abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 januari 2025 @ 20:26:15 #3
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216219908
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 13:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wel jammer dat ze alsnog met glide bombs de troepen kunnen raken dan.
Volgens mij is dat een stuk minder sinds de F16 icm ATACMs - de F16 kunnen dieper over Russisch grondgebied onderscheppen en de ATACMs komen bij de vliegvelden waar de Russische kisten staan die die bommen afwerpen dus ik meen dat ze allemaal verder achter het front verhuisd zijn. Mede daarom worden ze daar ook zo zenuwachtig van die nieuwere UA drones die nóg verder komen - staan de vliegtuigen nóg niet veilig; zie actuele situaties op Engels.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 8 januari 2025 @ 20:49:12 #4
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216220297
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat zeiden ze over Trump ook.

Ik denk dat Sanders de enige is die in kan breken bij de witte onderklasse waarin Trump populair is.
Het probleem voor Sanders zouden niet de nationale verkiezingen maar de voorverkiezing van de democratische partij zijn. Over het algemeen denk ik dat de twee presidentschappen van Trump eigenlijk eerder de zwakte in de democratische partij toont, met Clinton en Harris is men twee keer aan komen zetten met bijzonder zwakke kandidaten.

Bernie Sanders is een beetje zoals Ron Paul, iemand die wel degelijk zijn politieke visie goed kan uitleggen, maar te ver van het centrum om een brede partij achter zich te krijgen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Forum Admin woensdag 8 januari 2025 @ 21:11:02 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216220650
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2025 20:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kom ik op terug.
Typisch defensie weer dit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216220827
quote:
12s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hij kan het toch ook druk hebben...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 21:31:13 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216221007
quote:
💥 Russia: More Ukrainian drone strikes today on the fuel depot that services the military aircraft at the Engels Air Base.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfayoxt3ac2v
Mooi, schakel die basis maar uit. Hopelijk gaan we beelden zien van geparkeerde strategische bommenwerpers. Poetin is heel trots op de Tu-160 Blackjack, dus die raken gaat hem pijn doen. Helaas weet ik niet zeker of die er nog staan of dat ze na de eerdere aanvallen zijn gevlucht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 21:32:14 #8
3928 Ulx
pi_216221022
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hij kan het toch ook druk hebben...
Dat zijn toch ambtenaren?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216221063
quote:
12s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En dat allemaal van onze belastingcenten he???!!

Gaat goed in Engels:
RIA: State of emergency to be declared in Engels due to fire after UAV attack
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 21:39:13 #10
3928 Ulx
pi_216221139
quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfay75lpe22y

A Pentagon senior defense official said that "the vast majority" of defense supplies promised through the PDA (Pentagon stocks) will be delivered to Ukraine this month.

https://www.defense.gov/N(...)briefing-on-ukraine/
Nu hebben ze haast, maar beter laat dan nooit.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 21:41:22 #11
3928 Ulx
pi_216221185
Trump zei dag 1. Maar 0 is niets. Dus hoef je die niet te schrijven. Dus is 1 hetzelfde als 100. Wat Trump zei was geen bullshit.

quote:
Ukraine envoy Keith Kellogg said that Trump aims to resolve Russia's war against Ukraine within 100 days after inauguration. He stresses: "Trump isn't about giving something to Putin. It's about saving Ukraine's sovereignty and ensuring fairness."

https://www.foxnews.com/video/6366827160112

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfaxy5iewk2y
  woensdag 8 januari 2025 @ 22:24:32 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
  Forum Admin woensdag 8 januari 2025 @ 22:28:35 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216221905
Nou ik zal nog eens een grapje maken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216221965
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 22:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Nou ik zal nog eens een grapje maken.
Ik snapte hem wel hoor.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 23:22:29 #15
3928 Ulx
pi_216222510
quote:
The Kombinat Kristal oil depot in the Saratov region, which supplied fuel to the Engels-2 military air base, started burning even more intensely. According to one of the locals, another tank on it caught fire. People on social networks are also complaining of a strong smell of burning.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfb5vkoj3k2d
Misschien kunnen ze strategische zweefvliegtuigen gaan inzetten voor de aanvallen tegen ziekenhuizen.
pi_216222512
2 brandweermannen overleden om het onstane vuur bij Engels te bestrijden

quote:
The Russian Emergencies Ministry mourns the death of Gennady Afanasyev and Zhaslan Teleupov

Today in the Saratov region, employees of the Russian Emergencies Ministry died while on duty.

Gennady Afanasyev - Chief of the 1st Fire and Rescue Unit of the 3rd Fire and Rescue Squad. Graduate of the Ural Institute of the State Fire Service of the Russian Emergencies Ministry. For more than 4 years, he fought fires in combat units in Saratov.

Zhaslan Teleupov is a senior firefighter of the 4th fire and rescue unit of the 3rd fire and rescue squad. Since 2019, he has been in the ranks of the Ministry of Emergency Situations of Russia.

Alexander Kurenkov expressed his condolences to the families and friends of the victims.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 23:35:56 #17
3928 Ulx
pi_216222651
Kerosine fikt nogal snel. Het is geen diesel.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 23:42:05 #18
3928 Ulx
pi_216222683
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfb6vjb63k2l

🇰🇵 SOF have revealed a translated excerpt from the notes of Private Jong, shedding light on his alleged misconduct during operations.

❗️In the note, Jong admits to stealing from Russians and selling the stolen items. His actions were discovered and could have had serious consequences.
Oekraïense soldaten hebben een dode nork gevonden met op zijn lijk zijn dagboek/notities. Zo gedisciplineerd zijn ze dus ook niet. En dat is goed nieuws. Laat ze maar lekker met de Russen op de vuist gaan. Flink wat onderlinge spanning en wantrouwen is prima.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 00:08:28 #19
3928 Ulx
pi_216222837
Echt een goede fik. Daar komt voorlopig geen kerosine meer vandaan. Geheid dat de hitte alles bovengronds heeft aangetast.

quote:
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 00:11:26 #20
3928 Ulx
pi_216222847
Trump heeft nu zelf zes maanden genoemd. Je zal als vredesduif maar op hem hebben gestemd omdat hij de oorlog binnen een dag zou hebben beëindigd.

De oorlog duurt nog even.
pi_216222892
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 00:11 schreef Ulx het volgende:
Trump heeft nu zelf zes maanden genoemd. Je zal als vredesduif maar op hem hebben gestemd omdat hij de oorlog binnen een dag zou hebben beëindigd.

De oorlog duurt nog even.
En jammer genoeg zal geen enkele van die vredesduiven hierop reageren.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 00:21:23 #22
3928 Ulx
pi_216222913
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfbbmrq5fc23

11 explosies in Krasnodar, luchtalarm in Slavyansk-na-Kuban. Ook veel olieindustrie in die omgeving.
pi_216222925
Benieuwd hoelang ze het "brokstukken van neergehaalde drones" verhaal nog kunnen blijven gebruiken.
pi_216222929
heb wel het idee dat het iets rustiger is qua aanvallen, iig gelukte aanvalen, op gisteren uiteraard na dan
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 00:28:16 #25
3928 Ulx
pi_216222947
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 00:24 schreef skysherrif het volgende:
heb wel het idee dat het iets rustiger is qua aanvallen, iig gelukte aanvalen, op gisteren uiteraard na dan
Engels-2 heeft meerdere aanvallen te verwerken gehad de afgelopen 24 uur. Slavyansk-na-Kuban ,ligt aan de overkant van Kertj, krijgt nu klappen.

Uit Koersk hoor je niets wegens opsec. De AFU komt later wel met beelden.
pi_216222979
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 00:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Engels-2 heeft meerdere aanvallen te verwerken gehad de afgelopen 24 uur. Slavyansk-na-Kuban ,ligt aan de overkant van Kertj, krijgt nu klappen.

Uit Koersk hoor je niets wegens opsec. De AFU komt later wel met beelden.
Vooralsnog wat ik gezien heb vannacht is het allemaal geluid van actieve luchtverdediging nog geen *hit*

Mwuah bedoel gewoon over het algemeen op vliegvelden, fabrieken, rafinaderijen en olieopslagplaatsen. Het is niet meer zoveel als dat het eerst was.

Ofd at Oekraine drones aan het opsparen is of dat toch Rusland iets beter is geworden ze te traceren, maar ook het bevestigen van netten idk.
pi_216222989
pi_216223013
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:01 schreef skysherrif het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dodental is opgelopen naar 32.
Misschien handig als je je post icon verandert bij dit soort berichten, komt bizar over.
pi_216223020
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 00:45 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Misschien handig als je je post icon verandert bij dit soort berichten, komt bizar over.
Ohja daar denk ik nooit aan heb dat in jaren nooit aangepast, maar inderdaad.
pi_216223029
twitter

Audax (DE osint expert op het gebied van Toretsk) laat zien dat Oekraien recent terrein terug heeft gewonnen op de russne in de stad, itt Russen die vermelden dat ze de stad al geheel in handen hebben.

Toch weer eens wat goed nieuws
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 01:27:42 #31
3928 Ulx
pi_216223201
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 00:33 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Vooralsnog wat ik gezien heb vannacht is het allemaal geluid van actieve luchtverdediging nog geen *hit*

Mwuah bedoel gewoon over het algemeen op vliegvelden, fabrieken, rafinaderijen en olieopslagplaatsen. Het is niet meer zoveel als dat het eerst was.

Ofd at Oekraine drones aan het opsparen is of dat toch Rusland iets beter is geworden ze te traceren, maar ook het bevestigen van netten idk.
Als zo'n plek eenmaal is opgeblazen dan hoef je dat natuurlijk niet nog een keer te doen. Bij een aantal raffinaderijen knalden ze één of meerdere distillatiekolommen kapot en dan staat de halve of soms hele installatie stil. Die dingen zijn maatwerk, je wandelt niet even de Drillers'R'Us binnen om een paar nieuwe te bestellen en die schroef je er volgende week op een woensdagmiddag in. Die olietanks worden ook gebruikt om mengsels te maken. Chemicaliën erbij. Andere distillaat er doorheen. Etc. Net wat voor een product je wil maken. Als je op genoeg plekken van zo'n terminal teringzooi schopt kan dat niet meer. Dan hoef je er dus ook geen drones of raketten aan te besteden. In ieder geval niet tot de boel gerepareerd is.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 01:40:32 #32
3928 Ulx
pi_216223254
quote:
https://bsky.app/profile/warmapper.org/post/3lf6vytzcup2u

As of the end of December 2024, Russia occupied 18.14% (+0.07%) of Ukraine, including Crimea and the areas of Donetsk and Luhansk occupied before 2022, shown in purple.

This represents a net gain by Russia of approximately 408km² over the month.
408 km2 met ~48,670 aan verliezen (dood, gewond, vermist, gevangen). Dus ~120 man per veroverde vierkante kilometer. Maar in november veroverden ze 712 km2 tegen ~45.720 aan verliezen. Da's 65 man per km2

Geen goed teken voor de Russen..
pi_216223263
Het is 9 januari. Als het goed is moet rusland weer buitenlandse valuta kopen.

Hier alvast een Yahoo linkje

RIA: De man van Simonyan ligt in coma.

Wat jammer nou. Nadat hij jarenlang Oekrainers de dood toewenste, is hij zelf voortijdig aan de beurt.
Dit schept misschien wel kansen voor sommuge Fokkers. Over een paar jaartjes kun je haar kopen voor een paar yuan op russianbride.com
  donderdag 9 januari 2025 @ 01:45:25 #34
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216223264
quote:
Misschien dat dat bij sommigen zo werkt, maar ik steun imperialisme van geen enkel land en zeker niet van de VS. En dat rare gedoe van Trump met de inlijving van Canada, Panama-kanaal en Groenland is gewoon achterlijk van Trump.

Ik ben vredesactivist.

Als de PSP nog zou hebben bestaan met die naakte vrouw en naakte koe in de wei zou ik daarop gestemd hebben. GroenLinks is nu een preutse oorlogspartij geworden, geen naakte vrouwen daar maar vrouwen in boerka en geen vredesinitiatieven meer maar oorlogstaal. Spijtig van die draai.

Trump lijkt vooralsnog beter dan het alternatief Kamala, maar het is alsof je de keuze hebt tussen een bak kots en een drol. Misschien zijn ze allebei wel niets.

En deepstate gonna deepstate. Wie er ook zit.

Volgens Robert Jensen komt de verlosser niet, maar de verlossing wel. Dat moet ik even laten bezinken. Dat zijn wijze woorden die men zelden hoort.
Canada inlijven, Groenland aanvallen is in elk geval compleet achterlijk dat ben ik volledig met je eens.
pi_216223268
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2025 01:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Volgens Robert Jensen
gelachen
pi_216223270
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 01:45 schreef oheng het volgende:
Het is 9 januari. Als het goed is moet rusland weer buitenlandse valuta kopen.

Hier alvast een Yahoo linkje

RIA: De man van Simonyan ligt in coma.

Wat jammer nou. Nadat hij jarenlang Oekrainers de dood toewenste, is hij zelf voortijdig aan de beurt.
Dit schept misschien wel kansen voor sommuge Fokkers. Over een paar jaartjes kun je haar kopen voor een paar yuan op russianbride.com
Simonyan had haar telegram opengezet in de reacties om haar man sterkte te wensen voor de volgers.

Dat ging precies zoals je denkt dat het ging, erg grappig om te volgen.
  donderdag 9 januari 2025 @ 01:49:35 #37
pi_216223272
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 01:47 schreef skysherrif het volgende:

[..]
gelachen
De enige man die ik nog vertrouw eigenlijk.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 01:55:57 #38
3928 Ulx
pi_216223282
harder gelachen en meewarig met het hoofd geschud.
pi_216223300
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2025 01:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Robert Jensen
wat
pi_216223308
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 01:49 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Simonyan had haar telegram opengezet in de reacties om haar man sterkte te wensen voor de volgers.

Dat ging precies zoals je denkt dat het ging, erg grappig om te volgen.
Ik zie niks?
Zelfs geen emoticons. Moet je soms lid worden van haar kanaal?

😑
  donderdag 9 januari 2025 @ 02:24:46 #41
pi_216223318
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 02:08 schreef oheng het volgende:

[..]
wat
De enige - voor zover ik weet - die het enige ware verhaal vertelt.

Komt er eigenlijk op neer dat alle wereldleiders bezig zijn met slechte dingen gericht tegen ons, tegen het volk, wel volk waar dan ook en ons tot slaven te maken. Waar het heel erg veel op lijkt, zeker na covid.

De verlosser komt niet, de verlossing komt wel.

Geen enkele man of vrouw binnen deze drie dimensie zal of kan ons verlossen. Je vertrouwen stellen in een Zelensky, een Poetin, een Lukashenko, een Kamala, een Brekelmans, een Trump, een Musk, een Xi, een Biden is onzinnig.

Wij, de mensheid moeten opstaan tegen de elites wereldwijd.

Moeilijk, maar het zal moeten. Geen hoop op een verlosser dus, we moeten het zelf doen.

Maar goed dit is een beetje BNW dus, beetje off topic.

Maar ik heb het al eerder geschreven, het gewone klootjesvolk is altijd de klos. Zij zijn diegenen die moeten sneuvelen, of het nu Russen zijn, Amerikanen of Oekrainers. De elite sneuvelt nooit, zij vechten niet. Zij zitten er goed bij, volgevreten, in luxe villa's, in luxe jachten in prive-jets met het beste eten en de beste vrouwen. Het klootjesvolk kan wegkwijnen drie-hoog-achter in een kansenwijk en mag blij zijn als je je gezin elke dag te eten kan geven en de verwarming op 18 kan zetten in de winter.

Het zijn eigenlijk allemaal vrienden van elkaar. Zelensky, Poetin, Biden, Obama, Trump, Musk, Rutte.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 02:49:20 #42
3928 Ulx
pi_216223330
Dus die Jensen is gewoon een doorgedraaide bothsider die maar van alles is gaan verzinnen over westerse regeringen om die als minstens zo slecht af te kunnen schilderen als die van Rusland. Waarschijnlijk omdat hij niet kan of wil accepteren dat zijn (voormalige) held Poetin een corrupte maffiabaas is.

Doet me denken aan een vage kennis van me die in de jaren negentig volhield dat de Killing Fields in Cambodja de schuld van de VS waren omdat de Rode Khmer niets anders kon of zoiets. Gevolgd door een huichelend Maar uiteraard was Pol Pot ook niet goed heur maar je moet zijn situatie begrijpen.
  donderdag 9 januari 2025 @ 03:47:24 #43
pi_216223361
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 02:49 schreef Ulx het volgende:
Dus die Jensen is gewoon een doorgedraaide bothsider die maar van alles is gaan verzinnen over westerse regeringen om die als minstens zo slecht af te kunnen schilderen als die van Rusland. Waarschijnlijk omdat hij niet kan of wil accepteren dat zijn (voormalige) held Poetin een corrupte maffiabaas is.

Doet me denken aan een vage kennis van me die in de jaren negentig volhield dat de Killing Fields in Cambodja de schuld van de VS waren omdat de Rode Khmer niets anders kon of zoiets. Gevolgd door een huichelend Maar uiteraard was Pol Pot ook niet goed heur maar je moet zijn situatie begrijpen.
Ik ben me gaan interesseren in Robert Jensen na de mega-hoax covid en de min of meer opgedrongen 'covid-vaccins' die overal in het lichaam permanente schade hebben veroorzaakt bij iedereen en bij velen tot de dood heeft geleid en kan worden beschouwd als wereldwijde genocide.
Dat heeft in elk land plaatsgevonden. Over de gehele aarde. Velen van deze geïnjecteerde mensen leven nog, maar kunnen elk moment dood neervallen of middels lage frequenties of andere golven veranderen in zombies of erger. Waarschijnlijk is zelfs de ziel aangetast hierdoor.

Trump heeft meegedaan aan de hoax onder operation warpspeed, ook in Rusland waren 'maatregelen' en ook in westerse landen, en zeker in China.

Ik weet echt niet meer wie ik nog kan vertrouwen, werkelijk niet.

Ik durf niet eens meer naar een ziekenhuis mocht ik iets onder de leden hebben. Ik mankeer gelukkig weinig. Deze hoax is zo massaal.

Deze oorlog lijkt dan weer uit te lopen op een derde wereldoorlog, weer een speeltje van de elite om mensen uit te roeien. Trump zou iets aan de oorlog doen, maar lijkt nu juist oorlog te willen gaan voeren.

Ik weet het echt niet meer gast. Sinds 2020 is de wereld krankzinnig. Een grote psychiatrische instelling.

Als ik op X lees wat dat vaccin met je lichaam doet, krijg ik gewoon overgeef-neigingen. Iedere regering deed daar aan mee. Iedereen. Ook Poetin inderdaad.
pi_216223542
quote:
9s.gif Op donderdag 9 januari 2025 03:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Ik ben me gaan interesseren in Robert Jensen na de mega-hoax covid en de min of meer opgedrongen 'covid-vaccins' die overal in het lichaam permanente schade hebben veroorzaakt bij iedereen en bij velen tot de dood heeft geleid en kan worden beschouwd als wereldwijde genocide.
Dat heeft in elk land plaatsgevonden. Over de gehele aarde. Velen van deze geïnjecteerde mensen leven nog, maar kunnen elk moment dood neervallen of middels lage frequenties of andere golven veranderen in zombies of erger. Waarschijnlijk is zelfs de ziel aangetast hierdoor.

Trump heeft meegedaan aan de hoax onder operation warpspeed, ook in Rusland waren 'maatregelen' en ook in westerse landen, en zeker in China.

Ik durf niet eens meer naar een ziekenhuis mocht ik iets onder de leden hebben. Ik mankeer gelukkig weinig. Deze hoax is zo massaal.

Deze oorlog lijkt dan weer uit te lopen op een derde wereldoorlog, weer een speeltje van de elite om mensen uit te roeien. Trump zou iets aan de oorlog doen, maar lijkt nu juist oorlog te willen gaan voeren.

Ik weet het echt niet meer gast. Sinds 2020 is de wereld krankzinnig. Een grote psychiatrische instelling.

Als ik op X lees wat dat vaccin met je lichaam doet, krijg ik gewoon overgeef-neigingen. Iedere regering deed daar aan mee. Iedereen. Ook Poetin inderdaad.
Als je denkt dat de hele wereld om je heen gek is geworden, misschien is het dan tijd om je zelf in de spiegel te bekijken en de realiteit te accepteren.
  donderdag 9 januari 2025 @ 07:11:25 #45
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216223572
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 00:08 schreef Ulx het volgende:
Echt een goede fik. Daar komt voorlopig geen kerosine meer vandaan. Geheid dat de hitte alles bovengronds heeft aangetast.
[..]

Het zal je echt nog verbazen hoe weerbarstig die installaties zijn. Ik werkte bij Aramco in Saudi toen die aanvallen op Abqaiq en Khurais waren, wel op andere plek gelukkig, maar aardig wat meegekregen.. die waren ook flink beschadigd door vuur maar verbazend snel weer in bedrijf. Nou heeft Rusland natuurlijk wel grote problemen met materialen en expertise importeren vergeleken met Saudi
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_216224289
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 07:11 schreef nixxx het volgende:

[..]
Het zal je echt nog verbazen hoe weerbarstig die installaties zijn. Ik werkte bij Aramco in Saudi toen die aanvallen op Abqaiq en Khurais waren, wel op andere plek gelukkig, maar aardig wat meegekregen.. die waren ook flink beschadigd door vuur maar verbazend snel weer in bedrijf. Nou heeft Rusland natuurlijk wel grote problemen met materialen en expertise importeren vergeleken met Saudi
Zijn helaas redelijk snel en goed met omzeilen van de embargos. Helaas al genoeg videos gezien waar ze hele westerse installaties weer terug monteren in die rafinaderijen
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 09:12:06 #47
3928 Ulx
pi_216224348
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 07:11 schreef nixxx het volgende:

[..]
Die laatste zin is wel cruciaal.
pi_216224405
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2025 02:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
De enige - voor zover ik weet - die het enige ware verhaal vertelt.

Komt er eigenlijk op neer dat alle wereldleiders bezig zijn met slechte dingen gericht tegen ons, tegen het volk, wel volk waar dan ook en ons tot slaven te maken. Waar het heel erg veel op lijkt, zeker na covid.

De verlosser komt niet, de verlossing komt wel.

Geen enkele man of vrouw binnen deze drie dimensie zal of kan ons verlossen. Je vertrouwen stellen in een Zelensky, een Poetin, een Lukashenko, een Kamala, een Brekelmans, een Trump, een Musk, een Xi, een Biden is onzinnig.

Moeilijk, maar het zal moeten. Geen hoop op een verlosser dus, we moeten het zelf doen.

Maar goed dit is een beetje BNW dus, beetje off topic.

Maar ik heb het al eerder geschreven, het gewone klootjesvolk is altijd de klos. Zij zijn diegenen die moeten sneuvelen, of het nu Russen zijn, Amerikanen of Oekrainers. De elite sneuvelt nooit, zij vechten niet. Zij zitten er goed bij, volgevreten, in luxe villa's, in luxe jachten in prive-jets met het beste eten en de beste vrouwen. Het klootjesvolk kan wegkwijnen drie-hoog-achter in een kansenwijk en mag blij zijn als je je gezin elke dag te eten kan geven en de verwarming op 18 kan zetten in de winter.

Het zijn eigenlijk allemaal vrienden van elkaar. Zelensky, Poetin, Biden, Obama, Trump, Musk, Rutte.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
_O-

Maar eigenlijk is dit niet meer om te lachen; wappies zoals meneer de linkse bomendwaas verzieken het publieke debat en voorkomen daarmee dat er serieus gesproken wordt over op veel vlakken broodnodige hervormingen. Ze zijn zelf (mede) de oorzaak van de door hen gepropageerde misstanden, die worden niet door boosaardige elites gesmede complotten veroorzaakt.
pi_216224560
Waarom worden zulke posts niet weggemod of in een spoiler gezet. Tering.
  donderdag 9 januari 2025 @ 09:33:45 #50
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216224597
quote:

[..]
Misschien dat dat bij sommigen zo werkt, maar ik steun imperialisme van geen enkel land en zeker niet alleen van de VS niet.
FTFY.
&lt;signature here&gt;.
pi_216224660
Https://eenvandaag.avrotros.nl/item/extra-miljarden-euros-voor-defensie-zijn-niet-zomaar-uitgegeven-opschalen-van-industrie-kost-tijd/

Regelgeving die als belemmering genoemd wordt. Wie had dat toch kunnen bedenken.
  donderdag 9 januari 2025 @ 09:44:06 #52
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216224715
Dit is idd zoals moderne NVG er uit ziet. Wat we in films / series zien loopt nogal achter. Modern spul is vele malen beter.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_216224758
twitter

Beelden van de massale aanval in Kursk van de Russen
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 09:53:35 #54
3928 Ulx
pi_216224797
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:39 schreef BEFEM het volgende:
Https://eenvandaag.avrotros.nl/item/extra-miljarden-euros-voor-defensie-zijn-niet-zomaar-uitgegeven-opschalen-van-industrie-kost-tijd/

Regelgeving die als belemmering genoemd wordt. Wie had dat toch kunnen bedenken.
quote:
Zo zou je tijd kunnen winnen door hele hoge eisen op het vlak van cybersecurity te versoepelen, oppert hij
Is die gast helemaal knettergek geworden?
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 10:18:22 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216225025
klopt toch gewoon wat hij zegt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:20:15 #56
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216225056
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Zijn helaas redelijk snel en goed met omzeilen van de embargos. Helaas al genoeg videos gezien waar ze hele westerse installaties weer terug monteren in die rafinaderijen
Waarschijnlijk spares die ze nog hadden liggen, was jaren terug toch ook al zoveel gedoe over een stel compressoren of gasturbines van Siemens die in Duitsland gerenoveerd waren en niet meer terug naar Rusland mochten?

Het is echt lastig om dit soort apparatuur clandestien te laten engineering, fabriceren en transporteren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 10:24:17 #57
3928 Ulx
pi_216225094
quote:
88s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:18 schreef sp3c het volgende:
Dat bepaalde grondstoffen voorrang zouden moeten krijgen en dat er voor kazernes een uitzondering wordt gemaakt wat betreft bezwaarschriften is prima. Maar de IT beveiliging omlaag schroeven want dan win je misschien een weekje of twee is een absolute no go.

Maar de huidige regering heeft het helaas te druk met iets anders - met wat precies weet ik niet- dus die gaan niets doen
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:27:47 #58
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216225140
quote:
88s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:18 schreef sp3c het volgende:
Als je nou geen tanks kunt produceren omdat je de ovens niet hebt om het staal te harden, a'la. Die dingen bouwen kost nu eenmaal geld/tijd.

IT Security policy is precies dat, regeltjes afkondigen en de uitvoerenden de boel laten configureren conform die regels. Je hebt niet ineens "meer servers" nodig, ofzo, om dat goed te doen.

Oplossing: betaal je uitvoerende IT'ers meer, zodat je genoeg capabel personeel aan kan trekken.

Derhalve: slecht excuus, nog slechtere oplossing.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 10:32:55 #59
3928 Ulx
pi_216225211
quote:
"Er zijn allerlei regels voor welke materialen je wel of niet mag gebruiken. Dat betekent dat je daar alternatieven voor moet zoeken. Dat kost tijd
Dit is ook zo'n kletskoek argument. Die regels zijn niet nieuw. Thales volgt ze al jaren. En nu ineens staan ze in de weg en moeten ze een plan B verzinnen zodat er ooit iets sneller zou kunnen. Met daarbij de kanttekening dat dat niet zeker is dus het is ook nog een keer misschien wellicht deo volente inshallah en mede afhankelijk van de stand van de maan?
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 10:38:31 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216225277
in het verleden was er geen haast bij
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 10:43:12 #61
3928 Ulx
pi_216225328
quote:
88s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:38 schreef sp3c het volgende:
in het verleden was er geen haast bij
Dus moeten we tijdrovende zaken als de screening van IT specialisten die aan de radarsystemen gaan werken maar wat versnellen? In plaats van een maanden durend antecedentenonderzoek voor een Verklaring van Geen Bezwaar op A of A1 niveau is een simpele Verklaring Omtrent Gedrag ook prima?

Wat zou daarmee toch mis kunnen gaan?
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 10:45:01 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216225345
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus moeten we tijdrovende zaken als de screening van IT specialisten die aan de radarsystemen gaan werken maar wat versnellen? In plaats van een maanden durend antecedentenonderzoek voor een Verklaring van Geen Bezwaar op A of A1 niveau is een simpele Verklaring Omtrent Gedrag ook prima?

Wat zou daar nou mis kunnen gaan?
we moeten niks

wmb is het sowieso een beetje paniekvoetbal nu, denk eigenlijk dat het wel goed is dat de boel wat vertraging oploopt
pi_216225410
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:44 schreef ExTec het volgende:
Dit is idd zoals moderne NVG er uit ziet. Wat we in films / series zien loopt nogal achter. Modern spul is vele malen beter.

[ x ]
Lijkt gewoon hetzelfde? Behalve die oranje dingen, wat zijn dat?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 10:52:40 #64
3928 Ulx
pi_216225433
quote:
88s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
we moeten niks

wmb is het sowieso een beetje paniekvoetbal nu, denk eigenlijk dat het wel goed is dat de boel wat vertraging oploopt
Men maakt er paniekvoetbal van. Zelfde zag je met die EU munitieproductie. Elke scheikundige kon vertellen dat net gefabriceerde explosieven eerst een aantal maanden moeten rusten voordat je ze kunt gebruiken voor granaten. In september stond men op zo'n 30% geleverd en stond iedereen te gillen dat Europa niets produceerde want <insert hele riedel aan bullcrapredenen en Scholz>. Maar in november stond men op 80% en in december op 100%.
In paniek regels veranderen omdat bedrijven te star zijn is een heel slecht idee.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 10:54:51 #65
3928 Ulx
pi_216225453
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfcfe3fynk2l

🔥💥 The fire at the oil depot in Engels is still not extinguished.

Local residents report that the fire is only getting worse. Two firefighters have already died, one in the hospital.
Mooi, lekker blijven doorfikken. Ik hoop dat de AFU er vandaag nog een aanval op uitvoert.
  donderdag 9 januari 2025 @ 10:55:22 #66
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216225462
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Lijkt gewoon hetzelfde? Behalve die oranje dingen, wat zijn dat?
:')

Die 'oranje dingen' zijn dus wat 'niet hetzelfde' is.
&lt;signature here&gt;.
pi_216225464
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat zou daarmee toch mis kunnen gaan?
Leuk dat jij altijd dingen zelf in zit te vullen. Ik wacht nog steeds op het omverwerpen van Poetin omdat de Kazachstaanse ambassade in een tweet Oekraïne had gefeliciteerd :')
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 10:56:28 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216225477
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Men maakt er paniekvoetbal van. Zelfde zag je met die EU munitieproductie. Elke scheikundige kon vertellen dat net gefabriceerde explosieven eerst een aantal maanden moeten rusten voordat je ze kunt gebruiken voor granaten. In september stond men op zo'n 30% geleverd en stond iedereen te gillen dat Europa niets produceerde want <insert hele riedel aan bullcrapredenen en Scholz>. Maar in november stond men op 80% en in december op 100%.
In paniek regels veranderen omdat bedrijven te star zijn is een heel slecht idee.
nood breekt wet

nu ben ik persoonlijk niet helemaal overtuigd van de nood maar als je dan aan de industrie vraagt waarom het zo langzaam gaat dan vind ik dit een vrij logisch antwoord

dan kun je gaan kijken welke regels aangepast of in de ijskast gestopt kunnen worden en welke niet
pi_216225599
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, daarom zeg ik ook "behalve dan..."

Maar wat zijn die oranje dingen nou dan?
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 11:08:42 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216225684
mensen
  donderdag 9 januari 2025 @ 11:09:31 #71
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216225709
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, daarom zeg ik ook "behalve dan..."

Maar wat zijn die oranje dingen nou dan?
Dat is wat je ziet als je door een moderne NVG kijkt.

Voor mensen die het daadwerkelijk allemaal ge'ELI5'ed moeten worden: die technologie lukt het dus om countouren extra te beaccentueren, waardoor je vele malen meer ziet dan als je alleen naar een groen plaatje zit te kijken.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 9 januari 2025 @ 11:10:36 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216225740
mortgages in russia are 30% now

Bekijk deze YouTube-video
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 11:15:11 #73
3928 Ulx
pi_216225846
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:55 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Leuk dat jij altijd dingen zelf in zit te vullen.
Het is mijn werk.
pi_216225990
quote:
9s.gif Op donderdag 9 januari 2025 03:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Velen van deze geïnjecteerde mensen leven nog, maar kunnen elk moment dood neervallen of middels lage frequenties of andere golven veranderen in zombies of erger. Waarschijnlijk is zelfs de ziel aangetast hierdoor.

...

Oooooke vriend, rustig maar. -_-
pi_216226130
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ze combineren een IR camera met de beelden van een gewone camera. En accentueren de gewone camerabeelden met wat omlijning. Wel redelijk nuttig voor langdurig gebruik en/of snellere herkenning van objecten. Beetje camera die dit kan kost nog maar ~200 euro in China. Hoewel deze camera een stukje beter en duurder is.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 11:36:09 #76
3928 Ulx
pi_216226194
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:31 schreef oheng het volgende:

[..]
Ze combineren een IR camera met de beelden van een gewone camera. En accentueren de gewone camerabeelden met wat omlijning. Wel redelijk nuttig voor langdurig gebruik en/of snellere herkenning van objecten. Beetje camera die dit kan kost nog maar ~200 euro in China. Hoewel deze camera een stukje beter en duurder is.
Het is toch geen IR? De receiver geeft je positie gelijk weg.
pi_216226217
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Heb je het dan niet over een IR lamp?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 9 januari 2025 @ 11:39:42 #78
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216226259
quote:

[..]

je bent behoorlijk paranoïde vriend, niet goed. Misschien eens met iemand gaan praten. (als je die wel vertrouwd)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 11:43:33 #79
3928 Ulx
pi_216226305
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb je het dan niet over een IR lamp?
Volgens mij versterken nachtkijkers alleen het altijd wel aanwezige licht.
IR kijkt naar warmte afgifte. Dat is echt omzetten van IR straling naar iets in het zichtbare spectrum. Dat kost meer energie, dus maak je jezelf ook zichtbaarder.
pi_216226322
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
mortgages in russia are 30% now
Zij is altijd wel aardig nuttig voor info. Hoewel haar video's nog wat rommelig zijn.

Er zijn nog wel gesubsidieerde hypotheken, maar daar wordt non stop meer en meer voorwaarden en beperkingen aan gesteld.
pi_216226370
quote:
9s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is wat je ziet als je door een moderne NVG kijkt.

Voor mensen die het daadwerkelijk allemaal ge'ELI5'ed moeten worden: die technologie lukt het dus om countouren extra te beaccentueren, waardoor je vele malen meer ziet dan als je alleen naar een groen plaatje zit te kijken.
Beantwoord de vraag door 'm niet te beantwoorden. :')
pi_216226382
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
IR is gewoon een vorm van licht, dat passief opgevangen kan worden door een camera.

Zelfs de camera van een mobiel kan dat al een beetje IR zien (405nm gok ik). Richt je mobiele camera maar eens op het uiteinde van je afstandsbediening, en druk op een paar knoppen.

Let wel op dat je dit niet te lang doet, want IR straling kan het vaccin activeren en je in een zombie veranderen.
  donderdag 9 januari 2025 @ 11:53:02 #83
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216226442
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:48 schreef oheng het volgende:

[..]
IR is gewoon een vorm van licht, dat passief opgevangen kan worden door een camera.

Zelfs de camera van een mobiel kan dat al een beetje IR zien (405nm gok ik). Richt je mobiele camera maar eens op het uiteinde van je afstandsbediening, en druk op een paar knoppen.

Let wel op dat je dit niet te lang doet, want IR straling kan het vaccin activeren en je in een zombie veranderen.
_O- _O_

donderdag 9 januari 2025 @ 11:53:20 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216226446
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:48 schreef oheng het volgende:

_O-
&lt;signature here&gt;.
pi_216226540
quote:

[..]

Covid was geen mega hoax. De vaccins ook niet. Iedereen mer vaccins heeft geen schade opgelopen en bijna niemand is dood door een vaccin.
Er zijn geen rare complotten.

Dus echt stop eens met het bezoeken van rare onzin kanalen. Dat zal je gemoedsrust geven en mensen leren vertrouwen.

Op dit moment is de enige die in een kliniek hoort jijzelf met deze BNW onzin.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 12:03:06 #86
3928 Ulx
pi_216226568
Ja leuk, maar iedereen weet dat dat alleen met ultraviolet gaat.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ultraviolet_(film)
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 12:06:02 #87
3928 Ulx
pi_216226612
Anyway, Zelenskyy is aangekomen op Ramstein.
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:07:58 #88
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_216226640
Wat waren die Istanbul akkoorden genereus, vergeleken met wat er mogelijk aankomt:
Eu zocht ruzie, en heeft die gevonden. En zal naar alle waarschijnlijkheid verliezen.

quote:
Oekraïners hopen, bij gebrek aan alternatieven, dat Trump bij zijn ‘vriend’ Poetin een duurzame vrede zal afdwingen, en Oekraïne serieuze veiligheidsgaranties zal geven. Maar Poetin ruikt de westerse zwakte en dus de overwinning in Oekraïne – een logische reflex, gezien het gebrek aan tegenmacht dat Europa en Amerika tot nu toe hebben georganiseerd. Waarom zou hij concessies doen als Kyiv en het Westen nu zelf al concessies doen (bijvoorbeeld wat betreft het Navo-lidmaatschap)?
https://www.volkskrant.nl(...)afrekening~baed46a8/
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 12:08:31 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216226646
er waren geen istanbul akkoorden
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 12:10:31 #90
3928 Ulx
pi_216226677
Poetin ruikt westerse zwakte dus vandaar dat hij Kim om hulp moet smeken.
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:13:39 #91
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216226721
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:10 schreef Ulx het volgende:
Poetin ruikt westerse zwakte dus vandaar dat hij Kim om hulp moet smeken.
Nee Poetin heeft de Art of War goed gelezen.

"When strong, appear weak".

Hij strooit ons zand in de ogen :Y
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 12:14:41 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216226735
art of war is idd wel met heeeeeel veel woorden helemaal niets zeggen
pi_216226766
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:07 schreef phpmystyle het volgende:
Wat waren die Istanbul akkoorden genereus, vergeleken met wat er mogelijk aankomt:
Eu zocht ruzie, en heeft die gevonden. En zal naar alle waarschijnlijkheid verliezen.

Ah, ik dacht dat Rusland ruzie zocht!
Wat zijn we blij met jouw heldere inzichten.
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:18:29 #94
396550 Richestorags
pi_216226776
quote:
88s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:14 schreef sp3c het volgende:
art of war is idd wel met heeeeeel veel woorden helemaal niets zeggen
Daar hebben (politieke) filosofen over het algemeen veel last van.
pi_216226792
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:23 schreef oheng het volgende:

[..]
Oooooke vriend, rustig maar. -_-
Siberian Kiss.
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:23:04 #96
323876 michaelmoore
pi_216226833
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:44 schreef oheng het volgende:

[..]
Zij is altijd wel aardig nuttig voor info. Hoewel haar video's nog wat rommelig zijn.

Er zijn nog wel gesubsidieerde hypotheken, maar daar wordt non stop meer en meer voorwaarden en beperkingen aan gesteld.
Rusland is niet anders dan andere westerse ,landen ,, Rusland beseft niet hoe westers ze zelf is, zeker in vergelijking met Asia of africa

IN Rusland zijn geen starters met koffers vol met dollars zoals men wil beweren , banken lenen uit voor woningen in rubles tegen 30% rente
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:26:47 #97
323876 michaelmoore
pi_216226875
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)afrekening~baed46a8/
oekraine wil een defensie alliantie met Polen en Duitsland, los van NAVO
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:40:02 #98
201761 phpmystyle
pi_216227040
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
oekraine wil een defensie alliantie met Polen en Duitsland, los van NAVO
Ben benieuwd of Duitsland dat ook wil. En of Poetin dat acceptabel vindt.
pi_216227063
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En of Poetin dat acceptabel vindt.
Is niet relevant, Oekraïne mag dat volledig zelf beslissen.
Siberian Kiss.
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:42:21 #100
201761 phpmystyle
pi_216227067
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:41 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Is niet relevant, Oekraïne mag dat volledig zelf beslissen.
Hihihi.
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:49:17 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216227148
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2025 02:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

De Ukrainers stonden op tegen hun pro-Russische elite. Ze hebben tot de dood gevochten in de straten van Kyiv tegen hun onderdrukkende elite. Zelensky is hun democratisch verkozen antwoord tegen die onderdrukkende elite.

Maar jij wenst Ukraine kapot te bombarderen en aan de onderdrukkende elitaire Putin uit te leveren.

Je bent echt in de war,
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:50:31 #102
323876 michaelmoore
pi_216227164
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ben benieuwd of Duitsland dat ook wil. En of Poetin dat acceptabel vindt.
Poetin heeft ook een nieuwe alliantie gemaakt, met Noord Korea en vraagt ie ook niet jouw mening om, dus laat Polen en Oekraine maar lekker hun gang gaan, wat mij betreft doen ze het morgen al met Finland erbij

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 09-01-2025 13:00:43 ]
  donderdag 9 januari 2025 @ 12:54:07 #103
pi_216227210
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee Poetin heeft de Art of War goed gelezen.

"When strong, appear weak".

Hij strooit ons zand in de ogen :Y
Nee nee nee, het Westen lijkt zwak, we lokken hem in de val.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 9 januari 2025 @ 13:04:07 #104
201761 phpmystyle
pi_216227354
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 12:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Poetin heeft ook een nieuwe alliantie gemaakt, met Noord Korea en vraagt ie ook niet jouw mening om, dus laat Polen en Oekraine maar lekker hun gang gaan, wat mij betreft doen ze het morgen al met Finland erbij

Gelegenheidscoalitie.

Iets anders wat het kijken waard is:
pi_216227415
https://t.me/exilenova_plus/4688

Kan hem helaas niet uploaden op twitter, maar check deze video
  donderdag 9 januari 2025 @ 13:12:59 #106
323876 michaelmoore
pi_216227484
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gelegenheidscoalitie.

nou met Finland , Oekraine en Polen dan staat er wel wat klaar aan de oostgrens van europa , hoe dichter bij Poetin hoe meer men wil samenwerken
pi_216227555
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:08 schreef skysherrif het volgende:
https://t.me/exilenova_plus/4688

Kan hem helaas niet uploaden op twitter, maar check deze video
twitter
  donderdag 9 januari 2025 @ 13:48:01 #108
201761 phpmystyle
pi_216227892
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou met Finland , Oekraine en Polen dan staat er wel wat klaar aan de oostgrens van europa , hoe dichter bij Poetin hoe meer men wil samenwerken
Nou, ik ben het op zich wel met jou eens met die eerste zin. Ik vind het niet gek dat de veiligheid wordt gegarandeerd door individuele landen i.p.v. NAVO.

Het is een reëel voorstel naar de Russen toe, én bijkomend voordeel is is dat er een machtsbalans is. Deze groep landen zal de Russen niet gaan uitdagen of provoceren gezien het feit dat Duitsland zeer escalatie mijdend is.

Ik zie zo'n soort oplossing er wel van komen .
  donderdag 9 januari 2025 @ 13:52:02 #109
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216227941
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou, ik ben het op zich wel met jou eens met die eerste zin. Ik vind het niet gek dat de veiligheid wordt gegarandeerd door individuele landen i.p.v. NAVO.

Het is een reëel voorstel naar de Russen toe, én bijkomend voordeel is is dat er een machtsbalans is. Deze groep landen zal de Russen niet gaan uitdagen of provoceren gezien het feit dat Duitsland zeer escalatie mijdend is.

Hier ook positief. Alleen blijft het nog even afwachten hoe de russen zich verder zullen opstellen ten opzichte van nieuwe ontwikkelingen uit het westen.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216227952
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Siberian Kiss.
  donderdag 9 januari 2025 @ 13:54:37 #111
201761 phpmystyle
pi_216227975
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 13:52 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Hier ook positief. Alleen blijft het nog even afwachten hoe de russen zich verder zullen opstellen ten opzichte van nieuwe ontwikkelingen uit het westen.
Regelmatig overleg om problemen voor te zijn.
pi_216228428

geen bradleys of stykers ;(
pi_216228895
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 14:44 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Precies waarom ik ook vaak het idee krijg dat Amerika het wel goed vind zo. Altijd net genoeg geven om niet overlopen te worden. Met genoeg Bradleys en Strykers (en Amerika heeft er nog een paar duizend staan), geef ik Oekraïne een goede kans om echt terrein te kunnen terugveroveren. Het lijkt er op dat Amerika dat liever niet (meer) wil.
pi_216229110
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 15:34 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Precies waarom ik ook vaak het idee krijg dat Amerika het wel goed vind zo. Altijd net genoeg geven om niet overlopen te worden. Met genoeg Bradleys en Strykers (en Amerika heeft er nog een paar duizend staan), geef ik Oekraïne een goede kans om echt terrein te kunnen terugveroveren. Het lijkt er op dat Amerika dat liever niet (meer) wil.
Bradleys en Strykers zijn geen oorlogswinnende voertuigen.
Intolerant voor intolerantie
pi_216229138

Azov nabij toretsk
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 16:07:15 #116
3928 Ulx
pi_216229188
quote:
88s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
nood breekt wet

nu ben ik persoonlijk niet helemaal overtuigd van de nood maar als je dan aan de industrie vraagt waarom het zo langzaam gaat dan vind ik dit een vrij logisch antwoord

dan kun je gaan kijken welke regels aangepast of in de ijskast gestopt kunnen worden en welke niet
Welke wet of regel belemmert scheikundige processen? Ik denk geen enkele. Tenzij je je kwaliteitseisen laat vallen en tevreden bent met 10% aan blindgangers of zo. Russia-style zeg maar.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 16:08:31 #117
3928 Ulx
pi_216229206
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 14:44 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Er komt er nog een aan.
pi_216229251
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 16:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er komt er nog een aan.
naar mijn weten was dit het laatste van deze administratie :/

komt nog wel als het goed dingen van USAID en trump kan als hij wil nog geld uitgeven dat gereserveerd is, maar miljar dzou er nog moeten zijn
pi_216229314
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 15:58 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Bradleys en Strykers zijn geen oorlogswinnende voertuigen.
F16's en HIMARS ook niet.

Ik zeg toch nergens dat het oorlogswinnende voertuigen zijn?
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 16:20:11 #120
3928 Ulx
pi_216229333
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 16:12 schreef skysherrif het volgende:

[..]
naar mijn weten was dit het laatste van deze administratie :/

komt nog wel als het goed dingen van USAID en trump kan als hij wil nog geld uitgeven dat gereserveerd is, maar miljar dzou er nog moeten zijn
Volgens mij was deze eerder aangekondigd en komt er nog een grote aan.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 16:34:30 #121
3928 Ulx
pi_216229429
quote:
🇩🇪🇺🇦 Minister of Defence Pistorius announced today that Germany will deliver nearly 50 additional missiles for the delivered IRIS-T systems to Ukraine.

He also confirmed that the 30 M-84A4 MBTs and 30 M-80 IFVs that Germany acquired in Croatia for Ukraine were delivered at the end of last year.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 16:35:39 #122
3928 Ulx
pi_216229442
quote:
🇵🇱🇺🇦 "Poland is preparing a new package of military aid to Ukraine," — Polish Defense Minister says at Ramstein meeting.

❗️A coalition roadmap has also been created to support Ukraine's armored potential: countries are preparing for further donations of equipment.
pi_216229485
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 16:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er komt er nog een aan.
Even gecheckt , maar nee helaas dit is echt de laatste.
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 16:43:40 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216229517
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 16:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welke wet of regel belemmert scheikundige processen? Ik denk geen enkele. Tenzij je je kwaliteitseisen laat vallen en tevreden bent met 10% aan blindgangers of zo. Russia-style zeg maar.
Weet ik toch niet, moet je die pipo ff appen en dan mag jij het hier komen zeggen
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 16:52:56 #125
3928 Ulx
pi_216229590
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 16:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Even gecheckt , maar nee helaas dit is echt de laatste.
https://apnews.com/articl(...)5af66e08cab0bcbe8653

Tja, het kan de laatste zijn. Ik las dit meer als meer dan alleen wat onderdelen en munitie.

Nou ja, Oekraine kan nu uiteraard ook gewoon wapens kopen. En hopelijk schiet de levering van 49 Abrams tanks door Australië op.

Wel naief dat de Dems vertrouwen dat Trump het gaat regelen. Het If They Go Low We Go High gezwam zit nog steeds in hun denken.
pi_216229596
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 16:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
https://apnews.com/articl(...)5af66e08cab0bcbe8653

Tja, het kan de laatste zijn. Ik las dit meer als meer dan alleen wat onderdelen en munitie.

Nou ja, Oekraine kan nu uiteraard ook gewoon wapens kopen. En hopelijk schiet de levering van 49 Abrams tanks door Australië op.

Wel naief dat de Dems vertrouwen dat Trump het gaat regelen. Het If They Go Low We Go High gezwam zit nog steeds in hun denken.
Nul vertrouwen in Trump, maar dat Biden niet al het geld heeft opgemaakt is ook gewoon bizar.
pi_216229617
Naja, dat iedereen net genoeg geeft om niet te bezwijken, maar ook Rusland niet te verslaan, mag ondertussen wel duidelijk zijn toch.
pi_216229631
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 16:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat dit soort toezeggingen (wat dat ook moge waard zijn) op zich moeten laten wachten tot een Rammstein overleg en ook nog eens vol trots in de publiciteit wordt gebracht stelt mij natuurlijk ook wel erg somber.

Ik mag toch wel hopen dat er na drie jaar ondertussen gewoon wekelijkse/maandelijkse shipments naar Oekraine lopen met de nodige munitie.
  donderdag 9 januari 2025 @ 17:03:48 #129
201761 phpmystyle
pi_216229670
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 16:59 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat dit soort toezeggingen (wat dat ook moge waard zijn) op zich moeten laten wachten tot een Rammstein overleg en ook nog eens vol trots in de publiciteit wordt gebracht stelt mij natuurlijk ook wel erg somber.

Ik mag toch wel hopen dat er na drie jaar ondertussen gewoon wekelijkse/maandelijkse shipments naar Oekraine lopen met de nodige munitie.
Tjah, met wapens moet je altijd weer afwegen wat (niet) kan, of het nog proportioneel is. Of Oekraine niet teveel krijgt. Ethische risico's.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 17:04:06 #130
3928 Ulx
pi_216229673
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 16:57 schreef havanagila het volgende:
Naja, dat iedereen net genoeg geeft om niet te bezwijken, maar ook Rusland niet te verslaan, mag ondertussen wel duidelijk zijn toch.
Dat is met de ~1,5 miljard euro per maand aan opbrengst van de Russische tegoeden wat minder een probleem.

En Oekraïne mag daar ook wapens van kopen. Dus niets stopt ze om deze maand voor een half miljard Leopard2A8's te bestellen en wat extra andere voertuigen.
En dat volgende maand te herhalen.
  donderdag 9 januari 2025 @ 17:06:49 #131
201761 phpmystyle
pi_216229691
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is met de ~1,5 miljard euro per maand aan opbrengst van de Russische tegoeden wat minder een probleem.

En Oekraïne mag daar ook wapens van kopen. Dus niets stopt ze om deze maand voor een half miljard Leopard2A8's te bestellen en wat extra andere voertuigen.
En dat volgende maand te herhalen.
Hoe kom je hierbij?
pi_216229692
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 16:18 schreef MaxMark het volgende:

[..]
F16's en HIMARS ook niet.

Ik zeg toch nergens dat het oorlogswinnende voertuigen zijn?
Nee, maar om tegenaanvallen uit te voeren heb je zwaarder materieel nodig. Tanks.
Intolerant voor intolerantie
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 17:22:39 #133
3928 Ulx
pi_216229842
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe kom je hierbij?
AFAIK roomt de EU nu de opbrengst van die tegoeden af.
  donderdag 9 januari 2025 @ 17:24:00 #134
201761 phpmystyle
pi_216229858
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
AFAIK roomt de EU nu de opbrengst van die tegoeden af.
Dat weet ik.
Maar ik wist (oprecht) niet dat ze van die opbrengsten naar hartelust schaarse middelen konden bestellen hier.

Bedoel je niet dat landen die "schenken" juist dat geld krijgen?
pi_216230039
Het wordt tijd om Oekraïne een kernwapen te geven en van Moskou een nucleaire parkeerplaats te maken.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 17:48:03 #136
3928 Ulx
pi_216230069
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat weet ik.
Maar ik wist (oprecht) niet dat ze van die opbrengsten naar hartelust schaarse middelen konden bestellen hier.

Bedoel je niet dat landen die "schenken" juist dat geld krijgen?
Nope. Een gedeelte mag worden uitgegeven aan wapens/defensie. Orban probeerde dat uiteraard nog te voorkomen.
pi_216230328
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het wordt tijd om Oekraïne een kernwapen te geven en van Moskou een nucleaire parkeerplaats te maken.
Daar heb je ondertussen geen kernbom meer voor nodig. Al die Russische soldaten zullen op een gegeven moment toch echt naar huis moeten. En als die hun mond opentrekken valt dat propagandakaartenhuis ram in elkaar.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 18:10:26 #138
3928 Ulx
pi_216230379
quote:
In Engels, Russia, at the oil depot hit by Ukrainian drones the situation is deteriorating. The fire continues and has reportedly spread to other tanks.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfd3gvq3wc2i

Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 18:32:53 #139
3928 Ulx
pi_216230622
Oh. Niet vreemd dat Trump dan de oorlog toch maar laat voortduren.

quote:
🇺🇸🇺🇦 Two European officials told the Financial Times that discussions with Trump’s incoming team in recent weeks revealed they had not yet decided (!) on how to solve the conflict, and that support to Ukraine would continue after the US president’s inauguration on January 20.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfd3logh7c2o

pi_216230641
Over de, wijlen, man van Margarita de propagandaheks Simonyan.

twitter

Poep op het plafond en een gescheurde kringspier....Dus wss niet echt serieus te nemen.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 18:46:09 #141
3928 Ulx
pi_216230783
Ondertussen.....

quote:
Russian ships have been unable to enter the port of Tartus in Syria for five days to evacuate their military contingent.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfd7ctyquc25
pi_216230872
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:34 schreef havanagila het volgende:
Over de, wijlen, man van Margarita de propagandaheks Simonyan.

[ x ]

Poep op het plafond en een gescheurde kringspier....Dus wss niet echt serieus te nemen.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 19:13:49 #143
3928 Ulx
pi_216231127
Wat ik dus al eerder zei....Poetin zou wel eens een grote fout gemaakt kunnen hebben door Trump weer het WH in te helpen.

quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfdbhhw2zk2k

“The whole [Trump] team is obsessed with strength and looking strong, so they’re recalibrating the Ukraine approach,” said one of the officials.

pi_216231140
Eerst zien dan geloven.
pi_216231151
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Jammer dat de propagandafeeks zelf niet aan de dodelijke sproeipoep geraakt is. "Dingdong, the witch is dead."
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 19:16:03 #146
3928 Ulx
pi_216231158
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 19:14 schreef BEFEM het volgende:
Eerst zien dan geloven.
Uiteraard. Maar zijn gebrul dat hij wel even de oorlog zou stoppen is verdwenen.
  donderdag 9 januari 2025 @ 19:17:12 #147
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216231169
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:32 schreef Ulx het volgende:
Oh. Niet vreemd dat Trump dan de oorlog toch maar laat voortduren.
[..]

Benieuwd hoe de Trumpies dit gaan verwerken
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 19:18:53 #148
3928 Ulx
pi_216231189
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 19:17 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
"Ja maar alle politici liegen..." roepen.
pi_216231509
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 19:13 schreef Ulx het volgende:
Wat ik dus al eerder zei....Poetin zou wel eens een grote fout gemaakt kunnen hebben door Trump weer het WH in te helpen.
[..]

Bij dit soort dingen vraag ik me altijd af.. "Wat zou Robert Jensen hier nou van vinden?"

:M
pi_216232033
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 19:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar zijn gebrul dat hij wel even de oorlog zou stoppen is verdwenen.
Dat boeit echt geen reet. Net alsof hij dat serieus meenden.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 19:49:14 #151
3928 Ulx
pi_216232059
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 19:47 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat boeit echt geen reet. Net alsof hij dat serieus meenden.
Hij loog?
pi_216232110
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 19:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij loog?
Ik waardeer het delen van nieuws wat je doet maar voor een discussie ben je een hele vervelende user.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 20:07:20 #153
3928 Ulx
pi_216232339
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 19:52 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik waardeer het delen van nieuws wat je doet maar voor een discussie ben je een hele vervelende user.
Prima, de reacties waren gewoon voorspelbaar. Niet dat het verder veel uitmaakt wat Trump doet. Mochten hij en de mannenbroeders van de GOP niet mans genoeg zijn om de leiding te nemen doet een Europese vrouw het wel. Zullen ze wel weer woke gaan vinden in Washington, maar dat vinden ze maar een eind weg.

quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfdbnkmrtk25

The head of European diplomacy, Kaja Kallas, on her way to the "Ramstein" format meeting, stated that the EU is ready to take the initiative in supporting Ukraine if the US decides not to do so.
  donderdag 9 januari 2025 @ 20:11:05 #154
pi_216232380
https://www.volkskrant.nl(...)rugdeinzen~b6bfad3b/
quote:
Maar sommige media berichten op basis van anonieme bronnen dat de VS voorlopig wel zullen doorgaan met het leveren van militaire steun. De Financial Times citeert een Europese functionaris die zegt dat ‘het hele Trump-team geobsedeerd is door kracht en er sterk uitzien’ en daarom nu de benadering van Oekraïne opnieuw beziet.
pi_216232503
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 19:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij loog?
Hij mag dat, want: Trump
pi_216232582
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Prima, de reacties waren gewoon voorspelbaar. Niet dat het verder veel uitmaakt wat Trump doet. Mochten hij en de mannenbroeders van de GOP niet mans genoeg zijn om de leiding te nemen doet een Europese vrouw het wel. Zullen ze wel weer woke gaan vinden in Washington, maar dat vinden ze maar een eind weg.
[..]

Goede zaak en dit was wel te verwachten. Het idee dat Trump wel even de oorlog zou beëindigen door de steun aan Oekraïne te stoppen was natuurlijk al waanzin. Waarom zou Europa daarmee akkoord gaan? Europa gaat gewoon door en Trump staat vervolgens langs de zijlijn met lege handen.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 20:39:43 #157
3928 Ulx
pi_216232707
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:30 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Goede zaak en dit was wel te verwachten. Het idee dat Trump wel even de oorlog zou beëindigen door de steun aan Oekraïne te stoppen was natuurlijk al waanzin. Waarom zou Europa daarmee akkoord gaan? Europa gaat gewoon door en Trump staat vervolgens langs de zijlijn met lege handen.
Dat dus. Iedereen loopt nu ook over Trump te roepen dat die 5% waarmee hij ineens aan is gekomen een manier van onderhandelen is, maar ook daar kun je die bluffer gewoon het tapijt onder de poten vandaan trekken. De man is alleen maar onvoorspelbaar als je je zwak opstelt. Grom je naar hem druipt hij af en zoekt hij een zwakkere tegenstander. Daarin is hij namelijk wel voorspelbaar.

En de zwakste is op dit moment Poetin.
pi_216233355
@oheng hoe zat dat ook weer met het inkopen van buitenlandse valuta door Rusland vanaf vandaag?
Siberian Kiss.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 21:23:49 #159
3928 Ulx
pi_216233493
quote:
🇺🇦🇳🇱 The Netherlands will soon provide assistance that will significantly strengthen Ukraine's air defense, says Defense Minister Umerov. He discussed this today with his Dutch counterpart.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfdgiecsyc2i
24 F16's hadden we al toegezegd, dus Ik ben benieuwd wat dit gaat zijn. Misschien de overige 18.
  donderdag 9 januari 2025 @ 21:25:39 #160
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216233528
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 19:17 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Nou, die hadden voorheen een usericon met trump, en die veranderen ze dan naar wat anders.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 21:29:37 #161
3928 Ulx
pi_216233586
quote:
https://bsky.app/profile/(...)m/post/3lfdflteoh22i

🇳🇴 In 2025, Norway will provide over ¤2 billion in military aid to Ukraine—the largest in its history. Norway will also invest in Ukraine’s defense industry, joint projects like ammunition production, and strengthen air defense systems. A new "Norwegian model" will complement the "Danish model".
Benieuwd.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 21:40:03 #162
3928 Ulx
pi_216233767
quote:
🇪🇺 The EU advises airlines to avoid flights to Moscow and St. Petersburg due to safety risks. The warning cites threats to civilian planes from poor Russian coordination with civil aviation and the risk of Russian air defenses activating in response to attacks.

https://www.easa.europa.e(...)ations/czibs/2025-01
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfdhwii5pk2i
Verstandig. Ze zijn nogal triggerhappy bij hun luchtverdediging.
  donderdag 9 januari 2025 @ 21:41:26 #163
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216233795
Vet.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216234063
twitter

Uiteraard zit tsjechie initaitief hierbij waarin heel veel landen hebben meebetaald, maar 1,5 miljoen alleen daar al van en voor ovlgend jaar ook weer zal er iig voor zorgen dat er geen artilleriegebrek is in oekraine volgend jaar.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 22:09:51 #165
3928 Ulx
pi_216234253
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 21:59 schreef skysherrif het volgende:
Uiteraard zit tsjechie initaitief hierbij waarin heel veel landen hebben meebetaald, maar 1,5 miljoen alleen daar al van en voor ovlgend jaar ook weer zal er iig voor zorgen dat er geen artilleriegebrek is in oekraine volgend jaar.
En een bijkomend voordeel is dat die Koreaanse meuk die de Russen nu gebruiken erg slecht is.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 22:13:28 #166
3928 Ulx
pi_216234298
quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfdktay3vk2i

Zelensky: Ukraine will have additional air defense systems. "We don’t yet have all 19 systems, but partners have guaranteed a significant number"

He also confirmed the next Ramstein meeting is set for February: "The location isn’t critical—what matters are the key decisions made to support Ukraine"
Die 19 stuks gaat dat nou alleen om Patriot en SAMP-T batterijen of tellen NASASM en IRIS-T ook mee? Volgens wikipedia hebben ze nu 7 Patriot batterijen en 1 SAMP-T operationeel (met nog eentje toegezegd door Italië)

[ Bericht 7% gewijzigd door Ulx op 09-01-2025 22:20:00 ]
pi_216234329
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
En een bijkomend voordeel is dat die Koreaanse meuk die de Russen nu gebruiken erg slecht is.
Dat is 1 probleem opgelost, nu nog mankracht.
  donderdag 9 januari 2025 @ 22:15:34 #168
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216234331
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vraag me ook af wanneer die op zijn. NK staat namelijk niet echt bekend als een productie powerhouse.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 22:16:58 #169
3928 Ulx
pi_216234347
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vraag me ook af wanneer die op zijn. NK staat namelijk niet echt bekend als een productie powerhouse.
Je kan veel als je decennia lang een kwart van de bevolking in kampen stopt en niets weggooit.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 22:17:48 #170
3928 Ulx
pi_216234361
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dat is 1 probleem opgelost, nu nog mankracht.
Ze maken genoeg Russen dood. Of bedoel je dat niet?
  donderdag 9 januari 2025 @ 22:19:42 #171
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216234385
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je kan veel als je decennia lang een kwart van de bevolking in kampen stopt en niets weggooit.
Dat is niet russia stronk! maar NK stronk!

In de praktijk zal de productie capaciteit beperkt zijn, en de voorraden gewoon eindig.
&lt;signature here&gt;.
pi_216234420
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze maken genoeg Russen dood. Of bedoel je dat niet?
Meer het feit dat veel brigades rond de 50% mankracht opereren. Het front staat redeljk op instorten aan oekraiense kant, we hebben alleen geluk dat de Russen hun eigen troepen nog veel harder de meatgrinder insturen.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 22:23:14 #173
3928 Ulx
pi_216234457
quote:
12s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is niet russia stronk! maar NK stronk!

In de praktijk zal de productie capaciteit beperkt zijn, en de voorraden gewoon eindig.
Als je niet al te veel geeft om nauwkeurigheid maar gewoon op de schiet maar honderd granaten richting de vijand en hopelijk raak je wat manier tekeer gaat kun je snel granaten maken.

Ik denk dat de lopen van de kanonnen een groter probleem zijn voor de Russen.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 22:23:52 #174
3928 Ulx
pi_216234463
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:21 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Meer het feit dat veel brigades rond de 50% mankracht opereren. Het front staat redeljk op instorten aan oekraiense kant, we hebben alleen geluk dat de Russen hun eigen troepen nog veel harder de meatgrinder insturen.
Ah, ze staan weer op instorten. Drie dagen in Kyiv?
pi_216234488
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ah, ze staan weer op instorten. Drie dagen in Kyiv?
Je beseft dat de oekraieners dit zelf ook aan alle kanten schreeuwen he?
pi_216234494
Het helpt de oekrainers ook echt niet om te doen alsof er geen problemen zijn
pi_216234508
quote:
Myrnograd direction: In essence, we lack manpower here, there are no people who could stop the advance of the bastards. This raid of the Podar armor and landing showed that there were no strong points to the route! And in essence, there should be just like the infantry, because this route is very important, the high command should have understood this! The enemy infantry is trying to gain a foothold and use this opportunity, they are digging in so that you can smoke the hell out of them later. Now the threat from the east for Pokrovsk is ensured, how this will stop the enemy and how to stop him – I don’t know! Some kind of miracle has to happen to somehow delay all this, while we have what we have.
https://t.me/c/1828657763/11243

Uurtje geleden nog een officier die nabij pokrovsk vecht
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 22:27:53 #178
3928 Ulx
pi_216234514
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:25 schreef skysherrif het volgende:
Het helpt de oekrainers ook echt niet om te doen alsof er geen problemen zijn
Wat vind je eigenlijk van het nieuws dat Trump door lijkt te krijgen dat kiezen voor Oekraïne waarschijnlijk een grotere winst voor hem is? Dat zou toch wel een probleem voor Poetin zijn denk je niet?
pi_216234532
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat vind je eigenlijk van het nieuws dat Trump door lijkt te krijgen dat kiezen voor Oekraïne waarschijnlijk een grotere winst voor hem is? Dat zou toch wel een probleem voor Poetin zijn denk je niet?
Ik vertrouw trump voor geen meter, maar wat ik wel vertrouw is dat Zelensky slim genoeg is om hem te pleasen en hij ergens beledigd wordt door Putin of zich beledigd voelt en out of spite oekraien tot de tand toe gaat bewapenen, laten we daar maar op hoopen.
pi_216234665
twitter
pi_216234688
https://www.canada.ca/en/(...)ance-to-ukraine.html

was dit al gepost?

440 miljoen voor Oekraine vanuit Canada.
  donderdag 9 januari 2025 @ 22:41:14 #182
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216234690
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:37 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
In b4: 700000? JA MAAR DAT GELOOF JE TOCH ZELF NIET! *)
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 9 januari 2025 @ 22:41:48 #183
56749 BlaZ
pi_216234700
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:26 schreef skysherrif het volgende:

[..]
https://t.me/c/1828657763/11243

Uurtje geleden nog een officier die nabij pokrovsk vecht
Waar zou er een doorbraak ten oosten van Pokrovsk hebben plaatsgevonden? Gaat dit om de Russische acties ten oosten van Malinivka?
pi_216234746
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Waar zou er een doorbraak ten oosten van Pokrovsk hebben plaatsgevonden? Gaat dit om de Russische acties ten oosten van Malinivka?
twitter

(Draadje)

Vrij zeker dat ze deze aanval bedoelen

bron video : https://t.me/kyianyn204/2193
  donderdag 9 januari 2025 @ 22:50:39 #185
56749 BlaZ
pi_216234796
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:45 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ x ]

(Draadje)

Vrij zeker dat ze deze aanval bedoelen

bron video : https://t.me/kyianyn204/2193
Ja, ten oosten van Malinivka, die voortgang bedoelde ik ook. Zou die hoofdweg nog gebruikt worden?
pi_216234865
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, ten oosten van Malinivka, die voortgang bedoelde ik ook. Zou die hoofdweg nog gebruikt worden?
Tot voor kort nog wel, al wordt die al een tijde bestookt door fibre drones. Angst is ds vooral dat die straks helemaal niet meer te gebruiken is.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 22:56:20 #187
3928 Ulx
pi_216234872

Filmpje met info over de Nork-tactieken. Als je dacht dat de Russen in Bakhmoet geschift waren moet je deze kijken. Eerste helft is achtergrond informatie maar rest....wauw.

Het voordeel is wel dat ze dus duidelijk een hele zwakke schakel zijn in het front.
pi_216234945
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:56 schreef Ulx het volgende:

Filmpje met info over de Nork-tactieken. Als je dacht dat de Russen in Bakhmoet geschift waren moet je deze kijken. Eerste helft is achtergrond informatie maar rest....wauw.

Het voordeel is wel dat ze dus duidelijk een hele zwakke schakel zijn in het front.
Wel grappig dat laatste over Putin die ontkent dat er NOord koreanen zijn (ook iets wat vatniks constant op twitter propaganderen).

Terwijl als je gewoon een paar Russische kanalen op telegram volgt van russische eenheden in Kursk ze het constant hebben over hun Noord Koreaanse collegas.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 januari 2025 @ 23:05:11 #189
3928 Ulx
pi_216234952
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 23:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wel grappig dat laatste over Putin die ontkent dat er NOord koreanen zijn (ook iets wat vatniks constant op twitter propaganderen).

Terwijl als je gewoon een paar Russische kanalen op telegram volgt van russische eenheden in Kursk ze het constant hebben over hun Noord Koreaanse collegas.
Dat wordt ook genoemd op het einde.
pi_216235378
Pokrovsk zat er aan te komen natuurlijk.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 00:05:35 #191
3928 Ulx
pi_216235458
quote:
🇺🇦⚓️ The Ukrainian Navy has officially deployed U.S.-made RAB riverine patrol boats for the first time

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfdnxce3vs2i
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 00:10:57 #192
3928 Ulx
pi_216235493
quote:
47th Brigade "Magura" shared footage of their strike on a column near Mala Loknya and several other targets in the same area of Kursk region. Reports say there were 6 separate assaults involving around 50 pieces of equipment. Lots of equipment can be seen damaged or destroyed. https://t.me/noel_reports/22655

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfcct3wd422i
Ik kan het niet zien want telegram weiger ik.
pi_216235558
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 00:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik kan het niet zien want telegram weiger ik.
twitter
  vrijdag 10 januari 2025 @ 00:23:55 #194
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216235568
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 19:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
"Ja maar alle politici liegen..." roepen.
haha ja het standaard antwoord. :|W
pi_216235769
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 21:15 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
@:oheng hoe zat dat ook weer met het inkopen van buitenlandse valuta door Rusland vanaf vandaag?
De centrale bank zou vanaf vandaag weer buitenlandse valuta kopen, en daarmee de roebel markt weer openen.

Maar daar was vandaag nog niet veel van te zien. Misschien vrijdag.
pi_216235794
twitter

Goedkoop en dus makkelijk massaal te produceren. Veel mensen staren zich blind op ''futuristische'' wonderwapens (de Duitse ziekte) die zogenaamd Goddelijke capaciteiten zouden hebben en vergeten dat kwantiteit een eigen kwaliteit heeft. Wunderwaffe. De Duitse versie van de Grote Sprong Voorwaarts richting Utopia/Paradijs/Verlossing/Overwinning of een andere dromerige bestemming in het brein. Niet dat ze niets bereikten met al het militaire technologische idealisme om wonderwapens uit te rollen want de Duitsers hadden extreem briljante militaire wetenschappelijke breinen zeker in de range van 130 - 150 IQ in hun ranks die bezig waren om wonderwapens te ontwikkelen (niet voor niks dat de Amerikanen Operation Paperclip in het diepste geheim opstarten) en stonden duidelijk aan de vooravond van de eerste ballistische raketten (V2) en straaljagers (Messerschmitt Me 262), simpelweg briljant, maar het was op dat moment en voor de jaren daarna leuk voor de teken- en experimententafel, want het zou nog jaren duren voordat de 'kinderfouten' uit de experimentele modellen zou worden gehaald en de productie op een dermate niveau was dat het massaal zou kunnen worden uitgerold. Niet dat het onmogelijk is want Fat Man en Little Boy (Manhattan Project) waren wel degelijke wonderwapens voor de jaren 40, maar het gaat meer om niet blind staren op een kant van de medaille.

https://en.wikipedia.org/wiki/Wunderwaffe
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Paperclip

twitter

twitter

[ Bericht 19% gewijzigd door Peppert op 10-01-2025 03:31:51 ]
  Moderator vrijdag 10 januari 2025 @ 03:44:35 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216235842
Raar verhaal, er zijn geen wunderwaffen, niemand claimed dat en een atv heeft niet het bereik, de terrein vaardigheid die je zou willen

Je schiet er met een uzi gaten in en als je er een snelvuurkanon op zet dan is dat kanon zwaarder dan het voertuig

Kun je de mannen net zo goed mountainbikes mee geven want goedkoop, makkelijk te produceren en nul brandstof nodig
pi_216235845
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 03:44 schreef sp3c het volgende:
Raar verhaal, er zijn geen wunderwaffen, niemand claimed dat en een atv heeft niet het bereik, de terrein vaardigheid die je zou willen

Je schiet er met een uzi gaten in en als je er een snelvuurkanon op zet dan is dat kanon zwaarder dan het voertuig

Kun je de mannen net zo goed mountainbikes mee geven want goedkoop, makkelijk te produceren en nul brandstof nodig
Maar dan moet je wel trappen :{w
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator vrijdag 10 januari 2025 @ 03:49:46 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216235848
natrappen zeker
pi_216235850
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 03:49 schreef sp3c het volgende:
natrappen zeker
Zou ik geen energie meer voor hebben.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator vrijdag 10 januari 2025 @ 04:30:41 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216235872
Prima argument voor gepantserde wunderwaffen
pi_216236475
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 00:23 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
haha ja het standaard antwoord. :|W
Waar wel een kern van waarheid in zit ;)
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  vrijdag 10 januari 2025 @ 09:16:59 #203
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216236758
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 02:48 schreef Peppert het volgende:
Goedkoop en dus makkelijk massaal te produceren.
Het duurste in zoiets als een tank, of een vliegtuig, en normaliter ook in een infanterie peloton, is het personeel. Hebben immers jaren opleiding achter de rug.

Dus ja, als we ooit net als rus mensen als compleet vervangbaar vlees gaan zien, zetten we ze wel op ATV's of mountainbikes.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 09:48:39 #204
3928 Ulx
pi_216237031
quote:
Scholz Blocks New ¤3 Billion Aid Package for Ukraine, Reports Spiegel

According to Spiegel, Chancellor Olaf Scholz's office has unofficially signaled its disapproval of allocating additional funds to Ukraine.

https://www.spiegel.de/po(...)e1-9a31-1d57409db2d5
Volkomen onlogisch (als deze soep echt zo heet wordt gegeten natuurlijk).

• Er staat niets nieuws of controversieels in qua wapens. Het is meer van hetzelfde.
• Een meerderheid van de Duitsers is voor hulp
• Scholz is toch toast na de verkiezingen, en de CDU keurt dit wèl goed. Dus het is alleen maar uitstel, en Schoiz wint hier geen nieuwe kiezers mee.
• Het staat haaks op uitspraken van Scholz van vorige week
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 10:02:08 #205
3928 Ulx
pi_216237196
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfeswm4ykc2n

🔥🔥🔥 This is how an acetone plant in the Leningrad region burned at night. Explosions thundered before the fire.
Voorlopig even geen nagellak voor de dames.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 10:05:40 #206
3928 Ulx
pi_216237220
quote:
Over the past day, Ukraine’s Defense Forces destroyed two 9K317M Buk-M3 air defense system elements and a launch unit of the complex in southern Ukraine, Operational Command South report.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfesongnys26
Nice.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 10:06:03 #207
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216237226
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:48 schreef Ulx het volgende:
Dus het is alleen maar uitstel, en Schoiz wint hier geen nieuwe kiezers mee.
Ja, die 3 miljoen orcs in die in duitsland wonen vinden het vast fantastisch.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 10:07:34 #208
3928 Ulx
pi_216237261
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, die 3 miljoen orcs in die in duitsland wonen vinden het vast fantastisch.
En die gaan hierdoor ineens op de SPD stemmen in plaats van op de AfD of een andere pro-Rusland partij? Dat lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 10:08:31 #209
3928 Ulx
pi_216237283
quote:
More fireworks in Russia. Overnight, Ukrainian drones reportedly struck the base of the 238th artillery brigade and a nearby military airfield in Krasnodar Krai.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfesg4lz5c26
Eens uitvogelen om welk vliegveld dat gaat.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 10:08:49 #210
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216237291
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
En die gaan hierdoor ineens voor de SPD stemmen in plaats van op de AfD of een andere pro-Rusland partij?
Nee, maar dat weet jij, dat weet ik, maar DER OLAF grijpt naar strohalmen om straks niet roemloos kanselier af te zijn.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 10:11:16 #211
3928 Ulx
pi_216237355
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, maar dat weet jij, dat weet ik, maar DER OLAF grijpt naar strohalmen om straks niet roemloos kanselier af te zijn.
Hij verliest toch wel. Dat weet hij ook.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 10:13:04 #212
3928 Ulx
pi_216237387
Voorlopig is het volgens 'onofficiële kanalen' dus eerst maar even zien of het niet hetzelfde is als die 'Scholz gaat naar Moskou' kletskoek.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 10:14:36 #213
3928 Ulx
pi_216237414
quote:
SBU detained a traitor who corrected the Russian artillery shelling around Kherson

The 34-year-old local resident collaborated with the occupiers through a Russian intelligence chatbot. He offered cooperation in exchange for money not realizing it was being monitored.

https://bsky.app/profile/olddogua.bsky.social/post/3lfesfkyhws2k
Die weet ook waar hij de komende twintig jaar zit.
pi_216237486
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Tot voor kort nog wel, al wordt die al een tijde bestookt door fibre drones. Angst is ds vooral dat die straks helemaal niet meer te gebruiken is.
Die weg is niet meer zo belangrijk, toch?
Zowel Pokrovsk als Chasiv Yar worden beide toch vanuit hele andere kanten bevoorraad. Ik kan mij niet voorstellen dat je nu nog onderling tussen Pokrovsk en Chasiv Yar materieel, goederen en militairen gaat uitwisselen.
Ook Malynivka zal hoofdzakelijk vanuit het noorden (vanuit Shakhove) bevoorraad worden, denk ik zo.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 10:19:18 #215
3928 Ulx
pi_216237499
quote:
Overnight, drones also targeted Rostov region: The "PlastFaktor" factory in the village of Krym, producing PVC flooring, caught fire.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lferzyfoik26
De acetonfabriek in Petersburg en een PVC fabriek in Rostov zijn opgeblazen. Dat zou kunnen betekenen dat de chemische industrie nu in beeld is gekomen als doelwit.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 10:21:00 #216
3928 Ulx
pi_216237525
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
De acetonfabriek in Petersburg en een PVC fabriek in Rostov zijn opgeblazen. Dat zou kunnen betekenen dat de chemische industrie nu in beeld is gekomen als doelwit.
Wat ben ik toch goed.

quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfeua7zf3k2n

🔥👀 "In the Rostov and Leningrad regions camouflaged military facilities were attacked. Russia passes off military plants as ordinary ones, trying to hide their real production. But everything is known," — head of CPD Kovalenko
pi_216237550
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 03:44 schreef sp3c het volgende:

Ik heb gelezen dat in de zomer en herfst toen de ondergrond nog genoeg verhard was, dat sommige Russen op elektrische steps van boomwal naar boomwal oprukten.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 10:23:50 #218
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216237567
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik heb gelezen dat in de zomer en herfst toen de ondergrond nog genoeg verhard was, dat sommige Russen op elektrische steps van boomwal naar boomwal oprukten.
Klopt, die filmpjes heb ik gezien.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 10:24:40 #219
3928 Ulx
pi_216237583
quote:

[..]
Klopt, deden ze. E-bikes zag je ook. Als de andere optie te voet is waarom niet? (Behalve dat het zelfmoord is natuurlijk.)
pi_216237839
quote:
Hij wil dat we elkaar ontmoeten en we zijn bezig dat te regelen”, zei Trump in zijn residentie in Mar-a-Lago in Palm Beach. „President Poetin wil dat we elkaar ontmoeten, hij heeft het zelfs publiekelijk gezegd en we moeten een einde maken aan deze oorlog die een echte verspilling is”, voegde de aanstaande president van de Verenigde Staten eraan toe.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 10:49:46 #221
345631 Scjvb
pi_216237865
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:46 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Inderdaad.

Nu maar hopen dat het lukt, al blijven er vooralsnog vraagtekens:
https://www.msn.com/nl-nl(...)9bb6d85643d88&ei=106

-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 10:50:29 #222
3928 Ulx
pi_216237872
quote:

[..]

Ja, het zal wel. We gaan weer vier jaar zwalkend non-beleid tegemoet. Vandaag is het dit, morgen weer dat. Nou, als de VS de leidende positie opgeeft dan pakt Europa die wel op werd gisteren op Ramstein aangegeven. Het grote risico is denk ik dat Trump de kant van Poetin kiest en de sancties stopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ulx op 10-01-2025 10:58:01 ]
  vrijdag 10 januari 2025 @ 11:15:24 #223
396550 Richestorags
pi_216238251
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:50 schreef Ulx het volgende:
Ja, het zal wel. We gaan weer vier jaar zwalkend non-beleid tegemoet. Vandaag is het dit, morgen weer dat. Nou, als de VS de leidende positie opgeeft dan pakt Europa die wel op werd gisteren op Ramstein aangegeven. Het grote risico is denk ik dat Trump de kant van Poetin kiest en de sancties stopt.

Voordeel is wel dat het effect van de sancties een soort olietanker is. De koers is nu eindelijk te pakken dus het ijlt nog lange tijd na. In combinatie met het effect van het oorlogshandelen van Rusland onafhankelijk van de sancties op de economie.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 11:25:18 #224
3928 Ulx
pi_216238444
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Voordeel is wel dat het effect van de sancties een soort olietanker is. De koers is nu eindelijk te pakken dus het ijlt nog lange tijd na. In combinatie met het effect van het oorlogshandelen van Rusland onafhankelijk van de sancties op de economie.
Sancties opheffen helpt Rusland niet meer. Daar is het veel te laat voor. Westerse bedrijven gaan er echt niet heen als die weg zijn. De Russische economie ligt nog steeds in puin en blijft dat tot lang na de oorlog. Het is echt nutteloos. Het verlengt de oorlog alleen maar omdat Rusland het dan wat langer kan volhouden. Dat land een nekschot geven is de beste oplossing.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 11:27:20 #225
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216238489
Er zijn maar weinig sancties die maken dat bedrijven niet meer met rus mogen handelen. Geld alleen voor dual purpose goederen; dus dingen die gebruikt kunnen worden in de defensie industrie.

Zoiets als renault is op eigen houtje opgerot uit dat land, en je kan ze niet dwingen daar weer activiteiten te gaan ondernemen.

En zoiets als Swift is een G7 feestje, alle G7 landen zitten in de board. Zou the donny wel kunnen willen dat rus weer aangesloten wordt, de rest van de board wil dat niet.

Al met al is die kans niet zo groot, dat the donny wel ff de sancties eenzijdig op gaat heffen.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 11:35:48 #226
3928 Ulx
pi_216238604
Klopt, maar dit soort dom geroeptoeter van die simpleton geeft vooral vertraging. Het verziekt discussies en het leidt alleen maar af.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 11:41:01 #227
3928 Ulx
pi_216238660
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfexogahoc2b

“Had European nations procured some 100,000 quadcopter drones in 2023—an approach that seemed sensible at the time—it is likely that these systems would now be largely useless. Instead, the European defence industry must be positioned to scale up production & modify systems as needed”

https://ecfr.eu/article/d(...)essons-for-the-west/
Een van de punten die gemaakt wordt is dat bij drones het niet per se zinvol is om er een enorme hoeveelheid van op voorraad te hebben omdat anti-drone systemen net zo hard ontwikkeld worden.
pi_216238864
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een van de punten die gemaakt wordt is dat bij drones het niet per se zinvol is om er een enorme hoeveelheid van op voorraad te hebben omdat anti-drone systemen net zo hard ontwikkeld worden.
Als de huidige oorlog ons iets heeft geleerd is dat "oud materiaal" nog steeds prima gebruikt kan worden in de moderne tijd. En een 100.000 drones is nu ook niet zo heel veel.. 1000 man kunnen er 100 verschieten en het is op.

Of je verkoopt ze aan het volk voor een prikkie, als het geen boemdrones zijn.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 12:03:38 #229
3928 Ulx
pi_216238953
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:56 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Als de huidige oorlog ons iets heeft geleerd is dat "oud materiaal" nog steeds prima gebruikt kan worden in de moderne tijd. En een 100.000 drones is nu ook niet zo heel veel.. 1000 man kunnen er 100 verschieten en het is op.

Of je verkoopt ze aan het volk voor een prikkie, als het geen boemdrones zijn.
Dat is het punt niet. Op dit moment gaat het zo snel dat je niet kunt inslaan met het oog op de toekomst. Tegen de tijd dat je ze hebt zijn ze nutteloos.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 12:09:01 #230
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216239015
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is het punt niet. Op dit moment gaat het zo snel dat je niet kunt inslaan met het oog op de toekomst. Tegen de tijd dat je ze hebt zijn ze nutteloos.
Meeste anti-drone spul is gebaseerd op het verstoren van de verbinding. En als je dat oplost met AI heb je nog steeds ladingen onderdelen die je kunt gebruiken voor je nieuwe AI aangedreven drone.
&lt;signature here&gt;.
pi_216239265
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekraïne is blij met onze oude meuk die nutteloos zou zijn in een moderne oorlog. F16's waren oud en konden niks meer. Idem met de leopards. Het is best fijn dat we alleen het beste van het beste willen. Maar dat maakt de minder superieure versie niet "nutteloos"

Soms moet je vechten met een vijand die inferieure wapens heeft. Dan kan een blik oude drones ineens best weer nuttig zijn. Of je soldeert er overal een katrolletje aan of stopt er een extra chippie op.

We lassen ook extra vleugels aan oude raketten om ze extra range te geven, dus waarom zetten we niet een klasje stagiars in om de huidige drones aan te passen aan "de nieuwe eisen?"

In het verleden hebben we niet genoeg munitie ingeslagen, of te snel materieel verkocht. Dus ik hoop niet dat we te snel een stickertje "nutteloos" op een batch drones plakken en ze maar de deur uit doen.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 12:35:17 #232
pi_216239388
In Trouw staat een interview met Marc de Vos. Hij is het met mij eens: de EU word de volgende supermacht.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 12:44:05 #233
3928 Ulx
pi_216239529
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Meeste anti-drone spul is gebaseerd op het verstoren van de verbinding. En als je dat oplost met AI heb je nog steeds ladingen onderdelen die je kunt gebruiken voor je nieuwe AI aangedreven drone.
Moet je wel Llama op zo'n ding zetten. Dam heb je je AI offline beschikbaar. Het kan, maar ik vraag me af of er voor de performance er dan niet een zware computer nodig is. En die produceren warmte en maakt hem zichtbaarder op thermal imagers.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 12:45:28 #234
3928 Ulx
pi_216239548
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:25 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Oekraïne is blij met onze oude meuk die nutteloos zou zijn in een moderne oorlog. F16's waren oud en konden niks meer. Idem met de leopards. Het is best fijn dat we alleen het beste van het beste willen. Maar dat maakt de minder superieure versie niet "nutteloos"

Soms moet je vechten met een vijand die inferieure wapens heeft. Dan kan een blik oude drones ineens best weer nuttig zijn. Of je soldeert er overal een katrolletje aan of stopt er een extra chippie op.

We lassen ook extra vleugels aan oude raketten om ze extra range te geven, dus waarom zetten we niet een klasje stagiars in om de huidige drones aan te passen aan "de nieuwe eisen?"

In het verleden hebben we niet genoeg munitie ingeslagen, of te snel materieel verkocht. Dus ik hoop niet dat we te snel een stickertje "nutteloos" op een batch drones plakken en ze maar de deur uit doen.
Ik had het over drones. Die ontwikkelingen gaan sneller dan die van jachtvliegtuigen tussen 1935 en 1945.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 13:00:43 #236
3928 Ulx
pi_216239751
quote:
Wat wilde Trump ook alweer doen met dat soort illegalen? Afschieten toch?
pi_216239892
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat wilde Trump ook alweer doen met dat soort illegalen? Afschieten toch?
Geen idee, ik neem uitspraken van politici nooit serieus, maar van mij mag hij.

Over idioten gesproken, op de russische TV is een nieuw dieptepunt van stompzinnigheid bereikt.

quote:
Russian propagandists say that British intelligence loves to visit cemeteries in Russia because their "tentacles" set up repeaters in fake stones there. That is why they suggest to "tighten further measures of the counterintelligence regime in relation to the British embassy."
twitter
  vrijdag 10 januari 2025 @ 13:20:11 #238
201761 phpmystyle
pi_216239959
quote:

[..]

Benieuwd waar ze elkaar gaan ontmoeten. Denk dat beide heren de bijeenkomst op eigen grondgebied houden ivm veiligheid.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 13:23:40 #239
201761 phpmystyle
pi_216239991
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Volkomen onlogisch (als deze soep echt zo heet wordt gegeten natuurlijk).

• Er staat niets nieuws of controversieels in qua wapens. Het is meer van hetzelfde.
• Een meerderheid van de Duitsers is voor hulp
• Scholz is toch toast na de verkiezingen, en de CDU keurt dit wèl goed. Dus het is alleen maar uitstel, en Schoiz wint hier geen nieuwe kiezers mee.
• Het staat haaks op uitspraken van Scholz van vorige week
SPD is tot op het bot verdeeld over hulp aan Oekraine, vele sociaaldemocraten daar komen nog uit de DDR.
CDU lijkt mij nog het meest pro, hoewel ook daar andere geluiden zijn. CDU gaat winnen, maar zal moeten samenwerken met of die Linke, of AFD. Welke van die twee het meeste tegen steun zijn weet ik niet.
pi_216240113
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
SPD is tot op het bot verdeeld over hulp aan Oekraine, vele sociaaldemocraten daar komen nog uit de DDR.
CDU lijkt mij nog het meest pro, hoewel ook daar andere geluiden zijn. CDU gaat winnen, maar zal moeten samenwerken met of die Linke, of AFD. Welke van die twee het meeste tegen steun zijn weet ik niet.
Makkelijkheidshalve enkel de 2 extremen noemen. Samenwerken met SPD, FPD en de groenen kan ook gewoon. Die Linke is (mede door BSW) een marginale partij met voorspellingen <5%
pi_216240135
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Benieuwd waar ze elkaar gaan ontmoeten. Denk dat beide heren de bijeenkomst op eigen grondgebied houden ivm veiligheid.
Ehhh... hoe kan dat :')
  vrijdag 10 januari 2025 @ 13:34:57 #242
345631 Scjvb
pi_216240143
Op twee plaatsen tegelijk, dus?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 14:07:55 #243
201761 phpmystyle
pi_216240502
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:34 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik bedoel dat Poetin liever niet naar USA gaat (sowieso arrestatie risico), en denk dat USA ivm de grote spanningen liever niet naar Moskou gaan.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 14:09:02 #244
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216240514
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik bedoel dat Poetin liever niet naar USA gaat (sowieso arrestatie risico), en denk dat USA ivm de grote spanningen liever niet naar Moskou gaan.
Zal wel weer Istanbul worden.

vrijdag 10 januari 2025 @ 14:10:56 #245
201761 phpmystyle
pi_216240533
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:09 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Zou wat zijn als Trump het lukt om de bespreking in Washington te houden, en dat Poetin gelijk bij de grens wordt opgepakt _O- _O-
  vrijdag 10 januari 2025 @ 14:11:07 #246
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216240536
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik hoop vooral dat áls Trump linksaf slaat, wij als Europa autonoom koers blijven houden. Hoe Trump opent lijkt verdacht veel op gedragd wat Xi en Putin al vertonen. Het moet nog blijken, maar als Trump de rule based world order laat varen dan is het gebeurt met dat idee, en kunnen we straks sowieso niet meer bouwen en vertrouwen op de VS. Beter gebruiken we dit momentum om een volledig zelfstandige strategische speler te worden.

Hadden we tóch die Grippens moeten kopen..

vrijdag 10 januari 2025 @ 14:13:33 #247
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216240557
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zou wat zijn als Trump het lukt om de bespreking in Washington te houden, en dat Poetin gelijk bij de grens wordt opgepakt _O- _O-
Hihi
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 14:49:46 #248
3928 Ulx
pi_216240949
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:09 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dan geeft Erdogan een signaal aan Netanyahu.
pi_216241032
Ben ook al heel lang benieuwd of Poetin mans genoeg is om Zelensky irl te ontmoeten. Ik vermoed van niet.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:00:30 #250
201761 phpmystyle
pi_216241040
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:59 schreef xpompompomx het volgende:
Ben ook al heel lang benieuwd of Poetin mans genoeg is om Zelensky irl te ontmoeten. Ik vermoed van niet.
Lijkt mij voor beiden lastig om elkaar de hadn te schudden en evt omhelzen.
Zou het telefonisch doen
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:00:59 #251
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_216241044
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:34 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Aan Putin's nieuwe lange tafel
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_216241088
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lijkt mij voor beiden lastig om elkaar de hadn te schudden en evt omhelzen.
Zou het telefonisch doen
Omhelzen :')

Handen schudden zie ik Zelensky trouwens wel doen, die is niet zo flauw. Heeft 'ie ook meteen de moral highground.
pi_216241091
quote:
Die gaan elkaar nooit meer tegenkomen in het echt.
Siberian Kiss.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:12:56 #254
345631 Scjvb
pi_216241137
Op dit moment geen slechte vooruitzichten. Alleen nu maar zien nog wat hiervan terechtkomt, maar er bestaat goede hoop!

Want:
quote:
Regering-Biden

Peskov was positief over Trump en kritisch over de vertrekkende president Joe Biden. Hij zei dat de regering-Biden in de laatste tien dagen van het presidentschap 'van plan is alles blijven doen om de oorlog voort te zetten', inclusief mogelijke nieuwe sancties tegen Rusland.

© https://www.msn.com/nl-nl(...)f3611fff25e673&ei=41
Enfin, Trump wint aanzienlijk meer vertrouwen in het Kremlin. Biden daarentegen heeft volgens de russen z'n eigen manier om alle problemen tegemoet te treden, wat volgens hen zoveel inhoudt als 'het vuurtje in Oost-Europa brandend te houden' tegen wil en dank voor velen.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:18:42 #255
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216241180
quote:
natuurlijk niet
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:20:11 #256
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216241191
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:12 schreef Scjvb het volgende:
Op dit moment geen slechte vooruitzichten. Alleen nu maar zien nog wat hiervan terechtkomt, maar er bestaat goede hoop!

Want:
[..]
Enfin, Trump wint aanzienlijk meer vertrouwen in het Kremlin. Biden daarentegen heeft volgens de russen z'n eigen manier om alle problemen tegemoet te treden, wat volgens hen zoveel inhoudt als 'het vuurtje in Oost-Europa brandend te houden' tegen wil en dank voor velen.
We wachten het gewoon af oke? Al dat gespeculeer is echt zinloos
  vrijdag 10 januari 2025 @ 15:23:22 #257
345631 Scjvb
pi_216241207
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:20 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
We wachten het gewoon af oke? Al dat gespeculeer is echt zinloos
Doen we zeker! :)
pi_216241407
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:06 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Die gaan elkaar nooit meer tegenkomen in het echt.
Ik denk het wel hoor. Izetbegovic, Tudjman en Milosevic zaten ook met elkaar aan tafel bij Dayton.
pi_216241431
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk het wel hoor. Izetbegovic, Tudjman en Milosevic zaten ook met elkaar aan tafel bij Dayton.
Leuk voor ze.
Siberian Kiss.
  Moderator vrijdag 10 januari 2025 @ 15:51:17 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216241450
quote:

[..]
kan, jan soldaat verzint wel vaker domme dingen om niet te hoeven lopen

maar er werd gedaan alsof het een goed alternatief is voor high end pantservoertuigen
Nederland gebruikt ook ATV's maar eigenlijk zijn ze vooral goed om 3 kwartier te crossen @ de playa

als je er een meerdaagse gevechtspatrouille mee gaat doen krijg je toch vrij vlot blauwe billetjes
pi_216241472
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
krijg je toch vrij vlot blauwe billetjes
Dat krijg je in het russische leger ook wel, zonder voertuigen te gebruiken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 16:01:59 #262
3928 Ulx
pi_216241545
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is wel zo dat sommige landen veroordeelde criminelen de toegang weigeren. Daar moet Trump ook rekening mee houden.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 16:02:36 #263
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216241552
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:12 schreef Scjvb het volgende:

Want:
[..]
Ja natuurlijk wint hij vertrouwen, die vent heeft al zijn kaarten al op tafel gelegd en is zo manipuleerbaar als de pest. Art of the deal my ass.

vrijdag 10 januari 2025 @ 17:28:09 #264
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216242462
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee, de VS heeft het ICC niet erkend.
Science matters
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:33:19 #265
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216242520
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Trump heeft geen plan om de oorlog te beëindigen, Putin ook niet. Wat valt er eigenlijk te bespreken?
Science matters
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 17:39:52 #266
3928 Ulx
pi_216242592
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:33 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Trump heeft geen plan om de oorlog te beëindigen, Putin ook niet. Wat valt er eigenlijk te bespreken?
De verdeling. De een Oekraïne en Oost-Europa. De ander Canada en Groenland.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:40:12 #267
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_216242597
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
kan, jan soldaat verzint wel vaker domme dingen om niet te hoeven lopen

maar er werd gedaan alsof het een goed alternatief is voor high end pantservoertuigen
Nederland gebruikt ook ATV's maar eigenlijk zijn ze vooral goed om 3 kwartier te crossen @ de playa

als je er een meerdaagse gevechtspatrouille mee gaat doen krijg je toch vrij vlot blauwe billetjes
Als dienstplichtige tijdens nachtdropping ooit nog eens een fiets gejat
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 17:47:39 #268
3928 Ulx
pi_216242697
quote:
❗️Major sanctions update from the US and UK, targeting Russian oil revenues.

The U.S. Department of the Treasury imposed sanctions on Gazprom Neft, Surgutneftegas, Ingosstrakh, Alfastrakhovanie, and Sovcomflot.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lffmpca4j22u

Ouch.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 17:54:35 #269
3928 Ulx
pi_216242779
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lffid4xbns2y

🇩🇪🇺🇦 Germany to provide Ukraine with new weapons packages in the first half of 2025 — n-tv

▪️22 Leopard 1 tanks;
▪️25 Marder IFVs;
▪️Iris-T SLM/SLS air defense system;
▪️16 howitzers;
▪️2 Patriot launchers;

▪️7 Gepard with 120,000 rounds of ammunition;
▪️3,500 Helsing UAVs;
▪️six Sea King helicopters;
▪️250,000 artillery ammunition;
▪️a number of other weapons and equipment.
Aardig lijstje.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:23:58 #270
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216243167
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
De verdeling. De een Oekraïne en Oost-Europa. De ander Canada en Groenland.
Dat verwacht ik ook. Beide mannen denken in temen van invloedssferen.

Ik verwacht dat de EU de steven went naar het Oosten en het Zuiden. We worden een vazalstaat/-continent van China in ruil voor bescherming en worden lid van de BRICS.
Science matters
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:28:20 #271
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216243224
Het is weer 18:00 geweest!
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 18:28:22 #272
3928 Ulx
pi_216243226
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:23 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Dat verwacht ik ook. Beide mannen denken in temen van invloedssferen.

Ik verwacht dat de EU de steven went naar het Oosten en het Zuiden. Ze worden een vazalstaat van China in ruil voor bescherming en worden lid van de BRICS.
Nee hoor. Waarom zouden de landen die de hele wereld veroverden zin hebben een vazal van een voormalige kolonie te worden?
pi_216243349
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Aardig lijstje.
Nu kijken of ze dit keer wel meer dan de helft ook daadwerkelijk leveren..
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:42:18 #274
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216243386
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee hoor. Waarom zouden de landen die de hele wereld veroverden zin hebben een vazal van een voormalige kolonie te worden?
Omdat we anders worden weggevaagd door China en Rusland. Militair stellen we niks voor. Als de vliegdekschepen van die landen voor de kusten van Europa komen te liggen, de oosterse handjes zich bewegen naar de knoppen van de lanceerinrichtingen van de ballistische kernkopraketten ..... dan gaan alle handjes hier omhoog want zoals ik al zei wij Europeanen zijn "dom, dik en blij" ..... en vooral decadent.
Science matters
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 18:44:43 #275
3928 Ulx
pi_216243413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:42 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Omdat we anders worden weggevaagd door China en Rusland. Militair stellen we niks voor. Als de vliegdekschepen van die landen voor de kusten van Europa komen te liggen, de oosterse handjes zich bewegen naar de knoppen van de lanceerinrichtingen van de ballistische kernkopraketten ..... dan gaan alle handjes hier omhoog want zoals ik al zei wij Europeanen zijn "dom, dik en blij" ..... en vooral decadent.
Ah, jij bent dus een dikke domme blije lafbek?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:53:06 #276
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_216243530
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
[..]
Ah, jij bent dus een dikke domme blije lafbek?
Hoezo? Ik constateer hoe hier in Europa - en m.n. Nederland - de inwoners leven. En die manier van leven is funest om uiteindelijk te overleven in deze wereld waar het recht van de sterkste gaat gelden.

Leg mij eens uit hoe jij denkt dat dit Europa zijn eigen gang kan blijven gaan met geopolitieke tegenstanders als de VS en China. Over Rusland heb ik het nog niet eens maar dat zal ook een gigantisch veiligheidsprobleem veroorzaken.

Nee, als Europa niet binnen 3 jaar totaal is hervormd, een unie is geworden met onbeperkte macht van Brussel en 5% van het BNP besteed aan militaire uitgaven dan hebben we uiteindelijk de keuze tussen:
1. vazalstaat van de VS worden in ruil voor bescherming
2. vazalstaat van China worden in ruil voor bescherming
3. totaal van de kaart worden geveegd

Fijne avond verder.
Science matters
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 18:58:09 #277
3928 Ulx
pi_216243601
Ah, anderen zijn dik en dom maar jij niet.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:56:50 #278
201761 phpmystyle
pi_216244475
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:53 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Hoezo? Ik constateer hoe hier in Europa - en m.n. Nederland - de inwoners leven. En die manier van leven is funest om uiteindelijk te overleven in deze wereld waar het recht van de sterkste gaat gelden.

Leg mij eens uit hoe jij denkt dat dit Europa zijn eigen gang kan blijven gaan met geopolitieke tegenstanders als de VS en China. Over Rusland heb ik het nog niet eens maar dat zal ook een gigantisch veiligheidsprobleem veroorzaken.

Nee, als Europa niet binnen 3 jaar totaal is hervormd, een unie is geworden met onbeperkte macht van Brussel en 5% van het BNP besteed aan militaire uitgaven dan hebben we uiteindelijk de keuze tussen:

Fijne avond verder.
dat klinkt niet goed zeg.
pi_216244485
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
dat klinkt niet goed zeg.
Nee, die woorden hadden ook in een andere volgorde gekund.
pi_216244579
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:53 schreef Bassie48 het volgende:

[..]

Fijne avond verder.
Zo; jij hebt er zin aan lees ik. :D
Vakman pur sang
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:06:56 #281
201761 phpmystyle
pi_216244600
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, die woorden hadden ook in een andere volgorde gekund.
Ik mis vooral de optie: hybride bondgenootschappen aangaan, ofwel zaken doen met elk continent en je niet teveel inmengen in de spanningen. Hoe meer je uitgeeft aan defensie, hoe minder je kan uitgeven aan comfort voor de burgers zoals lagere belastingen of goede oncologie zorg en alles wat daar tussen in ligt.
pi_216244958
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik mis vooral de optie: hybride bondgenootschappen aangaan, ofwel zaken doen met elk continent en je niet teveel inmengen in de spanningen. Hoe meer je uitgeeft aan defensie, hoe minder je kan uitgeven aan comfort voor de burgers zoals lagere belastingen of goede oncologie zorg en alles wat daar tussen in ligt.
Dat klinkt al een stuk beter.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:30:46 #283
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216244996
quote:

[..]
Wil jij logica uit deze discussie houden? Anders tikken we nooit draadje # 10.000 aan :X
Heel veel sambal
pi_216245495
quote:

[..]
Ja, lekker chillen met chemotherapie.
Siberian Kiss.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 21:21:25 #285
3928 Ulx
pi_216245828
quote:
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lffwllzegc2m

⚡️Ukrainian lawmakers move to dismiss Energy Minister, MP Zhelezniak reports.

Reasons raised for the motion, included "systemic corruption in the energy sector," "failure to protect parts of the energy infrastructure," and "lies and manipulations."

https://kyivindependent.c(...)zhelezniak-reported/
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 21:24:04 #286
3928 Ulx
pi_216245869
Weer een aanval in Donetsk afgeslagen. De Russen beginnen vast te lopen. De tijd van in driedaagse bliksemoffensieven 5 vierkante kilometer veroveren lijkt over.

quote:
Ukrainian forces have successfully repelled a Russian assault on the Donetsk front, National Guard unit Phoenix confirms.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lffw5cf75c26
  vrijdag 10 januari 2025 @ 21:30:04 #287
201761 phpmystyle
pi_216245978
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:02 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Ja, lekker chillen met chemotherapie.
Je weet zelf dat je weinig grappig bent?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 21:30:49 #288
201761 phpmystyle
pi_216245991
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat klinkt al een stuk beter.
Al heel lang beweerd hoor. Als EU kunnen we in de huidige geopolitieke situatie maar beter iedereen te vriend houden, en niet teveel leunen op USA. Zeker niet gezien de huidige ontwikkelingen.
pi_216246076
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je weet zelf dat je weinig grappig bent?
Een andere manier om je domheid te overtreffen is niet voorhanden.
Siberian Kiss.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 21:38:07 #290
201761 phpmystyle
pi_216246127
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:35 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Een andere manier om je domheid te overtreffen is niet voorhanden.
Hihi.
Ik vraag mij altijd af of mensen in het echt net zo zijn zoals hier anoniem op een forum
En nu ben ik wel weer klaar met je.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 21:40:13 #291
3928 Ulx
pi_216246175
Ah,

quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lffur25css26

🇺🇦💶 Ukraine receives ¤3 billion from frozen Russian assets. Under the G7 ERA program, Ukraine has formally received the first tranche, repayable through proceeds from seized Russian assets. This marks the start of a ¤50 billion initiative by G7 nations to ensure that "Russia pays" for its aggression.
Mooi, dat zijn de bedragen. Dank je wel Rusland! Er mag geld van worden gebruikt voor wapens, en voor drie miljard kun je aardig wat bestellen. De landmacht kocht 46 Leopard2A8's voor 15 miljoen euro per stuk. (De rest van het budget was voor training, bouw van opslag, afschrijving, etc. Minder relevant voor Oekraïne). Dus genoeg bestellen om één of twee bataljons uit te rusten met die dingen zou mogelijk moeten zijn.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 22:00:09 #292
3928 Ulx
pi_216246610
Meldingen dat er weer wat ontploft in Berdyansk. Dronealarm in Taganrog, Rostov, de Krim, Krasnodar en Voronezh. Rusland krijgt dus weer klappen.

Edit:

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfg43swens22

Ik begrijp dat als ~50 drones die skimmen over de Zee van Azov.

[ Bericht 50% gewijzigd door Ulx op 10-01-2025 22:18:14 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 januari 2025 @ 22:16:28 #293