Ongetwijfeld vinden ze Geert een kneus.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet alle EU-landen zijn uitgenodigd (daarover heerst ook enige ergernis). Gezien zijn houding en uitlatingen was Wilders niet welkom geweest.
Als we na al die miljarden niet eens uitgenodigd worden door Macron omdat Wilders premier is dan is dat een teken dat Macron en kornuiten geen knip voor de neus waard zijn.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet alle EU-landen zijn uitgenodigd (daarover heerst ook enige ergernis). Gezien zijn houding en uitlatingen was Wilders niet welkom geweest.
Er zal toch op verschillende vlakken een bijdrage geleverd kunnen worden? Materiaal, troepen, financieel etc.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind van wel, we zijn die weg ingeslagen en we moeten nu onze steen bijdragen om de vrede te bewaren. Tegelijkertijd hoop ik ook dat we de relaties met Rusland weer zo snel mogelijk kunnen normaliseren.
Net als in Roemenië. Gewoon ongeldig verklaren.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Om een bepaalde Fok-user maar eens te quoten:
[..]
Wat mij betreft blijft het alleen bij troepen. Ik vertrouw die Oekraïners totaal niet.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zal toch op verschillende vlakken een bijdrage geleverd kunnen worden? Materiaal, troepen, financieel etc.
Je bent je nu aan het opwinden over een situatie die niet aan de orde is, aangezien Wilders geen premier is.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ongetwijfeld vinden ze Geert een kneus.
Maar het kwartje valt nog steeds niet he? Hoe ernstig de situatie is.
Brussel heeft helemaal niet meer de ruimte om te cherrypicken wie wel wie niet, elk land dat kan bijdragen is nodig. De tijd van prestige en beeldvorming is wel voorbij hoor.
Volgens mij gaat Europa, de EU, ook dat land wederopbouwen.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat mij betreft blijft het alleen bij troepen. Ik vertrouw die Oekraïners totaal niet.
En wat zou je verwachten van een sterke premier? Dat wij als kleinste land heroïsche toezeggingen gaan doen?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent je nu aan het opwinden over een situatie die niet aan de orde is, aangezien Wilders geen premier is.
Schoof zit aan tafel, en Schoof is een slappe premier.
Is dat zo?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat Europa, de EU, ook dat land wederopbouwen.
Wat zou een sterke premier hier in deze situatie volgens jou anders doen dan Schoof?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent je nu aan het opwinden over een situatie die niet aan de orde is, aangezien Wilders geen premier is.
Schoof zit aan tafel, en Schoof is een slappe premier.
Het had er helemaal aan gelegen hoe een premier Wilders zich had opgesteld. Had hij zich, als MP, tegen Oekraïne gekeerd en was hij bij Trump in de reet gekropen, dan zat hij vandaag niet aan tafel.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als we na al die miljarden niet eens uitgenodigd worden door Macron omdat Wilders premier is dan is dat een teken dat Macron en kornuiten geen knip voor de neus waard zijn.
Je kan geen leiding geven als je niet bereid bent om ideologische tegenstanders uit te nodigen om te kijken naar een gezamenlijke oplossing.
De EU is al bezig met bedrijven die dat graag willen doen.quote:
Met al onze leopards naar Moskou denderen?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat zou een sterke premier hier in deze situatie volgens jou anders doen dan Schoof?
Hoe financieren?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:44 schreef capricia het volgende:
[..]
De EU is al bezig met bedrijven die dat graag willen doen.
'Call for Expression of Interest' is al gepubliceerd door de EU, een aankondiging voor aanbestedingen. Tot maart ofzo kun je je nog inschrijven.
Wat ik al aangaf: Schoof heeft geen echt mandaat, kan geen harde toezeggingen doen. Dat zie je al sinds zijn aantreden aan zijn reacties. Hij loopt op eieren, bang dat hij is om Wilders tegen het hoofd te stoten.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat zou een sterke premier hier in deze situatie volgens jou anders doen dan Schoof?
Moet je eens voorstellen hoeveel mensen er waarschijnlijk nog hadden geleefd als dit zo was geblevenquote:Op maandag 17 februari 2025 11:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hele andere tijd ook. Oekraïne was voor velen een ver van mijn bed show, als het al een show was.
quote:Op maandag 17 februari 2025 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ik al aangaf: Schoof heeft geen echt mandaat, kan geen harde toezeggingen doen. Dat zie je al sinds zijn aantreden aan zijn reacties. Hij loopt op eieren, bang dat hij is om Wilders tegen het hoofd te stoten.
Rutte had samen met Macron het voortouw genomen en harde toezeggingen gedaan, omdat hij wist dat hij de steun had van de coalitie en de meerderheid van de TK. En mocht hij daaraan twijfelen, dan zou hij kritische partijen voor zich winnen.
Beetje dezelfde soort invulling van jouw kant hoor Koosie.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, deze discussie is vrij zinloos, want Rutte is geen premier.
Mij werd gevraagd wat een sterke premier zou doen. Ik geef daar antwoord op, Willempie.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Beetje dezelfde soort invulling van jouw kant hoor Koosie.
Onder Rutte deed onze regering keer op keer toezeggingen qua wapenleveranties, liep daar ook in voorop. Rutte stond vooraan en maakte afspraken, gesteund door zijn partij en coalitiepartners.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
Een Nederlandse premier zal niks toezeggen, omdat die niks heeft om toe te zeggen. Ongelooflijk dat dat na 3 jaar nog steeds niet doordringt.
Wij zijn militair naakt.
Wat een onzin. We leveren F16s, dus zullen we ook wel piloten hebben.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
Een Nederlandse premier zal niks toezeggen, omdat die niks heeft om toe te zeggen. Ongelooflijk dat dat na 3 jaar nog steeds niet doordringt.
Wij zijn militair naakt.
Die rare Earth minerals liggen bij mijn weten vooral in het oosten dat is bezet door de Russen.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat Europa, de EU, ook dat land wederopbouwen.
Oekraïne wordt embedded in de Europese veiligheidstructuur. En die rare earth materials komen dan richting Europa.
Bijzonder dan dat de VS van de week met dat contract op de proppen kwam, dat Oekraïne maar meteen de helft aan de VS moest geven van dat spul.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die rare Earth minerals liggen bij mijn weten vooral in het oosten dat is bezet door de Russen.
Die gaan die gebieden echt niet zomaar opgeven na zoveel doden.
De enige die de macht heeft om daar aanspraak op te maken is Putin en in mindere mate Trump.
Wij kunnen helaas slechts toekijken vanaf de zijlijn en daarom is het nodig om de relaties met de Russen te normaliseren.
Rusland is die weg ingeslagen, wij steunen Oekraïne daarinquote:Op maandag 17 februari 2025 12:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind van wel, we zijn die weg ingeslagen en we moeten nu onze steen bijdragen om de vrede te bewaren. Tegelijkertijd hoop ik ook dat we de relaties met Rusland weer zo snel mogelijk kunnen normaliseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |