SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Dat is dus maar de vraag hé.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zullen we nog wel zien. Een stap verkeerd en nato incl VS komt in actie.
Nu je hoort dat rusland nato gaat binnenvallen volgens zelensky?quote:Op zondag 16 februari 2025 22:28 schreef einzeinz het volgende:
Ben ik de enige die nu pas echt schrik begint te krijgen van dat hele conflict in Oost-Europa?
in welke zin, schrik?quote:Op zondag 16 februari 2025 22:28 schreef einzeinz het volgende:
Ben ik de enige die nu pas echt schrik begint te krijgen van dat hele conflict in Oost-Europa?
Dat. In de koude oorlog was er min of meer evenwicht en balans tussen de het oostblok en het westen. Nu is die er niet meer als USA haar verplichtingen niet meer nakomt. Tel daarbij op dat Rusland zich nog steeds vernederd voelt.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:19 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De Russen stelden zich tijdens de koude oorlog tevreden met de status quo, nu echter niet. De huidige situatie is niet te vergelijken met die van de koude oorlog.
Er speelt wel meer natuurlijkquote:Op zondag 16 februari 2025 22:30 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Nu je hoort dat rusland nato gaat binnenvallen volgens zelensky?
Voor een verdere escalatie van het conflict!quote:
Klopt. En hun logistiek wordt gedaan met ezels.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als Rusland nu met 150.000 man aan het oefenen is neem ik nooit geen enkel nieuws uit Oekraïne meer serieus. Rusland zou toch geen manschappen hebben en uitgeput zijn?
Laat ons er maar vanuit gaan dat ze lagen te slapen!quote:Op zondag 16 februari 2025 22:32 schreef ach het volgende:
Is de Europa al 2 jaar bezig met het produceren van EW systemen tegen drones en afweer tegen wire-guided drones, of hebben ze zitten slapen?
Dat moet zo blijven want wat is anders het nut van een autocraat? Trump zie je ook steeds jammeren dat hij en zijn achterban slachtoffers zijn van Wokisten/DEI/links/nasty women/the MSM/D66/Halsema en de fucking Rabobank.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:31 schreef phpmystyle het volgende:
Tel daarbij op dat Rusland zich nog steeds vernederd voelt.
Grote kans dat veel verouderd is. Ontwikkelingen gaan snel op dat gebied dankzij de oorlog.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:34 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Laat ons er maar vanuit gaan dat ze lagen te slapen!
Ik zie nog gebeuren dat 16-jarige nerds op hun zolderkamer grotere sprongen hebben gemaakt op dit vlak!
Die opsomming is flauwekul.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:32 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Er speelt wel meer natuurlijk
1. Trump heeft duidelijk zijn kant gekozen (de kant van Poetin)
2. Trump en Poetin sluiten Oekraïne maar ook gewoon de hele EU buiten!
3. Voor Trump stelt Artikel 5 niet zoveel voor, het is een formaliteit maar niets bindend
4. Zelensky waarschuwt dat Poetin plannen heeft om een ander land binnen te vallen.
We exporteren die dingen naar Oekraïne. https://www.robinradar.com/quote:Op zondag 16 februari 2025 22:32 schreef ach het volgende:
Is de Europa al 2 jaar bezig met het produceren van EW systemen tegen drones en afweer tegen wire-guided drones, of hebben ze zitten slapen?
Er zijn naar mijn weten geen systemen tegen wire-guided drones. Oekraine heeft wel weer drones ontwikkeld om die drones neer te halen.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:32 schreef ach het volgende:
Ik voel mij ook slachtoffer van de wokisten.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat moet zo blijven want wat is anders het nut van een autocraat? Trump zie je ook steeds jammeren dat hij en zijn achterban slachtoffers zijn van Wokisten/DEI/links/nasty women/the MSM/D66/Halsema en de fucking Rabobank.
De hele elektronische oorlogvoering tegen drones (en verdediging van drones tegen elektronische wapens) verandert snel, las ik ergens. Tegenmaatregel en tegen-tegenmaatregel.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Er zijn naar mijn weten geen systemen tegen wire-guided drones. Oekraine heeft wel weer drones ontwikkeld om die drones neer te halen.
Vgm zijn ze wel bezig met systemen om die drones te overloaden (kortsluiting oid?) om ze zo offline te krijgen, mar daar weet ik niet heel veel van.
En uiteraard heeft en maakt europa dergelijke systemen tegen drones.
In die zin, uiteraard.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:32 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Voor een verdere escalatie van het conflict!
Europa heeft geen wapens, geen strategie en geen leger!
Als elk land straks haantje zal spelen zal het leuk worden. Wekenlang bekvechten om vervolgens onvoobereid burgers naar het front te sturen.
quote:'A colonial agreement' — former Ukrainian official slams US minerals deal, AP reports
The United States offered Ukraine "a colonial agreement" on exchanging Ukrainian rare earth minerals for U.S. military aid, a former senior Ukrainian official told the Associated Press (AP) on Feb. 16.
The comment comes after U.S. Treasury Secretary Scott Bessent delivered a draft of the agreement to President Volodymyr Zelensky on Feb. 12. Zelensky refused to sign the document, saying it did not sufficiently protect Ukraine's interests.
"For me is very important the connection between some kind of security guarantees and some kind of investment," Zelensky said.
The president did not give details as to the problems with the document.
"It's a colonial agreement and Zelensky cannot sign it," a former senior Ukrainian official told the AP. The former official spoke under the condition of anonymity in order to speak freely.
The current and former senior Ukrainian officials who spoke to the AP said that the U.S. delegates at the Munich Security Conference did not offer any security guarantees in exchange for Ukraine's rare earth minerals.
According to the senior Ukrainian official, the U.S. delegates were more focused on the commercial aspects of a future partnership and did not have "ready answers" to how Ukraine's mineral deposits could be protected in the event of ongoing Russian aggression.
White House National Security Council Spokesperson Brian Hughes said Zelensky's refusal to sign the agreement was "short-sighted."
National Security Adviser Mike Waltz also encouraged Zelensky to take the deal in comments to Fox News on Feb. 16.
"Zelensky would be very wise to enter into this agreement with the United States," he said.
"We're talking about growing the pie for the Ukrainian economy."
Waltz has previously said that the U.S. needs to "recoup" the costs of former military aid packages to Ukraine.
The U.S. is looking to obtain 50% of Ukraine's rare earth minerals, NBC reported on Feb. 15. Washington has signaled openness to deploy American troops to guard these resources if there is a deal with Russia to end the war, unnamed American officials said.
U.S. President Donald Trump said in early February that he wanted to strike a deal with Ukraine involving access to rare earth minerals in exchange for continued aid. Trump later claimed that Kyiv has "essentially agreed" to a $500 billion resource deal.
Ukraine has signaled that it is open to developing a partnership in resource extraction with the U.S. and other partners in exchange for security guarantees.
Nee.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die opsomming is flauwekul.
-Trump kiest zeker niet voor Poetin, het is een spel ter voorbereiding van onderhandelingen.
- dat klopt momenteel
- VS zit in navo en moet reageren. VS stapt niet uit navo maar wil meer bijdrage
- Zelensky is beledigd en probeert bangmakerietes
Je bent rijkelijk laat.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:28 schreef einzeinz het volgende:
Zeker, Rusland wint helaas de slag (op dit moment) als het gaat om die wired drones MAAR oekraine is daar nu ook rap aan heto ntwikkelen:quote:Op zondag 16 februari 2025 22:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
De hele electronische oorlogvoering tegen drones verandert snel, las ik ergens. Tegenmaatregel en tegen-tegenmaatregel.
Detectie is mogelijk en er zijn verschillende old-school-tech oplossingen.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:37 schreef skysherrif het volgende:
Er zijn naar mijn weten geen systemen tegen wire-guided drones.
Je kan ze uiteraard uit de lucht geschieten, maar is niet echt een goede oplossing of cost effective zoals hoe effectief jammers over het algemeen werken tegen FPV drones ( of zelfs Lancets).quote:Op zondag 16 februari 2025 22:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Detectie is mogelijk en er zijn verschillende old-school-tech oplossingen.
Je bent elke keer behoorlijk trots op Trump en gaat er ook van uit dat hij alles voor elkaar krijgt wat hij zegt. Maar heb jij geen enkele loyaliteit meer aan Nederland en/of Europa? Jij vind dat wel prachtig die grote bullebakken met veel militaire kracht die kleintjes in elkaar kunnen slaan als ze dat willen. Je vind dat we alle emoties moeten uitzetten. Moraliteit kan in de prullenbak. Maar jij woont zelf in een "kleintje"quote:Op zondag 16 februari 2025 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
Trump gaat dossiers aan elkaar koppelen en wil dingen ervoor terug krijgen.
Hij gaat zelf behoorlijk saneren in het defensie apparaat.
Ik denk dat de autonomie voor de Baltics en/of Groenland heel onzeker aan het worden is. Trump wil denk ik Groenland hebben in ruil voor veiligheidsgaranties Baltics. Anders zullen de onderhandelingen daarin niet voorzien. En de EU is niet/moeilijk in staat om te voorkomen dat de Russen de baltics ontsluiten door het innemen van de Suwalki Gap.
quote:Buitenlandminister VS: Oekraïne en Europa moeten bij echte onderhandelingen betrokken worden
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio vindt het essentieel dat zowel Oekraïne als de Europeanen bij daadwerkelijke vredesonderhandelingen met Rusland worden betrokken.
Rubio reist zondag naar Saudi-Arabië voor gesprekken met een Russische delegatie over een route naar vrede. Aan die gesprekken nemen Oekraïne en Europese landen niet deel.
De Baltische staten gaan never nooit hun onafhankelijkheid kwijt raken, de suggestie alleen al is obsceen.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Je bent elke keer behoorlijk trots op Trump en gaat er ook van uit dat hij alles voor elkaar krijgt wat hij zegt. Maar heb jij geen enkele loyaliteit meer aan Nederland en/of Europa? Jij vind dat wel prachtig die grote bullebakken met veel militaire kracht die kleintjes in elkaar kunnen slaan als ze dat willen. Je vind dat we alle emoties moeten uitzetten. Moraliteit kan in de prullenbak. Maar jij woont zelf in een "kleintje"
En hoe voorkomt Rusland dan dat NAVO troepen vanuit Finland 100km naar St Peterburg racen, daar rechtsaf slaan en die de Russen in Estland en Letland in de rug aanvallen? En als NAVO soldaten vanuit Polen een slinger noordwaarts maken worden die Russen gewoon omsingeld en vervolgens vernietigd.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
Ik denk dat de autonomie voor de Baltics en/of Groenland heel onzeker aan het worden is. Trump wil denk ik Groenland hebben in ruil voor veiligheidsgaranties Baltics. Anders zullen de onderhandelingen daarin niet voorzien. En de EU is niet/moeilijk in staat om te voorkomen dat de Russen de baltics ontsluiten door het innemen van de Suwalki Gap.
5 jaar geleden hoorde wij dat Rusland noooit de rest van Oekraine zal binnen vallen. Dat ze daar massaal aan de grens stonden was gewoon provocatie.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De Baltische staten gaan never nooit hun onafhankelijkheid kwijt raken, de suggestie alleen al is obsceen.
O nee,quote:Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De Baltische staten gaan never nooit hun onafhankelijkheid kwijt raken, de suggestie alleen al is obsceen.
Daarvoor zal:quote:Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik vind het serieus vreselijk dat dit Europa moet overkomen. Het is een vernedering.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Je bent elke keer behoorlijk trots op Trump en gaat er ook van uit dat hij alles voor elkaar krijgt wat hij zegt. Maar heb jij geen enkele loyaliteit meer aan Nederland en/of Europa? Jij vind dat wel prachtig die grote bullebakken met veel militaire kracht die kleintjes in elkaar kunnen slaan als ze dat willen. Je vind dat we alle emoties moeten uitzetten. Moraliteit kan in de prullenbak. Maar jij woont zelf in een "kleintje"
Ik reageerde op de suggestie van die putinpijper dat ze werden overgedragen aan Putin....quote:Op zondag 16 februari 2025 22:49 schreef Momo het volgende:
[..]
5 jaar geleden hoorde wij dat Rusland noooit de rest van Oekraine zal binnen vallen. Dat ze daar massaal aan de grens stonden was gewoon provocatie.
Groenland is eigendom van Denemarken. Daar moet hij af blijven!quote:Op zondag 16 februari 2025 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
Dan moet je daar ter verdediging een brigade of 30 plaatsen en verdedigingslinies bouwen, dan is een Russische inval kansloos.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
The n-word.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
En hoe voorkomt Rusland dan dat NAVO troepen vanuit Finland 100km naar St Peterburg racen, daar rechtsaf slaan en die de Russen in Estland en Letland in de rug aanvallen?
De EU (NAVO sowieso niet) zal Rusland in de huidige militaire staat niet kunnen aanvallen. Er zullen maar weinig landen dat willen.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
En hoe voorkomt Rusland dan dat NAVO troepen vanuit Finland 100km naar St Peterburg racen, daar rechtsaf slaan en die de Russen in Estland en Letland in de rug aanvallen? En als NAVO soldaten vanuit Polen een slinger noordwaarts maken worden die Russen gewoon omsingeld en vervolgens vernietigd.
Mark heeft op dat vlak geen ruggengraat! Die wordt zo de tafel onder gepraat door Trump, Poetin, Kim Jong-un, Xi Jinping en Erdogan.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:46 schreef michaelmoore het volgende:
Ikben bang dat betrokken worden bij onderhandelingen , zal inhouden dat Mark met een paar mensen op het laatste dag mag komen om accoord te zeggen en tekenen
en dan trekt de USA zich terug uit de oorlog
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-betrokken-worden
[..]
Dat zal hij ook doen. Hij is niet gek.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:53 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Groenland is eigendom van Denemarken. Daar moet hij af blijven!
Zat mogelijkheden. Vogelradars om die dingen op te pikken en te volgen. Die koppelen aan een 20/14.5/12.7mm kanon en je hebt een redelijk lo-tech oplossing. Je hoeft er tenslotte geen kruisraketten mee neer te schieten. Je kunt drones voorzien van messen om de draad door te snijden zodat je ze niet meteen kwijtraakt na een interceptie..quote:Op zondag 16 februari 2025 22:44 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je kan ze uiteraard uit de lucht geschieten, maar is niet echt een goede oplossing of cost effective zoals hoe effectief jammers over het algemeen werken tegen FPV drones ( of zelfs Lancets).
Zelfs al komt er een vredesakkoord.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:49 schreef Momo het volgende:
[..]
5 jaar geleden hoorde wij dat Rusland noooit de rest van Oekraine zal binnen vallen. Dat ze daar massaal aan de grens stonden was gewoon provocatie.
NOSquote:Minister VS: 'Europa en Oekraïne welkom bij echte onderhandelingen'
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Marco Rubio, vindt het noodzakelijk dat zowel Oekraïne als de Europeanen bij daadwerkelijke vredesonderhandelingen met Rusland worden betrokken. "Als er echte onderhandelingen zijn - daar zijn we nog niet -, maar als die er komen, dan moet Oekraïne betrokken worden omdat het binnengevallen is", zei Rubio tegen CBS.
Een Amerikaanse delegatie is naar Saudi-Arabië gegaan voor een gesprek met Russische onderhandelaars over vrede in Oekraïne. Bij die gesprekken zijn Oekraïne en Europese landen niet welkom. Dat leidde tot grote verontwaardiging.
Toch moeten ook Europese landen uiteindelijk betrokken worden, zei Rubio. "Omdat ook zij sancties hebben opgelegd aan Rusland, en omdat zij aan de oorlogsinspanningen hebben bijgedragen."
Over gesimplificeerd, maar is een scenario.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:57 schreef Knipoogje het volgende:
Ik denk dat dit de volgende stappen zullen zijn:
- Trump & Putin bekokstoven een ongunstige deal met Oekraine
- Oekraine weigert -> Trump stopt hulp & Putin kan nu zeggen dat hij wel wilde maar Oekraine niet
- Europa blijft uiteraard Oekraine steunen en moet de wegvallende hulp opvangen
- Trump en Putin kunnen nu zeggen dat Europa de agressor is -> Trump stapt uit NAVO
Putin blij. Trump blij. En sommige fokkers hier blij.
Heersende klassequote:Op zondag 16 februari 2025 22:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het serieus vreselijk dat dit Europa moet overkomen. Het is een vernedering.
Maar ik denk onafwendbaar geworden. Ik vind het ge-wel-dig hoe de heersende klasse aan alle kanten enorme klappen krijgen. De gifbeker kan mij niet groot genoeg zijn. En daarna hoop ik dat wij er wat van geleerd hebben en een serieus naar de bevolking hier gaan luisteren, normaal beleid gaan voeren.
Men had kunnen beginnen met het graven van schachten, aanleggen van mijnenvelden en bouwen van fortificaties.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan moet je daar ter verdediging een brigade of 30 plaatsen en verdedigingslinies bouwen, dan is een Russische inval kansloos.
Interessant.quote:
Dan schiet een Rafale een Franse raket met een 300kt kernkop terug.quote:
Oh het was ook niet serieus maar dat was zo'n beetje de standaard dreigingstrope eerder.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan schiet een Rafale een Franse raket met een 300kt kernkop terug.
Jij doet echt aan geofictie, of niet?quote:Op zondag 16 februari 2025 23:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Interessant.
Benieuwd wat de EU heeft moeten weggeven om aan tafel te mogen.
There ain't no such thing as a free lunch
Misschien is dat voor ons wel het meest gunstige scenario? Tot Poetin (en/of) Trump het loodje leggen!quote:Op zondag 16 februari 2025 22:57 schreef Knipoogje het volgende:
Ik denk dat dit de volgende stappen zullen zijn:
- Trump & Putin bekokstoven een ongunstige deal met Oekraine
- Oekraine weigert -> Trump stopt hulp & Putin kan nu zeggen dat hij wel wilde maar Oekraine niet
- Europa blijft uiteraard Oekraine steunen en moet de wegvallende hulp opvangen
- Trump en Putin kunnen nu zeggen dat Europa de agressor is -> Trump stapt uit NAVO
Putin blij. Trump blij. En sommige fokkers hier blij.
Franse kernwapens worden alleen gebruikt als Frankrijk in gevaar is.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan schiet een Rafale een Franse raket met een 300kt kernkop terug.
De spoorbreedte naar 1435mm brengen. Dat kan ik Finland ook aanraden. De Russen hebben naast lastdieren ook treinen voor de logistiek maar die gebruiken 1520/1524mm als spoorbreedte.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Men had kunnen beginnen met het graven van schachten, aanleggen van mijnenvelden en bouwen van fortificaties.
Die 30 brigades is de kers op de taart maar Rusland zoveel mogelijk kunnen vertragen is al een groot goed zoals in Oekraïne bleek. Dat was uiteindelijk hét verschil tussen regime change en een lange oorlog.
Ik vraag me af hoeveel zin de Russen er nog in hebben als ze met moeite erdoorheen komen en vervolgens door Finse artillerie en Duitse, Engelse en Poolse vliegtuigen worden bestookt.
Als Frankrijk het nodig acht voor de Franse belangen.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Franse kernwapens worden alleen gebruikt als Frankrijk in gevaar is.
Groetjes Emanuel.
Natuurlijk niet. Trump is een bully die als enige doel heeft zichzelf te laten winnen en jou (ons) te laten verliezen. Die moet je nooit een win gunnen.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:02 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Misschien is dat voor ons wel het meest gunstige scenario? Tot Poetin (en/of) Trump het loodje leggen!
Dit is de precieze doctrine:quote:Op zondag 16 februari 2025 23:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als Frankrijk het nodig acht voor de Franse belangen.
quote:Nuclear Doctrine
French nuclear policy is one of calculated ambiguity regarding first-use of nuclear weapons. France adheres to its principle of “strict sufficiency” whereby it keeps its nuclear arsenal at the lowest possible level in accordance with the strategic context. In its 2013 White Paper on Defence and National Security, France claims that its deterrence strategy is strictly defensive and that “The use of nuclear weapons would only be conceivable in extreme circumstances of legitimate self-defense” and that nuclear deterrence “protects France from any State-led aggression against its vital interests, of whatever origin and in whatever form” including terrorism. French Presidents Hollande and Macron both reiterated this nuclear doctrine. In May 2015, France reaffirmed the 1995 negative security assurance to the UN (Resolution 984) not to use nuclear weapons against non-nuclear-weapon states-parties to the nuclear Nonproliferation Treaty (NPT) unless it is facing an invasion or sustained attack against its territories, armed forces, or states with which it has security agreement and the attack is in alliance with a nuclear-weapon state.
Paris declared that it took steps in 1992 and 1996 to lower the alert status of nuclear forces. Depending on the alert status, French nuclear forces require between days and hours to launch. Accordingly, France does not have a "launch on warning" policy or capability and relies on the survivability of its force to ensure retaliation.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Er lopen nu eenmaal een hoop verwarde mensen rond.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:08 schreef havanagila het volgende:
Waarom komen een hoop mensen alleen posten als er slecht nieuws voor Oekraïne is? Soort van pervers genot oid?
"Serieus naar de bevolking luisteren". Als de bevolking voor bepaalde partijen stemmen en daaruit een coalitie wordt gevormd dan is dat de meerderheid van de bevolking waar ze naar luisteren. Je kan niet vanuit een kleinere groep gaan roepen dat je de stem van de bevolking bent. Ook zal ieder ander een andere mening hebben wat normaal beleid is.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het serieus vreselijk dat dit Europa moet overkomen. Het is een vernedering.
Maar het is denk ik onafwendbaar geworden. Ik vind het ge-wel-dig hoe de heersende klasse aan alle kanten enorme klappen krijgen. De gifbeker kan mij niet groot genoeg zijn. En daarna hoop ik dat wij er wat van geleerd hebben en een serieus naar de bevolking hier gaan luisteren, normaal beleid gaan voeren.
quote:Op zondag 16 februari 2025 23:15 schreef phpmystyle het volgende:
@:BlaZ
ik ben benieuwd naar jouw visie:
Hoe waarschijnlijk is een Russische ontsluiting van de Suwalki gap als de EU vecht zonder USA, turkije, hongarije, en diverse andere twijfelachtige landen?
De Russen hebben na het sluiten van vrede enorme capaciteiten om in te kunnen zetten. Ik vermoed dat ditmaal de dreiging reëel is.Mogen de NAVO landen die wel durven vliegtuigen inzetten tegen die Russische grondtroepen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Het kwartje valt niet hé? Dit systeem is zijn legitimiteit aan het verliezen.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:17 schreef Momo het volgende:
[..]
"Serieus naar de bevolking luisteren". Als de bevolking voor bepaalde partijen stemmen en daaruit een coalitie wordt gevormd dan is dat de meerderheid van de bevolking waar ze naar luisteren. Je kan niet vanuit een kleinere groep gaan roepen dat je de stem van de bevolking bent. Ook zal ieder ander een andere mening hebben wat normaal beleid is.
Dat lijkt mij wel toch?quote:Op zondag 16 februari 2025 23:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mogen de NAVO landen die wel durven vliegtuigen inzetten tegen die Russische grondtroepen?
Dat zei ik ook al.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:39 schreef BlaZ het volgende:
According to the senior Ukrainian official, the U.S. delegates were more focused on the commercial aspects of a future partnership and did not have "ready answers" to how Ukraine's mineral deposits could be protected in the event of ongoing Russian aggression.
Naar welk systeem wil je toe? Wil je dat een partij de macht heeft in Nederland? En dat vind je leuk als dat PVV zou zijn, maar niet als dat PvdA/GL zou zijn?quote:Op zondag 16 februari 2025 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het kwartje valt niet hé? Dit systeem is zijn legitimiteit aan het verliezen.
Hoe waarschijnlijk is een Russische ontsluiting van de Suwalki gap als de EU vecht zonder USA, turkije, hongarije, en diverse andere twijfelachtige landen?
De Russen hebben na het sluiten van vrede enorme capaciteiten om in te kunnen zetten. Ik vermoed dat ditmaal de dreiging reëel is.Ik denk eigenlijk dat de Russen jaren nodig gaan hebben om te herstellen na het fiasco in Oekraïne en zolang de VS niet officieel uit de NAVO stapt blijft de garantie geldig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het grote gevaar zie ik eerder in een deal omtrent Groenland. Het is lastig vast te stellen of Trump echt Groenland wil innemen, maar ik kan me voorstellen dat er tussen Rusland-China en de VS dan handjeklap wordt gedaan in Molotov-Ribbentropstijl:
Taiwan naar China, Groenland naar de VS, Oost Oekraïne (+Baltische State) naar RuslandCeterum censeo Turciam delendam esse.
Dan worden die Russen door vliegtuigen die zijn gestationeerd in de Baltische staten, Polen en Duitsland (en misschien nog uit wat landen verderop) helemaal de touwtyfustering in gebombardeerd. Echt volledig.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel toch?
Ik snap je vraag niet denk ik?
Ik vind dit opvallend te noemen, Europa willen ineens wel vredestroepen sturen en mag tegelijkertijd aan de onderhandelingstafel plaatsnemen?quote:
Zou dat eventueel onderdeel zijn van een deal dat Europese landen troepen gaan sturen?quote:Op zondag 16 februari 2025 23:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik vind dit opvallend te noemen, Europa willen ineens wel vredestroepen sturen en mag tegelijkertijd aan de onderhandelingstafel plaatsnemen?
Dat zien we over ettelijke jaren wel terug in de geschiedsschrijving, maar vaak is dat wel hoe dat soort onderhandelingen gaan.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou dat eventueel onderdeel zijn van een deal dat Europese landen troepen gaan sturen?
Broekje laten zakken en eens goed laten nemenquote:Op zondag 16 februari 2025 23:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik vind dit opvallend te noemen, Europa willen ineens wel vredestroepen sturen en mag tegelijkertijd aan de onderhandelingstafel plaatsnemen?
Helder verhaal.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat de Russen jaren nodig gaan hebben om te herstellen na het fiasco in Oekraïne en zolang de VS niet officieel uit de NAVO stapt blijft de garantie geldig.
Het grote gevaar zie ik eerder in een deal omtrent Groenland. Het is lastig vast te stellen of Trump echt Groenland wil innemen, maar ik kan me voorstellen dat er tussen Rusland-China en de VS dan handjeklap wordt gedaan in Molotov-Ribbentropstijl:
Taiwan naar China, Groenland naar de VS, Oost Oekraïne (+Baltische State) naar Rusland
Mr President, your bluff was called.... Poetin gaat nooit accepteren dat Britse of Franse troepen daar worden gelegerd. Dus het was niet zo'n goed idee om hoog in te zetten als onderhandelingsstrategie.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Russische economie houdt dat niet oneindig vol.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helder verhaal.
Ik had/heb zelf de aanname dat de huidige militaire inzet gemakkelijk verplaatst kan worden naar de baltics. Maar jij voorziet dat herstel nodig is?
Die snap ik niet, wat ze kunnen nu die mensen en het materieel ook inzetten.
Dat is een goed punt ja, het moet ooit stoppen.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Russische economie houdt dat niet oneindig vol.
De Russen hebben na het sluiten van vrede enorme capaciteiten om in te kunnen zetten. Ik vermoed dat ditmaal de dreiging reëel is.De Russen zijn 50km opgeschoten in 3 jaar oorlog. Zij kunnen geen oorlog aan met de NAVO met of zonder USA.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zult toch eerste het leger moeten herorganiseren, melioreren en eenheden hervullen met materieel.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helder verhaal.
Ik had/heb zelf de aanname dat de huidige militaire inzet gemakkelijk verplaatst kan worden naar de baltics. Maar jij voorziet dat herstel nodig is?
Die snap ik niet, wat ze kunnen nu die mensen en het materieel ook inzetten.
Het is tijd om Rusland eindelijk eens op zijn plaats te zetten als Europa zijnde. Je komt aan niemand van ons. Ze moeten geen ideeën krijgen dat ze na wat gebieden in Oekraine, ook allerlei andere gebieden een claim kunnen leggen en binnenvallen.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De Russen zijn 50km opgeschoten in 3 jaar oorlog. Zij kunnen geen oorlog aan met de NAVO met of zonder USA.
Grappige is dat ineens honderdduizenden mensen " ontslaan " uit het leger en werkloos maken natuurlijk ook desastreus kan zijn voor diezelfde economie. Denk dan ook aan de honderdduizenden mensen die in de logisitek van de russische oorlog werken.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Russische economie houdt dat niet oneindig vol.
Voor Poetin zeker. Doorgaan is economische zelfmoord gevolgd door een militaire nederlaag. Die staat echt te juichen dat Trump hem een reddingsboei heeft toegegooid, even pauze en dan er weer vol op.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is een goed punt ja, het moet ooit stoppen.
Daarnaast komt nog het demografische effect op de langere termijn. In een land met dalende bevolking kun je verlies van 200.000 mannen niet zomaar opvangen omdat er geen surplus is.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Grappige is dat ineens honderdduizenden mensen " ontslaan " uit het leger en werkloos maken natuurlijk ook desastreus kan zijn voor diezelfde economie. Denk dan ook aan de honderdduizenden mensen die in de logisitek van de russische oorlog werken.
Hebben die de afgelopen jaren niet altijd wel ergens een oorlog te voeren?quote:Op zondag 16 februari 2025 23:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Grappige is dat ineens honderdduizenden mensen " ontslaan " uit het leger en werkloos maken natuurlijk ook desastreus kan zijn voor diezelfde economie. Denk dan ook aan de honderdduizenden mensen die in de logisitek van de russische oorlog werken.
Kan je opzoeken. Aan het einde van WO2 ging het VK ook door het putje omdat ze volop fabrieken voor wapens hadden maar geen fabrieken voor normale dingen.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De val van het Britse Rijk heeft daar ook niet bij geholpen natuurlijk.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kan je opzoeken. Aan het einde van WO2 ging het VK ook door het putje omdat ze volop fabrieken voor wapens hadden maar geen fabrieken voor normale dingen.
Heeft nog zo'n 10 jaar geduurd voor dat weer bijdraaide.
Dit is een geval van damned if you do, damned if you don't.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Waarin je zal zien dat men in Europa denkt "nou er is vrede, we kunnen weer verder".quote:Op zondag 16 februari 2025 23:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor Poetin zeker. Doorgaan is economische zelfmoord gevolgd door een militaire nederlaag. Die staat echt te juichen dat Trump hem een reddingsboei heeft toegegooid, even pauze en dan er weer vol op.
De VS had ook een recessie direct na de oorlog. Bij de Britten speelde de wet van de remmende voorsprong ook mee. Op het continent was alles kapotgeschoten of geroofd en moest men dus nieuwe machines plaatsen in fabrieken. Op het VK stond het meeste nog overeind dus veel machines waren een stuk ouder en minder efficient.quote:Op zondag 16 februari 2025 23:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kan je opzoeken. Aan het einde van WO2 ging het VK ook door het putje omdat ze volop fabrieken voor wapens hadden maar geen fabrieken voor normale dingen.
Heeft nog zo'n 10 jaar geduurd voor dat weer bijdraaide.
Dat zijn er honderdduizenden die hun job van voorheen terug kunnen opnemen!quote:Op zondag 16 februari 2025 23:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |