SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom ik op terug.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:59 schreef skysherrif het volgende:
@:achja dit is meer jouw expertise, kan jij uitleggen wat de rol is van corpses in het oekraiens leger?
Volgens mij is dat een stuk minder sinds de F16 icm ATACMs - de F16 kunnen dieper over Russisch grondgebied onderscheppen en de ATACMs komen bij de vliegvelden waar de Russische kisten staan die die bommen afwerpen dus ik meen dat ze allemaal verder achter het front verhuisd zijn. Mede daarom worden ze daar ook zo zenuwachtig van die nieuwere UA drones die nóg verder komen - staan de vliegtuigen nóg niet veilig; zie actuele situaties op Engels.quote:Op woensdag 8 januari 2025 13:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze alsnog met glide bombs de troepen kunnen raken dan.
Het probleem voor Sanders zouden niet de nationale verkiezingen maar de voorverkiezing van de democratische partij zijn. Over het algemeen denk ik dat de twee presidentschappen van Trump eigenlijk eerder de zwakte in de democratische partij toont, met Clinton en Harris is men twee keer aan komen zetten met bijzonder zwakke kandidaten.quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat zeiden ze over Trump ook.
Ik denk dat Sanders de enige is die in kan breken bij de witte onderklasse waarin Trump populair is.
Typisch defensie weer dit.quote:
Hij kan het toch ook druk hebben...quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Typisch defensie weer dit.
Mooi, schakel die basis maar uit. Hopelijk gaan we beelden zien van geparkeerde strategische bommenwerpers. Poetin is heel trots op de Tu-160 Blackjack, dus die raken gaat hem pijn doen. Helaas weet ik niet zeker of die er nog staan of dat ze na de eerdere aanvallen zijn gevlucht.quote:💥 Russia: More Ukrainian drone strikes today on the fuel depot that services the military aircraft at the Engels Air Base.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfayoxt3ac2v
Dat zijn toch ambtenaren?quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij kan het toch ook druk hebben...
En dat allemaal van onze belastingcenten he???!!quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Typisch defensie weer dit.
Nu hebben ze haast, maar beter laat dan nooit.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfay75lpe22y
A Pentagon senior defense official said that "the vast majority" of defense supplies promised through the PDA (Pentagon stocks) will be delivered to Ukraine this month.
https://www.defense.gov/N(...)briefing-on-ukraine/
quote:Ukraine envoy Keith Kellogg said that Trump aims to resolve Russia's war against Ukraine within 100 days after inauguration. He stresses: "Trump isn't about giving something to Putin. It's about saving Ukraine's sovereignty and ensuring fairness."
https://www.foxnews.com/video/6366827160112
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lfaxy5iewk2y
Dit...quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij kan het toch ook druk hebben...
Ik snapte hem wel hoor.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Nou ik zal nog eens een grapje maken.
Misschien kunnen ze strategische zweefvliegtuigen gaan inzetten voor de aanvallen tegen ziekenhuizen.quote:The Kombinat Kristal oil depot in the Saratov region, which supplied fuel to the Engels-2 military air base, started burning even more intensely. According to one of the locals, another tank on it caught fire. People on social networks are also complaining of a strong smell of burning.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfb5vkoj3k2d
quote:The Russian Emergencies Ministry mourns the death of Gennady Afanasyev and Zhaslan Teleupov
Today in the Saratov region, employees of the Russian Emergencies Ministry died while on duty.
Gennady Afanasyev - Chief of the 1st Fire and Rescue Unit of the 3rd Fire and Rescue Squad. Graduate of the Ural Institute of the State Fire Service of the Russian Emergencies Ministry. For more than 4 years, he fought fires in combat units in Saratov.
Zhaslan Teleupov is a senior firefighter of the 4th fire and rescue unit of the 3rd fire and rescue squad. Since 2019, he has been in the ranks of the Ministry of Emergency Situations of Russia.
Alexander Kurenkov expressed his condolences to the families and friends of the victims.
Oekraïense soldaten hebben een dode nork gevonden met op zijn lijk zijn dagboek/notities. Zo gedisciplineerd zijn ze dus ook niet. En dat is goed nieuws. Laat ze maar lekker met de Russen op de vuist gaan. Flink wat onderlinge spanning en wantrouwen is prima.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lfb6vjb63k2l
🇰🇵 SOF have revealed a translated excerpt from the notes of Private Jong, shedding light on his alleged misconduct during operations.
❗️In the note, Jong admits to stealing from Russians and selling the stolen items. His actions were discovered and could have had serious consequences.
quote:
En jammer genoeg zal geen enkele van die vredesduiven hierop reageren.quote:Op donderdag 9 januari 2025 00:11 schreef Ulx het volgende:
Trump heeft nu zelf zes maanden genoemd. Je zal als vredesduif maar op hem hebben gestemd omdat hij de oorlog binnen een dag zou hebben beëindigd.
De oorlog duurt nog even.
Engels-2 heeft meerdere aanvallen te verwerken gehad de afgelopen 24 uur. Slavyansk-na-Kuban ,ligt aan de overkant van Kertj, krijgt nu klappen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 00:24 schreef skysherrif het volgende:
heb wel het idee dat het iets rustiger is qua aanvallen, iig gelukte aanvalen, op gisteren uiteraard na dan
Vooralsnog wat ik gezien heb vannacht is het allemaal geluid van actieve luchtverdediging nog geen *hit*quote:Op donderdag 9 januari 2025 00:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Engels-2 heeft meerdere aanvallen te verwerken gehad de afgelopen 24 uur. Slavyansk-na-Kuban ,ligt aan de overkant van Kertj, krijgt nu klappen.
Uit Koersk hoor je niets wegens opsec. De AFU komt later wel met beelden.
quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:01 schreef skysherrif het volgende:Misschien handig als je je post icon verandert bij dit soort berichten, komt bizar over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dodental is opgelopen naar 32.
Ohja daar denk ik nooit aan heb dat in jaren nooit aangepast, maar inderdaad.quote:Op donderdag 9 januari 2025 00:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Misschien handig als je je post icon verandert bij dit soort berichten, komt bizar over.
Als zo'n plek eenmaal is opgeblazen dan hoef je dat natuurlijk niet nog een keer te doen. Bij een aantal raffinaderijen knalden ze één of meerdere distillatiekolommen kapot en dan staat de halve of soms hele installatie stil. Die dingen zijn maatwerk, je wandelt niet even de Drillers'R'Us binnen om een paar nieuwe te bestellen en die schroef je er volgende week op een woensdagmiddag in. Die olietanks worden ook gebruikt om mengsels te maken. Chemicaliën erbij. Andere distillaat er doorheen. Etc. Net wat voor een product je wil maken. Als je op genoeg plekken van zo'n terminal teringzooi schopt kan dat niet meer. Dan hoef je er dus ook geen drones of raketten aan te besteden. In ieder geval niet tot de boel gerepareerd is.quote:Op donderdag 9 januari 2025 00:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Vooralsnog wat ik gezien heb vannacht is het allemaal geluid van actieve luchtverdediging nog geen *hit*
Mwuah bedoel gewoon over het algemeen op vliegvelden, fabrieken, rafinaderijen en olieopslagplaatsen. Het is niet meer zoveel als dat het eerst was.
Ofd at Oekraine drones aan het opsparen is of dat toch Rusland iets beter is geworden ze te traceren, maar ook het bevestigen van netten idk.
408 km2 met ~48,670 aan verliezen (dood, gewond, vermist, gevangen). Dus ~120 man per veroverde vierkante kilometer. Maar in november veroverden ze 712 km2 tegen ~45.720 aan verliezen. Da's 65 man per km2quote:https://bsky.app/profile/warmapper.org/post/3lf6vytzcup2u
As of the end of December 2024, Russia occupied 18.14% (+0.07%) of Ukraine, including Crimea and the areas of Donetsk and Luhansk occupied before 2022, shown in purple.
This represents a net gain by Russia of approximately 408km² over the month.
Misschien dat dat bij sommigen zo werkt, maar ik steun imperialisme van geen enkel land en zeker niet van de VS. En dat rare gedoe van Trump met de inlijving van Canada, Panama-kanaal en Groenland is gewoon achterlijk van Trump.quote:
gelachenquote:Op donderdag 9 januari 2025 01:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Volgens Robert Jensen
Simonyan had haar telegram opengezet in de reacties om haar man sterkte te wensen voor de volgers.quote:Op donderdag 9 januari 2025 01:45 schreef oheng het volgende:
Het is 9 januari. Als het goed is moet rusland weer buitenlandse valuta kopen.
Hier alvast een Yahoo linkje
RIA: De man van Simonyan ligt in coma.
Wat jammer nou. Nadat hij jarenlang Oekrainers de dood toewenste, is hij zelf voortijdig aan de beurt.
Dit schept misschien wel kansen voor sommuge Fokkers. Over een paar jaartjes kun je haar kopen voor een paar yuan op russianbride.com
Ik zie niks?quote:Op donderdag 9 januari 2025 01:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Simonyan had haar telegram opengezet in de reacties om haar man sterkte te wensen voor de volgers.
Dat ging precies zoals je denkt dat het ging, erg grappig om te volgen.
De enige - voor zover ik weet - die het enige ware verhaal vertelt.quote:
Ik ben me gaan interesseren in Robert Jensen na de mega-hoax covid en de min of meer opgedrongen 'covid-vaccins' die overal in het lichaam permanente schade hebben veroorzaakt bij iedereen en bij velen tot de dood heeft geleid en kan worden beschouwd als wereldwijde genocide.quote:Op donderdag 9 januari 2025 02:49 schreef Ulx het volgende:
Dus die Jensen is gewoon een doorgedraaide bothsider die maar van alles is gaan verzinnen over westerse regeringen om die als minstens zo slecht af te kunnen schilderen als die van Rusland. Waarschijnlijk omdat hij niet kan of wil accepteren dat zijn (voormalige) held Poetin een corrupte maffiabaas is.
Doet me denken aan een vage kennis van me die in de jaren negentig volhield dat de Killing Fields in Cambodja de schuld van de VS waren omdat de Rode Khmer niets anders kon of zoiets. Gevolgd door een huichelend Maar uiteraard was Pol Pot ook niet goed heur maar je moet zijn situatie begrijpen.
Als je denkt dat de hele wereld om je heen gek is geworden, misschien is het dan tijd om je zelf in de spiegel te bekijken en de realiteit te accepteren.quote:Op donderdag 9 januari 2025 03:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben me gaan interesseren in Robert Jensen na de mega-hoax covid en de min of meer opgedrongen 'covid-vaccins' die overal in het lichaam permanente schade hebben veroorzaakt bij iedereen en bij velen tot de dood heeft geleid en kan worden beschouwd als wereldwijde genocide.
Dat heeft in elk land plaatsgevonden. Over de gehele aarde. Velen van deze geïnjecteerde mensen leven nog, maar kunnen elk moment dood neervallen of middels lage frequenties of andere golven veranderen in zombies of erger. Waarschijnlijk is zelfs de ziel aangetast hierdoor.
Trump heeft meegedaan aan de hoax onder operation warpspeed, ook in Rusland waren 'maatregelen' en ook in westerse landen, en zeker in China.
Ik weet echt niet meer wie ik nog kan vertrouwen, werkelijk niet.
Ik durf niet eens meer naar een ziekenhuis mocht ik iets onder de leden hebben. Ik mankeer gelukkig weinig. Deze hoax is zo massaal.
Deze oorlog lijkt dan weer uit te lopen op een derde wereldoorlog, weer een speeltje van de elite om mensen uit te roeien. Trump zou iets aan de oorlog doen, maar lijkt nu juist oorlog te willen gaan voeren.
Ik weet het echt niet meer gast. Sinds 2020 is de wereld krankzinnig. Een grote psychiatrische instelling.
Als ik op X lees wat dat vaccin met je lichaam doet, krijg ik gewoon overgeef-neigingen. Iedere regering deed daar aan mee. Iedereen. Ook Poetin inderdaad.
Het zal je echt nog verbazen hoe weerbarstig die installaties zijn. Ik werkte bij Aramco in Saudi toen die aanvallen op Abqaiq en Khurais waren, wel op andere plek gelukkig, maar aardig wat meegekregen.. die waren ook flink beschadigd door vuur maar verbazend snel weer in bedrijf. Nou heeft Rusland natuurlijk wel grote problemen met materialen en expertise importeren vergeleken met Saudiquote:Op donderdag 9 januari 2025 00:08 schreef Ulx het volgende:
Echt een goede fik. Daar komt voorlopig geen kerosine meer vandaan. Geheid dat de hitte alles bovengronds heeft aangetast.
[..]
Zijn helaas redelijk snel en goed met omzeilen van de embargos. Helaas al genoeg videos gezien waar ze hele westerse installaties weer terug monteren in die rafinaderijenquote:Op donderdag 9 januari 2025 07:11 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het zal je echt nog verbazen hoe weerbarstig die installaties zijn. Ik werkte bij Aramco in Saudi toen die aanvallen op Abqaiq en Khurais waren, wel op andere plek gelukkig, maar aardig wat meegekregen.. die waren ook flink beschadigd door vuur maar verbazend snel weer in bedrijf. Nou heeft Rusland natuurlijk wel grote problemen met materialen en expertise importeren vergeleken met Saudi
Die laatste zin is wel cruciaal.quote:Op donderdag 9 januari 2025 07:11 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het zal je echt nog verbazen hoe weerbarstig die installaties zijn. Ik werkte bij Aramco in Saudi toen die aanvallen op Abqaiq en Khurais waren, wel op andere plek gelukkig, maar aardig wat meegekregen.. die waren ook flink beschadigd door vuur maar verbazend snel weer in bedrijf. Nou heeft Rusland natuurlijk wel grote problemen met materialen en expertise importeren vergeleken met Saudi
quote:Op donderdag 9 januari 2025 02:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De enige - voor zover ik weet - die het enige ware verhaal vertelt.
Komt er eigenlijk op neer dat alle wereldleiders bezig zijn met slechte dingen gericht tegen ons, tegen het volk, wel volk waar dan ook en ons tot slaven te maken. Waar het heel erg veel op lijkt, zeker na covid.
De verlosser komt niet, de verlossing komt wel.
Geen enkele man of vrouw binnen deze drie dimensie zal of kan ons verlossen. Je vertrouwen stellen in een Zelensky, een Poetin, een Lukashenko, een Kamala, een Brekelmans, een Trump, een Musk, een Xi, een Biden is onzinnig.
Wij, de mensheid moeten opstaan tegen de elites wereldwijd.
Moeilijk, maar het zal moeten. Geen hoop op een verlosser dus, we moeten het zelf doen.
Maar goed dit is een beetje BNW dus, beetje off topic.
Maar ik heb het al eerder geschreven, het gewone klootjesvolk is altijd de klos. Zij zijn diegenen die moeten sneuvelen, of het nu Russen zijn, Amerikanen of Oekrainers. De elite sneuvelt nooit, zij vechten niet. Zij zitten er goed bij, volgevreten, in luxe villa's, in luxe jachten in prive-jets met het beste eten en de beste vrouwen. Het klootjesvolk kan wegkwijnen drie-hoog-achter in een kansenwijk en mag blij zijn als je je gezin elke dag te eten kan geven en de verwarming op 18 kan zetten in de winter.
Het zijn eigenlijk allemaal vrienden van elkaar. Zelensky, Poetin, Biden, Obama, Trump, Musk, Rutte.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
FTFY.quote:Op donderdag 9 januari 2025 01:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Misschien dat dat bij sommigen zo werkt, maar ik steun imperialisme van geen enkel land en zeker niet alleen van de VS niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |