abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216716985
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Er zal toch op verschillende vlakken een bijdrage geleverd kunnen worden? Materiaal, troepen, financieel etc.
Wat mij betreft blijft het alleen bij troepen. Ik vertrouw die Oekraïners totaal niet.
pi_216716987
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ongetwijfeld vinden ze Geert een kneus.
Maar het kwartje valt nog steeds niet he? Hoe ernstig de situatie is.

Brussel heeft helemaal niet meer de ruimte om te cherrypicken wie wel wie niet, elk land dat kan bijdragen is nodig. De tijd van prestige en beeldvorming is wel voorbij hoor.
Je bent je nu aan het opwinden over een situatie die niet aan de orde is, aangezien Wilders geen premier is.

Schoof zit aan tafel, en Schoof is een slappe premier.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 12:40:24 #207
236264 crew  capricia
pi_216716996
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat mij betreft blijft het alleen bij troepen. Ik vertrouw die Oekraïners totaal niet.
Volgens mij gaat Europa, de EU, ook dat land wederopbouwen.
Oekraïne wordt embedded in de Europese veiligheidstructuur. En die rare earth materials komen dan richting Europa.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 februari 2025 @ 12:41:04 #208
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216717006
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je bent je nu aan het opwinden over een situatie die niet aan de orde is, aangezien Wilders geen premier is.

En wat zou je verwachten van een sterke premier? Dat wij als kleinste land heroïsche toezeggingen gaan doen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 17 februari 2025 @ 12:41:31 #209
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216717012
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Is dat zo?
Met welk geld?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216717021
quote:

[..]

Wat zou een sterke premier hier in deze situatie volgens jou anders doen dan Schoof?
pi_216717022
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als we na al die miljarden niet eens uitgenodigd worden door Macron omdat Wilders premier is dan is dat een teken dat Macron en kornuiten geen knip voor de neus waard zijn.
Je kan geen leiding geven als je niet bereid bent om ideologische tegenstanders uit te nodigen om te kijken naar een gezamenlijke oplossing.
Het had er helemaal aan gelegen hoe een premier Wilders zich had opgesteld. Had hij zich, als MP, tegen Oekraïne gekeerd en was hij bij Trump in de reet gekropen, dan zat hij vandaag niet aan tafel.

Doel van de bijeenkomst van vandaag is ook om eenheid uit te stralen.

Maar goed, deze discussie is vrij zinloos, want Wilders is geen premier.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 12:44:36 #212
236264 crew  capricia
pi_216717038
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is dat zo?
Met welk geld?
De EU is al bezig met bedrijven die dat graag willen doen.
'Call for Expression of Interest' is al gepubliceerd door de EU, een aankondiging voor aanbestedingen. Tot maart ofzo kun je je nog inschrijven. Maar er zullen meerdere rondes zijn.

Dit zijn de sectoren die de EU noemt:
energie
kritieke grondstoffen
verwerkingsindustrie en productie
bouwmaterialen
informatietechnologie en digitale transformatie
transport- en exportlogistiek
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 februari 2025 @ 12:45:14 #213
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216717049
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wat zou een sterke premier hier in deze situatie volgens jou anders doen dan Schoof?
Met al onze leopards naar Moskou denderen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 17 februari 2025 @ 12:45:29 #214
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216717052
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:44 schreef capricia het volgende:

[..]
De EU is al bezig met bedrijven die dat graag willen doen.
'Call for Expression of Interest' is al gepubliceerd door de EU, een aankondiging voor aanbestedingen. Tot maart ofzo kun je je nog inschrijven.
Hoe financieren?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216717061
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wat ik al aangaf: Schoof heeft geen echt mandaat, kan geen harde toezeggingen doen. Dat zie je al sinds zijn aantreden aan zijn reacties. Hij loopt op eieren, bang dat hij is om Wilders tegen het hoofd te stoten.

Rutte had samen met Macron het voortouw genomen en harde toezeggingen gedaan, omdat hij wist dat hij de steun had van de coalitie en de meerderheid van de TK. En mocht hij daaraan twijfelen, dan zou hij kritische partijen voor zich winnen.
pi_216717064
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hele andere tijd ook. Oekraïne was voor velen een ver van mijn bed show, als het al een show was.
Moet je eens voorstellen hoeveel mensen er waarschijnlijk nog hadden geleefd als dit zo was gebleven :X
Heel veel sambal
pi_216717076
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat ik al aangaf: Schoof heeft geen echt mandaat, kan geen harde toezeggingen doen. Dat zie je al sinds zijn aantreden aan zijn reacties. Hij loopt op eieren, bang dat hij is om Wilders tegen het hoofd te stoten.

Rutte had samen met Macron het voortouw genomen en harde toezeggingen gedaan, omdat hij wist dat hij de steun had van de coalitie en de meerderheid van de TK. En mocht hij daaraan twijfelen, dan zou hij kritische partijen voor zich winnen.
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, deze discussie is vrij zinloos, want Rutte is geen premier.
Beetje dezelfde soort invulling van jouw kant hoor Koosie.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 12:47:17 #218
236264 crew  capricia
pi_216717082
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe financieren?
Privaat en niet privaat:
https://enlargement.ec.eu(...)/ukraine-facility_en
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 februari 2025 @ 12:47:33 #219
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216717085
Een Nederlandse premier zal niks toezeggen, omdat die niks heeft om toe te zeggen. Ongelooflijk dat dat na 3 jaar nog steeds niet doordringt.
Wij zijn militair naakt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216717087
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
Beetje dezelfde soort invulling van jouw kant hoor Koosie.
Mij werd gevraagd wat een sterke premier zou doen. Ik geef daar antwoord op, Willempie.
pi_216717101
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
Een Nederlandse premier zal niks toezeggen, omdat die niks heeft om toe te zeggen. Ongelooflijk dat dat na 3 jaar nog steeds niet doordringt.
Wij zijn militair naakt.
Onder Rutte deed onze regering keer op keer toezeggingen qua wapenleveranties, liep daar ook in voorop. Rutte stond vooraan en maakte afspraken, gesteund door zijn partij en coalitiepartners.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 12:52:02 #222
236264 crew  capricia
pi_216717124
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
Wij zijn militair naakt.
Wat een onzin. We leveren F16s, dus zullen we ook wel piloten hebben.
En ander materiaal zoals tanks leasen we gewoon van DL voor Oekraine, doen we nu ook.
We doen echt behoorlijk veel.

Dat jij dat niet doorhebt. :?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216717125
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Oekraïne wordt embedded in de Europese veiligheidstructuur. En die rare earth materials komen dan richting Europa.
Die rare Earth minerals liggen bij mijn weten vooral in het oosten dat is bezet door de Russen.
Die gaan die gebieden echt niet zomaar opgeven na zoveel doden.
De enige die de macht heeft om daar aanspraak op te maken is Putin en in mindere mate Trump.
Wij kunnen helaas slechts toekijken vanaf de zijlijn en daarom is het nodig om de relaties met de Russen te normaliseren.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 12:53:59 #224
236264 crew  capricia
pi_216717138
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Die rare Earth minerals liggen bij mijn weten vooral in het oosten dat is bezet door de Russen.
De enige die de macht heeft om daar aanspraak op te maken is Putin en in mindere mate Trump.
Wij kunnen helaas slechts toekijken vanaf de zijlijn en daarom is het nodig om de relaties met de Russen te normaliseren.
Bijzonder dan dat de VS van de week met dat contract op de proppen kwam, dat Oekraïne maar meteen de helft aan de VS moest geven van dat spul.
Of ze even wilden tekenen bij het kruisje. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 12:54:02 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216717140
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind van wel, we zijn die weg ingeslagen en we moeten nu onze steen bijdragen om de vrede te bewaren. Tegelijkertijd hoop ik ook dat we de relaties met Rusland weer zo snel mogelijk kunnen normaliseren.
Rusland is die weg ingeslagen, wij steunen Oekraïne daarin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216717150
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Rutte stond vooraan en maakte afspraken, gesteund door zijn partij en coalitiepartners.
Rutte solliciteerde daarmee openlijk naar de positie welke hij nu bestiert.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 17 februari 2025 @ 12:56:40 #227
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216717165
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Onder Rutte deed onze regering keer op keer toezeggingen qua wapenleveranties, liep daar ook in voorop. Rutte stond vooraan en maakte afspraken, gesteund door zijn partij en coalitiepartners.
Ja, wel minimaal allemaal. En veel toezeggingen zijn ook niet nagekomen.
Het zijn geen grappen dat we nauwelijks wat hebben. We hebben 16 oude leo's, 40/45 phz2000, 122 cv90 (deels in long term maintaince), nog wat boxers en ander klein spul. Volgens mij ook nog wat FH70 in opslag. Maar dan houdt het echt op. En kun je je eigen bevolking ook niet meer beschermen. Daar moet je ook eerlijk over zijn.

Alleen de Duitsers kunnen nog slagkracht leveren en als de tering aan de slag met munitie produceren. Waarom dat daar maar niet gebeurt snap ik niet.

Ongelooflijk. Zelfs NU denken velen nog dat er nog allemaal opties zijn.

NB: volgens mij in Vriezenveen worden atm YPR's opgeknapt. Aantallen weet ik niet. Maar zouden er zomaar 50-100 zijn.
NB: vermoedelijk hebben wij ook de eerst MRLS Elbits. Kan het niet vinden op website defensie, maar ze zijn door Israel overhandigd.

[ Bericht 4% gewijzigd door phpmystyle op 17-02-2025 13:02:54 ]
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216717168
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:55 schreef vosss het volgende:

[..]
Rutte solliciteerde daarmee openlijk naar de positie welke hij nu bestiert.
Ja, en? Dat verandert verder niets aan wat ik stel. Hij werd daarin ook gesteund door zijn coalitiepartners, had een krachtig mandaat om internationaal op te treden.

Heel anders dan Schoof.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 12:57:50 #229
236264 crew  capricia
pi_216717177
Onze boeren zijn daar ook welkom. Dat land heeft een gigantisch potentieel. LTO Nederland is er helemaal voor.
En het verlost ons van een heleboel uitstoot, mest etc.

quote:
In zijn toespraak wees ambassadeur Kononenko op het enorme potentieel dat zijn land voor agrarisch ondernemers heeft en hij nodigde Nederlandse boeren en tuinders uit om hun horizon te verbreden naar Oekraïne. De gezant van president Zelensky wees erop dat 80 procent van zijn land relatief veilig is en zeer geschikt voor zowel akkerbouw als veehouderij.
https://www.nieuweoogst.n(...)nwerken-met-oekraine

Ik denk als we een aantal van die investeringsrondes gehad hebben, dat Oekraïne zo de EU ingeschoven kan worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216717196
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 11:43 schreef Chivaz het volgende:
Als zowat alle partijen op 1 onderwerp dezelfde kant op willen dan heeft elke 4 jaar stemmen weinig zin.
Juist dan is het referendum een zeer goed middel om koers te wijzigen.
Ben het compleet met je eens. Bijna alle partijen zitten in een speeltuin voor politici zeg ik wel eens. Zij zullen nooit voor minder invloed van hun speeltuin zijn, dus alles wat ze doen valt binnen die grenzen. Daarom zal er zeker binnen een land met coalitieregeringen nooit wezenlijk wat veranderen of héél langzaam als de wal het schip keert.
Bindende referenda hebben natuurlijk ook nadelen maar zorgt er wel voor dat hele concrete dingen die de meerderheid van het volk wil, ook daadwerkelijk worden uitgevoerd. Maar ja, de wil van het volk is populisme en dus extreem rechts en dus legitimatie om daar tegen te vechten. Ook als dat volk voor het grootste deel op de gevestigde partijen stemt.
pi_216717201
quote:

[..]

Ik vind Schoof geen slappe premier. Hij is gelukkig niet zo'n schreeuwer met meningen.
pi_216717226
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee, daar zijn nog heel veel meer doden voor nodig.
quote:
Ja, nee. :')

We zijn momenteel superslap bezig als Europa, maar als we eenmaal wakker zijn... berg je dan maar.
Intolerant voor intolerantie
pi_216717262
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:57 schreef capricia het volgende:
Onze boeren zijn daar ook welkom. Dat land heeft een gigantisch potentieel. LTO Nederland is er helemaal voor.
[..]

Ik denk als we een aantal van die investeringsrondes gehad hebben, dat Oekraïne zo de EU ingeschoven kan worden.
De zeldzame aardmetalen naar de VS, en de landbouwgrond naar de Nederlandse boeren. Wat voor zin heeft voor de Oekraïners dan om voor te vechten? Ja, voor een stukje grondgebied in de oblast Koersk ter grootte van tweemaal de oppervlakte die boer Kees Huizinga onder zich heeft.
pi_216717263
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 13:02 schreef Cuendillar het volgende:

We zijn momenteel superslap bezig als Europa, maar als we eenmaal wakker zijn... berg je dan maar.
:') :')!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 17 februari 2025 @ 13:07:32 #235
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216717284
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 13:06 schreef vosss het volgende:

[..]
:') :')!!
De affectie en hang van sommige mensen naar die sterke man die Russland moet veroveren..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216717337
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Bijzonder dan dat de VS van de week met dat contract op de proppen kwam, dat Oekraïne maar meteen de helft aan de VS moest geven van dat spul.
Of ze even wilden tekenen bij het kruisje. _O-
Geen idee wat dat te betekenen heeft. Tenzij er in het westen ook het nodige ligt want anders kan Oekraïne wel of niet tekenen het heeft totaal geen zin. Je kan immers niet iets weggeven wat je niet bezit.
pi_216717366
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 13:02 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, daar zijn nog heel veel meer doden voor nodig.
[..]
Ja, nee. :')

Ach hou toch op. Ik heb vandaag op X gezien dat een Duitser letterlijk stond te janken om de speech van Vance. Geen tranen van geluk maar oprecht verdriet. De feminisering van onze samenleving, het gebrek aan debat en uitsluiting heeft er voor gezorgd dat dit soort slappe figuren een podium hebben gekregen.
Hier gaat minimaal een generatie overheen om dit weer recht te trekken.
  maandag 17 februari 2025 @ 13:13:50 #238
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216717379
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 13:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ach hou toch op. Ik heb vandaag op X gezien dat een Duitser letterlijk stond te janken om de speech van Vance. Geen tranen van geluk maar oprecht verdriet. De feminisering van onze samenleving, het gebrek aan debat en uitsluiting heeft er voor gezorgd dat dit soort slappe figuren een podium hebben gekregen.
Hier gaat minimaal een generatie overheen om dit weer recht te trekken.
DEI beleid.
En dan verwijten de voorstanders van DEI beleid dat rechts de Russen in de kaart speelt. Het zijn juist de left lunatics die dat doen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 13:16:41 #239
236264 crew  capricia
pi_216717441
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 13:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Geen idee wat dat te betekenen heeft. Tenzij er in het westen ook het nodige ligt want anders kan Oekraïne wel of niet tekenen het heeft totaal geen zin. Je kan immers niet iets weggeven wat je niet bezit.
Ik had als Oekraïne de oost-kant gegeven aan de VS. Mogen ze het zelf gaan halen. _O-
Je weet wel, waar nu China alles uit de grond trekt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 13:17:29 #240
236264 crew  capricia
pi_216717463
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 13:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]
De zeldzame aardmetalen naar de VS, en de landbouwgrond naar de Nederlandse boeren. Wat voor zin heeft voor de Oekraïners dan om voor te vechten? Ja, voor een stukje grondgebied in de oblast Koersk ter grootte van tweemaal de oppervlakte die boer Kees Huizinga onder zich heeft.
Dat contract met de VS heeft Zelensky dus niet getekend.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216717493
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 13:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat contract met de VS heeft Zelensky dus niet getekend.
Ja, dat is een goede zet van hem. Met terugwerkende kracht een tienvoudige factuur krijgen voor drie jaar 'hulp' is waanzin.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 13:20:00 #242
8781 crew  Frutsel
pi_216717505
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:57 schreef capricia het volgende:
[..]

Denk dat we in Europa wakker gaan worden voor andere gevaren en dat de hele klimaatmeuk op de lange baan gaat. Als de VS Europa min of meer in de steek laat en Rusland en China straks het overgrote deel van de belangrijke aardmetalen in handen hebben, hebben we weer staan slapen. China verwerkt schijnbaar het overgrote deel aan gedolven grondstoffen en is de grootste producent van Zonnecellen, -Panelen en batterijen. Zetten ze dat stop hebben we in Europa een heel groot probleem en dat weten zij ook.

Neem Lithium: Waar zit het meest in de grond? Bolivia en wie mijnt/verzorgt dat? Juist, China
In Oekraïne zit ook gigantisch veel Lithium in de bodem. Rusland weet dat, de VS weet dat en Europa weet dat maar laatstgenoemde staat straks buitenspel.

We kunnen het in Europa best zelf, maar dan moeten we ook willen. Niemand wil een ijzermijn in zijn achtertuin, dat laten we liever in Afrika doen. En ja, klimaat!!!!

Het klimaat kan wederom wel eens ondergeschikt worden aan het geopolitieke spel van dit moment.
pi_216717603
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 13:20 schreef Frutsel het volgende:
We kunnen het in Europa best zelf, maar dan moeten we ook willen. Niemand wil een ijzermijn in zijn achtertuin, dat laten we liever in Afrika doen. En ja, klimaat!!!!

Het klimaat kan wederom wel eens ondergeschikt worden aan het geopolitieke spel van dit moment.
Vergeet de kosten niet. Net als dat Trump nu met zijn MAGA movement de productie weer naar de VS wil halen, zou Europa dat dan ook moeten doen. Alleen.. wat gaat ons dat wel niet kosten? We hebben nu al te maken met torenhoge inflatie en wankelende branches/economieën zoals in Duitsland. We zijn veels te afhankelijk geworden van de grote spelers.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 17 februari 2025 @ 13:30:19 #244
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216717651
quote:

[..]
Denk dat we in Europa wakker gaan worden voor andere gevaren en dat de hele klimaatmeuk op de lange baan gaat. Als de VS Europa min of meer in de steek laat en Rusland en China straks het overgrote deel van de belangrijke aardmetalen in handen hebben, hebben we weer staan slapen. China verwerkt schijnbaar het overgrote deel aan gedolven grondstoffen en is de grootste producent van Zonnecellen, -Panelen en batterijen. Zetten ze dat stop hebben we in Europa een heel groot probleem en dat weten zij ook.

Neem Lithium: Waar zit het meest in de grond? Bolivia en wie mijnt/verzorgt dat? Juist, China
In Oekraïne zit ook gigantisch veel Lithium in de bodem. Rusland weet dat, de VS weet dat en Europa weet dat maar laatstgenoemde staat straks buitenspel.

We zijn als Europa eindgebruiker/afnemer. Het verschil tussen productielanden als China, Rusland en de VS ga je met de beste wil van de wereld niet meer goedmaken.

Dus zullen we de positie als afnemer/betalende partij in het voordeel moeten gaan gebruiken.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 17 februari 2025 @ 13:31:58 #245
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216717678
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vergeet de kosten niet. Net als dat Trump nu met zijn MAGA movement de productie weer naar de VS wil halen, zou Europa dat dan ook moeten doen. Alleen.. wat gaat ons dat wel niet kosten? We hebben nu al te maken met torenhoge inflatie en wankelende branches/economieën zoals in Duitsland. We zijn veels te afhankelijk geworden van de grote spelers.
We zijn een stel diensteneconomieën als westers Europa. Het gelul om te switchen naar productie is met name paniekvoetbal.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216717695
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 13:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
We zijn een stel diensteneconomieën als westers Europa. Het gelul om te switchen naar productie is met name paniekvoetbal.
Moeten we ook niet volledig doen. Maar een beetje meer maakindustrie hier extra kan geen kwaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216717707
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 13:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
DEI beleid.
En dan verwijten de voorstanders van DEI beleid dat rechts de Russen in de kaart speelt. Het zijn juist de left lunatics die dat doen.
Het doelbewust verzwakken van de samenleving zodat ze een Europees project in stand kunnen houden. Weg met nationale trots, cultuur en gemeenschapszin. Iedereen is gelijk en de wereld is van iedereen en een ieder die daar anders over denkt krijgt te maken met uitsluiting of repressie.
Yuri Bezmenov waarschuwde hier ook voor, het voornaamste doel van de KGB was het ondermijnen van de samenleving door de zaken die ik aanhaal te vernietigen.
We zijn in Europa op sterven na dood alleen begint de rest van de Europeanen na Trump zijn acties en de speech van Vance dat nu ook in te zien. Nogmaals er gaat minimaal een generatie overheen om het tij te keren.
pi_216717718
Wat een gejank weer dit.

https://www.nu.nl/spannin(...)eerde-boodschap.html

Moet alles maar op bureaucratische wijze besloten worden met een tevredenheidsstempel van iedereen?
Hier moet snel gehandeld worden zonder trollen en zonder volk wat niets heeft toegevoegd aan de oorlog in ukraiine.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216717748
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 13:35 schreef Red_85 het volgende:
Wat een gejank weer dit.
Vind ik niet. Het geeft wel aan dat er verdeeldheid en onrust is binnen de eigen gelederen. Precies wat Rusland wil.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 17 februari 2025 @ 13:39:05 #250
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216717762
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 13:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Moeten we ook niet volledig doen. Maar een beetje meer maakindustrie hier extra kan geen kwaad.
In theorie, en gezien de staat van de wereld, eens. Maar er is geen enkele incentive om in Europa te gaan produceren als kinderhandjes in Azië het veel goedkoper doen.

Dan zul je dus ruime staatssteun moeten verlenen. En dat ligt gevoelig.
pi_216717855
Ik heb het nog nergens gelezen. Maar waarom dit overleg eigenlijk in Parijs gevoerd? En niet ergens op een plek in München, waar iedereen toch al was?
pi_216717901
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 13:44 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb het nog nergens gelezen. Maar waarom dit overleg eigenlijk in Parijs gevoerd? En niet ergens op een plek in München, waar iedereen toch al was?
Dat heet diplomatie. Zo veel mogelijk mensen/landen een rol geven.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 13:48:04 #253
236264 crew  capricia
pi_216717905
quote:

[..]

Zeker.

Maar los van dat hele klimaat gedoe, Oekraïne heeft zoveel mogelijkheden voor onze boeren. De grond is super vruchtbaar (zwarte aarde). En met onze methoden en technieken kunnen de oogsten nog verder opgeschroefd worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 13:56:18 #254
8781 crew  Frutsel
pi_216718079
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nou vooral dat laatste dus... we schieten op lange termijn onszelf in de voet. Het zal investeringen en tijd kosten.
  Redactie Sport maandag 17 februari 2025 @ 14:02:01 #255
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216718166
PVV is tegen hoor ik?

Dat wordt nog wel een ding waar het kabinet over kan vallen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')