Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beindigen.
De meeste bewoners kunnen sinds 2007 het land niet uit. Maar leuk dat we nu gaan doen alsof het met de beste bedoelingen is. Puur dat ze het gebied nu wel mogen verlaten, net nu de bommenregen gestopt is en het voedsel nu wel ongelimiteerd het gebied in komt. Net op het moment dat de man die het gebied al decennia wil hebben en claimt er recht op te hebben naast Trump stond en ook leek te schrikken van de woordenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat maak jij er van dat het er niet toe doet wat ze willen. Ik vind dat die mensen een keuze verdienen en zo zal het hoogst waarschijnlijk ook gaan. Ik vind het persoonlijk ook een idioot plan dat de VS de Gazastrook gaat overnemen, maar dat is niet waar de schoen wringt. Het gaat erover mogen die mensen daar blijven of niet? Moet er niet een regeling zijn dat die mensen buiten Gaza een menswaardig bestaan kunnen opbouwen. Bijna iedereen in dit topic vind om louter politieke redenen van niet en dat is toch echt het meest inhumane standpunt dat je kan innemen.
Dat was te verwachten natuurlijk, logische zet van China.quote:
Veel erger dan MAGAstan van Trump kan het nooit zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat was te verwachten natuurlijk, logische zet van China.
China is sowieso de nieuwe aankomende supermacht, kwestie van tijd voor het de VS voorbij gaat op zo'n beetje elk vlak.
Helemaal nu met het isolationistische beleid van Trump zal het sneller gaan.
Sowieso slim om daarom de banden met China wat aan te halen, wat je ook van het handelen van Beijing mag vinden.
Ze worden steeds meer bevestigd in hun denkbeelden door de leugens vanuit het Trumpkamp. Het waren altijd al fascisten, maar nu voelt het soort van gerechtvaardigd ofzo.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:38 schreef Barbusse het volgende:
Ligt het aan mij of raken die trump en DEI nepo baby verdedigers echt in steeds meer sneltreinvaart compleet de weg kwijt? Hoe krijg je het voor elkaar om die stortvloed aan compleet onzinnige uitspraken, debiele EO's en het illegaal handelen van een onverkozen burger in het verstoren van het functioneren van overheidsdepartementen goed te kunnen praten? Gebaseerd op wat twietjes?
Eindelijk zien ze kans wraak te nemen op alle niet-fascistische deugers.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:48 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ze worden steeds meer bevestigd in hun denkbeelden door de leugens vanuit het Trumpkamp. Het waren altijd al fascisten, maar nu voelt het soort van gerechtvaardigd ofzo.
Als je ziet hoe ze genieten van het kapotmaken van mensen, kan ik niet anders dan walgen van zequote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eindelijk zien ze kans wraak te nemen op alle niet-fascistische deugers.
Het zou me niet verbazenquote:
Hij komt toch angstig over. En terecht, ben ik bangquote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:56 schreef Perrin het volgende:
Axel Springer CEO Mathias Dpfner (van Politico) legt het nog n keer uit voor de mensen achterin de zaal.
https://edition.cnn.com/2(...)co-trump-accusations
Ja nooit prettig als je doelwit bent van de schuimbekkende meute met hooivorken en fakkels.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:02 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Hij komt toch angstig over. En terecht, ben ik bang
Ik kan op geen enkele manier begrijpen waarom mensen hier in Europa zo dol zijn op hem.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:38 schreef Barbusse het volgende:
Ligt het aan mij of raken die trump en DEI nepo baby verdedigers echt in steeds meer sneltreinvaart compleet de weg kwijt? Hoe krijg je het voor elkaar om die stortvloed aan compleet onzinnige uitspraken, debiele EO's en het illegaal handelen van een onverkozen burger in het verstoren van het functioneren van overheidsdepartementen goed te kunnen praten? Gebaseerd op wat twietjes?
Met een gorilla in het Witte Huis (al zou een orang oetan qua kleur toepasselijker zijnquote:
Wat voor denkbeelden precies? Er is geen ideologie, geen vaststaande overtuiging. Slechts een cynisch 'fuck you' tegen iedereen waar ze het niet mee eens zijn. En als je zelf totaal geen overtuiging hebt, geen moreel idee over hoe een samenleving samenwerkt, geen geloof in het functioneren van dingen zoals wetenschap en waarheidsvinding...ja, dan is idd iedereen tegen je. Wat een emotioneel armoedig nihilisme.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:48 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ze worden steeds meer bevestigd in hun denkbeelden door de leugens vanuit het Trumpkamp. Het waren altijd al fascisten, maar nu voelt het soort van gerechtvaardigd ofzo.
Dezelfde man (Edward Martin) die nu dus als aanklager voor Trump bij het DOJ werkt heeft zijn naam onder een motie gezet om de aanklacht tegen de J6-er in te trekken die hij voordien verdedigde.quote:
Ik zal het je nog n keer uitleggen. Als je jarenlang je rot loopt te ergeren aan bepaalde zaken, en constant merkt dat er ook totaal niets aan gedaan wordt, en vervolgens staat er een man op die het in jaren opgebouwde inmiddels hele lange ergernissenlijstje, n voor n benoemt, afkruist en direct en keihard aanpakt, dan houdt je van die man.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:05 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het wel apart dat je een buitenlands staatshoofd(?) zo kan vereren.
Kom jij eens uit je bubbel en lees eens de reacties onder dit artikel. Je oren gaan klapperen want zoveel wijsheden heb je nog nooit gehoord in de anti Trump bubbel waarin je verkeerd. Honderden Eagles89 users die allemaal zelfstandig adem halen, en de meesten hebben zeer goed onderwijs genoten en/of hebben zeer productief werk in de maatschappij. Met vaak zeer goede inkomens ook.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:53 schreef V. het volgende:
[..]
Ik vind het toch verbijsterend om te zien hoe mensen zo trots en enthousiast zoveel blaartrekkende kolder kunnen plaatsen. Hoe haal jij in godesnaam zelfstandig adem?
.quote:Senators were informed this week that the Senate phone system was receiving 1,600 calls per minute, a sharp increase from the usual 40 calls a minute, according to officials who received the private notification and spoke about it on the condition of anonymity. While the phones had not completely stopped ringing, as they have in the past under heavy loads, members were told that some constituents would be sent straight to voice mail to prevent a complete shutdown
Dat er veel mis en scheef is, ja. Maar geenstijl als bron en dan ook nog verwijzen naar reaguurders... misschien moet je eens in de spiegel kijken en zelf uit je bubbel komen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 02:22 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Kom jij eens uit je bubbel en lees eens de reacties onder dit artikel. Je oren gaan klapperen want zoveel wijsheden heb je nog nooit gehoord in de anti Trump bubbel waarin je verkeerd. Honderden Eagles89 users die allemaal zelfstandig adem halen, en de meesten hebben zeer goed onderwijs genoten en/of hebben zeer productief werk in de maatschappij. Met vaak zeer goede inkomens ook.
Veel plezier met lezen en laat je bubbel niet te acuut klappen:
https://www.geenstijl.nl/(...)-mindef-yoav-gallant
quote:President Donald Trump announced an aggressive plan Friday evening to gut the existing board of trustees at the Kennedy Center for the Performing Arts and oust its chairman, billionaire philanthropist David Rubenstein, a remarkable move aimed at remaking the nation’s cultural center.
Trump said he would be appointing himself as chairman of the board.
“At my direction, we are going to make the Kennedy Center in Washington D.C., GREAT AGAIN. I have decided to immediately terminate multiple individuals from the Board of Trustees, including the Chairman, who do not share our Vision for a Golden Age in Arts and Culture,” Trump said in a post to Truth Social. “We will soon announce a new Board, with an amazing Chairman, DONALD J. TRUMP!”
Uhm, je medicatie kwijt en teveel gedronken? Je hoeft niet zo driftig met ziektes te smijten hier, h...quote:
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 04:15 schreef Kijkertje het volgende:
Trump announces plans to gut the Kennedy Center board and appoint himself chairman
[..]
[ afbeelding ]
Misschien leuk om straks nog een keer een voorstelling te houden met alle kunst die verboden gaat worden. Een Entartete Kunst-tentoonstelling of zoiets.quote:De Amerikaanse president Trump heeft vrijdag gezegd dat hij alle leden van de raad van bestuur van het Kennedy Centrum voor podiumkunsten in Washington ontslaat, inclusief voorzitter en filantropisch miljardair David Rubenstein. In plaats daarvan benoemt hij zichzelf tot voorzitter.
Trump zei ook dat hij de programmering zou bepalen bij het centrum, dat een van de belangrijkste culturele instituties van de VS is. Meer specifiek zei hij dat hij een einde zou maken aan evenementen waarin mensen als dragqueens of -kings optreden.
'Onder mijn leiding, maken we het Kennedy Center in Washington D.C. GREAT AGAIN. Ik heb besloten om per direct meerdere personen van de raad van bestuur te ontslaan, inclusief de voorzitter, die onze Visie voor een Gouden Eeuw in Kunst en Cultuur niet delen', schreef Trump op zijn eigen social media. 'We zullen snel een nieuw bestuur aankondigen, met een geweldige voorzitter, DONALD J. TRUMP!'
Nazis waren er ook vollop, dus niks nieuws onder de zon.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 02:22 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Kom jij eens uit je bubbel en lees eens de reacties onder dit artikel. Je oren gaan klapperen want zoveel wijsheden heb je nog nooit gehoord in de anti Trump bubbel waarin je verkeerd. Honderden Eagles89 users die allemaal zelfstandig adem halen, en de meesten hebben zeer goed onderwijs genoten en/of hebben zeer productief werk in de maatschappij. Met vaak zeer goede inkomens ook.
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 04:15 schreef Kijkertje het volgende:
Trump announces plans to gut the Kennedy Center board and appoint himself chairman
[..]
[ afbeelding ]
Nou, niet lang dus.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:44 schreef xpompompomx het volgende:
Vroeg me net ineens af; hoe lang zal het nog duren voordat het Trump-regime achter kunstuitingen aangaat en gaat bepalen waar kunstvormen wel of niet over mogen gaan?
Nou, laat ik het dan zo formuleren. Als jullie zelfstandig ademhalen, goed onderwijs hebben genoten en lekker verdienen en tch zo denken, als echte selectieve post-truthers die wetten en regels en menselijkheid maar lastig vinden, zijn jullie volslagen amoreel.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 02:22 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ze hebben toch geen mensen meer om te helpen bij de oogst, dus dat komt mooi uit.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 02:57 schreef Kijkertje het volgende:
En ook:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhjxfztz7k2u
[ afbeelding ]
Woon je daar? Zo nee waar maak je je dan druk om.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 02:08 schreef Eagles89 het volgende:
Als je jarenlang je rot loopt te ergeren aan bepaalde zaken,
Per EO regeren is niet de beste manier, maar puur uit rancune.quote:k heb wl iedere dag sinds 20 januari dankzij die dagelijke EO's
QEDquote:Op zaterdag 8 februari 2025 02:08 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik zal het je nog n keer uitleggen. Als je jarenlang je rot loopt te ergeren aan bepaalde zaken, en constant merkt dat er ook totaal niets aan gedaan wordt, en vervolgens staat er een man op die het in jaren opgebouwde inmiddels hele lange ergernissenlijstje, n voor n benoemt, afkruist en direct en keihard aanpakt, dan houdt je van die man.
Ik heb jaren gefrustreerd het nieuws gelezen en bekeken, en de frustratie meter liep steeds hoger en hoger op, en die explodeert nu met een enorme knal uit elkaar, dan komt er een soort euforie over je heen, en in elk geval een enorm genot. En leedvermaakt richting links die altijd dacht de absolute wijsheid in pacht te hebben gehad. Het wokeism en het links activistische gedachtegoed wat zich in tientallen jaren heeft weten op te bouwen en diep te nestelen in de huidige maatschappij, wordt nu in slechts luttele weken compleet afgebroken. En de geest is uit de fles, die gaat er niet meer in. En dat is schitterend om mee te maken na jarenlange frustraties. Dr komen mijn enthousiaste posts vandaan. En ik heb genoeg zuurstof en ik heb geen medicatie. Ik heb wl iedere dag sinds 20 januari dankzij die dagelijke EO’s een heel dik Trump euforie shot, maar die is gratis en voor niets.
Die man is de krachtige, duidelijke, belofte inlossende zonder angst regerende westerse leider waar we in het westen al een halve eeuw op hebben moeten wachten. Sterke daadkrachtige politici die doen wat ze beloven. Dt zijn we totaal niet meer gewend en vandaar de enorme (onterechte) ophef.
Niet om hem te verdedigen, maar Biden deed in 2021 hetzelfde. Staat ook in het artikelquote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:24 schreef Barbusse het volgende:
Nu heeft die kleuter ook nog eens Biden's security clearance stopgezet
https://www.theguardian.c(...)-latest-revenge-move
Tsja, maar voor Trump waren er ruimschoots bewijzen dat hij een gevaar voor de nationale veiligheid was.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Niet om hem te verdedigen, maar Biden deed in 2021 hetzelfde. Staat ook in het artikel
Klopt dit is meer uit rancune.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:29 schreef V. het volgende:
[..]
Tsja, maar voor Trump waren er ruimschoots bewijzen dat hij een gevaar voor de nationale veiligheid was.
Nou heb ik het altijd een raar meganisme gevonden. Dit zijn gegevens die je op "need to know" basis deelt. Met zo min mogelijk mensen. Waarom ex-presidenten daarbij horen heb ik nooit begrepen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:24 schreef Barbusse het volgende:
Ja, met goede reden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Niet om hem te verdedigen, maar Biden deed in 2021 hetzelfde. Staat ook in het artikel
Whut?!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:24 schreef Barbusse het volgende:
Mwah, ik kan het me wel enigszins voorstellen. Lijkt me nooit een slecht idee om in het geval van een vaker voorkomende situatie de voormalige president in te lichten zodat deze zijn ervaring kan delen bv.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou heb ik het altijd een raar meganisme gevonden. Dit zijn gegevens die je op "need to know" basis deelt. Met zo min mogelijk mensen. Waarom ex-presidenten daarbij horen heb ik nooit begrepen.
Tsja... in de VS denken velen daar blijkbaar anders over. Trump heeft de verkiezingen gewonnen. En van alle kinderlijke beslissingen die hij tot nu toe heeft genomen, is deze misschien wel de meest begrijpelijke. Het is te vergelijken met China dat, geconfronteerd met hogere handelstarieven, zelf ook hogere handelstarieven gaat heffen. Ik niet, dan jij ook niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:29 schreef V. het volgende:
[..]
Tsja, maar voor Trump waren er ruimschoots bewijzen dst hij een grvaar voof de nationsle veiligheid was.
Ook dergelijke politici kunnen prima in staat zijn om sterk en daadkrachtig te zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zit persoonlijke helemaal niet te wachten op 'sterke, daadkrachtige politici'.
Mijn voorkeur gaat uit naar het poldermodel. Naar politici die luisteren naar de maatschappij en in gezamenlijkheid tot oplossingen komen. Die beseffen dat bij een land besturen meer komt kijken dan simpelweg je zin doordrukken.
Dat je een ex-president mag inlichten als je vragen hebt of tips zoekt, prima. Maar dat zo iemand automatisch toegang krijgt tot gevoelige informatie, strookt niet met het feit dat je die gevoelige informatie in een zo klein mogelijke kring wil houden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mwah, ik kan het me wel enigszins voorstellen. Lijkt me nooit een slecht idee om in het geval van een vaker voorkomende situatie de voormalige president in te lichten zodat deze zijn ervaring kan delen bv.
Het is meer dat hij geen getuigen wil van alles dat er staat te gebeuren.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Tsja... in de VS denken velen daar blijkbaar anders over. Trump heeft de verkiezingen gewonnen. En van alle kinderlijke beslissingen die hij tot nu toe heeft genomen, is deze misschien wel de meest begrijpelijke. Het is te vergelijken met China dat, geconfronteerd met hogere handelstarieven, zelf ook hogere handelstarieven gaat heffen. Ik niet, dan jij ook niet.
De gevolgen van deze beslissing van Trump zijn trouwens te verwaarlozen.
Per slot van rekening heeft Trump zelf zich prima weten te redden nadat hij met Bidens beslissing werd geconfronteerd.
Je kunt van Trump zeggen wat je wilt, maar stiekem is hij niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:46 schreef V. het volgende:
[..]
Het is meer dat hij geen getuigen wil van alles dat er staat te gebeuren.
Die security clearance betekent natuurlijk niet dat een ex-president toegang heeft tot alle informatie. Dat gaat nog steeds op een need to know basis.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat je een ex-president mag inlichten als je vragen hebt of tips zoekt, prima. Maar dat zo iemand automatisch toegang krijgt tot gevoelige informatie, strookt niet met het feit dat je die gevoelige informatie in een zo klein mogelijke kring wil houden.
Dus binnenkort gaat trump dan ook iemand midden op de 5 avenue neerschieten en wordt niet opgepakt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je kunt van Trump zeggen wat je wilt, maar stiekem is hij niet.
Nagenoeg alles wat hij probeert uit te voeren heeft hij al jaren- en jarenlang in toespraken en interviews gepropageerd en aangekondigd.
Waarom hoeven die mensen ineens niet in de regio opgevangen te worden?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:55 schreef Montov het volgende:
Goed nieuws, Trump staat open voor het opvangen van meer vluchtelingen:
https://nos.nl/artikel/25(...)-rassendiscriminatie
Maar die Palestijnen wilt ie niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:55 schreef Montov het volgende:
Goed nieuws, Trump staat open voor het opvangen van meer vluchtelingen:
https://nos.nl/artikel/25(...)-rassendiscriminatie
Waarom worden de Epstein files niet gepubliceerd dan? Die gast heeft kelders vol met shit waarvan wij niks vanaf weten.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nagenoeg alles wat hij probeert uit te voeren heeft hij al jaren- en jarenlang in toespraken en interviews gepropageerd en aangekondigd.
Dat poldermodel dat ervoor heeft gezorgd dat we al 40 jaar geen volwassen oplossing hebben voor de stikstofproblematiek? Dat ervoor zorgt dat de huizenmarkt totaal is vastgelopen?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zit persoonlijke helemaal niet te wachten op 'sterke, daadkrachtige politici'.
Mijn voorkeur gaat uit naar het poldermodel. Naar politici die luisteren naar de maatschappij en in gezamenlijkheid tot oplossingen komen. Die beseffen dat bij een land besturen meer komt kijken dan simpelweg je zin doordrukken.
En de UFO files, die hij op dag 2 na zijn aanstelling bekend zou makenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Waarom worden de Epstein files niet gepubliceerd dan? Die gast heeft kelders vol met shit waarvan wij niks vanaf weten.
Als een Wilders de totale macht zou hebben, dan heb je nog steeds geen aanpak van serieuze problemen als stikstof, klimaatverandering, of andere 'linkse hobby's'. Een dictator klinkt altijd handig als de agenda overeen komt met je eigen visie.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat poldermodel dat ervoor heeft gezorgd dat we al 40 jaar geen volwassen oplossing hebben voor de stikstofproblematiek? Dat ervoor zorgt dat de huizenmarkt totaal is vastgelopen?
Geen enkel serieus probleem wordt aangepakt. Dt is het poldermodel.
En we wachten al sinds 2016 twee weken op zijn oplossing voor gezondheidszorg en infrastructuur.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Waarom worden de Epstein files niet gepubliceerd dan? Die gast heeft kelders vol met shit waarvan wij niks vanaf weten.
Het is ook echt een klein kind hequote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:24 schreef Barbusse het volgende:
Als Wilders degene is met de meest inspirerende visiequote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:19 schreef Montov het volgende:
[..]
Als een Wilders de totale macht zou hebben, dan heb je nog steeds geen aanpak van serieuze problemen als stikstof, klimaatverandering, of andere 'linkse hobby's'. Een dictator klinkt altijd handig als de agenda overeen komt met je eigen visie.
Het is niet perfect, dat is evident. Maar van alle gangbare politieke modellen is dit wel de beste (naar mijn bescheiden mening).quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat poldermodel dat ervoor heeft gezorgd dat we al 40 jaar geen volwassen oplossing hebben voor de stikstofproblematiek? Dat ervoor zorgt dat de huizenmarkt totaal is vastgelopen?
Geen leiders die mensen meenemen in hun visie. Een beetje aanmodderen is het best mogelijke.
De huizenmarkt is wereldwijd vastgelopen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen leiders die mensen meenemen in hun visie. Een beetje aanmodderen is het best mogelijke.
Iets zegt me dat hij nog vele malen kinderachtiger gaat worden. Vooral mbt tegenwerking door andere regeringsleiders tov zijn internationale 'beleid'.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is ook echt een klein kind he
Maar dat is eigenlijk een belediging voor kleine kinderen, aangezien de meeste peuters volwassener gedrag vertonen.
Man man man
Haring met uitjes halen?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is niet perfect, dat is evident. Maar van alle gangbare politieke modellen is dit wel de beste (naar mijn bescheiden mening).
Het heeft er toe geleid dat wij in een van de meest welvarende, veilige en stabiele landen ter wereld leven.
Wat betreft de voorbeelden die je noemt: er lag eindelijk een gedegen plan voor de aanpak van de stikstofproblematiek, maar toen viel het kabinet. En de woningcrisis is ook gewoon complex, die los je niet op met een paar pennenstreken in Den Haag. Woningen bouw je lokaal, niet in de Tweede Kamer.
Verder ligt de oorzaken van de crises waar mij te maken krijgen ook dieper. Het neoliberalisme, de individualisering, het gebrek aan burgerschap: het speelt allemaal mee.
Ik kan daar nog veel meer woorden over schrijven. Maar dan moet ik m'n gedachten ordenen en ik wil nu eerst naar de markt.
Volgens mij is toch bijvoorbeeld het hele vinex gebeuren wat veel woningen opleverde door polderen bereikt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of pizza met ananas. Nog zo'n culinaire doodzonde.quote:
Ik claim helemaal niet dat Trump alles wat hij zegt ook uitvoert.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Che cazzo 🤌quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of pizza met ananas. Nog zo'n culinaire doodzonde.
Het zit klem door wereldwijd pessimisme door luiheid in comfortbehoud voor grootkapitalisten en een nieuwe "whatever, laten we nazisme proberen" houding. Dit omdat milieuproblemen oplossen en meer vergroeningquote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
De huizenmarkt is wereldwijd vastgelopen.
Dat kun je niet wijten aan het poldermodel.
Dat er acties zijn die hij van te voren aankondigt en daarna uitvoert, doet nog niet weg dat er op de achtergrond net zo goed handeling en acties plaats kunnen vinden waar wij niks vanaf weten.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik claim helemaal niet dat Trump alles wat hij zegt ook uitvoert.
Maar wat hij op dit moment aan het uitvoeren is, heeft hij allemaal al eerder aangekondigd. Er is weinig tot niets stiekems of geheims aan. Hij zegt het, hij schrijft het en hij doet het in alle openheid. Zich daarbij storend aan god noch gebod.
Dit is het VS-topic, vriend.quote:
Wat een lulkoek zeg. In elk interview en in elke toespraak heeft hij zitten raaskallen en hele vage, vreemde suggesties gedaan, zonder ook maar een enkele keer concreet te worden welke beleidsvoornemens hij nu precies had. Dat is ook niet zo verwonderlijk, want dat heeft die man ook niet. Die heeft geen id waar hij mee bezig is.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk geen verrassing voor iedereen die zag hoe lui trump was in z'n vorige termijn. Die gast schreeuwt veel, maar voert niks uit. Waardoor anderen in dat gat springen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Musk gaat volledig z'n eigen gang, stuurt een klein legertje twintigers aan dat op eigen houtje door overheidssystemen banjert, en blijkbaar heeft het Witte Huis amper een idee wat DOGE allemaal uitspookt.
Bijzonder om in realtime te zien hoe de VS om zeep wordt geholpen.
Die lui van de Heritage Foundation en Musk vullen dat gat met groot genoegen, inderdaad.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk geen verrassing voor iedereen die zag hoe lui trump was in z'n vorige termijn. Die gast schreeuwt veel, maar voert niks uit. Waardoor anderen in dat gat springen.
Of golfen en ragetweeten. Vooral dat laatste.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die lui van de Heritage Foundation en Musk vullen dat gat met groot genoegen, inderdaad.
Trump heeft geen flauw idee wat er allemaal gebeurt. Die zet een paar krabbels en gaat weer tv kijken.
Kan ook, hij schijnt Aderall te gebruiken, waar ook amfetaminen in zittenquote:
Ben echt ontzettend benieuwd waar dit heen gaat.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Musk gaat volledig z'n eigen gang, stuurt een klein legertje twintigers aan dat op eigen houtje door overheidssystemen banjert, en blijkbaar heeft het Witte Huis amper een idee wat DOGE allemaal uitspookt.
Ik zet een kratje bier in op 'bloedvergieten'.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ben echt ontzettend benieuwd waar dit heen gaat.
Historisch gezien gaat dit vrijwel altijd fout namelijk. Iemand die steeds meer macht tot zich neemt wil niet meer terug naar minder macht. Zeker niet als ze zo'n narcisstische persoonlijkheid hebben.
Dat 1 man nu zelf nu overal zijn spreekwoordelijke tentakels in uitstrekt is gewoon niet handig. Ongeacht welke politieke kleur diegene heeft.
Zelfs een klein groepje (conservatieve) leiders die DOGE zouden leiden zou al beter zijn dan 1 man.
Heel normaal dit toch. En de groupies vinden het allemaal fantastisch al weten ze bij de meeste dingen niet eens wat het inhoudt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Wellicht. Hij heeft duidelijk een soort controle drang die steeds verder zal gaan. Ook als DOGE straks alles weggesneden heeft wat in zijn ogen onzin is zal het waarschijnlijk niet genoeg zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zet een kratje bier in op 'bloedvergieten'.
Gelukkig zijn de rechters inmiddels DOGE weer uit alle systemen aan het smijten, met daarbij de verplichting alles te verwijderen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:22 schreef Olga het volgende:
[..]
Heel normaal dit toch. En de groupies vinden het allemaal fantastisch al weten ze bij de meeste dingen niet eens wat het inhoudt.
Als het niet zo triest was allemaal zou ik zeggen dat de popcorn klaar staat voor dat de normale Amerikaan er achter komt wat een buitenlander (ja want dat is ie) in hun land doet
Volgens mij was het vrij duidelijk dat Trump geen voorstander van een 2 staten-oplossing was.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:54 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat een lulkoek zeg. In elk interview en in elke toespraak heeft hij zitten raaskallen en hele vage, vreemde suggesties gedaan, zonder ook maar een enkele keer concreet te worden welke beleidsvoornemens hij nu precies had. Dat is ook niet zo verwonderlijk, want dat heeft die man ook niet. Die heeft geen id waar hij mee bezig is.
Het zijn vooral de media en de lieve twitterraars uit Magastan die dat ronduit vage en inhoudloze gelul allemaal hebben zitten sanewashen (ik heb werkelijke de vreemdste voorstellen voorbij zien komen) zodat het nu niet uitmaakt wat Trump allemaal uitspookt: iemand zal dat vast wel eens hebben aangekondigd.
Om even een voorbeeld te geven, dat Trump 'iets' wilde gaan doen aan het conflict in Gaza, dat was bekend, dat was allemaal vast wel weer 'a terrible thing, a terrible, terrible thing' en daar zou dan vast wel weer een 'best solution, such a great solution, everyone is talking about it' voor komen, maar dat dat dan zou zijn om de Palestijnen te vragen om voor onbepaalde tijd op te sodemieteren zodat men (wie dan eigenlijk) daar in de tussentijd Club Med Khan Yunis van kan maken, dat had toch niemand aan zien komen.'
De dagen dat ie wel op de zaak is zijn op de lange termijn duurder voor de burger daarquote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:58 schreef Perrin het volgende:
Daar had USAID heel wat inentingen voor de allerarmsten voor kunnen kopen.
[ x ]
En dit is dus die hypocriet die stelt dat alle ambtenaren verplicht naar kantoor moeten komen want thuiswerken zou niet effectief zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:58 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Tja, en de Republikeinen kwamen met soortgelijke verhaaltjes over Bidens vakanties en werkethiek. Waarbij het aantal uren per dag waarop hij beschikbaar was of publieke optredens deed, steeds verder afnamen. Uiteindelijk was het naar verluidt nog van 10:00 tot 16:00, daarbuiten gebeurde er vrijwel niets. Ook ging hij in het weekend vaak naar zijn eigen huis in Delaware.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:58 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Ik weet het niet. Als Trump in zijn zwembad of op de golfbaan staat, is Musk keihard aan het werk met zijn botte bijl. Je hoort niks meer over Eric of Junior. En nauwelijks iets over Vance, behalve dat de zoon van Tucker bij hem in dienst is gekomen. In feite heeft Musk voor Trump de plek van zijn kinderen ingenomen. En omdat Trump niet bevat waar Musk eigenlijk mee bezig is en het hem ook niets kan schelen als er maar wraak en vergelding plaatsvindt, is Musk meer president van de USA dan Trump.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:07 schreef Gehenna het volgende:
[..]
De dagen dat ie wel op de zaak is zijn op de lange termijn duurder voor de burger daar
Als mensen het neerstorten van vliegtuigen na 19 dagen presidentschap als een direct gevolg van die machtswisseling gaan beoordelen, dan kun je ze met geen mogelijkheid serieus nemen. Ik neem dan ook aan dat bijzonder weinig Amerikanen dat denken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Als Trump in zijn zwembad of op de golfbaan staat, is Musk keihard aan het werk met zijn botte bijl. Je hoort niks meer over Eric of Junior. En nauwelijks iets over Vance, behalve dat de zoon van Tucker bij hem in dienst is gekomen. In feite heeft Musk voor Trump de plek van zijn kinderen ingenomen. En omdat Trump niet bevat waar Musk eigenlijk mee bezig is en het hem ook niets kan schelen als er maar wraak en vergelding plaatsvindt, is Musk meer president van de USA dan Trump.
Ik vraag me echt af hoelang dit nog geaccepteerd wordt. De helft van de Amerikanen heeft sowieso niet voor Trump gekozen, maar bij de andere helft zal de twijfel toch ook wel toeslaan? Bij lege schappen in de winkel of hun volgende salarisstrook? Bij de verdubbelde prijs van insuline of geen plaats in het ziekenhuis? Of bij het zoveelste neergestorte vliegtuig (staat op meer dan 1 per week sind de machtswisseling)?
Hebben alle Republikeinse volksvertegenwoordigers hun ruggengraat ingeruild voor dooie palingen?
Daar komt bij dat als Trump met zijn dikke reet in zijn zwembad ligt, de secret service ook tig kamers in Trumps resort moeten boeken en daarvoor rekent Trump de hoofdprijs want het is toch maar belastinggeld. Dat soort zwendel zie je verder alleen in andere bananenrepublieken.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Als Trump in zijn zwembad of op de golfbaan staat, is Musk keihard aan het werk met zijn botte bijl. Je hoort niks meer over Eric of Junior. En nauwelijks iets over Vance, behalve dat de zoon van Tucker bij hem in dienst is gekomen. In feite heeft Musk voor Trump de plek van zijn kinderen ingenomen. En omdat Trump niet bevat waar Musk eigenlijk mee bezig is en het hem ook niets kan schelen als er maar wraak en vergelding plaatsvindt, is Musk meer president van de USA dan Trump.
Hehe, hij had gisteren een meltdown op X omdat Elon zijn Nazi Swag heeft overgenomen. Jaloers op zijn Nazigroetquote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Offtopic maar Kanye is ook echt compleet de weg kwijt he
Loopt nu een tshirt ontwerp met letterlijk gewoon het hakenkruis te promoten op X
Hangt helemaal af van wie het komt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik probeer me voor te stellen wanneer hier na verkiezingen onder aanvoering van de zojuist weggestemde premier duizenden mensen naar het Binnenhof stormen en het parlement met geweld bezetten hoe dan de media zouden reageren op iemand die dat vier jaar later een beetje weg lacht en zegt dat de herkozen premier een hoop goede ideen heeft voor de zogenaamd genegeerde Nederlander. Of zitten we in Nederland helemaal niet meer zo ver van zo’n scenario af?
Ja, die is toch echt bipolair en moet z’n medicijnen innemen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Loopt nu een tshirt ontwerp met letterlijk gewoon het hakenkruis te promoten op X
Of je dit op deze manier moet doen, kun je wat mij betreft zeker je vraagtekens bij zetten. Je creert in ieder geval discussie/'ophef' door dit te doen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Daar komt bij dat als Trump met zijn dikke reet in zijn zwembad ligt, de secret service ook tig kamers in Trumps resort moeten boeken en daarvoor rekent Trump de hoofdprijs want het is toch maar belastinggeld. Dat soort zwendel zie je verder alleen in andere bananenrepublieken.
Heb ik iets gemist?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:36 schreef Nober het volgende:
[..]
Hangt helemaal af van wie het komt.
[ x ]
Ja als je bipolair of autistisch bent kun je zo maar een nazi worden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, die is toch echt bipolair en moet z’n medicijnen innemen.
Hij was nu van mening dat hij autisme heeft.
Ik lees in deze reeks een hoop fophef over waar het geld van USAID zoal heen ging, maar als belastinggeld via dit soort belangenverstrengeling direct in de zak van de president belandt dan is het "maar 1,5 miljoen"?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Of je dit op deze manier moet doen, kun je wat mij betreft zeker je vraagtekens bij zetten. Je creert in ieder geval discussie/'ophef' door dit te doen.
Maar als je het gewoon even objectief bekijkt: een president dient nu eenmaal Secret Service-bescherming te krijgen. Die dienen ook ergens te slapen. Een deel moet in de directe nabijheid zijn van de president, een ander deel kan iets verder verwijderd zijn. Die bivakkeren dan ook in goedkopere hotels in de omgeving. Maar omdat zelf Trump miljardair is, moeten zijn bedrijven dan niet de kosten van die hotelkamers in rekening brengen? Moet hij daarom die kosten maar uit eigen zak betalen, in tegenstelling tot andere presidenten?
Ik heb een beetje gegoogeld, maar ik lees niet dat de Secret Service een hogere prijs krijgt dan wat er regulier voor die kamers in rekening wordt gebracht. Ze hebben nu eenmaal die prijs.
Wat is het alternatief? Daar niet heengaan? Kan hoor, ik vraag het oprecht voor de discussie, niet om een conflict met jou te starten. De kosten voor huisvesting van de Secret Service tijdens dit soort trips kwamen hiermee op zo'n 1,5 miljoen dollar tijdens Trumps eerste termijn, als ik een aantal bronnen goed heb genterpreteerd.
Het jaarlijkse totale budget van de Service is echter 3 miljard. Dan is dit niet echt een significant deel daarvan. Daarnaast wordt een Trump organization ook niet echt veel rijker of armer van 1,5 miljoen omzet meer of minder. Niet om dit nu belachelijk te maken of te bagatelliseren, want dat verwijt kun je nog wel eens krijgen, maar is dit nu echt zo buitensporig in het totaalplaatje?
Ja en vervolgens heeft Biden de geweldplegers gratie verleend.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist?
Zijn Democraten met geweld het Capitool binnengedrongen, met als doel de zittende regering tot aftreden te dwingen?
Heb ik iets gem
Ik kende Rene Derksen niet maar dat zou door moeten gaan als "politicus"...heb even gecheckt waar hij zich zoal mee bezig houdt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:36 schreef Nober het volgende:
[..]
Hangt helemaal af van wie het komt.
[ x ]
Ik probeer dit uit te leggen aan mijn boomer moeder, en die kan alleen maar hoofdschuddend mompelen dat ze terugverlangt naar de tijd dat politiek nog saai wasquote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Hier is al eerder over gesproken in deze reeks. Christmas comes early voor China. Peking moet alleen ongeschonden uit de economische strijd zien te komen, en kan toezien hoe zijn belangrijkste geopolitieke tegenstrever haar eigen machtspositie om zeep helpt.
Ik dacht even dat je het over Musk had (las van de LaPo naar de FiPoquote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, die is toch echt bipolair en moet z’n medicijnen innemen.
Hij was nu van mening dat hij autisme heeft.
Ik snap je punt en er valt zeker wat voor te zeggen. Zuiver juridisch hoeft hij echter als president geen afstand te doen van zijn bedrijven, volgens dit artikel, n.a.v. zijn eerste verkiezing:quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:54 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik lees in deze reeks een hoop fophef over waar het geld van USAID zoal heen ging, maar als belastinggeld via dit soort belangenverstrengeling direct in de zak van de president belandt dan is het "maar 1,5 miljoen"?
Wie hou je dan voor de gek?
Een president hoort geen hotels te hebben, want belangenverstrengeling en als hij ze dan toch houdt dan moet hij daar tijdens zijn termijn zo ver mogelijk vanaf blijven, want belangenverstrengeling.
Mensen die moord en brand schreeuwden over Hunter Biden doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat Trump via zijn bedrijven miljoenen van China heeft gekregen. Wat zou China daar zoal voor teruggekregen hebben?
Als je gewoon objectief bent is Donald Trump een corrupte oplichter en de partij van law and order vindt het geweldig.
Godallemachtig pas 19 dagen ook.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:58 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Nog maar 1441 dagen te gaan.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Godallemachtig pas 19 dagen ook.
Mijn halve (Duitse) familie was autistisch t/m Stalingrad.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja als je bipolair of autistisch bent kun je zo maar een nazi worden.
Ik zou hier niet van uit gaan, de macht die ze nu hebben geven ze niet meer uit handen.quote:
Even rondgebladerd ja. Wat de fuckquote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Minder dan 1/3 van de kiezers heeft op Trump gestemd.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoelang dit nog geaccepteerd wordt. De helft van de Amerikanen heeft sowieso niet voor Trump gekozen, maar bij de andere helft zal de twijfel toch ook wel toeslaan? Bij lege schappen in de winkel of hun volgende salarisstrook? Bij de verdubbelde prijs van insuline of geen plaats in het ziekenhuis? Of bij het zoveelste neergestorte vliegtuig (staat op meer dan 1 per week sind de machtswisseling)?
Hebben alle Republikeinse volksvertegenwoordigers hun ruggengraat ingeruild voor dooie palingen?
Op pagina 1quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:28 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik had deze gemist, lijkt wel eerder iets uit Belarus ofzo dan een Westers land
We komen zo langzamerhand tot een punt dat niks meer verbazing oproept. Het wachten gaat zijn tot hij zichzelf uit gaat roepen tot koning van Schotland.quote:Onder mijn leiding, maken we het Kennedy Center in Washington D.C. GREAT AGAIN. Ik heb besloten om per direct meerdere personen van de raad van bestuur te ontslaan, inclusief de voorzitter, die onze Visie voor een Gouden Eeuw in Kunst en Cultuur niet delen', schreef Trump op zijn eigen social media. 'We zullen snel een nieuw bestuur aankondigen, met een geweldige voorzitter, DONALD J. TRUMP!'
Tribalismequote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhmm5ngxks2l
Joe praat met Trumpanzees...ze gaan desnoods over lijken. Deze mensen zijn verloren. Knettergek! Fascistisch tot in de botten!
Eerder zichzelf laat uithakken in Mount Rushmore.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Op pagina 1
[..]
We komen zo langzamerhand tot een punt dat niks meer verbazing oproept. Het wachten gaat zijn tot hij zichzelf uit gaat roepen tot koning van Schotland.
Prachtig ook hoe ze allemaal dachten dat ze buiten schot zouden blijven. Ik heb het hier meerdere keren gesteld 'be carefull what you wish for' als je bijvoorbeeld homo bent en vindt dat er wat gedaan moet worden aan 'iets te flamboyante' homo's en dan krijg je uiteindelijk de deksel op je neus. Als je een beetje geschiedenis hebt gevolgd dan weet je dat die 'again' in Make Amerika Great Again over een tijd gaat waar homo's vooral in de kast moesten blijven.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Is dit nou grootspraak, of worden zulke organisaties daadwerkelijk meteen de nek omgedraaid?
Het gaat hier dus om een organisatie die consumenten beschermt en ervoor zorgt dat gedupeerden gecompenseerd worden. Leg mij eens uit, @:Chivaz. Waarom moet deze organisatie verdwijnen?
Verder snap ik werkelijk niet hoe Musk en Trump de hele overheid af kunnen breken. Voor alle duidelijkheid: in ons land kan de premier niet zomaar departementen en overheidsorganisaties opdoeken.
Daar gaat een heel uitgebreid proces aan vooraf, met uitgewerkte kabinetsvoorstellen, beraadslagingen in het parlement, bezwaartermijnen, etc. Je weet wel, zoals het hoort in een functionerende democratie.
Die smult ook van Trump, ook na de chaos van de afgelopen weken. En ook hij zal alles via decreten willen doen en hoogst persoonlijk in allerlei dingen willen snijden zonder daar de normale wegen voor te volgen. En veel Nederlanders zouden dat nog prima vinden ook, want 'ik wil die buitenlanders weg, maakt niet uit hoe', om vervolgens allerlei zaken kwijt te raken. Laat de VS alsjeblieft die enorme hint zijn dat je dit soort shit hier niet wil.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:19 schreef Montov het volgende:
[..]
Als een Wilders de totale macht zou hebben, dan heb je nog steeds geen aanpak van serieuze problemen als stikstof, klimaatverandering, of andere 'linkse hobby's'. Een dictator klinkt altijd handig als de agenda overeen komt met je eigen visie.
Dat komt vanzelf, als Thiel en Musk het tijd vinden om hun marionet Vance in te zetten.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Eerder zichzelf laat uithakken in Mount Rushmore.
Wanneer gaat iemand om artikel 25 gillen?
Ik zag op fp nog iemand schrijven dat er niets mis was met deze handelingen, want uiteindelijk zou het Trump zijn die dingen verwijderd, niet Musk zelf. Toen al meteen gezegd dat Musk het compleet op eigen houtje doet en voor persoonlijk gewin.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Ik heb een pinpas en ik mag een paar honderd euro in de schuld staan. Nooit gedaan, nooit nodig geweest.quote:Robert F. Kennedy Jr., who recently revealed in financial disclosures that he was carrying up to $1.2 million in credit card debt. Kennedy is President Donald Trump’s nominee for Health and Human Services secretary.
Kennedy’s credit card balances range between $610,000 and $1.2 million in accounts that carry interest rates of 23.24% to 23.49%, the filing shows.
Naja, we weten hoe het met Bannon liep. Trump kon niet zo goed tegen het idee dat aangenomen werd dat niet hij maar iemand anders de macht had. Dus Bannon viel in ongenade.quote:Time’s latest feature of Musk echoes its 2017 front-page display of Steve Bannon, who, like Musk, had the president’s ear during Trump’s first bout in the White House. Like Musk under the new administration, Trump’s first administration’s early days were overshadowed by news articles claiming that Bannon, then the chief White House strategist, was the puppet master behind the Resolute Desk — with Time going so far as to brand Bannon the “the great manipulator.” In pop culture portrayals, Bannon was referred to as “President Bannon” and “Saturday Night Live” famously depicted Bannon as the grim reaper pulling Trump’s strings.
Krijgen jullie hier geen heerlijk warme Kulturkammer vibes van?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Op pagina 1
[..]
We komen zo langzamerhand tot een punt dat niks meer verbazing oproept. Het wachten gaat zijn tot hij zichzelf uit gaat roepen tot koning van Schotland.
Het is inderdaad precies zo treurig als hij schetst: de enige kwaliteit die mensen nodig hebben is de kont van Trump kussen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:59 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Deze is al wat ouder, maar kwam hem net pas tegen. Gelukkig hebben we Jon Stewart nog.
En heeeeeel veel geld dat van de belastingcenten naar Musk en Trump kan gaan, dat laat de relatie wat langer stand houden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:43 schreef OProg het volgende:
Volgende week 8 jaar geleden stond Steve Bannon op de cover van Time Magazine.
[..]
Naja, we weten hoe het met Bannon liep. Trump kon niet zo goed tegen het idee dat aangenomen werd dat niet hij maar iemand anders de macht had. Dus Bannon viel in ongenade.
En nu is Musk dus op de cover van Time. Benieuwd wanneer dit mis gaat. Verschil is wel dat Musk X heeft als 1 van zijn kanalen en Bannon het moest doen met Breitbart News.
Dan gaan die Chinese hem echt zonder vaseline pakken. Zo dom zal ie toch niet zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Elon Musk is aan het roepen dat hij niet denkt TikTok te gaan kopen.
Grappig, dat zei hij eerst ook van Twitter.
Da's DEI! Corruptie!quote:Trump accused the South African government in his order of discriminating against the white Afrikaaners, descendants of the largely Dutch colonists who arrived in the country in the 1600s and imposed apartheid against the overwhelming majority of Blacks living there until the 1990s.
Trump raged in his order that South Africa’s government is seizing “ethnic minority Afrikaners’ agricultural property without compensation” and enacting “countless government policies designed to dismantle equal opportunity” in employment, education and business.”
Dat gaat me een showdown wordenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:43 schreef OProg het volgende:
Volgende week 8 jaar geleden stond Steve Bannon op de cover van Time Magazine.
[..]
Naja, we weten hoe het met Bannon liep. Trump kon niet zo goed tegen het idee dat aangenomen werd dat niet hij maar iemand anders de macht had. Dus Bannon viel in ongenade.
En nu is Musk dus op de cover van Time. Benieuwd wanneer dit mis gaat. Verschil is wel dat Musk X heeft als 1 van zijn kanalen en Bannon het moest doen met Breitbart News.
Anti DEI in optima forma. Chivaz, Howard en Duifje kunnen ons vast uitleggen hoe Zuid-Afrika het thuisland is van echte blanke afrikaners en dat zwarte zuid-afrikanen, net als palestijnen pas ergens in de jaren zestig zichzelf via Nelson Mandela als volk op de kaart hebben gezet.quote:
Merit and merit alone.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:59 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Deze is al wat ouder, maar kwam hem net pas tegen. Gelukkig hebben we Jon Stewart nog.
Zeg dat nou maar niet te hardquote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Anti DEI in optima forma. Chivaz, Howard en Duifje kunnen ons vast uitleggen hoe Zuid-Afrika het thuisland is van echte blanke afrikaners en dat zwarte zuid-afrikanen, net als palestijnen pas ergens in de jaren zestig zichzelf via Nelson Mandela als volk op de kaart hebben gezet.
Die Nelson Mandela, dat was pas een terrorist, daar was Arafat een engeltje bij!
quote:“When you pray, do not be like the hypocrites, for they love to pray standing in the synagogues and on the street corners to be seen by men but when you pray, go into your room, close the door and pray to your Father who is unseen” Matthew 6:5
Hij komt visueel nooit zo sterk over, stel je voor dat bj elke 3e scroll zijn gezicht voorgeschoteld krijgt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:20 schreef MissButterflyy het volgende:
"Daarom zeg Ik u: Alle dingen, die gij biddende begeert, gelooft, dat gij ze ontvangen zult, en zij zullen u geworden."quote:
Waarom ook niet. Op kaarten uit 1640 stond er ook Lake Illinois op. Dus er is geen reden om die nieuwerwetse progressieve linkse naam Lake Michigan te gebruiken.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhmffmg62s2b
🚨 BREAKING: Illinois Governor JB Pritzker says he’s going to rename Lake Michigan to “Lake Illinois.”
Ik weet niet wat God vindt van iemand die zich als heilige voordoet, maar ondertussen de Duivel speelt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
"Daarom zeg Ik u: Alle dingen, die gij biddende begeert, gelooft, dat gij ze ontvangen zult, en zij zullen u geworden."
Een beetje zoals die vrouwelijke bisschop die met de bijbel in hand zat te pleitten voor abortus?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat God vindt van iemand die zich als heilige voordoet, maar ondertussen de Duivel speelt.
De bijbel zegt NIETS over abortus.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een beetje zoals die vrouwelijke bisschop die met de bijbel in hand zat te pleitten voor abortus?
Hoop voor je dat je niet in de VS woont.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:39 schreef Eagles89 het volgende:
Twee zielen, n gedachte. En ik voel ook een enorme sympathie voor Musk. De rijkste man ter wereld, maar ging een maand in Pensylvania iedere dag campgne voeren in zaaltjes voor de Maga zaak. Heeft al zn huizen van de hand gedaan, heeft een bescheiden kamertje in Mar a Lago bij Trump, en in het WH een bescheiden kantoortje op de WH campus. Bezit verder ook geen jachten en vliegtuigen, en werkt dag en nacht aan al zn projecten. Waaronder nu het opschonen van nutteloze uitgaven van de overheid. Heeft in hoogst eigen persoon gezorgd voor de redding en bescherming van het Vrije Woord door Twitter (veel) te duur te kopen. En ondertussen gaat die ook nog hoogst persoonlijk zorgen voor de eerste bemande missie naar Mars komende jaren. En tegelijkertijd door de helft van de wereld een racist, een nazi en een gek uitgemaakt worden. Maar zo ging het vroeger met alle grote genin, ALLEMAAL. Galileo Galilei, Charles Darwin, Isaac Newton, Albert Einstein, Thomas Edison en zelfs Plato in de oudheid, ze werden allemaal eerst geridiculiseerd, gedemoniseerd, soms zelfs opgejaagd. Onze kinderen en kleinkinderen zullen deze generatie vervloeken dat ze Elon Musk niet als de ware persoon hebben gezien, die hij is.
[ x ]
Zoveel grootsheid kunnen we eigenlijk alleen maar eren door onze rechterarm te strekken en te roepen Heil Elon?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:39 schreef Eagles89 het volgende:
Twee zielen, n gedachte. En ik voel ook een enorme sympathie voor Musk. De rijkste man ter wereld, maar ging een maand in Pensylvania iedere dag campgne voeren in zaaltjes voor de Maga zaak. Heeft al zn huizen van de hand gedaan, heeft een bescheiden kamertje in Mar a Lago bij Trump, en in het WH een bescheiden kantoortje op de WH campus. Bezit verder ook geen jachten en vliegtuigen, en werkt dag en nacht aan al zn projecten. Waaronder nu het opschonen van nutteloze uitgaven van de overheid. Heeft in hoogst eigen persoon gezorgd voor de redding en bescherming van het Vrije Woord door Twitter (veel) te duur te kopen. En ondertussen gaat die ook nog hoogst persoonlijk zorgen voor de eerste bemande missie naar Mars komende jaren. En tegelijkertijd door de helft van de wereld een racist, een nazi en een gek uitgemaakt worden. Maar zo ging het vroeger met alle grote genin, ALLEMAAL. Galileo Galilei, Charles Darwin, Isaac Newton, Albert Einstein, Thomas Edison en zelfs Plato in de oudheid, ze werden allemaal eerst geridiculiseerd, gedemoniseerd, soms zelfs opgejaagd. Onze kinderen en kleinkinderen zullen deze generatie vervloeken dat ze Elon Musk niet als de ware persoon hebben gezien, die hij is.
[ x ]
Hij heeft wel een plato voor zijn kanis.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:46 schreef Sanvi het volgende:
Musk vergelijken met Plato.
Dat is wel een soort van heiligschennis in het kwadraat.
Elon in dat rijtje plaatsen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:39 schreef Eagles89 het volgende:
Maar zo ging het vroeger met alle grote genin, ALLEMAAL. Galileo Galilei, Charles Darwin, Isaac Newton, Albert Einstein, Thomas Edison en zelfs Plato in de oudheid, ze werden allemaal eerst geridiculiseerd, gedemoniseerd, soms zelfs opgejaagd.
[ x ]
'En ze werden opgejaagd, geridiculiseerd en gedemoniseerd'quote:
Nu lachen jullie, maar jullie kinderen en kleinkinderen zullen zich schamen als ze horen hoe Musk behandeld werd in de jaren 2015-2025. Als straks de eerste mens op Mars staat met een USA n Maga vlag, en Musk als eerste contact legt vanaf de aarde met die persoon, zullen mensen gaan begrijpen wat een revolutionair persoon Elon Musk is geweest.quote:
Plato ook?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'En ze werden opgejaagd, geridiculiseerd en gedemoniseerd'
Ja, door de Christelijke kerk.
Ik hoop toch dat de volgende generaties deze periode zullen zien voor wat hij echt is, namelijk een dipje in het tijdperk van democratische beschaving, dat gelukkig eindigde in een paar forste tribunalen en gevangenisstraffen voor types als Trump, Musk en hun minions als Netanyahu, Orban, Putin en Wilders.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:13 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Nu lachen jullie, maar jullie kinderen en kleinkinderen zullen zich schamen als ze horen hoe Musk behandeld werd in de jaren 2015-2025. Als straks de eerste mens op Mars staat met een USA n Maga vlag, en Musk als eerste contact legt vanaf de aarde met die persoon, zullen mensen gaan begrijpen wat een revolutionair persoon Elon Musk is geweest.
Niet allemaal, inderdaad, maar veel uit dat rijtje wel.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Plato ook?
Overigens staan in dat rijtje best namen die met Musk vergeleken kunnen worden op het gebied van corruptie, nepotisme en narcisme. Edison is ook niet in zijn eerste leugen gestikt, bijvoorbeeld.
Laten we hopen dat Wilders niet in het rijtje thuishoort, omdat ie de kans niet krijgt de rechtsstaat op dezelfde manier te ondermijnen. Tot nu toe zijn het pogingen, maar zonder enige schade.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat de volgende generaties deze periode zullen zien voor wat hij echt is, namelijk een dipje in het tijdperk van democratische beschaving, dat gelukkig eindigde in een paar forste tribunalen en gevangenisstraffen voor types als Trump, Musk en hun minions als Netanyahu, Orban, Putin en Wilders.
Vertel het echte nieuws wat je leest en ziet op X aan je vrienden en familie, en niet de mainstream media propaganda die nu blijkt vuistdiep gesponsord werd door linkse NGO’s.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zoveel grootsheid kunnen we eigenlijk alleen maar eren door onze rechterarm te strekken en te roepen Heil Elon?
Die kinderen en kleinkinderen zullen zich vooral schamen voor de vorige generatie en vragen waarom niemand iets deed toen een verkrachter, oplichter en couppleger de macht in handen nam.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:13 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Nu lachen jullie, maar jullie kinderen en kleinkinderen zullen zich schamen als ze horen hoe Musk behandeld werd in de jaren 2015-2025. Als straks de eerste mens op Mars staat met een USA n Maga vlag, en Musk als eerste contact legt vanaf de aarde met die persoon, zullen mensen gaan begrijpen wat een revolutionair persoon Elon Musk is geweest.
Omdat onze checks and balances tot nu toe werken. Ik ben er niet zo zeker van dat we daarop kunnen blijven vertrouwen, als je nagaat hoe dicht we al langs het randje zijn gegaan met het idee van een (asiel)crisiswet, buiten het Parlement om.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Wilders niet in het rijtje thuishoort, omdat ie de kans niet krijgt de rechtsstaat op dezelfde manier te ondermijnen. Tot nu toe zijn het pogingen, maar zonder enige schade.
Je kan tegenwoordig beter de fabeltjeskrant lesen, dat is nog meer waarheidsgetrouw dan spreekbuis Xje van Musk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Vertel het echte nieuws wat je leest en ziet op X aan je vrienden en familie, en niet de mainstream media propaganda die nu blijkt vuistdiep gesponsord werd door linkse NGO’s.
Vroeger was de NOS, BBC, CNN etc de meest betrouwbare media van de wereld, maar dat was inmiddels bijna een eeuw geleden. De tijden zijn veranderd en nu zijn ze verworden tot propaganda kanalen, om de meningen van een zeer machtig select groepje linksmensen te verspreiden. Op X lees en zie je links n rechts geluid, en mag en kun je zelf bepalen waar en hoe je je mening door kaat vormen. Eer Musk door mensen in je omgeving te vertellen hoe het cht zit, en dat ze jarenlang zijn geconditioneerd als schapen om revolutionaire mensen als Musk te moeten haten.
Welk 'echte' nieuws?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Vertel het echte nieuws wat je leest en ziet op X aan je vrienden en familie, en niet de mainstream media propaganda die nu blijkt vuistdiep gesponsord werd door linkse NGO’s.
Vroeger was de NOS, BBC, CNN etc de meest betrouwbare media van de wereld, maar dat was inmiddels bijna een eeuw geleden. De tijden zijn veranderd en nu zijn ze verworden tot propaganda kanalen, om de meningen van een zeer machtig select groepje linksmensen te verspreiden. Op X lees en zie je links n rechts geluid, en mag en kun je zelf bepalen waar en hoe je je mening door kaat vormen. Eer Musk door mensen in je omgeving te vertellen hoe het cht zit, en dat ze jarenlang zijn geconditioneerd als schapen om revolutionaire mensen als Musk te moeten haten.
Echt, er moeten meer maatregelen genomen worden om te zorgen dat de deur van Paviljoen 3 van Huize Wappieveld beter afgesloten wordt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Precies, sinds wanneer is kruis een nieuwssite?quote:
Ik heb de rode pil genomen, maar jullie hier willen de blauwe pil blijven slikken, geloof maar wat een klein select groepje vanuit een kamertje op de redacties van de mainstream media jou wilt laten lezen en laten zien, een groepje die zeer gekleurd en vooringenomen zijn, en naar nu blijkt ook nog eens gefinancierd door mensen met bepaalde duidelijke intenties. Dan geloof ik wat meer dan een miljard onafhankelijke, subjectieve n objectieve, rijke n arme mensen TEGELIJKERTIJD mij willen laten zien en lezen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt, er moeten meer maatregelen genomen worden om te zorgen dat de deur van Paviljoen 3 van Huize Wappieveld beter afgesloten wordt.
je loopt gewoon te trollen nuquote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:39 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]
mja ik kom hem in deze reeks voor het eerst tegen. Maar dit is echt zo over de top dat het lachwekkend isquote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat doet hij al zijn hele fok carrire.
Natuurlijk wel, het is letterlijk een van de tien geboden lol.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De bijbel zegt NIETS over abortus.
Welke?quote:Op zondag 9 februari 2025 00:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, het is letterlijk een van de tien geboden lol.
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:46 schreef Kansenjongere het volgende:
Als het niet zo gevaarlijk was, was die kinderlijke naviteit best schattig geweest.
Een hoopje cellen is nog geen mens, een ter dood veroordeelde overigens wel. #hypocriet.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De ene die verteld dat je niet mag moorden.
Gij zult niet doden?quote:Op zondag 9 februari 2025 00:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De ene die verteld dat je niet mag moorden.
Wanneer is het een mens volgens jou?quote:Op zondag 9 februari 2025 00:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Een hoopje cellen is nog geen mens, een ter dood veroordeelde overigens wel. #hypocriet.
Als je het niet kunt begrijpen of wilt begrijpen, is het lachwekkend. Ik weet nog wel hoe er destijds gelachen werd toen iemand zei dat de aarde rond was. Of de zwaartekracht. Er zijn ontelbaar veel voorbeelden. Dat is er nu ook met Musk gaande. Maar later zullen mensen zich schamen dat ze het niet meteen begrepen en erkenden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:58 schreef Olga het volgende:
[..]
mja ik kom hem in deze reeks voor het eerst tegen. Maar dit is echt zo over de top dat het lachwekkend is
Wanneer het een mens is. #maardatislogisch.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wanneer is het een mens volgens jou?
Net zoals die 100 miljoen voor condooms in Gaza zekers, wat uiteindelijk ontwikkelingshulp voor de provincie Gaza in Mozambique bleek te zijn.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:10 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
[ x ]
1 miljard per week aan 100% fraude, en Musk en zn team brengen het via X out en in de open, dt is pas daadkracht, niet die slappe oude politiek die we kennen. Daarom is Musk een revolutionair.
Okquote:Op zondag 9 februari 2025 00:14 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wanneer het een mens is. #maardatislogisch.
Waarom mag dat gebod wat jou betreft bij het grof vuil gezet worden als het om het verdedigen van de doodstraf gaat?
Met wat voor soort mensen ging jij om?quote:Op zondag 9 februari 2025 00:13 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als je het niet kunt begrijpen of wilt begrijpen, is het lachwekkend. Ik weet nog wel hoe er destijds gelachen werd toen iemand zei dat de aarde rond was. Of de zwaartekracht. Er zijn ontelbaar veel voorbeelden. Dat is er nu ook met Musk gaande. Maar later zullen mensen zich schamen dat ze het niet meteen begrepen en erkenden.
Genesis 2:7 zegt dat leven werd gegeven toen God Adam liet ademen. Als je toch met Bijbelverzen gaat smijten kunnen we net zo goed de eerste pakken die daarover wat zegt.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wanneer is het een mens volgens jou?
20 miljoen voor sesam straat in Irak is ook wel een dingetje. Het punt is dat dit soort belachelijke uitgaven niet te verdedigen zijn naar de belastingbetaler.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Net zoals die 100 miljoen voor condooms in Gaza zekers, wat uiteindelijk ontwikkelingshulp voor de provincie Gaza in Mozambique bleek te zijn.
Hoe naef kun je zijn.
quote:Op zondag 9 februari 2025 00:13 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik weet nog wel hoe er destijds gelachen werd toen iemand zei dat de aarde rond was. Of de zwaartekracht.
Daar moest je zeker even op googlen of niet?quote:Op zondag 9 februari 2025 00:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Genesis 2:7 zegt dat leven werd gegeven toen God Adam liet ademen. Als je toch met Bijbelverzen gaat smijten kunnen we net zo goed de eerste pakken die daarover wat zegt.
En toch is de gristentaliban de grootste fanclub van de doodstraf.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De geboden zijn de basisregels die we moeten volgen. Je mag simpelweg niet moorden
quote:The ongoing actions by Musk and his followers are a coup because the individuals seizing power have no right to it. Elon Musk was elected to no office and there is no office that would give him the authority to do what he is doing. It is all illegal. It is also a coup in its intended effects: to undo democratic practice and violate human rights.
Wat Maga niet begrijpt is dat de VS met ontwikkelingshulp invloed koopt in vele landen wereldwijd.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
20 miljoen voor sesam straat in Irak is ook wel een dingetje. Het punt is dat dit soort belachelijke uitgaven niet te verdedigen zijn naar de belastingbetaler.
Wat dat betreft zouden dit soort giften naar het buitenland op vrijwillige basis moeten gaan.
Gun je de Irakezen sesamstraat dan kunnen de mensen daar zelf voor doneren.
Zeg maar gerust 2.500 jaar.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:26 schreef Sanvi het volgende:
[..]![]()
Damn. Hou oud ben je eigenlijk? Jaar of 400?
Vette Highlander shit hiero.
Welke $50M aan fraudequote:Op zondag 9 februari 2025 00:10 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
[ x ]
1 miljard per week aan 100% fraude, en Musk en zn team brengen het via X out en in de open, dt is pas daadkracht, niet die slappe oude politiek die we kennen. Daarom is Musk een revolutionair.
Omdat er een afweging word gemaakt of zo’n persoon die een vreselijke misdaad heeft begaan (moord) bestraft moet worden met de dood.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:32 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En toch is de gristentaliban de grootste fanclub van de doodstraf.
Adviesje: Neem geen rode pillen meer voordat je het Internet opgaat. Je komt er nogal... gestoord door over.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:41 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb de rode pil genomen, maar jullie hier willen de blauwe pil blijven slikken, geloof maar wat een klein select groepje vanuit een kamertje op de redacties van de mainstream media jou wilt laten lezen en laten zien, een groepje die zeer gekleurd en vooringenomen zijn, en naar nu blijkt ook nog eens gefinancierd door mensen met bepaalde duidelijke intenties. Dan geloof ik wat meer dan een miljard onafhankelijke, subjectieve n objectieve, rijke n arme mensen TEGELIJKERTIJD mij willen laten zien en lezen.
We zijn eindelijk BEVRIJD na de overname van Twitter door Musk. Niemand kan de waarheid de mond meer snoeren, de controle door de massa media is definitief voorbij, en daarom deden en doen ze ook alles om dat te proberen te voorkomen, want daar zijn ze doodsbang voor, hun macht gereduceerd tot as, als een gratis en volledig vrij social media kanaal het nieuws beter, nauwkeuriger en SNELLER brengt met een miljard+ verslaggevers overal ter wereld direct ter plaatse. Het nieuws is nu zo vrij als een vogel geworden, of in mijn geval als een ADELAAR. En dat is een ZEGEN voor de mensheid. Als er onwaarheden op X verschijnen, zullen mensen ELKAAR kunnen corrigeren. Community notes zijn revolutionair gebleken. Maar blijven jullie die blauwe pil van de NOS, BBC, CNN, ARD, CBS etc etc maar slikken hoor. Vrij worden is een keuze die je zelf moet maken.
Leuk en aardig allemaal die invloed kopen maar daar zitten de burgers niet op te wachten die op Trump hebben gestemd. Het land heeft gekozen en er word gehandeld naar die keuzes. Ik weet het is zeer verassend dat er een “politicus” is die doet wat hij zegt. Dat heb ik in heel mijn leven nog nooit meegemaakt en zal ik ook nooit meemaken in Nederland.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat Maga niet begrijpt is dat de VS met ontwikkelingshulp invloed koopt in vele landen wereldwijd.
Andere landen staan te popelen om die invloed over te nemen.
Trump loopt u te janken dat China havens in Panama bezit.
Dat is een rechtstreeks gevolg van het beleid van Trump 1.
Trump 2 gaat dat dunnetjes over doen op een wereldwijde schaal.
Jouw verhaal dat de VS 50 miljoen uit geeft aan condooms voor Gaza, die vervolgens door Hamas gevuld met helium als bommen op Isral af werden gestuurd bleek een leugen.
De steun betrof Gaza in Mozambique. En het geld gaat naar verschillende bestemmingen zoals schoon drinkwater...
En nu kom jij met Sesamstraat voor Irak...
Het en na het andere onzinverhaal wordt als zoete koek geslikt.
En ondertussen sloopt Musk onder auspicin Trump de Amerikaanse hegemonie.
Alleen God oordeelt volgens de sprookjesboekgelovers over leven en dood, totdat het in hun straatje past om daarvan af te wijken. In de gewone wereld noemen we dat ook wel hypocriet.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat er een afweging word gemaakt of zo’n persoon die een vreselijke misdaad heeft begaan (moord) bestraft moet worden met de dood.
Ook daar voorziet de bijbel overigens in, oog om oog, tand om tand.
Daar is bij abortus uiteraard geen sprake van omdat de baby in kwestie helemaal niet in staat is om te moorden.
Dat is dus niet waar, oog om oog tand om tand. Kortom de rechtspraak is bevoegd om daar ook over te oordelen als de misdaad ernstig genoeg is. Moord is zo’n misdaad die in aanmerking komt voor de doodstraf.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Alleen God oordeelt volgens de sprookjesboekgelovers over leven en dood, totdat het in hun straatje past om daarvan af te wijken. In de gewone wereld noemen we dat ook wel hypocriet.
Hypofuckingcriet.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar, oog om oog tand om tand. Kortom de rechtspraak is bevoegd om daar ook over te oordelen als de misdaad ernstig genoeg is. Moord is zo’n misdaad die in aanmerking komt voor de doodstraf.
Mensen weten al sinds eeuwen voor Christus, dat de aarde rond is.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:13 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als je het niet kunt begrijpen of wilt begrijpen, is het lachwekkend. Ik weet nog wel hoe er destijds gelachen werd toen iemand zei dat de aarde rond was. Of de zwaartekracht. Er zijn ontelbaar veel voorbeelden. Dat is er nu ook met Musk gaande. Maar later zullen mensen zich schamen dat ze het niet meteen begrepen en erkenden.
https://hemel.waarnemen.com/FAQ/Aarde/020.htmlquote:Er wordt vaak gedacht dat mensen in de Middeleeuwen dachten dat de Aarde plat was. Dit is onjuist — de meeste mensen waren te druk om in hun onderhoud te voorzien om zich zulke zaken af te vragen. Mensen die de luxe hadden om hier wel over na te denken wisten over het algemeen dat de Aarde (ongeveer) bolvormig was.
Het is al minstens 2500 jaar bekend (of er werd sterk vermoed) dat de Aarde bolvormig is. Herodotes schreef rond 425 v.Chr. dat de Phoenicirs rond 600 v.Chr. rond Afrika voeren en de Zon in het noorden zagen staan. Dat kan alleen als de Aarde bolvormig is. Ook andere (noord-zuid) reizigers die minder lange afstanden aflegden zullen een verschil in zonshoogte of hoogte van de poolster hebben waargenomen.
Vanaf de 5e eeuw voor Christus was in de Griekse filosofie algemeen aanvaard dan de Aarde rond is. De ontdekking hiervan werd toegeschreven aan Pythagoras (6e eeuw), maar het is onduidelijk of dit klopt en wat zijn argumenten waren. Plato doceerde dat de Aarde rond was, maar eveneens zonder argumenten. Zijn leerling Aristoteles (4e eeuw) gaf hiervoor wel bewijs:
In Nederland is er geen enkele politicus die een meerderheid behaalt.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Leuk en aardig allemaal die invloed kopen maar daar zitten de burgers niet op te wachten die op Trump hebben gestemd. Het land heeft gekozen en er word gehandeld naar die keuzes. Ik weet het is zeer verassend dat er een “politicus” is die doet wat hij zegt. Dat heb ik in heel mijn leven nog nooit meegemaakt en zal ik ook nooit meemaken in Nederland.
Je hebt dus toch een spiegel?quote:Op zondag 9 februari 2025 00:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Argumenten zijn weer eens op zie ik.
Jij niet blijkbaar, hou er maar beter over op om met de bijbel te schermen om je links progressieve wereldbeeld te rechtvaardigen. De Bijbel is vooral voor jou wereldbeeld veel te conservatief.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je hebt dus toch een spiegel?
Als de bijbelaanhangers daadwerkelijk de bijbel zouden aanhangen zouden ze nooit op een antichrist als Trump gestemd hebben, maar daar worden ze liever niet op gewezen.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij niet blijkbaar, hou er maar beter over op om met de bijbel te schermen om je links progressieve wereldbeeld te rechtvaardigen. De Bijbel is vooral voor jou wereldbeeld veel te conservatief.
De VS heeft veel te danken aan flauwekul zoals miljoenen voor Irakese sesamstraat en een transgender opera in zuid Amerika?quote:Op zondag 9 februari 2025 00:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Nederland is er geen enkele politicus die een meerderheid behaalt.
Logisch dat een politicus dan er niet uit kan halen wat die belooft.
Trump kan dat wel, die heeft een meerderheid in alle huizen.
Tegelijkertijd komt Trump niet alle beloften na.
Zo is er geen vrede in Oekrane binnen 24 uur.
En dat de kiezer geen boodschap heeft aan een sterk Amerika; daar gaan ze dan nog wel achter komen.
Veel welvaart in de VS is daar aan te danken.
We hebben lang in de Amerikaanse Eeuw geleefd.
Wie weet komt nu de Chinese Eeuw aan bod.
Amerika heeft ervoor gekozen zeg je.
Dus dan is het goed.
Mijn god wat een armoede…….quote:Op zondag 9 februari 2025 01:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als de bijbelaanhangers daadwerkelijk de bijbel zouden aanhangen zouden ze nooit op een antichrist als Trump gestemd hebben, maar daar worden ze liever niet op gewezen.
En weer de Christelijke kerk die daar juist zo op tegen was.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met wat voor soort mensen ging jij om?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand daarom ging lachen.
Wat heeft de gescheiden zedendelinquent op wie ze nu gestemd hebben dan op met christelijke normen en waarden?quote:Op zondag 9 februari 2025 01:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mijn god wat een armoede…….
Op wie hadden ze dan moeten stemmen op Kamala die helemaal niets op heeft met christenen? Oh wacht laat me raden ze hadden uit principe thuis moeten blijven en de overwinning aan Kamala moeten laten. Ja daar schieten ze echt wat mee op…….
Het is nutteloos te proberen te spreken met een gehersenspoelde cult-member. De zon schijnt uit Trump's aars voor dit soort types.quote:Op zondag 9 februari 2025 01:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat heeft de gescheiden zedendelinquent op wie ze nu gestemd hebben dan op met christelijke normen en waarden?
Ja ja de president mag het Witte Huis niet verlaten omdat mensen niet meer thuis mogen werken lmao. Komop je kan beter dan dit.quote:Op zondag 9 februari 2025 01:09 schreef Kansenjongere het volgende:
Als zowel Trump als Musk stellen dat werknemers niet moeten thuiswerken maar naar kantoor moeten komen, waarom doet DOGE dan niets aan de miljoenen die worden verspild aan betalingen aan Mar-A-Lago omdat de president het vertikt om te gaan werken?
Waarom moet er belastinggeld worden witgewassen als betaling aan een veroordeelde crimineel? Leg dat eens uit met je gristelijke normen en waarden.quote:Op zondag 9 februari 2025 01:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja ja de president mag het Witte Huis niet verlaten omdat mensen niet meer thuis mogen werken lmao. Komop je kan beter dan dit.
Dankzij de rechters die Trump heeft aangesteld is Roe V Wade afgeschaft waardoor abortus bij de Staten is komen te liggen. Volgens Bijbelse principes kan er nu wat gedaan worden tegen abortus op statelijk niveau. Met een stem destijds op Clinton was dit uiteraard nooit gebeurt.quote:Op zondag 9 februari 2025 01:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat heeft de gescheiden zedendelinquent op wie ze nu gestemd hebben dan op met christelijke normen en waarden?
Lol wat? 🤣🤣quote:Op zondag 9 februari 2025 01:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom moet er belastinggeld worden witgewassen als betaling aan een veroordeelde crimineel? Leg dat eens uit met je gristelijke normen en waarden.
Dus de gristentaliban gooit al hun principes opzij en steunt een veroordeeld zedendelinquent als ze daarmee 100 jaar terug in de tijd kunnen en abortus kunnen verbieden? Daar gaat hun geloofwaardigheid.quote:Op zondag 9 februari 2025 01:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dankzij de rechters die Trump heeft aangesteld is Roe V Wade afgeschaft waardoor abortus bij de Staten is komen te liggen. Volgens Bijbelse principes kan er nu wat gedaan worden tegen abortus op statelijk niveau. Met een stem destijds op Clinton was dit uiteraard nooit gebeurt.
Al die miljoenen belastinggeld die nu moeten worden betaald aan Mar-a-Lago omdat Trump liever de belastingbetaler oplicht dan gewoon zijn werk te gaan doen.quote:
Je zou bijna gaan denken dat deze man een racist is.quote:https://www.dailystar.co.(...)utm_campaigan=reddit
US President Donald Trump says he will not deport Prince Harry amid a legal battle over his immigration status. The Orange Manbaby did, however, take a swipe at Meghan Markle in comments he made to a news outlet.
Trump said on Friday: "I don't want to do that. I'll leave him alone. He's got enough problems with his wife. She's terrible."
Ik heb werkelijk waar geen idee waar je het over hebt. Dus als ik het goed begrijp mag een president het Witte Huis niet verlaten zolang hij president is?quote:Op zondag 9 februari 2025 01:19 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Al die miljoenen belastinggeld die nu moeten worden betaald aan Mar-a-Lago omdat Trump liever de belastingbetaler oplicht dan gewoon zijn werk te gaan doen.
Het lijkt echt steeds moeilijker te worden om over dit soort onderwerpen te discussiren zonder persoonlijke aanvallen. Of misschien is dat altijd al zo geweest en is dat wellicht menselijk, geen idee.quote:Op zondag 9 februari 2025 02:09 schreef Cyan9 het volgende:
Zo kan 'ie wel weer met het op de man spelen. Doe een beetje normaal, of ander post je maar ergens anders.
Dat zijn de nadelen van "je moet alles kunnen zeggen" en andersoortig fuck your feelings gebrul. Veel roepers van die opmerkingen houden er vaak niet van om zelf voor klootzak te worden uitgemaakt. Maar ja, het werkt natuurlijk twee kanten op.quote:Op zondag 9 februari 2025 02:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het lijkt echt steeds moeilijker te worden om over dit soort onderwerpen te discussiren zonder persoonlijke aanvallen. Of misschien is dat altijd al zo geweest en is dat wellicht menselijk, geen idee.
Het eenvoudige "ik ben het niet met je eens, want..." of "dat klopt niet, omdat..." lijkt er steeds minder bij te zijn. Ik zie steeds meer discussies in de trant van "dit is gewoon zo en als je daar anders tegenaan kijkt, komt dat omdat je een klootzak/dombo/kwaadaardig persoon bent". Jammer wel.
Ik vind het volkomen logisch dat wanneer je iemand rechtstreeks voor klootzak uitmaakt, je die net zo hard terug kunt krijgen van die persoon. Geen enkel probleem mee.quote:Op zondag 9 februari 2025 03:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zijn de nadelen van "je moet alles kunnen zeggen" en andersoortig fuck your feelings gebrul. Veel roepers van die opmerkingen houden er vaak niet van om zelf voor klootzak te worden uitgemaakt. Maar ja, het werkt natuurlijk twee kanten op.
quote:"It's normal for a new administration to ask potential political appointees about their political views to assure that they align with the new administration," said John Bellinger III, who served as the senior counsel for the White House National Security Council in the George W. Bush administration. "And it's appropriate for a new administration to ask career officials if they are comfortable carrying out the new administration's policies. But it's not appropriate to condition jobs, especially in the intelligence and law enforcement community, on partisan political stances. We want career officials to interpret intelligence and enforce the laws in a neutral way without any partisan preference."
Twitter was / is z'n persoonlijke verslaving in het manipuleren van nieuws. Daarvan gaf hij aan het te willen kopen. Eerst was het nog bluf, maar dat werd z'n strop. En toen heeft ie er een nazi-platform van gemaakt met steun van magnaten. Misschien ook mede wel weer een stukje vergelding op eigen onkundig handelen bij externe factoren leggen. Want Musk maakt natuurlijk geen fouten (zie zn game gedrag)quote:Op zaterdag 8 februari 2025 20:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Strop? Het is altijd zijn intentie geweest om via Twitter invloed uit te oefenen op de verkiezingen in het voordeel van Trump en dat is uitstekend gelukt.quote:Op zondag 9 februari 2025 06:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Twitter was / is z'n persoonlijke verslaving in het manipuleren van nieuws. Daarvan gaf hij aan het te willen kopen. Eerst was het nog bluf, maar dat werd z'n strop. En toen heeft ie er een nazi-platform van gemaakt met steun van magnaten. Misschien ook mede wel weer een stukje vergelding op eigen onkundig handelen bij externe factoren leggen. Want Musk maakt natuurlijk geen fouten (zie zn game gedrag)
In tiktok heeft ie nog geen interesse getoond. Ik dacht dat de persoon achter Mr. Beast dat wilde overnemen.
Het was een strop. De aanloop was ook verre van soepel. Hij heeft nog de advocaten willen aanklagen die hem geforceerd hebben twitter te kopen (omdat hij zelf liep te bluffen)quote:Op zondag 9 februari 2025 06:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Strop? Het is altijd de bedoeling geweest om via Twitter invloed uit te oefenen op de verkiezingen in het voordeel van Trump en dat is uitstekend gelukt.
Voor dat bedrag ja. Dat was een miskleun maar het doet niets af aan zijn intenties met het platform.quote:Op zondag 9 februari 2025 06:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De aanloop was niet soepel. Hij heeft nog de advocaten willen aanklagen die hem geforceerd hebben twitter te kopen (omdat hij zelf liep te bluffen)
Bekijk deze YouTube-video
quote:Meanwhile at ICE, Vitello told agents in January to aim to meet a daily quota of 1,200-1,400 arrests. According to numbers ICE has posted on X, the highest single day total since Trump was inaugurated was just 1,100, and the number has fallen since that day. On Tuesday of this week, arrests of immigrants were over 800, according to a source familiar with the numbers. But last weekend, there were only about 300 arrests, another source told NBC News.
In order to fulfill Trump's Inauguration Day promise of "millions and millions" of deportations, the Trump administration would have to be deporting over 2,700 immigrants every day to reach 1 million in a year.
Maar ik meen me te herinneren dat het doel 11 miljoen was, da's 7.500 per dag als je uitgaat van 4 jaar.quote:Op zondag 9 februari 2025 07:53 schreef Kijkertje het volgende:
Het wil nog niet erg lukken met de uitzettingen ....
Trump is 'angry' that deportation numbers are not higher
[ afbeelding ]
[..]
Maar wel maar maximaal 10.000 jaar oud want dat wordt in de VS als een echte wetenschap gezien.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zeg maar gerust 2.500 jaar.
Zo lang is de aarde al bewezen rond.
Dat is het geschatte aantal ongedocumenteerde immigranten iig.quote:Op zondag 9 februari 2025 08:04 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar ik meen me te herinneren dat het doel 11 miljoen was, da's 7.500 per dag als je uitgaat van 4 jaar.
Promises made, promises not kept, zoals verwacht.
Trump zelf heeft het volgens mij altijd over 'MILLIONS and MILLIONS'!quote:Using data from the American Community Survey (ACS) along with publicly-available data about the current costs of immigration enforcement, this report aims to provide an estimation of what the fiscal and economic cost to the United States would be should the government deport a population of roughly 11 million people who as of 2022 lacked permanent legal status and faced the possibility of removal. We consider this both in terms of the direct budgetary costs—the expenses associated with arrest, detention, legal processing, and removal—that the federal government would have to pay, and in terms of the impact on the United States economy and tax base should these people be removed from the labor force and consumer market.
Bron
De kleine man krijgt te maken inflatie door de handelsoorlog met China en het deporteren van goedkope arbeidskrachten, ziet zijn gezondheidszorg verdwijnen, geen schoolmaaltijden meer voor zijn kinderen, etc.quote:Op zondag 9 februari 2025 01:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De VS heeft veel te danken aan flauwekul zoals miljoenen voor Irakese sesamstraat en een transgender opera in zuid Amerika?
Ik denk dat USAID met een hoop minder kan. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om het helemaal af te schaffen en via buitenlandse zaken gericht steun te geven aan bepaalde landen.
De dagen van het grote Amerikaanse rijk zijn waarschijnlijk voorbij, de financile situatie voor de Amerikanen is volstrekt onhoudbaar en het is goed dat via DOGE daar veel meer besef voor komt. Ik vind het ontzettend jammer dat democraten die pretenderen voor de kleine man op te komen niet willen inzien dat dit niet te verkopen valt naar diezelfde kleine man.
Je zou maar met moeite je boodschappen en je huur kunnen betalen terwijl aan de andere kant van de wereld mensen die nooit hebben bijgedragen aan de VS mogen genieten van een transgender opera.
De flat earth beweging is ook best groot in de VSquote:Op zondag 9 februari 2025 08:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar wel maar maximaal 10.000 jaar oud want dat wordt in de VS als een echte wetenschap gezien.
40% of adults in the United States inclined to the belief that "God created humans in their present form at one time within the last 10,000 years
Logisch dat je met goede X en kerk propaganda die 40% makkelijk kan laten kiezen voor de duivel zelf.
1100 per dag.quote:Op zondag 9 februari 2025 07:53 schreef Kijkertje het volgende:
Het wil nog niet erg lukken met de uitzettingen ....
Trump is 'angry' that deportation numbers are not higher
[ afbeelding ]
[..]
Dat soort linkse hobbies heeft de kleine man niets aan.quote:
Trump heeft nog minder op met christenen, hij gebruikt het enkel om zieltjes te winnen.quote:Op zondag 9 februari 2025 01:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mijn god wat een armoede…….
Op wie hadden ze dan moeten stemmen op Kamala die helemaal niets op heeft met christenen? Oh wacht laat me raden ze hadden uit principe thuis moeten blijven en de overwinning aan Kamala moeten laten. Ja daar schieten ze echt wat mee op…….
Klopt, zie zijn reactie op de kerkdienst die voor hem gehouden is.quote:Op zondag 9 februari 2025 09:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Trump heeft nog minder op met christenen, hij gebruikt het enkel om zieltjes te winnen.
Dat een Duitser dat moet vragen is wel zorgelijk.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
Nee hoor.... eg nie de hitlergroet. Lijkt meer op een romeinse groet van Ave Ceasar Bekijk deze YouTube-video
Je moet dus medelijden gaan voelen met mensen die vinden dat jij kapot moet omdat jij een slappeling bent die met alles en iedereen medelijden heeft.quote:Op zondag 9 februari 2025 09:49 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik ben het er wel mee eens om "minder op de man" te spelen. Diep medelijden is eigenlijk het enige wat past bij volgelingen van een cult die structureel:
- De rechtstaat wil ontmantelen
- Medische zorg en voeding voor armen onbereikbaar maken
- De macht structureel wil leggen bij een kleine club "ingewijden"
- Klimaat en milieu volstrekt niet serieus neemt
- Steeds openlijker racistischer trekjes krijgt
- Vrouwen wil opofferen ten koste van "het kind"
- LGBTQ individuen het leven onmogelijk wil maken
- Geen moeite heeft concentratiekampen in gebruik te nemen
- Deportaties en etnische zuiveringen voorstelt
- Roofkapitalisme op ongekende schaal, inclusief neo-kolonialisme, wil toepassen
- De vrije pers onder druk zet ten gunste van alternatieve media
Kortom een cult die in alles dat is waar die blinde aanhangers eigenlijk tegen zeggen te strijden met als enige argument "ja maar links", zonder in staat te zijn onder woorden te brengen wat dat links dan is en wat dat links dan gedaan heeft op welk moment? Ja gemompel over migranten die huizen, banen en vrouwen inpikken of zo.
Om aanhanger van zo'n cult te worden moet er ergens in je leven iets structureel mis zijn gegaan of moet er iets wezenlijk mis zijn met je vermogens om oorzaak-gevolg, causaliteit of ethiek juist te beoordelen. Aanhangers van deze cult, je leest het continu in de berichten van de individuen hier, voelen zich in het diepst van hun ziel slachtoffer van "een systeem" waar ze niet mee om kunnen gaan, ze zijn als de autonomen, ze zijn niet in staat om ondanks alle kansen, alle mogelijkheden die ons soort samenleving kent, succesvol te zijn op een niveau wat ze zelf aanvaardbaar vinden. Ze voelen mislukking en hebben daarvoor een oorzaak, een schuldige nodig. Trump, Musk en de Europese tegenhangers zorgen daarvoor.
Kortom, laten we de aanhangers van deze cult vanaf nu met het medelijden benaderen wat past bij deze dieptrieste situatie. Het niet hebben van een moreel kompas of een stuk moreel kompas, het niet kunnen of willen begrijpen dat de macht hebben in elke democratie komt met grote verantwoordelijkheden, het niet willen of kunnen begrijpen dat staatsrechtelijk (ook internationaal) wetteloos gedrag het ergste soort misdaad is wat er bestaat is diep triest. Met name diep triest omdat de geschiedenis laat zien dat er een moment van wakker worden komt, een moment waarop een deel van deze cult begrijpt hoe ze voor de gek zijn gehouden en hoe ze misbruikt zijn om dingen te doen die ze juist hadden willen voorkomen. Diep triest omdat sommigen zelf het grootste slachtoffer gaan worden van deze misdadigers die ze zelf in het zadel hebben geholpen.
Deze tweeling met zoete stem deed destijds bij Louis Theroux ook al hetzelfde gebaar...en het publiek ook! Zie 0:30.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
Nee hoor.... eg nie de hitlergroet. Lijkt meer op een romeinse groet van Ave Ceasar Bekijk deze YouTube-video
Terug naar nul natuurlijk. Musk is een doorgewinterde libertarir die serieus de volledige overheid wil vervangen door een systeem van commercile dienstverlening.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:22 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Nou benieuwd hoe die tax reform eruit gaat zien...
Medelijden neequote:Op zondag 9 februari 2025 10:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je moet dus medelijden gaan voelen met mensen die vinden dat jij kapot moet omdat jij een slappeling bent die met alles en iedereen medelijden heeft.
Ik vrees dat je daar niet veel mee opschiet.
Ik zag een paar dagen terug nog een stukje van die uitzending van Theroux.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:36 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Deze tweeling met zoete stem deed destijds bij Louis Theroux ook al hetzelfde gebaar...en het publiek ook! Zie 0:30.
Musk is gewoon een ordinaire na-aper
De vraag is volgens mij hoe "te vuur en te zwaard" eruit moet zien. Op zich ben ik het daar namelijk volledig mee eens. Het probleem lijkt te zijn dat er een patroon is waarbij feiten er niet toe doen en alles uiteindelijk weer terugkomt bij "ja maar <<insert bullshit>>". Uit frustratie daarover volgt dan over de schreef gaan (althans bij mij).quote:Op zondag 9 februari 2025 10:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Medelijden nee
Dat fascisische volk moet te vuur en te zwaard bestreden worden, daar kun je wat mij betreft niet hard genoeg tegenin gaan.
We hebben immers gezien waar dat tot kan leiden.
Inderdaad..good for themquote:Op zondag 9 februari 2025 11:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zag een paar dagen terug nog een stukje van die uitzending van Theroux.
Goed te horen dat de tweeling nu anders denkt.
Volgens mij werden er onder Biden meer uitgezet per dag dan nu.quote:Op zondag 9 februari 2025 08:04 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar ik meen me te herinneren dat het doel 11 miljoen was, da's 7.500 per dag als je uitgaat van 4 jaar.
Promises made, promises not kept, zoals verwacht.
"Tja, weet je, je moet natuurlijk beide kanten bekijken, en blablabla, en je moet rekening houden met ziektes als autisme, en yadayadayada, en misschien vatten wij het wel verkeerd op, en dit en dat en zus en zo, en weet je wat voor een nare berichten we zullen ontvangen als we het wel schrijven en je moet Musk de kans geven wat te leren van zijn fouten en zijn we wel objectief als we dat doen want siegheilen is ook maar een mening en...en...en....etc"quote:Op zondag 9 februari 2025 11:58 schreef GarlandBriggs het volgende:
ik verbaas mij nog steeds dat dit niet gewoon uitgesproken wordt in de MSM
Sowieso is een televangelist per definitie een smerige leugenaar, die dan gaat vragen om donaties en zelf in de grootste huizen wonen. Maar he, het werkt in Christelijk Amerika,quote:Op zondag 9 februari 2025 09:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Trump heeft nog minder op met christenen, hij gebruikt het enkel om zieltjes te winnen.
Vers van de pers:
"President Donald Trump angered some of his Christian supporters on Friday when he named a televangelist who even some conservative evangelicals have labeled a “heretic” as part of his White House administration."
https://www.thedailybeast(...)cain-to-white-house/
Yup...alles voor de bhne en om ongezond veel geld te verdienen...quote:Op zondag 9 februari 2025 12:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Volgens mij werden er onder Biden meer uitgezet per dag dan nu.
Doet me denken aan Baudet:quote:Op zondag 9 februari 2025 11:06 schreef mcmlxiv het volgende:
. Rechts heeft in het koloniale verleden (en ja kolonialisme is de ultieme rechtse hobby) landen en bevolkingsgroepen verneukt, tegen elkaar opgezet, leeggezogen en misbruikt.
Overigens.... er gebeurden ook goede dingen in bijv Indonesi onder Nederlandse dictatuur.quote:
Normalisering. De berichten van Kanye West worden nu niet eens meer weggehaald, terwijl hij anderhalf jaar geleden om minder gebanned werd.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
"Tja, weet je, je moet natuurlijk beide kanten bekijken, en blablabla, en je moet rekening houden met ziektes als autisme, en yadayadayada, en misschien vatten wij het wel verkeerd op, en dit en dat en zus en zo, en weet je wat voor een nare berichten we zullen ontvangen als we het wel schrijven en je moet Musk de kans geven wat te leren van zijn fouten en zijn we wel objectief als we dat doen want siegheilen is ook maar een mening en...en...en....etc"
behalve dat het niet van Banksy is.quote:Op zondag 9 februari 2025 13:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://mastodon.nl/@:cozmicsoulfire/113967728774109376
Elon Mask, door Banksy
Legende is wel een juiste omschrijving ja:quote:
quote:Een legende (afgeleid van het Latijn legenda, een gerundivum met de betekenis wat gelezen moet worden) is oorspronkelijk een alternatieve levensbeschrijving van een heilige met toegevoegde fictieve elementen, waarin aan de betreffende persoon allerlei wonderen toegedicht worden.
Sorry, ik had de commentaren niet gelezen. Ik kreeg hem oo de Banksy-fan-site.quote:Op zondag 9 februari 2025 13:24 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
behalve dat het niet van Banksy is.
Staat er gewoon onder hoor: Evyrein
Wat voor Nederlandse overheden/instanties de reden zou moeten zijn direct te kappen met X. Nu loop je het risico dat je communicatiekanaal direct door de overheid van de VS wordt benvloed en dus dat ze druk op je kunnen uitoefenen. Voor je het weet loop je ineens achter de feiten aan.quote:
Ja, daar heeft onze huidige regering ook echt X voor nodigquote:Op zondag 9 februari 2025 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor je het weet loop je ineens achter de feiten aan.
Er zijn wel meer besturen en overheidsinstellingen in Nederland.quote:Op zondag 9 februari 2025 13:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, daar heeft onze huidige regering ook echt X voor nodig
En dat is nu juist waar Benito zijn ideaal vandaan had en wat Dolf lekker kopieerdequote:Op zondag 9 februari 2025 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
Ja, in ieder geval is er een streep gezet door de Irakese Sesamstraatquote:Op zondag 9 februari 2025 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Zo zie je maar: Trump mag zijn tarievenkeutel vorige week dan hebben ingetrokken, dat betekent niet dat zijn gedreig zonder gevolgen blijft.
MAGA's zullen ongetwijfeld hun schouders ophalen, maar door het gedrag van de president lopen ondernemers wel gewoon inkomsten mis.
quote:Medewerkers van de Amerikaanse consumentenautoriteit CFPB moeten nagenoeg al hun werk stopzetten. Russell Vought, die door president Donald Trump is aangesteld als de waarnemend directeur van de toezichthouder, heeft dit opgedragen in een e-mail die in handen is van onder meer nieuwszender CNN.
Hierdoor kan de belangrijkste financile consumentenwaakhond in de Verenigde Staten volgens de zender niet meer optreden tegen financieel misbruik en geen toezicht houden op grote banken en andere financile instellingen.
Met onmiddellijke ingang moeten alle medewerkers alle toezicht- en controleactiviteiten staken, tenzij uitdrukkelijk goedgekeurd door de waarnemend directeur of vereist door de wet, schreef Vought. Een voormalige CFPB-functionaris zei tegen CNN dat dit betekent dat momenteel niemand daadwerkelijk toezicht houdt op 18 biljoen dollar aan consumentenschulden, 'om ervoor te zorgen dat miljoenen Amerikanen niet worden opgelicht'.
Ben benieuwd naar de hersengymnastiek van de usual suspects.quote:
En die Russell Vought is dus de architect van Project 2025 waar Trump zich voor de verkiezingen steeds van distantieerde. Had hij niets mee te maken!quote:
Er is geen enkel historisch bewijs dat de Romeinen de gestrekte rechterarm gebruikten als groet. Dit is in de 19e eeuw verzonnen.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
Klopt en degenen die hier riepen dat Trump daar absoluut niets mee te maken had hoor je nu niet meer.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En die Russell Vought is dus de architect van Project 2025 waar Trump zich voor de verkiezingen steeds van distantieerde. Had hij niets mee te maken!
Bekijk deze YouTube-video
Het doel is niet de overheid 'efficienter' te maken (daar hoef je niet al die organisaties voor op zwart te zetten) maar totaal af te breken:quote:Op zondag 9 februari 2025 17:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt en degenen die hier riepen dat Trump daar absoluut niets mee te maken had hoor je nu niet meer.
Nu wordt Trump geprezen dat hij al zijn beloftes nakomt.
behalve de beloftes die hij niet nakomt
Cultgedrag, en l'histoire leert ons dat dat nooit goed afloopt...quote:Op zondag 9 februari 2025 17:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt en degenen die hier riepen dat Trump daar absoluut niets mee te maken had hoor je nu niet meer.
Nu wordt Trump geprezen dat hij al zijn beloftes nakomt.
behalve de beloftes die hij niet nakomt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |