Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
De meeste bewoners kunnen sinds 2007 het land niet uit. Maar leuk dat we nu gaan doen alsof het met de beste bedoelingen is. Puur dat ze het gebied nu wel mogen verlaten, net nu de bommenregen gestopt is en het voedsel nu wel ongelimiteerd het gebied in komt. Net op het moment dat de man die het gebied al decennia wil hebben en claimt er recht op te hebben naast Trump stond en ook leek te schrikken van de woordenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat maak jij er van dat het er niet toe doet wat ze willen. Ik vind dat die mensen een keuze verdienen en zo zal het hoogst waarschijnlijk ook gaan. Ik vind het persoonlijk ook een idioot plan dat de VS de Gazastrook gaat overnemen, maar dat is niet waar de schoen wringt. Het gaat erover mogen die mensen daar blijven of niet? Moet er niet een regeling zijn dat die mensen buiten Gaza een menswaardig bestaan kunnen opbouwen. Bijna iedereen in dit topic vind om louter politieke redenen van niet en dat is toch echt het meest inhumane standpunt dat je kan innemen.
Dat was te verwachten natuurlijk, logische zet van China.quote:
Veel erger dan MAGAstan van Trump kan het nooit zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat was te verwachten natuurlijk, logische zet van China.
China is sowieso de nieuwe aankomende supermacht, kwestie van tijd voor het de VS voorbij gaat op zo'n beetje elk vlak.
Helemaal nu met het isolationistische beleid van Trump zal het sneller gaan.
Sowieso slim om daarom de banden met China wat aan te halen, wat je ook van het handelen van Beijing mag vinden.
Ze worden steeds meer bevestigd in hun denkbeelden door de leugens vanuit het Trumpkamp. Het waren altijd al fascisten, maar nu voelt het soort van gerechtvaardigd ofzo.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:38 schreef Barbusse het volgende:
Ligt het aan mij of raken die trump en DEI nepo baby verdedigers echt in steeds meer sneltreinvaart compleet de weg kwijt? Hoe krijg je het voor elkaar om die stortvloed aan compleet onzinnige uitspraken, debiele EO's en het illegaal handelen van een onverkozen burger in het verstoren van het functioneren van overheidsdepartementen goed te kunnen praten? Gebaseerd op wat twietjes?
Eindelijk zien ze kans wraak te nemen op alle niet-fascistische deugers.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:48 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ze worden steeds meer bevestigd in hun denkbeelden door de leugens vanuit het Trumpkamp. Het waren altijd al fascisten, maar nu voelt het soort van gerechtvaardigd ofzo.
Als je ziet hoe ze genieten van het kapotmaken van mensen, kan ik niet anders dan walgen van zequote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eindelijk zien ze kans wraak te nemen op alle niet-fascistische deugers.
Het zou me niet verbazenquote:
Hij komt toch angstig over. En terecht, ben ik bangquote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:56 schreef Perrin het volgende:
Axel Springer CEO Mathias Döpfner (van Politico) legt het nog één keer uit voor de mensen achterin de zaal.
https://edition.cnn.com/2(...)co-trump-accusations
Ja nooit prettig als je doelwit bent van de schuimbekkende meute met hooivorken en fakkels.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:02 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Hij komt toch angstig over. En terecht, ben ik bang
Ik kan op geen enkele manier begrijpen waarom mensen hier in Europa zo dol zijn op hem.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:38 schreef Barbusse het volgende:
Ligt het aan mij of raken die trump en DEI nepo baby verdedigers echt in steeds meer sneltreinvaart compleet de weg kwijt? Hoe krijg je het voor elkaar om die stortvloed aan compleet onzinnige uitspraken, debiele EO's en het illegaal handelen van een onverkozen burger in het verstoren van het functioneren van overheidsdepartementen goed te kunnen praten? Gebaseerd op wat twietjes?
Met een gorilla in het Witte Huis (al zou een orang oetan qua kleur toepasselijker zijnquote:
Wat voor denkbeelden precies? Er is geen ideologie, geen vaststaande overtuiging. Slechts een cynisch 'fuck you' tegen iedereen waar ze het niet mee eens zijn. En als je zelf totaal geen overtuiging hebt, geen moreel idee over hoe een samenleving samenwerkt, geen geloof in het functioneren van dingen zoals wetenschap en waarheidsvinding...ja, dan is idd iedereen tegen je. Wat een emotioneel armoedig nihilisme.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:48 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ze worden steeds meer bevestigd in hun denkbeelden door de leugens vanuit het Trumpkamp. Het waren altijd al fascisten, maar nu voelt het soort van gerechtvaardigd ofzo.
Dezelfde man (Edward Martin) die nu dus als aanklager voor Trump bij het DOJ werkt heeft zijn naam onder een motie gezet om de aanklacht tegen de J6-er in te trekken die hij voordien verdedigde.quote:
Ik zal het je nog één keer uitleggen. Als je jarenlang je rot loopt te ergeren aan bepaalde zaken, en constant merkt dat er ook totaal niets aan gedaan wordt, en vervolgens staat er een man op die het in jaren opgebouwde inmiddels hele lange ergernissenlijstje, één voor één benoemt, afkruist en direct en keihard aanpakt, dan houdt je van die man.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:05 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het wel apart dat je een buitenlands staatshoofd(?) zo kan vereren.
Kom jij eens uit je bubbel en lees eens de reacties onder dit artikel. Je oren gaan klapperen want zoveel wijsheden heb je nog nooit gehoord in de anti Trump bubbel waarin je verkeerd. Honderden Eagles89 users die allemaal zelfstandig adem halen, en de meesten hebben zeer goed onderwijs genoten en/of hebben zeer productief werk in de maatschappij. Met vaak zeer goede inkomens ook.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:53 schreef V. het volgende:
[..]
Ik vind het toch verbijsterend om te zien hoe mensen zo trots en enthousiast zoveel blaartrekkende kolder kunnen plaatsen. Hoe haal jij in godesnaam zelfstandig adem?
.quote:Senators were informed this week that the Senate phone system was receiving 1,600 calls per minute, a sharp increase from the usual 40 calls a minute, according to officials who received the private notification and spoke about it on the condition of anonymity. While the phones had not completely stopped ringing, as they have in the past under heavy loads, members were told that some constituents would be sent straight to voice mail to prevent a complete shutdown
Dat er veel mis en scheef is, ja. Maar geenstijl als bron en dan ook nog verwijzen naar reaguurders... misschien moet je eens in de spiegel kijken en zelf uit je bubbel komen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 02:22 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Kom jij eens uit je bubbel en lees eens de reacties onder dit artikel. Je oren gaan klapperen want zoveel wijsheden heb je nog nooit gehoord in de anti Trump bubbel waarin je verkeerd. Honderden Eagles89 users die allemaal zelfstandig adem halen, en de meesten hebben zeer goed onderwijs genoten en/of hebben zeer productief werk in de maatschappij. Met vaak zeer goede inkomens ook.
Veel plezier met lezen en laat je bubbel niet te acuut klappen:
https://www.geenstijl.nl/(...)-mindef-yoav-gallant
quote:President Donald Trump announced an aggressive plan Friday evening to gut the existing board of trustees at the Kennedy Center for the Performing Arts and oust its chairman, billionaire philanthropist David Rubenstein, a remarkable move aimed at remaking the nation’s cultural center.
Trump said he would be appointing himself as chairman of the board.
“At my direction, we are going to make the Kennedy Center in Washington D.C., GREAT AGAIN. I have decided to immediately terminate multiple individuals from the Board of Trustees, including the Chairman, who do not share our Vision for a Golden Age in Arts and Culture,” Trump said in a post to Truth Social. “We will soon announce a new Board, with an amazing Chairman, DONALD J. TRUMP!”
Uhm, je medicatie kwijt en teveel gedronken? Je hoeft niet zo driftig met ziektes te smijten hier, hè...quote:
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 04:15 schreef Kijkertje het volgende:
Trump announces plans to gut the Kennedy Center board and appoint himself chairman
[..]
[ afbeelding ]
Misschien leuk om straks nog een keer een voorstelling te houden met alle kunst die verboden gaat worden. Een Entartete Kunst-tentoonstelling of zoiets.quote:De Amerikaanse president Trump heeft vrijdag gezegd dat hij alle leden van de raad van bestuur van het Kennedy Centrum voor podiumkunsten in Washington ontslaat, inclusief voorzitter en filantropisch miljardair David Rubenstein. In plaats daarvan benoemt hij zichzelf tot voorzitter.
Trump zei ook dat hij de programmering zou bepalen bij het centrum, dat een van de belangrijkste culturele instituties van de VS is. Meer specifiek zei hij dat hij een einde zou maken aan evenementen waarin mensen als dragqueens of -kings optreden.
'Onder mijn leiding, maken we het Kennedy Center in Washington D.C. GREAT AGAIN. Ik heb besloten om per direct meerdere personen van de raad van bestuur te ontslaan, inclusief de voorzitter, die onze Visie voor een Gouden Eeuw in Kunst en Cultuur niet delen', schreef Trump op zijn eigen social media. 'We zullen snel een nieuw bestuur aankondigen, met een geweldige voorzitter, DONALD J. TRUMP!'
Nazis waren er ook vollop, dus niks nieuws onder de zon.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 02:22 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Kom jij eens uit je bubbel en lees eens de reacties onder dit artikel. Je oren gaan klapperen want zoveel wijsheden heb je nog nooit gehoord in de anti Trump bubbel waarin je verkeerd. Honderden Eagles89 users die allemaal zelfstandig adem halen, en de meesten hebben zeer goed onderwijs genoten en/of hebben zeer productief werk in de maatschappij. Met vaak zeer goede inkomens ook.
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 04:15 schreef Kijkertje het volgende:
Trump announces plans to gut the Kennedy Center board and appoint himself chairman
[..]
[ afbeelding ]
Nou, niet lang dus.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:44 schreef xpompompomx het volgende:
Vroeg me net ineens af; hoe lang zal het nog duren voordat het Trump-regime achter kunstuitingen aangaat en gaat bepalen waar kunstvormen wel of niet over mogen gaan?
Nou, laat ik het dan zo formuleren. Als jullie zelfstandig ademhalen, goed onderwijs hebben genoten en lekker verdienen en tóch zo denken, als echte selectieve post-truthers die wetten en regels en menselijkheid maar lastig vinden, zijn jullie volslagen amoreel.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 02:22 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ze hebben toch geen mensen meer om te helpen bij de oogst, dus dat komt mooi uit.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 02:57 schreef Kijkertje het volgende:
En ook:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhjxfztz7k2u
[ afbeelding ]
Woon je daar? Zo nee waar maak je je dan druk om.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 02:08 schreef Eagles89 het volgende:
Als je jarenlang je rot loopt te ergeren aan bepaalde zaken,
Per EO regeren is niet de beste manier, maar puur uit rancune.quote:k heb wél iedere dag sinds 20 januari dankzij die dagelijke EO's
QEDquote:Op zaterdag 8 februari 2025 02:08 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik zal het je nog één keer uitleggen. Als je jarenlang je rot loopt te ergeren aan bepaalde zaken, en constant merkt dat er ook totaal niets aan gedaan wordt, en vervolgens staat er een man op die het in jaren opgebouwde inmiddels hele lange ergernissenlijstje, één voor één benoemt, afkruist en direct en keihard aanpakt, dan houdt je van die man.
Ik heb jaren gefrustreerd het nieuws gelezen en bekeken, en de frustratie meter liep steeds hoger en hoger op, en die explodeert nu met een enorme knal uit elkaar, dan komt er een soort euforie over je heen, en in elk geval een enorm genot. En leedvermaakt richting links die altijd dacht de absolute wijsheid in pacht te hebben gehad. Het wokeism en het links activistische gedachtegoed wat zich in tientallen jaren heeft weten op te bouwen en diep te nestelen in de huidige maatschappij, wordt nu in slechts luttele weken compleet afgebroken. En de geest is uit de fles, die gaat er niet meer in. En dat is schitterend om mee te maken na jarenlange frustraties. Dáár komen mijn enthousiaste posts vandaan. En ik heb genoeg zuurstof en ik heb geen medicatie. Ik heb wél iedere dag sinds 20 januari dankzij die dagelijke EO’s een heel dik Trump euforie shot, maar die is gratis en voor niets.
Die man is de krachtige, duidelijke, belofte inlossende zonder angst regerende westerse leider waar we in het westen al een halve eeuw op hebben moeten wachten. Sterke daadkrachtige politici die doen wat ze beloven. Dát zijn we totaal niet meer gewend en vandaar de enorme (onterechte) ophef.
Niet om hem te verdedigen, maar Biden deed in 2021 hetzelfde. Staat ook in het artikelquote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:24 schreef Barbusse het volgende:
Nu heeft die kleuter ook nog eens Biden's security clearance stopgezet
https://www.theguardian.c(...)-latest-revenge-move
Tsja, maar voor Trump waren er ruimschoots bewijzen dat hij een gevaar voor de nationale veiligheid was.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Niet om hem te verdedigen, maar Biden deed in 2021 hetzelfde. Staat ook in het artikel
Klopt dit is meer uit rancune.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:29 schreef V. het volgende:
[..]
Tsja, maar voor Trump waren er ruimschoots bewijzen dat hij een gevaar voor de nationale veiligheid was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |