om een ander land binnen te vallen.
Cindy De Vuyst
pi_216711381
Is de Europa al 2 jaar bezig met het produceren van EW systemen tegen drones en afweer tegen wire-guided drones, of hebben ze zitten slapen?
pi_216711384
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:31 schreef skysherrif het volgende:

[..]
in welke zin, schrik?
Voor een verdere escalatie van het conflict!
Europa heeft geen wapens, geen strategie en geen leger!

Als elk land straks haantje zal spelen zal het leuk worden. Wekenlang bekvechten om vervolgens onvoobereid burgers naar het front te sturen.
Cindy De Vuyst
  zondag 16 februari 2025 @ 22:33:53 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711394
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als Rusland nu met 150.000 man aan het oefenen is neem ik nooit geen enkel nieuws uit Oekrane meer serieus. Rusland zou toch geen manschappen hebben en uitgeput zijn? :')
Klopt. En hun logistiek wordt gedaan met ezels.

Bekijk deze YouTube-video

https://mil.in.ua/en/news(...)nkeys-for-logistics/
pi_216711398
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:32 schreef ach het volgende:
Is de Europa al 2 jaar bezig met het produceren van EW systemen tegen drones en afweer tegen wire-guided drones, of hebben ze zitten slapen?
Laat ons er maar vanuit gaan dat ze lagen te slapen!
Ik zie nog gebeuren dat 16-jarige nerds op hun zolderkamer grotere sprongen hebben gemaakt op dit vlak!
Cindy De Vuyst
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 22:35:13 #14
3928 Ulx
pi_216711405
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:31 schreef phpmystyle het volgende:
Tel daarbij op dat Rusland zich nog steeds vernederd voelt.
Dat moet zo blijven want wat is anders het nut van een autocraat? Trump zie je ook steeds jammeren dat hij en zijn achterban slachtoffers zijn van Wokisten/DEI/links/nasty women/the MSM/D66/Halsema en de fucking Rabobank.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:35:51 #15
38496 Perrin
pi_216711412
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:34 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Laat ons er maar vanuit gaan dat ze lagen te slapen!
Ik zie nog gebeuren dat 16-jarige nerds op hun zolderkamer grotere sprongen hebben gemaakt op dit vlak!
Grote kans dat veel verouderd is. Ontwikkelingen gaan snel op dat gebied dankzij de oorlog.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216711415
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:32 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Er speelt wel meer natuurlijk

1. Trump heeft duidelijk zijn kant gekozen (de kant van Poetin)
2. Trump en Poetin sluiten Oekrane maar ook gewoon de hele EU buiten!
3. Voor Trump stelt Artikel 5 niet zoveel voor, het is een formaliteit maar niets bindend
4. Zelensky waarschuwt dat Poetin plannen heeft om een ander land binnen te vallen.
Die opsomming is flauwekul.
-Trump kiest zeker niet voor Poetin, het is een spel ter voorbereiding van onderhandelingen.
- dat klopt momenteel
- VS zit in navo en moet reageren. VS stapt niet uit navo maar wil meer bijdrage
- Zelensky is beledigd en probeert bangmakerietes
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 22:36:19 #17
3928 Ulx
pi_216711417
quote:
We exporteren die dingen naar Oekrane. https://www.robinradar.com/
pi_216711428
quote:
Er zijn naar mijn weten geen systemen tegen wire-guided drones. Oekraine heeft wel weer drones ontwikkeld om die drones neer te halen.

Vgm zijn ze wel bezig met systemen om die drones te overloaden (kortsluiting oid?) om ze zo offline te krijgen, mar daar weet ik niet heel veel van.

En uiteraard heeft en maakt europa dergelijke systemen tegen drones.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:37:30 #19
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711433
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat moet zo blijven want wat is anders het nut van een autocraat? Trump zie je ook steeds jammeren dat hij en zijn achterban slachtoffers zijn van Wokisten/DEI/links/nasty women/the MSM/D66/Halsema en de fucking Rabobank.
Ik voel mij ook slachtoffer van de wokisten.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:38:27 #20
38496 Perrin
pi_216711445
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:37 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Er zijn naar mijn weten geen systemen tegen wire-guided drones. Oekraine heeft wel weer drones ontwikkeld om die drones neer te halen.

Vgm zijn ze wel bezig met systemen om die drones te overloaden (kortsluiting oid?) om ze zo offline te krijgen, mar daar weet ik niet heel veel van.

En uiteraard heeft en maakt europa dergelijke systemen tegen drones.
De hele elektronische oorlogvoering tegen drones (en verdediging van drones tegen elektronische wapens) verandert snel, las ik ergens. Tegenmaatregel en tegen-tegenmaatregel.
pi_216711449
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:32 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Voor een verdere escalatie van het conflict!
Europa heeft geen wapens, geen strategie en geen leger!

Als elk land straks haantje zal spelen zal het leuk worden. Wekenlang bekvechten om vervolgens onvoobereid burgers naar het front te sturen.
In die zin, uiteraard.

Maar niet dat onvoorbereid random burgers naar het front worden gestuurd, dat slaat natuurlijk nergens op. Maak ik me zorgen dat Oekraine gaat lijden onder de stelling van de amerikanen en het onvoorbereide van Europa? Ja zeker. Maak ik me zorgen dat Europa verder verdeeld raakt door de Russische en nu ook Amerikaase politieke inmenging? Ja zeker.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:39:16 #22
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216711454
quote:
'A colonial agreement' — former Ukrainian official slams US minerals deal, AP reports

The United States offered Ukraine "a colonial agreement" on exchanging Ukrainian rare earth minerals for U.S. military aid, a former senior Ukrainian official told the Associated Press (AP) on Feb. 16.

The comment comes after U.S. Treasury Secretary Scott Bessent delivered a draft of the agreement to President Volodymyr Zelensky on Feb. 12. Zelensky refused to sign the document, saying it did not sufficiently protect Ukraine's interests.

"For me is very important the connection between some kind of security guarantees and some kind of investment," Zelensky said.

The president did not give details as to the problems with the document.

"It's a colonial agreement and Zelensky cannot sign it," a former senior Ukrainian official told the AP. The former official spoke under the condition of anonymity in order to speak freely.

The current and former senior Ukrainian officials who spoke to the AP said that the U.S. delegates at the Munich Security Conference did not offer any security guarantees in exchange for Ukraine's rare earth minerals.

According to the senior Ukrainian official, the U.S. delegates were more focused on the commercial aspects of a future partnership and did not have "ready answers" to how Ukraine's mineral deposits could be protected in the event of ongoing Russian aggression.

White House National Security Council Spokesperson Brian Hughes said Zelensky's refusal to sign the agreement was "short-sighted."

National Security Adviser Mike Waltz also encouraged Zelensky to take the deal in comments to Fox News on Feb. 16.

"Zelensky would be very wise to enter into this agreement with the United States," he said.

"We're talking about growing the pie for the Ukrainian economy."

Waltz has previously said that the U.S. needs to "recoup" the costs of former military aid packages to Ukraine.

The U.S. is looking to obtain 50% of Ukraine's rare earth minerals, NBC reported on Feb. 15. Washington has signaled openness to deploy American troops to guard these resources if there is a deal with Russia to end the war, unnamed American officials said.

U.S. President Donald Trump said in early February that he wanted to strike a deal with Ukraine involving access to rare earth minerals in exchange for continued aid. Trump later claimed that Kyiv has "essentially agreed" to a $500 billion resource deal.

Ukraine has signaled that it is open to developing a partnership in resource extraction with the U.S. and other partners in exchange for security guarantees.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:40:33 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711465
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die opsomming is flauwekul.
-Trump kiest zeker niet voor Poetin, het is een spel ter voorbereiding van onderhandelingen.
- dat klopt momenteel
- VS zit in navo en moet reageren. VS stapt niet uit navo maar wil meer bijdrage
- Zelensky is beledigd en probeert bangmakerietes
Nee.
Trump gaat dossiers aan elkaar koppelen en wil dingen ervoor terug krijgen.
Hij gaat zelf behoorlijk saneren in het defensie apparaat.

Ik denk dat de autonomie voor de Baltics en/of Groenland heel onzeker aan het worden is. Trump wil denk ik Groenland hebben in ruil voor veiligheidsgaranties Baltics. Anders zullen de onderhandelingen daarin niet voorzien. En de EU is niet/moeilijk in staat om te voorkomen dat de Russen de baltics ontsluiten door het innemen van de Suwalki Gap.
pi_216711469
quote:
Je bent rijkelijk laat.
pi_216711473
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
De hele electronische oorlogvoering tegen drones verandert snel, las ik ergens. Tegenmaatregel en tegen-tegenmaatregel.
Zeker, Rusland wint helaas de slag (op dit moment) als het gaat om die wired drones MAAR oekraine is daar nu ook rap aan heto ntwikkelen:

Bekijk deze YouTube-video vanaf gelinkte timestamp praat Robert Magyar (meest bekende drone unit in Oekraine) over hoe ze overgaan op fibre optic drones.(filmpje van paar uur geleden)

Oekraine heeft dan weer een groot voordeel als het gaat om de enorme hexacopters (baba yagas) die enorme explosieven kunnen afwerpen en weer terugvliegen.
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 22:42:23 #26
3928 Ulx
pi_216711491
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:37 schreef skysherrif het volgende:
Er zijn naar mijn weten geen systemen tegen wire-guided drones.
Detectie is mogelijk en er zijn verschillende old-school-tech oplossingen.
pi_216711520
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Detectie is mogelijk en er zijn verschillende old-school-tech oplossingen.
Je kan ze uiteraard uit de lucht geschieten, maar is niet echt een goede oplossing of cost effective zoals hoe effectief jammers over het algemeen werken tegen FPV drones ( of zelfs Lancets).
  zondag 16 februari 2025 @ 22:46:18 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216711538
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee.

Ik denk dat de autonomie voor de Baltics en/of Groenland heel onzeker aan het worden is. Trump wil denk ik Groenland hebben in ruil voor veiligheidsgaranties Baltics. Anders zullen de onderhandelingen daarin niet voorzien. En de EU is niet/moeilijk in staat om te voorkomen dat de Russen de baltics ontsluiten door het innemen van de Suwalki Gap.
Je bent elke keer behoorlijk trots op Trump en gaat er ook van uit dat hij alles voor elkaar krijgt wat hij zegt. Maar heb jij geen enkele loyaliteit meer aan Nederland en/of Europa? Jij vind dat wel prachtig die grote bullebakken met veel militaire kracht die kleintjes in elkaar kunnen slaan als ze dat willen. Je vind dat we alle emoties moeten uitzetten. Moraliteit kan in de prullenbak. Maar jij woont zelf in een "kleintje"
  zondag 16 februari 2025 @ 22:46:22 #29
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216711540
Ikben bang dat betrokken worden bij onderhandelingen , zal inhouden dat Mark met een paar mensen op het laatste dag mag komen om accoord te zeggen en tekenen

en dan trekt de USA zich terug uit de oorlog
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-betrokken-worden
quote:
Buitenlandminister VS: Oekrane en Europa moeten bij echte onderhandelingen betrokken worden

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio vindt het essentieel dat zowel Oekrane als de Europeanen bij daadwerkelijke vredesonderhandelingen met Rusland worden betrokken.

Rubio reist zondag naar Saudi-Arabi voor gesprekken met een Russische delegatie over een route naar vrede. Aan die gesprekken nemen Oekrane en Europese landen niet deel.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216711560
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Je bent elke keer behoorlijk trots op Trump en gaat er ook van uit dat hij alles voor elkaar krijgt wat hij zegt. Maar heb jij geen enkele loyaliteit meer aan Nederland en/of Europa? Jij vind dat wel prachtig die grote bullebakken met veel militaire kracht die kleintjes in elkaar kunnen slaan als ze dat willen. Je vind dat we alle emoties moeten uitzetten. Moraliteit kan in de prullenbak. Maar jij woont zelf in een "kleintje"
De Baltische staten gaan never nooit hun onafhankelijkheid kwijt raken, de suggestie alleen al is obsceen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 22:48:49 #31
3928 Ulx
pi_216711571
quote:

[..]
Nee.

En hoe voorkomt Rusland dan dat NAVO troepen vanuit Finland 100km naar St Peterburg racen, daar rechtsaf slaan en die de Russen in Estland en Letland in de rug aanvallen? En als NAVO soldaten vanuit Polen een slinger noordwaarts maken worden die Russen gewoon omsingeld en vervolgens vernietigd.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:49:14 #32
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216711574
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
De Baltische staten gaan never nooit hun onafhankelijkheid kwijt raken, de suggestie alleen al is obsceen.
5 jaar geleden hoorde wij dat Rusland noooit de rest van Oekraine zal binnen vallen. Dat ze daar massaal aan de grens stonden was gewoon provocatie.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:49:14 #33
323876 michaelmoore
pi_216711575
quote:

[..]
O nee,

nou dat zal poetin niet met je eens zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 16 februari 2025 @ 22:51:19 #34
38496 Perrin
pi_216711604
quote:

[..]
Daarvoor zal:
a) Poetin moeten geloven dat iemand met serieuze militaire macht ze gaat verdedigen.
b) Iemand ze ook daadwerkelijk moeten kunnen en willen verdedigen als Poetin a) niet gelooft.

Met de dreigende overwinning van Poetin in Oekrane, de huidige opstelling van de VS richting Europa en de huidige zwakke opstelling van Europa zelf worden zowel a) als b) steeds wankeler.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:52:25 #35
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711621
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vind het serieus vreselijk dat dit Europa moet overkomen. Het is een vernedering.
Maar het is denk ik onafwendbaar geworden. Ik vind het ge-wel-dig hoe de heersende klasse aan alle kanten enorme klappen krijgen. De gifbeker kan mij niet groot genoeg zijn. En daarna hoop ik dat wij er wat van geleerd hebben en een serieus naar de bevolking hier gaan luisteren, normaal beleid gaan voeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 16-02-2025 22:59:04 ]
pi_216711632
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:49 schreef Momo het volgende:

[..]
5 jaar geleden hoorde wij dat Rusland noooit de rest van Oekraine zal binnen vallen. Dat ze daar massaal aan de grens stonden was gewoon provocatie.
Ik reageerde op de suggestie van die putinpijper dat ze werden overgedragen aan Putin....
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_216711635
quote:

[..]
Nee.

Groenland is eigendom van Denemarken. Daar moet hij af blijven!
Cindy De Vuyst
  zondag 16 februari 2025 @ 22:53:44 #38
56749 BlaZ
pi_216711647
quote:

[..]
Dan moet je daar ter verdediging een brigade of 30 plaatsen en verdedigingslinies bouwen, dan is een Russische inval kansloos.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:55:05 #39
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216711667
De laatste crazy ivan:

twitter
&lt;signature here&gt;.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:55:34 #40
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216711674
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
En hoe voorkomt Rusland dan dat NAVO troepen vanuit Finland 100km naar St Peterburg racen, daar rechtsaf slaan en die de Russen in Estland en Letland in de rug aanvallen?
The n-word.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:55:45 #41
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711678
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
En hoe voorkomt Rusland dan dat NAVO troepen vanuit Finland 100km naar St Peterburg racen, daar rechtsaf slaan en die de Russen in Estland en Letland in de rug aanvallen? En als NAVO soldaten vanuit Polen een slinger noordwaarts maken worden die Russen gewoon omsingeld en vervolgens vernietigd.
De EU (NAVO sowieso niet) zal Rusland in de huidige militaire staat niet kunnen aanvallen. Er zullen maar weinig landen dat willen.

En met EU reken ik sowieso Turkije niet mee, maar ook Hongarije niet. En ik moet maar zien of de Zuid-Europese landen gaan leveren. Ik moet het allemaal maar zien. Ik heb gisteren best een lang betoog uiteengezet, en dat doe ik nog niet eens. Maar ik moet maar zien hoe groot de animo is om levens te gaan offeren voor Oek of the Baltics. Er is geen moreel verhaal. Zie je het al gebeuren dat uit allemaal verschillende landen mensen gaan strijden voor Rutte of Von der Leyen? Oorlog voeren is iets heel lastigs.

Een proxy oorlog voeren is makkelijk. Kost alleen maar geld en spullen. Maar zelf vlees en bloed leveren is heel lastig.
pi_216711680
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:46 schreef michaelmoore het volgende:
Ikben bang dat betrokken worden bij onderhandelingen , zal inhouden dat Mark met een paar mensen op het laatste dag mag komen om accoord te zeggen en tekenen

en dan trekt de USA zich terug uit de oorlog
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-betrokken-worden
[..]

Mark heeft op dat vlak geen ruggengraat! Die wordt zo de tafel onder gepraat door Trump, Poetin, Kim Jong-un, Xi Jinping en Erdogan.

Laat je niets wijsmaken!
Cindy De Vuyst
  zondag 16 februari 2025 @ 22:56:16 #43
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711685
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:53 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Groenland is eigendom van Denemarken. Daar moet hij af blijven!
Dat zal hij ook doen. Hij is niet gek.
Maar als de EU het zelf aanbiedt, dan mag hij dat wel aannemen.
pi_216711695
Ik denk dat dit de volgende stappen zullen zijn:
- Trump & Putin bekokstoven een ongunstige deal met Oekraine
- Oekraine weigert -> Trump stopt hulp & Putin kan nu zeggen dat hij wel wilde maar Oekraine niet
- Europa blijft uiteraard Oekraine steunen en moet de wegvallende hulp opvangen
- Trump en Putin kunnen nu zeggen dat Europa de agressor is -> Trump stapt uit NAVO

Putin blij. Trump blij. En sommige fokkers hier blij.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 22:57:37 #45
3928 Ulx
pi_216711701
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:44 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Je kan ze uiteraard uit de lucht geschieten, maar is niet echt een goede oplossing of cost effective zoals hoe effectief jammers over het algemeen werken tegen FPV drones ( of zelfs Lancets).
Zat mogelijkheden. Vogelradars om die dingen op te pikken en te volgen. Die koppelen aan een 20/14.5/12.7mm kanon en je hebt een redelijk lo-tech oplossing. Je hoeft er tenslotte geen kruisraketten mee neer te schieten. Je kunt drones voorzien van messen om de draad door te snijden zodat je ze niet meteen kwijtraakt na een interceptie..
En Oekrane is ook bezig met een hi-tech oplossing. Ukraine Announces Successful Use of First Laser Weapon on Battlefield
pi_216711702
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Zelfs al komt er een vredesakkoord.
Van zodra over 4 jaar Trump president af is, zal Poetin gewoon opnieuw binnenvallen. Staat toch in de sterren geschreven?
Cindy De Vuyst
pi_216711703
quote:
Minister VS: 'Europa en Oekrane welkom bij echte onderhandelingen'

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Marco Rubio, vindt het noodzakelijk dat zowel Oekrane als de Europeanen bij daadwerkelijke vredesonderhandelingen met Rusland worden betrokken. "Als er echte onderhandelingen zijn - daar zijn we nog niet -, maar als die er komen, dan moet Oekrane betrokken worden omdat het binnengevallen is", zei Rubio tegen CBS.

Een Amerikaanse delegatie is naar Saudi-Arabi gegaan voor een gesprek met Russische onderhandelaars over vrede in Oekrane. Bij die gesprekken zijn Oekrane en Europese landen niet welkom. Dat leidde tot grote verontwaardiging.

Toch moeten ook Europese landen uiteindelijk betrokken worden, zei Rubio. "Omdat ook zij sancties hebben opgelegd aan Rusland, en omdat zij aan de oorlogsinspanningen hebben bijgedragen."
NOS
pi_216711708
twitter

Heel INteressant, oorlogsjournalist Butusov plaatst een video met de ranking van Oekraiense drone units. Tot ieders verbazing kwam Magyars flying birds (van Robert Magyar dus) op plek 2.

Die Lasar group NSU had nog nooit iemand van gehoord (in de OSINT sfeer dan) en blijkt dus de meest effectieve eenheid. Laat ook nog maar eens zien dat zelfs al zijn er zoveel voertuigen en personeels doden gefilmd, het komt nog niet in de buurt van de werkelhijkheid.

Zie oo opmerking kofman:
twitter
  zondag 16 februari 2025 @ 22:58:42 #49
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711709
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:57 schreef Knipoogje het volgende:
- Oekraine weigert -> Trump stopt hulp & Putin kan nu zeggen dat hij wel wilde maar Oekraine niet
- Trump en Putin kunnen nu zeggen dat Europa de agressor is -> Trump stapt uit NAVO

Over gesimplificeerd, maar is een scenario.
We moeten afwachten of er ook zaken worden afgesproken over de baltics.
pi_216711712
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vind het serieus vreselijk dat dit Europa moet overkomen. Het is een vernedering.
Maar ik denk onafwendbaar geworden. Ik vind het ge-wel-dig hoe de heersende klasse aan alle kanten enorme klappen krijgen. De gifbeker kan mij niet groot genoeg zijn. En daarna hoop ik dat wij er wat van geleerd hebben en een serieus naar de bevolking hier gaan luisteren, normaal beleid gaan voeren.
Heersende klasse :?
Trump, Musk,oligarchen, techno-miljardairs en Putin zijn de heersende klasse. Die krijgen geen enorme klappen? Voor hun is het win na win momenteel.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:59:34 #51
396550 Richestorags
pi_216711713
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dan moet je daar ter verdediging een brigade of 30 plaatsen en verdedigingslinies bouwen, dan is een Russische inval kansloos.
Men had kunnen beginnen met het graven van schachten, aanleggen van mijnenvelden en bouwen van fortificaties.

Die 30 brigades is de kers op de taart maar Rusland zoveel mogelijk kunnen vertragen is al een groot goed zoals in Oekrane bleek. Dat was uiteindelijk ht verschil tussen regime change en een lange oorlog.

Ik vraag me af hoeveel zin de Russen er nog in hebben als ze met moeite erdoorheen komen en vervolgens door Finse artillerie en Duitse, Franse, Zweedse, Nederlandse, Engelse en Poolse vliegtuigen worden bestookt.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:00:15 #52
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711720
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:57 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS
Interessant.
Benieuwd wat de EU heeft moeten weggeven om aan tafel te mogen.
There ain't no such thing as a free lunch
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 23:00:31 #53
3928 Ulx
pi_216711722
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
The n-word.
Dan schiet een Rafale een Franse raket met een 300kt kernkop terug.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:02:05 #54
396550 Richestorags
pi_216711729
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh het was ook niet serieus maar dat was zo'n beetje de standaard dreigingstrope eerder.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:02:08 #55
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216711730
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Interessant.
Benieuwd wat de EU heeft moeten weggeven om aan tafel te mogen.
There ain't no such thing as a free lunch
Jij doet echt aan geofictie, of niet?
&lt;signature here&gt;.
pi_216711735
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:57 schreef Knipoogje het volgende:

Misschien is dat voor ons wel het meest gunstige scenario? Tot Poetin (en/of) Trump het loodje leggen!
Cindy De Vuyst
  zondag 16 februari 2025 @ 23:03:42 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711738
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Franse kernwapens worden alleen gebruikt als Frankrijk in gevaar is.
Groetjes Emanuel.
pi_216711746
Cynische column over hoe wij ons verhouden tot Oekrane

"Het enige wat we zelensky kunnen beloven is een staande ovatie als hij naar hier komt, en dat klappen doe we niet voor hem, maar voor onszelf, zodat we later aan onze kinderen konden bewijzen dat we heus wel aan de goede kant stonden"

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 23:06:21 #59
3928 Ulx
pi_216711750
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Men had kunnen beginnen met het graven van schachten, aanleggen van mijnenvelden en bouwen van fortificaties.

Die 30 brigades is de kers op de taart maar Rusland zoveel mogelijk kunnen vertragen is al een groot goed zoals in Oekrane bleek. Dat was uiteindelijk ht verschil tussen regime change en een lange oorlog.

Ik vraag me af hoeveel zin de Russen er nog in hebben als ze met moeite erdoorheen komen en vervolgens door Finse artillerie en Duitse, Engelse en Poolse vliegtuigen worden bestookt.
De spoorbreedte naar 1435mm brengen. Dat kan ik Finland ook aanraden. De Russen hebben naast lastdieren ook treinen voor de logistiek maar die gebruiken 1520/1524mm als spoorbreedte.
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 23:07:05 #60
3928 Ulx
pi_216711757
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Franse kernwapens worden alleen gebruikt als Frankrijk in gevaar is.
Groetjes Emanuel.
Als Frankrijk het nodig acht voor de Franse belangen.
pi_216711764
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:02 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Misschien is dat voor ons wel het meest gunstige scenario? Tot Poetin (en/of) Trump het loodje leggen!
Natuurlijk niet. Trump is een bully die als enige doel heeft zichzelf te laten winnen en jou (ons) te laten verliezen. Die moet je nooit een win gunnen.
Het meest gunstige scenario is als Rusland de donbas uit wordt geflikkerd en daar moeten wij gewoon 100% bij helpen. Elke andere uitkomst is bijzonder ongunstig voor Europa omdat het Rusland zal versterken en de dopamine zal geven om de Baltische staten ook af te kunnen vinken als zijnde Russisch.

Enige wat dit scenario tegenhoudt is de slagkracht van de Russen op dit moment. De sancties en 2 jaar aan meatgrinder in Oekraine heeft ze niet veel goeds gedaan.
Ik denk niet dat ze bang hoeven te zijn voor artikel 5, want daar zal Trump zijn reet mee af vegen als het er op aankomt gezien hij nog geen enkele keer antwoord heeft gegeven op vragen daaromtrent.
pi_216711765
Waarom komen een hoop mensen alleen posten als er slecht nieuws voor Oekrane is? Soort van pervers genot oid?
  zondag 16 februari 2025 @ 23:08:50 #63
56749 BlaZ
pi_216711767
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als Frankrijk het nodig acht voor de Franse belangen.
Dit is de precieze doctrine:

quote:
Nuclear Doctrine

French nuclear policy is one of calculated ambiguity regarding first-use of nuclear weapons. France adheres to its principle of “strict sufficiency” whereby it keeps its nuclear arsenal at the lowest possible level in accordance with the strategic context. In its 2013 White Paper on Defence and National Security, France claims that its deterrence strategy is strictly defensive and that “The use of nuclear weapons would only be conceivable in extreme circumstances of legitimate self-defense” and that nuclear deterrence “protects France from any State-led aggression against its vital interests, of whatever origin and in whatever form” including terrorism. French Presidents Hollande and Macron both reiterated this nuclear doctrine. In May 2015, France reaffirmed the 1995 negative security assurance to the UN (Resolution 984) not to use nuclear weapons against non-nuclear-weapon states-parties to the nuclear Nonproliferation Treaty (NPT) unless it is facing an invasion or sustained attack against its territories, armed forces, or states with which it has security agreement and the attack is in alliance with a nuclear-weapon state.

Paris declared that it took steps in 1992 and 1996 to lower the alert status of nuclear forces. Depending on the alert status, French nuclear forces require between days and hours to launch. Accordingly, France does not have a "launch on warning" policy or capability and relies on the survivability of its force to ensure retaliation.
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 23:13:07 #64
3928 Ulx
pi_216711806
Kortom: Poetin durft het niet.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:15:23 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711818
@BlaZ

ik ben benieuwd naar jouw visie:
Hoe waarschijnlijk is een Russische ontsluiting van de Suwalki gap als de EU vecht zonder USA, turkije, hongarije, en diverse andere twijfelachtige landen?

De Russen hebben na het sluiten van vrede enorme capaciteiten om in te kunnen zetten. Ik vermoed dat ditmaal de dreiging reel is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216711820
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:08 schreef havanagila het volgende:
Waarom komen een hoop mensen alleen posten als er slecht nieuws voor Oekrane is? Soort van pervers genot oid?
Er lopen nu eenmaal een hoop verwarde mensen rond.
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 23:17:55 #67
3928 Ulx
pi_216711833
Heeft Nederland de VS eigenlijk de kosten van de missies in Afghanistan al teruggevraagd? Het is leuk dat de VS de Art5 kaart trok na 11 september, maar we hebben net geleerd dat we compensatie zouden moeten krijgen.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:17:56 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216711834
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar het is denk ik onafwendbaar geworden. Ik vind het ge-wel-dig hoe de heersende klasse aan alle kanten enorme klappen krijgen. De gifbeker kan mij niet groot genoeg zijn. En daarna hoop ik dat wij er wat van geleerd hebben en een serieus naar de bevolking hier gaan luisteren, normaal beleid gaan voeren.
"Serieus naar de bevolking luisteren". Als de bevolking voor bepaalde partijen stemmen en daaruit een coalitie wordt gevormd dan is dat de meerderheid van de bevolking waar ze naar luisteren. Je kan niet vanuit een kleinere groep gaan roepen dat je de stem van de bevolking bent. Ook zal ieder ander een andere mening hebben wat normaal beleid is.
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 23:21:12 #69
3928 Ulx
pi_216711855
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:15 schreef phpmystyle het volgende:
@:BlaZ

Hoe waarschijnlijk is een Russische ontsluiting van de Suwalki gap als de EU vecht zonder USA, turkije, hongarije, en diverse andere twijfelachtige landen?

De Russen hebben na het sluiten van vrede enorme capaciteiten om in te kunnen zetten. Ik vermoed dat ditmaal de dreiging reel is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogen de NAVO landen die wel durven vliegtuigen inzetten tegen die Russische grondtroepen?
  zondag 16 februari 2025 @ 23:21:22 #70
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711856
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:17 schreef Momo het volgende:

[..]
"Serieus naar de bevolking luisteren". Als de bevolking voor bepaalde partijen stemmen en daaruit een coalitie wordt gevormd dan is dat de meerderheid van de bevolking waar ze naar luisteren. Je kan niet vanuit een kleinere groep gaan roepen dat je de stem van de bevolking bent. Ook zal ieder ander een andere mening hebben wat normaal beleid is.
Het kwartje valt niet h? Dit systeem is zijn legitimiteit aan het verliezen.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:21:26 #71
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216711857
twitter
  zondag 16 februari 2025 @ 23:21:51 #72
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711861
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Mogen de NAVO landen die wel durven vliegtuigen inzetten tegen die Russische grondtroepen?
Dat lijkt mij wel toch?
Ik snap je vraag niet denk ik?
  zondag 16 februari 2025 @ 23:22:26 #73
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_216711865
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:39 schreef BlaZ het volgende:
According to the senior Ukrainian official, the U.S. delegates were more focused on the commercial aspects of a future partnership and did not have "ready answers" to how Ukraine's mineral deposits could be protected in the event of ongoing Russian aggression.
Dat zei ik ook al.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 16 februari 2025 @ 23:22:49 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216711867
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het kwartje valt niet h? Dit systeem is zijn legitimiteit aan het verliezen.
Naar welk systeem wil je toe? Wil je dat een partij de macht heeft in Nederland? En dat vind je leuk als dat PVV zou zijn, maar niet als dat PvdA/GL zou zijn?
pi_216711870
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:21 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wauw, heel interessant.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:24:31 #76
56749 BlaZ
pi_216711876
quote:

SPOILER
Ik denk eigenlijk dat de Russen jaren nodig gaan hebben om te herstellen na het fiasco in Oekrane en zolang de VS niet officieel uit de NAVO stapt blijft de garantie geldig.

Het grote gevaar zie ik eerder in een deal omtrent Groenland. Het is lastig vast te stellen of Trump echt Groenland wil innemen, maar ik kan me voorstellen dat er tussen Rusland-China en de VS dan handjeklap wordt gedaan in Molotov-Ribbentropstijl:

Taiwan naar China, Groenland naar de VS, Oost Oekrane (+Baltische State) naar Rusland
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 23:24:55 #77
3928 Ulx
pi_216711879
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat lijkt mij wel toch?
Ik snap je vraag niet denk ik?
Dan worden die Russen door vliegtuigen die zijn gestationeerd in de Baltische staten, Polen en Duitsland (en misschien nog uit wat landen verderop) helemaal de touwtyfustering in gebombardeerd. Echt volledig.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:25:49 #78
56749 BlaZ
pi_216711883
quote:
[ x ]
Ik vind dit opvallend te noemen, Europa willen ineens wel vredestroepen sturen en mag tegelijkertijd aan de onderhandelingstafel plaatsnemen?
  zondag 16 februari 2025 @ 23:26:21 #79
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216711886
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik vind dit opvallend te noemen, Europa willen ineens wel vredestroepen sturen en mag tegelijkertijd aan de onderhandelingstafel plaatsnemen?
Zou dat eventueel onderdeel zijn van een deal dat Europese landen troepen gaan sturen?
  zondag 16 februari 2025 @ 23:27:05 #80
56749 BlaZ
pi_216711889
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Zou dat eventueel onderdeel zijn van een deal dat Europese landen troepen gaan sturen?
Dat zien we over ettelijke jaren wel terug in de geschiedsschrijving, maar vaak is dat wel hoe dat soort onderhandelingen gaan.
pi_216711897
quote:

[..]
Broekje laten zakken en eens goed laten nemen ;)
Cindy De Vuyst
  zondag 16 februari 2025 @ 23:29:07 #82
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711902
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk dat de Russen jaren nodig gaan hebben om te herstellen na het fiasco in Oekrane en zolang de VS niet officieel uit de NAVO stapt blijft de garantie geldig.

Het grote gevaar zie ik eerder in een deal omtrent Groenland. Het is lastig vast te stellen of Trump echt Groenland wil innemen, maar ik kan me voorstellen dat er tussen Rusland-China en de VS dan handjeklap wordt gedaan in Molotov-Ribbentropstijl:

Taiwan naar China, Groenland naar de VS, Oost Oekrane (+Baltische State) naar Rusland
Helder verhaal.
Ik had/heb zelf de aanname dat de huidige militaire inzet gemakkelijk verplaatst kan worden naar de baltics. Maar jij voorziet dat herstel nodig is?
Die snap ik niet, wat ze kunnen nu die mensen en het materieel ook inzetten.
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 23:30:51 #83
3928 Ulx
pi_216711917
quote:

[..]
Mr President, your bluff was called.... Poetin gaat nooit accepteren dat Britse of Franse troepen daar worden gelegerd. Dus het was niet zo'n goed idee om hoog in te zetten als onderhandelingsstrategie.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:33:15 #84
396550 Richestorags
pi_216711928
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Helder verhaal.
Ik had/heb zelf de aanname dat de huidige militaire inzet gemakkelijk verplaatst kan worden naar de baltics. Maar jij voorziet dat herstel nodig is?
De Russische economie houdt dat niet oneindig vol.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:35:18 #85
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711936
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is een goed punt ja, het moet ooit stoppen.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:35:38 #86
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216711937
quote:

SPOILER
De Russen zijn 50km opgeschoten in 3 jaar oorlog. Zij kunnen geen oorlog aan met de NAVO met of zonder USA.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:35:45 #87
56749 BlaZ
pi_216711938
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Helder verhaal.
Je zult toch eerste het leger moeten herorganiseren, melioreren en eenheden hervullen met materieel.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:39:18 #88
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216711955
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:35 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
De Russen zijn 50km opgeschoten in 3 jaar oorlog. Zij kunnen geen oorlog aan met de NAVO met of zonder USA.
Het is tijd om Rusland eindelijk eens op zijn plaats te zetten als Europa zijnde. Je komt aan niemand van ons. Ze moeten geen ideen krijgen dat ze na wat gebieden in Oekraine, ook allerlei andere gebieden een claim kunnen leggen en binnenvallen.
pi_216711960
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Grappige is dat ineens honderdduizenden mensen " ontslaan " uit het leger en werkloos maken natuurlijk ook desastreus kan zijn voor diezelfde economie. Denk dan ook aan de honderdduizenden mensen die in de logisitek van de russische oorlog werken.
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 23:41:47 #90
3928 Ulx
pi_216711967
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is een goed punt ja, het moet ooit stoppen.
Voor Poetin zeker. Doorgaan is economische zelfmoord gevolgd door een militaire nederlaag. Die staat echt te juichen dat Trump hem een reddingsboei heeft toegegooid, even pauze en dan er weer vol op.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:43:33 #91
56749 BlaZ
pi_216711983
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Grappige is dat ineens honderdduizenden mensen " ontslaan " uit het leger en werkloos maken natuurlijk ook desastreus kan zijn voor diezelfde economie. Denk dan ook aan de honderdduizenden mensen die in de logisitek van de russische oorlog werken.
Daarnaast komt nog het demografische effect op de langere termijn. In een land met dalende bevolking kun je verlies van 200.000 mannen niet zomaar opvangen omdat er geen surplus is.
Het geboortecijfer in Rusland lijkt ook verder te dalen door de oorlog.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:43:58 #92
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216711984
quote:

[..]
Hebben die de afgelopen jaren niet altijd wel ergens een oorlog te voeren?
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 16 februari 2025 @ 23:44:20 #93
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216711985
quote:

[..]
Kan je opzoeken. Aan het einde van WO2 ging het VK ook door het putje omdat ze volop fabrieken voor wapens hadden maar geen fabrieken voor normale dingen.

Heeft nog zo'n 10 jaar geduurd voor dat weer bijdraaide.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:45:12 #94
56749 BlaZ
pi_216711991
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Kan je opzoeken. Aan het einde van WO2 ging het VK ook door het putje omdat ze volop fabrieken voor wapens hadden maar geen fabrieken voor normale dingen.

De val van het Britse Rijk heeft daar ook niet bij geholpen natuurlijk.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:47:00 #95
396550 Richestorags
pi_216712005
quote:

[..]
Dit is een geval van damned if you do, damned if you don't.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:48:39 #96
396550 Richestorags
pi_216712019
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Voor Poetin zeker. Doorgaan is economische zelfmoord gevolgd door een militaire nederlaag. Die staat echt te juichen dat Trump hem een reddingsboei heeft toegegooid, even pauze en dan er weer vol op.
Waarin je zal zien dat men in Europa denkt "nou er is vrede, we kunnen weer verder".
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 23:54:37 #97
3928 Ulx
pi_216712050
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

De VS had ook een recessie direct na de oorlog. Bij de Britten speelde de wet van de remmende voorsprong ook mee. Op het continent was alles kapotgeschoten of geroofd en moest men dus nieuwe machines plaatsen in fabrieken. Op het VK stond het meeste nog overeind dus veel machines waren een stuk ouder en minder efficient.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:56:11 #98
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216712063
Werkelijk :')

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_216712064
quote:

[..]
Dat zijn er honderdduizenden die hun job van voorheen terug kunnen opnemen!
Groot deel van het professioneel leger is dood!

Aan het front zitten gewone burgers, zonder ervaring!
Cindy De Vuyst
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 23:57:19 #100
3928 Ulx
pi_216712074
Wat kan Nederland eigenlijk leveren voor de vredesmacht? F-35's tegen eventuele raketaanvallen? De luchtmobiele brigade?
  zondag 16 februari 2025 @ 23:57:39 #101
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216712076
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:56 schreef einzeinz het volgende:
Dan moet je baan nog wel bestaan.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 00:01:58 #102
3928 Ulx
pi_216712100
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:56 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Groot deel van het professioneel leger is dood!

Aan het front zitten gewone burgers, zonder ervaring!
Dat kan pas bij een definitief vredesverdrag. Dus dat duurt nog wel even. En daarnaast zal Poetin niet zitten te wachten op al die soldaten met een thousand-yard-stare in de burgermaatschappij. De kans dat het enthousiasme voor een nieuwe poging daalt is dan nogal groot. En komt die poging niet dan gaat men mekkeren dat alles voor niets was.
  maandag 17 februari 2025 @ 00:03:49 #103
396550 Richestorags
pi_216712107
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:57 schreef Ulx het volgende:
Wat kan Nederland eigenlijk leveren voor de vredesmacht? F-35's tegen eventuele raketaanvallen? De luchtmobiele brigade?
Ons geheime wapen dat de balans terugbrengt:

pi_216712144
quote:
Heerlijke stroopwafels voor bij de koffie :Y) :9
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 17 februari 2025 @ 00:12:49 #105
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216712156
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Voor een ieder. De financin van ons zijn ook niet rooskleurig.
Probleem is dat er al 3 jaar voorspeld wordt dat de Russen het niet meer kunnen volhouden, en toch doen ze dat.
  maandag 17 februari 2025 @ 00:14:17 #106
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216712164
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarin je zal zien dat men in Europa denkt "nou er is vrede, we kunnen weer verder".
Links zal gelijk het vredesdividend claimen.
Geld voor wapens is alleen maar voordelig voor aandeelhouders.
  maandag 17 februari 2025 @ 00:16:13 #107
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216712172
quote:
Wij maken kwalitatief hoogwaardige flesjes waarvan het dopje vast blijft aan het flesje.
  maandag 17 februari 2025 @ 00:17:58 #108
396550 Richestorags
pi_216712180
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 00:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Probleem is dat er al 3 jaar voorspeld wordt dat de Russen het niet meer kunnen volhouden, en toch doen ze dat.
De sancties zijn dan ook een soort olietanker.

We weten niet wanneer de KO komt maar in Rusland gaat het meer niet lekker dan bij ons op economisch vlak om het even genuanceerd uit te drukken.

Waarom denk je dat Poetin "opeens" vrede wil?
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 00:18:10 #109
3928 Ulx
pi_216712181
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 00:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geklets, we hebben een overschot op de begroting en de economie groeit nog steeds.
Geklets twee: Niemand roept dat al drie jaar. Oekrane smijt pas sinds een jaartje de Russische olie-industrie in puin.
  maandag 17 februari 2025 @ 00:18:54 #110
396550 Richestorags
pi_216712188
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 00:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wij maken kwalitatief hoogwaardige flesjes waarvan het dopje vast blijft aan het flesje.
[ afbeelding ]
Degene die dat heeft bedacht mag als eerste worden gestuurd. Mijn hemel wat drinkt dat kut.
  maandag 17 februari 2025 @ 00:19:56 #111
396550 Richestorags
pi_216712196
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 00:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Geklets, we hebben een overschot op de begroting en de economie groeit nog steeds.
Geklets twee: Niemand roept dat al drie jaar. Oekrane smijt pas sinds een jaartje de Russische olie-industrie in puin.
Bovenop de sancties.
  maandag 17 februari 2025 @ 00:20:01 #112
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216712197
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 00:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]

We weten niet wanneer de KO komt maar in Rusland gaat het meer niet lekker dan bij ons op economisch vlak om het even genuanceerd uit te drukken.

Ik heb weinig avances gemerkt voor die vrede. Hij ziet in Trump een mogelijkheid om snel een groot deel van zijn doelstellingen verwezenlijkt te zien. Dit is een gouden kans voor hem.
  maandag 17 februari 2025 @ 00:20:22 #113
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216712202
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 00:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
U bent bekend met de Franse staatskas?
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 00:28:36 #114
3928 Ulx
pi_216712248
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 00:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
U bent bekend met de Franse staatskas?
Mooie poging om de doelpalen te verzetten. Doe ik dat ook: Je bent bekend met de totale schuldratio van de Eurozone en de EU?
  maandag 17 februari 2025 @ 00:28:53 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216712250
  maandag 17 februari 2025 @ 00:36:08 #116
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216712284
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een land van 140.000.000 inwoners die kan al gauw weer een 100.000 jongens ergens vandaan halen, ik denk wel iedere maand
Yep dat kan idd in een land waar mensenrechten er niet toedoen en Trump daar geen probleem mee lijkt te hebben maar wel gaat stuiteren wanneer een democratisch land zelf zijn sovereiniteit wilt kiezen en bewerkstelligen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 17 februari 2025 @ 00:38:28 #117
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_216712291
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Of een manier om een voet tussen de deur te forceren met het oog op de onderhandelingen?
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 00:39:23 #118
3928 Ulx
pi_216712298
Die olieraffinaderij in Krasnodar staat goed in de hens als ik die beelden zie.

quote:
According to Russian channels, Ukrainian drones hit the Ilsky Oil Refinery in the Krasnodar Territory.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3liddp5nb4k23
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 00:42:24 #119
3928 Ulx
pi_216712311
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 00:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Of een manier om een voet tussen de deur te forceren met het oog op de onderhandelingen?
Of een manier om Poetin te dwingen die onderhandelingen te staken en zo gelijk Trump even voor lul te zetten. Want Poetin gaat hier nooit mee akkoord. Die wil echt geen Britse of Franse eenheden daar.
pi_216712334
twitter
  maandag 17 februari 2025 @ 00:48:00 #121
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216712341
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zijn geen vergelijkbare situaties natuurlijk.

Verder ben ik het met je eens dat er te weinig is genvesteerd en er te veel op ome USA is geleund.
De "eigen schuld" gedachte klinkt aannemelijk maar de istuatie is toch echt veroorzaakt door USA zelf die dat daarin maar al te graag zo heeft gelaten. Wat EU zich kan verwijten is dat ze vertrouwden op de Amerikanen.

Afspraken die dus geen drol waard blijken te zijn. K(r)akelen over democratie om vervolgens een jong democragisch land (in penarie gebracht) op te offeren om zo tegemoet te komen aan de wensen van een dictator.

Strikt genomen is en was er geen enkele reden dat een EU/CA cq NATO voor 'haar' veiligheid meer zou moeten uitgeven aan defensie dan nu reeds gebeurde (1,95%bnp).
Beter is de vraag te stellen waarom USA zelf zo veel meer (3,75%bnp) wenste uit te geven.
Die vraag stellen is 'm gelijk beantwoorden met dat zij overal de wereldheerser wil (blijven) uithangen, haar invloed en industrie aan de gang wil houden.

Niet de EU is hier fout maar dat de USA aan het pjokeren is geslagen om Putin te behagen.
  maandag 17 februari 2025 @ 00:57:29 #122
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216712398
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 00:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Gelukkig, dan gaan we met die flesjes gooien naar die boze Russen. _O_

Die Russen die overigens helemaal niet komen naar Nederland, want dat is allemaal propagandistische praat. Een ieder die 'Een verloren vrede' van Marie Therese Ter Haar heeft gezien snapt dat Rusland totaal niet een agressor is.
Maar dat ga ik niet nog een keer uitleggen, anders word ik weer van FOK! afgegooid.

Пака! :D
  maandag 17 februari 2025 @ 01:02:55 #123
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216712420
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:55 schreef ExTec het volgende:
De laatste crazy ivan:

[ x ]
Ik ga serieus benieuwd zijn of Zelensky zonder enige kans op veiligheidsgaranties van hetzij Trump hetzij Putin, daar wel gaat aanschuiven. Hooguit dan om daar opnieuw te vertellen dat hij het niet eens zal gaan zijn om grondgebieden weg te geven aan aan despoot en wacht op een oplossing.
Los daarvan lijkt mij dat Zelensky is gehouden aan zijn eigen grondwet(ten) en niet zomaar zelf kan beslissen zonder de instemming van zijn volk.

Inmiddels lijkt mij meer dan duidelijk dat Zelensky aka Oekrane zo niets te verwachten heeft van Trump anders dan at die wil graaien in grondstoffen wier ontginning dan bewaakt zouden moeten worden door een Europees leger.
Do the math. :')
pi_216712421
quote:
18s.gif Op maandag 17 februari 2025 00:48 schreef Vallon het volgende:

[..]
De "eigen schuld" gedachte klinkt aannemelijk maar de istuatie is toch echt veroorzaakt door USA zelf die dat daarin maar al te graag zo heeft gelaten. Wat EU zich kan verwijten is dat ze vertrouwden op de Amerikanen.

Afspraken die dus geen drol waard blijken te zijn. K(r)akelen over democratie om vervolgens een jong democragisch land (in penarie gebracht) op te offeren om zo tegemoet te komen aan de wensen van een dictator.

Strikt genomen is en was er geen enkele reden dat een EU/CA cq NATO voor 'haar' veiligheid meer zou moeten uitgeven aan defensie dan nu reeds gebeurde (1,95%bnp).
Beter is de vraag te stellen waarom USA zelf zo veel meer (3,75%bnp) wenste uit te geven.
Die vraag stellen is 'm gelijk beantwoorden met dat zij overal de wereldheerser wil (blijven) uithangen, haar invloed en industrie aan de gang wil houden.

Niet de EU is hier fout maar dat de USA aan het pjokeren is geslagen om Putin te behagen.
Bovendien is de EU een handelsblok en geen militaire macht.
Maar hoewel euro sceptische partijen tegen waren en zijn is het hoog tijd om een EU leger op te zetten.
De troef 'NAVO' is nu wel onderuit.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 01:05:58 #125
3928 Ulx
pi_216712433
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 01:03 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Bovendien is de EU een handelsblok en geen militaire macht.
Maar hoewel euro sceptische partijen tegen waren en zijn is het hoog tijd om een EU leger op te zetten.
De troef 'NAVO' is nu wel onderuit.
Er is ook geen eigen NAVO leger.
  maandag 17 februari 2025 @ 01:10:39 #126
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216712446
quote:
[ x ]
Het zou fijn zijn dat NL zich ook onvoorwaardelijk beschikbaar stelt om haar woorden gestand te doen door met desnoods die ne tank, 400 scherfvesten en de 40 JSF's Oekrane te ondersteunen.

Maar goed, ik vermoed dat timide Schoof niks mag vinden, menigeen denkt niet mijn zaak en Wilders zijn friends in crime ter wille zal gaan zijn.
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 01:16:17 #127
3928 Ulx
pi_216712469
quote:
12s.gif Op maandag 17 februari 2025 01:10 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het zou fijn zijn dat NL zich ook onvoorwaardelijk beschikbaar stelt om haar woorden gestand te doen door met desnoods die ne tank, 400 scherfvesten en de 40 JSF's Oekrane te ondersteunen.

Maar goed, ik vermoed dat timide Schoof niks mag vinden, menigeen denkt niet mijn zaak en Wilders zijn friends in crime ter wille zal gaan zijn.
Gewoon de luchtmobiele brigade sturen en een stuk of zes-twaalf F-35's. Hoe Wilders en co gaan spartelen lijkt me ook wel interessant.
  maandag 17 februari 2025 @ 01:16:33 #128
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216712470
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2025 00:57 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Gelukkig, dan gaan we met die flesjes gooien naar die boze Russen. _O_

Die Russen die overigens helemaal niet komen naar Nederland, want dat is allemaal propagandistische praat. Een ieder die 'Een verloren vrede' van Marie Therese Ter Haar heeft gezien snapt dat Rusland totaal niet een agressor is.
Maar dat ga ik niet nog een keer uitleggen, anders word ik weer van FOK! afgegooid.

Пака! :D
Die Ter Haar is wel helemaal verliefd op Rusland. Mijn hemel.
Als Poetin op haar hoofd poept, zou zij nog dankjewel zeggen.
  maandag 17 februari 2025 @ 01:56:57 #129
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216712567
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 01:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die Ter Haar is wel helemaal verliefd op Rusland. Mijn hemel.
Als Poetin op haar hoofd poept, zou zij nog dankjewel zeggen.
:D

Zoals Markie Mark, onze eeuwige (ei)leider eeuwig verliefd is op de VS. No matter what happens over there. :P

Rusland blijft ook op mij een onweerstaanbaar verlangen, weemoed, passie uitoefenen. Het is gewoon zo ... Russisch. Mysterieus, diep, spiritueel, onverklaarbaar, magisch. De Russische ziel, ik zou het bijna met een hoofdletter schrijven. Bijna, maar er mist net iets.

Hoe Marie Therese het uitdrukt, dat ze als kind naar Hoek van Holland fietste en daar gefascineerd keek naar de boottrein uit Londen die vanaf de oevers van Hoek van Holland Haven vertrok naar Moskou via Oost-Berlijn, Warschau en Brest. Gefascineerd, gebiologeerd, gepassioneerd. Het land van mysterie, van eenvoud en luxe, van grote vreugde en bittere weemoed en treurnis. Het land dat leeft. O+ Het land dat een ziel heeft. *;
  maandag 17 februari 2025 @ 02:00:54 #130
323876 michaelmoore
pi_216712569
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2025 01:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Zoals Markie Mark, onze eeuwige (ei)leider eeuwig verliefd is op de VS. No matter what happens over there. :P

Rusland blijft ook op mij een onweerstaanbaar verlangen, weemoed, passie uitoefenen. Het is gewoon zo ... Russisch. Mysterieus, diep, spiritueel, onverklaarbaar, magisch. De Russische ziel, ik zou het bijna met een hoofdletter schrijven. Bijna, maar er mist net iets.

Hoe Marie Therese het uitdrukt, dat ze als kind naar Hoek van Holland fietste en daar gefascineerd keek naar de boottrein uit Londen die vanaf de oevers van Hoek van Holland Haven vertrok naar Moskou via Oost-Berlijn, Warschau en Brest. Gefascineerd, gebiologeerd, gepassioneerd. Het land van mysterie, van eenvoud en luxe, van grote vreugde en bittere weemoed en treurnis. Het land dat leeft. O+ Het land dat een ziel heeft. *;
putin is een smerige rat
Die vind dit gewoon een leuk spel , dat er 800.000 russen onder de Oekrainse klei liggen dat maakt hem niks
80% van de russen is straatarm op het platteland

Bahkmut
quote:
Zelenski: 'Rusland bereidt troepen voor op invasie NAVO-landen'

De Oekraense president Volodimir Zelenski zegt over informatie te beschikken dat Rusland NAVO-lidstaten zal binnenvallen.
Hij noemt onder meer Polen en Litouwen als mogelijke eerste slachtoffers. "Die informatie hebben we inmiddels gedeeld met onze bondgenoten", onthult de oorlogspresident in een exclusief interview met NBC News.
Zelenski wijst op een militaire oefening die Moskou op dit moment houdt in Wit-Rusland en waarbij ruim 150.000 militairen betrokken zouden zijn.
"Onze invasie is drie jaar geleden ook gestart onder het voorwendsel van militaire oefeningen."

De twee voormalig Sovjet-landen zitten volgens de president in de gevarenzone. "We geloven echt dat Poetin een oorlog zal starten tegen de NAVO", zegt hij. "

Hoe ver zijn veroveringsdrang in Europa zal reiken? Geen idee, maar de dreiging zal altijd als een donkere wolk boven het continent blijven hangen."

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 17-02-2025 02:15:58 ]
  maandag 17 februari 2025 @ 02:28:19 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216712612
tldr: treasury secretary bessent offers zelenskyy an economic investment deal
Bron: FoxNews 16feb25
quote:
In an appearance on "Fox News Sunday," Waltz said that in back-to-back calls, Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy and Putin separately agreed that "only President Trump could get them to the table, only President Trump could drive peace."
...
In response, Waltz said Secretary of State Marco Rubio, Treasury Secretary Scott Bessent and Vice President JD Vance stressed in talks with Zelenskyy "entering into a partnership with the United States," and being "co-invested with President Trump, with the American people going forward."

"The American people deserve to be recouped, deserve to have some type of payback for the billions they have invested in this war," Waltz said. "I can't think of anything that would make the American people more comfortable with future investments than if we were able to be in a partnership and have the American people made whole. And I'll point out that much of the European aid is actually in the form of a loan. That is repaid. It's repaid with interest on Russian assets. So President Trump is rethinking the entire dynamic here. That has some people uncomfortable, but I think Zelenskyy would be very wise to enter into this agreement with the United States. There's no better way to secure them going forward, and further, there was a question of whether Putin would come to the table. He has now done so under President Trump's leadership, and we're going to continue those talks in the coming weeks at President Trump's direction."
Moet toch niet gekker worden..... zg. investeren in een "oorlog" waarbij de overwinning volledig wordt weggegeven aan Putin en Oekrane de rekening daarvan mag (af)betalen met dreiging dat Zelensky daar verstandig aan zou doen.

Ik zou zeggen: Dear Partner, Go Fuck Yourself.
pi_216712805
Europa en Oekraine moet de VS gewoon volkomen negeren. Die hebben abosluut NIETS te zeggen over Oekraine en Europa. Misschien moeten we sancties opleggen tegen de USA. Het is nu echt tijd dat we keihard opstaan tegen de potentiele dictator Trump. De man is heel erg ziek en dat moeten we aanpakken!
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 06:46:24 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216713042
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 04:52 schreef Alicia76 het volgende:
Europa en Oekraine moet de VS gewoon volkomen negeren. Die hebben abosluut NIETS te zeggen over Oekraine en Europa. Misschien moeten we sancties opleggen tegen de USA. Het is nu echt tijd dat we keihard opstaan tegen de potentiele dictator Trump. De man is heel erg ziek en dat moeten we aanpakken!
Zolang Oekrane door wil vechten en Europa dat blijft steunen kun je die twee onmogelijk negeren

Tenzij de deal is dat Rusland zich volledig terug trekt uit Oekrane maar dan mag Trump ook wel de Nobelprijs winnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 17 februari 2025 @ 06:51:29 #134
56749 BlaZ
pi_216713056
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 02:28 schreef Vallon het volgende:
tldr: treasury secretary bessent offers zelenskyy an economic investment deal
Bron: FoxNews 16feb25
[..]
Moet toch niet gekker worden..... zg. investeren in een "oorlog" waarbij de overwinning volledig wordt weggegeven aan Putin en Oekrane de rekening daarvan mag (af)betalen met dreiging dat Zelensky daar verstandig aan zou doen.

Ik zou zeggen: Dear Partner, Go Fuck Yourself.
Dat heet het creeren van een onderhandelingspositie. Juist door dit in eerste instantie af te dwingen kun je later dit laten vallen als onderhandelingspunt zodat Oekrane in de onderhandelingen toch nog wat krijgt.
Voor Oekrane is dat een tegenvaller maar die hebben uiteindelijk niet zoveel te willen en zijn volledig afhankelijk van externe partijen.
pi_216713174
Oorlog op je grondgebied. Het meeste financile bijdragen. Niet uitgenodigd bij gesprekken over de verdeling van de kosten/baten.
EU wordt wakker maar is wel pissed-off.
Vakman pur sang
pi_216713203
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 07:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Oorlog op je grondgebied.
Ah, Oekrane.

quote:
Het meeste financile bijdragen. Niet uitgenodigd bij gesprekken over de verdeling van de kosten/baten.
Is er oorlog op grondgebied van de EU? :?
  maandag 17 februari 2025 @ 07:43:17 #137
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216713250
Zo leren we (als Europa zijnde) wel onze vrienden kennen. Pure arrogantie van die Yanks.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_216713416
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 02:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
putin is een smerige rat
Die vind dit gewoon een leuk spel , dat er 800.000 russen onder de Oekrainse klei liggen dat maakt hem niks
80% van de russen is straatarm op het platteland

Bahkmut
[..]

Polen gaat Rusland sowieso niet aan beginnen. Dan gaan ze er keihard af. Een Baltische staat zou - als hij de NAVO al durft aan te vallen - het meest voor de hand liggen. Daar kun je nog van denken: gaan de grote Europese leiders een nieuwe grootschalige oorlogen op hun continent wagen voor zo'n 'kleine staat'.

Meh, ik zie het niet gebeuren eigenlijk.
pi_216713512
twitter

Oekraiense special forces vechten in de Industriele zone van Kotlyne en worden later geevacueerd.
  maandag 17 februari 2025 @ 08:24:01 #140
323876 michaelmoore
pi_216713519
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 08:13 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Polen gaat Rusland sowieso niet aan beginnen. Dan gaan ze er keihard af. Een Baltische staat zou - als hij de NAVO al durft aan te vallen - het meest voor de hand liggen. Daar kun je nog van denken: gaan de grote Europese leiders een nieuwe grootschalige oorlogen op hun continent wagen voor zo'n 'kleine staat'.

Meh, ik zie het niet gebeuren eigenlijk.
Navo staat daar te bewaken dus we zijn al partij als de overgebleven russen ook dood willen
pi_216713552
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 19:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik zit iig niet op huilebalken te wachten als het een keer tegenzit... Toon gvd ruggegraat ipv in janken uit te barsten fucking mietjes. De tijd van janken ligt achter ons.

Voorzitter veiligheidstop barst in huilen uit na roerige conferentie
Weak men create hard times.
  maandag 17 februari 2025 @ 08:29:19 #142
38496 Perrin
pi_216713564
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 08:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geen tekort daaraan.
pi_216713611
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2025 01:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Je zou niet zeggen dat ze een ziel hebben met al die dode Oekraense kinderen en vrouwen op begraafplaatsen doordat ze vermoord zijn door russen, maar als je t zo bijzonder vindt waarom ga je er dan niet wonen ? Of blijf je liever veilig op je kamertje commentaar geven en de bitch van putler spelen ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 17 februari 2025 @ 08:43:26 #144
38496 Perrin
pi_216713672
Die meneer met zijn snottebel was trouwens gedurende vele jaren de belangrijkste buitenlandadviseur van Merkel.

Europa heeft ook nog eens veel van de huidige situatie aan hem te danken.

twitter
pi_216713679
Waarschijnlijk zal het erop uitdraaien dat Europese leiders zich gedwongen voelen om zich actiever in dit conflict te mengen. Dus zullen er troepen naaf Oekrane gaan. Vervolgens komt er een Oekrane deal tussen Putin en Trump, waarna Putin de bluf van de Navo in de baltische Staten called: directe confrontatie tussen Europa en Rusland.
  maandag 17 februari 2025 @ 08:46:17 #146
38496 Perrin
pi_216713692
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 08:44 schreef byah het volgende:
Waarschijnlijk zal het erop uitdraaien dat Europese leiders zich gedwongen voelen om zich actiever in dit conflict te mengen. Dus zullen er troepen naaf Oekrane gaan. Vervolgens komt er een Oekrane deal tussen Putin en Trump, waarna Putin de bluf van de Navo in de baltische Staten called: directe confrontatie tussen Europa en Rusland.
Ik weet niet of dat waarschijnlijk is, maar wel helaas steeds minder onwaarschijnlijk.
pi_216713781
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 07:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Oorlog op je grondgebied. Het meeste financile bijdragen. Niet uitgenodigd bij gesprekken over de verdeling van de kosten/baten.
riep jij niet altijd dat oekraine juist niet ons grondgebied is.
pi_216713874
NOs.nl
quote:
Minister VS: 'Europa en Oekrane welkom bij echte onderhandelingen'
Deel dit artikel
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Marco Rubio, vindt het noodzakelijk dat zowel Oekrane als de Europeanen bij daadwerkelijke vredesonderhandelingen met Rusland worden betrokken. "Als er echte onderhandelingen zijn - daar zijn we nog niet -, maar als die er komen, dan moet Oekrane betrokken worden omdat het binnengevallen is", zei Rubio tegen CBS.

Een Amerikaanse delegatie is naar Saudi-Arabi gegaan voor een gesprek met Russische onderhandelaars over vrede in Oekrane. Bij die gesprekken zijn Oekrane en Europese landen niet welkom. Dat leidde tot grote verontwaardiging.

Toch moeten ook Europese landen uiteindelijk betrokken worden, zei Rubio. "Omdat ook zij sancties hebben opgelegd aan Rusland, en omdat zij aan de oorlogsinspanningen hebben bijgedragen."

Rubio is in Isral. Hij reist vandaar naar Saudi-Arabi waar hij samen met de nationale veiligheidsadviseur Mike Waltz en speciaal gezant voor het Midden-Oosten Steve Witkoff Russische vertegenwoordigers ontmoet.

De Oekraense president Zelensky zei eerder dat hij geen vredesoplossing zal aanvaarden waaraan zijn land niet heeft meegewerkt. Morgen is in Parijs topoverleg van Europese leiders en NAVO-chef Mark Rutte over de Europese veiligheid en Oekrane.
En morgen zegt een andere minister ongetwijfeld weer iets anders.
pi_216713890
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 08:43 schreef Perrin het volgende:
Die meneer met zijn snottebel was trouwens gedurende vele jaren de belangrijkste buitenlandadviseur van Merkel.

[ x ]
Je vraagt je af in wat voor droomwereld die man de afgelopen jaren heeft geleefd zeg. Man man man.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 17 februari 2025 @ 09:06:27 #150
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_216713897
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 08:43 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Ja ik weet het niet of ik dat nu erg vind. Achteraf gezien waren Europa gerichte politici nogal naef. Maar de andere kant op zou de wereld een significant mooiere wereld zijn geweest als alle wereldleiders als Merkel, Trudeau, Obama en Rutte denken en doen. Hun gedachtengoed leidt tot een stukken mooiere, vredigere wereld. Maar helaas en dat zie je dan maar weer. Wordt er misbruik van je gemaakt door figuren als Poetin, Johnson, Trump en andere figuren met de nodige conpensatiegedrag om gebrek aan testosteron te verhullen.

Dus tja, wat heb je liever? Uiteindelijk zie ik liefste meer leiders a la 1950-2020 en minder leiders a la 2020-nu.

Disclaimer:
Ik besef dat er in de periode 1950-2020, talloze gebeurtenissen hebben plaats gevonden onder leiding van westerse georinteerde leiders die het daglicht niet kunnen verdragen. Het gaat mij met name om het globale denken. Dus hierboven staat het stukken rozer beschreven dan de realiteit. Maar ten opzichte met nu is het verschil tussen 2000-2020 en nu wel enorm.
pi_216713941
Ik vind het een beetje makkelijk om de schuld van de verwaarlozing van de Europese defensie enkel bij de politici neer te leggen.

Als je 10 jaar geleden met een voorstel was gekomen voor het verhogen van de defensie uitgaven dan was je door de kiezer voor gek verklaard. De kiezer vond het allemaal meer dan prima dat er steeds minder geld naar defensie ging.
pi_216713970
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 09:09 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind het een beetje makkelijk om de schuld van de verwaarlozing van de Europese defensie enkel bij de politici neer te leggen.

Als je 10 jaar geleden met een voorstel was gekomen voor het verhogen van de defensie uitgaven dan was je door de kiezer voor gek verklaard. De kiezer vond het allemaal meer dan prima dat er steeds minder geld naar defensie ging.
75 jaar vrede heeft ons allemaal in slaap gesust ja, maar de afgelopen 3 jaar had er wel meer kunnen gebeuren.
pi_216713987
quote:

Meh, daar hoor ik dan niet bij. Ik ben het nog nooit eens geweest met die eindeloze bezuinigingen op defensie, ook in de jaren 90 niet. toen men nog dacht dat de eeuwige vrede eindelijk was aangebroken. De mensen die dat een goed idee vonden hebben kennelijk nog nooit wat gelezen over de geschiedenis van Europa van pak 'm beet, de laatste 1000 jaar.
  maandag 17 februari 2025 @ 09:17:37 #154
38496 Perrin
pi_216714023
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 09:06 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ja ik weet het niet of ik dat nu erg vind. Achteraf gezien waren Europa gerichte politici nogal naef. Maar de andere kant op zou de wereld een significant mooiere wereld zijn geweest als alle wereldleiders als Merkel, Trudeau, Obama en Rutte denken en doen. Hun gedachtengoed leidt tot een stukken mooiere, vredigere wereld.
Je weet het mooi te verpakken. Kortzichtig beleid en wensdenken heeft geleid tot de huidige penibele situatie in Europa. We hebben dit minimaal 10 jaar zien aankomen en onze bestuurders kozen er collectief voor om net te doen alsof er geen vuiltje aan de lucht was. En nu slaat de paniek toe.

Kijk naar ons eigen kabinet. Pure lamlendigheid en neusvreterij. Bestuurd door flapdrollen. In veel Europese landen is de situatie niet veel beter.
  maandag 17 februari 2025 @ 09:20:27 #155
38496 Perrin
pi_216714052
quote:

Als je geen politici hebt met visie, lef en durf dan heb je puur reactieve politiek ja. Dan krijg je kabinetjes Schoof met lui die hopen dat het hun tijd allemaal wel zal duren. Dan laat je ruimte voor alle populistische stromingen die de politieke situatie nu verder compliceren.
  maandag 17 februari 2025 @ 09:23:43 #156
38496 Perrin
pi_216714091
Zoals eerder zo spitsvondig samengevat door user @Candymannetje

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 08:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
pi_216714140
quote:

[..]

Jeetje heb je weer de computer opgestart nadat je flink wat hebt gedronken. Nu zo lovend zijn over Rusland en dat hier trots verkondigen. Dat kan alleen maar als je flink hebt gezopen hebt of niet helemaal lekker in de bovenkamer bent. Of beiden :)
pi_216714244
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 09:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je geen politici hebt met visie, lef en durf dan heb je puur reactieve politiek ja. Dan krijg je kabinetjes Schoof met lui die hopen dat het hun tijd allemaal wel zal duren. Dan laat je ruimte voor alle populistische stromingen die de politieke situatie nu verder compliceren.
Tja, ik denk dat het politieke zelfmoord was geweest als je in de periode na de kredietcrisis had gepleit voor hogere defensie uitgaven.

Vanaf 2015 was er wellicht weer wat meer ruimte voor, maar toen waren we enkel druk met migratie. Niemand die zich druk maakte om Rusland na de inname van de Krim.
pi_216714253
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik ben van mening dat dit geen verrassing moet zijn, we zijn als europese NATO landen vaak zat gewaarschuwd dat we op militair vlak ons been bij moeten trekken. De VS hebben hun aandacht jaren geleden al verlegd naar China en de Zuid Chinese zee. 2014 Zou een enorme wake-up call geweest moeten zijn maar onze MinDef Hennis vond carnaval vieren veel belangrijker en heel veel lui vonden dat ook prima van haar, dat geeft wel een beetje het sentiment aan wat er altijd gespeeld heeft, de schouders ophalen en zeuren over die dure JSF'en etc.

Die mening deel ik als 20+ jaar met je. Sterker het was een van de redenen om hier te gaan reageren.
Met name de Duitsers zijn hier blind voor geweest. De Fransen spelen dit spel al tijden veel slimmer.

quote:
Dus ik sta echt niet te kijken van de opstelling van de VS, die zijn er ondertusen wel een beetje klaar mee en dat begrijp ik wel. En verder vind ik die hele ophef over die speech van Vance enorm overdreven, ik durft het zelfs hypocriet te noemen. We hebben als europa jarenlang kritiek lopen leveren op de VS, op Trump, op de militaire acties/interventies van ze, op het beleid en op van alles en nog wat en dat was allemaal prima maar nu die bal een keer teruggekaatst wordt is Leiden in last.

Ik ben het inhoudelijk niet met alles eens wat Vance liep te verkondigen maar hij heeft zeker een punt.
Punt is om zich openbaar en duidelijk te scharen achter politieke partijen en interne politiek. En het rare is dan ook nog dat het partijen zijn die de CIA in de jaren 50 zou opruimen. En om geallieerden ten tijde van een hybride oorlog zo te gaan schofferen en eigenlijk ook de eigen lange termijn belangen van de VS zo te verkwanselen voor korte termijn winst. Dit gaat ze namelijk later opbreken.

Tevens wilde de VS die rol ook hebben we hebben het inderdaad laten afweten maar ook zij spelen verdeel en heers en wenste ook weer niet een te slagkrachtig en eensgezind Europa.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 17 februari 2025 @ 09:44:10 #160
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216714313
Als je een statement wil maken stuur je nu "vredestroepen" naar Oekrane om ze daar nu te helpen.
  maandag 17 februari 2025 @ 09:48:36 #161
38496 Perrin
pi_216714355
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 09:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
Als je een statement wil maken stuur je nu "vredestroepen" naar Oekrane om ze daar nu te helpen.
Misschien niet het verstandigste om het zo hop te doen, maar je kunt er zeker mee dreigen richting Poetin.
  maandag 17 februari 2025 @ 09:50:26 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216714376
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2025 18:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Oekraine kent inderdaad geen persvrijheid, nauwelijks mensenrechten en is al helemaal niet democratisch. Je kunt net zo goed Zimbabwe lid maken van de EU, wellicht scoren ze daar zelfs beter dan Oekraine.
Gelukkig zit het wel helemaal snor met de persvrijheid, mensenrechten, en democratie in Rusland:

quote:

Huilen dan.
  maandag 17 februari 2025 @ 09:51:44 #163
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_216714392
quote:

Dit dus, je ziet nu overal weer het typische (online) armchair general gedrag. Iedereen was ineens altijd al voor een robuuste defensie, uhuh.
Dat geldt zeker ook hier, lees voor de grap eens wat threads terug over de deelname aan het JSF programma en de uiteindelijke aanschaf van de F-35 jachtvliegtuigen.
pi_216714399
quote:

[..]

Haha tering ik dacht ik kijk weer eens in dit topic. Dit is niet ok_O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_216714413
Er zit niet veel anders op dan Oekraine op te geven. We moeten gezamenlijk flink investeren in defensie en een eeheid vormen, zodat wij in de toekomst minder afhankelijk worden van de VS. Maar voor nu is de VS gewoon nog geheel aan zet en zullen zij bepalen hoe het met Oekraine afloopt.
  maandag 17 februari 2025 @ 09:55:00 #166
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216714430
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 09:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Misschien niet het verstandigste om het zo hop te doen, maar je kunt er zeker mee dreigen richting Poetin.
Ook vooral richting de VS.
pi_216714433
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 09:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Dit dus, je ziet nu overal weer het typische (online) armchair general gedrag. Iedereen was ineens altijd al voor een robuuste defensie, uhuh.
Dat geldt zeker ook hier, lees voor de grap eens wat threads terug over de deelname aan het JSF programma en de uiteindelijk koop van de F-35 jachtvliegtuigen.
Wat maakt dat uit dan? de situatie was toch ook anders? bovendien is het gewoon nog steeds een discussie. Ja, investeren in defensie is van belang. Maar natuurlijk niet ten kosten van alles. Het geld dat naar defensie gaat, zal je elders moeten bezuinigen. En als ze echt op 3% + willen zitten, zijn wij afhankelijk van dienstplicht.

Tja...
pi_216714448
Wat trouwens heel erg bijzonder is: hoe snel er al toezeggingen komen van Europese landen om deel te nemen aan een eventuele vredesmacht. Ook van onze eigen premier. Beseffen we allemaal wel dat als Poetin dan besluit om de oorlog weer ter herstarten, we daadwerkelijk in oorlog zijn met Rusland?
  maandag 17 februari 2025 @ 09:57:56 #169
38496 Perrin
pi_216714461
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 09:56 schreef Breekfast het volgende:
Wat trouwens heel erg bijzonder is: hoe snel er al toezeggingen komen van Europese landen om deel te nemen aan een eventuele vredesmacht. Ook van onze eigen premier. Beseffen we allemaal wel dat als Poetin dan besluit om de oorlog weer ter herstarten, we daadwerkelijk in oorlog zijn met Rusland?
Je kunt oorlog niet vermijden als de vijand erop staat om oorlog te voeren. Tenzij je direct de overgave tekent.
  maandag 17 februari 2025 @ 09:58:14 #170
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216714466
quote:
Net of Poetin dat gaat doen, dat leger stelt weinig meer voor. :')
Op 't randje en erover.
pi_216714473
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 09:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je kunt oorlog niet vermijden als de vijand erop staat om oorlog te voeren. Tenzij je direct de overgave tekent.
Maar dit is en blijft genuanceerd. Gezien Oekrane nu eenmaal geen NAVO land is.
  maandag 17 februari 2025 @ 09:59:04 #172
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_216714482
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 09:23 schreef Perrin het volgende:
Zoals eerder zo spitsvondig samengevat door user @:Candymannetje
[..]

Tja, daar zit wel het manco momenteel. Sta je met ontblote borst in een rivier te vissen of grijp je vrouwen in hun kruis, ben je een sterke man :') .

We hebben decennia relatief rustige tijden gehad. En dat is met dank aan mensen die niet met hun kleine piemeltje denken, maar met hun hoofd.

Of ik begrijp je verkeerd en je doelt op die debielen met "weak men".
pi_216714484
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 09:58 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Net of Poetin dat gaat doen, dat leger stelt weinig meer voor. :')
Als de vredesmacht geen steun heeft van de Amerikanen dan zie ik ze die gok wel wagen ja. Nogmaals, Europa is helemaal niet in staat om zelfstandig oorlog te voeren.
  maandag 17 februari 2025 @ 09:59:32 #174
38496 Perrin
pi_216714493
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 09:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar dit is en blijft genuanceerd. Gezien Oekrane nu eenmaal geen NAVO land is.
En de Baltische staten zijn eigenlijk toch onverdedigbaar, bovendien wie uit West-Europa wil daar nu voor sterven. Etc, etc.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:00:18 #175
38496 Perrin
pi_216714501
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 09:59 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Tja, daar zit wel het manco momenteel. Sta je met ontblote borst in een rivier te vissen of grijp je vrouwen in hun kruis, ben je een sterke man :') .

We hebben decennia relatief rustige tijden gehad. En dat is met dank aan mensen die niet met hun kleine piemeltje denken, maar met hun hoofd.
Ze waren zo goed met hun hoofd denken dat we in Europa nu geopolitiek klem staan. Lekker bezig, slimmeriken.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:00:18 #176
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216714502
quote:
Klopt. Goede analyse.
Men ziet het niet.
En de kans daarop is reel. Rusland en de NAVO-stomp(je) zijn in termen van kracht niet in balans.
Goede nieuws is, is dat Duitsland alles zal doen om dit te voorkomen. En er komt geen oorlog zonder instemmen van Duitsland.
pi_216714507
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 09:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
En de Baltische staten zijn eigenlijk toch onverdedigbaar, bovendien wie uit West-Europa wil daar nu voor sterven. Etc, etc.
Ja, je doet cynisch. Maar dat is toch zo?

Sta jij wel te springen om te sterven in een of andere koude greppel?
pi_216714518
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 09:59 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Als de vredesmacht geen steun heeft van de Amerikanen dan zie ik ze die gok wel wagen ja. Nogmaals, Europa is helemaal niet in staat om zelfstandig oorlog te voeren.
Voordeel: eenmaal ellende/oorlog, gaat dat leren ineens heel snel.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:02:24 #179
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216714533
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wie is nu niet genteresseerd in het brede Europese waarden verhaal van vd Leyen, Verhofstadt, en Rutte? Velen zullen gelijk hun leven, of dat van hun kind daarvoor willen offeren.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:02:37 #180
38496 Perrin
pi_216714537
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kortom, laten we de boedel maar meteen opdoeken als niemand de eerste de beste autocratische veroveraar wil weerstaan.

* Perrin gaat Russisch en Chinees leren.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 10:02:49 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216714540
quote:

Rutte kreeg voor Rutte 1 de meeste stemmen met een verkiezingsprogramma dat stelde dat er nul euro weg kon bij de defensie

Resultaat?

Zwaarste bezuinigingen ooit
En dan niet alleen het geld maar ook hele hele domme keuzes
  maandag 17 februari 2025 @ 10:03:42 #182
38496 Perrin
pi_216714546
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wie is nu niet genteresseerd in het brede Europese waarden verhaal van vd Leyen, Verhofstadt, en Rutte? Velen zullen gelijk hun leven, of dat van hun kind daarvoor willen offeren.
Die praatjes klinken steeds holler en holler. En dat maakt Poetin (en Xi, en Trump) steeds gevaarlijker voor ons. Als we in Europa iets van democratie of zeggenschap over onze eigen toekomst willen houden, dan zijn we niet op de goede weg.
pi_216714566
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Kortom, laten we de boedel maar meteen opdoeken als niemand de eerste de beste autocratische veroveraar wil weerstaan.

Weer cynisme als afleiding. Ik vind dit ook geen mooi toekomstbeeld. Maar waar zie jij eenheid tussen Europese landen dan? zeker als het gaat om de afstand qua gedeelde identificatie tussen bijvoorbeeld Nederland en de baltische staten?
  maandag 17 februari 2025 @ 10:06:27 #184
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216714572
quote:
9s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:03 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die praatjes klinken steeds holler en holler.
Ja eens.

Als de europese orde oorlog wil/confrontatie dan moet men daar over gaan nadenken. Ik zie eerlijk gezegd enorme onrust ontstaan als er daadwerkelijk jongens van 19-25 daarheen moeten om te gaan vechten. Weinigen geloven denk ik nog echt dat de Russen met stokken vechten en dat ze niks kunnen. Als je daarheen gaat heb je grote kans niet meer terug te komen, of zwaar gewond. Dat is een moeilijk verhaal, je moet kunnen uitleggen waarom dat nodig is. Ik zie Rutte, Verhofstadt of Vd Leyen niet zo'n verhaal houden voor de Europese natie.
pi_216714581
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ze waren zo goed met hun hoofd denken dat we in Europa nu geopolitiek klem staan. Lekker bezig, slimmeriken.
Dat dus, strategisch inzicht van een baksteen.
Si vis pacem, para bellum
pi_216714590
Die levensgevaarlijke knuppel en psychopaat van een Keir Starmer, die zijn eigen volk verraadt, heeft recent aangeven dat het overweeg militairen te sturen naar Oekrane als de VS en Rusland een overeenkomst hebben bereikt.

Bron

Is die Keir Starmer (en Mark Rutte) eigenlijk wel sneuvelbereid?
Ik denk dat deze mensen zo bang zijn voor een Westerse regimechange (zoals dat ook in Amerika gaande is), en dus blijkbaar zo bang zijn omdat ze zoveel te verbergen hebben en waarschijnlijk enorm corrupt zijn, dat ze hun onschuld willen wegpoetsen door onschuldige burgers naar het front te sturen in een land dat niet eens bij de NAVO en de EU hoort.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:07:39 #187
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216714594
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat dus, strategisch inzicht van een baksteen.
Si vis pacem, para bellum
Maar op het gebied van klimaat en vergroening zullen ze vast beter presteren. Echt!
pi_216714595
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Verbazingwekkend hoe er geluld wordt door sommigen hier idd, we zijn terug in 1939....
pi_216714598
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja eens.

Als de europese orde oorlog wil/confrontatie dan moet men daar over gaan nadenken. Ik zie eerlijk gezegd enorme onrust ontstaan als er daadwerkelijk jongens van 19-25 daarheen moeten om te gaan vechten. Weinigen geloven denk ik nog echt dat de Russen met stokken vechten en dat ze niks kunnen. Als je daarheen gaat heb je grote kans niet meer terug te komen, of zwaar gewond. Dat is een moeilijk verhaal, je moet kunnen uitleggen waarom dat nodig is. Ik zie Rutte, Verhofstadt of Vd Leyen niet zo'n verhaal houden voor de Europese natie.
Mwau. Joah. Maar feit is ook dat het overgrote deel van de mensen die het leger ingaat niet met zulke vragen bezig zijn he. Want zeg nu zelf: door de gehele historie heb je aparte politici gehad, toch? toch is het nog nooit zo geweest dat niemand soldaat wilde worden haha
  maandag 17 februari 2025 @ 10:08:00 #190
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_216714601
quote:

[..]
Het machtige Rode Leger heeft al zoveel moeite met Oekrane. Polen trapt die Russen in hun eentje terug de grens over.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_216714617
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:08 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Het machtige Rode Leger heeft al zoveel moeite met Oekrane. Polen trapt die Russen in hun eentje terug de grens over.
Die kan zit er wel in ja. Maar hoe zal Polen achteraf naar de rest kijken, als ze zien dat ze het ook echt alleen moesten doen?
pi_216714646
En Amerika is fucking strategisch. Daarom dreigt dit land ook Groenland in te nemen. Straks zitten wij in een 2 frontenoorlog met zowel Rusland als Amerika. Hahaha wij Europanen hebben zo een gigantische plaat voor onze kop. We zullen onze eigen leiders eens een goed lesje moeten leren. Minimaal opsluiten dat oorlogshongerig tuig.
20 jaar de democratie ondermijnen en de agressor zijn tegen het eigen volk.
En nog steeds niemand die het wil zien.
pi_216714665
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar op het gebied van klimaat en vergroening zullen ze vast beter presteren. Echt!
Ja ze slopen de natuur en planeet om het klimaat te redden en ondertussen worden ze door alles en iedereen klem gezet.
Hey maar we hebben wel kartonnen rietjes, dat zal ze leren.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:11:48 #194
38496 Perrin
pi_216714669
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Weer cynisme als afleiding. Ik vind dit ook geen mooi toekomstbeeld. Maar waar zie jij eenheid tussen Europese landen dan? zeker als het gaat om de afstand qua gedeelde identificatie tussen bijvoorbeeld Nederland en de baltische staten?
Ja, zeker omdat het ons enige pad is naar behoud van democratie en invloed op onze toekomst. Het alternatief is dat elk Europees land een speelbal wordt van medogenloze geopolitieke machten buiten Europa. Het alternatief is ons lot geheel in handen van Trump, Poetin en Xi leggen.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:12:51 #195
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216714683
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mwau. Joah. Maar feit is ook dat het overgrote deel van de mensen die het leger ingaat niet met zulke vragen bezig zijn he. Want zeg nu zelf: door de gehele historie heb je aparte politici gehad, toch? toch is het nog nooit zo geweest dat niemand soldaat wilde worden haha
In deze tijd heeft iedereen social media. En de mensen die opteren voor vrede zitten doorgaans meer in de lagere klasse van de samenleving.
Het wordt echt een dingetje.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:14:19 #196
38496 Perrin
pi_216714707
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:07 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Verbazingwekkend hoe er geluld wordt door sommigen hier idd, we zijn terug in 1939....
Niks geleerd. En deze ronde is er geen VS in de rol als witte ridder die ons komt redden. No happy ending this time.
pi_216714735
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja, zeker omdat het ons enige pad is naar behoud van democratie en invloed op onze toekomst. Het alternatief is dat elk Europees land een speelbal wordt van medogenloze geopolitieke machten buiten Europa. Het alternatief is ons lot geheel in handen van Trump, Poetin en Xi leggen.
Ja fantastisch. Maar dat is vrij abstract. Mede-Nederlanders die direct naar het front moeten bijvoorbeeld is veel directer. We hebben het onszelf aangedaan dat we dat moeten verkopen aan de bevolking.
pi_216714746
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Niks geleerd. En deze ronde is er geen VS in de rol als witte ridder die ons komt redden. No happy ending this time.
Enige oplossing in mijn ogen is een enorme regime change in Europa en gaan samenwerken met de Russen en Chinezen.
Maar ja dat is geen populaire gedachte.
pi_216714749
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
In deze tijd heeft iedereen social media. En de mensen die opteren voor vrede zitten doorgaans meer in de lagere klasse van de samenleving.
Het wordt echt een dingetje.
Nah. Er zijn tekorten op defensie, maar sinds wat veranderingen is het qua aanwas vrij goed.

Dus dat geloof ik niet zo.
pi_216714754
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:10 schreef Viesdik het volgende:
En Amerika is fucking strategisch. Daarom dreigt dit land ook Groenland in te nemen. Straks zitten wij in een 2 frontenoorlog met zowel Rusland als Amerika. Hahaha wij Europanen hebben zo een gigantische plaat voor onze kop. We zullen onze eigen leiders eens een goed lesje moeten leren. Minimaal opsluiten dat oorlogshongerig tuig.
20 jaar de democratie ondermijnen en de agressor zijn tegen het eigen volk.
En nog steeds niemand die het wil zien.
Het is nog een beetje vroeg in de week om al dronken te zijn.
pi_216714775
quote:

Defensie heeft altijd gewaarschuwd, het probleem is dat als je zwaar bezuinigd op defensie, dat je dat niet even oplost door het geld weer toe te kennen, het zal een generatie kosten om ons leger weer op peil te krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216714784
quote:
13s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is nog een beetje vroeg in de week om al dronken te zijn.
Nee hoor... het is best realistisch
ik was eergisteren trouwens wel aardig dronken ;)
  maandag 17 februari 2025 @ 10:19:21 #203
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216714785
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er gaat ons niemand helpen. Europa heeft weinig warme banden met de rest van de wereld.
Ik zie Turkije ook zo hun handen er wel van aftrekken.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:20:25 #204
38496 Perrin
pi_216714799
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er gaat ons niemand helpen. Europa heeft weinig warme banden met de rest van de wereld.
Waarom zouden ze ons helpen als we weigeren onszelf te helpen.
pi_216714842
quote:
88s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Rutte kreeg voor Rutte 1 de meeste stemmen met een verkiezingsprogramma dat stelde dat er nul euro weg kon bij de defensie

Resultaat?

Zwaarste bezuinigingen ooit
En dan niet alleen het geld maar ook hele hele domme keuzes
1) Geen enkele kiezer heeft destijds op de VVD gestemd vanwege dat standpunt
2) Hoeveel verontwaardiging was er toen er werd bezuinigd op Defensie? Die was er niet.
pi_216714843
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je doet net of we die hulp enorm nodig hebben, we kunnen dat met Europa prima zelf af, Rusland heeft al heel veel moeite met Ukraine, laat staan als hij het tegen Scandanivie/Polen zou moeten opnemen. Overigens verwacht ik geen millitaire aanval, maar dat hij eerder probeert een politieke coup te plegen.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:23:58 #207
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216714847
quote:

[..]
En waarom dan wel niet?
Op 't randje en erover.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:25:06 #208
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216714862
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom zouden ze ons helpen als we weigeren onszelf te helpen.
Erdo is 2016 nog niet vergeten.
pi_216714863
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je doet net of we die hulp enorm nodig hebben, we kunnen dat met Europa prima zelf af, Rusland heeft al heel veel moeite met Ukraine, laat staan als hij het tegen Scandanivie/Polen zou moeten opnemen. Overigens verwacht ik geen millitaire aanval, maar dat hij eerder probeert een politieke coup te plegen.
Dat lijkt 'm aardig te lukken. Zie alleen al de grootste 2e kamer fractie.
pi_216714869
quote:
Vroeg of laat komen we toch wel in oorlog met Rusland. Hadden we maar geen (toekomstig) historisch Russisch grondgebied moeten bezetten met onze globalistische woke nazi lgbti EU legers :(

En laten we eerlijk wezen. Als Rusland de oorlog herstart terwijl daar een vredesmacht van 100 duizend + soldaten zit met heel veel meer capaciteit in de lucht dan Oekraine had dan gaan de Russen het nog een stuk moeilijker hebben dan ze tegen Oekraine alleen hadden.

Zelfs als de Amerikanen niet willen meevechten zullen ze echt wel wapens en munitie leveren als de miljarden die kant op stromen. Het is tenslotten America first en oorlog is winstgevend voor de Amerikaanse wapenindustrie.

Overigens verwacht ik niet dat het snel tot een akkoord komt waarbij er "vijandige" troepen aan de Russische grens gestationeerd zullen worden.
pi_216714873
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En zijn vriendjes in Oost Europa.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:26:33 #212
38496 Perrin
pi_216714884
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Enige oplossing in mijn ogen is een enorme regime change in Europa en gaan samenwerken met de Russen en Chinezen.
Het lijkt me vreselijk, maar als we doormodderen dan zit zoiets er wel aan te komen voor Europese landen individueel. De EU valt ruim voor die tijd uiteen in zo'n scenario.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 10:26:42 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216714886
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:23 schreef Breekfast het volgende:

[..]
1) Geen enkele kiezer heeft destijds op de VVD gestemd vanwege dat standpunt
2) Hoeveel verontwaardiging was er toen er werd bezuinigd op Defensie? Die was er niet.
Was er wel valkenburg moet blijven was hier bv best een dingetje

Maar je verplaatst de doelpalen
  maandag 17 februari 2025 @ 10:27:29 #214
38496 Perrin
pi_216714898
quote:

[..]
Wie weet een 3-daagse SMO met helicopters en speciale troepen.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:28:07 #215
38496 Perrin
pi_216714911
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja dat proces is al in volle gang. De gieren cirkelen allang rond het zieke slachtoffer.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:28:33 #216
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216714918
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nogal evident. Tenzij jij ook in een gat wil schijten.

Of ben jij een van die mensen die zichzelf vertelt dat als putin en clan de economie onder zichzelf verdelen jij daar vast geen last van zult hebben ofzo?
&lt;signature here&gt;.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:29:46 #217
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216714936
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dat proces is al in volle gang. De gieren cirkelen allang rond het zieke slachtoffer.
New right heeft nergens echt invloed in Europa. En in de landen dat ze die wel hebben zijn die alles behalve pro Rus.
Zie Polen.

De geopolitieke catastrofe waar wij nu in zitten is te wijten aan de left loonatics.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:31:30 #218
38496 Perrin
pi_216714952
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
New right heeft nergens echt invloed in Europa. En in de landen dat ze die wel hebben zijn die alles behalve pro Rus.
Zie Polen.
Afhankelijk van hoe de politieke kaarten in Europa en de wereld over een paar jaar geschud zijn, zou het me niet verbazen als hun nieuwe politieke businessmodel Orban en Fico wordt.
pi_216714953
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:27 schreef Ulx het volgende:
Trump heeft gezegd dat het vechten over moet zijn met Pasen. Grappig detail: Bij zijn plan voor de aanpak van COVID-19 zei hij ook dat het over moest zijn met Pasen.
Nu valt Pasen dit jaar laat. Pas op 20 en 21 april.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 10:31:44 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216714955
Geopolitieke catastrofe _O-
  maandag 17 februari 2025 @ 10:33:13 #221
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216714963
te wijten aan de left loonatics _O-
Huilen dan.
pi_216714967
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zie Polen.

De geopolitieke catastrofe waar wij nu in zitten is te wijten aan de left loonatics.
Nieuw rechts wordt groter en groter. Straks is de Europese elite niet alleen in oorlog met Rusland, straks is het ook in oorlog met het eigen volk. Dat gaat leuk worden.
Mensen worden nu op grote schaal opgepakt voor vermeende hate-speech. Gaat de EU zich bemoeien met de verkiezingsuitslagen van soevereine landen. Worden rechtse partijen geweerd uit het publiek bestel. En worden dissidenten op grote schaal opgepakt.
Het zijn de huidige bezetters die democratie van de daken schreeuwen maar wel onder hun voorwaarden.

maandag 17 februari 2025 @ 10:35:06 #223
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216714988
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Afhankelijk van hoe de politieke kaarten in Europa en de wereld over een paar jaar geschud zijn, zou het me niet verbazen als hun nieuwe politieke businessmodel Orban en Fico wordt.
Dat kan.
Maar de afbraak van de NATO, volledig op de schouders van USA leunen, Russische belangen niet herkennen. Dat is gebeurd in een tijd dat het zogenoemde extreemrechts er nog niet was, of nog niet aan de bestuursknoppen zat.

In Duitsland, Frankrijk, Belgie zijn er alleen maar liberalen, sociaaldemoraten, en christendemocraten aan de macht geweest.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:36:44 #224
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216715002
quote:
9s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:33 schreef Isdatzo het volgende:
te wijten aan de left loonatics _O-
Zoals Mark Rutte :D
pi_216715016
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:55 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Mark heeft op dat vlak geen ruggengraat! Die wordt zo de tafel onder gepraat door Trump, Poetin, Kim Jong-un, Xi Jinping en Erdogan.

Laat je niets wijsmaken!
Ik vond Rutte dit weekend zo gerriteerd reageren op vragen van de journalisten. Hij lijkt wel gewoon kwaad op alles en iedereen, omdat hij er niet bij betrokken wordt.
pi_216715025
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:37 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik vond Rutte dit weekend zo gerriteerd reageren op vragen van de journalisten. Hij lijkt wel gewoon kwaad op alles en iedereen, omdat hij er niet bij betrokken wordt.
Er loopt ook een rechtszaak tegen hem. Zal wellicht een rol spelen.
pi_216715031
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:38 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Er loopt ook een rechtszaak tegen hem. Zal wellicht een rol spelen.
Van welke wappie nu weer? :D
pi_216715034
quote:

[..]
We kunnen het in theorie alleen af. Maar Europa is geen land. Er is niet eens soort eenheid tussen Europese landen.
  maandag 17 februari 2025 @ 10:40:03 #229
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216715036
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:37 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dit klinkt als een Mark die binnenskamers weer eens iemand helemaal verrot gaat schelden. :@
pi_216715038
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Van welke wappie nu weer? :D
Deze mafkees:

https://x.com/karimaachboun
pi_216715119
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
We kunnen het in theorie alleen af. Maar Europa is geen land. Er is niet eens soort eenheid tussen Europese landen.
De EU verplicht maximale steun tussen landen, ook op Oorlogsgebied.
pi_216715139
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Op papier. Er is zoveel verplicht op papier.

Zie je niet hoeveel pro-Russische politici aan populariteit winnen?
pi_216715340
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat bovenste ben ik volledig met je eens. De Russen hebben een lange tijd nodig om hier van te herstellen.

De Baltische Staten zie ik ook niet in gevaar komen, omdat het gebied ten oosten van de Baltische Staten, eigenlijk het Oer-Rusland het meest leeggelopen gebied van de afgelopen decennia van Rusland is.

Taiwan is een verhaal apart. Ik snap niet dat enerzijds de VS zoveel belang hechten aan Taiwan, Het is zelfs een terugkerend mantra van John Mearsheimer.
Anderzijds kan Taiwan zelf ook heel wat doen, om de Chinese agressie tegen te gaan. Dat is met name afstand doen van de eilanden op een paar kilometer afstand van de kust van China en een eilandje voor Hong Kong. Deze eilanden zijn steeds in het zicht van de Chinezen. Je wilt als Nederlander toch ook niet, dat Tessel en Vlieland bij Groot Brittanni zouden zijn.
PS: Taiwan zelf ligt 180 kilometer van de Chinese kust.
PS 2: Taiwan heeft een claim op een nog groter gebied van de Zuid-Chinese Zee dan China zelf. Volgens mij heeft Taiwan China genspireerd met de bezetting van de Paraceleilanden, omdat de Taiwanezen de eilanden voor de Chinese kust bezet houden.
pi_216715354
Maar goed. Nederland heeft niet eens een eigen munitiefabriek nog. _O-
pi_216715384
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:00 schreef theunderdog het volgende:
gewoon pang pang roepen.. schrik je de russen wel mee af
pi_216715413
quote:
Haha wat een kneus. Totaal kansloos natuurlijk. _O-

MAAR BLIJFT HOOP HOUDEN BESTE WAPPIES
pi_216715436
Poetin is een smerige klootzak.

Maar n ding moet ik hem nageven. Zijn geheime diensten zijn extreem succesvol.

De successen:
Trump in de VS en meerdere rechtse partijen in Europa.

twitter
pi_216715469
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 00:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik denk dat de belangrijkste reden is, dat een oorlog voeren met drones ontzettend tegenvalt om daar terreinwinst mee te boeken.
pi_216715505
quote:
Even terug in de tijd naar 1985. O+

https://www.vpro.nl/speel(...)n%20deze%20industrie.
pi_216715557
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Haha wat een kneus. Totaal kansloos natuurlijk. _O-

MAAR BLIJFT HOOP HOUDEN BESTE WAPPIES
Zou jij naar Oekrane gaan om te vechten?
pi_216715585
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:11 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Zou jij naar Oekrane gaan om te vechten?
Als jij eerst naar Poetin gaat om te regelen dat hij zich terugtrekt uit Oekrane.
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 11:12:01 #242
3928 Ulx
pi_216715587
quote:
Volgens mij maakten ze vooral handgranaten in Nederland.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 11:13:01 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216715607
quote:
Wij bouwen de beste radars ter wereld
pi_216715619
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als jij eerst naar Poetin gaat om te regelen dat hij zich terugtrekt uit Oekrane.
Geef eens een eerlijk antwoord op mijn vraag?
pi_216715627
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat doen we wel goed ja.
pi_216715663
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Er zal echt iets aan defensie moeten gebeuren. Heb zojuist iers gezien van het VK. Ze hebben meer admiraals dan schepen. Het aantal officieren is ongekend. Maar net zoals in het bedrijfsleven mis je het volk op de werkvloer. 40 admiraals voor een handje vol schepen.
  maandag 17 februari 2025 @ 11:18:12 #247
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216715716
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wij hebben de lekkerste kroketten van de wereld :9 :9
pi_216715719
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:13 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Geef eens een eerlijk antwoord op mijn vraag?
Het antwoord zou "ja" zijn, ware het niet dat ik al te oud ben. En, zoals ik al wat jaartjes van mijzelf weet, had ik bij defensie moeten gaan werken ipv studeren.

Dus, wanneer vertrek je naar Poetin?
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 11:19:00 #249
3928 Ulx
pi_216715735
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:16 schreef Cherni het volgende:

. Ze hebben meer admiraals dan schepen.
Dat kun je ook over de Russische marine zeggen. Zeker over de Zwarte Zeevloot.
  maandag 17 februari 2025 @ 11:19:18 #250
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_216715748
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja ze slopen de natuur en planeet om het klimaat te redden en ondertussen worden ze door alles en iedereen klem gezet.
Hey maar we hebben wel kartonnen rietjes, dat zal ze leren.
Dat is ten minste nuttig. Want onze planeet en natuur hebben we allemaal nodig, nu en voor de toekomst.

Een kansloos defensie moordtuig boeit geen mens en is geldverkwisting.
  maandag 17 februari 2025 @ 11:19:46 #252
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216715750
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het antwoord zou "ja" zijn, ware het niet dat ik al te oud ben. En, zoals ik al wat jaartjes van mijzelf weet, had ik bij defensie moeten gaan werken ipv studeren.

Jij werkt nog schreef je, dus je bent onder de 67.
Als je beetje gezond bent dan maakt dat niks uit. Het gaat er niet om hoe oud je bent, maar om wat je kunt. Hup hup, de schachten in om de Russiche infanterie te stoppen.
pi_216715759
quote:
Lekker man. We hebben de tijd
pi_216715760
quote:
Jawel.
Die is er wel.
Had ik nog bij een reportage gezien.
pi_216715761
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Defensie heeft altijd gewaarschuwd, het probleem is dat als je zwaar bezuinigd op defensie, dat je dat niet even oplost door het geld weer toe te kennen, het zal een generatie kosten om ons leger weer op peil te krijgen.
Ja goh, die zien alle miljarden verdampen. Daarom ook die onzin van defensie zelf.
Defensie is totaal nutteloos geld uitgeven.
pi_216715766
quote:

[..]

:')
Ik leg de rode loper uit als Poetin komt :)
pi_216715772
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is dan gunstig. Mooi toch. Daarom moeten we dit natuurlijk niet volgen. We moeten niet op dat gebied naar de Russen kijken maar naar onszelf.
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 11:21:50 #258
3928 Ulx
pi_216715791
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Lekker man. We hebben de tijd
Je had verwacht dat ze Trumpiaanse bullshit zouden gaan roepen over een oplossing binnen 24 uur?
pi_216715795
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het gaat niet enkel om Rusland. Waar het omgaat is dat Europese landen gezamenlijk zodanig defensie hebben dat over genoeg afschrikking beschikken dat welke grootmacht het dan ook wel laat om oorlog met ons te voeren.

Amerika is immers ook niet meer te vertrouwen.
  maandag 17 februari 2025 @ 11:22:04 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216715797
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:20 schreef polderturk het volgende:

[..]
Jawel.
Die is er wel.
Kan Erdo ons helpen in the finest hour?
pi_216715799
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:20 schreef polderturk het volgende:

[..]
Jawel.
Die is er wel.
Zoek maar op want de laatste munitiefabriek is al in de jaren '80 gesloten.
pi_216715808
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Was er wel valkenburg moet blijven was hier bv best een dingetje

Maar je verplaatst de doelpalen
Ik heb nog nooit iemand horen praten over geld verkwisten aan defensie en dat dat stemmen opleverde.
Dat er lokaal iets geroepen wordt is niet boeiend en gaat niet over defensie maar over banen.
Banen die heel makkelijk nu ergens anders te vinden zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:33 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Nieuw rechts wordt groter en groter. Straks is de Europese elite niet alleen in oorlog met Rusland, straks is het ook in oorlog met het eigen volk. Dat gaat leuk worden.
Mensen worden nu op grote schaal opgepakt voor vermeende hate-speech. Gaat de EU zich bemoeien met de verkiezingsuitslagen van soevereine landen. Worden rechtse partijen geweerd uit het publiek bestel. En worden dissidenten op grote schaal opgepakt.
Het zijn de huidige bezetters die democratie van de daken schreeuwen maar wel onder hun voorwaarden.

Jij bent echt dronken.....
Haat-speech is het grootste gevaar in Europa nu, al die racisten.
EU blokkeerde valse verkiezingen van een pro-Rus, wat is daar erg aan?

En racistische nazi partijen worden aangepakt, goed toch?
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 11:23:40 #263
3928 Ulx
pi_216715816
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het gaat niet enkel om Rusland. Waar het omgaat is dat Europese landen gezamenlijk zodanig defensie hebben dat over genoeg afschrikking beschikken dat welke grootmacht het dan ook wel laat om oorlog met ons te voeren.

Amerika is immers ook niet meer te vertrouwen.
Ik zeg daarom al een tijd dat de landen die nu nog in het nuclear sharing programma zitten uit het NPT moeten stappen en zelf tactische nukes moeten bouwen.
pi_216715817
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je had verwacht dat ze Trumpiaanse bullshit zouden gaan roepen over een oplossing binnen 24 uur?
Oh. Je vindt zonder ironie dat ze op tijd wakker zijn geworden?

Men had vanaf het eerste termijn Trump al hierover na moeten denken. Toch tamelijk bijzonder hoe creatief jij dit geklungel wil verdedigen.
pi_216715829
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:22 schreef bianconeri het volgende:
Jij bent echt dronken.....
Haat-speech is het grootste gevaar in Europa nu, al die racisten.
EU blokkeerde valse verkiezingen van een pro-Rus, wat is daar erg aan?

En racistische nazi partijen worden aangepakt, goed toch?
:')
pi_216715836
Waar is het Oekraine nieuws overigens?
Ik heb al een week geen update meer gezien over de oorlog in Oekraine zelf, alleen politiek gebrabbel.
pi_216715846
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik zeg daarom al een tijd dat de landen die nu nog in het nuclear sharing programma zitten uit het NPT moeten stappen en zelf tactische nukes moeten bouwen.
Nukes is een ding. Maar tegen de tijd dat je dat redelijk op orde hebt, ben je hoeveel jaar verder?

Bovendien kunnen jij en ik van alles vinden. Het gaat erom dat het niet gebeurd.
  maandag 17 februari 2025 @ 11:27:03 #268
38496 Perrin
pi_216715876
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:24 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb al een week geen update meer gezien over de oorlog in Oekraine zelf, alleen politiek gebrabbel.
Al het politiek gebrabbel is het grootste nieuws.
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 11:27:10 #269
3928 Ulx
pi_216715879
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oh. Je vindt zonder ironie dat ze op tijd wakker zijn geworden?

Men had vanaf het eerste termijn Trump al hierover na moeten denken. Toch tamelijk bijzonder hoe creatief jij dit geklungel wil verdedigen.
Ik denk dat er wel wat analyses en scenarios zijn gemaakt, maar Trump was geen POTUS in 2022.
  maandag 17 februari 2025 @ 11:27:26 #270
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216715883
quote:
En, zoals ik al wat jaartjes van mijzelf weet, had ik bij defensie moeten gaan werken ipv studeren.
Daar had rommel wat over:

quote:
One must not judge everyone in the world by his qualities as a soldier: otherwise we should have no civilization.
En ik zelf stond er best open voor, dat als carriere kiezen, toen ik als dienstplichtige ging. Maar het is een way of life, geen baan, het is saai werk, geen oorlog heb je immers weinig te doen, en het niveau van het kader om me heen was bedroevend, 1 of 2 uitzonderingen daar gelaten.
&lt;signature here&gt;.
pi_216715886
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:22 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zoek maar op want de laatste munitiefabriek is al in de jaren '80 gesloten.
Dit bedrijf is er, maar moet zijn fabriek nog bouwen..
https://ai-armaments.com/

https://www.bd.nl/oisterw(...)n-moerdijk~a6369cef/
pi_216715907
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk dat er wel wat analyses en scenarios zijn gemaakt, maar Trump was geen POTUS in 2022.
Dat die afhankelijkheid van Amerika op den duur nadelig gaat werken, hadden we ook al daarvoor kunnen zien aankomen. Die geluiden waren er ook gewoon.

Maar goed. Je hebt jezelf voorgenomen dit geklungel te blijven verdedigen. Ambtenaar?
pi_216715941
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:27 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Dit bedrijf is er, maar moet zijn fabriek nog bouwen..
https://ai-armaments.com/

https://www.bd.nl/oisterw(...)n-moerdijk~a6369cef/
Ow mooi, nou met de huidige regelgeving staat dat ding er wel in 2050 of zo.
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 11:32:29 #274
3928 Ulx
pi_216715948
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:24 schreef bianconeri het volgende:
Moet je beter opletten. De berichten heb ik gewoon gepost.

Er zijn de afgelopen week een paar grote Russische aanvallen afgeslagen waarbij die troepen werden vernietigd in Koersk. De opmars in Donetsk is gestopt en enkele dorpen die de Russen daar hebben ingenomen zijn weer bevrijd. En daarnaast loopt het Industrieplan van Oekrane ook door en zijn er wat raffinaderijen, staal- en chemische fabrieken in de fik geschoten. En er is weer eens een Russisch vliegtuig neergehaald.
pi_216715951
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er gaan geen vliegtuigen naar Moskou vanuit Amsterdam as you know.
En dat zeg ik met spijt, want Moskou is een van de meest mooie Europese steden die ik ken, de kunst, de ondergrondse metro's, de klassieke kunst, het is prachtig.
Zou nog mooier zijn als het gedresden wordt.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 11:35:09 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216715987
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit iemand horen praten over geld verkwisten aan defensie en dat dat stemmen opleverde.
Dat er lokaal iets geroepen wordt is niet boeiend en gaat niet over defensie maar over banen.
Banen die heel makkelijk nu ergens anders te vinden zijn.

Stelling was niet dat het stemmen op zou leveren maar dat het stemmen zou kosten

Daar geloof ik niet in
  maandag 17 februari 2025 @ 11:35:40 #277
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216715995
We kunnen als Europa zijnde natuurlijk wel gewoon de sancties jegens Rusland in stand houden. Laat ze maar bloeden.
Op 't randje en erover.
  maandag 17 februari 2025 @ 11:36:17 #278
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216716002
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:35 schreef PzKpfw het volgende:
We kunnen als Europa zijnde natuurlijk wel gewoon de sancties jegens Rusland in stand houden. Laat ze maar bloeden.
Dat kan. Maar dat zal besloten moeten worden bij de onderhandelingen olv van Trump en Poetin.
  maandag 17 februari 2025 @ 11:36:46 #279
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216716008
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:35 schreef PzKpfw het volgende:
En apart afspraken maken over wat er met Europese wapens mag gebeuren. Gooi er maar een raket op het Kremlin in het weekend.
  maandag 17 februari 2025 @ 11:37:05 #280
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216716013
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat kan. Maar dat zal besloten moeten worden bij de onderhandelingen olv van Trump en Poetin.
Aangezien we daar niet mogen aanschuiven hebben die partijen daar niets over te zeggen.
Op 't randje en erover.
  maandag 17 februari 2025 @ 11:37:43 #281
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216716026
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:32 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ow mooi, nou met de huidige regelgeving staat dat ding er wel in 2050 of zo.
Ik vraag mij af of er wel stikstofruimte is voor zo'n vervuilend vehikel.
Misschien moet het Kremlin Vollenbroek wat geld geven voor rechtzaken.
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 11:38:00 #282
3928 Ulx
pi_216716032
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nukes is een ding. Maar tegen de tijd dat je dat redelijk op orde hebt, ben je hoeveel jaar verder?

Een paar jaar om ze zelf te bouwen. Als Frankrijk de plek inneemt van de VS kan het snel zijn geregeld. Kwestie van Franktijk extra nukes laten bouwen en zorgen dat die raketten kunnen worden afgeschoten. Desnoods kopen/leasen we wat Rafale's omdat de VS niet gaat helpen om de F-35 geschikt te maken. De bunkers en zo hebben we gewoon op Volkel.

quote:
Bovendien kunnen jij en ik van alles vinden. Het gaat erom dat het niet gebeurd.
Zulke dingen roep je niet van de daken, dat doe je in het geheim.
  maandag 17 februari 2025 @ 11:38:30 #283
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216716041
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:37 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Aangezien we daar niet mogen aanschuiven hebben die partijen daar niets over te zeggen.
Het wordt gewoon besloten.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 11:39:32 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216716054
quote:

[..]
Die gaan daar alleen niet over
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 11:39:37 #285
3928 Ulx
pi_216716056
quote:
Dat kan. Maar dat zal besloten moeten worden bij de onderhandelingen olv van Trump en Poetin
En Poetin moet een veto krijgen neem ik aan?
  maandag 17 februari 2025 @ 11:40:57 #286
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216716072
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
En Poetin moet een veto krijgen neem ik aan?
Natuurlijk niet. Maar Trump en Poetin gaan gewoon kaarten uitwisselen. Geven en nemen.
Geen idee wie wat krijgt en hoe wij worden weggegeven. We lezen het tzt wel op X of Truth social.
pi_216716076
twitter
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 17 februari 2025 @ 11:42:15 #288
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216716089
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het wordt gewoon besloten.
Zo werkt het natuurlijk niet h.
Op 't randje en erover.
pi_216716095
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Maar Trump en Poetin gaan gewoon kaarten uitwisselen. Geven en nemen.
Geen idee wie wat krijgt en hoe wij worden weggegeven. We lezen het tzt wel op X of Truth social.
De EU-sancties zijn kaarten die zowel Trump als Poetin niet in handen hebben.
pi_216716098
Het is wel grappig, altijd dat "NAVO lidmaatschap gaat Oekrane zelf over!!"

En nu blijkt toch dat de VS er over gaat, zoals we altijd al gezegd hebben. Uiteindelijk bepaald de VS gewoon het meeste omdat ze de wereldmacht zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 11:42:59 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216716105
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:41 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
Zijn ook nog niet toegezegd Rob
pi_216716113
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:42 schreef Discombobulate het volgende:

En nu blijkt toch dat de VS er over gaat, zoals we altijd al gezegd hebben. Uiteindelijk bepaald de VS gewoon het meeste omdat ze de wereldmacht zijn.
Dat heeft nooit iemand verkondigd.
pi_216716118
quote:

[..]
Trump en Poetin zijn aan het onderhandelen over hun visie. Dat strookt waarschijnlijk niet met de visie van Europa en Oekrane. Dus Rusland mag straks aan twee tafels gaan onderhandelen, waarbij de belangen van Amerika niet echt relevant zijn.

Amerika en Poetin kunnen besluiten om Europa op te delen in Oost en West, waarbij ze beide een invloedssfeer afspreken. En wij moeten dat maar accepteren omdat dat daar besloten is? Zo gaat dat niet. Europa komt op voor haar belangen, en dat is een onafhankelijk, zo sterk mogelijk Oekraine.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 11:44:08 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216716138
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:42 schreef Discombobulate het volgende:

Nee er werd altijd gezegd dat Navo lidmaatschap iets is waar alle lidstaten over moeten besluiten

Als er 1 dwarsligt gaat het niet door

Dat is nog steeds waar
  maandag 17 februari 2025 @ 11:46:30 #295
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216716188
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De EU-sancties zijn kaarten die zowel Trump als Poetin niet in handen hebben.
Komt er wel een tweetje dat EU vrede saboteert.
Trump en Poetin zijn de mannen van de vrede.
  Overall beste user 2022 maandag 17 februari 2025 @ 11:47:00 #296
3928 Ulx
pi_216716205
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:41 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
Dikke lul drie bier voor de Wijk.

Trump riep toch dat Europa troepen moest regelen? Gevalletje u vraagt wij draaien. Starmer kan er ook niets aan doen dat Trump een onderhandelaar van lik-mijn-vestje is.
pi_216716211
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Komt er wel een tweetje dat EU vrede saboteert.
Trump en Poetin zijn de mannen van de vrede.
Zeker Poetin ja. Hoe krijg je het uit je vingers. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
  maandag 17 februari 2025 @ 11:47:30 #298
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216716214
Rusland kan ook pas echt doorpakken als Elon Starlink saboteert en Amerika steun gaat geven aan Rusland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')