abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 januari 2025 @ 11:11:19 #1
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216201050
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 10:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Tegenwoordig wordt Chamberlain inderdaad vaak te grabbel gegooid terwijl het toch hij was die Engeland voorbereide op de oorlog. Het was precies zijn voorganger die het Engelse defensiebudget had uitgekleed.

Al voor de Münchenovereenkomst was overigens al besloten in Frankrijk en Engeland dat het Sudetenland terug naar Duitsland zou moeten gaan vanwege het zelfbeschikkingsrecht. Het Sudetenland vormde indertijd een soort staat binnen een staat.
Overigens is het ook interessant te bezien dat de Soviet Unie bereid was de Tsjechen te steunen mits het gebruik mocht maken van Pools grondgebied.
Polen en Hongarije maakten van de situatie gebruik om ook grondgebied op te eisen.
München kan ook als een nederlaag voor Hitler gezien worden, hij wist de Fransen en Engelsen immers niet te overtuigen van verdere toezeggen die bij Bad Honesberg eerder al gedaan werden.
Ja, de SU was bereid om Tsjechoslowakije te verdedigen, mits Frankrijk de eerste klap zou uitdelen aan Duitsland. Nou moet je wel in het achterhoofd houden, dat de SU vertrouwen in 1938 wel veel gevraagd zou zijn.

En wat hier in onze geschiedschrijving steeds onderbelicht blijft is, dat Polen en Hongarije ook stukken uit Tsjechoslowakije hadden ingepikt, nadat de Duitsers Sudetenland hadden ingenomen.
Overigens had Chamberlain vanaf maart 1939 meerdere malen geprobeerd om met Polen (en Frankrijk) en de SU een alliantie tegen Duitsland af te sluiten, maar Polen hield toen steeds de boot af.
pi_216201714
twitter

Poetin begint wanhopig te worden?
pi_216201931
De oorlogsveteraan Paul is nu ook in Oekraïne geweest, en zelfs in de omgeving van Toretsk.

Bekijk deze YouTube-video

Dit is een van zijn meest interessante video's over hoe het is ter plaatse voor de Oekraïense militairen..
pi_216202134
Task & purpose heeft ook zn tweede voor de liefhebber:

pi_216202277
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 12:03 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Uit z'n duim gezogen. Hoe kan hij die informatie al hebben? Niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216202289
Ik denk dat het gewoon een frozen conflict blijft met hier en daar wat oplaaiingen in ieder geval de komende 20 jaar en in tussentijd blijft Rusland proberen om een puppet regime te installeren.
pi_216202314
quote:
[ x ]

Onacceptabel. Die bases opdoeken maakt het alleen maar makkelijker voor hem om die landen in de toekomst ook binnen te vallen.

Draai hem de duimschroeven aan. Gewoon Oekraïne in de NAVO én die bases blijven bestaan.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 12:57:06 #9
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216202323
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 12:53 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat het gewoon een frozen conflict blijft met hier en daar wat oplaaiingen in ieder geval de komende 20 jaar en in tussentijd blijft Rusland proberen om een puppet regime te installeren.
En daar zit nu echt niemand op te wachten. Daarom snap ik ook wel dat Oekraïne door wil blijven vechten en dag Europa dag blijft steunen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 13:09:17 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216202458
quote:
Dan blijft Koersk nog 20 jaar in Oekraiense handen. Denk je dat Poetin dat accepteert?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 13:12:48 #11
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216202495
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan blijft Koersk nog 20 jaar in Oekraiense handen. Denk je dat Poetin dat accepteert?
Twintig jaar. Op den duur zou i.i.g. Poetin de pijp uit moeten/mogen zijn.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 13:15:28 #12
3928 Ulx
pi_216202529
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:12 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Tja, maar dat zegt niets.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216202600
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk dat ze Koersk gewoon parkeren omdat het toch vrij weinig voorstelt. En dan langzaam maar zeker knijpen ze de Oekraïners er uit. Ik zie in ieder geval niet hoe Koersk goed onderhandelmateriaal is.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 13:21:43 #14
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216202606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Tja, maar dat zegt niets.
Dat klopt wel. Want genoeg engnekken daar die het graag van hem overnemen. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216202653
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:21 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dat klopt wel. Want genoeg engnekken daar die het graag van hem overnemen. ;)
Patrushev of die nieuwe jonge bodyguard, ben z'n naam kwijt, worden genoemd als opvolgers.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 13:25:22 #16
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216202659
quote:
[ x ]

Nee
  dinsdag 7 januari 2025 @ 13:39:19 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216202880
quote:
[ x ]

Navo is geen optie meer.
Als dat wel gebeurt, kom ik Poetin hoogstpersoonlijk uitlachen.

Dan is het een zwakkeling.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216203096
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat ze Koersk gewoon parkeren omdat het toch vrij weinig voorstelt. En dan langzaam maar zeker knijpen ze de Oekraïners er uit. Ik zie in ieder geval niet hoe Koersk goed onderhandelmateriaal is.
Daar zul je toch militair geweld voor moeten gebruiken. En dat betekent een einde aan de onderhandelingen of de 'vredesdeal'.
pi_216203245
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Daar zul je toch militair geweld voor moeten gebruiken. En dat betekent een einde aan de onderhandelingen of de 'vredesdeal'.
Dat kan zeker.
pi_216203494
quote:

[..]
Dan schendt Rusland dus automatisch het bestand.
pi_216203551
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:39 schreef phpmystyle het volgende:

Dan is het een zwakkeling.
Dat is hij per definitie, hij schuilt zich achter anderen en aan het front zal je hem niet aantreffen. Die overtrokken machtsdrang komt voort uit een angstige, zwakke geest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 07-01-2025 14:47:07 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 7 januari 2025 @ 14:36:23 #22
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216203596
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 14:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat kan zeker.
Ja, beetje kremlin wensdenken dat oekraine zich braaf aan het bestand houd, terwijl rus in kursk haar offensief doorzet. Uh huh. Ain't gonna happen. Dan gaat oekraine er gewoon ook weer vol in.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 januari 2025 @ 15:26:09 #23
3928 Ulx
pi_216203978
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 14:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat kan zeker.
En ik neem aan dat terugschieten een provocatie zal zijn?
pi_216204008
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 15:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
En ik neem aan dat terugschieten een provocatie zal zijn?
Dat zou een enorme escalatie vanuit het hypocriete Westen zijn uiteraard.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 15:46:58 #25
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216204287
:D

twitter

&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 17:27:32 #26
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216205670
quote:
Zoals de VS al jaren doet in de EU dus. Allemaal puppets die braaf naar de pijpen van Washington dansen. Oekraine was eerst onderdeel van de USSR en nu zijn ze onderdeel van de VS, een soort Puerto Rico-achtige status. Een win-gewest voor Amerikaanse belangen.

Echt onafhankelijk zijn ze nooit geweest.

Je ziet ook in wat er onder meer in Slowakije, Georgie. Roemenie, Hongarije gebeurt. Bevalt de Amerikanen de uitslag niet dan komt er weer een kleurenrevolutie, 'spontane' revoluties vanuit het *kuch* volk (zoals Oekrainers en Amerikanen die nu in Georgie tegen de regering aan het demonstreren zijn met wel heel erg mooie en luxe en vaak Engelstalige boorden) of zoals in Roemenie wordt de uitslag gewoon geheel naast zich neergelegd.

Bedankt voor uw stem. Doen we niets mee. :')

Net als Oekraïne referendum in 2015. Of EU referendum in 2005.

En wanneer is Europa eigenlijk voor het laatst onafhankelijk geweest? Of Nederland? Nadat de Duitsers vertrokken waren in mei 1945 werden we bezet door de Amerikanen.
pi_216205990
quote:

[..]
Die Noord Koreanen vechten daar dan voor de lol zeker, gratis en voor niets.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:00:58 #28
pi_216205995
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:12 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Poetin is behoorlijk soft in vergelijking met zijn opvolgers. Zijn opvolgers pikken onze streken helemaal niet. We zouden blij moeten zijn met zo'n 'softie' als Poetin.

We leven echt in een droomwereld in het westen. Heel ver van de echte rauwe realiteit.
Net als dat we echt denken dat als de VS zich uit de NAVO terugtrekt, onze Europese legers wel Rusland kunnen binnentrekken.
Trek nog een blik ongedisciplineerde soldaten open die pang pang roepen vanwege een tekort aan munitie zou ik zeggen. Dat schrikt de Russen vast wel af. c_/

pi_216205997
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 17:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

En wanneer is Europa eigenlijk voor het laatst onafhankelijk geweest? Of Nederland? Nadat de Duitsers vertrokken waren in mei 1945 werden we bezet door de Amerikanen.
Voel jij je bezet? Waarschijnlijk ga je "ja" zeggen, wat je mag hier niet eens RT kijken.

Als onze opa's nu nog hadden geleefd, had jij dan nu tegen jouw opa durven zeggen dat je net zo bezet bent als hij van
'40 tot '45 was? Met dezelfde beperkingen qua politiek, meningen en bewegingsvrijheid, die men toen had? Ik neem aan dat je "ja" zegt.
pi_216206012
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 17:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Zoals de VS al jaren doet in de EU dus. Allemaal puppets die braaf naar de pijpen van Washington dansen. Oekraine was eerst onderdeel van de USSR en nu zijn ze onderdeel van de VS, een soort Puerto Rico-achtige status. Een win-gewest voor Amerikaanse belangen.

Je ziet ook in wat er onder meer in Slowakije, Georgie. Roemenie, Hongarije gebeurt. Bevalt de Amerikanen de uitslag niet dan komt er weer een kleurenrevolutie, 'spontane' revoluties vanuit het *kuch* volk (zoals Oekrainers en Amerikanen die nu in Georgie tegen de regering aan het demonstreren zijn met wel heel erg mooie en luxe en vaak Engelstalige boorden) of zoals in Roemenie wordt de uitslag gewoon geheel naast zich neergelegd.

Ja, niet alsof Stalin tijdens het terugdrijven van de Nazi's die landen die je noemt stuk voor stuk heeft overgenomen. Die zijn uit vrije wil bij de Sovjet Unie gegaan :') En de VS heeft "ons" gedwongen. :') En Rusland doet niet aan puppetregimes.

Jij bent gek en/of heel dom, en de realiteit compleet kwijt.
pi_216206114
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Poetin is behoorlijk soft in vergelijking met zijn opvolgers. Zijn opvolgers pikken onze streken helemaal niet. We zouden blij moeten zijn met zo'n 'softie' als Poetin.

We leven echt in een droomwereld in het westen. Heel ver van de echte rauwe realiteit.
Net als dat we echt denken dat als de VS zich uit de NAVO terugtrekt, onze Europese legers wel Rusland kunnen binnentrekken.
Trek nog een blik ongedisciplineerde soldaten open die pang pang roepen vanwege een tekort aan munitie zou ik zeggen. Dat schrikt de Russen vast wel af. c_/

Waar komt toch die gedachte vandaan dat Europa Rusland binnen wil vallen? Helemaal niemand heeft trek in dat debiele volk.
pi_216206160
Wappie uurtje is weer begonnen 🥱
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:21:29 #33
pi_216206254
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:01 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Voel jij je bezet? Waarschijnlijk ga je "ja" zeggen, wat je mag hier niet eens RT kijken.

Als onze opa's nu nog hadden geleefd, had jij dan nu tegen jouw opa durven zeggen dat je net zo bezet bent als hij van
'40 tot '45 was? Met dezelfde beperkingen qua politiek, meningen en bewegingsvrijheid, die men toen had? Ik neem aan dat je "ja" zegt.
Natuurlijk zijn we bezet hier.
Er hoeft maar een Amerikaanse delegatie te komen die het ergens niet mee eens is en we buigen direct. De 'Hollanditis' van heel lang geleden is echt wel voorbij. En ook dat kwam ons op een bezoekje van een zware delegatie te staan.

In de pas lopen, want anders ...

De Serviërs kunnen er bijvoorbeeld over meepraten.
Of de Guatemalteken.
Of de Chilenen.
Of de Nicaraguanen.
Of de Cubanen

Doe braaf wat we zeggen anders schieten we jullie hoofdstad aan gort. En omdat Nederland altijd het braafste jongetje van de klas overkomt ons niets. Maar als we een krachtiger president hadden gehad hadden we ook bommen kunnen koppen op Amsterdam en Rotterdam. Niet van de Russen, maar van onze 'vrienden' de Amerikanen.

En hoe vriendelijk ze voor ons zijn kan je zelf ook nagaan in de heel recente geschiedenis waarin ze onze pijpleiding (een deel is Nederlands, samen met de Duitsers en de Russen) Nordstream hebben opgeblazen. Of zoals Nuland het uitdrukt 'F*ck the EU.
Maar he, we kunnen wel peperduur milieuonvriendelijk schaliegas uit de VS kopen waardoor nu de Duitse maakindustrie kopje onder gaat en het leven voor de gewone man/vrouw in Nederland onbetaalbaar is geworden en een warm huis in de winter voor veel gezinnen een luxe is geworden.
pi_216206267
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:14 schreef RotatoR het volgende:
Wappie uurtje is weer begonnen 🥱
Met wappies kun je nog lachen, dit riekt naar slechte mentale gezondheid.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:23:33 #35
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216206278
:O
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:23:47 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216206284
Ook Macron eist realisme. Goede ontwikkelingen, stemt mij hoopvol.

dinsdag 7 januari 2025 @ 18:23:58 #37
pi_216206285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:03 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ja, niet alsof Stalin tijdens het terugdrijven van de Nazi's die landen die je noemt stuk voor stuk heeft overgenomen. Die zijn uit vrije wil bij de Sovjet Unie gegaan :') En de VS heeft "ons" gedwongen. :') En Rusland doet niet aan puppetregimes.

Jij bent gek en/of heel dom, en de realiteit compleet kwijt.
De Russen doen dit net zo goed inderdaad.
Heb ik ergens anders beweerd dan?

De Amerikanen doen het massaler, maar inderdaad de Russen doen dit ook. Hoort een beetje bij grootmachten helaas. Maar de reguliere media doet net alsof de VS (en Oekraine) heilige landen zijn die nooit iets verkeerd doen. Tot 2022 kon je in de gewone media nog gewoon lezen over het neo-nazi-probleem in Oekraine. Nu ineens zijn al die neo-nazi's omgevormd tot lieve Groenlinks-bakfietsmoeders die latte machiato soyamelk drinken bij de Starbucks.
pi_216206297
:') Negeren dan maar.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:25:19 #39
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216206298
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:22 schreef havanagila het volgende:

[..]
Met wappies kun je nog lachen, dit riekt naar slechte mentale gezondheid.
wappies in serieuze topics zijn wat irritant.
Net als de ' ;)' smiley. Doe gewoon niet zo kinderachtig.
pi_216206314
quote:

[..]

Daarom is het ook zo belangrijk dat Rusland doorstoot naar west-europa na de denazificatie van Oekraine. Honderden miljoenen Europeanen wachten al sinds 1945 op bevrijding van de Amerikaanse onderdrukking.

Laten we hopen dat Rusland snel steden als Utrecht en Amsterdam denazificeert zoals ze ook met Alleppo, Grozny, Mariupol en anderen hebben gedaan. Dan kunnen wij Nederlanders straks weer in vrede en vrijheid verder leven <3
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:30:51 #41
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216206343
Ik ga wel gewoon nazi worden dan denk ik!
pi_216206344
Iemand is vergeten de deur van BNW achter zich dicht te doen zie ik.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:31:59 #43
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216206355
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
De Russen doen dit net zo goed inderdaad.
Heb ik ergens anders beweerd dan?

De Amerikanen doen het massaler, maar inderdaad de Russen doen dit ook. Hoort een beetje bij grootmachten helaas. Maar de reguliere media doet net alsof de VS (en Oekraine) heilige landen zijn die nooit iets verkeerd doen. Tot 2022 kon je in de gewone media nog gewoon lezen over het neo-nazi-probleem in Oekraine. Nu ineens zijn al die neo-nazi's omgevormd tot lieve Groenlinks-bakfietsmoeders die latte machiato soyamelk drinken bij de Starbucks.
Oekraine is vooral het slachtoffer van twee rivaliserende blokken. De diplomatiek aldaar had moeten weten dat ze tussen het Westen en het Kremlin in zouden komen te staan met alle gevolgen van dien.

Maar voor de burgers aldaar is het zuur.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:32:37 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216206362
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Iemand is vergeten de deur van BNW achter zich dicht te doen zie ik.
Je bent er uit gelopen?
pi_216206365
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Oekraine is vooral het slachtoffer van twee rivaliserende blokken.
Nee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216206375
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:25 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
wappies in serieuze topics zijn wat irritant.
Net als de ' ;)' smiley. Doe gewoon niet zo kinderachtig.
Als je buurman zulke wartaal uitslaat, maak je je toch ook zorgen om z'n geestelijke gesteldheid?

:')
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:35:58 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216206391
Ik ben benieuwd, wat vinden jullie van de nieuwe opstelling van Macron dat het opgeven van territoriale stukken niet langer taboe moet zijn?

Is Macron een Russofiel geworden of vaart hij een realistisch scenario?
pi_216206401
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:00 schreef havanagila het volgende:

[..]
Die Noord Koreanen vechten daar dan voor de lol zeker, gratis en voor niets.
Nee, o.a. voor technologie om raketten accurater te maken.
pi_216206429
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee, o.a. voor technologie om raketten accurater te maken.
Dus Koersk stelt zo weinig voor dat het Kremlin technologie weg gaat geven?
pi_216206490
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:38 schreef havanagila het volgende:

[..]
Dus Koersk stelt zo weinig voor dat het Kremlin technologie weg gaat geven?
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het Rusland belachelijk veel kost. Noord Korea geeft relatief veel en Rusland heel weinig. Ze worden gewoon gebruikt als schietschijf, de levens van die Noord Koreanen is niks waard voor Poetin of Kim.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')