abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 februari 2025 @ 13:29:33 #101
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216595012
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 13:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik zet een kratje bier in op 'bloedvergieten'.
Wellicht. Hij heeft duidelijk een soort controle drang die steeds verder zal gaan. Ook als DOGE straks alles weggesneden heeft wat in zijn ogen onzin is zal het waarschijnlijk niet genoeg zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_216595021
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 13:22 schreef Olga het volgende:

[..]
Heel normaal dit toch. En de groupies vinden het allemaal fantastisch al weten ze bij de meeste dingen niet eens wat het inhoudt.

Als het niet zo triest was allemaal zou ik zeggen dat de popcorn klaar staat voor dat de normale Amerikaan er achter komt wat een buitenlander (ja want dat is ie) in hun land doet
Gelukkig zijn de rechters inmiddels DOGE weer uit alle systemen aan het smijten, met daarbij de verplichting alles te verwijderen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216595026
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:54 schreef JAM het volgende:

[..]
Wat een lulkoek zeg. In elk interview en in elke toespraak heeft hij zitten raaskallen en hele vage, vreemde suggesties gedaan, zonder ook maar een enkele keer concreet te worden welke beleidsvoornemens hij nu precies had. Dat is ook niet zo verwonderlijk, want dat heeft die man ook niet. Die heeft geen idéé waar hij mee bezig is.
Het zijn vooral de media en de lieve twitterraars uit Magastan die dat ronduit vage en inhoudloze gelul allemaal hebben zitten sanewashen (ik heb werkelijke de vreemdste voorstellen voorbij zien komen) zodat het nu niet uitmaakt wat Trump allemaal uitspookt: iemand zal dat vast wel eens hebben aangekondigd.
Om even een voorbeeld te geven, dat Trump 'iets' wilde gaan doen aan het conflict in Gaza, dat was bekend, dat was allemaal vast wel weer 'a terrible thing, a terrible, terrible thing' en daar zou dan vast wel weer een 'best solution, such a great solution, everyone is talking about it' voor komen, maar dat dat dan zou zijn om de Palestijnen te vragen om voor onbepaalde tijd op te sodemieteren zodat men (wie dan eigenlijk) daar in de tussentijd Club Med Khan Yunis van kan maken, dat had toch niemand aan zien komen.'
Volgens mij was het vrij duidelijk dat Trump geen voorstander van een 2 staten-oplossing was.
En zijn ideeën over het opruimen van Gaza, er iets nieuws te creëren en de Palestijnen laten vertrekken naar andere plekken zijn niet nieuw. Ze zijn vorig jaar al geuit door Trumps schoonzoon Jared Kushner. We weten hoe belangrijk Trump de inbreng van Kushner inzake het Midden-Oosten vond in de periode 2016-2020.

Dat Trump onzin uitkraamt, daarmee ben ik het eens. Ik ben dan ook geen aanhanger. Maar ik geloof niet dat alles alleen maar geraaskal is zonder dat hij zelf weet waarmee hij bezig is.
Hij gooit gewoon van alles eruit en houdt nauwelijks iets geheim. Wat in hem opborrelt, gooit hij eruit. Maar helemaal onnozel is de gedachte erachter niet. Want daarmee creëert hij bewust onzekerheid en zorg bij zijn tegenstanders. Hij zoekt de uitersten op en ziet daarna wel wat ervan overblijft. En als er niets van overblijft, dan zegt-ie gewoon: het is de schuld van de anderen.
Tot nu toe heeft die tactiek vrij veel succes bij de kiezers. Hij heeft nu al zo'n 10 jaar ongeveer de helft van de kiezers weten te overtuigen.

Wat ook serieus is, is zijn poging om van de VS een oligarchie te maken, en om onderdelen van de democratische rechtsstaat zoals de Trias Politica onderuit te halen. Zoals Poetin dat in Rusland heeft gedaan. Maar Poetin had de tijd. En Trump heeft dat niet, volgens de huidige regels, Het is niet voor niets dat hij regelmatig zinspeelt op een derde termijn. Ook alweer zo'n proefballon om paniek te veroorzaken.

Ik vind de regelmatig terugkerende uitlatingen hier dat de man in elk opzicht totaal geen idee heeft waarmee hij bezig is tamelijk naïef. Hillary Clinton kan lachen wat ze wil tijdens de inauguratie, maar dat is precies de houding waardoor haar partij al 10 jaar achter de feiten aanloopt. Want zonder Covid had Biden in 2020 ook gewoon verloren. Met het negeren en belachelijk maken van die pandemie heeft Trump destijds zijn hand fors overspeeld.

Nogmaals: dit soort posts maken mij geen aanhanger van Trump. Integendeel zelfs: ik neem de man en zijn extreme ideeën serieus genoeg om in hem een gevaar voor de democratische rechtsstaat te zien, en een gevaar voor de eenheid van de huidige bondgenoten van de VS.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toby56 op 08-02-2025 13:36:05 ]
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 13:58:18 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216595254
Daar had USAID heel wat inentingen voor de allerarmsten voor kunnen kopen.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:07:16 #105
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_216595317
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 13:58 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
De dagen dat ie wel op de zaak is zijn op de lange termijn duurder voor de burger daar :D
Robert Moog died for our synths
pi_216595743
quote:

[ x ]
En dit is dus die hypocriet die stelt dat alle ambtenaren verplicht naar kantoor moeten komen want thuiswerken zou niet effectief zijn.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:53:28 #107
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216595791
quote:

[ x ]
Tja, en de Republikeinen kwamen met soortgelijke verhaaltjes over Bidens vakanties en werkethiek. Waarbij het aantal uren per dag waarop hij beschikbaar was of publieke optredens deed, steeds verder afnamen. Uiteindelijk was het naar verluidt nog van 10:00 tot 16:00, daarbuiten gebeurde er vrijwel niets. Ook ging hij in het weekend vaak naar zijn eigen huis in Delaware.

Trump werkt ook gewoon als hij in Florida is, hij is daar niet louter vakantie aan het vieren. Uiteindelijk zal men dit soort lijstjes altijd richting elkaar blijven werpen om elkaar af te branden. Het interesseert de meeste mensen echter geen reet.
pi_216595797
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:07 schreef Gehenna het volgende:

[..]
De dagen dat ie wel op de zaak is zijn op de lange termijn duurder voor de burger daar :D
Ik weet het niet. Als Trump in zijn zwembad of op de golfbaan staat, is Musk keihard aan het werk met zijn botte bijl. Je hoort niks meer over Eric of Junior. En nauwelijks iets over Vance, behalve dat de zoon van Tucker bij hem in dienst is gekomen. In feite heeft Musk voor Trump de plek van zijn kinderen ingenomen. En omdat Trump niet bevat waar Musk eigenlijk mee bezig is en het hem ook niets kan schelen als er maar wraak en vergelding plaatsvindt, is Musk meer president van de USA dan Trump.

Ik vraag me echt af hoelang dit nog geaccepteerd wordt. De helft van de Amerikanen heeft sowieso niet voor Trump gekozen, maar bij de andere helft zal de twijfel toch ook wel toeslaan? Bij lege schappen in de winkel of hun volgende salarisstrook? Bij de verdubbelde prijs van insuline of geen plaats in het ziekenhuis? Of bij het zoveelste neergestorte vliegtuig (staat op meer dan 1 per week sind de machtswisseling)?

Hebben alle Republikeinse volksvertegenwoordigers hun ruggengraat ingeruild voor dooie palingen?
  zaterdag 8 februari 2025 @ 14:58:58 #109
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216595855
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:54 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Als Trump in zijn zwembad of op de golfbaan staat, is Musk keihard aan het werk met zijn botte bijl. Je hoort niks meer over Eric of Junior. En nauwelijks iets over Vance, behalve dat de zoon van Tucker bij hem in dienst is gekomen. In feite heeft Musk voor Trump de plek van zijn kinderen ingenomen. En omdat Trump niet bevat waar Musk eigenlijk mee bezig is en het hem ook niets kan schelen als er maar wraak en vergelding plaatsvindt, is Musk meer president van de USA dan Trump.

Ik vraag me echt af hoelang dit nog geaccepteerd wordt. De helft van de Amerikanen heeft sowieso niet voor Trump gekozen, maar bij de andere helft zal de twijfel toch ook wel toeslaan? Bij lege schappen in de winkel of hun volgende salarisstrook? Bij de verdubbelde prijs van insuline of geen plaats in het ziekenhuis? Of bij het zoveelste neergestorte vliegtuig (staat op meer dan 1 per week sind de machtswisseling)?

Hebben alle Republikeinse volksvertegenwoordigers hun ruggengraat ingeruild voor dooie palingen?
Als mensen het neerstorten van vliegtuigen na 19 dagen presidentschap als een direct gevolg van die machtswisseling gaan beoordelen, dan kun je ze met geen mogelijkheid serieus nemen. Ik neem dan ook aan dat bijzonder weinig Amerikanen dat denken.
pi_216595883
quote:

[..]
Daar komt bij dat als Trump met zijn dikke reet in zijn zwembad ligt, de secret service ook tig kamers in Trumps resort moeten boeken en daarvoor rekent Trump de hoofdprijs want het is toch maar belastinggeld. Dat soort zwendel zie je verder alleen in andere bananenrepublieken.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:18:16 #111
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216595992
Offtopic maar Kanye is ook echt compleet de weg kwijt he :')

Loopt nu een tshirt ontwerp met letterlijk gewoon het hakenkruis te promoten op X :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_216596055
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Loopt nu een tshirt ontwerp met letterlijk gewoon het hakenkruis te promoten op X :')
Hehe, hij had gisteren een meltdown op X omdat Elon zijn Nazi Swag heeft overgenomen. Jaloers op zijn Nazigroet :')

Tijdje terug was hij gebanned omdat hij te ver ging met Nazi shit, nu is het nieuwe normaal op Xje en wordt het gepromoot door Elon zelf.
pi_216596090
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik probeer me voor te stellen wanneer hier na verkiezingen onder aanvoering van de zojuist weggestemde premier duizenden mensen naar het Binnenhof stormen en het parlement met geweld bezetten hoe dan de media zouden reageren op iemand die dat vier jaar later een beetje weg lacht en zegt dat de herkozen premier een hoop goede ideeën heeft voor de zogenaamd genegeerde Nederlander. Of zitten we in Nederland helemaal niet meer zo ver van zo’n scenario af?
Hangt helemaal af van wie het komt.

twitter
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:37:46 #114
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216596099
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Ja, die is toch echt bipolair en moet z’n medicijnen innemen.
Hij was nu van mening dat hij autisme heeft.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:44:55 #115
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216596149
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Daar komt bij dat als Trump met zijn dikke reet in zijn zwembad ligt, de secret service ook tig kamers in Trumps resort moeten boeken en daarvoor rekent Trump de hoofdprijs want het is toch maar belastinggeld. Dat soort zwendel zie je verder alleen in andere bananenrepublieken.
Of je dit op deze manier moet doen, kun je wat mij betreft zeker je vraagtekens bij zetten. Je creëert in ieder geval discussie/'ophef' door dit te doen.

Maar als je het gewoon even objectief bekijkt: een president dient nu eenmaal Secret Service-bescherming te krijgen. Die dienen ook ergens te slapen. Een deel moet in de directe nabijheid zijn van de president, een ander deel kan iets verder verwijderd zijn. Die bivakkeren dan ook in goedkopere hotels in de omgeving. Maar omdat zelf Trump miljardair is, moeten zijn bedrijven dan niet de kosten van die hotelkamers in rekening brengen? Moet hij daarom die kosten maar uit eigen zak betalen, in tegenstelling tot andere presidenten?

Ik heb een beetje gegoogeld, maar ik lees niet dat de Secret Service een hogere prijs krijgt dan wat er regulier voor die kamers in rekening wordt gebracht. Ze hebben nu eenmaal die prijs.

Wat is het alternatief? Daar niet heengaan? Kan hoor, ik vraag het oprecht voor de discussie, niet om een conflict met jou te starten. De kosten voor huisvesting van de Secret Service tijdens dit soort trips kwamen hiermee op zo'n 1,5 miljoen dollar tijdens Trumps eerste termijn, als ik een aantal bronnen goed heb geïnterpreteerd.

Het jaarlijkse totale budget van de Service is echter 3 miljard. Dan is dit niet echt een significant deel daarvan. Daarnaast wordt een Trump organization ook niet echt veel rijker of armer van 1,5 miljoen omzet meer of minder. Niet om dit nu belachelijk te maken of te bagatelliseren, want dat verwijt kun je nog wel eens krijgen, maar is dit nu echt zo buitensporig in het totaalplaatje?
pi_216596188
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:36 schreef Nober het volgende:

[..]

[ x ]
Heb ik iets gemist?

Zijn Democraten met geweld het Capitool binnengedrongen, met als doel de zittende regering tot aftreden te dwingen?

[ Bericht 1% gewijzigd door KoosVogels op 08-02-2025 15:58:18 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:54:08 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216596200
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja als je bipolair of autistisch bent kun je zo maar een nazi worden.
pi_216596207
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
Of je dit op deze manier moet doen, kun je wat mij betreft zeker je vraagtekens bij zetten. Je creëert in ieder geval discussie/'ophef' door dit te doen.

Maar als je het gewoon even objectief bekijkt: een president dient nu eenmaal Secret Service-bescherming te krijgen. Die dienen ook ergens te slapen. Een deel moet in de directe nabijheid zijn van de president, een ander deel kan iets verder verwijderd zijn. Die bivakkeren dan ook in goedkopere hotels in de omgeving. Maar omdat zelf Trump miljardair is, moeten zijn bedrijven dan niet de kosten van die hotelkamers in rekening brengen? Moet hij daarom die kosten maar uit eigen zak betalen, in tegenstelling tot andere presidenten?

Ik heb een beetje gegoogeld, maar ik lees niet dat de Secret Service een hogere prijs krijgt dan wat er regulier voor die kamers in rekening wordt gebracht. Ze hebben nu eenmaal die prijs.

Wat is het alternatief? Daar niet heengaan? Kan hoor, ik vraag het oprecht voor de discussie, niet om een conflict met jou te starten. De kosten voor huisvesting van de Secret Service tijdens dit soort trips kwamen hiermee op zo'n 1,5 miljoen dollar tijdens Trumps eerste termijn, als ik een aantal bronnen goed heb geïnterpreteerd.

Het jaarlijkse totale budget van de Service is echter 3 miljard. Dan is dit niet echt een significant deel daarvan. Daarnaast wordt een Trump organization ook niet echt veel rijker of armer van 1,5 miljoen omzet meer of minder. Niet om dit nu belachelijk te maken of te bagatelliseren, want dat verwijt kun je nog wel eens krijgen, maar is dit nu echt zo buitensporig in het totaalplaatje?
Ik lees in deze reeks een hoop fophef over waar het geld van USAID zoal heen ging, maar als belastinggeld via dit soort belangenverstrengeling direct in de zak van de president belandt dan is het "maar 1,5 miljoen"?
Wie hou je dan voor de gek?
Een president hoort geen hotels te hebben, want belangenverstrengeling en als hij ze dan toch houdt dan moet hij daar tijdens zijn termijn zo ver mogelijk vanaf blijven, want belangenverstrengeling.
Mensen die moord en brand schreeuwden over Hunter Biden doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat Trump via zijn bedrijven miljoenen van China heeft gekregen. Wat zou China daar zoal voor teruggekregen hebben?
Als je gewoon objectief bent is Donald Trump een corrupte oplichter en de partij van law and order vindt het geweldig.
pi_216596211
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Heb ik iets gemist?

Zijn Democraten met geweld het Capitool binnengedrongen, met als doel de zittende regering tot aftreden te dwingen?

Heb ik iets gem
Ja en vervolgens heeft Biden de geweldplegers gratie verleend.
Welkom in Magastan.
pi_216596254
twitter

Hier is al eerder over gesproken in deze reeks. Christmas comes early voor China. Peking moet alleen ongeschonden uit de economische strijd zien te komen, en kan toezien hoe zijn belangrijkste geopolitieke tegenstrever haar eigen machtspositie om zeep helpt.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 16:07:34 #121
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216596295
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:36 schreef Nober het volgende:

[..]

[ x ]
Ik kende Rene Derksen niet maar dat zou door moeten gaan als "politicus"...heb even gecheckt waar hij zich zoal mee bezig houdt.

Ik proestte bijna mijn koffie door de kamer. Wat een verwarde wappie :D
pi_216596311
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Hier is al eerder over gesproken in deze reeks. Christmas comes early voor China. Peking moet alleen ongeschonden uit de economische strijd zien te komen, en kan toezien hoe zijn belangrijkste geopolitieke tegenstrever haar eigen machtspositie om zeep helpt.
Ik probeer dit uit te leggen aan mijn boomer moeder, en die kan alleen maar hoofdschuddend mompelen dat ze terugverlangt naar de tijd dat politiek nog saai was :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 16:10:47 #123
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216596317
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik dacht even dat je het over Musk had (las van de LaPo naar de FiPo ;) )
Zowel Kanye als Elon zijn erg eenzaam in hun geestelijke beperkingen en doen erg raar om aandacht te krijgen...bemoeizorg zou het beste zijn, of een familie die ze in zo'n zachte witte kamer laten afkoelen :)
  zaterdag 8 februari 2025 @ 16:24:57 #124
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216596410
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Ik lees in deze reeks een hoop fophef over waar het geld van USAID zoal heen ging, maar als belastinggeld via dit soort belangenverstrengeling direct in de zak van de president belandt dan is het "maar 1,5 miljoen"?
Wie hou je dan voor de gek?
Een president hoort geen hotels te hebben, want belangenverstrengeling en als hij ze dan toch houdt dan moet hij daar tijdens zijn termijn zo ver mogelijk vanaf blijven, want belangenverstrengeling.
Mensen die moord en brand schreeuwden over Hunter Biden doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat Trump via zijn bedrijven miljoenen van China heeft gekregen. Wat zou China daar zoal voor teruggekregen hebben?
Als je gewoon objectief bent is Donald Trump een corrupte oplichter en de partij van law and order vindt het geweldig.
Ik snap je punt en er valt zeker wat voor te zeggen. Zuiver juridisch hoeft hij echter als president geen afstand te doen van zijn bedrijven, volgens dit artikel, n.a.v. zijn eerste verkiezing:

https://people.howstuffwo(...)ness-once-office.htm

Hij heeft het toen wel overgedragen aan zijn kinderen tijdens zijn termijn. Maar goed, ook ik begrijp wel dat dat goeddeels een wassen neus is. Presidenten voor hem deden traditioneel grotendeels afstand van hun zakelijke praktijken. Hoewel dat, nogmaals, niet verplicht is voor een president.

Biden rekende vanaf zijn vicepresidentschap echter ook huur aan de Secret Service voor het gebruik van een 'cottage' op zijn landgoed in Delaware. 2200 dollar per maand, vaak een jaar vooruit betaald. Het zijn niet de bedragen voor een Mar-a-Lago kamer, dat geef ik direct toe. Maar goed, het werd wel gefactureerd.

Misschien heb je gelijk dat je tijdens je presidentschap daar vandaan moet blijven om deze mogelijke belangenverstrengeling te vermijden. Het zou inderdaad dit soort conflicten voorkomen.
pi_216596476
quote:

[ x ]
Godallemachtig pas 19 dagen ook.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zaterdag 8 februari 2025 @ 16:37:31 #126
38496 Perrin
pi_216596517
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Godallemachtig pas 19 dagen ook.
Nog maar 1441 dagen te gaan.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 16:41:47 #127
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216596562
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja als je bipolair of autistisch bent kun je zo maar een nazi worden.
Mijn halve (Duitse) familie was autistisch t/m Stalingrad. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_216596896
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nog maar 1441 dagen te gaan.
Ik zou hier niet van uit gaan, de macht die ze nu hebben geven ze niet meer uit handen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216596906
quote:

Even rondgebladerd ja. Wat de fuck :D
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216596950
quote:

[..]

Minder dan 1/3 van de kiezers heeft op Trump gestemd.
Een groter deel heeft niet gestemd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 8 februari 2025 @ 17:28:00 #131
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216596972
twitter

Ik had deze gemist, lijkt wel eerder iets uit Belarus ofzo dan een Westers land :?
  zaterdag 8 februari 2025 @ 17:35:11 #132
14505 OProg
A Life in Music
pi_216597042
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 17:28 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Ik had deze gemist, lijkt wel eerder iets uit Belarus ofzo dan een Westers land :?
Op pagina 1 :)

quote:
Onder mijn leiding, maken we het Kennedy Center in Washington D.C. GREAT AGAIN. Ik heb besloten om per direct meerdere personen van de raad van bestuur te ontslaan, inclusief de voorzitter, die onze Visie voor een Gouden Eeuw in Kunst en Cultuur niet delen', schreef Trump op zijn eigen social media. 'We zullen snel een nieuw bestuur aankondigen, met een geweldige voorzitter, DONALD J. TRUMP!'
We komen zo langzamerhand tot een punt dat niks meer verbazing oproept. Het wachten gaat zijn tot hij zichzelf uit gaat roepen tot koning van Schotland.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 8 februari 2025 @ 17:39:47 #133
14505 OProg
A Life in Music
pi_216597090
https://decorrespondent.n(...)dc-19bd-c855aa1b1cb0

Dit is trouwens wel een aardig stuk over "Flood the zone with shit".
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  zaterdag 8 februari 2025 @ 17:49:49 #134
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216597194
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhmm5ngxks2l

Joe praat met Trumpanzees...ze gaan desnoods over lijken. Deze mensen zijn verloren. Knettergek! Fascistisch tot in de botten!
  zaterdag 8 februari 2025 @ 17:52:41 #135
38496 Perrin
pi_216597233
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 17:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhmm5ngxks2l

Joe praat met Trumpanzees...ze gaan desnoods over lijken. Deze mensen zijn verloren. Knettergek! Fascistisch tot in de botten!
Tribalisme :N
pi_216597392
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 17:35 schreef OProg het volgende:

[..]
[..]
We komen zo langzamerhand tot een punt dat niks meer verbazing oproept. Het wachten gaat zijn tot hij zichzelf uit gaat roepen tot koning van Schotland.
Eerder zichzelf laat uithakken in Mount Rushmore.

Wanneer gaat iemand om artikel 25 gillen?
  zaterdag 8 februari 2025 @ 18:21:30 #137
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216597539
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Is dit nou grootspraak, of worden zulke organisaties daadwerkelijk meteen de nek omgedraaid?

Het gaat hier dus om een organisatie die consumenten beschermt en ervoor zorgt dat gedupeerden gecompenseerd worden. Leg mij eens uit, @:Chivaz. Waarom moet deze organisatie verdwijnen?

Verder snap ik werkelijk niet hoe Musk en Trump de hele overheid af kunnen breken. Voor alle duidelijkheid: in ons land kan de premier niet zomaar departementen en overheidsorganisaties opdoeken.

Daar gaat een heel uitgebreid proces aan vooraf, met uitgewerkte kabinetsvoorstellen, beraadslagingen in het parlement, bezwaartermijnen, etc. Je weet wel, zoals het hoort in een functionerende democratie.
Prachtig ook hoe ze allemaal dachten dat ze buiten schot zouden blijven. Ik heb het hier meerdere keren gesteld 'be carefull what you wish for' als je bijvoorbeeld homo bent en vindt dat er wat gedaan moet worden aan 'iets te flamboyante' homo's en dan krijg je uiteindelijk de deksel op je neus. Als je een beetje geschiedenis hebt gevolgd dan weet je dat die 'again' in Make Amerika Great Again over een tijd gaat waar homo's vooral in de kast moesten blijven.

En zo zijn er heel veel mensen die dachten dat ze dus onder de groep goede mensen vielen. In de teksten uit die Twitterberichten (of moet ik zeggen hakenkruis.com?) zie je ook vaak 'I'm a normal person', gevolgd door paniek en verbazing over dingen die nu ineens weg zijn of familieleden die ineens naar Guantanamo Bay moeten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 8 februari 2025 @ 18:26:10 #138
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216597596
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:19 schreef Montov het volgende:

[..]
Als een Wilders de totale macht zou hebben, dan heb je nog steeds geen aanpak van serieuze problemen als stikstof, klimaatverandering, of andere 'linkse hobby's'. Een dictator klinkt altijd handig als de agenda overeen komt met je eigen visie.
Die smult ook van Trump, ook na de chaos van de afgelopen weken. En ook hij zal alles via decreten willen doen en hoogst persoonlijk in allerlei dingen willen snijden zonder daar de normale wegen voor te volgen. En veel Nederlanders zouden dat nog prima vinden ook, want 'ik wil die buitenlanders weg, maakt niet uit hoe', om vervolgens allerlei zaken kwijt te raken. Laat de VS alsjeblieft die enorme hint zijn dat je dit soort shit hier niet wil.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 18:32:53 #139
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216597688
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:09 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Eerder zichzelf laat uithakken in Mount Rushmore.

Wanneer gaat iemand om artikel 25 gillen?
Dat komt vanzelf, als Thiel en Musk het tijd vinden om hun marionet Vance in te zetten.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 18:35:40 #140
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216597726
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Musk gaat volledig z'n eigen gang, stuurt een klein legertje twintigers aan dat op eigen houtje door overheidssystemen banjert, en blijkbaar heeft het Witte Huis amper een idee wat DOGE allemaal uitspookt.

Bijzonder om in realtime te zien hoe de VS om zeep wordt geholpen.
Ik zag op fp nog iemand schrijven dat er niets mis was met deze handelingen, want uiteindelijk zou het Trump zijn die dingen verwijderd, niet Musk zelf. Toen al meteen gezegd dat Musk het compleet op eigen houtje doet en voor persoonlijk gewin.

Mensen zijn rondom die twee wel heel erg goedgelovig, terwijl er absoluut geen reden is dat ze betrouwbaar zijn. Echt geen enkele.
pi_216597795
quote:
Robert F. Kennedy Jr., who recently revealed in financial disclosures that he was carrying up to $1.2 million in credit card debt. Kennedy is President Donald Trump’s nominee for Health and Human Services secretary.

Kennedy’s credit card balances range between $610,000 and $1.2 million in accounts that carry interest rates of 23.24% to 23.49%, the filing shows.
Ik heb een pinpas en ik mag een paar honderd euro in de schuld staan. Nooit gedaan, nooit nodig geweest.
En hij moet meer dan 23% rente betalen ?
https://www.cnbc.com/2025(...)t-managing-debt.html
o|O domoor o|O
  zaterdag 8 februari 2025 @ 18:43:05 #142
14505 OProg
A Life in Music
pi_216597844
Volgende week 8 jaar geleden stond Steve Bannon op de cover van Time Magazine.

quote:
Time’s latest feature of Musk echoes its 2017 front-page display of Steve Bannon, who, like Musk, had the president’s ear during Trump’s first bout in the White House. Like Musk under the new administration, Trump’s first administration’s early days were overshadowed by news articles claiming that Bannon, then the chief White House strategist, was the puppet master behind the Resolute Desk — with Time going so far as to brand Bannon the “the great manipulator.” In pop culture portrayals, Bannon was referred to as “President Bannon” and “Saturday Night Live” famously depicted Bannon as the grim reaper pulling Trump’s strings.
Naja, we weten hoe het met Bannon liep. Trump kon niet zo goed tegen het idee dat aangenomen werd dat niet hij maar iemand anders de macht had. Dus Bannon viel in ongenade.

En nu is Musk dus op de cover van Time. Benieuwd wanneer dit mis gaat. Verschil is wel dat Musk X heeft als 1 van zijn kanalen en Bannon het moest doen met Breitbart News.
pi_216598063
twitter

Deze is al wat ouder, maar kwam hem net pas tegen. Gelukkig hebben we Jon Stewart nog.
pi_216598634
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 17:35 schreef OProg het volgende:

[..]
[..]
Krijgen jullie hier geen heerlijk warme Kulturkammer vibes van? O+
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 februari 2025 @ 19:47:57 #145
862 Arcee
Look closer
pi_216598879
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:59 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Deze is al wat ouder, maar kwam hem net pas tegen. Gelukkig hebben we Jon Stewart nog.
Het is inderdaad precies zo treurig als hij schetst: de enige kwaliteit die mensen nodig hebben is de kont van Trump kussen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:18:40 #146
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216599372
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Naja, we weten hoe het met Bannon liep. Trump kon niet zo goed tegen het idee dat aangenomen werd dat niet hij maar iemand anders de macht had. Dus Bannon viel in ongenade.

En nu is Musk dus op de cover van Time. Benieuwd wanneer dit mis gaat. Verschil is wel dat Musk X heeft als 1 van zijn kanalen en Bannon het moest doen met Breitbart News.
En heeeeeel veel geld dat van de belastingcenten naar Musk en Trump kan gaan, dat laat de relatie wat langer stand houden.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:20:37 #147
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216599415
Elon Musk is aan het roepen dat hij niet denkt TikTok te gaan kopen.
Grappig, dat zei hij eerst ook van Twitter.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216599450
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Dan gaan die Chinese hem echt zonder vaseline pakken. Zo dom zal ie toch niet zijn.
Dit, dus.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:22:25 #149
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216599454
quote:
Trump accused the South African government in his order of discriminating against the white Afrikaaners, descendants of the largely Dutch colonists who arrived in the country in the 1600s and imposed apartheid against the overwhelming majority of Blacks living there until the 1990s.

Trump raged in his order that South Africa’s government is seizing “ethnic minority Afrikaners’ agricultural property without compensation” and enacting “countless government policies designed to dismantle equal opportunity” in employment, education and business.”
Da's DEI! Corruptie!
pi_216599467
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Da's DEI! Corruptie!
Nee joh, dit gaat om blanke mensen.
pi_216599524
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:43 schreef OProg het volgende:
[..]

Dat gaat me een showdown worden :{

Ik ben blij dat ik het gewoon via TV kan volgen. Het zal toch maar dat Wilders en de Carvalho-Heineken hier een wedstrijdje rechtsstatelijk vandalisme gaan houden :')
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:26:44 #152
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216599542
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Da's DEI! Corruptie!
Anti DEI in optima forma. Chivaz, Howard en Duifje kunnen ons vast uitleggen hoe Zuid-Afrika het thuisland is van echte blanke afrikaners en dat zwarte zuid-afrikanen, net als palestijnen pas ergens in de jaren zestig zichzelf via Nelson Mandela als volk op de kaart hebben gezet.

Die Nelson Mandela, dat was pas een terrorist, daar was Arafat een engeltje bij!
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:27:13 #153
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216599557
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:59 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Merit and merit alone.

En dan je schoondochter ergens op een hoge plek neerzetten.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_216599860
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:26 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Anti DEI in optima forma. Chivaz, Howard en Duifje kunnen ons vast uitleggen hoe Zuid-Afrika het thuisland is van echte blanke afrikaners en dat zwarte zuid-afrikanen, net als palestijnen pas ergens in de jaren zestig zichzelf via Nelson Mandela als volk op de kaart hebben gezet.

Die Nelson Mandela, dat was pas een terrorist, daar was Arafat een engeltje bij!
Zeg dat nou maar niet te hard
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:52:48 #155
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216600171

quote:
“When you pray, do not be like the hypocrites, for they love to pray standing in the synagogues and on the street corners to be seen by men but when you pray, go into your room, close the door and pray to your Father who is unseen” Matthew 6:5
pi_216600425
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Hij komt visueel nooit zo sterk over, stel je voor dat bj elke 3e scroll zijn gezicht voorgeschoteld krijgt.

Twitter werkt in die zin veel beter voor hem, schreeuwend achter z'n keyboard.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 21:15:46 #157
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216600643
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:52 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

"Daarom zeg Ik u: Alle dingen, die gij biddende begeert, gelooft, dat gij ze ontvangen zult, en zij zullen u geworden." :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_216601081
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhmffmg62s2b

🚨 BREAKING: Illinois Governor JB Pritzker says he’s going to rename Lake Michigan to “Lake Illinois.”
Waarom ook niet. Op kaarten uit 1640 stond er ook Lake Illinois op. Dus er is geen reden om die nieuwerwetse progressieve linkse naam Lake Michigan te gebruiken.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:16:57 #159
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216601650
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
"Daarom zeg Ik u: Alle dingen, die gij biddende begeert, gelooft, dat gij ze ontvangen zult, en zij zullen u geworden." :)
Ik weet niet wat God vindt van iemand die zich als heilige voordoet, maar ondertussen de Duivel speelt.
pi_216601766
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat God vindt van iemand die zich als heilige voordoet, maar ondertussen de Duivel speelt.
Een beetje zoals die vrouwelijke bisschop die met de bijbel in hand zat te pleitten voor abortus?
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:38:46 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216602009
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een beetje zoals die vrouwelijke bisschop die met de bijbel in hand zat te pleitten voor abortus?
De bijbel zegt NIETS over abortus.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216602016
Twee zielen, één gedachte. En ik voel ook een enorme sympathie voor Musk. De rijkste man ter wereld, maar ging een maand in Pensylvania iedere dag campgne voeren in zaaltjes voor de Maga zaak. Heeft al zn huizen van de hand gedaan, heeft een bescheiden kamertje in Mar a Lago bij Trump, en in het WH een bescheiden kantoortje op de WH campus. Bezit verder ook geen jachten en vliegtuigen, en werkt dag en nacht aan al zn projecten. Waaronder nu het opschonen van nutteloze uitgaven van de overheid. Heeft in hoogst eigen persoon gezorgd voor de redding en bescherming van het Vrije Woord door Twitter (veel) te duur te kopen. En ondertussen gaat die ook nog hoogst persoonlijk zorgen voor de eerste bemande missie naar Mars komende jaren. En tegelijkertijd door de helft van de wereld een racist, een nazi en een gek uitgemaakt worden. Maar zo ging het vroeger met alle grote geniën, ALLEMAAL. Galileo Galilei, Charles Darwin, Isaac Newton, Albert Einstein, Thomas Edison en zelfs Plato in de oudheid, ze werden allemaal eerst geridiculiseerd, gedemoniseerd, soms zelfs opgejaagd. Onze kinderen en kleinkinderen zullen deze generatie vervloeken dat ze Elon Musk niet als de ware persoon hebben gezien, die hij is.
twitter
pi_216602096
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:39 schreef Eagles89 het volgende:
Twee zielen, één gedachte. En ik voel ook een enorme sympathie voor Musk. De rijkste man ter wereld, maar ging een maand in Pensylvania iedere dag campgne voeren in zaaltjes voor de Maga zaak. Heeft al zn huizen van de hand gedaan, heeft een bescheiden kamertje in Mar a Lago bij Trump, en in het WH een bescheiden kantoortje op de WH campus. Bezit verder ook geen jachten en vliegtuigen, en werkt dag en nacht aan al zn projecten. Waaronder nu het opschonen van nutteloze uitgaven van de overheid. Heeft in hoogst eigen persoon gezorgd voor de redding en bescherming van het Vrije Woord door Twitter (veel) te duur te kopen. En ondertussen gaat die ook nog hoogst persoonlijk zorgen voor de eerste bemande missie naar Mars komende jaren. En tegelijkertijd door de helft van de wereld een racist, een nazi en een gek uitgemaakt worden. Maar zo ging het vroeger met alle grote geniën, ALLEMAAL. Galileo Galilei, Charles Darwin, Isaac Newton, Albert Einstein, Thomas Edison en zelfs Plato in de oudheid, ze werden allemaal eerst geridiculiseerd, gedemoniseerd, soms zelfs opgejaagd. Onze kinderen en kleinkinderen zullen deze generatie vervloeken dat ze Elon Musk niet als de ware persoon hebben gezien, die hij is.
[ x ]
Hoop voor je dat je niet in de VS woont.
Medicijnen schijnen nogal duur te worden daar.

;(
pi_216602117
Musk vergelijken met Plato.
Dat is wel een soort van heiligschennis in het kwadraat.
pi_216602135
quote:
[ x ]
Zoveel grootsheid kunnen we eigenlijk alleen maar eren door onze rechterarm te strekken en te roepen Heil Elon?
pi_216602148
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:46 schreef Sanvi het volgende:
Musk vergelijken met Plato.
Dat is wel een soort van heiligschennis in het kwadraat.
Hij heeft wel een plato voor zijn kanis.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 22:51:24 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216602174
Idolatrie is ook al zo'n gewaardeerd dingetje in de Christelijke religie.
pi_216602314
quote:
Maar zo ging het vroeger met alle grote geniën, ALLEMAAL. Galileo Galilei, Charles Darwin, Isaac Newton, Albert Einstein, Thomas Edison en zelfs Plato in de oudheid, ze werden allemaal eerst geridiculiseerd, gedemoniseerd, soms zelfs opgejaagd.
[ x ]
Elon in dat rijtje plaatsen. _O-
  zaterdag 8 februari 2025 @ 23:09:04 #169
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216602350
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
'En ze werden opgejaagd, geridiculiseerd en gedemoniseerd'

Ja, door de Christelijke kerk.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 23:10:55 #170
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216602365
Moet MAGA niet eens achter Kanye West aangaan?
pi_216602400
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Nu lachen jullie, maar jullie kinderen en kleinkinderen zullen zich schamen als ze horen hoe Musk behandeld werd in de jaren 2015-2025. Als straks de eerste mens op Mars staat met een USA én Maga vlag, en Musk als eerste contact legt vanaf de aarde met die persoon, zullen mensen gaan begrijpen wat een revolutionair persoon Elon Musk is geweest.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 23:14:55 #172
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216602413
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'En ze werden opgejaagd, geridiculiseerd en gedemoniseerd'

Ja, door de Christelijke kerk.
Plato ook?

Overigens staan in dat rijtje best namen die met Musk vergeleken kunnen worden op het gebied van corruptie, nepotisme en narcisme. Edison is ook niet in zijn eerste leugen gestikt, bijvoorbeeld.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 8 februari 2025 @ 23:17:15 #173
66444 Lord_Vetinari
pi_216602435
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:13 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Nu lachen jullie, maar jullie kinderen en kleinkinderen zullen zich schamen als ze horen hoe Musk behandeld werd in de jaren 2015-2025. Als straks de eerste mens op Mars staat met een USA én Maga vlag, en Musk als eerste contact legt vanaf de aarde met die persoon, zullen mensen gaan begrijpen wat een revolutionair persoon Elon Musk is geweest.
Ik hoop toch dat de volgende generaties deze periode zullen zien voor wat hij echt is, namelijk een dipje in het tijdperk van democratische beschaving, dat gelukkig eindigde in een paar forste tribunalen en gevangenisstraffen voor types als Trump, Musk en hun minions als Netanyahu, Orban, Putin en Wilders.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 23:17:47 #174
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216602439
quote:
18s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Plato ook?

Overigens staan in dat rijtje best namen die met Musk vergeleken kunnen worden op het gebied van corruptie, nepotisme en narcisme. Edison is ook niet in zijn eerste leugen gestikt, bijvoorbeeld.
Niet allemaal, inderdaad, maar veel uit dat rijtje wel.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 23:19:16 #175
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216602456
quote:
18s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik hoop toch dat de volgende generaties deze periode zullen zien voor wat hij echt is, namelijk een dipje in het tijdperk van democratische beschaving, dat gelukkig eindigde in een paar forste tribunalen en gevangenisstraffen voor types als Trump, Musk en hun minions als Netanyahu, Orban, Putin en Wilders.
Laten we hopen dat Wilders niet in het rijtje thuishoort, omdat ie de kans niet krijgt de rechtsstaat op dezelfde manier te ondermijnen. Tot nu toe zijn het pogingen, maar zonder enige schade.
pi_216602460
[quote]0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:10 schreef Vis1980 het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Zoveel grootsheid kunnen we eigenlijk alleen maar eren door onze rechterarm te strekken en te roepen Heil Elon?
Vertel het echte nieuws wat je leest en ziet op X aan je vrienden en familie, en niet de mainstream media propaganda die nu blijkt vuistdiep gesponsord werd door linkse NGO’s.
Vroeger was de NOS, BBC, CNN etc de meest betrouwbare media van de wereld, maar dat was inmiddels bijna een eeuw geleden. De tijden zijn veranderd en nu zijn ze verworden tot propaganda kanalen, om de meningen van een zeer machtig select groepje linksmensen te verspreiden. Op X lees en zie je links én rechts geluid, en mag en kun je zelf bepalen waar en hoe je je mening door kaat vormen. Eer Musk door mensen in je omgeving te vertellen hoe het écht zit, en dat ze jarenlang zijn geconditioneerd als schapen om revolutionaire mensen als Musk te moeten haten.
pi_216602471
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:13 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Die kinderen en kleinkinderen zullen zich vooral schamen voor de vorige generatie en vragen waarom niemand iets deed toen een verkrachter, oplichter en couppleger de macht in handen nam.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 23:21:33 #178
66444 Lord_Vetinari
pi_216602483
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Laten we hopen dat Wilders niet in het rijtje thuishoort, omdat ie de kans niet krijgt de rechtsstaat op dezelfde manier te ondermijnen. Tot nu toe zijn het pogingen, maar zonder enige schade.
Omdat onze checks and balances tot nu toe werken. Ik ben er niet zo zeker van dat we daarop kunnen blijven vertrouwen, als je nagaat hoe dicht we al langs het randje zijn gegaan met het idee van een (asiel)crisiswet, buiten het Parlement om.
pi_216602503
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:19 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Vertel het echte nieuws wat je leest en ziet op X aan je vrienden en familie, en niet de mainstream media propaganda die nu blijkt vuistdiep gesponsord werd door linkse NGO’s.
Vroeger was de NOS, BBC, CNN etc de meest betrouwbare media van de wereld, maar dat was inmiddels bijna een eeuw geleden. De tijden zijn veranderd en nu zijn ze verworden tot propaganda kanalen, om de meningen van een zeer machtig select groepje linksmensen te verspreiden. Op X lees en zie je links én rechts geluid, en mag en kun je zelf bepalen waar en hoe je je mening door kaat vormen. Eer Musk door mensen in je omgeving te vertellen hoe het écht zit, en dat ze jarenlang zijn geconditioneerd als schapen om revolutionaire mensen als Musk te moeten haten.
Je kan tegenwoordig beter de fabeltjeskrant lesen, dat is nog meer waarheidsgetrouw dan spreekbuis Xje van Musk.
pi_216602504
quote:

[..]
Welk 'echte' nieuws?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216602512
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Welk 'echte' nieuws?
Dat echte nieuws dat op facebook heb gestaan.
pi_216602532
quote:

[..]
Welk 'echte' nieuws?
Eagles echte nieuws:

zaterdag 8 februari 2025 @ 23:26:26 #183
66444 Lord_Vetinari
pi_216602537
quote:

[..]
Echt, er moeten meer maatregelen genomen worden om te zorgen dat de deur van Paviljoen 3 van Huize Wappieveld beter afgesloten wordt.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 23:32:41 #184
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216602587
quote:

[..]
Welk 'echte' nieuws?
Precies, sinds wanneer is kruis een nieuwssite?
pi_216602659
quote:
18s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Echt, er moeten meer maatregelen genomen worden om te zorgen dat de deur van Paviljoen 3 van Huize Wappieveld beter afgesloten wordt.
Ik heb de rode pil genomen, maar jullie hier willen de blauwe pil blijven slikken, geloof maar wat een klein select groepje vanuit een kamertje op de redacties van de mainstream media jou wilt laten lezen en laten zien, een groepje die zeer gekleurd en vooringenomen zijn, en naar nu blijkt ook nog eens gefinancierd door mensen met bepaalde duidelijke intenties. Dan geloof ik wat meer dan een miljard onafhankelijke, subjectieve én objectieve, rijke én arme mensen TEGELIJKERTIJD mij willen laten zien en lezen.
We zijn eindelijk BEVRIJD na de overname van Twitter door Musk. Niemand kan de waarheid de mond meer snoeren, de controle door de massa media is definitief voorbij, en daarom deden en doen ze ook alles om dat te proberen te voorkomen, want daar zijn ze doodsbang voor, hun macht gereduceerd tot as, als een gratis en volledig vrij social media kanaal het nieuws beter, nauwkeuriger en SNELLER brengt met een miljard+ verslaggevers overal ter wereld direct ter plaatse. Het nieuws is nu zo vrij als een vogel geworden, of in mijn geval als een ADELAAR. En dat is een ZEGEN voor de mensheid. Als er onwaarheden op X verschijnen, zullen mensen ELKAAR kunnen corrigeren. Community notes zijn revolutionair gebleken. Maar blijven jullie die blauwe pil van de NOS, BBC, CNN, ARD, CBS etc etc maar slikken hoor. Vrij worden is een keuze die je zelf moet maken.
pi_216602712
Als het niet zo gevaarlijk was, was die kinderlijke naïviteit best schattig geweest.
pi_216602781
quote:
[ x ]
je loopt gewoon te trollen nu
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zaterdag 8 februari 2025 @ 23:55:01 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216602791
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:53 schreef Olga het volgende:

[..]
je loopt gewoon te trollen nu
Dat doet hij al zijn hele fok carrière.
pi_216602815
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat doet hij al zijn hele fok carrière.
mja ik kom hem in deze reeks voor het eerst tegen. Maar dit is echt zo over de top dat het lachwekkend is :D
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_216602866
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De bijbel zegt NIETS over abortus.
Natuurlijk wel, het is letterlijk een van de tien geboden lol.
pi_216602881
twitter

Opmerkelijk inderdaad ja, dit houd uiteraard geen stand maar het is wel bijzonder dit soort activisme vanuit de rechtspraak.
pi_216602882
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 00:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, het is letterlijk een van de tien geboden lol.
Welke?
pi_216602914
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 00:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welke?
De ene die verteld dat je niet mag moorden.
pi_216602920
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:46 schreef Kansenjongere het volgende:
Als het niet zo gevaarlijk was, was die kinderlijke naïviteit best schattig geweest.
twitter

1 miljard per week aan 100% fraude, en Musk en zn team brengen het via X out en in de open, dát is pas daadkracht, niet die slappe oude politiek die we kennen. Daarom is Musk een revolutionair.
pi_216602930
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 00:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een hoopje cellen is nog geen mens, een ter dood veroordeelde overigens wel. #hypocriet.
pi_216602931
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 00:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Gij zult niet doden?
pi_216602938
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 00:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Een hoopje cellen is nog geen mens, een ter dood veroordeelde overigens wel. #hypocriet.
Wanneer is het een mens volgens jou?
pi_216602945
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:58 schreef Olga het volgende:

[..]
mja ik kom hem in deze reeks voor het eerst tegen. Maar dit is echt zo over de top dat het lachwekkend is :D
Als je het niet kunt begrijpen of wilt begrijpen, is het lachwekkend. Ik weet nog wel hoe er destijds gelachen werd toen iemand zei dat de aarde rond was. Of de zwaartekracht. Er zijn ontelbaar veel voorbeelden. Dat is er nu ook met Musk gaande. Maar later zullen mensen zich schamen dat ze het niet meteen begrepen en erkenden.
pi_216602948
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 00:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wanneer is het een mens volgens jou?
Wanneer het een mens is. #maardatislogisch.
Waarom mag dat gebod wat jou betreft bij het grof vuil gezet worden als het om het verdedigen van de doodstraf gaat?
pi_216602949
Ah, die discussie weer. Gooi ik deze er even in.

Bekijk deze YouTube-video
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')