abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 januari 2025 @ 11:11:19 #1
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216201050
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 10:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Tegenwoordig wordt Chamberlain inderdaad vaak te grabbel gegooid terwijl het toch hij was die Engeland voorbereide op de oorlog. Het was precies zijn voorganger die het Engelse defensiebudget had uitgekleed.

Al voor de Münchenovereenkomst was overigens al besloten in Frankrijk en Engeland dat het Sudetenland terug naar Duitsland zou moeten gaan vanwege het zelfbeschikkingsrecht. Het Sudetenland vormde indertijd een soort staat binnen een staat.
Overigens is het ook interessant te bezien dat de Soviet Unie bereid was de Tsjechen te steunen mits het gebruik mocht maken van Pools grondgebied.
Polen en Hongarije maakten van de situatie gebruik om ook grondgebied op te eisen.
München kan ook als een nederlaag voor Hitler gezien worden, hij wist de Fransen en Engelsen immers niet te overtuigen van verdere toezeggen die bij Bad Honesberg eerder al gedaan werden.
Ja, de SU was bereid om Tsjechoslowakije te verdedigen, mits Frankrijk de eerste klap zou uitdelen aan Duitsland. Nou moet je wel in het achterhoofd houden, dat de SU vertrouwen in 1938 wel veel gevraagd zou zijn.

En wat hier in onze geschiedschrijving steeds onderbelicht blijft is, dat Polen en Hongarije ook stukken uit Tsjechoslowakije hadden ingepikt, nadat de Duitsers Sudetenland hadden ingenomen.
Overigens had Chamberlain vanaf maart 1939 meerdere malen geprobeerd om met Polen (en Frankrijk) en de SU een alliantie tegen Duitsland af te sluiten, maar Polen hield toen steeds de boot af.
pi_216201714
twitter

Poetin begint wanhopig te worden?
pi_216201931
De oorlogsveteraan Paul is nu ook in Oekraïne geweest, en zelfs in de omgeving van Toretsk.

Bekijk deze YouTube-video

Dit is een van zijn meest interessante video's over hoe het is ter plaatse voor de Oekraïense militairen..
pi_216202134
Task & purpose heeft ook zn tweede voor de liefhebber:

pi_216202277
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 12:03 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Uit z'n duim gezogen. Hoe kan hij die informatie al hebben? Niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216202289
Ik denk dat het gewoon een frozen conflict blijft met hier en daar wat oplaaiingen in ieder geval de komende 20 jaar en in tussentijd blijft Rusland proberen om een puppet regime te installeren.
pi_216202314
quote:
[ x ]

Onacceptabel. Die bases opdoeken maakt het alleen maar makkelijker voor hem om die landen in de toekomst ook binnen te vallen.

Draai hem de duimschroeven aan. Gewoon Oekraïne in de NAVO én die bases blijven bestaan.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 12:57:06 #9
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216202323
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 12:53 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat het gewoon een frozen conflict blijft met hier en daar wat oplaaiingen in ieder geval de komende 20 jaar en in tussentijd blijft Rusland proberen om een puppet regime te installeren.
En daar zit nu echt niemand op te wachten. Daarom snap ik ook wel dat Oekraïne door wil blijven vechten en dag Europa dag blijft steunen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 13:09:17 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216202458
quote:
Dan blijft Koersk nog 20 jaar in Oekraiense handen. Denk je dat Poetin dat accepteert?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 13:12:48 #11
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216202495
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan blijft Koersk nog 20 jaar in Oekraiense handen. Denk je dat Poetin dat accepteert?
Twintig jaar. Op den duur zou i.i.g. Poetin de pijp uit moeten/mogen zijn.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 13:15:28 #12
3928 Ulx
pi_216202529
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:12 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Tja, maar dat zegt niets.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216202600
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk dat ze Koersk gewoon parkeren omdat het toch vrij weinig voorstelt. En dan langzaam maar zeker knijpen ze de Oekraïners er uit. Ik zie in ieder geval niet hoe Koersk goed onderhandelmateriaal is.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 13:21:43 #14
345631 Scjvb
pi_216202606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Tja, maar dat zegt niets.
Dat klopt wel. Want genoeg engnekken daar die het graag van hem overnemen. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216202653
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:21 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dat klopt wel. Want genoeg engnekken daar die het graag van hem overnemen. ;)
Patrushev of die nieuwe jonge bodyguard, ben z'n naam kwijt, worden genoemd als opvolgers.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 13:25:22 #16
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216202659
quote:
[ x ]

Nee
  dinsdag 7 januari 2025 @ 13:39:19 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216202880
quote:
[ x ]

Navo is geen optie meer.
Als dat wel gebeurt, kom ik Poetin hoogstpersoonlijk uitlachen.

Dan is het een zwakkeling.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216203096
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat ze Koersk gewoon parkeren omdat het toch vrij weinig voorstelt. En dan langzaam maar zeker knijpen ze de Oekraïners er uit. Ik zie in ieder geval niet hoe Koersk goed onderhandelmateriaal is.
Daar zul je toch militair geweld voor moeten gebruiken. En dat betekent een einde aan de onderhandelingen of de 'vredesdeal'.
pi_216203245
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Daar zul je toch militair geweld voor moeten gebruiken. En dat betekent een einde aan de onderhandelingen of de 'vredesdeal'.
Dat kan zeker.
pi_216203494
quote:

[..]
Dan schendt Rusland dus automatisch het bestand.
pi_216203551
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:39 schreef phpmystyle het volgende:

Dan is het een zwakkeling.
Dat is hij per definitie, hij schuilt zich achter anderen en aan het front zal je hem niet aantreffen. Die overtrokken machtsdrang komt voort uit een angstige, zwakke geest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 07-01-2025 14:47:07 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 7 januari 2025 @ 14:36:23 #22
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216203596
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 14:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat kan zeker.
Ja, beetje kremlin wensdenken dat oekraine zich braaf aan het bestand houd, terwijl rus in kursk haar offensief doorzet. Uh huh. Ain't gonna happen. Dan gaat oekraine er gewoon ook weer vol in.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 15:26:09 #23
3928 Ulx
pi_216203978
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 14:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat kan zeker.
En ik neem aan dat terugschieten een provocatie zal zijn?
pi_216204008
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 15:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
En ik neem aan dat terugschieten een provocatie zal zijn?
Dat zou een enorme escalatie vanuit het hypocriete Westen zijn uiteraard.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 15:46:58 #25
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216204287
:D

twitter

&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 17:27:32 #26
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216205670
quote:
Zoals de VS al jaren doet in de EU dus. Allemaal puppets die braaf naar de pijpen van Washington dansen. Oekraine was eerst onderdeel van de USSR en nu zijn ze onderdeel van de VS, een soort Puerto Rico-achtige status. Een win-gewest voor Amerikaanse belangen.

Echt onafhankelijk zijn ze nooit geweest.

Je ziet ook in wat er onder meer in Slowakije, Georgie. Roemenie, Hongarije gebeurt. Bevalt de Amerikanen de uitslag niet dan komt er weer een kleurenrevolutie, 'spontane' revoluties vanuit het *kuch* volk (zoals Oekrainers en Amerikanen die nu in Georgie tegen de regering aan het demonstreren zijn met wel heel erg mooie en luxe en vaak Engelstalige boorden) of zoals in Roemenie wordt de uitslag gewoon geheel naast zich neergelegd.

Bedankt voor uw stem. Doen we niets mee. :')

Net als Oekraïne referendum in 2015. Of EU referendum in 2005.

En wanneer is Europa eigenlijk voor het laatst onafhankelijk geweest? Of Nederland? Nadat de Duitsers vertrokken waren in mei 1945 werden we bezet door de Amerikanen.
pi_216205990
quote:

[..]
Die Noord Koreanen vechten daar dan voor de lol zeker, gratis en voor niets.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:00:58 #28
pi_216205995
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:12 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Poetin is behoorlijk soft in vergelijking met zijn opvolgers. Zijn opvolgers pikken onze streken helemaal niet. We zouden blij moeten zijn met zo'n 'softie' als Poetin.

We leven echt in een droomwereld in het westen. Heel ver van de echte rauwe realiteit.
Net als dat we echt denken dat als de VS zich uit de NAVO terugtrekt, onze Europese legers wel Rusland kunnen binnentrekken.
Trek nog een blik ongedisciplineerde soldaten open die pang pang roepen vanwege een tekort aan munitie zou ik zeggen. Dat schrikt de Russen vast wel af. c_/

pi_216205997
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 17:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

En wanneer is Europa eigenlijk voor het laatst onafhankelijk geweest? Of Nederland? Nadat de Duitsers vertrokken waren in mei 1945 werden we bezet door de Amerikanen.
Voel jij je bezet? Waarschijnlijk ga je "ja" zeggen, wat je mag hier niet eens RT kijken.

Als onze opa's nu nog hadden geleefd, had jij dan nu tegen jouw opa durven zeggen dat je net zo bezet bent als hij van
'40 tot '45 was? Met dezelfde beperkingen qua politiek, meningen en bewegingsvrijheid, die men toen had? Ik neem aan dat je "ja" zegt.
pi_216206012
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 17:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Zoals de VS al jaren doet in de EU dus. Allemaal puppets die braaf naar de pijpen van Washington dansen. Oekraine was eerst onderdeel van de USSR en nu zijn ze onderdeel van de VS, een soort Puerto Rico-achtige status. Een win-gewest voor Amerikaanse belangen.

Je ziet ook in wat er onder meer in Slowakije, Georgie. Roemenie, Hongarije gebeurt. Bevalt de Amerikanen de uitslag niet dan komt er weer een kleurenrevolutie, 'spontane' revoluties vanuit het *kuch* volk (zoals Oekrainers en Amerikanen die nu in Georgie tegen de regering aan het demonstreren zijn met wel heel erg mooie en luxe en vaak Engelstalige boorden) of zoals in Roemenie wordt de uitslag gewoon geheel naast zich neergelegd.

Ja, niet alsof Stalin tijdens het terugdrijven van de Nazi's die landen die je noemt stuk voor stuk heeft overgenomen. Die zijn uit vrije wil bij de Sovjet Unie gegaan :') En de VS heeft "ons" gedwongen. :') En Rusland doet niet aan puppetregimes.

Jij bent gek en/of heel dom, en de realiteit compleet kwijt.
pi_216206114
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Poetin is behoorlijk soft in vergelijking met zijn opvolgers. Zijn opvolgers pikken onze streken helemaal niet. We zouden blij moeten zijn met zo'n 'softie' als Poetin.

We leven echt in een droomwereld in het westen. Heel ver van de echte rauwe realiteit.
Net als dat we echt denken dat als de VS zich uit de NAVO terugtrekt, onze Europese legers wel Rusland kunnen binnentrekken.
Trek nog een blik ongedisciplineerde soldaten open die pang pang roepen vanwege een tekort aan munitie zou ik zeggen. Dat schrikt de Russen vast wel af. c_/

Waar komt toch die gedachte vandaan dat Europa Rusland binnen wil vallen? Helemaal niemand heeft trek in dat debiele volk.
pi_216206160
Wappie uurtje is weer begonnen 🥱
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:21:29 #33
pi_216206254
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:01 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Voel jij je bezet? Waarschijnlijk ga je "ja" zeggen, wat je mag hier niet eens RT kijken.

Als onze opa's nu nog hadden geleefd, had jij dan nu tegen jouw opa durven zeggen dat je net zo bezet bent als hij van
'40 tot '45 was? Met dezelfde beperkingen qua politiek, meningen en bewegingsvrijheid, die men toen had? Ik neem aan dat je "ja" zegt.
Natuurlijk zijn we bezet hier.
Er hoeft maar een Amerikaanse delegatie te komen die het ergens niet mee eens is en we buigen direct. De 'Hollanditis' van heel lang geleden is echt wel voorbij. En ook dat kwam ons op een bezoekje van een zware delegatie te staan.

In de pas lopen, want anders ...

De Serviërs kunnen er bijvoorbeeld over meepraten.
Of de Guatemalteken.
Of de Chilenen.
Of de Nicaraguanen.
Of de Cubanen

Doe braaf wat we zeggen anders schieten we jullie hoofdstad aan gort. En omdat Nederland altijd het braafste jongetje van de klas overkomt ons niets. Maar als we een krachtiger president hadden gehad hadden we ook bommen kunnen koppen op Amsterdam en Rotterdam. Niet van de Russen, maar van onze 'vrienden' de Amerikanen.

En hoe vriendelijk ze voor ons zijn kan je zelf ook nagaan in de heel recente geschiedenis waarin ze onze pijpleiding (een deel is Nederlands, samen met de Duitsers en de Russen) Nordstream hebben opgeblazen. Of zoals Nuland het uitdrukt 'F*ck the EU.
Maar he, we kunnen wel peperduur milieuonvriendelijk schaliegas uit de VS kopen waardoor nu de Duitse maakindustrie kopje onder gaat en het leven voor de gewone man/vrouw in Nederland onbetaalbaar is geworden en een warm huis in de winter voor veel gezinnen een luxe is geworden.
pi_216206267
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:14 schreef RotatoR het volgende:
Wappie uurtje is weer begonnen 🥱
Met wappies kun je nog lachen, dit riekt naar slechte mentale gezondheid.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:23:33 #35
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216206278
:O
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:23:47 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216206284
Ook Macron eist realisme. Goede ontwikkelingen, stemt mij hoopvol.

dinsdag 7 januari 2025 @ 18:23:58 #37
pi_216206285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:03 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ja, niet alsof Stalin tijdens het terugdrijven van de Nazi's die landen die je noemt stuk voor stuk heeft overgenomen. Die zijn uit vrije wil bij de Sovjet Unie gegaan :') En de VS heeft "ons" gedwongen. :') En Rusland doet niet aan puppetregimes.

Jij bent gek en/of heel dom, en de realiteit compleet kwijt.
De Russen doen dit net zo goed inderdaad.
Heb ik ergens anders beweerd dan?

De Amerikanen doen het massaler, maar inderdaad de Russen doen dit ook. Hoort een beetje bij grootmachten helaas. Maar de reguliere media doet net alsof de VS (en Oekraine) heilige landen zijn die nooit iets verkeerd doen. Tot 2022 kon je in de gewone media nog gewoon lezen over het neo-nazi-probleem in Oekraine. Nu ineens zijn al die neo-nazi's omgevormd tot lieve Groenlinks-bakfietsmoeders die latte machiato soyamelk drinken bij de Starbucks.
pi_216206297
:') Negeren dan maar.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:25:19 #39
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216206298
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:22 schreef havanagila het volgende:

[..]
Met wappies kun je nog lachen, dit riekt naar slechte mentale gezondheid.
wappies in serieuze topics zijn wat irritant.
Net als de ' ;)' smiley. Doe gewoon niet zo kinderachtig.
pi_216206314
quote:

[..]

Daarom is het ook zo belangrijk dat Rusland doorstoot naar west-europa na de denazificatie van Oekraine. Honderden miljoenen Europeanen wachten al sinds 1945 op bevrijding van de Amerikaanse onderdrukking.

Laten we hopen dat Rusland snel steden als Utrecht en Amsterdam denazificeert zoals ze ook met Alleppo, Grozny, Mariupol en anderen hebben gedaan. Dan kunnen wij Nederlanders straks weer in vrede en vrijheid verder leven <3
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:30:51 #41
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216206343
Ik ga wel gewoon nazi worden dan denk ik!
pi_216206344
Iemand is vergeten de deur van BNW achter zich dicht te doen zie ik.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:31:59 #43
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216206355
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
De Russen doen dit net zo goed inderdaad.
Heb ik ergens anders beweerd dan?

De Amerikanen doen het massaler, maar inderdaad de Russen doen dit ook. Hoort een beetje bij grootmachten helaas. Maar de reguliere media doet net alsof de VS (en Oekraine) heilige landen zijn die nooit iets verkeerd doen. Tot 2022 kon je in de gewone media nog gewoon lezen over het neo-nazi-probleem in Oekraine. Nu ineens zijn al die neo-nazi's omgevormd tot lieve Groenlinks-bakfietsmoeders die latte machiato soyamelk drinken bij de Starbucks.
Oekraine is vooral het slachtoffer van twee rivaliserende blokken. De diplomatiek aldaar had moeten weten dat ze tussen het Westen en het Kremlin in zouden komen te staan met alle gevolgen van dien.

Maar voor de burgers aldaar is het zuur.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:32:37 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216206362
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Iemand is vergeten de deur van BNW achter zich dicht te doen zie ik.
Je bent er uit gelopen?
pi_216206365
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Oekraine is vooral het slachtoffer van twee rivaliserende blokken.
Nee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216206375
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:25 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
wappies in serieuze topics zijn wat irritant.
Net als de ' ;)' smiley. Doe gewoon niet zo kinderachtig.
Als je buurman zulke wartaal uitslaat, maak je je toch ook zorgen om z'n geestelijke gesteldheid?

:')
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:35:58 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216206391
Ik ben benieuwd, wat vinden jullie van de nieuwe opstelling van Macron dat het opgeven van territoriale stukken niet langer taboe moet zijn?

Is Macron een Russofiel geworden of vaart hij een realistisch scenario?
pi_216206401
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:00 schreef havanagila het volgende:

[..]
Die Noord Koreanen vechten daar dan voor de lol zeker, gratis en voor niets.
Nee, o.a. voor technologie om raketten accurater te maken.
pi_216206429
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee, o.a. voor technologie om raketten accurater te maken.
Dus Koersk stelt zo weinig voor dat het Kremlin technologie weg gaat geven?
pi_216206490
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:38 schreef havanagila het volgende:

[..]
Dus Koersk stelt zo weinig voor dat het Kremlin technologie weg gaat geven?
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het Rusland belachelijk veel kost. Noord Korea geeft relatief veel en Rusland heel weinig. Ze worden gewoon gebruikt als schietschijf, de levens van die Noord Koreanen is niks waard voor Poetin of Kim.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:44:13 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216206509
Ik denk dat niemand gaat stoppen met vechten. Het is gewoon wachten op de ineenstorting van de Russische Federatie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_216206512
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Oekraine is vooral het slachtoffer van twee rivaliserende blokken. De diplomatiek aldaar had moeten weten dat ze tussen het Westen en het Kremlin in zouden komen te staan met alle gevolgen van dien.

Maar voor de burgers aldaar is het zuur.
Flikker nou toch eens op met je Kremlinpraat. Rusland had gewoon met z’n grafpoten van Oekraïne af moeten blijven.
pi_216206513

https://t.me/stanislav_osman/7983

Niet goed....

Hier op de kaart:

dinsdag 7 januari 2025 @ 18:46:14 #54
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216206541
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Flikker nou toch eens op met je Kremlinpraat. Rusland had gewoon met z’n grafpoten van Oekraïne af moeten blijven.
Wij hadden de akkoorden moeten respecteren. Geen centimeter naar het Oosten was de belofte.
Zelfs Merkel gaf aan dat Minsk een farce was.

Wel heel blij en dapper van Macron een lans breekt om toch anders te gaan denken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 18:46:37 #55
3928 Ulx
pi_216206548
quote:
Rheinmetall delivers the first Lynx IFV to Ukraine for field tests before full-scale production begins. The 45-ton vehicle, armed with a 30mm cannon and Spike LR2 missiles, carries 9 troops and is powered by a 1,463hp engine. Production in 🇺🇦 is planned.

https://www.hartpunkt.de/rheinmetall-liefert-ersten-lynx-kf41/

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lf64peqpes2g
Nice, eens zien wat dat ding kan. (Edit:dat was de Puma)
pi_216206565
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geen centimeter naar het Oosten was de belofte
Kap eens met die leugen, Hans.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:49:23 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216206582
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Kap eens met die leugen, Hans.
Ik gooi dat er in als gezegd wordt dat Oekraïne zomaar is aangevallen door een koloniale gek. Want het is veel gecompliceerder dan dat.
pi_216206585
quote:

[..]
Wij hadden de akkoorden moeten respecteren. Geen centimeter naar het Oosten was de belofte.

Wel heel blij en dapper van Macron een lans breekt om toch anders te gaan denken.
Allemaal gelul en dat is je al ontelbare keren uitgelegd. Stop hier nu toch gewoon mee.

De volgende keer dat je dit post zet ik een TR ivm verspreiden van desinformatie.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:50:13 #59
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216206596
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Allemaal gelul en dat is je al ontelbare keren uitgelegd. Stop hier nu toch gewoon mee.

De volgende keer dat je dit post zet ik een TR ivm verspreiden van desinformatie.
Doe maar. Ik kan mij niet voorstellen dat zoiets verwijderd wordt. Er zijn talloze bronnen.
pi_216206610
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:23 schreef phpmystyle het volgende:

Macron moet zijn muil houden. Daar gaat hij niet over.
pi_216206616
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Doe maar. Ik kan mij niet voorstellen dat zoiets verwijderd wordt. Er zijn talloze bronnen.
Nou, kom eens met een bron die aantoont dat er is afgesproken dat de NAVO niet oostwaarts zou uitbreiden?

Spoiler: die heb je niet. Die kreet ging over het stationeren van wapens op het grondgebied van de DDR en is daarna uit z’n verband getrokken.

Maar nogmaals, dit is je allemaal al zo vaak uitgelegd en je blijft het maar herhalen.
pi_216206623
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Er is amper iets gewijzigd aan het standpunt, hij zegt nog steeds dat het aan Oekraïne is om te beslissen.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:52:53 #63
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216206629
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Als Macron zijn bek houudt, zijn er nog minder landen die Oekraine steunen die beschikken over geopolitiek gewicht en wapens.

Ik vind het ontzettend dapper van Macron dat hij deze stap zet. Hoe moeilijk ook. Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald zullen we maar zeggen.
pi_216206641
Praten jullie ook wel eens, buiten het internet, over dit onderwerp?

Wat een ontzettend treurige quatsch in dit topic.
pi_216206658
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als Macron zijn bek houudt, zijn er nog minder landen die Oekraine steunen die beschikken over geopolitiek gewicht en wapens.

Ik vind het ontzettend dapper van Macron dat hij deze stap zet. Hoe moeilijk ook. Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald zullen we maar zeggen.
Niets dappers aan appeasement. Dat is eerder laf zoals we van de Fransen gewend zijn.

Dapper is grondtroepen sturen om de stelselmatige vernietiging van Oekraïense steden te stoppen.
pi_216206697
Ik heb besloten om in ieder geval tijdelijk te stoppen met posten in dit topic. Er wordt amper nog nieuws van het front gedeeld en de discussie wordt verziekt door een aantal users die maandenlang dezelfde Kremlinpraat, leugens en andere onzin herhalen die al ontelbare keren is weerlegd, daarnaast worden er ook doorlopend allerlei achterlijke complottheorieën en BNW-gelul gepost. De moderatie doet hier vrijwel niets aan.

Fijne voortzetting verder, ik zie jullie graag in andere topics.
pi_216206708
quote:

[..]
Wij hadden de akkoorden moeten respecteren.
Hebben ze gedaan.

quote:
Geen centimeter naar het Oosten was de belofte.
Nee, de belofte was dat Oost Duitsland lid mocht worden van de NAVO, onder voorwaarde dat in Oost Duitsland geen NAVO bases gestationeerd werden.
En daar heeft men zich keurig aan gehouden.

De belofte om geen centimeter naar het oosten te gaan is beyond absurd.
Alsof de Sovjet Unie op dat moment had kunnen verwachten dat het Warschau Pact in elkaar zou donderen en de leden zouden vluchten naar de NAVO.

quote:
Klopt Rusland heeft zich daar geen minuut aan gehouden.

quote:
Zolang Oekraïne maar wordt opgeheven.
Dan ben jij tevreden.
pi_216206743

Holy shit, check deze net geuploade video van Magyar, wat een vernietiging van russisch materieel. ALlemaal nieuw ook
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:02:12 #69
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216206759
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou, kom eens met een bron die aantoont dat er is afgesproken dat de NAVO niet oostwaarts zou uitbreiden?

Spoiler: die heb je niet. Die kreet ging over het stationeren van wapens op het grondgebied van de DDR en is daarna uit z’n verband getrokken.

Maar nogmaals, dit is je allemaal al zo vaak uitgelegd en je blijft het maar herhalen.
Lees dit eens aub door.
https://www.historischnie(...)m_source=chatgpt.com
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:03:37 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216206780
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:58 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik heb besloten om in ieder geval tijdelijk te stoppen met posten in dit topic. Er wordt amper nog nieuws van het front gedeeld en de discussie wordt verziekt door een aantal users die maandenlang dezelfde Kremlinpraat, leugens en andere onzin herhalen die al ontelbare keren is weerlegd, daarnaast worden er ook doorlopend allerlei achterlijke complottheorieën en BNW-gelul gepost. De moderatie doet hier vrijwel niets aan.

Jammer, maar begrijpelijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216206781
twitter
pi_216206782
quote:
Als Macron een eeuw eerder had geleefd, hadden we nu nog steeds Vichy Frankrijk gehad.
pi_216206799
quote:
In ruil voor de Duitse hereniging in 1990 zou de NAVO niet verder uitbreiden naar het oosten.

Leg uit hoe de NAVO in 1990 naar het oosten had kunnen uitbreiden

Ik wacht wel even.
pi_216206800
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:58 schreef Spablauw214 het volgende:

Toekomst van het internet in een notendop.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 19:05:16 #75
3928 Ulx
pi_216206807
Die KF41 Lynx is blijkbaar gebouwd in Oekraïne. Bouw werd in oktober gestart, de eerste test nu. Ik ben benieuwd. Het voordeel is dat veel onderdelen proven tech zijn. En modulair natuurlijk. Die Duitsers hebben het slim gespeeld door de fabrieken daar te bouwen. Geen gezeik met exportvergunningen en zo.

https://defence-blog.com/(...)oduction-in-ukraine/
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:05:28 #76
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216206813
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:03 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
123 jik denk het niet/
pi_216206814
quote:
Moeten we ons ook nog houden aan twijfelachtige afspraken gemaakt met Rhodesië?
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 19:06:52 #78
3928 Ulx
pi_216206824
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:03 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Oud nieuws. Mag hij zelf het budget van de VS omhooggooien.
pi_216206826
quote:
Vooruit nog één keer dan. Lees je wel wat je post? Er staat verdorie letterlijk in het stuk dat een dergelijke afspraak nooit is gemaakt. We hebben de Russen de duimschroeven aangedraaid en volledig uitgekleed toen ze zwak stonden. Daar kan je van alles van vinden. Maar dat ze nu jeuk hebben en met geweld hun invloedssfeer proberen te herstellen, dat is hun probleem.

En nu ben ik definitief klaar met tijd steken in jouw domme gelul want morgen kan ik opnieuw beginnen.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:06:58 #80
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216206829
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
In ruil voor de Duitse hereniging in 1990 zou de NAVO niet verder uitbreiden naar het oosten.

Leg uit hoe de NAVO in 1990 naar het oosten had kunnen uitbreiden

Ik wacht wel even.
Ik begrijp jouw vraag niet?
pi_216206834
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja, dat snappen we. _O-
pi_216206909
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:05 schreef Ulx het volgende:
Die KF41 Lynx is blijkbaar gebouwd in Oekraïne. Bouw werd in oktober gestart, de eerste test nu. Ik ben benieuwd. Het voordeel is dat veel onderdelen proven tech zijn. En modulair natuurlijk. Die Duitsers hebben het slim gespeeld door de fabrieken daar te bouwen. Geen gezeik met exportvergunningen en zo.

https://defence-blog.com/(...)oduction-in-ukraine/
Best bijzonder dat ze op Oekraïense bodem wapens produceren.
Hoe beschermen ze dat tegen Russische raketaanvallen?
pi_216206923
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
1990, toen grensde de NAVO aan het Warschau Pact.

Hoe kan de NAVO dan naar het oosten uitbreiden?
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 19:19:11 #84
3928 Ulx
pi_216206945
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
De fabrieken niet in de buurt van ziekenhuizen neerzetten.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:25:42 #85
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216207012
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Stukje erfenis van de SU: oekraine heeft behoorlijk wat ondergrondse faciliteiten.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:26:56 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216207023
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Ik stel voor naar goed woke gebruik Macron te cancelen.

Alles dat niet in je straatje past cancel je gewoon. Dan bestaat het ook niet.

Net als Russia Today. Een andere mening? Dat kunnen we niet hebben natuurlijk.
Ja lol. Ze verliezen het monopolie op de mening.
pi_216207030
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben benieuwd, wat vinden jullie van de nieuwe opstelling van Macron dat het opgeven van territoriale stukken niet langer taboe moet zijn?

Ik stel voor dat Macron Vichy Frankrijk weer in ere herstelt.
pi_216207039
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja lol. Ze verliezen het monopolie op de mening.

dinsdag 7 januari 2025 @ 19:39:22 #89
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216207150
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:44 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
https://t.me/stanislav_osman/7983

Niet goed....

Hier op de kaart:

[ afbeelding ]
Een enigszins onverwachte doorbraak daar, ik neem aan dat de op de kaart als watergebieden weergegeven gebieden bijna droogliggen. Het doel lijkt me doorbreken naar Drobisheve zodoende Liman af te snijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 07-01-2025 19:46:17 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 19:45:03 #90
3928 Ulx
pi_216207241
quote:
On Tuesday, January 7, the Ukrainian Armed Forces carried out a precision strike targeting Russia’s 810th Separate Marine Brigade, situated near the village of Belaya in the Kursk region

https://global.espreso.tv(...)post-in-kursk-region
Nice.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:45:16 #91
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216207245
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik stel voor dat Macron Vichy Frankrijk weer in ere herstelt.
Kijk, jij kunt mij onredelijk noemen. Wat ik niet ben, maar goed.
Maar als zelfs Macron, onze eurofiele liberaal al niet meer deugt. Wat deugt dan wel?
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:45:41 #92
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216207257
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Door Polen, de Baltische staten, etc etc toe te voegen?
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 19:47:12 #93
3928 Ulx
pi_216207282
Ligt het aan mij of komen dit soort berichten vooral als Rusland in de shit zit?

Zal wel toevallig zijn.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 19:47:56 #94
3928 Ulx
pi_216207290
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daar werd poetin 20 jaar later kwaad over?
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:49:42 #95
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216207315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat blijkt. HOewel dat natuurlijk een voldongen feit is, maar na 2007 wist iedereen hoe Vlad erin staat.
pi_216207321
quote:

[..]
Kijk, jij kunt mij onredelijk noemen. Wat ik niet ben, maar goed.
Maar als zelfs Macron, onze eurofiele liberaal al niet meer deugt. Wat deugt dan wel?
Het is heel gemakkelijk om tegen een ander land te zeggen dat ze het maar moeten opgeven.
Dat is destijds ook niet met Frankrijk gedaan.
pi_216207338
quote:

[..]
In 1990?
Toen had je de Sovjet Unie met het Warschau Pact.

Hoezo was er toen sprake van dat een deel van de Sovjet Unie lid zou kunnen worden van de NAVO?
pi_216207360
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat blijkt. HOewel dat natuurlijk een voldongen feit is, maar na 2007 wist iedereen hoe Vlad erin staat.
En waarom moeten wij ons daar iets van aantrekken?
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 19:52:49 #99
3928 Ulx
pi_216207368
quote:

[..]
Beetje vreemde manier van doen. Komt nogal gezocht over als excuus.
pi_216207382
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Beetje vreemde manier van doen. Komt nogal gezocht over als excuus.
Ja, men gaat wel heel ver in het goedpraten van de Russische misdaden in Oekraïne.
pi_216207386
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die werden niet toegevoegd...
Dat landen zich aansluiten bij de NAVO is hun soeverein recht en keus.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:57:28 #102
56749 BlaZ
pi_216207434
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is heel gemakkelijk om tegen een ander land te zeggen dat ze het maar moeten opgeven.
Dat is destijds ook niet met Frankrijk gedaan.
Nou ja, Napoleon kreeg een bod van Metternich om zich achter de Rijn terug te trekken. Frankrijk (Napoleon) accepteerde dit niet en was daarna, na verdere militaire nederlangen, verplicht om af te treden en Frankrijk werd gedwongen grotere territoriale concessies te doen, met de huidige grenzen van Frankrijk tot gevolg.
pi_216207473
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nou ja, Napoleon kreeg een bod van Metternich om zich achter de Rijn terug te trekken. Frankrijk (Napoleon) accepteerde dit niet en was daarna, na verdere militaire nederlangen, verplicht om af te treden en Frankrijk werd gedwongen grotere territoriale concessies te doen, met de huidige grenzen van Frankrijk tot gevolg.
Toen was Napoleon de agressor.

Anno nu zou men Napoleon half Europa hebben gegeven als concessie.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:05:45 #104
56749 BlaZ
pi_216207537
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Toen was Napoleon de agressor.

Anno nu zou men Napoleon half Europa hebben gegeven als concessie.
Dat is een wat simplistische kijk op het conflict. Ik denk dat het beter is om Engeland en Frankrijk als de agressors te zien, waarbij Rusland, Oostenrijk en Pruissen coalitiegenoten van wisselende affiliatie waren. In principe zette Engeland in 1803 de eerste stap door oorlog te verklaren aan Frankrijk.

Het vredesaanbod van Metternich is wel interessant, dat had kunnen betekenen dan Noord Brabant en Limburg bij Frankrijk zouden behoren.

Bij de geschiedsschrijving is het wat dat betreft altijd een beetje uitkijken met de chauvinistische Britten, gelukkig geven ze dat zelf ook grif toe.
pi_216207618
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik gooi dat er in als gezegd wordt dat Oekraïne zomaar is aangevallen door een koloniale gek. Want het is veel gecompliceerder dan dat.
Nee, dat is het dus helemaal niet. Putin is gewoon de volgende Russische dictator met een verwerpelijke ideologie. Die van mening is dat zijn ideologie niet alleen opgedrongen wordt op zijn eigen volk; maar om te beginnen heel Europa.

Het mooie is, dat ie dat niet eens zo verborgen heeft gehouden in o.a. gesprekken met (voormalige) vrienden van hem. Alleen nu via propaganda over doet komen alsof hij en de Russen juist het slachtoffer zijn.

Echter weten met name de volkeren die voorheen onder de USSR vielen wel beter, zijn kennen de Russische modus operandi beter dan wij dat doen. Zij herinneren o.a. Stalin* nog maar al te goed.

En laat Putin nou echt in dat lijstje van dictators zoals Stalin, Mao Zedong en Hitler staan.

*Ja ik weet dat die uit Georgië komt.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:15:14 #106
pi_216207630
quote:

[..]
Dus nu zeg je zelf wat voor onbetrouwbare moordzuchtige lul Putin is.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_216207656
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:13 schreef The-BFG het volgende:
En laat Putin nou echt in dat lijstje van dictators zoals Stalin, Mao Zedong en Hitler staan.
Ik zie hem eerder in het lijstje staan van Pinochet of Franco of Gaddaffi.

Stalin, Mao Zedong of Hitler bij lange na nog niet.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 20:19:24 #108
3928 Ulx
pi_216207675
Er komt ook een Skyranger 30 module voor de Lynx. Hongarije wilde die. Dat zou dus een prima aanvulling zijn op de Gepards/Cheetahs. Je kunt gewoon een paar Lynxen meesturen met die module en je hebt wat luchtdekking bij een aanval. Overigens komen die er ook voor de Boxers, dus als die eerder beschikbaar zijn moeten ze die gewoon gebruiken. Niet heel moeilijk doen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 20:20:42 #109
3928 Ulx
pi_216207684
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hij is gewoon een doodordinaire mafiabaas. Met kernwapens.
pi_216207696
Nog twee weekjes tot Trump
pi_216207717
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet.
In 1990 was er geen sprake van dat er risico was dat een deel van de Sovjet Unie zich zou aanmelden bij de NAVO.

Hoezo zijn daar dan beloftes over gemaakt.

En als er al beloftes aan de Sovjet Unie zijn gedaan in 1990: dat land bestaat niet meer.

Dus hoezo is dat überhaupt nog een issue.
pi_216207721
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
Twee weekjes + 1 dag tot aan vrede! *O*
pi_216207727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Qua verwerpelijke ideologie staat ie gewoon in dat lijstje hoor.

Besef wel dat wij met onze psychische klachten (ik zie/zag je ook in het depressie topic) gewoon de lul zijn in Rusland..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_216207728
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:19 schreef Ulx het volgende:
Er komt ook een Skyranger 30 module voor de Lynx. Hongarije wilde die. Dat zou dus een prima aanvulling zijn op de Gepards/Cheetahs. Je kunt gewoon een paar Lynxen meesturen met die module en je hebt wat luchtdekking bij een aanval. Overigens komen die er ook voor de Boxers, dus als die eerder beschikbaar zijn moeten ze die gewoon gebruiken. Niet heel moeilijk doen.
Hoe goed is dat spul bestand tegen drones en dergelijke?
  Forum Admin dinsdag 7 januari 2025 @ 20:25:16 #115
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216207736
quote:
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 20:26:22 #116
3928 Ulx
pi_216207751
quote:
Weer vier jaar lang dom geraaskal en niets bereiken. Wat een vermoeiend figuur is dat.

De Golf van Mexico gaat de Golf van de VS heten of zo en Mexico gaat de aanpassingen in de Grote Bosatlas betalen of zo. Whatever.
pi_216207755
Doet me denken aan de van kapotgeschoten Ruzzische tank gemaakte sleutelhanger die aan mijn sleutelbos hangt.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:26:53 #118
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216207760
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:35 schreef phpmystyle het volgende:

Macron wil er Europese troepen op UA bodem en een EU/NAVO lidmaatschap voor terug. Daar gaat RU niet mee akkoord, dus dan is zoiets roepen bedoeld om constructief te lijken. Ik hoop dat hij het volhoudt totdat de boel achter het ijzeren gordijn serieus in elkaar flikkert.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 20:27:38 #119
3928 Ulx
pi_216207773
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoe goed is dat spul bestand tegen drones en dergelijke?
Hangt van de uitvoering af. Maar het is geen lichte jongen.
pi_216207787
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Weer vier jaar lang dom geraaskal en niets bereiken. Wat een vermoeiend figuur is dat.

De Golf van Mexico gaat de Golf van de VS heten of zo en Mexico gaat de aanpassingen in de Grote Bosatlas betalen of zo. Whatever.
Nou nu met Biden komen we ook helemaal nergens. En wij als Europa al helemaal niet.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:29:26 #121
pi_216207797
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Twee weekjes + 1 dag tot aan vrede! *O*
Ik hoop dat Trump woord houdt want het blijft een politicus namelijk.

Vrede zou zeker mooi zijn. Vind je niet?

Miromir i druzhba.
Wereldvrede en vriendschap.

Ooit het motto van links. Ja, ook van GroenLinks. (toen PSP).
pi_216207813
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Miromir i druzhba.

Echte vrede heb je pas als het regime in Moskou valt en er iets normalers voor terugkomt..

Helaas houden Russen nogal van zelfkwelling.
pi_216207814
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nou nu met Biden komen we ook helemaal nergens. En wij als Europa al helemaal niet.
Hoezo moeten we ergens met Biden komen.
pi_216207828
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:31 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Echte vrede heb je pas als het regime in Moskou valt en er iets normalers voor terugkomt..

Uit een recente poll bleek dat 75% van de Russen de NAVO zou helpen bij een aanval op het Kremlin.

Nu begrijp ik waar Poetin bang voor is.
pi_216207831
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Miromir i druzhba.

Dit is het oorlog in oekraine topic, niet het POL topic.

Ik snap niet wat het benoemen van jouw of onze politieke richting hier voor nut heeft.
pi_216207843
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoezo moeten we ergens met Biden komen.
Het is gewoon een meatgrinder die Rusland aan het winnen is omdat ze met attritie in het voordeel zijn.

Dus of stuur gewoon veel meer wapens of forceer iets. Dat tweede wil Trump gaan proberen, dus ja geef hem maar een kans, want met Biden en wij als Europa houden we de meatgrinder alleen maar in stand.
pi_216207845
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:23 schreef phpmystyle het volgende:

Achja en volgende week zegt hij weer wat over Franse boots in the ground. Uiteindelijk is de beslissing aan Zelensky of welke Oekraïense president/regering dan ook.
  Forum Admin dinsdag 7 januari 2025 @ 20:36:08 #128
pi_216207861
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:31 schreef The-BFG het volgende:

[..]

Je kunt in Rusland niet op dezelfde manier demonstreren als hier. Eigenlijk kan het helemaal niet.

Er moet eerst een soort momentum op gang komen, maar dan kan het snel gaan. Dat is alleen heel lastig in een autocratie dat is gevormd om precies dat tegen te houden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216207887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je kunt in Rusland niet op dezelfde manier demonstreren als hier. Eigenlijk kan het helemaal niet.

Er moet eerst een soort momentum op gang komen, maar dan kan het snel gaan. Dat is alleen heel lastig in een autocratie dat is gevormd om precies dat tegen te houden.
Ik doel meer op als ze dat momentum krijgen; of ze dan wel in staat zijn de juiste keuzes te maken of gewoon weer gaan voor de volgende populist.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:39:08 #130
56749 BlaZ
pi_216207899
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:26 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Macron wil er Europese troepen op UA bodem en een EU/NAVO lidmaatschap voor terug. Daar gaat RU niet mee akkoord, dus dan is zoiets roepen bedoeld om constructief te lijken. Ik hoop dat hij het volhoudt totdat de boel achter het ijzeren gordijn serieus in elkaar flikkert.
Misschien is het mogelijk om neutrale troepen op UA bodem te vestigen. Bijv troepen uit India.
  Forum Admin dinsdag 7 januari 2025 @ 20:41:46 #131
pi_216207932
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:37 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Ik doel meer op als ze dat momentum krijgen; of ze dan wel in staat zijn de juiste keuzes te maken of gewoon weer gaan voor de volgende populist.
Ah zo. Ik denk dat dat je wel eens positief kan verrassen.

De wereld is een stuk "dichterbij" dan 1990, ook voor Russen. Je zit met een hele machtige oligarchie dat wel. Zeker de jeugd (die er nog is dan :')) zit hier helemaal niet op te wachten.
  Forum Admin dinsdag 7 januari 2025 @ 20:43:15 #132
pi_216207952
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Misschien is het mogelijk om neutrale troepen op UA bodem te vestigen. Bijv troepen uit India.
Volgens mij was het plan van Trump om soldaten uit Navo landen de dmz te laten bewaken.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:44:30 #133
56749 BlaZ
pi_216207968
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Volgens mij was het plan van Trump om soldaten uit Navo landen de dmz te laten bewaken.
Maar bijvoorbeeld Oekraïne zal niet blij zijn met vredestroepen uit Hongarije, en Rusland niet blij met vredestroepen uit de baltische landen. Wellicht is het een mogelijkheid om Turkse troepen te stationeren?
  Forum Admin dinsdag 7 januari 2025 @ 20:44:58 #134
pi_216207969
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar bijvoorbeeld Oekraïne zal niet blij zijn met vredestroepen uit Hongarije, en Rusland niet blij met vredestroepen uit de baltische landen. Wellicht is het een mogelijkheid om Turkse troepen te stationeren?
Dat zou ook kunnen inderdaad
pi_216208002
Vandaag geen beste dag
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 20:49:44 #136
3928 Ulx
pi_216208026
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is gewoon een meatgrinder die Rusland aan het winnen is omdat ze met attritie in het voordeel zijn.

Jammer dat ze vergeten de eigen grens te bewaken.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:51:02 #137
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216208042
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:34 schreef Discombobulate het volgende:
Dus of stuur gewoon veel meer wapens of forceer iets. Dat tweede wil Trump gaan proberen, dus ja geef hem maar een kans, want met Biden en wij als Europa houden we de meatgrinder alleen maar in stand.
Hij gaat iets forceren door meer wapens te sturen.
&lt;signature here&gt;.
pi_216208052
met meer wapens forceer je denk ik niet zoveel
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:52:30 #139
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216208060
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:51 schreef skysherrif het volgende:
met meer wapens forceer je denk ik niet zoveel
Moet jij eens opletten wat een verschil 200 F-16s en 300 M1's kunnen maken.
&lt;signature here&gt;.
pi_216208065
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Moet jij eens opletten wat een verschil 200 F-16s en 300 M1's kunnen maken.
Wie gaan die bedienen
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 20:53:17 #141
3928 Ulx
pi_216208069
Benieuwd of Biden Trump een Afghanistannetje geeft bij de aankondiging van volgende week.

Een "zet alles maar in hoe het je goeddunkt" of zo.
pi_216208075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Jammer dat ze vergeten de eigen grens te bewaken.
Ik deel 'm nog maar een keer: https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-doel-nooit-bereikt
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:54:04 #143
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216208076
quote:
https://nos.nl/l/2550906
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 20:54:11 #144
3928 Ulx
pi_216208080
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:53 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wie gaan die bedienen
De rente op 300 miljard aan Russisch bezit betaalt heel wat opleidingen.
pi_216208100
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
De rente op 300 miljard aan Russisch bezit betaalt heel wat opleidingen.
Opleidingen zijn ook leuk, maar dat duurt nog weer jaren, plus je moet simpelweg de manschappen hebben.

En dan alsnog weet ik niet wat die f16s en tanks gaan bereiken. Al zou het zeker helpen, maar zelfs dat gaat niet direct rusland op hun knieen dwingen.

Als je echt iets wil forceren geef je imo of Oekraine toegang tot je tomahawks en dat soort geschut of simpelweg boots on the ground (misschien niet direct troepen die de russen aanvallen, maar die allerlei taken overnemen om oekraiense manschappen vrij te maken)
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:56:51 #146
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216208110
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:53 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wie gaan die bedienen
Voor piloten hebben ze heel veel mensen in de pipeline zitten. Voor tanks zullen die opgeleid moeten worden, al dan niet door hunzelf.

Maar dat is de getraineer wat we van de biden admin hebben gezien, in optima pro forma. Weigeren te trainen, of daar prio aan te geven, en vervolgens janken: ja, ze hebben er niks aan, ze zijn niet opgeleid!

Dan ga je eens serieus werken aan opleiden.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 20:57:25 #147
3928 Ulx
pi_216208119
quote:
Oekraiense strykers draaien er letterlijk rondjes om de Russen en Koreanen.

En daarna crossen ze over die lui heen.
pi_216208136
Deepstate over Kurakhove:

quote:
⚔️ Battle of Kurakhove: what is known

👤 As of the end of the day on January 6, there were still a certain number of observation posts within the city of Kurakhove on the outskirts of the TPP, but overall this no longer affects control over the city.

🏚 Almost all of Kurakhove is occupied by the enemy and its retention by the forces of several SPshok is an exclusively political task. The city has become a place of quartering and concentration of personnel for further enemy actions on Dachna and further south. Moreover, the Katsaps are already transferring some of the units to another area near Myrnograd, where an increase in the number of enemy attacks is expected.

🏚 Control of the city gives the enemy many advantages for developing offensive actions to the west. The presence of the Defense Forces only adds complexity to the units in that area.

🔄 The rapid loss of the central part had a very serious impact on the morale of the unit there, and the spokespersons' announcement of "control over the city" demoralizes them even more. After all, further actions do not stem from the plane of battlefield realities, but from the position of holding "that wall" or "that garden with potatoes."
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:58:47 #149
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216208138
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:56 schreef skysherrif het volgende:
Opleidingen zijn ook leuk, maar dat duurt nog weer jaren,
Ja, alleen deed FR er 6 maanden over om ze op te leiden voor de mirages, he?

Het zal ff een shocker zijn voor vele hier:

Stap eens af van dat hoe lang het onder biden allemaal duurt de norm is.

Het kan wel degelijk sneller, maar daar had biden gewoon geen zin in.
&lt;signature here&gt;.
pi_216208144
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekraiense strykers draaien er letterlijk rondjes om de Russen en Koreanen.

En daarna crossen ze over die lui heen.
Dat zal allemaal best joh, maar dat is niet het doel.
pi_216208164
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee begrjip me niet verkeerd het zou prachtig zijn als er nog veel meer kwam en liever vandaag dan morgen, maar met f16s alleen ga je de oorlog niet winnen.

F16s zijn met name handig als luchtverdediging, naar mijn weten hebben ze tot nu toe nog geen andere rol in oekraine gehad.

Alsj e iets wil forceren geef je ze f35s
pi_216208168
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Voor piloten hebben ze heel veel mensen in de pipeline zitten. Voor tanks zullen die opgeleid moeten worden, al dan niet door hunzelf.

Maar dat is de getraineer wat we van de biden admin hebben gezien, in optima pro forma. Weigeren te trainen, of daar prio aan te geven, en vervolgens janken: ja, ze hebben er niks aan, ze zijn niet opgeleid!

Dan ga je eens serieus werken aan opleiden.
We trekken hier effe een blik open, daar effe een blik, daar nog effe een doos met dit, en dat.

Verbaasd me wel eens hoe onwetend jij bent met betrekking tot de praktische gang van zaken. Bij jou bestaat de wereld vooral op papier. _O-
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 21:04:23 #153
3928 Ulx
pi_216208219
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Frankrijk had het voor de F16 al over Mirages leveren. Dus je weet helemaal niet wanneer de voorbereidingen zijn begonnen. En daarbij gebruikt de AFU al langer Franse bommen en raketten, dus kennis hebben ze gewoon eerder opgedaan. Je zal een piloot niet hoeven te vertellen hoe je een SCALP EG moet afvuren als die dat deed in een Su-24.
pi_216208322
quote:
Uit jouw artikel.....

quote:
Maar waar het gaat om het Twee-plus-Vier-verdrag en de NAVO-Rusland Stichtingsakte is geen sprake van verbroken beloftes. Dat de Amerikanen sinds de zomer van 2022 wél een permanente militaire basis hebben in Polen, heeft Poetin vooral aan zichzelf te danken.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 21:17:21 #155
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216208410
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 21:13 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Uit jouw artikel.....
[..]

In dat artikel probeer ik vooral de nuance te laten zien. Maar laat ik ook maar eerlijk zijn: ik kan weinig heldere formele passages in verdragen vinden die gesloten zijn in die tijd die zeer expliciet uitsluiten dat landen zich aansluiten bij Westerse mogendheden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216208504
twitter

Zonde, drone raakt bijna een KA 52 helikopter (even verderop vliegt er nog 1 )
pi_216208516
twitter

Rus denkt dat ie sneller klimt dan een drone.
pi_216208517
quote:
Ze zijn er dus nooit in geslaagd de Russische grens over te steken....

Ik meende dat Oekraïne een deel van Rusland bezet heeft.
pi_216208534
twitter

Buggy vol met russen, voltreffer.
pi_216208548
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 21:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
In dat artikel probeer ik vooral de nuance te laten zien. Maar laat ik ook maar eerlijk zijn: ik kan weinig heldere formele passages in verdragen vinden die gesloten zijn in die tijd die zeer expliciet uitsluiten dat landen zich aansluiten bij Westerse mogendheden.

]in jouw passage staat expliciet dat ze wel de belofte gebroken hebben: namelijk het vestigen van een basis ]
Nee dat hebben ze niet.

Ten eerste was er een afspraak met de Sovjet Unie.
En die bestaat niet meer.

Ten tweede ging de afspraak over het stationeren van NAVO in Oost Duitsland.
En die afspraak is niet verbroken.
pi_216208595
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 21:13 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Uit jouw artikel.....
[..]

En omdat de VS in de zomer van 2022 een basis heeft geopend in Polen heeft Rusland in 2014 De Krim geannexeerd en in februari 2022 Oekraïne aangevallen...
  dinsdag 7 januari 2025 @ 21:53:24 #162
pi_216208814
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 21:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
We trekken hier effe een blik open, daar effe een blik, daar nog effe een doos met dit, en dat.

Verbaasd me wel eens hoe onwetend jij bent met betrekking tot de praktische gang van zaken. Bij jou bestaat de wereld vooral op papier. _O-
Papier! :9~
  dinsdag 7 januari 2025 @ 21:54:54 #163
pi_216208828
quote:
Maar laat ik ook maar eerlijk zijn: ik kan weinig heldere formele passages in verdragen vinden die gesloten zijn in die tijd die zeer expliciet uitsluiten dat landen zich aansluiten bij Westerse mogendheden.
Omdat die er niet zijn. Je loopt onzin te lullen.
pi_216208879
twitter

@AchJa dit is meer jouw expertise, kan jij uitleggen wat de rol is van corpses in het oekraiens leger?

las wel dit artikel maar legt nog niet heel vele uit: https://militaryland.net/(...)orps-brigade-system/
  dinsdag 7 januari 2025 @ 22:00:28 #165
pi_216208896
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 21:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze zijn er dus nooit in geslaagd de Russische grens over te steken....

Ik meende dat Oekraïne een deel van Rusland bezet heeft.
De Wijk verzint zelf doelen voor de Kursk operatie en nou verzint ie zelf dat die doelen niet bereikt zijn. Indertijd zaten we met z'n alle te raden wat het doel moest zijn omdat de Ukrainers hun mond hielden.

Maar daar heb ik al iets over gezegd. Papierversnipperaar in NWS / Oorlog in Oekraïne #1065 Aftellen tot POTUS Trump
  dinsdag 7 januari 2025 @ 22:01:15 #166
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216208906
https://www.telegraaf.nl/(...)itgeven-aan-defensie

quote:
Trump: NAVO-landen moeten 5 procent van bbp uitgeven aan defensie

WASHINGTON - President-elect Donald Trump zegt dat NAVO-landen minimaal 5 procent van hun bruto binnenlands product moeten uitgeven aan defensie.
De NAVO-norm ligt nu nog op 2 procent, maar niet alle landen voldoen daar al aan.

Donald Trump
© ANP / Associated Press

Donald Trump

Trump doet er dinsdag dus nog een schepje bovenop. Hij liet al in niet mis te verstane woorden weten dat hij van andere landen verwacht dat ze meer gaan besteden aan defensie en het leger.

Als landen hun rekeningen niet betalen, hoeven ze ook niet op Amerikaanse bescherming te rekenen, zei hij eerder. ,,Het zou 5 procent moeten zijn", verklaarde hij dinsdag op een persconferentie over bestedingen voor defensie.

Een land met een normale krijgsmacht zit al op 4 procent, zei Trump. ,,En ze kunnen het allemaal betalen."

Trump dreigde eerder zelfs met het opzeggen van het NAVO-lidmaatschap.

De Verenigde Staten zijn de belangrijkste militaire grootmacht in het verbond.
NAVO-topman Mark Rutte zinspeelde vorige maand op 3 procent.
De VS zelf haalden afgelopen jaar 3,4 procent.
dan moeten we wat minder aan stikstof uitgeven
dat zal groen slinks niet leuk vinden
quote:
Nederland verzuimde jarenlang aan de afspraak te voldoen, maar geeft inmiddels - ternauwernood - 2 procent aan defensie uit.
De Tweede Kamer is bezig dat minimum ook wettelijk vast te leggen.

Bij een verhoging naar 5 procent zou Nederland al gauw 30 miljard euro extra moeten spenderen.

[ Bericht 41% gewijzigd door michaelmoore op 07-01-2025 22:08:22 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216208937
quote:
Plus Trump wil eventueel Groenland aanvallen ;( :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 7 januari 2025 @ 22:05:24 #168
323876 michaelmoore
pi_216208952
NAVO lid Turkije gaat enorme oefening houden in drie zeen

https://www.telegraaf.nl/(...)tie?dicbo=v2-rpLIwon

quote:
De Turkse marine zal vanaf 7 tot 16 januari tien dagen lang zijn spierballen vertonen in de Egeïsche Zee, de Middellandse Zee en de Zwarte Zee met een grootscheepse militaire oefening waar in totaal 20.000 Turkse militairen mee zijn gemoeid, 90 schepen, 7 onderzeeërs, 7 onbemande marine-voertuigen, 31 vliegtuigen, 17 helikopters en 28 UCAV’s/UAV’s (onbemande gevechtsvliegtuigen van Baykar).
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216209728
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 22:01 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)itgeven-aan-defensie
[..]
dan moeten we wat minder aan stikstof uitgeven
dat zal groen slinks niet leuk vinden
[..]

En waar moet dat geld vandaan komen?
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:04:20 #170
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216209749
https://x.com/bricsinfo/status/1876682690998530432?s=46

Trump nu eindelijk duidelijk dat oekrainein de navo een provocatie was.

Snel meer geopolitiek realisme.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:05:08 #171
323876 michaelmoore
pi_216209755
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En waar moet dat geld vandaan komen?
Nederland heeft 43% staatschuld van het BNP

De USA 120% van hun BNP

bnp nederland 1,3 triljoen 2025
dus kan welk 300 miljard bij hoor, geen probleem , zitten we nog pas op 65%\

Polen zit nu al op 8% defensie van het BNP
pi_216209845
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:04 schreef phpmystyle het volgende:

Trump en realisme. Ik zeg maar niks.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:13:28 #173
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216209846
quote:

Geopolitiek realisme, mag Trump lekker buigen voor Putin. Misschien kan hij nog extra naar voren buigen. Niet zo stoer voor opperbaviaan Trump toch?
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:16:32 #174
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216209880
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Geopolitiek realisme, mag Trump lekker buigen voor Putin. Misschien kan hij nog extra naar voren buigen. Niet zo stoer voor opperbaviaan Trump toch?
Ik vind het stoer dat hij zich er eerlijk over uitlaat, dat haalt de angel er bij de Russen uit. Macron dringt ook aan op realisme. Je zou kunnen zeggen dat Macron draait, maar ik vind het juist hartstikke dapper dat hij voor een ander pad kiest. Dat is echt leiderschap.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:23:33 #175
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216209933
quote:

Nou weet ik dat je niet zo veel met feitelijkheden hebt he, maar als rus oekraine niet binnen was gevallen hadden ze geen eens in de NAVO gewild.

En dat de NAVO nu ineens een paar 1000KM lange grens met rus heeft dankzij FI, zal ik je maar niet op wijzen.
&lt;signature here&gt;.
pi_216209942
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vind het stoer dat hij zich er eerlijk over uitlaat, dat haalt de angel er bij de Russen uit. Macron dringt ook aan op realisme. Je zou kunnen zeggen dat Macron draait, maar ik vind het juist hartstikke dapper dat hij voor een ander pad kiest. Dat is echt leiderschap.
Trump brult graag dingen om zijn fragiele ego op te krikken. Net als 'ik zorg binnen 24 uur voor vrede'.....

Totaal niet serieus te nemen.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:28:28 #177
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216209972
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:24 schreef havanagila het volgende:

[..]
Trump brult graag dingen om zijn fragiele ego op te krikken. Net als 'ik zorg binnen 24 uur voor vrede'.....

Totaal niet serieus te nemen.
Ja, dit was ook meer een biden dis, dan een uitspraak over de situatie daar. Als trump morgen voor een groep mensen staat waar die denkt te kunnen scoren door anti-rus te zijn, dan doet hij dat.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:37:45 #178
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216210049
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
We trekken hier effe een blik open, daar effe een blik,
Ja, en die blikken noemen we woestijnen.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:41:38 #179
345631 Scjvb
pi_216210078
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Wanneer men bedenkt dat sommigen van zijn ''club'' en het Kremlin wellicht 'n stukje fanatieker zijn qua uitdragen van russische belangen ten overstaan van het westen, ingevolge mogelijke wederzijdse escalatie, mag men zéker wel blij zijn met een 'softe' leider als Vladimir Poetin.

En er zijn heuse veranderingen op komst in het Witte huis. Snelle onderhandelingen tussen huidig president-elect Donald Trump, Zelenski (die deze onderhandelingen met als gevolg eventuele bevriezing van deze oorlog positief tegemoet ziet) en de Russische Federatie - Poetin, worden vooral nu zeer welkom geheten.
pi_216210176
twitter
pi_216210186
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:41 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Wanneer men bedenkt dat sommigen van zijn ''club'' en het Kremlin wellicht 'n stukje fanatieker zijn qua uitdragen van russische belangen ten overstaan van het westen, ingevolge mogelijke wederzijdse escalatie, mag men zéker wel blij zijn met een 'softe' leider als Vladimir Poetin.

En er zijn heuse veranderingen op komst in het Witte huis. Snelle onderhandelingen tussen huidig president-elect Donald Trump, Zelenski (die deze onderhandelingen met als gevolg eventuele bevriezing van deze oorlog positief tegemoet ziet) en de Russische Federatie - Poetin, worden vooral nu zeer welkom geheten.
Hoe kom je er bij dat hij een bevriezing van het conflict positief tegemoet ziet?
Dat wilt hij of de Oekrainers niet, tenzij daar keiharde veiligheidsgaranties van de NAVO tegenover staan (wat er ook niet komt).
Dus als zo'n bevriezing er komt dan bereiden alle partijen zich voor op een (mogelijke) vervolg.
Ook zullen veel Oekrainers het land ontvluchten.
  woensdag 8 januari 2025 @ 00:10:44 #182
345631 Scjvb
pi_216210255
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:57 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Hoe kom je er bij dat hij een bevriezing van het conflict positief tegemoet ziet?
Dat wilt hij of de Oekrainers niet, tenzij daar keiharde veiligheidsgaranties van de NAVO tegenover staan (wat er ook niet komt).
Dus als zo'n bevriezing er komt dan bereiden alle partijen zich voor op een (mogelijke) vervolg.
Ook zullen veel Oekrainers het land ontvluchten.
Positief is idd nu nog wat teveel van het goede, maar laten we zeggen dat Zelensky goede hoop heeft.
Allereerst besprekingen, wat daar wel/niet uitkomt is gewoon afwachten.

Zelensky vestigt opnieuw hoop op Trump voor vredesplan Rusland
https://www.nporadio1.nl/(...)-bestand-met-rusland
  woensdag 8 januari 2025 @ 00:23:52 #183
pi_216210318
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ze lokken Putin weer in de val. Hij moet nu wel aan onderhandelingen beginnen, maar kan nergens mee akkoord gaan en ze gaan net zo lang rekken totdat Rusland in elkaar klapt.
  woensdag 8 januari 2025 @ 00:28:27 #184
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216210325
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ze lokken Putin weer in de val. Hij moet nu wel aan onderhandelingen beginnen, maar kan nergens mee akkoord gaan en ze gaan net zo lang rekken totdat Rusland in elkaar klapt.
Yup, dat icm met dikke wapenleveringen. Al dan niet betaald van de 300 MLD die we hebben.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 8 januari 2025 @ 02:02:23 #185
pi_216210468
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Invasie van Panama-kanaal en Groenland ben ik net zo zeer op tegen.
Ik ben voor soevereiniteit van landen.
  woensdag 8 januari 2025 @ 02:47:01 #186
pi_216210514
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 02:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Maar niet van Ukraine.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 03:06:53 #188
3928 Ulx
pi_216210534
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 02:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Maar historisch was de Panamakanaalzone Amerikaans. Jimmy Carter maakte een historische vergissing door het terug te geven aan dat land. Daar moet je wel rekening mee houden.
pi_216210701
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 03:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar historisch was de Panamakanaalzone Amerikaans. Jimmy Carter maakte een historische vergissing door het terug te geven aan dat land. Daar moet je wel rekening mee houden.
Net zoals Chroesjtsjov de historische vergissing maakte om De Krim aan Oekraïne te geven?
  woensdag 8 januari 2025 @ 07:17:19 #190
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216210792
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat denk ik ook wel.
pi_216210801
quote:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja klopt in 2022, nadat Rusland de belofte voor de tweede maal had gebroken om de territoriale integriteit van Oekraine te respecteren (Boedapest memorandum). Dankzij Poetin is alles nu dus in de prullenbak.
pi_216210959
quote:

Als Trump de verkiezingen voor z'n 2e termijn had gewonnen was dit topic er niet geweest.
  woensdag 8 januari 2025 @ 08:19:18 #193
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216211074
Ik vind het wel dapper van Macron dat hij Rusland er nu alvast op attendeert dat ze waarschijnlijk territorium op zullen moeten geven bij een toekomstig vredesverdrag. Als Rusland verstandig is dan sluiten ze nu vrede zodat ze alleen maar Kursk kwijt zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_216211155
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 03:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zouden die Russobots vroeger ook kinderen geweest die cadeautjes probeerden terug te stelen als ze na de gift ruzie met hun vriendjes kregen?
pi_216211253
quote:

[..]

Lang geleden dat ik een babylon bee filmpje heb gekeken. Nog steeds net zo boomer cringe als altijd.
pi_216211330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 08:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als Trump de verkiezingen voor z'n 2e termijn had gewonnen was dit topic er niet geweest.
Dan had Trump nukes op Moskou gegooid?
Of was Oekraïne dan inmiddels een Russische Oblast geworden.
  woensdag 8 januari 2025 @ 08:53:30 #197
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216211362
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 08:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan had Trump nukes op Moskou gegooid?
Of was Oekraïne dan inmiddels een Russische Oblast geworden.
Dan was er niks gebeurd.

Onbetrouwbare gekken zijn huiverig van nog grotere onbetrouwbare gekken die tevens beschikking hebben over de grootste legers die de mensheid ooit heeft gekend.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 8 januari 2025 @ 08:59:46 #198
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216211402
Nice.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_216211462
quote:
So debris. Much what air defense doin. Wow.
twitter
pi_216211621
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 08:59 schreef ExTec het volgende:
Nice.

[ x ]
Minecrafttank 🤔
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216211627
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 8 januari 2025 @ 09:26:57 #202
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216211701
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 09:19 schreef Aether het volgende:

[..]
Minecrafttank 🤔
Ja, dat is de pixel camo die rheinmetall zelf gebruikt. Oekraine gebruikt ook pixel:

En de logica erachter schijnt: pixels komen in de realiteit niet voor, dus is er grote kans dat je onbewustzijn deze fout 'negeert' en het daarom niet ziet.

Maar ik speel zelf al 40 jaar video games, dus ik ben pixels wel gewend, maar goed, ik heb er voor de rest geen verstand van. :') :P
&lt;signature here&gt;.
pi_216212045
quote:

[..]

Merkel is altijd pro-Russisch geweest, dus mevrouw haar mening is in deze niets waard. Die beloften zijn overigens nooit gedaan.
  woensdag 8 januari 2025 @ 10:16:57 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216212244
Die Noord Koreaanse soldaten zijn ook een epische miskoop
pi_216212405
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:58 schreef skysherrif het volgende:
Deepstate over Kurakhove:
[..]

Dit is droevig. Ik heb ook het gevoel dat de Oekraïense militaire leiding te lang vast houdt aan de verdediging van bijna niet verdedigbare posities, ook al zijn het flutdorpen. Je (als Oekraïne) had beter je kostbare troepen naar Pokrovsk kunnen sturen. Want ondertussen is de positie bij Pokrovsk ook verzwakt, doordat de Russen zomaar onbemande verdedigingswerken en loopgraven konden innemen bij Shevchenko, 6 km ten zuiden van Pokrovsk.
Dat is het cynisme ten top. De Russen zitten nu in de door jou gemaakte loopgraven 'vrij comfortabel' de Oekraïense contra-aanvallen te verdedigen.
pi_216212524
Snap niet dat mensen Trump zo serieus nemen met dat Groenland verhaal. _O-

Ik vind het vooral hilarisch, juist ook omdat het zo'n onzin is.
pi_216212562
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 10:36 schreef Discombobulate het volgende:

Waarom blijft hij het herhalen en gaat hij steeds een stap verder? Wie houdt Trump tegen als het toch geen onzin blijkt te zijn?
pi_216212584
quote:

Het is dezelfde soort praat die Putler ook uitsloeg een paar jaar geleden. We zien wat daarvan gekomen is.

En mensen die denken dat zulke uitspraken onschuldig zijn echt ontzettend naïef.
  woensdag 8 januari 2025 @ 10:41:54 #209
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216212591
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 08:59 schreef ExTec het volgende:
Nice.

[ x ]
Is die foto geen KF51 Panther?
Dan kanon lijkt me van een groter kaliber dan 35mm
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216212597
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 10:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Waarom blijft hij het herhalen en gaat hij steeds een stap verder? Wie houdt Trump tegen als het toch geen onzin blijkt te zijn?
Discombobulate zal naar Trump afreizen om hem te zeggen dat hij het bij zijn grapjes moet houden.
  woensdag 8 januari 2025 @ 10:44:08 #211
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216212611
quote:

Ja hilarisch.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  FOK!fotograaf woensdag 8 januari 2025 @ 10:45:03 #212
364681 over_hedge
pi_216212620
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 10:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
China. In een plot twist is ww3 helemaal niet navo vs rusland. Maar China en Eu vs Us
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216212674
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 10:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En mensen die denken dat zulke uitspraken onschuldig zijn echt ontzettend naïef.
Ik denk eerder het tegenovergestelde. Trump is vooral een grapjas.

Er zijn veel serieuzere dingen waar je rekening mee moet houden, zowel in de VS als daarbuiten, denk bijvoorbeeld aan een Chinese invasie van Taiwan. Maar de VS naar Groenland? No way.
pi_216212805
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 10:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Er zijn veel serieuzere dingen waar je rekening mee moet houden, zowel in de VS als daarbuiten, denk bijvoorbeeld aan een Chinese invasie van Taiwan. Maar de VS naar Groenland? No way.
Beantwoordt mijn vragen eens.

China's invasie van Taiwan is ook wel een zekerheid nu, want Trump gaat daar niets aan doen.
pi_216212878
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 10:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Onrust zaaien onder bondgenoten afdoen als "grapjes" :')
pi_216212892
quote:

[..]
Het is dezelfde soort praat die Putler ook uitsloeg een paar jaar geleden. We zien wat daarvan gekomen is.

Vandaag zeggen ze dat het onzin is en morgen zeggen ze zonder te knipperen dat het logisch is dat Trump Groenland heeft ingenomen.
pi_216212910
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Vandaag zeggen ze dat het onzin is en morgen zeggen ze zonder te knipperen dat het logisch is dat Trump Groenland heeft ingenomen.
En ze zullen het nog goedpraten ook.
pi_216212924
quote:

Omdat hij pak em beet 78 miljoen stemmen gekregen heeft en de nieuwe Amerikaanse president wordt?
De hele Republikeinse partij is onderhand ook geevolueerd tot een Trump sekte.

Dusja, ergens wel logisch toch?
pi_216212960
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ze plakken er ook al de term "national security" op, dan is natuurlijk alles gepermitteerd.
pi_216213009
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En ze zullen het nog goedpraten ook.
En het zou mij niks verbazen als ze je de dag voor de invasie nog een oorlogshitser noemen omdat je nogal wat op oorlog wijzende signalen ziet en serieus neemt. Het hele speelboek uit de eerste Oekraïne topics.
pi_216213017
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:18 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ze plakken er ook al de term "national security" op, dan is natuurlijk alles gepermitteerd.
Ik kan me van een paar jaar geleden nog een dictator herinneren die dezelfde woorden in de mond nam...
pi_216213047
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Onrust zaaien onder bondgenoten afdoen als "grapjes" :')
Misschien moet je het leven wat minder serieus nemen. Of in ieder geval serieus nemen wat wel serieus is, maar niet je gaan opwinden over onzin.
pi_216213055
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:02 schreef Jaeger85 het volgende:
China's invasie van Taiwan is ook wel een zekerheid nu, want Trump gaat daar niets aan doen.
Lijkt er op dat de VS daar wel vol in gaat in tegenstelling tot Oekraïne. China is namelijk de grote vijand voor de hegemonie van de VS de komende decennia.
  woensdag 8 januari 2025 @ 11:32:49 #224
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216213105
Trump moet ook gewoon niet zeiken. Pleur er gewoon een VS basis larger than life neer en klaar.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 8 januari 2025 @ 11:34:55 #225
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216213126
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 09:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, dat is de pixel camo die rheinmetall zelf gebruikt. Oekraine gebruikt ook pixel:

[ afbeelding ]

En de logica erachter schijnt: pixels komen in de realiteit niet voor, dus is er grote kans dat je onbewustzijn deze fout 'negeert' en het daarom niet ziet.

Maar ik speel zelf al 40 jaar video games, dus ik ben pixels wel gewend, maar goed, ik heb er voor de rest geen verstand van. :') :P
Ik vat m niet geloof ik :)
  woensdag 8 januari 2025 @ 11:37:01 #226
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216213150
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:34 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Ik vat m niet geloof ik :)
SPOILER
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 11:51:50 #227
3928 Ulx
pi_216213300
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Lijkt er op dat de VS daar wel vol in gaat in tegenstelling tot Oekraïne. China is namelijk de grote vijand voor de hegemonie van de VS de komende decennia.
Wel lastig dat China Rusland dan niet meer kan helpen.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 11:59:31 #228
3928 Ulx
pi_216213446
quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lf7t4e5iz22y

⚡️🇺🇦 Ukraine plans to halt Russian oil transit to the EU, following gas.

A draft law has been submitted to the Verkhovna Rada to terminate the 2019 contract, which was set to last until 2029. The contract will be unilaterally stopped.

https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/55549
Prima plan. Ook geen probleem voor Rusland. Het kan tenslotte gewoon via tankers worden geëxporteerd. Tenminste, als de Finse marine niet ingrijpt.

En een prima signaal richting Fico en Orban.
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 12:03:22 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216213520
waarom zou de finse marine ingrijpen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 12:04:40 #230
3928 Ulx
pi_216213534
quote:
88s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:03 schreef sp3c het volgende:
waarom zou de finse marine ingrijpen?
Omdat Russische schepen nog wel eens hun ankers over kabels laten slepen.
pi_216213550
Het schept wel een precedent natuurlijk. Als ik Rusland was zou ik ook gewoon wat schepen vasthouden of confisqueren. Tit for tat.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 12:06:07 #232
3928 Ulx
pi_216213551
Engels-2 zit ook even een tijdje zonder kerosine.

quote:
The Ukrainian Armed Forces struck the "Kristal Plant" oil depot in Engels on January 8, per the General Staff. The depot supplied the "Engels-2" airfield. The strike, conducted by HUR and SOF, caused multiple explosions and a major fire. Local authorities confirmed a hit on an "industrial object."
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lf7xw653bc2i
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 12:07:50 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216213569
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Omdat Russische schepen nog wel eens hun ankers over kabels laten slepen.
waren chinese schepen toch?
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 12:08:00 #234
3928 Ulx
pi_216213571
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:06 schreef Discombobulate het volgende:
Het schept wel een precedent natuurlijk. Als ik Rusland was zou ik ook gewoon wat schepen vasthouden of confisqueren. Tit for tat.
Graag! Dat moeten ze vooral doen. Dan stoppen de Griekse reders tenminste met het transporteren van olie.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 12:09:00 #235
3928 Ulx
pi_216213579
quote:
88s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
waren chinese schepen toch?
Die laatste voer onder de vlag van de Comoren geloof ik. Schepen met Russische olie dan. Whatever.
  woensdag 8 januari 2025 @ 12:10:00 #236
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216213597
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:06 schreef Discombobulate het volgende:
A) Soevereiniteit is geen vrijbrief voor schade veroorzaken en daar geen verantwoording voor af hoeven leggen. Als volgens de regels, dus via een fins gerecht wordt vastgesteld dat die ene boot de kabel heeft vernaggelt mogen ze daarvoor dokken, en blijft dat uit, beslag leggen op die boot B) good luck with that, want ik denk niet dat er nog veel westerse reders op rusland varen.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 12:10:57 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216213612
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die laatste voer onder de vlag van de Comoren geloof ik. Schepen met Russische olie dan. Whatever.
ja naja er is nog altijd wel zoiets als het recht op onschuldige doorvaart, als we daar aan gaan morrelen doen we ons zelf meer kwaad dan de Russen

maar dat met die ankers moeten ze gelijk mee kappen idd
pi_216213629
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
A) Soevereiniteit is geen vrijbrief voor schade veroorzaken en daar geen verantwoording voor af hoeven leggen. Als volgens de regels, dus via een fins gerecht wordt vastgesteld dat die ene boot de kabel heeft vernaggelt mogen ze daarvoor dokken, en blijft dat uit, beslag leggen op die boot B) good luck with that, want ik denk niet dat er nog veel westerse reders op rusland varen.
Klopt, maar de wereld is niet eerlijk lieve schat. Rusland kan gewoon hetzelfde gaan doen en klieren, wat ik eerlijk gezegd wel verwacht nu.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 12:13:48 #239
3928 Ulx
pi_216213645
Anyway, het moet eerst nog door het parlement.
quote:
88s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja naja er is nog altijd wel zoiets als het recht op onschuldige doorvaart, als we daar aan gaan morrelen doen we ons zelf meer kwaad dan de Russen

maar dat met die ankers moeten ze gelijk mee kappen idd
Schepen mogen toch gewoon doorvaren?
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 12:14:13 #240
3928 Ulx
pi_216213650
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Klopt, maar de wereld is niet eerlijk lieve schat. Rusland kan gewoon hetzelfde gaan doen en klieren, wat ik eerlijk gezegd wel verwacht nu.
Waar kunnen ze dat?
  woensdag 8 januari 2025 @ 12:17:56 #241
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216213692
quote:

[..]
Er is een verschil tussen een schip aanhouden in je territoriale wateren, en dat doen daarbuiten. Doe je dat daarbuiten, kun je net zo goed deze vlag gaan hijsen:

Dus ondanks dat je vrijwel altijd het mis hebbende onderbuikje je verteld dat rus nu wel de piraat uit gaat hangen op open zee, zie ik dat niet gebeuren.
&lt;signature here&gt;.
pi_216213723
quote:

[..]
Ik denk eerder dat China hier misbruik van gaat maken.
  woensdag 8 januari 2025 @ 12:31:50 #243
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216213810
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat China hier misbruik van gaat maken.
Ja, china zal het ongetwijfeld een fantastisch idee vinden om westerse schepen die hun goederen naar het westen brengen te gaan pesten. Want we zijn nog niet hard genoeg bezig om onze productie daar weg te halen, dat kan harder.
&lt;signature here&gt;.
pi_216213847
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, china zal het ongetwijfeld een fantastisch idee vinden om westerse schepen die hun goederen naar het westen brengen te gaan pesten. Want we zijn nog niet hard genoeg bezig om onze productie daar weg te halen, dat kan harder.
Dat zal wel mee meevallen maar er zijn nog meer landen dan 'het westen'
https://businessam.be/chi(...)hinese-zee-schenden/
quote:
Op woensdag zijn tien Filipijnse kustwacht- en regeringsschepen, vergezeld door verschillende ongeïdentificeerde schepen, die Chinese territoriale wateren waren binnengevaren in de buurt van Huangyan Island en Xianbin Reef op de Nansha-eilanden.
Meer info in de link.
  woensdag 8 januari 2025 @ 12:36:52 #245
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216213858
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat zal wel mee meevallen maar er zijn nog meer landen dan 'het westen'
https://businessam.be/chi(...)hinese-zee-schenden/
[..]
Meer info in de link.
Maar dat doet china nu al jaren. Dus ik zie niet waar china nu ineens 'misbruik' van gaat maken.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 12:37:14 #246
3928 Ulx
pi_216213864
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat, en dat laatste heeft als bijwerking dat in China vraag naar olie weer afneemt. Ook niet heel prettig voor de Russen.
pi_216213900
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar dat doet china nu al jaren. Dus ik zie niet waar china nu ineens 'misbruik' van gaat maken.
Wat van die schepen confisqueren
  woensdag 8 januari 2025 @ 12:46:00 #248
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216213929
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Sure, je gaat gewoon als china zijnde schepen van een ander land haar kustwacht confisqueren.

Why stop there, is er niet ergens een vliegdekschip van de VS in de buurt?
&lt;signature here&gt;.
pi_216213976
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Sure, je gaat gewoon als china zijnde schepen van een ander land haar kustwacht confisqueren.

Why stop there, is er niet ergens een vliegdekschip van de VS in de buurt?
Want er waren alleen maar schepen van de kustwacht?
Er bestaan geen andere schepen en verder komen incidenten met schepen die niet van de kustwacht zijn nooit voor?
  woensdag 8 januari 2025 @ 12:54:22 #250
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216213992
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Er bestaan geen andere schepen en verder komen incidenten met schepen die niet van de kustwacht zijn nooit voor?
Je post zelf notabene iets over de kustwacht.

En nee; dat china denk dat de hele zuid-chinese zee van hun is, boeit niet, meer dan die schepen pesten zit er niet in. Lukraak wat schepen jatten is gewoon een oorlogsdaad.
&lt;signature here&gt;.
pi_216214001
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je post zelf notabene iets over de kustwacht.

En nee; dat china denk dat de hele zuid-chinese zee van hun is, boeit niet, meer dan die schepen pesten zit er niet in. Lukraak wat schepen jatten is gewoon een oorlogsdaad.
Als je het artikel gelezen had gelezen dan had je gezien dat er ook nog andere schepen bij waren.
  woensdag 8 januari 2025 @ 12:59:51 #252
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216214027
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je het artikel gelezen had gelezen dan had je gezien dat er ook nog andere schepen bij waren.
Als jij me antwoord had gelezen, had je gezien dat ik het ook niet louter over kustwacht schepen had:

quote:
Lukraak wat schepen jatten is gewoon een oorlogsdaad.
&lt;signature here&gt;.
pi_216214087
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als jij me antwoord had gelezen, had je gezien dat ik het ook niet louter over kustwacht schepen had:
[..]

Ja als je nou zelf dingen gaat verzinnen over lukraak schepen jatten weet ik het ook niet meer hoor.
Ik bedoelde enkel dat de kans groter is dat China hier misbruik van gaat maken dan Rusland omdat daar wat meer hommels is.
Er zijn niet zo veel schepen meer die naar Rusland varen, enkel van bondgenoten.
  woensdag 8 januari 2025 @ 13:09:07 #254
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216214114
Overigens kunnen we waarschijnlijk in de nabije toekomst verwachten dat dit gaat veranderen.

Onder biden en z'n deescalatiegang zullen ze in de filipijnen zichzelf af gevraagd hebben waarom ze nog ladingen VS bases op hun grondgebied hebben, als die geen poot uitsteken tegen dit gedrag.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 8 januari 2025 @ 13:10:47 #255
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216214133
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 13:06 schreef Candymannetje het volgende:
Ja als je nou zelf dingen gaat verzinnen over lukraak schepen jatten weet ik het ook niet meer hoor.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:52 schreef Candymannetje het volgende:
Over welke schepen confisqueren had je het dan?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 8 januari 2025 @ 13:10:58 #256
pi_216214136
quote:

[..]

Ik vind ook niet dat Trump Groenland, Canada of het Panama-kanaal moet inlijven. Dat ben ik dus met Trump echt oneens/
Ik ben ook helemaal geen Trump-fan, alleen het alternatief Kamala is gewoon duizendvoudig erger. Een politieke partij voor de werkende klasse daar ben ik fan van. Maar die heb je in de VS niet. Behalve Bernie Sanders, maar hij wordt steevast tegengewerkt door de Democraten.

En omdat ik geen derde wereldoorlog wil en het conflict Oekraine-Rusland hiertoe wel kan leiden, geef ik Trump tijdelijk het voordeel van de twijfel in de hoop dat hij - zoals hij toezegt - het conflict binnen 24 uur regelt. Al zou het 24 dagen zijn, zou dat ook prima zijn.
Met veel andere dingen ben ik het helemaal niet eens met Trump. Kennedy jr is veelbelovend, dat wel, als minister van gezondheidszorg.

Ik ben niet ineens 'extreem-rechts', ik ben voor vrede en 'links' laat het gewoon finaal afweten en kiest voor oorlog. LeftLaser is echt links en kiest ook voor vrede, alleen is dit een youtube kanaal en kan je niet op Bob van LeftLaser stemmen.
pi_216214178
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2025 13:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Over welke schepen confisqueren had je het dan?
Wat snap je nou niet?
De link die ik deelde is van voordat Finland dat schip uit Rusland in beslag nam.
Was enkel om aan te tonen dat er best veel onrust is in Chinese betwiste wateren en de kans groter is dat China hier misbruik van gaat maken dan Rusland.
pi_216214204
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 13:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Ik vind ook niet dat Trump Groenland, Canada of het Panama-kanaal moet inlijven. Dat ben ik dus met Trump echt oneens/
Ik ben ook helemaal geen Trump-fan, alleen het alternatief Kamala is gewoon duizendvoudig erger.
Hoezo was Kamala duizendvoudig erger? Ze zou gewoon de lijn van Biden voortzetten. Dan weten we gewoon wat we hebben. En betrouwbaarheid is vaak wel fijn in geopolitiek.

quote:
Een politieke partij voor de werkende klasse daar ben ik fan van. Maar die heb je in de VS niet. Behalve Bernie Sanders, maar hij wordt steevast tegengewerkt door de Democraten.
Sanders was de enige democraat die kans gemaakt had tegen Trump. Goed, achteraf kijk je een koe in zijn kont.

quote:
En omdat ik geen derde wereldoorlog wil en het conflict Oekraine-Rusland hiertoe wel kan leiden, geef ik Trump tijdelijk het voordeel van de twijfel in de hoop dat hij - zoals hij toezegt - het conflict binnen 24 uur regelt. Al zou het 24 dagen zijn, zou dat ook prima zijn.
Niets van het trackrecord van Trump wijst erop dat hij complexe problemen op kan lossen.

quote:
Met veel andere dingen ben ik het helemaal niet eens met Trump. Kennedy jr is veelbelovend, dat wel, als minister van gezondheidszorg.
Ik hoop niet dat we weer in een pandemie komen komende vier jaar. Dan hebben we in de VS een minister van volksgezondheid die niet/beperkt in vaccins en wetenschap gelooft en die de crisis aan moet pakken. :')
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 13:20:33 #259
3928 Ulx
pi_216214230
Oekraïense F-16 piloot schiet zes Russische kruisraketten neer in historische primeur

quote:
Een Oekraïense piloot van een door het Westen geleverd F-16 gevechtsvliegtuig heeft vorige maand een spervuur van Russische kruisraketten neergeschoten in wat door Kiev een historische primeur werd genoemd.

[..]

De Oekraïense luchtmacht zei dinsdag dat een Oekraïens gevechtsvliegtuig tijdens één missie zes Russische kruisraketten heeft neergeschoten.

“Voor het eerst in de geschiedenis van de Fighting Falcon heeft een F-16 straaljager zes Russische kruisraketten vernietigd tijdens één gevechtsmissie,” zei het Air Force Command op Facebook, volgens een vertaling naast een afbeelding van een piloot.

Luchtmachtwoordvoerder Yurii Ihnat zei dat de onderschepping plaatsvond tijdens een Russische luchtaanval van bijna 200 drones en 94 raketten op 13 december 2024.
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 13:21:55 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216214245
Netjes
  woensdag 8 januari 2025 @ 13:23:45 #261
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_216214270
quote:
Geen berichten over enorme debris schade?
pi_216214313
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 13:23 schreef kibo het volgende:

[..]
Geen berichten over enorme debris schade?
Wel een enkele concern-post hier en daar.
  woensdag 8 januari 2025 @ 13:28:09 #263
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216214326
quote:
Zijn er eigenlijk al wel eens Russische vliegtuigen neergeschoten of worden ze daar niet voor ingezet?
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 13:30:59 #264
3928 Ulx
pi_216214360
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 13:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zijn er eigenlijk al wel eens Russische vliegtuigen neergeschoten of worden ze daar niet voor ingezet?
Die durven niet meer in de buurt van Oekraïne te komen volgens mij. Er staan tenslotte ook SAMP-T, PATRIOT, NASAMS, HAWK en IRIS-T systemen opgesteld. En nog wat S300s en ander oud oostblok spul.
  woensdag 8 januari 2025 @ 13:32:47 #265
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216214387
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 13:15 schreef Candymannetje het volgende:
Was enkel om aan te tonen dat er best veel onrust is in Chinese betwiste wateren en de kans groter is dat China hier misbruik van gaat maken dan Rusland.
Uh huh.

Zijn we dus terug bij deze:

quote:
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 8 januari 2025 @ 13:34:03 #266
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216214413
  woensdag 8 januari 2025 @ 13:34:03 #267
396550 Richestorags
pi_216214414
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 13:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die durven niet meer in de buurt van Oekraïne te komen volgens mij. Er staan tenslotte ook SAMP-T, PATRIOT, NASAMS, HAWK en IRIS-T systemen opgesteld. En nog wat S300s en ander oud oostblok spul.
Wel jammer dat ze alsnog met glide bombs de troepen kunnen raken dan.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 13:39:26 #268
3928 Ulx
pi_216214528
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 13:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wel jammer dat ze alsnog met glide bombs de troepen kunnen raken dan.
Dat doen de Russen veel minder sinds een paar depots met die bommen zijn opgeblazen en het vliegveld waar die bommenwerpers opstegen in puin is gegooid.
  woensdag 8 januari 2025 @ 15:57:52 #269
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216216212
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 13:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sanders was de enige democraat die kans gemaakt had tegen Trump. Goed, achteraf kijk je een koe in zijn kont.
Sanders is ouder dan Biden; geen idee.
Yea, she's on crack.
  woensdag 8 januari 2025 @ 16:00:08 #270
396550 Richestorags
pi_216216247
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 13:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat doen de Russen veel minder sinds een paar depots met die bommen zijn opgeblazen en het vliegveld waar die bommenwerpers opstegen in puin is gegooid.
Lees er idd stukken minder over ja. Toch zou het mooi zijn als Oekraïne ook air to air combat mogelijkheden had maar daar zijn de F16's i.c.m. het bereik van de geleverde raketten niet genoeg voor.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 16:14:26 #271
3928 Ulx
pi_216216408
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 16:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Lees er idd stukken minder over ja. Toch zou het mooi zijn als Oekraïne ook air to air combat mogelijkheden had maar daar zijn de F16's i.c.m. het bereik van de geleverde raketten niet genoeg voor.
Ik denk dat ze gewoon het risico niet nemen. En waarom zouden ze als Russische vliegtuigen uit de buurt blijven?

Wat ik zie is dat Oekraïne behoorlijk voorzichtig is en probeert klappen te ontwijken en desnoods maar een stap naar achteren doet, om vervolgens uit het niets een paar harde klappen uit te delen. Dat zag je met die luchtmachtbasis bij Koersk die nu buiten werking is. Hier waren ze bezig om maar zo veel mogelijk berichten te posten dat Rusland met die zweefbommen Oekraïne op de knieën zou krijgen, en ineens legt de AFU de basis waar de meeste vandaan kwamen vakkundig in puin en bliezen ze een early warning radar station op waar de S400 gebruik van maakt. Er zit denk ik nu wel een aardig gat in de luchtverdediging daar.

Vandaag pakten ze Engels-2 aan. Daar staan/stonden Tu22M3's, Tu-95's en Tu-160 Blackjacks. De brandstoftanks zijn er opgeblazen, en ik denk niet dat die vol diesel zaten.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lf7xw653bc2i
pi_216216690
SPOILER

Minstens 13 doden en 18 gewonde burgers bij een aanval op een fabriek en tram in zaporizha stad.

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 08-01-2025 19:08:02 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 16:43:50 #273
3928 Ulx
pi_216216733
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 16:40 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Minstens 13 doden en 18 gewonde burgers bij een aanval op een flatgebouw en tram in zaporizha stad.
Teringlijers.
pi_216216765
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Minstens 13 doden en 18 gewonde burgers bij een aanval op een flatgebouw en tram in zaporizha stad.
:r
  woensdag 8 januari 2025 @ 16:47:31 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216216784
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:r :r :r
pi_216216834
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 13:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk dat zowel de Oekrainse als Russische luchtmacht niet over de frontlinie wilt vliegen. Vliegtuigen en piloten vervang je tegenwoordig niet zomaar en als 1 F-16 6 kruisraketten in een missie neerhaalt verlies je ze liever niet tijdens het gooien van een bom op een tank.
pi_216216891
Is tegenwoordig toch ook een kwestie van raketten/glijbommen afwerpen en omdraaien?
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 17:01:25 #278
3928 Ulx
pi_216216952
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 16:50 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Ik denk dat zowel de Oekrainse als Russische luchtmacht niet over de frontlinie wilt vliegen. Vliegtuigen en piloten vervang je tegenwoordig niet zomaar en als 1 F-16 6 kruisraketten in een missie neerhaalt verlies je ze liever niet tijdens het gooien van een bom op een tank.
Helemaal niet als je die tank ook met een drone of vanuit een IFV kunt uitschakelen. Natuurlijk niet.

Maar Oekraïne heeft een aantal early-warning radar stations opgeblazen en AEWC vliegtuigen neergeschoten. En ze zijn gestaag bezig de Russische luchtverdediging op die manier te slopen. Dus als er echt een groot gat ontstaat kan het dat er ineens een aantal Mirages en F16's en Sukhoi's het luchtruim van Rusland binnendringen en wat rondjes boven de stad Koersk gaan vliegen en er wat bommen droppen. Als ze dat doen is de vernedering voor Poetin compleet.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 januari 2025 @ 17:04:12 #279
3928 Ulx
pi_216216976
quote:
⚡️13 people killed, 18 more injured in Zaporizhzhia after a Russian missile strike on the city.

The video shows the moment of the Russian strike. Turn the sound on if you can.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lfajlpfkus2j
  woensdag 8 januari 2025 @ 17:06:17 #280
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216216986
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bah.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 8 januari 2025 @ 17:30:39 #281
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216217293
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

gEeN kReMLiNbELeiD.

SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door Kukelecucktsju10 op 08-01-2025 17:31:47 ]
Yea, she's on crack.
pi_216217463
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 08:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan was er niks gebeurd.

Onbetrouwbare gekken zijn huiverig van nog grotere onbetrouwbare gekken die tevens beschikking hebben over de grootste legers die de mensheid ooit heeft gekend.
Nah, de ene onbetrouwbare gek gaat niet de andere aanvallen omwille van Oekraïne.

Dus die angst is ongegrond.

En Trump is al voor zijn ambtstermijn bezig met het opzetten van (militaire) confrontaties tegen landen in Europa en Amerika, dus die gaat Rusland heus geen strobreed in de weg leggen.
Misschien kan Trump het op een akkoordje gooien met Poetin: hij Groenland, Poetin Oekraïne.
pi_216217884
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 20:37 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Op basis van hun historie zal het dat laatste gaan worden; "oorloghitsende dictatuur" is namelijk al eeuwenlang de favoriete staatsvorm van de Russen.
pi_216217936
pi_216217990
Het wordt tijd om Moskou te napalmen.
pi_216218083
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Minstens 13 doden en 18 gewonde burgers bij een aanval op een fabriek en tram in zaporizha stad.
Ah, de Russen voeren weer eens zogenaamd geen Kremlinbeleid uit.
  woensdag 8 januari 2025 @ 18:39:51 #287
56749 BlaZ
pi_216218096
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 13:18 schreef luxerobots het volgende:

https://www.nytimes.com/i(...)o-replace-biden.html
pi_216218385
SPOILER
Dodental is opgelopen naar 32.
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 19:02:48 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216218402
doe dat ff in een spoiler pls
pi_216218412
quote:
88s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:02 schreef sp3c het volgende:
doe dat ff in een spoiler pls
Het zijn heel nare fotos, maar het is goed dat bepaalde lieden die dit topic frequenteren hier niet van wegkijken als ze hier weer komen.

imo.
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 19:04:51 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216218424
ik denk dat bepaalde lieden die dit topic frequenteren prima weten hoe het eruit ziet, imo

beleid is spoiler of weg
pi_216218552
-

[ Bericht 99% gewijzigd door skysherrif op 08-01-2025 19:13:59 ]
pi_216218567
SPOILER
pi_216218581
quote:
Was Sanders in 2016 niet al snel klaar? Hij zou het dus ook niet geworden zijn want die willen ze helemaal niet.
  woensdag 8 januari 2025 @ 19:20:37 #295
56749 BlaZ
pi_216218652
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:15 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Was Sanders in 2016 niet al snel klaar? Hij zou het dus ook niet geworden zijn want die willen ze helemaal niet.
Sanders is in het Amerikaanse stelsel een radicaal en dus kansloos.
pi_216218714
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Sanders is in het Amerikaanse stelsel een radicaal en dus kansloos.
Dat zeiden ze over Trump ook.

Ik denk dat Sanders de enige is die in kan breken bij de witte onderklasse waarin Trump populair is.
pi_216218763
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat zeiden ze over Trump ook.

Ik denk dat Sanders de enige is die in kan breken bij de witte onderklasse waarin Trump populair is.
Zijn visie over bijvoorbeeld een collectieve ziektekostenverzekering is helemaal niet populair en word zelfs gezien als communistisch dus ik acht de kans zeer klein.
Die word gewoon kapot gemaakt als hij zich nog eens verkiesbaar zou stellen.
pi_216218766
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:38 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ah, de Russen voeren weer eens zogenaamd geen Kremlinbeleid uit.
Dat vind ik nogal voorbarig om te stellen. Laten we een kenner van het Kremlinbeleid consulteren. @phpmystyle hoe plaats je deze aanval, is dit Kremlinbeleid of is het voor de zoveelste keer pure pech?
pi_216218822
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:29 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Zijn visie over bijvoorbeeld een collectieve ziektekostenverzekering is helemaal niet populair en word zelfs gezien als communistisch dus ik acht de kans zeer klein.
Die word gewoon kapot gemaakt als hij zich nog eens verkiesbaar zou stellen.
Bij de niet-succesvolle Amerikanen die grote bedragen moeten betalen aan zorgkosten lijkt het me wel populair.

Het probleem was dat het democratische establishment Hillary een veiligere keuze vond.
pi_216219580
twitter
pi_216219735
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 20:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Zou mooi zijn, maar is dit niet van een eerdere aanval?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')