Klinkt natuurlijk totaal niet als Wilders, of de andere figuren (Baudet, Orban, Trump, Poetin, ...) die jou het kwijl in de mond doen lopen.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:33 schreef Chivaz het volgende:
nietszeggende one liner
een fatsoenlijk argument valt niet te maken.
valsheid en autoritaire trekjes
Een raadgevend referendum is wat het is: een enquête zonder enige vorm van wettige waarde. Een regering wordt gekozen en is dan vrij om te beslissen wat ze willen. Na 4 jaar krijgt het volk weer een nieuwe kans om de regeringspartijen te belonen of af te straffen. Politici willen alleen zelf beslissingen nemen en dat niet overdragen aan het volk zoals in bijvoorbeeld Zwitserland het geval is met bindende referenda.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:22 schreef Chivaz het volgende:
Dat het een raadgevend referendum was is al helemaal geen argument om de uitslag terzijde te leggen.
De overheid staat in dienst van ons dus hebben ze de morele verplichting om die raad op te volgen.
Bla bla bla, elk referendum uitslag in Nederland is genegeerd ten behoeve van de boven ons gestelden. Je vond dat hoogst waarschijnlijk helemaal prima omdat je het standpunt van de overheid had ingenomen.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Klinkt natuurlijk totaal niet als Wilders, of de andere figuren (Baudet, Orban, Trump, Poetin, ...) die jou het kwijl in de mond doen lopen.
Als zowat alle partijen op 1 onderwerp dezelfde kant op willen dan heeft elke 4 jaar stemmen weinig zin.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:40 schreef adder het volgende:
[..]
Een raadgevend referendum is wat het is: een enquête zonder enige vorm van wettige waarde. Een regering wordt gekozen en is dan vrij om te beslissen wat ze willen. Na 4 jaar krijgt het volk weer een nieuwe kans om de regeringspartijen te belonen of af te straffen. Politici willen alleen zelf beslissingen nemen en dat niet overdragen aan het volk zoals in bijvoorbeeld Zwitserland het geval is met bindende referenda.
Ontopic: Aan een vredesmacht gaat Nederland natuurlijk troepen leveren, maar dat is niet eens nodig, dat kunnen de Oekraïners zelf ook wel.
Om een bepaalde Fok-user maar eens te quoten:quote:Op maandag 17 februari 2025 11:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als zowat alle partijen op 1 onderwerp dezelfde kant op willen dan heeft elke 4 jaar stemmen weinig zin.
Juist dan is het referendum een zeer goed middel om koers te wijzigen.
quote:Democratie is alleen leuk en dient alleen gerespecteerd te worden zolang de uitslag jullie bevalt.
En als ik dat toen had geweten had ik anders gestemd, en velen vast met mij.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het doel van dat GS/FvD-referendum was niet meer dan te proberen zand in de raderen van de EU en Rutte te strooien. Meer zat er echt niet achter.
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij was dat toen ook al wel duidelijk.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
En als ik dat toen had geweten had ik anders gestemd, en velen vast met mij.
Voor mij niet, het kwartje viel pas twee jaar later.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij was dat toen ook al wel duidelijk.
Ach ja, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Voor mij niet, het kwartje viel pas twee jaar later.
Hele andere tijd ook. Oekraïne was voor velen een ver van mijn bed show, als het al een show was.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Voor mij niet, het kwartje viel pas twee jaar later.
Ik was geen Baudetaanhanger ofzo. Ik bekeek dat verdrag heel inhoudelijk: is het een goed verdrag? Ik vond destijds van niet dus ik zag graag een ander (verbeterd) verdrag. Dat een tegenstem vervolgens wordt verdraait wordt naar een stem tegen elke vorm van een associatieverdrag is behoorlijk achterbaks.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ach ja, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Nog mooier is het nieuwe woord: een weerbare democratiequote:Op maandag 17 februari 2025 11:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In links progressieve kringen is democratie een prachtig woord om vooral mee te schermen. Maar wanneer ze de voor hun negatieve resultaten van democratie mogen ervaren dan hoeven ze de democratie niet te respecteren.
Dan krijg je dit soort nietszeggende one liners want een fatsoenlijk argument valt niet te maken.
Het mooie is dat steeds meer mensen de valsheid en autoritaire trekjes van de links progressieven doorzien.
Als je een beetje je best deed om na te denken en je ziet hoe de politieke wind waait dan weet je dat jullie tijd voorbij is.
Wat trouwens niemand meer herinnert, was dat we in 2014 nog in de post EU crisis zaten. We konden ook niet veel permitteren, er was veel bezuinigd. All over Europe. Wapenwedloopje konden we ook niet gebruiken.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hele andere tijd ook. Oekraïne was voor velen een ver van mijn bed show, als het al een show was.
Dit dus. Het levert helemaal niets op behoudens kans op grote ellende.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:21 schreef Patroon het volgende:
Ze moeten daar mooi wegblijven, net zoals de rest van Europa.
Want mochten ze daarheen gaan om de vrede te bewaren en Rusland houdt zich niet aan het bestand, dan moet je optreden..en voor je het weet zit je met Europa in de oorlog.
We zijn ook niet welkom bij de onderhandelingen, daar hebben ze ons niet nodig...dus dan moeten ze (Amerika en Oekraïne) daar zelf maar oplossen met de "vrede" bewaken.
Dan hadden ze Wilders maar premier moeten laten worden.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Grootste internationale crisis in jaren en uitgerekend nu zitten wij opgescheept met zo'n lege huls als Schoof, die niet eens een mandaat heeft om harde toezeggingen te doen in Parijs.
Dit is te makkelijk we zijn er al bij betrokken en er zit niets anders op dan bij te dragen aan een troepenmacht.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:21 schreef Patroon het volgende:
Ze moeten daar mooi wegblijven, net zoals de rest van Europa.
Want mochten ze daarheen gaan om de vrede te bewaren en Rusland houdt zich niet aan het bestand, dan moet je optreden..en voor je het weet zit je met Europa in de oorlog.
We zijn ook niet welkom bij de onderhandelingen, daar hebben ze ons niet nodig...dus dan moeten ze (Amerika en Oekraïne) daar zelf maar oplossen met de "vrede" bewaken.
Wie is nog wel echt in charge dan? Macron? Scholz?quote:Op maandag 17 februari 2025 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Grootste internationale crisis in jaren en uitgerekend nu zitten wij opgescheept met zo'n lege huls als Schoof, die niet eens een mandaat heeft om harde toezeggingen te doen in Parijs.
Dan zaten we nu überhaupt niet aan tafel.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan hadden ze Wilders maar premier moeten laten worden.
Nee hoorquote:Op maandag 17 februari 2025 12:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is te makkelijk we zijn er al bij betrokken en er zit niets anders op dan bij te dragen aan een troepenmacht.
Waarom niet? Was gewoon heengegaan verwacht ik.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan zaten we nu überhaupt niet aan tafel.
Niet alle EU-landen zijn uitgenodigd (daarover heerst ook enige ergernis). Gezien zijn houding en uitlatingen was Wilders niet welkom geweest.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom niet? Was gewoon heengegaan verwacht ik.
Ik vind van wel, we zijn die weg ingeslagen en we moeten nu onze steen bijdragen om de vrede te bewaren. Tegelijkertijd hoop ik ook dat we de relaties met Rusland weer zo snel mogelijk kunnen normaliseren.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |