Ja, met goede reden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Niet om hem te verdedigen, maar Biden deed in 2021 hetzelfde. Staat ook in het artikel
Whut?!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:24 schreef Barbusse het volgende:
Nu heeft die kleuter ook nog eens Biden's security clearance stopgezet
https://www.theguardian.c(...)-latest-revenge-move
Mwah, ik kan het me wel enigszins voorstellen. Lijkt me nooit een slecht idee om in het geval van een vaker voorkomende situatie de voormalige president in te lichten zodat deze zijn ervaring kan delen bv.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou heb ik het altijd een raar meganisme gevonden. Dit zijn gegevens die je op "need to know" basis deelt. Met zo min mogelijk mensen. Waarom ex-presidenten daarbij horen heb ik nooit begrepen.
Tsja... in de VS denken velen daar blijkbaar anders over. Trump heeft de verkiezingen gewonnen. En van alle kinderlijke beslissingen die hij tot nu toe heeft genomen, is deze misschien wel de meest begrijpelijke. Het is te vergelijken met China dat, geconfronteerd met hogere handelstarieven, zelf ook hogere handelstarieven gaat heffen. Ik niet, dan jij ook niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:29 schreef V. het volgende:
[..]
Tsja, maar voor Trump waren er ruimschoots bewijzen dst hij een grvaar voof de nationsle veiligheid was.
Ook dergelijke politici kunnen prima in staat zijn om sterk en daadkrachtig te zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zit persoonlijke helemaal niet te wachten op 'sterke, daadkrachtige politici'.
Mijn voorkeur gaat uit naar het poldermodel. Naar politici die luisteren naar de maatschappij en in gezamenlijkheid tot oplossingen komen. Die beseffen dat bij een land besturen meer komt kijken dan simpelweg je zin doordrukken.
Dat je een ex-president mag inlichten als je vragen hebt of tips zoekt, prima. Maar dat zo iemand automatisch toegang krijgt tot gevoelige informatie, strookt niet met het feit dat je die gevoelige informatie in een zo klein mogelijke kring wil houden.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mwah, ik kan het me wel enigszins voorstellen. Lijkt me nooit een slecht idee om in het geval van een vaker voorkomende situatie de voormalige president in te lichten zodat deze zijn ervaring kan delen bv.
Het is meer dat hij geen getuigen wil van alles dat er staat te gebeuren.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Tsja... in de VS denken velen daar blijkbaar anders over. Trump heeft de verkiezingen gewonnen. En van alle kinderlijke beslissingen die hij tot nu toe heeft genomen, is deze misschien wel de meest begrijpelijke. Het is te vergelijken met China dat, geconfronteerd met hogere handelstarieven, zelf ook hogere handelstarieven gaat heffen. Ik niet, dan jij ook niet.
De gevolgen van deze beslissing van Trump zijn trouwens te verwaarlozen.
Per slot van rekening heeft Trump zelf zich prima weten te redden nadat hij met Bidens beslissing werd geconfronteerd.
Je kunt van Trump zeggen wat je wilt, maar stiekem is hij niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:46 schreef V. het volgende:
[..]
Het is meer dat hij geen getuigen wil van alles dat er staat te gebeuren.
Die security clearance betekent natuurlijk niet dat een ex-president toegang heeft tot alle informatie. Dat gaat nog steeds op een need to know basis.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat je een ex-president mag inlichten als je vragen hebt of tips zoekt, prima. Maar dat zo iemand automatisch toegang krijgt tot gevoelige informatie, strookt niet met het feit dat je die gevoelige informatie in een zo klein mogelijke kring wil houden.
Dus binnenkort gaat trump dan ook iemand midden op de 5 avenue neerschieten en wordt niet opgepakt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je kunt van Trump zeggen wat je wilt, maar stiekem is hij niet.
Nagenoeg alles wat hij probeert uit te voeren heeft hij al jaren- en jarenlang in toespraken en interviews gepropageerd en aangekondigd.
Waarom hoeven die mensen ineens niet in de regio opgevangen te worden?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:55 schreef Montov het volgende:
Goed nieuws, Trump staat open voor het opvangen van meer vluchtelingen:
https://nos.nl/artikel/25(...)-rassendiscriminatie
Maar die Palestijnen wilt ie niet.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:55 schreef Montov het volgende:
Goed nieuws, Trump staat open voor het opvangen van meer vluchtelingen:
https://nos.nl/artikel/25(...)-rassendiscriminatie
Waarom worden de Epstein files niet gepubliceerd dan? Die gast heeft kelders vol met shit waarvan wij niks vanaf weten.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nagenoeg alles wat hij probeert uit te voeren heeft hij al jaren- en jarenlang in toespraken en interviews gepropageerd en aangekondigd.
Dat poldermodel dat ervoor heeft gezorgd dat we al 40 jaar geen volwassen oplossing hebben voor de stikstofproblematiek? Dat ervoor zorgt dat de huizenmarkt totaal is vastgelopen?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zit persoonlijke helemaal niet te wachten op 'sterke, daadkrachtige politici'.
Mijn voorkeur gaat uit naar het poldermodel. Naar politici die luisteren naar de maatschappij en in gezamenlijkheid tot oplossingen komen. Die beseffen dat bij een land besturen meer komt kijken dan simpelweg je zin doordrukken.
En de UFO files, die hij op dag 2 na zijn aanstelling bekend zou makenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Waarom worden de Epstein files niet gepubliceerd dan? Die gast heeft kelders vol met shit waarvan wij niks vanaf weten.
Als een Wilders de totale macht zou hebben, dan heb je nog steeds geen aanpak van serieuze problemen als stikstof, klimaatverandering, of andere 'linkse hobby's'. Een dictator klinkt altijd handig als de agenda overeen komt met je eigen visie.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat poldermodel dat ervoor heeft gezorgd dat we al 40 jaar geen volwassen oplossing hebben voor de stikstofproblematiek? Dat ervoor zorgt dat de huizenmarkt totaal is vastgelopen?
Geen enkel serieus probleem wordt aangepakt. Dát is het poldermodel.
En we wachten al sinds 2016 twee weken op zijn oplossing voor gezondheidszorg en infrastructuur.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Waarom worden de Epstein files niet gepubliceerd dan? Die gast heeft kelders vol met shit waarvan wij niks vanaf weten.
Het is ook echt een klein kind hequote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:24 schreef Barbusse het volgende:
Nu heeft die kleuter ook nog eens Biden's security clearance stopgezet
https://www.theguardian.c(...)-latest-revenge-move
Als Wilders degene is met de meest inspirerende visiequote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:19 schreef Montov het volgende:
[..]
Als een Wilders de totale macht zou hebben, dan heb je nog steeds geen aanpak van serieuze problemen als stikstof, klimaatverandering, of andere 'linkse hobby's'. Een dictator klinkt altijd handig als de agenda overeen komt met je eigen visie.
Het is niet perfect, dat is evident. Maar van alle gangbare politieke modellen is dit wel de beste (naar mijn bescheiden mening).quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat poldermodel dat ervoor heeft gezorgd dat we al 40 jaar geen volwassen oplossing hebben voor de stikstofproblematiek? Dat ervoor zorgt dat de huizenmarkt totaal is vastgelopen?
Geen leiders die mensen meenemen in hun visie. Een beetje aanmodderen is het best mogelijke.
De huizenmarkt is wereldwijd vastgelopen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen leiders die mensen meenemen in hun visie. Een beetje aanmodderen is het best mogelijke.
Iets zegt me dat hij nog vele malen kinderachtiger gaat worden. Vooral mbt tegenwerking door andere regeringsleiders tov zijn internationale 'beleid'.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is ook echt een klein kind he
Maar dat is eigenlijk een belediging voor kleine kinderen, aangezien de meeste peuters volwassener gedrag vertonen.
Man man man
Haring met uitjes halen?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is niet perfect, dat is evident. Maar van alle gangbare politieke modellen is dit wel de beste (naar mijn bescheiden mening).
Het heeft er toe geleid dat wij in een van de meest welvarende, veilige en stabiele landen ter wereld leven.
Wat betreft de voorbeelden die je noemt: er lag eindelijk een gedegen plan voor de aanpak van de stikstofproblematiek, maar toen viel het kabinet. En de woningcrisis is ook gewoon complex, die los je niet op met een paar pennenstreken in Den Haag. Woningen bouw je lokaal, niet in de Tweede Kamer.
Verder ligt de oorzaken van de crises waar mij te maken krijgen ook dieper. Het neoliberalisme, de individualisering, het gebrek aan burgerschap: het speelt allemaal mee.
Ik kan daar nog veel meer woorden over schrijven. Maar dan moet ik m'n gedachten ordenen en ik wil nu eerst naar de markt.
Volgens mij is toch bijvoorbeeld het hele vinex gebeuren wat veel woningen opleverde door polderen bereikt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of pizza met ananas. Nog zo'n culinaire doodzonde.quote:
Ik claim helemaal niet dat Trump alles wat hij zegt ook uitvoert.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Che cazzo 🤌quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of pizza met ananas. Nog zo'n culinaire doodzonde.
Het zit klem door wereldwijd pessimisme door luiheid in comfortbehoud voor grootkapitalisten en een nieuwe "whatever, laten we nazisme proberen" houding. Dit omdat milieuproblemen oplossen en meer vergroeningquote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
De huizenmarkt is wereldwijd vastgelopen.
Dat kun je niet wijten aan het poldermodel.
Dat er acties zijn die hij van te voren aankondigt en daarna uitvoert, doet nog niet weg dat er op de achtergrond net zo goed handeling en acties plaats kunnen vinden waar wij niks vanaf weten.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik claim helemaal niet dat Trump alles wat hij zegt ook uitvoert.
Maar wat hij op dit moment aan het uitvoeren is, heeft hij allemaal al eerder aangekondigd. Er is weinig tot niets stiekems of geheims aan. Hij zegt het, hij schrijft het en hij doet het in alle openheid. Zich daarbij storend aan god noch gebod.
Dit is het VS-topic, vriend.quote:
Wat een lulkoek zeg. In elk interview en in elke toespraak heeft hij zitten raaskallen en hele vage, vreemde suggesties gedaan, zonder ook maar een enkele keer concreet te worden welke beleidsvoornemens hij nu precies had. Dat is ook niet zo verwonderlijk, want dat heeft die man ook niet. Die heeft geen idéé waar hij mee bezig is.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk geen verrassing voor iedereen die zag hoe lui trump was in z'n vorige termijn. Die gast schreeuwt veel, maar voert niks uit. Waardoor anderen in dat gat springen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Musk gaat volledig z'n eigen gang, stuurt een klein legertje twintigers aan dat op eigen houtje door overheidssystemen banjert, en blijkbaar heeft het Witte Huis amper een idee wat DOGE allemaal uitspookt.
Bijzonder om in realtime te zien hoe de VS om zeep wordt geholpen.
Die lui van de Heritage Foundation en Musk vullen dat gat met groot genoegen, inderdaad.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk geen verrassing voor iedereen die zag hoe lui trump was in z'n vorige termijn. Die gast schreeuwt veel, maar voert niks uit. Waardoor anderen in dat gat springen.
Of golfen en ragetweeten. Vooral dat laatste.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die lui van de Heritage Foundation en Musk vullen dat gat met groot genoegen, inderdaad.
Trump heeft geen flauw idee wat er allemaal gebeurt. Die zet een paar krabbels en gaat weer tv kijken.
Kan ook, hij schijnt Aderall te gebruiken, waar ook amfetaminen in zittenquote:
Ben echt ontzettend benieuwd waar dit heen gaat.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Musk gaat volledig z'n eigen gang, stuurt een klein legertje twintigers aan dat op eigen houtje door overheidssystemen banjert, en blijkbaar heeft het Witte Huis amper een idee wat DOGE allemaal uitspookt.
Ik zet een kratje bier in op 'bloedvergieten'.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ben echt ontzettend benieuwd waar dit heen gaat.
Historisch gezien gaat dit vrijwel altijd fout namelijk. Iemand die steeds meer macht tot zich neemt wil niet meer terug naar minder macht. Zeker niet als ze zo'n narcisstische persoonlijkheid hebben.
Dat 1 man nu zelf nu overal zijn spreekwoordelijke tentakels in uitstrekt is gewoon niet handig. Ongeacht welke politieke kleur diegene heeft.
Zelfs een klein groepje (conservatieve) leiders die DOGE zouden leiden zou al beter zijn dan 1 man.
Heel normaal dit toch. En de groupies vinden het allemaal fantastisch al weten ze bij de meeste dingen niet eens wat het inhoudt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Wellicht. Hij heeft duidelijk een soort controle drang die steeds verder zal gaan. Ook als DOGE straks alles weggesneden heeft wat in zijn ogen onzin is zal het waarschijnlijk niet genoeg zijn.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zet een kratje bier in op 'bloedvergieten'.
Gelukkig zijn de rechters inmiddels DOGE weer uit alle systemen aan het smijten, met daarbij de verplichting alles te verwijderen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:22 schreef Olga het volgende:
[..]
Heel normaal dit toch. En de groupies vinden het allemaal fantastisch al weten ze bij de meeste dingen niet eens wat het inhoudt.
Als het niet zo triest was allemaal zou ik zeggen dat de popcorn klaar staat voor dat de normale Amerikaan er achter komt wat een buitenlander (ja want dat is ie) in hun land doet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |