---------------------------------quote:Nederland 'welwillend' over deelname troepenmacht Oekraïne, snel spoedtop in Parijs
Het is niet uitgesloten dat Nederland deelneemt aan een troepenmacht om Oekraïne na een eventueel akkoord met Rusland te beschermen. "Ik denk dat we daar serieus en welwillend naar moeten kijken", zei Schoof op de internationale veiligheidsconferentie in München.
Hij ziet voor Oekraïne de belangrijkste rol weggelegd. Tegelijkertijd wijst de premier erop dat Europa er alles aan gelegen is om een bestand te handhaven. Op de achtergrond speelt mee dat de Amerikanen deze week duidelijk hebben gemaakt dat ze geen troepen leveren voor Oekraïne.
De Amerikaanse defensieminister Hegseth zei ook Europese NAVO-landen meer moeten betalen voor hun eigen defensie. Hij waarschuwde dat Europa er niet op kan rekenen dat Amerikaanse troepen "voor altijd" blijven.
Helder mandaat
Schoof benadrukt dat er nu nog geen besluit is genomen over deelname aan een internationale troepenmacht. "Het zal vast nog even discussie vergen, maar ik denk dat we er serieus naar moeten kijken en de vraag van de Amerikanen niet zomaar naast ons neer kunnen leggen."
Tegen persbureau ANP noemt Schoof wel twee voorwaarden voor deelname aan zo'n troepenmacht. Zo moet het mandaat van de missie "volstrekt helder" zijn. Ook moet er Amerikaanse steun geleverd worden in geval van nood. "Als het stevig uit de hand loopt in een situatie, moet je wel op de Amerikanen kunnen rekenen ten opzichte van Rusland."
Spoedoverleg in Parijs
De Franse president Macron heeft Europese regeringsleiders uitgenodigd voor een informeel spoedoverleg in Parijs. Dat zou maandag al moeten plaatsvinden en premier Schoof zou hier ook bij aanwezig zijn.
Er is nog wel onduidelijkheid over. Of de bijeenkomst doorgaat is nog niet officieel bevestigd. Het Élysée zegt dat er gesprekken over gaande zijn, maar dat nog niets is vastgelegd.
Meerdere Europese landen benadrukten eergisteren opnieuw dat ze aan de onderhandelingstafel willen zitten als het gaat over het beëindigen van de oorlog in Oekraïne.
Leger van Europa
De Oekraïense president Zelensky zei vandaag in München dat Europa in tijden van nood niet meer kan rekenen op de Verenigde Staten. Hij pleit voor een Europees leger na de uitlatingen van de Amerikaanse president Trump en Hegseth.
De laatste maakte deze week in Brussel duidelijk dat een NAVO-lidmaatschap er wat de VS betreft niet in zit voor Oekraïne.
"Vanaf nu zullen de dingen anders zijn en Europa moet zich daaraan aanpassen", zegt Zelensky. "Europa heeft een leger nodig, een leger van Europa."
https://nos.nl/artikel/25(...)l-spoedtop-in-parijs
Dus jij gaat ook?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
Had direct na de inval al gemoeten. Heb altijd een anti-Europa standpunt gehad maar moet achteraf stellen dat dat schromelijk naïef was. Eigenlijk in 2014 hadden we al solidair met Oekraïne moeten zijn en hen moeten steunen maar ook hier waren we te naïef.
Ik ben nooit anti europa geweest, wel anti eu(ropa) zoals het er aan toe ging/gaat. Nog steeds heb ik mijn twijfels, maar ik ben er wel overtuigd dat we collectief moeten optreden op het wereldtoneel.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
Had direct na de inval al gemoeten. Heb altijd een anti-Europa standpunt gehad maar moet achteraf stellen dat dat schromelijk naïef was. Eigenlijk in 2014 hadden we al solidair met Oekraïne moeten zijn en hen moeten steunen maar ook hier waren we te naïef.
Ik gok zomaar zo dat Pizzakoppo geen beroepsmilitair is.quote:
Wat is dat weer voor een nitwit reactie. Ik vraag of jij ook gaat? Aangezien je het allemaal zo goed weet ......quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dus jij gelooft niet in defensie?
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben nooit anti europa geweest, wel anti eu(ropa) zoals het er aan toe ging/gaat. Nog steeds heb ik mijn twijfels, maar ik ben er wel overtuigd dat we collectief moeten optreden op het wereldtoneel.
Haal de kracht uit de zaken die ons sterker maken en laat nutteloze bureaucratie/regeltjeszucht en al helemaal federalisatie lekker achterwege, dan zijn ''we'' niet eens een een machtsblok maar een supermacht.
Wat is dat voor een nitwit vraag danquote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:07 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat is dat weer voor een nitwit reactie. Ik vraag of jij ook gaat? Aangezien je het allemaal zo goed weet ......
Haha dit is toch wel heel ironischquote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:07 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat is dat weer voor een nitwit reactie. Ik vraag of jij ook gaat? Aangezien je het allemaal zo goed weet ......
Net niet iddquote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik gok zomaar zo dat Pizzakoppo geen beroepsmilitair is.
quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:08 schreef Confetti het volgende:
Ik vermoed dat het een kleine missie wordt die niet reëel afschrikt, maar dat ze erop gaan gokken dat Rusland niks durft. Als je een serieus aantal die kant opstuurt blijft er eigenlijk weinig over.
De geesten moeten snel rijp worden gemaakt voor mobilisatie. Een beroepsleger is leuk tegen terroristen op slippers, maar het is in massa te weinig tegenover een gemobiliseerd land als Rusland.
Ik trek zeker ook mijn twijfels over de bureaucratie en het huidige werken van de EU, maar zonder een federaal Europa is het bijna onmogelijk supranationale wetten aan te nemen die Europese landen verplichten mee te werken aan zoiets. Wel de lusten, niet de lasten is toch wel de norm in sommige landen helaas.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben nooit anti europa geweest, wel anti eu(ropa) zoals het er aan toe ging/gaat. Nog steeds heb ik mijn twijfels, maar ik ben er wel overtuigd dat we collectief moeten optreden op het wereldtoneel.
Haal de kracht uit de zaken die ons sterker maken en laat nutteloze bureaucratie/regeltjeszucht en al helemaal federalisatie lekker achterwege, dan zijn ''we'' niet eens een een machtsblok maar een supermacht.
Gefeliciteerd, je bent genomineerd voor de meest stompzinnige post van februari 2025. Als ik uit moet leggen waarom ga je direct op voor heel 2025.quote:
Ben jij beroepsmilitair dan?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:40 schreef Bart2002 het volgende:
Niet mee bemoeien.
Met een "internationale" troepenmacht is WO3 een feit. Moeten we niet willen.
En ons zeker niet laten leiden door wat al die Trump gekkies willen.
Een WO3 zal in Europa uitgevochten worden terwijl De US of A dat allemaal via de media volgt.
Als ik gevraagd wordt ga ik wel. Dat is nou eenmaal de plicht.
Er zullen weinig landen zijn ja die het oppergezag zullen overdragen aan een buitenlandse generaal. Ik zie het al gebeuren dat een Duitser de Nederlanders als kanonnenvlees gebruikt. Er is simpelweg geen gedeelte identiteit, dus ook geen wil om elkaar tot aan de dood te verdedigen.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:49 schreef Oud_student het volgende:
Weet je nog Screbreniza![]()
De troepen daar hadden geen mandaat, elke actie moest eerst met den Haag worden besproken, wat vaak uren duurde. Militairen die een schot losten konden worden vervolgd. Luchtsteun moest per fax worden aangevraagd bij de Fransen (die er geen zin in hadden). Resultaat: genocide op grote schaal.
Alleen met een volledig mandaat dat de plaatselijke bevelhebber in staat stelt direct te acteren kan eventueel helpen, maar dan moet er natuurlijk voldoende manschappen en materieel aanwezig zijn.
Conclusie.
[ afbeelding ]
Ik hoop dat ik winquote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:40 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent genomineerd voor de meest stompzinnige post van februari 2025. Als ik uit moet leggen waarom ga je direct op voor heel 2025.
Trump laat het aan ons over, het is ons probleem. Hij zegt: er ligt een Oceaan tussen Oekraine en de VSquote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:40 schreef Bart2002 het volgende:
Niet mee bemoeien.
Daarom beter een goede buur (Rusland) dan een verre vriend (VS)quote:Een WO3 zal in Europa uitgevochten worden terwijl De US of A dat allemaal via de media volgt.
ruzzland zal nooit een goede buur zijn zolang het criminele Kremlin regime er zit.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:55 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Trump laat het aan ons over, het is ons probleem. Hij zegt: er ligt een Oceaan tussen Oekraine en de VS
[..]
Daarom beter een goede buur (Rusland) dan een verre vriend (VS)
De EU elite heeft dit allemaal zelf veroorzaakt, en gewed op het verkeerde paard (Biden/Kamala)
Was. In een heel grijs verleden.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:44 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ben jij beroepsmilitair dan?
Ja mee eens.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:55 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Trump laat het aan ons over, het is ons probleem. Hij zegt: er ligt een Oceaan tussen Oekraine en de VS
[..]
De EU elite heeft dit allemaal zelf veroorzaakt, en gewed op het verkeerde paard (Biden/Kamala)
Mods op Nederlandstalige fora zijn vrijgesteld.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik gok zomaar zo dat Pizzakoppo geen beroepsmilitair is.
Hij heeft wel degelijk een punt! Op verjaardagen hoor ik mensen blaten dat er troepen richting de Oekraïne moeten. Het zijn vooral mensen die blaten en zich vroeger voor dienst hebben laten afkeuren. Op mijn vraag hoe het zou voelen wanneer hun kinderen zouden gaan krijg je het antwoord “ we hebben een beroepsleger “ of “ laat de werkelozen maar gaan “quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:40 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent genomineerd voor de meest stompzinnige post van februari 2025. Als ik uit moet leggen waarom ga je direct op voor heel 2025.
Je kan niet collectief optreden zonder een collectief buitenland beleid. Kortom je kiest dan juist voor meer EU. Militaire samenwerking kan ook vanuit de NAVO met of zonder VS.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb vandaag nu een aantal keer gezien dat men dat raadgevend referendum voor wat voor reden dan ook aanhaalt, opeens. Ik snap daar de relevantie niet van eigenlijk, de Nederlander had niet eens een idee wat het inhield, laat staan dat ze überhaupt niet eens Oekraïne op de kaart kon aanwijzen.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:59 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Hij heeft wel degelijk een punt! Op verjaardagen hoor ik mensen blaten dat er troepen richting de Oekraïne moeten. Het zijn vooral mensen die blaten en zich vroeger voor dienst hebben laten afkeuren. Op mijn vraag hoe het zou voelen wanneer hun kinderen zouden gaan krijg je het antwoord “ we hebben een beroepsleger “ of “ laat de werkelozen maar gaan “
Ons leger gaat dit niet trekken. Er zijn duizenden vacatures.
Mijn gok. Er wordt weer voorzichtig over dienstplicht gesproken. Vanuit Europa gaat de druk hoger worden en binnen 10 jaar kunnen onze kinderen richting de Oekraine. De Oekraine waar wij in 2016 een referendum over gehad.
Ipv inhoudelijk op zijn reactie in te gaan kom je met zo’n niets zeggende reactie.
Ga je zelf ook Howard? Ben je niet bang dat "de kwestie" escaleert dan?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:42 schreef HowardRoark het volgende:
Het zou uitstekend zijn als Nederland gaat helpen na een eventueel akkoord. Als dit samen door de VS en Europa wordt geregeld zit Oekraïne wel goed. Men mag de grens met de Baltische Staten wat dat betreft ook wel even meenemen.
Ik heb wel in dienst gezeten. Mag ik nou van jou wel reageren?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:59 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Hij heeft wel degelijk een punt! Op verjaardagen hoor ik mensen blaten dat er troepen richting de Oekraïne moeten. Het zijn vooral mensen die blaten en zich vroeger voor dienst hebben laten afkeuren. Op mijn vraag hoe het zou voelen wanneer hun kinderen zouden gaan krijg je het antwoord “ we hebben een beroepsleger “ of “ laat de werkelozen maar gaan “
Mijn gok. Er wordt weer voorzichtig over dienstplicht gesproken. Vanuit Europa gaat de druk hoger worden en binnen 10 jaar kunnen onze kinderen richting de Oekraine. De Oekraine waar wij in 2016 een referendum over gehad.
Ipv inhoudelijk op zijn reactie in te gaan kom je met zo’n niets zeggende reactie.
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:59 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Veel mensen wisten daadwerkelijk wat het inhield. Jouw argument is door media gecreëerd en voorstanders.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:24 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik heb vandaag nu een aantal keer gezien dat men dat raadgevend referendum voor wat voor reden dan ook aanhaalt, opeens. Ik snap daar de relevantie niet van eigenlijk, de Nederlander had niet eens een idee wat het inhield, laat staan dat ze überhaupt niet eens Oekraïne op de kaart kon aanwijzen.
Jij hebt je Amo gehad. Tot ziens in de Oekraine.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb wel in dienst gezeten. Mag ik nou van jou wel reageren?
Voor een kilometer sprinten met volle bepakking moet je helaas niet meer bij mij zijn. Ik heb mijn steentje bijgedragen, maar nu ben ik te oud.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:39 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Jij hebt je Amo gehad. Tot ziens in de Oekraine.
Ik ook, 1.5 uur, daarna was ik afgekeurdquote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb wel in dienst gezeten. Mag ik nou van jou wel reageren?
Bij de cadi?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Voor een kilometer sprinten met volle bepakking moet je helaas niet meer bij mij zijn. Ik heb mijn steentje bijgedragen, maar nu ben ik te oud.
Ik zat niet paraat, ik was chauffeur in een opleidingscentrum. Iedere dag rijden, de helft van de tijd met een jeepje door het terrein.quote:
Wij staan anders gewoon te vegen straks aan het front hoorquote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mods op Nederlandstalige fora zijn vrijgesteld.
Nitwit reactie op een nitwit vraag.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:07 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waar komt toch het malle idee van dat we een slecht leger hebben? Wij staan internationaal bekend als een zeer vaardig leger.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:02 schreef dl3b het volgende:
Nederlands leger naar het front?
Haha zeker, maar zodra die CADI-bak daar arriveert wordt er rechtsomkeert gemaakt.
Zonder koffie geen oorlog.
En zonder drank geen klank, maar dat is weer een andere discussie.
Malle idee?quote:Op zondag 16 februari 2025 01:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar komt toch het malle idee van dat we een slecht leger hebben? Wij staan internationaal bekend als een zeer vaardig leger.
Als mijn lunch te laat is ga ik ook kankeren, een fijne lunch is voor iedereen belangrijk.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:21 schreef dl3b het volgende:
[..]
Malle idee?
Man schei uit ik heb dat zelf meegemaakt.
Er werd s'morgens om zeven uur al naar uitgekeken en om half elf was dat ding er nog steeds niet.
Kankeren jongen de hele tijd, niet te genieten die gasten.
Dit leger?quote:Op zondag 16 februari 2025 01:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar komt toch het malle idee van dat we een slecht leger hebben? Wij staan internationaal bekend als een zeer vaardig leger.
quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:40 schreef Bart2002 het volgende:
Niet mee bemoeien.
Een WO3 zal in Europa uitgevochten worden terwijl De US of A dat allemaal via de media volgt.
We hebben amper een leger. Wel veel officieren en ondersteund personeel.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Grappige tekst voor iemand die al jarenlang Europa's meest agressieve land aan het verdedigen is. Wij moeten ons ontwapenen terwijl Rusland lekker doet wat ze doen ja?quote:Op zondag 16 februari 2025 08:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
De groeten met je leger, je agressie en je oorlogshitserij.![]()
De vijand zit niet in Moskou.
De vijand is de wapenlobby, de wapenindustrie.
Ook geen verhoging van het defensiebudget.
Geen man, geen vrouw, geen cent naar het leger.
De elite beslist, de rijke mannen van 50 plus beslissen dat arme jongens van amper 20 mogen sterven in een zinloos conflict.
Verlaging van het budget voor defensie. Geen verhoging, maar verlaging.
Ga maar lief zijn voor elkaar, in plaats van altijd ruzie maken en oorlog maken. De elite wil oorlog en doden en bloedvergieten, maar het volk is er klaar mee.
Rusland is net zo'n goede buur als Duitsland in 1940.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:55 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Een van de eerste dingen die Trump heeft gedaan na zijn aantreden is Somalië bombarderen. Je kan veel van schoof zeggen, maar hij heeft nog geen landen gebombardeerd.quote:
Ik herinner mij vooral de een fotorolletje, het NIOD onderzoek en de val van een kabinet hierover, gevolgd door promotie van Karremans. Anderen herinneren zich vooral een hossende Prins.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:49 schreef Oud_student het volgende:
De troepen daar hadden geen mandaat, elke actie moest eerst met den Haag worden besproken, wat vaak uren duurde. Militairen die een schot losten konden worden vervolgd. Luchtsteun moest per fax worden aangevraagd bij de Fransen (die er geen zin in hadden). Resultaat: genocide op grote schaal.
Alleen met een volledig mandaat dat de plaatselijke bevelhebber in staat stelt direct te acteren kan eventueel helpen, maar dan moet er natuurlijk voldoende manschappen en materieel aanwezig zijn.
Conclusie.
[ afbeelding ]
Dus jij gaat voortaan alleen je ergens voor, of tegen, uitspreken wanneer je ook daadwerkelijk zelf de handjes uit de mouwen steekt?quote:
Dit en daarnaast zal er voor elke bom een aparte vergunning aangevraagd moeten worden ivm de stikstof. En zal er eerst overlegd moeten worden hoever de legers van de N2000 gebieden moeten blijven.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:49 schreef Oud_student het volgende:
Conclusie.
[ afbeelding ]
Ik verheug me op wat beter leesbaar Nederlands op jouw accountquote:Op zondag 16 februari 2025 09:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dus jij gaat voortaan alleen je ergens voor, of tegen, uitspreken wanneer je ook daadwerkelijk zelf de handjes uit de mouwen steekt?
Ik verheug me nu al op de stilte op jouw account.
Want wat denk je dat daar mis mee is?quote:Op zondag 16 februari 2025 10:12 schreef matspontius het volgende:
[..]
Iik verheug me op wat beter leesbaar Nederlands op jouw account
Noem man en paard.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:46 schreef stinkielinkie het volgende:
Er zullen vast veel oorlogshitsende Fokkers paraat staan om te gaan vechten.
Dat jij je gelijk aangesproken voelt zegt genoeg.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Noem man en paard.
Over welke fokkers heb je het precies?
Niets hoorquote:Op zondag 16 februari 2025 10:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Want wat denk je dat daar mis mee is?
Dat denk ik niet. Oekraïne och zo arm en corrupt, oh toch een oorlog daar ergens, in het oosten ofzo? Moeten we niet willen hoor, zo’n associatieverdrag.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:36 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Veel mensen wisten daadwerkelijk wat het inhield. Jouw argument is door media gecreëerd en voorstanders.
Ja dan kun je meteen de rode loper uitrollen voor dictaturen om hier binnen te vallen. Helaas is een leger nodig. Vrede op aarde is een illusie.quote:Op zondag 16 februari 2025 08:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Daar zullen ze anderen heel wat beter voor kunnen gebruiken. Maar ik snap wel het belang.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:46 schreef stinkielinkie het volgende:
Er zullen vast veel oorlogshitsende Fokkers paraat staan om te gaan vechten.
Klinkt knap Onkruit/PSP achtig...quote:Op zondag 16 februari 2025 08:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
De groeten met je leger, je agressie en je oorlogshitserij.![]()
De vijand zit niet in Moskou.
De vijand is de wapenlobby, de wapenindustrie.
Ook geen verhoging van het defensiebudget.
De elite beslist, de rijke mannen van 50 plus beslissen dat arme jongens van amper 20 mogen sterven in een zinloos conflict.
Verlaging van het budget voor defensie. Geen verhoging, maar verlaging.
Ga maar lief zijn voor elkaar, in plaats van altijd ruzie maken en oorlog maken. De elite wil oorlog en doden en bloedvergieten, maar het volk is er klaar mee.
De Oekraine is ook corrupt tot op het bot.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:08 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Oekraïne och zo arm en corrupt, oh toch een oorlog daar ergens, in het oosten ofzo? Moeten we niet willen hoor, zo’n associatieverdrag.
Dat is een beetje de tendens onder de Nederlanders geweest.
Maargoed, whatever rocks your boat
Dat vind ik een van de grootste obstakels om als soldaat naar het front te moeten. Je kunt zo goed vechten met je maten, zoals je wilt, maar je bent overgeleverd aan de grillen van de generaals.quote:Er zullen weinig landen zijn ja die het oppergezag zullen overdragen aan een buitenlandse generaal. Ik zie het al gebeuren dat een Duitser de Nederlanders als kanonnenvlees gebruikt. Er is simpelweg geen gedeelte identiteit, dus ook geen wil om elkaar tot aan de dood te verdedigen.
Niet mijn bondgenoot. Maar pak je kans.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:17 schreef Momo het volgende:
Zou niet verkeerd zijn om nu wel in te grijpen, had al veel eerder moeten gebeuren. Het is onze bondgenoot op Europese bodem die wordt aangevallen en gebombardeerd. Niet een vredemissie in Irak of Afghanistan.
Of met Rutte die defensie kapot heeft bezuinigd. En nu de toeter van de NAVO is.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:49 schreef Idisrom het volgende:
PS: ik kon onderstaande quote van @#ANOMNIEM niet quoten (alleen maar rapporteren
[..]
Dat vind ik een van de grootste obstakels om als soldaat naar het front te moeten. Je kunt zo goed vechten met je maten, zoals je wilt, maar je bent overgeleverd aan de grillen van de generaals.
Je zult als soldaat maar een incompetente generaal als Douglas Haig (WO I) als bevelhebber hebben. Als je dan toch de dood ingejaagd wordt, dan speel ik liever Russische roulette met een fles wodka erbij.
George Orwell: ‘Alle oorlogspropaganda, alle kreten, leugens en alle haat komen steevast van mannen die zelf niet vechten.’
Ja, ik was het meest verbaasd dat afgelopen jaar Oekraïens en/of door het Westen aan Oekraïne geleverd wapentuig opdook in Afrikaanse landen.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:44 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
De Oekraine is ook corrupt tot op het bot.
Je vecht niet met je maten. Je wordt kapot geschoten door een drone of je wordt geraakt door een raket, granaat of wat dan ook die van 50 km afstand wordt afgeschoten. Terwijl jij in je schuttersput zit met -15.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:49 schreef Idisrom het volgende:
PS: ik kon onderstaande quote van @#ANOMNIEM niet quoten (alleen maar rapporteren
[..]
Dat vind ik een van de grootste obstakels om als soldaat naar het front te moeten. Je kunt zo goed vechten met je maten, zoals je wilt, maar je bent overgeleverd aan de grillen van de generaals.
Je zult als soldaat maar een incompetente generaal als Douglas Haig (WO I) als bevelhebber hebben. Als je dan toch de dood ingejaagd wordt, dan speel ik liever Russische roulette met een fles wodka erbij.
George Orwell: ‘Alle oorlogspropaganda, alle kreten, leugens en alle haat komen steevast van mannen die zelf niet vechten.’
Maakt voor de Nederlandse manschappen niet uit, zolang de koffielogistiek op orde is.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat is dus ook mijn grootste bezwaar als het om horizontale instromers gaat. Lui die in het civiele leven een knap hoge positie hebben bekleed en dan 1 op 1 generaal worden bij defensie. Zie een Hillie Beentjes, een Annelore Roelofs en recent Hanke Bruins Slot. Nou heeft die laatste nog een paar jaar militaire ervaring (als subalterne de dienst verlaten) maar is nu tweester generaal. Ter vergelijking, dat is de rang van een divisie commandant... Grofweg zo'n 20.000 militairen...quote:Op zondag 16 februari 2025 11:49 schreef Idisrom het volgende:
Ook was er een dingetje met kippen in de Oekraïne. Kippenfabrieken, geen toezicht icm diervriendelijkheid en voedselveiligheid. Overigens was er iets op aan te merken over de persvrijheid.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, ik was het meest verbaasd dat afgelopen jaar Oekraïens en/of door het Westen aan Oekraïne geleverd wapentuig opdook in Afrikaanse landen.
quote:Op zondag 16 februari 2025 11:08 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Oekraïne och zo arm en corrupt, oh toch een oorlog daar ergens, in het oosten ofzo? Moeten we niet willen hoor, zo’n associatieverdrag.
Dat is een beetje de tendens onder de Nederlanders geweest.
Maargoed, whatever rocks your boat
https://overijssel.sp.nl/(...)aine-een-slecht-ideequote:Dankzij een initiatief van het burgercomité-EU hebben we op 6 april de kans om ons in een raadgevend referendum uit te spreken over het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne. Dit verdrag wordt ons voorgeschoteld als uitsluitend een handelsverdrag met economische voordelen voor beide partijen. Het associatieverdrag gaat echter over veel meer dan alleen handel en brengt grote risico’s met zich mee.
Het associatieverdrag gaat ook over verregaande militaire samenwerking tussen Oekraïne en de EU. In artikel 10 van het verdrag worden bijvoorbeeld afspraken gemaakt over de versterking van de militaire capaciteit van Oekraïne. Hiermee wordt de heilloze confrontatie tussen Rusland en Oekraïne verder op de spits gedreven en raakt de EU nog meer betrokken bij dit conflict.
Iedereen moet ontwapenen.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Grappige tekst voor iemand die al jarenlang Europa's meest agressieve land aan het verdedigen is. Wij moeten ons ontwapenen terwijl Rusland lekker doet wat ze doen ja?
Niets mis mee. Toen had je nog serieuze vredesbewegingen.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klinkt knap Onkruit/PSP achtig...![]()
Overigens konden al die pacifisten destijds rekenen op de warme aandacht van de BVD vanwege de zeer waarschijnlijke banden met de KGB.
Goh, dat klinkt bekend..
Dit inderdaad.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat zag ie goed. Altijd anderen de dood in drijven.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:49 schreef Idisrom het volgende:
De Partij voor de Dieren, een linkse partij dus, was derhalve in 2015, tegen toetreding van Oekraine in de EU en tegen het associatieverdrag tijdens het referendum.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:00 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Ook was er een dingetje met kippen in de Oekraïne. Kippenfabrieken, geen toezicht icm diervriendelijkheid en voedselveiligheid. Overigens was er iets op aan te merken over de persvrijheid.
Het is een nobel streven hoor, daar niet van. Maar het is niet dat we dat zelf allemaal maar kunnen bepalen. We dachten ook lekker makkelijk onder WW2 uit te komen maar dat mislukte ook, dit uiteraard tot groot verdriet van al die "Gebroken Geweertje" figuren.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Niets mis mee. Toen had je nog serieuze vredesbewegingen.
Toen wilden de mensen vrede, geen oorlog.
En geld voor pensioenen, goede ziekenzorg, goed onderwijs. Geen bananenrepubliek achtige zooi dat al het geld naar wapens gaat en het volk maar droog brood moet eten en doodvriest in onze woningen.
Smeer p**p op je militaire oproep.
Geen man, geen vrouw, geen cent naar het leger.![]()
Van wapens naar ploegscharen.
Bel Poetin anders ff op en zeg het hem.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Iedereen moet ontwapenen.
Rusland ook.
Dat zijn / waren gewoon mensen die de waanzin van oorlog inzien. En ook zien dat zoiets nooit een "oplossing" oplevert.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:45 schreef AchJa het volgende:
dit uiteraard tot groot verdriet van al die "Gebroken Geweertje" figuren.
Ik vrees dat de geschiedenis je geen gelijk geeft.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat zijn / waren gewoon mensen die de waanzin van oorlog inzien. En ook zien dat zoiets nooit een "oplossing" oplevert.
Kortom: gewoon verstandige mensen.
Geniaal! Dat niemand dit eerder verzonnen heeft.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Rusland ook.
Iedereen met een beetje verstand ziet de waanzin van een oorlog in maar het probleem zijn juist de mensen die die waanzin niet inzien en naar eigen goeddunken landen gaan inpikken of met harde hand een religie danwel ideologie gaan afdwingen (Putin, ISIS, IRA, etc.)quote:Op zondag 16 februari 2025 18:55 schreef Bart2002 het volgende:
Dat zijn / waren gewoon mensen die de waanzin van oorlog inzien. En ook zien dat zoiets nooit een "oplossing" oplevert.
Да, хорошо.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bel Poetin anders ff op en zeg het hem.
Maar dat doen ze dus niet.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Rusland ook.
Dit dus.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Kijk, een Putin pijpende vijfde colonne.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:57 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit dus.
De enige die denken profijt te hebben van militarisme is de mensen die hier geld mee verdienen. De wapenhandelaren.
Ooit was links daar fel op tegen, wapenhandel en oorlogsindustrie.
Youp van 't Hek had daar ooit nog een sketch over.
Door wapens gaan mensen dood.
Als je je voorbereid op oorlog, krijg je oorlog.
If you cannot solve a problem with force,quote:Op zondag 16 februari 2025 22:01 schreef ems. het volgende:
Nouja, ik ben geen liefhebber maar historisch gezien heeft oorlog een heleboel, al dan niet verzonnen, problemen weten op te lossen.
Geweld in het algemeen kan vrijwel elk probleem oplossen. Of het wenselijk is is een ander verhaal.
En dan fan zijn van Rusland....quote:Op zondag 16 februari 2025 18:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De Partij voor de Dieren, een linkse partij dus, was derhalve in 2015, tegen toetreding van Oekraine in de EU en tegen het associatieverdrag tijdens het referendum.
Oekraine kent inderdaad geen persvrijheid, nauwelijks mensenrechten en is al helemaal niet democratisch. Je kunt net zo goed Zimbabwe lid maken van de EU, wellicht scoren ze daar zelfs beter dan Oekraine.
Met de EU-expansiedrift onder leiding van de ongekozen Frau von der Leijen zie ik Zimbabwe nog wel toetreden tot de EU. Dat mens is echt knettergek.
Nee, als je vrede wilt, moet je voorbereid zijn op oorlog. Zodat je niet gezien wordt als een gemakkelijk doelwit waar andere landen zonder probleem overheen kunnen lopen. Want je hebt er altijd die dat gaan proberen.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:57 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit dus.
De enige die denken profijt te hebben van militarisme is de mensen die hier geld mee verdienen. De wapenhandelaren.
Hij is een putinpijperquote:Op zondag 16 februari 2025 22:05 schreef havanagila het volgende:
[..]
En dan fan zijn van Rusland....
Ik zie uiteraard liever geen oorlog. Helaas hebben we teveel psychopaten aan de macht die ook nog eens goed bewapend zijn. Dan zul je je helaas ook goed moeten bewapenen om de dialoog aan te kunnen gaan en zo de balans te houden en een psychopaat die zwaar bewapend is niet het idee te geven zomaar binnen te vallen.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die geweldige tijd waar je het over hebt bestond de dienstplicht. Ja er waren vredes demonstraties. Vanaf de besparing op defensie en die geweldige jaren 90 hebben veel afgebroken. Maar de tijd toen alles volgens jou perfect was, was er een balans en nog enigzins daadkrachtige politici.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Niets mis mee. Toen had je nog serieuze vredesbewegingen.
Toen wilden de mensen vrede, geen oorlog.
En geld voor pensioenen, goede ziekenzorg, goed onderwijs. Geen bananenrepubliek achtige zooi dat al het geld naar wapens gaat en het volk maar droog brood moet eten en doodvriest in onze woningen.
Smeer p**p op je militaire oproep.
Geen man, geen vrouw, geen cent naar het leger.![]()
Van wapens naar ploegscharen.
Ik kan je deze aanraden:quote:Op zondag 16 februari 2025 21:57 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik ook:quote:Op zondag 16 februari 2025 22:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan je deze aanraden:
https://www.vaneck.com/nl/nl/defensie-etf/
En deze doet het ook goed:
https://www.justetf.com/nl/etf-profile.html?isin=IE000OJ5TQP4
Daar kijk ik ook naar. Maar ook Leonardo etc. Dus liefst een NATO ETF.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ook:
zit er helaas zelf niet in.
https://www.google.com/se(...)HlT8&sclient=gws-wiz
Zit je er al in dan?quote:Op zondag 16 februari 2025 22:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar kijk ik ook naar. Maar ook Leonardo etc. Dus liefst een NATO ETF.
Ja. Twee weken geleden ingestapt.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zit je er al in dan?
Ik ben zoals gewoon weer te laat. En nu staat de boel erg hoog, en kan nog véél hoger.
Maar als er deals komen dan kan het ook weer inzakken natuurlijk.
https://www.telegraph.co.(...)h-troops-in-ukraine/quote:Starmer: I’m ready to put British troops in Ukraine
PM’s announcement puts pressure on European leaders to do the same at summit in Paris.
En vervolgens Rusland verdedigen.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De Partij voor de Dieren, een linkse partij dus, was derhalve in 2015, tegen toetreding van Oekraine in de EU en tegen het associatieverdrag tijdens het referendum.
Oekraine kent inderdaad geen persvrijheid, nauwelijks mensenrechten en is al helemaal niet democratisch. Je kunt net zo goed Zimbabwe lid maken van de EU, wellicht scoren ze daar zelfs beter dan Oekraine.
Met de EU-expansiedrift onder leiding van de ongekozen Frau von der Leijen zie ik Zimbabwe nog wel toetreden tot de EU. Dat mens is echt knettergek.
Dat is fijn, want dat land zal vrij cruciaal zijn als de VS niet wil..quote:Op maandag 17 februari 2025 00:19 schreef capricia het volgende:
Groot Brittannië wil wel.
[..]
https://www.telegraph.co.(...)h-troops-in-ukraine/
Ja.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is fijn, want dat land zal vrij cruciaal zijn als de VS niet wil..
Dat denk ik niet.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:33 schreef HSG het volgende:
Ik zie het al helemaal voor mij.
Oekraïne: er is een verdrag met Rusland.
NAVO: wij stationeren soldaten in Oekraïne.
*week later*
Oekraïne: de Russen dreigen zich niet aan het verdrag te houden.
NAVO: wij trekken onze troepen weer terug.
Begin maar met een miljoen drones ofzo.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
Dan zal er echt gevochten moeten worden door het NAVO stompje.
Reken maar dat daadwerkelijk het gevecht aangaan ongeveer het laatste is dat de NAVO left overs zullen doen. De uitkomst zijn héél ongewis zijn namelijk.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:25 schreef capricia het volgende:
En iedere raket op of naar een Oekraïnse stad is er een terug naar Rusland.
Ik neem ook aan dat die grens vooral electronisch en automatisch bewaakt gaat worden. Want, 1.300 km grens is best best een eindje qua manschappen.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Reken maar dat daadwerkelijk het gevecht aangaan ongeveer het laatste is dat de NAVO left overs zullen doen. De uitkomst zijn héél ongewis zijn namelijk.
Ongetwijfeld maar daar houd je geen invasie mee tegen. Daar weet Rusland alles van bij Kursk.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem ook aan dat die grens vooral electronisch en automatisch bewaakt gaat worden. Want, 1.300 km grens is best best een eindje qua manschappen.
100.000 troepenquote:Op maandag 17 februari 2025 09:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem ook aan dat die grens vooral electronisch en automatisch bewaakt gaat worden. Want, 1.300 km grens is best best een eindje qua manschappen.
In feite heeft Poetin al gewonnen. Kijk bijvoorbeeld eens naar wat de grootste fractie in de 2e kamer is op het moment. Je hoeft niet bij Wilders te zijn als je voor een sterk Europa bent. In tegendeel zelfs.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
100.000 troepen
[ x ]
Persoonlijk denk ik dat dit de opmars is naar een groter conflict tussen Europa en Rusland ipv de-escalatie. De Russen nemen geen genoegen met deze minimale "overwinning" en zullen aan de stoelpoten van de Europese stabiliteit willen blijven zagen door verkiezingen in diverse landen te blijven beïnvloeden en langzaam maar zeker oost Europa voor zich proberen te winnen (waar ze al deels in slagen).
Dat weet ik niet.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
100.000 troepen
[ x ]
Persoonlijk denk ik dat dit de opmars is naar een groter conflict tussen Europa en Rusland ipv de-escalatie. De Russen nemen geen genoegen met deze minimale "overwinning" en zullen aan de stoelpoten van de Europese stabiliteit willen blijven zagen door verkiezingen in diverse landen te blijven beïnvloeden en langzaam maar zeker oost Europa voor zich proberen te winnen (waar ze al deels in slagen).
Kan hij nietquote:
Niet echtquote:Op maandag 17 februari 2025 09:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mark Rutte praat hem volledig na intussen.
Klopt gewoon nietquote:
Oekraïne is niet onze bondgenoot.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:17 schreef Momo het volgende:
Zou niet verkeerd zijn om nu wel in te grijpen, had al veel eerder moeten gebeuren. Het is onze bondgenoot op Europese bodem die wordt aangevallen en gebombardeerd. Niet een vredemissie in Irak of Afghanistan.
Los van of dat allemaal nou wel of niet waar is betekent dat niet dat je de mensen daar maar aan hun lot moet overlaten wanneer een boze buur de boel komt verneuken.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Oekraïne is niet onze bondgenoot.
Oekraïne is een gaar corrupt teringland waar we middels een referendum een dikke vinger naar hebben opgestoken.
Dat is Oekraïne.
Dat zeg ik toch ook niet. Ik zeg louter dat het niet onze bondgenoot is. En dat klopt ook.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Los van of dat allemaal nou wel of niet waar is betekent dat niet dat je de mensen daar maar aan hun lot moet overlaten wanneer een boze buur de boel komt verneuken.
Als dat waar of niet waar is doet niet ter zake.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:46 schreef Straatcommando. het volgende:
We zijn inmiddels bondgenoten.
Dat referendum kwam trouwens uit de koker van een rabiaat pro Russische partij. Al was dat toen nog niet zo openlijk, niet voor het grote publiek in ieder geval
Het is ook totaal niet relevant voor de huidige situatiequote:Op maandag 17 februari 2025 10:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als dat waar of niet waar is doet niet ter zake.
De bevolking heeft zich duidelijk uitgesproken. Getuigt van weinig democratische ethos dat te negeren.
Als Oekraïne zo corrupt is, waarom heeft Poetin iemand als Zelensky dan niet gewoon omgekocht? Dan had hij ook geen oorlog hoeven te voeren.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Oekraïne is niet onze bondgenoot.
Oekraïne is een gaar corrupt teringland
Ik heb destijds overigens 'voor' toenadering gestemd. En terecht, zo blijkt.quote:waar we middels een referendum een dikke vinger naar hebben opgestoken.
Dat is Oekraïne.
Dat de opkomst aan de lage kant was doet niets af aan de uitslag.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:49 schreef sp3c het volgende:
De bevolking kwam nauwelijks opdagen, boeide blijkbaar niemand een klote
Klopt. Maar dan nu niet gaan miemelen over de uitslag van het referendum.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:49 schreef sp3c het volgende:
De bevolking kwam nauwelijks opdagen, boeide blijkbaar niemand een klote
Ik heb niets gezegd over de uitslagquote:Op maandag 17 februari 2025 10:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan nu niet gaan miemelen over de uitslag van het referendum.
Uitslagen in twijfel trekken gebeurt alleen in autocratien.
Het doel van dat GS/FvD-referendum was niet meer dan te proberen zand in de raderen van de EU en Rutte te strooien. Meer zat er echt niet achter.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Als ik me niet vergis ging het er nog om spannen of de kiesdrempel behaald ging worden of niet
En daarmee verliest een uitslag zijn legitimeit?quote:Op maandag 17 februari 2025 10:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik heb niets gezegd over de uitslag
Er werd gesteld dat de bevolking zich duidelijk heeft uitgesproken, dat deed het niet
Leeuwendeel vond het linksom of rechtsom niet belangrijk genoeg om naar buiten te gaan
Dat klopt, en zelfs dat leefde blijkbaar niet eens voldoende.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het doel van dat GS/FvD-referendum was niet meer dan te proberen zand in de raderen van de EU en Rutte te strooien. Meer zat er echt niet achter.
Welk punt wil je precies maken?quote:Op maandag 17 februari 2025 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
Als je uitslagen van verkiezingen niet erkent omdat je de opkomst onvoldoende vindt, dan is het einde zoek natuurlijk.
Een raadgevend referendum is geen verkiezing.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
Als je uitslagen van verkiezingen niet erkent omdat je de opkomst onvoldoende vindt, dan is het einde zoek natuurlijk.
Het had überhaupt geen legitimiteitquote:Op maandag 17 februari 2025 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En daarmee verliest een uitslag zijn legitimeit?
Stel dat er in Moskou iemand is, met een kalend hoofd, klein postuur, en die erkent uitslagen van verkiezingen niet omdat de opkomst onvoldoende was. Hoe reageert men dan?
Dat zegt niemand, wel dat je er een bepaalde boodschap uit kan halen te weten : het kon mensen aan hun reet roesten.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
quote:
Ja, niemand zegt dat.quote:
De opkomst drempel is gewoon gehaald ondanks de smerige tactiek van de overheid om het stemmen zoveel mogelijk te ontmoedigen.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
In links progressieve kringen is democratie een prachtig woord om vooral mee te schermen. Maar wanneer ze de voor hun negatieve resultaten van democratie mogen ervaren dan hoeven ze de democratie niet te respecteren.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Prima samenvatting van je reactie.
Klinkt natuurlijk totaal niet als Wilders, of de andere figuren (Baudet, Orban, Trump, Poetin, ...) die jou het kwijl in de mond doen lopen.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:33 schreef Chivaz het volgende:
nietszeggende one liner
een fatsoenlijk argument valt niet te maken.
valsheid en autoritaire trekjes
Een raadgevend referendum is wat het is: een enquête zonder enige vorm van wettige waarde. Een regering wordt gekozen en is dan vrij om te beslissen wat ze willen. Na 4 jaar krijgt het volk weer een nieuwe kans om de regeringspartijen te belonen of af te straffen. Politici willen alleen zelf beslissingen nemen en dat niet overdragen aan het volk zoals in bijvoorbeeld Zwitserland het geval is met bindende referenda.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:22 schreef Chivaz het volgende:
Dat het een raadgevend referendum was is al helemaal geen argument om de uitslag terzijde te leggen.
De overheid staat in dienst van ons dus hebben ze de morele verplichting om die raad op te volgen.
Bla bla bla, elk referendum uitslag in Nederland is genegeerd ten behoeve van de boven ons gestelden. Je vond dat hoogst waarschijnlijk helemaal prima omdat je het standpunt van de overheid had ingenomen.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Klinkt natuurlijk totaal niet als Wilders, of de andere figuren (Baudet, Orban, Trump, Poetin, ...) die jou het kwijl in de mond doen lopen.
Als zowat alle partijen op 1 onderwerp dezelfde kant op willen dan heeft elke 4 jaar stemmen weinig zin.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:40 schreef adder het volgende:
[..]
Een raadgevend referendum is wat het is: een enquête zonder enige vorm van wettige waarde. Een regering wordt gekozen en is dan vrij om te beslissen wat ze willen. Na 4 jaar krijgt het volk weer een nieuwe kans om de regeringspartijen te belonen of af te straffen. Politici willen alleen zelf beslissingen nemen en dat niet overdragen aan het volk zoals in bijvoorbeeld Zwitserland het geval is met bindende referenda.
Ontopic: Aan een vredesmacht gaat Nederland natuurlijk troepen leveren, maar dat is niet eens nodig, dat kunnen de Oekraïners zelf ook wel.
Om een bepaalde Fok-user maar eens te quoten:quote:Op maandag 17 februari 2025 11:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als zowat alle partijen op 1 onderwerp dezelfde kant op willen dan heeft elke 4 jaar stemmen weinig zin.
Juist dan is het referendum een zeer goed middel om koers te wijzigen.
quote:Democratie is alleen leuk en dient alleen gerespecteerd te worden zolang de uitslag jullie bevalt.
En als ik dat toen had geweten had ik anders gestemd, en velen vast met mij.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het doel van dat GS/FvD-referendum was niet meer dan te proberen zand in de raderen van de EU en Rutte te strooien. Meer zat er echt niet achter.
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij was dat toen ook al wel duidelijk.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
En als ik dat toen had geweten had ik anders gestemd, en velen vast met mij.
Voor mij niet, het kwartje viel pas twee jaar later.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij was dat toen ook al wel duidelijk.
Ach ja, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Voor mij niet, het kwartje viel pas twee jaar later.
Hele andere tijd ook. Oekraïne was voor velen een ver van mijn bed show, als het al een show was.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Voor mij niet, het kwartje viel pas twee jaar later.
Ik was geen Baudetaanhanger ofzo. Ik bekeek dat verdrag heel inhoudelijk: is het een goed verdrag? Ik vond destijds van niet dus ik zag graag een ander (verbeterd) verdrag. Dat een tegenstem vervolgens wordt verdraait wordt naar een stem tegen elke vorm van een associatieverdrag is behoorlijk achterbaks.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ach ja, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Nog mooier is het nieuwe woord: een weerbare democratiequote:Op maandag 17 februari 2025 11:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In links progressieve kringen is democratie een prachtig woord om vooral mee te schermen. Maar wanneer ze de voor hun negatieve resultaten van democratie mogen ervaren dan hoeven ze de democratie niet te respecteren.
Dan krijg je dit soort nietszeggende one liners want een fatsoenlijk argument valt niet te maken.
Het mooie is dat steeds meer mensen de valsheid en autoritaire trekjes van de links progressieven doorzien.
Als je een beetje je best deed om na te denken en je ziet hoe de politieke wind waait dan weet je dat jullie tijd voorbij is.
Wat trouwens niemand meer herinnert, was dat we in 2014 nog in de post EU crisis zaten. We konden ook niet veel permitteren, er was veel bezuinigd. All over Europe. Wapenwedloopje konden we ook niet gebruiken.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hele andere tijd ook. Oekraïne was voor velen een ver van mijn bed show, als het al een show was.
Dit dus. Het levert helemaal niets op behoudens kans op grote ellende.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:21 schreef Patroon het volgende:
Ze moeten daar mooi wegblijven, net zoals de rest van Europa.
Want mochten ze daarheen gaan om de vrede te bewaren en Rusland houdt zich niet aan het bestand, dan moet je optreden..en voor je het weet zit je met Europa in de oorlog.
We zijn ook niet welkom bij de onderhandelingen, daar hebben ze ons niet nodig...dus dan moeten ze (Amerika en Oekraïne) daar zelf maar oplossen met de "vrede" bewaken.
Dan hadden ze Wilders maar premier moeten laten worden.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Grootste internationale crisis in jaren en uitgerekend nu zitten wij opgescheept met zo'n lege huls als Schoof, die niet eens een mandaat heeft om harde toezeggingen te doen in Parijs.
Dit is te makkelijk we zijn er al bij betrokken en er zit niets anders op dan bij te dragen aan een troepenmacht.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:21 schreef Patroon het volgende:
Ze moeten daar mooi wegblijven, net zoals de rest van Europa.
Want mochten ze daarheen gaan om de vrede te bewaren en Rusland houdt zich niet aan het bestand, dan moet je optreden..en voor je het weet zit je met Europa in de oorlog.
We zijn ook niet welkom bij de onderhandelingen, daar hebben ze ons niet nodig...dus dan moeten ze (Amerika en Oekraïne) daar zelf maar oplossen met de "vrede" bewaken.
Wie is nog wel echt in charge dan? Macron? Scholz?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Grootste internationale crisis in jaren en uitgerekend nu zitten wij opgescheept met zo'n lege huls als Schoof, die niet eens een mandaat heeft om harde toezeggingen te doen in Parijs.
Dan zaten we nu überhaupt niet aan tafel.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan hadden ze Wilders maar premier moeten laten worden.
Nee hoorquote:Op maandag 17 februari 2025 12:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is te makkelijk we zijn er al bij betrokken en er zit niets anders op dan bij te dragen aan een troepenmacht.
Waarom niet? Was gewoon heengegaan verwacht ik.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan zaten we nu überhaupt niet aan tafel.
Niet alle EU-landen zijn uitgenodigd (daarover heerst ook enige ergernis). Gezien zijn houding en uitlatingen was Wilders niet welkom geweest.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom niet? Was gewoon heengegaan verwacht ik.
Ik vind van wel, we zijn die weg ingeslagen en we moeten nu onze steen bijdragen om de vrede te bewaren. Tegelijkertijd hoop ik ook dat we de relaties met Rusland weer zo snel mogelijk kunnen normaliseren.quote:
Ongetwijfeld vinden ze Geert een kneus.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet alle EU-landen zijn uitgenodigd (daarover heerst ook enige ergernis). Gezien zijn houding en uitlatingen was Wilders niet welkom geweest.
Als we na al die miljarden niet eens uitgenodigd worden door Macron omdat Wilders premier is dan is dat een teken dat Macron en kornuiten geen knip voor de neus waard zijn.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet alle EU-landen zijn uitgenodigd (daarover heerst ook enige ergernis). Gezien zijn houding en uitlatingen was Wilders niet welkom geweest.
Er zal toch op verschillende vlakken een bijdrage geleverd kunnen worden? Materiaal, troepen, financieel etc.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind van wel, we zijn die weg ingeslagen en we moeten nu onze steen bijdragen om de vrede te bewaren. Tegelijkertijd hoop ik ook dat we de relaties met Rusland weer zo snel mogelijk kunnen normaliseren.
Net als in Roemenië. Gewoon ongeldig verklaren.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Om een bepaalde Fok-user maar eens te quoten:
[..]
Wat mij betreft blijft het alleen bij troepen. Ik vertrouw die Oekraïners totaal niet.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zal toch op verschillende vlakken een bijdrage geleverd kunnen worden? Materiaal, troepen, financieel etc.
Je bent je nu aan het opwinden over een situatie die niet aan de orde is, aangezien Wilders geen premier is.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ongetwijfeld vinden ze Geert een kneus.
Maar het kwartje valt nog steeds niet he? Hoe ernstig de situatie is.
Brussel heeft helemaal niet meer de ruimte om te cherrypicken wie wel wie niet, elk land dat kan bijdragen is nodig. De tijd van prestige en beeldvorming is wel voorbij hoor.
Volgens mij gaat Europa, de EU, ook dat land wederopbouwen.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat mij betreft blijft het alleen bij troepen. Ik vertrouw die Oekraïners totaal niet.
En wat zou je verwachten van een sterke premier? Dat wij als kleinste land heroïsche toezeggingen gaan doen?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent je nu aan het opwinden over een situatie die niet aan de orde is, aangezien Wilders geen premier is.
Schoof zit aan tafel, en Schoof is een slappe premier.
Is dat zo?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat Europa, de EU, ook dat land wederopbouwen.
Wat zou een sterke premier hier in deze situatie volgens jou anders doen dan Schoof?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent je nu aan het opwinden over een situatie die niet aan de orde is, aangezien Wilders geen premier is.
Het had er helemaal aan gelegen hoe een premier Wilders zich had opgesteld. Had hij zich, als MP, tegen Oekraïne gekeerd en was hij bij Trump in de reet gekropen, dan zat hij vandaag niet aan tafel.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als we na al die miljarden niet eens uitgenodigd worden door Macron omdat Wilders premier is dan is dat een teken dat Macron en kornuiten geen knip voor de neus waard zijn.
Je kan geen leiding geven als je niet bereid bent om ideologische tegenstanders uit te nodigen om te kijken naar een gezamenlijke oplossing.
De EU is al bezig met bedrijven die dat graag willen doen.quote:
Met al onze leopards naar Moskou denderen?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat zou een sterke premier hier in deze situatie volgens jou anders doen dan Schoof?
Hoe financieren?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:44 schreef capricia het volgende:
[..]
De EU is al bezig met bedrijven die dat graag willen doen.
'Call for Expression of Interest' is al gepubliceerd door de EU, een aankondiging voor aanbestedingen. Tot maart ofzo kun je je nog inschrijven.
Wat ik al aangaf: Schoof heeft geen echt mandaat, kan geen harde toezeggingen doen. Dat zie je al sinds zijn aantreden aan zijn reacties. Hij loopt op eieren, bang dat hij is om Wilders tegen het hoofd te stoten.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat zou een sterke premier hier in deze situatie volgens jou anders doen dan Schoof?
Moet je eens voorstellen hoeveel mensen er waarschijnlijk nog hadden geleefd als dit zo was geblevenquote:Op maandag 17 februari 2025 11:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hele andere tijd ook. Oekraïne was voor velen een ver van mijn bed show, als het al een show was.
quote:Op maandag 17 februari 2025 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ik al aangaf: Schoof heeft geen echt mandaat, kan geen harde toezeggingen doen. Dat zie je al sinds zijn aantreden aan zijn reacties. Hij loopt op eieren, bang dat hij is om Wilders tegen het hoofd te stoten.
Rutte had samen met Macron het voortouw genomen en harde toezeggingen gedaan, omdat hij wist dat hij de steun had van de coalitie en de meerderheid van de TK. En mocht hij daaraan twijfelen, dan zou hij kritische partijen voor zich winnen.
Beetje dezelfde soort invulling van jouw kant hoor Koosie.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, deze discussie is vrij zinloos, want Rutte is geen premier.
Mij werd gevraagd wat een sterke premier zou doen. Ik geef daar antwoord op, Willempie.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Beetje dezelfde soort invulling van jouw kant hoor Koosie.
Onder Rutte deed onze regering keer op keer toezeggingen qua wapenleveranties, liep daar ook in voorop. Rutte stond vooraan en maakte afspraken, gesteund door zijn partij en coalitiepartners.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
Een Nederlandse premier zal niks toezeggen, omdat die niks heeft om toe te zeggen. Ongelooflijk dat dat na 3 jaar nog steeds niet doordringt.
Wij zijn militair naakt.
Wat een onzin. We leveren F16s, dus zullen we ook wel piloten hebben.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
Een Nederlandse premier zal niks toezeggen, omdat die niks heeft om toe te zeggen. Ongelooflijk dat dat na 3 jaar nog steeds niet doordringt.
Wij zijn militair naakt.
Die rare Earth minerals liggen bij mijn weten vooral in het oosten dat is bezet door de Russen.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat Europa, de EU, ook dat land wederopbouwen.
Oekraïne wordt embedded in de Europese veiligheidstructuur. En die rare earth materials komen dan richting Europa.
Bijzonder dan dat de VS van de week met dat contract op de proppen kwam, dat Oekraïne maar meteen de helft aan de VS moest geven van dat spul.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die rare Earth minerals liggen bij mijn weten vooral in het oosten dat is bezet door de Russen.
Die gaan die gebieden echt niet zomaar opgeven na zoveel doden.
De enige die de macht heeft om daar aanspraak op te maken is Putin en in mindere mate Trump.
Wij kunnen helaas slechts toekijken vanaf de zijlijn en daarom is het nodig om de relaties met de Russen te normaliseren.
Rusland is die weg ingeslagen, wij steunen Oekraïne daarinquote:Op maandag 17 februari 2025 12:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind van wel, we zijn die weg ingeslagen en we moeten nu onze steen bijdragen om de vrede te bewaren. Tegelijkertijd hoop ik ook dat we de relaties met Rusland weer zo snel mogelijk kunnen normaliseren.
Rutte solliciteerde daarmee openlijk naar de positie welke hij nu bestiert.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rutte stond vooraan en maakte afspraken, gesteund door zijn partij en coalitiepartners.
Ja, wel minimaal allemaal. En veel toezeggingen zijn ook niet nagekomen.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onder Rutte deed onze regering keer op keer toezeggingen qua wapenleveranties, liep daar ook in voorop. Rutte stond vooraan en maakte afspraken, gesteund door zijn partij en coalitiepartners.
Ja, en? Dat verandert verder niets aan wat ik stel. Hij werd daarin ook gesteund door zijn coalitiepartners, had een krachtig mandaat om internationaal op te treden.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Rutte solliciteerde daarmee openlijk naar de positie welke hij nu bestiert.
https://www.nieuweoogst.n(...)nwerken-met-oekrainequote:In zijn toespraak wees ambassadeur Kononenko op het enorme potentieel dat zijn land voor agrarisch ondernemers heeft en hij nodigde Nederlandse boeren en tuinders uit om hun horizon te verbreden naar Oekraïne. De gezant van president Zelensky wees erop dat 80 procent van zijn land relatief veilig is en zeer geschikt voor zowel akkerbouw als veehouderij.
Ben het compleet met je eens. Bijna alle partijen zitten in een speeltuin voor politici zeg ik wel eens. Zij zullen nooit voor minder invloed van hun speeltuin zijn, dus alles wat ze doen valt binnen die grenzen. Daarom zal er zeker binnen een land met coalitieregeringen nooit wezenlijk wat veranderen of héél langzaam als de wal het schip keert.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:43 schreef Chivaz het volgende:
Als zowat alle partijen op 1 onderwerp dezelfde kant op willen dan heeft elke 4 jaar stemmen weinig zin.
Juist dan is het referendum een zeer goed middel om koers te wijzigen.
Ik vind Schoof geen slappe premier. Hij is gelukkig niet zo'n schreeuwer met meningen.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, daar zijn nog heel veel meer doden voor nodig.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die rare Earth minerals liggen bij mijn weten vooral in het oosten dat is bezet door de Russen.
Die gaan die gebieden echt niet zomaar opgeven na zoveel doden.
Ja, nee.quote:De enige die de macht heeft om daar aanspraak op te maken is Putin en in mindere mate Trump.
Wij kunnen helaas slechts toekijken vanaf de zijlijn en daarom is het nodig om de relaties met de Russen te normaliseren.
De zeldzame aardmetalen naar de VS, en de landbouwgrond naar de Nederlandse boeren. Wat voor zin heeft voor de Oekraïners dan om voor te vechten? Ja, voor een stukje grondgebied in de oblast Koersk ter grootte van tweemaal de oppervlakte die boer Kees Huizinga onder zich heeft.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:57 schreef capricia het volgende:
Onze boeren zijn daar ook welkom. Dat land heeft een gigantisch potentieel. LTO Nederland is er helemaal voor.
En het verlost ons van een heleboel uitstoot, mest etc.
[..]
https://www.nieuweoogst.n(...)nwerken-met-oekraine
Ik denk als we een aantal van die investeringsrondes gehad hebben, dat Oekraïne zo de EU ingeschoven kan worden.
quote:Op maandag 17 februari 2025 13:02 schreef Cuendillar het volgende:
We zijn momenteel superslap bezig als Europa, maar als we eenmaal wakker zijn... berg je dan maar.
De affectie en hang van sommige mensen naar die sterke man die Russland moet veroveren..quote:
Geen idee wat dat te betekenen heeft. Tenzij er in het westen ook het nodige ligt want anders kan Oekraïne wel of niet tekenen het heeft totaal geen zin. Je kan immers niet iets weggeven wat je niet bezit.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Bijzonder dan dat de VS van de week met dat contract op de proppen kwam, dat Oekraïne maar meteen de helft aan de VS moest geven van dat spul.
Of ze even wilden tekenen bij het kruisje.
Ach hou toch op. Ik heb vandaag op X gezien dat een Duitser letterlijk stond te janken om de speech van Vance. Geen tranen van geluk maar oprecht verdriet. De feminisering van onze samenleving, het gebrek aan debat en uitsluiting heeft er voor gezorgd dat dit soort slappe figuren een podium hebben gekregen.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:02 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, daar zijn nog heel veel meer doden voor nodig.
[..]
Ja, nee.
We zijn momenteel superslap bezig als Europa, maar als we eenmaal wakker zijn... berg je dan maar.
DEI beleid.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ach hou toch op. Ik heb vandaag op X gezien dat een Duitser letterlijk stond te janken om de speech van Vance. Geen tranen van geluk maar oprecht verdriet. De feminisering van onze samenleving, het gebrek aan debat en uitsluiting heeft er voor gezorgd dat dit soort slappe figuren een podium hebben gekregen.
Hier gaat minimaal een generatie overheen om dit weer recht te trekken.
Ik had als Oekraïne de oost-kant gegeven aan de VS. Mogen ze het zelf gaan halen.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Geen idee wat dat te betekenen heeft. Tenzij er in het westen ook het nodige ligt want anders kan Oekraïne wel of niet tekenen het heeft totaal geen zin. Je kan immers niet iets weggeven wat je niet bezit.
Dat contract met de VS heeft Zelensky dus niet getekend.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De zeldzame aardmetalen naar de VS, en de landbouwgrond naar de Nederlandse boeren. Wat voor zin heeft voor de Oekraïners dan om voor te vechten? Ja, voor een stukje grondgebied in de oblast Koersk ter grootte van tweemaal de oppervlakte die boer Kees Huizinga onder zich heeft.
Ja, dat is een goede zet van hem. Met terugwerkende kracht een tienvoudige factuur krijgen voor drie jaar 'hulp' is waanzin.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat contract met de VS heeft Zelensky dus niet getekend.
Denk dat we in Europa wakker gaan worden voor andere gevaren en dat de hele klimaatmeuk op de lange baan gaat. Als de VS Europa min of meer in de steek laat en Rusland en China straks het overgrote deel van de belangrijke aardmetalen in handen hebben, hebben we weer staan slapen. China verwerkt schijnbaar het overgrote deel aan gedolven grondstoffen en is de grootste producent van Zonnecellen, -Panelen en batterijen. Zetten ze dat stop hebben we in Europa een heel groot probleem en dat weten zij ook.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:57 schreef capricia het volgende:
Onze boeren zijn daar ook welkom. Dat land heeft een gigantisch potentieel. LTO Nederland is er helemaal voor.
En het verlost ons van een heleboel uitstoot, mest etc.
[..]
https://www.nieuweoogst.n(...)nwerken-met-oekraine
Ik denk als we een aantal van die investeringsrondes gehad hebben, dat Oekraïne zo de EU ingeschoven kan worden.
Vergeet de kosten niet. Net als dat Trump nu met zijn MAGA movement de productie weer naar de VS wil halen, zou Europa dat dan ook moeten doen. Alleen.. wat gaat ons dat wel niet kosten? We hebben nu al te maken met torenhoge inflatie en wankelende branches/economieën zoals in Duitsland. We zijn veels te afhankelijk geworden van de grote spelers.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:20 schreef Frutsel het volgende:
We kunnen het in Europa best zelf, maar dan moeten we ook willen. Niemand wil een ijzermijn in zijn achtertuin, dat laten we liever in Afrika doen. En ja, klimaat!!!!
Het klimaat kan wederom wel eens ondergeschikt worden aan het geopolitieke spel van dit moment.
We zijn als Europa eindgebruiker/afnemer. Het verschil tussen productielanden als China, Rusland en de VS ga je met de beste wil van de wereld niet meer goedmaken.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk dat we in Europa wakker gaan worden voor andere gevaren en dat de hele klimaatmeuk op de lange baan gaat. Als de VS Europa min of meer in de steek laat en Rusland en China straks het overgrote deel van de belangrijke aardmetalen in handen hebben, hebben we weer staan slapen. China verwerkt schijnbaar het overgrote deel aan gedolven grondstoffen en is de grootste producent van Zonnecellen, -Panelen en batterijen. Zetten ze dat stop hebben we in Europa een heel groot probleem en dat weten zij ook.
Neem Lithium: Waar zit het meest in de grond? Bolivia en wie mijnt/verzorgt dat? Juist, China
In Oekraïne zit ook gigantisch veel Lithium in de bodem. Rusland weet dat, de VS weet dat en Europa weet dat maar laatstgenoemde staat straks buitenspel.
We kunnen het in Europa best zelf, maar dan moeten we ook willen. Niemand wil een ijzermijn in zijn achtertuin, dat laten we liever in Afrika doen. En ja, klimaat!!!!
Het klimaat kan wederom wel eens ondergeschikt worden aan het geopolitieke spel van dit moment.
We zijn een stel diensteneconomieën als westers Europa. Het gelul om te switchen naar productie is met name paniekvoetbal.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vergeet de kosten niet. Net als dat Trump nu met zijn MAGA movement de productie weer naar de VS wil halen, zou Europa dat dan ook moeten doen. Alleen.. wat gaat ons dat wel niet kosten? We hebben nu al te maken met torenhoge inflatie en wankelende branches/economieën zoals in Duitsland. We zijn veels te afhankelijk geworden van de grote spelers.
Moeten we ook niet volledig doen. Maar een beetje meer maakindustrie hier extra kan geen kwaad.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We zijn een stel diensteneconomieën als westers Europa. Het gelul om te switchen naar productie is met name paniekvoetbal.
Het doelbewust verzwakken van de samenleving zodat ze een Europees project in stand kunnen houden. Weg met nationale trots, cultuur en gemeenschapszin. Iedereen is gelijk en de wereld is van iedereen en een ieder die daar anders over denkt krijgt te maken met uitsluiting of repressie.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
DEI beleid.
En dan verwijten de voorstanders van DEI beleid dat rechts de Russen in de kaart speelt. Het zijn juist de left lunatics die dat doen.
Vind ik niet. Het geeft wel aan dat er verdeeldheid en onrust is binnen de eigen gelederen. Precies wat Rusland wil.quote:
In theorie, en gezien de staat van de wereld, eens. Maar er is geen enkele incentive om in Europa te gaan produceren als kinderhandjes in Azië het veel goedkoper doen.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moeten we ook niet volledig doen. Maar een beetje meer maakindustrie hier extra kan geen kwaad.
Dat heet diplomatie. Zo veel mogelijk mensen/landen een rol geven.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:44 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb het nog nergens gelezen. Maar waarom dit overleg eigenlijk in Parijs gevoerd? En niet ergens op een plek in München, waar iedereen toch al was?
Zeker.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk dat we in Europa wakker gaan worden voor andere gevaren en dat de hele klimaatmeuk op de lange baan gaat. Als de VS Europa min of meer in de steek laat en Rusland en China straks het overgrote deel van de belangrijke aardmetalen in handen hebben, hebben we weer staan slapen. China verwerkt schijnbaar het overgrote deel aan gedolven grondstoffen en is de grootste producent van Zonnecellen, -Panelen en batterijen. Zetten ze dat stop hebben we in Europa een heel groot probleem en dat weten zij ook.
Neem Lithium: Waar zit het meest in de grond? Bolivia en wie mijnt/verzorgt dat? Juist, China
In Oekraïne zit ook gigantisch veel Lithium in de bodem. Rusland weet dat, de VS weet dat en Europa weet dat maar laatstgenoemde staat straks buitenspel.
Nou vooral dat laatste dus... we schieten op lange termijn onszelf in de voet. Het zal investeringen en tijd kosten.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vergeet de kosten niet. Net als dat Trump nu met zijn MAGA movement de productie weer naar de VS wil halen, zou Europa dat dan ook moeten doen. Alleen.. wat gaat ons dat wel niet kosten? We hebben nu al te maken met torenhoge inflatie en wankelende branches/economieën zoals in Duitsland. We zijn veels te afhankelijk geworden van de grote spelers.
Let the Stikstof Rain on Russiaquote:Op maandag 17 februari 2025 13:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
Maar los van dat hele klimaat gedoe, Oekraïne heeft zoveel mogelijkheden voor onze boeren. De grond is super vruchtbaar (zwarte aarde). En met onze methoden en technieken kunnen de oogsten nog verder opgeschroefd worden.
Ja de Doema floot Geert terugquote:Op maandag 17 februari 2025 14:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
PVV is tegen hoor ik?
Dat wordt nog wel een ding waar het kabinet over kan vallen.
Natuurlijk is de PVV tegen. Wilders zit vuistdiep in het kontje van Putin.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
PVV is tegen hoor ik?
Dat wordt nog wel een ding waar het kabinet over kan vallen.
..van een rariteitenkabinet dat tot elkaar veroordeeld is.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
Dat wordt nog interessant. Stel dat de PVV de poot stijf houdt, maar de Tweede Kamer is in meerderheid voorstander van het sturen van troepen. Wat betekent dat voor het kabinet?
Verder laat het zien wat ik eerder in dit topic betoogde: Schoof is een slappe premier zonder echt mandaat.
Beetje zoals de FA's en mods ?quote:Op maandag 17 februari 2025 14:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
..van een rariteitenkabinet dat tot elkaar veroordeeld is.
Hou toch op. Wilders liep rond met een "Russisch vriendschapsspeldje" nadat een toestel vol Nederlanders uit de lucht was geschoten door diezelfde russen.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:18 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Nee, likt het clitje van Bibi terwijl hij zich in zijn aars bevredigd met zijn eigen middelvinger. Nederlandse politiek.
Afgelopen weekend heb ik koffie gedronken met Kamerleden van de BBB en VVD. Ze hebben naar eigen vertrouwen in de houdbaarheid van het kabinet, omdat het tot dusver elke storm op wonderbaarlijke wijze weet te overleven.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
..van een rariteitenkabinet dat tot elkaar veroordeeld is.
quote:Op maandag 17 februari 2025 13:35 schreef Red_85 het volgende:
Wat een gejank weer dit.
https://www.nu.nl/spannin(...)eerde-boodschap.html
Moet alles maar op bureaucratische wijze besloten worden met een tevredenheidsstempel van iedereen?
Hier moet snel gehandeld worden zonder trollen en zonder volk wat niets heeft toegevoegd aan de oorlog in ukraiine.
De premier van Lux weet niet waarover het gaatquote:Ook de Luxemburgse premier Luc Frieden is kritisch. Hij vindt dat het beter is om met alle EU-lidstaten samen te komen. "Ik weet niet precies wat het onderwerp van die bijeenkomst in Parijs is, omdat er maar weinig landen
Jij weet niet wie Bibi is (2x woordwaarde)quote:Op maandag 17 februari 2025 14:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hou toch op. Wilders liep rond met een "Russisch vriendschapsspeldje" nadat een toestel vol Nederlanders uit de lucht was geschoten door diezelfde russen.
Laat die Oekraieners eerst even een natura 2000 plan opstellen. Zoveel bodem emissies is echt niet goed.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
Maar los van dat hele klimaat gedoe, Oekraïne heeft zoveel mogelijkheden voor onze boeren. De grond is super vruchtbaar (zwarte aarde). En met onze methoden en technieken kunnen de oogsten nog verder opgeschroefd worden.
Hou toch op. Wilders liep rond met een "Russisch vriendschapsspeldje" nadat een toestel vol Nederlanders uit de lucht was geschoten door diezelfde russen.quote:
Het leest als satire, maar ik weet dat het de waarheid is.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Afgelopen weekend heb ik koffie gedronken met Kamerleden van de BBB en VVD. Ze hebben er naar eigen vertrouwen in de houdbaarheid van het kabinet, omdat het tot dusver elke storm op wonderbaarlijke wijze weet te overleven.
'Waarom zouden we dat niet kunnen blijven doen?'
Rutte zat toen tegen zichzelf oppositie te voeren. Even terug in de tijd Opstelten, AIVD-MIVD.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hou toch op. Wilders liep rond met een "Russisch vriendschapsspeldje" nadat een toestel vol Nederlanders uit de lucht was geschoten door diezelfde russen.
We're so fucked.quote:Het leest als satire, maar ik weet dat het de waarheid is.
Waar zitten die liefhebbers van de ongezonde kindergeesten? Die moeten naar buiten, goed voor ze! Voor dat je het weet zit je in een radicaliseringsprogramma van de Burgemeester. Die kan het ook zo goed met Wilders en Bibi c.s. vinden. Heeft al jaren bestuurlijke ervaring en geeft zelf niets om voetbal.quote:
Die incentives zijn handelstarieven. En ze werken, want bijvoorbeeld Volvo haalt al een hoop terug uit China naar Europa. Gent, in dit geval.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In theorie, en gezien de staat van de wereld, eens. Maar er is geen enkele incentive om in Europa te gaan produceren als kinderhandjes in Azië het veel goedkoper doen.
Dan zul je dus ruime staatssteun moeten verlenen. En dat ligt gevoelig.
Kleine mannetje huilt dat hij niet betrokken is.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
De premier van Lux weet niet waarover het gaat
Dus ook (groen)links heeft afgelopen 25 jaar liggen slapen als ik het goed begrijp en vond milieu en geld uitdelen aan de armen belangrijker dan een oorlogsmachine onderhouden zoals jij nu lijkt te lijkt te peiten?quote:Op zondag 16 februari 2025 22:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, als je vrede wilt, moet je voorbereid zijn op oorlog. Zodat je niet gezien wordt als een gemakkelijk doelwit waar andere landen zonder probleem overheen kunnen lopen. Want je hebt er altijd die dat gaan proberen.
Ik ben een groot voorstander van het leger afschaffen, maar helaas werkt dat alleen als iedereen dat doet. Het is dus een noodzakelijk kwaad.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:42 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dus ook (groen)links heeft afgelopen 25 jaar liggen slapen als ik het goed begrijp en vond milieu en geld uitdelen aan de armen belangrijker dan een oorlogsmachine onderhouden zoals jij nu lijkt te lijkt te peiten?
https://www.ad.nl/politie(...)heid-nemen~afe8442b/quote:Nederland moet openstaan voor deelname aan een vredesmacht in Oekraïne, vindt een meerderheid van de Tweede Kamer. Partijen stellen dat Nederland een bijdrage moet leveren aan de verdediging van het land, mits er voldoende militaire rugdekking is geregeld. De PVV is tegen zo’n missie, maar die partij is niet nodig voor een meerderheid.
Het lastige is dat als het een tijdje rustiger is het een populistisch iets is om hierop te bezuinigen. Sta er wel hetzelfde in als jij eerlijk gezegd.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik ben een groot voorstander van het leger afschaffen, maar helaas werkt dat alleen als iedereen dat doet. Het is dus een noodzakelijk kwaad.
Welnee, hij stemt tegen en daarna horen we er niks meer van.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)heid-nemen~afe8442b/
Kabinetscrisis incoming..
Nee hoor.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)heid-nemen~afe8442b/
Kabinetscrisis incoming..
Je moet ook lekker eten natuurlijk.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er al wat beslist of zitten ze nog aan het buffet?
Schoof is wat dit betreft wel een ijzervreter. Maar ik denk dat hij zijn schouders verder ophaalt over wat Geert van de missie gaat vinden.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:49 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Nee hoor.
Wilders is vooral de bühne bezig en een meester in het bespelen van de media.
Gaat het weer de hele dag over Wilders en dat legt hem bij deze onderwerpen geen windeieren want zijn electoraat gaat hier op aan en kan weer zeggen dat hij wordt tegengewerkt.
Hij gaat het kabinet hier niet op laten vallen.
Wel kán Schoof er een keer genoeg van hebben, of hij speelt gewoon een rolletje afgesproken met Wilders.
Schoof heeft namelijk vrij rechtse opvattingen, als je zijn carriere en uitspraken in het verleden bekijkt.
quote:Op maandag 17 februari 2025 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Nederland moet openstaan voor deelname aan een vredesmacht in Oekraïne, vindt een meerderheid van de Tweede Kamer. Partijen stellen dat Nederland een bijdrage moet leveren aan de verdediging van het land, mits er voldoende militaire rugdekking is geregeld. De PVV is tegen zo’n missie, maar die partij is niet nodig voor een meerderheid.
fixedquote:Nederland moet openstaan voor deelname aan een vredesmacht in Oekraïne, vindt een meerderheid van de Tweede Kamer. Partijen stellen dat Nederland een bijdrage moet leveren aan de verdediging van het land, mits er voldoende militaire rugdekking is geregeld. De PVV is tegen zo’n missie, maar die partij is niet nodig
Geert Wilders heeft nog nooit voor iets gestemd wat Ruslands belangen schaadt. Zelfs de motie om te onderzoeken over Russische financiële in meningen bij Nederlandse politieke partijen stemde Geert nee, als enige 'partij'. De motie om Rusland verantwoordelijk te stellen voor MH17, weer een nee van Geert en nu wel samen met FvDquote:De PVV is tegen zo’n missie, maar die partij is niet nodig voor een meerderheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |