Die werden niet toegevoegd...quote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar werd poetin 20 jaar later kwaad over?
Nou ja, Napoleon kreeg een bod van Metternich om zich achter de Rijn terug te trekken. Frankrijk (Napoleon) accepteerde dit niet en was daarna, na verdere militaire nederlangen, verplicht om af te treden en Frankrijk werd gedwongen grotere territoriale concessies te doen, met de huidige grenzen van Frankrijk tot gevolg.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is heel gemakkelijk om tegen een ander land te zeggen dat ze het maar moeten opgeven.
Dat is destijds ook niet met Frankrijk gedaan.
Toen was Napoleon de agressor.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nou ja, Napoleon kreeg een bod van Metternich om zich achter de Rijn terug te trekken. Frankrijk (Napoleon) accepteerde dit niet en was daarna, na verdere militaire nederlangen, verplicht om af te treden en Frankrijk werd gedwongen grotere territoriale concessies te doen, met de huidige grenzen van Frankrijk tot gevolg.
Dat is een wat simplistische kijk op het conflict. Ik denk dat het beter is om Engeland en Frankrijk als de agressors te zien, waarbij Rusland, Oostenrijk en Pruissen coalitiegenoten van wisselende affiliatie waren. In principe zette Engeland in 1803 de eerste stap door oorlog te verklaren aan Frankrijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toen was Napoleon de agressor.
Anno nu zou men Napoleon half Europa hebben gegeven als concessie.
Nee, dat is het dus helemaal niet. Putin is gewoon de volgende Russische dictator met een verwerpelijke ideologie. Die van mening is dat zijn ideologie niet alleen opgedrongen wordt op zijn eigen volk; maar om te beginnen heel Europa.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik gooi dat er in als gezegd wordt dat Oekraïne zomaar is aangevallen door een koloniale gek. Want het is veel gecompliceerder dan dat.
Dus nu zeg je zelf wat voor onbetrouwbare moordzuchtige lul Putin is.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat blijkt. HOewel dat natuurlijk een voldongen feit is, maar na 2007 wist iedereen hoe Vlad erin staat.
Ik zie hem eerder in het lijstje staan van Pinochet of Franco of Gaddaffi.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:13 schreef The-BFG het volgende:
En laat Putin nou echt in dat lijstje van dictators zoals Stalin, Mao Zedong en Hitler staan.
Hij is gewoon een doodordinaire mafiabaas. Met kernwapens.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zie hem eerder in het lijstje staan van Pinochet of Franco of Gaddaffi.
Stalin, Mao Zedong of Hitler bij lange na nog niet.
Nee, dat is het niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik gooi dat er in als gezegd wordt dat Oekraïne zomaar is aangevallen door een koloniale gek. Want het is veel gecompliceerder dan dat.
Qua verwerpelijke ideologie staat ie gewoon in dat lijstje hoor.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zie hem eerder in het lijstje staan van Pinochet of Franco of Gaddaffi.
Stalin, Mao Zedong of Hitler bij lange na nog niet.
Hoe goed is dat spul bestand tegen drones en dergelijke?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:19 schreef Ulx het volgende:
Er komt ook een Skyranger 30 module voor de Lynx. Hongarije wilde die. Dat zou dus een prima aanvulling zijn op de Gepards/Cheetahs. Je kunt gewoon een paar Lynxen meesturen met die module en je hebt wat luchtdekking bij een aanval. Overigens komen die er ook voor de Boxers, dus als die eerder beschikbaar zijn moeten ze die gewoon gebruiken. Niet heel moeilijk doen.
quote:
Weer vier jaar lang dom geraaskal en niets bereiken. Wat een vermoeiend figuur is dat.quote:
Macron wil er Europese troepen op UA bodem en een EU/NAVO lidmaatschap voor terug. Daar gaat RU niet mee akkoord, dus dan is zoiets roepen bedoeld om constructief te lijken. Ik hoop dat hij het volhoudt totdat de boel achter het ijzeren gordijn serieus in elkaar flikkert.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben benieuwd, wat vinden jullie van de nieuwe opstelling van Macron dat het opgeven van territoriale stukken niet langer taboe moet zijn?
Is Macron een Russofiel geworden of vaart hij een realistisch scenario?
Hangt van de uitvoering af. Maar het is geen lichte jongen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe goed is dat spul bestand tegen drones en dergelijke?
Nou nu met Biden komen we ook helemaal nergens. En wij als Europa al helemaal niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Weer vier jaar lang dom geraaskal en niets bereiken. Wat een vermoeiend figuur is dat.
De Golf van Mexico gaat de Golf van de VS heten of zo en Mexico gaat de aanpassingen in de Grote Bosatlas betalen of zo. Whatever.
Ik hoop dat Trump woord houdt want het blijft een politicus namelijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Twee weekjes + 1 dag tot aan vrede!
Echte vrede heb je pas als het regime in Moskou valt en er iets normalers voor terugkomt..quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik hoop dat Trump woord houdt want het blijft een politicus namelijk.
Vrede zou zeker mooi zijn. Vind je niet?
Miromir i druzhba.
Wereldvrede en vriendschap.
Ooit het motto van links. Ja, ook van GroenLinks. (toen PSP).
Hoezo moeten we ergens met Biden komen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou nu met Biden komen we ook helemaal nergens. En wij als Europa al helemaal niet.
Uit een recente poll bleek dat 75% van de Russen de NAVO zou helpen bij een aanval op het Kremlin.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:31 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Echte vrede heb je pas als het regime in Moskou valt en er iets normalers voor terugkomt..
Helaas houden Russen nogal van zelfkwelling.
Dit is het oorlog in oekraine topic, niet het POL topic.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik hoop dat Trump woord houdt want het blijft een politicus namelijk.
Vrede zou zeker mooi zijn. Vind je niet?
Miromir i druzhba.
Wereldvrede en vriendschap.
Ooit het motto van links. Ja, ook van GroenLinks. (toen PSP).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |