abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 februari 2025 @ 22:59:34 #51
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216711713
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dan moet je daar ter verdediging een brigade of 30 plaatsen en verdedigingslinies bouwen, dan is een Russische inval kansloos.
Men had kunnen beginnen met het graven van schachten, aanleggen van mijnenvelden en bouwen van fortificaties.

Die 30 brigades is de kers op de taart maar Rusland zoveel mogelijk kunnen vertragen is al een groot goed zoals in Oekraïne bleek. Dat was uiteindelijk hét verschil tussen regime change en een lange oorlog.

Ik vraag me af hoeveel zin de Russen er nog in hebben als ze met moeite erdoorheen komen en vervolgens door Finse artillerie en Duitse, Franse, Zweedse, Nederlandse, Engelse en Poolse vliegtuigen worden bestookt.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:00:15 #52
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711720
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:57 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS
Interessant.
Benieuwd wat de EU heeft moeten weggeven om aan tafel te mogen.
There ain't no such thing as a free lunch
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216711722
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
The n-word.
Dan schiet een Rafale een Franse raket met een 300kt kernkop terug.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:02:05 #54
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216711729
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh het was ook niet serieus maar dat was zo'n beetje de standaard dreigingstrope eerder.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:02:08 #55
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_216711730
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Interessant.
Benieuwd wat de EU heeft moeten weggeven om aan tafel te mogen.
There ain't no such thing as a free lunch
Jij doet echt aan geofictie, of niet?
pi_216711735
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:57 schreef Knipoogje het volgende:
Ik denk dat dit de volgende stappen zullen zijn:
- Trump & Putin bekokstoven een ongunstige deal met Oekraine
- Oekraine weigert -> Trump stopt hulp & Putin kan nu zeggen dat hij wel wilde maar Oekraine niet
- Europa blijft uiteraard Oekraine steunen en moet de wegvallende hulp opvangen
- Trump en Putin kunnen nu zeggen dat Europa de agressor is -> Trump stapt uit NAVO

Putin blij. Trump blij. En sommige fokkers hier blij.
Misschien is dat voor ons wel het meest gunstige scenario? Tot Poetin (en/of) Trump het loodje leggen!
Cindy De Vuyst
  zondag 16 februari 2025 @ 23:03:42 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711738
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Franse kernwapens worden alleen gebruikt als Frankrijk in gevaar is.
Groetjes Emanuel.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216711746
Cynische column over hoe wij ons verhouden tot Oekraïne

"Het enige wat we zelensky kunnen beloven is een staande ovatie als hij naar hier komt, en dat klappen doe we niet voor hem, maar voor onszelf, zodat we later aan onze kinderen konden bewijzen dat we heus wel aan de goede kant stonden"

Bekijk deze YouTube-video
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216711750
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Men had kunnen beginnen met het graven van schachten, aanleggen van mijnenvelden en bouwen van fortificaties.

Die 30 brigades is de kers op de taart maar Rusland zoveel mogelijk kunnen vertragen is al een groot goed zoals in Oekraïne bleek. Dat was uiteindelijk hét verschil tussen regime change en een lange oorlog.

Ik vraag me af hoeveel zin de Russen er nog in hebben als ze met moeite erdoorheen komen en vervolgens door Finse artillerie en Duitse, Engelse en Poolse vliegtuigen worden bestookt.
De spoorbreedte naar 1435mm brengen. Dat kan ik Finland ook aanraden. De Russen hebben naast lastdieren ook treinen voor de logistiek maar die gebruiken 1520/1524mm als spoorbreedte.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2025 23:07:34 ]
pi_216711757
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Franse kernwapens worden alleen gebruikt als Frankrijk in gevaar is.
Groetjes Emanuel.
Als Frankrijk het nodig acht voor de Franse belangen.
pi_216711764
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:02 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Misschien is dat voor ons wel het meest gunstige scenario? Tot Poetin (en/of) Trump het loodje leggen!
Natuurlijk niet. Trump is een bully die als enige doel heeft zichzelf te laten winnen en jou (ons) te laten verliezen. Die moet je nooit een win gunnen.
Het meest gunstige scenario is als Rusland de donbas uit wordt geflikkerd en daar moeten wij gewoon 100% bij helpen. Elke andere uitkomst is bijzonder ongunstig voor Europa omdat het Rusland zal versterken en de dopamine zal geven om de Baltische staten ook af te kunnen vinken als zijnde Russisch.

Enige wat dit scenario tegenhoudt is de slagkracht van de Russen op dit moment. De sancties en 2 jaar aan meatgrinder in Oekraine heeft ze niet veel goeds gedaan.
Ik denk niet dat ze bang hoeven te zijn voor artikel 5, want daar zal Trump zijn reet mee af vegen als het er op aankomt gezien hij nog geen enkele keer antwoord heeft gegeven op vragen daaromtrent.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216711765
Waarom komen een hoop mensen alleen posten als er slecht nieuws voor Oekraïne is? Soort van pervers genot oid?
  zondag 16 februari 2025 @ 23:08:50 #63
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216711767
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als Frankrijk het nodig acht voor de Franse belangen.
Dit is de precieze doctrine:

quote:
Nuclear Doctrine

French nuclear policy is one of calculated ambiguity regarding first-use of nuclear weapons. France adheres to its principle of “strict sufficiency” whereby it keeps its nuclear arsenal at the lowest possible level in accordance with the strategic context. In its 2013 White Paper on Defence and National Security, France claims that its deterrence strategy is strictly defensive and that “The use of nuclear weapons would only be conceivable in extreme circumstances of legitimate self-defense” and that nuclear deterrence “protects France from any State-led aggression against its vital interests, of whatever origin and in whatever form” including terrorism. French Presidents Hollande and Macron both reiterated this nuclear doctrine. In May 2015, France reaffirmed the 1995 negative security assurance to the UN (Resolution 984) not to use nuclear weapons against non-nuclear-weapon states-parties to the nuclear Nonproliferation Treaty (NPT) unless it is facing an invasion or sustained attack against its territories, armed forces, or states with which it has security agreement and the attack is in alliance with a nuclear-weapon state.

Paris declared that it took steps in 1992 and 1996 to lower the alert status of nuclear forces. Depending on the alert status, French nuclear forces require between days and hours to launch. Accordingly, France does not have a "launch on warning" policy or capability and relies on the survivability of its force to ensure retaliation.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216711806
Kortom: Poetin durft het niet.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:15:23 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711818
@BlaZ

ik ben benieuwd naar jouw visie:
Hoe waarschijnlijk is een Russische ontsluiting van de Suwalki gap als de EU vecht zonder USA, turkije, hongarije, en diverse andere twijfelachtige landen?

De Russen hebben na het sluiten van vrede enorme capaciteiten om in te kunnen zetten. Ik vermoed dat ditmaal de dreiging reëel is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216711820
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:08 schreef havanagila het volgende:
Waarom komen een hoop mensen alleen posten als er slecht nieuws voor Oekraïne is? Soort van pervers genot oid?
Er lopen nu eenmaal een hoop verwarde mensen rond.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216711833
Heeft Nederland de VS eigenlijk de kosten van de missies in Afghanistan al teruggevraagd? Het is leuk dat de VS de Art5 kaart trok na 11 september, maar we hebben net geleerd dat we compensatie zouden moeten krijgen.
  zondag 16 februari 2025 @ 23:17:56 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216711834
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vind het serieus vreselijk dat dit Europa moet overkomen. Het is een vernedering.
Maar het is denk ik onafwendbaar geworden. Ik vind het ge-wel-dig hoe de heersende klasse aan alle kanten enorme klappen krijgen. De gifbeker kan mij niet groot genoeg zijn. En daarna hoop ik dat wij er wat van geleerd hebben en een serieus naar de bevolking hier gaan luisteren, normaal beleid gaan voeren.
"Serieus naar de bevolking luisteren". Als de bevolking voor bepaalde partijen stemmen en daaruit een coalitie wordt gevormd dan is dat de meerderheid van de bevolking waar ze naar luisteren. Je kan niet vanuit een kleinere groep gaan roepen dat je de stem van de bevolking bent. Ook zal ieder ander een andere mening hebben wat normaal beleid is.
pi_216711855
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:15 schreef phpmystyle het volgende:
@:BlaZ

ik ben benieuwd naar jouw visie:
Hoe waarschijnlijk is een Russische ontsluiting van de Suwalki gap als de EU vecht zonder USA, turkije, hongarije, en diverse andere twijfelachtige landen?

De Russen hebben na het sluiten van vrede enorme capaciteiten om in te kunnen zetten. Ik vermoed dat ditmaal de dreiging reëel is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogen de NAVO landen die wel durven vliegtuigen inzetten tegen die Russische grondtroepen?
  zondag 16 februari 2025 @ 23:21:22 #70
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711856
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:17 schreef Momo het volgende:

[..]
"Serieus naar de bevolking luisteren". Als de bevolking voor bepaalde partijen stemmen en daaruit een coalitie wordt gevormd dan is dat de meerderheid van de bevolking waar ze naar luisteren. Je kan niet vanuit een kleinere groep gaan roepen dat je de stem van de bevolking bent. Ook zal ieder ander een andere mening hebben wat normaal beleid is.
Het kwartje valt niet hé? Dit systeem is zijn legitimiteit aan het verliezen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 16 februari 2025 @ 23:21:26 #71
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216711857
twitter
  zondag 16 februari 2025 @ 23:21:51 #72
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216711861
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Mogen de NAVO landen die wel durven vliegtuigen inzetten tegen die Russische grondtroepen?
Dat lijkt mij wel toch?
Ik snap je vraag niet denk ik?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 16 februari 2025 @ 23:22:26 #73
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216711865
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:39 schreef BlaZ het volgende:
According to the senior Ukrainian official, the U.S. delegates were more focused on the commercial aspects of a future partnership and did not have "ready answers" to how Ukraine's mineral deposits could be protected in the event of ongoing Russian aggression.
Dat zei ik ook al.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 16 februari 2025 @ 23:22:49 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216711867
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het kwartje valt niet hé? Dit systeem is zijn legitimiteit aan het verliezen.
Naar welk systeem wil je toe? Wil je dat een partij de macht heeft in Nederland? En dat vind je leuk als dat PVV zou zijn, maar niet als dat PvdA/GL zou zijn?
pi_216711870
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:21 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wauw, heel interessant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')