Alpha0 | dinsdag 14 januari 2025 @ 21:15 |
Zo, die boemerang kwam hard terug in het gezicht van de automobilisten pestende politici in de Stopera. Laat de Amsterdammers maar hard voelen dat hun belangen met dit stadsbestuur niet gediend zijn. ![]() | |
voetbalmanager2 | dinsdag 14 januari 2025 @ 21:38 |
Volgens GroenLinks Amsterdam moeten ondernemers als loodgieters, elektriciens en dakdekkers dan maar een handkar gebruiken om in de binnenstad van Amsterdam te kunnen werken: | |
BlaZ | dinsdag 14 januari 2025 @ 21:44 |
De loodgieters met de handkar terwijl de gepamperde bestuurders in een dure auto met chauffeur rondgereden worden. | |
gwn_een_user | dinsdag 14 januari 2025 @ 21:57 |
wat hebben we echt geweldige planners in deze stad, he. ik woon er ![]() ![]() | |
Aberkullie | dinsdag 14 januari 2025 @ 22:01 |
Ondernemers klagen dat ze nergens kunnen parkeren in de stad omdat het overal vol staat met auto’s en de conclusie van deze TS isRight. | |
Feola | dinsdag 14 januari 2025 @ 22:06 |
Niemand daar in het bestuur denkt praktisch na hè? Als alles op papier maar mooi klinkt met regenbogen en unicorns, waardoor ze zichzelf op de borst kunnen kloppen. | |
Alpha0 | dinsdag 14 januari 2025 @ 22:07 |
Ook het verdwijnen van parkeerplekken, dat je maar 30 km/u mag rijden. | |
Aberkullie | dinsdag 14 januari 2025 @ 22:09 |
Dat staat niet in het artikel. Verzin je dat zelf? | |
monkyyy | dinsdag 14 januari 2025 @ 22:09 |
Filmpje bij OP: Bekijk deze YouTube-video Prachtige Amsterdamse tongval @Zipportal ![]() | |
inslagenreuring | dinsdag 14 januari 2025 @ 22:10 |
Oke prima. Als die loodgieters nou slim zijn vragen ze gewoon 3x normaal netto uurtarief. Kunnen ze toch makkelijk betalen daar? | |
TigerXtrm | dinsdag 14 januari 2025 @ 22:11 |
Dat je met spullen moet slepen in een dichtbebouwde binnenstad lijkt me niet een probleem van alleen Amsterdam? Als je in Rotterdam in het centrum moet zijn heb je waarschijnlijk precies hetzelfde probleem. | |
tjoptjop | dinsdag 14 januari 2025 @ 22:58 |
Dit is wel hilarisch wereldvreemd ![]() | |
Fer | dinsdag 14 januari 2025 @ 23:09 |
Ach gewoon met de bakfiets. De huidige tarieven voor loodgieters kunnen ze ook zelf ook makkelijk een huisje binnen de ring kopen. | |
Digi2 | dinsdag 14 januari 2025 @ 23:10 |
Ah, loodgieters die de binnenstad van Adam cancelen ![]() | |
Het_Bokje | dinsdag 14 januari 2025 @ 23:39 |
Loodgieters die een shithole links laten liggen. Het moet niet gekker worden. | |
Red_85 | dinsdag 14 januari 2025 @ 23:44 |
Dit had niemand ooit al gezegd. Nirmand had hier een waarschuwing voor gegeven. Maar de hautaine dovd utopische half idioten die het heerlijk vinden om automobilistje te pesten en een chaos maken van hun stad, zien dit dan weer niet. Maar top dit. Al die bouwvakkers moeten dit doen. De pleuris met ze daar binnen de ring. Laat ze maar kreperen zolang ze gl/d66 stemmen. Je krijgt wat de verdient. Knettergek. | |
Red_85 | dinsdag 14 januari 2025 @ 23:49 |
Dit is nu blijk geven van de kennis niet hebben en wel een grote bek willen opzetten. Aberflauwekullie, als je amsterdam een beetje volgt de laatste jaren weet je dat dit actief beleid is van de stopera. Ieder jaar verdwijnt er een % parkeerplekken en is vorig jaar 30 de norm geworden. Maar ipv die kennis even te googlen, ga je persoonlijk lopen doen. Zwak. Heel zwak. | |
Red_85 | dinsdag 14 januari 2025 @ 23:51 |
En dat is volledig terecht. Maar ze komen aan links he.. 'leave links alooooooone!' met een traan en trillende stem komen de huilies dan weer uit hun holen vandaan. | |
alopio | woensdag 15 januari 2025 @ 00:04 |
Dat was misschien zo tot 1940 maar toen hebben de Duitsers flink aan de bereikbaarheid gewerkt in Rotterdam, weinig smalle grachten meer over daar. Rotterdam heeft dat probleem in de binnenstad dus veel minder | |
Red_85 | woensdag 15 januari 2025 @ 00:34 |
Leven in een utopie van een sprookjeswereld waarin alleen maar dezelfde wensdenkers zijn. Wars van realisme en vol roze en teletubbies. Ja. En toen werd je wakker in de grote mensenwereld waarin cv's kunnen stukgaan. Loodgietertje nodig... | |
SnodeSnuiter | woensdag 15 januari 2025 @ 00:34 |
Ik snap niet dat die gasten moeilijk doen Loodgieter nodig? 80 euro voorrijkosten 115 euro per uur (Standaard voor elke klant) 75 euro per uur Amsterdam binnenstad toeslag | |
DeVerzamelaar | woensdag 15 januari 2025 @ 00:38 |
Laat die links liberale grachtengordel elite maar in hun eigen sop gaar koken, wereldvreemd links beleid heeft nou eenmaal consequenties. | |
Mr.Crow | woensdag 15 januari 2025 @ 00:39 |
Maar meestal zijn die consequenties voor een ander, dit wordt even wennen. ![]() | |
Red_85 | woensdag 15 januari 2025 @ 00:44 |
Jamaar het gaat om janken over links. Alles waar je het over hebt is zelf verzonnen!!!! Zie hieronder ![]()
| |
YuckFou | woensdag 15 januari 2025 @ 00:50 |
https://www.at5.nl/nieuws(...)dat-ze-weer-opzouten | |
Mr.Crow | woensdag 15 januari 2025 @ 00:51 |
Misschien kunnen ze elkaar, naar goed voorbeeld van Timmermans, even goed vasthouden. Blijf je toch warmer zonder CV. ![]() | |
Niels0Kurovski | woensdag 15 januari 2025 @ 00:57 |
Nu nog een hek erom, klaar. ![]() | |
Accordtje | woensdag 15 januari 2025 @ 01:29 |
Ik hoop dat ze de naam van deze mevrouw allemaal genoteerd hebben voor het geval deze wereldvreemde tuthola zelf een loodgieter nodig heeft. Dat die maar buiten de stad mag parkeren en mevrouw opbelt of ze zelf even alle spullen naar haar huis komt sjouwen. Wat een dwaas joh. | |
raptorix | woensdag 15 januari 2025 @ 03:40 |
Wat een gehuil, ik woon zelf in Amsterdam, en dit geldt echt alleen voor de binnenstad, en dat is al 40 jaar lang zo. Het is gewoon vraag en aanbod, dan tyf je er als ondernemer gewoon lekker het dubbele tarief erop, mensen hebben toch een loodgieter nodig. Voor buiten het Centrum valt het allemaal echt wel mee, ik woon hier ook in een drukke buurt, maar je auto/bus kun je hier altijd wel op 30-50 meter van de deur kwijt. | |
appeleibanaan | woensdag 15 januari 2025 @ 07:15 |
Ik neem ook al heel lang geen klanten meer aan in centrum Amsterdam. Maar het is niet alleen centrum Amsterdam waar parkeren met je bus een probleem is geworden, dus op die plekken kom ik ook niet meer aanrijden. Er is zat werk momenteel. | |
111210 | woensdag 15 januari 2025 @ 07:21 |
Heel de binnenstad van amsterdam is al enige tijd een 30 km zone | |
HSG | woensdag 15 januari 2025 @ 07:21 |
Amsterdam ![]() | |
111210 | woensdag 15 januari 2025 @ 07:23 |
Ja en dan van die jankende yuppen hebben die niet willen betalen. Als je werk zat hebt zou ik er ook voor kiezen om het een en ander te laten gaan | |
raptorix | woensdag 15 januari 2025 @ 07:30 |
Niet alleen binnenstad hoor, zeg maar alles binnen de ring. | |
Fietsenrek | woensdag 15 januari 2025 @ 08:22 |
Lekker toch. Laat ze maar bloeden dat bestuur in Amsterdam. Als ze straks alle fossiele brandstof auto's en bussen/vrachtwagens willen weren, wordt het helemaal lachen. | |
Aberkullie | woensdag 15 januari 2025 @ 08:25 |
Ja dat weet ik maar daar hoor je die loodgieters niet over. | |
SnodeSnuiter | woensdag 15 januari 2025 @ 08:38 |
Ja en? Is toch niet het probleem van die loodgieter? Zoeken ze maar een ander | |
#ANONIEM | woensdag 15 januari 2025 @ 08:41 |
Amsterdam krijgt wat het verdient. Gewoon boycotten die hele stad. | |
spicymchaggis | woensdag 15 januari 2025 @ 08:43 |
De naoorlogse gemeentebesturen van Rotterdam hebben daar meer invloed op gehad dan onze oosterburen. ![]() | |
bianconeri | woensdag 15 januari 2025 @ 08:49 |
Dat kun je ook met normale woorden zeggen ipv met een vreselijke en dodelijke ziekte. | |
Twiitch | woensdag 15 januari 2025 @ 09:03 |
Gewoon driedubbele voorrijkosten rekenen. Gratis geld.Aidspost | |
Fietsenrek | woensdag 15 januari 2025 @ 09:10 |
Het is in deze zin gewoon een werkwoord, ook al klinkt het niet netjes natuurlijk. | |
SEMTEX | woensdag 15 januari 2025 @ 09:12 |
Bron: "De kritische Nederlander" ![]() | |
Eightyone | woensdag 15 januari 2025 @ 09:17 |
Bij zo'n naam kan je wel een beetje gokken wat voor type erachter zit, en als je erop klikt klopt het precies. En verder is het gewoon weer gezeik met een gebied dat niet gebouwd is op het hedendaagse verkeer, maar dat je nou eenmaal ook niet plat kunt gooien. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 15 januari 2025 @ 09:18 |
Wat ook in TT en het artikel staat. ![]() Voor de rest is Amsterdam een hele mooie plaats om omheen te rijden. Met een grote boog. | |
Hyperdude | woensdag 15 januari 2025 @ 09:20 |
Alle lifecoaches uitzetten naar Hilversum? Dat ruimt lekker op. Is dit geen fake news? In de OP gaat het over een Amsterdamse loodgieter. Bestaan die wel? Toen ik in Amsterdam woonde kwam de loodgieter, schilder ed. uit Purmerend of Friesland. "Amsterdammers" waren toen meestal makelaar of temeier. ![]() | |
Eightyone | woensdag 15 januari 2025 @ 09:22 |
Misschien in noord of zo, voor zover dat nog als Amsterdam telt. Dat is inmiddels wel aan het gentrificeren, zoals zoveel Amsterdamse gebieden, maar 'het gewone volk' woont er ook nog. | |
SEMTEX | woensdag 15 januari 2025 @ 09:22 |
Een loodgieter kan inderdaad allang niet meer in Amsterdam wonen met zijn inkomsten. | |
bianconeri | woensdag 15 januari 2025 @ 09:22 |
Als werkwoord slaat het gewoon helemaal nergens op. | |
Eightyone | woensdag 15 januari 2025 @ 09:28 |
Eens, al floept het er toch weleens uit. | |
Twiitch | woensdag 15 januari 2025 @ 09:44 |
Het bekt gewoon lekker. Het is een goede krachtterm | |
RamboDirk | woensdag 15 januari 2025 @ 09:52 |
Dat is al zo. Een simpele loodgietersklus start daar al vanaf 2000 euro. | |
Nober | woensdag 15 januari 2025 @ 09:58 |
Hoe doen ze dat in andere steden in de wereld? | |
raptorix | woensdag 15 januari 2025 @ 10:20 |
Je dacht dat heel Amsterdam er als het Centrum uitziet? | |
Ozewiezewozewalla | woensdag 15 januari 2025 @ 10:21 |
Jij weet niet wat een loodgieter tegenwoordig verdient! | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 15 januari 2025 @ 10:33 |
Het kan me geen kloot schelen hoe heel Amsterdam er uit ziet. ![]() | |
SEMTEX | woensdag 15 januari 2025 @ 10:40 |
Als-ie ZZP-er vast heel goed, maar nog steeds niet genoeg voor een leuk pandje in de binnenstad van Amsterdam. | |
bianconeri | woensdag 15 januari 2025 @ 10:49 |
Bekt helemaal niet lekker en klinkt zeer asociaal. | |
Twiitch | woensdag 15 januari 2025 @ 10:51 |
het rolt van de tong en is stoer | |
L3viathan | woensdag 15 januari 2025 @ 11:05 |
Dit is een fake AI filmpje toch?..... toch? p.s. Amsterdam ![]() | |
HSG | woensdag 15 januari 2025 @ 11:30 |
Nee dit is helaas echt. De tunnelvisie van Groenlinks. Zolang zij er maar geen last van hebben. | |
TigerXtrm | woensdag 15 januari 2025 @ 12:22 |
Nog zat plekken in Rotterdam centrum waar je ook niet even je bus voor de deur mag parkeren hoor. Kan wel, maar dan krijg je een boete. Dus met spullen slepen heb je in alle grote steden. | |
Kapitein_Scheurbuik | woensdag 15 januari 2025 @ 12:33 |
Als je denkt dat de bereikbaarheid van de binnenstad met de auto in Amsterdam ook maar enigszins vergelijkbaar is met de bereikbaarheid van de binnenstad met de auto in Rotterdam heb je echt geen flauw idee. | |
Pajanus | woensdag 15 januari 2025 @ 13:09 |
Wel lekker socialistisch! (naar Stalin's wijze lol) | |
Straatcommando. | woensdag 15 januari 2025 @ 13:11 |
Was toch zo'n gemeenteraadslid dat vond dat die lui maar met de trein/bus moesten gaan? Dit is een rechtstreeks gevolg van ondoordacht beleid. Ideologie vs realisme. | |
Pajanus | woensdag 15 januari 2025 @ 13:18 |
Uiteindelijk is er geeneens een probleem, ja voor degene die een loodgieter nodig hebben. MAar de loodgieters hebben (Schijnbaar) zat werk buiten de ring. | |
Joopklepzeiker | woensdag 15 januari 2025 @ 13:19 |
En vertel mij eens hoe mensen met een verstopte plee of lekkende gootsteen de moord laten stikken hierbij helpt? Zitten die in het stadsbestuur? | |
Hugo862 | woensdag 15 januari 2025 @ 13:23 |
Niet, maar mensen die z'n pitoresk grachtenpanje hebben kunnen best een speciaal binnenstad tarief betalen zodat de loodgieters ook aan hun een goed belegde boterham overhouden. | |
Aether | woensdag 15 januari 2025 @ 13:33 |
En die met zes sloten vastzetten en twee AirTags uitrusten? | |
ACT-F | woensdag 15 januari 2025 @ 13:34 |
Dit probleem speelt al zo lang bij slecht bereikbare binnensteden. Het weigeren van centra door bedrijven van buiten de stad is niet nieuw. Maar als zelfs bedrijven van je eigen stad het centrum gaat weigeren dan heb je het wel heel bont gemaakt. | |
Straatcommando. | woensdag 15 januari 2025 @ 13:37 |
Gelukkig zijn een aantal steden van plan de snelheid terug te brengen naar 30 en het aantal rijstroken te verminderen. ![]() | |
inslagenreuring | woensdag 15 januari 2025 @ 13:39 |
Dan zetten we vanaf heden de verdubbelaar in ![]() | |
Aether | woensdag 15 januari 2025 @ 13:42 |
En de aangepaste milieuzones dit jaar.
| |
SEMTEX | woensdag 15 januari 2025 @ 13:51 |
Utrecht moet hetzelfde probleem hebben, | |
OxygeneFRL | woensdag 15 januari 2025 @ 14:04 |
Jij gaat 50 meter met gereedschap lopen? ![]() | |
ACT-F | woensdag 15 januari 2025 @ 14:09 |
Alles met de handkar ![]() ![]() | |
BEFEM | woensdag 15 januari 2025 @ 14:10 |
Als je een grofvuilcontainer nodig hebt is het probleem nog veel groter. Laat staan dat elke mongool daar dan z'n troep in gaat gooien en je dus als huurder van die container de lul bent. | |
xzaz | woensdag 15 januari 2025 @ 14:10 |
Loodgieters doen sowieso niet zo heel veel meer. Die willen groot werk geen lekkende kraan. | |
Pek | woensdag 15 januari 2025 @ 14:12 |
Niet zelf je loodgieterswerk doen ![]() | |
ACT-F | woensdag 15 januari 2025 @ 14:13 |
En Haarlem, Groningen, Enschede, Delft, Arnhem, etc. Zo'n beetje alle steden met of een oude binnenstad of geitenwollensokkenbestuur hebben dit probleem. Als je voorgaande combineert krijg je Amsterdam centrum ![]() | |
raptorix | woensdag 15 januari 2025 @ 15:32 |
Ik ben zelf sloper geweest, ga me niet vertellen wat normaal is. | |
voetbalmanager2 | woensdag 15 januari 2025 @ 15:46 |
Grappig feitje: kort na het aankondigen van deze nieuwe milieuregels waardoor kleine ondernemers het werken in de binnenstad onmogelijk werd gemaakt, heeft Amsterdam zijn vloot vuilniswagens nog vernieuwd. Ze kochten 37 van de meest vervuilende dieselvrachtwagens aan.
| |
Aether | woensdag 15 januari 2025 @ 16:15 |
Had dat inderdaad al eerder gelezen in NWS / Gemeente Amsterdam: blunder op blunder | |
TweedeKlum | woensdag 15 januari 2025 @ 16:32 |
Ze kunnen ook met een bootje door die grachten, die stinken toch al. ![]() | |
Knipoogje | woensdag 15 januari 2025 @ 16:38 |
Het pesten gaat dus niet ver genoeg. In principe moet je bewoners met auto die in de binnenstad wonen en dagjestoeristen die met de auto naar de binnenstad komen wegpesten. Als je de gelukkige bent om een huis in hartje A'dam te bezitten, dan moet je gewoon terug naar max 1 parkeerplaats of zelfs 0 in bepaalde gebieden. Elk voordeel heb zijn nadeel zeg maar. Hierdoor wordt het rustiger op straat. Vervolgens dedicated 'klus' parkeerplaatsen voor ondernemers creëren zodat zij altijd een parkeerplaats hebben en daar streng op handhaven. Eindresultaat: de klusjesmannen kunnen weer rondrijden en de stad is weer wat autoluwer, wat je als inwoner anno 2025 toch wel graag zou willen. | |
Digi2 | woensdag 15 januari 2025 @ 16:58 |
Dit, tegenwoordig heb je bouwmarkten&YT ![]() Voor kleine klussen en reparatie heb je die loodgieter niet meer nodig, tenzij je verstandelijk nogal beperkt bent, of lui ![]() Bekijk deze YouTube-video | |
SymbolicFrank | woensdag 15 januari 2025 @ 16:59 |
Een slimme klusjesman uit de binnenstad pakt een elektrische bakfiets.![]() Ik kwam deze tegen, daar kun je maximaal 600 kilo in kwijt. [ Bericht 67% gewijzigd door SymbolicFrank op 15-01-2025 17:34:47 ] | |
OxygeneFRL | donderdag 16 januari 2025 @ 07:51 |
DIt topic gaat over loodgieters. Niet slopers. Ga maar lekker naar een ander topic te janken | |
raptorix | donderdag 16 januari 2025 @ 08:19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het gaat over bereikbaarheid voor klus/onderhoud niet om loodgieters. | |
OxygeneFRL | donderdag 16 januari 2025 @ 08:42 |
Kijk nog eens naar de titel voordat je gaat lopen stoer doen met je gebroken rug en kapotte knieen | |
#ANONIEM | donderdag 16 januari 2025 @ 08:45 |
600 kilo is echt niks ![]() | |
Stepperoller | donderdag 16 januari 2025 @ 08:48 |
Merk ik niks van. Ik ben doordeweeks dagelijks in de Utrechtse binnenstad en de binnenstad staat nog altijd vol werkbusjes. Dus waarschijnlijk hebben hier genoeg bedrijven in de omgeving op de milieumaatregelen die al 10 jaar waren aangekondigd geanticipeerd. In Utrecht is overigens ook 70% van de wegen 30 km/u en hier wordt daar ook niet zo hard over gejankt als in Amsterdam. Dus het zal vooral weer Amsterdams gejank zijn ipv dat er daadwerkelijk een probleem is. | |
SymbolicFrank | donderdag 16 januari 2025 @ 10:51 |
EEen Volkswagen Caddy cargo heeft een laadvermogen van 550 tot 750 kg. Het laadvermogen van een Volkswagen Multivan varieert per uitvoering, maar het hoogste dat ik kon vinden was 848 kg. ![]() | |
Gimmick | donderdag 16 januari 2025 @ 11:11 |
“When you're accustomed to privilege, equality feels like oppression." Niet auto pesten. Voetgangers, fietsers, openbaar vervoer en hulpdiensten prioriteren boven auto's. Dit komt de leefbaarheid van de stad ten goede. Heeft het nadelen? Natuurlijk. Maar laten we niet doen alsof een 'autovriendelijke' stad geen parkeer- en doorstromingsproblemen heeft. | |
Gimmick | donderdag 16 januari 2025 @ 11:12 |
'Amsterdams gejank' of mensen buiten Amsterdam die janken over Amsterdam? https://www.at5.nl/nieuws(...)maal-30-km-amsterdam | |
Gimmick | donderdag 16 januari 2025 @ 11:24 |
Heel verstandig. Verkeersproblemen los je niet op door extra rijstroken. 'induced demand' Bekijk deze YouTube-video | |
Beathoven | donderdag 16 januari 2025 @ 11:28 |
Ik zou zeggen.. prima, zo'n handkar als de loodgieter met een locatie in de binnenstad kan, waardoor alles om de hoek wordt. Maar geen hond die zulke huurprijzen kan betalen. Maar goed; nu de nood aan de man is komt er in elk geval wat los. Hopelijk wordt het domino d-day | |
Drxx | donderdag 16 januari 2025 @ 11:31 |
Er wonen maar 7000 mensen in de binnenstad. Daar zitten heel erg weinig 'Amsterdammers' tussen. Dus dat valt reuze mee wat dat betreft. | |
OxygeneFRL | donderdag 16 januari 2025 @ 11:31 |
Ik hoop dat bij alle linkse mensen in amsterdam de waterleiding breekt | |
Joppiez | donderdag 16 januari 2025 @ 11:40 |
Die 115 euro is exclusief btw mag ik hopen. | |
Cherni | donderdag 16 januari 2025 @ 11:55 |
Alle klusjesmannen maar in de binnenstad laten wonen. Met dit soort middelen kun je niet van buiten de stad komen. | |
Straatcommando. | donderdag 16 januari 2025 @ 11:58 |
Je lost ze zeker niet op met minder rijstroken als de wegen al verstopt zijn. | |
SymbolicFrank | donderdag 16 januari 2025 @ 12:21 |
Je lost ze niet op, dat is het hele punt. Meer stroken? Dan pakken meer mensen de auto totdat de drukte maximaal is. Minder stroken? Dan laten een heleboel mensen hun auto staat totdat de drukte ongeveer hetzelfde is. Het grootste verschil is, dat je in het eerste geval minder ruimte hebt voor winkelstraten, fietspaden en parken. Alleen maar voor wegen en parkeerplaatsen. En als je die richting inslaat, moet je ze blijven uitbreiden. Iedere keer als de drukte weer is toegenomen, moeten de wegen weer breder worden. Dus als de ruimte voor voetgangers en fietsers verdwenen is, ga je huizen afbreken. Totdat je alleen nog wegen, kantoorgebouwen, winkelcentra en parkeerplaatsen over hebt. De mensen moeten dan maar buiten de stad gaan wonen. Zoals in veel Amerikaanse steden. | |
SnodeSnuiter | donderdag 16 januari 2025 @ 12:22 |
Goede video als ze beginnen met een voorbeeld waarin er 2x4 stroken liggen + 2x3 stroken = 14 stroken in totaal ![]() Daar kan de a2 met 2x 5 stroken nog wat van leren ![]() | |
SymbolicFrank | donderdag 16 januari 2025 @ 12:26 |
En die begon ook ooit als 2 x 1 strook. | |
Straatcommando. | donderdag 16 januari 2025 @ 12:35 |
Maar ik heb het helemaal niet over meer rijstroken. Dat werkt net zo goed niet. Er is niet eens ruimte voor un binnensteden. Rijstroken verwijderen in steden waar het elke avond al een complete chaos is gaat alleen maar meer chaos opleveren, mensen staan niet voor de lol in de file en kiezen echt wel een alternatief als dat er is. En dat is nu net het probleem, voor veel mensen is het ov helemaal geen alternatief. Eerst het ene oplossen, dan het ander. Dit is de omgekeerde volgorde. | |
SymbolicFrank | donderdag 16 januari 2025 @ 12:40 |
Dat ben ik met je eens. Het aantal bussen en trams neemt nog steeds af, samen met de frequentie. Want we moeten allemaal een auto kopen, dat is goed voor de commercie. En het OV moet maar zorgen dat het winst maakt, anders heeft het geen bestaansrecht. | |
Gimmick | donderdag 16 januari 2025 @ 13:07 |
Dat komt dus ook ter sprake in de video: ja, je kunt het wel oplossen door minder rijstroken aan te bieden.
| |
Gimmick | donderdag 16 januari 2025 @ 13:20 |
![]() Dit geeft de doorstroom weer per type 'rijstrook'. Als ruimte schaars is (en dat is het in een stad) is het onzinnig om de minst efficiente methode te kiezen (personen auto's) | |
tong80 | donderdag 16 januari 2025 @ 14:01 |
Trap er niet in. ![]() | |
ACT-F | donderdag 16 januari 2025 @ 16:09 |
Daar de loodgieter niet met het openbaar vervoer komt zijn zij verdwenen. Met zo'n redenatie kun je zo in het Amsterdamse bestuur ![]() | |
Gimmick | donderdag 16 januari 2025 @ 16:29 |
Hoeveel van de dagelijkse auto's in Amsterdam zijn daadwerkelijk loodgieters of storingsmonteurs? Meer of minder dan 1 procent? In een autoluwe stad is het voor de mensen die daadwerkelijk ergens moeten zijn (zoals loodgieters) een stuk makkelijker om er te komen. Het grootste obstakel voor automobilisten zijn namelijk andere auto's. | |
ACT-F | donderdag 16 januari 2025 @ 16:33 |
Jij kan zo in het Amsterdamse bestuur. En als je er toch bent, zou je de reconstructie van de Zuidasdok onmiddellijk stil willen zetten? Kost alleen maar geld en lost niks op. Maak er een gracht van. | |
SymbolicFrank | donderdag 16 januari 2025 @ 16:39 |
Wat zou jij dan doen? | |
Gimmick | donderdag 16 januari 2025 @ 16:43 |
Goed antwoord. In Utrecht hebben ze van de Catharijnensingel weer een gracht gemaakt en dat is inderdaad een enorme vooruitgang voor de stad. En het centrum is beter bereikbaar dan ooit. Niet voor auto's. Wel voor mensen. ![]() ![]() | |
ACT-F | donderdag 16 januari 2025 @ 16:49 |
Het probleem bij de bron aanpakken, de ruimtelijke ordening. Verkeer is het gevolg van wonen aan de ene kant en werken aan de andere kant. Amsterdam heeft teveel werkgelegenheid naar zich toe getrokken met geëxplodeerde huizenprijzen tot gevolg en een dagelijkse exodus van verkeer van en naar Amsterdam door degenen die daar niet kunnen of willen wonen. Verhoog de belastingen op zakelijk vastgoed zodat bedrijven geprikkeld worden om zich elders te vestigen. Het suburbanisatiebeleid moet weer terug, maar dan gericht op bedrijven. | |
SymbolicFrank | donderdag 16 januari 2025 @ 16:56 |
Daar kan ik me wel in vinden: de 15 minuten stad, waar je te voet binnen een kwartier overal kan komen waar je voor je dagelijkse leven moet zijn. En sneller op de fiets. Ik heb zelf wel geen bakfiets, maar wel een aanhangertje voor mijn elektrische fiets: ![]() Maar daar mag maar 70 kilo in, geen 600 ![]() | |
Alpha0 | zaterdag 18 januari 2025 @ 20:45 |
Hotelmanager in centrum merkt dat klusjesmannen niet willen komen: "Ze hebben wel plek nodig" Laat dit een les voor de rest van ons land zijn waarom je links nooit aan de knoppen moet laten zitten. | |
Vallon | zaterdag 18 januari 2025 @ 21:12 |
Vooral doen zou ik zeggen als je snel af wil van je spullen of 10 zakken cement wil tillen. Het issue is niet alleen loodgieters maar alles dat service en onderhoud komt doen. Prijs, als iemand al wil komen, maakt hoop uit of je in 1011 of 1115 zit. Mensen zijn echt wereldvreemd omdat het niet hun probleem is. | |
Brave_Sir_Robin | zaterdag 18 januari 2025 @ 21:22 |
Precies. Steden zijn er in de eerste plaats voor mensen, niet voor auto's. Nu lijkt me het issue van servicewerk (zoals loodgieters) wel iets waarvoor je een oplossing/uitzondering kan bedenken. En aan de andere kant, zullen er vast slimme loodgieters zijn die een klusbakfiets gaan overwegen. Genoeg klussen die ze van anderen kunnen overnemen. ![]() | |
ACT-F | zaterdag 18 januari 2025 @ 21:40 |
En die slimme loodgieter ben jij? | |
Vallon | zondag 19 januari 2025 @ 00:33 |
Ik snap dat je geen auto's in straat wilt hebben en vindt dat anderen daar geen probleem van moeten maken. Wellicht dat al die andere diensten zoals taxi, politie, brandweer, verhuizers en vuilnis ook de bakfiets kunnen gaan toepassen zodat de schadeherstellers weer met hun bestelauto het probleem van een mens kan oplossen. Ik vrees dat veel dingen die een loodgieter allemaal nodig heeft, niet tegelijkertijd passen in een slimme bakfiets met de vraag waar die loodgieter komend uit Appelscha dat ding weer moet ophalen of achterlaten. Kern is dat de gemeente de binnenring van Amsterdam tot promenade wil maken en al helemaal geen boodschap lijkt te hebben aan ondernemers die daar(voor)nodig zijn. Wanneer een gemeenteraad het ondernemen onmogelijk maakt die ook moet zorgen voor een alternatief of voorziening. Ook goed voor de mensen die nu niemand - betaalbaar - kunnen krijgen. | |
descon | zondag 19 januari 2025 @ 07:35 |
Slimme loodgieters hebben werk zat en geen zin in extra gezeik omdat ze de planning toch wel vol krijgen. Zo'n bakfiets is leuk maar dat betekend ook dat je magazijn/werkplaats/groothandel in de buurt moet zitten. Die zitten ook vrij wel nooit in het centrum omdat dit te duur is. Dan is zo'n bakfiets ook niet handig. | |
raptorix | zondag 19 januari 2025 @ 07:37 |
De kern van Amsterdam is helemaal niet geschikt voor autos, dat is het probleem, net zoals al die zware vrachtwagens die boel in de stad bevoorraden, maar als Amsterdam mag je de rekening betalen. | |
torentje | zondag 19 januari 2025 @ 09:38 |
Als de rijken en hun aanhangers steeds condooms hadden gebruikt, was er meer dan voldoende plek voor iedereen. | |
VEM2012 | zondag 19 januari 2025 @ 10:06 |
Do as I say, don’t do as I do is al heel lang het mantra van links. | |
torentje | zondag 19 januari 2025 @ 11:23 |
Ik merk steeds dat de individuen die links de schuld geven van alle problemen altijd rijk blijken te zijn, en zolang als mogelijk links daarmee blijven pesten. | |
quo_ | zondag 19 januari 2025 @ 11:35 |
Het aandeel van de nederlandse bevolking dat inmiddels gruwelijk de pest heeft aan linkse betweters en drammers bedraagt inmiddels tientallen procenten. Je denkt toch niet dat die allemaal "rijk" zijn? | |
torentje | zondag 19 januari 2025 @ 11:44 |
Die hebben toch geen inlevingsvermogen? en weigeren toch om zinnige gesprekken te voeren met vreemdelingen? Zijn dus zeker rijk. | |
quo_ | zondag 19 januari 2025 @ 11:47 |
Wees maar gelukkig met je bekrompen blik op deze wereld. En overigens zou ik mensen zonder inlevingsvermogen eerder arm willen noemen ![]() | |
Accordtje | zondag 19 januari 2025 @ 12:46 |
In de wereld van torentje is iedereen die een auto heeft rijk. Dus het grootste deel van ons land is in die beleving inderdaad rijk. Om maar een voorbeeld van de bijzondere gedachtegang van torentje te geven:
| |
torentje | zondag 19 januari 2025 @ 13:15 |
Ze hebben toch allemaal minstens een vriendelijk kind? | |
Gimmick | zondag 19 januari 2025 @ 14:20 |
Het zou geen enkel probleem moeten zijn om loodgieters en andere servicediensten met een busje je laten komen. Laat- en losplekken kunnen voor tijdelijke parkeerplaatsen dienen. Autoluw is alleen maar een voordeel voor auto’s die er echt moeten zijn. Het grootste probleem voor bereikbaarheid zijn immers andere auto’s. Die staan in de file en die blokkeren parkeerplaatsen. | |
SymbolicFrank | zondag 19 januari 2025 @ 14:41 |
Als het allemaal simpel was, hadden die mensen geen loodgieter nodig. dan deden ze het zelf wel. | |
torentje | zondag 19 januari 2025 @ 14:50 |
Klopt toch, iedereen die ongelimiteerd auto kan rijden is toch nooit arm? Ik ben bezig om te zorgen dat iedereen dat mag en kan, zodat iedereen bevrijd is. | |
W.H.I.S.T.L.E | zondag 19 januari 2025 @ 15:03 |
En de pakketbezorgers dan? | |
Brave_Sir_Robin | zondag 19 januari 2025 @ 15:06 |
Het is niet een kwestie van ik tegen de loodgieter, ik gun alle loodgieters hun werk. Ze zijn belangrijker dan ooit, en ik kan het zelf niet. Een beleidsbesluit voor minder auto's in Amsterdam speelt op een heel ander niveau. Nu wordt het steeds weggezet met een one-liner als 'autootje pesten' maar dat is natuurlijk niet de reden om beleid door te voeren. Daar zitten meerdere overwegingen en meerdere belangen achter, zeker in een hoogstedelijk gebied. Hoe drukker het wordt in een stad hoe groter de druk op de openbare ruimte. En niet alles kan. Auto's zijn een groot goed voor bereikbaarheid, maar een hinder op andere vlakken, zoals parkeerruimte, luchtvervuiling en verkeersveiligheid. Kijk alleen eens naar deze - m.i. schokkende cijfers - de verminderde levensduur in maanden door luchtvervuiling (links is 2016, rechts 2030 prognose). Mobiliteit draagt daar voor zo'n 1/3 aan bij. ![]() ![]() Amsterdam scoort daar ongeveer het slechtst van heel NL. Niet gek dat een gemeentebestuur daarop wil ingrijpen. Afwegingen op een heel ander niveau dan de klussector, want schone lucht is voor iedereen belangrijk. Dus daar maak je beleid op. Dat er vervolgens missers worden gemaakt in de uitvoering van beleid, of dat het op sommige punten beter kan, dat geloof ik best. Maar de inzet op de hoofdlijn is niet 'wereldvreemd' zoals men graag wil doen geloven. Ik vraag me trouwens af hoe loodgieters ooit een klus aannemen in een flatwoning op de 10e verdieping. Rijden ze dan ook met hun busje het trappenhuis en de galerij op? | |
Gimmick | zondag 19 januari 2025 @ 15:41 |
De luchtvervuiling in Parijs na 10 jaar een linkse burgermeester die vol heeft ingezet op het ontmoedigen van auto's: ![]() Oslo na jaren links bestuur: https://worldcitiescultur(...)entre-of-the-future/ | |
Lospedrosa | zondag 19 januari 2025 @ 15:47 |
Je kunt erom lachen maar als alle service mensen een stad echt links laten liggen wordt het dus letterlijk een shithole. En dan gaan mensen zelf wat klussen en wordt het steeds erger. Ratten, rioollucht, alles kapot. Mooi. ![]() | |
Lospedrosa | zondag 19 januari 2025 @ 15:48 |
Parijs is een onleefbare shithole geworden, een provincie van de Hoorn van Afrika. Daar ga je voor je plezier niet meer heen. Dat is ook de verdienste van die vurgermeester? | |
Chadi | zondag 19 januari 2025 @ 15:53 |
Nou ze hebben zelf gestemd om auto vrije binnenstad te hebben. Succes ermee! | |
Gimmick | zondag 19 januari 2025 @ 15:53 |
Lekker relevant in een topic over mobiliteit. Parijs is er qua mobiliteit en luchtkwaliteit in de afgelopen 10 jaar enorm op vooruit gegaan. Door auto's te ontmoedigen en andere vormen van transport te stimuleren. Elke stad gaat er qua leefbaarheid op vooruit als auto's ontmoedigd worden. mensen > auto's | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 15:56 |
Dit vind ik wel een HEEL sterk argument. Zo sterk dat alle bezwaren daarbij in het niet vallen. Er wordt blijkbaar overheen gelezen blijkbaar om maar te kunnen blijven bashen op Femke H. en haar linkse bende. ![]() | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 16:00 |
En ook deze post is een pareltje. De luchtkwaliteit voor werkelijk iedereen beter. Ook voor de loodgieters en klusjesmannen. En je mag er wel vanuit gaan dat klusjes nog steeds gedaan worden aldaar. Ja maar links.... Ook als het goed is is het nog slecht voor het "ondernemingsklimaat". ![]() | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 16:03 |
Jij leest werkelijk niks of je begrijpt het niet goed. Zie de post boven je (#138) en dan begrijp je het hopelijk wel... Het is een MEGA-succes voor de luchtkwaliteit en de klussen zullen evengoed gedaan worden daar. Of je moet het tegendeel kunnen aantonen wat je waarschijnlijk niet kan. En maar zeuren en zeiken over links en hun destructieve gedrag... ![]() Maar ja volgens jou zijn het "shitholes" geworden misschien wel daardoor? Dat zal je ook wel geloven. Het is een zwaar aantoonbare verbetering voor de leefbaarheid en toch is het zwaar kut in jouw optiek. Daar is geen kuur voor en geen remedie, Je zult altijd zo blijven denken wat jammer voor je is. | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 16:06 |
Dit gaat de markt prima regelen. De hoofdprijs betalen voor klussers in de binnenstad dus. Geen probleem mee dat dit de grachtengordel treft. | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 16:09 |
Bestaat er eigenlijk enig bewijs van jouw stelling? Ik denk het niet. En anders verzin je wel weer iets anders waardoor een "shithole" onstaat. Als het een dichtgeslibde vieze bende is qua verkeercongestie en luchtvervuiling en qua negatieve leefbaarheid dat vind je dan wel de bedoeling? Blijkbaar wel. | |
SymbolicFrank | zondag 19 januari 2025 @ 16:16 |
Domlinks en zuurrechts komen elkaar tegen in de Fokstraat. Zuurrechts: haal die bakfiets eens weg, zodat ik er met mijn dikke BMW lang kan, domme buitenlander! Domlinks: sorry, ik ben wel een Marokkaan van de tweede generatie, maar een echte Nederlander! Zuurrechts: rot even snel op, want ik verwacht met spoed een loodgieter en die moet er wel door kunnen! Domlinks: ik kwam hier een grote verstopping van een gouden toilet verhelpen, maar dan ga ik maar weer. | |
Accordtje | zondag 19 januari 2025 @ 16:19 |
Het ontmoedigen van auto's kan ook prima als je goede alternatieven klaar hebt. Parijs had al "een tijdje" een enorm ondergronds metrostelsel liggen waarmee je binnen no time overal in de stad kan komen. Met zo'n alternatief is het wat makkelijker om auto's in de stad te ontmoedigen. | |
Lospedrosa | zondag 19 januari 2025 @ 16:20 |
Ja nou precies maar de busjes mogen er ook niet meer in, want elektrisch. Het is wel belangrijk dat servicemensen service kunnen uitvoeren en daar wordt tot nu toe niet goed over nagedacht. | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 16:25 |
De politiek is vergeven van het postzegelbeleid. Men neemt een maatregel, maar denkt niet na over de consequenties, wil die ook helemaal niet hebben. Men wil zijn taart hebben en hem eten. | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 16:26 |
Maar je vind dus niks van de m.i. spectaculaire plaatjes in #138? Dat is toch een ENORME vooruitgang qua leefbaarheid? Ik snap echt niet hoe mensen hier enkel zuur naar kunnen kijken en niet blij zijn. Is het omdat schone lucht en een gezond leefklimaat in de stad "linkse" thema's zijn? Echt hoor. | |
Brave_Sir_Robin | zondag 19 januari 2025 @ 16:27 |
Kleinere stad en niet zomaar te copy-pasten voor Amsterdam maar m.i. wel inspirerend. Zo maakte Pontevedra haar stad van 83.000 inwoners autoluw
| |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 16:27 |
Zelfde geld ook voor jou. Zie toch hoe mooi dat is. Het is van een shithole opeens iets geworden met minimale luchtvervuiling. Hoe slecht is dat? En maar zeiken en zeuren en bashen. Het lijkt wel een state of mind die ongeneeslijk is. | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 16:30 |
Ja maar dat is links. Dat willen we niet omdat ja links. En wij zien dat beter dus het kan nooit iets zijn. ![]() Juist daarom gaan we het ook niet lezen want we weten al dat we gelijk hebben. En anders zijn dat soort berichten een linkse leugen. Echt hoor zo kansloos als het hier gaat. Pontevedra is ook ongetwijfeld een linkse shithole. Waar geen loodgieter komt. ![]() Dat laatste is ongetwijfeld ook een linkse leugen. Case closed. Is niks. ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door Bart2002 op 19-01-2025 16:36:50 ] | |
Vallon | zondag 19 januari 2025 @ 16:34 |
Veel klussers hebben helemaal geen zin om zelfs niet tegen de hoofdprijs om in 1011/2nog wzh te moeten doen. Als gezegd, hoe moet een ondernemer "onverwacht" oponthoud op grond van een afgegeven offerte, fatsoenlijk doorberekenen ? Parkeerkosten zijn nog weg te werken in een prijs maar files e.d. en die nieuwe elektrieke bus, is hoegenaamd onmogelijk. Met de keuken halfgesloopt, zeggen dat vandaag er ¤100 bijkomt omdat de aanhanger 200m verderop staat of dat het werkbusje met assistenten op zich laat wachten ? Laat staan die kraan of afvalbak waarvoor 6 maanden van te voren al ontheffing moet worden gevraagd. En dan maar hopen dat je niet je Plek kwijtraakt omdat omdat je FF terugmoet naar de bouwmaat of wacht op een bezorging die zich elders heeft vastgereden. Beter een goed bereikbare klus in een aangename omgeving voor weet ik veel ¤100/uur dan een lastige kutklus met plannen of sjorren voor ¤150 met een handhaver die jengelt dat je nu moet wegwezen. Ik heb zelf "op weg" gewerkt en liever klus die ik in mijn tijdsbestek kon afmaken dan een klus waar een ander bepaalde hoeveel tijd of plek ik daarvoor kreeg. Natuurlijk zijn er klussers die geld het belangrijkste vinden, dan de kwalitijd(sbeleving) van hun werk. Ik ken ze ook die vrolijk zeggen, jouw probleem; we gaan over twee weken weer verder want er is iets - interessanters - tussengekomen. Los daarvan jaagt men op die manier de gewone ordinaire burgerman, uit de binnenring, zo die daar al nog betaalbaar en laat staan, een bedrijf kan runnen. | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 16:34 |
Dienstverleners als loodgieter zijn de veroorzakers van de luchtvervuiling? Niet de bewoners die stoken? De Haven? Schiphol? Ik zeik nergens, sterker nog, ik schrijf dat de markt dit prima gaat oplossen, en niet de politiek. | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 16:36 |
Oeh, hier gaat Berend Bartje weer gal en puimsteen over spugen, want het is prachtig en je bent aan het zeiken over niets. | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 16:43 |
Ik heb jarenlang in een binnenstad gewoond met een zeer strikt autoluw beleid. Had een gillend dure parkeervergunning. Kwam je na je werk 's avonds thuis en de gemeente had wat, raadsvergadering of feestje, stonden alle vergunning plaatsen vol met autos zonder parkeervergunning. Boetes werden dan nooit uitgeschreven, want buiten kantooruren. Lokale krant wilde daar niet over schrijven, want goede relatie met de stad. Politie weigerde te handhaven. | |
Vallon | zondag 19 januari 2025 @ 16:44 |
Omdat de Stratenmaker op Zee na mij de zondvloed spuit. Kern is dat de Amsterdamse Gemeentraad al vele jaren geen rekening houdt met hele gewone burgers die hun pispot moeten laten maken zodat ze in dat gelul weer verder kunnen schijten. | |
Brave_Sir_Robin | zondag 19 januari 2025 @ 16:46 |
Het niet nadenken over consequenties is volgens mij geeneens onwil, maar een haast onvermijdelijk gevolg van het opdelen van het bestuur (en budgetten) van een stad in clusters en sectoren. https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/organisatie/ | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 16:56 |
Dat is wat ik bedoel met postzegelbeleid, iedereen zit op zijn eigen postzegel, een klein stukje beleid. Ook landelijk. | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 16:57 |
Als je naar de plaatjes in #138 kijkt dan zie je ook geen "rekening" houden met de gewone burger? Dat verbaast me. Ik snap er werkelijk geen bal van hoe men dit als negatief kan zien. Men moet dan een behoorlijk vooringenomen en gemankeerd wereldbeeld hebben. Dit is een geweldig succes voor de inwoner van Parijs. Voor allemaal. Niet enkel voor het linkse deel. Zuurechts plukt hier ook de vruchten in de vorm van de leefbare stad. Maar volgens bepaalde geluiden is het toch al een shithole waar niets aan te verbeteren viel. Net als Amsterdam. Dan heb je geen hersens volgens mij om dat niet te willen zien. | |
Gimmick | zondag 19 januari 2025 @ 17:03 |
Ik denk niet dat voorstanders van een autoluwbeleid blind zijn voor de nadelen, ze vinden de nadelen alleen niet opwegen tegenover de voordelen. Autoluwe steden zijn fijnere plekken om te wonen en te leven dan steden die ruim baan aan de auto geven. Schonere lucht, minder lawaai, minder dodelijke verkeersongevallen, actievere mensen, actievere middenstand enzovoorts. Natuurlijk worden er nieuwe problemen geintroduceerd, maar laten we niet doen alsof een Amsteram waar je 50 mag rijden en 3x zo veel parkeergelegenheid zou hebben wel makkelijk met de auto te bereiken is (en waar je makkelijk je auto kwijt zou kunnen). Kijk naar de huidige problemen en werk aan een oplossing. | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 17:06 |
De politiek gaat geen oplossing bieden, maar de markt zal een weg vinden. Als er vraag is komt er aan aanbieder. | |
ACT-F | zondag 19 januari 2025 @ 17:07 |
Zijn hier Amsterdamse gemeenteraadsleden actief of met aspiraties daartoe? ![]() De één na de andere presentatie wordt je voorgeschoteld met een situatie voor en na om te laten zien hoe goed ze bezig zijn. Maar de kern van het probleem blijft: er is geen parkeerplek en je mag niet zomaar ergens stilstaan. Een hoteleigenaar is hiervan de dupe. Waar is die slimme loodgieter met bakfiets nou gebleven? | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 17:08 |
Met dank aan door jou geplaatste berichten (Gimmick). Dat draait het inzicht werkelijk 180 graden. Parijs is dus een veel schonere stad geworden. Lijkt positief. Maar links en daarom niet in orde. Mogelijk niet eens waar. ![]() Om e.e.a. maar even voor te zijn. ![]() | |
Brave_Sir_Robin | zondag 19 januari 2025 @ 17:09 |
De markt zal een prima oplossing kunnen vinden voor de loodgieter denk ik ook. Maar de markt heeft geen incentive om schonere lucht of betere verkeersveiligheid te geven aan de inwoners van een stad. Dat is een politiek issue. | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 17:10 |
Zie daarom #138 hoe die vermaledijde linkse burgemeester dat in Parijs heeft aangepakt. Schone lucht? Rampzalig idee. Abject en Infaam. ![]() | |
Brave_Sir_Robin | zondag 19 januari 2025 @ 17:10 |
Dat is niet de kern van het probleem. Dat is een gevolg van de oplossing van een groter probleem. En prima op te lossen. | |
Gimmick | zondag 19 januari 2025 @ 17:12 |
Mobiliteit is toch just een politiek probleem? Zij bepalen de inrichting van de stad, ov-aanbestedingen, aantal parkeerplaatsen enzovoorts. En dan heb je als politiek een keuze. Wat vind je het belangrijkste bij de inrichting? Voor mij is dit ongeveer het rijtje: - Hulpdiensten - Voetgangers - Openbaar vervoer - Service diensten - Fietsers - Deelvervoer - Taxi's - Personenauto's | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 17:12 |
Dat altijd maar willen geloven tegen wil en dank Piet... Je moet toch zelf ook weer eens leren denken. De markt biedt dan en alleen dan een "oplossing" als er een lucratief verdienmodel is. Dat is niet hoe je maatschappelijke dingen aanpakt. | |
Gimmick | zondag 19 januari 2025 @ 17:14 |
Meer laad- en losplekken waar een servicemonteur met ontheffing iets langer mag blijven staan dan de gebruikelijke 30 minuten. Reguliere parkeerruimte lost niks op want daar staat al een auto geparkeerd. Meer parkeerruimte lost ook niets op, want dan staan er nog meer auto's geparkeerd. | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 17:14 |
Klopt en de loodgieters en andere dienstveleners zijn ook niet dé oorzaak van de luchtvervuiling maar Schiphol, de haven, stoken, autoverkeer rond Amsterdam, vuurwerk etc etc | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 17:16 |
Bommen op Amsterdam is denk ik dan jouw oplossing? ![]() | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 17:16 |
Argumentum ad hominem | |
Brave_Sir_Robin | zondag 19 januari 2025 @ 17:17 |
Dat beweert ook niemand. | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 17:17 |
Als je Bartje mag geloven wel | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 17:20 |
Nee oude prutsert. Je leest niks en je neemt nooit iets aan. Je bent overtuigd van je eigen waarheid die onwrikbaar vast staat. Lees nou even de diverse post's van Gimmick en Brave_Sir_Robin). Die hebben wel een open blik en denken niet in problemen. Maar dat ga je niet doen want je weet alles al. Dat is vrij kansloos. Wat we wel weten sinds #138 is dat Parijs "automagisch" een veel leefbaarder stad is geworden. Schoon en zonder verkeersdoden. Dito een Spaanse kleinere stad. "Links" heeft dat gedaan wat natuurlijk nooit kan deugen. ![]() ![]() Wat zo fucking vervelend is dat dat in jouw optiek "negatief" is en dat jij beter weet wat goed is voor de inwoners aldaar. Terwijl je een andere boodschap uitdraagt dat de bewoners niet moeten zeiken en het maar te nemen hebben zoals de ondernemers dat willen. Dat vind ik uiterst dubieus. [ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 19-01-2025 17:31:46 ] | |
SymbolicFrank | zondag 19 januari 2025 @ 17:35 |
Maar dan moet je echt overal een service-losplek van maken, want als je er 1 per straat of wijk hebt, moeten ze toch een karretje meenemen. Nou zullen ze dat waarschijnlijk wel bij hebben, maar toch. Dat is het hele argument. | |
Gimmick | zondag 19 januari 2025 @ 17:39 |
Dat lijkt mij toch geen probleem? Als er nu een parkeerplaats is, heb je ruimte om een laad- en losplaats te maken. Een groter probleem is handhaving want veel automobilisten zijn niet zo netjes en zullen zonder handhaving hun auto overal neer zetten. | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 17:39 |
Je hebt echt problemen met inhoudelijk een discussie te voeren. Over kansloos gesproken. Je komt niet verder dan schelden, jij bakken en stropoppen. | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 17:48 |
Ik zeg 1 ding Piet. HA HA HA. ![]() En ALLES is de schuld van links, dat ook nog natuurlijk tot overmaat van ramp. AL die schone lucht en leefbaarheid voor de inwoners VERPEST het ondernemersklimaat voor ons vrije jongens. Schande over Amsterdam en dat verwerpelijke schadelijke linkse beleid. De schone lucht voor die linkse rakkers is ONS verlies. Open je ogen! Dat is het toch zo een een beetje Pierre in een notendop? [ Bericht 19% gewijzigd door Bart2002 op 19-01-2025 17:56:17 ] | |
ACT-F | zondag 19 januari 2025 @ 18:03 |
Waar is die oplossing dan voor de hoteleigenaar? De slimme loodgieter met bakfiets is in geen velden of wegen te bekennen. | |
ACT-F | zondag 19 januari 2025 @ 18:05 |
Parkeerplekken voor uitsluitend ontheffinghouders is prima maar als je van buiten de stad komt voor een spoedgeval dan moet je die ontheffing wel paraat hebben. Anders laat je zo'n opdracht mooi schieten natuurlijk. | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 18:11 |
Waar beweer ik dat? Nee, ik schreef dat de markt zal voorzien in een oplossing, verder dat klussenbussen niet de oorzaak zijn, maar veel meer de bewoners die stoken, de haven, Schiphol, etc Slachtoffer Zelden zoveel stropop grossierderij gezien. Je gaat werkelijk nergens in op wat ik schrijf, je grossiert in stropoppen, op de persoon spelen en scheldpartijen Herinner mij, heb ik je ooit geneukt en nooit meer gebeld? Of wat is je probleem? Je hebt echt een probleem, dat is wel duidelijk. | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 18:22 |
Dat doe je altijd en overal. Laten we elkaar geen mietje noemen. ![]() Je spreekt je uiteraard niet (en nooit) uit over het geweldige succes wat in #138 vertoond wordt. Want het blijft allemaal kut wat er ook gebeurt omdat een links bestuur ons vrije jongens het leven onmogelijk maakt. En over dat laatste gaat het vooral: je wilt niet inzien dat het belang van de bewoners (schone lucht en een beetje rust) veel hogere prioriteit heeft dan het geldelijke belang van een klein aantal vrije jongens voor dit topic in de vorm van loodgieters geboetseerd. Dus het is een voordeel voor een zeer grote groep en mogelijk nadelig voor jouw soort jongens die niet meer hun goddelijke gang mogen gaan. Ik weet wel wat beter is in deze. | |
Brave_Sir_Robin | zondag 19 januari 2025 @ 18:23 |
Minder autoverkeer, want in het artikel in de OP wordt er vooral geklaagd over drukte en files. Plus service / laadlosplekken. Gat in de markt dus. | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 18:25 |
Je moet erg gelukkig zijn in je wereld. In de realiteit heb ik mijn huis vrijwel energieneutraal gemaakt, en rij ik voor een groot deel van het jaar op mijn eigen gemaakte zonnestroom. Wat heb jij gepresteerd? | |
Gimmick | zondag 19 januari 2025 @ 18:28 |
Dat lijkt mij op te lossen. En boa’s zouden natuurlijk ook coulant moeten zijn als een servicebureau op een laad- en losplaats staat. | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 18:30 |
Dat is denk ik wat off-topic hier Piet. | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 18:30 |
Not a snowflakes chance in hell. | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 18:33 |
Wat vooral off topic is zijn jouw posts jegens mij, die werkelijk nergens ingaan op wat ik schrijf, maar vooral dat je de ene drogreden na de ander gebruikt en loopt te schelden. Maar duidelijk verder, je moet je frustraties kwijt. | |
Lospedrosa | zondag 19 januari 2025 @ 18:43 |
Mijne ook en ik ben rechts. De realiteit is dat rechtse mensen die geen fuck om klimaat geven het veel vaker beter voor elkaar hebben. De havermout drinkende treinende GroenLinks stemmer heeft geen nagel om het gat te krabben en heeft een flatje met gasplofketel. | |
Gimmick | zondag 19 januari 2025 @ 18:47 |
Dit is het bericht waar je besluit om op te reageren? Hoe moet een stad met beperkte ruimte en tegenstrijdige belangen het mobiteitsvraagstuk oplossen? Wie krijgt de meeste ruimte? Is veiligheid en lokale luchtkwaliteit belangrijk? Hoe verplaatsen mensen die niet willen/kunnen autorijden zich? | |
Peppert | zondag 19 januari 2025 @ 19:05 |
Logisch toch. Ik ben al pissig als ik een uur vertraging heb met de trein op weg naar het werk. Het is zeer zonde van de tijd. | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 19:20 |
Ik vermoed en weet eigenlijk wel dat het antwoord daarop NEEN is. Veel belangrijker is "het ondernemersklimaat" dus in hoeverre de vrije jongens zonder beperkingen hun gang mogen gaan zonder oog voor ALLE andere belangen. Want die zijn woke en verderfelijk links en kunnen dus nooit wat zijn. Discussie gesloten. Klaar hiermee. Dit lijkt een persiflage maar het is serieus wat de tegenstanders van een autoluw beleid etaleren op zeer serieuze wijze. Niet te geloven maar wel echt waar. Hun belangen waar de belangen van de bewoners ondergeschikt aan zijn. Triest in het kwadraat. De toch wel belangrijke succesverhalen geloven ze ook al niet blijkbaar. Schone lucht in Parijs? Belachelijk. ![]() | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 19:31 |
Kijk dat is de spirit. Fuck alles. Mijn pure egoïsme is de norm! Al het andere is woke. Zo komen we er wel. ![]() | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 19:38 |
Duidelijk, voor jou is virtue signaling en het allemaal erg vinden belangrijk, daadwerkelijk wat doen niet | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 20:01 |
Dat DEED het Parijse stadsbestuur door de lucht SPECTACULAIR veel schoner te maken sinds 2000. Maar dat boeit je niks blijkbaar. Ook de kleinere Spaanse stad deed baanbrekende dingen om de omstandigheden voor hun bewoners te verbeteren. Maar dat is links en wordt dus door jou genegeerd. | |
AchJa | zondag 19 januari 2025 @ 20:02 |
Ja die kleurtjes zien er weer eens schokkend uit... Het netto resultaat is 3.5 maand verschil (8 vs 4.5), nou dikke mik.
| |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 20:03 |
En wat heeft dat te maken met mijn postings? | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 20:03 |
Dat weten we niet zeker. Wat we wel zeker weten is dat het ene veel beter is dan het andere. | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 20:05 |
Dat je niks leest. Enkel wat er in jouw belang is. De voordelen verkies je te negeren en de vingers in de oren te stoppen terwijl je heel hard NIETUS NIETUS NIETUS!! roept. Dat dus. | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 20:08 |
Volgens mij ben je vooral bezig met jezelf discussie te voeren. | |
Bart2002 | zondag 19 januari 2025 @ 20:15 |
Je laat je in geen enkele vorm uit over het spectaculaire succes van de schone lucht in Parijs. Dat heeft links gedaan en daarom is het ondanks dat toch kut in jouw optiek. Een wereldstad waar ze iets positiefs doen. Dat kan natuurlijk niet en het blijft een shithole. Over dat soort positieve dingen hou je je op de vlakte omdat het blijkbaar niet in je straatje past. Het is zo puur negatief allemaal en er kan werkelijk niks goed gebeuren als men de "ondernemer" niet de volledige vrije hand geeft blijkbaar. Dat is jouw onwrikbare boodschap. Die toch wat schade oploopt hier. Maar nog geen reden voor enige twijfel aan het gelijk. | |
Jan_Onderwater | zondag 19 januari 2025 @ 20:24 |
Zoveel energie in met jezelf discussie te voeren | |
AchJa | zondag 19 januari 2025 @ 20:26 |
Dus eigenlijk weten we het nu ook niet wil je zeggen? | |
Gimmick | zondag 19 januari 2025 @ 21:06 |
Moeten we nu daadwerkelijk verdedigen dat minder luchtvervuiling beter is dan meer luchtvervuiling? | |
SymbolicFrank | zondag 19 januari 2025 @ 21:19 |
Maar je moet voor de deur kunnen parkeren, anders heb heb je een karretje nodig. En dat moet je ook kunnen als je van buiten de stad komt en geen parkeervergunning hebt. Kortom, samen met hulpdiensten, vrachtwagens en pakketbezorgers heb je overal toegang nodig en moet je overal kunnen parkeren. En dat kan: je ontzegt gewoon alle andere bestuurders de toegang tot de stad. Eventueel met een uitzondering voor invaliden en taxi's. Probleem opgelost. Maar dan zit je er natuurlijk mee, dat het OV niet goed genoeg is voor al die andere bestuurders. Maar daar heb je tegenwoordig de elektrische fiets voor. En dat je dan alle grote dingen moet bestellen. Alhoewel dat dan natuurlijk weer een gat in de markt is voor grote taxi's. Pragmatischer is het om gewoon alle vervoermiddelen te verbieden die geen OV zijn of voortbewogen worden met spierkracht of elektriciteit. Dan heb je de tijd totdat veel mensen een EV hebben om een echte oplossing te verzinnen. | |
AchJa | zondag 19 januari 2025 @ 21:22 |
Het zijn geen "schokkende" cijfers, simpel zat. | |
ACT-F | zondag 19 januari 2025 @ 21:28 |
Die hoteleigenaar klaagt dat er geen parkeerplek in de buurt is en dat ze met 4 man een halve kilometer een boiler hebben moeten sjouwen. Waar niemand in springt. | |
Gimmick | zondag 19 januari 2025 @ 21:29 |
Is verbeterde luchtkwaliteit door auto’s te weren een positieve uitkomst of een negatieve uitkomst? | |
ACT-F | zondag 19 januari 2025 @ 21:32 |
Jij dacht dat je zomaar een ontheffing kreeg? ![]() ![]() ![]() | |
Gimmick | zondag 19 januari 2025 @ 21:37 |
Het is gewoon niet zo boeiend voor een discussie. Ja dat kan en moet beter. Maar het is geen argument om te stoppen met de ontwikkeling naar een autoluwe stad. [ Bericht 0% gewijzigd door Gimmick op 19-01-2025 21:54:39 ] | |
ACT-F | zondag 19 januari 2025 @ 22:04 |
Dit soort zaken moet je eerst voor elkaar hebben voordat je je plannen doorzet. Dit probleem is niet van vandaag of gisteren. Toeleveranciers en dienstverleners klagen hier al jaren over, maar zolang gemeenteambtenaren niet persoonlijk geraakt worden heeft het geen prioriteit. | |
Gimmick | zondag 19 januari 2025 @ 22:19 |
Het is inderdaad al jaren een probleem en waarschijnlijk al decennia. Ook voordat de stad meer autoluw werd. Omdat Amsterdam niet een stad is die voor de auto gemaakt (dat is überhaupt de reden waarom hotels vol zitten). Nogmaals: het grootste probleem voor bereikbaarheid zijn andere auto’s. Het grootste probleem van parkeerruimte zijn geparkeerde auto’s. Je kunt auto’s niet voldoende ruimte geven zonder een stad te slopen. | |
Litpho | zondag 19 januari 2025 @ 22:26 |
Van de hele Zuidas? Strak plan ![]() | |
SymbolicFrank | zondag 19 januari 2025 @ 22:37 |
Helikopters of grote drones. En invalidenvoertuigen. Dan krijg je natuurlijk wel de discussie of die helikopters ook elektrisch moeten zijn. | |
AchJa | zondag 19 januari 2025 @ 23:51 |
Afgemeten naar wat precies? En nogmaals, het zijn geen "schokkende" cijfers. Zeker niet als je in ogenschouw neemt dat het verkeer maar ten dele vetantwoordelijk is. | |
Lospedrosa | maandag 20 januari 2025 @ 00:04 |
Je hoeft als bedrijf niet naar gebieden waar ze je tegenwerken. Mooi hè? | |
Lospedrosa | maandag 20 januari 2025 @ 08:02 |
https://www.linkedin.com/(...)312498591793153-74YY Van Dorp stapt snel in het gat. Hendig. | |
Gimmick | maandag 20 januari 2025 @ 08:45 |
Als we geen overeenstemming hebben dat minder luchtvervuiling een positieve uitkomst is van een autoluwe zone, heeft dit gesprek niet zoveel zin. Ik ga geen nihilistische discussies voeren. | |
XLVNB | maandag 20 januari 2025 @ 09:24 |
Laden en lossen is gewoon toegestaan. Boiler eruit, auto wegzetten en klussen (zit op 150 meter van die plek een parkeergarage). Verder is alles rondom Rembrandt / Waterloo / Dam echt een idiote clusterfuck geworden. | |
Gimmick | maandag 20 januari 2025 @ 09:50 |
Er zijn overigens ook prachtige presentaties van mensen die de auto de ruimte willen geven in Amsterdam. Dit is een beroemde:
![]() Bekijk deze YouTube-video Zonde dat het nooit is doorgevoerd. De loodgietersproblemen in de Pijp en Kinkerbuurt zouden totaal verholpen zijn. | |
edejong25 | maandag 20 januari 2025 @ 10:47 |
Leuk die discussie, maar heeft iemand een beeld van hoe het over bijvoorbeeld over 5 of 10 jaar ervoor zal staan? Dit jaar zijn weer een aantal gemeenten met nieuwe milieuzones voor dieselvrachtauto's. Stap voor stap zijn voertuigen niet meer welkom in de binnensteden. | |
OxygeneFRL | maandag 20 januari 2025 @ 10:54 |
Laat ik even in mijn kristallen bol kijken...moment... | |
Het_Bokje | maandag 20 januari 2025 @ 11:00 |
Loodgieters die werk weigeren in een shithole, wat is deze? ![]() | |
edejong25 | maandag 20 januari 2025 @ 11:01 |
Je merkt dat niet alle gemeenten in 1x milieuzones inzetten. Dan weet je dat de burgers gaan klagen als het overal tegelijk wordt toegepast. Maar als je het stap voor stap doet merk je als burger eigenlijk niet veel van en dan raak je er aan gewend. Nu zijn er weer een aantal gemeenten die een milieuzone hebben ingesteld vanaf begin 2025 en de komende maanden komen er een paar bij. | |
torentje | maandag 20 januari 2025 @ 11:03 |
Dat moet je de onnadenkende leiding vragen, want die gooien alles op een hoop, zodat het bij die hopen een chaos is. | |
OxygeneFRL | maandag 20 januari 2025 @ 11:20 |
Feit blijft dat in het centrum van die steden geen klusbedrijven meer komen. De onvrede wordt dus ook steeds groter. | |
Lospedrosa | maandag 20 januari 2025 @ 11:28 |
Waarom zijn bedrijfswagens het eerste aan de beurt om elektrisch te moeten zijn? Ten eerste is de range daarvan nog niet toerijkend. Als je “niks” had gedaan dan was het natuurlijke verloop met iets subsidies vanzelf elektrisch geworden. Het is gewoon dom beleid, alleen kijken in je eigen straatje. De kleinere klusbedrijven die nog efficiënt werken en een normaler tarief hanteren kunnen geen elektrisch veroorloven. Dan stappen er grote partijen in die even flink investeren in elektrische wagentjes en een HUB voor toelevering in de buurt. Die hebben dan alleenrecht en vragen ¤150,- per uur. Daarna klagen de woning en winkelbezitters weer steen en been dat het onbetaalbaar is geworden allemaal. Dan krijg je leegloop en verpaupering. Dan gaan die grote partijen er weg en ben je terug bij af. | |
bloodymary1 | maandag 20 januari 2025 @ 12:45 |
Ik adviseer ook aan mijn klanten (ben belastingadviseur) die vragen wat ze met hun dieselbusjes moeten doen om de binnenstad van Eindhoven te vermijden. Er is genoeg werk buiten de ring en in de omliggende dorpen. En niet om elektrische busjes aan te schaffen. De regel is ook zo krom dat het niet geld voor privé dieselbusjes, die mogen wel gewoon de stad nog in. Dus een aantal met een eenmanszaak heb ik geadviseerd de busjes naar privé over te dragen. Dan hebben ze nog de aftrek, dan kunnen ze kilometers doorbelasten. En voor de BTW kan het busje wel zakelijk blijven, dat zijn twee verschillende zaken. | |
ACT-F | maandag 20 januari 2025 @ 13:04 |
Wat ook zonde is, is dat sommige mensen alleen in uitersten kunnen denken. | |
ACT-F | maandag 20 januari 2025 @ 13:07 |
Huh? Hebben ze een kentekencheck? | |
SymbolicFrank | maandag 20 januari 2025 @ 14:58 |
In de gemeente waar ik woon is het de afgelopen 5 jaar langzaam steeds fietsonvriendelijker en autovriendelijker geworden. Alhoewel ook met een heleboel nieuwe, vreemde verkeerssituaties. Maar sinds een jaar of zo is dat weer helemaal omgedraaid. Dingen zoals dat ze alle detectielussen in de weg aan het vervangen zijn en dat het stoplicht nu vaak op groen springt als je als fietser aan komt rijden. Terwijl je tot een paar maanden geleden twee keer zo lang moest wachten als de auto's. En beter onderhoud aan de fietspaden. Het is natuurlijk het afgelopen jaar ook veel in de media geweest, met Not Just Bikes en anderen die de situatie in de VS met Nederland vergelijken en vinden dat wij het fantastisch doen. De meeste mensen wiens werk dat is zullen dat ook wel weten. Dus dat moedigt aan. | |
Gimmick | maandag 20 januari 2025 @ 15:11 |
Dat is de omgekeerde wereld. Nederland doet het al decenia relatief goed als het gaat om verkeersmobiliteit. Over het algemeen zijn nieuwe projecten een verbetering ten opzichte van de oude situatie (het zal ongetwijfeld ook wel eens fout gaan). Meer ruimte voor fietsers en voetgangers, minder voor auto's. Er is altijd ongelofelijk veel weerstand tegen veranderingen die auto's raken maar na enkele maanden wil niemand meer terug. Wel ben ik bang voor het gebrek aan investeringen in goed openbaar vervoer. | |
Brave_Sir_Robin | maandag 20 januari 2025 @ 15:15 |
![]() | |
Jan_Onderwater | maandag 20 januari 2025 @ 15:24 |
En Klaas citeert eens wat uit Dante Of Peer haalt Casanova aan En ik, ik bleef de superarrogante Ik haal nog steeds mijn eigen woorden aan
| |
Gimmick | maandag 20 januari 2025 @ 15:29 |
Omdat het een zero-sum game is. Er is beperkt ruimte en ruimte die je aan auto's geeft (in de vorm van rijbanen of parkeerplaatsen) gaat ten koste van de ruimte, veiligheid en leefbaarheid van anderen. Ik kies voor de anderen. Je hebt meerdere malen de presentatie en plaatjes van succesvolle autoluwe steden bekritiseerd, maar er zijn zo weinig voorbeelden van steden die ruim baan aan de auto gegeven hebben en waar het fijn vertoeven is. En nogmaals - het is niet zo dat autoluwe steden het verkeersprobleem hebben opgelost. Dat is realistisch gezien niet op te lossen en er zal blijvend aan gewerkt moeten worden. Ze doen het alleen een stuk beter dan autovriendelijke steden. | |
Jan_Onderwater | maandag 20 januari 2025 @ 15:33 |
Utrecht heeft het goed opgelost IMHO. | |
ACT-F | maandag 20 januari 2025 @ 15:48 |
Ze demonstreren de bakfiets in gebieden waar je makkelijk met een bus kan komen waar veel meer spullen in passen ![]() Bekijk deze YouTube-video | |
Red_85 | maandag 20 januari 2025 @ 15:56 |
Voor Utrecht was er rond die periode ook zo'n plan. Gelukkig kwam de 'sense' terug en werd dat afgeblazen. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat iedereen zn moeder de auto uitgetyft moet worden. Want face it, dat ding is best handig. Er is een reden voor dat paard en wagen de stad uit zijn en we niet met de handkar de steden bevoorraden. Snap nog steeds de haat van bepaalde lieden niet. | |
Red_85 | maandag 20 januari 2025 @ 16:25 |
Een aanzuigend effect zul je altijd hebben. Weet je hoe dat ook vooral komt? Omdat er niet wordt gedacht in multimodaal. Vaak is het onderliggende wegennet gewoonweg brak en OV ontoereikend. Dan gaan mensen bij een nieuwe snelweg of verbreding juist met de auto. Gewoonweg omdat het sneller is en comfortabeler. Bepaalde regio's in NL zijn groeiregio's. Wijken worden bijgebouwd, bedrijventerreinen er bij.. maar aansluiting op OV? pas na een aantal jaaaren als er ergens vraag naar is en het zeker is als het uitkomt. Dus wat gaan mensen doen? Natuurlijk de auto.. En simpelweg komt er meer verkeer bij als er meer bewoners en bedrijvigheid zijn. Maar in NL laten we vooral snelwegen op zijn beloop omdat het vooral duur is. Kijk naar een A7 Zaandam-Hoorn of een A27 Vianen-Breda. 2 belangrijke snelwegen, mega veel groei in die regio's ter ondersteuning van de A-steden in de buurt in de afgelopen 40 jaar, maar no way dat er banen zijn bijgekomen. De snelwegen zijn nog steeds 2x2. En dan heb ik het nog niet eens over het onderliggende weggennet of het ov. In de kop van NH is de trein nog steeds gewoonweg echt klote. Rails ook, 2x1, als je al geluk hebt want van Schagen naar Den Helder en van Hoorn naar Enkhuizen is het 1 railsje. Er is meer vraag naar kunnen bewegen, in de huidige status. Resultaat, vast staan. Zelfs in de weekenden. Waar is de logica in dat? Aannemen dat mensen van Hoorn naar Amsterdam met de fiets gaan? Er zijn redenen waarom het filmpje met NL niet te vergelijken is dus niet op gaat voor de current state en logica. [ Bericht 4% gewijzigd door Red_85 op 20-01-2025 16:32:57 ] | |
Chandler | maandag 20 januari 2025 @ 16:34 |
Snap niet dat er niet meer bedrijven zijn die die stad links laten liggen.. ![]() Je wil daar nog niet d00d gevonden worden... En daarnaast, een beetje loodgieter heeft bedragen waar je u tegen zegt, als dat niet te halen valt in Amsterdam door al deze onzin snap ik het wel dat ze lekker even verder kijken! ![]() | |
Gimmick | maandag 20 januari 2025 @ 16:35 |
Natuurlijk is een auto op individueel niveau handig. Het probleem is alleen dat het niet meer handig is als alle individuen tegelijk een auto willen rijden dan wel voor hun huis willen parkeren (daar waar ruimte schaars is). Dan zitten ze elkaar in de weg. De hele moeilijkheid is dus dat je mensen moet overtuigen om voor zichzelf een iets minder gunstige optie te kiezen zodat we collectief beter af zijn. Overigens valt mij op dat de grootste automobilisten haters automoblisten zijn, als ik af ga op de gesprekken op feestjes en fora. Niemand kan rijden en iedereen gaat te langzaam. De hel, dat is de ander. Daarom snap ik ook niet zo goed dat fervente autorijders tegen investeringen in het ov zijn. Hoe fantastisch zou het zijn als die mensen die niet willen of kunnen rijden goed alternatief hebben en daarmee de doorstroming van andere bevorderen? | |
SymbolicFrank | maandag 20 januari 2025 @ 17:13 |
Mooi gezegd. | |
Lospedrosa | maandag 20 januari 2025 @ 17:31 |
Ze zoeken de monteurs nog die op zo’n lullig bakje willen rijden, ook leuk met de huidige weersomstandigheden. (Op LinkedIn staat de vacature voor wie belang heeft) | |
SymbolicFrank | maandag 20 januari 2025 @ 17:36 |
Gat in de markt: elektrische bakfietsen met een dakje. | |
Red_85 | maandag 20 januari 2025 @ 17:40 |
No way dat dat gaat lukken. Want iemand kiest altijd wat voor hem het beste is. En wees eerlijk, ga jij 1:15 uur reizen per rit als je het met 30 minuten af kan? En ook nog eens goedkoper uit bent? En comfortabeler is en je meer vrijheid hebt? Daarbij een hoop mensen hebben die keuze niet eens. OV rijdt niet door hun wijk of dorp, heeft brakke aansluitingen, of simpelweg het is er gewoon niet. Dat iedereen en zn moeder een auto heeft, moet je mee dealen als stadsplanoloog. Vroeger had iedereen een paard, moest je ook ruimte voor maken. In grote steden heb je ook zoiets met de fiets. Rond de stations is het een teringzooi aan losse fietsen in grote steden, maar wat wil je als stadsplanoloog? Je hebt de vraag naar 100.000 reizigers, bouwt een stalling van 10.000 fietsen en gaat lopen janken dat het stationsgebied vol staat met 90.000 losse fietsen? Zo ook op de weg en met het ov, bouw naar de vraag. Je kan wel altijd naar mensen blijven wijzen als de schuldige, je kan het ook oplossingen verzinnen. Snap ik ook niet helemaal, want juist als er grote positieve OV veranderingen gemaakt zijn, gaat tante sjaan niet meer in haar daihatsu naar zus beppie met 60 waar je 80 mag. Ga lekker met de bus of lightrail. Exact. Start eens met goede infra te bouwen in NL. Uitgebreide fijnmazige metronetwerken in de steden, snelle hoogfrequente lightrails in agglomeraties en supportgebieden, tussen de steden snelle intercity's en voor het fijnmazige deel een betrouwbare hoogfrequente busverbinding Maar bovenal: 1: Betrouwbaar 2: Veilig 3: Comfortabel 4: Betaalbaar Bij linkse stadsbesturen zoals in Amsterdam en Utrecht zijn er ook nooit alternatieven die ze aanbieden. De auto moet er uit en niks komt er in. Infra is iets vies. Al eerder aangehaald, in Amsterdam zijn er grote plannen met Haven-Stad en de Sluisbuurt, maar metro's, bruggen en ov aansluitingen? Willen ze niet eens aan denken. Realistisch is het niet. Zie hierboven. | |
Red_85 | maandag 20 januari 2025 @ 17:41 |
Ofwel: een gemotoriseerd apparaat met een stuur, stoel en laadbak. Laat dat nu juist het probleem zijn. | |
Gimmick | maandag 20 januari 2025 @ 17:51 |
Dan ook aan jouw de vraag: welke (grote) stad is 'autovriendelijk' en doet het beter dan Amsterdam en Utrecht? Nog een foto uit Parijs ![]() | |
Red_85 | maandag 20 januari 2025 @ 17:53 |
Denk dat je het punt mist hier. Of het niet snapt. Ik leg het nog eens uit: Gaat niet om dat een stad autovriendelijk wordt. Gaat er om dat een stad bereikbaar en toegankelijk is voor een ieder die daar moet zijn met wat voor modaliteit dan ook. Lees de post nog eens met dit in je achterhoofd en kom met argumenten terug. Ja tof. Was ook wel een erg lelijk plein. Zullen er vast voor gezorgd hebben dat er genoeg alternatieven zijn voor een ieder die daar moet zijn. | |
Gimmick | maandag 20 januari 2025 @ 18:00 |
Je punt mist alleen realiteit aangezien Amsterdam en Utrecht (inter)nationaal gezien prima ontsloten steden zijn met een bovengemiddelde openbaar vervoer (en fiets) netwerk en dekking. Nee, het is niet perfect en het moet beter, maar er zijn niet zo gek veel voorbeelden van steden die het beter doen (op het gebied van mobiliteit). [ Bericht 0% gewijzigd door Gimmick op 20-01-2025 18:05:34 ] | |
Red_85 | maandag 20 januari 2025 @ 18:35 |
Totaal oneens met jou en jij bent degene die er naast zit, mijlen ver ook. Denk dat jij met je eerste zin enkel gelijk hebt op het fietsen. Ik denk dat de rest 10x beter kan met de al benoemde zaken in mijn post. En ben zeker niet de enige hier in. Kijk eens op skyscrapercity en verbaas je wat er allemaal kan in de wereld en hoe zwak NL daar op inspeelt. En iedere ochtend weer staan de stationsgebieden vol met fietsen, staan de wegen vast en puilen de ov netwerken uit. Nee, echt, super ontsloten hoor! | |
BlaZ | maandag 20 januari 2025 @ 18:51 |
Er komt nog wel iets bij: het is voor een proper werkend openbaar vervoer essentieel is een goede stadsinrichting te hebben. | |
Red_85 | maandag 20 januari 2025 @ 18:58 |
Metro kan daar de oplossing ook voor zijn he. Niet alles hoeft op of boven de grond. | |
Bart2002 | maandag 20 januari 2025 @ 19:08 |
Ja dat kan dus niet echt zonder zware verkeers-congestie en overlast zo blijkt. Als iedereen en zijn moeder er mag en moet heengaan per automobiel: ![]() | |
SymbolicFrank | maandag 20 januari 2025 @ 19:09 |
Stel, je hebt als land een goed OV, maar een rechtse regering. Je vind als overheid, dat de burger maar zelfredzaam moet zijn en daar hoort ook reizen bij. Dat OV kost ook geld en levert niets op, terwijl autobezit net flink wat geld in het laatje brengt. Dus dan is het een open deur wat je gaat doen: je privatiseert het openbaar vervoer en geeft de teugels aan de partij die het minste heeft met goed vervoer; de provincies. Maar geen geld, want het moet winst maken. Dus dan ga je als marktpartijen zoveel mogelijk bezuinigen. Iedere trein of bus die niet vol zit, levert te weinig geld op en moet weg. Waardoor veel voormalige passagiers er geen gebruik meer van kunnen maken. Waardoor er minder geld binnenkomt en meer bezuinigd moet worden. Enzovoorts. En dus zitten we met een peperduur OV, wat alleen nog enigszins werkt in de grotere steden. Veel dorpen hebben met wat geluk nog 1 halte, met een bus die maar een paar keer per dag rijd en niet in de schoolvakanties. En dan vaak ook nog zo'n kleintje, waar 8 mensen in kunnen. Missie geslaagd! Want de volgende stap is het dan helemaal opheffen en overlaten aan Uber chauffeurs. En ja, dan zijn autoloze centra natuurlijk niet meer mogelijk, maar dat is toch maar links gezeik. Iedereen moet recht hebben op een eigen parkeerplaats. | |
Brave_Sir_Robin | maandag 20 januari 2025 @ 19:28 |
Waarom is de stad verantwoordelijk voor het stallen van privébezit? Dat los je maar op op je eigen grondgebied. Voor de openbare ruimte spelen er meer belangen. | |
Solispolar | maandag 20 januari 2025 @ 19:29 |
Die Halsema maakt er een kraam van maar krijgt ondertussen ook nog 1 of andere gare prijs omdat ze zo top bezig is ![]() | |
Red_85 | maandag 20 januari 2025 @ 19:54 |
Ook jij, lees eens de posts goed. 'Multimodaal' is de oplossing. | |
quo_ | maandag 20 januari 2025 @ 19:57 |
Brandstofaccijns, BPM, MRB, allemaal heffingen op autobezit/gebruik bovenop de normale belastingen. Mobiliteit is een goudmijn voor de overheden dus daar mag je wel wat voor terug verwachten. | |
Red_85 | maandag 20 januari 2025 @ 19:57 |
Voor woonwijken buiten de stad, zoals de standaard vinexwijken, mag je best rekening houden met auto bezit als planoloog. Hoe kom je er anders? | |
Bart2002 | maandag 20 januari 2025 @ 19:59 |
Misschien kan je ten overvloede nog eens uitleggen wat de "Multimodale" oplossing ook alweer precies inhoudt voor de slechte begrijpers zoals ik blijkbaar. ![]() | |
Bart2002 | maandag 20 januari 2025 @ 20:01 |
Ja dat zie je heel goed volgens mij. Er zullen mensen zijn die dit een vergezocht scenario vinden maar volgens mij zit je spot on. Beetje analoog aan het uitfaseren van bejaardentehuizen om de mensen lekker veel keuze te geven. Ik denk niet dat het allemaal een geniaal evil masterplan is maar al die dingetjes tellen wel op als verdienmodel. | |
BlaZ | maandag 20 januari 2025 @ 20:22 |
Daar doelde ik niet op, dat ben ik natuurlijk met je eens. Het gaat eerder om voldoende dichtheid doormiddel van gemixte functiegebieden met verschillende lagen. Daarnaast zou je natuurlijk ook winkelgebieden buiten de stad kunnen hebben of verspreid over steden zodoende de druk op stadscentra te laten afnemen. [ Bericht 5% gewijzigd door BlaZ op 20-01-2025 20:28:24 ] | |
Red_85 | maandag 20 januari 2025 @ 20:23 |
Check. Nooit te beroerd dat te doen. Een transport modaliteit is bijvoorbeeld een auto, boot, vliegtuig, fiets, trein. Multimodaal is meerdere of een combi van individuele. Als je je gaat focussen op 1 modaliteit om je stad bereikbaar en toegankelijk te maken en houden kom je er niet. Dus alleen wegen er bij voor de auto, vind ik ook een stom idee. Dus moet de focus multimodaal zijn om een stad te bereiken, maar ook intern transport om je stad toegankelijk te houden is belangrijk. Rails, wegen, paden, vanalles. Nu is NL een groeiland en heeft het gegroeid in de afgelopen decenia, maar is de infra altijd een ondergeschoven kindje geweest. Om je land en de grootstedelijke gebieden niet vast te laten lopen, wat nu gaande is, moet daar echt een correctie op plaatsvinden. En in Amsterdam is dat vrij duidelijk waarom. Ouderwets denken, geen hightech willen gebruiken, monopolisten aanstellen, geen rekening houden met fijnmazig ov in je stadsplanning van de toekomst, de regio om je heen maar vies vinden. Ov, wegen, straten paden zijn de bloedvaten van een economie en maatschappij. De rest kan ik best over uitwijden (en uitgebreid ook wegens vakgebied) maar zit nu mobiel. | |
Brave_Sir_Robin | maandag 20 januari 2025 @ 20:24 |
Die belastingen gaan naar het Rijk, niet naar gemeenten. Het is niet omdat je belasting betaald dat je daarmee een parkeerplek koopt. Ik betaal ook OZB voor mijn woning, geeft me ook geen extra rechten. Al dat geld gaat ook weer zitten in de kosten die het verkeerssysteem met zich meebrengt. Infrastructuur, luchtvervuiling, verkeersgewonden. | |
Bart2002 | maandag 20 januari 2025 @ 20:27 |
Dank. Het idee is dus wat genuanceerder dan ik dacht. | |
Bart2002 | maandag 20 januari 2025 @ 20:32 |
Is inderdaad het foute idee dat men voor iets betaald maar er dan ook veel voor terug wil zien. Zodat het een soort ruiltje wordt in plaats van een bijdrage in de kosten. Het is een wat gemankeerd idee dat men er iets voor terug wil in plaats van te zien dat je gewoon betaalt wat het kost. We zeggen tegen de bakker ook niet dat als we een bruin brood kopen we er wel twee ham kaas croissant's gratis bij willen. | |
quo_ | maandag 20 januari 2025 @ 21:18 |
Ik zou dolgraag zien dat ik voor onze auto's aangeslagen wordt voor wat het echt kost. En dan ook meteen doorvoeren voor het OV en alle andere zaken die gefinancierd worden uit de algemene middelen. | |
Bart2002 | maandag 20 januari 2025 @ 21:22 |
Als men de externaliteiten zou doorberekenen dan zou je daarvoor nog weleens lelijk op je apenneus kunnen kijken. Dus pas op what you wish for. | |
Brave_Sir_Robin | maandag 20 januari 2025 @ 21:43 |
Uit een recente raadpleging onder Amsterdammers over de ruimte in de stad.![]() Verschil tussen 'panel' en 'open' toegelicht: De resultaten van de panelraadpleging verschillen van de resultaten van de open raadpleging, omdat ze verschillende deelnemersgroepen bevatten. De panelraadpleging is representatief voor Amsterdam. De open raadpleging is dat niet: deze bevat relatief veel theoretisch opgeleide mensen, vrouwen en mensen tussen de 35 en 54. De uitkomsten van de panelraadpleging worden breed gedragen, door jong en oud, theoretisch-en praktisch opgeleiden, mannen en vrouwen, mensen die veel met de auto reizen en mensen die veel fietsen en door mensen uit verschillende delen van de stad. | |
Bart2002 | maandag 20 januari 2025 @ 22:12 |
Gewoon een beetje leefbare omgeving dus. Maar dat vinden "de ondernemers" vies en voos in het belang van hun verdienmodel. Als ze echt zoveel werk hadden en het ze niks zou boeien dan zou je ze niet horen. Maar ze begrijpen denk ik best waar het werk zit en dan moeten ze zich wat aanpassen. Niet zo spannend maar toch even moord en brand roepen. | |
Red_85 | maandag 20 januari 2025 @ 22:32 |
En lees dan nog eens met dit in je achterhoofd mn posts van vanmiddag ![]() Grootstedelijk multimodaal denken. Dat is echt niet aan de orde in NL. Allemaal op een ding gericht en vooral erg gefragmenteerd. | |
Red_85 | maandag 20 januari 2025 @ 22:37 |
Wat is je alternatief? Of haat je gewoonweg? | |
Red_85 | maandag 20 januari 2025 @ 22:39 |
Bij de bakker zijn anders de kosten wel aardig inzichtelijk en wordt er niet heel veel over de balk gesmeten gezien de marges. | |
Red_85 | maandag 20 januari 2025 @ 23:06 |
Op zn frans. Van die megasupermarkten aan de randen met een hoop andere winkels en horeca. Is hier ook geprobeert met de Maxis in Muiden. Was geen succes omdat wij van onze centra en lokaal houden. In Alkmaar mocht AZ ook niet het stadion bouwen met winkels, de binnenstad had geprotesteerd dat het hun business weg nam. Tjah, dan blijf je houden dat mensen naar die oude krappe centra trekken. En als er geen ov is, dat vooral met de auto doen. | |
SymbolicFrank | maandag 20 januari 2025 @ 23:37 |
Wonen, werken en winkelen combineren. Niet alles in een klein centrum proppen. Doe het per wijk. Maar ja, winstmaximalisatie vereist schaalvergroting. En veel grote winkelcentra zijn belachelijk slecht te bereiken met de fiets of het openbaar vervoer, omdat je zonder een grote laadruimte daar niets te zoeken hebt, volgens de uitbaters. | |
Red_85 | dinsdag 21 januari 2025 @ 00:00 |
Tjah. Precies het voorbeeld van waarom je dus multimodaal moet denken. Want dat heb je namelijk wel, een nieuwe broek en shirt kan makkelijk in je rugtas of de hand. Nog een mooi voorbeeld. De mall of the netherlands in leidschendam. Schitterend bedacht en voor NL uitgebreid, groot en luxe, dus heeft het een landelijke uitstraling. Wat ook de bedoeling is. Maar het is een drama om er te komen. Flikker je het naast het Ado stadion komt er geen hond, daarom doen ze het 5km verderop midden in een woonwijk en een keer wel met een hoop parkeerplekken. Maar dan is de aan- en afvoer compleet ruk geregeld. Is het een klein beetje druk, dan staat er file tot de a4. Qua ov is die htm metrotram ongeveer 30 minuten vanaf den haag centraal, geinig als je uit den haag komt, maar uit een andere stad is het een plus nog een uur treinen met alles er op en er aan. Dus pakken mensen alsnog de auto. Wil je volk de auto uit krijgen, moet je ov ontstuiting perfect zijn. | |
SymbolicFrank | dinsdag 21 januari 2025 @ 10:03 |
Ja, precies. Dat probleem heb je ook met de meeste industrieterreinen. Er stopt geen bus en je hebt niet eens voetpaden. Zeker 's morgens heel leuk, als je daar loopt en het humeur van een aantal automobilisten niet zo goed is. En veel mensen weten ook niet, dat je aan de linkerkant moet gaan lopen. | |
quo_ | woensdag 5 februari 2025 @ 21:40 |
Loodgieters boycotten Amsterdamse binnenstad: ’Niemand wil hier meer werken’ Loodgieters zijn het spuugzat: werken in de Amsterdamse binnenstad is een nachtmerrie. Je kunt geen parkeerplekken vinden, er zijn continu wegwerkzaamheden en je moet ook nog eens torenhoge parkeerkosten betalen. „Over twintig jaar is deze stad volledig verpauperd.” ................. Een woordvoerder van de Amsterdamse wethouder Melanie van der Horst erkent dat de bereikbaarheid van de binnenstad onder druk staat ’door toenemende drukte en wegonderhoud’. De gemeente ziet het belang van loodgieters en monteurs en breidt daarom laad- en losplekken uit. Ook overlegt de raad wie nog met de auto de stad in moet kunnen en gaat de gemeente in gesprek met de branche om problemen aan te pakken. Je verwacht het niet he. https://www.telegraaf.nl/(...)wil-hier-meer-werken | |
Ivo1985 | woensdag 5 februari 2025 @ 21:54 |
Tekst van een loodgieter die zijn AV en offertes niet op orde heeft en zich als zeurende werknemer gedraagt in plaats van als ondernemer. Bij mijn vorige werkgever hadden we ook wel eens klussen in Amsterdam of andere minder goed bereikbare plaatsen. Parkeergeld bereken je gewoon 1 op 1 door als installateur. En in de algemene voorwaarden stond ook simpelweg dat wanneer geen parkeerplek (prive of openbaar) binnen X meter beschikbaar was de tijd voor heen en weer lopen met gereedschap en materialen aanvullend in rekening werd gebracht. Klanten gaan gewoon akkoord met zulke voorwaarden. En anders doe je de klus toch lekker niet. Ook de kosten van een elektrische bus zijn prima door te berekenen. | |
ACT-F | woensdag 5 februari 2025 @ 22:06 |
Allemaal zaken die achterwege kunnen blijven als je het werk voor het kiezen hebt. Dag Amsterdam ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 5 februari 2025 @ 22:52 |
Dat dus. Laat ze lekker in hun eigen schijt zakken, letterlijk en figuurlijk. Voor dat volk tien anderen. | |
Rozevla | woensdag 5 februari 2025 @ 23:20 |
Lekker voor dat schijt Amsterdam en dat nog dommere wijf van een Halsema erbij. Laat ze lekker de tyfus krijgen in die kut stad ![]() | |
CarbonC | vrijdag 7 februari 2025 @ 10:06 |
Amsterdam. | |
Nober | zaterdag 8 februari 2025 @ 13:41 |
Andre Kenter doet z'n verhaal. https://rumble.com/v6i4a9j-dwiv-blok-1.html?e9s=src_v1_upp Bekijk deze YouTube-video | |
Pek | maandag 10 februari 2025 @ 17:04 |
De afgunst is sterk in deze ![]() | |
Red_85 | maandag 10 februari 2025 @ 17:51 |
Meh, denk het niet. Die linksjes in de Stopera maken het echt kutter dan het al is. En het is mijn favo stad. | |
Cockwhale | maandag 10 februari 2025 @ 18:28 |
Geen loodgieters in het afvoerputje van NL. Isn't it ironic? ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 10 februari 2025 @ 18:38 |
Ik snap ook niet waarom er bij Artis nog hekken om dat park staan. | |
#ANONIEM | maandag 10 februari 2025 @ 18:48 |
En die linkse rakkers praten sowieso alleen maar poep in die grachtengordel van die afgrijselijke stad, dus hopelijk stikken ze erin. | |
CarbonC | dinsdag 11 februari 2025 @ 07:54 |
Ter bescherming van de dieren tegen wat er in Amsterdam rondloopt. | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 11 februari 2025 @ 11:15 |
Heel leuk maar waarom zou je die moeite allemaal gaan lopen doen en dat gezeur je op de hals halen? | |
Ivo1985 | dinsdag 11 februari 2025 @ 12:39 |
Omdat je er leuke klussen tegen leuke uurtarieven kan doen. Laat het gros er maar wegblijven, kunnen de echte ondernemers hun tarieven flink verhogen. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 februari 2025 @ 12:44 |
Jij bent nog nooit ondernemer geweest dus ![]() | |
WheeledWarrior | dinsdag 11 februari 2025 @ 12:47 |
Amsterdam ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 11 februari 2025 @ 22:25 |
Het gaat om winstmarge en prijselasticiteit. | |
HSG | woensdag 12 februari 2025 @ 07:56 |
Amsterdam: er mogen geen busjes die rijden fossiele brandstof meer in het centrum komen Loodgieter: hoe moet ik dan voor mijn werk bij een bestemming komen? Amsterdam: dan gebruik je toch een handkar? Loodgieter: er is werk zat. Ik ga elders klanten bedienen. Amsterdam: onze stad verpaupert jank jank jank |