Voor dat bedrag ja. Dat was een miskleun maar het doet niets af aan zijn intenties met het platform.quote:Op zondag 9 februari 2025 06:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De aanloop was niet soepel. Hij heeft nog de advocaten willen aanklagen die hem geforceerd hebben twitter te kopen (omdat hij zelf liep te bluffen)
Bekijk deze YouTube-video
quote:Meanwhile at ICE, Vitello told agents in January to aim to meet a daily quota of 1,200-1,400 arrests. According to numbers ICE has posted on X, the highest single day total since Trump was inaugurated was just 1,100, and the number has fallen since that day. On Tuesday of this week, arrests of immigrants were over 800, according to a source familiar with the numbers. But last weekend, there were only about 300 arrests, another source told NBC News.
In order to fulfill Trump's Inauguration Day promise of "millions and millions" of deportations, the Trump administration would have to be deporting over 2,700 immigrants every day to reach 1 million in a year.
Maar ik meen me te herinneren dat het doel 11 miljoen was, da's 7.500 per dag als je uitgaat van 4 jaar.quote:Op zondag 9 februari 2025 07:53 schreef Kijkertje het volgende:
Het wil nog niet erg lukken met de uitzettingen ....
Trump is 'angry' that deportation numbers are not higher
[ afbeelding ]
[..]
Maar wel maar maximaal 10.000 jaar oud want dat wordt in de VS als een echte wetenschap gezien.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zeg maar gerust 2.500 jaar.
Zo lang is de aarde al bewezen rond.
Dat is het geschatte aantal ongedocumenteerde immigranten iig.quote:Op zondag 9 februari 2025 08:04 schreef OMG het volgende:
[..]
Maar ik meen me te herinneren dat het doel 11 miljoen was, da's 7.500 per dag als je uitgaat van 4 jaar.
Promises made, promises not kept, zoals verwacht.
Trump zelf heeft het volgens mij altijd over 'MILLIONS and MILLIONS'!quote:Using data from the American Community Survey (ACS) along with publicly-available data about the current costs of immigration enforcement, this report aims to provide an estimation of what the fiscal and economic cost to the United States would be should the government deport a population of roughly 11 million people who as of 2022 lacked permanent legal status and faced the possibility of removal. We consider this both in terms of the direct budgetary costs—the expenses associated with arrest, detention, legal processing, and removal—that the federal government would have to pay, and in terms of the impact on the United States economy and tax base should these people be removed from the labor force and consumer market.
Bron
De kleine man krijgt te maken inflatie door de handelsoorlog met China en het deporteren van goedkope arbeidskrachten, ziet zijn gezondheidszorg verdwijnen, geen schoolmaaltijden meer voor zijn kinderen, etc.quote:Op zondag 9 februari 2025 01:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De VS heeft veel te danken aan flauwekul zoals miljoenen voor Irakese sesamstraat en een transgender opera in zuid Amerika?
Ik denk dat USAID met een hoop minder kan. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om het helemaal af te schaffen en via buitenlandse zaken gericht steun te geven aan bepaalde landen.
De dagen van het grote Amerikaanse rijk zijn waarschijnlijk voorbij, de financiële situatie voor de Amerikanen is volstrekt onhoudbaar en het is goed dat via DOGE daar veel meer besef voor komt. Ik vind het ontzettend jammer dat democraten die pretenderen voor de kleine man op te komen niet willen inzien dat dit niet te verkopen valt naar diezelfde kleine man.
Je zou maar met moeite je boodschappen en je huur kunnen betalen terwijl aan de andere kant van de wereld mensen die nooit hebben bijgedragen aan de VS mogen genieten van een transgender opera.
De flat earth beweging is ook best groot in de VSquote:Op zondag 9 februari 2025 08:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar wel maar maximaal 10.000 jaar oud want dat wordt in de VS als een echte wetenschap gezien.
40% of adults in the United States inclined to the belief that "God created humans in their present form at one time within the last 10,000 years
Logisch dat je met goede X en kerk propaganda die 40% makkelijk kan laten kiezen voor de duivel zelf.
1100 per dag.quote:Op zondag 9 februari 2025 07:53 schreef Kijkertje het volgende:
Het wil nog niet erg lukken met de uitzettingen ....
Trump is 'angry' that deportation numbers are not higher
[ afbeelding ]
[..]
Dat soort linkse hobbies heeft de kleine man niets aan.quote:
Trump heeft nog minder op met christenen, hij gebruikt het enkel om zieltjes te winnen.quote:Op zondag 9 februari 2025 01:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mijn god wat een armoede…….
Op wie hadden ze dan moeten stemmen op Kamala die helemaal niets op heeft met christenen? Oh wacht laat me raden ze hadden uit principe thuis moeten blijven en de overwinning aan Kamala moeten laten. Ja daar schieten ze echt wat mee op…….
Klopt, zie zijn reactie op de kerkdienst die voor hem gehouden is.quote:Op zondag 9 februari 2025 09:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Trump heeft nog minder op met christenen, hij gebruikt het enkel om zieltjes te winnen.
Dat een Duitser dat moet vragen is wel zorgelijk.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
Nee hoor.... eg nie de hitlergroet. Lijkt meer op een romeinse groet van Ave Ceasar Bekijk deze YouTube-video
Je moet dus medelijden gaan voelen met mensen die vinden dat jij kapot moet omdat jij een slappeling bent die met alles en iedereen medelijden heeft.quote:Op zondag 9 februari 2025 09:49 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik ben het er wel mee eens om "minder op de man" te spelen. Diep medelijden is eigenlijk het enige wat past bij volgelingen van een cult die structureel:
- De rechtstaat wil ontmantelen
- Medische zorg en voeding voor armen onbereikbaar maken
- De macht structureel wil leggen bij een kleine club "ingewijden"
- Klimaat en milieu volstrekt niet serieus neemt
- Steeds openlijker racistischer trekjes krijgt
- Vrouwen wil opofferen ten koste van "het kind"
- LGBTQ individuen het leven onmogelijk wil maken
- Geen moeite heeft concentratiekampen in gebruik te nemen
- Deportaties en etnische zuiveringen voorstelt
- Roofkapitalisme op ongekende schaal, inclusief neo-kolonialisme, wil toepassen
- De vrije pers onder druk zet ten gunste van alternatieve media
Kortom een cult die in alles dat is waar die blinde aanhangers eigenlijk tegen zeggen te strijden met als enige argument "ja maar links", zonder in staat te zijn onder woorden te brengen wat dat links dan is en wat dat links dan gedaan heeft op welk moment? Ja gemompel over migranten die huizen, banen en vrouwen inpikken of zo.
Om aanhanger van zo'n cult te worden moet er ergens in je leven iets structureel mis zijn gegaan of moet er iets wezenlijk mis zijn met je vermogens om oorzaak-gevolg, causaliteit of ethiek juist te beoordelen. Aanhangers van deze cult, je leest het continu in de berichten van de individuen hier, voelen zich in het diepst van hun ziel slachtoffer van "een systeem" waar ze niet mee om kunnen gaan, ze zijn als de autonomen, ze zijn niet in staat om ondanks alle kansen, alle mogelijkheden die ons soort samenleving kent, succesvol te zijn op een niveau wat ze zelf aanvaardbaar vinden. Ze voelen mislukking en hebben daarvoor een oorzaak, een schuldige nodig. Trump, Musk en de Europese tegenhangers zorgen daarvoor.
Kortom, laten we de aanhangers van deze cult vanaf nu met het medelijden benaderen wat past bij deze dieptrieste situatie. Het niet hebben van een moreel kompas of een stuk moreel kompas, het niet kunnen of willen begrijpen dat de macht hebben in elke democratie komt met grote verantwoordelijkheden, het niet willen of kunnen begrijpen dat staatsrechtelijk (ook internationaal) wetteloos gedrag het ergste soort misdaad is wat er bestaat is diep triest. Met name diep triest omdat de geschiedenis laat zien dat er een moment van wakker worden komt, een moment waarop een deel van deze cult begrijpt hoe ze voor de gek zijn gehouden en hoe ze misbruikt zijn om dingen te doen die ze juist hadden willen voorkomen. Diep triest omdat sommigen zelf het grootste slachtoffer gaan worden van deze misdadigers die ze zelf in het zadel hebben geholpen.
Deze tweeling met zoete stem deed destijds bij Louis Theroux ook al hetzelfde gebaar...en het publiek ook! Zie 0:30.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
Nee hoor.... eg nie de hitlergroet. Lijkt meer op een romeinse groet van Ave Ceasar Bekijk deze YouTube-video
Terug naar nul natuurlijk. Musk is een doorgewinterde libertariër die serieus de volledige overheid wil vervangen door een systeem van commerciële dienstverlening.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:22 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Nou benieuwd hoe die tax reform eruit gaat zien...
Medelijden neequote:Op zondag 9 februari 2025 10:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je moet dus medelijden gaan voelen met mensen die vinden dat jij kapot moet omdat jij een slappeling bent die met alles en iedereen medelijden heeft.
Ik vrees dat je daar niet veel mee opschiet.
Ik zag een paar dagen terug nog een stukje van die uitzending van Theroux.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:36 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Deze tweeling met zoete stem deed destijds bij Louis Theroux ook al hetzelfde gebaar...en het publiek ook! Zie 0:30.
Musk is gewoon een ordinaire na-aper
De vraag is volgens mij hoe "te vuur en te zwaard" eruit moet zien. Op zich ben ik het daar namelijk volledig mee eens. Het probleem lijkt te zijn dat er een patroon is waarbij feiten er niet toe doen en alles uiteindelijk weer terugkomt bij "ja maar <<insert bullshit>>". Uit frustratie daarover volgt dan over de schreef gaan (althans bij mij).quote:Op zondag 9 februari 2025 10:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Medelijden nee
Dat fascisische volk moet te vuur en te zwaard bestreden worden, daar kun je wat mij betreft niet hard genoeg tegenin gaan.
We hebben immers gezien waar dat tot kan leiden.
Inderdaad..good for themquote:Op zondag 9 februari 2025 11:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zag een paar dagen terug nog een stukje van die uitzending van Theroux.
Goed te horen dat de tweeling nu anders denkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |