Nee begrjip me niet verkeerd het zou prachtig zijn als er nog veel meer kwam en liever vandaag dan morgen, maar met f16s alleen ga je de oorlog niet winnen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, alleen deed FR er 6 maanden over om ze op te leiden voor de mirages, he?
Het zal ff een shocker zijn voor vele hier:
Stap eens af van dat hoe lang het onder biden allemaal duurt de norm is.
Het kan wel degelijk sneller, maar daar had biden gewoon geen zin in.
We trekken hier effe een blik open, daar effe een blik, daar nog effe een doos met dit, en dat.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Voor piloten hebben ze heel veel mensen in de pipeline zitten. Voor tanks zullen die opgeleid moeten worden, al dan niet door hunzelf.
Maar dat is de getraineer wat we van de biden admin hebben gezien, in optima pro forma. Weigeren te trainen, of daar prio aan te geven, en vervolgens janken: ja, ze hebben er niks aan, ze zijn niet opgeleid!
Dan ga je eens serieus werken aan opleiden.
Frankrijk had het voor de F16 al over Mirages leveren. Dus je weet helemaal niet wanneer de voorbereidingen zijn begonnen. En daarbij gebruikt de AFU al langer Franse bommen en raketten, dus kennis hebben ze gewoon eerder opgedaan. Je zal een piloot niet hoeven te vertellen hoe je een SCALP EG moet afvuren als die dat deed in een Su-24.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, alleen deed FR er 6 maanden over om ze op te leiden voor de mirages, he?
Het zal ff een shocker zijn voor vele hier:
Stap eens af van dat hoe lang het onder biden allemaal duurt de norm is.
Het kan wel degelijk sneller, maar daar had biden gewoon geen zin in.
Uit jouw artikel.....quote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lees dit eens aub door.
https://www.historischnie(...)m_source=chatgpt.com
quote:Maar waar het gaat om het Twee-plus-Vier-verdrag en de NAVO-Rusland Stichtingsakte is geen sprake van verbroken beloftes. Dat de Amerikanen sinds de zomer van 2022 wl een permanente militaire basis hebben in Polen, heeft Poetin vooral aan zichzelf te danken.
In dat artikel probeer ik vooral de nuance te laten zien. Maar laat ik ook maar eerlijk zijn: ik kan weinig heldere formele passages in verdragen vinden die gesloten zijn in die tijd die zeer expliciet uitsluiten dat landen zich aansluiten bij Westerse mogendheden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Ze zijn er dus nooit in geslaagd de Russische grens over te steken....quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik deel 'm nog maar een keer: https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-doel-nooit-bereikt
Nee dat hebben ze niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In dat artikel probeer ik vooral de nuance te laten zien. Maar laat ik ook maar eerlijk zijn: ik kan weinig heldere formele passages in verdragen vinden die gesloten zijn in die tijd die zeer expliciet uitsluiten dat landen zich aansluiten bij Westerse mogendheden.
]in jouw passage staat expliciet dat ze wel de belofte gebroken hebben: namelijk het vestigen van een basis ]
En omdat de VS in de zomer van 2022 een basis heeft geopend in Polen heeft Rusland in 2014 De Krim geannexeerd en in februari 2022 Oekrane aangevallen...quote:
Papier!quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We trekken hier effe een blik open, daar effe een blik, daar nog effe een doos met dit, en dat.
Verbaasd me wel eens hoe onwetend jij bent met betrekking tot de praktische gang van zaken. Bij jou bestaat de wereld vooral op papier.
Omdat die er niet zijn. Je loopt onzin te lullen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
Maar laat ik ook maar eerlijk zijn: ik kan weinig heldere formele passages in verdragen vinden die gesloten zijn in die tijd die zeer expliciet uitsluiten dat landen zich aansluiten bij Westerse mogendheden.
De Wijk verzint zelf doelen voor de Kursk operatie en nou verzint ie zelf dat die doelen niet bereikt zijn. Indertijd zaten we met z'n alle te raden wat het doel moest zijn omdat de Ukrainers hun mond hielden.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze zijn er dus nooit in geslaagd de Russische grens over te steken....
Ik meende dat Oekrane een deel van Rusland bezet heeft.
dan moeten we wat minder aan stikstof uitgevenquote:Trump: NAVO-landen moeten 5 procent van bbp uitgeven aan defensie
WASHINGTON - President-elect Donald Trump zegt dat NAVO-landen minimaal 5 procent van hun bruto binnenlands product moeten uitgeven aan defensie.
De NAVO-norm ligt nu nog op 2 procent, maar niet alle landen voldoen daar al aan.
Donald Trump
ANP / Associated Press
Donald Trump
Trump doet er dinsdag dus nog een schepje bovenop. Hij liet al in niet mis te verstane woorden weten dat hij van andere landen verwacht dat ze meer gaan besteden aan defensie en het leger.
Als landen hun rekeningen niet betalen, hoeven ze ook niet op Amerikaanse bescherming te rekenen, zei hij eerder. ,,Het zou 5 procent moeten zijn", verklaarde hij dinsdag op een persconferentie over bestedingen voor defensie.
Een land met een normale krijgsmacht zit al op 4 procent, zei Trump. ,,En ze kunnen het allemaal betalen."
Trump dreigde eerder zelfs met het opzeggen van het NAVO-lidmaatschap.
De Verenigde Staten zijn de belangrijkste militaire grootmacht in het verbond.
NAVO-topman Mark Rutte zinspeelde vorige maand op 3 procent.
De VS zelf haalden afgelopen jaar 3,4 procent.
quote:Nederland verzuimde jarenlang aan de afspraak te voldoen, maar geeft inmiddels - ternauwernood - 2 procent aan defensie uit.
De Tweede Kamer is bezig dat minimum ook wettelijk vast te leggen.
Bij een verhoging naar 5 procent zou Nederland al gauw 30 miljard euro extra moeten spenderen.
Plus Trump wil eventueel Groenland aanvallenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:01 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)itgeven-aan-defensie
[..]
quote:De Turkse marine zal vanaf 7 tot 16 januari tien dagen lang zijn spierballen vertonen in de Egesche Zee, de Middellandse Zee en de Zwarte Zee met een grootscheepse militaire oefening waar in totaal 20.000 Turkse militairen mee zijn gemoeid, 90 schepen, 7 onderzeers, 7 onbemande marine-voertuigen, 31 vliegtuigen, 17 helikopters en 28 UCAV’s/UAV’s (onbemande gevechtsvliegtuigen van Baykar).
En waar moet dat geld vandaan komen?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:01 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)itgeven-aan-defensie
[..]
dan moeten we wat minder aan stikstof uitgeven
dat zal groen slinks niet leuk vinden
[..]
Nederland heeft 43% staatschuld van het BNPquote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En waar moet dat geld vandaan komen?
Trump en realisme. Ik zeg maar niks.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:04 schreef phpmystyle het volgende:
https://x.com/bricsinfo/status/1876682690998530432?s=46
Trump nu eindelijk duidelijk dat oekrainein de navo een provocatie was.
Snel meer geopolitiek realisme.
Geopolitiek realisme, mag Trump lekker buigen voor Putin. Misschien kan hij nog extra naar voren buigen. Niet zo stoer voor opperbaviaan Trump toch?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:04 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind het stoer dat hij zich er eerlijk over uitlaat, dat haalt de angel er bij de Russen uit. Macron dringt ook aan op realisme. Je zou kunnen zeggen dat Macron draait, maar ik vind het juist hartstikke dapper dat hij voor een ander pad kiest. Dat is echt leiderschap.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Geopolitiek realisme, mag Trump lekker buigen voor Putin. Misschien kan hij nog extra naar voren buigen. Niet zo stoer voor opperbaviaan Trump toch?
Nou weet ik dat je niet zo veel met feitelijkheden hebt he, maar als rus oekraine niet binnen was gevallen hadden ze geen eens in de NAVO gewild.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:04 schreef phpmystyle het volgende:
Trump brult graag dingen om zijn fragiele ego op te krikken. Net als 'ik zorg binnen 24 uur voor vrede'.....quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het stoer dat hij zich er eerlijk over uitlaat, dat haalt de angel er bij de Russen uit. Macron dringt ook aan op realisme. Je zou kunnen zeggen dat Macron draait, maar ik vind het juist hartstikke dapper dat hij voor een ander pad kiest. Dat is echt leiderschap.
Ja, dit was ook meer een biden dis, dan een uitspraak over de situatie daar. Als trump morgen voor een groep mensen staat waar die denkt te kunnen scoren door anti-rus te zijn, dan doet hij dat.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:24 schreef havanagila het volgende:
[..]
Trump brult graag dingen om zijn fragiele ego op te krikken. Net als 'ik zorg binnen 24 uur voor vrede'.....
Totaal niet serieus te nemen.
Ja, en die blikken noemen we woestijnen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
We trekken hier effe een blik open, daar effe een blik,
Wanneer men bedenkt dat sommigen van zijn ''club'' en het Kremlin wellicht 'n stukje fanatieker zijn qua uitdragen van russische belangen ten overstaan van het westen, ingevolge mogelijke wederzijdse escalatie, mag men zker wel blij zijn met een 'softe' leider als Vladimir Poetin.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Poetin is behoorlijk soft in vergelijking met zijn opvolgers. Zijn opvolgers pikken onze streken helemaal niet. We zouden blij moeten zijn met zo'n 'softie' als Poetin.
We leven echt in een droomwereld in het westen. Heel ver van de echte rauwe realiteit.
Net als dat we echt denken dat als de VS zich uit de NAVO terugtrekt, onze Europese legers wel Rusland kunnen binnentrekken.
Trek nog een blik ongedisciplineerde soldaten open die pang pang roepen vanwege een tekort aan munitie zou ik zeggen. Dat schrikt de Russen vast wel af.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Hoe kom je er bij dat hij een bevriezing van het conflict positief tegemoet ziet?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:41 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wanneer men bedenkt dat sommigen van zijn ''club'' en het Kremlin wellicht 'n stukje fanatieker zijn qua uitdragen van russische belangen ten overstaan van het westen, ingevolge mogelijke wederzijdse escalatie, mag men zker wel blij zijn met een 'softe' leider als Vladimir Poetin.
En er zijn heuse veranderingen op komst in het Witte huis. Snelle onderhandelingen tussen huidig president-elect Donald Trump, Zelenski (die deze onderhandelingen met als gevolg eventuele bevriezing van deze oorlog positief tegemoet ziet) en de Russische Federatie - Poetin, worden vooral nu zeer welkom geheten.
Positief is idd nu nog wat teveel van het goede, maar laten we zeggen dat Zelensky goede hoop heeft.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:57 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat hij een bevriezing van het conflict positief tegemoet ziet?
Dat wilt hij of de Oekrainers niet, tenzij daar keiharde veiligheidsgaranties van de NAVO tegenover staan (wat er ook niet komt).
Dus als zo'n bevriezing er komt dan bereiden alle partijen zich voor op een (mogelijke) vervolg.
Ook zullen veel Oekrainers het land ontvluchten.
Ze lokken Putin weer in de val. Hij moet nu wel aan onderhandelingen beginnen, maar kan nergens mee akkoord gaan en ze gaan net zo lang rekken totdat Rusland in elkaar klapt.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het stoer dat hij zich er eerlijk over uitlaat, dat haalt de angel er bij de Russen uit. Macron dringt ook aan op realisme. Je zou kunnen zeggen dat Macron draait, maar ik vind het juist hartstikke dapper dat hij voor een ander pad kiest. Dat is echt leiderschap.
Yup, dat icm met dikke wapenleveringen. Al dan niet betaald van de 300 MLD die we hebben.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze lokken Putin weer in de val. Hij moet nu wel aan onderhandelingen beginnen, maar kan nergens mee akkoord gaan en ze gaan net zo lang rekken totdat Rusland in elkaar klapt.
Invasie van Panama-kanaal en Groenland ben ik net zo zeer op tegen.quote:
Maar niet van Ukraine.quote:Op woensdag 8 januari 2025 02:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Invasie van Panama-kanaal en Groenland ben ik net zo zeer op tegen.
Ik ben voor soevereiniteit van landen.
Maar historisch was de Panamakanaalzone Amerikaans. Jimmy Carter maakte een historische vergissing door het terug te geven aan dat land. Daar moet je wel rekening mee houden.quote:Op woensdag 8 januari 2025 02:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Invasie van Panama-kanaal en Groenland ben ik net zo zeer op tegen.
Ik ben voor soevereiniteit van landen.
Net zoals Chroesjtsjov de historische vergissing maakte om De Krim aan Oekrane te geven?quote:Op woensdag 8 januari 2025 03:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar historisch was de Panamakanaalzone Amerikaans. Jimmy Carter maakte een historische vergissing door het terug te geven aan dat land. Daar moet je wel rekening mee houden.
Dat denk ik ook wel.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze lokken Putin weer in de val. Hij moet nu wel aan onderhandelingen beginnen, maar kan nergens mee akkoord gaan en ze gaan net zo lang rekken totdat Rusland in elkaar klapt.
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In dat artikel probeer ik vooral de nuance te laten zien. Maar laat ik ook maar eerlijk zijn: ik kan weinig heldere formele passages in verdragen vinden die gesloten zijn in die tijd die zeer expliciet uitsluiten dat landen zich aansluiten bij Westerse mogendheden.Ja klopt in 2022, nadat Rusland de belofte voor de tweede maal had gebroken om de territoriale integriteit van Oekraine te respecteren (Boedapest memorandum). Dankzij Poetin is alles nu dus in de prullenbak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als Trump de verkiezingen voor z'n 2e termijn had gewonnen was dit topic er niet geweest.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:04 schreef phpmystyle het volgende:
Zouden die Russobots vroeger ook kinderen geweest die cadeautjes probeerden terug te stelen als ze na de gift ruzie met hun vriendjes kregen?quote:Op woensdag 8 januari 2025 03:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar historisch was de Panamakanaalzone Amerikaans. Jimmy Carter maakte een historische vergissing door het terug te geven aan dat land. Daar moet je wel rekening mee houden.
Lang geleden dat ik een babylon bee filmpje heb gekeken. Nog steeds net zo boomer cringe als altijd.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Poetin is behoorlijk soft in vergelijking met zijn opvolgers. Zijn opvolgers pikken onze streken helemaal niet. We zouden blij moeten zijn met zo'n 'softie' als Poetin.
We leven echt in een droomwereld in het westen. Heel ver van de echte rauwe realiteit.
Net als dat we echt denken dat als de VS zich uit de NAVO terugtrekt, onze Europese legers wel Rusland kunnen binnentrekken.
Trek nog een blik ongedisciplineerde soldaten open die pang pang roepen vanwege een tekort aan munitie zou ik zeggen. Dat schrikt de Russen vast wel af.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Dan had Trump nukes op Moskou gegooid?quote:Op woensdag 8 januari 2025 08:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als Trump de verkiezingen voor z'n 2e termijn had gewonnen was dit topic er niet geweest.
Dan was er niks gebeurd.quote:Op woensdag 8 januari 2025 08:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan had Trump nukes op Moskou gegooid?
Of was Oekrane dan inmiddels een Russische Oblast geworden.
So debris. Much what air defense doin. Wow.quote:Op woensdag 8 januari 2025 03:05 schreef oheng het volgende:
Even een klassieker.
RIA: UAV debris fell on industrial facility in Engels
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |