abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 februari 2025 @ 09:42:20 #126
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216580450
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:39 schreef Chivaz het volgende:
Al die overuren die ik de afgelopen jaren heb gemaakt zouden pas echt lonen als dat niet extra werd belast.
:'(
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216580480
quote:
[ x ]
Geen belasting op overwerk, daar kunnen we in Nederland alleen maar van dromen. Al die overuren die ik de afgelopen jaren heb gemaakt zouden pas echt lonen als dat niet extra werd belast. Dit zijn plannen waar ik achter kan staan en waar het volk echt wat aan heeft.
Ik adviseer mijn vrouw om gelijk over te gaan naar een nulurencontract. Ze heeft nu 38 en draait er gemiddeld meer dan 40, die uren kan ze zonder contract ook wel draaien en dan hoeft ze geen belasting meer te betalen. Even overleggen met de werkgever, haar brutoloon kan dan misschien wel iets naar beneden en dan hebben ze er beiden wat aan. 100% overuren draaien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216580507
quote:
[ x ]
Geen belasting op overwerk, daar kunnen we in Nederland alleen maar van dromen. Al die overuren die ik de afgelopen jaren heb gemaakt zouden pas echt lonen als dat niet extra werd belast. Dit zijn plannen waar ik achter kan staan en waar het volk echt wat aan heeft.
Jij woont toch in België?

Overigens wordt overwerk niet extra belast. Gaat alleen een correctie overheen voor je kortingen. Of heb jij op je jaaropgave een extra regel voor overwerk staan?
pi_216580516
twitter

En nu ben ik echt weg, even een uurtje in de ijzers hangen voor ik weer minimaal 8 uur lang de loonslaaf kan uithangen zodat DPG media een zeer gunstige lening kan krijgen die ik als trouwe belastingbetaler uiteraard nooit zou krijgen.
pi_216580524
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:49 schreef Friggles het volgende:

[..]

Overigens wordt overwerk niet extra belast. Gaat alleen een correctie overheen voor je kortingen. Of heb jij op je jaaropgave een extra regel voor overwerk staan?
hij weigert domme spelletjes te spelen maak het deze maga napraters eens niet zo moeilijk... :D
pi_216580533
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:11 schreef Chivaz het volgende:

Tot zo ver de “onafhankelijke” media.
Maar wel het ene goedgekeurde twitterbericht na het ander plaatsen. Musk is trots op je en waardeert je inzet _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216580554
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:49 schreef Friggles het volgende:

[..]

Ik woon in België en werk in Nederland en als ik genoeg overuren maak zit ik zo in de hoogste schaal. Overwerken loont niet echt voor mij maar je moet wat hè als je links en rechts wat kinderen hebt rondlopen.
pi_216580583
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik woon in België en werk in Nederland en als ik genoeg overuren maak zit ik zo in de hoogste schaal. Overwerken loont niet echt voor mij maar je moet wat hè als je links en rechts wat kinderen hebt rondlopen.
En die hoogste schaal geldt pas vanaf dat bedrag, het is niet zo dat je dan over de rest van je inkomen meer belasting gaat betalen.

Overuren worden (terecht, ik geef hierboven al aan waarom) exact hetzelfde belast als je reguliere uren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216580590
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja en waarom zouden overuren niet net zo belast worden als reguliere uren? Je krijgt toch betaald voor je werk? En we hebben met zijn allen afgesproken dat een deel daarvan naar voorzieningen gaat.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 10:03:30 #135
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216580599
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar wel het ene goedgekeurde twitterbericht na het ander plaatsen. Musk is trots op je en waardeert je inzet _O-
Huilsmoelen over de leugenachtige links-activistische media...

... en ondertussen elke donkerbruine keutel van Trump & Co likkebaardend opsmikkelen.
Huilen dan.
pi_216580884
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 00:43 schreef Kijkertje het volgende:
Charlie Kirk komt er iig al achter dat de ontmanteling van USAID niet de verwachte besparingen gaat opleveringen en dat het ook niet om strafbare fraude gaat.

[ afbeelding ]
Het is ergens ook wel logisch dat er veel USAID geld naar links-georienteerde organisaties gaat. Links bekommert zich ideologisch gezien wat meer om de medemens die zich wat verder weg bevindt dan conservatief rechts welke zich uitsluitend bekommert om de familie en andermans foetus

Dus dan geeft USAID geld aan een linkse organisatie voor aidsbestrijding e.d. omdat er geen rechtse organisaties zijn die dit doen. En dan is het vervolgens schandalig dat er geld naar 'left wing NGOs' gaat. Dan hadden ze potverdikkie een right-wing NGO moeten oprichten om arme mensen te helpen. Maar ja, die zijn er niet. Ja, organisaties om het evangelie te prediken, maar die krijgen al tonnen geld van grote religieuze organisaties voor hun missie.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 7 februari 2025 @ 10:42:12 #137
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216580894
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 07:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus als er morgen een Raven in de VS wordt geboren, dan kan die nog steeds een paspoort met een X krijgen?

En Raven hysterisch noemen...
Je weetz, vrouwen met een mening zijn hysterisch!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216580931
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik kan de werkwijze van de media niet waarderen, vooral bij Kamala waar antwoorden bij elkaar worden geplakt.
Als dit de normale gang van zaken is dan is er alle reden om die figuren niet te vertrouwen.
Dan laat je de media lekker links liggen, dat is verder ook prima. Het gaat mij in deze vooral om de selectieve verontwaardiging.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 7 februari 2025 @ 10:57:58 #139
136 V.
Like tears in rain...
pi_216580994
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 09:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik kan de werkwijze van de media niet waarderen, vooral bij Kamala waar antwoorden bij elkaar worden geplakt.
Als dit de normale gang van zaken is dan is er alle reden om die figuren niet te vertrouwen.
Je weet dat de essentie van een programma als 60 Minutes is dat het wordt geëdit zodat het 60 minuten duurt?

En je weet ook dat Trump de kans had om een interview in 60 Minutes te krijgen, wat gebruikelijk is bij elke verkiezing? En dat hij dat niet deed (omdat hij wist dat hij gefactchecked zou worden)?

Dus weer de slachtofferrol voor die sterke, mannelijke MAGAleider :O
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216581051
In publieke documenten van de Amerikaanse overheid worden bedragen genoemd die zijn gekoppeld aan mediabedrijven. Nul toelichting, geen verdere uitleg: toch zijn Trumpisten er heilig van overtuigd dat deze gelden worden gebruikt als een soort pressiemiddel, om ervoor te zorgen dat media staatspropaganda verspreiden.

Het is zo armoedig, kinderlijk ook. Er is geen nieuwsgierigheid, geen interesse in het verhaal achter deze bedragen. Maar dat is dan ook het doel van de verspreiders van deze info: het vacuüm wordt opgevuld met naargeestige aannames die het eigen wereldbeeld bevestigen.

Maar ik weet ook dat het totaal geen zin heeft om aan deze figuren uit te leggen hoe de journalistiek werkt, dat mediabedrijven niet betaald krijgen om overheidsboodschappen te verspreiden.
pi_216581084
Niet om in de slachtofferrol te kruipen, maar die 'bad faith' houding richting de media begint af en toe wel heel vervelend te worden.

Ik weet niet hoeveel van jullie weleens worden uitgescholden en/of bedreigd tijdens je werk. Ik heb dat al meerdere keren meegemaakt. Poosje terug een keer omdat ik in de ogen van een buitengewoon boze meneer te negatief schreef over een wethouder.

Het is niet anders.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:10:51 #142
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216581093
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
In publieke documenten van de Amerikaanse overheid worden bedragen genoemd die zijn gekoppeld aan mediabedrijven. Nul toelichting, geen verdere uitleg: toch zijn Trumpisten er heilig van overtuigd dat deze gelden worden gebruikt als een soort pressiemiddel, om ervoor te zorgen dat media staatspropaganda verspreiden.

Het is zo armoedig, kinderlijk ook. Er is geen nieuwsgierigheid, geen interesse in het verhaal achter deze bedragen. Maar dat is dan ook het doel van de verspreiders van deze info: het vacuüm wordt opgevuld met naargeestige aannames die het eigen wereldbeeld bevestigen.

Maar ik weet ook dat het totaal geen zin heeft om aan deze figuren uit te leggen hoe de journalistiek werkt, dat mediabedrijven niet betaald krijgen om overheidsboodschappen te verspreiden.
En dan aangevuld met zo'n Paula White, die willens en wetens liegt tegen veel gelovigen met een quote als 'Als je nee zegt tegen Trump, zeg je nee tegen God.' En dat heeft dan een functie in de hoogste regioneen van het land. Een sekte,
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:15:59 #143
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216581124
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
Ik weet niet hoeveel van jullie weleens worden uitgescholden en/of bedreigd tijdens je werk
Vaker dan me lief is
quote:
Het is niet anders.
Maar het zou wel anders moeten zijn. We kunnen dergelijk gedrag als samenleving nooit normaliseren, maar als onze eigen leiders hetzelfde doen (niet alleen in de VS, maar ook gewoon in Nederland), wat moet je dan nog verwachten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216581129
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

Het gaat ook telkens maar om relatief kleine bedragen, die misschien groot lijken voor Jan met de pet, maar die nog geen kruimeltje zijn van het totale astronomisch grote budget van de VS.
pi_216581134
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:57 schreef V. het volgende:

[..]
Je weet dat de essentie van een programma als 60 Minutes is dat het wordt geëdit zodat het 60 minuten duurt?

En je weet ook dat Trump de kans had om een interview in 60 Minutes te krijgen, wat gebruikelijk is bij elke verkiezing? En dat hij dat niet deed (omdat hij wist dat hij gefactchecked zou worden)?

Dus weer de slachtofferrol voor die sterke, mannelijke MAGAleider :O
Je kan veel zeggen van Trump maar de pers vermijden doet die niet. Nu al meer persco's gehad dan Biden in de vorige 4 jaar in totaal.

En het geknip is relevant omdat de kritiek op Harris is en was dat ze op geen enkele vraag een normaal antwoord kan geven en om dan te gaan knippen in van die woordbrijen die 'bewijzen' dat ze inderdaad op geen enkele vraag een normaal antwoord kan geven is de realiteit aanpassen en het volk niet een juiste voorstelling van zaken geven. Dat is hetzelfde probleem als bij Biden waarin te lang alle symptomen van ouderdom vakkundig uit de traditionele media werden gehouden. Dus zeggen dat er enkel geknipt is om het binnen 60 minuten te laten zijn is gewoonweg niet waar, dan had je ook gewoon een paar minder interessante vragen eruit kunnen halen.
pi_216581138
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Vaker dan me lief is
[..]
Maar het zou wel anders moeten zijn. We kunnen dergelijk gedrag als samenleving nooit normaliseren, maar als onze eigen leiders hetzelfde doen (niet alleen in de VS, maar ook gewoon in Nederland), wat moet je dan nog verwachten.
Dat is waar ook, jij zit in het onderwijs.

Ook zo'n omgeving waar je steeds vaker te maken krijgt met hyperagressieve idioten. En je hebt gelijk: het moet juist niet worden genormaliseerd.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:19:50 #147
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216581146
Ook de Village People zullen zich nog wel eens achter de oren krabben.
pi_216581163
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
Niet om in de slachtofferrol te kruipen, maar die 'bad faith' houding richting de media begint af en toe wel heel vervelend te worden.

Ik weet niet hoeveel van jullie weleens worden uitgescholden en/of bedreigd tijdens je werk. Ik heb dat al meerdere keren meegemaakt. Poosje terug een keer omdat ik in de ogen van een buitengewoon boze meneer te negatief schreef over een wethouder.

Het is niet anders.
Dat is een paar keer voorgekomen. Ik werk als constructeur, zoals ze dat noemen, in de bouw en dan komt het wel eens voor dat iemand boos wordt omdat zo'n persoon niet snapt dat een constructie met een overwaarde op sterkte ontworpen moet worden volgens de geldende regelgeving. En ja, dat kost geld en dan worden niet al te snuggere mensen wel eens boos en gaan ze schelden.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:22:54 #149
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216581170
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat is waar ook, jij zit in het onderwijs.

Ook zo'n omgeving waar je steeds vaker te maken krijgt met hyperagressieve idioten. En je hebt gelijk: het moet juist niet worden genormaliseerd.
Ben bang dat het niet meer terug te draaien is, wetenschap, onderwijs en journalistiek worden op hun favoriete internetkanalen neergezet als evil. En dan zijn er een hoop dat dat allemaal iets te serieus nemen.
pi_216581174
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het gaat ook telkens maar om relatief kleine bedragen, die misschien groot lijken voor Jan met de pet, maar die nog geen kruimeltje zijn van het totale astronomisch grote budget van de VS.
Ook dat inderdaad.

Daarom kun je begrotingen ook niet zonder uitleg loslaten op het publiek. De meeste mensen snappen niks van cijfertjes en kunnen bedragen helemaal niet duiden.

Musk weet dat dondersgoed. Bedragen zonder enige context op X smijten is dan ook een bewuste strategie, hij weet precies wat hij doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')