Wat mij betreft blijft het alleen bij troepen. Ik vertrouw die Oekraïners totaal niet.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zal toch op verschillende vlakken een bijdrage geleverd kunnen worden? Materiaal, troepen, financieel etc.
Je bent je nu aan het opwinden over een situatie die niet aan de orde is, aangezien Wilders geen premier is.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ongetwijfeld vinden ze Geert een kneus.
Maar het kwartje valt nog steeds niet he? Hoe ernstig de situatie is.
Brussel heeft helemaal niet meer de ruimte om te cherrypicken wie wel wie niet, elk land dat kan bijdragen is nodig. De tijd van prestige en beeldvorming is wel voorbij hoor.
Volgens mij gaat Europa, de EU, ook dat land wederopbouwen.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat mij betreft blijft het alleen bij troepen. Ik vertrouw die Oekraïners totaal niet.
En wat zou je verwachten van een sterke premier? Dat wij als kleinste land heroïsche toezeggingen gaan doen?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent je nu aan het opwinden over een situatie die niet aan de orde is, aangezien Wilders geen premier is.
Schoof zit aan tafel, en Schoof is een slappe premier.
Is dat zo?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat Europa, de EU, ook dat land wederopbouwen.
Wat zou een sterke premier hier in deze situatie volgens jou anders doen dan Schoof?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent je nu aan het opwinden over een situatie die niet aan de orde is, aangezien Wilders geen premier is.
Het had er helemaal aan gelegen hoe een premier Wilders zich had opgesteld. Had hij zich, als MP, tegen Oekraïne gekeerd en was hij bij Trump in de reet gekropen, dan zat hij vandaag niet aan tafel.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als we na al die miljarden niet eens uitgenodigd worden door Macron omdat Wilders premier is dan is dat een teken dat Macron en kornuiten geen knip voor de neus waard zijn.
Je kan geen leiding geven als je niet bereid bent om ideologische tegenstanders uit te nodigen om te kijken naar een gezamenlijke oplossing.
De EU is al bezig met bedrijven die dat graag willen doen.quote:
Met al onze leopards naar Moskou denderen?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat zou een sterke premier hier in deze situatie volgens jou anders doen dan Schoof?
Hoe financieren?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:44 schreef capricia het volgende:
[..]
De EU is al bezig met bedrijven die dat graag willen doen.
'Call for Expression of Interest' is al gepubliceerd door de EU, een aankondiging voor aanbestedingen. Tot maart ofzo kun je je nog inschrijven.
Wat ik al aangaf: Schoof heeft geen echt mandaat, kan geen harde toezeggingen doen. Dat zie je al sinds zijn aantreden aan zijn reacties. Hij loopt op eieren, bang dat hij is om Wilders tegen het hoofd te stoten.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat zou een sterke premier hier in deze situatie volgens jou anders doen dan Schoof?
Moet je eens voorstellen hoeveel mensen er waarschijnlijk nog hadden geleefd als dit zo was geblevenquote:Op maandag 17 februari 2025 11:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hele andere tijd ook. Oekraïne was voor velen een ver van mijn bed show, als het al een show was.
quote:Op maandag 17 februari 2025 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ik al aangaf: Schoof heeft geen echt mandaat, kan geen harde toezeggingen doen. Dat zie je al sinds zijn aantreden aan zijn reacties. Hij loopt op eieren, bang dat hij is om Wilders tegen het hoofd te stoten.
Rutte had samen met Macron het voortouw genomen en harde toezeggingen gedaan, omdat hij wist dat hij de steun had van de coalitie en de meerderheid van de TK. En mocht hij daaraan twijfelen, dan zou hij kritische partijen voor zich winnen.
Beetje dezelfde soort invulling van jouw kant hoor Koosie.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, deze discussie is vrij zinloos, want Rutte is geen premier.
Mij werd gevraagd wat een sterke premier zou doen. Ik geef daar antwoord op, Willempie.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Beetje dezelfde soort invulling van jouw kant hoor Koosie.
Onder Rutte deed onze regering keer op keer toezeggingen qua wapenleveranties, liep daar ook in voorop. Rutte stond vooraan en maakte afspraken, gesteund door zijn partij en coalitiepartners.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
Een Nederlandse premier zal niks toezeggen, omdat die niks heeft om toe te zeggen. Ongelooflijk dat dat na 3 jaar nog steeds niet doordringt.
Wij zijn militair naakt.
Wat een onzin. We leveren F16s, dus zullen we ook wel piloten hebben.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
Een Nederlandse premier zal niks toezeggen, omdat die niks heeft om toe te zeggen. Ongelooflijk dat dat na 3 jaar nog steeds niet doordringt.
Wij zijn militair naakt.
Die rare Earth minerals liggen bij mijn weten vooral in het oosten dat is bezet door de Russen.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat Europa, de EU, ook dat land wederopbouwen.
Oekraïne wordt embedded in de Europese veiligheidstructuur. En die rare earth materials komen dan richting Europa.
Bijzonder dan dat de VS van de week met dat contract op de proppen kwam, dat Oekraïne maar meteen de helft aan de VS moest geven van dat spul.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die rare Earth minerals liggen bij mijn weten vooral in het oosten dat is bezet door de Russen.
Die gaan die gebieden echt niet zomaar opgeven na zoveel doden.
De enige die de macht heeft om daar aanspraak op te maken is Putin en in mindere mate Trump.
Wij kunnen helaas slechts toekijken vanaf de zijlijn en daarom is het nodig om de relaties met de Russen te normaliseren.
Rusland is die weg ingeslagen, wij steunen Oekraïne daarinquote:Op maandag 17 februari 2025 12:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind van wel, we zijn die weg ingeslagen en we moeten nu onze steen bijdragen om de vrede te bewaren. Tegelijkertijd hoop ik ook dat we de relaties met Rusland weer zo snel mogelijk kunnen normaliseren.
Rutte solliciteerde daarmee openlijk naar de positie welke hij nu bestiert.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rutte stond vooraan en maakte afspraken, gesteund door zijn partij en coalitiepartners.
Ja, wel minimaal allemaal. En veel toezeggingen zijn ook niet nagekomen.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onder Rutte deed onze regering keer op keer toezeggingen qua wapenleveranties, liep daar ook in voorop. Rutte stond vooraan en maakte afspraken, gesteund door zijn partij en coalitiepartners.
Ja, en? Dat verandert verder niets aan wat ik stel. Hij werd daarin ook gesteund door zijn coalitiepartners, had een krachtig mandaat om internationaal op te treden.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Rutte solliciteerde daarmee openlijk naar de positie welke hij nu bestiert.
https://www.nieuweoogst.n(...)nwerken-met-oekrainequote:In zijn toespraak wees ambassadeur Kononenko op het enorme potentieel dat zijn land voor agrarisch ondernemers heeft en hij nodigde Nederlandse boeren en tuinders uit om hun horizon te verbreden naar Oekraïne. De gezant van president Zelensky wees erop dat 80 procent van zijn land relatief veilig is en zeer geschikt voor zowel akkerbouw als veehouderij.
Ben het compleet met je eens. Bijna alle partijen zitten in een speeltuin voor politici zeg ik wel eens. Zij zullen nooit voor minder invloed van hun speeltuin zijn, dus alles wat ze doen valt binnen die grenzen. Daarom zal er zeker binnen een land met coalitieregeringen nooit wezenlijk wat veranderen of héél langzaam als de wal het schip keert.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:43 schreef Chivaz het volgende:
Als zowat alle partijen op 1 onderwerp dezelfde kant op willen dan heeft elke 4 jaar stemmen weinig zin.
Juist dan is het referendum een zeer goed middel om koers te wijzigen.
Ik vind Schoof geen slappe premier. Hij is gelukkig niet zo'n schreeuwer met meningen.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, daar zijn nog heel veel meer doden voor nodig.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die rare Earth minerals liggen bij mijn weten vooral in het oosten dat is bezet door de Russen.
Die gaan die gebieden echt niet zomaar opgeven na zoveel doden.
Ja, nee.quote:De enige die de macht heeft om daar aanspraak op te maken is Putin en in mindere mate Trump.
Wij kunnen helaas slechts toekijken vanaf de zijlijn en daarom is het nodig om de relaties met de Russen te normaliseren.
De zeldzame aardmetalen naar de VS, en de landbouwgrond naar de Nederlandse boeren. Wat voor zin heeft voor de Oekraïners dan om voor te vechten? Ja, voor een stukje grondgebied in de oblast Koersk ter grootte van tweemaal de oppervlakte die boer Kees Huizinga onder zich heeft.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:57 schreef capricia het volgende:
Onze boeren zijn daar ook welkom. Dat land heeft een gigantisch potentieel. LTO Nederland is er helemaal voor.
En het verlost ons van een heleboel uitstoot, mest etc.
[..]
https://www.nieuweoogst.n(...)nwerken-met-oekraine
Ik denk als we een aantal van die investeringsrondes gehad hebben, dat Oekraïne zo de EU ingeschoven kan worden.
quote:Op maandag 17 februari 2025 13:02 schreef Cuendillar het volgende:
We zijn momenteel superslap bezig als Europa, maar als we eenmaal wakker zijn... berg je dan maar.
De affectie en hang van sommige mensen naar die sterke man die Russland moet veroveren..quote:
Geen idee wat dat te betekenen heeft. Tenzij er in het westen ook het nodige ligt want anders kan Oekraïne wel of niet tekenen het heeft totaal geen zin. Je kan immers niet iets weggeven wat je niet bezit.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Bijzonder dan dat de VS van de week met dat contract op de proppen kwam, dat Oekraïne maar meteen de helft aan de VS moest geven van dat spul.
Of ze even wilden tekenen bij het kruisje.
Ach hou toch op. Ik heb vandaag op X gezien dat een Duitser letterlijk stond te janken om de speech van Vance. Geen tranen van geluk maar oprecht verdriet. De feminisering van onze samenleving, het gebrek aan debat en uitsluiting heeft er voor gezorgd dat dit soort slappe figuren een podium hebben gekregen.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:02 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, daar zijn nog heel veel meer doden voor nodig.
[..]
Ja, nee.
We zijn momenteel superslap bezig als Europa, maar als we eenmaal wakker zijn... berg je dan maar.
DEI beleid.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ach hou toch op. Ik heb vandaag op X gezien dat een Duitser letterlijk stond te janken om de speech van Vance. Geen tranen van geluk maar oprecht verdriet. De feminisering van onze samenleving, het gebrek aan debat en uitsluiting heeft er voor gezorgd dat dit soort slappe figuren een podium hebben gekregen.
Hier gaat minimaal een generatie overheen om dit weer recht te trekken.
Ik had als Oekraïne de oost-kant gegeven aan de VS. Mogen ze het zelf gaan halen.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Geen idee wat dat te betekenen heeft. Tenzij er in het westen ook het nodige ligt want anders kan Oekraïne wel of niet tekenen het heeft totaal geen zin. Je kan immers niet iets weggeven wat je niet bezit.
Dat contract met de VS heeft Zelensky dus niet getekend.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De zeldzame aardmetalen naar de VS, en de landbouwgrond naar de Nederlandse boeren. Wat voor zin heeft voor de Oekraïners dan om voor te vechten? Ja, voor een stukje grondgebied in de oblast Koersk ter grootte van tweemaal de oppervlakte die boer Kees Huizinga onder zich heeft.
Ja, dat is een goede zet van hem. Met terugwerkende kracht een tienvoudige factuur krijgen voor drie jaar 'hulp' is waanzin.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat contract met de VS heeft Zelensky dus niet getekend.
Denk dat we in Europa wakker gaan worden voor andere gevaren en dat de hele klimaatmeuk op de lange baan gaat. Als de VS Europa min of meer in de steek laat en Rusland en China straks het overgrote deel van de belangrijke aardmetalen in handen hebben, hebben we weer staan slapen. China verwerkt schijnbaar het overgrote deel aan gedolven grondstoffen en is de grootste producent van Zonnecellen, -Panelen en batterijen. Zetten ze dat stop hebben we in Europa een heel groot probleem en dat weten zij ook.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:57 schreef capricia het volgende:
Onze boeren zijn daar ook welkom. Dat land heeft een gigantisch potentieel. LTO Nederland is er helemaal voor.
En het verlost ons van een heleboel uitstoot, mest etc.
[..]
https://www.nieuweoogst.n(...)nwerken-met-oekraine
Ik denk als we een aantal van die investeringsrondes gehad hebben, dat Oekraïne zo de EU ingeschoven kan worden.
Vergeet de kosten niet. Net als dat Trump nu met zijn MAGA movement de productie weer naar de VS wil halen, zou Europa dat dan ook moeten doen. Alleen.. wat gaat ons dat wel niet kosten? We hebben nu al te maken met torenhoge inflatie en wankelende branches/economieën zoals in Duitsland. We zijn veels te afhankelijk geworden van de grote spelers.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:20 schreef Frutsel het volgende:
We kunnen het in Europa best zelf, maar dan moeten we ook willen. Niemand wil een ijzermijn in zijn achtertuin, dat laten we liever in Afrika doen. En ja, klimaat!!!!
Het klimaat kan wederom wel eens ondergeschikt worden aan het geopolitieke spel van dit moment.
We zijn als Europa eindgebruiker/afnemer. Het verschil tussen productielanden als China, Rusland en de VS ga je met de beste wil van de wereld niet meer goedmaken.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk dat we in Europa wakker gaan worden voor andere gevaren en dat de hele klimaatmeuk op de lange baan gaat. Als de VS Europa min of meer in de steek laat en Rusland en China straks het overgrote deel van de belangrijke aardmetalen in handen hebben, hebben we weer staan slapen. China verwerkt schijnbaar het overgrote deel aan gedolven grondstoffen en is de grootste producent van Zonnecellen, -Panelen en batterijen. Zetten ze dat stop hebben we in Europa een heel groot probleem en dat weten zij ook.
Neem Lithium: Waar zit het meest in de grond? Bolivia en wie mijnt/verzorgt dat? Juist, China
In Oekraïne zit ook gigantisch veel Lithium in de bodem. Rusland weet dat, de VS weet dat en Europa weet dat maar laatstgenoemde staat straks buitenspel.
We kunnen het in Europa best zelf, maar dan moeten we ook willen. Niemand wil een ijzermijn in zijn achtertuin, dat laten we liever in Afrika doen. En ja, klimaat!!!!
Het klimaat kan wederom wel eens ondergeschikt worden aan het geopolitieke spel van dit moment.
We zijn een stel diensteneconomieën als westers Europa. Het gelul om te switchen naar productie is met name paniekvoetbal.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vergeet de kosten niet. Net als dat Trump nu met zijn MAGA movement de productie weer naar de VS wil halen, zou Europa dat dan ook moeten doen. Alleen.. wat gaat ons dat wel niet kosten? We hebben nu al te maken met torenhoge inflatie en wankelende branches/economieën zoals in Duitsland. We zijn veels te afhankelijk geworden van de grote spelers.
Moeten we ook niet volledig doen. Maar een beetje meer maakindustrie hier extra kan geen kwaad.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We zijn een stel diensteneconomieën als westers Europa. Het gelul om te switchen naar productie is met name paniekvoetbal.
Het doelbewust verzwakken van de samenleving zodat ze een Europees project in stand kunnen houden. Weg met nationale trots, cultuur en gemeenschapszin. Iedereen is gelijk en de wereld is van iedereen en een ieder die daar anders over denkt krijgt te maken met uitsluiting of repressie.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
DEI beleid.
En dan verwijten de voorstanders van DEI beleid dat rechts de Russen in de kaart speelt. Het zijn juist de left lunatics die dat doen.
Vind ik niet. Het geeft wel aan dat er verdeeldheid en onrust is binnen de eigen gelederen. Precies wat Rusland wil.quote:
In theorie, en gezien de staat van de wereld, eens. Maar er is geen enkele incentive om in Europa te gaan produceren als kinderhandjes in Azië het veel goedkoper doen.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moeten we ook niet volledig doen. Maar een beetje meer maakindustrie hier extra kan geen kwaad.
Dat heet diplomatie. Zo veel mogelijk mensen/landen een rol geven.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:44 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb het nog nergens gelezen. Maar waarom dit overleg eigenlijk in Parijs gevoerd? En niet ergens op een plek in München, waar iedereen toch al was?
Zeker.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk dat we in Europa wakker gaan worden voor andere gevaren en dat de hele klimaatmeuk op de lange baan gaat. Als de VS Europa min of meer in de steek laat en Rusland en China straks het overgrote deel van de belangrijke aardmetalen in handen hebben, hebben we weer staan slapen. China verwerkt schijnbaar het overgrote deel aan gedolven grondstoffen en is de grootste producent van Zonnecellen, -Panelen en batterijen. Zetten ze dat stop hebben we in Europa een heel groot probleem en dat weten zij ook.
Neem Lithium: Waar zit het meest in de grond? Bolivia en wie mijnt/verzorgt dat? Juist, China
In Oekraïne zit ook gigantisch veel Lithium in de bodem. Rusland weet dat, de VS weet dat en Europa weet dat maar laatstgenoemde staat straks buitenspel.
Nou vooral dat laatste dus... we schieten op lange termijn onszelf in de voet. Het zal investeringen en tijd kosten.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vergeet de kosten niet. Net als dat Trump nu met zijn MAGA movement de productie weer naar de VS wil halen, zou Europa dat dan ook moeten doen. Alleen.. wat gaat ons dat wel niet kosten? We hebben nu al te maken met torenhoge inflatie en wankelende branches/economieën zoals in Duitsland. We zijn veels te afhankelijk geworden van de grote spelers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |