Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Die dacht daar net iets anders over dan Trump en de Taliban.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
En hoe was dat dan anders onder Biden?
M of V.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat zet je in je visum applicatie als je een X in je paspoort hebt?
Vragen als: "Hoe was dat anders onder Biden"? voegen nog veel minder toe. Trump zet per EO een pennestreek door "X-rechten" en jij vraagt wat er anders is dan onder de regering Biden?quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:13 schreef Repentless het volgende: [..] Zeker. Replies als "Serieus?
" of "Dat is een serieuze vraag?" voegen echt bijzonder weinig toe overigens.
Nee, hoe was de situatie feitelijk anders onder Biden?quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Die dacht daar net iets anders over dan Trump en de Taliban.
Nee, ik vroeg wat er anders was aan het invullen van je Esta-aanvraag onder Biden.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vragen als: "Hoe was dat anders onder Biden"? voegen nog veel minder toe. Trump zet per EO een pennestreek door "X-rechten" en jij vraagt wat er anders is dan onder de regering Biden?
Toen voerde de Amerikaanse overheid geen genderoorlog, terwijl de huidige Felon in Chief die onlangs heeft afgekondigd.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, hoe was de situatie feitelijk anders onder Biden?
Daar stond een X op.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, ik vroeg wat er anders was aan het invullen van je Esta-aanvraag onder Biden.
Nogmaals: hoe was dat anders onder Biden?quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan komt je visum niet overeen met je paspoort.
Nee, die stond daar niet op.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daar stond een X op.
Maar dat snap jij ook wel.
Het is echt te zot voor woorden.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:15 schreef KoosVogels het volgende:
Kwam deze tegen. Spijker en kop.
[ x ]
Ik heb nooit een Esta-formulier ingevuld, dus geen idee.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, ik vroeg wat er anders was aan het invullen van je Esta-aanvraag onder Biden.
Ik wel, meerdere malen. Ik zal het je verklappen: die situatie was niet anders. Je kon kiezen tussen M of F.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb nooit een Esta-formulier ingevuld, dus geen idee.
Waren er toen meer keuzemogelijkheden? Was de kans toen kleiner of uitgesloten dat je een (in jouw woorden) "MAGA-hooligan" trof bij de paspoortcontrole?quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Toen voerde de Amerikaanse overheid geen genderoorlog, terwijl de huidige Felon in Chief die onlangs heeft afgekondigd.
quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb nooit een Esta-formulier ingevuld, dus geen idee.
En er werd expliciet vermeld dat die keuze nooit het criterium zou zijn om je de toegang tot het land te ontzeggen. Alleen laat er nu een hater in het Witte Huis zitten die eenieder die het niet met hem eens is het liefst de toegang tot de VS wil ontzeggen, zoals nu ook weer medewerkers van het ICC en waarschinlijk zelfs hun familieleden.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik wel, meerdere malen. Ik zal het je verklappen: die situatie was niet anders. Je kon kiezen tussen M of F.
Die MAGA-hooligan zou toen zijn teruggefloten, de MAGA-hooligans die met geweld het Capitool bestormden met doden tot gevolg zijn door de zedendelinquent in het Witte Huis tot helden bestempeld.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waren er toen meer keuzemogelijkheden? Was de kans toen kleiner of uitgesloten dat je een (in jouw woorden) "MAGA-hooligan" trof bij de paspoortcontrole?
Ja, 200.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waren er toen meer keuzemogelijkheden?
Die herkende je aan het rode petje.quote:Was de kans toen kleiner of uitgesloten dat je een (in jouw woorden) "MAGA-hooligan" trof bij de paspoortcontrole?
quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik wel, meerdere malen. Ik zal het je verklappen: die situatie was niet anders. Je kon kiezen tussen M of F.
Ik zei toch dat je voor dommetje speelde.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waren er toen meer keuzemogelijkheden? Was de kans toen kleiner of uitgesloten dat je een (in jouw woorden) "MAGA-hooligan" trof bij de paspoortcontrole?
Biden erkent de X in je paspoort.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nogmaals: hoe was dat anders onder Biden?
Waar moet ik naar kijken?quote:
En die wordt nu niet teruggefloten? Daarbij was de vraag: was de kans toen kleiner of uitgesloten dat je zo'n debiel bij de paspoortcontrole trof? Of zijn al die medewerkers bij de paspoortcontrole afgelopen januari allemaal in een klap vervangen door hardcore MAGA-supporters?quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Die MAGA-hooligan zou toen zijn teruggefloten, de MAGA-hooligans die met geweld het Capitool bestormden met doden tot gevolg zijn door de zedendelinquent in het Witte Huis tot helden bestempeld.
Dus ja, het land is in een paar dagen tijd heel wat decennia terug in de tijd geworpen.
Ja, leuk.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, 200.
[..]
Die herkende je aan het rode petje.
Je ging dan in een andere rij staan om die te vermijden.
Nee, want die wordt gesteund door de hoogste baas die er dezelfde bekrompen ideeën op nahoudt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
En die wordt nu niet teruggefloten?
Dommetje spelen? Je doet een bewering over een Nederlandse tv-persoonlijkheid die nu niet meer welkom is in de VS. Waar blijkt dat nou uit? Als Van Dorst dat zelf gezegd heeft, prima hoor. Waar kan ik dat vinden?quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Ik zei toch dat je voor dommetje speelde.
Ah ja. Zijn daar praktijkvoorbeelden van?quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:32 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, want die wordt gesteund door de hoogste baas die er dezelfde bekrompen ideeën op nahoudt.
Niet helemaal, de verwarring wordt dus weggehaald. Zoals je zelf al zegt, er zijn twee geslachten en dat geldt ook voor iemand met kenmerken van beide, uiteindelijk heeft zo'n persoon ook maar één geslacht. Wat zo iemand verder met die geslachtskenmerken doet is niet relevant en mag zo'n persoon helemaal zelf weten. Dat erkent de VS dus. Er wordt dus niemand zomaar ineens niet meer erkend, daarnaast geldt dat decreet alleen voor nieuwe aanvragen dus het is niet alsof paspoorten met een X ongeldig zijn ofzo. Dat soort hysterie is echt overbodig. Het blijft redelijk verbazingwekkend dat zoveel mensen die er totaal niets van snappen toch menen zulke sterke opinies te hebben. Ideologisch gemotiveerd uiteraard.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
En daar zit het verschil in betekenis in
Hermafrodiet kan staan voor het hebben van beide geslachtskenmerken, en voor het hebben van beide geslachten.
Dat laatste zie je niet bij zoogdieren.
Dat eerste wèl.
En voor degene die dat overkomt is het niet relevant of die zichzelf wel of niet kan bevruchten.
Die persoon heeft van beide geslachtskenmerken wat, en dat heeft invloed op alles.
En dat wordt niet langer erkend in de VS.
Van de sanering van ministeries en FBI van iedereen die niet loyaal is aan de mafiabaas?quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah ja. Zijn daar praktijkvoorbeelden van?
Nee, van buitenlanders met een X in hun paspoort die nu de toegang tot de VS geweigerd wordt op basis van het verschil met hun ESTA.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Van de sanering van ministeries en FBI van iedereen die niet loyaal is aan de mafiabaas?
Er zijn legio voorbeelden van hoe Trump iedereen die hem niet bevalt aan het wegpesten is, als jij dat dikke prima vindt zolang jij nog niet bij die groep hoort moet je vooral je oogkleppen ophouden.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, van buitenlanders met een X in hun paspoort die nu de toegang tot de VS geweigerd wordt op basis van het verschil met hun ESTA.
Pelosi? Die vrouw waarvan ik laatst een artikel las dat die zichzelf met honderden miljoenen heeft verrijkt gedurende haar eeuwigdurende politieke carrière? Van die paar honder k per jaar krijg je geen vermogen van een half miljard in elk geval…als dat waar is natuurlijk, dan is ze wel een echte klassieke politicus. Rechts vullen links lullen. Ze schijnt heel veel geld met voorkennis verdiend te hebben.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:28 schreef Perrin het volgende:
Benieuwd wat Pelosi eraan gaat doen.
[ x ]
Het leuke vind ik ook dat je slechts reacties als "Serieusquote:Op donderdag 6 februari 2025 23:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet helemaal, de verwarring wordt dus weggehaald. Zoals je zelf al zegt, er zijn twee geslachten en dat geldt ook voor iemand met kenmerken van beide, uiteindelijk heeft zo'n persoon ook maar één geslacht. Wat zo iemand verder met die geslachtskenmerken doet is niet relevant en mag zo'n persoon helemaal zelf weten. Dat erkent de VS dus. Er wordt dus niemand zomaar ineens niet meer erkend, daarnaast geldt dat decreet alleen voor nieuwe aanvragen dus het is niet alsof paspoorten met een X ongeldig zijn ofzo. Dat soort hysterie is echt overbodig. Het blijft redelijk verbazingwekkend dat zoveel mensen die er totaal niets van snappen toch menen zulke sterke opinies te hebben. Ideologisch gemotiveerd uiteraard.
Probeer het m.b.t. dit issue nu gewoon eens feitelijk, zonder je eigen vermoedens/emotie de boventoon te laten voeren.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Er zijn legio voorbeelden van hoe Trump iedereen die hem niet bevalt aan het wegpesten is, als jij dat dikke prima vindt zolang jij nog niet bij die groep hoort moet je vooral je oogkleppen ophouden.
Zijn de uitspraken van Trump en de decreten die hij heeft ondertekend niet feitelijk genoeg voor je, of zie je hem als een clown die een show opvoert die verder niemand serieus moet nemen?quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Probeer het m.b.t. dit issue nu gewoon eens feitelijk, zonder je eigen vermoedens/emotie de boventoon te laten voeren.
M.b.t. dit issue, zei ik.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zijn de uitspraken van Trump en de decreten die hij heeft ondertekend niet feitelijk genoeg voor je, of zie je hem als een clown die een show opvoert die verder niemand serieus moet nemen?
Je gaat nu ontkennen wat Trump heeft gezegd over dit issue en welke decreten hij hierover heeft ondertekend?quote:
Sowieso bij hoog en laag blijven beweren dat het niet bestaat, zonder enige moeite tot onderzoek doen. Wat een droefenis tegenwoordig.quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ook bij zoogdieren. Google het maar, dan kom je vanzelf bij wetenschappelijke artikelen uit. XXY-combinaties en zo, een teelbal en een eierstok, zowel mannelijke als vrouwelijke hormonen aanmaken.
En wat zoogdieren betreft: Hermafroditisme komt voornamelijk voor bij honden en betekent dat een dier zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen heeft. Hermafroditisme kan ontstaan door een fout in de ontwikkeling van de ongeboren vrucht, soms als gevolg van een erfelijke aandoening. Bron: https://diergeneeskunde.n(...)felijke%20aandoening.
Nee.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:50 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je gaat nu ontkennen wat Trump heeft gezegd over dit issue en welke decreten hij hierover heeft ondertekend?
Dan vul je M of F in, waar je je van die twee het meest bij op je gemak voelt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:21 schreef capricia het volgende:
Maar wat vul je dan in als je in NL op je paspoort een X hebt, en dit voor je Visum niet kan?
Ik stel voor dat je daar een speciaal topic over opent ergens op Fok.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:58 schreef Eagles89 het volgende:
Nederlandse media zwijgt massaal over de gigantische misstanden bij USAID. Dit is groter dan Watergate maar helemaal NIETS daarvan in de media. Alleen dat feit zegt al dat er iets heel erg diep verkeerd zit. En nu blijkt dat diezelfde “onafhankelijke” media massaal geld krijgt van instanties gesponsord met geld van de overheid om hun meningen en beleid positief te kunnen doordrukken als pure propaganda. Want welke media kan nog werkelijk kritisch en objectief schrijven over de hand die je voedt?
[ x ]
[ x ]
Het maakt mij echt geen fuck uit wat erin staat. De enige discussie die ik m.b.t. dit issue voer is over de bewering dat Raven van Dorst in Trumps USA niet welkom is, i.t.t. de USA van Biden.quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:57 schreef Vis1980 het volgende:
Boeiend! Wat maakt een gemiddelde user nu uit dat er dan ook heel af en toe een X instaat? Waar je je in hemelsnaam druk over kunt maken.
[ afbeelding ]
Open een topic over Bart Maes of over de NLse media.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:04 schreef Eagles89 het volgende:
@:wantie maar nee MUSK EN TRUMP ZIJN FOUT. Jullie zijn allemaal al jaren voorgelogen door pure propaganda, en daarom reageren jullie nu zo verontwaardigd, na jarenlang nep nieuws te hebben moeten kijken en lezen, kan ik het jullie niet eens kwalijk nemen.
[ x ]u
Open een topic over Kees de Wit..quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:05 schreef Kansenjongere het volgende:
Kees de Wit zei op sociale media dat Vitesse volgend jaar kampioen wordt van de eredivisie, dus ik denk dat we dat zeker niet ongemerkt voorbij kunnen laten gaan.
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:06 schreef Vis1980 het volgende:
'Ontwikkelingshulp dat netjes via de daarvoor bestemde stappen gaat is CORRUPTIE!!1!!! Snel, laat een een onbevoegde man met financiële belangen samen met twee onbekende tieners erin snijden zonder de daarvoor bestemde stappen te nemen'
Dat je op wil letten bij politieke correctheid, dat moet je zelf weten, maar politieke incorrectheid nastreven is natuurlijk uiteindelijk jezelf in de voet schieten en oeverloos dom.
Eens, dit gaat nergens over. Zelf bepalen of er belangenverstrengeling met overheidsgeld richting je eigen bedrijven is.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:04 schreef V. het volgende:
Dit is ook te bizar voor woorden
https://www.bloomberg.com(...)ource=uverify%20wall
O kijk, Pietje Poepwater gelooft de spin uit de koker van de mensen van "50 miljoen voor condooms voor Gaza"en hecht opeens aan onafhankelijke media...quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:58 schreef Eagles89 het volgende:
Nederlandse media zwijgt massaal over de gigantische misstanden bij USAID. Dit is groter dan Watergate maar helemaal NIETS daarvan in de media. Alleen dat feit zegt al dat er iets heel erg diep verkeerd zit. En nu blijkt dat diezelfde “onafhankelijke” media massaal geld krijgt van instanties gesponsord met geld van de overheid om hun meningen en beleid positief te kunnen doordrukken als pure propaganda. Want welke media kan nog werkelijk kritisch en objectief schrijven over de hand die je voedt?
[ x ]
[ x ]
Open een topic over het openen van topics!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Open een topic over Kees de Wit..
En jij praat omkoping van zogenaamde “betrouwbare” media daarmee goed. Wat 1000x erger is.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:09 schreef V. het volgende:
[..]
O kijk, Pietje Poepwater gelooft de spin uit de koker van de mensen van "50 miljoen voor condooms voor Gaza"en hecht opeens aan onafhankelijke media...
Eh, nee. Ik zet grote vraagtekens bij de claims die jij als pertinente waarheid verkondigt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:11 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
En jij praat omkoping van zogenaamde “betrouwbare” media daarmee goed. Wat 1000x erger is.
Misschien kunnen de media die jij zou vertrouwd het je dan gaan vertellen? Verwacht de komende tijd ontelbaar van dit soort berichten, en smeekbedes om geld. Bijna 10% van hun totale budget naar de maan, tjakkaaa.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:13 schreef V. het volgende:
[..]
Eh, nee. Ik zet grote vraagrekens bij de claims die jij als pertinente waarheid verkondigt.
Dit is het nieuwe BNW blijkbaar.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:09 schreef V. het volgende:
[..]
O kijk, Pietje Poepwater gelooft de spin uit de koker van de mensen van "50 miljoen voor condooms voor Gaza"en hecht opeens aan onafhankelijke media...
Alles wat niet aan de 'christelijke' normen voldoet vervolgen denk ik.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:21 schreef Vis1980 het volgende:
'We gaan gelijkheid en naar elkaar omkijken onderzoeken op criminele praktijken'
What's next?
'We are criminally investigating getting lunch breaks during work'
Precies, gelijkheid, zo had Jezus dat niet voor ogen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:23 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Alles wat niet aan de 'christelijke' normen voldoet vervolgen denk ik.
What could go wrong? Als je het een beetje breder bekijkt, is dit eigenlijk gewoon een aanval op de VS van buitenaf, waarbij de president zelfs de intruder heeft binnengelaten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:23 schreef Kijkertje het volgende:
Next: het cyber security team ontslaan.
https://bsky.app/profile/npr.org/post/3lhjtswu6ik2d
[ afbeelding ]
https://www.bnr.nl/podcas(...)oor-de-publieke-zaakquote:Politicoloog en Eerste Kamerlid (VVD) Koen Petersen: 'Ik vind het mooi dat Musk, met zijn ervaring in het bedrijfsleven, bereid is zich in te zetten voor de publieke zaak'
Wilders vindt het ook allemaal prachtig, schitterend hoe dit soort figuren de 'hoeders van het Westen zijn' en bij enige macht meteen willen slopen wat nu juist de fundering is van het Westen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/podcas(...)oor-de-publieke-zaak
zag deze langskomen op reddit. altijd mooi om te zien dat eagles niet alleen is.
Ja maar VVD beweerde altijd bij hoog en laag dat ze fatsoenlijk waren ofzo. Ik dacht dat Rutte een slechte invloed op ze had maar blijkbaar hield hij ze juist in toom.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wilders vindt het ook allemaal prachtig, schitterend hoe dit soort figuren de 'hoeders van het Westen zijn' en bij enige macht meteen willen slopen wat nu juist de fundering is van het Westen.
Mag ik je vragen om naast de plaatjes ook de links zelf toe te voegen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:43 schreef Kijkertje het volgende:
Charlie Kirk komt er iig al achter dat de ontmanteling van USAID niet de verwachte besparingen gaat opleveringen en dat het ook niet om strafbare fraude gaat.
[ afbeelding ]
Het is een screenshot van (neem ik aan?) een tweet en ik heb geen Twitter meer. Filipkowski is een betrouwbare bron.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:47 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mag ik je vragen om naast de plaatjes ook de links zelf toe te voegen?
Hetze tegen Gates coming in 3.....2......1.....quote:Op vrijdag 7 februari 2025 03:30 schreef Kijkertje het volgende:
Kijk het zijn niet allemaal van die opportunisten.
https://bsky.app/profile/nbcnews.com/post/3lhiqvz3cg223
[ afbeelding ]
Die is al door de stront gehaald over vaccins dus dat zal wel weer afgestoft worden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 03:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hetze tegen Gates coming in 3.....2......1.....
Solidariteit, gelijkheid en duurzaamheid is slecht. De hersenkronkels deze lui hebben is ongekend.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:33 schreef Kijkertje het volgende:
Rubio gaat niet naar de G20-top. Dat zal ze leren!
[ afbeelding ]
Dus als er morgen een Raven in de VS wordt geboren, dan kan die nog steeds een paspoort met een X krijgen?quote:Op donderdag 6 februari 2025 23:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet helemaal, de verwarring wordt dus weggehaald. Zoals je zelf al zegt, er zijn twee geslachten en dat geldt ook voor iemand met kenmerken van beide, uiteindelijk heeft zo'n persoon ook maar één geslacht. Wat zo iemand verder met die geslachtskenmerken doet is niet relevant en mag zo'n persoon helemaal zelf weten. Dat erkent de VS dus. Er wordt dus niemand zomaar ineens niet meer erkend, daarnaast geldt dat decreet alleen voor nieuwe aanvragen dus het is niet alsof paspoorten met een X ongeldig zijn ofzo. Dat soort hysterie is echt overbodig. Het blijft redelijk verbazingwekkend dat zoveel mensen die er totaal niets van snappen toch menen zulke sterke opinies te hebben. Ideologisch gemotiveerd uiteraard.
Hu terwijl trump juist tijdens het nationale ontbijt gebed weer opriep tot eenheid.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 05:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Solidariteit, gelijkheid en duurzaamheid is slecht. De hersenkronkels deze lui hebben is ongekend.
juist in zuid-afrika hebben ze hier een geweldige term voor uitgevonden, de staatskapingquote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
What could go wrong? Als je het een beetje breder bekijkt, is dit eigenlijk gewoon een aanval op de VS van buitenaf, waarbij de president zelfs de intruder heeft binnengelaten.
Juichen terwijl miljardairs geld wegnemen van de meest behoeftigen en de overheid die ze beschermt uithollen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 05:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Solidariteit, gelijkheid en duurzaamheid is slecht. De hersenkronkels deze lui hebben is ongekend.
Behoorlijk aan de late kant, maar idd.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:17 schreef Mutant01 het volgende:
Tijd voor Europa om een geheel eigen koers te gaan varen, anders worden we meegesleurd in de val van de VS.
Zoals actueel Michael Bloomberg, Marc Benioff, Jim Simons, John Arnold, Edythe Broad, Warren Buffett, Bill Gates, Melinda French Gates, Amos Hostetter Jr., Pierre Omidyar, MacKenzie Scott, Lynn Schusterman, Jeff Skoll en George Soros ?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Juichen terwijl miljardairs geld wegnemen van de meest behoeftigen.
Er was ooit een tijd dat miljardairs hun geld en invloed gebruikten om de maatschappij beter te maken door het bouwen van scholen en bibliotheken enzo.
Correct, op vooral maar niet alleen militair, geo politiek en economisch gebiedquote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:17 schreef Mutant01 het volgende:
Tijd voor Europa om een geheel eigen koers te gaan varen, anders worden we meegesleurd in de val van de VS.
Volgens mij worden die allemaal verguisd door MAGA-cultisten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zoals actueel Michael Bloomberg, Marc Benioff, Jim Simons, John Arnold, Edythe Broad, Warren Buffett, Bill Gates, Melinda French Gates, Amos Hostetter Jr., Pierre Omidyar, MacKenzie Scott, Lynn Schusterman, Jeff Skoll en George Soros ?
Tja bijvoorbeeld het bestrijden van malaria wat sommigen van dit lijstje mede financieren is natuurlijk te woke en altruïstisch.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zoals actueel Michael Bloomberg, Marc Benioff, Jim Simons, John Arnold, Edythe Broad, Warren Buffett, Bill Gates, Melinda French Gates, Amos Hostetter Jr., Pierre Omidyar, MacKenzie Scott, Lynn Schusterman, Jeff Skoll en George Soros ?
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij worden die allemaal verguisd door MAGA-cultisten.
Hij schijnt td denken dat Californië in het noorden aan Canada grenst.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 02:48 schreef Kijkertje het volgende:
Wat een HELD!![]()
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lhjlirknnz2r
[ afbeelding ]
Maar niet heus ...
https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3lhjmuwle6c25
[ afbeelding ]
Echt 'geniaal'
"Juichen terwijl miljardairs geld wegnemen van de meest behoeftigen en de overheid die ze beschermt uithollen."quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken?
Je schreefquote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
"Juichen terwijl miljardairs geld wegnemen van de meest behoeftigen en de overheid die ze beschermt uithollen."
Dat het voor een grote groep mensen in de VS tegenwoordig genieten is als er groepen mensen lijden en worden geplet door overheden en machtigere partijen, en dat door hen wordt afgekeurd dat die partijen kwetsbare groepen beschermen en helpen.
Die zien de filantropische miljardairs die jij noemt blijkbaar ook liever handelen zoals de puissant rijke techbro's, alleen voor eigen meerdere glorie.
alsof dat iets uit de 19e eeuw wasquote:Er was ooit een tijd dat miljardairs hun geld en invloed gebruikten om de maatschappij beter te maken door het bouwen van scholen en bibliotheken enzo.
Hij zou wel gek zijn, werk van kunstenmakers kopen, ze enorm hypen, de werken voor miljoenen verzekeren en dan aan musea schenken is een geweldige manier voor miljardairs om belasting te ontwijken.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:44 schreef xpompompomx het volgende:
Vroeg me net ineens af; hoe lang zal het nog duren voordat het Trump-regime achter kunstuitingen aangaat en gaat bepalen waar kunstvormen wel of niet over mogen gaan?
Ik kan de werkwijze van de media niet waarderen, vooral bij Kamala waar antwoorden bij elkaar worden geplakt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:02 schreef KoosVogels het volgende:
Een leerzame uitleg voor @:Chivaz, die zich nog steeds enorm loopt op te winden over het 60 Minutes interview met Harris:
[ x ]
Dat is natuurlijk ook niet waar ik op doel.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hij zou wel gek zijn, werk van kunstenmakers kopen, ze enorm hypen, de werken voor miljoenen verzekeren en dan aan musea schenken is een geweldige manier voor miljardairs om belasting te ontwijken.
Nee, jij maakt een Godwin.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet waar ik op doel.
Ga jij het werkelijk betreuren als de Hollywood producties nog meer "Murican Crap" worden?quote:Maar ik verwacht wel dat men op zijn minst zich zal gaan proberen te bemoeien met de inhoud van Hollywoodproducties. Want die zijn uiteraard al snel te "woke". En als de gristentaliban echt voet aan de grond krijgt zal men zich met nog wel weer kunstvormen gaan bemoeien vrees ik. Iets als het moeilijk maken voor metalbands of rappers om op te treden enzo. Past ook goed in het patroon van het aanpakken van minderheden die zich maar amper kunnen verdedigen.
Bijzonder wel hoor dat DPG die zowat een monopolie heeft op het nieuws in België en Nederland zomaar geld krijgt van de overheid.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:04 schreef Eagles89 het volgende:
@:wantie maar nee MUSK EN TRUMP ZIJN FOUT. Jullie zijn allemaal al jaren voorgelogen door pure propaganda, en daarom reageren jullie nu zo verontwaardigd, na jarenlang nep nieuws te hebben moeten kijken en lezen, kan ik het jullie niet eens kwalijk nemen. Hoe in hemelsnaam kunnen jullie het nieuws vertrouwen van mensen die betaald worden door linkse activisten. En nu zijn jullie het zelf ook geworden, na jarenlange conditionering en brainwashing van het “betrouwbare” nieuws. Van mensen met hun eigen agenda dus, en betaald door mensen met hun eigen agenda.
[ x ]
Dat is al sinds de jaren 60 een issue, daar waarschuwde Barry Goldwater al voor.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
Zag gisteren zo'n kerel van de Heritage Foundation voorbijkomen (van Project 2025). De tijd van transgenders en lhbti is volgens hem voorbij, 'its in the past'.
Ik vind het een geruststellend gedachte dat geschiedenis ons leert dat de maatschappij niet op deze manier kan worden gevormd. Je krijgt de geest niet terug in de fles. Emancipatie is niet terug te draaien, minderheden blijven hun plek opeisen.
Wat niet wil zeggen dat de komende jaren makkelijk worden voor deze groepen in de VS. Want de eng-conservatieven gaan het wel proberen om die geest terug in de fles te drukken, desnoods met dwang en repressie.
De wereld is er niet beter op geworden met een alternatief op fossiele brandstoffen, wereldwijd internet via de satelliet en commerciële ruimtevaart?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Juichen terwijl miljardairs geld wegnemen van de meest behoeftigen en de overheid die ze beschermt uithollen.
Er was ooit een tijd dat miljardairs hun geld en invloed gebruikten om de maatschappij beter te maken door het bouwen van scholen en bibliotheken enzo.
Ik denk dat je je daar echt enorm in vergist. Dit is een blijvende revolutie, Trump heeft namelijk het mandaat van de bevolking die het massaal steunt. Net als in West Europa een groot deel van de bevolking dat hele gedoe meer dan zat is en het eens is met de koers van Trump en rechts in West Europa. Het tijdperk dat begon in de hippie flower power slappelingentijd is definitief voorbij. Zie de verkiezingen waarin rechts overal wint. Of enorm groot geworden is. De geest gaat niet meer terug uit de fles, dit is blijvend!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
Zag gisteren zo'n kerel van de Heritage Foundation voorbijkomen (van Project 2025). De tijd van transgenders en lhbti is volgens hem voorbij, 'its in the past'.
Ik vind het een geruststellend gedachte dat geschiedenis ons leert dat de maatschappij niet op deze manier kan worden gevormd. Je krijgt de geest niet terug in de fles. Emancipatie is niet terug te draaien, minderheden blijven hun plek opeisen.
Wat niet wil zeggen dat de komende jaren makkelijk worden voor deze groepen in de VS. Want de eng-conservatieven gaan het wel proberen om die geest terug in de fles te drukken, desnoods met dwang en repressie.
Mooi man. Jezelf helemaal kwaad maken op basis van een gerucht.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
USAID schijnt ook 90% van de media te financieren in Oekraïne. Dus USAID betaald en bepaalt, Oekrainse media “rapporteert” nieuws dat uiteraard positief is voor de VS en Europa.
Het begint steeds duidelijker voor een ieder te worden waar al die berichten vandaan kwamen dat de Oekraïners elke keer op het punt stonden om het tij te keren. Regelrechte propaganda dat verkocht werd als objectieve verslaggeving.
En wij in Europa hadden het helemaal slecht want de progressieve held en voormalig leider van ALDE Guy Verhofstadt en kornuiten waren groot voorstander van censuur met betrekking tot Russische media.
Maar wel Fox blijven kijken die veroordeeld zijn voor liegen en vrolijk hier verfierbare leugens van Elon plaatsen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan de werkwijze van de media niet waarderen, vooral bij Kamala waar antwoorden bij elkaar worden geplakt.
Als dit de normale gang van zaken is dan is er alle reden om die figuren niet te vertrouwen.
Bijzonder want ik kan mij goed herinneren al die berichten dat de Russen bijna verslagen waren en dat ze enorme verliezen leden tegenover de Oekraïners etc etc.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi man. Jezelf helemaal kwaad maken op basis van een gerucht.![]()
En laat eens wat van die berichten zien dan? Ik volg die oorlog op de voet en ik zie ze nooit voorbij komen.
Huilie huilie, ik woon in België gap hier is geen Fox. 🤣quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar wel Fox blijven kijken die veroordeeld zijn voor liegen en vrolijk hier verfierbare leugens van Elon plaatsen.![]()
Hoezo doorzichtige hypocrisie?
Fox is precies hetzelfde wat CBS en CNN voor links zijn: het nieuws op de manier brengen die hun redacties kiest en hun achterban aanspreekt. Kritiek op Fox en geen kritiek op de andere kant is hypocriet. Beiden horen geen overheidssteun te ontvangen, wat blijkt dat dus massaal wel gebeurd is aan de mainstream media overal ter wereld door links activistische organisaties. Ontdekt dankzij de mega inspanning van het genie Musk, die als een beest tekeer gaat momenteel. Die man verdient een standbeeld.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar wel Fox blijven kijken die veroordeeld zijn voor liegen en vrolijk hier verfierbare leugens van Elon plaatsen.![]()
Hoezo doorzichtige hypocrisie?
Maar laat al die berichten waarin stond dat Oekraïne op het punt stond het tij te keren eens zien dan?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bijzonder want ik kan mij goed herinneren al die berichten dat de Russen bijna verslagen waren en dat ze enorme verliezen leden tegenover de Oekraïners etc etc.
De realiteit wijst zoals gewoonlijk wel anders uit. De realiteit is dat de Oekraïners geen vuist kunnen maken en dat Rusland goed ingegraven zit in het oosten van Oekraïne.
Heel af en toe horen we een bericht dat de Oekraïners toe slaan in Rusland zelf.
Leuke opstekers voor het moraal uiteraard maar het heeft niets met een mogelijke overwinning te maken.
Maar wel fijn dat je de westerse propaganda op de voet volgt. Vind je het niet jammer dat je de Russische propaganda niet mag zien van vadertje staat?
Je volgt het toch op de voet? Zoek het zelf maar op ik ben je dienstmeid niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar laat al die berichten waarin stond dat Oekraïne op het punt stond het tij te keren eens zien dan?
Ik geef geen fuck om Russische propaganda en dat ik die niet kan zien zal me aan mijn reet roesten. Mag ik trouwens aannemen dat je er ook niet achter staat dat allerlei extremistische moslimcrap uit het M.O. verboden wordt in Europa, of ligt dat ineens anders?
De oorlog was trouwens altijd prima en ongefilterd te volgen op Twitter en soms zelfs bijna live, totdat Mr. Apartheid het overnam.
Zo werkt het niet in de niet maga wereld als je bizarre dingen beweert mag je die ook onderbouwen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je volgt het toch op de voet? Zoek het zelf maar op ik ben je dienstmeid niet.
Ik weiger dit soort domme spelletjes te spelen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo werkt het niet in de niet maga wereld als je bizarre dingen beweert mag je die ook onderbouwen.
Begin er dan ook niet mee.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik weiger dit soort domme spelletjes te spelen.
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:39 schreef Chivaz het volgende:
Al die overuren die ik de afgelopen jaren heb gemaakt zouden pas echt lonen als dat niet extra werd belast.
Ik adviseer mijn vrouw om gelijk over te gaan naar een nulurencontract. Ze heeft nu 38 en draait er gemiddeld meer dan 40, die uren kan ze zonder contract ook wel draaien en dan hoeft ze geen belasting meer te betalen. Even overleggen met de werkgever, haar brutoloon kan dan misschien wel iets naar beneden en dan hebben ze er beiden wat aan. 100% overuren draaien.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:39 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Geen belasting op overwerk, daar kunnen we in Nederland alleen maar van dromen. Al die overuren die ik de afgelopen jaren heb gemaakt zouden pas echt lonen als dat niet extra werd belast. Dit zijn plannen waar ik achter kan staan en waar het volk echt wat aan heeft.
Jij woont toch in België?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:39 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Geen belasting op overwerk, daar kunnen we in Nederland alleen maar van dromen. Al die overuren die ik de afgelopen jaren heb gemaakt zouden pas echt lonen als dat niet extra werd belast. Dit zijn plannen waar ik achter kan staan en waar het volk echt wat aan heeft.
hij weigert domme spelletjes te spelen maak het deze maga napraters eens niet zo moeilijk...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:49 schreef Friggles het volgende:
[..]
Jij woont toch in België?
Overigens wordt overwerk niet extra belast. Gaat alleen een correctie overheen voor je kortingen. Of heb jij op je jaaropgave een extra regel voor overwerk staan?
Maar wel het ene goedgekeurde twitterbericht na het ander plaatsen. Musk is trots op je en waardeert je inzetquote:
Ik woon in België en werk in Nederland en als ik genoeg overuren maak zit ik zo in de hoogste schaal. Overwerken loont niet echt voor mij maar je moet wat hè als je links en rechts wat kinderen hebt rondlopen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:49 schreef Friggles het volgende:
[..]
Jij woont toch in België?
Overigens wordt overwerk niet extra belast. Gaat alleen een correctie overheen voor je kortingen. Of heb jij op je jaaropgave een extra regel voor overwerk staan?
En die hoogste schaal geldt pas vanaf dat bedrag, het is niet zo dat je dan over de rest van je inkomen meer belasting gaat betalen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik woon in België en werk in Nederland en als ik genoeg overuren maak zit ik zo in de hoogste schaal. Overwerken loont niet echt voor mij maar je moet wat hè als je links en rechts wat kinderen hebt rondlopen.
Ja en waarom zouden overuren niet net zo belast worden als reguliere uren? Je krijgt toch betaald voor je werk? En we hebben met zijn allen afgesproken dat een deel daarvan naar voorzieningen gaat.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik woon in België en werk in Nederland en als ik genoeg overuren maak zit ik zo in de hoogste schaal. Overwerken loont niet echt voor mij maar je moet wat hè als je links en rechts wat kinderen hebt rondlopen.
Huilsmoelen over de leugenachtige links-activistische media...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar wel het ene goedgekeurde twitterbericht na het ander plaatsen. Musk is trots op je en waardeert je inzet
Het is ergens ook wel logisch dat er veel USAID geld naar links-georienteerde organisaties gaat. Links bekommert zich ideologisch gezien wat meer om de medemens die zich wat verder weg bevindt dan conservatief rechts welke zich uitsluitend bekommert om de familie en andermans foetusquote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:43 schreef Kijkertje het volgende:
Charlie Kirk komt er iig al achter dat de ontmanteling van USAID niet de verwachte besparingen gaat opleveringen en dat het ook niet om strafbare fraude gaat.
[ afbeelding ]
Je weetz, vrouwen met een mening zijn hysterisch!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 07:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus als er morgen een Raven in de VS wordt geboren, dan kan die nog steeds een paspoort met een X krijgen?
En Raven hysterisch noemen...
Dan laat je de media lekker links liggen, dat is verder ook prima. Het gaat mij in deze vooral om de selectieve verontwaardiging.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan de werkwijze van de media niet waarderen, vooral bij Kamala waar antwoorden bij elkaar worden geplakt.
Als dit de normale gang van zaken is dan is er alle reden om die figuren niet te vertrouwen.
Je weet dat de essentie van een programma als 60 Minutes is dat het wordt geëdit zodat het 60 minuten duurt?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En dan aangevuld met zo'n Paula White, die willens en wetens liegt tegen veel gelovigen met een quote als 'Als je nee zegt tegen Trump, zeg je nee tegen God.' En dat heeft dan een functie in de hoogste regioneen van het land. Een sekte,quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
In publieke documenten van de Amerikaanse overheid worden bedragen genoemd die zijn gekoppeld aan mediabedrijven. Nul toelichting, geen verdere uitleg: toch zijn Trumpisten er heilig van overtuigd dat deze gelden worden gebruikt als een soort pressiemiddel, om ervoor te zorgen dat media staatspropaganda verspreiden.
Het is zo armoedig, kinderlijk ook. Er is geen nieuwsgierigheid, geen interesse in het verhaal achter deze bedragen. Maar dat is dan ook het doel van de verspreiders van deze info: het vacuüm wordt opgevuld met naargeestige aannames die het eigen wereldbeeld bevestigen.
Maar ik weet ook dat het totaal geen zin heeft om aan deze figuren uit te leggen hoe de journalistiek werkt, dat mediabedrijven niet betaald krijgen om overheidsboodschappen te verspreiden.
Vaker dan me lief isquote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
Ik weet niet hoeveel van jullie weleens worden uitgescholden en/of bedreigd tijdens je werk
Maar het zou wel anders moeten zijn. We kunnen dergelijk gedrag als samenleving nooit normaliseren, maar als onze eigen leiders hetzelfde doen (niet alleen in de VS, maar ook gewoon in Nederland), wat moet je dan nog verwachten.quote:Het is niet anders.
Het gaat ook telkens maar om relatief kleine bedragen, die misschien groot lijken voor Jan met de pet, maar die nog geen kruimeltje zijn van het totale astronomisch grote budget van de VS.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
In publieke documenten van de Amerikaanse overheid worden bedragen genoemd die zijn gekoppeld aan mediabedrijven. Nul toelichting, geen verdere uitleg: toch zijn Trumpisten er heilig van overtuigd dat deze gelden worden gebruikt als een soort pressiemiddel, om ervoor te zorgen dat media staatspropaganda verspreiden.
Het is zo armoedig, kinderlijk ook. Er is geen nieuwsgierigheid, geen interesse in het verhaal achter deze bedragen. Maar dat is dan ook het doel van de verspreiders van deze info: het vacuüm wordt opgevuld met naargeestige aannames die het eigen wereldbeeld bevestigen.
Maar ik weet ook dat het totaal geen zin heeft om aan deze figuren uit te leggen hoe de journalistiek werkt, dat mediabedrijven niet betaald krijgen om overheidsboodschappen te verspreiden.
Je kan veel zeggen van Trump maar de pers vermijden doet die niet. Nu al meer persco's gehad dan Biden in de vorige 4 jaar in totaal.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:57 schreef V. het volgende:
[..]
Je weet dat de essentie van een programma als 60 Minutes is dat het wordt geëdit zodat het 60 minuten duurt?
En je weet ook dat Trump de kans had om een interview in 60 Minutes te krijgen, wat gebruikelijk is bij elke verkiezing? En dat hij dat niet deed (omdat hij wist dat hij gefactchecked zou worden)?
Dus weer de slachtofferrol voor die sterke, mannelijke MAGAleider
Dat is waar ook, jij zit in het onderwijs.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vaker dan me lief is
[..]
Maar het zou wel anders moeten zijn. We kunnen dergelijk gedrag als samenleving nooit normaliseren, maar als onze eigen leiders hetzelfde doen (niet alleen in de VS, maar ook gewoon in Nederland), wat moet je dan nog verwachten.
Dat is een paar keer voorgekomen. Ik werk als constructeur, zoals ze dat noemen, in de bouw en dan komt het wel eens voor dat iemand boos wordt omdat zo'n persoon niet snapt dat een constructie met een overwaarde op sterkte ontworpen moet worden volgens de geldende regelgeving. En ja, dat kost geld en dan worden niet al te snuggere mensen wel eens boos en gaan ze schelden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
Niet om in de slachtofferrol te kruipen, maar die 'bad faith' houding richting de media begint af en toe wel heel vervelend te worden.
Ik weet niet hoeveel van jullie weleens worden uitgescholden en/of bedreigd tijdens je werk. Ik heb dat al meerdere keren meegemaakt. Poosje terug een keer omdat ik in de ogen van een buitengewoon boze meneer te negatief schreef over een wethouder.
Het is niet anders.
Ben bang dat het niet meer terug te draaien is, wetenschap, onderwijs en journalistiek worden op hun favoriete internetkanalen neergezet als evil. En dan zijn er een hoop dat dat allemaal iets te serieus nemen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is waar ook, jij zit in het onderwijs.
Ook zo'n omgeving waar je steeds vaker te maken krijgt met hyperagressieve idioten. En je hebt gelijk: het moet juist niet worden genormaliseerd.
Ook dat inderdaad.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het gaat ook telkens maar om relatief kleine bedragen, die misschien groot lijken voor Jan met de pet, maar die nog geen kruimeltje zijn van het totale astronomisch grote budget van de VS.
En de minions roepen dan CORRUPTIE!!1!!. Ook wel alleszeggend wat voor projecten ze dan allemaal slaafs bestempelen als corruptie, waarmee ze een soort tekenfilmschurkenachtige standpunten innemen tegen hulp. Want ja iemand helpen, zo heeft God het niet bedoeld.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat inderdaad.
Daarom kun je begrotingen ook niet zonder uitleg loslaten op het publiek. De meeste mensen snappen niks van cijfertjes en kunnen bedragen helemaal niet duiden.
Musk weet dat dondersgoed. Bedragen zonder enige context op X smijten is dan ook een bewuste strategie, hij weet precies wat hij doet.
Selectieve verontwaardiging is jou niet vreemd toch? Laten we elkaar daar aub niet op aanvallen want uiteindelijk zijn er maar heel weinig principiële mensen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan laat je de media lekker links liggen, dat is verder ook prima. Het gaat mij in deze vooral om de selectieve verontwaardiging.
Dat beweer ik toch ook nergens. Ik stoor mij alleen aan het feit dat mijn arbeid voor een zeer groot gedeelte naar de overheid gaat en die het vervolgens verkwanselt aan bijvoorbeeld gunstige leningen aan DPG. Een bedrijf dat zowat een monopolie heeft in Nederland en België.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
En die hoogste schaal geldt pas vanaf dat bedrag, het is niet zo dat je dan over de rest van je inkomen meer belasting gaat betalen.
Overuren worden (terecht, ik geef hierboven al aan waarom) exact hetzelfde belast als je reguliere uren.
Jij bent toch wel slim genoeg om het verschil tussen extra werk en overwerk te kennen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik adviseer mijn vrouw om gelijk over te gaan naar een nulurencontract. Ze heeft nu 38 en draait er gemiddeld meer dan 40, die uren kan ze zonder contract ook wel draaien en dan hoeft ze geen belasting meer te betalen. Even overleggen met de werkgever, haar brutoloon kan dan misschien wel iets naar beneden en dan hebben ze er beiden wat aan. 100% overuren draaien.
Ten eerste je kruipt hier opzichtig in de slachtofferrol en ten tweede waar denk je dat het vandaan komt? Nauwelijks kritisch naar de macht, overduidelijke politieke vooringenomenheid en dat met een arrogantie alsof de rest te dom is om te schijten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
Niet om in de slachtofferrol te kruipen, maar die 'bad faith' houding richting de media begint af en toe wel heel vervelend te worden.
Ik weet niet hoeveel van jullie weleens worden uitgescholden en/of bedreigd tijdens je werk. Ik heb dat al meerdere keren meegemaakt. Poosje terug een keer omdat ik in de ogen van een buitengewoon boze meneer te negatief schreef over een wethouder.
Het is niet anders.
Je weet niet eens waar je het over hebt. Kritisch komt in jouw ogen vooral neer op strooien met verdachtmakingen en verwijten, of die nou gefundeerd zijn of niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ten eerste je kruipt hier opzichtig in de slachtofferrol en ten tweede waar denk je dat het vandaan komt? Nauwelijks kritisch naar de macht, overduidelijke politieke vooringenomenheid en dat met een arrogantie alsof de rest te dom is om te schijten.
Ik zeg niet dat jullie bedreigt dienen te worden maar de bad faith houden hebben jullie toch echt aan jullie zelf te danken.
Hahaha, chivaz die tegen mensen zegt dat ze niet kritisch zijn naar de macht. Prachtig.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ten eerste je kruipt hier opzichtig in de slachtofferrol en ten tweede waar denk je dat het vandaan komt? Nauwelijks kritisch naar de macht, overduidelijke politieke vooringenomenheid en dat met een arrogantie alsof de rest te dom is om te schijten.
Ik zeg niet dat jullie bedreigt dienen te worden maar de bad faith houden hebben jullie toch echt aan jullie zelf te danken.
Echte journalistiek kost tijd en is al jaren niet meer interessant genoeg voor de oplages/kijkcijfers. Snelle ophef trekt meer aandacht dan goed werk. Doodjammer.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
Echte journalistiek is niet alleen maar een kwestie van inhakken op de macht.
Ik verwijs even naar je collega bij de Volkskrant Klok heet hij volgens mij die zonder blikken of blozen vertelde dat tijdens COVID hij op een lijn zou zitten met de overheid.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet niet eens waar je het over hebt. Kritisch komt in jouw ogen vooral neer op strooien met verdachtmakingen en verwijten, of die nou gefundeerd zijn of niet.
Echte journalistiek is niet alleen maar een kwestie van inhakken op de macht.
Er gaan dingen goed, er gaan dingen slecht. Er worden goede besluiten genomen, maar ook mindere. Er wordt geblunderd (al dan niet bewust), maar er gaat ook een hoop goed.
Gal spuwen is makkelijk, dat kan iedereen. Maar de wereld is niet zo zwart-wit, dat verwacht jij echter wel van de berichtgeving in de media.
Ik kan alleen maar hoofdschudden en lachen als ik jouw reacties lees. Ik zou je graag eens willen uitleggen waar mijn collega's en ik mee bezig zijn, hoe wij de macht juist kritisch volgen, maar met onderzoek en onderbouwing. Maar ik weet dat je dat niet wilt horen, niet geïnteresseerd bent.
Klopt, de inktzwarte kant van het digitale tijdperk.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Echte journalistiek kost tijd en is al jaren niet meer interessant genoeg voor de oplages/kijkcijfers. Snelle ophef trekt meer aandacht dan goed werk. Doodjammer.
En vanaf wanneer is het in Amerika overwerk. Daar heeft men toch geen bureaucratische arbo regels zoals we hier in nl maar 40 uur mogen werken en daarboven het als overwerk beschouwd wordt. Waarbij dan vaak werkgevers hier dan wel 150 of 200% loon betalen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:53 schreef loveli het volgende:
[..]
Jij bent toch wel slim genoeg om het verschil tussen extra werk en overwerk te kennen?
Ook wanneer je echt wel kritisch bent:quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hahaha, chivaz die tegen mensen zegt dat ze niet kritisch zijn naar de macht. Prachtig.
Een echt kritisch persoon loopt kwispelend achter de leider van zijn cultus aan.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:29 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ook wanneer je echt wel kritisch bent:
- is etnisch zuiveren van Gaza een prima idee
- is schofferen van je trouwste bondgenoot geniaal
- is het zonder inzicht afbreken van je eigen overheid logisch
- is het vrijlaten van gewelddadige misdadigers pas echt rechtvaardig
- is het gelijktijdig deporteren van arbeiders en dergelijke altijd goed
Ook wanneer je echt wel kritisch bent kun je gewoon zonder enige uitzondering elke scheet, elke waanzinnige gedachte en beslissing van de man waar je echt geen fan van bent verdedigen! Echt waar!
Persco's zijn niet hetzelfde als serieuze interviews. Dat is gewoon leeglopen en onzin verspreiden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Je kan veel zeggen van Trump maar de pers vermijden doet die niet. Nu al meer persco's gehad dan Biden in de vorige 4 jaar in totaal.
Dat is een mallotige frame. Harris kon prima beleidsplannen uitleggen. Misschien langdradig, maar 'geen normaal antwoord geven' is een ridicuul statement. Zeker in vergelijking met hoe Trump praat. Over woordenbrij gesproken.quote:En het geknip is relevant omdat de kritiek op Harris is en was dat ze op geen enkele vraag een normaal antwoord kan geven en om dan te gaan knippen in van die woordbrijen die 'bewijzen' dat ze inderdaad op geen enkele vraag een normaal antwoord kan geven is de realiteit aanpassen en het volk niet een juiste voorstelling van zaken geven.
Gek genoeg noem je de sanewashing van Trump door die zo vermaledijde media dan weer niet. In plaats van Trump laten zien en hoe belachelijk zijn antwoorden waren, werd hij vaak gewoon geparafraseerd en samengevat dat het nog wat leek.quote:Dat is hetzelfde probleem als bij Biden waarin te lang alle symptomen van ouderdom vakkundig uit de traditionele media werden gehouden. Dus zeggen dat er enkel geknipt is om het binnen 60 minuten te laten zijn is gewoonweg niet waar, dan had je ook gewoon een paar minder interessante vragen eruit kunnen halen.
Een typisch slachtoffer van de “objectieve” media lol.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:29 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ook wanneer je echt wel kritisch bent:
- is etnisch zuiveren van Gaza een prima idee
- is schofferen van je trouwste bondgenoot geniaal
- is het zonder inzicht afbreken van je eigen overheid logisch
- is het vrijlaten van gewelddadige misdadigers pas echt rechtvaardig
- is het gelijktijdig deporteren van arbeiders en dergelijke altijd goed
Ook wanneer je echt wel kritisch bent kun je gewoon zonder enige uitzondering elke scheet, elke waanzinnige gedachte en beslissing van de man waar je echt geen fan van bent verdedigen! Echt waar!
Ik begrijp waar je staat grote vriend. Zo jammer dat mensen de pure genialiteit van al die plannen en de man erachter niet her- of erkennen. Ik voel je pijnquote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een typisch slachtoffer van de “objectieve” media lol.
Was het maar waar dat 'de media' geen platform had geboden aan die neofascist met z'n potsierlijke lavenderbundeltje, pianovleugel en citaten van denkers die obscuur genoeg zijn om te doen alsof je ze kent. Hoe ik deze vreemde details over die idioot weet? Doe eens een gok.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik verwijs even naar je collega bij de Volkskrant Klok heet hij volgens mij die zonder blikken of blozen vertelde dat tijdens COVID hij op een lijn zou zitten met de overheid.
Overigens is ook dit weer tekenend voor de journalistiek, geen enkele vorm van zelfreflectie.
Je doet het maar weer af met we zijn onwetend over hoe kritisch jullie die macht bevragen.
Maar gek genoeg zijn verdachtmakingen en verwijten dan weer prima in de journalistiek als het gaat om mensen die niet meegaan in het narratief die jullie samen met de zittende macht voor ons spinnen. Ik verwijs in dit geval even naar de hetze tegen FVD en in het bijzonder Thierry Baudet waar openlijk op TV werd gezegd dat ze hem niet zullen uitnodigen want ze willen geen platform bieden aan leugens en propaganda.
Het word eens tijd dat de journalistiek gaat doen aan enige zelfreflectie want het vertrouwen gaat echt niet terugkomen als je blijft volharden in je eigen gelijk. Dat probeerden je collega’s in de VS namelijk ook en je ziet wel wat dat heeft gedaan met het vertrouwen in de journalistiek.
Eindelijk een beetje empathie, had je dat ook maar voor de Palestijnen die met de status quo gewoon weg kunnen rotten in Gaza…….quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:38 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik begrijp waar je staat grote vriend. Zo jammer dat mensen de pure genialiteit van al die plannen en de man erachter niet her- of erkennen. Ik voel je pijn
Muh maatschappijleer, dit kun je niet serieus menen lol.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:40 schreef viagraap het volgende:
[..]
Was het maar waar dat 'de media' geen platform had geboden aan die neofascist met z'n potsierlijke lavenderbundeltje, pianovleugel en citaten van denkers die obscuur genoeg zijn om te doen alsof je ze kent. Hoe ik deze vreemde details over die idioot weet? Doe eens een gok.
'Het narratief dat jullie samen met de zittende macht spinnen'Kerel ik weet niet hoe oud je bent maar tijdens Maatschappijleer leer je in het eerste jaar al dat dat niet is hoe media werkt in Nederland. Je kunt tegenwoordig bijvoorbeeld wel zeggen dat de VVD (de facto zittende macht deze eeuw) iets te goed is in het framen en spinnen van het publieke debat, maar dat is geen onderling handjeklap. Dat is een gevolg van hoe media nu eenmaal werkt tegenwoordig, met Twitter, de talkshowtafels, en de uitholling van ouderwetse onderzoeksjournalistiek. Zembla bijvoorbeeld moet tegenwoordig een jurist naar de uitzending laten kijken voordat ze iets moeilijks zeggen want voor je het weet zijn ze tonnen aan rechtszaken kwijt.
Als je niet weet hoe iets werkt zou ik me onthouden van diskwalificerende uitspraken, je komt al niet bijster wijs over sinds de inauguratie maar iedereen met twee hersencellen weet dat je gewoon bullshit talking points aan het papegaaien bent op dit moment.
Etnisch zuiveren is altijd een beter idee dan laten wegrotten. We zijn het alweer eens!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Eindelijk een beetje empathie, had je dat ook maar voor de Palestijnen die met de status quo gewoon weg kunnen rotten in Gaza…….
Blijf je deze nog steeds proberen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Eindelijk een beetje empathie, had je dat ook maar voor de Palestijnen die met de status quo gewoon weg kunnen rotten in Gaza…….
Geweldig, dus we zijn het ook eens dat het een beter plan is dat de Palestijnen eventueel geëvacueerd worden naar buurlanden zodat ze daar een menswaardig bestaan kunnen opbouwen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Etnisch zuiveren is altijd een beter idee dan laten wegrotten. We zijn het alweer eens!
Negeer de rest maar ja, nog zo'n patroon dat je zonder schaamte etaleert in dit topic.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Muh maatschappijleer, dit kun je niet serieus menen lol.
De bewoners van Gaza gaan toch allemaal tijdelijk asiel krijgen van Amerika als barmhartig land met de meest empatische leider die er ooit geweest is. Trump Bouw bv die het vernietigd gebied gaat opbouwen waarna deze bewoners daarna weer terug mogen om gratis in de beste en nieuwste woningen gehuisvest te gaan worden..quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ook prima, als ze er voor kiezen om in de puin en rotzooi te leven zonder elektriciteit en stromend water voor altijd onder controle van Israël dan gaan ze hun gang maar.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:46 schreef viagraap het volgende:
[..]
Blijf je deze nog steeds proberen?Het is met domrechts écht net alsof ze elke dag voor het eerst wakker worden in de wereld en dán pas om zich heen kijken naar oplossingen voor de situatie. En zich maar gekleineerd voelen als mensen met twee hersencellen meer vermoeid reageren op de zoveelste onzin die eruit komt.
Gaza ligt in puin dankzij Israël en de onvoorwaardelijke steun in woord en daad van de VS. Het enige wat voor deze 'oplossing' pleit is dat de VS hun eigen teringbende opruimt, maar verder is het overduidelijk voor iedereen die de afgelopen 80 jaar ook maar één krant heeft gelezen dat de Palestijnen zich niet laten wegjagen hoe ver je ook gaat in het proberen. Dat men dan deze week wakker werd en doodleuk een etnische zuivering oppert en dat er dan nog mensen zijn die met droge ogen beweren dat het de humane oplossing is kan de Palestijnen echt aan hun reet roesten.
Jammer dat je niet eens een poging doet om de essentie van mijn vorige bijdrage te begrijpen. Je hebt een bepaald beeld van 'de media' en je bent uitsluitend op zoek naar bevestiging van je eigen vooroordelen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik verwijs even naar je collega bij de Volkskrant Klok heet hij volgens mij die zonder blikken of blozen vertelde dat tijdens COVID hij op een lijn zou zitten met de overheid.
Overigens is ook dit weer tekenend voor de journalistiek, geen enkele vorm van zelfreflectie.
Je doet het maar weer af met we zijn onwetend over hoe kritisch jullie die macht bevragen.
Maar gek genoeg zijn verdachtmakingen en verwijten dan weer prima in de journalistiek als het gaat om mensen die niet meegaan in het narratief die jullie samen met de zittende macht voor ons spinnen. Ik verwijs in dit geval even naar de hetze tegen FVD en in het bijzonder Thierry Baudet waar openlijk op TV werd gezegd dat ze hem niet zullen uitnodigen want ze willen geen platform bieden aan leugens en propaganda.
Het word eens tijd dat de journalistiek gaat doen aan enige zelfreflectie want het vertrouwen gaat echt niet terugkomen als je blijft volharden in je eigen gelijk. Dat probeerden je collega’s in de VS namelijk ook en je ziet wel wat dat heeft gedaan met het vertrouwen in de journalistiek.
Maar waarom de Palestijnen? Er zijn maar 9 miljoen Joden op 14 miljoen Palestijnen. Het is toch veel goedkoper en net zo rechtvaardig om de Joden dan maar ergens anders onder te brengen? Wordt de rust in die regio ook meteen een stuk bestendiger. En Joden zijn veel meer gewend aan deportatie dan Palestijnen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Geweldig, dus we zijn het ook eens dat het een beter plan is dat de Palestijnen eventueel geëvacueerd worden naar buurlanden zodat ze daar een menswaardig bestaan kunnen opbouwen?
Ik zit niet te wachten op figuren die lessen maatschappijleer zien als als het bewijs dat het prima gaat met de journalistiek.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:47 schreef viagraap het volgende:
[..]
Negeer de rest maar ja, nog zo'n patroon dat je zonder schaamte etaleert in dit topic.
Dus het gaat niet om menselijk leed maar wederom om politieke redenen. Je laat jezelf wel weer kennen he.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Maar waarom de Palestijnen? Er zijn maar 9 miljoen Joden op 14 miljoen Palestijnen. Het is toch veel goedkoper en net zo rechtvaardig om de Joden dan maar ergens anders onder te brengen? Wordt de rust in die regio ook meteen een stuk bestendiger. En Joden zijn veel meer gewend aan deportatie dan Palestijnen.
Dat is precies wat ze gaan doen ja, inclusief het broeden op de volgende 7 oktober. En dan wordt jij wakker op die 7-10 2.0 en ben je waarschijnlijk stomverbaasd en woedend dat het zo ver is gekomen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ook prima, als ze er voor kiezen om in de puin en rotzooi te leven zonder elektriciteit en stromend water voor altijd onder controle van Israël dan gaan ze hun gang maar.
Ik had het als Gazaan wel geweten en ik had de totale schijt gehad aan wat viagraap in zijn doorzonwoning er van vind.
Goed dat je inziet dat Trumps debiele idee daar wel over gaat inderdaad. Want etnische zuivering zal een boel menselijk leed opleveren.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus het gaat niet om menselijk leed maar wederom om politieke redenen. Je laat jezelf wel weer kennen he.
Overigens wonen er geen 14 miljoen Palestijnen in Gaza laat staan dat er Joden wonen.
Waarom zouden we Gaza ontruimen wanneer we veel beter Israel kunnen ontruimen? Niet zo teerhartig vriend, net als je grote voorbeeld moet je groot durven denken. Ik heb ergens gelezen dat er binnenkort wel ruimte in Groenland is. Dikke jas mee en probleem opgelost.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus het gaat niet om menselijk leed maar wederom om politieke redenen. Je laat jezelf wel weer kennen he.
Overigens wonen er geen 14 miljoen Palestijnen in Gaza laat staan dat er Joden wonen.
Ik lees wekelijks onderzoeks- en achtergrondverhalen in landelijke media. Zelf ben ik vorig jaar bijna een half jaar bezig geweest met een onderzoek (wie daadwerkelijk geïnteresseerd is mag mij een dm sturen). Dat mondde uiteindelijk uit in een stuk over hoe er in de Tweede Kamer aan wordt gekeken tegen dat thema. Daar doe je het voor.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Echte journalistiek kost tijd en is al jaren niet meer interessant genoeg voor de oplages/kijkcijfers. Snelle ophef trekt meer aandacht dan goed werk. Doodjammer.
Ik kom graag op Groenland en ik heb geen zin om daar allerlei maga-shit tegen te moeten komen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom zouden we Gaza ontruimen wanneer we veel beter Israel kunnen ontruimen? Niet zo teerhartig vriend, net als je grote voorbeeld moet je groot durven denken. Ik heb ergens gelezen dat er binnenkort wel ruimte in Groenland is. Dikke jas mee en probleem opgelost.
Dat staat er niet. Etaleer je nu bewust je onkunde in Begrijpend Lezen of gaat deze sneer je ook de pet te boven?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zit niet te wachten op figuren die lessen maatschappijleer zien als als het bewijs dat het prima gaat met de journalistiek.
Ja sorry. We moeten toch ergens al die Joden kwijt wanneer we de plannen van Trump willen uitvoeren. Madagascar was al bezet begreep ikquote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kom graag op Groenland en ik heb geen zin om daar allerlei maga-shit tegen te moeten komen.![]()
Zoek maar wat anders. Texas of Florida ofzo
Dan ontruim je Israël toch, als je dat soort “etnische zuivering” wel oké vind dan zou ik zeggen spreek Koos aan, dan kan hij het volgende keer meenemen als hij de macht kritisch aan het bevragen is.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom zouden we Gaza ontruimen wanneer we veel beter Israel kunnen ontruimen? Niet zo teerhartig vriend, net als je grote voorbeeld moet je groot durven denken. Ik heb ergens gelezen dat er binnenkort wel ruimte in Groenland is. Dikke jas mee en probleem opgelost.
Ik denk (daar maak ik me iig schuldig aan) dat 'uitholling van de onderzoeksjournalistiek' meer een soort containerverwijt is geworden voor hoe de vluchtige opinievorming aan de talkshowtafels en op twitter nu vaak het beeld bepaalt van waar 'de media' zich mee bezig houden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik lees wekelijks onderzoeks- en achtergrondverhalen in landelijke media. Zelf ben ik vorig jaar bijna een half jaar bezig geweest met een onderzoek (wie daadwerkelijk geïnteresseerd is mag mij een dm sturen). Dat mondde uiteindelijk uit in een stuk over hoe er in de Tweede Kamer aan wordt gekeken tegen dat thema. Daar doe je het voor.
En je hebt gelijk. Veel media leggen teveel nadruk snelle clickbait, daar heb ik zelf net zo goed een hekel aan. Kan helemaal niks met zulke 'journalistiek'. En ja, ons bedrijf maakt zich daar ook schuldig aan.
Maar de clichématige kritiek dat er geen onderzoeksjournalistiek meer wordt gedaan is vooral afkomstig van mensen die geen krantenabbo's hebben en niet de moeite nemen om stukken van 7000-10000 woorden te lezen.
Dus je bent wel tegen etnische zuivering als het mensen betreft die je aardig vindt?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan ontruim je Israël toch, als je dat soort “etnische zuivering” wel oké vind dan zou ik zeggen spreek Koos aan, dan kan hij het volgende keer meenemen als hij de macht kritisch aan het bevragen is.
Mooi toch dat we het eens zijn over de grootsheid en genialiteit van deze wereldleider. Heil Trump!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan ontruim je Israël toch, als je dat soort “etnische zuivering” wel oké vind dan zou ik zeggen spreek Koos aan, dan kan hij het volgende keer meenemen als hij de macht kritisch aan het bevragen is.
Australië, van een gevangenkolonie naar een welvarend land. Cubanen die werden gedeporteerd naar Florida, ook een redelijk succesvolle groep. Het gaat er niet om of je word weggestuurd maar waar naar toe.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:57 schreef xpompompomx het volgende:
Kan iemand trouwens een voorbeeld uit het verleden opnoemen waarin de gedwongen verplaatsing van een erg grote groep mensen wél goed afliep? Dus zeg maar zonder groot menselijk leed en mensenrechtenschendingen?
Één voorbeeld is al genoeg. Ik wacht rustig af.
Het is inderdaad iets wat aan kracht heeft gewonnen doordat het eindeloos is herhaald.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:02 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik denk (daar maak ik me iig schuldig aan) dat 'uitholling van de onderzoeksjournalistiek' meer een soort containerverwijt is geworden voor hoe de vluchtige opinievorming aan de talkshowtafels en op twitter nu vaak het beeld bepaalt van waar 'de media' zich mee bezig houden.
Aha. We gaan niet alleen Gaza, maar ook de Westeljke Jordaanoever ontruimen! Of was je gewoon even vergeten dat niet alleen Gaza Palestijns gebied is? De poep die je uit wordt wel steeds dunnerquote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Australië, van een gevangenkolonie naar een welvarend land. Cubanen die werden gedeporteerd naar Florida, ook een redelijk succesvolle groep. Het gaat er niet om of je word weggestuurd maar waar naar toe.
Veel slechter dan Gaza op dit moment word het niet en de kinderlijke fantasie dat een 2 staten oplossing nog op tafel ligt is verder dan ooit.
Er blijven niet veel smaken over dan hè, of je vertrekt en je bouwt ergens anders een fatsoenlijk bestaan op of je blijft onder eeuwige controle van Israël en met een beetje pech Hamas. Ik weet dat je voor het laatste zou kiezen evenals je fellow travelers hier in dit topic want oh oh oh het woord etnische zuivering is gevallen en dat moeten we niet willen toch?
Liever leven tussen de puin en bommen zonder stromend water.
Nee hoor, als het zo ver is dan wijs ik even naar deze periode waar er een president was die een andere oplossing aanbood maar verketterd en beschuldigd werd van het propageren van een etnische zuivering. Je zou maar een Gazaan zijn eerst denk je dat de mensen medelijden met je hebben omdat je in een openluchtgevangenis woont. En als de machtigste man ter wereld een kans bied om te vertrekken dan staan diezelfde gutmenschen te huilen dat er sprake is van een etnische zuivering en dat de Gazanen vooral moeten blijven.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat is precies wat ze gaan doen ja, inclusief het broeden op de volgende 7 oktober. En dan wordt jij wakker op die 7-10 2.0 en ben je waarschijnlijk stomverbaasd en woedend dat het zo ver is gekomen.
Nu verzin je er weer wat bij, het gaat hier over Gaza en de problematiek daar. Niemand heeft gesproken over de westbank.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha. We gaan niet alleen Gaza, maar ook de Westeljke Jordaanoever ontruimen! Of was je gewoon even vergeten dat niet alleen Gaza Palestijns gebied is? De poep die je uit wordt wel steeds dunner
Australië is een slecht voorbeeld, want dat ging geleidelijk. Bovendien ging het om minder dan 200k gevangenen over een periode van een eeuw. Plus er waren ook en meer "gewone" koloniën voor kolonisten uit Europa.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Australië, van een gevangenkolonie naar een welvarend land. Cubanen die werden gedeporteerd naar Florida, ook een redelijk succesvolle groep. Het gaat er niet om of je word weggestuurd maar waar naar toe.
Veel slechter dan Gaza op dit moment word het niet en de kinderlijke fantasie dat een 2 staten oplossing nog op tafel ligt is verder dan ooit.
Er blijven niet veel smaken over dan hè, of je vertrekt en je bouwt ergens anders een fatsoenlijk bestaan op of je blijft onder eeuwige controle van Israël en met een beetje pech Hamas. Ik weet dat je voor het laatste zou kiezen evenals je fellow travelers hier in dit topic want oh oh oh het woord etnische zuivering is gevallen en dat moeten we niet willen toch?
Dus je bent helemaal niet voor gesloten grenzen begrijp ik?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor, als het zo ver is dan wijs ik even naar deze periode waar er een president was die een andere oplossing aanbood maar verketterd en beschuldigd werd van het propageren van een etnische zuivering. Je zou maar een Gazaan zijn eerst denk je dat de mensen medelijden met je hebben omdat je in een openluchtgevangenis woont. En als de machtigste man ter wereld een kans bied om te vertrekken dan staan diezelfde gutmenschen te huilen dat er sprake is van een etnische zuivering en dat de Gazanen vooral moeten blijven.
De echte extremisten gaan nog verder en die vinden dat Israël maar “etnisch gezuiverd” moet worden want die dekselse joden zijn dat immers al gewend. Geweldige logica hier lol.
Ah dus dan is de geschiedenis die vooraf ging ineens wel van belang? Waarom begrijp je dan niet dat men Trump's idee nu afserveert? En je weinig originele antisemitismeverwijt doe ik verder niks mee.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor, als het zo ver is dan wijs ik even naar deze periode waar er een president was die een andere oplossing aanbood maar verketterd en beschuldigd werd van het propageren van een etnische zuivering. Je zou maar een Gazaan zijn eerst denk je dat de mensen medelijden met je hebben omdat je in een openluchtgevangenis woont. En als de machtigste man ter wereld een kans bied om te vertrekken dan staan diezelfde gutmenschen te huilen dat er sprake is van een etnische zuivering en dat de Gazanen vooral moeten blijven.
De echte extremisten gaan nog verder en die vinden dat Israël maar “etnisch gezuiverd” moet worden want die dekselse joden zijn dat immers al gewend. Geweldige logica hier lol.
Ik wil graag dat je aan de oorspronkelijke bewoners van Australië gaat vragen hoe ze die nieuwkomers ervaren hebben zo zonder schendingen van mensenrechten en groot menselijk leed, en dat je dat filmt. Ik wil ook graag dat je de Cubanen in Florida gaat vertellen dat het nu zo goed met ze gaat en hoe fijn het is dat ze uit Cuba verbannen zijn, en dat je dat filmt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarbij het dan helemaal vreemd is de ze in de vs zo tekeer gaan tegen hun eigen ongedocumenteerde immigranten maar tegelijkertijd er 2 miljoen wilt creëren die dan maar door de rest van de wereld opgenomen moeten worden..quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dus je bent helemaal niet voor gesloten grenzen begrijp ik?
Het was tot een paar dagen geleden nog helemaal prima als je zei dat het goed was van Egypte om de grens met de Gazastrook gesloten te houden, want Palestijnen zijn terroristen. Dezelfde mensen vinden nu ineens dat Egypte wel de grenzen moet open stellen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarbij het dan helemaal vreemd is de ze in de vs zo tekeer gaan tegen hun eigen ongedocumenteerde immigranten maar tegelijkertijd er 2 miljoen wilt creëren die dan maar door de rest van de wereld opgenomen moeten worden..
Dat was de vraag toch niet, hij vroeg om succes voorbeelden van volkeren die onvrijwillig van hun land zijn verwijderd. Australië is een goed voorbeeld hoe een strafkolonie is uitgegroeid tot een welvarend land.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:22 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik wil graag dat je aan de oorspronkelijke bewoners van Australië gaat vragen hoe ze die nieuwkomers ervaren hebben zo zonder schendingen van mensenrechten en groot menselijk leed, en dat je dat filmt. Ik wil ook graag dat je de Cubanen in Florida gaat vertellen dat het nu zo goed met ze gaat en hoe fijn het is dat ze uit Cuba verbannen zijn, en dat je dat filmt.
Nu geef ik een voorbeeld is het weer niet goed…..quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Australië is een slecht voorbeeld, want dat ging geleidelijk. Bovendien ging het om minder dan 200k gevangenen over een periode van een eeuw. Plus er waren ook en meer "gewone" koloniën voor kolonisten uit Europa.
Probeer het nog eens, zou ik zeggen.
Wij van WC eend……..quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:49 schreef Sabata het volgende:
aangezien bepaalde mensen vinden dat een site gekocht door de eigenaar van Bild radicaal links zou zijn en van bepaalde stromingen geld zou ontvangen heeft die zogenaamd radicaal linkse site ook even gereageerd
"A note to our readers, from CEO Goli Sheikholeslami and Editor-in-Chief John F. Harris:
POLITICO has been the subject of debate on X this week. Some of it has been misinformed, and some of it has been flat-out false. Let’s set the record straight.
POLITICO is a privately owned company. We have never received any government funding — no subsidies, no grants, no handouts. Not one dime, ever, in 18 years.
Millions of people around the world read our journalism on POLITICO.com, POLITICO.EU and in newsletters. It is supported by advertising and sponsorships."
https://www.politico.com/(...)-to-readers-00202917
voor een bepaalde groep die onvrij willig van hun land is verwijderd wel ja. de groep die daarna in Australië door die onvrijwillig verwijderde groep onvrijwillig van hun land is verwijderd .... die is er helaas minder goed vanaf gekomen, om niet te zeggen brutaal in de grond getraptquote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat was de vraag toch niet, hij vroeg om succes voorbeelden van volkeren die onvrijwillig van hun land zijn verwijderd. Australië is een goed voorbeeld hoe een strafkolonie is uitgegroeid tot een welvarend land.
Zoals ik zei is Autsralië geen goed voorbeeld. En bovendien vergeet je voor het gemak het volgende:quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat was de vraag toch niet, hd. Australië is een goed voorbeeld hoe een strafkolonie is uitgegroeid tot een welvarend land.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat was de vraag toch niet, hij vroeg om succes voorbeelden van volkeren die onvrijwillig van hun land zijn verwijderd. Australië is een goed voorbeeld hoe een strafkolonie is uitgegroeid tot een welvarend land.
quote:Dus zeg maar zonder groot menselijk leed en mensenrechtenschendingen?
Weer verzin je er wat bij, hoe ben ik een anti semiet als ik er voor pleit om de Gazanen een keuze te geven?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:20 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ah dus dan is de geschiedenis die vooraf ging ineens wel van belang? Waarom begrijp je dan niet dat men Trump's idee nu afserveert? En je weinig originele antisemitismeverwijt doe ik verder niks mee.
Zoals ik zei is Autsralië geen goed voorbeeld. En bovendien vergeet je voor het gemak het volgende:quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
d. Australië is een goed voorbeeld hoe een strafkolonie is uitgegroeid tot een welvarend land.
Wist je dat criminelen in de rechtbank ook vaak claimen dat ze onschuldig zijn?quote:
Het is niet dat jij ze de keuze wil geven hè. Trump heeft je verteld dat ze daar weg moeten en daar was je het volkomen mee eens. Het is nu alleen brullen omdat je er niet bij stil had gestaan dat dat een etnische zuivering zou inhouden en daarom probeer je anderen, die geen voorstander zijn van etnische zuivering, de toekomstige ellende van de Gazanen in de schoenen te schuiven.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nu geef ik een voorbeeld is het weer niet goed…..
Waarom geef je gewoon niet ronduit toe dat je de Gazanen geen keuze wilt geven en dat ze in armoede onder controle van Israël moeten blijven? Je kan uiteraard ook de positie van mcm innemen en roepen dat Israël etnisch gezuiverd moet worden. Die zijn het immers toch al gewend volgens MCM.
je weet dus niet dat de eigenaar een grote Trump fan is?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wist je dat criminelen in de rechtbank ook vaak claimen dat ze onschuldig zijn?
Kortom waarom zou ik Politico moeten geloven?
Kijk het was verre van ideaal en er was menselijk leed en mensenrechtenschendingen, maar de Duitsers na 1945, die vertrokken uit gebied dat opeens geen Duitsland meer was, kwamen er redelijk goed vanaf (na natuurlijk het eerdere huishouden door rode leger) . Mocht het in/uit Gaza tot zo'n verplaatsing komen, verwacht ik dat het nog wat ernstiger wordt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:57 schreef xpompompomx het volgende:
Kan iemand trouwens een voorbeeld uit het verleden opnoemen waarin de gedwongen verplaatsing van een erg grote groep mensen wél goed afliep? Dus zeg maar zonder groot menselijk leed en mensenrechtenschendingen?
Één voorbeeld is al genoeg. Ik wacht rustig af.
Je TDS zit je behoorlijk in de weg.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is niet dat jij ze de keuze wil geven hè. Trump heeft je verteld dat ze daar weg moeten en daar was je het volkomen mee eens. Het is nu alleen brullen omdat je er niet bij stil had gestaan dat dat een etnische zuivering zou inhouden en daarom probeer je anderen, die geen voorstander zijn van etnische zuivering, de toekomstige ellende van de Gazanen in de schoenen te schuiven.
En daar trappen we dus niet in.
Hoe is dat relevant?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:00 schreef Sabata het volgende:
[..]
je weet dus niet dat de eigenaar een grote Trump fan is?
Maar mogen ze wel weg van je, of moeten ze daar oneindig blijven lijden?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is niet dat jij ze de keuze wil geven hè. Trump heeft je verteld dat ze daar weg moeten en daar was je het volkomen mee eens. Het is nu alleen brullen omdat je er niet bij stil had gestaan dat dat een etnische zuivering zou inhouden en daarom probeer je anderen, die geen voorstander zijn van etnische zuivering, de toekomstige ellende van de Gazanen in de schoenen te schuiven.
En daar trappen we dus niet in.
Australië was idd een groot succesverhaal voor de originele bewoners ja. En Cubanen zijn vooral vluchtelingen of mensen die al in Florida woonden en bleven hangen nadat Castro de macht greep. Van grootschalige etnische zuivering was geen sprake. Tenzij je er je eigen definitie aan geeft.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar Trump de meermaals veroordeelde crimineel die geloof je dan wel.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Over mensenrechten gesproken, hoeveel Gazanen kunnen daar van genieten nu alles in puin is geschoten? En waarom wil jij die mensen daar met kracht en geweld houden? [/quote]quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zoals ik zei is Autsralië geen goed voorbeeld. En bovendien vergeet je voor het gemak het volgende:
[..]
2 miljoen mensen gaan bij lange na niet allemaal vrijwillig vertrekken. Droom lekker verder.quote:Geef eens antwoord op deze vraag, mogen deze mensen überhaupt vrijwillig vertrekken van jou zonder dat je de personen die dat willen faciliteren beschuldigt van etnische zuivering?
Wat mij betreft komen ze naar Europa. De grenzen moeten kennelijk toch open?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:03 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Maar mogen ze wel weg van je, of moeten ze daar oneindig blijven lijden?
Om héééél erg eerlijk te zijn, ze kregen wel degelijk geld van USAID eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:49 schreef Sabata het volgende:
aangezien bepaalde mensen vinden dat een site gekocht door de eigenaar van Bild radicaal links zou zijn en van bepaalde stromingen geld zou ontvangen heeft die zogenaamd radicaal linkse site ook even gereageerd
"A note to our readers, from CEO Goli Sheikholeslami and Editor-in-Chief John F. Harris:
POLITICO has been the subject of debate on X this week. Some of it has been misinformed, and some of it has been flat-out false. Let’s set the record straight.
POLITICO is a privately owned company. We have never received any government funding — no subsidies, no grants, no handouts. Not one dime, ever, in 18 years.
Millions of people around the world read our journalism on POLITICO.com, POLITICO.EU and in newsletters. It is supported by advertising and sponsorships."
https://www.politico.com/(...)-to-readers-00202917
quote:The post, which had been viewed more than 2 million times as of midday Wednesday, includes a screenshot showing that Politico LLC received $8.1 million from the agency. In a follow-up post, Becker linked USAID funding freezes to a payroll issue at the company earlier this week.
(links naar de bedragen en receipts op de site van USAspending.gov.)quote:According to USAspending.gov, an official source for U.S. government expenditure data—and the resource used by Becker in his post—Politico received $8.2 million in total payments in the previous 12 months. However, payments from USAID are a small fraction of that total. Of the two payments from the agency, only one was in that timeframe.
In September 2023, a staff assistant for the Center for Environment, Energy, and Infrastructure—part of USAID’s Bureau for Development, Democracy, and Innovation- part of USAID’s Bureau for Development, Democracy, and Innovation—purchased a subscription to E&E for $20,000. According to E&E, prices for its professional subscription packages typically start in the upper four-figure range and vary based on how many users have access to a subscription. Another subscription to E&E was purchased in September 2024 for $24,000 by the Center for Climate Positive Development—an office within USAID’s Bureau for Resilience and Food Security.
'Kan iemand trouwens een voorbeeld uit het verleden opnoemen waarin de gedwongen verplaatsing van een erg grote groep mensen wél goed afliep? Dus zeg maar zonder groot menselijk leed en mensenrechtenschendingen?'quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij begint over de onhaalbaarheid van een 2 staten oplossing. Dat je niet de consequenties van je gezwets weet te doordenken kan ik niets aan doen. Dat zal vast niets te maken hebben met je kritische blik richting de grote leider.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nu verzin je er weer wat bij, het gaat hier over Gaza en de problematiek daar. Niemand heeft gesproken over de westbank.
Ik zie dat ik gewoon hetzelfde kan zeggen:quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Weer verzin je er wat bij, hoe ben ik een anti semiet als ik er voor pleit om de Gazanen een keuze te geven?
Even een persoonlijke vraag, als jij over straat loopt moet jij nadenken waar je je voeten plaatst tijdens het lopen of gaat dat vanzelfsprekend?
En zowaar, het is nog een lening ook.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:25 schreef KoosVogels het volgende:
De zogenaamde 'sponsoring' van de duivelse media door overheden is zo geheimzinnig dat de EIB er destijds gewoon een persbericht over naar buiten gebracht.
EIB & DPG Media Group: ¤100 miljoen voor verdere digitalisering van mediaplatformen in België en Nederland
Een lening die een Europese mediabedrijf moet helpen innoveren, om zo concurrerend te blijven. Dat gebeurt nu juist veel te weinig, zoals Draghi eerder al constateerde in zijn uitgebreide rapport. En dan doel ik natuurlijk niet zozeer op de media, maar op het Europese bedrijfsleven als geheel.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
En zowaar, het is nog een lening ook.
Dit was gewoon een vorm van slavernij voor relatief lichte vergrijpen. In dat kader is de VS ook een voorbeeld waar gedwongen verplaatsing van grote groepen mensen het vormen van een welvarende samenleving niet in de weg heeft gezeten, maar ik weet niet of je dat als voorbeeld wilt gebruiken om aan te geven dat het best een leuk idee is, de Palestijnse bevolking uit Gaza deporteren.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:12 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik zie dat ik gewoon hetzelfde kan zeggen:
Nu weet ik dat je wel vaker doet alsof je niet kunt lezen wacht sorry dat is trollen ik bedoel dat je wel vaker laat zien zien dat je niet kunt lezen maar dit ziet er niet best uit.
Zit er blijkbaar toch een coherente factor in jouw bizarre wereldbeeld.
Waarom hebben ze iedere 10 jaar een piek(-je)quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:57 schreef Perrin het volgende:
Totale wildgroei daar bij de overheid in de VS.
[ x ]
Dat hoeft van mij niet hoor. Ik ben dan ook geen gesloten grenzen persoon.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Over mensenrechten gesproken, hoeveel Gazanen kunnen daar van genieten nu alles in puin is geschoten? En waarom wil jij die mensen daar met kracht en geweld houden?
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_censusquote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom hebben ze iedere 10 jaar een piek(-je)
Maar als ze naar Europa gaan is het ineens geen etnische zuivering meer of zit dat toch anders?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat hoeft van mij niet hoor. Ik ben dan ook geen gesloten grenzen persoon.
Het nadeel voor de gelsoten grenzen liefhebbers die nu ineens op wonderbaarlijke wijze vinden dat de grens tussen Egypte en Gaza open moet, is echter dat deze Gazanen gezellig naar Europa zullen komen.
[..]
2 miljoen mensen gaan bij lange na niet allemaal vrijwillig vertrekken. Droom lekker verder.
En toch leest dit als satire.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:51 schreef Eagles89 het volgende:
Held Trump heeft vandaag alweer een grote mooi nieuwsshow in elkaar geflanst. Het is echt niet te geloven dat een politicus alles wat die belooft een voor een nakomt. Dat is even wennen voor het oude politieke establishment. En links huilt tranen met tuiten. Ook vanochtend weer op dat vreselijke nu.nl waren de reacties op het besluit van Trump die corrupte van misbruik verdachte hoofdaanklager van t ICC is even aan te pakken niet van de lucht. “Schande!”, “onvoorstelbaar”, “boycot de USA!”. Maar ze kijken niet verder dan hun linkse neus lang is, en snappen niet wat voor door en door verrot dat ICC inmiddels is geworden. Waarin geld en macht door zeer discutabele landen inmiddels een grote rol speelt.
Maar voor mij en gelukkig heel erg veel mede fans van Trump zeggen we in koor:
Please, mr. President, stop: We’re getting so tired of WINNING!
Hoe kun je met veel woorden niets zeggen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:51 schreef Eagles89 het volgende:
Held Trump heeft vandaag alweer een grote mooi nieuwsshow in elkaar geflanst. Het is echt niet te geloven dat een politicus alles wat die belooft een voor een nakomt. Dat is even wennen voor het oude politieke establishment. En links huilt tranen met tuiten. Ook vanochtend weer op dat vreselijke nu.nl waren de reacties op het besluit van Trump die corrupte van misbruik verdachte hoofdaanklager van t ICC is even aan te pakken niet van de lucht. “Schande!”, “onvoorstelbaar”, “boycot de USA!”. Maar ze kijken niet verder dan hun linkse neus lang is, en snappen niet wat voor door en door verrot dat ICC inmiddels is geworden. Waarin geld en macht door zeer discutabele landen inmiddels een grote rol speelt.
Fox is wel even een ander niveau heh, het is officieel een entertainment kanaal, met die truck kunnen ze in principe verkondigen wat ze willen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:23 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Fox is precies hetzelfde wat CBS en CNN voor links zijn: het nieuws op de manier brengen die hun redacties kiest en hun achterban aanspreekt. Kritiek op Fox en geen kritiek op de andere kant is hypocriet. Beiden horen geen overheidssteun te ontvangen, wat blijkt dat dus massaal wel gebeurd is aan de mainstream media overal ter wereld door links activistische organisaties. Ontdekt dankzij de mega inspanning van het genie Musk, die als een beest tekeer gaat momenteel. Die man verdient een standbeeld.
Op geen enkele wijze is gebleken dat Amerikaanse nieuwszenders overheidssteun krijgen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:23 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Fox is precies hetzelfde wat CBS en CNN voor links zijn: het nieuws op de manier brengen die hun redacties kiest en hun achterban aanspreekt. Kritiek op Fox en geen kritiek op de andere kant is hypocriet. Beiden horen geen overheidssteun te ontvangen, wat blijkt dat dus massaal wel gebeurd is aan de mainstream media overal ter wereld door links activistische organisaties. Ontdekt dankzij de mega inspanning van het genie Musk, die als een beest tekeer gaat momenteel. Die man verdient een standbeeld.
Ik hoop van harte dat het satire is en betreffende user niet daadwerkelijk een manische stoornis heeft.quote:
edit: klopt niet, census is al besprokenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom hebben ze iedere 10 jaar een piek(-je)
Ik vind het toch verbijsterend om te zien hoe mensen zo trots en enthousiast zoveel blaartrekkende kolder kunnen plaatsen. Hoe haal jij in godesnaam zelfstandig adem?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:51 schreef Eagles89 het volgende:
Weet je ik heb die persconferentie weer eens teruggeluisterd en ik heb nergens gehoord dat er sprake zou zijn van dwang. Kortom dat is er weer eens bij verzonnen van de permanent verontwaardigden en ik ben niet scherp geweest door weer eens mee te gaan in dat kwalijke frame.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar als ze naar Europa gaan is het ineens geen etnische zuivering meer of zit dat toch anders?
Het zit hem er in hoe ze de Gaza strook verlaten. Gaat dat volledig 100% vrijwillig zonder haast en in alle rust en vrede (en hoeveel Gazanen willen ook echt vertrekken?) , of worden ze "geholpen" door de VS en Israël.
Het is geen etnische zuivering maar als het wel etnische zuivering is vind ik dat alsnog prima. Helder Chivaz.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Weet je ik heb die persconferentie weer eens teruggeluisterd en ik heb nergens gehoord dat er sprake zou zijn van dwang. Kortom dat is er weer eens bij verzonnen van de permanent verontwaardigden en ik ben niet scherp geweest door weer eens mee te gaan in dat kwalijke frame.
Maar goed al zou het waar zijn dat ze met dwang uit Gaza moeten vertrekken dan is dat nog steeds beter dan te moeten leven op een plek dat in puin is geschoten zonder stromend water en elektriciteit.
Het gaat inderdaad goed komen met de VS en de wereld.quote:
Maar strikt genomen is het terugdraaien van de papieren rietjes niet belachelijker dan het invoeren er van.quote:WASHINGTON - De Amerikaanse president Donald Trump wil dat Amerikanen weer plastic wegwerprietjes kunnen gebruiken, in plaats van papieren. Hij zegt volgende week een decreet te gaan tekenen om de "belachelijke" wetgeving van zijn voorganger terug te draaien. "Terug naar het plastic!", schreef de president op Truth Social.
Joe Biden probeerde als president het gebruik van wegwerpplastic terug te dringen in de strijd tegen milieuvervuiling. Rietjes moesten bijvoorbeeld van papier worden gemaakt. Trump stelt nu dat de papieren rietjes "niet werken" en dat er daarom weer plastic moet worden gebruikt.
Ook in de Europese Unie zijn plastic rietjes sinds enkele jaren verboden. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit waarschuwde in 2022 wel dat papieren rietjes gevaarlijk zouden kunnen zijn voor jonge kinderen en mensen met een beperking, omdat stukjes los kunnen komen tijdens het drinken.
Antiblank racisme is dan weer wel helemaal fantastisch.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:52 schreef Kijkertje het volgende:
Ze willen hun racist terug:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is die poll te controlen, of kan hij daar zelf instellen wat hij wilt?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:52 schreef Kijkertje het volgende:
Ze willen hun racist terug:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom zou je de random Twitter berichten geloven?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:31 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]
https://magazineshop.us/p(...)ks-war-on-washington
Nou...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat het satire is en betreffende user niet daadwerkelijk een manische stoornis heeft.
Met andere woorden, er verandert niets in Gaza.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Weet je ik heb die persconferentie weer eens teruggeluisterd en ik heb nergens gehoord dat er sprake zou zijn van dwang. Kortom dat is er weer eens bij verzonnen van de permanent verontwaardigden en ik ben niet scherp geweest door weer eens mee te gaan in dat kwalijke frame.
Maar goed al zou het waar zijn dat ze met dwang uit Gaza moeten vertrekken dan is dat nog steeds beter dan te moeten leven op een plek dat in puin is geschoten zonder stromend water en elektriciteit.
Der böse Onkel aus Pretoria.quote:
Let vooral niet op het feit dat er nergens word gesproken over dwang met je etnische zuivering.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is geen etnische zuivering maar als het wel etnische zuivering is vind ik dat alsnog prima. Helder Chivaz.
Geen rietje gebruiken is waarschijnlijk te moeilijk voor die dementerende opa.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:51 schreef Olga het volgende:
[ x ]
Dit is natuurlijk waar het omgaat![]()
Hoe gaat het met de prijs van eieren?
Hoe noem jij het als je met dwang een volk uit hun land verdrijft?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Let vooral niet op het feit dat er nergens word gesproken over dwang met je etnische zuivering.
Wie is daar overigens mee begonnen om het een etnische zuivering te noemen? Toch zeker niet de objectieve media die zich vooral bezig houden met waarheidsvinding?
En dan vraagt @:Koosvogels zich af waarom de media niet meer vertrouwt word.
Nu ben ik overigens wel benieuwd Koos omdat je dat frame van etnische zuivering klakkeloos overnam, heb je zelf de persconferentie wel gezien of heb je jezelf laten informeren door je objectieve collega’s?
Wie heeft er gesproken over dwang?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoe noem jij het als je met dwang een volk uit hun land verdrijft?
Hoe gaat Trump zijn plannen realiseren als de bevolking niet weg gaat?quote:
Dus je erkent dat nergens word gesproken over dwang en dat je jezelf hebt beet laten nemen door de objectieve media?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe gaat Trump zijn plannen realiseren als de bevolking niet weg gaat?
Nee, dat is de draai die hij er aan geeft, in een wanhopige poging Trump zijn plannen te verdedigen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus je erkent dat nergens word gesproken over dwang en dat je jezelf hebt beet laten nemen door de objectieve media?
Die heeft dus nooit mensen laten deporteren.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Trump.... maar niet openlijk.
Deed Hitler ook niet met zijn plannen van etnische zuiveringen.
Als je naar de uitspraken van trump kijkt, leest or luistert dan heeft hij het over 'relocating Palestinians' naar 'far safer and more beautiful communities' met 'new modern homes' wat ze 'happy, safe and free lifes' geeft en dan zou Gaza Amerikaans worden en maken ze er 'Riviera of the middle east' van. Her gaat er niet om wat de bewoners willen maar wat Amerika wil. Iedereen heeft het gezien en gehoord, behave jij natuurlijk weerquote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Let vooral niet op het feit dat er nergens word gesproken over dwang met je etnische zuivering.
Wie is daar overigens mee begonnen om het een etnische zuivering te noemen? Toch zeker niet de objectieve media die zich vooral bezig houden met waarheidsvinding?
Nu ben ik overigens wel benieuwd Koos omdat je dat frame van etnische zuivering klakkeloos overnam, heb je zelf de persconferentie wel gezien of heb je jezelf laten informeren door je objectieve collega’s?
Sommige mensen willen het niet horen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je naar de uitspraken van trump kijkt, leest or luistert dan heeft hij het over 'relocating Palestinians' naar 'far safer and more beautiful communities' met 'new modern homes' wat ze 'happy, safe and free lifes' geeft en dan zou Gaza Amerikaans worden en maken ze er 'Riviera of the middle east' van. Her gaat er niet om wat de bewoners willen maar wat Amerika wil. Iedereen heeft het gezien en gehoord, behave jij natuurlijk weer
My brother in christ hoeveel mensen hebben je al aan je verstand proberen te brengen dat de Palestijnen niet vrijwillig zullen verhuizen? Ik weet dat Trump fucking dom is maar ben jij ook zo fucking dom dat je denkt dat dit zonder slag danwel stoot zal verlopen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, alle 2 miljoen inwoners zullen meteen weggaan als Trump dat zegt ja. Er is zal helemaal geen protest komen van burgers die daar al voor generaties wonen en zeker niet van allerlei Hamas geallieerde groepen. Als Trump zegt dat iedereen in Nederland naar Polen moeten verhuizen, doet iedereen dat ook gewoon ja!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
My brother in christ hoeveel mensen hebben je al aan je verstand proberen te brengen dat de Palestijnen niet vrijwillig zullen verhuizen? Ik weet dat Trump fucking dom is maar ben jij ook zo fucking dom dat je denkt dat dit zonder slag danwel stoot zal verlopen?
Weer dans je om de hete brij heen, is er gesproken over dwang ja of nee?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is de draai die hij er aan geeft, in een wanhopige poging Trump zijn plannen te verdedigen.
Overigens heeft Trump daar alweer afscheid van genomen.
Je hebt je tijd verspilt.
Hoe weet je dat? Is het ze al gevraagd? Ik kan mij nog goed herinneren dat er een hele menigte stond aan de Egyptische grens waar ze toen overigens werden geweerd.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
My brother in christ hoeveel mensen hebben je al aan je verstand proberen te brengen dat de Palestijnen niet vrijwillig zullen verhuizen? Ik weet dat Trump fucking dom is maar ben jij ook zo fucking dom dat je denkt dat dit zonder slag danwel stoot zal verlopen?
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Is het ze al gevraagd? Ik kan mij nog goed herinneren dat er een hele menigte stond aan de Egyptische grens waar ze toen overigens werden geweerd.
Wat deden die Gazanen daar aan de grens? Hallo zeggen tegen de Egyptische strijdkrachten?
Klopt helemaal wat je zegt en als je de persconferentie verder luistert dan word er nergens gesproken over dwang. Sterker nog een van de collega’s van Koos vroeg expliciet of Palestijnen nog wel welkom waren in Gaza en dat werd beantwoord met een ja.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je naar de uitspraken van trump kijkt, leest or luistert dan heeft hij het over 'relocating Palestinians' naar 'far safer and more beautiful communities' met 'new modern homes' wat ze 'happy, safe and free lifes' geeft en dan zou Gaza Amerikaans worden en maken ze er 'Riviera of the middle east' van. Her gaat er niet om wat de bewoners willen maar wat Amerika wil. Iedereen heeft het gezien en gehoord, behave jij natuurlijk weer
Kan je prima een keer zeggen hoor. Totaal geen reden om die Trump verafgodende degenerates met fluwelen handschoentjes aan te pakkenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
zet maar een TR boeit me niet meer.
Dar is het hele punt, het is ze niet gevraagd en wat ze willen doet er blijkbaar niet toe. Maar oké stel 10% blijft, welk recht heeft Amerika om het land van de 200.000 mensen af te pakken? Kom op je snapt zelf toch ook wel dat dit een beetje mesjogge is? Toch? Toch?!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Is het ze al gevraagd? Ik kan mij nog goed herinneren dat er een hele menigte stond aan de Egyptische grens waar ze toen overigens werden geweerd.
Wat deden die Gazanen daar aan de grens? Hallo zeggen tegen de Egyptische strijdkrachten?
Ja goh waarom zouden ze toen weg willen, en nu er geen woning overeind staat en er geen elektriciteit is of stromend water willen ze zeker blijven. Zullen we het misschien de Palestijnen aldaar zelf vragen en ze een keuze bieden in plaats van voor die mensen in te vullen wat ze zelf willen? Ik had het ieder geval wel geweten als ik een Palestijn in Gaza zou zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik ga deze niet eens voor je invullen. Laat maar zitten. Vanaf nu beschouw ik elke post van jou hier als ruis, een bug in mijn browser. Het bestaat namelijk niet dat je nu echt doet alsof je niet weet waarom demense in Gaza op dat moment weg wilden. Fuck dit. Je bent gewoon kankerdom of je doet alsof, zet maar een TR boeit me niet meer. Heb je een spiegel thuis? Kijk je er weleens in? Is je moeder trots op je? Godallemachtig zeg wat een figuur ben jij. De tering.
Dat maak jij er van dat het er niet toe doet wat ze willen. Ik vind dat die mensen een keuze verdienen en zo zal het hoogst waarschijnlijk ook gaan. Ik vind het persoonlijk ook een idioot plan dat de VS de Gazastrook gaat overnemen, maar dat is niet waar de schoen wringt. Het gaat erover mogen die mensen daar blijven of niet? Moet er niet een regeling zijn dat die mensen buiten Gaza een menswaardig bestaan kunnen opbouwen. Bijna iedereen in dit topic vind om louter politieke redenen van niet en dat is toch echt het meest inhumane standpunt dat je kan innemen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dar is het hele punt, het is ze niet gevraagd en wat ze willen doet er blijkbaar niet toe. Maar oké stel 10% blijft, welk recht heeft Amerika om het land van de 200.000 mensen af te pakken? Kom op je snapt zelf toch ook wel dat dit een beetje mesjogge is? Toch? Toch?!
Nee,ik weet genoeg.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Weer dans je om de hete brij heen, is er gesproken over dwang ja of nee?
Dus om mensen vrijwillig te laten vertrekken bombardeer je ze eerst terug naar de prehistorie.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja goh waarom zouden ze toen weg willen, en nu er geen woning overeind staat en er geen elektriciteit is of stromend water willen ze zeker blijven. Zullen we het misschien de Palestijnen aldaar zelf vragen en ze een keuze bieden in plaats van voor die mensen in te vullen wat ze zelf willen? Ik had het ieder geval wel geweten als ik een Palestijn in Gaza zou zijn.
Ik heb Trump niet horen zeggen dat hij de Palestijnen dat gaat bieden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat maak jij er van dat het er niet toe doet wat ze willen. Ik vind dat die mensen een keuze verdienen en zo zal het hoogst waarschijnlijk ook gaan. Ik vind het persoonlijk ook een idioot plan dat de VS de Gazastrook gaat overnemen, maar dat is niet waar de schoen wringt. Het gaat erover mogen die mensen daar blijven of niet? Moet er niet een regeling zijn dat die mensen buiten Gaza een menswaardig bestaan kunnen opbouwen. Bijna iedereen in dit topic vind om louter politieke redenen van niet en dat is toch echt het meest inhumane standpunt dat je kan innemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |